T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 10:50
Mad_Cow schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:07:
als ik een PIT abbo afsluit heeft deze dan ook een minimale contractduur van 1 jaar of mag ik die alijd opzeggen?
Nope.....PIT abbo heeft dezelfde duur als je 'normale' abbo.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Argh, wanneer gooi T-mobile die Upload snelheden nou eens omhoog :( .

Over drie maanden loopt mijn abbo af, en ik wil gewoon iets snellere download (100-300kbps) maar bovenal een hogere upload (MINSTENS 64kbps).

Met mijn PIT abbo kan ik gewoon niet eens op pages.google.com omdat mijn upload te laag is. Hij laadt de pagina gewoon verkeerd. (en een 100kbps foto uploaden duurd een euwigheid met mijn PIT abbo, laat staan een 3-5MB foto direct uit mijn camera)

Voorderest ben ik tevreden met het PIT abbo, gebruik hem al 10 maandjes en ik ben nog nooit een telecom provider tegengekomen die de maximum snelheid overtreft IRL. (dl van PIT over UMTS = 80kbps)

Kom op T-mobile, upgrade die upload snelheden :Y !!! ! 1 ! one ! !

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 08-10-2007 16:00 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Mede Pitters :+ , hoe vaak moeten jullie die speedmanager oproepen zodat hij alle plaatjes niet verne*kt?

Bij mij elk uur ofzo, terwijl de cookie expiration date toch echt over dik een maand is !?!

Is dat bij jullie ook zo?

(ik gebruik Safari en FF onder Windows)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:35
SirNobax schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:03:
Mede Pitters :+ , hoe vaak moeten jullie die speedmanager oproepen zodat hij alle plaatjes niet verne*kt?

Bij mij elk uur ofzo, terwijl de cookie expiration date toch echt over dik een maand is !?!

Is dat bij jullie ook zo?

(ik gebruik Safari en FF onder Windows)
Cleart jouw browser niet automatisch de koekjes als je de browser afsluit of iets dergelijks... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nee, na een tijdje surfen zijn alle plaatjes weer verpest, kan er eigenlijk geen touw aan vastknopen aan het "reset gedrag".

Soms moet ik zelfs twee keer speed.t-mobile.nl oproepen omdat hij de eerste keer niet 'begrijpt'.

Dit is met elke browser die ik gebruik. (IE7 (amper) Safari en FF2.0)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
SirNobax schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:20:
Nee, na een tijdje surfen zijn alle plaatjes weer verpest, kan er eigenlijk geen touw aan vastknopen aan het "reset gedrag".

Soms moet ik zelfs twee keer speed.t-mobile.nl oproepen omdat hij de eerste keer niet 'begrijpt'.

Al aan T-Mobile gevraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:20:

Je hebt vast een gare firewall of spamkiller of iets dergelijks wat je cookies wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 23:04
Af en toe heeft de speedmanager gewoon complete poep aan de cookie en doet ie waar die zin in heeft. Is niets aan te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 03:55
Sinds gister PiT en t werkt heerlijk, gewoon 180kB/s (ja kiloBYTE) ik gok dat dit maar enkele weken aanhoud, tot dat mijn echte facturerings periode begint of tot ik mijn volledige belbundel krijg oid... alhoewel ik bij sommige mensen zie dat t maanden kan duren voor de snelheid inzakt naar de 64k cap.

Maar nu ik dit ervaren heb vraag ik me toch wel af hoe dat zit met een T-Mobile prepaid kaartje, 50 cent per 200kb en maximaal 1mb afrekenen per dag (ofwel max 2,50 van beltegoed af) zit je dan op een 64k cap of zit je dan capless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:48:
Maar nu ik dit ervaren heb vraag ik me toch wel af hoe dat zit met een T-Mobile prepaid kaartje, 50 cent per 200kb en maximaal 1mb afrekenen per dag (ofwel max 2,50 van beltegoed af) zit je dan op een 64k cap of zit je dan capless?
Pre-paid max 64kbps.

Abbo's hebben max 382kbps volgens t-mobile zelf, mischien dat nu HDSPA er is dat het toch uncapped is. Beetje oude berichten over die snelheden.

[ Voor 12% gewijzigd door SirNobax op 10-10-2007 15:53 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

SirNobax schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:52:
[...]

Pre-paid max 64kbps.

Abbo's hebben max 382kbps volgens t-mobile zelf, mischien dat nu HDSPA er is dat het toch uncapped is. Beetje oude berichten over die snelheden.
Maar is prepaid in de praktijk ook 64kps? Bij de PiT-abbo's treed de cap ook pas iets later in werking namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 19:32
Zijn er ook pitters die een HSDPA enabled phone gebruiken zoals de N95?

Ik ben namelijk beniewd naar het verschil tussen de latency van UMTS en HSDPA, niet zo zeer de bandbreedte.

Ik heb gelezen dat bij telfort klanten de latency rond HSDPA rond de 80ms ligt. Mijn PIT+ heeft een ping van +- 230.

Aangezien er geen internet beschikbaar (maar wel HSDPA) is waar ik woon, en ik ervan houdt om weleens online te gamen ben ik beniewd naar het verschil in latency bij de T-Mobile HSDPA variant ten opzichte van een verbinding via UMTS.

Zelf kan ik dit niet testen omdat mijn Nokia N73 alleen UMTS ondersteund.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Bert2000 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:33:
Zijn er ook pitters die een HSDPA enabled phone gebruiken zoals de N95?

Ik ben namelijk beniewd naar het verschil tussen de latency van UMTS en HSDPA, niet zo zeer de bandbreedte.

Ik heb gelezen dat bij telfort klanten de latency rond HSDPA rond de 80ms ligt. Mijn PIT+ heeft een ping van +- 230.

Aangezien er geen internet beschikbaar (maar wel HSDPA) is waar ik woon, en ik ervan houdt om weleens online te gamen ben ik beniewd naar het verschil in latency bij de T-Mobile HSDPA variant ten opzichte van een verbinding via UMTS.

Zelf kan ik dit niet testen omdat mijn Nokia N73 alleen UMTS ondersteund.

Thanks.
Ik heb met internet totaal plus een ping tussen de 70 en 120 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
PIT doet niet aan HSDPA. Zelf met me HSDPA modem getest.

Dit heb ik trouwens getypt in het "Telfort zuigt zwaar" thread:
Krijg nou bananen.

Dacht ik: kom laat ik even kijken hoe retarded mijn beide internet verbindingen zijn. (no offence to T-mobile PIT, daar is vrijwillig voor gekozen)

Dus Hoppa -> SOF2 demo aangegooid

PIT (via UMTS): onspeelbaar, ik joinde de laagste ping server ~360ms, ik loop 2 meter vooruit, word direct netjes op 0 meter teruggezet (alsof ik aan een elastiek zat), 2 seconden later gaat mijn dude opeens naar die 2 meter lopen.

TPH "HSDPA": server met een ping van 89ms gejoined. Geen lag, helemaal vloeiend, was zelfs even de nr.3 (uiteindelijk 5e vd 16, not bad at all, nog nooit SOF2 multiplayer gedaan online (wel LAN vs n00bs :+))

Heel even was me verbinding weg, maar nothing too serious (2-5 seconden ofzo).

Hmmm, ik wist niet dan online gamen zo non-breedband vereisend was. Al doet HSDPA wel de latency veel goeds.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Willaaam schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:36:
[...]

Ik heb met internet totaal plus een ping tussen de 70 en 120 ms.
Wat is de gebruikte telefoon, verbinding(umts/hspda) ?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
SirNobax schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:38:
PIT doet niet aan HSDPA. Zelf met me HSDPA modem getest.

Dit heb ik trouwens getypt in het "Telfort zuigt zwaar" thread:

[...]
Hmm.

Das kut :f

Betekent dit dat ik waarschijnlijk uit kom op het gare telfort unlimited internet? (met de hoop op het feit dat het in de toekomst stabieler wordt...) ?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Bert2000 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:43:
[...]

Wat is de gebruikte telefoon, verbinding(umts/hspda) ?

bedankt.
Huawei E200 (usb modem) op een hsdpa verbinding (uiteraard).

Met het tegenwoordige pocket internet totaal word je actief de toegang tot het hsdpa netwerk ontzegt. Je komt er dus gewoon zoals gezegd echt niet op met PIT.
Bert2000 schreef op woensdag 10 oktober 2007:
Betekent dit dat ik waarschijnlijk uit kom op het gare telfort unlimited internet? (met de hoop op het feit dat het in de toekomst stabieler wordt...) ?

Thanks.
Dat of vodafone.

[ Voor 26% gewijzigd door Willaaam op 10-10-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Willaaam schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:32:
[...]

Huawei E200 (usb modem) op een hsdpa verbinding (uiteraard).

[...]

Dat of vodafone.
Inderdaad een Huawei ding (al is het een 220, maar die vast wel bedoelden).

Tja als je alleen wil gamen is dit prima, gaat vlekkeloos.
Ik sta er ECHT van te kijken aangezien een simpele pagina oproepen al teveel is voor telforts netwerk (tweakers.net duurd zo'n 20-60 sec), maar gamen gaat wel perfect. 8)7

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
SirNobax schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:59:
[...]

Ik sta er ECHT van te kijken aangezien een simpele pagina oproepen al teveel is voor telforts netwerk (tweakers.net duurd zo'n 20-60 sec), maar gamen gaat wel perfect. 8)7
Nou ik nam zelf in eerste instantie telfort als backup voor als m'n relatief dure internet totaal plus stom deed. Blijkt dat het T-Mobile netwerk er eigenlijk nooit uitligt en telfort/kpn een gare klotezooi is voor al zo lang als ik het al heb. Laatste twee weken zijn echter afschuwelijk, dit heb ik nog niet meegemaakt. Je zal er maar afhankelijk van zijn.

Was een typo inderdaad, bedoelde E220

[ Voor 3% gewijzigd door Willaaam op 10-10-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
SirNobax schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:59:
[...]

Schik niet dat tweakers.net een vrij zware startpagina heeft gekregen. Veel plaatjes, goede opmaak etc. Geloof dat de pagina zo over over 300 ~ 500 kbyte gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik kan niets dan lof geven aan T-mobile (buiten die verdomde proxy), zelfs op de meest rare plekken een prima verbinding met PIT (@ umts).

Ik gebruik mijn PIT abbo dan ook als primary internet, want die HSDPA rommel is zooooooo enorm traag.

Mijn PIT abbo doet er max 10 seconden (niets gecached) over de tweakers site. Als een UMTS @ HSDPA verbinding er dan minimaal 20 over doet (alles gecached) dan is dat toch wel een vreselijk kut netwerk of niet dan.

Het is dat ik lekker kan gamen, anders had hij gisteren al een schop naar buiten gekregen dat klote abbo van Telfort.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 03:55
Ik lees hier berichten over geen HSDPA, ik heb momenteel wel degelijk HSDPA met snelheiden rond de 180kB/s en latencies rond de 80ms, alleen komt dat waarschijnlijk omdat het een nieuw abbo is en het nog goed in het systeem gezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ongetwijfeld.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:39:
Ik lees hier berichten over geen HSDPA, ik heb momenteel wel degelijk HSDPA met snelheiden rond de 180kB/s en latencies rond de 80ms, alleen komt dat waarschijnlijk omdat het een nieuw abbo is en het nog goed in het systeem gezet moet worden.
Duurt het nog lang voordat je abbo overgaat op je nieuwe termijn? Want ik ben zeer beniewd wat er dan gebeurd. Ik heb namelijk elders in het topic(alweer stuk of 30 paginas) terug, een reactie gelezen van een persoon die claimde HSDPA verbinding te hebben zodra zijn HSDPA enabled n95 binnen hsdpa bereik van t-mobile kwam.

SirNoBax beweert echter dat op dit moment HSDPA niet mogelijk is met een PIT abbo. Is het niet zo dat SirNoBax geen HSDPA t-mobile bereik heeft? waardoor hij dus uiteraard alleen verbinding over umts kan maken?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Bert2000 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

Duurt het nog lang voordat je abbo overgaat op je nieuwe termijn? Want ik ben zeer beniewd wat er dan gebeurd. Ik heb namelijk elders in het topic(alweer stuk of 30 paginas) terug, een reactie gelezen van een persoon die claimde HSDPA verbinding te hebben zodra zijn HSDPA enabled n95 binnen hsdpa bereik van t-mobile kwam.

SirNoBax beweert echter dat op dit moment HSDPA niet mogelijk is met een PIT abbo. Is het niet zo dat SirNoBax geen HSDPA t-mobile bereik heeft? waardoor hij dus uiteraard alleen verbinding over umts kan maken?

thanks
Nee, SirNoBax heeft gelijk en PIT kent echt geen HSDPA toegang. Op het moment dat je je contract aangaat moet handmatig de snelheid goedgezet worden. Dit kost wel eens wat tijd of gaat wel eens fout, dan heb je geluk.

Zoals eerder gezegd heb jij dus eigenlijk een beetje pech en kom je voor een dubbeltje niet op de eerste rij. Ga voor telfort en neem de gok dat het ooit nog goed komt met die schavuiten of kies voor vodafone en hoop dat ze jou nog lang toelaten de 50mb limiet te doorbreken.

Of betaal heel veel meer en neem T-Mobile met HSDPA wat in mijn (inmiddels vrij uitgebreide) ervaring echt de allerbeste mobiele dataprovider is.

Persoonlijk zou ik iets meer betalen, pit plus nemen (kost ca. 20 euro per maand) en leren leven met een latency van ca. 350 ms, dat is goed te doen tenzij je echt online wilt gamen ofzo. Als je dat laatste wilt kun je het beste een woning regelen met een vaste lijn.

Overigens, telfort was tijdens zijn edge dagen en voor de aanbieding van TPH een stuk prettiger werken hoor. Denk dat het wel weer goed komt met die snelheid, maar zelfs dan geldt nog dat telfort en eigenlijk heel het kpn net er best regelmatig uit ligt.

[ Voor 19% gewijzigd door Willaaam op 11-10-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Willaaam schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:55:
[...]

Nee, SirNoBax heeft gelijk en PIT kent echt geen HSDPA toegang. Op het moment dat je je contract aangaat moet handmatig de snelheid goedgezet worden. Dit kost wel eens wat tijd of gaat wel eens fout, dan heb je geluk.

Zoals eerder gezegd heb jij dus eigenlijk een beetje pech en kom je voor een dubbeltje niet op de eerste rij. Ga voor telfort en neem de gok dat het ooit nog goed komt met die schavuiten of kies voor vodafone en hoop dat ze jou nog lang toelaten de 50mb limiet te doorbreken.

Of betaal heel veel meer en neem T-Mobile met HSDPA wat in mijn (inmiddels vrij uitgebreide) ervaring echt de allerbeste mobiele dataprovider is.

Persoonlijk zou ik iets meer betalen, pit plus nemen (kost ca. 20 euro per maand) en leren leven met een latency van ca. 350 ms, dat is goed te doen tenzij je echt online wilt gamen ofzo. Als je dat laatste wilt kun je het beste een woning regelen met een vaste lijn.

Overigens, telfort was tijdens zijn edge dagen en voor de aanbieding van TPH een stuk prettiger werken hoor. Denk dat het wel weer goed komt met die snelheid, maar zelfs dan geldt nog dat telfort en eigenlijk heel het kpn net er best regelmatig uit ligt.
Aiiii,

Dat is dan een kleine teleurstelling!

Bedankt voor de heldere informatie.

Op het moment gebruik ik al PIT+. Ik game op zijn tijd hiermee online het spel Warcraft 3, de latency heeft mij echter een aantal keer bijna mijn laptop doen vernietingen, door games die tot dan toe al 40 minuten duren, verloren worden door een fataal latency moment 8)7

Het probleem met vaste aansluiting is dat ik op het moment in een studenten voorziening woon, er is hier geen vaste lijn beschikbaar, en het Wireless dat wel beschikbaar is, heeft alle porten ongeveer geblokt. Aangezien studenten woningen schaars zijn, is overstappen geen mogelijkheid.

Ik vind dit allemaal een beetje zonde van mn Xbox360 en alle Live games waar ik nu niks aan heb. Vandaar begon ik de zoektocht naar een mobiele oplossing die een latency van ~100ms of minder heeft.

Die 70 euro per maand is wel erg gortich om af en toe een spelletje te kunnen spelen :(, vandaar dat het overstappen op een toetsel met HSDPA ondersteuning mij de ideale oplossing leek.

Het is echter allemaal niet mogelijk... Woon je bijna centrum Amsterdam, heb je nog een ruk verbinding, zo zie je maar dat goed internet nog niet overal beschikbaar is :|

Misschien dat ik over 2 jaar na mijn studie een woning heb met normaal internet.. de vraag is, heb ik met een vaste baan nog tijd om te gamen :)

Ironisch hoe ik mn xbox, lcd schem en 5.1 set gekocht heb om online te gamen, om er vervolgens achter te komen dat het onmogelijk is. Het wekt ook niet al te veel vertrouwen om te lezen dat Telfort HSDPA uit de advertering heeft geschrapt, en alleen nog maar umts aan bied, wat ik nu al gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Bert2000 op 11-10-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Bert2000 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:19:
[...]

Aiiii,

Dat is dan een kleine teleurstelling!

Bedankt voor de heldere informatie.

Op het moment gebruik ik al PIT+. Ik game op zijn tijd hiermee online het spel Warcraft 3, de latency heeft mij echter een aantal keer bijna mijn laptop doen vernietingen, door games die tot dan toe al 40 minuten duren, verloren worden door een fataal latency moment 8)7

Het probleem met vaste aansluiting is dat ik op het moment in een studenten voorziening woon, er is hier geen vaste lijn beschikbaar, en het Wireless dat wel beschikbaar is, heeft alle porten ongeveer geblokt. Aangezien studenten woningen schaars zijn, is overstappen geen mogelijkheid.

Ik vind dit allemaal een beetje zonde van mn Xbox360 en alle Live games waar ik nu niks aan heb. Vandaar begon ik de zoektocht naar een mobiele oplossing die een latency van ~100ms of minder heeft.

Die 70 euro per maand is wel erg gortich om af en toe een spelletje te kunnen spelen :(, vandaar dat het overstappen op een toetsel met HSDPA ondersteuning mij de ideale oplossing leek.

Het is echter allemaal niet mogelijk... Woon je bijna centrum Amsterdam, heb je nog een ruk verbinding, zo zie je maar dat goed internet nog niet overal beschikbaar is :|

Misschien dat ik over 2 jaar na mijn studie een woning heb met normaal internet.. de vraag is, heb ik met een vaste baan nog tijd om te gamen :)

Ironisch hoe ik mn xbox, lcd schem en 5.1 set gekocht heb om online te gamen, om er vervolgens achter te komen dat het onmogelijk is. Het wekt ook niet al te veel vertrouwen om te lezen dat Telfort HSDPA uit de advertering heeft geschrapt, en alleen nog maar umts aan bied, wat ik nu al gebruik.
Ik begrijp het probleem inderdaad. Hebben je ouders toevallig een vaste internet verbinding? Als je die mensen lief aankijkt mag je daar wellicht een computer neer zetten waar je met behulp van een vpn op in kan loggen. Dat heeft als voordeel dat je dan via de verbinding van je ouders wel alle poorten kunt gebruiken.

Wil je het toch met mobiel internet gaan doen (ik begrijp je, ben namelijk ook dagelijks voor mijn werk afhankelijk van mobiel data) dan zou ik toch voor telfort gaan. Ze leveren UMTS snelheid, maar wel over het HSDPA netwerk. Hoe moet je dit zien:

HSDPA is 1.8mbit download en 384kbit upload max.
UMTS is 384kbit download en 64kbit upload max.

Telfort geeft jou toegang tot het HSDPA netwerk maar knijpt jouw verbinding tot de maximale downlinksnelheid van UMTS (384kbit down) en de maximale uplinksnelheid van HSDPA (384kbit up). Voordeel van het HSDPA netwerk is zoals je al weet de lagere latency. Die heb je dus (in principe, als het werkt) wel bij telfort.

2 GB datalimiet is denk ik wel toereikend voor je, ik weet dat mijn broertje gemiddeld 4kB/sec verbruikt tijdens WOW. Dat komt neer op 142 uur gamen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Willaaam schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

Ik begrijp het probleem inderdaad. Hebben je ouders toevallig een vaste internet verbinding? Als je die mensen lief aankijkt mag je daar wellicht een computer neer zetten waar je met behulp van een vpn op in kan loggen. Dat heeft als voordeel dat je dan via de verbinding van je ouders wel alle poorten kunt gebruiken.

Wil je het toch met mobiel internet gaan doen (ik begrijp je, ben namelijk ook dagelijks voor mijn werk afhankelijk van mobiel data) dan zou ik toch voor telfort gaan. Ze leveren UMTS snelheid, maar wel over het HSDPA netwerk. Hoe moet je dit zien:

Telfort geeft jou toegang tot het HSDPA netwerk maar knijpt jouw verbinding tot de maximale downlinksnelheid van UMTS (384kbit down) en de maximale uplinksnelheid van HSDPA (384kbit up). Voordeel van het HSDPA netwerk is zoals je al weet de lagere latency. Die heb je dus (in principe, als het werkt) wel bij telfort.

2 GB datalimiet is denk ik wel toereikend voor je, ik weet dat mijn broertje gemiddeld 4kB/sec verbruikt tijdens WOW. Dat komt neer op 142 uur gamen per maand.
Bedankt voor je advies.
Ik vermoed dan dat Telfort de beste oplossing voor mij is. Mijn ouders hebben inderdaad een vaste lijn, maar om een dedicated vpn server te gaan draaien vind ik stroomverspilling, vooral omdat eigenlijk vooral voor gamen gebruikt wordt.

De data limit zal ik niet raken, downloaden van grote bestanden doe ik op de universiteit. En dan kan ik mijn PIT+ terug brengen naar PIT. aangezien het niet meer mn primaire internet verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Bert2000 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:05:
[...]

