T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 19 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

Sorcerer8472

Mens sana?

Krypt schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:29:
Ik ben met mijn PIT wel op HSDPA verbonden. heb wel de PIT van 2005 (de oude dus met hotspot ondersteuning). Soms zie ik een H staan ipv 3G op mijn display, maar merk niet echt dat het een heel stuk sneller is..

GPRS is ongeveer 6KB down, en UMTS is 9KB down. HSDPA heb ik nog niet kunnen testen.
Maar hoe het zit met de nieuwe PIT abonnementen weet ik niet..
In theorie kan T-Mo HSDPA niet zomaar uitzetten voor bepaalde klanten geloof ik. Is ook onlogisch. De reden dat je met HSDPA/UMTS sneller kunt downloaden is dat de cap hoger ligt dan GPRS-snelheid en dat de latency van HSDPA/UMTS lager ligt. Maar bij HSDPA is die cap ook gewoon 64 kbps, net als bij UMTS, en dat terwijl je met HSDPA minder lang ruimte inneemt op de zendmast.

Bij HSDPA ligt die nog net iets lager waardoor het iets sneller aanvoelt, maar downloads zullen even snel gaan, dus veel zin heeft het niet om HSDPA aan te zetten als je het nu uit hebt staan... beter nog: het vreet meer accu en het opzetten van de verbinding (als je een tijdje niks doet e.d.) duurt iets langer (tenminste op mijn TyTn @ KPN-net).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik ben van plan om met mijn mobiel en het PIT abonnement van €9,50 per maand het spel TibiaME te gaan spelen (Een gratis Online game voor mobiele telefoons).

Is het dan ook letterlijk gratis? Want ik heb zo'n gevoel dat T-Mobile me ineens na te lang dat spel te hebben gespeeld mij dwingt om extra te betalen. (Overigens transfered het spel 400Kbytes per uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rethxoth schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:08:
Ik ben van plan om met mijn mobiel en het PIT abonnement van €9,50 per maand het spel TibiaME te gaan spelen (Een gratis Online game voor mobiele telefoons).

Is het dan ook letterlijk gratis? Want ik heb zo'n gevoel dat T-Mobile me ineens na te lang dat spel te hebben gespeeld mij dwingt om extra te betalen. (Overigens transfered het spel 400Kbytes per uur)
Geen zorgen, je mag met de verbinding doen wat je wilt.
Je mag via je laptop de verbinding gebruiken, je mag emailen, je mag VOIP gebruiken ( al gaat dat niet met de standaard PIT )
Zelf had ik de eerste maand 55 MB verbruikt en dat mag gewoon.
Je hebt dus alleen een snelheidslimiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Bedankt! Kan echt niet wachten om die game te gaan spelen! :D

Grootste redenen waarom ik PIT heb besteld: MSN, E-Mail, Snel websites checken (als PC niet bereikbaar is), Gamen en als ik niks te doen heb browsen naar Nieuws :) (Nu.nl bijv. XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 23:04
danda schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 02:20:
Als je pocket internet totaal 2005 hebt. welke snelheid kan je daarmee maximaal halen?

Ik vraag dit omdat ik overweeg om mijn abonnement te vernieuwen, want ik heb begrepen als ik hem vernieuw ik waarschijnlijk pocket internet 2007 zal krijgen, die gecapped is tot 64 kb/s

Wie kan hierin duidelijkheid verschaffen??
Patrick Rutten heeft eerder in deze thread vermeld dat PIT 2005 uncapped was. Je zou dus moeten kunnen halen wat T-Mobile te bieden heeft. Als je vernieuwd zit je dus inderdaad met een cap op je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23
Hmmmm, ik heb ook Pit 2005, maar die is dus wel gecapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rethxoth schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:19:
Bedankt! Kan echt niet wachten om die game te gaan spelen! :D

Grootste redenen waarom ik PIT heb besteld: MSN, E-Mail, Snel websites checken (als PC niet bereikbaar is), Gamen en als ik niks te doen heb browsen naar Nieuws :) (Nu.nl bijv. XD)
Voor te surfen pak je opera mini ( gebruik zelf V 4 beta 2 )
In de V4 beta zien de pagina's er net zo uit als in je browser op de pc, je zoomt in op een stuk en dan ga je het lezen. Werkt super, alleen heeft de beta nog geen rrs feed support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51
Ook ik snap er op het moment geen hout meer van.... Ben van T-mobile PIT naar PIT plus gegaan, maar nog nooit een H in het scherm gezien. Heb overigens een tytnII met NL rom.

2 dingen vallen me dus op:

-T-mobile pit plus is aanzienlijk sneller en ik kom altijd boven de 192 kbit uit, via mijn laptop en speedtest meestal op 270-300 kbit continu. upload blijft bagger, 26 kbit...
-Nog nooit een H in beeld gezien, altijd alleen 3g met vol bereik, woon in het centrum van rotterdam.

heb laatst wel mijn oude ben simkaart laten vervangen op advies, maar met de nieuwe heb ik ook nog nooit op HPSDA gezeten... terwijl het wel aanstaat op mijn gsm.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-10 16:55
Hier hetzelfde fenomeen. Vario III met PIT+. 3G in het scherm, maar tijdens een dataverbinding schakelt deze niet over naar HSDPA (meerdere locaties getest). Ik heb net mijn Telfort Intenet sim gebruikt, en hiermee werkt HSDPA wel. Dus vooralsnog heb ik niet het idee dat het aan het toestel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of t-mobile prepaid web 'n walk snel genoeg is om bv skype tegebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-10 14:48

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:50:
weet iemand of t-mobile prepaid web 'n walk snel genoeg is om bv skype tegebruiken ?
Uncapped, je haalt dus gewoon 180KB/s down, en 40 KB/s up.

Moet ruim voldoende zijn ;)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:00:
[...]

Uncapped, je haalt dus gewoon 180KB/s down, en 40 KB/s up.

Moet ruim voldoende zijn ;)
ok thanks. alleen jammer dat t-mobile het zo duur heeft gemaakt anders had ik het zeker vaker gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 11:07
Toch jammer dat we geen HSDPA krijgen met PIT+.

Als ik ping naar bv. google.nl duurt het met GPRS ongeveer een seconde voor ik antwoord krijg. Met 3G is dat tussen de 180 en 300ms. Ik heb ergens gezien dat dat met HSDPA ongeveer 70ms kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41
peugeot206gt schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:20:
Ook ik snap er op het moment geen hout meer van.... Ben van T-mobile PIT naar PIT plus gegaan, maar nog nooit een H in het scherm gezien. Heb overigens een tytnII met NL rom.

2 dingen vallen me dus op:

-T-mobile pit plus is aanzienlijk sneller en ik kom altijd boven de 192 kbit uit, via mijn laptop en speedtest meestal op 270-300 kbit continu. upload blijft bagger, 26 kbit...
-Nog nooit een H in beeld gezien, altijd alleen 3g met vol bereik, woon in het centrum van rotterdam.

heb laatst wel mijn oude ben simkaart laten vervangen op advies, maar met de nieuwe heb ik ook nog nooit op HPSDA gezeten... terwijl het wel aanstaat op mijn gsm.
Ik heb exact hetzelfde met mijn Vario2, HSDPA enabled maar ik heb de H nog nooit gezien..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10 23:16
Willaaam schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:49:
[...]

