Fujifilm FinePix S5600

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 23.066 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220005

RonnieB82 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:56:
[...]

Ik vind op foto3 het gras er een beetje raar uitzien, vooral rechts van de hond.
Het kan ook zijn dat dit compressie is, dus vandaar mijn vraag om een fullsize foto. (of eventueel een crop, maar dan word de foto ook weer opnieuw gecomprimeerd)
Dat is volgens mij gewoon de schaduw van bosjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 220005 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 06:55:
[...]

Dat is volgens mij gewoon de schaduw van bosjes ;)
Nee, ik denk dat hij de randjes van de gras sprietjes bedoeld. Hierin zit een onrealistische vreemd ogende scherpheid. Ik denk inderdaad dat het op de originele foto er heel anders uitziet.

Waarmee / hoe heb je de afbeeldingen geresized? Wellicht is het erg fijne en goede kader-tooltje dat door een van de got-leden gemaakt is een optie om te gebruiken. Hiermee worden foto's met een bepaalde unsharp-mask geresized als ik het goed heb...

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 22-05-2007 13:26 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er vandaag weer een paar gemaakt, iso 100, grootste diafragma, witbalans op zon, in de P stand:
Maar na het uploaden worden ze inderdaad minder valt mij op.
Wat vinden jullie van deze dan:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0040.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0118.jpg

Beweging is erg moeilijk!!! En in de P stand kan je max. 3 foto's maken, kan ik bewegingfoto's beter een andere stand gebruiken.
Is dit toestel die ik heb echt niet goed zoals anderen beweren, of is dat niet zo?
Ik verklein de foto's gewoon met het programma wat je bij de aankoop van het toestel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Anoniem: 220005 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:55:
Ik heb er vandaag weer een paar gemaakt, iso 100, grootste diafragma, witbalans op zon, in de P stand:
Maar na het uploaden worden ze inderdaad minder valt mij op.
Wat vinden jullie van deze dan:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Beweging is erg moeilijk!!! En in de P stand kan je max. 3 foto's maken, kan ik bewegingfoto's beter een andere stand gebruiken.
Is dit toestel die ik heb echt niet goed zoals anderen beweren, of is dat niet zo?
Ik verklein de foto's gewoon met het programma wat je bij de aankoop van het toestel krijgt.
Deze plaatjes vind ik niets mis mee, bewegingsfoto's zijn sowieso moeilijk. Je kan wel een burstmode gebruiken bij deze cam en dan kan je dus 3 foto's achter elkaar nemen zoals je al zei, sneller is de camera niet. Kijk, het is geen (d)slr die sneller is en dus meer achter elkaar kan schieten. Met fotografie moet je vooral flink oefenen en zien wanneer je een foto naar je zin maakt.

Maar wat vind je zelf van de camera en je foto's? Welke camera zou je anders willen hebben?

Als je vind dat je mooie foto's er mee kan maken, dan zie ik het probleem niet?
Ik ben nog steeds erg blij met mn S5500, en als ik een dslr in mn handen heb, is het makkelijker om mooie foto's te maken, maar je kan deze cam uit deze klasse moeilijk vergelijken met een dslr... En ik maak ook mooie plaatjes met mn eigen cam :) (Dus ik ga nog maar ff doorsparen voor dslr)

Scherpe randjes kan je wellicht wat aan door wat te doen aan je instellingen. Ik weet niet meer precies waar het zit, volgens mij onder je F knopje, maar daar heb je een 'hard, normal, soft' knopje zitten die de foto's scherper, normaal of minder scherp laat lijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105262 op 22-05-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is de eerste goede toestel wat ik gebruik voor mijn doen. Ik kreeg dus commentaar op een ander forum dat het toestel niet goed was. Ik heb de scherpte op soft staan en bij de iso op chrome.
Ik kreeg op dat andere forum ook geen tips hoe het beter kon en wat ik kon doen om te verbeteren, maar hier gelukkig wel.
Ik had wel 50 van die bewegingsfoto's en deze vond ik de beste, maar ja flink oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 220005 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:52:
Dit is de eerste goede toestel wat ik gebruik voor mijn doen. Ik kreeg dus commentaar op een ander forum dat het toestel niet goed was. Ik heb de scherpte op soft staan en bij de iso op chrome.
Ik kreeg op dat andere forum ook geen tips hoe het beter kon en wat ik kon doen om te verbeteren, maar hier gelukkig wel.
Ik had wel 50 van die bewegingsfoto's en deze vond ik de beste, maar ja flink oefenen.
De scherpte zou ik gewoon op normaal laten staan. Kleurinstelling ook op normaal ipv chrome. Maarja, dat zijn natuurlijk mijn voorkeuren op de S5500.

Kleiner maken van foto's kun je misschien beter doen met andere software. Kleiner maken van foto's geeft veelal problemen met scherpte, wanneer je een unsharp mask gebruikt dan is het al veel mooier. Er zijn waarschijnlijk nog betere methoden, maar unsharp-mask is al vrij goed.

Er is een kader tool ontwikkeld, ik zal vanavond even de link zoeken, waarmee je foto's eenbvoudig kunt voorzien van een mooi kader met eventueel teksten. Hierin zit ook een resize en unsharp optie. Ik vind dit een heel erg prettig tooltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:30
Ejorne schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:09:
[...]

De scherpte zou ik gewoon op normaal laten staan. Kleurinstelling ook op normaal ipv chrome. Maarja, dat zijn natuurlijk mijn voorkeuren op de S5500.

Kleiner maken van foto's kun je misschien beter doen met andere software. Kleiner maken van foto's geeft veelal problemen met scherpte, wanneer je een unsharp mask gebruikt dan is het al veel mooier. Er zijn waarschijnlijk nog betere methoden, maar unsharp-mask is al vrij goed.

Er is een kader tool ontwikkeld, ik zal vanavond even de link zoeken, waarmee je foto's eenbvoudig kunt voorzien van een mooi kader met eventueel teksten. Hierin zit ook een resize en unsharp optie. Ik vind dit een heel erg prettig tooltje...
Graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Tool gemaakt door OrbitZ:
Eigen tool gemaakt: Kaders om foto's

[ Voor 6% gewijzigd door Ejorne op 22-05-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

erg nuttig programma, ziet er zeer goed uit moet ik zeggen!

Ik neem alleen aan dat een Watermerk gemaakt moet worden met Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt mij ook een handig programma, alleen krijg ik mijn mappen niet geopend waar mijn foto's instaan. heb java geinstalleerd, krijg dat programmaatje an border ook wel en dan gebeurt er niets meer...

Ik heb wel Photofiltre Studio op de computer, maar dat is allemaal in het engels......

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 220005 op 23-05-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:33
Volgende week is een statief in de aanbieding bij de lidl.
Denk dat ik er maar eentje haal voor mijn 5600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
died_laughing schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:19:
Denk dat ik er maar eentje haal voor mijn 5600.
Linkje oid?

Gevonden :D

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20070531.p.Statief

[ Voor 16% gewijzigd door Tomino op 24-05-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
died_laughing schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:19:
daar hebben we tegenwordig een mooi topic voor:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217509

Wie gebruikt hier lenzen voor de s5600 en welke bevallen en waar aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Anoniem: 217509 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:32:
Wie gebruikt hier lenzen voor de s5600 en welke bevallen en waar aangeschaft?
Hé Bummpie,

ik gebruik de Raynox DCR-2020 en de DCR-250.
Heb helaas nog niet zoveel ervaring met de 5600.

Maar dat komt nog wel 8)

Heb ze beide gekocht bij Konijnenberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222614

Ik heb ook een S5600, en maak vooral foto's van vrachtwagens.

Maar nou maak ik zo nu en dan ook wel eens foto's van onze beestenboel. Nou lukt het handmatig scherpstellen niet zo goed.

Volgens mij moet je hem dan op standje MF zetten en dan moet je het zelf kunnen scherpstellen, maar wil maar niet lukken.

Hier een aantal foto's die ik op standje M heb gemaakt. Zo nu en dan het 'bloemetje' ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/59640/img/59640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/59641/img/59641.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/59642/img/59642.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/59653/img/59653.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/59655/img/59655.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/59657/img/59657.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/59658/img/59658.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/59659/img/59659.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/59660/img/59660.jpg

Dit vind ik persoonlijk de mooiste.

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/59654/img/59654.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 222614 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:44:

Volgens mij moet je hem dan op standje MF zetten en dan moet je het zelf kunnen scherpstellen, maar wil maar niet lukken.
ten eerste: je wilt geen MF gebruiken op deze cam :P

maar mocht je het toch willen:
je moet het eerste knopje bij je wijsvinger (boven de ontspanner) indrukken (dat is whitebalance +/-), en dan met de W-T knopjes (waarmee je normaal inzoomed) focussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222614

Ha super! Het lukt me eindelijk. Ik had ook al eens zoiets geprobeerd, maar ik had verwacht dat er dan getallen ( of iets dergelijks ) in het beeld zouden komen. In ieder geval iets waaraan ik kon zien dat er iets veranderde.

Maar dat is dus niet het geval. Maar het lukt nu, dus bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verhaal van het diafragma heb ik nu wel in het hoofd. Klein getal is groot diafragma, dus wazige achtergrond. Maar die sluitertijden begrijp ik helemaal niets van!!!
Als ik nou spelende honden of paarden in beweging wil fotograveren, hoe zit het dan met die sluitertijd.
Ik fotografeer dan het makkelijkst in de M, omdat ze het ene moment stilstaan, het andere moment bewegen, dus dan snel kan veranderen van diafragma en sluitertijd.
Ik weet al dat " de seconden zijn, maar er staan getaleen op met en zonder dit teken, wordt er helemaal gek van!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, 2" = 2 seconde (lange sluiterstijd), 60 = 1/60 seconde (korter, kan je nog net scherp schieten zonder flits), 125 = 1/125 seconde, nog korter, dus beter voor snelle foto's.

Lange sluiterstijd = veel licht
Korte sluiterstijd = weinig licht

You snap?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn de instellingen waarmee ik eerst eens kan experimenteren om een het een beetje onder de knie te krijgen. Bijvoorbeeld; spelende honden met een bewolkte dag.
Tjonge het kwartje valt nog niet helemaal bij mij met die sluitertijden, SORRY!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
sluitertijden is gewoon de tijd dat er licht op je sensor komt.

dus hoe langer die is, hoe meer bewogen je foto. echter, hoe korter die is, hoe minder licht er op je sensor valt,en hoe donkerder je foto.

je moet gewoon een balans vinden wat goed is op dat moment.
buiten in de zon heb je vaak zoveel licht dat je gewoon niet aan je sluitertijd hoeft te denken (voor normale foto's)

het wordt pas nodig als je bijv in een donkere kroeg zit, en een foto wilt maken. dan zal je je sluitertijd of je isowaarde omhoog moeten gooien om te zorgen dat je beetje fatsoenlijk beeld krijgt.

maar waarom wil je sluitertijd eigenlijk instellen? ikzelf doe dit bijna nooit. Laat de cam het werk doen.
Ik fotografeer altijd in A stand. Hiermee stel je diafragma in, en je cam berekent dan je sluitertijd.

als je merkt dat je sluitertijd te lang wordt (dus bewogen foto's) dan schroef je de iso waarde op.
klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had gisteren ook wat foto's gemaakt in de A, van de honden als ze speelden en ze waren allemaal vaag of de achtergrond deed raar. Beweging schiet ik dan op 3.2. Moet ik die dan iets hoger doen naar 4? ISO had ik op 100, dan kan ik die dus naar 200 doen. Het was gisteren aardig bewolkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik denk dat je de iso dan omhoog moet doen ja. Als je spelende honden op de foto wil zetten zal de sluitertijd namelijk lager worden waardoor de belichting van je foto beter moet zijn. Dit kan of door een groter diafragma of door de iso omhoog te gooien. Maar aangezien je diafragma al op het grootst stond, kleinste getal is grootste diafragma aangezien het 1/3.2 is, zal de iso dan omhoog gaan.

Ik schiet zelf met de s5600 vrijwel alleen in de M stand. Handige van deze stand is dat je rechtsonder in beeld kan zien of de belichting goed is, staat deze helemaal op de - dan is de belichting te weinig en staat deze helemaal op de + dan is de foto overbelicht. Door dan de sluitertijd of diafragma of iso aan te passen kan je dan zorgen dat de belichting voor jou goed is. Wat ook handig kan zijn is om de ontspanknop half in te duwen zodat de camera scherp begint te stellen op je onderwerp, zodat je kan zien of je onderwerp goed belicht is.

Voor je bewegende honden zou ik de sluitertijd op maximaal 1/250 zetten, misschien zelfs nog iets lager op 1/320. Je diafragma stond al op 1/3.2 dus daar zou ik het op laten staan, dus dan wordt het alleen de iso iets omhoogschroeven. Daarbij moet je ook niet vergeten dat een foto beter iets onderbelicht kan zijn dan overbelicht. Wat onderbelicht is kan je namelijk nog goed in photoshop of iets anders terughalen. Succes met experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke we gaan weer aan de slag!!! BEDANKT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:57

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik heb binnenkort een aantal meetings/toer ritten met de motor. Nu wil ik daar uiteraard wel wat foto's maken.
Heeft er nog iemand tips voor instellingen voor zoiets? Ik schiet normaal 90% op het welbekende "hoofd" icoontje, en speel alleen met de ISO waarden. Maar wil nu wel echt nette foto's proberen te maken van solo rijders, groepen, en uitgestalde motors.

Elke tip is handig ivm het handmatig instellen voor een n00b... :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, rijdende motors... ik zou als ik jou was dan een beetje spelen met sluitertijden, en 'drag the shutter' idee. Of je zet het op sport stand en volgt de motor als die aan het rijden is en je op je ontspanknop drukt. Zo wordt de motor als het goed is scherp en de achtergrond onscherp. (Dit doe je met de S-stand, en dat C-AF met je autofocus).
Ik weet niet wat voor sluiterstijd bij rijdende motoren een beetje goed is, misschien iemand anders hier in het topic?

Probeer met uitgestalde motoren de A stand eens uit en maak de waarde zo klein mogelijk zodat je met scherpte diepte kan spelen (diafragma speel je dan mee).

Als je een beetje wil weten welke instellingen je nodig hebt om niet te donkere of te lichte of onscherpe foto's maakt, kan je ook de P stand proberen. Deze neemt ongeveer automatisch de goede sluitertijd en diafragma aan en zie je ook in welke standen je in A of S kan zetten.

En wat misschien ook nog leuk om met je flitser te spelen als het mooi weer is. Dan kan je bijv. tegen de lucht in schieten en dan moet je inflitsen zodat de kleurtjes wat mooier zijn. Let wel op dat je niet te hard inflitst, dan zijn je foto's overbelicht. Dit kun je voorkomen door de flitser wat zachter te zetten of de belichting anders in te stellen.

Ik hoop je zo wat leuke tips te hebben gegeven :) Wat meer info over de rest van je standen moet je maar ff in je handleiding van je cam zelf vinden.
Nog 1 laatste tipje, probeer gewoon alle standen uit, speel er wat mee en kijk wat je mooi vind, daar leer je echt het meeste van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag fotos gemaakt waar ik heel tevreden over was en ik zet ze op de computer en verklein ze en het is bagger daarna!!!! Hier baal ik nou zo van he!!!!!
Iemand tips hoe ik ze weer redelijk kan krijgen??? Ik heb ook wel photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe heb je ze verkleind en waarom?
Heb je ze al van je geheugenkaartje af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 220005 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:21:
Vandaag fotos gemaakt waar ik heel tevreden over was en ik zet ze op de computer en verklein ze en het is bagger daarna!!!! Hier baal ik nou zo van he!!!!!
hoe heb je ze dan verkleind?
Iemand tips hoe ik ze weer redelijk kan krijgen??? Ik heb ook wel photoshop.
ehm, je originele files weer terug halen en opnieuw verkleinen? Althans ik mag hopen dat je niet direct je foto's verwijderd, zeker niet als je ze alleen maar verkleind :X

je hebt ze niet met photoshop verkleind? hoe dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verklein ze met het programma wat er bij de camera zit. En ja ik heb de foto's al van de camera verwijderd.
Ik moet ze toch verkleinen om op een forum of op onze site te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hmm, ik heb dat programma nooit geinstalleerd, zou dus ook echt niet weten wat de kwaliteit daarvan is (ik gebruik GIMP) maar laat eens zien wat hij ervan gemaakt heeft, ik ben wel benieuwd hoe brak die tool dan is :X

Overigens moet je nooit je originele verwijderen tenzij je helemaal tevreden bent met het resultaat (en dan nog zou ik ze archiveren ipv verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik had nog gelukkig wat in de prullenbak, [het zijn foto's van paarden} waar bijvoorbeeld een oor niet helemaal goed op stond ofzo en die heb ik nu verkleind met photoshop en dat is dus gewoon goed.
Ik verklein dus echt niet meer met dat programma!!!!!

Hier wat voorbeelden!!!!!

De slechte:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/f.jpg

De goede:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/e.jpg

De goede:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/nogeen1.jpg

De slechte:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/nogeen.jpg

De slechte:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/fotoprog.jpg

De goede:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/fotoshop.jpg

De slechte;
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/b.jpg

De goede:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/a.jpg

oke het zijn geen top fotos, maar voor mijn doen waren ze goed gelukt!!!!!
Sommige zijn nu echt verpest door dat verkleinen met dat programma, maar ja morgen weer een dag!!!!

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 220005 op 19-06-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162758

de slechte zijn idd ook slecht :p

raar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
wat dacht je van bordermaker?
dit is een gratis progje, wat een aantal 10tallen malen lichter is dan photoshop.. resized wel netjes, en kan heel makkelijk batch processes doen met nog wat fancy shit (usm, randjes, watermerk en tekst toevoegen etc.)

en het is gemaakt door een gotter! :)

[ Voor 26% gewijzigd door BasieP op 19-06-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BasieP schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:16:
dit is een gratis progje, wat een aantal 10tallen malen lichter is dan photoshop.. resized wel netjes, en kan heel makkelijk batch processes doen met nog wat fancy shit (usm, randjes, watermerk en tekst toevoegen etc.)

Of je bedoelt iets anders dan waar je naar linkt, of je zit gewoon te liegen :+

Want wat je daar aangeeft is een webbased convert ding oid waar je stuk voor stuk je foto's kan converten, dus sowieso geen batch processing :P En als dit door een GoTTer is gemaakt dan schaam ik me ervoor dat ik een GoTTer ben :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
linkje was idd fout :o

nu goed :P
en allemaal google ze schuld! :P

ow en erkens, is je sms 'dienst' kapot?
(of is het vergelijkbaar met nigeriaanse scams?)

[ Voor 113% gewijzigd door BasieP op 19-06-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 220005 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:34:
Ik verklein dus echt niet meer met dat programma!!!!!
Het lijkt me sterk dat het programma standaard zulke resultaten levert, zelfs Paint doet het beter.
Heb je misschien niet ergens een instelling veranderd?

Sowieso is het handig om je originele foto's te bewaren als je ze gaat bewerken, ook in photoshop of andere programma's kan er wel eens wat fout gaan en dan is het fijn als je niet meteen die foto van dat ene mooie moment kwijt bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

primusz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:32:
[...]

Het lijkt me sterk dat het programma standaard zulke resultaten levert, zelfs Paint doet het beter.
Heb je misschien niet ergens een instelling veranderd?

Sowieso is het handig om je originele foto's te bewaren als je ze gaat bewerken, ook in photoshop of andere programma's kan er wel eens wat fout gaan en dan is het fijn als je niet meteen die foto van dat ene mooie moment kwijt bent..
Ik heb echt geen instellingen veranderd. Ik haal ze van de camera, ik bekijk ze en welke ik wil gebruiken verklein ik, doe niets meer of minder.
Ik gaf toch direkt aan dat ik geschrokken was dat het echt bagger was!!!!!

Foto's zijn gemaakt in de A stand, iso 200, diafragma F4 en als het even bewolkt was de iso op 400 gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 220005 op 20-06-2007 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BasieP schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:16:

Ben ik al mee bezig geweest, maar op een of andere manier lukt dat me niet en ik ben super slecht in Engels.
Maar met photoshop kunnen ze er toch mee door???? Voor een echt amateur fotograaf????
Had voor 2 maanden terug nog geen "fatsoenlijk" toestel gehad
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag gemaakt, verkleind met photoshop.........
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/playboy/playboy3wkn1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/playboy/playboy3wkn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/playboy/playboy3wkn3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/playboy/playboy3wkn4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 220005 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 07:55:
[...]

Ben ik al mee bezig geweest, maar op een of andere manier lukt dat me niet en ik ben super slecht in Engels.
Maar met photoshop kunnen ze er toch mee door???? Voor een echt amateur fotograaf????
Had voor 2 maanden terug nog geen "fatsoenlijk" toestel gehad
8)7
ow photoshop is opzich 'beter' dan bordermaker ,maar het kost je wel veel meer tijd.
zeker als je wat meer dan 5 foto's hebt ;)

verder kan je bordermaker gewoon op nederlands zetten natuurlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3844

Even in reactie op Einsteintina, misschien mis ik iets maar,

- Een sport stand bestaat niet op de S5600, maar is dat hetzelfde als de S-stand, en dan C-AF met autofocus?
- Hoe zet je de flitser wat zachter? Dat is naar mijn mening ook niet in te stellen op de S5600..

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 3844 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:41:

- Een sport stand bestaat niet op de S5600, maar is dat hetzelfde als de S-stand, en dan C-AF met autofocus?
- Hoe zet je de flitser wat zachter? Dat is naar mijn mening ook niet in te stellen op de S5600..

Alvast bedankt.
aan de flitser valt idd niet veel in te stellen, met pijltje naar rechts kan je wat modes kiezen, en dan houdt het op.

met sport stand wordt denk ik dat rennende mannentje bedoeld.
deze stand selecteerd wat hogere isowaardes en is idd soort van shutter priority auto mode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Met de S-stand kan je de sluitertijd instellen, voor sport zou je die kunnen gebruiken met een korte sluitertijd. En wellicht is die C-AF wel handig in dit geval, maar dat moet je gewoon maar even proberen.
zelf flits ik eigenlijk nooit, maar is dat niet de "slow" optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S-stand betekend dat je zelf de sluitertijd moet regelen, in de sportstand zou deze automatisch kort zijn net zoals de C-AF stand.

Alvast bedankt.
Naja, kan misschien in de war zijn met de s5500, ook dus met de sport optie. Op mijn s5500 kan ik de flitser namelijk wel harder en zachter zetten, nam eigenlijk aan dat dit dus ook bij de s5600 zou kunnen... ik vind het namelijk een ideale functie en heb je geen hard ingeflitste foto's. Ik kan de flitser stand aanpassen onder de instellingen in het menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225338

hallo allemaal,
ben sinds kort ook eigenaar van een s5600. Heb op het forum gelezen dat er meer mensen te spreken waren over dit toestel dan over de s5700, daarom is mijn keuze op de oudere s5600 gevallen.
Heb al wat instellingen geprobeerd en vind het een mega goede camera voor het geld.
Misschien al iemand tips voor me voor bepaalde instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 225338 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:19:
hallo allemaal,
ben sinds kort ook eigenaar van een s5600. Heb op het forum gelezen dat er meer mensen te spreken waren over dit toestel dan over de s5700, daarom is mijn keuze op de oudere s5600 gevallen.
Heb al wat instellingen geprobeerd en vind het een mega goede camera voor het geld.
Misschien al iemand tips voor me voor bepaalde instellingen?
in dit topic staan daar ook heeel veel tips over.

over het algemeen is fotografie simpel
- meestal de 'a' stand, dof (depth of field) is bepalend voor je foto, laat je creatief zijn
- soms de 's' stand in geval van bijv. sport foto's of andere rare dingen
- zorgen voor zo laag mogelijke iso waarde zolang je geen beweging krijgt
- als je wel beweging krijgt kan je je diafragma open zetten (lager f getal) voor meer licht op de sensor, en daardoor kortere sluitertijd. OF je iso waarde aanpassen.
- flitsen doe je zo min mogelijk met die flitser die er op zit, dan is namelijk alles wit en iedereen blind op 1 meter afstand en alles zwart op 5 meter en verder.
- op alles wat hierboven staat zijn uitzonderingen ;)

ow en dat is natuurlijk alleen de techniek.. de rest (compositie etc.) moet je beetje gevoel voor krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 09-07-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BasieP schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:23:
[...]

i
- flitsen doe je zo min mogelijk met die flitser die er op zit, dan is namelijk alles wit en iedereen blind op 1 meter afstand en alles zwart op 5 meter en verder.
Ja, vooral dit probleem had ik al gemerkt.
Ik heb zaterdag wa foto's gemaakt op een feestje, deze was buiten en dus op een gegeven moment erg donker.
Ik kan dan wel de ISO flink omhoog gooien, maar dit geeft toch veel ruis? Of valt dit wel mee met deze camera?
Wat vind je trouwens van de Natural Light Modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225338 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:47:
[...]Ja, vooral dit probleem had ik al gemerkt.
Ik heb zaterdag wa foto's gemaakt op een feestje, deze was buiten en dus op een gegeven moment erg donker.
Ik kan dan wel de ISO flink omhoog gooien, maar dit geeft toch veel ruis? Of valt dit wel mee met deze camera?
Ja, boven ISO400 kun je niet gaan denk ik als je nog bruikbare platen wilt overhouden. Dat is tevens een van de voornaamste redenen waarom ik een 30D heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 213308 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:08:
[...]

Ja, boven ISO400 kun je niet gaan denk ik als je nog bruikbare platen wilt overhouden. Dat is tevens een van de voornaamste redenen waarom ik een 30D heb aangeschaft.
is800 wil nog wel, maar dan moet je wel 't een en ander bewerken met neatimage oid.
(en niet naar origineel kijken, maar naar de verkleinde plaat)

Verder vind ik al die standaard modes vrij nutteloos. In princiepe kan je deze allemaal zelf ook bereiken dmv M mode.
Het grote nut van de portret, nacht, sport, natural light en weetikwat-mode ontgaat mij lichtelijk op eigenlijk alle cams..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

Daags nadat ik er geweest ben is het verkozen tot een van de zeven "moderne" wereldwonderen dus redelijk toepasselijk natuurlijk. Chichen Itza, gezien vanuit de lens van de Fujifilm S5600.

Afbeeldingslocatie: http://www.montad.nl/holiday/itza1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.montad.nl/holiday/itza2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.montad.nl/holiday/itza3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.montad.nl/holiday/itza4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.montad.nl/holiday/itza5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.montad.nl/holiday/itza6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.montad.nl/holiday/itza7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.montad.nl/holiday/itza8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.montad.nl/holiday/itza9.jpg

Niet slecht voor een camera van 230 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Liever niet dubbelposten :)
Geef dan even een link naar je testcase ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:33
Heeft iemand tips voor binnen concertfotografie?
Ik heb het al geprobeerd met de sportstand en met M.
Maar ik blijf bewegende fotos houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13
died_laughing schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:06:
ISO omhoog gooien zodat je kortere sluiterstijden kan gebruiken. Verder het diafragma zo veel mogelijk openen.
Dus zet hem op A met een zo klein mogelijk diafragma getal en zet de ISO omhoog zodat je sluiterstijd boven de 1/100 oid. komt. Dat is ook afhankelijk van de situatie, druk bewegende mensen hebben een kortere sluiterstijd nodig bij.
Lees deze ook eens door, daar staat precies in wat alles doet (diafragma, sluiterstijd en ISO):
Fotografie technische FAQ en Koopadviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
died_laughing schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:06:
over partyfotografie is een appart topic. Dit is ook een vak appart, aangezien je met heel weinig licht toch goede foto's wilt maken.
hoge iso waardes zijn hier eigenlijk een must om bewogen platen tegen te gaan. Echter is mooi bewogen ook niet lelijk (zolang het niet te veel is)

dus zoek een acceptabel compromis tussen ruis en beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het hele topic eens afgespit, maar weet nog niet wat jullie de beste instelling vinden.
Vinden jullie de CLR beter op Standard of Chrome.
En Sharpness op Hard of Standard.

Ik las dat pvplanet vooral fan was van chrome en hrd, maar las ook dat er veel mensen waren die dan korrelige foto's kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Tja, dat is echt iets wat je zelf lekker moet vinden schieten.
Chrome als je van meer kleur houdt en hard als je van scherpe (maar misschien wat korrelige) foto's houdt, en anders gebruik je je andere instellingen.

Als je het te korrelig vind in Hard, via PS kan je natuurlijk ook nog iets verscherpen (zelfs met picasa kan dat ook).

Niemand kan jou vertellen waar je nu het beste in kunt schieten, dat moet je eigenlijk helemaal zelf weten wanneer jij vind dat je fijne platen schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38
Heb de s5600 nu ongeveer een half jaar denk ik, dit zijn zo de dingen die me op zijn gevallen:

- Diafragma klein of groot maakt niet veel uit op volledige groothoek (dus helemaal uitgezoomd). Ga je inzoomen dan merk je het verschil wel in je DOF
- Nachtfotografie is prima te doen, mits met tripod uiteraard (scherpste foto's krijg je op iso64, f8.0 en dan zit je vaak op de maximale sluitertijd van 15 seconden)
- Prima batterijduur!
- Pola + UV-filter (voor bescherming) geeft mooie foto's overdag (maar dat heeft misschien niet zoveel met de camera te maken?)
- f-kleur gewoon op standard laten (niet op chrome)
- In RAW schieten, camera heeft last van blauwzweem
- Witbalans zit onhandig weggestopt in het menu (al steekt dat met RAW niet zo nauw...)
- Hankie-pankie eBay wide-angle lens is een leuke extra, zorgt alleen wel voor flink wat barrel distortion

Hoop dat iemand hier wat mee kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 225338 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:14:
Ik heb het hele topic eens afgespit, maar weet nog niet wat jullie de beste instelling vinden.
Vinden jullie de CLR beter op Standard of Chrome.
En Sharpness op Hard of Standard.

Ik las dat pvplanet vooral fan was van chrome en hrd, maar las ook dat er veel mensen waren die dan korrelige foto's kregen.
over het algemeen had ik hem altijd op chrome staan, en hardheid op standaard. (ja omdat ik hard net iets te korrelig vond)
Pvplanet maakt(e) veel party foto's waarbij 'hard' misschien beter was dan mijn buiten foto's..

met hierboven dus:
zelf uitvogelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206535

heeft er iemand al ervaring met een slave flitser o.i.d. op de s5600?

en zo ja welke en waar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

Voor bij concerten, mja.. voor portret fotos van bezoekers is m.i. het beste

iso 200
sluitertijd 8
en flits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227595

Alle foto's genomen met de S5600,
gecorrigeerd en verkleind met Photoshop Elements 2.0

Zelf vind ik ze redelijk tot goed.
Met het verkleinen is er wel wat kwaliteitsverlies opgetreden.
De foto's geven wel een indruk wat er met de S5600 mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2270.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2273.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2280.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2282.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2465.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2474.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2509.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2513.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2514.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2518.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/600x450cDSCF2571.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 227595 op 26-07-2007 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Hier wat picjes van mij. Gisteravond hier genomen.
Idd ook hier door het verkleinen toch wat verlies, maar vindt over het algemeen toch best aardig. Kleuren komen redelijk goed naar voren imo.
Verders geen fotoshop oid. Alleen kadertje/verkleind.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=596&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=600&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=603&g2_serialNumber=1

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=605&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=620&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=629&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=608&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=611&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=614&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=617&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=626&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-forum.com/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=623&g2_serialNumber=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228774

Best forum,

Ik heb voor het eerst video filmpjes met deze camera gemaakt.De filmpjes staan op het geheugenkaartje (MB512). Als ik de foto's en de filmpjes op mijn pc wil zetten, met het programma FinePix, dan komen alleen de foto's die voor het filmen gemaakt zijn op mijn pc, maar niet de filmpjes. De camara stopt er dan mee met het ontladen.

Wat heb ik fout gedaan?

Gr Kawamax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Raynox DCR-2020PRO lens?
Zit zo eens te kijken en vindt dit wel een heel interesante uitkomst voor wat meer zoom te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://raynox.co.jp/comparison/images/digital/s5200/camera/s5200-dcr2020pro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

shaggy8675 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:57:
Zit zo eens te kijken en vindt dit wel een heel interesante uitkomst voor wat meer zoom te krijgen.

[afbeelding]
Het is imo een mooie lens, alleen je hebt er echt wel een statief nodig. Enige nadeel is dat je altijd volledig ingezoomt moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206535

Anoniem: 228774 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:34:
Best forum,

Ik heb voor het eerst video filmpjes met deze camera gemaakt.De filmpjes staan op het geheugenkaartje (MB512). Als ik de foto's en de filmpjes op mijn pc wil zetten, met het programma FinePix, dan komen alleen de foto's die voor het filmen gemaakt zijn op mijn pc, maar niet de filmpjes. De camara stopt er dan mee met het ontladen.

Wat heb ik fout gedaan?

Gr Kawamax
wat je fout doet, weet ik zo even niet....maar waarom doe je het niet via windows verkenner??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

shaggy8675 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:57:

[afbeelding]
Ik heb even snel een voorbeeldje voor je gemaakt vanuit mijn kamer op mijn statief. Op de eerste foto is zonder voorzet lens op max wide van de camera zelf (omdat het statief binnen staat zie je dus het raam ook nog ;) ) en de tweede foto is met deze telelens op max:

Afbeeldingslocatie: http://michael.erkens.eu/store/s5600/DSCF5876_web.jpg
Afbeeldingslocatie: http://michael.erkens.eu/store/s5600/DSCF5877_web.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Erkens op 06-08-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Damn wat een verschil. Lijkt me zeker de moeite waard... Leuk voor op een vliegshowtje etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229601

heey hallo ik heb ook sindskort nouja kort half jaar een Fujifilm S5600.

en wat mij op valt is dat deze altijd links in de hoek onscherp is tenzij je in zoemt niet

dit is al de 2de camera en het zelfde probleem heben julie hier ook last van ??

ik heb het maar voor lieve genomen en kan het ook nie meer inruilen maar het begint me toch wel aardig te iriteeren maar voor derest een geweldige camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Erkens schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:12:
[...]

Ik heb even snel een voorbeeldje voor je gemaakt vanuit mijn kamer op mijn statief. Op de eerste foto is zonder voorzet lens op max wide van de camera zelf (omdat het statief binnen staat zie je dus het raam ook nog ;) ) en de tweede foto is met deze telelens op max:

[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien is het makkelijker om een vol tele zonder voorzet en een vol tele met voorzet foto te plaatsen, want zo is het moeilijk vergelijken.

Geen last van onscherpte links in de hoek tho'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 156750 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:22:
[...]

Misschien is het makkelijker om een vol tele zonder voorzet en een vol tele met voorzet foto te plaatsen, want zo is het moeilijk vergelijken.
Daar is het nu te donker voor :P Maar de kerktoren is vanaf mijn raam gemeten ongeveer 150 meter er. (gemeten met google earth)

Maar aan de andere kant is zo'n voorbeeld ook op de raynox site te vinden (en die foto's kloppen redelijk goed)

http://raynox.co.jp/compa...omp_s5200.htm#dcr-2020pro

Afbeeldingslocatie: http://raynox.co.jp/comparison/images/digital/s5200/comparison/s5200-maxtelephoto-ghouse7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://raynox.co.jp/comparison/images/digital/s5200/comparison/s5200-dcr2020-ghouse7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de Raynox DCR-2020PRO hier liggen, net nieuw aangeschaft, maar de stepup ring 55-62mm zit ik nog steeds op te wachten, bijna de hele wereld zit zonder. Heb nu maar een bestelling in Duitsland en ook nog in de UK gedaan. Deze verwacht ik binnenkort. Dus nog geen ervaring met de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kreeg de stepupringen 55-62mm uit Duitsland en UK toegestuurd. Ze zijn van het merk KOOD en passen prima op de Fuji S5600 en de Raynox DCR-2020PRO. Voordeel is dat de ringen van metaal zijn en niet van plastic zoals de ring van Raynox. Binnenkort ga ik wat ervaring opdoen met de telelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 227595 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:56:
Kreeg de stepupringen 55-62mm uit Duitsland en UK toegestuurd. Ze zijn van het merk KOOD en passen prima op de Fuji S5600 en de Raynox DCR-2020PRO. Voordeel is dat de ringen van metaal zijn en niet van plastic zoals de ring van Raynox. Binnenkort ga ik wat ervaring opdoen met de telelens.
ehm, de 55-62mm stepupring die ik van raynox heb gekocht is gewoon van metaal. Alleen de stepup ringen die met de lens meegeleverd waren zijn van plastic, maar die passen toch niet op de 5600 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wybl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik heb ook een DCR 2020 pro in combinatie met een s9600. Ik moet zeggen dat ik hm nauwelijks gebruik. Ik dacht ook: Wauw, nu heb ik een 660 mm lens! Maar daar is vrijwel alles mee gezegd. De chromatische abberatie en lichtsterkte zijn gewoon bagger. Ik weet dat het behelpen is met een voorzetlens maar de welbekende DCR250 is bijvoorbeeld wel aangenaam om mee te werken. Vooral ook doordat je niet zo'n enorme toeter aan je lens hebt hangen. Dat laatste is trouwens ook een punt, het voelt gewoon niet prettig, zo veel gewicht.

Bijkomend probleem is dat er uit de hand nauwelijks mee te schieten is en de scherpte vind ik ook niet echt subliem.

Hier een voorbeeld

S: 1/1000
A:1/4.9
ISO: 400

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/3976/dscf4496nv5.jpg

100% crop
Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/1052/dscf4496cropor3.jpg

De kleurverschuiving is nog wel te corrigeren maar de scherpte niet.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De eerste snelle probeersels. Moet beter kunnen.
De eerste drie foto's zijn alleen verkleind niet gecorrigeerd en met half tegenlicht.
S5600 in S-mode, s=500, f=7.1, ISO 400, uit de hand genomen.

Valkenburg ZuidHolland: baggerschuit met vliegveldtoren op de achtergrond.

foto 1: eigen lens S5600 uitgezoomd
foto 2: eigen lens S5600 ingezoomd
foto 3: met Raynox DCR-2020PRO

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/kDSCF2983.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/kDSCF2985.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/kDSCF2986.jpg

Dezelfde foto's gecorrigeerd.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/ckDSCF2983.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/ckDSCF2985.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/ckDSCF2986.jpg

foto 3 hieronder 2x vergroot.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/100cDSCF2986.jpg

Al met al valt het me nog reuze mee, de Raynox DCR-2020PRO is geen klasse objectief,
maar er is zeker mee te leven. Ik ben er van overtuigd dat het nog beter kan. Dit was
immers mijn eerste test met dat ding.

Dan hieronder nog een laatste grapje.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/grapje.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 227595 op 22-08-2007 23:48 ]

• BasieP
wauw wat een verschil zeg tussen:
http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/ckDSCF2983.jpg
en
http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/grapje.jpg

laat direct het mooie bereik zien van dat ding.

Voor de goede orde, het "grapje" is een softwarematige uitvergroting die ik
heb gedaan met Adobe software op de PC. In de praktijk is dit niet bruikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 227595 op 23-08-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 227595 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:29:
Voor de goede orde, het "grapje" is een softwarematige uitvergroting die ik
heb gedaan met Adobe software op de PC. In de praktijk is dit niet bruikbaar.
inno, maar het laat wel heel mooi zien wat het absolute maximum en het absolute minimum is dat je er uit kan halen :)

en als je dan de beide plaatjes over elkaar legt kom je op een huge vergroting.
Tuurlijk is het kwalitatief niet echt heel boeiend, maar laten ze zeggen dat voor herkenning het erg goed werkt :)

heeft iemand trouwens die groothoeklens voor de 5600 van raynox wel eens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Ik zit erover te denken om 2e hands een S5600 te kopen. Wat is een goede prijs? Of kan ik beter helemaal een andere camera kiezen? De specificaties van deze camera komen wel goed overeen met wat ik zoek.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DitisKees schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:37:
Ik zit erover te denken om 2e hands een S5600 te kopen. Wat is een goede prijs? Of kan ik beter helemaal een andere camera kiezen? De specificaties van deze camera komen wel goed overeen met wat ik zoek.
Hey Ditiskees, ik heb er eentje te koop staan. Wellicht heb je interesse? Heb je een mail adres waar ik je op kan bereiken?

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Anoniem: 213308 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:46:
[...]

Hey Ditiskees, ik heb er eentje te koop staan. Wellicht heb je interesse? Heb je een mail adres waar ik je op kan bereiken?

Cheers!
You've got mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen email ontvangen,
Wellicht kun je me even nog een keer mailen op Royv70@hotmail.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Anoniem: 213308 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:53:
Ik heb geen email ontvangen,
Wellicht kun je me even nog een keer mailen op Royv70@hotmail.com?
opnieuw gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
als jullie 'deal' is mislukt kan je ook altijd nog mijn s5600 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
RekZ schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:48:
als jullie 'deal' is mislukt kan je ook altijd nog mijn s5600 kopen...
De deal is al rond, heb er al 500 foto's mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107941

kan iemand mij uitleggen hoe ik met een standaard s5600 mooie macro's maak van mijn vissen in mijn aquarium ik krijg het maar niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Vooropgesteld dat ik de camera niet ken, hier wat aanwijzingen waar je eventueel wat mee kunt:
- Stel de macro functie in (als die erop zit), hierdoor focust de camera waarschijnlijk langzaam maar wel dichterbij dan normaal.
- Zoom maximaal in, zet dus de lens in telestand om zo een maximale vergroting te krijgen.
- Zet de camera op MF (manual focus) indien aanwezig en draai het focuspunt maximaal naar je toe, je moet dus zo dichtbij mogelijk focussen.
- Beweeg nu de camera naar het aquarium toe of af, totdat je je gewenste onderwerp (=vis) scherp in beeld hebt. Ik kan me echter voorstellen dat het lcd van je toestel niet erg gedetailleerd aangeeft wanneer iets scherp is en wanneer niet. Probeer eventueel met MF 'voor te focussen', beweeg dan en wanneer je denkt in de buurt te zitten kun je de AF het laten 'controleren'.
- Stel diafragma (= grootte van scherptediepte) en sluitertijd (let op: lange sluitertijden is kans op beweging door jou of door vis)
- Druk af!

Wanneer er te weinig licht is (kan ik me zo voorstellen in een aquarium) moet je de ISO naar de voor jouw acceptabele hoogste stand schakelen, ook een statief kan uitkomst bieden maar daarvoor zwemt de vis wellicht te snel. Flitsen is te proberen (let op dat je niet haaks op het glas flitst) maar doordat je alleen direct kan flitsen en weinig aan de flitser zelf kunt instellen vrees ik dat dit niet erg fraai wordt (+ stress voor vis?)

Wanneer dit nog niet erg uitkomst biedt, kun je eens proberen minder ver in te zoomen. Minder vergroting, maar voor de camera makkelijker. Wanneer de vergroting niet je zin is, kun je eens kijken of de Raynox DCR-250 of DCR-150 op je camera past. Voorzetlensje van €40 ofzo, met verrassend goede resultaten. Let er dan wel op dat je scherptediepte erg klein is (voordeel: waarschijnlijk op het lcd te onderscheiden).

Hoop dat je hier iets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
Anoniem: 180355 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:57:
Vooropgesteld dat ik de camera niet ken, hier wat aanwijzingen waar je eventueel wat mee kunt:
- Stel de macro functie in (als die erop zit), hierdoor focust de camera waarschijnlijk langzaam maar wel dichterbij dan normaal.
- Zoom maximaal in, zet dus de lens in telestand om zo een maximale vergroting te krijgen.
- Zet de camera op MF (manual focus) indien aanwezig en draai het focuspunt maximaal naar je toe, je moet dus zo dichtbij mogelijk focussen.
- Beweeg nu de camera naar het aquarium toe of af, totdat je je gewenste onderwerp (=vis) scherp in beeld hebt. Ik kan me echter voorstellen dat het lcd van je toestel niet erg gedetailleerd aangeeft wanneer iets scherp is en wanneer niet. Probeer eventueel met MF 'voor te focussen', beweeg dan en wanneer je denkt in de buurt te zitten kun je de AF het laten 'controleren'.
- Stel diafragma (= grootte van scherptediepte) en sluitertijd (let op: lange sluitertijden is kans op beweging door jou of door vis)
- Druk af!

Wanneer er te weinig licht is (kan ik me zo voorstellen in een aquarium) moet je de ISO naar de voor jouw acceptabele hoogste stand schakelen, ook een statief kan uitkomst bieden maar daarvoor zwemt de vis wellicht te snel. Flitsen is te proberen (let op dat je niet haaks op het glas flitst) maar doordat je alleen direct kan flitsen en weinig aan de flitser zelf kunt instellen vrees ik dat dit niet erg fraai wordt (+ stress voor vis?)

Wanneer dit nog niet erg uitkomst biedt, kun je eens proberen minder ver in te zoomen. Minder vergroting, maar voor de camera makkelijker. Wanneer de vergroting niet je zin is, kun je eens kijken of de Raynox DCR-250 of DCR-150 op je camera past. Voorzetlensje van €40 ofzo, met verrassend goede resultaten. Let er dan wel op dat je scherptediepte erg klein is (voordeel: waarschijnlijk op het lcd te onderscheiden).

Hoop dat je hier iets mee kunt.
Ik heb wel zelf een S5600, zal proberen het bovenstaande wat verder te verduidelijken voor deze camera. Macrofunctie zit erop, dus inderdaad aanzetten. Maximaal ingezoomd kan de camera scherpstellen vanaf ongeveer 90 cm, dus dat kan je even opmeten. Het is bij deze camera moeilijk om handmatig scherp te stellen, zo dichtbij mogelijk werkt wel, dat is dus die 90 cm volledig ingezoomd. Volledig uitgezoomd is het 5 a 6 cm. Raynox lens heb ik (nog) niet, past wel op deze camera. Zijn in dit topic volgens mij ook wel voorbeelden van te vinden.

Het is ook mogelijk om een voorzetlens (closeup-lens) te gebruiken. Ik kocht een setje van 4 lenzen van het merk ACE. Dit is een merk uit India en vrij goedkoop (€ 25,-) en is te koop bij www.fotofilter.nl . Direct naar de set, klik hier. De set bestaat uit +1, +2, +4 en Macro (+10). Hiermee zijn ook diverse combinaties te maken. Zonder veel moeite kan tot ongeveer 3 cm scherp gesteld worden. Iedere lens heeft 55mm inwendige en uitwendige schroefdraad, dus direct opschroefbaar op de S5600 en achter elkaar te schroeven. Voor de duidelijkheid; het zijn lensjes met het formaat van een filter, zoals een UV-filter. Dus de hele set zo in de binnenzak en geen gesjouw met grote opjectieven.

Vriendelijke groet, Geert.

P.S. Hierna wat voorbeelden:

Bosje touw:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/cDSCF0890.jpg

Verfkwast:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/cDSCF1198.jpg

Zelfde verfkwast:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/cDSCF1169.jpg

Potje mostert:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/cDSCF1175.jpg

Klep van fototas:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.vlasblom/FOTO/cDSCF1445.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 227595 op 21-12-2007 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152973

Ik heb ook wat voorzetlensjes gekocht, en de eerste dag was het al raak:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3093/2488738459_7e2cf6de14_b.jpg

moet er nog wel wat mee spelen, maar ben er tevreden mee:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273800

Heey! Ik heb wat vraagjes.
Ik heb ongeveer 1 ½ jaar geleden de Fujifilm Finepix S5600 gekocht.
Ik heb hier een beetje in het topic zitten rondneuzen en wat dingetjes gelezen over deze camera.
Ik ben niet 100% tevreden met mijn camera. Het kan eraan liggen dat ik misschien geen goede instellingen gebruik? Want zoals ik hier zie van sommige foto's, de macro-opnames. Die krijg ik dus écht niet eruit! Ook lijkt het soms wel alsof mijn camera een eigen wil heeft. De ene keer maakt hij mooie en best scherpe foto's. De ene keer maakt hij hele slechte foto's! Vooral vergeleken met wat foto's hier in het topic.
Iemand die misschien weet waar dit aan ligt?
Want ik ben erover aan het denken om deze te verkopen en een goede canon te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 273800 op 09-09-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13
Anoniem: 273800 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:38:
Heey! Ik heb wat vraagjes.
Ik heb ongeveer 1 ½ jaar geleden de Fujifilm Finepix S5600 gekocht.
Ik heb hier een beetje in het topic zitten rondneuzen en wat dingetjes gelezen over deze camera.
Ik ben niet 100% tevreden met mijn camera. Het kan eraan liggen dat ik misschien geen goede instellingen gebruik? Want zoals ik hier zie van sommige foto's, de macro-opnames. Die krijg ik dus écht niet eruit! Ook lijkt het soms wel alsof mijn camera een eigen wil heeft. De ene keer maakt hij mooie en best scherpe foto's. De ene keer maakt hij hele slechte foto's! Vooral vergeleken met wat foto's hier in het topic.
Want ik ben erover aan het denken om deze te verkopen en een goede canon te kopen.
Misschien kun je beginnen met voorbeelden laten zien? ;)

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 273800 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:38:
Als je de ene keer wel mooie foto's maakt en de andere keer niet lijkt het me geen defect van de camera maar meer een user error ;)

De foto's die je in dit topic ziet zijn natuurlijk ook alleen de mooiere foto's, iedereen heeft wel eens een mislukte foto. Sommige (macro) foto's zijn ook gemaakt met voorzetlenzen, dat gaat je dus niet lukken met alleen de standaard lens.

Let verder goed op je instellingen (ISO/sluitertijden), als je op AUTO schiet kun je in de EXIF wel nakijken wat de instellingen waren. Als je mislukte foto's vaak op hoge iso waardes of lange sluitertijden staan weet je waar het aan ligt :)
Zonder voorbeelden kunnen wij natuurlijk niet beoordelen waardoor de foto's mislukt zijn.

Ik heb mijn s5600 een tijdje geleden verkocht, aangezien het formaat niet echt compact te noemen is zat ik toch altijd te slepen met een fototas, en dan kun je net zo goed overstappen naar dSLR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273800

Oke, met die voorzetlenzen. Snap ik. Kan misschien inderdaad aan mijn instellingen liggen.., maar ik heb geen idee hoe je sluitertijd/diafragma instelt, hoe moet dat eigenlijk? Ik kon niets specifieks vinden in de handleiding. Maar het enige wat ik eruit krijg is dit:
foto1
foto2 (onbewerkt)
foto3
foto4 (hier zie je jammer genoeg alweer korrels)
foto5 (met macro genomen, maar -of het ligt aan mij- geen goede kwaliteit...)

Ik probeer laatste tijd nogal met scherpheid te spelen etc. Maar zoals ik al zei, soms snap ik niks meer van de camera.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 273800 op 12-09-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Tja, zou toch echt in de handleiding moeten staan hoor. Maar hier een plaatje van dpreview (van de S5500 weliswaar, maar dat zal ong. overeenkomen):
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/fujifilms5100/images/topcontrols.jpg
Nu zijn Auto en P automatische standen.
In S kun je de sluitertijd instellen (gokje: controller achterop; pijltje naar boven / pijltje naar onderen) en zoekt de camera er automatisch de goede diafragma-opening erbij.
In A kun je de diafragma-opening instellen (wederom een gokje: controller achterop; met pijltje naar links / pijltje naar rechts) en zoekt de camera automatische de juiste sluitertijd op.
In M kun je beide variabelen zelf instellen op basis van wat de lichtmeter in je EVF of op je scherm weergeeft.

Dan de foto's.
#1:
Sluitertijd: 1/20s
Lichtgevoeligheid: ISO 200
De relatief lange sluitertijd heeft vermoedelijk wat bewegingsonscherpte veroorzaakt (dwz. in de tijd dat het beeld op de sensor opgevangen werd, heb jij onbewust de camera misschien wat bewogen).
De slechte lichtomstandigheden in combinatie met de hogere ISO-waarde geeft dit korrelig beeld. Oplossing is flitsen of een statief gebruiken.

#2:
Lichtgevoeligheid: ISO 200
Hier zie je dat een goed belichte situatie i.c.m. een hogere ISO-waarde geen probleem hoeft te geven. Deze plaat lijkt mij (voor zover op dit formaat te beoordelen) een goed resultaat?

#3:
Sluitertijd: 1/340s
Diafragma-opening: f/4.0
Wat staat je tegen aan deze foto? Wat ik me in kan denken is dat je het hele handvat scherper had gewild, dit kun je doen door in de A-stand een hoger getal (=kleinere opening) te kiezen, bijv. f/8.0. Hierdoor neemt de 'scherptediepte' toe, let wel op: om voldoende licht op de sensor te krijgen zal de camera automatisch een langere sluitertijd instellen (= 1/80s in dit geval -> grotere kans op bewegingsonscherpte)

#4:
Sluitertijd: 1/170s
Lichtgevoeligheid: ISO 400
De hoge lichtgevoeligheid geeft het korrelige, fletse beeld. Oplossing is een lagere waarde, ISO 200: waardoor je uitkomt op 1/80s sluitertijd. Bij een dergelijke breedbeeldopname zou dit uit de hand te schieten moeten zijn, anders -> statief.

#5:
Sluitertijd: 1/50s
Lichtgevoeligheid: ISO 800
Tja, een wat oudere sensor geeft dat bij zulke ISO waardes de beeldkwaliteit achteruit holt (details worden wat 'versmeerd'). Je 'moest' wel omdat de sluitertijd al aan de lage kant was, ISO 400 en 1/25s zou waarschijnlijk bewegingsonscherpte meebrengen.

Vooral veel proberen, met veel verschillende instellingen. Zo leer je wat de camera kan, en wanneer hij op zijn best presteert. Tip: lichtgevoeligheid zo laag mogelijk houden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 15:58

Ramoonus

Banaan

*ik zei niks

[ Voor 81% gewijzigd door Ramoonus op 28-01-2010 18:10 ]

888 voor ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 22:54

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Zoo, mooie schop! Ik dacht al, wat doet mijn oude bijna afgedankte toestel in de actieve topics?

*ik ook niet. Je hebt het zekel al gevonden... ;-)

[ Voor 52% gewijzigd door TwOkkie op 28-01-2010 18:18 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste