Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe instant messenger GoogleTalk beta geïntroduceerd*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:01
Op Telegraaf.nl hebben ze het erook al over, en hier staat het wat uitgebreider. Zou ook Voip fucntionaliteit hebben ala Skype. Ben benieuwd, sta er positief tegenover sinds ik een beetje op MSN schijt sinds 7.0.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Google is mij iets te comercieel bezig de laatse tijd. Google-desktop search heeft contact met google, GMail scant mail om je reclame te sturen, op google zelf vind je heel veel prive materiaal. enz enz.

Ik wacht het nog even af.

http://www.hroling.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En wat was je van plan met dit topic, met z'n allen vol verwachting naar de klok kijken zonder iets te weten over ondersteunde netwerken of functionaliteiten anders dan VOIP? :P

Wat mij betreft wordt het pas interessant als het ding er is en we er mee kunnen werken/spelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

F_J_K schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:42:
Wat mij betreft wordt het pas interessant als het ding er is en we er mee kunnen werken/spelen.
AMEN!
En verder:
Hoe laat morgen :? In welke tijdzone :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Het is ook al geen gerucht meer " Several un-named Google Executives have confirmed that Google will be announcing "Google Talk" tomorrow."

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

bolke schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:33:
Google is mij iets te comercieel bezig de laatse tijd. Google-desktop search heeft contact met google, GMail scant mail om je reclame te sturen, op google zelf vind je heel veel prive materiaal. enz enz.

Ik wacht het nog even af.
Ik wacht inderdaad ook nog even tot het daadwerkelijk is gearriveerd, maar ik kan het niet laten om even te zeggen: Google is een beursgenoteerd bedrijf, gericht op het maken van winst. Hoe bedoel je te commercieel? Je eerste twee argumenten zijn opgenomen in de voorwaarden die je accepteert bij het installeren/aanvaarden van het product. Privemateriaal op Google, dat is hetzelfde als je je belastingaangifte op straat laten slingeren en dan boos wordt dat iemand het leest, eigen domme schuld dus.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:52:
Het is ook al geen gerucht meer " Several un-named Google Executives have confirmed that Google will be announcing "Google Talk" tomorrow."
Ehm, en het is geen gerucht meer omdat? :X 8)7 :+

[ Voor 16% gewijzigd door FirePuma142 op 23-08-2005 21:56 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
FirePuma142 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:55:
Google is een beursgenoteerd bedrijf, gericht op het maken van winst. Hoe bedoel je te commercieel?
Ik denk dat hij probeert te zeggen dat Google niet meer is waarmee het groot geworden is.

Overgens kan een beursgenoteerd bedrijf nog altijd té commercieel zijn. Winst is een middel voor een bedrijf om het voortbestaan te bewerkstelligen. Bij te commerciele bedrijven, word winst al een doel gezien om aandeelhouders blij te maken, maar worden de andere stakeholders wel eens uit het oog verloren

Verwijderd

Hoezo niet meer is waarmee het is groot geworden? Google is juist bezig met waarmee ze groot zijn geworden, op basis van informatie de best mogelijke data die daarbij past opzoeken en presenteren. Dit doen ze met de zoekmachine, met gmail, met orkut, met hun eigen hardware oplossingen, met adwords, met gmaps, en je kunt er vanuit gaan dat ook in de messenger op basis van gesprekken de bijbehorende advertenties worden opgezocht die je in een advertentie blok krijgt te zien.

Google is gewoon een hele range aan producten aan het brengen die draaien om de basis van Google, informatie. :)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Klaus_1250 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:10:
[...]

Ik denk dat hij probeert te zeggen dat Google niet meer is waarmee het groot geworden is.

Overgens kan een beursgenoteerd bedrijf nog altijd té commercieel zijn. Winst is een middel voor een bedrijf om het voortbestaan te bewerkstelligen. Bij te commerciele bedrijven, word winst al een doel gezien om aandeelhouders blij te maken, maar worden de andere stakeholders wel eens uit het oog verloren
Blijkbaar kun je van alleen zoekresultaten en de daarbij behorende advertentieverkopen niet genoeg winst maken om het voortbestaan als technologisch en economisch marktleider te continueren, en wordt er naar andere middelen gezocht waardoor dat wel mogelijk is. En gelukkig is Google niet meer waar het mee groot geworden is, maar is Google meer geworden.
Té commercieel tenzij er tegen de wet en/of ethiek wordt geopereerd is mijns inziens niet mogelijk, ook na het financieel veiligstellen van de toekomst van het bedrijf (wat volgens mij godsonmogelijk is, maar wel een conclusie voortvloeiend uit jouw opmerking dat een bedrijf winst slechts gebruikt om het voortbestaan te bewerkstelligen), blijft er altijd nog een ander doel, het uitkeren van een hoger dividend, het in waarde vermeerderen van het beursgenoteerde bedrijf, en zoals Google al doet, uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden blijven houden/mogelijk maken voor de werknemers, het (prive door execs) steunen van goede doelen (Gates, Murdoch, Ikea-man (hoe-heet-ie-nou), etc). Er zijn altijd redenen om meer winst te willen maken, waarbij de andere stakeholders (wie/wat/waar had je eigenlijk in gedachten?) ook loon naar werken krijgen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

F_J_K schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:42:
En wat was je van plan met dit topic, met z'n allen vol verwachting naar de klok kijken zonder iets te weten over ondersteunde netwerken of functionaliteiten anders dan VOIP? :P
Er is een Jabber-compliant server gesignaleerd op talk.google.com (hetgeen betekent dat er via modules waarschijnlijk ook toegang is tot andere netwerken!).

Ik denk dat het groots kan worden, ben ERG benieuwd. Eindelijk de doorbraak van Jabber?

Rustacean

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 11:06

Macros

I'm watching...

Als je een gmail account hebt dan kan je mbv. Jabber inloggen op talk.google.com.
Je username is alles voor de @ en je paswoord is je gmail paswoord.
Vul talk.google.com in als server en enable "use TLS if available".

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Je kunt ook gewoon naar http://www.google.com/talk/ gaan ;)

let op die laatste slash, anders werkt het niet :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 08:40 ]

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:21
Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/talk/images/client.gif

http://www.google.com/talk/

Het ziet er wel mooi clean uit...

Is dus IM + voip maar heb nog nergens gelezen over bellen met vaste nummers...

• djc
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ik heb hem ook al gedownload. Alleen weet ik niet of ze nou zo'n brug geinstalleerd hebben dat je kan praten met MSN-gebruikers, ik kan volgens mij op dit moment geen MSN-gebruikers toevoegen, hetgeen het wel iets minder nuttig maakt natuurlijk (dan moet Google eerst een flinke critical mass bereiken). Verder is er in de Talk-client volgens mij geen manier om je Display Name in te stellen onafhankelijk van hoe die is ingesteld in GMail, dat is ook een beetje jammer wat mij betreft.

Rustacean

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 07:59

Shaidar

Dit is exact wat ik nodig heb ... Google 'TALK' en niet nog een messenger waarmee je zogezegd ook nog DVDs kan branden en een eitje bakken ...

Zéér minimaal, chatten met elkaar of "voice-chatten" .. zéér indrukwekkend :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ach... waarschijnlijk is er over een paar dagen een plugin voor Trillian beschikbaar. En voor Miranda zal het ook niet lang duren.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Boss schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:03:
Ach... waarschijnlijk is er over een paar dagen een plugin voor Trillian beschikbaar. En voor Miranda zal het ook niet lang duren.
Die is er al. ;) Google maakt gewoon gebruik van het Jabber netwerk. Voor meer informatie, en ook hoe je het moet opzetten kan je hier kijken. :)

Signature

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 02:36
Ziet er goed uit :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

k probeer in te loggen met Gaim, maar ik krijg "405 Not Allowed" terug. Vervolgens probeer ik om zonder resource in te loggen, maar dat laat Gaim niet toe. Weet iemand de goede instellingen voor een Jabber/XMMP client?

edit: Hmm, die Gaim help pagina bestaat nu wel, 10 min geleden nog niet :) Moet lukken nu.

edit2: Yup gelukt! Nu al mn contacts nog overtuigen van het nut van Jabber.

[ Voor 34% gewijzigd door Gerco op 24-08-2005 10:15 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Eindelijk is deze messenger. er waren al volgens mij geruchten over dat deze er zou komen in september 2004.
Google kenende zal het denk ik niet lang duren voordat ook msn gebruikers gebruik kunnen maken van deze IM met hun msn accountje...

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Lukt het iemand met Miranda en de Jabber-plugin gebruik te maken hiervan? Mij lukt het in ieder geval (nog) niet. Zowel als login server als 'connection host' heb ik talk.google.com ingevuld.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Manuzhai schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:51:
Ik heb hem ook al gedownload. Alleen weet ik niet of ze nou zo'n brug geinstalleerd hebben dat je kan praten met MSN-gebruikers, ik kan volgens mij op dit moment geen MSN-gebruikers toevoegen, hetgeen het wel iets minder nuttig maakt natuurlijk (dan moet Google eerst een flinke critical mass bereiken). Verder is er in de Talk-client volgens mij geen manier om je Display Name in te stellen onafhankelijk van hoe die is ingesteld in GMail, dat is ook een beetje jammer wat mij betreft.
Denk ook niet dat ze een feature gaan inbouwen waarmee je dus MSN Gebruikers zou kunnen toevoegen aangezien ze in de help hierover het volgende melden:
Inviting your friends
The number of non-Gmail users you can invite at any one time is determined by the number of Gmail invitations you have left in your account. We try to make sure users have lots of Gmail invitations to give away but if you run out, please be patient. Normally, users receive more Gmail invitations within a day or two.
Het is dus in weze gewoon een promotie actie om GMail nog bekender te maken :+ Kijk, als alle mensen overstappen naar GMail en Google Talk raakt MSN langzaamaan zijn monopolie kwijt al zeg ik hetzelf.

Overigens denk ik wel dat er soortement van plugins beschikbaar gaan komen waarmee MSN gaat werken, want er wordt namelijk het nodige aan developers informatie verstrekt waarmee je dus addons zou kunnen bouwen...

• -Marjo-
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

schrijver schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 08:41:
[afbeelding]

http://www.google.com/talk/

Het ziet er wel mooi clean uit...

Is dus IM + voip maar heb nog nergens gelezen over bellen met vaste nummers...
Ziet er geinig uit. Ik ga het ook even proberen...

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

SigmundFreud schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:29:
Lukt het iemand met Miranda en de Jabber-plugin gebruik te maken hiervan? Mij lukt het in ieder geval (nog) niet. Zowel als login server als 'connection host' heb ik talk.google.com ingevuld.
Probeer als login server eens gmail.com, als connection host talk.google.com en zorg dat TLS op poort 5222 aanstaat. In mijn geval dus:

Username: gerco.dries
Login server: gmail.com
Connection Host: talk.google.com

Over MSN samenwerking:
http://www.google.com/talk/developer.html#service_1
We plan to partner with other willing service providers to enable federation of our services. This means that a user on one service can communicate with users on another service without needing to sign up for, or sign in with, each service.
Het keyword hier is "willing", ik denk niet dat MS "willing" is.

[ Voor 50% gewijzigd door Gerco op 24-08-2005 11:08 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 22:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Manuzhai schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:51:
Verder is er in de Talk-client volgens mij geen manier om je Display Name in te stellen onafhankelijk van hoe die is ingesteld in GMail, dat is ook een beetje jammer wat mij betreft.
Dat is niet jammer, dat is de meest briljante zet van ze tot nu toe! Wordt doodziek van al die BreEzah namen op MSN :P

• Shaidar
  • Laatst online: 24-11 07:59

Shaidar

Ik heb het net even geprobeerd met ene vriend die bij Mercedes werkt. Ikzelf zit bij Dieteren, en onze 2 bedrijven hebben allebei beestige firewalls om zowat alles af te schermen...

Well, guess what, die Voice in Google Talk werkt zonder problemen, geen gekraak, geen onderbrekingen, superhelder, etc etc ...

Dat dat thuis zou werken kan ik nog begrijpen, maar tussen 2 bedrijven?

Wij zitten hier ten eerste al achter een proxy, waarop een virusscanner alles in de gaten houdt, dus snel is dat niet ...

En onze firewall houdt in ieder geval alle verkeer tegen, zowel inkomend als uitgaand ... enkel poort 21, 80, en 443 staan open, en dan nog, 21 werkt niet als ze het remote adres niet eerst toevoegen, en 403 werkt alleen als er SSL gebruikt wordt (een ftp op poort 403 werkt niet) ... Ofwel moet Google Talk alles door poort 80 proppen?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Sendy
  • Niet online
Jabber heeft inderdaad de mogelijkheid om alles door port 80 te proppen. Dat is handig voor gebruikers achter een firewall. :*)

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

shaidar schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:16:
[...] Ofwel moet Google Talk alles door poort 80 proppen?
Nee hoor, Google Talk maakt gebruik van poort 5222 zoals te lezen is in de FAQ van Google Talk en ook te lezen is in de developers informatie. Het lijkt er dus op dat poort 5222 niet geblokt wordt door de proxy server bij jullie bedrijven...

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-11 13:42

slazh

Here To Stay

Iemand enige idee hoe je iemand toevoegd mbv Gaim?
Add Buddy functie van Gaim werkt iig niet (user wordt wel geadd maar komt nooit met status online).

Of zal dit iets zijn dat je puur en alleen met Google Talk kan doen?

Verwijderd

Hoe kan ik met mijn @jabber.org account inloggen op Google Talk?

Ik kan dit nergens vinden, ook niet in de help.

• Janoz
  • Laatst online: 12:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Eindelijk een grote speler achter jabber. Dat zal tijd worden :D. Iedereen die trouwens begint te brullen over 'vendor lockin omdat je gmail moet hebben' moeten eens even gaan kijken hoe het jabber protocol exact in elkaar zit. Je bent niet verplicht om gebruik te maken van gmail. Je kunt ook een andere jabber server gebruiken en nog steeds met gmail mensen chatten (en bellen).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:54:
Hoe kan ik met mijn @jabber.org account inloggen op Google Talk?

Ik kan dit nergens vinden, ook niet in de help.
Dat kan niet je moet een GMail account hebben. Zie hiervoor maar de FAQ van Google Talk. Staat overigens ook al in dit draadje vermeld.

De titel van dit draadje kan overigens wel hernoemd worden aangezien het niet meer morgen is en de IM inmiddels is gelanceerd

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 21:36

Ruudboy

Database Beheerder

Hmmm... could not authenticate to server

raar

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Easter egg in Google Talk :?
Ik zag in deze weblog post van Asa Dotzler (Firefox ontwikkelaar) dat er een spelletje o.i.d. zit in Google Talk. In Google Groups van Google Talk wordt er ook al over gesproken.

Het komt erop neer dat je wumpus.game@gmail.com als e-mail adres moet toevoegen en dan kan je gaan spelen...

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

Ik zal straks even testen of Google Talk in China niet geblokkeerd wordt. Sinds enkele dagen wordt in Shenzhen Skype geblokkeerd door China Telecom :(

Kan iemand dit bevestigen:

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/5535/gtvsskype1py.jpg

Heeft er iemand ervaring met echo of de geluidskwaliteit tov Skype?

[ Voor 38% gewijzigd door T.T. op 24-08-2005 12:18 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb net Google Talk geprobeerd en momenteel ben ik er zeer tevreden over. Ik ga zoveel mogelijk mensen uit mijn msn lijst over proberen te halen om Google Talk te gaan gebruiken. Ben ik eindelijk eens van dat MSN af (ik kan wel gaim gebruiken ofzo, maar vindt msn toch het fijnst werken).

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Janoz schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:55:
met gmail mensen chatten (en bellen).
Dat bellen is interessant trouwens. Dit is gebaseerd op een SIP-Protocol waarvan Google de documentatie zeer snel open zal stellen, zodat alle clients dit kunnen implementeren. Dit biedt hele goede kansen voor de Open protocollen. Erg mooi. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 20:36
Hopelijk komt er snel support om mensen met msn toe te voegen.

Beter is natuurlijk als deze zelf gewoon overstappen op gmail, maar dat zal niet altijd even makkelijk zijn :P

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 14:16

robbydw

live your life

IM zoals IM hoort te zijn :) Just IM en niks meer....

Geen commentaar

• Dutchmega
  • Niet online
Nette IM. Het is natuurlijk nog basic maar ik vindt de hele basic stuff heel relaxt :) Daarnaast ben ik van alle breezah-lui af.

dutchmega@gmail.com hier.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Helaas GT werkt niet onder Wine, dan maar wachten op het openstellen van het Voice protocol en inplementatie in Gaim :(

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

_/-\o_ Dit programma werkt ook in China (Shenzhen) en de geluidskwaliteit is echt perfect!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

T.T. schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:46:
_/-\o_ Dit programma werkt ook in China (Shenzhen) en de geluidskwaliteit is echt perfect!
Heel interessant, maar zoals jezelf al meldt is Skype ook al geblockt, dus het duurt mijns inziens niet zo heel erg lang voordat je ook niet meer met Google Talk kan bellen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even de titel aan, aangezien vandaag morgen is 8)7
Morgen nieuwe IM van Google geintroduceerd? > Nieuwe instant messenger GoogleTalk beta geïntroduceerd*
Mocht iemand een betere suggestie voor hebben kan je even op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif klikken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik vind het wel relax, dat google talk. Beetje jammer dat je zovaak iemand achter elkaar kan bellen. Dat is vrij irritant.. >:)

guidomols_apenstaartje_gmail_com

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mensen in de Tweakers Huiskamer loopt een topic waarin je IM adressen uit kan wisselen. Zoals jullie wel weten is Software Algemeen gewoon een techforum, dus laten we ontopic over de messenger zelf verder gaan. Adressen uitwisselen kan prima verder in Wissel hier je Google Talk-account uit

Mijn spoorwegfotografie

• Nakebod
  • Laatst online: 13:13

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:19:
Ik vind het wel relax, dat google talk. Beetje jammer dat je zovaak iemand achter elkaar kan bellen. Dat is vrij irritant.. >:)

guidomols_apenstaartje_gmail_com
Hoe bedoel je "zovaak iemand achter elkaar kan bellen"?
Die opmerking heb ik vandaag eerder gelezen (Geloof in het HK topic) maar kan Google Talk vanavond pas proberen.. dus vertel vertel :D
Je belt iemand, en dan kan je blijven bellen naar dezelfde persoon, ookal bel je deze al?
Indien dat zo is: het is en blijft een beta, dus Google staat open voor feedback neem ik aan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 20:36
Hier kun je features suggesties indienen. Heb er net al twee drie gestuurd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Benotti op 24-08-2005 13:49 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik ben het aan het proberen met een vriend, dit werkt heerlijk, enorm intuïtief ! This is a keeper !!

Tips:
  • dubbelklik eens op de titelbalk van de venstertjes
  • SHIFT+ENTER werkt in GoogleTalk hetzelfde als in MSN Messenger
  • de vensters zijn magnetisch/sticky
  • je custom statussen worden onthouden/gecached

[ Voor 55% gewijzigd door Phuncz op 24-08-2005 14:01 ]

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:54
Design heerlijk clean.

hou nu al van het programma _/-\o_

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

leuk programma :)
Toch maar geinstalleerd op aandringen van Vinnienerd :P.

Vrolijk deuntje als iemand een call naar me stuurt Afbeeldingslocatie: http://www.free4all.nl/forum/global/www/smileys/cheer.gif
Word ik zo vrolijk van :).

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 24-08-2005 14:07 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-11 19:27
Heerlijk proggie!
Helder, eenvoudig, en anti-bReEzAh!

Tevens kun je ook groepsgesprekken beginnen, ik belde immers iemand die toevallig op dat moment op Skype zat, hij accepteerde het gesprek en we konden met zn 3en praten.

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Is er ergens meer informatie verkrijgbaar over wat Google in de toekomst van plan is om toe te voegen aan Google Talk?

Ik zou namelijk graag willen weten of ze ook van plan zijn om bestandsoverdrachten en webcamsupport toe te voegen aan de functionaliteiten.

Ik wil zelf (net als iedereen) heel graag van MSN af, maar ik gebruik elke avond MSN om te kunnen webcammen met mijn vriendin. Ook gebruik ik MSN om bestanden (muziek) naar haar over te sturen. Google Talk zou echt een goede concurrent worden voor MSN als ze deze basisfunctionaliteiten ook toe zouden voegen.

Edit:
Ik ben een beetje scheel/oud aan het worden. Uit de about van Google Talk:
15. What new features are you working on?

We could tell you, but then you'd have to promise to not talk about it... Joking aside, Google Talk is still in beta, and we're working hard to add features and make improvements. We're just not quite ready yet to reveal the other cool things we've got planned. We can say this, though: we believe strongly in user choice and open standards, and we are committed to letting users access Google Talk using the client and platform of their choice, as well as to enabling our users to talk with users from other service providers.

We also want to keep making Google Talk better and we want your ideas and feedback to help make this happen! Talk to us using the Help link in the Google Talk interface. Let us know what you like, what you don't like, and what you'd really like.

[ Voor 45% gewijzigd door Barracuda_82 op 24-08-2005 14:35 ]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik snap niet zo goed waarom iedereen zich zo druk maakt over de layout van MSN. Ik gebruik Windows Messenger, en deze ziet er ook simpel en kaal uit. Geen geouwehoer of niks, gewoon simpel en overzichtelijk. Zelfde als Google Talk.

Welke ik overigens niet zo snel zal gebruiken. Al die pakketten, 1 is meer dan genoeg. :)

It’s the economy, stupid!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Iemand zin om een overzicht van de features en mogelijkheden te maken, en daar een ervaringentopic mee te openen? Laat het dan even aan me weten. Voorkomt dat er mensen dubbel aan de slag gaan. Jullie weten me te vinden :*

Mijn spoorwegfotografie

• Nakebod
  • Laatst online: 13:13

Nakebod

Nope.

Volgens Webwereld zou een webcam al moeten werken:
Met Google Talk kunnen gebruikers online chatten en live videogesprekken voeren als ze beschikken over een webcam en een microfoon.
Heb echter nergens een optie gezien voor een webcam, dus zal webwereld er naast zitten (Wel helaas, maar denk dat Google dit nog wel gaat toevoegen.)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Jammer dat Google zelf niet zo veel informatie geeft op hun website.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:31
Ik heb al wat mensen met een @gmail.com aan m'n jabber-roster toegevoegd... moet ik die lui online kunnen zien als ik zelf een @jabber.org heb :?

Is niet helemaal duidelijk namelijk :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-11 18:10
Nee, op het moment is er (helaas) nog een strikte scheiding tussen het 'normale' XMPP netwerk (jabber.org en dergelijke) en de @gmail.com accounts. Hierdoor kan je vanuit Google Talk niet communiceren met mensen op jabber.org (of jabber.xs4all.nl, etc) en andersom. Ik hoop _heel_ hard dat dit erg snel gaat veranderen. Anders zou dat wel heel erg Evil zijn van Google :/

• JoRuZ
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12-2024

JoRuZ

Uw advertensie hier? Mail mij!

ik krijg mijn gmail account niet unlocked? als ik inlog zegt hij dat mijn account locked is en ik moet inloggen op google.com/accounts, ik doe dat, maar hij blijft locked? of moetik in google.com/accounts nog handelingen verrichten?

[ Voor 16% gewijzigd door JoRuZ op 24-08-2005 15:08 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
JoRuZ schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:07:
ik krijg mijn gmail account niet unlocked? als ik inlog zegt hij dat mijn account locked is en ik moet inloggen op google.com/accounts, ik doe dat, maar hij blijft locked? of moetik in google.com/accounts nog handelingen verrichten?
Zomaar een gokje, maar verander je password eens naar iets anders?

Mijn spoorwegfotografie

• JoRuZ

JoRuZ

sanfranjake schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:10:
[...]

Zomaar een gokje, maar verander je password eens naar iets anders?
al gedaan, ik had een password dat vroeger nog wel, maar nu niet meer geaccepteerd werd (te makkelijk) maar kheb hem veranderd en blijft locked :|

• cryforhelp
  • Laatst online: 23-11 21:17
Goh, tis wel clean, maar ik heb nog wel een feature request lijstje:

• File transfers
• Display name kunnen veranderen
• Andere fonts kunnen instellen
• Smilies

En ander spul dat ik ook nog steeds onder MSN wil hebben, namelijk een status voor bepaalde groepen in kunnen stellen.

Verwijderd

Waarom iedereen zo enthousiast? :) vind het maar karig eigenlijk.. geen smilies, geen webcam, niks spectaculairs. Zijn genoeg 'cleane' IM clients en zelfs MSN kan lekker clean zijn met de nodige patches. Ik zie nou niet 1 2 3 wat Google Talk mij boven Skype en MSN bied eigenlijk :).

Google is een hype :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 15:25 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

cryforhelp schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:21:
Goh, tis wel clean, maar ik heb nog wel een feature request lijstje:

• File transfers
• Andere fonts kunnen instellen
• Smilies

En ander spul dat ik ook nog steeds onder MSN wil hebben, namelijk een status voor bepaalde groepen in kunnen stellen.
Als je MSN wil met een andere look, blijf dan bij MSN en plak er een skin over |:(

• JoRuZ

JoRuZ

JoRuZ schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:14:
[...]

al gedaan, ik had een password dat vroeger nog wel, maar nu niet meer geaccepteerd werd (te makkelijk) maar kheb hem veranderd en blijft locked :|
inloggen met een ander gmail account en daarna weer de eerste fixde dit

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Die smileys zijn wel pauper ingevoerd :P

En och ja...prima programma, mocht iemand het gebruiken ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 16:45
Ik hoop dat bestanden versturen vlot en stabiel gaat. Op msn gaat dat soms met 1 kb/s 8)7

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:09

scorpie

Supra Addict

Caboman schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:45:
Ik hoop dat bestanden versturen vlot en stabiel gaat. Op msn gaat dat soms met 1 kb/s 8)7
Het zit er niet in... :z

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Iedereen is erg kritisch over een BETA programma dat nog geen 12u uit is. Ik weet niet of iemand zich nog het begin van MSN Messenger herinnert ? Vergelijk het maar eens. Wat ze afgeleverd hebben is wel van hoogstaande kwaliteit. File transfers en andere fratsen komen er wel aan.

edit:
Dit is de allereerste MSN Messenger versie, verwacht niet te veel van deze versie, maar voor de wat oudere pc's is het handig.

Voordelen :

-Snel
-Geen overbodige poespas

Nadelen :

-Geen bestanden verzenden
-Niks mee te doen behalve alleen chatten

Het is ook nog eens erg BrEeZaH-proof, ze kappen er al mee als ze ontdekken dat ze hun naam niet om de 10 seconden kunnen aanpassen :D

[ Voor 26% gewijzigd door Phuncz op 24-08-2005 16:04 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:00:
Iedereen is erg kritisch over een BETA programma dat nog geen 12u uit is. Ik weet niet of iemand zich nog het begin van MSN Messenger herinnert ? Vergelijk het maar eens. Wat ze afgeleverd hebben is wel van hoogstaande kwaliteit. File transfers en andere fratsen komen er wel aan.

[edit]Dit is de allereerste MSN Messenger versie, verwacht niet te veel van deze versie, maar voor de wat oudere pc's is het handig.
Google heeft een voorbeeld gehad, MSN was een innovator op dat gebied.
((M)IRC daargelaten, imho is irc behoorlijk anders)

Nothing to see here

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 12:52
Wa tzeuren sommigen nou over smilies, webcam functies, e.d. Dit is een net nieuwe bèta, nou ik weet niet of jullie nog weten hoe msn 1 eruit zag.

- Een webcam feature hoeft van mij niet zo nodig, maar kan wel handig zijn.
- Smilies hoeven ook niet, ik hou niet van grafisch geweld en geknipper in mijn gesprekken.
- Handig zou zijn dat je je Friends inkan delen in groepen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ICQ anyone ?
ICQ 200x had veel wat MSN Messenger pas een hele tijd later had...

• Bbfreak
  • Laatst online: 18-07 10:58
cryforhelp schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:21:
Zit erin. Rechtermuisknop -> rename .............
Ik vind het een erg clean programma zeg.
Ik gebruik zelf Trillian Pro en ben daar zeer tevreden over.
Ik wacht het af.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• Janoz
  • Laatst online: 12:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

its_me schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:06:
MSN was een innovator op dat gebied.
Mirabilis is de grote innovator, zij hebben het IM uitgevonden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Dutchmega
  • Niet online
Features waarvan ik vind die erbij moeten komen:
  • Groepen
  • Stabiele en snelle bestanden versturen
  • Mogelijkheid om timestamp weer te geven in gesprekken
  • Logs
  • Groepgesprekken
  • Niet-zelf-instelbare verschillende kleuren per persoon (zodat je snel de berichten uit elkaar kan houden) (bijv. eigen berichten zwart en van iemand anders ietjes blauwer)
Echter ik wil dat het programma simpel en clean blijft.

Werkende feature suggest

[ Voor 33% gewijzigd door Dutchmega op 24-08-2005 16:40 ]

Verwijderd

Bbfreak schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:24:
[...]
Zit erin. Rechtermuisknop -> rename .............
Ehm, dut niet hier hoor :)

• Chester
  • Niet online
Jewel. Niet je zelf renamen. De mensen in je friends list.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Leuke features, waardoor het programma zo bloated wordt als ICQ en MSN nu...
  • Webcam support komt eraan
  • Groepen is no way nodig nu (veel te vroeg)
  • File transfer komt er wel aan
  • Timestamp wil ook niet iedereen
  • Logs zijn er
  • Groepsgesprekken zijn ook mogelijk [edit: toch niet blijkbaar]
  • Kleuren... Wil ook niet iedereen :P
De interesse om het programma te vormen naar een exacte kopie van "MSN Messenger met Messenger Plus", maar dan met een andere naam, is best wel erg... Vergeet niet dat extra features ervoor zorgt dat een programma bloated geraakt. Oftewel: weg cleanheid, weg simpelheid, weg intuïviteit en welkom onoriginaliteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 24-08-2005 17:08 ]

Verwijderd

Is iemand er al achter hoe je meerdere instanties kan opstarten van Google Talk, en zo dus met meerdere accounts tegelijk kan inloggen?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Google heeft er nu ook (eindelijk) een blogposting over geschreven, zie hier ('Google gets to talking', posted by David Bau, Google Talk software engineer)...

• Rogier V
misschien een n00bvraag, maar wat is timestamp?

En trouwens van mij hoeven er geen opties zoals smilies, lettertype/kleur verandering.
Ik vind de eerste Beta versie er goed uitzien, geen poespas in ieder geval. Ik hoop wel op opties zoals groepsgesprekken, filetransfer en webcam.

• Chester
  • Niet online
Timestamp is dat er een tijdstip voor alle berichten staat, van wanneer 't bericht is verzonden/ontvangen (net als op irc :p ).

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 16:45
Rogier V schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:04:
misschien een n00bvraag, maar wat is timestamp?
Dat je tijd ziet wanneer iets word getypt.
[17:08] etc
[17:09] etc

Wat ik wel jammer vind is wanneer ik mijn email check, dat met IE gebeurt :|

Verwijderd

Caboman schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:13:
[...]
Bij Gmail notify kun je dat inmiddels instellen (keuze tussen geinstalleerde browsers), komt hierbij ook nog wel.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hier opent ie in Firefox nogthans. Helaas wel in zelfde scherm als er eentje open staat.

• Rogier V
Chester schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:12:
Timestamp is dat er een tijdstip voor alle berichten staat, van wanneer 't bericht is verzonden/ontvangen (net als op irc :p ).
ik had al zo'n vermoeden ;)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Caboman schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:13:
[...]
Hier heb ik geen last van dat probleem. Ik heb firefox als standaard browser ingesteld en gelukkig wordt mijn mail met firefox gecheckt. :)

• Rogier V
@ Phuncz

Hoe weet je dat webcamfunctie en filetransfer er aan komen? Heb je een link?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
De Beta versie ziet er aardig uit en wel clean ja, maar toch mis ik nog wel wat etra functies.
* Joen wacht gewoon rustig af op watnog komen gaat. :)

Overigens vraag ik mij ook af waar die informatie vandaan komt dat bepaale functies er aan gaan komen.

[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 24-08-2005 17:58 ]

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ziet er erg clean en simpel uit, perfect :)

Mist nog wat features, maar die komen vast nog wel.
Dit lijkt me wel een hit voor op scholen etc waar MSN verboden is. Kleine install, clean uiterlijk, makkelijk weg te stoppen :)

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Het werkt hemels zoals we dat van meneer Google gewoon zijn. Of is het mevrouw? Vandaag minutenlang gebeld. Benieuwd of ik mijn SIP-nummers zal kunnen gaan gebruiken die ik al heb of een nieuwe zal moeten zoeken.

Eindelijk verlost van MSN met al die reclame. Heb wel al 2 bugs gevonden en doorgeseind. eerste was probleem met 2 microfoons en de tweede was de link naar Google Maps. Of gaan ze weldra tonen waar de beler zit? Zoals bij Gizmo Project het geval is. Heb deze al eens doorgemaild.

Nu nog SIP inbouwen en we kunnen bellen naar onze vrienden aan de Noordpool.

Verwijderd

Een vriend en ik hebben het eens even uitgeprobeerd, maar we kwamen erachter dat het niet zo'n succes is.
  • Te simpel
  • Weinig instellingsmogelijkheden, ijvoorbeeld dat je niet in kan stellen waar je chatsessie opgeslagen moet worden, je kunt geen lettertypes instellen, niet instellen welke geluiden je wanneer af wilt laten spelen enzovoorts. En je kunt geen smilies gebruiken.
  • Ook om het te deinstalleren is nog kennis benodigd, want dat moet via configuratiescherm -> software. In het start menu is er geen linkje naar de uninstaller. Kut dus. (n) Ook blijft de map "Google" nog bij program files staan als je het gedeinstalleerd hebt.
  • Een nieuwe functie is ook dat, als je twee stukjes tekst achter elkaar verzend zonder dat de ander daar wat tussen zet, die dan worden "samengevoegd", op een nieuwe regel komt het niewe bericht een stukje ingesprongen.
Maar omdat het nog maar net uit is hoop ik dat het toch een succesvolle instant messenger wordt. :)

Verwijderd

co0lman schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:45:
Heb wel al 2 bugs gevonden en doorgeseind.
Waar en hoe heb je dat gedaan?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:09

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:01:
Een vriend en ik hebben het eens even uitgeprobeerd, maar we kwamen erachter dat het niet zo'n succes is.
  • Te simpel
  • Weinig instellingsmogelijkheden, ijvoorbeeld dat je niet in kan stellen waar je chatsessie opgeslagen moet worden, je kunt geen lettertypes instellen, niet instellen welke geluiden je wanneer af wilt laten spelen enzovoorts. En je kunt geen smilies gebruiken.
  • Ook om het te deinstalleren is nog kennis benodigd, want dat moet via configuratiescherm -> software. In het start menu is er geen linkje naar de uninstaller. Kut dus. (n) Ook blijft de map "Google" nog bij program files staan als je het gedeinstalleerd hebt.
  • Een nieuwe functie is ook dat, als je twee stukjes tekst achter elkaar verzend zonder dat de ander daar wat tussen zet, die dan worden "samengevoegd", op een nieuwe regel komt het niewe bericht een stukje ingesprongen.
Maar omdat het nog maar net uit is hoop ik dat het toch een succesvolle instant messenger wordt. :)
Leuk, maar gebruik je deze opties wel bij de "concurrent"? Je kunt gewoon ja zeggen terwijl het niet zo is, maar zeg even eerlijk (desnoods tegen jezelf...)

Dat iets te simpel is, is een mening... als je wilt communiceren met elkaar kan dat hiermee prima...
Dat je fonts wilt veranderen kan ik me nog voorstellen, maar de plek waar je chatlogs in opslaat... alsof je dat ook bij de concurrent doet (realistisch weer he..).
En tjah, dat deinstalleren dat weet ik niet, heb het er nog lekker opstaan.

Ik vind het tot nu toe prima werken, alleen blijf ik (erbij) ook nog even bij de concurrent omdat daar de meeste mensen nog opzitten.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Wat ze er ook voor opties inzetten, zolang de simpelheid maar niet verloren gaat. Zodra/als je msn contacts kan toevoegen gaat MSN eraf hier :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Phuncz schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:21:
ICQ anyone ?
ICQ 200x had veel wat MSN Messenger pas een hele tijd later had...
ICQ _/-\o_

Sinds de meeste mensen MSN gebruiken werden mijn contacten via ICQ minder en minder. Heb het er maar af gegooid.

ICQ blinkt uit in zijn eenvoud. Ik heb geen behoefte aan al die ^*$# smilies en breezah-taal.

ARME AOW’er

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb het ook, zelfde verhaal als de meesten hier: lekker simpel, lekker clean, alleen maar 2 contacts. Zodra je ook MSN accounts toe kan voegen zal ik het pas gebruiken. Files verzenden is iets wat ik met MSN toch regelmatig gebruik en wat ik toch graag ook zou zien in Google Talk.

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik vind het er allemaal wel erg gaaf uit zien! Alleen nog weinig contact personen, het is wachten tot dat je er MSN adressen in kwijt kan, want dan kan ik helemaal overstappen :).

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
WOW, wat een design. Gebruik al jaren Trillian omdat dat er zo strak uitziet, maar dit is ook erg mooi. Als ze langzaam features toevoegen zal ik steeds meer mensen moeten uitnodigen :+. Eindelijk rust, geen breezah namen meer, makkelijk iemand weervinden.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit programma is in een betafase, dus als er iets ontbreekt kan je dat het beste ook even via dit formulier aan Google melden.