Patrick Rutten heeft eerder in deze thread vermeld dat PIT 2005 uncapped was. Je zou dus moeten kunnen halen wat T-Mobile te bieden heeft. Als je vernieuwd zit je dus inderdaad met een cap op je verbinding.
Wat voor snelheid kan je nu maximaal halen met Pocket Internet Totaal 2005 met een 3G toestel?

iedereen die PIT 2005 heeft, reageren aub:)

[ Voor 5% gewijzigd door danda op 26-10-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Hmm fijn, heb ik eindelijk me mobiel + PIT word me SIM-Kaart pas geactiveerd op maandagochtend, waarom zo laat? Luie mensen daar. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:45

Sandyman538

SandstorM [148839]

rethxoth schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:16:
Hmm fijn, heb ik eindelijk me mobiel + PIT word me SIM-Kaart pas geactiveerd op maandagochtend, waarom zo laat? Luie mensen daar. :S
Ongeduldige types hier op het forum :+

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Nee hoor, ik had het gewoon hard nodig dit weekend, al 2 afspraken mis gelopen :S Ach ja, morgen kan ik eindelijk weer bellen en SMSen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
wie haalt 3G snelheden en hoeveel precies met PIT 2005?

Ik heb PIT 2005, een sonyericsson w880i en hij geeft wel aan dat hij umts (3G) verbinding heeft (of beschikbaar is) maar als ik iets download is dat max. 8 Kb/s ...... dus echt niet genoeg voor audio of video ...

[ Voor 68% gewijzigd door danda op 30-10-2007 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zojuist een proefsetje Web 'n Walk met Express Card II opgehaald om het twee weken te proberen, maar ik kan tot nu toe niet enthousiast zijn -O-

Zit hier midden in Amsterdam-Noord (HDSPA bereik binnen volgens de dekkingskaart), binnen krijg ik net een GPRS verbinding met 5/6 streepjes bereik volgens de software. Gewoon in een standaard hoekwoning, zittend naast het raam. Loop ik de tuin in, dan schakelt de kaart over naar UMTS (niet HDSPA), zakt het bereik in naar 2/6 streepjes en haal ik een snelheid van 300 Kbit.

Hoe zit dit, kloppen die dekkingskaarten totaal niet? Is het testkaartje gewoon gaar? Heb ik te hoge verwachtingen voor iets dat me na de proef tientallen euro's gaat kosten? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Weet iemand misschien voor welke dingen je wel moet betalen als je Pocket Internet Totaal hebt voor je mobiel? (G600 heb ik) Moet je bijvoorbeeld betalen om E-Mail op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:44
rethxoth schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:54:
Weet iemand misschien voor welke dingen je wel moet betalen als je Pocket Internet Totaal hebt voor je mobiel? (G600 heb ik) Moet je bijvoorbeeld betalen om E-Mail op te halen?
Je hoeft helemaal niks meer van internet te betalen. Dus mail ophalen kost je niks. MSN kost je niks. Muziek downloaden kost je niks. Al je dataverkeer valt onder je bundel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
danda schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:53:
wie haalt 3G snelheden en hoeveel precies met PIT 2005?

Ik heb PIT 2005, een sonyericsson w880i en hij geeft wel aan dat hij umts (3G) verbinding heeft (of beschikbaar is) maar als ik iets download is dat max. 8 Kb/s ...... dus echt niet genoeg voor audio of video ...
anders kijk je even naar de voorwaarden van je pit bundel... of terug in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
FabianNL schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:33:
[...]

Je hoeft helemaal niks meer van internet te betalen. Dus mail ophalen kost je niks. MSN kost je niks. Muziek downloaden kost je niks. Al je dataverkeer valt onder je bundel...
Maar... er zijn toch ook van die dingen waarvoor je moet betalen? Bijvoorbeeld op de Samsung homepage kan je ringtones downloaden maar dan staat er een prijs achter :S

Weet iemand trouwens een leuke WAP website? Voor Wallpapers oid. (Die ik via mobiel kan bezoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
rethxoth schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:04:
[...]

Maar... er zijn toch ook van die dingen waarvoor je moet betalen? Bijvoorbeeld op de Samsung homepage kan je ringtones downloaden maar dan staat er een prijs achter :S

Weet iemand trouwens een leuke WAP website? Voor Wallpapers oid. (Die ik via mobiel kan bezoeken)
Lijkt me vrij logisch dat je daar voor moet gaan betalen... via PIT zijn niet opeens alle webshops gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostr048
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik heb met mijn varioII afgelopen jaar het hele jaar gewoon met hsdpa gewerkt ook gewoon met het pit abbo helaas maar tot net voor de zomer toen verdween het H icoon in 3G en is nooit meer overgeschakeld helaas... ik merkte dat echter alleen poort 80 was afgeknepen via ftp heb ik 130 KB/s (kilobyte ja) gehaald en streaming radio HQ was ook zonder problemen wat wel raar was dat websites langzaam gingen maar downloaden via http server toch met 60 a 70 KB/s maarja alles is verleden tijd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-10 15:30
Gizz schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:12:
Zit hier midden in Amsterdam-Noord (HDSPA bereik binnen volgens de dekkingskaart), binnen krijg ik net een GPRS verbinding met 5/6 streepjes bereik volgens de software. Gewoon in een standaard hoekwoning, zittend naast het raam. Loop ik de tuin in, dan schakelt de kaart over naar UMTS (niet HDSPA), zakt het bereik in naar 2/6 streepjes en haal ik een snelheid van 300 Kbit.
Zo te merken zit je tussen een mast met UMTS (of HSDPA?) en een gewone GSM-mast van T-Mobile in. Binnen heb je alleen bereik via de gewone GSM-mast en dus krijg je GPRS en buiten heb je nog net voldoende bereik voor die andere mast. Heb ik thuis ook last van (A'dam Indische Buurt). En het was voor mij ook een reden te meer (buiten de prijs) om het proefpakketje gewoon terug te geven.

Als de Express Card II ook een Option kaart is zou je trouwens ook eens de AT&T manager kunnen proberen. Mijn ervaring was dat dat soepeler ging dan met de T-Mobile manager:

http://support.option.com...ager&action=module3/index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:27
Net de reclame op TV gezien dat Tmobile en Orange nu officieel samengaan.

Ik heb in dit soort gevallen altijd van die praktische vragen. Gebruik zelf Tmob met Pit+

-Zullen de netwerken (op korte termijn) worden samengevoegd?
-Zal ik dan ook TV kunnen ontvangen zoals in sommige Orange abo's?
-Zullen de abo vormen gaan wijzigen?

Iemand hier al meer info over gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Moning2 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:48:
[...]

anders kijk je even naar de voorwaarden van je pit bundel... of terug in dit topic...
wat ik van t-mobile heb begrepen m.b.t. PIT 2005:

Alles is gecapped tot 64 kbit (dus max. 8 Kb/s). Hotspot gebruik is gratis (PIT 2006 niet gratis), T-zones via Wap kost altijd doekoe (toegangspunt via wap). Pit 2005 werkt ook op 3G maar zoals gezegd is gecapped tot max 64 kbit.

Degene die de volle snelheid halen hebben gewoon ontzettend veel mazzel of zijn bewust heel slim. (ik zie een paar lucky ones hier op het forum).
Waarschijnlijk hebben zij Internet Totaal gehad (zo heette het ook in 2005, nog voor het PIT tijdperk) en toen kostte het iets van 50 euro en kreeg je 40 euro korting en betaalde je naar rato dus evenveel als PIT en webnwalk nu €9,50.
Als je sinds 2005 nooit je contract hebt opgezegd, verlengd (of vernieuwd) dus stilzwijgend hebt laten doorlopen dan heb je ook recht op de snelheid van Internet Totaal: 384/128 kbit en dat kost volgens de oude voorwaarden € 9,50 (met die korting). Comprende?

[ Voor 58% gewijzigd door danda op 02-11-2007 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke poosten zijn eigenlijk geblokkeerd bij PIT en PIT+?
Ik ben er al achter dat usenet geblokkeerd is, maar via VPN werkt dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
danda, zo'n abo heb ik dus ook.. 50 euro met 40 euro korting. Maar ik heb het net even getest.
Mijn PIT2005 is toch gecapt op 64kbit..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:57:
Welke poorten zijn eigenlijk geblokkeerd bij PIT en PIT+?
Ik ben er al achter dat usenet geblokkeerd is, maar via VPN werkt dat dan weer wel.
Weet je zeker dat Usenet niet werkt? Was dat niet omdat je een server probeerde vanaf een ander netwerk? Via T-Mobile prepaid kan ik gewoon met user/pass news.xs4all.nl gebruiken. Ik heb niets gemerkt van geblokkeerde poorten. Wel zit er een transparante proxy op bij het surfen: de speedmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Krypt schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:39:
danda, zo'n abo heb ik dus ook.. 50 euro met 40 euro korting. Maar ik heb het net even getest.
Mijn PIT2005 is toch gecapt op 64kbit..
Staat er nog steeds Internet Totaal op je factuur bij kostenoverzicht (met korting pocket internet totaal onder het kopje kortingen)?
Heb je in die tussentijd (2005-heden) je abonnement niet verlengd, gewijzigd of opgezegd?
Heb je een geschikt toestel dat UMTS ondersteund?

Als je op al die vragen "JA" kan beantwoorden dan heb je recht op 384/128 kbites/s.
Staat er PIT 2005 op je factuur, terwijl dat onterecht is dan moet je dat schriftelijk recht laten zetten omdat je recht heb op de oude voorwaarden van Internet Totaal voor €9,50 (i.p.v. €49,50 wat het nu kost!)

[ Voor 5% gewijzigd door danda op 02-11-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
danda schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:47:
[...]

Staat er nog steeds Internet Totaal op je factuur?
Heb je in die tussentijd (2005-heden) je abonnement niet verlengd, gewijzigd of opgezegd?
Heb je een geschikt toestel dat UMTS ondersteund?

Als je op al die vragen "JA" kan beantwoorden dan heb je recht op 384/128 kbites/s.
Staat er PIT 2005 op je factuur, terwijl dat onterecht is dan moet je dat schriftelijk recht laten zetten omdat je recht heb op de oude voorwaarden van Internet Totaal voor €9,50 (i.p.v. €49,50 wat het nu kost!)
Hier mijn laatste rekening:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3c60ddb9bd27d0917c19a55275a00c05/thumb.jpg
Heb een MDA Vario III (dankzij verlenging van 't abo van mijn vrouw :)) dus die ondersteund wel UMTS/HSPDA.

Eerst had ik dus op mijn faktuur staan dat PIT 50 euro kostte, en dat ik 40 euro korting kreeg oid. Maar dat is er in de loop der tijd vanaf gegaan.

edit: bedenk me net dat ik wel een wijziging heb gedaan. Van Relax 200 naar een Flex 20. Misschien dat het daar aan ligt. Maar het maakt me niets uit; eind deze maand loopt mijn abonnement af en wordt stop gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 02-11-2007 14:02 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:06:
[...]
Weet je zeker dat Usenet niet werkt? Was dat niet omdat je een server probeerde vanaf een ander netwerk? Via T-Mobile prepaid kan ik gewoon met user/pass news.xs4all.nl gebruiken. Ik heb niets gemerkt van geblokkeerde poorten. Wel zit er een transparante proxy op bij het surfen: de speedmanager.
Ik verander even mijn stelling nadat ik wat heb getest:
Eweka is niet bereikbaar vanaf T-Mobile. Newszilla wel.

Ben benieuwd of dit gewoon een "storing" (van een week) is of dat ze het expres hebben geblokkeerd. Ik heb er verder geen problemen mee, het viel me gewoon op. Ben wel benieuwd wat dan nog meer geblokkeerd zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Krypt schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:00:
[...]

Hier mijn laatste rekening:
[afbeelding]
Heb een MDA Vario III (dankzij verlenging van 't abo van mijn vrouw :)) dus die ondersteund wel UMTS/HSPDA.

Eerst had ik dus op mijn faktuur staan dat PIT 50 euro kostte, en dat ik 40 euro korting kreeg oid. Maar dat is er in de loop der tijd vanaf gegaan.

edit: bedenk me net dat ik wel een wijziging heb gedaan. Van Relax 200 naar een Flex 20. Misschien dat het daar aan ligt. Maar het maakt me niets uit; eind deze maand loopt mijn abonnement af en wordt stop gezet.
precies, het ligt aan die wijziging want dan val je onder de nieuwe voorwaarden en die verschillen van Internet Totaal zoals op je factuur van 2005. PIT 2005 geeft trouwens recht op gratis gebruik van HOTSPOTS, dus denk eraan als het je waard is want als je opzegt, vernieuwt of verlengd etc. verlies je dat recht.

[ Voor 8% gewijzigd door danda op 02-11-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik mijn samsung i600 als modem gebruiken met een datakabel (geen bluethoot daar had ik al antwoord op gehad)
ik heb geen software ofzo gehad toen ik het toestel had gekocht
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o laat maar zitten ik lees net ergens dat het helemaal niet mogelijk is om met een t-mobile prepaid sim
te internetten op je laptop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 09:31:
o laat maar zitten ik lees net ergens dat het helemaal niet mogelijk is om met een t-mobile prepaid sim te internetten op je laptop !
Hmm. Toch vreemd dat ik dat vorige week zaterdag nog gedaan heb. En dat ik het vandaag wellicht weer doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:16:
[...]
Hmm. Toch vreemd dat ik dat vorige week zaterdag nog gedaan heb. En dat ik het vandaag wellicht weer doe.
hmm ik stond namelijk via google info tezoeken hierover toen kwam ik bij smartphoneshop.be terecht waar werd uitgelegd hoe je je gsm als modem kan gebruiken, er stond duidelijk dat t-mobile prepaid en telfort prepaid niet mee mogelijk is, maar als jij het hebt gedaan zal dat wel niet kloppen vond het zelf namelijk ook al raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
danda schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:14:
[...]

precies, het ligt aan die wijziging want dan val je onder de nieuwe voorwaarden en die verschillen van Internet Totaal zoals op je factuur van 2005. PIT 2005 geeft trouwens recht op gratis gebruik van HOTSPOTS, dus denk eraan als het je waard is want als je opzegt, vernieuwt of verlengd etc. verlies je dat recht.
Hier ook PIT2005. Kosten op factuur 50,- korting 40,-. Maar ook mijn snelheid gecapped en nooit wijzigingen gedaan. Heb om die reden nu maar pit+ genomen. Staat ook nergens dat je recht hebt op een 'niet gecapte' verbinding. Ik meen me te herinneren dat in die tijd alleen ter introductie de snelheid openstond en dat deze na een bepaalde tijd teruggezet zou worden wat om onduidelijke reden niet voor iedereen gedaan blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
als er PIT 2005 staat en je hebt sinds 2005 geen wijziging doorgevoerd in je abonnement dan heb je recht op de snelheid van Internet Totaal (dat stond ook zo op de factuur met als korting PIT) en staat er ook ten onrechte PIT 2005. Zodra je iets hebt gewijzigd in je abo wordt het automatisch PIT 2005 en val je terug op 64/16 kbit/s i.p.v. 384/128 kbit/s

[ Voor 8% gewijzigd door danda op 04-11-2007 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Ik had in 2005 een vario met 2 jarig abbo en PIT afgesloten. Op mijn factuur stond idd ook 50 euro met 40 euro korting. Een vario heeft alleen GPRS, dus nooit een hogere sneheid gehaald.
Een paar maanden geleden heb ik een vario2 aangeschaft en die nog 2 maanden met mijn oude PIT abbo gebruikt, maar ik was keurig gecapped op 64kbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ja ik vraag me af waar de mensen die info weg hebben dat pit2005 niet gecapped is. Ik heb alle contracten en info papieren nog eens doorgelezen en kan het werkelijk nergens vinden.

Dat er pit staat en dan met 40,- korting is volgens mij alleen omdat ze nog geen andere oplossing hadden op dat moment om pit op de factuur te zetten. Het is heel leuk dat iedereen andere info lijkt te hebben maar misschien is het goed als ze dat dan scannen en posten zodat we allemaal voor eens en altijd weten wat nou wel of niet klopt, alle onduidelijkheden in een keer uit de wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind eht echt vreemd heb de PIT2005 en in amsterdam heb ik geen H icoontje op mijn telefoon (TyThnII) maar in grote delen van Den Haag wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
PIT 2005 is gecapped op 64/16 kbit
Mensen die PIT vanaf het begin in 2005 hebben (er stond toen INTERNET TOTAAL op je factuur) en nooit iets gewijzigd hebben, profiteren nu maximaal van de snelheid van INTERNET TOTAAL 384/128 kbit.

Dus heb je echt niks veranderd, dan kan je klantenservice raadplegen, laat je niet gekmaken omdat ze beweren dat het technisch destijds niet mogelijk was en meer van die kul. Je hebt recht op Internet Totaal voor €9,50 zoals ook op je factuur stond. Er stond als korting Pocket Internet Totaal, dus hoe bedoel je dat het technisch niet mogelijk was ..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danda schreef op zondag 04 november 2007 @ 05:36:
als er PIT 2005 staat en je hebt sinds 2005 geen wijziging doorgevoerd in je abonnement dan heb je recht op de snelheid van Internet Totaal (dat stond ook zo op de factuur met als korting PIT) en staat er ook ten onrechte PIT 2005. Zodra je iets hebt gewijzigd in je abo wordt het automatisch PIT 2005 en val je terug op 64/16 kbit/s i.p.v. 384/128 kbit/s
Altijd grappig om te zien hoe dingen een eigen leven gaan leiden ;)

Hopelijk kan ik voor eens en altijd duidelijkheid verschaffen in het PIT2005-verhaal. Toen PIT2005 werd aangeboden was het idd 50 euro met 40 euro korting. Het was toen nog een GPRS-abonnement. Een paar maanden daarna kwamen de eerste 3G-sites van T-Mobile on-air. De snelheid heeft toen een tijd uncapped gestaan. Met de introductie van PIT2006 zijn er verschillende pakketten (PIT, PIT+, Internet Totaal, Internet Totaal Plus) geïntroduceerd. Het goedkoopste pakket (PIT) is toen op 64/16 gezet. PIT2005 is toen ook gefaseerd gecapped op 64/64. Er is met PIT2005 niets over snelheden gezegd, mede omdat bij de introductie van PIT2005 er nog geen 3G-netwerk was. PIT2005 is dus altijd aangeboden geweest als GPRS-abonnement.

Er zijn idd nog een aantal gelukkigen die op een uncapped verbinding staan. Dit zijn mensen die door de mazen van het net zijn gevallen en nu voor weinig geld een leuke verbinding hebben. Dit is echter niet iets om rechten aan te ontlenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Okay: Het volgende gaat over een paar maanden ook een eigen leven leiden:

Ooit gehoord van t-mobile WIFI ??? Dat is dus HOTSPOT wat voor de gebruikers van PIT 2005 gratis is maar voor nieuwe gebruikers €24,50 per maand kost (nationaal)!!!

En je krijgt zometeen precies hetzelfde verhaaltje, je gaat verlengen, vernieuwen etc. en de PIT 2005 abonnee verliest het recht op gratis gebruik van HOTSPOT en vraagt zich af: hoe kan dat nou blablabla

En dat is nou precies hetzelfde wat destijds in 2005 met INTERNET TOTAAL is gebeurd. De klanten hebben abonnementen gewijzigd en INTERNET TOTAAL (dit staat echt letterlijk op de factuur) werd omgezet in PIT 2005 en je bent dus flink genaaid in snelheid maar aan de andere kant ben je meestal wel weer voordeliger uit met bellen, ofwel een gratis toestel of lagere belkosten (waarom zou je anders je abo wijzigen?) Het heeft dus niks te maken met het glippen door de mazen

Wil je dus in de toekomst HOTSPOT t.w.v. 24,50 per maand gratis blijven gebruiken moet je niks wijzigen, gewoon het abonnement stilzwijgend laten doorlopen. Zo heeft ook 1% van de PIT 2005 gebruikers ook nog steeds de snelheid van INTERNET TOTAAL en zometeen ook gratis T-Mobile WIFI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Nou zeg, zie ik net dat mijn PIT+ niet hoger komt 64kbps :?

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
N!co schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:38:
Nou zeg, zie ik net dat mijn PIT+ niet hoger komt 64kbps :?

Meer mensen last van?
ik zou zeggen, lees het topic eens door... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Moning2 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:39:
[...]

ik zou zeggen, lees het topic eens door... |:(
Van de T-Mobile site:
Internet abonnement Snelheid down Snelheid up Kosten
Pocket Internet Totaal tot 64 Kbps tot 16 Kbps € 9,50 per maand
Pocket Internet Totaal Plus tot 192 Kbps tot 32 Kbps € 19,50 per maand

Ik denk dat je een + over het hoofd hebt gezien? 8)

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 05-11-2007 17:21 . Reden: Edits zijn leuk - WYSIWYG is saai ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
franssie schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:19:
[...]

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
franssie schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:19:
[...]

Van de T-Mobile site:
Internet abonnement Snelheid down Snelheid up Kosten
Pocket Internet Totaal tot 64 Kbps tot 16 Kbps € 9,50 per maand
Pocket Internet Totaal Plus tot 192 Kbps tot 32 Kbps € 19,50 per maand

uuhh... O-)
Nou dan maar een goed antwoord :*)
Heb je verbinding via UMTS of via GPRS ? aangezien GPRS lang niet bij de 192 kbps komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Moning2 schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:45:
[...]

uuhh... O-)
Nou dan maar een goed antwoord :*)
Heb je verbinding via UMTS of via GPRS ? aangezien GPRS lang niet bij de 192 kbps komt
Echt via umts, 3g icoon in beeld. Nu haal ik 72kbps. Ik ben gewoon weer teruggezet naar gewoon PIT, zonder + :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
N!co schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:30:
[...]

Echt via umts, 3g icoon in beeld. Nu haal ik 72kbps. Ik ben gewoon weer teruggezet naar gewoon PIT, zonder + :(
Wat staat er op je rekening? Of heb je het nog maar sinds kort ? Heb je T-Mobile al gebeld ? Hoe sterk is je signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Hoi Patrick,

De communicatie over deze zaak is zeer onduidelijk naar klanten. Dat is geen verwijt, maar wel een advies om vooraf één lijn te trekken over zaken. Je spreekt namelijk jezelf gruwelijk tegen op het moment.
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:01:
[...]

Altijd grappig om te zien hoe dingen een eigen leven gaan leiden ;)

Hopelijk kan ik voor eens en altijd duidelijkheid verschaffen in het PIT2005-verhaal. Toen PIT2005 werd aangeboden was het idd 50 euro met 40 euro korting. Het was toen nog een GPRS-abonnement. Een paar maanden daarna kwamen de eerste 3G-sites van T-Mobile on-air. De snelheid heeft toen een tijd uncapped gestaan. Met de introductie van PIT2006 zijn er verschillende pakketten (PIT, PIT+, Internet Totaal, Internet Totaal Plus) geïntroduceerd. Het goedkoopste pakket (PIT) is toen op 64/16 gezet. PIT2005 is toen ook gefaseerd gecapped op 64/64. Er is met PIT2005 niets over snelheden gezegd, mede omdat bij de introductie van PIT2005 er nog geen 3G-netwerk was. PIT2005 is dus altijd aangeboden geweest als GPRS-abonnement.

Er zijn idd nog een aantal gelukkigen die op een uncapped verbinding staan. Dit zijn mensen die door de mazen van het net zijn gevallen en nu voor weinig geld een leuke verbinding hebben. Dit is echter niet iets om rechten aan te ontlenen ;)
En dat staat best haaks op:
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:31:
[...]
PIT 2005 is idd de ongeknepen PIT. Als je je contract vernieuwt, dan kun je niet de oude bundel kiezen. Je krijgt dan de nieuwe PIT die geknepen zou moeten zijn op 64kbit down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@danda: Er zijn niet zoveel mensen met PIT2005 meer hoor. De meesten hebben al vernieuwd en het gros daarvan heeft niet eens gemerkt dat HotSpot niet meer gratis is omdat ze dat toch nooit gebruik(t)en. Vandaar ook dat HotSpot bij PIT2006 is vervangen door WAP. WAP wordt meer gebruikt dan HotSpot en veel mensen weten niet wat het verschil is tussen (echt) internet en WAP op hun telefoon. Heel vervelend voor de enkeling die wel HotSpot gebruikt(e), maar heel fijn voor het meerendeel van de mobiel "internettende" klanten.
Het klopt idd dat er bij PIT2005 "Internet Totaal" op de factuur stond met daarbij een korting van 40 euro om er PIT van te maken. Dit houdt niet in dat de mensen met (nu nog) PIT2005 de snelheid van Internet Totaal moeten hebben. Zouden ze dit nu wel moeten hebben, dan hadden ze niet die korting van 40 euro gehad. Iedereen met PIT, of het nou 2005 of 2006 is, hoort op 64kbit downstream te staan. Hoop dat dit iets duidelijker is voor je.

@N!co: neem even contact op met de Klantenservice (Datateam). Liefst met een paar voorbeelden van tijden, locaties en snelheden. We kunnen dan een gericht onderzoek laten uitvoeren.

@Willaam: In mei was de PIT2005 idd nog niet geknepen, het gefaseerd 'knijpen' van de verbindingen moest toen nog in gang gezet worden. Dus je hebt gelijk en toch stiekem weer niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 10:03 . Reden: fieptoutjes + reactie op een derde tweaker. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:24:
@Willaam: In mei was de PIT2005 idd nog niet geknepen, het gefaseerd 'knijpen' van de verbindingen moest toen nog in gang gezet worden. Dus je hebt gelijk en toch stiekem weer niet :)
Dat is niet waar, het knijpen heb ik al gelezen op fora sinds eind 2006. Sowieso sinds de factuuromzetting welke ingezet is op 1 januari 2007 if memory serves.
TeunVR schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:13:
Heb de helpdesk maar eens gebeld.
Ik heb hier 4 t-mobile sims met pocket-internet-totaal.
Allemaal 7,98 per maand ex btw. Alleen mijn eigen sim heeft sinds januari 64kbit per seconde up en down. De drie andere sims zitten op 384 down en 118 up (wat ik ook anderhalf jaar heb gehad). Het lijkt erop dat de PITers van het eerste uur nu gecapped worden.
De helpdesk snapte dat het zijn pet te boven ging en heeft het naar de technische dienst doorgestuurd en die gaan mij terugbellen. Ben benieuwd.

[ Voor 39% gewijzigd door Willaaam op 06-11-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
@danda: Er zijn niet zoveel mensen met PIT2005 meer hoor. De meesten hebben al vernieuwd en het gros daarvan heeft niet eens gemerkt dat HotSpot niet meer gratis is omdat ze dat toch nooit gebruik(t)en. Vandaar ook dat HotSpot bij PIT2006 is vervangen door WAP. WAP wordt meer gebruikt dan HotSpot en veel mensen weten niet wat het verschil is tussen (echt) internet en WAP op hun telefoon. Heel vervelend voor de enkeling die wel HotSpot gebruikt(e), maar heel fijn voor het meerendeel van de mobiel "internettende" klanten.
Het klopt idd dat er bij PIT2005 "Internet Totaal" op de factuur stond met daarbij een korting van 40 euro om er PIT van te maken. Dit houdt niet in dat de mensen met (nu nog) PIT2005 de snelheid van Internet Totaal moeten hebben. Zouden ze dit nu wel moeten hebben, dan hadden ze niet die korting van 40 euro gehad. Iedereen met PIT, of het nou 2005 of 2006 is, hoort op 64kbit downstream te staan. Hoop dat dit iets duidelijker is voor je.

@N!co: neem even contact op met de Klantenservice (Datateam). Liefst met een paar voorbeelden van tijden, locaties en snelheden. We kunnen dan een gericht onderzoek laten uitvoeren.

Ik vind het overigens wel erg vervelend dat dit niet gecommuniceerd is naar klanten. Ik was destijds juist zo tevreden met mijn 3G verbinding omdat die snel genoeg was om onderweg wat RDP sessies te kunnen gebruiken (overnemen van servers/computers). Dit is met de huidige snelheid net net niet meer te doen. Dit gebruik was voor mij de reden om te verlengen, en juist na de verlenging werkt het niet meer.

Ik had er vrede mee gehad als ik het vantevoren had geweten, nu voelt het een beetje als "genaaid", ik zit immers wel aan een contract van een jaar vast, terwijl de levering van de dienst is gewijzigd.

Snap jullie standpunt dat er nooit een snelheid werd gegarandeerd (ik ben pocket internet totaal gebruiker van het eerste uur), maar zit nu wel een jaar met een internet abbonement waar ik niet zoveel meer aan heb buiten email.

Goed trouwens dat jullie ook dit soort fora in de gaten houden, plusje voor de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:40

ja3

Ik heb net contact gehad met de t-mobile klantenservice en deze heeft mij gezegd dat HSDPA pas mogelijk is vanaf het Internet Totaal abbonement. Dus niet met PIT of PIT plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mg794613
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 15:47
(jarig!)
Verdomme, had eerst deze thread moeten lezen.
Heb zo'n 4 uur geleden me contract verlengt.
100 euro bijleggen voor een phone die niet eens z'n snelheid haalt, omdat t-mobile liever z'n bek houdt over het minder leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Moning2 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:12:
[...]

