T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:43:
Van welke browser maakt web'nwalk dan gebruik? Of is dit ook weer een aparte applicatie.
Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Je hebt gewoon internet op je telefoon, dus je kunt de ingebouwde browser gebruiken.
Alleen bied opera mini nogal wat voordelen, vooral de snelheid en de weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn nu snap ik het pas. Was een beetje duf, zal wel door al het werken komen :p
Ik heb besloten het aan te vragen bij Tmobile. Je krijg nu 50% korting op het eerst jaar bij 2 jarig contract, dus dat is dan 4.75 voor per maand gedurende een jaar, onbeperkt internetten! Mooie deal lijkt me zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die T-Mobile PIT gebruiken in combinatie met Mail for Exchange op een Nokia E serie toestel?

Mijn verbinding (synchronisatiemodus: always on) verbreekt na circa 1 minuut, terwijl via het KPN netwerk de verbinding niet wordt verbroken.

Ik heb al diverse instellingen en proxyservers geprobeerd, maar niets werkt... Ook al gebeld met klantenservice, maar ook die hadden geen idee....

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ook hier een paar startersvraagjes over PIT... mocht het goed uitkomen moet ik er denk ik ook aan geloven :)

Op dit moment heb ik een Flex 15 abonnement. Volgens mij moet ik voor PIT minimaal Flex 20 hebben dus dat zal veranderd moeten worden. Ik neem aan dat verhogen geen enkel probleem hoeft te zijn? En klopt mijn info of kan ik op 15 blijven?

En dan ovet het PIT: als ik aan het internetten ben, is het dan ook mogelijk om bereikbaar te blijven? Misschien een noob vraag maar als PIT hetzelfde is als bv. een in- of uitkomend gesprek zou je tijdens het internetten niet bereikbaar zijn? Ik denk niet dat dit zo is maar voor de zekerheid toch maar even van te voren vragen.

Tot slot: ook zal ik wel eens een bluetoothconnectie naar mijn laptop maken. Ik heb een SE K750i. Zal dit redelijk snel werken? (zit te denken aan mail, browsen en msn).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat soort dingen kun je natuurlijk gewoon via my.t-mobile proberen...

Je blijft bereikbaar, en je snelheid zal op de laptop ongeveer hetzelfde zijn als op je telefoon natuurlijk... Zó snel is het ook allemaal niet...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 08:49
hemiparo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:11:
Ook hier een paar startersvraagjes over PIT... mocht het goed uitkomen moet ik er denk ik ook aan geloven :)

Op dit moment heb ik een Flex 15 abonnement. Volgens mij moet ik voor PIT minimaal Flex 20 hebben dus dat zal veranderd moeten worden. Ik neem aan dat verhogen geen enkel probleem hoeft te zijn? En klopt mijn info of kan ik op 15 blijven?

En dan ovet het PIT: als ik aan het internetten ben, is het dan ook mogelijk om bereikbaar te blijven? Misschien een noob vraag maar als PIT hetzelfde is als bv. een in- of uitkomend gesprek zou je tijdens het internetten niet bereikbaar zijn? Ik denk niet dat dit zo is maar voor de zekerheid toch maar even van te voren vragen.

Tot slot: ook zal ik wel eens een bluetoothconnectie naar mijn laptop maken. Ik heb een SE K750i. Zal dit redelijk snel werken? (zit te denken aan mail, browsen en msn).
Je moet idd minimaal flex 20 hebben

Je blijft wel bereikbaar maar als je GPRS gebruikt wordt je packetgegevensverbinding op non actief gezet als je een gesprek begint of een sms verstuurd/ontvangt. Bij UMTS blijft de verbinding actief en kun je bellen en smsen tegelijk.
Via bluetooth een verbinding maken is mogelijk (of dat ook via die telefoon kan weet ik niet maar vast wel :) ) en het gaat zo snel als PIT het toelaat :) (bluetooth kan deze snelheden wel aan)

• hemiparo
  • Niet online
Dan zo maar even bestellen: wilde eigenlijk een telefoon met WiFi aanschaffen maar ik denk dat ik vaker een signaal met T-Mobile heb dan een onbewaakt WiFi... geloof niet dat het goedkoper mogelijk is altijd, als er tenminste signaal is, gebruik te kunnen maken van internet?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-10 17:43
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:08:
Zijn er hier mensen die T-Mobile PIT gebruiken in combinatie met Mail for Exchange op een Nokia E serie toestel?

Mijn verbinding (synchronisatiemodus: always on) verbreekt na circa 1 minuut, terwijl via het KPN netwerk de verbinding niet wordt verbroken.

Ik heb al diverse instellingen en proxyservers geprobeerd, maar niets werkt... Ook al gebeld met klantenservice, maar ook die hadden geen idee....
Ha Mabit, daar ben ik ook :)
Dacht ook ineens, laat ik eens in dit topic mijn vraag stellen, maar je was me dus voor :P

Hier nog iemand met exact hetzelfde probleem dus. Gek word ik er van. Precies hetzelfde geprobeerd als Mabit, ook zonder proxy settings, maar dan gaat Mail for Exchange (én RoadSync) helemaal over de zeik. DNS handmatig ingesteld gehad, maar zodra de proxy disabled wordt in de settings, krijg ik niks meer resolved :(
Naja, ik hoop echt dat er hier mensen zitten die hetzelfde probleem hebben gehad, en een oplossing hebben.

Verwijderd

Ik zal mijn instellingen nog 1x hier neer zetten:

Exchange-server: (eigen server)
Beveiligde verbinding: ja
Toegangspunt: T-Mobile Internet
Sync tijdens zwerven: ja, altijd
Std poort gebruiken: ja

Schema tijdens piektijd: altijd aan
Schema buiten piektijd: altijd aan
Hartslaginterval: 15

T-mobile internet instellingen:

Drager gegevens: packet-gegevens
Naam toegangspunt: internet
gebruikersaam: tmobile
Vraag om wachtwoord: nee
Verificatie: normaal
Netwerktype: Ipv4
Ip: automatisch
DNS: automatisch
Proxy: geen
Proxy-poort: 0

Verwijderd

Omdat een ander topic met m'n vraag op slot gegaan is, herhaal het het hier:

Ik heb een t-mobile compact (Htc magician) en zit nog op prepaid.. Ik heb de keuze tussen gprs class 8&10, maar ik merk niet veel verschil in snelheid, alhoewel class 8 iets stabieler "aanvoelt".
Zijn er abo users die dit kunnen testen?

Ow ik zit overigens op ~40kbit/s :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:31:
Omdat een ander topic met m'n vraag op slot gegaan is, herhaal het het hier:

Ik heb een t-mobile compact (Htc magician) en zit nog op prepaid.. Ik heb de keuze tussen gprs class 8&10, maar ik merk niet veel verschil in snelheid, alhoewel class 8 iets stabieler "aanvoelt".
Zijn er abo users die dit kunnen testen?

Ow ik zit overigens op ~40kbit/s :X :/
Wat testen ? of het stabieler aanvoelt ? de max gprs snelheid ligt al vrij laag, tussen die 2 klassen zal sowieso weinig merkbaar verschil zitten, misschien net 5 kbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik vind overigens dat het er best wel vaak uit ligt. Nu ook al weer een uurtje of twee dat ik geen gprs verbinding kan opzetten. Behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Echt nog nooit meegemaakt dat het niet werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:17:
Ik vind overigens dat het er best wel vaak uit ligt. Nu ook al weer een uurtje of twee dat ik geen gprs verbinding kan opzetten. Behoorlijk irritant.
Ik ook nog nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10 23:07
UltraSub schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:17:
Heb ik ook weleens. Even telefoon opnieuw opstarten doet wonderen :*) (N73, Flex 20 + PIT)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hier al paar keer gedaan, nog niks. Daarna maar even laten liggen, na een half uur werkt alles ineens weer. Lag dus toch echt ergens anders aan dan aan mijn telefoon (anders had het na de reboot gewerkt, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
UltraSub schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:46:
Hier al paar keer gedaan, nog niks. Daarna maar even laten liggen, na een half uur werkt alles ineens weer. Lag dus toch echt ergens anders aan dan aan mijn telefoon (anders had het na de reboot gewerkt, toch?)
0800-tmobile ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja, daar ben ik inderdaad wel over te spreken zeg! Ik bedoel, zo netjes als je geholpen wordt, of althans, ze je proberen te helpen. Goed getrainde helpdesk, dat moet gezegd worden!
Helaas is het wat dit onderwerp betreft een beetje zozo.. Toen ik met ze belde omtrent dit probleem werd getracht mij te helpen, maar toen er volgens hun geen storingen waren, zaten ze eigenlijk een beetje met hun handen in het haar. Uurtje na het gesprek werkte alles weer, dus heb ik het daar maar bij gelaten.

Wat anders; weet iemand trouwens een tooltje voor S60 om gprs alive te houden middels iedere minuut een ping of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja helpdesk van T mobile is idd goed. Had ook eens gebeld, en zeer geog geholpen, op tijd terug gebeld etc etc...Echt super. Nu nog sneller internet voor een leuke prijs en T mobile is king:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:05:

Ik hoop dat je weet dat "Sync tijdens zwerven" wil zeggen dat hij ook mag syncen in het buitenland (tegen immense tarieven). in nederland heb je geen reden om het aan te zetten, je mag immers toch niet op "vreemde" netwerken roamen.

dat je het maar weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wessel99 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 08:00:
[...]

Ik hoop dat je weet dat "Sync tijdens zwerven" wil zeggen dat hij ook mag syncen in het buitenland (tegen immense tarieven). in nederland heb je geen reden om het aan te zetten, je mag immers toch niet op "vreemde" netwerken roamen.

dat je het maar weet!
Klopt, maar deze instellingen zijn het meest fail-safe. Als je problemen hebt de breedst mogelijke oplossing kiezen, als het eenmaal werkt kun je het terug schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:28:
[...]

Klopt, maar deze instellingen zijn het meest fail-safe. Als je problemen hebt de breedst mogelijke oplossing kiezen, als het eenmaal werkt kun je het terug schroeven
Nou niet net doen alsof je dat wist |:(
Anders ben je in ieder geval knap lullig bezig door dat er niet bij te vermelden!

Bedankt voor de tip wessel99 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:42:
Ja, daar ben ik inderdaad wel over te spreken zeg! Ik bedoel, zo netjes als je geholpen wordt, of althans, ze je proberen te helpen. Goed getrainde helpdesk, dat moet gezegd worden!
De helpdesk is iig netjes, of het nou echt zo goed is :/ Zijn veelal studenten en herintredende moeders/huisvrouwen die daar achter de heldesk zitten, dus echt verstand van zaken hebben ze niet echt vind ik. Ze hebben gewoon een standaard antwoordenlijstje voor zich liggen volgens mij, want zodra het wat moeilijker wordt (technischer) moeten 9 vd 10 afhaken.

Maar een feit is dat je er altijd keurig netjes geholpen wordt. Dikke pluim voor TMobile.

Verwijderd

Iemand 'inside' info, dat T mobile wellicht de snelheid gaat opschroeven van PIT en PIT plus?

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 07:58
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:05:

wow, je eigen exchange server.. is dat heel erg moeilijk om te doen? weet je een goeie walkthough om alles op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:25:
Iemand 'inside' info, dat T mobile wellicht de snelheid gaat opschroeven van PIT en PIT plus?
Is dit nou werkelijk een serieuze vraag ?
Dat komt hier zeker wel te staan als het bekend is.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

S2801 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:47:
[...]

Heb ik ook weleens. Even telefoon opnieuw opstarten doet wonderen :*) (N73, Flex 20 + PIT)
Ik heb dit ook wel eens, Nokia E50, ligt volgens mij niet aan de verbinding maar aan de telefoon

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Mad_Cow schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:42:
[...]
wow, je eigen exchange server.. is dat heel erg moeilijk om te doen? weet je een goeie walkthough om alles op te zetten?
Je kan bij Mail2web ook een account aanvragen. Die draaien Exchange 2007 (kun je ook nog HTML mail lezen met je WMobile)
Verder is er iemand op xda-developers die ook een exchange 2007 heeft draaien, en waarbij je je eigen mailadres als alias wordt aangegeven (en dus kan mailen onder je bestaand email adres; wat dus bij mail2web niet kan)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Een eigen exchange server opzetten is helemaal niet moeilijk zelfs. Evt kun je met een pop2mail client een normale mailbox leegtrekken en in je exchange server laten gooien (zit er standaard niet in). Dan heb je minder lastige configuraties, en je m600i gebruikt toch alleen het exchange activesync gedeelte (wat alleen maar een website is, outlook Web Access), dus nog minder geklooi met poorten.

In principe hoef je dan alleen poort 80 (als je geen SSL gebruikt) te forwarden!

Als je het nog mooier wil doen en je hebt nog geen server draaien, download je eerst de gratis vmware server, installeer je op een virtuele machine (die van mij mag maar 200mb geheugen gebruiken en geloof het of niet, dat is zat voor de 5 gebruikers die ie host!) windows 2003 en exchange. Erg leuk en handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-10 21:09

Wiebbe

<none />

Wiebbe schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:11:
Ik kreeg vandaag mijn rekening binnen van mijn tmobile, abo, 30 euro hoger dan normaal!

Waar stonden de kosten voor? Internet :((

Ik heb gewoon een connectie op mijn MDA Vario 2 ingesteld op APN: internet zonder andere instellingen. Hij connect gewoon via deze verbinding en daar maak ik gewoon gebruik van voor webradio ed..

[Nog een heel verhaal over kosten ed]
Dit was gelukkig goed opgelost door T-Mobile, ik kreeg netjes mijn 60 euro qua internet kosten terug. Helaas heb ik alles deze maand WEER als internet gekrediteerd gekregen terwijl het opgelost zou moeten zijn..

Ik weet ZEKER dat mijn instellingen goed staan, kloppen precies zoals de gene op de T-mobile website :/

Weer de helpdesk bellen..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:42:
[...]

Small Business Server 2003 installeren, ben je met een uurtje of 2 klaar en werkt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mja, maar je moet wel een AD draaien. Voor veel mensen een struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:28:
[...]

Small Business Server 2003 installeren, ben je met een uurtje of 2 klaar en werkt als een zonnetje
ik probeer nu sbs2003 draaind te krijgen. nu ben ik bij de opties voor email. ik probeer een pop3 account in te lezen (geen probleem) maar ik wil dat ie de emails op de server achterlaat.
Zo te zien kan dit niet met sbs2003. kan dit wel met een exchange server? [of zal ik een nieuw topic openen]

ik heb de oplossing gevonden: Pop2exchange

[ Voor 4% gewijzigd door Mad_Cow op 14-09-2007 18:39 ]

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-10 21:09

Wiebbe

<none />

Mad_Cow schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:08:
[...]

ik probeer nu sbs2003 draaind te krijgen. nu ben ik bij de opties voor email. ik probeer een pop3 account in te lezen (geen probleem) maar ik wil dat ie de emails op de server achterlaat.
Zo te zien kan dit niet met sbs2003. kan dit wel met een exchange server? [of zal ik een nieuw topic openen]

ik heb de oplossing gevonden: Pop2exchange
sowieso is sbs2003 gewoon windows 2003 met een aantal vooraf geinstalleerde software paketten. Dus onder andere Exchange ed.

Ik heb gelukkig weer kunnen fixen dat ik het geld vergoed krijg op mijn volgende factuur, en ze zeggen me nu dat het de volgende keer niet meer voorkomt.. ben benieuwd!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:56:
Mja, maar je moet wel een AD draaien. Voor veel mensen een struikelblok.
gaat helemaal vanzelf binnen sbs2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:35:
[...]

gaat helemaal vanzelf binnen sbs2003
Mja, I know, maar dan nog heeft het voor sommige gebruikers nadelen. Wat dacht je van hot user switching wat vervalt (mocht je de rest van de pc's in het domein knopen). Maar goed, das off topic ;)

Wat anders, ik heb hier zelf even alles gemigreerd naar Exchange 2003 (kwam van Kerio mailserver).
Precies dezelfde errors. Timeout during ping. Het rare is dat mijn verbinding nu wel behouden lijkt te blijven, en dat in tegenstelling tot eerst, na een paar van die timeouts, push mail nog steeds gewoon lijkt te werken!
Alleen andersom is irritant, ik delete op de telefoon een mail, en die wordt niet meteen op de server opgeruimd. Beetje raar, maar goed. We gaan verder met testen :)

/edit
MfE 2.0 werkt flawless nu (ook nog wat gespeeld met ports, daarover later meer), echter kan geen mail verzenden. Iets met request message body rewound. Zijn veel mensen die daar last van hebben. Maar verbinding blijft wel stabiel.
Dus terug naar MfE 1.6. En meteen na sync verbinding weg... Grmbl...
Ik ben er niet meer zo zeker van of het aan T-Mobile ligt nu. Wellicht is dit issue toch een eigen topic waard.

[ Voor 19% gewijzigd door UltraSub op 17-09-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Ipv imap proberen exchange activesync te gebruiken, een hoop internetproviders hebben poort 25 geblokkeerd. Aangezien Exchange ActiveSync (mits je telefoon/pda het ondersteunt) poort 80 en evt 443 (SSL) gebruikt, is dit geen probleem.

Evt kun je je heartbeat iets korter instellen (voor de gevorderden), minder kans op "wegvallende verbinding", wel meer verkeer / stroomverbruik (laatste valt wel mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mail for exchange ís ActiveSync ;)
Heartbeat staat nu inmiddels op 1 minuut, nog steeds disconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vraagje... Ik maak nu incidenteel gebruik van een niet-PIT verbinding met Internet. Deze loopt via GPRS naar mijn telefoon en vervolgens naar mijn laptop. Deze verbinding heeft de volgende specificaties....

Internet abonnementdownupkosten
Standaardtarief voor abonnementenTot 384 KbpsTot 128 Kbps€ 2,38 per 1 MB

Aangezien ik de komende tijd vrij vaak mobiel moet kunnen werken zit ik erover te denken om het volgende WEB-N-WALK abonnement te nemen...

Pocket Internet TotaalTot 64 KbpsTot 16 Kbps€ 9,50 per maand

Aangezien ik toch gebruik maak van GPRS maakt de reductie in maximale download snelheid niets uit. Die 64 Kbps down ligt immers gelijk aan de maximale downloadsnelheid van GPRS. Maar weet iemand hoe het zit met de upload? Betekent het afsluiten van de meest goedkope PIT-variant dat T-mobile het toch al zeer trage GPRS-protocol ook nog gaan zitten afknijpen? Of betekendt het dat je in de praktijk gewoon de maximaal haalbare uploadsnelheid hebt? Ik wil gewoon even controleren of ik er in uploadsnelheid achteruit ga, voordat ik de boel ga overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:16:
Vraagje... Ik maak nu incidenteel gebruik van een niet-PIT verbinding met Internet. Deze loopt via GPRS naar mijn telefoon en vervolgens naar mijn laptop. Deze verbinding heeft de volgende specificaties....

Aangezien ik de komende tijd vrij vaak mobiel moet kunnen werken zit ik erover te denken om het volgende WEB-N-WALK abonnement te nemen...

Pocket Internet TotaalTot 64 KbpsTot 16 Kbps€ 9,50 per maand

Aangezien ik toch gebruik maak van GPRS maakt de reductie in maximale download snelheid niets uit. Die 64 Kbps down ligt immers gelijk aan de maximale downloadsnelheid van GPRS. Maar weet iemand hoe het zit met de upload? Betekent het afsluiten van de meest goedkope PIT-variant dat T-mobile het toch al zeer trage GPRS-protocol ook nog gaan zitten afknijpen? Of betekendt het dat je in de praktijk gewoon de maximaal haalbare uploadsnelheid hebt? Ik wil gewoon even controleren of ik er in uploadsnelheid achteruit ga, voordat ik de boel ga overzetten.
Upload nooit getest eigenlijk, maar mijn download ( via GPRS ) zit meestal tegen de 40Kb
Latency zit rond de 1.6 seconden ( ook weer via GPRS )

Upload wil ik best een keer testen, maar daar weet ik geen pagina voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 16:49

Leedbek

Luuk Luchtloper

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:41:
[...]
Upload wil ik best een keer testen, maar daar weet ik geen pagina voor.
Dat kan toch gewoon via Speedtest.nl?

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download: 4.9 KB/s ( 39 Kb )
Upload: 1.8 KB/s ( 14 Kb )
Connection: 35.0 Conn/min
Ping: 695.0 ms

Ik gebruik normaal http://www.dslreports.com/mspeed die is wat meer geschikt voor lagere snelheden.

Edit:
Voor de duidelijkheid: dit is via GPRS

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:41:
[...]

Ik gebruik normaal http://www.dslreports.com/mspeed die is wat meer geschikt voor lagere snelheden.

Edit:
die snelheden staan ook op www.t-mobile.nl... :X

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik had een mda vario 2 en nu een U600, ik heb nog 3 maanden PIT lopen, maar als ik op browser druk dan gebeurt er niks. Later had ik T-Mobile Internet ingesteld, maar dan zegt ie : Controleer WAP instellingen...Der staat alleen WAP GPRS, ik heb geen zin in extra kosten.

De vraag dus: Kan ik PIT gebruiken op mijn U600 ?

Zoja, hoe in te stellen ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Moning2
NeoMe schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:28:
Ik had een mda vario 2 en nu een U600, ik heb nog 3 maanden PIT lopen, maar als ik op browser druk dan gebeurt er niks. Later had ik T-Mobile Internet ingesteld, maar dan zegt ie : Controleer WAP instellingen...Der staat alleen WAP GPRS, ik heb geen zin in extra kosten.

De vraag dus: Kan ik PIT gebruiken op mijn U600 ?

Zoja, hoe in te stellen ?
heeft die telefoon niet alleen een WAP browser ?

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Hij wordt vaak verkocht in combinatie met PIT, dus ik neem aan dat je er dan ook iets mee kunt ?
Heb gebelt met T-Mobile klantenservice en die sturen T-Zones & MMS configuraties door.
Dus ik begrijp het niet helemaal goed. Je kunt onbeperkt op T-Zones zitten zonder bij te betalen als je niks download want T-Zones valt onder PIT. Maar ik wil dus op mijn U600 bv nu.nl of tweakers.net openen.

Heeft er iemand een U600 + Pit ?

[ Voor 63% gewijzigd door NeoMe op 19-09-2007 15:25 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:41:
[...]

Edit:
Hartelijk dank voor de meting... Ik zal zo'n zelfde meting uitvoeren met mijn huidige GPRS verbinding... (zie specificaties in tabelletje)

Ben erg benieuwd of ik dan een hogere upload heb....

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-10 15:30
scorpion303 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:29:
Zit daar niet net zo'n maximum per dag op als bij T-Mobile Prepaid: 2,50 euro? Dat gebruik ik nu, de enkele keer dat ik zonder Wifi verbinding zit. Apart een SIM-only Prepaid pakketje voor aangeschaft.

• scorpion303
  • Niet online
Jan-E schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:34:
[...]
Zit daar niet net zo'n maximum per dag op als bij T-Mobile Prepaid: 2,50 euro? Dat gebruik ik nu, de enkele keer dat ik zonder Wifi verbinding zit. Apart een SIM-only Prepaid pakketje voor aangeschaft.
Voor zover ik kan achterhalen, geldt dat maximum alleen voor de prepaid variant en helaas niet in combinatie met een abonnement....

• hemiparo
  • Niet online
Ik krijg op mijn SE K750i problemen als ik een bestand via de aanwezig Opera Browser wil downloaden. Op een of andere manier kan ik geen bestanden downloaden. Ook geeft Google soms de melding dat door Opera niet gezien kan worden welke telefoon ik heb. Welke browser is ook te gebruiken voor deze telefoon?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Opera mini...

• hemiparo
  • Niet online
Oh... die is juist aanwezig :) Misschien een speciale T-Mobile versie?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Que? Nederlands alsjeblieft...?

Ik heb op mijn k750 gewoon de normale non-beta opera mini geïnstalleerd...

• hemiparo
  • Niet online
Is toch gewoon Nederlands...? Er IS Opera Mini aanwezig op mijn K750i alleen werkt het daar niet mee... DUS zou het om een speciale T-Mobile versie kunnen gaan?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nopes... Gewoon met de telefoon naar operamini.com gesurfd... Ik heb ook een t-mobile telefoon, maar niks geen speciale versie... Verwijderen en opnieuw installeren...

• hemiparo
  • Niet online
Heb nu ook Opera Mini naast T-Mobile web'n'walk (wat ook Opera Mini is). Maar met alleen Opera Mini werkt het wel :) Thanks!

• UltraSub
Um, zijn er eigenlijk voordelen van het installeren van een mini browser als Opera, ipv te surfen met de telefoon browser (in mijn geval een E50)?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, opera mini werkt om te beginnen een stuk sneller...
De opera server verkleint de site voor je, in plaats van je browser.
Schaling is ook wat beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
scorpion303 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:29:
[...]

Hartelijk dank voor de meting... Ik zal zo'n zelfde meting uitvoeren met mijn huidige GPRS verbinding... (zie specificaties in tabelletje)

Ben erg benieuwd of ik dan een hogere upload heb....
Ik ben overgestapt naar de goedkoopste variant van PIT.. eerste snelheidstesten geven exact dezelfde waarde als daarvoor... kortom.. binnen het goedkoopste PIT abo worden de maximale GPRS snelheden (zowel up als down) niet 'geknepen'.. ik kan weer onbeperkt downen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
scorpion303 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:36:
[...]

Ik ben overgestapt naar de goedkoopste variant van PIT.. eerste snelheidstesten geven exact dezelfde waarde als daarvoor... kortom.. binnen het goedkoopste PIT abo worden de maximale GPRS snelheden (zowel up als down) niet 'geknepen'.. ik kan weer onbeperkt downen!
De eerste 2 weken worden de snelheden niet beperkt, daarna krijg je de snelheid die voor jouw abonnement is aangewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
384kbps is toch 48KB/s?
Waarom haal ik dan maar 4-8KB/s met mijn E50 en gprs? Hardware gelimiteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:26:
384kbps is toch 48KB/s?
Waarom haal ik dan maar 4-8KB/s met mijn E50 en gprs? Hardware gelimiteerd?
GPRS kan niet sneller... om die snelheid te halen moet je minimaal UMTS hebben op je toestel.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• UltraSub
Ja, dat dacht ik al, maar wilde het toch graag even bevestigd zien :P
Thnx

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Moning2 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:06:
[...]

De eerste 2 weken worden de snelheden niet beperkt, daarna krijg je de snelheid die voor jouw abonnement is aangewezen
Bij mij was dat overigens de eerste 9 maanden ;)

Haalde eerst 660 kbit, nu 60 kbit. Tuig!

edit:
GPRS-snelheden worden trouwens sowieso niet geknepen. GPRS kan gewoon niet sneller dan 64kbit (8kb/s).

[ Voor 14% gewijzigd door .Alex op 22-09-2007 12:54 ]

• UltraSub
Zit vanalles weer te testen hier, maar ik krijg het niet voor elkaar om een werkende verbinding zonder proxy te krijgen. Zijn er workarounds hier voor, of moet ik verplicht met een proxy blijven werken. In dat geval, balen... voor Mail for Exchange :(

Verwijderd

He, ik heb totaal geen ervaring met het "mobiele internet", maar ik was erg benieuwd of het T-mobile abbonement van 9,50 goed te doen is.
en dan doel ik op internetten, msn-en, mailen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Moning2 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:06:
[...]

ik heb vanaf het begin 64Kb per seconde gehad.... :(

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
scorpion303 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:36:
[...]

PIT met een UMTS apperaat is toch wel lekkerder dan een GPRS only apperaat.

Hogere snelheden (~12kBps vs 5kBps) en veel lagere latency's.

Al lijkt het verschil klein het is zeer sterk merkbaar !

Pentaxiaan

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:41:
He, ik heb totaal geen ervaring met het "mobiele internet", maar ik was erg benieuwd of het T-mobile abbonement van 9,50 goed te doen is.
en dan doel ik op internetten, msn-en, mailen.
Zolang het maar op je telefoon is gaat alles prima, op een desktop snak je naar meer.

Heb daarom een HSDPA abbo'tje lopen voor mijn PC, terwijl ik ook een PIT abbo'tje heb voor mijn foon.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:26:
[...]

Zolang het maar op je telefoon is gaat alles prima, op een desktop snak je naar meer.

Heb daarom een HSDPA abbo'tje lopen voor mijn PC, terwijl ik ook een PIT abbo'tje heb voor mijn foon.
Ok bedankt!
Maar op een laptop zou je opzich wel wat kunnen surfen, niet dat elke site langer dan een minuut aan het laden is?
m'n moeder heeft thuis bijvoorbeeld nog een tijd geen internet in het nieuwe huis, zou dus wel fijn zijn als ik daar de laptop even kan laten verbinden voor de simpelste dingetjes (surfen, mail, msn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:27:
Zit vanalles weer te testen hier, maar ik krijg het niet voor elkaar om een werkende verbinding zonder proxy te krijgen. Zijn er workarounds hier voor, of moet ik verplicht met een proxy blijven werken. In dat geval, balen... voor Mail for Exchange :(
Voorzichtige kick?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:50:
[...]

Ok bedankt!
Maar op een laptop zou je opzich wel wat kunnen surfen, niet dat elke site langer dan een minuut aan het laden is?
m'n moeder heeft thuis bijvoorbeeld nog een tijd geen internet in het nieuwe huis, zou dus wel fijn zijn als ik daar de laptop even kan laten verbinden voor de simpelste dingetjes (surfen, mail, msn)
laptop, desktop... internet is hetzelfde
voor msn en wat tekst mailtjes wil best, als moeders de vakantiefotos naar tante nel wil versturen zal ze wel even geduld moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:41:
[...]

laptop, desktop... internet is hetzelfde
voor msn en wat tekst mailtjes wil best, als moeders de vakantiefotos naar tante nel wil versturen zal ze wel even geduld moeten hebben
ok bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ok bedankt!
Als je echt snel wilt surfen op je laptop moet je Opera Mini gebruiken.
Je hebt wel emulatie software nodig, omdat Opera Mini er alleen is voor Symbian en J2ME
Wanneer je de nieuwe beta full screen gebruikt zien de pagina's er net zo uit als in IE, maar laad een pagina binnen 2 sec.
Zelfs pagina's met veel afbeeldingen zoals b.v. partyflock zijn dan binnen 5 sec te zien ( automatische resizing en compressie van Opera Mini server side )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:55:
[...]

Als je echt snel wilt surfen op je laptop moet je Opera Mini gebruiken.
Je hebt wel emulatie software nodig, omdat Opera Mini er alleen is voor Symbian en J2ME
Wanneer je de nieuwe beta full screen gebruikt zien de pagina's er net zo uit als in IE, maar laad een pagina binnen 2 sec.
Zelfs pagina's met veel afbeeldingen zoals b.v. partyflock zijn dan binnen 5 sec te zien ( automatische resizing en compressie van Opera Mini server side )
Hele goeie tip! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ok bedankt!
Omdat ik even moet wachten op mijn nieuwe ADSL (technich foutje kan het wat langer duren met een lijn aanleggen :( ) Internet ik nu via PIT, moet zeggen dat het mij goed afgaat. Mijn modem is de nokia n73 en via de usb kabel maak ik verbinding.
Ik check mijn email, kan op tweakers een bericht posten, MSN hou ik door de onnodige traffic uit! Surfen is net even teveel gevraagd, website's met veel plaatjes/videotjes moet je helemaal niet aan beginnen.

Kortom voor nood is het een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:35:
[...]

Omdat ik even moet wachten op mijn nieuwe ADSL (technich foutje kan het wat langer duren met een lijn aanleggen :( ) Internet ik nu via PIT, moet zeggen dat het mij goed afgaat. Mijn modem is de nokia n73 en via de usb kabel maak ik verbinding.
Ik check mijn email, kan op tweakers een bericht posten, MSN hou ik door de onnodige traffic uit! Surfen is net even teveel gevraagd, website's met veel plaatjes/videotjes moet je helemaal niet aan beginnen.

Kortom voor nood is het een mooie oplossing.
juist! en meer verwacht ik ook zeer zeker niet. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je PIT neem, is de eerste vraag die de browser op je mobiel vraagt wil je snel internet (hierdoor zijn de plaatjes minder mooi) of normaal internet.
Als je voor snel kiest gaat het via je laptop ook sneller en zijn de plaatjes inderdaad minder mooi, But, what the F... je hebt internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-10 03:55
het PiT abbo is wss gecapped op 64kbit, zal neerkomen op een 6-8kB/s dus neem ik aan via UMTS en 3-6 GPRS? Is dit wel 'voldoende' voor bijvoorbeeld internetstreams bekijken? Neem bijv. youtube. (Dat MSNen en e-mailen en Opera-Mini-en wel gaat snap ik, ook snap ik natuurlijk dat je op 7kB/s XX seconden nodig hebt om een bestand van XX grote binnen te halen (zij het een prog foto vid update of kaartbestand oid) en op basis daarvan kan ik ook proberen te berekenen hoe goed bijv youtube streams dan werken, maar het leek me handiger om het gewoon hier te vragen, wat zijn de echte beperkingen voor een PiT 64k lijntje, en in hoeverre vallen die beperkingen weg bij een 128k PiT plus lijn, of ben ik beter af met een telfort abbo met 10epm surf unlimited a 128k?

Orange Music eventueel? Orange world?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bitrate van Youtube is 300Kbps, dus voor 1 seconde video kijken met Youtube moet hij 5 seconden bufferen. 1 minuut video bekijken duurt dus 5 minuten bufferen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:27:
Nog maar eens kicken dan...
Kan me niet voorstellen dat niemand moeite heeft met het gedwongen gebruik van een proxy. We zitten hier toch op Tweakers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 23:04
UltraSub schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:10:
[...]

Kan me niet voorstellen dat niemand moeite heeft met het gedwongen gebruik van een proxy. We zitten hier toch op Tweakers? :P
Je hebt eigenlijk pech, je moet gedwongen gebruik maken van een proxy. Je kan er wel voor kiezen natuurlijk om te werken over een vpn of proxy thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:10:
[...]

Hoezo wordt je gedwongen een proxy te gebruiken?

PIT maakt vziw geen gebruik van proxy's: http://www.t-mobile.nl/Pe...lgemene_instellingen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:00:
De bitrate van Youtube is 300Kbps, dus voor 1 seconde video kijken met Youtube moet hij 5 seconden bufferen. 1 minuut video bekijken duurt dus 5 minuten bufferen!
Hmm bedankt, kan stellen dat over t algemeen videostreaming over 384k umts wel gaat maar dan te prijzig word zonder flat fee (2.2mb per minuut, 25ct per mb bij Orange World:() en dat PiT te sloom is, audiostreaming dan maar 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Willaaam schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:28:
[...]

Je hebt eigenlijk pech, je moet gedwongen gebruik maken van een proxy. Je kan er wel voor kiezen natuurlijk om te werken over een vpn of proxy thuis.
Mja, misschien is dat inderdaad een oplossing.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:39:
[...]

Hoezo wordt je gedwongen een proxy te gebruiken?

PIT maakt vziw geen gebruik van proxy's: http://www.t-mobile.nl/Pe...lgemene_instellingen.aspx
Ja, die pagina ken ik. Echter als ik zelf een nieuw AP opzet in de E50, en ik gebruik die exacte settings, kan ik niet surfen, en kan Mail for Exchange kan niet connecten. Stel ik daarna bij diezelfde verbinding een proxy in, dan werkt het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Sta op het punt een twee jarig PiT af te sluiten omdat dat benodigd is om mobieltje gratis te krijgen, alleen ben ik vrij zeker dat 64k voor 9,50 lang niet meer marktconform en 'bruikbaar' is over een jaar, enig idee of je dan gewoon kan upgraden bij t-mobile naar (bijv tegen die tijd 384k voor 19,50 of misschien dat de PiT zelf opgeschroeft word dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:22:
Sta op het punt een twee jarig PiT af te sluiten omdat dat benodigd is om mobieltje gratis te krijgen, alleen ben ik vrij zeker dat 64k voor 9,50 lang niet meer marktconform en 'bruikbaar' is over een jaar, enig idee of je dan gewoon kan upgraden bij t-mobile naar (bijv tegen die tijd 384k voor 19,50 of misschien dat de PiT zelf opgeschroeft word dan?)
Je kan altijd later je PIT upgraden ja. (er vanuitgaande dat je phone het aankan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:21:
[...]

Ja, die pagina ken ik. Echter als ik zelf een nieuw AP opzet in de E50, en ik gebruik die exacte settings, kan ik niet surfen, en kan Mail for Exchange kan niet connecten. Stel ik daarna bij diezelfde verbinding een proxy in, dan werkt het meteen.
En als je de settings door t-mobile opnieuw laat toesturen? Gewoon accepteren en het hoort te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook al gedaan. Krijg ik gewoon settings waar in een proxy staat gedefinieerd. Haal ik de proxy weg, dood. Proxy er in, en werken. Is toch raar? Of niet? Tenzij het gebruik van een proxy niet nodig zou moeten zijn, en bij jou werkt het inderdaad zonder blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:11:
Ook al gedaan. Krijg ik gewoon settings waar in een proxy staat gedefinieerd. Haal ik de proxy weg, dood. Proxy er in, en werken. Is toch raar? Of niet? Tenzij het gebruik van een proxy niet nodig zou moeten zijn, en bij jou werkt het inderdaad zonder blijkbaar.
Ik heb toevallig gister dit programma geprobeerd:
http://www.getjar.com/products/12615/httpd4mobile

Even het ip van de telefoon gecontroleerd en wanneer ik dat in de browser invul kom ik bij de telefoon uit. Geen proxy dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is VOIP gedoogd over pocket internet totaal (plus)?
PIT is waarschijnlijk te traag er voor maar was benieuwd of iemand ervaring heeft met PIT+
En hoe zit het bijvoorbeeld met remote desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 23:04
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:34:
[...]

Ik heb toevallig gister dit programma geprobeerd:
http://www.getjar.com/products/12615/httpd4mobile

Even het ip van de telefoon gecontroleerd en wanneer ik dat in de browser invul kom ik bij de telefoon uit. Geen proxy dus ;)
De gare speedmanager is een proxy en voorzover ik weet kom je daar niet onder uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Willaaam op 07-10-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:31:
Is VOIP gedoogd over pocket internet totaal (plus)?
PIT is waarschijnlijk te traag er voor maar was benieuwd of iemand ervaring heeft met PIT+
En hoe zit het bijvoorbeeld met remote desktop.
Met voip heb je wel een vertraging van een minuut (niet echt handig dus..) en remote desktop zal (vrij logisch) tergend langzaam gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:31:
[...]

Met voip heb je wel een vertraging van een minuut (niet echt handig dus..) en remote desktop zal (vrij logisch) tergend langzaam gaan
Ja nouja, ik heb nu een mda vario met pit, dat remote desktop gaat denk ik wel aardig met pit+.
Voip werkt nu maar niet goed, vertraging van 1 minuut is iig overdreven, heb je pit+ of is dit gewoon een aanname? Vraag me dus vooral af of voip met pit+ dus wel werkbaar is, dan neem ik alleen een data abo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 11:07
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:53:
[...]

Ja nouja, ik heb nu een mda vario met pit, dat remote desktop gaat denk ik wel aardig met pit+.
Voip werkt nu maar niet goed, vertraging van 1 minuut is iig overdreven, heb je pit+ of is dit gewoon een aanname? Vraag me dus vooral af of voip met pit+ dus wel werkbaar is, dan neem ik alleen een data abo :P
Zou moeten werken... Heb eens gelezen dat je voor skype bv 100kbps nodig hebt.

Ik had zelf ook een vario met pit. Nu heb ik een vario 2 met pit+. De + gaat pas over 10 dagen in als mijn nieuwe abbo ingaat. Moet zeggen dat surfen nu al een stuk sneller gaat met umts op 64kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:53:
[...]

Dit ervaar ik met PIT, toen ik nog onbeperkte UMTS snelheid had ging VOIP vloeiend en perfect. Met PIT+ zal het waarschijnlijk nog niet geweldig gaan omdat de g.711 codec 64 kbps vraagt en PIT+ slechts 32 kbps levert (wat je ook nog niet eens maximaal eruit zult halen). Of je kiest een slechtere codec maarja... dan zal het er ook niet beter op gaan klinken :) als je dat sowieso al kan doen...
Als je probleemloos VOIP wilt gebruiken zul je denk ik toch echt voor Internet Totaal moeten gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Moning2 op 08-10-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 11:07
Moning2 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:08:
[...]

Dit ervaar ik met PIT, toen ik nog onbeperkte UMTS snelheid had ging VOIP vloeiend en perfect. Met PIT+ zal het waarschijnlijk nog niet geweldig gaan omdat de g.711 codec 64 kbps vraagt en PIT+ slechts 32 kbps levert (wat je ook nog niet eens maximaal eruit zult halen). Of je kiest een slechtere codec maarja... dan zal het er ook niet beter op gaan klinken :) als je dat sowieso al kan doen...
Als je probleemloos VOIP wilt gebruiken zul je denk ik toch echt voor Internet Totaal moeten gaan.
pit+ is 192kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 14:48

netblade

Sunrise

Qua upload is dit 3KB/s niet voldoende voor goede voip.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
de upload is 32 kbps en daar gaat het bij voip (vooral) om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
als ik een PIT abbo afsluit heeft deze dan ook een minimale contractduur van 1 jaar of mag ik die alijd opzeggen?
Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv