Fujifilm FinePix S5600

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23
Heb zelf al evne het oudere broertje, de s5500, en zie dat er hele hoop dingen zijn die je voor de lens kan schroeven, van kleurenfilters tot macro's en fisheyelenzen enzo ...

maar wat voor dingetjes zijn nu beetje aan te raden voor een grote diversiteit aan foto's, een macro lens, een wide-angle lens, fisheye lens... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:51:
Heb zelf al evne het oudere broertje, de s5500, en zie dat er hele hoop dingen zijn die je voor de lens kan schroeven, van kleurenfilters tot macro's en fisheyelenzen enzo ...

maar wat voor dingetjes zijn nu beetje aan te raden voor een grote diversiteit aan foto's, een macro lens, een wide-angle lens, fisheye lens... ?
Dat is natuurlijk persoonlijk.
Een macro lens is handig aangezien de maco van de s5500 niet echt super is.

Ook een groothoek, aangezien de s5500 niet een echte groothoek heeft. Let daarbij wel op dat je waarschijnlijk vervorming in je plaatje krijgt wat je met software weer moet corrigeren.

Verder is bij zonnige dagen en/of objecten waarbij spiegeling optreed een polarisatiefilter handig.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Sinds vandaag de (trotse) eigenaar van de FinePix S5600! 1e indruk; prachtding voor niet te veel geld!
Klein vraagje;

Moet je helemaal via het zilveren F knopje naar dat menu gaan om de ISO in te stellen? Kan dit niet sneller?

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/8139/naamloos5fv.jpg
(Zilveren F knopje: midden onder, beetje naar rechts.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 14-09 18:40
Eeeh, hoe snel wil je het hebben? Je ramt op dat knopje, kiest een ISO- waarde en ramt op 'OK'. Sneller dan dit kan niet, of Fuji moet er nieuwe knopjes op gaan plakken :P.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Iso 200, meer heb je niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Ohh oke dan geeft het niet ;) Ik was de Canon Powershot A530 gewend en daar gaat alles net iets sneller (geen betere camera hoor..)

Nog een klein vraagje. Ik vind macro fotograferen erg gaaf. Zal ik voor het setje 4 kleine lensjes gaan of gewoon 1 macro lens (voordelen/nadelen..)?
En kan je ergens een soort interval instellen, zadat ik bijv. elke 5 minuten een foto van de maan kan
maken?

Vr. gr. sip. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Siparti op 07-07-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Ik vind het wel jammer dat je de noise reduction niet in kunt stellen. Zelfs op ISO 64 zie je al gauw een waterig effect optreden terwijl je er met raw+neat image een stuk scherpere resultaten uit haalt.
Op 15x10 cm heb je er geen last van maar op A4 formaat zie je het toch wel.
Een noise reduction high/medium/low setting zou ik dan ook een erg goed idee vinden voor een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

primusz schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 00:02:
Ik vind het wel jammer dat je de noise reduction niet in kunt stellen. Zelfs op ISO 64 zie je al gauw een waterig effect optreden terwijl je er met raw+neat image een stuk scherpere resultaten uit haalt.
Op 15x10 cm heb je er geen last van maar op A4 formaat zie je het toch wel.
Een noise reduction high/medium/low setting zou ik dan ook een erg goed idee vinden voor een firmware update.
Is dat dan niet gewoon de JPEG compressie die je ziet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Het lijkt me vooral ruisonderdrukking.
Een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/primus/s5600.jpg

Als het wel aan de JPEG compressie ligt dan zou ik graag een soort uberFine setting zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Siparti schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:27:
Nog een klein vraagje. Ik vind macro fotograferen erg gaaf. Zal ik voor het setje 4 kleine lensjes gaan of gewoon 1 macro lens (voordelen/nadelen..)?
En kan je ergens een soort interval instellen, zadat ik bijv. elke 5 minuten een foto van de maan kan maken?
Sorry dat ik zo onbeleefd ben m'n post 'terug te halen' maar ik zit erg op een antwoord te wachten en ik ben bang als ik niks doe dat m'n vraag niet meer gelezen wordt..

Vr. gr. sip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
S5600 in actie op Sensation Black:

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sb1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sb2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sb3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sb4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sb5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sb6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sb7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sb8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sb9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sb10.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door pvdplanet op 09-07-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30
Ik ben van plan deze camera te gaan kopen, maar heb nog een paar vraagjes:
Welke accessoires kunnen allemaal op deze camera, en waar kan ik deze het beste kopen? Wat raden jullie zeker aan? En valt er wat af te raden? (qua accesoires).
Is het ook aan te raden om extra garantie er bij te kopen?

En zou iemand eens een paar full-res foto's willen uploaden? (beetje 'normale' foto's, zoals de meesten er uit zien, zeg maar) Alvast bedankt! :)

edit: geweldige foto's maak je toch altijd, pvdplanet

[ Voor 13% gewijzigd door RedPixel op 09-07-2006 19:35 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze camera nu sinds een weekje, een dezer dagen komt gelukkig een fatsoenlijk xd-kaartje binnen :)

Nu heb ik (nog) niet zo heel super veel verstand van fotograferen dus vraag ik het maar gewoon :)

Wat zijn een beetje wat gangbare instellingen, bijvoorbeeld om op een feest te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Er zijn geen instellingen die in elke situatie goed zijn. In de ene situatie heb je veel licht en in de andere niet.
Wanneer je niet je instellingen aan wil passen moet je de auto stand gebruiken, maar dan had je net zo goed een standaard point & shoot dingetje kunnen kopen. Ik zou eigenlijk zeggen ga gewoon oefenen met dat ding, maak veel foto's met verschillende instellingen en kijk hoe ze verschillen van elkaar.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja natuurlijk, maar vraag was meer richting PVD aanegzien hij ook veel op feesten fotografeerd, heeft hij vast wel zeker een grotendeelse vaste instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Het probleem met de S5600 is dat deze bij zo'n beetje alle commerciele feesten bij de deur geweigerd zal worden.

Maar goed, afgezien van dat, de S-stand werkt prima om feesten en eventueel NLM icm een ruisevrwijderingsprogrammaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom is het dan ook maar goed dat ik die feesten zelf organiseer ;)
alleen dan wel weer jammer dat je ons persbericht niet hebt geplaatst ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
wwwhizz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:34:
Ik ben van plan deze camera te gaan kopen, maar heb nog een paar vraagjes:
Welke accessoires kunnen allemaal op deze camera, en waar kan ik deze het beste kopen? Wat raden jullie zeker aan? En valt er wat af te raden? (qua accesoires).
Is het ook aan te raden om extra garantie er bij te kopen?

En zou iemand eens een paar full-res foto's willen uploaden? (beetje 'normale' foto's, zoals de meesten er uit zien, zeg maar) Alvast bedankt! :)

edit: geweldige foto's maak je toch altijd, pvdplanet
uv filter is wel aan te raden... beschermt ook gelijk lens, zit hier altijd voor me cam.
Moet je wel gelijk een andere lenskap hebben.

Heb afgelopen week nog een polarisatiefilter gekocht en morgen als het goed is wide en macro opschroeflens binnen, kijken wat dat doet.

Zorg ook voor een ruime tas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:23:
Weet iemand of er toevallig ook al een opvolger van de S5600 in aantocht is? Gewoon nieuwsgierigheid.
Een echte opvolger is het niet, maar de S6000fd is geïntroduceerd, voor topic op GoT, klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:26:
[...]

uv filter is wel aan te raden... beschermt ook gelijk lens, zit hier altijd voor me cam.
Moet je wel gelijk een andere lenskap hebben.

Heb afgelopen week nog een polarisatiefilter gekocht en morgen als het goed is wide en macro opschroeflens binnen, kijken wat dat doet.

Zorg ook voor een ruime tas :P
Ik vermoed dat je bij het gebruik van een UV filter de huidige lenskap kan blijven gebruiken, de meeste filters hebben een front-thread in dezelfde maat. Bij mijn S9500 met filter is dit i.i.g wel zo. Een UV filter beschermd, dus lenskap is misschien nog wel overbodig ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
In de laatste consumentengids staat een test van camera´s en jawel de S5600 staat er ook tussen, maar vrij laag. Wat schetst mijn verbazing bij de ruisbeoordeling krijgt deze cam - - als beoordeling. Lijkt me een foutje van de consumentengids want wat ik begrepen heb is de ruis juist bij deze camera een stuk minder vergeleken met andere camera´s.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:43:
[...]

Een echte opvolger is het niet, maar de S6000fd is geïntroduceerd, voor topic op GoT, klik hier
Mooi toestel alleen jammer dat die zoveel groter is geworden :(

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:13:
[...]

Ik vermoed dat je bij het gebruik van een UV filter de huidige lenskap kan blijven gebruiken, de meeste filters hebben een front-thread in dezelfde maat. Bij mijn S9500 met filter is dit i.i.g wel zo. Een UV filter beschermd, dus lenskap is misschien nog wel overbodig ook ;)
de filter heeft wel zelfde maat, adapterring die je erbij moet gebruiken niet... (bij de 5500.. 5600 weetniet)

en je uv filter beetje laten beschadigen is ook niks, ik heb er iig continue op zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Ik heb na lang reviews en dit topic lezen ook maar een S5600 aangeschaft. 1gb XD erbij + UV filter en een fototas.

Ik vroeg me alleen af: zijn de batterijen die erbij zitten oplaadbaar? zo ja hoeveel mah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
tijmeng schreef op zondag 16 juli 2006 @ 20:06:
Ik heb na lang reviews en dit topic lezen ook maar een S5600 aangeschaft. 1gb XD erbij + UV filter en een fototas.

Ik vroeg me alleen af: zijn de batterijen die erbij zitten oplaadbaar? zo ja hoeveel mah?
Ik heb de mijne nu ook een klein weekje en bij mij zaten er geen oplaadbare batterijen bij, dus bij jou denk ik ook niet.

