T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Dat zou fantastisch zijn, heb net PIT+ besteld bij mijn contract vernieuwing (30 minuten geleden). Als je nu een abbo voor 2 jaar neemt, krijg je € 5,- per maand korting, dus het prijsverschil is maar € 5,- tussen PIT en PIT+... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sir_Killalot schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:20:
[...]

Nope, hoger dan 5-6 Kbytes zal je niet komen ;)

(EDGE is de snellere versie van GPRS maar er is geen netwerk meer in NL)
Ah, kijk, dacht dat gprs veel sneller was joh...

Maargoed, dat wordt dus een goed punt voor m'n volgende telefoon... ;)

Edit: Edge werkt niet meer, HSDPA ook niet... Hoe moet ik dan sneller dan GPRS gaan? :?

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peugeot206gt schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:21:
net getest naaldwijk: download 288kbit en upload 56 kbit! nu is het tijd om te gaan voipen!!!
VOIP-en? Lijkt me sterk dat T-Mobile dat wil en/of zal toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:29
Eigenlijk zou het juist slim zijn van T-Mobile om dat wel te doen (en volgens mij mag het ook wel, alles mag via t-mobile PIT toch?)... Want: ze zijn dan de enige die het aanbieden. Als ze het goed aanpakken, gaan dus grote groepen mensen over naar t-mobile en gaan daar VOIP-en naar vaste nummers. Naar mobiele nummers wordt gewoon gebeld via t-mobile (VOIP naar mobiel is meestal nog wel aardig duur). Dus: ze pakken meer verkeer naar mobiele nummers (wat ook nog weer meer op het eigen netwerk is (omdat er meer mensen bij t-mobile zijn) en dus goedkoop), wat minder naar vaste nummers, maar daarentegen wel veel meer gebruikers die €10 per maand voor PIT betalen. Dikke winst situatie, weet ik zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Hippe shit. Hier ook een mooie steady 30KB/s met PIT+ en de ping zit rond de 250ms.

Nog een vraagje waar misschien Patrick een antwoord op weet. Een tijdje geleden was er sprake van dat HSDPA mogelijk zou moeten zijn met PIT+. Hoe zit dit nu? Qua snelheid maakt dat natuurlijk niets uit, maar de lagere latency is met name voor shell sessies interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:26
OllieMongollie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:59:
Hippe shit. Hier ook een mooie steady 30KB/s met PIT+ en de ping zit rond de 250ms.

Nog een vraagje waar misschien Patrick een antwoord op weet. Een tijdje geleden was er sprake van dat HSDPA mogelijk zou moeten zijn met PIT+. Hoe zit dit nu? Qua snelheid maakt dat natuurlijk niets uit, maar de lagere latency is met name voor shell sessies interessant.
Had ik ook gelijk aan de technische ondersteuning gevraagd, HSPDA zou mogelijk moeten zijn, echter mij is het nog niet gelukt... maar dat was voor 8 januari, TYTNII is weg voor reparatie dus zit nu met een N73, helaas kan ik niet testen..

En voIP mag wel met t-mobile, je hebt geen beperkingen in tegenstelling tot vodafone bijvoorbeeld, Ik vaar veel en zit dus altijd ergens anders, heb daarom dus niks aan 250mb FUB en 1,8 mbit. Heb veel meer aan 300kbit en onbeperkt. De mijne hangt bijna altijd aan de laptop en download gerust een divX film. Nooit geen bonje mee gehad...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
peugeot206gt schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:05:
[...]
Had ik ook gelijk aan de technische ondersteuning gevraagd, HSPDA zou mogelijk moeten zijn, echter mij is het nog niet gelukt.
Ik heb (afaik) nog nooit van iemand met een PIT(+) abbo (...die dus op PIT(+) snelheden werkt, niet dat 'uncapped' gedoe) gehoord die er 100% zeker van was dat hij een HSDPA verbinding had.

Ik heb op verschillende plekken in NL mijn HSDPA modem gebruikt i.c.m. mijn PIT abbo, en nergens heb ik HSDPA gekregen, altijd maar UMTS of GPRS :'( .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Laatst online: 03-09 07:49
Ik ben nog aan het wachten op de update. Ik hoop dat ik snel wordt overgezet. @ hierboven, ik zit vaak te internetten op mijn mobiel als ik in de trein zit. Er zijn gebieden in Nederland waar mijn mobiel G3.5 aangeeft, dit is toch HSDPA? Dit was geloof ik vooral het geval in de buurt van Apeldoorn en Amersfoort. Het grootste deel van het land moet ik het doen met de normale UMTS, of zelfs GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Vandaag:
109 kbit/sec
0.637s latency
7.934s d/l time

Ik heb geen SMS gekregen, maar op eigen initiatief een SMS 'dubbel' naar 888 gestuurd en daarna de bevestiging van t-Mobile ontvangen. Ikoontje geeft gewoon '3G' aan. Net geen verdubbeling dus in Amsterdam centrum, maar wel een aanzienlijke verhoging van de snelheid. Verschillende tests leveren wisselende resultaten op:
87, 94, 58, 105, 106, 109, 107, 109, 107, 109, 107 kbit/sec

[ Voor 6% gewijzigd door robinVerdegaal op 08-01-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:18
Zo uiteindelijk ook PIT+ werkend weten te krijgen op me werklaptop via Bluetooth via mijn Nokia N73.

Werkt redelijk. Geeft aan 115 kpbs als status, maar via speedtest haal ik 56 kbps.

Mocht iemand een fatsoenlijke guide nodig hebben om het ook werkend te krijgen via Bluetooth, dan wil ik die wel schrijven. Misschien handig voor de frontpage?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenzelle op 08-01-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:12
MikeyMan schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:43:
[...]

Ah, kijk, dacht dat gprs veel sneller was joh...

