Eigen tool gemaakt: Kaders om foto's

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 22.912 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
BorderMaker is een Freeware tool waarmee kaders, teksten en watermerken in digitale foto's geplaatst kunnen worden.

Ik heb deze tool enige tijd geleden al op dit forum gepost en had daar een heleboel positieve reacties! Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

BorderMaker versie 2.0

Ik heb er ook een publiek forum bij gemaakt (Je hoeft je dus niet aan te melden) in dit forum kunnen de discussies, feature requests en bugs gemeld worden!

Afbeeldingslocatie: http://docsdb.semantica.nl/bordermaker/images/screenshot.gif

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://docsdb.semantica.nl/bordermaker/images/IMG_2182-border.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door OrbitZ op 02-10-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Ziet er uit als een erg handig programma om snel series te verwerken. Knap werk :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Dit lijkt mij ook wel wat voor [rml][ Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel II[/rml] ;)
Misschien kun je het daar ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Mwa, dit is zo specifiek voor digitale foto's en de vraag hoe je kaders om foto's kan maken komt toch regelmatig voorbij. Het lijkt mij dat niet alle gebruikers dat hele topic doorspitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Mag ik even opmerken dat ik "Mappen plat slaan in de doelmap" meesterlijk gevonden vind :P

Handige tool, zal het spoedig eens proberen :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Beetje OT, maar daar zou ik wel een wallpapertje van willen! Liefst zonder bordertje dan wel :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
@Breepee kan geregeld worden ;) Ik zal hem vanavond wel ff ergens neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 11:58

smallboy

N/A

Handig tooltje :)

Watermerk werkt ook goed moet ik zeggen, transparantie werkt prima (getest met png file). 't Is niet echt supersnel maar dat geeft eigenlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Las Vegas? Weet het zeker????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 21:59
echt mooi gemaakt moet ik zeggen en kan altijd van pas komen!
misschien eens opsturen naar PCM of Computer idee ofzo, dan krijg je er nog wat voor ook! Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 08:38

Zoefff

❤ 

1300A schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:54:
echt mooi gemaakt moet ik zeggen en kan altijd van pas komen!
misschien eens opsturen naar PCM of Computer idee ofzo, dan krijg je er nog wat voor ook! Haha
In ieder geval publiciteit, en dat is ook leuk. Ik denk dat grote computerbladen of foto-bladen best wel geinteresseerd zijn in dit soort software voor een artikeltje, of op de software-cd :)

Programma werkt perfect, mooi werk OrbitZ :)

[ Voor 17% gewijzigd door Zoefff op 27-05-2005 17:57 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 16:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ziet er tof uit, ik zal proberen constructief commentaar te geven.

Mijn eerste reactie na het opstarten:

• Waarom Java? Het werkt altijd net anders dan je gewend bent en het is traag.
Zal wel vanwege verschillende OS-en zijn, maar toch, nu gebruikt het 110 Mb geheugen in Win XP
• Waarom Nederlands? Je bereikt er minder mensen mee en persoonlijk vind ik NL-software lastiger dan engelse.

Tijdens gebruik
• Als de doelmap niet bestaat, waarom dan de error ipv een vraag of de app het aan moet maken of niet?
• Waarom kan ik alleen mappen verwerken en niet 1 foto? Meestal zal ik per foto een verschillende tekst in de foto willen plakken.
• De verwerking is vrij traag, zal wel Java zijn denk ik. Ik heb een XP 1800+ en 512 Mb
• De icoontjes zijn erg mooi, vooral die gene in het tabbladen deel

Na gebruik:
• Waarom heeft nog niemand zo'n tool eerder gemaakt, thumbs up!

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
@Tukk
1. Waarom Java?
Platform onafhankelijk, en het is de taal waar ik het best in programmeer (er zijn ook veel mac gebruikers).
2.Taal
Tool kan makkelijk localized worden maar hij is nu eenmaal in het nederlands tot stand gekomen.

1. Doelmap
Tja... In het browse schermpje kan je ook een nieuwe map aanmaken
2. 1 foto
Het is een batch tool, je kan ook een titel per foto opgeven (met de %t flag) zie het gebruik op de website.
3. Langzaam
Agreed. Nadeel van Java. Ik heb meestal geen haast, ik zet hem aan en ga wat anders doen.
4. Icons
Thanks

1. Thanks :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Super tool!
Ik heb alleen een probleem, ik heb foto's genaamd DSCN1337-edit.jpg als ik daarbij een mooie border maakt komt de foto er niet in? Enig idee hoe dat op te lossen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
OrbitZ schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:38:
Heb je hem al ergens neergezet :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
@Breepee, you've got mail

@dabombe
Staat dan wel het kader er maar een zwarte foto? Dit heb ik ook wel eens gehad maar heb dit verder nooit meer kunnen reproduceren... Stuur de foto anders eens naar orbitz@wanadoo.nl, misschien kan ik er iets aan doen.

[ Voor 84% gewijzigd door OrbitZ op 28-05-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gave tool hoor, ik ga hem ff ergens opslaan en later 's uittesten :)

Edit: Dat werkt best wel intuïtief. Enige wat ik mis is een optie om per foto een titel te geven. Ik heb je handleiding op de website nog niet gelezen, dus misschien heb ik gewoon die optie nog niet gevonden :)

[ Voor 62% gewijzigd door Grrrrrene op 28-05-2005 16:44 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 15:31

jwbagger

,.-~'`'~-.,

coole tool :)

1 vraagje: is het misschien mogelijk om alle exif informatie in de geresizede image over te nemen? Daar staat nu namelijk niets meer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

OrbitZ schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:11:
@Breepee, you've got mail

@dabombe
Staat dan wel het kader er maar een zwarte foto? Dit heb ik ook wel eens gehad maar heb dit verder nooit meer kunnen reproduceren... Stuur de foto anders eens naar orbitz@wanadoo.nl, misschien kan ik er iets aan doen.
anders upload je em effe.. zijn misschien wel meer mensen die hem mooi vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04:25

Q

Au Contraire Mon Capitan!

OrbitZ schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:39:
@Tukk
1. Waarom Java?
Platform onafhankelijk, en het is de taal waar ik het best in programmeer (er zijn ook veel mac gebruikers).
Als Mac-gebruiker kan ik dit erg waarderen, had je topic op DPZ niet zo goed doorgenomen en eigenlijk aangenomen dat het gewoon een windows-tooltje was. Toppie! Meestal houdt men geen rekening met andere platformen.

Misschien dat je nog wat aan de titel in de titelbalk kunt doen?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/kadertool.jpg

Tevens is de performance wel heel erg mager. Tijdens het genereren van een preview (een bewerking die normaal een paar seconden zou moeten duren, zelfs op mijn iBook 800 mhz duurt bijna een minuut, met 100% cpu.

Ik denk dat er qua performance nog wel wat te winnen valt.

Edit: door in plaats van mijn 8 megapixel bestanden aan de applicatie te voeren, maar eerst van te voren zelf de foto's te verkleinen werkt het tooltje wel redelijk vlot.

[ Voor 46% gewijzigd door Q op 28-05-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9106

Ik heb hem ook net getest en mis ook de optie om een titel per foto te geven, maar ook ik zou dat over het hoofd gezien kunnen hebben ;)

Het werkt idd wel een beetje traag, ik preview zo vaak dat ik uiteindelijk niet meer verder kon door een mem error, maar met het programma opnieuw op te starten was dat opgelost.

Ik heb nu de gewenste presets opgeslagen, en dan gaat het volgens mij heel snel (ik ben gewoon eten gaan maken terwijl ik het programma zijn werk liet doen).

Handmatig heb ik nog even titel per foto toegevoegd, maar dat gaat een stuk sneller als de kadertjes er eenmaal omzitten!

Van mij iig een reuze bedankt voor het maken van dit superhandige tooltje! Toppie en een dikke pluim!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

jwbagger schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:39:
coole tool :)

1 vraagje: is het misschien mogelijk om alle exif informatie in de geresizede image over te nemen? Daar staat nu namelijk niets meer in...
Website van dit tooltje daar staat het:

U kunt hier een commando opgeven, dit commando zal aangeroepen worden na iedere verwerking van een foto.

De volgende vervangingsvariabelen kunnen gebruikt worden:
${src_file} Volledig pad naar het bronbestand.
${dest_file} Volledig pad naar het doelbestand.

Het programma jhead wordt meegeleverd en is bedoeld om de EXIF data te behouden in het doelbestand, de aanroep is als volgt:
jhead -te ${src_file} ${dest_file}

[ Voor 16% gewijzigd door smallboy op 28-05-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Potverdorie! Dat ziet er uit als een handig tooltje. Ik ga het meteen proberen! Eigenlijk al langer op zoek naar een tooltje zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Dit vind ik echt heel super! Complimenten Orbitz, super handig tooltje en het laat je foto's zoveel professioneler lijken.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

smallboy schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:07:
[...]

Website van dit tooltje daar staat het:

U kunt hier een commando opgeven, dit commando zal aangeroepen worden na iedere verwerking van een foto.

De volgende vervangingsvariabelen kunnen gebruikt worden:
${src_file} Volledig pad naar het bronbestand.
${dest_file} Volledig pad naar het doelbestand.

Het programma jhead wordt meegeleverd en is bedoeld om de EXIF data te behouden in het doelbestand, de aanroep is als volgt:
jhead -te ${src_file} ${dest_file}
okee, dat was dom van me, overheen gelezen.... thanx!

alleen... 't werkt niet :? bij het verwerken gaat hij nu tot 100% bij de eerste image, en blijft dan hangen/wachten... ik heb al geprobeerd om jhead aan te roepen via z'n absolute locatie, maar ook dat helpt niks...?

trouwens: gelijk een (kleine) feature request: de extensie .brd word ook al door Eagle gebruikt, wat ik ook gebruik... is .bor misschien een betere optie? Ik kan zo gauw geen programma's vinden die daar al gebruik van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
ff een vraagje probeer zoveel mogelijk de problemen in het forum te posten, dan is het voor mij iig op een centrale plek opgeslagen. Ik zal zsm aan de slag gaan met de verschillende issues, performance is volgens mij de grootste dus misschien dat ik een soort performance tester maak, dan kan ik precies zien waar de bottle neck ligt.

Owja, je kan dus per foto een titel opgeven!!! Je moet dan "Vraag om een titel per bestand" aanvinken en een titel aanmaken met de %t variabel!

De performance is bij mij btw niet al te slecht (5 sec per foto (6MP)) tuurlijk het is (een stuk) langzamer dan een C programma maar niet vervelend! @Q een minuut om een voorbeeld te maken lijkt mij ook niet gezond.

[ Voor 34% gewijzigd door OrbitZ op 28-05-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
@jwbagger (en de rest!)
probeer eens dubbelquotes om de src en dest file heen te zetten:
code:
1
jhead -te "${src_file}" "${dest_file}"

Als er namelijk spaties in de bestandsnamen/directories staan kan het fout gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door OrbitZ op 29-05-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

en jawel, 't werkt :)

heb nog flink wat te doen voordat ik écht nette kaders in heb gesteld... maar een best aardig begin is er alvast:

Afbeeldingslocatie: http://jw.innovatix.nl/got/fotos/erasmusbrug.jpg

nu nog een beetje nettere signature zien te maken, want die kan vast nog wel beter :)

[ Voor 67% gewijzigd door jwbagger op 30-05-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik ga het resizen van de foto's ook proberen te doen middels een command line tool (optioneel) op windows platformen zou dit heeeeeel veel sneller moeten gaan. (Ik ga irfanview hiervoor gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67992

OrbitZ schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:49:
Ik ga het resizen van de foto's ook proberen te doen middels een command line tool (optioneel) op windows platformen zou dit heeeeeel veel sneller moeten gaan. (Ik ga irfanview hiervoor gebruiken)
Joepie!!! Mijn feature request wordt gehoord \o/
Thanks a million!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ehh, ja jou feature request zal gehoord worden maar dat is niet wat ik hier bedoel... Het resizen van de foto's kan nu dus middels irfanview (of andere tools) en niet meer in java omdat dat sneller is. Het starten van de bordermaker via de command line zal ik ook zeker inbouwen (weet nog niet wanneer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 10-06 22:30
OrbitZ schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:26:
Ehh, ja jou feature request zal gehoord worden maar dat is niet wat ik hier bedoel... Het resizen van de foto's kan nu dus middels irfanview (of andere tools) en niet meer in java omdat dat sneller is. Het starten van de bordermaker via de command line zal ik ook zeker inbouwen (weet nog niet wanneer)
Je tool ziet er goed uit. Een stukje performance is heel erg belangrijk voor de beoordeling van je applicatie. Misschien is het een leuk idee om je software te porten naar C++? Interfaces in C++ is een vak apart maar met wat onderzoek moet dat wel te doen zijn. Een voordeel van C++ is dat het een snelle taal is voor Windows.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Ik heb in een grijs verleden windows applicaties in C++ geschreven en het enige dat mij is bijgebleven is dat het k*t was...

Ik ben niet van plan om de applicatie in C++ te schrijven, ik heb net een testje gedraait met BorderMaker icm irfanview voor resizen en dat scheelt al heeeel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:21

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik vind het een geweldig programma, alleen doet hij iets raar met foto's van mijn fototoestel...
De Exif-Tag Date/Time verwerkt hij niet goed.
Hij laat het staan als iets van 2005:05:31:12:15:53....
Hieronder een origineel en een foto bewerkt met Bordermaker:
Origineel: http://www.xin-evil.com/ori.jpg
Bewerkt: http://www.xin-evil.com/bewerk.jpg
Linksonder dus.....

[ Voor 4% gewijzigd door XiN-eViL op 31-05-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04:25

Q

Au Contraire Mon Capitan!

OrbitZ, en hoe gaan de Mac-gebruikers hier van profiteren? Irfanview hebben we niet, of kan je zelf een andere applicatie opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Q schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:49:
OrbitZ, en hoe gaan de Mac-gebruikers hier van profiteren? Irfanview hebben we niet, of kan je zelf een andere applicatie opgeven?
Zie hier in 1 zin de zin en onzin van java :+

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
@Q
Je kan daar ieder programma starten wat jij wilt, dus als er voor de mac een command line tool is om images te resizen is het geen probleem.

@Tukk ... No comment (maar ben het niet met je eens ;))

[ Voor 9% gewijzigd door OrbitZ op 31-05-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Waaa, bizar handige tool _/-\o_

Eindelijk geen gekut meer met Photoshop batches enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129073

OrbitZ RuleZ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
jwbagger schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:48:
en jawel, 't werkt :)

heb nog flink wat te doen voordat ik écht nette kaders in heb gesteld... maar een best aardig begin is er alvast:

[afbeelding]

nu nog een beetje nettere signature zien te maken, want die kan vast nog wel beter :)
Ook een minder opvallend font kan handig zijn. Het gaat alsnog om de foto hé :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

OrbitZ schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:10:
Ik heb in een grijs verleden windows applicaties in C++ geschreven en het enige dat mij is bijgebleven is dat het k*t was...

Ik ben niet van plan om de applicatie in C++ te schrijven, ik heb net een testje gedraait met BorderMaker icm irfanview voor resizen en dat scheelt al heeeel erg veel.
Misschien wil ik dat wel doen :)
Ik vind het idee namelijk wel goed, en kan aardig overweg met C++ en plaatjes (met behulp van graphics32 library wel te verstaan).

Alleen een unsharp mask functie inbouwen zal niet zo handig gaan (daar was ik pas al naar op zoek, maar kon nog niet echt wat makkelijks vinden wat te gebruiken is onder Borland C++ Builder 6).

Edit: misschien probeer ik 't wel in Delphi. Even denken.

Maar nu eerst ff twee weekjes school afmaken, dan heb ik weer ns wat meer tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door smallboy op 01-06-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Het zou ook leuk zijn als ie met RAW overweg kan :P

Zonder gekheid, ik gebruik het nu een 2/3-tal versies en ben nu overgestapt van mijn eigen frame_liggend(of staand).psd naar deze tool.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:38
OrbitZ schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:38:
*me heeft ook interesse in deze errug mooie foto.... O+

super handig tooltje, ga het eens flink door mijn foto archief halen..

[ Voor 14% gewijzigd door TheRebell op 02-06-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:15
Foto's resizen gaat (onder windows) retesnel met GDI+. Ik heb daar zelf een tooltje voor geschreven in Visual FoxPro wat automatisch thumbnails maakt van mijn 300 DPI scans, en dat doet er ongeveer 100 in een seconde of 10.

Verder mijn complimenten voor dit tooltje, ziet er gedegen uit, en doet precies wat het moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116196

RAW-support en betere performance zou tof zijn maar het is nu al een super programma! Exact wat ik nodig heb en gratis! Doe zo voort Orbitz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

XiN-eViL schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:16:
Ik vind het een geweldig programma, alleen doet hij iets raar met foto's van mijn fototoestel...
De Exif-Tag Date/Time verwerkt hij niet goed.
Hij laat het staan als iets van 2005:05:31:12:15:53....
Hieronder een origineel en een foto bewerkt met Bordermaker:
Origineel: http://www.xin-evil.com/ori.jpg
Bewerkt: http://www.xin-evil.com/bewerk.jpg
Linksonder dus.....
KNAALLLL *schop dus* :P
Of kan ik dit beter in je eigen forum plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Prima programma. Ik heb 'm ook ff gebruikt en heb een paar kleine opmerkingen.

1. De standaard sharpening instelling staat veel te hoog. Optimaal is: radius 0.3 en amount: 150-200

2. De standaard instelling voor maximum hoogte zou hetzelfde moeten zijn als de maximum breedte. Ondanks dat een monitor altijd breder is dan hoog, wil je je staande foto's toch ook op hetzelfde detail/oppervlakte zien als je liggende foto's.

3. Als er een auto-contrast/levels optie in zou zitten, zou het programma nog beter zijn. Als ik het nu gebruik om een map foto's snel tot hapklare brokken wil verkleinen moet ik toch eerst nog Photoshop gebruiken om het contrast en de helderheid te optimaliseren.

Voor de rest: toppie :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 21:45

MBV

Mooooody schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:37:
...

3. Als er een auto-contrast/levels optie in zou zitten, zou het programma nog beter zijn. Als ik het nu gebruik om een map foto's snel tot hapklare brokken wil verkleinen moet ik toch eerst nog Photoshop gebruiken om het contrast en de helderheid te optimaliseren.

Voor de rest: toppie :)
Ik heb het programma nog niet gebruikt, maar over je auto-contrast/levels opmerking heb ik een opmerking: dat is nou juist de kracht van photoshop en paint shop pro. Lijkt me dat ze dat niet gratis weggeven. Kan je Photoshop niet commandline opdracht geven daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Weet niet, moet ik even bekijken. Op zich zou er een gratis algoritme moeten bestaan die de helderheid en/of contrast automatisch kan optimaliseren. Ik ga ook wel ff op zoek :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Het zou moeten kunnen, ik zal eens kijken of ik een Java algoritme kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
java.lang.RuntimeException: java.lang.NullPointerException
at com.suijten.bordermaker.BorderMakerProcessor.run(BorderMakerProcessor.java:232)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
at Caused by: java.lang.NullPointerException
at com.suijten.bordermaker.BorderMakerProcessor.run(BorderMakerProcessor.java:163)
at ... 1 more

--------------------------------------- JVM System Properties ----------------------------------
awt.toolkit: sun.awt.windows.WToolkit
file.encoding: Cp1252
file.encoding.pkg: sun.io
file.separator: \
java.awt.graphicsenv: sun.awt.Win32GraphicsEnvironment
java.awt.printerjob: sun.awt.windows.WPrinterJob
java.class.path: bordermaker.jar
java.class.version: 49.0
java.endorsed.dirs: C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\endorsed
java.ext.dirs: C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\ext
java.home: C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02
java.io.tmpdir: C:\DOCUME~1\SIMOND~1\LOCALS~1\Temp\
java.library.path:
- C:\WINDOWS\system32
- .
- C:\WINDOWS
- C:\WINDOWS\System32\Wbem
- C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel
- C:\Dev\Microsoft Visual Studio\Common\Tools\WinNT
- C:\Dev\Microsoft Visual Studio\Common\MSDev98\Bin
- C:\Dev\Microsoft Visual Studio\Common\Tools
- C:\Dev\Microsoft Visual Studio\VC98\bin
java.protocol.handler.pkgs: com.simontuffs
java.runtime.name: Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition
java.runtime.version: 1.5.0_02-b09
java.specification.name: Java Platform API Specification
java.specification.vendor: Sun Microsystems Inc.
java.specification.version: 1.5
java.vendor: Sun Microsystems Inc.
java.vendor.url: http://java.sun.com/
java.vendor.url.bug: http://java.sun.com/cgi-bin/bugreport.cgi
java.version: 1.5.0_02
java.vm.info: mixed mode
java.vm.name: Java HotSpot(TM) Client VM
java.vm.specification.name: Java Virtual Machine Specification
java.vm.specification.vendor: Sun Microsystems Inc.
java.vm.specification.version: 1.0
java.vm.vendor: Sun Microsystems Inc.
java.vm.version: 1.5.0_02-b09
line.separator:

os.arch: x86
os.name: Windows XP
os.version: 5.1
path.separator: ;
sun.arch.data.model: 32
sun.boot.class.path:
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\rt.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\i18n.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\sunrsasign.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\jsse.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\jce.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\charsets.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\classes
sun.boot.library.path: C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin
sun.cpu.endian: little
sun.cpu.isalist: pentium_pro+mmx pentium_pro pentium+mmx pentium i486 i386 i86
sun.desktop: windows
sun.io.unicode.encoding: UnicodeLittle
sun.jnu.encoding: Cp1252
sun.management.compiler: HotSpot Client Compiler
sun.os.patch.level: Service Pack 2
user.country: NL
user.dir: C:\Documents and Settings\Simon de la Court\Desktop\bordermaker_18
user.home: C:\Documents and Settings\Simon de la Court
user.language: nl
user.name: Simon de la Court
user.timezone: Europe/Berlin
user.variant:
Ik krijg steeds deze error :?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kreeg hem in het begin een paar keer als er spaties in de paden voorkwamen, nu heb ik nergens last meer van :)

Het is in ieder geval een geweldig handig tooltje, hulde aan de maker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een bugje dat nu telkens voorkomt, javaw.exe verbruikt op zo'n momenten 87MB geheugen.

java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space

--------------------------------------- JVM System Properties ----------------------------------
awt.toolkit: sun.awt.windows.WToolkit
file.encoding: Cp1252
file.encoding.pkg: sun.io
file.separator: \
java.awt.graphicsenv: sun.awt.Win32GraphicsEnvironment
java.awt.printerjob: sun.awt.windows.WPrinterJob
java.class.path: C:\Documents and Settings\Hypoliet\Bureaublad\bordermaker_18\bordermaker.jar
java.class.version: 49.0
java.endorsed.dirs: C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\endorsed
java.ext.dirs: C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\ext
java.home: C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02
java.io.tmpdir: C:\DOCUME~1\Hypoliet\LOCALS~1\Temp\
java.library.path:
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin
- .
- C:\WINDOWS\System32\Wbem
- C:\Program Files\Intel\DMIX
- C:\Program Files\Common Files\Adobe\AGL
java.protocol.handler.pkgs: com.simontuffs
java.runtime.name: Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition
java.runtime.version: 1.5.0_02-b09
java.specification.name: Java Platform API Specification
java.specification.vendor: Sun Microsystems Inc.
java.specification.version: 1.5
java.vendor: Sun Microsystems Inc.
java.vendor.url: http://java.sun.com/
java.vendor.url.bug: http://java.sun.com/cgi-bin/bugreport.cgi
java.version: 1.5.0_02
java.vm.info: mixed mode, sharing
java.vm.name: Java HotSpot(TM) Client VM
java.vm.specification.name: Java Virtual Machine Specification
java.vm.specification.vendor: Sun Microsystems Inc.
java.vm.specification.version: 1.0
java.vm.vendor: Sun Microsystems Inc.
java.vm.version: 1.5.0_02-b09
line.separator:

os.arch: x86
os.name: Windows XP
os.version: 5.1
path.separator: ;
sun.arch.data.model: 32
sun.boot.class.path:
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\rt.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\i18n.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\sunrsasign.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\jsse.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\jce.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\lib\charsets.jar
- C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\classes
sun.boot.library.path: C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin
sun.cpu.endian: little
sun.cpu.isalist: pentium_pro+mmx pentium_pro pentium+mmx pentium i486 i386 i86
sun.desktop: windows
sun.io.unicode.encoding: UnicodeLittle
sun.jnu.encoding: Cp1252
sun.management.compiler: HotSpot Client Compiler
sun.os.patch.level: Service Pack 2
user.country: BE
user.dir: C:\Documents and Settings\Hypoliet\Bureaublad\bordermaker_18
user.home: C:\Documents and Settings\Hypoliet
user.language: nl
user.name: Hypoliet
user.timezone: Europe/Paris
user.variant:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Is het niet zo dat de Java Virtual Machine standaard 64 MB krijgt toegewezen ofzo?
Je zal dan meer moeten toewijzen.

Vind 87 MB wel vrij veel trouwens, had je niks anders (qua java) tegelijk draaien ofzo?

Zie ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan ik er meer aan toewijzen?
Waar is dat juist in te stellen?

Ik had niets anders tegelijk draaien en nog meer ram dan genoeg beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Mooi tooltje. Ik ga er ook eens mee spelen en uiteraard een linkje zetten op mijn website. Pas prima daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Je moet de tool starten met de .bat file, daarin krijgt de JVM meer geheugen toegewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
OrbitZ schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:20:
Je moet de tool starten met de .bat file, daarin krijgt de JVM meer geheugen toegewezen
Maar dat lost mijn probleem niet op, hij doet 't ook bij 1 foto :'( en dat terwijl 't zo goed werkt :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139161

Kan aan mij liggen, maar ik krijg het watermerk niet transparant?? Iemand enig idee hoe dat te doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Je kan een png bestand als watermerk gebruiken, png bestand ondersteunen transparantie, in photoshop kan je dus gewoon delen van het plaatje transparant maken en dit (zonder witte background layer) opslaan. Dit zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Ben inmiddels een flink stuk onderweg met een Delphi versie (windows only) van dit erg handige tooltje :)

Zal binnenkort hier eens een alpha versie neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ben een programmeer-noob, maar wat is het voordeel van een Delphi versie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Nou vooral dat het wat sneller gaat. De Java versie werkt prima, maar is niet echt snel.
(Niet dat mijn versie nou zo flitsend snel is hoor :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Én het gebruikt minder ram :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Als je een beetje fatsoenlijk programmeert wel ja (dus niet vergeten de Free() procedure aan te roepen enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OrbitZ schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:20:
Bedankt, dit lost de heap space error op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Versie 1.9 is uit!!

Nieuw:
- Layout changes
- Example dialog adjusts size to the image
- BorderMaker icon included
- (nl) BorderMaker in het engels beschikbaar, hij pakt standaard
de systeemtaal, mocht je een andere taal willen selecteren
pas dan de bordermaker.bat aan naar:
code:
1
start javaw -Dbordermaker.language=[default|nl|en] -Xincgc -Xmx512M -Xms128M -jar bordermaker.jar %1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139161

Heb nog steeds problemen om mijn watermerk transparant te krijgen. Heb dan ook geen photoshop, maar een ander vaag programma. (photostudio 5). Dus als iemand mij kan helpen?? Of als iemand een bestandje met een watermerk op het forum kan plaatsen (als vb)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Versie 1.10 is uit!!
Nieuw:
- No image with border bug has been solved.
- You can choose EXIF tags directly from the titles dialog.
- If an EXIF tag wasn't found the %x<EXIF tag> will no longer show up
in the image, instead an empty String is inserted.
- You can specify some text in case the specified EXIF tag doesn't exist
in the image, example:

%x<Date/Time:Unknown date>

if the Date/Time EXIF tag exists in the image it will show up in the title,
otherwise Unknown date will be shown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

OrbitZ schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:20:
Versie 1.10 is uit!!
Nieuw:
- No image with border bug has been solved.
- You can choose EXIF tags directly from the titles dialog.
- If an EXIF tag wasn't found the %x<EXIF tag> will no longer show up
in the image, instead an empty String is inserted.
- You can specify some text in case the specified EXIF tag doesn't exist
in the image, example:

%x<Date/Time:Unknown date>

if the Date/Time EXIF tag exists in the image it will show up in the title,
otherwise Unknown date will be shown.
Geweldig :D , alleen krijg ik als date/time nog steeds: 2005:06:18:08:55:38, kun je niet iets maken dat dat fix0rzd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 139161 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:09:
Heb nog steeds problemen om mijn watermerk transparant te krijgen. Heb dan ook geen photoshop, maar een ander vaag programma. (photostudio 5). Dus als iemand mij kan helpen?? Of als iemand een bestandje met een watermerk op het forum kan plaatsen (als vb)...
Transparancy aanpassen en opslaan als .gif. Zou moeten werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb nu deze regel:

Nikon D70 - %x<Exposure Time> - %x<F-Number>

Voor links boven, maar het resultaat is dat ie alleen "Nikon D70 -" er neer zet? Misschien doe ik iets fout?

Verder wil ik graag even _O_ doen want dit is een retestrak prog! Fantastisch _O_

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Versie 1.11 is uit

Nieuw:
1.11
- Fixed bug: when multiple exif tags are specified in a title it doesn't work.
- Images can be saved from the example dialog to make one-image processing easier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Laatst online: 17-11-2023
Man oh man. Dit is echt een ideaal programma. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36275

Ten eerste: Heel mooi programma!! Mijn complimenten.
Ten tweede: Komt er nog een optie om de instellingen te bewaren? Ik moet nu steeds de instellingen er weer in zetten. Een keer bleven ze bewaard, maar stonden niet in het programma bij de instellingen, maakte ik andere instellingen, dus kreeg ik rare foto's met de oude en nieuwe instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Bestand -> Opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:53

Garyu

WW

Hey Orbitz, lekker programma!

Ben nog even aan het proberen het onder Linux (Ubuntu Hoary) aan de praat te krijgen, en het werkt zo ongeveer nog ook :-). Heb al mooi wat fotootjes van een randje voorzien, maar tekst toevoegen lukt niet.

Het programma is te starten vanaf de commandline met
code:
1
java -Xincgc -Xmx512M -Xms128M -Dbordermaker.language=default -jar bordermaker.jar

Er komen dan wel wat waarschuwingen te staan, maar die hebben alleen maar met de weergave van het venster te maken, en zijn absoluut niet cruciaal voor het runnen van het programma:
code:
1
2
3
4
~/.themes/Glossy P/gtk-2.0/gtkrc:78: Failed to parse property value " GTK_SHADOW_OUT " for `GtkScrolledWindow::shadow-type'
~/.themes/Glossy P/gtk-2.0/gtkrc:79: Failed to parse property value " GTK_SHADOW_ETCHED_IN " for `GtkMenuBar::shadow-type'
~/.themes/Glossy P/gtk-2.0/gtkrc:80: Failed to parse property value " GTK_SHADOW_OUT " for `GtkToolbar::shadow-type'
~/.themes/Glossy P/gtk-2.0/gtkrc:1543: Failed to parse property value " GTK_SHADOW_NONE " for `GtkStatusbar::shadow-type'

..en vervolgens start de Bordermaker gewoon _/-\o_.

Afbeeldingslocatie: http://garyu.tomaatnet.nl/graphics/screenBorderMaker1-11.png

Het toevoegen van een rand werkt, het resizen ook, het batch-processen ook. Heb een mooie testserie voorzien van een wit en zwart randje met mooie afgeronde hoeken :).

Het enige probleem is het toevoegen van tekst, op de een of andere manier gaat het mis zodra ik in het overzichtsscherm op de "Add..." knop druk. De applicatie knalt er gelijk uit met een foutcode gerelateerd aan fonts. De libfontmanager is het probleem. Vraag me niet hoe of wat, ben zelf ook geen held in de verschillen in dat soort dingen aanroepen in verschillende besturingssystemen, maar misschien heb je enig idee hoe dit te veranderen is? De foutmelding die java geeft is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
# An unexpected error has been detected by HotSpot Virtual Machine:
#
#  SIGSEGV (0xb) at pc=0x8c6d1ff3, pid=19638, tid=2352343984
#
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (1.5.0_03-b07 mixed mode)
# Problematic frame:
# C  [libfontmanager.so+0x2eff3]
#
# An error report file with more information is saved as hs_err_pid19638.log
#
# If you would like to submit a bug report, please visit:
#   http://java.sun.com/webapps/bugreport/crash.jsp
#
Aborted

Enig idee? Tot die tijd zal ik het moeten doen met borders zonder tekst ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 15-08-2005 16:21 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• OrbitZ
Opzicht geen idee wat het probleem kan zijn. Misschien kan je even zoeken op het internet of er meer mensen zijn met dit probleem. Zelf ben in niet zoeen Linux goegoe dus kan het ook moeilijk testen...

Ondertussen is er btw een nieuwe versie van de tool uit! We zitten alweer op 1.13!

1.13
Voorbeeld venster:
- Raster als achtergrond.
- Raster helderheid instelbaar.
- Kan ook alle teksten in het voorbeeld scherm
tonen (bijvoorbeeld voor uitlijnen)
- Je kan de vervaningsvariabelen parsen in het
voorbeeld scherm (met EXIF uit het voorbeeldbestand)

- Je kan nu ook de andere vervaningsvariabelen uit het
EXIF scherm kiezen.

1.12
- Voorbeeld scherm bij de teksten.
- Outlined, transparante fonts mogelijk.
- Kan font voorbeeld in combobox uitzetten ivm performance bij veel fonts.
- Stack overflow bug opgelost (als het goed is). (iedereen graag testen ;)).
- Resize bug opgelost als de "Verkleinen" optie uit staat.
- Extra veld validatie toegevoegd.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:53

Garyu

WW

Ik ga gewoon de nieuwe versie eens proberen. Wie weet ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

* jfeelders doet een feature request:
- Most Recent Used Directories van .brd-files in een pull-down lijst in het file-menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 12:04
Hmm, ik blijf nog steeds problemen houden met de Exif uit m'n foto's
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
java.lang.RuntimeException: java.lang.NegativeArraySizeException
    at com.suijten.bordermaker.BorderMakerProcessor.run(BorderMakerProcessor.java:201)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
    at Caused by: java.lang.NegativeArraySizeException
    at com.drew.metadata.exif.ExifReader.processTag(Unknown Source)
    at com.drew.metadata.exif.ExifReader.processDirectory(Unknown Source)
    at com.drew.metadata.exif.ExifReader.processMakerNote(Unknown Source)
    at com.drew.metadata.exif.ExifReader.extract(Unknown Source)
    at com.drew.imaging.jpeg.JpegMetadataReader.extractJpegSegmentReaderMetadata(Unknown Source)
    at com.drew.imaging.jpeg.JpegMetadataReader.readMetadata(Unknown Source)
    at com.suijten.bordermaker.BorderMakerProcessor.run(BorderMakerProcessor.java:116)
    at ... 1 more

Als ik eerst alle Exif d'r uit sloop werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Vreemd.. Zou je de betreffend jpeg naar mij kunnen mailen op posten? Dan kan ik ff kijken of ik het kan reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66714

prachtige tool, hier was ik al een hele tijd naar op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
OrbitZ schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:45:
Vreemd.. Zou je de betreffend jpeg naar mij kunnen mailen op posten? Dan kan ik ff kijken of ik het kan reproduceren.
Ik zal vanavond even een aantal JPEG's linken (tot 4 mbyte per stuk) die allemaal deze foutmelding veroorzaken.

• OrbitZ
Erikje, post die foto's nog ff dan kan ik naar je probleem kijken!

• _-= Erikje =-_
Komt goed, m'n PC thuis staat momenteel uit dus ik kan er nu ff niet bij. "t probleem lijkt volgens mij alleen voor te komen bij flitsen met een negatieve FEC. Ik zal iig wat foto's opzoeken die er last van hebben.

• Fire69
  • Laatst online: 23:47
Ben hier net even aan't testen, maar heb meerdere probleempjes :)

1. Opstarten met de .bat-file geeft een "Fatal Exception Occured". Opstarten met de .jar is geen probleem. Programma staat in c:\bordermaker, geen spaties in het path dus (had ik hierboven ergens gelezen bij iemand)
Java: 1.4.2_03
2. Bij rounded borders is het niet mooi rounded. Het bochtje is 'opgevuld', geen idee hoe ik het anders moet zeggen.
Never mind, als je 2 borders maakt, maar bij de rounded corners 2 verschillende dingen zet, kan het niet echt goed gaan natuurlijk. :P
3. Teksten hangen tegen de buitenkanten geplakt.
Daarvoor dient die Position Offset dus 8)7
4. Als ik 'Process' doe, en terwijl hij bezig is 'Cancel', blijft hij in de achtergrond gewoon verder doen. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Fire69 op 22-09-2005 09:52 ]

• OrbitZ
Fire69
1. Kan je misschien een uitgebreidere foutmelding sturen/posten?
4. Dat is opgelost in versie 1.2 die zal ik binnenkort online zetten.

• Fire69
1. Ik zou wel willen, maar dat is het enige van melding dat ik krijg :)
2. Ah, thanx _o_

• OrbitZ
Fire69
1. Krijg je een window ofzo? Misschien kan je hem een keer vanaf de dos-prompt starten misschien dat je dan een betere foutmelding krijgt.

• Fire69
Heb nu een update gedaan naar JRE 1.5.nogwat :)

Andere foutmelding via de .bat vanuit explorer: "Unable to access Jarfile bordermaker.jar"

Als ik de .bat vanuit een dos-promt start, doet hij het gewoon 8)7

• OrbitZ
Jaja... Heb je niet een of andere virus/spyware-blocker die uit uitvoeren van .bat files tegenhoud?

• _-= Erikje =-_
't gaat niet om de foto's, maar deze veroorzaken iig die EXIF reader error

http://www.xs4all.nl/~versaeve/dance/IMG_7445.JPG
http://www.xs4all.nl/~versaeve/dance/IMG_7211.JPG

• OrbitZ
Ik krijg het inderdaad ook, das 'mooi' dan kan ik op zoek naar een oplossing! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
OrbitZ schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:45:
Jaja... Heb je niet een of andere virus/spyware-blocker die uit uitvoeren van .bat files tegenhoud?
Nope, enige dat hier op mijn pc (op het werk) staat is McAfee Anti-virus.
En ik veronderstel dat het vanuit een dos-prompt toch ook wel zou geblocked moeten worden dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
Nou ik heb Microsoft Antispyware en die zorgt ervoor dat de directe uitvoer van bat files geblockt wordt. Als ik dezelfde batfile vanaf de command prompt uitvoer doet hij het wel gewoon. Zet McAfee eens uit, kijkewattiedoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hm, dat gaat niet lukken, die staat met een policy ingesteld. :(

Dan maar vanuit een dos-box. :/

Iig bedankt de coole tool! :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 15:50

Arfman

Drome!

Vanaf mijn kant ook bedankt voor dit mooie programma !
Heb net allerlei foto's ermee bewerkt, veel makkelijker dan Photoshop ! :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• OrbitZ
@ Arfman Thanks!

@ Fire69 Ik zal de bordermaker bij versie 1.2 ook als exe meeleveren waarschijnlijk start hij dan bij jou ook goed!
Pagina: 1 2 3 Laatste