Bedankt voor je advies.
Ik vermoed dan dat Telfort de beste oplossing voor mij is. Mijn ouders hebben inderdaad een vaste lijn, maar om een dedicated vpn server te gaan draaien vind ik stroomverspilling, vooral omdat eigenlijk vooral voor gamen gebruikt wordt.

De data limit zal ik niet raken, downloaden van grote bestanden doe ik op de universiteit. En dan kan ik mijn PIT+ terug brengen naar PIT. aangezien het niet meer mn primaire internet verbinding is.
Denk dat de stroomverspilling goedkoper is dan een abbo van dertig euro per maand. Plus het resultaat is veel en veel beter, (veel) lagere packetloss en een lagere latency (40-80 ms normaal).

Mocht dit toch geen prettig plan zijn dan is telfort denk ik toch de beste keuze. Informeer als je het afsluit altijd even naar de laatste voorwaarden en zorg dat je die (inclusief eventuele beloftes) op papier hebt voor je je handtekening neerkriebelt. Volgens mij is mijn kennis actueel maar garantie ga ik daar niet op geven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Willaaam schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:19:
[...]

Denk dat de stroomverspilling goedkoper is dan een abbo van dertig euro per maand. Plus het resultaat is veel en veel beter, (veel) lagere packetloss en een lagere latency (40-80 ms normaal).

Mocht dit toch geen prettig plan zijn dan is telfort denk ik toch de beste keuze. Informeer als je het afsluit altijd even naar de laatste voorwaarden en zorg dat je die (inclusief eventuele beloftes) op papier hebt voor je je handtekening neerkriebelt. Volgens mij is mijn kennis actueel maar garantie ga ik daar niet op geven ;).
Ik dacht even niet aan het feit dat ik met de wifi verbinding kon maken met thuis, dit is inderdaad een optie. Alleen is dat Wifi zo verschrikkelijik onstabiel (reden waarom de poorten dicht gingen), het is 100mbit gedeeld met 400 kamers. Dat weer verdeeld over 40 Access Points. Zonder enige software die de bandbreedte netjes verdeeld.

Wel jammer dat je geen garantie geeft overigens.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Bert2000 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:25:
[...]

Ik dacht even niet aan het feit dat ik met de wifi verbinding kon maken met thuis, dit is inderdaad een optie. Alleen is dat Wifi zo verschrikkelijik onstabiel (reden waarom de poorten dicht gingen), het is 100mbit gedeeld met 400 kamers. Dat weer verdeeld over 40 Access Points. Zonder enige software die de bandbreedte netjes verdeeld.

Wel jammer dat je geen garantie geeft overigens.. :P
Kan toch aardig stabiel zijn hoor, voornamelijk omdat je eigenlijk alles over slechts 1 connectie laat lopen. Als die ene connectie er is, dan hoeft die alleen maar open te blijven en dat is niet zo'n probleem. Kijkende naar je verhaal vermoed ik dat de nat tabel gewoon regelmatig vol zit en dat het daarom zo shaky werkt. Dat probleem gaat hierbij dus niet op. Plus je hoeft helemaal niet veel data te versturen, je wilt het alleen maar snel doen ;).

En sja, voor niets gaat de zon op ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Willaaam schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:29:
[...]

Kan toch aardig stabiel zijn hoor, voornamelijk omdat je eigenlijk alles over slechts 1 connectie laat lopen. Als die ene connectie er is, dan hoeft die alleen maar open te blijven en dat is niet zo'n probleem. Kijkende naar je verhaal vermoed ik dat de nat tabel gewoon regelmatig vol zit en dat het daarom zo shaky werkt. Dat probleem gaat hierbij dus niet op. Plus je hoeft helemaal niet veel data te versturen, je wilt het alleen maar snel doen ;).

En sja, voor niets gaat de zon op ;) :P
Ik denk idd dat ik voor de VPN oplossing ga, ik kan het in ieder geval "proberen". mn oude laptop kan mooi als servertje fungeren. dat kreng gebruikt toch amper stroom. Nu maar hopen dat mn vriendin m terug wil geven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Just my experience, maar mijn (retarded) Telfort HSDPA verbinding is stabieler dan het WiFi netwerk tussen mij en mijn bovenbuurman voor games. (en ja mijn WiFi is volledig dichtgegooid met beveiligingen)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Ik heb gister een contractverlenging bij T-Mobile aangevraagd (overstap naar flex 20), en krijg daarbij een MDA Vario 3, met een PIT-abo voor € 9,50.

Aangezien ik het toestel al eerder krijg dan het abonnement, wil ik eigenlijk tot die tijd nog PIT aanzetten voor mn huidige abonnement (relax 150).

Weet iemand of dit kan voor die overgebleven 2~2.5 maand ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willaaam schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

T-Mobile levert ook overal waar UMTS dekking is toegang tot HSDPA snelheden, hoewel je throughput geknepen kan zijn. 3.6 Mbps zou al mogelijk moeten zijn op veel plaatsen, anders is het 1.8 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:00:
[...]

T-Mobile levert ook overal waar UMTS dekking is toegang tot HSDPA snelheden, hoewel je throughput geknepen kan zijn. 3.6 Mbps zou al mogelijk moeten zijn op veel plaatsen, anders is het 1.8 Mbps.
Dat doet T-Mobile niet tenzij je een internet totaal plus abonnement hebt. Nou heb ik die toevallig eentje, maar alle pitters komen in principe niet het hsdpa net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
DoD Cerberus schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:46:
Ik zou even een T-shop inlopen, of even bellen. Ik zou persoonlijk niet weten waarom het niet zou kunnen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:09
DoD Cerberus schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:46:
Ik heb gister een contractverlenging bij T-Mobile aangevraagd (overstap naar flex 20), en krijg daarbij een MDA Vario 3, met een PIT-abo voor € 9,50.

Aangezien ik het toestel al eerder krijg dan het abonnement, wil ik eigenlijk tot die tijd nog PIT aanzetten voor mn huidige abonnement (relax 150).

Ja, dat kan en is echt geen enkel probleem. Heb ik vorig jaar ook gedaan met m'n N73.

(1 of 2 jarig abo als ik vragen mag? En krijgen is dus ook echt gratis in dit geval? Zit ook naar die telefoon te kijken... al heb ik nog een paar maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willaaam schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:07:
[...]

Dat doet T-Mobile niet tenzij je een internet totaal plus abonnement hebt. Nou heb ik die toevallig eentje, maar alle pitters komen in principe niet het hsdpa net op.
Er is geen apart HSDPA net, PIT knijpt alleen de throughput. HSDPA is niets anders dan een uitbreiding op het UMTS netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

FabianNL schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:25:
[...]

Ja, dat kan en is echt geen enkel probleem. Heb ik vorig jaar ook gedaan met m'n N73.

(1 of 2 jarig abo als ik vragen mag? En krijgen is dus ook echt gratis in dit geval? Zit ook naar die telefoon te kijken... al heb ik nog een paar maanden)
ik heb even gebeld, en heb nu idd de rest van mn huidige abo PIT erbij :)

dit is de deal die ik heb gekregen van ze:

huidige abo: relax 150

nieuwe abo: flex 20 (1e jaar halve prijs) + PIT , 2 jarig
en daarbij krijg ik voor 130 euro de MDA Vario 3 en een Bluetooth Headset

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:19:
[...]

Er is geen apart HSDPA net, PIT knijpt alleen de throughput. HSDPA is niets anders dan een uitbreiding op het UMTS netwerk.
Een pitter mag echt geen gebruik maken van het hsdpa protocol.

En of hsdpa een ander net is staat open voor interpretatie. Technisch gezien maakt het deel uit van de UMTS standaard versie vijf, op die manier bekeken is het geen ander net. Het is echter wel een ander protocol welke een andere modulatie gebruikt (Naast QPSK kan HSDPA ook gebruik maken van 16QAM wat pakweg tweemaal zo snel is). Daarnaast is er voor HSDPA een apart datakanaal welke niet gedeeld hoeft te worden met voice waardoor de verbinding veel betrouwbaarder is. Daarnaast kan de beschikbare bandbreedte van de mast beter verdeeld worden over de aanwezige gebruikers

Ik denk dat je door de grote technologische wijzigingen het een ander netwerk mag noemen. Het kan namelijk niet werken met standaard umts hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:39
Willaaam schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:32:
[...]

Een pitter mag echt geen gebruik maken van het hsdpa protocol.
Hmm vreemd ik werk hier toch echt met PIT en zit bijna constant met een H in mijn scherm.
Dit wel met goede dekking op een HTC TyTN II.
Helaas is de snelheid wel gewoon beperkt op 64 Kbps
Maar Telefoon geeft gewoon aan dat ik connected ben met HSDPA (nu 20 minuten)

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
rjhilbrink schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:41:
[...]

Hmm vreemd ik werk hier toch echt met PIT en zit bijna constant met een H in mijn scherm.
Dit wel met goede dekking op een HTC TyTN II.
Helaas is de snelheid wel gewoon beperkt op 64 Kbps
Maar Telefoon geeft gewoon aan dat ik connected ben met HSDPA (nu 20 minuten)
Komt omdat de meeste HTC's geen umts icoontje meer laten zien. Probeer eens iets te pingen. De latency van UMTS ligt rond de 350ms, die van HSDPA ligt rond de 85ms.

Een ICMP packet zou geen hogere latency moeten hebben door het knijpen naar 64kbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoD Cerberus schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:44:
[...]

ik heb even gebeld, en heb nu idd de rest van mn huidige abo PIT erbij :)

dit is de deal die ik heb gekregen van ze:

huidige abo: relax 150

nieuwe abo: flex 20 (1e jaar halve prijs) + PIT , 2 jarig
en daarbij krijg ik voor 130 euro de MDA Vario 3 en een Bluetooth Headset
Bij mij ook het geval, voor delaaste 3 weken van mn huidige abbo is het PIT geactiveerd.

huidige abbo / verlengd abbo relax 150, 50 sms en PIT 9.50.

vario 3 met bluetooth headset a €39,95 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat t-mobile het wel heel bont maakt voor de prepaid klanten om internet te gebruiken voor 2,50 per dag dat komt uit op 75euro per
maand uit dat had naar mijn mening veel goedkoper moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-10 15:30
Prepaid internet is voor incidenteel gebruik. Ik heb het tot nu toe 3 keer gebruikt (sinds half juli). Mooi alternatief voor die enkele keer dat ik echt zonder internet zit en wel het net op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Jeetje wat een topic. Niet doorgelezen maar mijn ervaring met PIT zijn prima. Snelheid is niet al te best maar goed genoeg voor de zaken waar ik het voor gebruik. Ik kan echt niet meer zonder mijn telefoon (MDA Compact III) met internet... het nut heeft zich al zovaak bewezen. Die telefoon is mijn tweede geheugen... m'n complete agenda (zakelijk en prive) zit erin, zo'n >150 contactpersonen, heel wat notities.. ik kan bij al mijn mailadressen (prive/zakelijk/hotmail), MSN, internet. Het ding is gelijk navigatie in de auto. Ik kan in een winkel even op internet om prijzen te checken (kieskeurig/t.net pricewatch). Tijdens vakantie geen radio bij: geen probleem, gewoon 538 streaming via WIFI van het hotel (was ook erg handig om adres/openingstijden van sommige clubs op te zoeken). In het ziekenhuis voor iemand een bloemetje online bestellen en betalen via iDeal. Tijdens een concert een fototje direct naar je flickr pagina doorsturen (staat direct online) voor iemand die er niet bij was. Even op Hyves wat checken. Voor ik ergens heenga kijk ik altijd even op flitsservice via m'n telefoon. Ik kan iig niet meer zonder... kan altijd en overal bij de meeste informatie... is het geld dubbel en dwars waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:24:
Prepaid internet is voor incidenteel gebruik. Ik heb het tot nu toe 3 keer gebruikt (sinds half juli). Mooi alternatief voor die enkele keer dat ik echt zonder internet zit en wel het net op wil.
dat ben ik totaal niet met je eens ik gebruik prepaid via orange en ik gebruik het elke dag, 2,50 vind ik absurd maar goed dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Tom schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:59:
Jeetje wat een topic. Niet doorgelezen maar mijn ervaring met PIT zijn prima. Snelheid is niet al te best maar goed genoeg voor de zaken waar ik het voor gebruik. Ik kan echt niet meer zonder mijn telefoon (MDA Compact III) met internet...

[...]

kan altijd en overal bij de meeste informatie... is het geld dubbel en dwars waard :)
Kijk jij snap wat je met een telefoon/bellende PDA kan doen, het is echter nog maar het begin van een echt digitaal tijdperk in NL. T-mobile is mede verantwoordelijk hiervoor met hun onbeperkte PIT.
Als de grens tussen featurephone en smartphone helemaal verdwenen is zullen meer mensen 'het licht' zien.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:47

ja3

Ik gebruik momenteel een TyTN2 met PIT en ik heb constant 3G (UMTS) en geen H (HSDPA) terwijl deze optie wel aanstaat op mijn TyTN2. Dit heb ik overal waar ik kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

SirNobax schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:24:
[...]

Kijk jij snap wat je met een telefoon/bellende PDA kan doen, het is echter nog maar het begin van een echt digitaal tijdperk in NL. T-mobile is mede verantwoordelijk hiervoor met hun onbeperkte PIT.
Als de grens tussen featurephone en smartphone helemaal verdwenen is zullen meer mensen 'het licht' zien.
Klopt, post het eigenlijk omdat ik in het begin ook niet had verwacht er nog zoveel gebruik van te maken. Het is vaker nuttig dan de meeste mensen denken (incl. ikzelf voordat ik het had) :)
Toekomst zal er alleen maar beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb sinds donderdag een Vario III met PIT abo en zie nu op de T-mobile site dat ik 3,67 euro aan 'overige kosten' heb gemaakt. Weet iemand waar deze kosten voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Paradise schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:52:
Ik heb sinds donderdag een Vario III met PIT abo en zie nu op de T-mobile site dat ik 3,67 euro aan 'overige kosten' heb gemaakt. Weet iemand waar deze kosten voor zijn?
sms ? mms ? wat voor dienst dan ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:33

itarix

404 soul not found

soms rekent ie toch de internet kosten... maar aan einden van de maand als er betaald moet worden is het bij mij altijd weer recht getrokken. dus als je niet ge smsed/ mms teveel hebt gebeld of in het buitenland hebt staan pitten dan zal ik gewoon afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
itarix schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:19:
soms rekent ie toch de internet kosten... maar aan einden van de maand als er betaald moet worden is het bij mij altijd weer recht getrokken. dus als je niet ge smsed/ mms teveel hebt gebeld of in het buitenland hebt staan pitten dan zal ik gewoon afwachten...
Hier nooit problemen mee en het klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik doe meestal liggend pitten :P .

Anyway, is het 384kbit abbo (van 32 bananas p. mnd) van T-mobile een gecap'te HSDPA verbinding of full bandwith UMTS?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Gewoon het standaard PIT abo. Ik neem toch aan dat ik zelf geen settings hoef aan te passen wat betreft bandbreedte oid, om buiten extra kosten te blijven? SMS/MMS kan 't niet zijn, zit nog ruim binnen de bundel wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Paradise schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:04:
Gewoon het standaard PIT abo. Ik neem toch aan dat ik zelf geen settings hoef aan te passen wat betreft bandbreedte oid, om buiten extra kosten te blijven? SMS/MMS kan 't niet zijn, zit nog ruim binnen de bundel wat dat betreft.
Sorry, ik vroeg in het algemeen of het abbo wat T-mobile ook aanbiedt, 384kbps van 32Euro, of dat gecap'te HSDPA is of UMTS. Dus buiten dat pitten ging ik niet verder in op je vraag, ik heb ook geen idee. Ik zou zelf gewoon even wachten tot je je factuur binnen krijg, dan hoef je je niet onnodig ongerust te maken.

Maar in ieder geval, is het nou UMTS of HSDPA dat 384kb\s abbo ?

HSDPA wat op 384kbps VS full speed UMTS is nogal een verschil, aangezien 384 een theoretische max is bij UMTS en het bij een HSDPA abbo constant 384kbps zal zijn. (en met lagere latency!!!)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
SirNobax schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:12:
[...]

Sorry, ik vroeg in het algemeen of het abbo wat T-mobile ook aanbiedt, 384kbps van 32Euro, of dat gecap'te HSDPA is of UMTS. Dus buiten dat pitten ging ik niet verder in op je vraag, ik heb ook geen idee. Ik zou zelf gewoon even wachten tot je je factuur binnen krijg, dan hoef je je niet onnodig ongerust te maken.

Maar in ieder geval, is het nou UMTS of HSDPA dat 384kb\s abbo ?

HSDPA wat op 384kbps VS full speed UMTS is nogal een verschil, aangezien 384 een theoretische max is bij UMTS en het bij een HSDPA abbo constant 384kbps zal zijn. (en met lagere latency!!!)
Volgens mij heb je HSDPA (gecapped) indien je telefoon dit ondersteund en anders UMTS op volle snelheid, t-mobile kan die vraag beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Uit mijn ervaring is 't slechts UMTS, de eerste dag had ik nog een H'tje in beeld, na dag 1 was dit voorbij. Kennelijk hebben ze 1 dag nodig om je 't juiste abo te geven, maar daarna komt PIT echt niet verder dan UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Vroeger kende alleen internet totaal plus hsdpa toegang toe. Ik zie echter dat de upload van internet totaal omhoog is gegaan naar 128kbit. Dat kan umts technisch gezien wel, maar het lijkt mij economischer voor zowel de klant als t-mobile om hsdpa toegang te verlenen.

[ Voor 71% gewijzigd door Willaaam op 15-10-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Paradise schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:50:
Uit mijn ervaring is 't slechts UMTS, de eerste dag had ik nog een H'tje in beeld, na dag 1 was dit voorbij. Kennelijk hebben ze 1 dag nodig om je 't juiste abo te geven, maar daarna komt PIT echt niet verder dan UMTS.
Ik heb het over het 384kbit Internet Totaal pakket, (speciaal voor lappies) niet het PIT abbo, dat heb ik namelijk ook (en dik tevreden :D).

Hmmm. Inderdaad, het 384kbit abbo heeft een upload snelheid van 128kbit, terwijl de Max van UMTS toch 64kbit is AFAIK. Kan iemand dit bevestigen?

Zou iemand met zo'n abbo een www.speedtest.nl willen doen voor mij :D. (en als je T.net zou willen pingen ben ik helemaal gelukkig :) )

[ Voor 16% gewijzigd door SirNobax op 15-10-2007 00:44 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
SirNobax schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:39:
[...]

Ik heb het over het 384kbit Internet Totaal pakket, (speciaal voor lappies) niet het PIT abbo, dat heb ik namelijk ook (en dik tevreden :D).

Hmmm. Inderdaad, het 384kbit abbo heeft een upload snelheid van 128kbit, terwijl de Max van UMTS toch 64kbit is AFAIK. Kan iemand dit bevestigen?

Zou iemand met zo'n abbo een www.speedtest.nl willen doen voor mij :D. (en als je T.net zou willen pingen ben ik helemaal gelukkig :) )
Ik heb zelf internet totaal plus dus daarmee kan ik je niet helpen, maar waar zie jij dat internet totaal 32 nogwat kost per maand? T-Mobile zelf adverteert nog steeds met ongeveer 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06
Paradise schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:52:
Ik zou even met t-mobile bellen om te kijken of het PIT abo wel is opgevoerd. Bij mij was dat mis gegaan waardoor ik een week dacht dat ik PIT had maar dus wel de kosten voor die week heb mogen betalen, foutje van de KS...

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Willaaam schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:52:
[...]

Ik heb zelf internet totaal plus dus daarmee kan ik je niet helpen, maar waar zie jij dat internet totaal 32 nogwat kost per maand? T-Mobile zelf adverteert nog steeds met ongeveer 50 euro.
Hiero

Ik kan helaas niet op T-mobile's site kijken, die is nogal bloated, en mijn klote Telfort UMTS verbinding is niet vooruit te branden.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 12:29

Crusader

Arc Nature

SirNobax schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:42:
[...]

Hiero

Ik kan helaas niet op T-mobile's site kijken, die is nogal bloated, en mijn klote Telfort UMTS verbinding is niet vooruit te branden.
Eventjes doorklikken op die pagina en je ziet het volgende staan:
* Let op: De bij een 1-jarig abonnement betaalt u de eerste 6 maanden € 32,50 p/m en daarna € 41,60 p/m.

* Let op: Bij een 2-jarig abonnement betaalt u de eerste 12 maanden € 32,50 p/m en daarna € 41,60 p/m.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Bedankt voor het doorklikken, ...je hebt echt geen idee hoe langzaam het hier is (refreshen gaat al met veel moeite).

Argh, jammer van die prijzen :(.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hmm ik had een maand geleden ook pit aangevraagd via t-mobile maar nou krijgt ik plots een rekening van 94 euro waarvan 63 euro voor internet totaal is??? Er waren naar mijn weten toch geen aansluitkosten of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Blueone schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:56:
Hmm ik had een maand geleden ook pit aangevraagd via t-mobile maar nou krijgt ik plots een rekening van 94 euro waarvan 63 euro voor internet totaal is??? Er waren naar mijn weten toch geen aansluitkosten of wel?
0800-tmobile ?
lijkt op een foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
SirNobax schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:44:
Bedankt voor het doorklikken, ...je hebt echt geen idee hoe langzaam het hier is (refreshen gaat al met veel moeite).

Argh, jammer van die prijzen :(.
Erger nog, naast die aanbieding staan de prijzen ook nog eens Ex. B.T.W. op de website. Kon me al niet indenken dat T-Mobile korting zou gaan verlenen op de duurste twee abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:41
ja3 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:42:
Ik gebruik momenteel een TyTN2 met PIT en ik heb constant 3G (UMTS) en geen H (HSDPA) terwijl deze optie wel aanstaat op mijn TyTN2. Dit heb ik overal waar ik kom.
Hoe heb je HSDPA aangezet op je TyTN II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:56:
Blueone, neem idd even contact op met de klantenservice via 0800 - 7111 of stuur mij even een mailtje op webcare(at)t-mobile(punt)nl. Het lijkt erop dat er Internet Totaal is geactiveerd ipv Pocket Internet Totaal. Dit scheelt per maand zo'n 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik nou wil surfen op mijn laptop en ik gebruik web n walk prepaid
is dat dan tedoen, hoe lang duurt het bv voordat een pagina geladen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:08:
[...]

Blueone, neem idd even contact op met de klantenservice via 0800 - 7111 of stuur mij even een mailtje op webcare(at)t-mobile(punt)nl. Het lijkt erop dat er Internet Totaal is geactiveerd ipv Pocket Internet Totaal. Dit scheelt per maand zo'n 40 euro.
Patrick Rutten, kun jij bevestigen dat HSDPA verbinding niet mogelijk is met een regulier PIT+ abbo?

Het gaat mij namelijk voornamelijk om de lagere latency die HSDPA met zich meebrengt(tov umts).

kan het zelf atm niet testen. gebruik nu een n73 zonder hsdpa.

nvm, ben er al zeker van dat het niet kan, heb mijn tmobile sim in een hsdpa modem gedaan en kreeg geen hsdpa verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door Bert2000 op 16-10-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:54:
als ik nou wil surfen op mijn laptop en ik gebruik web n walk prepaid
is dat dan tedoen, hoe lang duurt het bv voordat een pagina geladen is ?
Dit is wel redelijk te doen ja. (zeker voor die prijs)
Zolang een site niet allerlei overbodige Flash animaties, en dergelijke rotzooi hoeft te laden, werkt het goed. (tip: zet Java, Flash en dergelijke uit, dan gaat het als een speer, en pagina's zoals tweakers en telecomvergelijker.nl, lezen veel rustiger, zonder aan afbeeldingen te moeten inboeten)

[ Voor 17% gewijzigd door ReBr op 16-10-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReBr schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:29:
[...]

Dit is wel redelijk te doen ja. (zeker voor die prijs)
Zolang een site niet allerlei overbodige Flash animaties, en dergelijke rotzooi hoeft te laden, werkt het goed. (tip: zet Java, Flash en dergelijke uit, dan gaat het als een speer, en pagina's zoals tweakers en telecomvergelijker.nl, lezen veel rustiger, zonder aan afbeeldingen te moeten inboeten)
ok en bedankt voor de tips. P.S weet jij toevallig of het moelijk is om je gsm als modem tegebruiken heb hier namelijk weinig verstand van heb ik bv software nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:37:
[...]

ok en bedankt voor de tips. P.S weet jij toevallig of het moelijk is om je gsm als modem tegebruiken heb hier namelijk weinig verstand van heb ik bv software nodig ?
Ligt volledig aan je GSM, al m'n Nokia's die ik gehad heb konden dit zonder problemen. Maar ik weet niet of ook Samsung bijvoorbeeld het standaard ondersteunt.

(Gewoon via Nokia PC Suite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Sony Ericsson en motorola is ook piece of cake.

Samsung zou ik ook niet weten.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert2000 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:49:
[...]

Patrick Rutten, kun jij bevestigen dat HSDPA verbinding niet mogelijk is met een regulier PIT+ abbo?

Het gaat mij namelijk voornamelijk om de lagere latency die HSDPA met zich meebrengt(tov umts).

kan het zelf atm niet testen. gebruik nu een n73 zonder hsdpa.

nvm, ben er al zeker van dat het niet kan, heb mijn tmobile sim in een hsdpa modem gedaan en kreeg geen hsdpa verbinding.
Bert2000, met een PIT+ kan je wel verbonden zijn via HSDPA. De snelheid is dan uiteraard wel gecapped op 192kbit. Of je via UMTS of HSDPA verbinding hebt is afhankelijk van waar je woont en wat de dekking is. Hoeveel signaal had je met je sim in dat HSDPA-modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:20:
Sony Ericsson en motorola is ook piece of cake.

Samsung zou ik ook niet weten.
ik heb nog wel een sony ericsson w300i liggen daarmee moet het dus kunnen ? kan jij mij meschien uitleggen hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:22:
[...]

Bert2000, met een PIT+ kan je wel verbonden zijn via HSDPA. De snelheid is dan uiteraard wel gecapped op 192kbit. Of je via UMTS of HSDPA verbinding hebt is afhankelijk van waar je woont en wat de dekking is. Hoeveel signaal had je met je sim in dat HSDPA-modem?
UMTS alle streepjes vol. Ik woon bij het Amsterdam Amstel station. Dit is zo goed als bijna centrum amsterdam, op alle netwerk covering kaarten die ik bekeken heb, staat dat er letterlijk op de hoek van mijn straat 2 Antennes staan, en op het amstel station staat er nog een.

Ik heb altijd perfect umts bereik met mijn PIT+. Echter, ik kreeg geen HSDPA verbinding met het USB modem dat HSDPA ondersteund.

Ik vraag dit omdat ik zit te twijfelen tussen het volgende:
1. Abbo verlengen en een HSDPA enabled phone te nemen
2. Telfort Unltimited Mobiel internet aan te schaffen (wat ik inmiddels gedaan heb, maar dat breng ik vandaag terug want het heeft nog geen 1 x gewerkt)
3. Van PIT+ naar een duurder internet abbo te gaan, echter vind ik dit de laatste optie, want ik doe het niet voor de bandbreedte maar voor de betere latency van HSDPA, downloaden ed. doe ik wel op de uni.

Optie 3 valt al af, want ik lees nu net van jou dat met normale PIT+ een gecapte verbinding via HSDPA mogelijk is...

ps. jullie dekkingskaart geeft aan dat er overal in de regio vol bereik binnen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bert2000 op 17-10-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:28:
[...]

ik heb nog wel een sony ericsson w300i liggen daarmee moet het dus kunnen ? kan jij mij meschien uitleggen hoe ?
Het makkelijkste is als je gebruik maakt van bluetooth, dan hoeft er verder geen speciale driver geinstalleerd worden.

In Windows: Bij het configuratiescherm ga je naar modemopties, hier kies je voor modems, als het goed is zie je hier bluetooth modem staan, selecteer deze en kies eigenschappen, kies nu het tabblad Geavanceerd, Hier kan je extra instellingen invullen, dit doe je dan ook door in het veld het volgende letterlijk in te vullen:

+cgdcont=1,"ip","internet","",0,0

Ok (dit hoeft maar 1malig)

Vervolgens ga je via je bluetooth lokaties (zorg dat PC en tel al gekoppeld zijn) en kies je telefoon, nu zie je als het goed is (bij de beschikbare services) dail-up networking staan (meeste telefoons hebben deze service beschikbaar)
Hierop dubbelklikken, nu krijg je het inbelvenster te zien gebruikersnaam en wachtwoord zijn allebei tmobile, en het inbelnummer is *99#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=28914940,noline]ReBr schreef op woensdag services) dail-up networking staan (meeste telefoons hebben deze service beschikbaar)
Hierop dubbelklikken, nu krijg je het inbelvenster te zien gebruikersnaam en wachtwoord zijn allebei tmobile, en het inbelnummer is *99#
ok thanks, maar als ik het via een usb/data kabel wil doen het werkt het dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
wachtwoord kun je bij beide leeg laten (geen tmobile). AP is "internet" en idd *99#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert2000 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:16:

UMTS alle streepjes vol. Ik woon bij het Amsterdam Amstel station. Dit is zo goed als bijna centrum amsterdam, op alle netwerk covering kaarten die ik bekeken heb, staat dat er letterlijk op de hoek van mijn straat 2 Antennes staan, en op het amstel station staat er nog een.

Ik heb altijd perfect umts bereik met mijn PIT+. Echter, ik kreeg geen HSDPA verbinding met het USB modem dat HSDPA ondersteund.

Ik vraag dit omdat ik zit te twijfelen tussen het volgende:
1. Abbo verlengen en een HSDPA enabled phone te nemen
2. Telfort Unltimited Mobiel internet aan te schaffen (wat ik inmiddels gedaan heb, maar dat breng ik vandaag terug want het heeft nog geen 1 x gewerkt)
3. Van PIT+ naar een duurder internet abbo te gaan, echter vind ik dit de laatste optie, want ik doe het niet voor de bandbreedte maar voor de betere latency van HSDPA, downloaden ed. doe ik wel op de uni.

Optie 3 valt al af, want ik lees nu net van jou dat met normale PIT+ een gecapte verbinding via HSDPA mogelijk is...

ps. jullie dekkingskaart geeft aan dat er overal in de regio vol bereik binnen is.
Een beetje apart dat je dan nog via UMTS geconnect bent ipv HSDPA. Heb je überhaupt weleens gezien dat je via HSDPA verbonden bent? Het kan nl zijn dat de software van/voor je USB-modem wel via HSDPA verbonden is maar geen onderscheid maakt tussen de weergave van UMTS en HSDPA.

Als je op bijv. een andere locatie ziet dat je wel via HSDPA verbonden bent, wil je me dan ff je gegevens mailen op webcare(at)t-mobile(punt)nl? Dan kan laten onderzoeken wat er aan de hand is.

De indoor-dekking zou daar idd zeer goed moeten zijn en aangezien je vol bereik hebt is dat blijkbaar ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 11:07
Ik ben vandaag van PIT naar PIT+ overgegaan. De snelheid is OK. Maar hoe kan ik checken of ik verbinding heb UMTS of HSDPA? Ik twijfel of mijn Vario2 dat goed aangeeft. Is het te controleren aan de hand van de ping-snelheid ofzoiets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Start een game, speeld het zoals adsl dan is het HSDPA, is het niet speelbaar dan is het UMTS.
Met mijn shitty Telfort HSDPA abbo heb ik in een game met een ping van 100-140 geen last van lag in redelijk snelle games (F.E.A.R. DM).

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:01:
[...]

ok thanks, maar als ik het via een usb/data kabel wil doen het werkt het dan ?
Install de software van Sony Ericsson, na een beetje kloten werkt het vanzelf en heeft windows een 'snelkoppeling' gemaakt in het "Connect To" tabblad van Start.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ook hier problemen om mijn laptop, liefst via Bluetooth, te laten internetten via mijn K750i... is dat ergens een slimme to-do voor te vinden?

(is misschien een beetje makkelijk maar elke keer krijg ik problemen terwijl overal staat dat het makkelijk te doen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N!co schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:10:
Ik ben vandaag van PIT naar PIT+ overgegaan. De snelheid is OK. Maar hoe kan ik checken of ik verbinding heb UMTS of HSDPA? Ik twijfel of mijn Vario2 dat goed aangeeft. Is het te controleren aan de hand van de ping-snelheid ofzoiets? :?
De Vario II is een UMTS-toestel, die kan sowieso niet connecten via HSDPA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:18:
[...]

Uhh, staat anders wel vermeld op de T-mobile site...

Zou een nieuwe ROM dan helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:18:
[...]

Kan wel, er is een regedit om HSDPA te enablen. Kijk eens op xda-dev, daar is te vinden hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
koksie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:05:
[...]

Kan wel, er is een regedit om HSDPA te enablen. Kijk eens op xda-dev, daar is te vinden hoe en wat.
Ja, had ik gevonden. Ik had niet de indruk dat iets deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:11:
[...]

Een beetje apart dat je dan nog via UMTS geconnect bent ipv HSDPA. Heb je überhaupt weleens gezien dat je via HSDPA verbonden bent? Het kan nl zijn dat de software van/voor je USB-modem wel via HSDPA verbonden is maar geen onderscheid maakt tussen de weergave van UMTS en HSDPA.

Als je op bijv. een andere locatie ziet dat je wel via HSDPA verbonden bent, wil je me dan ff je gegevens mailen op webcare(at)t-mobile(punt)nl? Dan kan laten onderzoeken wat er aan de hand is.

De indoor-dekking zou daar idd zeer goed moeten zijn en aangezien je vol bereik hebt is dat blijkbaar ook zo :)
Nee ben geen 1 keer verbonden geweest via HSDPA, kan het helaas ook niet verder testen omdat ik het usb modem icm telfort mobiel breedband terug heb gebracht. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Ik ben met mijn PIT wel op HSDPA verbonden. heb wel de PIT van 2005 (de oude dus met hotspot ondersteuning). Soms zie ik een H staan ipv 3G op mijn display, maar merk niet echt dat het een heel stuk sneller is..

GPRS is ongeveer 6KB down, en UMTS is 9KB down. HSDPA heb ik nog niet kunnen testen.
Maar hoe het zit met de nieuwe PIT abonnementen weet ik niet..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Krypt schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:29:
Ik ben met mijn PIT wel op HSDPA verbonden. heb wel de PIT van 2005 (de oude dus met hotspot ondersteuning). Soms zie ik een H staan ipv 3G op mijn display, maar merk niet echt dat het een heel stuk sneller is..

GPRS is ongeveer 6KB down, en UMTS is 9KB down. HSDPA heb ik nog niet kunnen testen.
Maar hoe het zit met de nieuwe PIT abonnementen weet ik niet..
wat voor telefoon gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nou ik heb toch echt tijdenlang mijn PIT sim in die Huawei modem van Telfort gehad, en alleen maar UMTS hoor.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Ik gebruik de TytnII met custom rom. Maar HSDPA dekking is hier niet echt optimaal. Liep gisteren richting ziekenhuis, en toen stond er een H-tje. Moest naar binnendus heb de telefoon uit moeten zetten en heb de snelheid niet kunnen testen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
SirNobax schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:32:
Nou ik heb toch echt tijdenlang mijn PIT sim in die Huawei modem van Telfort gehad, en alleen maar UMTS hoor.
tja, het blijft allemaal onduidelijk wat er nou wel/niet werkt. Ondertussen gaat onze zoektocht naar een oplossing door 8)

Over 3 weken ga ik mijn contract verlengen met een n95 erbij. beniewd of die hsdpa gaat pakken.

ps. al enige verbetering op het telfort front?

zou je misschien een speedtest resultaatje voor me kunnen pasten? dus inclusief alle 4 de tests...

[ Voor 14% gewijzigd door Bert2000 op 19-10-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:16
Als je pocket internet totaal 2005 hebt. welke snelheid kan je daarmee maximaal halen?

Ik vraag dit omdat ik overweeg om mijn abonnement te vernieuwen, want ik heb begrepen als ik hem vernieuw ik waarschijnlijk pocket internet 2007 zal krijgen, die gecapped is tot 64 kb/s

Wie kan hierin duidelijkheid verschaffen??
Pagina: 1 ... 18 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv