Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe instant messenger GoogleTalk beta geïntroduceerd*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb het toch maar geinstalleerd. Google Talk heb ik nu draaien en de interface is HEERLIJK kaal. Lang niet zo een kale interface gezien. ICQ en MSN zijn dat volgens mij nog nooit geweest.

Nu nog even de geluidskwaliteit testen.

http://www.hroling.nl

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 20:36
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:01:
• Ook om het te deinstalleren is nog kennis benodigd, want dat moet via configuratiescherm -> software. In het start menu is er geen linkje naar de uninstaller. Kut dus. (n) Ook blijft de map "Google" nog bij program files staan als je het gedeinstalleerd hebt.
OMG (sorry, ff bijkomen van het lachen)

wat is het verschil tussen startmenu en dan deinstalleren, of configuratiescherm en dan deinstalleren? Of heb je gewoon serieus staan zoeken :?

En dat de map Google nog blijft staan kan komen omdat er bepaalde dingen bewaard blijven (zoals chatlogs). De originele map blijft héél vaak staan wanneer je iets verwijdert.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:01:
Een vriend en ik hebben het eens even uitgeprobeerd, maar we kwamen erachter dat het niet zo'n succes is.

• Te simpel
Dat was denk ik juist de bedoeling: simpel, eenvoudig bedienbaar.
• Weinig instellingsmogelijkheden
Bij een eenvoudige interfae is dat toch ook niet nodig?
Bijvoorbeeld dat je niet in kan stellen waar je chatsessie opgeslagen moet worden
Windowstoets+F :P
je kunt geen lettertypes instellen
Arial is prima te lezen. :)
niet instellen welke geluiden je wanneer af wilt laten spelen enzovoorts.
Dat zou nog wel een reelijke optie kunnen zijn als dat er in zat ja, alhoewel ik prima met de huidige geluidjes kan leven.
En je kunt geen smilies gebruiken.
Tuurlijk wel. Maar ik denk dat jij die plaatjes van lachende gezichtjes bedoeld, watMicrosoft ooit zonodig smileys heeft genoemd.
Overigens maakt Google Talk alle smileys blauw. :)
• Ook om het te deinstalleren is nog kennis benodigd, want dat moet via configuratiescherm -> software. In het start menu is er geen linkje naar de uninstaller. Kut dus. (n) Ook blijft de map "Google" nog bij program files staan als je het gedeinstalleerd hebt.
Elk zich zelf respecteren computeraar weet dat je bijna alle software via het Configuratiescherm > Software kunt installeren of doet op zijn minst een beetje onderzoek. En dit is dus niet zo moeilijk te achterhalen.
• Een nieuwe functie is ook dat, als je twee stukjes tekst achter elkaar verzend zonder dat de ander daar wat tussen zet, die dan worden "samengevoegd", op een nieuwe regel komt het niewe bericht een stukje ingesprongen.
Vooral zonder timestamps ontbreekt mij ook het overzicht inderdaad.
Maar omdat het nog maar net uit is hoop ik dat het toch een succesvolle instant messenger wordt. :)
Dat wordt het vast ook nog wel ja, ik gok dat er nog wel het een en ander aan functies bij komt.

Mij zelf lukte het vandaag overigens niet een audiosessie op te zetten. Misschien komt eht omdat de andere partij geen microfoon heeft, misschien door wat softwarematige instellinkjes ana mijn kant, misschien een bugje.... Ik wacht gewoon lekker op wat komen gaat. :)

Alle bovenstaande is overigens totaal NOFI.

• GeekK
  • Laatst online: 30-11 18:59

GeekK

Rag Mama Rag

Ruudboy schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:57:
Hmmm... could not authenticate to server

raar
Check je firewall. Outpost Pro blockte hem bij mij, even een regel gemaakt.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 19:40

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Het ziet er inderdaad vet uit, vind het alleen jammer dat je niet zelf kunt bepalen waar je het installeert, op die manier zou 'k het op mn USB stick kunnen zetten en mee naar school nemen :)

Verder heeft het nog een paar punten van verbetering maar die zijn hierboven al meer dan eens genoemd :)

Wat ik overigens wel handig vind, is dat als je het venster hebt gesloten en weer opnieuw opent, dat de gespreksgeschiedenis er (deels ?) nog staat :)

Verwijderd

Scorperito schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:30:
[...]

Leuk, maar gebruik je deze opties wel bij de "concurrent"? Je kunt gewoon ja zeggen terwijl het niet zo is, maar zeg even eerlijk (desnoods tegen jezelf...).
Wel, ik zal dan niet beweren dat ik zo vaak die mappen wijzig, maar aangezien ik af en toe wel m'n berichtgeschiedenis bekijk wil ik wel even weten waar die staat zonder daarvoor erg moeilijk te doen.

Verwijderd

Benotti schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:29:
[...]

wat is het verschil tussen startmenu en dan deinstalleren, of configuratiescherm en dan deinstalleren? Of heb je gewoon serieus staan zoeken :?

En dat de map Google nog blijft staan kan komen omdat er bepaalde dingen bewaard blijven (zoals chatlogs). De originele map blijft héél vaak staan wanneer je iets verwijdert.
Het startmenu vind ik makkelijker en sneller, bij mij duurt het om een reden die ik niet weet een poosje voordat ik kan zien welke software er geinstalleerd is.

Dat die Google map blijft staan vind ik vervelend, ik houd van een schone en opgeruimde computer. Als dat bij alle programma's die ik installeer en deinstalleer zou hebben zou het na verloop van tijd weer een grote bende zijn. Je kunt dan wel CCleaner eroverheen gooien, maar ik vind het altijd nog makkelijker als het programma zelf z'n zooi opruimt.

Ik zou gewoon zoiets willen zien als Foobar2000, fuckingsimpele en duidelijke interface, maar enorm veel instelmogelijkheden. Misschien is dat er al wel hoor, maar daar heb ik nog niet actief naar gezocht. (Gaim ofzo)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 23:14 ]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik zie trouwens dat het niet mogelijk is om de nickname te veranderen. Best jammer. Maar omdat het in een betafase verkeerd, hecht ik er nog niet veel waarde aan. Ik heb maar even dat formulier van Google ingevuld :).

Ook is het jammer dat alleen mensen met Gmail het kunnen gebruiken. Als hotmail-accounts ook kunnen worden gebruikt, wordt het voor anderen (outsiders) ook wel leuk om het te gebruiken. Simpel programma, maar wel je e-mailadres behouden. Ik zie wel of het iets wordt.

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
Bobje schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:40:
Ik zie trouwens dat het niet mogelijk is om de nickname te veranderen. Best jammer. Maar omdat het in een betafase verkeerd, hecht ik er nog niet veel waarde aan. Ik heb maar even dat formulier van Google ingevuld :).

Ook is het jammer dat alleen mensen met Gmail het kunnen gebruiken. Als hotmail-accounts ook kunnen worden gebruikt, wordt het voor anderen (outsiders) ook wel leuk om het te gebruiken. Simpel programma, maar wel je e-mailadres behouden. Ik zie wel of het iets wordt.
dat laatste is niet waar, ook mensen met willekeurige andere jabber accounts kunnen er op, alleen moet er wel ergens op een jabber server iets geregistreerd zijn. en google doet dat dus oa.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 18:10
Als je features mist (kleuren, typing indicator, avatars, filetransfer, plaatjes ipv smileys, etc) dan installeer je toch gewoon een andere Jabber client?

Schijnbaar hebben de Google engineers Google Talk initieel gemaakt om intern te kunnen praten met elkaar en hebben ze dat onlangs opgeschaalt tot een dienst die tig miljoenen mensen aan moet kunnen. De client is nog lang niet af (zie berichten hier boven) en ook de server is nog lang niet af. Geen service discovery, geen conferences, geen pubsub, erg kaal. De huidige server software is nog niet eens in staat om verbindingen te maken met andere jabber servers. Dat is een van de redenen dat je nog niet kan communiceren met mensen van b.v. jabber.org

Het vernieuwende van Google Talk tov de andere grote IM diensten is dat het gebaseerd is op een open protocol van het IETF. Hierdoor kan iedereen servers, bots en clients maken voor Google Talk (of ja, eigenlijk voor XMPP). Daarnaast wordt het de bedoeling dat de dienst niet beperkt blijft tot gmail.com waardoor wat het begin van het einde is van de huidige IM diensten die allemaal compleet gescheiden zijn. Het is IMO belachelijk dat een MSN gebruiker niet kan praten met een AIM gebruiker. Die tijd hebben we met Email gelukkig al lang achter ons liggen. Voor email hebben we nu SMTP, voor IM wordt dit XMPP.

Google Talk is nog _heel_ erg beta en mist nog flink wat features, we zullen zien wat de (nabije?) toekomst ons gaat brengen...

BTW waarom zou je je eigen naam constant willen veranderen? Om aan te geven wat je aan het doen bent (waar de meeste mensen nu hun screenname in MSN voor gebruiken) kan je gewoon je Status invullen.

BasieP: Op dit moment is het idd nog zo dat alleen gmail.com gebruikers gebruik kunnen maken van Google Talk. Met een beetje geluk gaat dat vrij snel veranderen.

[ Voor 12% gewijzigd door bartvb op 24-08-2005 23:47 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Op BBC World hebben ze het nu uitgebreid over Google talk.

edit:
En alweer afgelopen :/

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 24-08-2005 23:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Bobje
bartvb schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:45:
BTW waarom zou je je eigen naam constant willen veranderen? Om aan te geven wat je aan het doen bent (waar de meeste mensen nu hun screenname in MSN voor gebruiken) kan je gewoon je Status invullen.
Niet constant veranderen, maar nu heb ik hetgeen wat voor het @-teken staat. Dat is mijn voorletter en achternaam, en ik heb liever gewoon mijn nick die ik hier op GoT heb. Dan ben ik herkenbaar voor de mensen die me kennen :).

Natuurlijk snap ik dat het programma in een ontwikkelingsfase is, maar het is een vooruitgang voor de IM-wereld. Ik wacht het gewoon af :).

Verwijderd

Bobje schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:57:
[...]
Niet constant veranderen, maar nu heb ik hetgeen wat voor het @-teken staat. Dat is mijn voorletter en achternaam, en ik heb liever gewoon mijn nick die ik hier op GoT heb. Dan ben ik herkenbaar voor de mensen die me kennen :).

Natuurlijk snap ik dat het programma in een ontwikkelingsfase is, maar het is een vooruitgang voor de IM-wereld. Ik wacht het gewoon af :).
offtopic:
He jij zit ook op de CSW Elzenlaan in Middelburg :)

• Wussie
  • Laatst online: 30-01-2023
er zit zowaar al het een en ander aan text opmaak in!
probeer maar eens *text* te typen :p word 't mooi bold enzo :)
al met al vind 'k et er best leuk uitzien, idd wat minder breezer, meer profi. Misschien dat de mensen in de zakenwereld er gebruik van kunnen gaan maken, aangezien ik me voor kan stellen dat een baas minder raar op kijkt van een schermpje met zwart/wit text, als van een scherm vol me gele, rode, paarse, groene en blauwe smileys, letters en weet ik veel wat niet :p

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00
Bobje schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:57:
[...]
als je nu hier: https://www.google.com/accounts/EditUserInfo?service=mail gewoon je naam invult ipv hem leeg te laten, dan komt je naam als "screen name" tevoorschijn, en in gespreken gewoon alleen je voornaam. Precies zoals god het bedoeld heeft.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Bobje
Maverick schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 00:24:
[...]

als je nu hier: https://www.google.com/accounts/EditUserInfo?service=mail gewoon je naam invult ipv hem leeg te laten, dan komt je naam als "screen name" tevoorschijn, en in gespreken gewoon alleen je voornaam. Precies zoals god het bedoeld heeft.
Andere gebruikers zien me nog als 'b.rijnaard', maar dat moet t wel zijn ja. Ik kijk wel wanneer het geupdate wordt.

@ Mr.Boot:
Ja inderdaad, nou ja, ik zat erop. Ik zit nu op de HZ :). Wie ben je, voeg me anders even toe op G-talk.

/On-topic dan maar weer ;).

[ Voor 15% gewijzigd door Bobje op 25-08-2005 00:30 ]

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 16:45
Die voiceding is classe hoor, gaat erg snel

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:32

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wat ik echt een friggin' doodzonde vind is dat hij vraagt mij gmail notifier te uninstallen, om vervolgens een notifier te installen die alleen een popup geeft als ik mail heb. De notifier bleef lekker gekleurd als je mail had. Het is echt niet zo dat ik ALS m'n PC aanstaat ik er ook achter zit.

Wat ik overigens ook mis is filesend, maar dat zal wel komen...

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:26

defiant

Moderator General Chat
Erg goed initiatief van google, ik denk om een aantal redenen dat dit programma vooral in europa wel eens een succes kan worden.

Alleereerst is er bijna geen competitie in europa, hoewel ICQ qua functionaliteit en innovativiteit erg vooruitstrevend is geweest, heeft AOL toch zijn eigen messenger voorang gegeven, en juist AOL messenger heeft totaal geen voet aan de grond in europa (netzoals yahoo, die totaal geen markt hier heeft). ICQ staat nu al jaren stil qua development, hoewel het protocol opzich goed is.
MSN heeft een grote basis, vooral dankzij bundeling met hotmail en windows, waardoor het een brede beschikbaarheid heeft. Maar MSN spreekt toch vooral een bepaald soort mensen aan, je vind het geweldig, of je vind het niks.

Ik denk dat vooral de mensen die toch trouw zijn gebleven aan ICQ en opzich niks zien in MSN de basis kunnen vormen voor deze nieuwe messenger uiteindelijk. Vooral omdat google (verwacht ik) veel moeite gaat steken in de ontwikkeling/features van google talk.

En ik denk dat zolang de markt voor IM's geen monopolist bevat, de gebruiker uiteindelijk profiteert. (natuurlijk zullen mensen die msn gebruiken dit bestrijden, maar er zijn ook een hoop mensen die msn niet willen gebruiken).

Google talk zelf vind ik opzich wel heel erg clean, ideaal ook voor bedrijfsomgevingen en zakelijke communicatie. Ik ben benieuwd welke features ze wel/niet zullen toevoegen. Dingen zoals winks/smiley packs zullen wel totaal uit te boze zijn, maar webcam support is opzich (zeker in combinatie met VOIP) nog niet zo gek.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:11:
[...]
Dat die Google map blijft staan vind ik vervelend, ik houd van een schone en opgeruimde computer. Als dat bij alle programma's die ik installeer en deinstalleer zou hebben zou het na verloop van tijd weer een grote bende zijn. Je kunt dan wel CCleaner eroverheen gooien, maar ik vind het altijd nog makkelijker als het programma zelf z'n zooi opruimt.
Euh.. de meeste programma's laten dus gewoon een directory staan. Soms leeg, soms met nog een logfile. Whatever. Als je je PC opgeruimd wil houden moet je daar na deïnstallatie sowieso even naar kijken :) En Windows elke twee maanden opnieuw installeren werkt ook best goed :+
Wat ik echt een friggin' doodzonde vind is dat hij vraagt mij gmail notifier te uninstallen, om vervolgens een notifier te installen die alleen een popup geeft als ik mail heb. De notifier bleef lekker gekleurd als je mail had. Het is echt niet zo dat ik ALS m'n PC aanstaat ik er ook achter zit.
Idd, ik heb die notifier er weer leuk opgezet. Wel raar, gnotify gebruikt meer geheugen dan gtalk :)

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Bobje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 00:28:
[...]
Andere gebruikers zien me nog als 'b.rijnaard', maar dat moet t wel zijn ja. Ik kijk wel wanneer het geupdate wordt.
Als de andere gebruiker jou opneemt bij Contactpersonen zien ze gewoon de daar ingestelde naam. Tevens kan je tenminste je eigen nicknames aan je friends geven. Dat vind ik een veel betere oplossing.

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
De mensen die de helpdesk dienen te contacteren gebruiken onderstaand adres:

http://www.google.com/support/talk/bin/request.py. Trouwens bij het antwoorden op een bericht krijg je de link hier ook te zien.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een vraagje, waar kan ik op mijn PC dat: "Call" muziekje vinden?
Of zit het mee gecompileert soms?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:11:
[...]
Het startmenu vind ik makkelijker en sneller, bij mij duurt het om een reden die ik niet weet een poosje voordat ik kan zien welke software er geinstalleerd is.
OMG!!! :X Program files is maar een paar klikken verder :? En tjah dat je dat het even duurt voor dat je je lijst met software te zien krijgt, geeft al aan hoeveel zooi je al hebt :X :+
LMAO!!! :D CCleaner niet makkelijk genoeg voor je :?
Ik zou gewoon zoiets willen zien als Foobar2000, fuckingsimpele en duidelijke interface, maar enorm veel instelmogelijkheden. Misschien is dat er al wel hoor, maar daar heb ik nog niet actief naar gezocht. (Gaim ofzo)
Google Talk is simpel, heeft een duidelijke interface en jah het mist nog een aantal features maar
schijnbaar heb je de topictitel nog niet goed gelezen....Google Talk Beta!!!! :/ of anders lees je ff op
www.google.com/talk/ staat nog wat nuttige info.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

Volgens mij schaalt het niet zo best, die beta. Ik heb nu ruim twee minuten lag tussen twee GoogleTalk users mogen observeren... :D

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• bartvb
Dat is dan ook een van de redenen dat ze al zo vroeg Google Talk beschikbaar hebben gesteld. Dit soort schalings problemen zijn echt _heel_ moeilijk fatsoenlijk (syntetisch) te testen. Dan kan je beter beginnen met een behoorlijk kale server+client die je nog redelijk ver om kan bouwen indien nodig. Het bouwen van een Jabber server die schaalt tot een paar miljoen mensen is niet echt iets dat je met een paar man in een weekje doet :)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

bartvb schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:15:
Het bouwen van een Jabber server die schaalt tot een paar miljoen mensen is niet echt iets dat je met een paar man in een weekje doet :)
Dat snap ik, zo simpel is het niet en je gaat het ook zeker niet met 1 server afkunnen. Je moet een netwerk van jabber servers bouwen voor hetzelfde domein, geen idee of XMMP daar al in voorziet (ik denk van wel, voor een beetje schaling heb je dat altijd wel nodig).

Ik denk alleen dat Google de instroom een beetje onderschat heeft. Zeg nou zelf, binnen 24 uur dit soort vertragingen zou zelfs bij een beta niet mogen voorkomen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Gerco schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:44:
[...]
Zeg nou zelf, binnen 24 uur dit soort vertragingen zou zelfs bij een beta niet mogen voorkomen.
Waarom niet? Het is niet voor niets een Beta. Dat het nu niet zulke goede reclame is voor Google Talk dat snap ik, maar gebruikers moeten ook goed in de gaten houden dat niet alleen de client Beta is, maar de server-software waarschijnlijk ook. Performance-problemen is iets wat google wel weet op te lossen gok ik zo. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 18:39
1 groot voordeel is :

Dat je geen "Maximaal aantal" characters in 1 bericht heb.
in mijn ogen een heeel groot voordeel

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 18:39
Gerco schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:44:
[...]
Ik denk alleen dat Google de instroom een beetje onderschat heeft. Zeg nou zelf, binnen 24 uur dit soort vertragingen zou zelfs bij een beta niet mogen voorkomen.
Bij een beta mag Alles ;)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
hmm ik heb in GoogleTalk een debug window en connection manager gevonden. Dit is alleen te vinden via Resource hacker of een of ander vergelijkbaar programma, maar ik weet niet precies hoe ik er nu bij kan komen vanuit het menu. De connection manager kun je wel vinden door dit:
MENUITEM "Connection Monitor", 40065, MFT_STRING, MFS_ENABLED
in Resource Hacker toe te voegen. Maar ik krijg de code voor de Debug Window niet gevonden. Hier is een screenshot uit Resource Hacker. Er zit ook een of andere vage functie in die: "Enable Shaker" heet. Misschien tog ff de moeite waard om te checken ;)

Trouwens de codes die ik al heb gevonden zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
40001       Login
40002       Logout
40003       Settings Window
40004       Minimize
40011       Invite
40020       Help Center
40023       About…
40027       Quit
40028       Invite
40065       Connection Monitor
40088       Gmail Inbox

Dus dan kunnen jullie misschien nog ff verder pielen, ik zal zelf ook nog wel blijven zoeken.
Have fun !!

Verwijderd

Is daar toevallig ook een optie te vinden die het mogelijk maakt méérdere instanties te openen van Google Talk? Das wel zo handig :)

Verwijderd

Xadeon schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:26:
[...]

OMG!!! :X Program files is maar een paar klikken verder :? En tjah dat je dat het even duurt voor dat je je lijst met software te zien krijgt, geeft al aan hoeveel zooi je al hebt :X :+
Jawel, maar ik vind dat de uninstaller dat gewoon zelf moet doen.
[...]

LMAO!!! :D CCleaner niet makkelijk genoeg voor je :?
Het kan niet duidelijker. Maar voor mij teveel moeite als dat ook gewoon met de uninstaller kan gebeuren.

• Wussie
  • Laatst online: 30-01-2023
Even schaamteloost c/pen uit 'n ander forumpje ;)
Command line options

Google Talk comes with several hidden command line switches. You can use them to add functionality or change the behaviour of the client. Note htat you can use several of them at the same time. Here there are:

# /autostart --> This switch is used on the autorun settings of Windows. When run with it enable, it will check the registry settings to see if it needs to be started or not. If the "Start automatically with Windows" option is unchecked, it won't start.
# /forcestart --> Same as /autostart, but forces it to start no matter what option was set.
# /mailto somebody@smewhere.com --> Used when "Open Gmail when I click on email links" option is set. It will open the Gmail compose window on the default browser logging in to your account.
# /gaiaserver servername.com --> uses a different GAIA server to connect to Google Talk. Used for debug purposes only, there are no other known GAIA servers.
# /nomutex --> Allows multiple instances of the client to be run at the same time. This way you can login with different accounts at the same time (but not with the same one twice)
# /factoryreset --> Resets all the registry options. Just like uninstalling and reinstalling, but faster.
# /plaintextauth --> Uses PLAIN authentication mechanism instead then Google's GAIA mechanism. Used for testing the PLAIN method on Google's servers.
# /nogaiaauth --> Disables GAIA authentication method. The same as above.
# /checkupdate --> Checks for client software updates. Retrieves information from here and downloads and updates if needed.
# /register --> Registers Google Talk in the registry, includig the GMail Compose method.

#
Registry settings

Registry keys (these also have subkeys and values):
HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{226b64e8-dc75-4eea-a6c8-abcb496320f2}\Google Talk
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{226b64e8-dc75-4eea-a6c8-abcb496320f2}-Google Talk
HKU\S-1-5-21-<random-numbers-separated-by-slashes>\Software\Google\Google Talk

Note: This section is still only a draft, with only a few tricks that are available but hidden and that can be useful. I'll write a full guide of all the registry settings soon, after I finish with the other sections.

Google Talk has a lot of registry values to store its options. Changing the default values or adding new keys can provide very useful options for the client. All the changes to the registry must be done with the client CLOSED, because all the keys are rewriten after it shuts down.

The "Google/Google Talk" key has several sub-keys that hold different option values:

# Accounts: This one has subkeys with each different account logged in on the client. This keys have different values that store the username, password and connection options.
# Autoupdate: Stores the current version information. When the client checks for updates it compares Google's response with this values. If an update is needed, it will download and update the new version.
# Options: This is the most interesting part, where most of the current hacks should be used (keep reading)
# Process: Stores the process ID. Probably used by Google Talk to detect if it's alredy running or not.

Registry hacks
Unless noted, all this hacks must be set under the "Options" registry key.

# show_pin (DWORD: 1/0 :0) --> If 1, shows a "pin" next to the minimize button that keeps the windows on top of all the other open windows when clicked.
# view_show_taskbutton (DWORD: 1/0 :1) --> If 0, hides the taskbar button, and leaves the tray icon only, when the window is shown (not working on this version)
# away_inactive (DWORD: 1/0 :1) --> If 1, status will be set as Away after the specified number of minutes.
# away_screensaver (DWORD: 1/0 :1) --> If 1, status will be set as Away while the screensaver is running.
# inactive_minutes (DWORD: integer :5) --> Number of inactive minutes to become away if auto-away is on.

Easter Eggs

# If you look carefully on the about box, you can see "play 23 21 13 16 21 19 . 7 1 13 5" with a gray colour at the bottom. If you translate it to alphanumeric characters (1=a, 2=b, 3=c, ...) you get "play wumpus.game". Add "wumpus.game" to your Friends list and you can play wumpus with a Google bot.
komt nog meer bij, geef maar 'n blaat als je denkt dat je er baat bij hebt :)

wumpus heb 'k trouwens nog niet aan de praat gekregen :(
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:00:
Is daar toevallig ook een optie te vinden die het mogelijk maakt méérdere instanties te openen van Google Talk? Das wel zo handig :)
# /nomutex --> Allows multiple instances of the client to be run at the same time. This way you can login with different accounts at the same time (but not with the same one twice)

:]

[ Voor 8% gewijzigd door Wussie op 25-08-2005 19:01 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dankje voor de info !! Ziet er al interessant uit !

Verwijderd

Thanks! Werkt perfect :Y)

• bartvb
URL naar de bron van die extra opties is zeer welkom :)

• alex3305
  • Nu online
Thanks Wussie maar misschien ook al gevonden hoe je in het debug window kunt komen, zoals ik hierboven al beschrijf en bekrachtig heb met een screenshot ?
En van welk forum heb je dat gehaald als ik vragen mag ?

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bedankt voor de register-opties :) Ik zet altijd away op 1 minuut.
Use Google Talk or die with Rene Froger stuck in your ears for ethernity!
* insert evil laugh

• CrazyA
  • Laatst online: 28-09-2023
Wat natuurlijk bijna iedereen al wist, maar tekst tussen *-etjes wordt bold.

*blaat* --> blaat

Verwijderd

Sinds dat ik google talk gebruik heb ik ineens 3 spammailtjes mogen ontvangen op mijn gmailadres... Hiervoor ben ik nog nooit gespamt @ gmail. Zijn er meerdere mensen die hier ineens last van hebben?

Zo niet, dan heeft iemand mijn gmailadres op een of andere vage site neergekwakt oid :\.

Verwijderd

Zo niet, dan heeft iemand mijn gmailadres op een of andere vage site neergekwakt oid :\.
Of iemand heeft gewoon een hele grote dictionary file gemaakt en genereert email addressen bij de vleet. De tijd dat mensen alleen nog maar het web crawlen om email addressen te vinden is allang voorbij.

Verwijderd

Ik doelde met 'vage sites' vooral op 'leuke vriendjes-sites'. Daarnaast moet je nogal een dictionary hebben wil je mijn adres daarin voor laten komen (voornaam.achternaam@gmail)...

Verwijderd

cryforhelp schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:21:
Goh, tis wel clean, maar ik heb nog wel een feature request lijstje:

--/knip/--
en wat dacht je ervan om dit alles ook nog eens "secure" te kunnen doen, want van wat ik zo kan zien, gaat talk open en bloot over het netwerk.

Met jabber heb je tenminste nog de keuze voor een ssl/tls verbinding en met skype is alles secure

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 07:54:
en wat dacht je ervan om dit alles ook nog eens "secure" te kunnen doen, want van wat ik zo kan zien, gaat talk open en bloot over het netwerk.

Met jabber heb je tenminste nog de keuze voor een ssl/tls verbinding en met skype is alles secure
Mja, als je nu op de talk site kijkt, zie je dat TLS verplicht is om te connecten naar het netwerk. Het gebruikt dus al TLS. Alleen de voicecalls gaan nog unencrypted over de lijn. Dat de GT client geen TLS vinkje heeft betekent niet dat hij het niet gebruikt hoor.

PS... Talk == Jabber

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 26-08-2005 08:54 ]

• vooghel
  • Laatst online: 10:43

vooghel

Cunning linguist

CrazyA schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:49:
Wat natuurlijk bijna iedereen al wist, maar tekst tussen *-etjes wordt bold.

*blaat* --> blaat
En tekst tussen underscores wordt cursief.
_blaat_ --> blaat

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
nieuws: Skypes IM-netwerk toegankelijk voor ontwikkelaars

Koppeling naar het Skype netwerk zou ik wel handig vinden.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:51:
[...]
Het kan niet duidelijker. Maar voor mij teveel moeite als dat ook gewoon met de uninstaller kan gebeuren.
Hmm misschien een beetje neurotisch? Welke moeite, het vergt enkel wat muisbewegingen en een paar klikken. Straks ga je nog zeggen dat je er van gaat zweten. :+

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Rogier V
  • Laatst online: 23-11 19:27
Misschien een aardig weetje:

De gisteren gelanceerde chatdient van Google, Google Talk blijkt nogal bijzondere gebruiksvoorwaarden te hebben. Zo zou de de nieuwe chatclient gedetailleerde statistieken bewaren.

In de gebruiksvoorwaarden wordt door Google uitgelegd wat er precies wordt verzameld. Zo houden ze de grootte van de lijst met contacten bij, op welke momenten Google Talk wordt gebruikt, met welke mensen wordt gepraat, hoe vaak er bestanden worden verzonden en hoe groot deze zijn.

Uiteraard is deze informatie tot individuen te herleiden, maar Google belooft - zij het in nogal halfslachtige bewoordingen - "alle persoonlijk identificeerbare informatie uit onze logs te verwijderen wanneer het redelijk is om dat te doen."

bron: http://www.dutchcowboys.nl/

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Deze informatie is ook al aan bod gekomen in de Frontpage discussie, maar ik denk dat de informatie die Google Talk bijhoudt nog altijd minder zou zijn dan MSN bij zal houden, lees de Privacy statement daar maar een door (en beperk je niet tot de samenvatting). Denk dus niet dat je je heel erg veel zorgen hoeft te maken. Tweakers registreert toch ook van jou hoeveel post je hebt gedaan, hoelang je bent ingelogd, etc..

• alex3305
  • Nu online
Hoe kun je trouwens bestanden verzenden want die functie krijg ik totaal niet gevonden

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Alex3305 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:59:
Hoe kun je trouwens bestanden verzenden want die functie krijg ik totaal niet gevonden
Misschien wel omdat die functie er (nog) niet in zit? :)

[ Voor 1% gewijzigd door vooghel op 26-08-2005 11:02 . Reden: typo ]

• Rogier V
  • Laatst online: 23-11 19:27
@ Woudloper

Je hebt helemaal gelijk dat MSN of bijvoorbeeld Tweakers ook informatie per gebruiker ophaalt. Maar ik denk dat Google deze statistieken extra goed kunnen gebruiken zodat ze per individu nog meer weten. Ze zullen misschien wel een eigen vriendenkring database opstellen.

(btw, ik lig niet echt wakker van al die privacy discussies van andere mensen over Google, het blijft een for-profit company en ik vind dat ze er recht op hebben)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Sinds vandaag heb ik problemen ingelogd te geraken. Het blijft hangen bij "signing in". Iemand nog dit probleem ?

• apNia

apNia

Ik hoop in Godsnaam dat we nu niet de discussie krijgen van "ohjee google leest m'n chats mee" zoals dat bij Gmail het geval was.....
Overigens wel mooi dat ze 't hebben over bijhouden van filesends, want dat miste ik een beetje in GTalk ;)

• alex3305
  • Nu online
Jah ik eigenlijk ook wel, die functie zou ik graag als een van de eerste zien in GTalk.

• Sjah
  • Laatst online: 13:01
Ik heb het nog helemaal niet installed, aangezien ik geen Gmail heb of wil. Alleen voor een IM een nieuw email nemen, lamaar. Hopelijk schaffen ze dat af en voeren ze cam en filesend in, dan ben ik wel snel over denk ik. Alhoewel, me zus aan de GTalk krijgen, of beter gezegd van de MSN af, zal nog een heel karwei worden.

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:00:
Ik heb het nog helemaal niet installed, aangezien ik geen Gmail heb of wil. Alleen voor een IM een nieuw email nemen, lamaar. Hopelijk schaffen ze dat af en voeren ze cam en filesend in, dan ben ik wel snel over denk ik. Alhoewel, me zus aan de GTalk krijgen, of beter gezegd van de MSN af, zal nog een heel karwei worden.
Misschien hoef je geen Gmail te nemen voor Google Talk. Probeer je eens te registreren op https://www.google.com/accounts/newaccount en laat ons weten of je erop komt ;)

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Heb het ook even geprobeerd met een niet gmail adres.
Een account aanvragen lukt wel, maar inloggen op Google talk werkt niet. Er verschijnt dan een melding 'Could not authenticate to server'.
Email Address Verified

Thank you for verifying your Google account. Your account is now activated.

Currently, this account can be used to access Google Alerts, Froogle Shopping List, Gmail, Google Groups, Personalized Search, Google in Your Language, Google Answers and Google Web APIs.

In the future, your Google account will enable access to all Google services, including Google AdWords, Google Store and more.

Verwijderd

wat ik nog niet heb gezien als comment is dat ik als nadeel van google talk vind dat je de gmail notifier niet naast google talk kan draaien. Nu kan je wel zeggen, maar gtalk checked toch ook of je mail hebt..natuurlijk ja..maar het grote voordeel van gmail notifier is dat hij een lekkere harde biep(heerlijk als je gewoon loopt te chillen en niet achter je computer zit) gaf als je mail had. Hier moet je het doen met een berichtje als je mail krijgt.
Voor mij een serieus punt om gtalk (nog) niet te gaan gebruiken.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:15:
wat ik nog niet heb gezien als comment is dat ik als nadeel van google talk vind dat je de gmail notifier niet naast google talk kan draaien. Nu kan je wel zeggen, maar gtalk checked toch ook of je mail hebt..natuurlijk ja..maar het grote voordeel van gmail notifier is dat hij een lekkere harde biep(heerlijk als je gewoon loopt te chillen en niet achter je computer zit) gaf als je mail had. Hier moet je het doen met een berichtje als je mail krijgt.
Voor mij een serieus punt om gtalk (nog) niet te gaan gebruiken.
Dus je hebt het knopje settings nog niet gezien waar je de "sound notification" voor emails en/of berichten kan uitschakelen ? Niet echt veel onderzoek getracht :)

• Joen
Bij mij leek GMail notifier gewoon naast Google Talk te kunnen draaien. Ik heb op die vraag om de Notifier te deïnstaleren gewoon nee geantwoord.
Mij gaat het eigenlijk alleen maar om de pop-upjes bij nieuwe mail, of er nu wel of geen geluid bij zit maakt mij niets uit. Zolang het maar geen hoogst irritant geluidje is alser geluid bij zit. :)

• co0lman
Volgens mij kan het met een ander adres dan Gmail nooit lukken want je kan bij Jabber inloggen met een voorvoegsel bij GAIM bijvoorbeeld en niet je volledige adres. Als tweakers een Jabber server heeft heb je een gebruikersnaam a la co0lman@jabber.tweakers.net. Het tweede deel is de server. Google heeft er dus voor gekozen om dit met gmail.com te doen en niet met talk.google.com wat co0lman@talk.google.com zou geven.

Een registratie minder dus. Want inloggen met e-mail adres op Jabber kan momenteel niet.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die wumpus lijkt niet te werken?

wel jammer :(

Heeft ook een computer!

• bartvb
Ik heb begrepen dat je op de huidige Google Talk server een limiet hebt van zo'n 2000 contacts op je roster. Mijn vermoeden is dat het roster van die 'wumpus.game' helemaal vol was een paar minuten na het bekend worden van die easteregg :)

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ik moest hier wel om lachen :D
Afbeeldingslocatie: http://www.userfriendly.org/cartoons/archives/05aug/uf008228.gif

Verwijderd

Hehe, gelukkig niet waarschijnlijk. Het zal ze aardig wat moeite kosten veel mensen over te krijgen. Als ze met dat soort geintjes aankomen is 't byebye Gtalk.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:36
hehe, geniaal :+

• bartvb
Ah, goed nieuws.. Een berichtje van een van de developers van Google Talk (Gary Burd) op een Jabber mailinglist:
I am an develper on the Google Talk Service. I have
been following this list for a year now and will continue
to do so.

I'd like to let everybody know that Google will support open
server-to-server federation, This will not happen immediately.
We are still writing the code for server-to-server and we will
test server-to-server with a few partners before opening it up.
See http://www.google.com/talk/developer.html for an
updated statement on server-to-server support.

Although I will see bug reports and feature requests sent
to this mail list, it's best to enter bugs and requests at the
Google Talk help center. We are better setup to track issues
entered through the help center. I also don't want this list to
become a Google Talk help forum. The help center
is at http://www.google.com/support/talk/bin/request.py

-- Gary
Het lijkt er dus op dat Google Talk op termijn wel degelijk kan praten met de rest van het (bestaande) Jabber/XMPP netwerk. Een stukje tekst van de oude Developers page:
We look forward to federating with any service provider who shares our belief in enabling user choice and open communications. We do believe, however, that it is important to balance openness with ensuring that we maintain a safe and reliable service that protects user privacy and blocks spam and other abuses.
Nieuwe tekst:
We plan to support open server-to-server federation. We do believe, however, that it is important to have the safeguards in place to ensure that we maintain a safe and reliable service that protects user privacy and blocks spam and other abuses.
Het gaat waarschijnlijk nog een tijdje duren zeker omdat een van de ideeen achter Jabber 'simple client, complex server' is. Het schrijven van het s2s (server to server) deel van een Jabber server is niet echt triviaal. Daarna dus flink wat testen en daarna met een beetje geluk een compleet open Google Talk netwerk. Ik ben zeer benieuwd wat voor een ideeen zij hebben wat betreft het tegengaan van Spam. Er zijn de afgelopen dagen flink wat discussies geweest over SPAM op de Jabber mailinglists en dat is allemaal nog niet zo simpel op te lossen (op een gebruiksvriendelijke manier).

• wagenveld
  • Niet online
Hebben jullie ook problemen als je computer uit slaapstand komt? Als ik eerst Googletalk afsluit heb ik geen last. Als het niet aan mij ligt maar ff een bugreport sturen :)

• Nakebod
  • Laatst online: 13:13

Nakebod

Nope.

Bugreport kan je altijd doen, misschien ben je wel de enige, maar is het toch een bug.
Misschien een combinatie van andere programma's ofzo. Bugje melden is zo gedaan.
Maar wat misschien ook even een slimme opmerking is: Slaapstand in Windows wil vaker bokken, en misschien is het nu toevallig met Google Talk dat het mis gaat.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

over nieuwe functies gesproken:

1) ik denk het belangrijk is dat zo snel mogelijk een webversie wordt gelanceerd, net zoals msn messenger heeft. Voor al die mensen (bedrijfsleven, studenten, scholieren) die geen programmas mogen installeren

2) ik denk dat Google ergoed aan doet aan p2p functie eraan toe te voegen, waar je muziek van anderen streaming kunt luisteren!

• Benotti
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:46:

2) ik denk dat Google ergoed aan doet aan p2p functie eraan toe te voegen, waar je muziek van anderen streaming kunt luisteren!
:?

Laten we het vooral simpel houden, thats why I love google _O_

Doen wat je moet doen, en geen extra prut.

• co0lman
Webversie is er al maar werkt nog niet. Moet mijn site namelijk nog aanpassen en dan zal die kunnen praten met Google Talk. Weliswaar enkel met tekst en nog geen spraak. Dus zelf eentje bouwen meoten ze niet meteen doen. Maar niks houdt hen natuurlijk tegen.

En ook andere sites bieden dit al aan. Ik ben dus niet de enige.

Mijn site werkt namelijk op het protocol dat Google voor Goolge Talk gebruikt en in der tijd verbonden we je ook met MSN ondermeer.

• TheovdS
  • Laatst online: 16-01 02:24
Is er al iets meer bekend om via GoogleTalk te MSN'en. Dat zou best relax zijn.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Die federation is geweldig nieuws, GT krijgt dan opeens miljoenen gebruikers (erbij), ISPs gaan Jabber servers opzetten net als mailservers, elk e-mail adres wordt semi-automatisch een Jabber ID en iedereen kan de client gebruiken die hem/haar bevalt.

Door het open Voice protocol krijgen alle clients binnen de kortste keren ook Voice mogelijkheid, cam zal dan niet lang meer duren. Nog even en Microsoft gaat Jabber gebruiken in hun MSN messenger (als die dan nog bestaat)

/Zwijmel

Seriously, zodra GT open server <-> server connecties aanbied, zet ik meteen een Jabber server neer voor mijn gebruikers. Het zijn er dan misschien maar 100, maar je moet ergens beginnen nietwaar?

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Sinds een paar weken heb ik ook G-Talk geinstalleerd.
Echter de laatste tijd heb ik problemen met het inloggen op de G-mailserver, ook vanuit de Inbox in de Google-ballon.
Daarnaast heb ik sinds gisteravond problemen om berichten te versturen in msn (7.5).
Kan wel cammen, bestanden versturen en tekst ontvangen, maar geen tekst versturen.
Doe ik dit gelijktijdig in de Windows msg, dan werkt dit wel.
Ook inloggen met een andere naam verhelpt het probleem niet.

Kan het zijn dat zoveel messengers elkaar bijten?

2k op west bij Pv Output

• TheovdS
  • Laatst online: 16-01 02:24
Geurt-kun schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:15:
Sinds een paar weken heb ik ook G-Talk geinstalleerd.
Echter de laatste tijd heb ik problemen met het inloggen op de G-mailserver, ook vanuit de Inbox in de Google-ballon.
Daarnaast heb ik sinds gisteravond problemen om berichten te versturen in msn (7.5).
Kan wel cammen, bestanden versturen en tekst ontvangen, maar geen tekst versturen.
Doe ik dit gelijktijdig in de Windows msg, dan werkt dit wel.
Ook inloggen met een andere naam verhelpt het probleem niet.

Kan het zijn dat zoveel messengers elkaar bijten?
Heb je nieuwste versies? Anders zou ik het ook niet weten, maar kun je misschien wat ervaringen vertellen? Bevalt Gtalk een beetje?

Zijn er hier al veel mensen die het gebruiken?

• Geurt-kun

Geurt-kun

Om de een of andere vage reden was XP Firewall ingeschakeld, waardoor ik geen berichtjes meer kon zenden. |:(
Na het uitschakelen van de Firewall en een reboot werkt alles weer normaal. :*)

Wat betreft G-Talk.
Ik vind het fijn werken, hoewel ik er nog niet veel ervaring mee heb.

2k op west bij Pv Output

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 14:05

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Mensen die nog problemen met trillian hebben:
1. New official Jabber plugin (03 Oct. 2005) http://www.ceruleanstudios.com/downloads/detail.php?item=313

2. http://obscurity.ceruleanstudios.com/~rcb/jabber-gmail.zip

Mijn standaard jabber plugin werk trouwens zonder problemen!
Kwam dit ergens tegen alleen.

[ Voor 23% gewijzigd door Cmdr_Satan op 20-01-2006 01:00 ]

System specs

• apNia

apNia

Misschien heel dom, maar als ik nou de vergelijking GTalk <> Skype maak.. wat zijn de upsides/downsides tov elkaar

• bartvb
Skype = Helemaal gesloten
Gtalk = Vrijwel helemaal open
Skype heeft SkypeOut/In
Gtalk kan nog niet overweg met POTS (maar dat veranderd zodra ze ook SIP support toevoegen gok ik).

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

apNia schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:21:
Misschien heel dom, maar als ik nou de vergelijking GTalk <> Skype maak.. wat zijn de upsides/downsides tov elkaar
Ik heb enige ervaring met Skype en Google Talk en voor de gebruiker maakt het niet zo heel erg veel uit. Met Skype kun je wel gewone telefoonnummers bellen en met GT (nog) niet, maar dat is het enige significante verschil voor gebruikers.

Wat ik wel heel erg belangrijk vind is dat Skype een gesloten protocol gebruikt en Google Talk gebruikt het Open XMMP protocol. Hierdoor is het voor iedereen mogelijk om een client en server neer te zetten voor het XMMP "netwerk" (wat net zo min echt bestaat als het SMTP netwerk, maar het woord netwerk beschrijft nog het minst slecht wat het echt is).

Hierdoor zit niemand vast aan 1 programma en kan iedereen de client en server kiezen die hem of haar het beste bevalt. Pluspunt is ook dat door de heterogene samenstelling van het "netwerk", het moeilijk zal worden om een worm/virus te schrijven wat net zo'n grote impact zou kunnen hebben als bij MSN mogelijk is.

offtopic:
Ik zou nog als voordeel voor GT kunnen aandragen dat de interface van het programma lekker slick is, maar aangezien ik dat programma niet gebruik vanwege de hierboven genoemde openheid, zal ik dat niet doen. Bovendien is dat sterk smaak-afhankelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Gerco op 20-01-2006 10:29 ]

• Janoz
  • Laatst online: 12:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Niet alleen het xmmp protocol is open, google heeft zelfs de specs + sourcecode van het talk gedeelte openbaar gemaakt. Iedereen kan zijn message client dus uitbreiden met het talk gedeelte.

Het is dus in principe voor iedereen mogelijk om een googletalk2voip brug te implementeren.

@gerco: Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat google tegenwoordig ook de server - server communicatie open heeft gezet gezien de belofte die je begin september gemaakt hebt ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Janoz op 20-01-2006 10:44 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Janoz schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:42:
@gerco: Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het feit dat google tegenwoordig ook de server - server communicatie open heeft gezet gezien de belofte die je begin september gemaakt hebt ;).
Ik heb een paar dagen terug jabberd2 al geinstalleerd, maar ben niet weg van de virtual hosting mogelijkheden. Daarom ben ik nu ejabberd aan het installeren.

Bij jabberd2 moet je namelijk voor elk domain een sessionmanager draaien, niet zo erg, maar die moet ook een eigen configfile hebben etc. Ik heb geen zin om elke week een nieuwe configfile toe te voegen. ejabberd schijnt dat beter te kunnen en door de mogelijkheid om eenvoudig een eigen authentication module te schrijven kan ik het ook makkelijk in mijn domain database knopen.

Helaas was de eerste reaktie van een gebruiker: "Wat is jabber?".

Ik doe niet aan loze beloftes, maar het zal nog wel een weekje kunnen duren voor het draait. Geen idee of iemand er gebruik van gaat maken, maar men kan altijd hopen, niet waar?

edit:

Helaas was ik iets te optimistisch over ejabberd, blijkbaar is het nog lang niet zo makkelijk om er een MySQL db aan te knopen als ik dacht. Zeker een andere server in mijn hoofd.

Heeft iemand nog een idee voor een Open Source jabber server die virtual hosting aankan zonder dat ik voor elke host een configfile moet maken? Bij voorkeur iets wat zijn authenticatie en domain data uit een MySQL table kan lezen.

Virtual hosts kunnen toevoegen zonder een restart is natuurlijk een must.

Ik probeer JIDs uit te delen als e-mail adressen en dus ook automatisch van elk e-mail adres op mijn server een JID maken. Dat lijkt me de beste manier om het te doen. Als ik dat verkeerd begrijp, hoor ik het ook graag.

[ Voor 28% gewijzigd door Gerco op 20-01-2006 11:12 ]

• Benotti
Ik heb ff lopen zoeken en heb hier en daar wat gelezen dat je msn contacten kunt toevoegen aan Google Talk, echter heb ik nergens gevonden hoe precies (voorwaarden etc).

Wanneer ik zelf probeer een @hotmail.com toe te voegen, wil Google Talk een Gmail invite opsturen. Aangezien ik geen zin heb om al mijn contacten een invite te sturen (en ik ook denk dat niet iedereen een Gmail wil gaan nemen), vraag ik mij dus af of het idd mogelijk is en zo ja, hoe dan :?

• bartvb
Voor zover ik weet kan ejabberd auth via MySQL doen alleen is er nog geen (officiele) MySQL driver, dacht dat de officiele distributie alleen nog via ODBC werkt maar zeker weten doe ik dat niet.

Met MSN mensen praten kan alleen als je een transport toe kunt voegen aan je Gtalk account. Waarschijnlijk kan je het beste even iets als Psi installeren en op zoek gaan naar wat documentatie over transports (i.e. welke servers je kan gebruiken en hoe dat verder in z'n werk gaat). Ik gebruik inmiddels al jaren uitsluitent Psi als m'n client met een MSN en ICQ transport. Werkt prima. Enige nadeel is dat filetransfer nog niet werkt maar de nieuwe PyMSNt heeft support voor Jabber<->MSN filetransfers, iig in beta.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

*kickje*

Ik kreeg net bij mn Gmail een bericht dat het tegenwoordig in de inbox geintregeerd is. Goede actie zou ik zo zeggen, echt populair was het nooit, en nu heeft iedereen met een gmail adres iig ook een gtalk ding :)

edit: foutje, dat klopt ws niet 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Technicality op 14-02-2006 23:57 ]

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 06:22
Het is al een tijdje geleden dat er hier gereageerd is, maar vind het onzin een nieuwe topic op te starten.

Ik heb een vraag over Google Talk ... ;)

Kan je google talk ook op een bedrijfsnetwerk gebruiken, zonder internet aansluiting.

Wij hebben een intern netwerk waar meerdere filialen op aangesloten zijn
en het lijkt mij gemakkelijk om te kunnen communiceren via google talk.
Mede omdat er dat ook documenten en spreadsheet gedeelt kunnen worden met een gmail account, (uiteraard zou dit waarschijnlijk moeten gebeuren via het internet, aangezien alles online opgeslagen wordt) zou de keuze vallen op google ipv msn.

Zou dit mogenlijk zijn, als ik google talk download en vervolgens op de pc aangesloten op het internenetwerk installeer ...

Zoniet zijn hier alternatieven voor ...
En is het een en ander veilig ... niet dat er echt betrouwbare informatie verstuurd zal worden ;)

Nogmaals voor de duidelijkheid, in praat over 2 aparte pc`s per werkplek. 1 aangesloten op het internet 1 aangesloten op een bedrijfsnetwerk zonder internet verbinding.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• wagenveld
  • Niet online
Ik denk het niet, aangezien je je aan moet melden met een google account en dus verbinding met de google servers moet hebben. Wat jij wilt kun je met bijvoorbeeld een jabber-server oplossen, of waarschijnlijk ook wel met sametime.

• Joen
Google Talk maakt contact met chatservers op het internet. Alle PC's waar het op draait hebben dus een internetverbinding nodig.
Wil je chatten op een bedrijfsnetwerk dan zul je op zoek gaan naar een soort LAN messenger programma.

• wcduck
  • Niet online
Vorig jaar was het erg makkelijk om bestanden te versturen via Google Talk. Tegenwoordig lukt dit niet meer. Als ik ga zoeken naar waarom dit niet werkt, wordt gezegd dat de andere persoon geen GTalk gebruikt. Bij al deze personen klopt dit echter niet. Het versturen/ontvangen van bestanden werkt gewoon niet, bij niemand. Hebben jullie hier ook last van (of een oplossing voor)?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 16:45
Probeer de US versie van Gtalk ipv van de NL versie.

• wcduck
  • Niet online
Cabo, bedankt!! Het werkt. Wanneer de twee personen allebei de US versie hebben werkt alles wel.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 20:10

DeZzL

Rocket surgeon

Er is nu ook een Google Talk Labs Edition.
New! Desktop notifications from the following services:
  • Gmail
  • Calendar (with a new snooze option!)
  • Orkut

[ Voor 41% gewijzigd door DeZzL op 21-05-2008 15:34 ]

• Geurt-kun

Geurt-kun

DeZzL schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:33:
Er is nu ook een Google Talk Labs Edition.
New! Desktop notifications from the following services:
  • Gmail
  • Calendar (with a new snooze option!)
  • Orkut
Had het naast Gtalk geinstalleerd, maar dat gaf toch wel problemen. Als ik na een reboot een uurtje weg ging liep m'n pc zo vast als een huis.
Na het verwijderen van Gtalk draait alles weer goed. Draai nu verder op de Labs Edition, maar vind het wel jammer dat er in de Labs Edition geen icoon voor de mailbox meer is.

2k op west bij Pv Output

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit programma is in een betafase, dus als er iets ontbreekt kan je dat het beste ook even via dit formulier aan Google melden.