Maargoed, dat wordt dus een goed punt voor m'n volgende telefoon... ;)

Edit: Edge werkt niet meer, HSDPA ook niet... Hoe moet ik dan sneller dan GPRS gaan? :?
T-Mobile heeft wel een HSDPA netwerk maar zo te zien werkt dat nog niet helemaal, maar UMTS is (behalve de latency) goed genoeg ;)

(PIT+ zit namelijk nog onder de max van UMTS)

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Killalot op 08-01-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sir_Killalot schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:27:
[...]

T-Mobile heeft wel een HSDPA netwerk maar zo te zien werkt dat nog niet helemaal, maar UMTS is (behalve de latency) goed genoeg ;)
Thanks! Was UMTS helemaal vergeten joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:57

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Vraagje, is onbeperkt internetten ook echt onbeperkt internetten?

Ik wil nml de overstap maken van Orange naar T-Mobile vanwege (volgens de tel-leverancier) het echte onbeperkt internet...

Ik wil namelijk geen gebruik maken van proxies oid, ik wil gewoon veel mijn mail kunnen ophalen via imap en/of pop3 :)

Bij Orange betekende onbeperkt internet, alleen poort 80 via proxy en dat wil ik dus nou net niet..

Dus, werkt T-mobile via een "proxy" en is het dan onbeperkt?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het inloggen krijg je een eigen ip-adres toegewezen, geen proxy dus. Volledig onbeperkt. Push-mail, VPN, VoIP, geen enkel probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:20:
Bij het inloggen krijg je een eigen ip-adres toegewezen, geen proxy dus. Volledig onbeperkt. Push-mail, VPN, VoIP, geen enkel probleem.
en ook laptop gebruik wordt ondersteund - dus alhoewel trager dan de overige aanbieders is T-mobile met afstand de compleetste in dit prijssegment. Als ik in de middle of nowhere (maar in NL) op mijn boot zit kan ik toch lekker via mijn laptop weerkaarten en -berichten downloaden, dat kijkt toch wat makkelijker dan het scherm van mijn N95...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:24:
[...]

en ook laptop gebruik wordt ondersteund - dus alhoewel trager dan de overige aanbieders is T-mobile met afstand de compleetste in dit prijssegment.
Hier gaat het zelfde verhaal op dat ik hier al eens eerder heb gepost. De aanbieders willen uiteraard het laptopverbruik van de goedkope abonnementen laag houden, om je zo te stimuleren de duurdere abonnementen te nemen. Dit kan je op twee manieren bereiken: lage snelheid en alles toestaan, of hoge snelheid en bepaalde zaken verbieden cq. afsluiten. T-Mobile heeft voor het eerste gekozen, Vodafone overduidelijk voor het tweede.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
franssie schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:24:
[...]

en ook laptop gebruik wordt ondersteund - dus alhoewel trager dan de overige aanbieders is T-mobile met afstand de compleetste in dit prijssegment. Als ik in de middle of nowhere (maar in NL) op mijn boot zit kan ik toch lekker via mijn laptop weerkaarten en -berichten downloaden, dat kijkt toch wat makkelijker dan het scherm van mijn N95...
Franssie, total agree,

Ik ben ook zo blij dat als ik voor de kust lig ik gewoon mijn weerkaarten kan downloaden op mijn laptop. even kan skypen of msnen via een normaal toetsenbord en groot scherm.

wat dat betreft hulde aan T-mobile, snelheid van 300kbit is ruim voldoende, en je kan doen en laten wat je wilt! nu alleen nog een buitenland bunden maken dan ben ik echt superblij, bijvoorbeeld 80 euro onbeperkt maar dan ook met buitenland erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 12:43

netblade

Sunrise

mensen om de PIT+ twijfel weg te nemen maar contact gezocht met de technische ondersteuning van t-mobile..

PIT+ gaat wel omhoog namelijk van 192 naar 300 Kbit download en van 32 naar 64 kbit upload!

net getest naaldwijk: download 288kbit en upload 56 kbit! nu is het tijd om te gaan voipen!!!
Hmm goede ontwikkelling, ik vraag me af wanneer ik deze snelheden krijg, want die upload spreekt me heel erg aan :Y)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Helemaal niet bij stil gestaan dat m'n lief met haar Artemis geen gebruik kan maken van de nieuwe PIT snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

robinVerdegaal schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:01:
Helemaal niet bij stil gestaan dat m'n lief met haar Artemis geen gebruik kan maken van de nieuwe PIT snelheid.
Misschien wordt je liefje nog liever als je haar een mooie nieuwe smartphone geeft met UMTS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij nog steeds niet erdoor.

49kbit/sec
1,594 latency

Heb vol 3G bereik en een U-SIM

Zijn ze nou gewoon traag of gaat er bij mij iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Laatst online: 03-09 07:49
bij mij ook nog de oude snelheden, wacht vandaag af, anders morgen de klantenservice maar even bellen.
In het begin was mijn snelheid niet begrenst en haalde ik de UMTS snelheid van ongeveer 350 kb/s. Kwam mij in der tijd goed uit, omdat ik toen op een plek woonde waar ik geen 'vast' internet beschikbaar had, het kan dus niet aan de sim liggen.
Afwachten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:30:
Bij mij nog steeds niet erdoor.

49kbit/sec
1,594 latency

Heb vol 3G bereik en een U-SIM

Zijn ze nou gewoon traag of gaat er bij mij iets niet goed?
Ik denk dat geduld een schone zaak is, iedereen wordt doorgevoerd, ongeacht een sms...

of misschien vinden ze je wel niet aardig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinVerdegaal schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:01:
Juist om die reden heb ik afgelopen zaterdag een TyTN II gekocht. >:)
Mijn Artemis gaat volgende week in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Laatst online: 26-10 21:45
Jeroenz18 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:08:
Zo uiteindelijk ook PIT+ werkend weten te krijgen op me werklaptop via Bluetooth via mijn Nokia N73.

Werkt redelijk. Geeft aan 115 kpbs als status, maar via speedtest haal ik 56 kbps.

Mocht iemand een fatsoenlijke guide nodig hebben om het ook werkend te krijgen via Bluetooth, dan wil ik die wel schrijven. Misschien handig voor de frontpage?
Beste Jeroen,

Dat zou ik heel prettig vinden, ben niet zo heel handig met al dit spul.
Alvast heel erg bedankt!

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Stem ik ook wel mee in, altijd handig een NL tutorial :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Beste jeroen, uiteraard is zo een tutrial handig, maar mijn eerste vraag is waarom 115kbs, dit is waarschijnlijk de modemsnelheid. Als je het omgooit via een netwerk en je internetverbinding deelt haal je de volle snelheid van PIT+

Met mijn TYTNII haalde ik namelijk 30-40 kb/s, dat is wat anders als 56kbs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Jeroenz18 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:08:
Zo uiteindelijk ook PIT+ werkend weten te krijgen op me mijn werklaptop via Bluetooth via mijn Nokia N73.

Die status van 115Kbps zegt niks, dat is gewoon de snelheid van de gesimuleerde RS232-verbinding. En je kunt wel mooi een guide schrijven voor bluetooth, maar er zijn diverse gangbare bluetooth-stacks, en voor elk is het net weer even anders. Maar de PC-suite regelt het e.a. ook al voor je, op bluetooth-gebied, dacht ik... Weet het al niet eens meer, dat soort zaken instellen gaat bij mij inmiddels op de automaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-10 19:35

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik vraag me af of het wel zo'n succes is dat de snelheden zijn opgeschroefd. Vanavond al een paar keer gemeten - heb PIT+ - en ik kom gewoon niet hoger dan 130 kbit/sec. Terwijl ik "normaal" altijd wel rond de 160 kbit/sec uit kwam. Gisteravond dan weer wel even een piek van 230 kbit/sec gehad.

Op mijn Opera-schermpje van mijn Nokia N70 kan ik zien hoe hij de data binnenhaalt (kb/s) en die gaat vrij haperend lijkt het als ik de Speedtest doe. Kan me voorstellen dat als ze de snelheid opvoeren - en ik woon in Utrecht met vast veel T-Mobile PIT-abonnee's - dat er aardig wat mensen dat testen/gebruiken en het netwerk daar misschien niet geweldig op berekend is. Ben sowieso benieuwd in hoeverre het netwerk van T-Mobile berekend is op duizenden abonnee's die vrolijk zitten te breedband mobiel internetten op een aantal masten.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

mensen om de PIT+ twijfel weg te nemen maar contact gezocht met de technische ondersteuning van t-mobile..

PIT+ gaat wel omhoog namelijk van 192 naar 300 Kbit download en van 32 naar 64 kbit upload!

Ik kom met PIT+ toch echt niet boven de 233 / 28 uit in verschillende speedtests. Toch is mijn snelheid wel omhoog want een paar dagen geleden kwam ik niet boven de 160 / 28 uit.

Nja 30kb/s... Niet heel slecht maar liever toch meer :)

EDIT: Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Leuk die hoge snelheden van PIT+, maar waarom staat op de T-Mobile site dan nog steeds 192KBit aangegeven voor PIT+ ???

Oftewel wat moet ik nu geloven :?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:42

tijmeng

Panasonic 7J

Delft Centrum vol bereik PIT+ icm Nokia E90

31,5kb down

3,2 up

lijkt me 256/32.....

hopelijk wordt dit 300/64 maar ik denk t niet. Trouwens voipen gaat nu al prima met Fring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Grr...

Rotterdam...

42kbit/sec (net nog 64)
1.336s latency
10.782s d/l time

Ik wacht ook nog met smart af!

[ Voor 8% gewijzigd door Ursamajor op 09-01-2008 00:48 . Reden: nu nogsteeds geen verhoging... ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:25:
[...]

Leuk die hoge snelheden van PIT+, maar waarom staat op de T-Mobile site dan nog steeds 192KBit aangegeven voor PIT+ ???

Oftewel wat moet ik nu geloven :?
T-Mobile site is nog niet bijgewerkt, ook de snelheden van de normale PIT-bundel zijn nog niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Fuzzillogic schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:31:
[...]

Die status van 115Kbps zegt niks, dat is gewoon de snelheid van de gesimuleerde RS232-verbinding. En je kunt wel mooi een guide schrijven voor bluetooth, maar er zijn diverse gangbare bluetooth-stacks, en voor elk is het net weer even anders. Maar de PC-suite regelt het e.a. ook al voor je, op bluetooth-gebied, dacht ik... Weet het al niet eens meer, dat soort zaken instellen gaat bij mij inmiddels op de automaat ;)
Op zich heeft het weinig met Bluetooth te maken ;) , die koppel je gewoon in Windows via welke BT software/drivers dan ook.

Wat erna komt is lastiger ;), ik heb ook de PC Suite niet gebruikt. Windows kan het (bijna) allemaal zelf regelen. Morgen zal ik ff een tutorial schrijven.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenzelle op 08-01-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49
Ik zit hier ook nog steeds met een magere 50 kbps, is er enig idee hoelang het gaat duren voordat het voor iedereen is doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
  • Laatst online: 03-06 20:24
he he! zojuist nog ff geprobeerd en eindelijk met 3G 107 kbps (PIT, E61i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:29:
[...]
De aanbieders willen uiteraard het laptopverbruik van de goedkope abonnementen laag houden, om je zo te stimuleren de duurdere abonnementen te nemen. Dit kan je op twee manieren bereiken: lage snelheid en alles toestaan, of hoge snelheid en bepaalde zaken verbieden cq. afsluiten. T-Mobile heeft voor het eerste gekozen, Vodafone overduidelijk voor het tweede.
Waaraan kan een provider zien dat je met je laptop gekoppeld is aan je telefoon? als het verkeer via de telefoon gaat lijkt me dat toch niet te merken, behalve mischien dat er meer dan gemiddeld mee wordt geinternet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ik heb mij laten vertellen, dat er naar browser en schermresolutie e.d. gekeken kan worden. Klinkt logisch. Maar volgens mij let vodafone daar niet op.

Voor de snelheids verhoging zat ik sterk aan vodafone te denken (Sterker nog, stond op het punt mijn T-mobile op te zeggen). Maar nu er een snelheidsverhoging is, vind ik T-mobile interessanter. Heb online via een java applet de snelheid gesimuleerd, en hoewel het niet fantastisch is, is het te doen, zonder dat ik me over mijn datagebruik hoef zorgen te maken. Daarnaast wordt ik niet enthousiast van de verhalen van de klantenservice van Vodafone (i.c.m. de duurdere abbo's in verhouding met T-mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:42

tijmeng

Panasonic 7J

mm schermresolutie??

Ik denk eerder hoe de browser zich identificeert. Elke mobiele browser identificeert zich anders maar redelijk eenvouding ip Mozilla/iexplore staat er dan nokia symbian ofzo.

Ik heb zelf een Nokia e90. resolutie van 800 breedte..... en het is geen laptop. omdat internetten o super soepel en eenvoudig gaat en ik er zowat ales mee kan pomp ik er per dag zo'n 80mb door. Dat is 2,4gb per maand maar nooit gezeur. VOIPen, streaming audio.... no problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Ik had gezegd dat ik een tutorial zou maken om een inbelverbinding via Bluetooth te maken. Maar ik zag dat T-mobile op hun website (als je inlogd) ook een minitutorial heeft gemaakt.

Hieronder hun tutorial, ik zal hem ook nog maken, met plaatjes erbij :)

1. Koppel je telefoon aan Windows d.m.v. Bluetooth
2. Volg onderstaande instructies op (negeer het 1e stukje tekst van de modemdriver, zodra je je telefoon koppelt aan Windows dan wordt het automatisch geinstalleerd):
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenzelle.nl/tweakers/telefoon_windows.jpg

Vragen? Ask me ;) .

TIP TIP TIP
Zoek op de website van de fabrikant van je telefoon naar een BlueTooth modem driver, die zorgt ervoor dat je snellere snelheden haalt _/-\o_ . Die specifieke drivers kunnen een hogere kbps rate aan (maximaal volgens mij 956 kpbs), en de standaard maximaal 128 kpbs.

Tutorial:
1. Download modem drivers, zie stukje tekst hieronder:
Wat je het beste kan doen is op de volgende Google link klikken, en dan in plaats van "nokia n73" je eigen merk + type telefoon kan invoeren en dan op zoeken klikken. Je vindt dan snel en makkelijk (als het goed is) de juiste website van de fabrikant met daarop de drivers. Let op dat je de Bluetooth modem drivers pakt, b.v.: Modem driver for Microsoft Bluetooth Users
Google link
2. Ga naar Apparaatbeheer in Windows
3. Klik op het plusje naast Modems
4. Als het goed is zie je daar een Bluetooth modem staan
5. Klik met je rechtermuisknop erop en klik op Stuurprogramma bijwerken
6. Selecteer vervolgens de driver die je gedownload hebt
7. Mogelijk krijg je een melding dat het stuurprogramma niet geschikt voor de telefoon is, gewoon op doorgaan klikken.
8. Daarna kan je de installatie afronden

Hieronder wil ik een opsomming maken voor iedereen van de drivers die ze gevonden hebben.

Driver links:
Nokia N73
Nokia N80

[ Voor 106% gewijzigd door jeroenzelle op 09-01-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect, heel erg bedankt hiervoor! :Y) Via PC-Suite kreeg ik het niet voor elkaar om te surfen op m'n laptop via mijn 6120c.

Kleine opmerking: bij Vista moet je bij stap 3 niet tabblad "Geavanceerd" aanklikken maar eerst linksonderin bij tabblad "Algemeen" de knop "Instellingen wijzigen". Daarna kan je wel bij "Geavanceerd" de extra instellingen invoeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Ik heb hier wel een vraagje over, ik heb het al meerdere malen geprobeerd om via m'n telefoon internet op m'n laptop te krijgen. De verbinding werd gewoon netjes gemaakt, alleen ging hij ongeveer elke minuut de verbinding herstellen. Dit is dus geen werken wanneer je bijvoorbeeld een Live Messenger wilt gebruiken op je laptop. Heeft iemand deze problemen oko, en heeft iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Telefoon: Nokia N80i
Abonnement: T-Mobile PIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Richi E. schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:31:
Ik heb hier wel een vraagje over, ik heb het al meerdere malen geprobeerd om via m'n telefoon internet op m'n laptop te krijgen. De verbinding werd gewoon netjes gemaakt, alleen ging hij ongeveer elke minuut de verbinding herstellen. Dit is dus geen werken wanneer je bijvoorbeeld een Live Messenger wilt gebruiken op je laptop. Heeft iemand deze problemen oko, en heeft iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Telefoon: Nokia N80i
Abonnement: T-Mobile PIT
Kreeg je smsjes binnen? Of werdt je gebeld? Dan verbreekt hij de verbinding namelijk.

En ligt je telefoon dichtbij genoeg ;)? Andere optie is dat je bereik voor PIT niet voldoende is en hij capaciteit te kort komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Nee ik kreeg geen smsjes of telefoontjes binnen. Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat hij niet genoeg capaciteit had.. Het UMTS bereik dat ik hier heb ik wel gewoon vol. Ik zal nog even de verbinding weg gooien en op het op de manier proberen zoals hierboven beschreven... Misschien dat het na de upgrade wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Richi E. schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:51:
Nee ik kreeg geen smsjes of telefoontjes binnen. Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat hij niet genoeg capaciteit had.. Het UMTS bereik dat ik hier heb ik wel gewoon vol. Ik zal nog even de verbinding weg gooien en op het op de manier proberen zoals hierboven beschreven... Misschien dat het na de upgrade wel werkt...
Ik heb een kleine update aan mijn post toegevoegd, misschien helpt dat bij jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Wanneer ik probeer de driver in te stellen geeft hij bij mij een melding dat het apparaat niet meer werkt. Wanneer ik later weer de standaard windows bluetooth modem driver instel werkt het weer wel. Als ik het via PC Suite probeer valt hij minder snel weg, maar heeft hij nog steeds kuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Richi E. schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:43:
Wanneer ik probeer de driver in te stellen geeft hij bij mij een melding dat het apparaat niet meer werkt. Wanneer ik later weer de standaard windows bluetooth modem driver instel werkt het weer wel. Als ik het via PC Suite probeer valt hij minder snel weg, maar heeft hij nog steeds kuren..
Heb je deze gedownload:
http://nds1.nokia.com/pho...ftware/NokiaN80_MS_BT.inf

En ik kreeg ook die melding van dat de stuurprogramma mogelijk niet geschikt was voor de telefoon, maar daar kan je gewoon op doorgaan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.

Richi E.

Ja, die melding kreeg ik ook. Maar daarna ging hij hem instellen, en daarna ging het fout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Richi E. schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:18:
Ja, die melding kreeg ik ook. Maar daarna ging hij hem instellen, en daarna ging het fout..
Oke, apart.

Welke Bluetooth module zit er in je pc / laptop? En welke software heb je geinstalleerd, die van Widcomm of van Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Richi E. schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:43:
"de driver".. over welke driver heb je het? Afgezien van bluetooth zelf heb je niets nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Fuzzillogic schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:40:
[...]

"de driver".. over welke driver heb je het? Afgezien van bluetooth zelf heb je niets nodig!
Lees mijn post enkele posts hierboven ;). Je kan het beste de specifieke modemdriver geschikt voor je telefoon installeren i.p.v. de standaard modemdriver van Windows.

Die specifieke drivers kunnen een hogere kbps rate aan (maximaal volgens mij 956 kpbs), en de standaard maximaal 128 kpbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41
Zit helaas nog steeds op de 64kbit/s (wel SMS gehad en ook bevestiging). Maar ach, heb alle tijd opzich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PIT heeft dus nu 128/32 kbps ?
Als je dit op een laptop gebruikt.. hoe is je verbinding dan?
Kan je met een redelijke snelheid nu.nl laden e.d ?

En waar kan ik iets downloaden om deze snelheid te simuleren op mijn adsl pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:18:
[...]
NetLimiter: You can use NetLimiter to set download/upload transfer rate limits for applications or even single connection and monitor their internet traffic.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:18:
PIT heeft dus nu 128/32 kbps ?
Als je dit op een laptop gebruikt.. hoe is je verbinding dan?
Kan je met een redelijke snelheid nu.nl laden e.d ?

Je zou gewoon netlimiter kunnen installeren en je connectie cappen op 128/32 link hier. Netlmiter is gratis 28 dagen te gebruiken.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Andere manier, om langzamer snelheid te simuleren: http://www.dallaway.com/sloppy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat opde tmobile site nog steeds 64kbs dan bij PIT ?
http://www.t-mobile.nl/pe...el-internet/tarieven.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Met het simuleren van de lage snelheid moet je vooral rekening houden met de hoge latency van GPRS/UMTS. Dat is vaak veel meer van belang dan downloadsnelheid.

(Waarom ze in al hun wijsheid hebben besloten de latency nauwelijks te verbeteren bij het opstellen van de UTMS-standaard is me een groot raadsel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen verhoging bij mij ;( Morgen maar eens een telefoontje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Denk dat ze zijn vergeten om "dubbel" naar zichzelf te sms-sen :+

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 01:11
Ik snap niet wat jullie moeilijk doen met BT internet?

Heb hier 0,0 problemen als ik verbinding met internet via Nokia PCSuite en BT maak... ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Utrecht: 60kbit [4 streepjes UMTS/3G]
MDA Vario II
Ik zal van het weekend in Zwolle eens testen, kijken of het aan mijn abbo of aan de masten hier ligt.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
StarLite schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:21:
MDA Vario II
Ik zal van het weekend in Zwolle eens testen, kijken of het aan mijn abbo of aan de masten hier ligt.
Hoeft niet hoor, als je leest zie je dat onder andere ik allang in Zwolle ben geweest...

Ik wordt een beetje moe van al die testresultaten...
Boeiend als je nog geen verhoging hebt? Komt vanzelf wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik maar PIT gaat nemen met die nieuwe verhoging nu om zo op mijn laptop te kunnen internetten. Ik heb het net gesimuleerd met sloppy (javatool) en het gaat nog best vrij vlot ...

Delen jullie deze mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:05:
Ik denk dat ik maar PIT gaat nemen met die nieuwe verhoging nu om zo op mijn laptop te kunnen internetten. Ik heb het net gesimuleerd met sloppy (javatool) en het gaat nog best vrij vlot ...

neem wel rekening met de latency. deze blijft ondanks een "redelijke" snelheid, erg hoog.
dus vraag je een pagina aan kun je rekenen op enkele secondes voordat de pagina begint te laden.
zelfde geldt voor textberichten over msn, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:05:

Nee. PIT is een leuk als fall-back-optie, of voor onderweg. Maar om het serieus te gebruiken als primaire verbinding is het te traag, met te hoge latency. Steeds meer sites gebruiken karren vol javascript, flash en andere meuk. Zeker als je je browser niet hebt afgericht om overbodige zooi weg te laten zul je daar vaak irritant lang op moeten wachten. En 'filmpjes kijken' kun je natuurlijk al helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:56:
[...]

Nee. PIT is een leuk als fall-back-optie, of voor onderweg. Maar om het serieus te gebruiken als primaire verbinding is het te traag, met te hoge latency. Steeds meer sites gebruiken karren vol javascript, flash en andere meuk. Zeker als je je browser niet hebt afgericht om overbodige zooi weg te laten zul je daar vaak irritant lang op moeten wachten. En 'filmpjes kijken' kun je natuurlijk al helemaal vergeten.
Ik vind het perfect te doen. Maar dan zit ik ook nog steeds of full-hsdpa snelheid 8)
Lekker in de trein full-screen het nos journaal streamen op mijn laptop

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
De afgelopen dagen was onduidelijkheid ontstaan doordat diverse T-Mobile klanten een SMS van T-Mobile hadden ontvangen waarin de verhoging van de internetsnelheid werd aangekondigd. Omdat niet alle T-Mobile klanten met een Pocket Internet Totaal bundel de SMS hadden ontvangen, was niet duidelijk of de SMS berichten wel werkelijk van T-Mobile afkomstig waren.

[..]

Omdat de nieuwe snelheden van Pocket Internet Totaal vele malen hoger liggen dan de haalbare snelheden over een GPRS netwerk, zullen enkel T-Mobile klanten met een UMTS toestel de snelheidsverhogingen kunnen opmerken. Derhalve zijn tot op heden ook enkel de T-Mobile klanten met een UMTS toestel op de hoogte gebracht van de snelheidsverhoging.

In de SMS berichten wordt aangegeven dat T-Mobile klanten zich kunnen aanmelden voor de verdubbeling van de snelheid door de shortcode "dubbel" te SMS'en naar het nummer 888. Volgens de T-Mobile woordvoerder is dit niet per definitie nodig, maar is dit enkel om T-Mobile klanten te triggeren op de snelheidsverhoging. Alle bestaande en nieuwe T-Mobile klanten met een Pocket Internet Totaal abonnement zullen vanaf 8 januari automatisch gebruik kunnen gaan maken van de hogere snelheden.
Bron: gsmhelpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
Ik zit hier met een t-mobile pre-paid kaartje te surfen, via een 6120 classic (hdspa toestel).
speedtest.bbned.nl - haal 269 tot 412 kbps ?? _/-\o_
Hoe zit dit in elkaar qua snelheden bij mobiel internet prepaid ??
Leuke optie voor mij om op de camping weekends voor 2,50 p. dag te internetten :+

Frissie

[ Voor 23% gewijzigd door frissie op 09-01-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
frissie schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:44:
Ik zit hier met een t-mobile pre-paid kaartje te surfen, via een 6120 classic (hdspa toestel).
Leuke optie voor mij om op de camping weekends voor 2,50 p. dag te internetten :+

Frissie
De woorden 'op de camping' en 'te internetten' in één zin vind ik wel een beetje vreemd, maargoed... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

FaNtJuH schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:19:
[...]

De woorden 'op de camping' en 'te internetten' in één zin vind ik wel een beetje vreemd, maargoed... :/
* netblade ziet opeens flashbacks van de hell waar zijn ouders hem elk weekend toe dwingden

Had ik vroegáh maar internet op de camping, was niet bepaald mijn volk aldaar.

ot ; Ik vind het gedoe rond pit+ maar vaag, ik heb echt niks officeels gezien qua snelheidsverhoging,
Patrick als je dit leest kun je dan misschien wat helderheid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
FaNtJuH schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:19:
[...]

Leuke optie voor mij om op de camping.
Weekends voor 2,50 p. dag internetten :+

Zo dan :o

[ Voor 4% gewijzigd door frissie op 09-01-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik vind het gedoe rond pit+ maar vaag, ik heb echt niks officeels gezien qua snelheidsverhoging,
Patrick als je dit leest kun je dan misschien wat helderheid geven?
ik neem mijn eerdere uitspraak ook weer terug, mijn upload komt niet meer boven de 3kb/s uit, dus heb wederom gebeld, en werd doorgeschakeld naar de dataverbruik afdeling... deze wisten mij te vermelden dat pit+ verdubbeld gaat worden aan het eind van de maand....

Gezien het vorige gesprek heb ik deze conversatie opgenomen, tja mensen geen harde waardes maar dat is wat ik te horen kreeg, dus patrick, help us out :D

Trouwens, als ik dit bewijs op tape heb, heb duidelijk om een bevestiging gevraagd en werd hier zelfs over teruggebeld.... kan ik dan gewoon aan het eind van de maand die verdubbeling eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-10 10:15
Ik tik dit bericht op een pit+ verbinding. Deze verbinding word gedeeld door 6?! pc's via een pcmcia kaart. Dit is omdat orange een fout heeft gemaakt waardoor we ongeveer 3 weken geen internet hebben.

Ik moet zeggen dat de snelheid heel erg meevalt 30-35kb/s download en 3kb/s upload. Helaas zijn we wel vodafone gewend (180kb/s download) maar die kwam op een gegeven moment bij de fup in de knoei.

Sites laden snel, msn en e-mail werkt prima voor alle pc's. T-mobile heeft het wel goed bekeken door de plaatjes in een lagere kwaliteit door te sturen, dit maakt dat de sites nog sneller laden. 2 seconde de muis op het plaatje laten staan en de originele afbeelding word geladen. Dit is dus extreem handig bij sites die veel grote plaatjes erop hebben.

@peugeot206gt: Als je kenbaar hebt gemaakt dat het gesprek werd opgenomen volgens mij wel, zo niet dan ben je volgens mij zelfs strafbaar en is het ook zeker niet rechtsgeldig.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchKel op 10-01-2008 00:01 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

peugeot206gt schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:43:
[...]

ik neem mijn eerdere uitspraak ook weer terug, mijn upload komt niet meer boven de 3kb/s uit, dus heb wederom gebeld, en werd doorgeschakeld naar de dataverbruik afdeling... deze wisten mij te vermelden dat pit+ verdubbeld gaat worden aan het eind van de maand....

Gezien het vorige gesprek heb ik deze conversatie opgenomen, tja mensen geen harde waardes maar dat is wat ik te horen kreeg, dus patrick, help us out :D

Trouwens, als ik dit bewijs op tape heb, heb duidelijk om een bevestiging gevraagd en werd hier zelfs over teruggebeld.... kan ik dan gewoon aan het eind van de maand die verdubbeling eisen?
Hmm nee, omdat je getekend hebt voor een 192/32 Kbit verbinding welke niet eens gegarandeerd wordt maar als maximum geldt, nu halen wij beiden ruim die snelheid alleen qua upload niet.

Nouja ik merk het ooit vanzelf wel, zodra ze hun site eens aanpassen zal het wel definitief zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

StarLite schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:21:
MDA Vario II
Geduld is een schone zaak. Had ook steeds maar 64kbit...
Nu gekeken en had ik ineens 96 bij de eerste poging :)
Komt helemaal goed dus!
Getest op www.dslreports.com/mspeed

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-10 10:15
Ursamajor schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 23:56:
[...]

Geduld is een schone zaak. Had ook steeds maar 64kbit...
Nu gekeken en had ik ineens 96 bij de eerste poging :)
Komt helemaal goed dus!
Getest op www.dslreports.com/mspeed
ik krijg bij www.dslreports.com/mspeed een snelheid eruit die bijna de helft is van http://speedtest.bbned.nl.

De speedtest bij bbnet komt meer overeen met de downloadsnelheid van bestanden dan dslreports.
bbnet: 232.4 kbps
dslreports: 139 kbit/sec

Dat is toch wel een groot verschil en laat maar zien dat niet elke test even betrouwbaar is. Om maar over speedtest.nl te zwijgen, die is helemaal een nominatie waard als snelste mobiele verbinding ooit:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jan 10 2008 om 00:07:14 UTC+0100)

Download : 39112.8 KByte/sec
Upload : 3.4 KByte/sec
Connection : 111.0 Conn/min
Ping test Nederland : 225.0 ms

Het downloaden van bestanden gaat met ongeveer 30-35KB/s, dus bbnet komt er het dichtste bij met zijn test.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

kfaessen schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:08:
[...]

ik krijg bij www.dslreports.com/mspeed een snelheid eruit die bijna de helft is van http://speedtest.bbned.nl.

De speedtest bij bbnet komt meer overeen met de downloadsnelheid van bestanden dan dslreports.
bbnet: 232.4 kbps
dslreports: 139 kbit/sec

Dat is toch wel een groot verschil en laat maar zien dat niet elke test even betrouwbaar is. Om maar over speedtest.nl te zwijgen, die is helemaal een nominatie waard als snelste mobiele verbinding ooit:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jan 10 2008 om 00:07:14 UTC+0100)

Download : 39112.8 KByte/sec
Upload : 3.4 KByte/sec
Connection : 111.0 Conn/min
Ping test Nederland : 225.0 ms

Het downloaden van bestanden gaat met ongeveer 30-35KB/s, dus bbnet komt er het dichtste bij met zijn test.
die test van bbned ga ik niet uit zitten wachten, dan ben ik morgen nog niet klaar.
Vond iig dat dslreports redelijk resultaat gaf. Maargoed, ik merk het iig wel nu!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 17:21

corny

And his yellow flame

Zijn er meer mensen met problemen om via SSL een IMAP verbinding te maken? Normaal nooit een probleem, maar sinds vanochtend krijg ik van Outlook Mobile de melding dat de berichten niet gedownload kunnen worden naar mijn mobile device. Een andere IMAP server doet hetzelfde. De PIT verbinding werkt verder wel, http gaat keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

corny schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:20:
Zijn er meer mensen met problemen om via SSL een IMAP verbinding te maken? Normaal nooit een probleem, maar sinds vanochtend krijg ik van Outlook Mobile de melding dat de berichten niet gedownload kunnen worden naar mijn mobile device. Een andere IMAP server doet hetzelfde. De PIT verbinding werkt verder wel, http gaat keurig.
Exchange met SSL doet het prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

corny schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:20:
Zijn er meer mensen met problemen om via SSL een IMAP verbinding te maken?
N95 met imap naar gmail werkt hier foutloos.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny

corny

And his yellow flame

Getver, dat wordt denk ik een harde reset van mijn TyTn2. Zelfs een POP account komt niet door. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41
Duurt miss 2 daagjes maar dan zit ik ook eindelijk op de dubbele snelheid hoor :)

Haalde vanochtend iig een nette 105kbit/s itt tot de eerder gemeten 64kbit/s. Bedankt dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:46:
[...]

neem wel rekening met de latency. deze blijft ondanks een "redelijke" snelheid, erg hoog.
dus vraag je een pagina aan kun je rekenen op enkele secondes voordat de pagina begint te laden.
zelfde geldt voor textberichten over msn, etc.
tekstberichten over msn moet toch wel lukken.. dit is alleen maar "tekst"
En een pagina als marktplaats zal toch ook wel in 2 seconden geladen zijn denk ik zo.
Nu.nl zal denk ik 3 seconden duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:35:
[...]

tekstberichten over msn moet toch wel lukken.. dit is alleen maar "tekst"
En een pagina als marktplaats zal toch ook wel in 2 seconden geladen zijn denk ik zo.
Nu.nl zal denk ik 3 seconden duren..
Maakt geen reet uit wat het is, de latency zul je op moeten wachten voordat er iets gebeurd
FabianNL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:16:
Duurt miss 2 daagjes maar dan zit ik ook eindelijk op de dubbele snelheid hoor :)

Haalde vanochtend iig een nette 105kbit/s itt tot de eerder gemeten 64kbit/s. Bedankt dus!
Ze zijn mij gewoon vergeten.. met mn miezerige 45 kbit.. Nouja morgen een nieuwe dag, maar wordt opzich wel eens tijd :/

[ Voor 33% gewijzigd door Moning2 op 10-01-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny

corny

And his yellow flame

corny schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:10:
Getver, dat wordt denk ik een harde reset van mijn TyTn2. Zelfs een POP account komt niet door. :(
Gelukkig, een backup van 6 uur vanochtend teruggezet en nu werkt het wel. Heel vreemd, geen idee wat er mis gegaan is. Ligt dus niet aan PIT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid is bij mij nog steeds niet verhoogd :( TMobile KS gebeld, krijg je zo'n doos aan de lijn die het ook niet snapt (je werkt daar toch gvd). 'Ja u moet maar even een snelheidstest doen, zodat ik echt bewijs heb dat het niet doorgevoerd is'. Ja, dat heb ik nog niet gedaan zeker, anders bel ik toch ook niet? Ze gaat het nu doorspelen naar de desbetreffende afdeling en ik word teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnaap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-10 00:13
Ik heb ook PIT, maar het schijt dat als je alleen GPRS hebt niets merkt van de versnelling.

Als je nu een UMTS zowel GPRS toestel hebt, schakelt hij dan automatisch over op UMTS ipv GPRS? Ik ben nog nieuw in dat internet via de telefoon.

Ik heb overigens een q-tec 9100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

De verhoogde snelheid (alles >53,6 kbps downlink) is alleen te gebruiken met UMTS (of HSDPA). Hiervoor moet je dus een geschikt toestel hebben én een geschikte simkaart (USIM). Oude simkaarten zijn soms nog niet geschikt voor UMTS ontvangst. Je kan dan bij je provider gratis een nieuwe simkaart krijgen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Nokia N95 (die kan het echt wel aan), zit vol in de UMTS dekking en heb een nieuwe USIM. Ben benieuwd wat ze er van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:29

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Speedtest gedaan met m'n Palm Treo 750 en T-mobile PIT2005

De Treo is geupdate naar WM6 en kan HSDPA aan

Website: www.dslreports.com/mspeed (voor mobile speed test)

Results:
107 kbit/sec
latency: 0,509s

:P

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje hier. Ik heb namelijk pit normaal voor 9,50 in de maand. Nu heb ik hem aangesloten op mijn pc. En haal ik op speedtest.nl altijd rond de 130 kB/s. Is dit wel normaal? Niet dat ik me in 1 keer een ongeluk schrik van de rekening die ik krijg? Zoals een collega van me die dacht dat tzones ook gratis was. Ik heb voor de zekerheid de kabel uit mijn pc getrokken om het te checken.

Wie kan mij hier meer over zeggen?

Ik heb btw een Nokia N95 en ik woon in centrum Amsterdam.

En even voor de zekerheid....ik heb het over BYTES en geen bits...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:58:
Even een vraagje hier. Ik heb namelijk pit normaal voor 9,50 in de maand. Nu heb ik hem aangesloten op mijn pc. En haal ik op speedtest.nl altijd rond de 130 kB/s. Is dit wel normaal? Niet dat ik me in 1 keer een ongeluk schrik van de rekening die ik krijg? Zoals een collega van me die dacht dat tzones ook gratis was. Ik heb voor de zekerheid de kabel uit mijn pc getrokken om het te checken.

Wie kan mij hier meer over zeggen?

Ik heb btw een Nokia N95 en ik woon in centrum Amsterdam.

En even voor de zekerheid....ik heb het over BYTES en geen bits...
Je zit of nu nog in de proefperiode of je bent (nog) niet gecapped of je moet eens een andere test proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 15:15
netblade schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:33:
[...]

Exchange met SSL doet het prima hier :)
Hier ook en dus ook met Exchange 2007. Verder ook VPN werkt hier :)

Tis jammer dat ze niet goedkoop HSDPA snelheid leveren anders was ik misschien wel blijven hangen bij T-Mobile. Heb nu me abonnement opgezegd en ga nu naar Vodafone. Me verbruik was ongeveer 30MB maximaal per maand dus VF's FUP is niet echt ene probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
XoReP schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:58:
[...]

Hier ook en dus ook met Exchange 2007. Verder ook VPN werkt hier :)

Tis jammer dat ze niet goedkoop HSDPA snelheid leveren anders was ik misschien wel blijven hangen bij T-Mobile. Heb nu me abonnement opgezegd en ga nu naar Vodafone. Me verbruik was ongeveer 30MB maximaal per maand dus VF's FUP is niet echt ene probleem voor mij.
Met die hogere snelheid ga je al gauw meer downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 15:15
Moning2 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:17:
[...]

Met die hogere snelheid ga je al gauw meer downloaden ;)
Dat vrees ik wel een beetje, zeker omdat de TyTN II meer uitnodigd om onderweg te internetten dan de Nokia 5500 die ik nu heb. Had hiervoor trouwens de S200 en daar zat ik op me mobiel zelf al meer te internetten dan nu en dat terwijl ik geen PIT had (moet wel erbij zeggen dat ik hem toen niet als modem gebruikte wat nu het grootste deel van me verbruik aan opgehaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:18:
[...]

Je zit of nu nog in de proefperiode of je bent (nog) niet gecapped of je moet eens een andere test proberen :)
Welke proefperiode? Het klopt dat ik pas net mijn abbonement heb. Ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:26:
[...]

Welke proefperiode? Het klopt dat ik pas net mijn abbonement heb. Ligt het daar aan?
Zover ik weet krijg je de eerste 2 weken onbeperkte snelheid (om het te proberen..) en daarna word je gecapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:26:
[...]

Je krijgt iets van 2 weken de volledige snelheid ;)

[edit]
Beetje late spuit 11, krijg je als je veel topics tegelijk opent 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door ronaldlokers op 12-01-2008 17:44 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv