In theorie kan T-Mo HSDPA niet zomaar uitzetten voor bepaalde klanten geloof ik. Is ook onlogisch. De reden dat je met HSDPA/UMTS sneller kunt downloaden is dat de cap hoger ligt dan GPRS-snelheid en dat de latency van HSDPA/UMTS lager ligt. Maar bij HSDPA is die cap ook gewoon 64 kbps, net als bij UMTS, en dat terwijl je met HSDPA minder lang ruimte inneemt op de zendmast.Krypt schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:29:
Ik ben met mijn PIT wel op HSDPA verbonden. heb wel de PIT van 2005 (de oude dus met hotspot ondersteuning). Soms zie ik een H staan ipv 3G op mijn display, maar merk niet echt dat het een heel stuk sneller is..
GPRS is ongeveer 6KB down, en UMTS is 9KB down. HSDPA heb ik nog niet kunnen testen.
Maar hoe het zit met de nieuwe PIT abonnementen weet ik niet..
Bij HSDPA ligt die nog net iets lager waardoor het iets sneller aanvoelt, maar downloads zullen even snel gaan, dus veel zin heeft het niet om HSDPA aan te zetten als je het nu uit hebt staan... beter nog: het vreet meer accu en het opzetten van de verbinding (als je een tijdje niks doet e.d.) duurt iets langer (tenminste op mijn TyTn @ KPN-net).
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.