De HEMA heeft altijd wel goede NiMH accu's voor een mooi prijsje. Ik heb deze week 4x2500mAh gekocht bij de HEMA voor 15 euro nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:11:
Daarom is het dan ook maar goed dat ik die feesten zelf organiseer ;)
alleen dan wel weer jammer dat je ons persbericht niet hebt geplaatst ;(
Die verantwoordelijkheid gaat gelukkig aan mij voorbij ;)
Vertel eens, wat voor feestjes zijn dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stuur je op PF wel even een bericht oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh*t, ben je profiel kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:38:
In de laatste consumentengids staat een test van camera´s en jawel de S5600 staat er ook tussen, maar vrij laag. Wat schetst mijn verbazing bij de ruisbeoordeling krijgt deze cam - - als beoordeling. Lijkt me een foutje van de consumentengids want wat ik begrepen heb is de ruis juist bij deze camera een stuk minder vergeleken met andere camera´s.
Ik heb dat artikel ook gelezen en kan het er ook niet echt mee eens zijn. Ze zeiden tevens ook dat de camera erg zwaar is terwijl iedereen die hem in zijn/haar handen krijgt zijn/haar verwondering uitspreekt over hoe licht de camera wel niet is.
Natuurlijk kun je hem niet vergelijken met een camera die je nog in je kontzak kwijt kan, die zijn uiteraard nog lichter.

Ik ben ook eigenlijk van mening dat de consumentenbond moet blijven bij het vergelijken van potjes pindakaas en dergelijke. Er is geen enkel technisch onderwerp die ze naar mijn mening ooit goed hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo637
  • Laatst online: 15-12-2024
Welke tassen hebben jullie en waar gekocht, ben langsgeweest bij diverse winkels en wil er eigenlijk een hebben voor volgende week op vakantie. Of het moet op Schiphol of op Barcelona Airport te koop zijn ;)

The world is only a mission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Kevin1Bravo schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:49:
Welke tassen hebben jullie en waar gekocht, ben langsgeweest bij diverse winkels en wil er eigenlijk een hebben voor volgende week op vakantie. Of het moet op Schiphol of op Barcelona Airport te koop zijn ;)
Ik heb toevallig gisteren de bij de s5600 horende tas van Fuji besteld. De Fuji Softcase sc-s5n om precies te zijn. Helaas kon ik geen foto's vinden van de binnenkant, dus ik heb geen idee hoe het zit met extra vakjes enzo. Hopelijk is het wat.

Edit: Ik heb hem besteld bij fotovideostore.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Unicron op 17-07-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Heb mijn tasje gekocht bij Kijkshop, 15 euro, 1 jaar garantie.
En 4 oplaadbare batterijen van HAMA 2700 voor 14,95 euro bij MegaMax, Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jank schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:27:
Heb mijn tasje gekocht bij Kijkshop, 15 euro, 1 jaar garantie.
En 4 oplaadbare batterijen van HAMA 2700 voor 14,95 euro bij MegaMax, Apeldoorn.
Ben ook naar de K-shop geweest.
tasje Luxon 14,99 en setje Hapé 2400 batterijen 9,99 euro gekocht.

8) de Fuji Finepix 5600 is nu voor 199,-- (excl btw.) euro te koop bij Lukas en Klamer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
pricewatch: Fuji FinePix S5600 (5MP, 10x zoom, 38-380mm, f/3.2-8.0)
€213,88 incl. btw, ex verz. bij Redcoon

Mijn vader heeft hem gisteren voor me gekocht: set 1, met tas (was kado omdat ik geslaagd ben \o/ ), geheugenkaartje moet ik zelf kopen.

Nu zie ik in de pricewatch dat er 2 type's xD zijn, gewone en type H. Maakt dat voor deze camera nog iets uit?

edit: nog een vraagje: maakt het uit wat voor soort uv filter ik neem; zit er verschil in?
edit2: stond in de FAQ ;)

[ Voor 18% gewijzigd door RedPixel op 19-07-2006 15:21 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]wwwhizz schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:01:
pricewatch: Fuji FinePix S5600 (5MP, 10x zoom, 38-380mm, f/3.2-8.0)
€213,88 incl. btw, ex verz. bij Redcoon

Mijn vader heeft hem gisteren voor me gekocht: set 1, met tas (was kado omdat ik geslaagd ben \o/ ), geheugenkaartje moet ik zelf kopen.

Nu zie ik in de pricewatch dat er 2 type's xD zijn, gewone en type H. Maakt dat voor deze camera nog iets uit?

Antwoord: Type H schijnt sneller te zijn !!! Maar of je dat ook merkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Boyke_2002: ze schelen bijna niets in prijs, dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit...

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik zit nogal te twijfelen tussen de Fuji 5600 en de Sony w50. Fuji heeft natuurlijk de grote zoom mogelijkheid en een grotere lens wat beter beeld zal opleveren ingeval van donkerdere lichtomstandigheden? De sony is daarentegen compact en dus makkelijker mee te nemen.
Maar is er onder lichte omstandigheden veel verschil tussen deze twee wat beeldkwaliteit betreft? Heb op dit moment een wat oudere sony p8 en zelfs met optimale lichtomstandigheden is het licht/kleur (totale sfeer) op de foto toch vaak heel anders dan in het echt. Vraag me dus af of de natuurgetrouwheid onder lichte omstandheden bij de fuji veel beter zal zijn dan bij de sony.

