T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je dan toch ff zal moeten scannen, Gadgeteer ;)
Volgens de gegevens die ik hier kan vinden is Flex op 16 januari 2006 geïntroduceerd (dacht zelf ook eind 2005).

Maar zullen we weer verder praten over PIT? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-10 14:48

netblade

Sunrise

Ik maak me een beetje zorgen al kijkend naar het KPN/Telfort verhaal.

Als Orange binnen afzienbare tijd gebruik gaat maken van het gecombineerde T-Mobile netwerk, hoe zit dat dan met internet?
Krijgen we dan hetzelfde gedoe als KPN/Telfort dat het netwerk vaak bezet is en internet gewoonweg werkt met zo'n 2Kilobyte/s?

Of maak ik me te druk op het moment?

Verder heerlijke dienst, overal internet als ik even online moet.
En de 30Kb/s die ik haal is meer dan voldoende voor de zaken die ik er mee moet doen :).

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je je op het moment idd wat te druk maakt. Ik heb er het volste vertrouwen in dat T-Mobile niet dezelfde fout maakt als KPN en ervoor zorgt dat er meer dan voldoende capaciteit is voor de mobiel internettende klanten. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 14:14 . Reden: idd vergeten :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:14:
Ik denk dat je je op het moment idd wat te druk maakt. Ik heb er het volste vertrouwen in dat T-Mobile niet dezelfde fout maakt als KPN en ervoor zorgt dat er meer dan voldoende capaciteit is voor de mobiel internettende klanten. :)
Zijn er al plannen over eventuele snelheiddsverhogingen? Ik heb op dit moment PIT+ maar zit er sterk aan te denken om naar Vodafone over te stappen aangezien zij voor 9,50 de volle HSDPA snelheid leveren. Sinds bekend is dat ze ook minder moeilijk doen over de data-limieten heb ik eigenlijk minder redenen om bij T-mobile te blijven...

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die 2,50 perdag voor prepaid klanten is eigenlijk ook niet meer interesant
aangezien vodafone nu ook voor prepaid zorgeloos internet aanbied voor 9.50 permaand !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-10 11:50
Ben mn contract nog aan zoeken (moet echt eens leren opruimen).. Volgens vriendin kan het best zo zijn dat ik wel relax heb gehad van 2005-2006 of zelfs heel iets anders (ben nogal een provider / abonnement hopper) en dat dat toen bij verlenging is gewijzigd.

Ik begin nu wel erg aan mezelf te twijfelen.

Verder: Tmobile gaf aan op mijn mail dat je echt flex20 moet hebben om Pit(+) te kunnen nemen (lees eerdere posts). Op de site wel aan te vragen met Flex10. Klantenservice verwijst naar knoppen op de site die ik als bezoeker niet te zien krijg :? en naar de AV waarin ik het ook niet kon vinden.
Als je het via de site zou bestellen zou je een afwijzing krijgen zegt de dame.

Geeft aan dat PIT+ wel zonder telefoon abo kan maar als je het met telefoon wilt minimaal Flex20 of relax150. Ze kunnen pas iets als ik telefoonnummers kan overhandigen van andere mensen die PIT(+) hebben met een lager abo en tja wie is er zo gek zijn nummer te geven als die wel een Flex10 heeft met PIT met dan het risico dat bij verlengen hij ook een probleem heeft.

Ik ben verder tevreden over tmobile dus laat het erbij zitten.

*zit te denken wat te doen met zijn beltegoed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 11:07
Hier staan de voorwaarden van Flex: https://www.t-mobile.nl/p...PrijslijstFlexAbonnee.pdf

Staat toch idd dat voor PIT flex 20 nodig is. Staan geen voorwaardes voor PIT+

Nah, lijkt me geen strak plan mijn 06 door te geven aan iemand van T-mobile die denkt dat flex10 & PIT+ niet kan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb vandaag toevallig mijn papieren van T-mobile binnen gekregen, daar staat oa het onderstaande in:
PIT is uitsluitend beschikbaar in combinatie met een abonnement vanaf Relax150 of Relax 150 Sim Only.
Lama, jullie hebben het over flex; ik heb alleen de papieren van Relax.

Lama is synoniem voor Laat Maar. :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 14-11-2007 21:05 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

PIT+ mag overal bij, alleen voor PIT moet je minimaal een Relax 150 (Sim Only) of een Flex 20 hebben.

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:14:
PIT+ mag overal bij, alleen voor PIT moet je minimaal een Relax 150 (Sim Only) of een Flex 20 hebben.
Heb via mail en telefonisch contact gehad met klantenservice en mij wordt steeds verteld minimaal Flex20 te moeten hebben. Als dit waar is wat je zegt dan ben ik echt verkeerd voorgelicht in de shop en bij de klantenservice en vraag ik me af of ik niet toch iets moet/kan ondernemen hiertegen. Ik ben op zich erg tevreden over Tmobile maar 10 euro per maand teveel betalen zit niemand op te wachten, ik bel maar zelden. Ik wou liefst Flex10 met Pit+, zelfde bedrag als mijn oude abo maar minder bellen en sneller internet, nu zit ik aan Flex20 met Pit+ omdat lager niet zou kunnen.

Verwijderd

Pit+ is te verkrijgen met alle prijsplannen, dus ook met flex10.
Ik heb hier de folder over Web 'n' Walk voor mij liggen.

Verwijderd

Gadgeteer: mail mij anders ff op webcare(at)t-mobile(dot)nl. Zet er aub je mobiele nr en je NAW-gegevens (ter controle) in, dan ga ik m'n best voor je doen :)

• Kassad
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:15:
Gadgeteer: mail mij anders ff op webcare(at)t-mobile(dot)nl. Zet er aub je mobiele nr en je NAW-gegevens (ter controle) in, dan ga ik m'n best voor je doen :)
Heb je ook een antwoord op mijn vraag Patrick? :+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:15:
You got mail.

Verwijderd

Ik heb een deel van het topic doorgelezen.
Ik heb een laptop en heb al een X500 PDA en een u700 met een tmobile abbo (relax 300).
Nu wil ik op mijn laptop mobiel kunnen internetten tegen maximaal 10 euro per maand, en onbeperkt kunnen internetten.

Volgens mij is PIT dan de enige die aan mijn wensen voldoet.
Kan ik mijn X500 van e-ten gebruiken als modem en dan via pit internetten op mijn laptop?
Of is het dan extreem traag?
Ik wil alleen maar wat websites lekker kunnen bekijken (geen zware) marktplaats e.d

Ik hoor het graag.

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:52:
Ik heb een deel van het topic doorgelezen.
Ik heb een laptop en heb al een X500 PDA en een u700 met een tmobile abbo (relax 300).
Nu wil ik op mijn laptop mobiel kunnen internetten tegen maximaal 10 euro per maand, en onbeperkt kunnen internetten.

Volgens mij is PIT dan de enige die aan mijn wensen voldoet.
Kan ik mijn X500 van e-ten gebruiken als modem en dan via pit internetten op mijn laptop?
Of is het dan extreem traag?
Ik wil alleen maar wat websites lekker kunnen bekijken (geen zware) marktplaats e.d

Ik hoor het graag.
Beetje aan dubbelposten?
Never mind.. Neem PIT+ en je bent klaar, voldoende snelheid zelfs voor marktplaats wel.

Verwijderd

budet is max 10 euro

Verwijderd

Kassad: Qua HSDPA-snelheid zijn er wel verhogingen in de planning. Wanneer exact durf ik je niet te vertellen, dat is nog niet bekend. Over verhoging van snelheid voor de diverse bundels heb ik nog helemaal niets gehoord. Ik kan natuurlijk wel vanuit een logische redenatie gaan speculeren, maar dat doe ik niet. Speculasies laat ik over aan de goedheiligman ;)

pieterste2: je kan je X500 makkelijk als modem gebruiken mbv ActiveSync 4.5. De snelheid zal geen ADSL-snelheid zijn aangezien PIT is gecapped op 64kbit en die X500 volgens mij niet harder kan dan GPRS (45kbit). Het is in elk geval voldoende om mee te surfen, mailen, msnen en te voipen.

Gadgeteer: you too :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 18:19 . Reden: reply op Gadgeteer toegevoegd. ]

Verwijderd

Patrick,

Kan ik ook de U700 gebruiken met het PIT verhaal?
Dit zal dan sneller zijn toch omdat deze ook hspda heeft, en hij ook als modem kan dienen denk ik.

En een pagina laden van bijv nu.nl .. hoe snel laad zoiets op PIT (gprs) snelheid

Verwijderd

Je kan uiteraard ook de U700 gebruiken als modem. Ik denk alleen dat de X500 een stuk simpeler in het gebruik als modem is. Qua snelheid zullen ze elkaar waarschijnlijk niet zoveel ontlopen, PIT is gecapped op 64kbit. De snelheid waarop een pagina laadt is afhankelijk van de hoeveelheid data op die pagina.

Verwijderd

Ja oke, maar die hspda heb ik dus nix aan op mijn u700? omdat het gecapped is.
En een site zoals marktplaats de hoofdpagina.. hoe snel laad zoiets? vergelijkbaar met een 56k modem snelheid ongeveer?

En waarom vind ik op de tmobile site geen PIT info voor bestaande abbos?

Verwijderd

vraagje over web en walk prepaid, maak je nou gebruik van umts of hsdpa ? want ik zie wel een h in mijn scherm maar heb nou niet bepaald het gevoel dat ik hsdpa snelheid heb

Verwijderd

pieterste2: Je hebt wel wat aan HSDPA omdat je gebruik maakt van de lagere latencies. Snelheid zal sneller zijn dan een 56k6-modem. Info over PIT voor bestaande abonnementen is hetzelfde als info over PIT voor nieuwe klanten.

karelbest01: de PrePaidversie is gelimiteerd op UMTS-snelheid (384kbit), je zult dus geen 1,8Mbit halen.

Verwijderd

thnxxx
hoe zit het met pit bij mijn relax300 erbij nemen?
kan ik pit elk moment weer uit mijn abboi gooien? of zit dit tot het eind vast eraan

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:13:
pieterste2: Je hebt wel wat aan HSDPA omdat je gebruik maakt van de lagere latencies. Snelheid zal sneller zijn dan een 56k6-modem. Info over PIT voor bestaande abonnementen is hetzelfde als info over PIT voor nieuwe klanten.

karelbest01: de PrePaidversie is gelimiteerd op UMTS-snelheid (384kbit), je zult dus geen 1,8Mbit halen.
hmmm jammer voor 2.50 perdag zou je toch de volle snelheid mogen verwachten

• pven
  • Niet online
Is 64kbit eigenlijk snel genoeg om TV te kunnen kijken op je mobiel? Ik gok van niet, maar heb er geen ervaring mee.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:35
pven schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:12:
Is 64kbit eigenlijk snel genoeg om TV te kunnen kijken op je mobiel? Ik gok van niet, maar heb er geen ervaring mee.
Nouja, je zal met een degelijke framerate het moeten doen met enkele blokjes waaruit je misschien een tv show kan opmaken...

Nee dus :)

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:58:
[...]

hmmm jammer voor 2.50 perdag zou je toch de volle snelheid mogen verwachten
Dan zou je voor 2,50 toch heel wat mb's (gb's?) naar binnen kunnen sleuren, zit t-mobile denk ik ook niet op te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:30:
[...]

Dan zou je voor 2,50 toch heel wat mb's (gb's?) naar binnen kunnen sleuren, zit t-mobile denk ik ook niet op te wachten..
ja dat zal best maar toch vind ik dat je voor dat geld de volle snelheid moet hebben, als je het bv 7x permaand gebruikt ben je al 17.50 kwijt dus ze gaan er echt niet op achteruit omdat ik wat meer mbs binnen haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:39:
thnxxx
hoe zit het met pit bij mijn relax300 erbij nemen?
kan ik pit elk moment weer uit mijn abboi gooien? of zit dit tot het eind vast eraan
Je kan PIT idd bij je Relax 300 nemen en die zit er dan tot het eind aan vast. Je kan ook vragen naar de Try&Buy-versie als je het telefonisch bestelt. Dan neem je 'm voor minimaal 1 maand af en kan je 'm binnen 3 maanden vanaf aansluiten weer eraf laten halen als het je niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Hmm dan heb ik hier nog een prepaid simkaart liggen die 1,8Mbit haalt, nu gebruik ik deze niet zo vaak meer, omdat ik mijn pccard van t-mobile niet meer kan gebruiken ivm een nieuwe notebook.

Meer snelheid is altijd welkom (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga is vodafone prepaid zorgeloos internet gebruiken, daar krijg je wel volle snelheid ben ook benieuwd hoe streng ze zullen zijn met die fup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32

Is het nu al uniform duidelijk of je buitengesloten wordt van HSDPA als je PIT of PIT+ hebt?

Ik ben overgestapt naar een MDA Vario |||(tytn2) met HSDPA ondersteuning, maar mijn PIT+ blijft toch altijd maar op 3G staan, ipv H. Waar ik ook ben..

Velen anderen hebben het zelfde probleem, een enkeling haalt echter wel HSDPA (bron: verschillende forum posts).

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Bert2000 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:04:
[...]

Is het nu al uniform duidelijk of je buitengesloten wordt van HSDPA als je PIT of PIT+ hebt?

Ik ben overgestapt naar een MDA Vario |||(tytn2) met HSDPA ondersteuning, maar mijn PIT+ blijft toch altijd maar op 3G staan, ipv H. Waar ik ook ben..

Velen anderen hebben het zelfde probleem, een enkeling haalt echter wel HSDPA (bron: verschillende forum posts).

Alvast bedankt
Mijn PIT+ staat altijd op 3G als ik binnen UMTS/HSDPA bereik ben. Ga ik iets binnenhalen verspringt hij op H en dat loopt als een tiet, dus niet kijken wanneer hij idle is maar tijdens surfen/downloaden.

Ik weet niet of iedere UMTS mast al HSDPA ondersteunt, dat zou natuurlijk wel iets kunnen uitmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 16-11-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Gadgeteer schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:57:
[...]

Mijn PIT+ staat altijd op 3G als ik binnen UMTS/HSDPA bereik ben. Ga ik iets binnenhalen verspringt hij op H en dat loopt als een tiet, dus niet kijken wanneer hij idle is maar tijdens surfen/downloaden.

Ik weet niet of iedere UMTS mast al HSDPA ondersteunt, dat zou natuurlijk wel iets kunnen uitmaken.
Tijdens data overdracht verspringt hij ook niet, op meerdere plekken in de randstad getest (regio amsterdam).

Welke telefoon gebruik je?

[ Voor 5% gewijzigd door Bert2000 op 16-11-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-10 15:30
Goed om te weten. Die paar keer dat ik Prepaid gebruikt heb was dat met een GPRS- of EDGE-kaartje. Toch eens kijken of ik ergens tegen een goedkoop UMTS/HSDPA-kaartje aanloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Bert2000 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:04:
[...]

Tijdens data overdracht verspringt hij ook niet, op meerdere plekken in de randstad getest (regio amsterdam).

Welke telefoon gebruik je?
Ik gebruik de MDA Vario3 (TyTnII). Ik zit zelf echter wel in een compleet andere regio (Groningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even simpel, ik krijg t-mobile met pit a 9.50 ik kan dus verwachten dat ik ongeveer op isdn snelheid old skool kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 27-10 04:12
Nog iets trager zelfs, max ligt op 64 Kbps = +/- 6KB/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crap, dan praat je over analoge modem snelheden!! afzetters zijn het dan wel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:09
Heeft misschien ooit iemand iets gehoord over een snelheids verhoging? Ik zit al 5 jaar ofzo bij T-Mobile en heb echt helemaal niks te klagen, en verleng dan binnenkort ook weer graag m'n contract daar. Het probleem is alleen wel dat ik bijna meer gebruik maak van internet dan bellen, maar dat je voor 9,95 een éxtreem lage snelheid krijg en voor een beetje goede snelheid betaal je weer genoeg. Vodafone daarin tegen bied héle goede snelheden voor 9,95 en hun datalimiet is tegenwoordig ook maximaal 250MB, wat ik wel red (zit nu tussen de 100 en 200MB per maand) dus dat wordt wel heel aantrekkelijk voor mij.

Dus, oftewel, zal die snelheid nog ooit omhoog gaan of moet ik toch maar serieus naar Vodafone gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Iets sneller zou van mij ook wel mogen...

Al is het maar om wat meer streaming radio te kunnen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31

franssie

Save the albatross

MikeyMan schreef op maandag 19 november 2007 @ 00:07:
Tsjah... Iets sneller zou van mij ook wel mogen...

Al is het maar om wat meer streaming radio te kunnen ontvangen...
With you : Al is het maar om wat meer streaming radio te kunnen ontvangen...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Nou, ik snap niet waarom ik geen HSDPA met mijn PIT abbo heb, ik zit in Rotterdam, dik bereik en een Huawei E220 HSDPA modem.

Wanneer is dat HSDPA voor PIT ingegaan, heb het tenminste vorige week voor het laatst getest.

Heel jammer. Die latency's en de veel hogere snelheid van de concurentie is de reden dat ik andere providers aan het zoeken ben. Terwijl ik altijd T-mobile-fan ben geweest.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004

tijmeng

Panasonic 7J

t zou erg chill zijn als Tmobile de snelheid zou verhogen naar bv:

PIT: 192 / 32kbit

PIT+: 384 / 64kbit

Ik wil nu eventueel PIT+ gaan nemen vanwege de snelheid maar vind het eigenlijk te duur in vergelijking met andere providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

tijmeng schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:15:
t zou erg chill zijn als Tmobile de snelheid zou verhogen naar bv:

PIT: 192 / 32kbit

PIT+: 384 / 64kbit

Ik wil nu eventueel PIT+ gaan nemen vanwege de snelheid maar vind het eigenlijk te duur in vergelijking met andere providers
Als ze dat doen neemt niemand meer Pit+
Die 192kbit is ruim voldoende voor mobiel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
netblade schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:13:
[...]

Dus? Dan kunnen ze toch stoppen met PIT+ of hier meer extra's bij aanbieden (TV kijken, Wifi, ik verzin maar iets).

Het verschil tussen PIT en andere aanbieders begint steeds groter te worden, ze zijn minimaal voor de helft zo langzaam (KPN, Hi, Telfort) en met Vodafone is het verschil natuurlijk helemaal groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert2000 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:04:
[...]

Alvast bedankt
De afgelopen paar dagen zijn er wat tests gedaan met de Vario III en een aantal verschillende simkaarten met verschillende internetbundels. Het lijkt er sterk op dat het toestel niet via HSDPA wil connecten zolang de snelheid van de verbinding (QoS) onder die van UMTS blijft (<384kbit/s). Zodra de snelheid 384kbit/s of hoger is dan verbindt het toestel wel via HSDPA. Qua netwerk mag het toestel wel gewoon verbinden via HSDPA. De toestellen die toch connecten via HSDPA zijn een uitzondering.

Dit is de info die ik van de afdeling Technical Support heb doorgekregen. Zij hebben het getest en overlegd met de belangrijkste netwerk- en toestelafdelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja helemaal mee eens t-mobile zal de snelheden echt moeten opwaarderen daar lopen ze flink achter mee, ik heb zelf prepaid en vind het echt belachelijk dat ik voor 2,50 perdag niet de minimale hsdpa snelheid krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-10 16:55
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:03:
[...]

De afgelopen paar dagen zijn er wat tests gedaan met de Vario III en een aantal verschillende simkaarten met verschillende internetbundels. Het lijkt er sterk op dat het toestel niet via HSDPA wil connecten zolang de snelheid van de verbinding (QoS) onder die van UMTS blijft (<384kbit/s). Zodra de snelheid 384kbit/s of hoger is dan verbindt het toestel wel via HSDPA. Qua netwerk mag het toestel wel gewoon verbinden via HSDPA. De toestellen die toch connecten via HSDPA zijn een uitzondering.

Dit is de info die ik van de afdeling Technical Support heb doorgekregen. Zij hebben het getest en overlegd met de belangrijkste netwerk- en toestelafdelingen.
Ik heb mijn sim kaart ook getest in een Huawei U220 en ook daar krijg ik geen HSDPA verbinding. En dit is een modem wat T-Mobile ook levert. Het lijkt mij dus niet beperkt tot de Vario III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het doorgegeven aan Technical Support. Bedankt voor je melding, Ollie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:13

HellBeast

Oh My GoT!

Net ge-upgrade naar PIT + en die snelheden zijn echt vele malen hoger dan het zou moeten zijn;

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/pitplus.jpg

woeiiii!!!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
HellBeast schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:41:
Net ge-upgrade naar PIT + en die snelheden zijn echt vele malen hoger dan het zou moeten zijn;

[afbeelding]

woeiiii!!!
niet klagen maar gewoon gebruik van maken :P morgen is het weer veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HellBeast schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:41:

[afbeelding]

woeiiii!!!
Laat even weten of je over 15 dagen deze snelheden nog haalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Okee, zal ik melden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 11:30
Iets raars waarvan ik graag wil weten of meer mensen met t-mobile er last van hebben.
Wij hebben voor een klant een website gemaakt met captcha beveiliging (vb.net site trouwens). Deze klant maakt gebruik van mobiel internet van T-mobile.

Alleen krijgt deze klant via de verbinding van t-mobile GEEN plaatje te zien. Via vaste lijn, via vodafone umts allemaal geen probleem. Alleen als het t-mobile kaartje gebruikt wordt wordt het plaatje niet getoond.

Heb al zitten zoeken, maar vind eigenlijk verder niemand die dit probleem heeft.
Ik kan helaas zelf niet de site geven om daarop te laten testen door anderen, maar vroeg me af of er op andere plaatsen problemen zijn met captcha & t-mobile mobiel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
GS2K1 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:24:
Iets raars waarvan ik graag wil weten of meer mensen met t-mobile er last van hebben.
Wij hebben voor een klant een website gemaakt met captcha beveiliging (vb.net site trouwens). Deze klant maakt gebruik van mobiel internet van T-mobile.

Alleen krijgt deze klant via de verbinding van t-mobile GEEN plaatje te zien. Via vaste lijn, via vodafone umts allemaal geen probleem. Alleen als het t-mobile kaartje gebruikt wordt wordt het plaatje niet getoond.

Heb al zitten zoeken, maar vind eigenlijk verder niemand die dit probleem heeft.
Ik kan helaas zelf niet de site geven om daarop te laten testen door anderen, maar vroeg me af of er op andere plaatsen problemen zijn met captcha & t-mobile mobiel internet?
Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar probeer eens via de mobiele verbinding de speedmanager uit te zetten op http://speed.t-mobile.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38

Ik heb nog geen problemen ervaren met captcha. Speedmanager heb ik verder uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven al door een tweetal tweakers is genoemd: laat die klant met zijn mobiel naar http://speed.t-mobile.nl gaan en daar de snelheid op standaard zetten. Ik denk dat die persoon nl de compressie aan heeft staan (verhoogde snelheid) waardoor plaatjes niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:14:
[...]

Zoals hierboven al door een tweetal tweakers is genoemd: laat die klant met zijn mobiel naar http://speed.t-mobile.nl gaan en daar de snelheid op standaard zetten. Ik denk dat die persoon nl de compressie aan heeft staan (verhoogde snelheid) waardoor plaatjes niet worden weergegeven.
hmm... beetje jammer, want gaat alleen op captcha plaatje (wat dus plaatje zonder extentie is). rest van site gaat perfect...

Zal kijken of dit het probleem oplost... Staat dit standaard aan bij T-mobile? anders ben ik bang dat we een t-mobile waarschuwing moeten opnemen in de FAQ... Wat gezien de doelgroep (gaat om branche waar echt veel geld in omgaat, site zal ook in het nieuws komen) niet de meest ideale oplossing is...

[ Voor 9% gewijzigd door Arnold op 20-11-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
GS2K1 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:06:
[...]

hmm... beetje jammer, want gaat alleen op captcha plaatje (wat dus plaatje zonder extentie is). rest van site gaat perfect...

Zal kijken of dit het probleem oplost... Staat dit standaard aan bij T-mobile? anders ben ik bang dat we een t-mobile waarschuwing moeten opnemen in de FAQ... Wat gezien de doelgroep (gaat om branche waar echt veel geld in omgaat, site zal ook in het nieuws komen) niet de meest ideale oplossing is...
Is een keuze die je kunt maken bij de 1e keer dat je internet of nadat je de cookies verwijderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Leekah schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:45:
[...]

Is een keuze die je kunt maken bij de 1e keer dat je internet of nadat je de cookies verwijderd hebt.
ok bedankt, dan kunnen we dat in de FAQ opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:16
Moning2 schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:59:
[...]

niet klagen maar gewoon gebruik van maken :P morgen is het weer veranderd...
kan je ook kosteloos downgraden als de snelheid je niet meer bevalt ??? (van PIT+ -> PIT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

danda schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:57:
[...]

kan je ook kosteloos downgraden als de snelheid je niet meer bevalt ??? (van PIT+ -> PIT)
Lijkt me niet... Je wist vantevoren wat de voorwaarden waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
netblade schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:13:
[...]

Zeker niet, ik en vele andere hebben weinig toegang tot een vaste internet verbinding, en gebruiken PIT+ veel icm de laptop. Een snelheid boost zou zeer welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Vandaag toch nog een bestandje van 10MB binnen gehaald met een strakke 29 kilobyte/seconde. Hebben we al snelheidsverhoging op PIT+?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Bert2000 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:18:
[...]

Zeker niet, ik en vele andere hebben weinig toegang tot een vaste internet verbinding, en gebruiken PIT+ veel icm de laptop. Een snelheid boost zou zeer welkom zijn.
Ha, inderdaad. Dat is de reden dat ik deze abbo'tjes heb leren kennen. Door mijn woonsituatie kan nl. geen breedband aanluiten.

En trouwens, zodra PIT+ 384kbit word over het HSDPA netwerk ben ik de eerste die mijn PIT omzet in PIT+.
Nu is PIT+ het gewoon niet waard, IMO is 192kbit net zo waardeloos als de 80kbit van het huidige PIT. Je kan er geen drol meer mee, fatsoenlijke audio streams zullen nog steeds stotteren en video streams zijn al helemaal no-go. En dat nou een enkel foto-thumbje 3 seconden in beslag neem in plaats van 6 seconden is me echt geen 10 euro extra waard.

Maarja, ik heb goede hoop, T-mobile zal vast niet zo 'koppig' blijven, volgens mij verliezen ze heel wat internet klantjes aan de concurentie, gewoonweg doordat die veel sneller zijn.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:52:
[...]

Maarja, ik heb goede hoop, T-mobile zal vast niet zo 'koppig' blijven, volgens mij verliezen ze heel wat internet klantjes aan de concurentie, gewoonweg doordat die veel sneller zijn.
Ik kan mijn contract voor komende zaterdag opzeggen, en ik zit er aan te denken om dat ook daadwerkelijk te doen na drie jaar. Vodafone is momenteel een flinke stap sneller en de FUP van 250MB kunnen ze naar mijn mening niet lang volhouden in de huidige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is slechts een kwestie van tijd voor dat vodafone die FUP verwijderd, er is teveel kritiek op, en al laat ze het in de voorwaarden staan dan nog zullen ze wel een oogje dicht knijpen wat ook goed is bij vodafone dat je het dus maandelijks aan/uit kan doen en je kan het op prepaid krijgen bij t-mobile betaal je dan maar liefst 2.50 perdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Persoonlijk heb ik goede verwachting dat Tmobile ook wel weer met iets concurrerends komt. Het PIT(+) abo bestaat al weer een tijdje. Ze hebben echt hun ogen niet dicht voor wat de concurrentie doet.

Verder is het aan een kant misschien wel jammer dat de snelheid iets lager is, aan de andere kant zijn de overige voorwaarden wel lekker, volgens mij is Tmobile de enige die echt onbeperkt dataverkeer toelaat zonder (al dan niet gehanteerde) limiet en waarbij je gewoon een laptop mag aansluiten.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik me (nog) niet met het streamen van radio enzo heb bezig gehouden maar volgens mij moet dat met PIT+ wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Gadgeteer schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:11:
Persoonlijk heb ik goede verwachting dat Tmobile ook wel weer met iets concurrerends komt. Het PIT(+) abo bestaat al weer een tijdje. Ze hebben echt hun ogen niet dicht voor wat de concurrentie doet.

Verder is het aan een kant misschien wel jammer dat de snelheid iets lager is, aan de andere kant zijn de overige voorwaarden wel lekker, volgens mij is Tmobile de enige die echt onbeperkt dataverkeer toelaat zonder (al dan niet gehanteerde) limiet en waarbij je gewoon een laptop mag aansluiten.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik me (nog) niet met het streamen van radio enzo heb bezig gehouden maar volgens mij moet dat met PIT+ wel lukken.
Radio tv en youtube doen het prima met mijn Pit+, en ik zal niet snel vertrekken naar vodafone, omdat hun belbundels imo gewoonweg een zooitje zijn, ik wil alles uit 1 bundel en niet 10 bundels moeten kopen voor het zelfde wat ik nu heb.

Ik zit al sinds Ben bij T-Mobile, ik heb het netwerk zien groeien, de diensten verbeterd zien worden, en ik vind persoonlijk dat T-Mobile niet zo'n logge organisatie is als vodafone.

offtopic:
Ik kan me nog herinneren dat iedereen me uitlachte dat ik Ben had, ik vraag me af hoeveel van die mensen nu wel via T-Mobile belt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:35:
[...]

en ik zal niet snel vertrekken naar vodafone, omdat hun belbundels imo gewoonweg een zooitje zijn, ik wil alles uit 1 bundel en niet 10 bundels moeten kopen voor het zelfde wat ik nu heb.
Vodafone is inderdaad niet goedkoop, als ik de beltarieven zo vergelijk met T-Mobile. bij VF betaal je buiten je bundel altijd €0,25. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:10:
[...]

Vodafone is inderdaad niet goedkoop, als ik de beltarieven zo vergelijk met T-Mobile. bij VF betaal je buiten je bundel altijd €0,25. ;(
offtopic:
Hey Bouwe, long time no seen, hoe gaat het er mee? Nog steeds aan het werk in Groningen?

Ja dat is dus een van de redenen dat ik lekker bij mijn flex bundeltje blijf, persoonlijk heb ik voorlopig wel genoeg aan de 30KB/s die ik haal, meer is altijd welkom maar niet noodzakelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
netblade schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:35:
[...]

Radio tv en youtube doen het prima met mijn Pit+, en ik zal niet snel vertrekken naar vodafone, omdat hun belbundels imo gewoonweg een zooitje zijn, ik wil alles uit 1 bundel en niet 10 bundels moeten kopen voor het zelfde wat ik nu heb.

Ik zit al sinds Ben bij T-Mobile, ik heb het netwerk zien groeien, de diensten verbeterd zien worden, en ik vind persoonlijk dat T-Mobile niet zo'n logge organisatie is als vodafone.

offtopic:
Ik kan me nog herinneren dat iedereen me uitlachte dat ik Ben had, ik vraag me af hoeveel van die mensen nu wel via T-Mobile belt :+
Dat Tmobile niet zo'n logge organisatie is kan ik alleen maar beamen. Heb in een ver verleden een zakelijk Voda abo gehad. Vroeg mijn nieuwe tel om een bepaalde code (sim2 code) ik zoeken en zoeken, niets in alle papieren en boekjes, gewoon 0000 geprobeert zonder succes. Bel ik de KS, wordt me doodleuk verteld dat een sim2 code niet bestaat ik uitleggen dat het toestel daarom vraagt, zegt ze gewoon dat dat mijn probleem is, een nieuw toestel net uit de doos nog wel (en ja alles was netjes verzegeld.

Nu wat contact gehad met Tmobile KS en daar wordt je in ieder geval wel correct te woord gestaan. Mijn contact met de KS was in dit geval wel niet voor iets technisch maar de mensen die ik allemaal gesproken heb geven het gevoel dat ze plezier in hun werk hebben, iets wat ik bij menig klantenservice of helpdesk echt mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Iemand ervaring van Surf & Mail Totaal van KPN?
Heb op dit moment T-Mobile maar zit er aan te denken om er te stappen naar KPN (heb nog geen PIT van T-Mobile gehad) omdat ik niet tevreden ben over het bereik van het netwerk. Nu begreep ik dat ze bij T-Mobile niet zo moeielijk doen over dataverkeer, hoe zit dit bij KPN? Wil namelijk met mijn volgende tello veel gebruik gaan maken van internet, maar wil niet dat opeens halverwege de maand ik over het limiet zit en dan eventueel vlink moet gaan bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 27-10 04:12
maxjuh schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:05:
Iemand ervaring van Surf & Mail Totaal van KPN?
Heb op dit moment T-Mobile maar zit er aan te denken om er te stappen naar KPN (heb nog geen PIT van T-Mobile gehad) omdat ik niet tevreden ben over het bereik van het netwerk. Nu begreep ik dat ze bij T-Mobile niet zo moeielijk doen over dataverkeer, hoe zit dit bij KPN? Wil namelijk met mijn volgende tello veel gebruik gaan maken van internet, maar wil niet dat opeens halverwege de maand ik over het limiet zit en dan eventueel vlink moet gaan bijbetalen.
Zodra je 10x meer dan gemiddeld gaat gebruiken krijg je eerst 2x een waarschuwing voordat ze iets ondernemen :)

[ Voor 73% gewijzigd door Sir_Killalot op 23-11-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Gadgeteer schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:11:

Persoonlijk verwacht ik totaal geen verandering.

Als PIT wordt opgewaardeerd, naar bv pit+ snelheid. Moet Pit+ ook omhoog gaan.

Deze ketting reactie zorgt ervoor dat ze het allerduurste abbo van 1800kbit van 69,95 pmaand zullen moeten verhogen om het aantrekkelijk te houden. Het verhogen van dit abbo is waar de meeste kosten zullen zitten. Dit houdt in dat ze over moeten stappen op een nieuwe hsdpa standaard, die tot 3,6 mbit ondersteund.

Scenario:
Stel dat de abbos als volgt worden:
PIT: 192/32kbit
PIT+: 384/128kbit
Internet Totaal: 1800kbit/384kbit
Internet Totaal Plus: 3200kbit/512kbit

Bij deze overschakeling lopen ze het risico dat veel mensen over zullen stappen op PIT+, en dit gaan gebruiken icm VOIP, waardoor als dit mainstream wordt, de inkomsten aanzienlijk kunnen dalen.

Internet Totaal: Dit abbonnement zal waarschijnlijk de gebruikers van Internet Totaal Plus weg trekken, omdat 1800kbit ruim voldoende is voor een verbinding waarmee hoofdzakelijk mobiel gewerkt wordt, of op locaties waar geen internet is. Maar downloaden ed. doen de meeste wel op een vaste lijn.

Zo zie je dat een snelheidsverhoging T-Mobile vrijwel alleen maar verliesgevende gevolgen zal geven. Ze kunnen uiteraard ook een datalimiet gaan hanteren om het VOIP gebruik tegen te gaan, maar dan is PIT geen onbeperkt abbo meer, en komen ze kwa concurrentie tegenover Vodafone.

Nee, ik heb het vermoede dat het nog lang kan duren voordat de snelheid verhoogd wordt, de capaciteit en technologie is er, maar de steeds slimmere telefoons icm VOIP zijn nu eenmaal een struikelblok om onbeperkte data abbonnementen tegen goedkope tarieven met een hoge snelheid aan te bieden.

Ik zie de snelheden echter wel veranderen zodra je bijvoorbeeld, kunt beeldbellen voor dezelfde prijs als je nu spraakbeld, of wanneer er een andere killer app mainstream wordt, die voor t-mobile de dataverhoging economisch rechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er is meer in het leven dan verdubbeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Sir_Killalot schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:09:
[...]

Zodra je 10x meer dan gemiddeld gaat gebruiken krijg je eerst 2x een waarschuwing voordat ze iets ondernemen :)
Dus daar hoef ik me niet zo zorgen om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Bert2000 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:08:
[...]

Zo zie je dat een snelheidsverhoging T-Mobile vrijwel alleen maar verliesgevende gevolgen zal geven.
Denk je dan dat niks doen je geen klanten gaan kosten? Als concurrenten wel omhoog gaan, zul je wel moeten. Anders val je achter, gaan al je klanten weg en heb je helemaal niks meer. Persoonlijk maakt het mij geen verschil of ik nu bij T-mobile, KPN, Telfort of Vodafone zit. Ik heb mijn telefoonabonnement laten afhangen van de databundel en de voorwaarden die daarbij zitten. Dit geldt denk ik niet alleen voor mij, maar voor een hoop mensen en dit zal in de toekomst alleen maar belangrijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
HellBeast schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:47:
[...]

Denk je dan dat niks doen je geen klanten gaan kosten? Als concurrenten wel omhoog gaan, zul je wel moeten. Anders val je achter, gaan al je klanten weg en heb je helemaal niks meer. Persoonlijk maakt het mij geen verschil of ik nu bij T-mobile, KPN, Telfort of Vodafone zit. Ik heb mijn telefoonabonnement laten afhangen van de databundel en de voorwaarden die daarbij zitten. Dit geldt denk ik niet alleen voor mij, maar voor een hoop mensen en dit zal in de toekomst alleen maar belangrijker worden.
Het probleem is dat dat op dit moment nog niet aan den orde is. Het gros van de gebruikers heeft genoeg aan PIT op dit moment. Simpel weg omdat de meeste niet op de hoogte zijn van de mogelijkheden met een sneller onbeperkt abbo. Als je de snelheiden verhoogt, loop je het risico dat VOIP sneller mainstream wordt. Dit is iets wat alle providers proberen te voorkomen.

T mobile doet dit door de lage snelheden te hanteren, vodafone doet dit dmv een datalimiet.

Het is het één of het ander.

T-Mobile kan het model niet omgooien zonder daarbij bv een datalimiet toe te passen, en alsnog dezelfde prijzen vragen. De afweging die jij noemt, je abbo kiezen aan de hand van de data bundel wordt op dat moment inderdaad veel belangrijker bij het kiezen van een nieuwe abbonement, veroorzaakt door het feit dat er met een snel onbeperkt data abbo, de consument veel kan besparen aan reguliere telefonie kosten, terwijl de grove winsten juist op de belminuten, de belminuten buiten de bundel en de sms berichten gemaakt worden.

Op dit moment is niks doen naar mijn mening inderdaad de beste strategie. Vergelijken tussen T-Mobile en de rest is namelijk appels met peren vergelijken, aangezien de rest datalimieten hanteerd(om hun inkomsten uit telefonie te consolideren).

Wat ik al eerder zei, zodra er een nieuwe killer app komt, die het verlies op telefonie inkomsten goedmaakt, verwacht ik een behoorlijke groei aan bandbreedte per abbo.

[ Voor 15% gewijzigd door Bert2000 op 23-11-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Bert2000 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:55:
[...]

Het is het één of het ander.
Nee hoor, zeker niet. Je kan een PIT abonnementsvorm aanmaken met de VOIP poorten geblokkeerd, maar wel met een snellere verbinding. Dan kun je mensen toch zelf laten kiezen? Als je dan per se VOIP wilt hebben, dan sluit je dat abonnement maar niet af. En de klanten die VOIP niet belangrijk vinden, hebben dan wel een snelheidsverhoging. Met de huidige PIT kon je toch al niet (fatsoenlijk) VOIP-en, dus er veranderd dan in wezen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bert2000 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:55:
[...]
Het probleem is dat dat op dit moment nog niet aan den orde is. Het gros van de gebruikers heeft genoeg aan PIT op dit moment. Simpel weg omdat de meeste niet op de hoogte zijn van de mogelijkheden met een sneller onbeperkt abbo. Als je de snelheiden verhoogt, loop je het risico dat VOIP sneller mainstream wordt. Dit is iets wat alle providers proberen te voorkomen.
Valt wel mee hoor, sommige providers bieden zelfs zelf al VoIP aan, zo biedt het '3' netwerk in Engeland al gratis skype gesprekken aan voor een vast bedrag per maand. Hierbij inbegrepen zit een fors datapakket natuurlijk (limiet 1GB/maand).

Het is trouwens niet helemaal onbeperkt maar 5000 minuten skype per maand is behoorlijk veel. En skype wordt niet meegerekend in je datalimiet want dat wordt bij deze techniek stiekem over een voice kanaal gerouteerd :)

Kennelijk is er wel degelijk een business case voor dit soort technieken en is het eerder de traditionele houding van de telefoonmaatschappijen die VoIP op mobiel tegenhoudt. Omdat T-Mobile altijd behoorlijk vernieuwend is geweest op het gebied van data zou het best kunnen dat ze hier ook in stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is de huidige snelheid van PIT eigenlijk voldoende om te voip-en over PIT? Ik gok dat het wat krap aan is, maar kan het (nog) niet testen.

Thanks @ hieronder!

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 25-11-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
"krap aan"

Major understatement!

Over UMTS heb je sowieso een delay van een halve seconde, en kom nog eens bij dat VoIP een upload van 64kbit eist, waar PIT maar 16kbit leverd.

Allemaal gebaseerd op cijfertjes, maar theoretisch niet bruikbaar dus.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nou, T-mobile in Duitsland heeft nu een HSUPA verbinding ..... 1.8mbit upload en 7.2mbit down. : /

Jongens ..... waar blijven de improvements in NL?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 09:15
Mensen hier die even willen testen of ze met hun pit op psv.netwerk.to kunnen komen. Kom er niet op, maar wel op andere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
"Netwerk Error" krijg ik op mijn telefoon.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 09:15
SirNobax schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:11:
"Netwerk Error" krijg ik op mijn telefoon.
thx. Probleem ligt dus bij t-mobile en niet bij mij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 19:28

SaN

Ik heb net een mda touch incl pit. Nou heeft het 2 dagen perfect gewerkt, maar nu ineens niet meer. Hij verbindt gewoon, en ik krijg ook het G'tje met de pijltjes, maar ik kan niks doen. MSN logt hij niet in, internet werkt niet etc. Dus wel een verbinding, maar geen internet.

Iemand een idee?

Edit, na de 7e reset van vandaag (het werkte al niet meer om 2 uur 's middags) krijg ik ineens weer verbinding... :z

[ Voor 16% gewijzigd door SaN op 24-11-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Laatst online: 28-09 22:25
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:49:
[...]

Ik kan mijn contract voor komende zaterdag opzeggen, en ik zit er aan te denken om dat ook daadwerkelijk te doen na drie jaar. Vodafone is momenteel een flinke stap sneller en de FUP van 250MB kunnen ze naar mijn mening niet lang volhouden in de huidige markt.
Euhm, als ik de policy doorlees van Zorgeloos Blox internet, dan staat daar nog steefs een FUP van 50MB.
Waar lees jij 250MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Fermion schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:33:
[...]

Euhm, als ik de policy doorlees van Zorgeloos Blox internet, dan staat daar nog steefs een FUP van 50MB.
Waar lees jij 250MB?
Het FUP regeling is onlangs aangepast je mag 10x meer dan de gemiddelde gebruiker gebruiken. En de gemiddelde gebruiker gebruikt 25 MB op dit moment.

En tevens ook al passer je de 250 mb krijg je 3x een waarschuwing waarna vodafone weer contact opneemt om een oplossing te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Laatst online: 28-09 22:25
B0MBACI schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:20:
[...]

Het FUP regeling is onlangs aangepast je mag 10x meer dan de gemiddelde gebruiker gebruiken. En de gemiddelde gebruiker gebruikt 25 MB op dit moment.

En tevens ook al passer je de 250 mb krijg je 3x een waarschuwing waarna vodafone weer contact opneemt om een oplossing te vinden
Heb je een link naar die FUP? Want wat ik lees is toch andere koek, lees maar, daarin staat 50MB.
Dus waar lees jij 250MB?

http://www.vodafone.nl/sh...odafone_BloX_Postpaid.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Fermion schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:38:
[...]

Heb je een link naar die FUP? Want wat ik lees is toch andere koek, lees maar, daarin staat 50MB.
Dus waar lees jij 250MB?

http://www.vodafone.nl/sh...odafone_BloX_Postpaid.pdf
Kijk maar eens in dit topic, hier staan meerdere dingen erover in:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1258252

En om je wat klikken en zoeken te besparen:
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:54:
Als je de algemene voorwaarden bekijkt zie je dat Vodafone van de 50MB-limiet is afgestapt. Verder heeft de afdeling Web Relations bij Vodafone het volgende openbaar gemaakt:

[Ter info:
Vodafone heeft in mei 2007 Zorgeloos Internet geïntroduceerd in de Nederlandse markt. Klanten kunnen met Zorgeloos Internet BloX voor 9,50 per maand binnen Nederland internetten op hun mobiel. Lerende van de gebruikerservaringen de afgelopen maanden hebben we besloten per maandag 12 november de Friendly User Policy aan te passen naar 10 keer het gemiddelde gebruik per maand. Als het gemiddelde datagebruik toeneemt, groeit dit getal uiteraard mee. We ondernemen geen actie naar klanten die de veelbesproken Friendly User Policy van 50 MB de afgelopen maanden hebben overschreden en brengen dus niets in rekening. Het gemiddelde gebruik in de afgelopen maanden zat tussen de 20 en 25 MB.

Klanten betalen NOOIT meer dan 9,50 per maand, dus ook niet als je meer dan 10 keer het gemiddelde datavolume gebruikt. Bij overschrijding van de grens van 10x het gemiddelde wordt je door Vodafone geïnformeerd. Dat doen we drie keer. Pas bij de derde keer bieden we je een alternatief aan dat beter past bij je data verbruik. Je hoeft je dus nooit zorgen te maken dat je ongemerkt extra gaat betalen voor je internet gebruik.]

Nog steeds niet onbeperkt dus, maar wel wat meer zorgeloos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:16
Carnagy schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:17:
[...]

thx. Probleem ligt dus bij t-mobile en niet bij mij zelf.
Ik heb met T-mobile ook al een paar dagen verbindingsproblemen. Weet iemand wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Na 2 weken PIT+ nog steeds ongelooflijke snelheden!

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvworld.nl/snelheid.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

HellBeast schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:09:
Na 2 weken PIT+ nog steeds ongelooflijke snelheden!

[afbeelding]
Dan heb je zo te zien dik geluk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben erg blij met die actie van Vodafone, ik zat namelijk al te overwegen om opT-Mobile over te gaan ivm die data limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hmmm, ik heb vanaf gister (middag?) geen toegang tot het GPRS/UMTS netwerk.
Ik heb het zowel met mijn telefoon als met mijn HSDPA modem geprobeerd, en wat ik ook probeer, ik kom niet op het datanetwerk. Terwijl het eergisteren allemaal wel werkte.

Mijn telefoon geeft aan "GPRS/3G Unavailable".

Ik woon in Rotterdam, hebben anderen hier ook problemen mee?!?

(dit vooral zeer frustrerend, aangezien dit mijn enige manier van internet is :'( )

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 05-12-2007 11:06 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
SirNobax schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:02:
Hmmm, ik heb vanaf gister (middag?) geen toegang tot het GPRS/UMTS netwerk.
Ik heb het zowel met mijn telefoon als met mijn HSDPA modem geprobeerd, en wat ik ook probeer, ik kom niet op het datanetwerk. Terwijl het eergisteren allemaal wel werkte.

Mijn telefoon geeft aan "GPRS/3G Unavailable".

Ik woon in Rotterdam, hebben anderen hier ook problemen mee?!?

(dit vooral zeer frustrerend, aangezien dit mijn enige manier van internet is :'( )
Bij mij werkt het wel gewoon, vandaag in omg. Den Haag en Bergen op Zoom gebruikt. Misschien even de klantenservice bellen?
Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv