Ervanuitgaande dat eRose dus iRose wordt:
Stats ik doe 2:1 int:str dus dat klopt gewoon, verder doe ik alleen con erbij. Sen heb je behoorlijk wat van nodig van wat ik begrijp wil je veel crits doen. Maar zo superveel mep je niet met je staff is mijn mening. Maar je kan natuurlijk altijd proberen, heb namelijk geen ervaring met sen.
Heb trouwens wel geduld met de opbouw van je mage. Lvl 50 tot 70 is een hel omdat je meestal al heel vroeg aan het sparen gaat van sp voor lvl 70. Vergeleken met paar andere jobs dan.
Tja der zijn twee builds eigenlijk met mage.. 1. De Aoe mage die dus luna stone en ice bang willen hebben en 2. De pvp mage die dus voor de 1/1 spells gaan. Ik doe een beetje van beide dus ben meer een hybride zeg maar. Ik ga zowiezo wel voor ice bang. Mischien dat ik nog wel overstap naar een totaale Aoe mage doe, maar dat zie ik dan wel. Ligt beetje aan de situatie waarin ik dan zit. In ieder geval wat je ook doet reken je skills voor lvl 70 uit en pak daarbij wat je echt al wil hebben.
Spells die ik zowiezo wil voor lvl 70 zijn de volgende (al is het maar 1 lvl

)
1. Staff stun. Werkt zeker goed voor beneden lvl 70 ik deed gewoon 1 lvl en ik hou wel van stunnen

.
2. Mana bolt en Ice bolt.. Dit zijn je 2 vrienden om naar de lvl 70 te komen.
3. Cure.. Lijkt mij duidelijk OJ kost minder als meat, echter je moet wel niet teveel nemen want anders ga je te veel sp in de meditation mastery zetten.
4. Windstorm, op veel plekken erg nuttig vooral bij: Aquas in elveroon, Guardian tree, en krafwy's.
5. Fire ring (pre req voor magna burn en dat is de krachtigste spell die een mage kan hebben).
6. Optioneel: Lesser Haste (vooral handig als je nog geen cart hebt, dit maal wil ik mijn up's gaan gebruiken voor anderen dingen dus dan is dit een leuke optie.. lvl 1 is ook maar 8sp).
Wat je dus eigenlijk gewoon niet moet doen is sp gooien in buffs (meditation tree) en summons. Verder kan je heel veel kanten uit.