Heel graag advies,
Rein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Hoi, wie heeft er een s 5500 gehad en kan me zeggen wat de duidelijkste verschillen
zijn tussen de s5500 en de s 5600, en is het macrobereik ook echt beter geworden?
bijvoorbaat dank.

pvdplanet dank je voor je antwoord, het gemis van instelbare flits heeft voor mij niet zon grote waarde omdat ik het meest fotografeer bij bestaand licht,mijn belangrijkste reden is de macrostand
waarbij de S5500 die ik zelf bezit op 10 cm zit en de 5600 tot 1 cm gaat.wat een converter betreft;bezit ik zelf de raynox dcr 250, plus enkele voorzetringen van hama. weet je toevallig ook of de raynox ook op de 5600 past? _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door tonysettanta op 22-07-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze camera makkelijk bruikbaar voor n00bs?
Ik zit er namelijk over te denken deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:43:
Is deze camera makkelijk bruikbaar voor n00bs?
Ik zit er namelijk over te denken deze te kopen.
Ja, maar onthoudt wel dat voor de beste resultaten de automatische stand vermeden moet worden.
Er zitten hier in ieder geval genoeg hardcore Fuji gebruikers die je verder kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
tonysettanta schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:10:
Hoi, wie heeft er een s 5500 gehad en kan me zeggen wat de duidelijkste verschillen
zijn tussen de s5500 en de s 5600, en is het macrobereik ook echt beter geworden?
bijvoorbaat dank.
De S5600 is op alle fronten beter op het gemis van een instelbare flitser na.
De S5500 maakte door het gebruik van een normale ccd wel iets 'warmere' foto's. Dat kan echter ook door de ruis komen ;)
Macro met de S5600 gaat prima, desnoods met een converter :)

[ Voor 13% gewijzigd door pvdplanet op 21-07-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:38:
Ik heb deze cam ook, en ik wil voor ruisbeoordeling deze cam zelfs een --- geven. De foto's zijn zowat niet op 100% te bekijken omdat er zoveel ruis is. Verder een fijne camera hoor, alleen de ruis vind ik schrikbarend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een ietswat rare vraag, maar de afmetingen die op fuji.nl staan (113mm x 83mm x 112mm), Zijn die met of zonder die loeigrote zoomlens? Ik twijfel namelijk tussen de canon a530/540 en de S5600. Er zit nogal een verschil in afmetingen en ik ben nu aan het afwegen hoeveel dat de doorslag geeft voor mij. Als er nog die zoomlens bijkomt dan is hij voor mij echt niet handig. Deze afmetingen zijn nog net handelbaar voor mij. Kan iemand uitsluitsel geven?

Edit: Net even een tekeningetje gemaakt met de afmetingen en het moet bijna wel MET de zoomlens zijn, toch zou ik dat graag ook bevestigd willen hebben })

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is de kliklag (zo noem ik het maar, de tijd tussen klikken en foto maken) eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:05:
Misschien een ietswat rare vraag, maar de afmetingen die op fuji.nl staan (113mm x 83mm x 112mm), Zijn die met of zonder die loeigrote zoomlens? Ik twijfel namelijk tussen de canon a530/540 en de S5600. Er zit nogal een verschil in afmetingen en ik ben nu aan het afwegen hoeveel dat de doorslag geeft voor mij. Als er nog die zoomlens bijkomt dan is hij voor mij echt niet handig. Deze afmetingen zijn nog net handelbaar voor mij. Kan iemand uitsluitsel geven?

Edit: Net even een tekeningetje gemaakt met de afmetingen en het moet bijna wel MET de zoomlens zijn, toch zou ik dat graag ook bevestigd willen hebben })
Die "zoomlens" is gewoon onderdeel van de camera. Dus maten zijn incl.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IorGie schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:53:
[...]

Die "zoomlens" is gewoon onderdeel van de camera. Dus maten zijn incl.
Dankje voor je reactie. Ik heb de camera nog niet in het echt gezien, en als ik zo naar de maten kijk, is dit gezichtsbedrog voor mij. Omdat het ontwerp zoveel op een spiegelreflex lijkt neem ik aan dat de maten ook zo zijn, en daarom dacht ik dat de camera groter was als dat hij eigenlijk was. In ieder geval bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:45:
Hoe groot is de kliklag (zo noem ik het maar, de tijd tussen klikken en foto maken) eigenlijk?
http://www.dpreview.com/n...ji_s5200zs5600z.asp#press

Daarop staat:
"Rapid start-up time of 1.1 seconds and shutter lag of 0.01 seconds"

0.01 seconde dus. (Das minder dan jouw reactietijd :) )

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
RekZ schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:26:
[...]

Ik heb deze cam ook, en ik wil voor ruisbeoordeling deze cam zelfs een --- geven. De foto's zijn zowat niet op 100% te bekijken omdat er zoveel ruis is. Verder een fijne camera hoor, alleen de ruis vind ik schrikbarend.
De s5600 is voor mij mijn eerste camera en ook ik vind de ruis wel erg. Als ik het echter vergelijk met camera's van vrienden en familie is de ruis die de s5600 heeft echt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:45:
[...]

De s5600 is voor mij mijn eerste camera en ook ik vind de ruis wel erg. Als ik het echter vergelijk met camera's van vrienden en familie is de ruis die de s5600 heeft echt weinig.
Over welke ISO modes heb je het dan? Fotografeer je bij hoge ISO modes? Ik lees in reviews dat het bij lage ISO modes echt heel zuiver is en dat de ruis bij hogere weer heel veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:15:en een grotere lens wat beter beeld zal opleveren ingeval van donkerdere lichtomstandigheden?
Dit is onzin. Je moet kijken naar de f waarde. Als de ene lens gebint op f/2.8 en de andere lens op f/4 dan is de lens met het laagste getal het meest lichtsterk. Dat heeft verder niks te maken met het oppervlak van de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Afbeeldingslocatie: http://wwwhizz.nl/s5600/cgr.jpg

:9~ Die van mij is vandaag binnengekomen :)
edit: Inclusief culleman tas en een 1 GB kaartje is in bestelling :)

[ Voor 28% gewijzigd door RedPixel op 22-07-2006 17:07 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
ik fotografeer tussen de 64 en 400. Ik heb eerder al een keer gemeld dat ik een foto vrij veel ruis vond hebben. Maar zoals ik al zeg, misschien heb ik gewoon veel hogere verwachtingen dan dat reeel is. Wanneer ik het vergelijk namelijk met bijvoorbeeld de camera van mijn vader is de s5600 vrijwel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
pvdplanet schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:09:
[...]

De S5600 is op alle fronten beter op het gemis van een instelbare flitser na.
De S5500 maakte door het gebruik van een normale ccd wel iets 'warmere' foto's. Dat kan echter ook door de ruis komen ;)
Macro met de S5600 gaat prima, desnoods met een converter :)
pvdplanet dank je voor je antwoord, het gemis van instelbare flits heeft voor mij niet zon grote waarde omdat ik het meest fotografeer bij bestaand licht,mijn belangrijkste reden is de macrostand
waarbij de S5500 die ik zelf bezit op 10 cm zit en de 5600 tot 1 cm gaat.wat een converter betreft;bezit ik zelf de raynox dcr 250, plus enkele voorzetringen van hama. weet je toevallig ook of de raynox ook op de 5600 past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Zowel de 5500 als 5600 hebben een 55mm lensring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
pvdplanet schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:16:
Zowel de 5500 als 5600 hebben een 55mm lensring :)
dank je;ik dacht dat de 5500 een 52mm ring heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik hou al redelijk lang dit topic in de gaten en rest me nu toch een vraagje,
Is er al iets van een mini tutorial op i'net te vinden speciaal voor deze camera zodat ik als noobie er mee aan de slag kan, Ik kan het natuurlijk hier vragen maar als er zoiets te vinden is is dat natuurlijk mooi. Of zijn alle tuts. van digitale camera's wel ok?
nu hij 199 is wordt het toch wel aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwwhizz schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 10:48:
[...]

http://www.dpreview.com/n...ji_s5200zs5600z.asp#press

Daarop staat:
"Rapid start-up time of 1.1 seconds and shutter lag of 0.01 seconds"

0.01 seconde dus. (Das minder dan jouw reactietijd :) )
Dat is gequote van de site, en ik lees liever ervaringen dan marketingpraat. Maar toch bedankt :>
Tomino schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:33:
Is er al iets van een mini tutorial op i'net te vinden speciaal voor deze camera zodat ik als noobie er mee aan de slag kan, Ik kan het natuurlijk hier vragen maar als er zoiets te vinden is is dat natuurlijk mooi. Of zijn alle tuts. van digitale camera's wel ok?
^^ eens, al volg ik het topic niet lang :+

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Tomino schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:33:
Over het algemeen:

-GP 2500/2600/2700 batterijen kopen
-In de camera doen en aanzetten ;)
-Camera via F-knop op iso 200, 3:2 chrome zetten
-Camea op P-Stand zetten via draaiknop
-High speed shooting aanzetten via menu, eventueel sharpness op hard
-Bij bewegende opjecten C-AF selecteren
-Foto's maken, eventueel met invulflits
-Macro met de macro knop (...)
-Binnen kun je bijvoorbeeld S-Flits gebruiken en belichtingscompensatie toepassen
-Nachtfoto's met iso 64, F3.2 en statief in M-mode
-Natural light mode alleen toepassen als er (zwakke) lichtbronnen in het hele beeldvlak voorkomen
-Het verdiend aanbeveling EVF te gebruiken

Als er nu een situatie voorkomt waar je geen raad mee weet dan zijn er 99% van de gevallen met S of A mode wel een oplossing voor te vinden. Maar goed, ik zou eerst lekker gaan schieten in standje P :)

[ Voor 10% gewijzigd door pvdplanet op 23-07-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn aldi 2300 mAH batterijen ook goed?
heb er namelijk acht van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
pvdplanet schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:15:
[...]
Over het algemeen:
klet klets

Als er nu een situatie voorkomt waar je geen raad mee weet dan zijn er 99% van de gevallen met S of A mode wel een oplossing voor te vinden. Maar goed, ik zou eerst lekker gaan schieten in standje P :)
hmm, klinkt al vrij aardig, ik denk dat ik dan toch maar een keer het boekje door moet pluizen van dit ding, meestal schiet dat erbij in omdt het toch wel lukt maar hier mss wel handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:28:
Zijn aldi 2300 mAH batterijen ook goed?
heb er namelijk acht van :9
Tuurlijk werken die ook wel :) Alleen misschien niet zo lang ;)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:59

Pieroman

/me

pvdplanet schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:15:
[...]
Over het algemeen:

-GP 2500/2600/2700 batterijen kopen
-In de camera doen en aanzetten ;)
-Camera via F-knop op iso 200, 3:2 chrome zetten
---veel dingen---

Ik heb sinds donderdag ook een s5600, nog niet echt in het wild mee staan schieten, eerder beetje thuis en in de tuin mee zitten aanklooien, fantastisch ding (in vergelijking van de "familiale/gemeenschappelijk gebruikte" canon a95 helemaal) maar nu vraag ik me wel even af waarom in 3:2? heeft dit te maken met als je gaat croppen oid?

Waar ik ook nog even aan moet wennen is de lens die stukken groter is, als je een macro shot maakt met flits zie je net de lens als een ring onderin de foto, dat is jammer, iemand hier nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
@Pieroman
3:2 = fotoformaat
de anderen zijn 4:3 = beeldschermformaat

3:2 hoef je dus niet te croppen als je ze wil uitprinten :) (als 10x15 bijvoorbeeld)

[ Voor 9% gewijzigd door RedPixel op 25-07-2006 10:11 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
Pieroman schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:18:
[...]

Ik heb sinds donderdag ook een s5600, nog niet echt in het wild mee staan schieten, eerder beetje thuis en in de tuin mee zitten aanklooien, fantastisch ding (in vergelijking van de "familiale/gemeenschappelijk gebruikte" canon a95 helemaal) maar nu vraag ik me wel even af waarom in 3:2? heeft dit te maken met als je gaat croppen oid?

Waar ik ook nog even aan moet wennen is de lens die stukken groter is, als je een macro shot maakt met flits zie je net de lens als een ring onderin de foto, dat is jammer, iemand hier nog tips voor?
heb je de zonnekap er op gehad met flitsen? dan kan er een donkere ring optreden;tenminste! dat is soms ook het geval met mijn S5500 en ik weet niet zeker of dat ook bij de 5600 zo is? even proberen zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman

Pieroman

/me

tonysettanta schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:11:
[...]

heb je de zonnekap er op gehad met flitsen? dan kan er een donkere ring optreden;tenminste! dat is soms ook het geval met mijn S5500 en ik weet niet zeker of dat ook bij de 5600 zo is? even proberen zou ik zeggen ;)
Ik heb geeneens een zonnekap :P

Nee het is gewoon met macroshots, dan hangt de camera zo dichtbij het object dat als ik flits, de lens als een halve cirkel oid onderin de foto te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Iets verder weg en dan inzoomen misschien?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
Pieroman schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:54:
[...]

Ik heb geeneens een zonnekap :P

Nee het is gewoon met macroshots, dan hangt de camera zo dichtbij het object dat als ik flits, de lens als een halve cirkel oid onderin de foto te zien is
ja wat wwwizz zegt zou je ook nog kunnen proberen,,ik weet het verder niet maar met de s5500
heb je dat fenomeen alleen als de zonnekap er op zit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik ben wat aan het spelen met de zoom-mogelijkheden, maar krijg daar beroerde resultaten mee. Kan iemand onderstaand verschil verklaren? Zijn er nog dingen die ik kan instellen om een beter resultaat te krijgen dan hieronder?

Foto 1: Afstand +- 1.5m 380mm zoom
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arjenvanefferen/DSCF0225-small.JPG

Foto 2: Afstand +- 3.5m 380mm zoom
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arjenvanefferen/DSCF0236-small.JPG

Waarom kan ik objecten op grotere afstand niet meer scherp krijgen?
Bedankt alvast.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman

Pieroman

/me

Misschien wat meer info geven over je instellingen, welke stand gebruik je, schiet je vanuit de hand (overigens ziet de foto er niet bewogen uit maargoed :+), AF/MF etc.

Ik post even een voorbeeld(je) van mijn "probleem", beetje aparte foto maargoed het was etenstijd :D

Afbeeldingslocatie: http://www.siteguide.name/uploads/Pieroman_DSCF0040resi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Pieroman, nu je ineens AF/MF noemt zie ik dat mijn camera op MF stond. Heb hem nu op C-AF gezet en nu krijg ik objecten op grotere afstand wel scherp. Bedankt zeg!!!
(voel me een beetje dom :) )

* Sircuri is blij en gaat weer verder experimenteren met deze prachtige camera.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Gebruik je niet liever S-AF, C-AF vind ik irritant :P Met S-AF stelt hij alleen scherp als je je sluiter half indrukt, dit scheelt stroom en in veel gevallen werkt het nog sneller ook.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman

Pieroman

/me

Ik ben er trouwens net achter gekomen dat het ook nut heeft om de macro functie aan te zetten ook al zit bijna op volle zoom, hiermee kon ik gewoon een foto écht scherp krijgen.

S-AF is inderdaad slimmer, bespaart in batterijen en de meeste situaties vereisen geen constante focus op een onderwerp, pas bij snel bewegende dingen lijkt het me handig, je kan gewoon meebewegen en induwen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Bij snelbewegende dingen kun je hem ook wel op continious shooting zetten...

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwwhizz schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:10:
@Pieroman
3:2 = fotoformaat
de anderen zijn 4:3 = beeldschermformaat

3:2 hoef je dus niet te croppen als je ze wil uitprinten :) (als 10x15 bijvoorbeeld)
3:2 heeft toch mindere kwaliteit dan 5MP-F?
Aangezien je er meer foto's mee kan maken op dezelfde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:26:
[...]

3:2 heeft toch mindere kwaliteit dan 5MP-F?
Aangezien je er meer foto's mee kan maken op dezelfde kaart.
Kwaliteit is niet minder maar de pixels in je foto wel. Daarom zal je waarschijnlijk minder mb's kwijt zijn per foto in 3:2 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sircuri schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:55:
Ik ben wat aan het spelen met de zoom-mogelijkheden, maar krijg daar beroerde resultaten mee. Kan iemand onderstaand verschil verklaren? Zijn er nog dingen die ik kan instellen om een beter resultaat te krijgen dan hieronder?

Foto 1: Afstand +- 1.5m 380mm zoom
[afbeelding]

Foto 2: Afstand +- 3.5m 380mm zoom
[afbeelding]

Waarom kan ik objecten op grotere afstand niet meer scherp krijgen?
Bedankt alvast.
Misschien staat "Macro" aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan iemand mij misschien vertellen of de ruis in de volgende foto's normaal is voor de S5600? Ik heb de camera nu drie dagen, maar ben niet erg tevreden over de kwaliteit van de foto's. De EXIF info staat nog in de psd en jpg bestanden.

ISOTest.rar (19.2MB)

edit:
Opgelost, kwam door de sharpening die op "hard" stond.

[ Voor 10% gewijzigd door RAJH op 07-08-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Laatst online: 01-09 13:17
Ik zat naar deze camera te kijken, mede om zijn gunstige prijs en ik hem erg lekker in de hand vind liggen. Waar ik hem voor wil gebruiken is het fotograferen van kitesurfers, en die zijn nogal snel. Ook is het als het hard waait vaak bewolkt weer. Omdat je voor een scherpe foto van zo´n snelle beweging een relatief korte sluitertijd nodig hebt, kamp je dan met donkere foto´s, of je moet je ISO waarde erg hoog gaan zetten.

Daarnaast sprak de 10x optische zoom mij wel aan, hierdoor kun je ze toch nog redelijk dichtbij halen vanaf de kant. Ook vind ik eeen hoop instelmogelijkheden en een snelle burst modus (geen idee hoe je dat anders noemt, meerdere fotos kort achter elkaar, liefst meerdere per seconde). Wat handig zou zijn (maar deze camera helaa niet heeft) is zoomen met een ring op de lens in plaats van knopjes.

Mijn vraag is, is dit toestel geschikt om bij bewolkt en eventueel dompig weer strakke en heldere foto´s te schieten van deze sport en hoe degelijk is hij nou eigenlijk (ivm zand en misschien wat waterdruppels). Verder zou ik graag willen weten welke filters ik er eventueel bij moet hebben om deze sport zo goed mogelijk te kunnen fotograferen? Ter info, schiet nu met een canon A75 compact, maar dat is toch niet helemaal je van het....

[ Voor 4% gewijzigd door plukke op 07-08-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman

Pieroman

/me

plukke schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:03:
lang verhaal over Kitesurfen en waarom deze camera waarschijnlijk
Ik denk dat als je van een Canon Powershot A75 naar de s5600 gaat je er sowieso op vooruit gaat, dat de lens niet handmatig te zoomen is is jammer, maar de motor is snel genoeg en ik mis het niet eigenlijk. Ook de burst mode werk ok, 3 foto's per keer zijn er echt snel te schieten, er is ook een soort continu functie waardoor je de knop inhoudt en hij gewoon op normale snelheid foto's blijft schieten.
Andere flitsers erop zetten is niet mogelijk, dit kan bij de s9500 wel, met deze kan je ook manueel zoomen, maar ligt dan ook meteen een prijsklasse hoger..
Verder heb ik het toestel niet buiten gebruikt met bewolkt weer etc (ging moeilijk de afgelopen weken:P)
maar ik denk dat het wel enigzins zou moeten lukken.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:56:
[...]

Dat is gequote van de site, en ik lees liever ervaringen dan marketingpraat. Maar toch bedankt :>
[...]

^^ eens, al volg ik het topic niet lang :+
waar is hij trouwens voor 199 verkrijgbaar. alvast bedankt. in pw staat ie nog steeds voor 218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vakantie een hoop fotos geschoten :) echter tijdens de vakantie is er een trilling in het lcd scherm ontstaan. Bij het bekijken van fotos via hert display zit er nu een kleine "golfing" in het midden van het scherm.. kapotte condensator of is dat altijd?

Onderstaand een apar fototjes ;)
sorry als enkele te groot zijn, kan nu even niet resizen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mania.nl/tun/Tunesie013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:30:
Op vakantie een hoop fotos geschoten :) echter tijdens de vakantie is er een trilling in het lcd scherm ontstaan. Bij het bekijken van fotos via hert display zit er nu een kleine "golfing" in het midden van het scherm.. kapotte condensator of is dat altijd?

Onderstaand een apar fototjes ;)
sorry als enkele te groot zijn, kan nu even niet resizen :(

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
de spelling van taj mahal met e (tej) doet me denken aan turkije. aleens taat er op het flesje toch echt fanta in het arabisch geschreven. boven op het gebouw staat ook iets in het arabisch.
vakantie turkijke ???? of toch arabisch??? wel mooie foto's ook in het donker.

even ontopic weer. vraag het maar nog een keer. waar is deze voor 199 verkrijgbaar. ik hoorde iemand in de forum hierover, maa rin de pw staat ie nog steeds hoger vandaar.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tunesie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
wie weet trouwens waar ik goede oplaadbare batterijen voor dze kan kopen. minimaal toch wel 2600mah zo niet meer. alvast bedankt... ooh ja en nog een keer maar weer. waar is ie ook alweer voor 199 te krijgen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

dangerpaki schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:39:
wie weet trouwens waar ik goede oplaadbare batterijen voor dze kan kopen. minimaal toch wel 2600mah zo niet meer. alvast bedankt... ooh ja en nog een keer maar weer. waar is ie ook alweer voor 199 te krijgen?????
Bij de mediamarkt: Hama 4x 2600 plus een oplader voor 12 en 220 volt, dat alles voor 30 euro.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
IorGie schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:46:
[...]

Bij de mediamarkt: Hama 4x 2600 plus een oplader voor 12 en 220 volt, dat alles voor 30 euro.
thank you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
4X HAMA 2700 voor 14,95 euro bij MEGAMAX en HEMA oplader 19,95 euro.
En HAMA en HEMA zijn goed gespeld, de HEMA oplader is gelijk aan de HAMA oplader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
jank schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 07:52:
4X HAMA 2700 voor 14,95 euro bij MEGAMAX en HEMA oplader 19,95 euro.
En HAMA en HEMA zijn goed gespeld, de HEMA oplader is gelijk aan de HAMA oplader. :)
ik heb thuis al een oplader voor aa die kan je toch ookg ewoon gebruiken zit toch geen verschil in?

kijken of de megamax ergens in rotterdam zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Dit is geen spiegelreflex camera, zo ziet ie er overigens wel een beetje uit, maar hij behoord tot de ´´compacts´´ , nu is mijn vraag: Wat maakt deze camera zo (relatief) goedkoop? Over de kwaliteit zijn veel mensen behoorlijk te spreken, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
dangerpaki schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 17:23:
[...]

ik heb thuis al een oplader voor aa die kan je toch ookg ewoon gebruiken zit toch geen verschil in?

kijken of de megamax ergens in rotterdam zit
Moet deze oplader wel geschikt zijn voor NiMH batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
jank schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

^^ Wat hij zegt. Overigens zou ik voor lekker hoge mAh gaan, dan heb je er langer plezier van :)

offtopic:
jank, heet je Jan K. net als ik? :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
offtopic:
Jaaa!!! Maar ben wel iets belegener! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
jank schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:06:
[...]

wwwhizz schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 20:37:
[...]

^^ Wat hij zegt. Overigens zou ik voor lekker hoge mAh gaan, dan heb je er langer plezier van :)

offtopic:
bedankt jongens denk dat ik gewoon effe loop naar mm, voor die 100 mah extra ga ik neit naar megamax. plus een lader apart kopen. dat andere kwam nog duurder uit ook nog.

dus ik ga gewoon naar mediamarkt. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo637
Hoe maak je eigenlijk de beste foto's 'snachts ik kon geen foto's van vuurwerk maken en van het uitzicht in het vliegtuig, door de lange sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

nachtfoto's == lange sluitertijd
tenzij je voor een maximale ISO-waarde gaat en de ruis op de koop toe neemt. Voor vuurwerk is een statief of vaste ondergrond vereist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo637
jfeelders schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:18:
nachtfoto's == lange sluitertijd
tenzij je voor een maximale ISO-waarde gaat en de ruis op de koop toe neemt. Voor vuurwerk is een statief of vaste ondergrond vereist...
Heb je echt voor alles een statief nodig, bijvoorbeeld als je een auto/vliegtuig 'snachts wil fotograferen etc. Dat ging met mijn oude HP wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt mooie nachtfoto's wilt maken is een statief altijd de beste oplossing. Bovendien is het dan aan te raden niet zelf op de ontspanknop te drukken maar de timer te gebruiken (ivm camerabeweging bij het indrukken)

BTW ik heb deze camera eens vergeleken (mijn zwager heeft um) met de mijne een (S7000). Ik vind het kwaliteitsverschil toch wel erg groot. Sowieso is de S5600 er al ten opzichte van de S5500 qua lenskwaliteit op achteruitgegaan (diafragma waarden). Wat ik ervan heb gezien vind ik het niet echt een aanrader ik zou eerder voor zijn iets duurder broertje gaan. Het kwaliteitsverschil is met name goed te merken in de automatisch belichtingsmeting die kan werkelijk niet tippen aan die van de S7000. Bij felle luchten gaat de belichting snel de fout in en ik heb bij mijn zwager veel onderbelichte foto's gezien wat je in de automatische stand toch beter mag verwachten. Daarnaast lijken de foto's van de S5600 niet overtuigend scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
*schop* omdat het zo'n leuke cam is

en even een vraagje:
ik wil graag de raw's openen in psp, maar dat werkt niet, nu neem ik aan dat ik daar een plugin voor nodig heb, maar kan niks vinden voor psp, wel voor photoshop, maar dat heb ik niet op deze pc (zit bij me ouders),
heeft iemand iets wat ik kan gebruiken?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
s7raw mogelijk iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ah yup tnx die werkt :) en kan gewoon omzetten naar jpeg

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste