Dat was denk ik juist de bedoeling: simpel, eenvoudig bedienbaar.
• Weinig instellingsmogelijkheden
Bij een eenvoudige interfae is dat toch ook niet nodig?
Bijvoorbeeld dat je niet in kan stellen waar je chatsessie opgeslagen moet worden
Windowstoets+F

je kunt geen lettertypes instellen
Arial is prima te lezen.

niet instellen welke geluiden je wanneer af wilt laten spelen enzovoorts.
Dat zou nog wel een reelijke optie kunnen zijn als dat er in zat ja, alhoewel ik prima met de huidige geluidjes kan leven.
En je kunt geen smilies gebruiken.
Tuurlijk wel. Maar ik denk dat jij die plaatjes van lachende gezichtjes bedoeld, watMicrosoft ooit zonodig smileys heeft genoemd.
Overigens maakt Google Talk alle smileys blauw.

• Ook om het te deinstalleren is nog kennis benodigd, want dat moet via configuratiescherm -> software. In het start menu is er geen linkje naar de uninstaller. Kut dus. (n) Ook blijft de map "Google" nog bij program files staan als je het gedeinstalleerd hebt.
Elk zich zelf respecteren computeraar weet dat je bijna alle software via het Configuratiescherm > Software kunt installeren of doet op zijn minst een beetje onderzoek. En dit is dus niet zo moeilijk te achterhalen.
• Een nieuwe functie is ook dat, als je twee stukjes tekst achter elkaar verzend zonder dat de ander daar wat tussen zet, die dan worden "samengevoegd", op een nieuwe regel komt het niewe bericht een stukje ingesprongen.
Vooral zonder timestamps ontbreekt mij ook het overzicht inderdaad.
Maar omdat het nog maar net uit is hoop ik dat het toch een succesvolle instant messenger wordt.

Dat wordt het vast ook nog wel ja, ik gok dat er nog wel het een en ander aan functies bij komt.
Mij zelf lukte het vandaag overigens niet een audiosessie op te zetten. Misschien komt eht omdat de andere partij geen microfoon heeft, misschien door wat softwarematige instellinkjes ana mijn kant, misschien een bugje.... Ik wacht gewoon lekker op wat komen gaat.
Alle bovenstaande is overigens totaal NOFI.