Wat staat er op je rekening? Of heb je het nog maar sinds kort ? Heb je T-Mobile al gebeld ? Hoe sterk is je signaal ?
Ik heb nog geen rekening gehad, ik heb pas zo'n 3 weken PIT+. Maar ik zie net op mijn online gegevens dat ik Relax 10 heb (klopt) met PIT+ (klopt) EN PIT2005. Dat laatste klopt dus al niet. Ik ga ff bellen.

EDIT: gebeld, PIT en PIT+ eruit gegooid, PIT+ weer geactiveerd en het werkt weer. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door N!co op 06-11-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
,

[ Voor 149% gewijzigd door danda op 06-11-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda

@ Patrick: Waarom zouden de (onterechte) PIT2005 gebruikers die korting nu niet hebben? Er werd destijds niet eens gesproken over een korting dit deed t-mobile automatisch op de factuur en volgens mij staat er ook niks over de korting in de voorwaarden van mobiel internet. Het was gewoon mobiel internet voor €9,50 per maand onder de noemer INTERNET TOTAAL. Het was ook geen actie! Pas in 2006 is er een nieuwe dienst gekomen onder de noemer POCKET INTERNET TOTAAL.

Aangezien je bij T-Mobile werkt zou ik heel graag de voorwaarden van 2005 van Mobiel Internet op het forum zien ... Ik denk dat jij er wel aan kan komen. Wellicht dat dat heel wat onduidelijkheden kan oplossen en vele gebruikers zullen dat zeer waarderen!

[ Voor 4% gewijzigd door danda op 06-11-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danda schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:49:
[...]

@ Patrick: Waarom zouden de (onterechte) PIT2005 gebruikers die korting nu niet hebben? Er werd destijds niet eens gesproken over een korting dit deed t-mobile automatisch op de factuur en volgens mij staat er ook niks over de korting in de voorwaarden van mobiel internet. Het was gewoon mobiel internet voor €9,50 per maand onder de noemer INTERNET TOTAAL. Het was ook geen actie! Pas in 2006 is er een nieuwe dienst gekomen onder de noemer POCKET INTERNET TOTAAL.
De PIT2005-gebruikers hebben nu die korting niet meer omdat de prijs nu 9,95 is gemaakt. Dan is het niet meer nodig om een bedrag van 49.95 euro en een korting van 40 euro op de factuur te zetten. Maakt het iets makkelijker leesbaar.

Internet Totaal is in 2005 49,95 geweest. Deze was bedoeld voor de zakelijke klanten. Voor particulieren die onbeperkt wilden internetten werd POCKET Internet Totaal geintroduceerd. Hiervoor was ook de korting van 40 euro. Als het dus INTERNET TOTAAL was geweest, dan had er geen korting POCKET Internet Totaal gestaan en had je dus de volle 49,95 betaald en had je nu dus idd recht gehad op 384kbit.

De voorwaarden van PIT2005 kan ik hier niet meer opvragen, maar geloof mij dat daar niets, maar dan ook totaal niets over de snelheid in staat. Zoals eerder gemeld was er bij de introductie nog geen 3G-netwerk en was de maximale snelheid dus het maximum van GPRS.

Conclusie: PIT2005 is 64kbit down, Internet Totaal is 384kbit down. Daarom betaal je voor PIT2005 maar 9,95 en voor Internet Totaal 49,95. Dat PIT2005 een tijd uncapped was, is geen verworven recht.

Duidelijker dan deze en al mijn bovenstaande replies kan ik het niet maken en wat mij betreft is dit het einde van de discussie over de snelheid van PIT2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog even een handleiding gemaakt om je telefoon als GPRS modem te gebruiken voor je laptop. Heb tevens de drivers geupload voor b.v. de MDA vario. Alles is te vinden op : http://www.hostingextreme.nl/usbmodem

Handleiding MDA-VARIO/Qtek 9100 als GPRS internet modem te gebruiken voor b.v. je laptop of pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:00:
[...]

De PIT2005-gebruikers hebben nu die korting niet meer omdat de prijs nu 9,95 is gemaakt. Dan is het niet meer nodig om een bedrag van 49.95 euro en een korting van 40 euro op de factuur te zetten. Maakt het iets makkelijker leesbaar.

Internet Totaal is in 2005 49,95 geweest. Deze was bedoeld voor de zakelijke klanten. Voor particulieren die onbeperkt wilden internetten werd POCKET Internet Totaal geintroduceerd. Hiervoor was ook de korting van 40 euro. Als het dus INTERNET TOTAAL was geweest, dan had er geen korting POCKET Internet Totaal gestaan en had je dus de volle 49,95 betaald en had je nu dus idd recht gehad op 384kbit.

De voorwaarden van PIT2005 kan ik hier niet meer opvragen, maar geloof mij dat daar niets, maar dan ook totaal niets over de snelheid in staat. Zoals eerder gemeld was er bij de introductie nog geen 3G-netwerk en was de maximale snelheid dus het maximum van GPRS.

Conclusie: PIT2005 is 64kbit down, Internet Totaal is 384kbit down. Daarom betaal je voor PIT2005 maar 9,95 en voor Internet Totaal 49,95. Dat PIT2005 een tijd uncapped was, is geen verworven recht.

Duidelijker dan deze en al mijn bovenstaande replies kan ik het niet maken en wat mij betreft is dit het einde van de discussie over de snelheid van PIT2005.
In feite werden de zakelijke gebruikers dan opgelicht of de particuliere gebruikers bevoordeeld: want je zegt dat er in 2005 alleen GPRS was. Dus voor dezelfde dienst betaalde de particulier € 9,95 en de zakelijke gebruiker €49,95 ... en als ik je goed begrijp hebben de zakelijke gebruikers later wel 384 kbit ontvangen en de particulieren zijn gecapped op 64 kbit ... terwijl ze oorspronkelijk dezelfde dienst hadden afgesloten, want in 2005 was er geen verschil en hadden ze toch de dienst mobiele internet onder dezelfde voorwaarden hiervan afgesloten of zie ik dat nu verkeerd? Daarom is het zo belangrijk dat we de voorwaarden te zien krijgen tussen de "verschillende (?)" vormen van internet particulier/zakelijk uit 2005 . Kan er bij mij echt niet in dat T-Mobile ze niet in haar interne bestand heeft ...... alsof men iets achterhoudt

[ Voor 9% gewijzigd door danda op 08-11-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Disclaimer: ik heb getracht deze draad door te lezen, maar er staat natuurlijk erg veel in waardoor het kan zijn dat het antwoord op mijn vraag al is gegeven.

Ik ben naar een Flex40-abbo aan het kijken (daar wil ik een N95 8G bij nemen). Just to be sure: houdt T-mobile het maandelijkse bedrag voor PIT(+) af van je 'bundel' of wordt het apart in rekening gebracht?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danda schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:08:
[...]

In feite werden de zakelijke gebruikers dan opgelicht: want je zegt dat er in 2005 alleen GPRS was. Dus voor dezelfde dienst betaalde de particulier €9,95 en de zakelijke gebruiker €49,95 ... en als ik je goed begrijp hebben de zakelijke gebruikers later wel 384 kbit ontvangen en de particulieren zijn gecapped op 64 kbit ... terwijl ze oorspronkelijk dezelfde dienst hadden afgesloten, want in 2005 was er toch geen verschil en hadden ze toch onder dezelfde voorwaarden afgesloten?
Zakelijke gebruikers betalen vaak meer voor een zelfde dienst. Raar maar waar. Vind het wel fijn dat iemand van TM de moeite neemt om antwoorden te geven. Kunnen andere bedrijven wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:49:
Disclaimer: ik heb getracht deze draad door te lezen, maar er staat natuurlijk erg veel in waardoor het kan zijn dat het antwoord op mijn vraag al is gegeven.

Ik ben naar een Flex40-abbo aan het kijken (daar wil ik een N95 8G bij nemen). Just to be sure: houdt T-mobile het maandelijkse bedrag voor PIT(+) af van je 'bundel' of wordt het apart in rekening gebracht?
Maandelijkse bedrag komt bovenop je bundel. Voor een Flex40 + PIT betaal je dus 49,50 incl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:59:
[...]

Vind het wel fijn dat iemand van TM de moeite neemt om antwoorden te geven. Kunnen andere bedrijven wat van leren.
Daar ben ik het helemaal mee eens !!! Ik vind het klasse dat Dhr. Rutten van T-Mobile Klantenservice de moeite neemt om aan deze discussie deel te nemen. Misschien dat hij alle PIT 2005-gebruikers een fijn sinterklaaskadootje kan schenken :9~

[ Voor 10% gewijzigd door danda op 08-11-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Nou las ik een aantal posts terug iemand die Relax10 heeft met PIT. Ik vraag me af waarom Tmobile zegt dat ik minimaal een Flex of Relax abo moet hebben van 20euro om PIT te kunnen gebruiken.

Ik heb in 2005 een Flex20 genomen zodat ik Pit daarbij kon afsluiten, heb net verlengd en moest weer minimaal Flex20 nemen om Pit (nu inmiddels Pit+) te nemen. Ik heb inmiddels over de 200euro tegoed omdat ik amper bel en dan lees ik hier dat het wel kan met een lager bel abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:08:
[...]

Maandelijkse bedrag komt bovenop je bundel. Voor een Flex40 + PIT betaal je dus 49,50 incl btw.
Ten eerste, goed initiatief om op dit forum te posten, erg goed!

Ten tweede een vraag, zijn er plannen om de snelheden van de verschillende data-abo's te verhogen? Gaat er een zelfde ontwikkeling volgen als bij kabel- en adslinternet?

Alvast bedankt!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

waarom is het eigenlijk niet mogelijk om met prepaid een maandkaartje tekopen voor onbeperkt internet, want 2,50 perdag is wel wat duur, begrijp dat het niet zo goedkoop kan als abbo's maar bv 10euro perweek zou al veel beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:59:
[...]

waarom is het eigenlijk niet mogelijk om met prepaid een maandkaartje tekopen voor onbeperkt internet, want 2,50 perdag is wel wat duur, begrijp dat het niet zo goedkoop kan als abbo's maar bv 10euro perweek zou al veel beter zijn
ehh... 2,50 per dag? Waar haal je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
De algemene overeenkomst?
Het maximum wat je per dag moet betalen met Pre-paid aan data-kosten is 2.50 Euro, ookal trek je het halve internet leeg.

Is een nieuwe feature: "Web 'n Walk Pre-paid" ofzoiets

[ Voor 16% gewijzigd door SirNobax op 08-11-2007 21:55 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Gadgeteer schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:13:
Nou las ik een aantal posts terug iemand die Relax10 heeft met PIT. Ik vraag me af waarom Tmobile zegt dat ik minimaal een Flex of Relax abo moet hebben van 20euro om PIT te kunnen gebruiken.

Ik heb in 2005 een Flex20 genomen zodat ik Pit daarbij kon afsluiten, heb net verlengd en moest weer minimaal Flex20 nemen om Pit (nu inmiddels Pit+) te nemen. Ik heb inmiddels over de 200euro tegoed omdat ik amper bel en dan lees ik hier dat het wel kan met een lager bel abo?
Bij PIT+ kan je wel een flex10 nemen. Sterker, je kan alleen PIT+ nemen! Hoeft geen ander abbo bij, kan data only (sinds kort). Gewoon PIT is inderdaad nog wel steeds met een bepaald minimum telefoon abbo.

Omdat ik met relax20 en gewoon PIT ook altijd veel belminuten over had ben ik naar flex10 en PIT+ gegaan. Ongeveer net zo duur per maand, maar wel sneller internet. :)

O, wel je nieuwe telefoon in de winkel halen, daar krijg je veel korting voor je PIT(+). Als je via internet besteld krijg je dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

Weet je dat zeker? Op de site van T-mobile lees ik namelijk (net :P) het onderstaande:
Alles uit een bundel
Stel je kiest voor een maandbedrag van €15,- per maand. Van dat bedrag betaal je alles; niet alleen de kosten voor bellen in binnen-en buitenland, maar ook die voor sms'en, mms'en en mobiel internet. Je hoeft dus geen extra bundels af te sluiten.
Nog een vraagje: kan je met T-mobile MMS-jes ontvangen als je geen internet-bundel hebt? (Ik vraag dit omdat dat bij Orange niet mogelijk is als je geen Orange World hebt.)

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 08-11-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:33:
Weet je dat zeker? Op de site van T-mobile lees ik namelijk (net :P) het onderstaande:
Als je internet zonder PIT dan gaan die kosten uit je bundel ja. Pit is een soort van extra abbo wat je afsluit naast je huidige abbo. Die kosten kunnen dus nooit vanuit de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
[...]

Daarmee bedoelen ze als je Zonder Internet abbo ga surfen. Dan betaal je de MB'tjes gewoon via het Flex abbo. Bij het Relax (ofzoiets toch?) betaal je alleen voor minuten en komen de MB's en SMS'jes als extra kosten erbij.
Als je dus een Internet abbo erbij neem, is al het internet gebruik opeens gratis. Hoef je je geen zorgen meer te maken.
Nog een vraagje: kan je met T-mobile MMS-jes ontvangen als je geen internet-bundel hebt? (Ik vraag dit omdat dat bij Orange niet mogelijk is als je geen Orange World hebt.)
Jup kan gewoon, wel even de instellingen goed instellen (staan op de T-mobile site).

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:33:
[...]

staat gewoon op de website van t-mobile al sinds juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, das wat anders dan een abbonnement...
Das een afkoop van nóg meer kosten...

Kun je imo niet zo zien dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
N!co schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:49:
[...]

Bij PIT+ kan je wel een flex10 nemen. Sterker, je kan alleen PIT+ nemen! Hoeft geen ander abbo bij, kan data only (sinds kort). Gewoon PIT is inderdaad nog wel steeds met een bepaald minimum telefoon abbo.

Omdat ik met relax20 en gewoon PIT ook altijd veel belminuten over had ben ik naar flex10 en PIT+ gegaan. Ongeveer net zo duur per maand, maar wel sneller internet. :)

O, wel je nieuwe telefoon in de winkel halen, daar krijg je veel korting voor je PIT(+). Als je via internet besteld krijg je dat niet!
Ik heb mn vario3 inderdaad uit de shop (85euro extra korting wanneer je pit+ erbij neemt) In diezelfde tmobileshop zei de verkoper dat ik alleen pit of pit+ kon nemen bij een gsm abo vanaf 20euro per maand. Ik voel me nogal bij de neus genomen, ik bel amper en kon het goed doen met flex10 bijvoorbeeld. Nu betaal ik als het ware 30euro om mijn pit+ te kunnen gebruiken. Achteraf twijfel ik of ik niet beter toch voor een andere provider had moeten kiezen, meer snelheid en minder kosten... GRR en dat doen ze met een klant die eigenlijk zeer tevreden was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Gadgeteer schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:07:
[...]

Ik heb mn vario3 inderdaad uit de shop (85euro extra korting wanneer je pit+ erbij neemt) In diezelfde tmobileshop zei de verkoper dat ik alleen pit of pit+ kon nemen bij een gsm abo vanaf 20euro per maand. Ik voel me nogal bij de neus genomen, ik bel amper en kon het goed doen met flex10 bijvoorbeeld. Nu betaal ik als het ware 30euro om mijn pit+ te kunnen gebruiken. Achteraf twijfel ik of ik niet beter toch voor een andere provider had moeten kiezen, meer snelheid en minder kosten... GRR en dat doen ze met een klant die eigenlijk zeer tevreden was :(
Dan zou ik mooi terug gaan naar die shop om je abbo naar flex 10 om te zetten. Die verkoper heeft jouw verkeerd voorgelicht! Bekijk die PDFjes van de abbo's maar op de t-mobile site, daar staat dat PIT+ als data only mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
N!co schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:50:
[...]

Dan zou ik mooi terug gaan naar die shop om je abbo naar flex 10 om te zetten. Die verkoper heeft jouw verkeerd voorgelicht! Bekijk die PDFjes van de abbo's maar op de t-mobile site, daar staat dat PIT+ als data only mogelijk is.
Had al een en ander gevonden. Heb klantenservice een klacht gemaild, nu ff wachten wat ze ermee gaan doen..... to be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10 19:57
Ik heb sinds gisteren een MDA Touch met PIT. :)

Ik vroeg me nu alleen af hoe lang het ongeveer duurt voordat je een account kan aanmaken bij My T-Mobile. Hij zegt nu namelijk nog steeds dat het nummer onbekend of geblokkeerd is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:00:
[...]

De voorwaarden van PIT2005 kan ik hier niet meer opvragen, maar geloof mij dat daar niets, maar dan ook totaal niets over de snelheid in staat.
Stond er ook niet in. :) Toentertijd heb ik het PIT-abonnement afgesloten met een Flex-abonnement. In de folder, op de website en bij de dealer is mij duidelijk vertelt dat de downloadsnelheid 64kilobit was. Dat ik de eerste periode een hogere snelheid had was mooi meegenomen. Daarom verbaas ik mij er over dat er mensen zijn die zeggen dat TM contractbreuk pleegt door de snelheid na twee weken te cappen. Je weet toch wat je aanschaft, en het werd absoluut niet aangeboden als een supersnelle UMTS-abonnement.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:10:
[...]

Stond er ook niet in. :) Toentertijd heb ik het PIT-abonnement afgesloten met een Flex-abonnement. In de folder, op de website en bij de dealer is mij duidelijk vertelt dat de downloadsnelheid 64kilobit was. Dat ik de eerste periode een hogere snelheid had was mooi meegenomen. Daarom verbaas ik mij er over dat er mensen zijn die zeggen dat TM contractbreuk pleegt door de snelheid na twee weken te cappen. Je weet toch wat je aanschaft, en het werd absoluut niet aangeboden als een supersnelle UMTS-abonnement.
FLEX bestond toen niet .... (in 2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flex afgesloten op 6 februari 2006, toen bestond PIT 2005 nog (internet totaal minus de korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Just to be sure: 64 Kb/s betekent toch 64 kbit per seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
danda schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:29:
[...]

FLEX bestond toen niet .... (in 2005)
?? Ik heb sinds februari 2005 een Flex abo, leg eens uit, kan zelfs het contract scannen als bewijs

@hierboven -> inderdaad 64kbps is 64kilobit/seconde (= 8 kilobyte en dat is theoretisch, zul je vast niet altijd halen)

[ Voor 18% gewijzigd door Gadgeteer op 10-11-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10 19:57
pven schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:04:
Just to be sure: 64 Kb/s betekent toch 64 kbit per seconde?
Inderdaad, iets meer dan een regulier telefoonmodem dus. ;)

edit:
Hm... ik slaap blijbaar nog. Het antwoord is een half uur geleden al gegeven... :X

[ Voor 17% gewijzigd door FlorisD op 10-11-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
FlorisD schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:44:
[...]

Inderdaad, iets meer dan een regulier telefoonmodem dus. ;)

edit:
Hm... ik slaap blijbaar nog. Het antwoord is een half uur geleden al gegeven... :X
Beter gezegd: de snelheid van een regulier isdn modem :) en ook een goede morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:11

Licko

ZVDK

is dit nou eigenlijk de goedkoopste oplossing voor een onbeperkt online abo?
al die fup's van alle providers, dat schiet niet echt op

ik wil een data abonnement afsluiten mocht ik eventueel aan een iphone kunnen komen, en dit lijkt me wel iets

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Licko schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:25:
ik wil een data abonnement afsluiten mocht ik eventueel aan een iphone kunnen komen, en dit lijkt me wel iets
Dan heb je ook niets aan de internet abbo's van andere telecom bedrijven.

PIT is langzaam (80kbit over UMTS) maar wel echt onbeperkt , de andere providers zijn sneller maar hebben een FUP/Datalimiet. Dit terwijl de Ifoon geen gebruik maak van die snellere technieken, aangezien die niet verder gaat dan EDGE, wat eruit is in NL. (waardoor dus GPRS het snelste is hier)

(of de EU ifoon heeft UMTS, maar dat weet ik niet)

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 10-11-2007 20:56 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Gadgeteer schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:13:
[...]

?? Ik heb sinds februari 2005 een Flex abo, leg eens uit, kan zelfs het contract scannen als bewijs

@hierboven -> inderdaad 64kbps is 64kilobit/seconde (= 8 kilobyte en dat is theoretisch, zul je vast niet altijd halen)
scan je contract maar als bewijs ... dan kan je gelijk het onderstaande uitleggen
http://www.t-mobile.nl/co...ormatie/geschiedenis.aspx

ik snap dus niet dat jij een flex abo hebt sinds febr. 2005 terwijl hij pas in jan. 2006 werd geintroduceerd

[ Voor 15% gewijzigd door danda op 12-11-2007 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
danda schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:45:
[...]

scan je contract maar als bewijs ... dan kan je gelijk het onderstaande uitleggen
http://www.t-mobile.nl/co...ormatie/geschiedenis.aspx

ik snap dus niet dat jij een flex abo hebt sinds febr. 2005 terwijl hij pas in jan. 2006 werd geintroduceerd
Als ik thuis ben van mn werk wel ff doen.
PS. moet niet alles geloven wat je op sommige sites leest maar dat zul je zien als ik mn contract heb gescanned. Het is zelfs zo dat toen ik het abo afsloot, de meeste zaken geen relax konden/mochten verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlorisD schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:57:
Ik heb sinds gisteren een MDA Touch met PIT. :)

Ik vroeg me nu alleen af hoe lang het ongeveer duurt voordat je een account kan aanmaken bij My T-Mobile. Hij zegt nu namelijk nog steeds dat het nummer onbekend of geblokkeerd is... :?
Gefeliciteerd met je nieuwe Touch :)

Met een nieuw abo duurt het twee weken voor je je kunt aanmelden op My T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Patrick, kun jij niet even voor opheldering zorgen hier? anders moet ik vanmiddag mijn contract nog scannen, zou me wat werk schelen :) (zie posts hierboven over wanneer Flex abo's zijn ingevoerd.)

Anders scan ik vanmiddag natuurlijk ff.
Pagina: 1 ... 19 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv