Fujifilm FinePix S5600

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 23.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:43:
Ik ben bezig mijn S5600 aan het ontdekken. Daarom volg ik dit topic met veel interesse. Door te proberen en testen ben ik bezig de camera eigen te maken. Echter, het lukt mij niet iets simpels te doen als fotograferen met verschillende diafragmawaardes, waarbij ik ook in scherptediepte verschillen zie.

Ik heb bijvoorbeeld twee fotos van hetzelfde onderwerp gemaakt met identieke instellingen in de A stand, op de F waarde na. Ik heb de hoogste (F8) en laagste f (F3.2) waarde gebruikt, maar ik zie geen enkel verschil in scherptediepte op de foto. Ubderhaupt zie ik geen verschil in de foto's..

Wat doe ik verkeerd? Weet iemand raad? Zie ik iets over het hoofd?
Met compactcam's heb je sowieso al niet snel een kleine DOF(scherptediepte) door de kleinere sensor.
Probeer eens dichter bij het voorwerp te gaan staan, dan krijg je ook een kleinere DOF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks -DG-, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel.

Het gaat mij er juist om dat ik twee indentieke fotos heb gemaakt op de A-stand, waarbij de ene foto een diafragmawaarde van F3,2 heeft, en de andere F8. Die F waarde is het enige wat ik -qua instellingen- heb aangepast. Als ik alles goed begrijp zou dan de foto met de F3,2 een veel vagere achtergrond moeten hebben, toch?

Dat is echter op de foto's niet terug te zien. En daarom vraag ik mij af of ik alles goed doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 07:33

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Dat heeft alles met je compositie te maken. Een verschil in diafragma bij bijv. een weiland-foto zal geen verschil geven. Wat dat betreft is een camera geen wonderkastje. Misschien moet je je compositie anders kiezen of inderdaad dichter op je onderwerp gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Wat jfeelders zegt bedoelde ik inderdaad, als je te ver van iets af staat krijg je sowieso al een grote DOF (meer scherp). Om een kleinere DOF(vage achtergrond) te krijgen moet je of dichter bij je voorwerp gaan staan of een een camera met een grotere sensor hebben (zoals een DSLR), natuurlijk allemaal met de grootst mogelijke diafragma (kleinste getal). :)
Post anders die foto's eens.

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 03-04-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal nog wat oefenen. Mocht het me nog niet lukken dan zal ik de foto's idd even posten. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Het lukt mij wel degelijk:

Foto's zijn klikbaar

Foto 1 F 3.2
Afbeeldingslocatie: http://xs414.xs.to/xs414/07142/DSCF0464.JPG.xs.jpg
Foto 2 F 8
Afbeeldingslocatie: http://xs414.xs.to/xs414/07142/DSCF0465.JPG.xs.jpg

Let niet op de ruis, had geen zin in lange sluitertijden en hij stond toevallig nog op ISO 1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-04-2019
nog maar eens een fotootje met de raynox groothoekvoorzetlens

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/klaas.huizinga/jaf2007/images/DSCF1366.JPG

lees net een paar posts terug dat ik de macro mode eens kan proberen aan te zetten om de autofocus wat te stimuleren :9 ... zal ik vanavond eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:49:
Thanks -DG-, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel.

Het gaat mij er juist om dat ik twee indentieke fotos heb gemaakt op de A-stand, waarbij de ene foto een diafragmawaarde van F3,2 heeft, en de andere F8. Die F waarde is het enige wat ik -qua instellingen- heb aangepast. Als ik alles goed begrijp zou dan de foto met de F3,2 een veel vagere achtergrond moeten hebben, toch?

Dat is echter op de foto's niet terug te zien. En daarom vraag ik mij af of ik alles goed doe..
Zoom eens ver in, bij inzoomen wordt je DOF ook kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Kleine sensor ---> grote cropfactor --> korte lens ---> kleine vergrotings maatstaaf ---> lange scherpte diepte (ook met een redelijk groot diafragma).

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweikese schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:12:
nog maar eens een fotootje met de raynox groothoekvoorzetlens

[afbeelding]

lees net een paar posts terug dat ik de macro mode eens kan proberen aan te zetten om de autofocus wat te stimuleren :9 ... zal ik vanavond eens proberen ;)
Wat zijn al die vlekken... stofjes??? tijd om te poetsen?

Maar groothoeklensje geeft wel gaaf effect :D Ik ga zelfs nu zitten twijfelen tussen groothoek en macro (heb nog niet besteld ivm tentamens... maar daarna... :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke groothoeklens heb je daar gebruikt? ik ben van plan om er ook 1 te halen

wat betreft de foto zelf.. ligt het aan de lens of is die gewoon onscherp of is de kwaliteit gewoon slecht?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"De lens is zo ontworpen dat de digitale camera scherp kan stellen wanneer deze in de Macro stand staat ingesteld. " vond ik nog op internet mischien dat je er wat aan hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik ben op zoek naar een universeel draadontspanner. Heeft iemand hier koop-ervaring met zo'n ding? Deze zet je dus met klitteband ofzo om je body boven je ontspanknop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:34:
"De lens is zo ontworpen dat de digitale camera scherp kan stellen wanneer deze in de Macro stand staat ingesteld. " vond ik nog op internet mischien dat je er wat aan hebt..
zo doet ie het inderdaad beter :') gewoon op macro stand zetten dan snapt de camera het wel. Het betreft dus een Raynox 0,5x super wide angle (dcr-5000) Moet wel zo'n conversie ring erbij kopen 55-52mm

en die vlekken :? lens vies wellicht, zal es boenen

zie alhier mijn voiture in volle glorie :P

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e327/KRKy0/sedan/april/DSCF1623.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e327/KRKy0/sedan/april/DSCF1622.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e327/KRKy0/sedan/april/DSCF1611.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e327/KRKy0/sedan/april/DSCF1604.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook van plan om deze aan te schaffen, maar is die nou echt zo slecht in de hoeken enz..? bij die buitenaf foto's lijkt ie best slecht op de foto, of ligt dat aan de uploaden ofzoiets?

zou ik een onbewerkte mogen hebben op volle grote? 1ntje van binnen 1ntje van buiten? zou dat kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:30:
ik ben ook van plan om deze aan te schaffen, maar is die nou echt zo slecht in de hoeken enz..? bij die buitenaf foto's lijkt ie best slecht op de foto, of ligt dat aan de uploaden ofzoiets?

zou ik een onbewerkte mogen hebben op volle grote? 1ntje van binnen 1ntje van buiten? zou dat kunnen
Ik heb eens gefotografeerd met een voorzetlens van het merk Soligor wat samen met de S5600 perfecte resultaten gaf. Jammer genoeg kan ik je geen voorbeelden laten zien maar in een fotozaak bij jou in de buurt kan je misschien met je eigen camera een paar proefopname's maken.. De goedkope groothoek-voorzetlenzen van het merk Raynox werden door een medewerker van Konijnenberg sterk afgeraden vanwege de vertekening en onscherpte in de hoeken.
https://secure.soligor.com/index.php?id=81 je hebt wel een verloopring nodig, 52-55 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkopen ze solidor gewoon bij de gewone fotograaf? maar er zijn alleen maar 0,7 en dan is er pas 0,25? kan je bij die 0,25 ook zoomen? zodat je bijvoorbeeld naar 0,5 kunt gaan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
dat de foto's wazig worden naar de hoeken toe is inderdaad jammer. Het ligt er ook maar net aan hoe ver je van het voorwerp afstaat. Ik heb het idee dat foto's van dichtbij een stuk minder vervagen dan foto's van een paar meter afstand.

voor dit geld vind ik de kwaliteit nog altijd acceptabel!! met een andere voorzetlens zul je de onscherpte in de hoeken ook houden denk ik, wellicht iets minder

zal straks een grote foto uppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:15:
verkopen ze solidor gewoon bij de gewone fotograaf? maar er zijn alleen maar 0,7 en dan is er pas 0,25? kan je bij die 0,25 ook zoomen? zodat je bijvoorbeeld naar 0,5 kunt gaan..?
Die 0.25 is een fish-eye voorzetsel. Geen UWA dus. Zou wel mooi zijn, 9.5 mm eq. :9
0.7x geeft iets van 29mm, wat nog steeds geen spectaculaire groothoek is. S6500 geeft meer groothoek.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09 21:45
hoera, ik ben nu ook de eigenaar van een s5600. Meteen een statiefje en macro lens bijgehaald :)
Alleen de accu's nog even opladen want die philips zijn nu al leeg.

[ Voor 26% gewijzigd door CamelNLD op 10-04-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09 21:45
Welke voorzetlenzen zijn er beschikbaar? Als ik erop zoek dan kom ik alleen uit op de raynox.

[ Voor 5% gewijzigd door CamelNLD op 12-04-2007 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:25:
[...]

Die 0.25 is een fish-eye voorzetsel. Geen UWA dus. Zou wel mooi zijn, 9.5 mm eq. :9
0.7x geeft iets van 29mm, wat nog steeds geen spectaculaire groothoek is. S6500 geeft meer groothoek.
dat is juist de reden dat ik de 0,5x gepakt heb... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:55
Ik had vandaag weer een leuke camera in mn handen, een D50. Danwel met crappy lens maar ach,was toch weer leuk.

Omdat ik voor de eerste keer echt geen super dure camera aan wil schaffen zit ik toch een beetje in dit segment te kijken.

Maar wel een vraagje. Mijn zus heeft bijvoorbeeld een compact camera gekocht van Canon. Als ik het goed had een digitale compact A530, die er zoveel van zijn. Die kostte dan bijvoorbeeld rond de 280 euro.

Is het nou zo dat die camera veel beter is? omdat hij duurder is? Waar zit hem dat verschil dan in?
Verder interesseert mij spiegelreflex toch veel meer dan al die optische zoom camera's, vandaar ook mijn keuze voor misschien deze S5600.

Ik wil gewoon een beetje leuke foto's kunnen maken met al de mogelijkheden, macro, zoom, HDR, sluiterstijden een beetje mee spelen.

Zal deze camera dan aan mijn eisen voldoen? Is dit dus zeg maar een lekker startcamera voor een jongen van 17 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 12-04-2007 20:23 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Ten eerste staat de A530 voor 139 euro in de pricewatch.
Ten tweede is de 5600 geen spiegelreflex camera maar gewoon een compact camera met grote zoomlens. Het verschil met bijvoorbeeld de A530 is dan ook voornamelijk het grote zoombereik.

Ten slotte, let aub even op je spelling voordat je post, dan leest het een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
tomino, ik heb het idee dat je nieuw bent in fotografie.. dan raad ik je niet echt aan om je geld uit te geven aan een dure spiegelreflex.

de 5600 is een leuk instap model camera, waar je wel een boel op kunt instellen a-la spiegelreflex.
Doordat er ook een leuke zoom op zit heb je er een stuk meer aan dan zo'n vierkant doosje met 1 knop..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
BasieP schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:19:
tomino, ik heb het idee dat je nieuw bent in fotografie.. dan raad ik je niet echt aan om je geld uit te geven aan een dure spiegelreflex.

de 5600 is een leuk instap model camera, waar je wel een boel op kunt instellen a-la spiegelreflex.
Doordat er ook een leuke zoom op zit heb je er een stuk meer aan dan zo'n vierkant doosje met 1 knop..
Sorry voor de typo, beetje slordig gedrukt net. Verholpen nu!

Jazeker, ik ben nieuw in fotografie maar je moet toch ergens beginnen. Natuurlijk maak ik wel eens foto's met onze gezinscamera maar dat is niet echt een goed apparaat.
Heb er trouwens ook wel gevoel voor, al zeg ik het zelf.

Ik zit dus nu te dubben over welke camera ik graag wil nemen. Spiegelreflex waar ik laten een beetje filters/lenzen op kan zetten? Of deze nemen, kan zo snel niet even niet bedenken of er andere lenzen op passen.

Ik wil gewoon lekker kunnen spelen met al die opties die ik mijn vorige post ook al aangaf. De S5600 kwam daar naar mijn idee wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Nogmaals de s5600 is geen spiegelreflex. er zit namelijk geen spiegel in.

Echter kan je er wel filters en voorzetlenzen op zetten. Als dit is wat je wilt is de 5600 zeker een goed toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
BasieP schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:29:
Nogmaals de s5600 is geen spiegelreflex. er zit namelijk geen spiegel in.

Echter kan je er wel filters en voorzetlenzen op zetten. Als dit is wat je wilt is de 5600 zeker een goed toestel
Ja dat is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
het is een goede camera als je budget beperkt is. De voorzetlensen e.d. zijn ook wel aardig cheap :Y)

het enige gigantische nadeel vind ik de relatief lage 5 megapixors en de onscherpte in nachtfoto's... een vriend van me heeft een 7MP canon compactdingetje maar die foto's zijn ZOO veel scherper als met de s5600

de s5600 heeft wel een overschot aan opties, dat roeleert wel zwaar tov andere compactcams :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweikese schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:12:
het is een goede camera als je budget beperkt is. De voorzetlensen e.d. zijn ook wel aardig cheap :Y)

het enige gigantische nadeel vind ik de relatief lage 5 megapixors en de onscherpte in nachtfoto's... een vriend van me heeft een 7MP canon compactdingetje maar die foto's zijn ZOO veel scherper als met de s5600

de s5600 heeft wel een overschot aan opties, dat roeleert wel zwaar tov andere compactcams :>
Die 2 MP merk je niet, je kan foto's van 3MP nog goed acceptabel op keigroot afdrukken (A1) megapixels zijn overrated. En als de foto's van een canon compactdingetje z000 veel scherper zijn, dan doe jij iets flink fout.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:49:
[...]

Die 2 MP merk je niet, je kan foto's van 3MP nog goed acceptabel op keigroot afdrukken (A1) megapixels zijn overrated. En als de foto's van een canon compactdingetje z000 veel scherper zijn, dan doe jij iets flink fout.
Een foto van 3mp op a1? 20x30 foto's zijn met 3mp al aan de karige kant, helemaal als het mooi belichte foto's zijn (met complexe kleur composities).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Neem een 3000x2000 (6mp dus) foto en print die uit op 3x2 meter (3000x2000mm). Resultaat: 1 pixel per mm². Enne, hoe vaak bekijk je afdrukken van dát formaat op een dusdanige afstand dat je die pixels kan onderscheiden?

De ideale afdrukreso is 300 dpi, maar dan ga je uit van handzame foto's. A1 ga je al gauw van een afstandje bekijken en dan is de dpi-eis al lager... ;)

Afgezien van het feit dat je nog kan uprezzen (interpoleren inweze), waardoor je het idee krijgt dat er wat meer dpi in je plaat zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk op 13-04-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook gewoon een Circ. Polarisatie filters erop zetten? zoja, welke is dan aan te raden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:28:
Kun je ook gewoon Circ. Polarisatie filters erop zetten? zoja, welke is dan aan te raden?

Alvast bedankt!
Ik gebruik, als het nodig is, een merkloze polarisatiefilter die proefondervindelijk veel beter bleek te werken dan een exemplaar van het bekende merk Kaiser. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

In het S5500-topic had ik mijn filter en foto's gepost: jfeelders in "De nieuwe Fuji Finepix S serie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik een zonnekap kopen voor mijn s5600 ??

en b.t.w. waar kan ik die voor gebruiken ??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/inqontrol1.jpg

Ook goed voor portretjes, de S5600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S5600 en de S5500 zijn beide Ø55mm neem ik aan? Weet je waar ik die Hama circ. pola filter online zou kunnen bestellen?
Mss kun je nog wat recente foto's posten met de pola filter erop?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Google is je vriend...
Onderstaande foto's heb ik afgelopen weekend gemaakt met dit filter:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfeelder/miata/mijnmiatafotos4.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfeelder/miata/mijnmiatafotos1.jpg

Door het polarisatiefilter kan je door de voorruit heen kijken ipv spiegelingen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:27:
Waar kan ik een zonnekap kopen voor mijn s5600 ??

en b.t.w. waar kan ik die voor gebruiken ??

Alvast bedankt.
Met een zonnekap houd je storende lichtval, zoals diafragmavlekken en overstraling, tegen. Persoonlijk gebruik ik meestal gewoon m'n linker hand om reflecties tegen te gaan. Praktisch elke fotozaak verkoopt de rubberen zonnekap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke foto van een uitdagende meid maar helaas wel met een uitgebeten voorhoofd. De overbelichting vind ik overigens in deze foto niet zo storend. Volgens mij heeft de S5600 over het algemeen wel moeite met sterk contrasterende onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeeej jeroen.

die MX-5 kwam me bekend voor, ik was een heel tijd geleden bezig met een 3D model van die MX-5 ik had via de website foto's aangevraagt. ik ben ondertussen niet meer verder gekomen want ik ben druk met school.. je bent dus ook eigenaar van een S5600

je MX-5 ziet er nog steeds mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
kom op mensen, dit is slowchat.. doe dat svp over msn ofzo.. voegt weinig toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:49
Ik heb nu anderhalve maand de 5600.
Nog steeds niet alle opties geprobeerd.
Wel al een paar keer de zwartwit optie gebruikt.
Bij een concert en bij een voetbalwedstrijd.
Moet zeggen dat ik het toch wel wat vind hebben zwartwit foto's.
Binnekort ook maar eens een statief aanschaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door died_laughing op 24-04-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

died_laughing schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:59:
Ben ik met je eens. Ken je het freeware programma virtualPhotographer? Een aanrader, grappig om eens te experimenteren met dit programma ;) .
http://www.optikvervelabs.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

died_laughing schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:59:
Ik heb nu anderhalve maand de 5600.
Nog steeds niet alle opties geprobeerd.
Wel al een paar keer de zwartwit optie gebruikt.
Bij een concert en bij een voetbalwedstrijd.
Binnekort ook maar eens een statief aanschaffen.
In ieder geval niet in-cam op zwartwit zetten, achteraf aanpassen werkt beter (iets meer of minder zwartwit bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:37:
[...]

In ieder geval niet in-cam op zwartwit zetten, achteraf aanpassen werkt beter (iets meer of minder zwartwit bijvoorbeeld).
ik had de camera op zwartwit gezet, met photoshop op zwartwit heb ik nog niet gedaan/geprobeerd

@Rick2
bedankt voor de tip, ik zal een naar het programma kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:37:
[...]

absoluut niet mee eens. Wanneer je een kleuren foto omzet naar zwartwit is het toch iets heel anders dan wanneer je een zwartwit foto maakt.
Dit heeft te maken met wat de sensor kan meten en hoe het opgeslagen wordt (weet niet precies hoe/wat) maar het resultaat is dus stukken mooier wanneer je de camera zwart-wit stand gebruikt.

tuurlijk geld dit alleen wanneer je zeker weet dat je foto ook echt zwart-wit moet, en niet 'een beetje' ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Heb afgelopen zondag een paar fotottjes geschoten. Heb niet met bijzondere instellingen lopen kloten. Alleen ISO 100 en het "Hoofd" icoontje op de camera gebruikt.

Vindt ze niet al te slecht gezien mijn amateurisme, en de snelheid/grootte van het geheel.

Antonov 124
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f746948ad87d371044391a7cff42d4b9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b7d11f2da618807928b6fe7be74b5f74/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/082b92e751b53dd1da93e506ea1ef629/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/069d38b27450b4b73da548e4e3a19133/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2041d721d23c50ab6c2046a3962ce3e8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c02b0dda1d1c39851532d600b4ebc17/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e675f57688f3a4cc3f455efd1ed06c83/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b83c893843e0df0eeb317d63d11f3e7d/thumb.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik heb zojuist de s5600 besteld na veel wikken en wegen, maar denk dat deze camera mij wel de komende tijd goed zal gaan bevallen. Wat ik mij alleen afvroeg is of er qua XD kaarten nog verschil zit in de merken, aangezien er toch wel redelijke prijsverschillen aanwezig zijn tussen de verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Laatst online: 26-08-2023
shaggy8675 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:06:
Heb afgelopen zondag een paar fotottjes geschoten
Wat een bakbeest 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omni superens schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:53:
Ik heb zojuist de s5600 besteld na veel wikken en wegen, maar denk dat deze camera mij wel de komende tijd goed zal gaan bevallen. Wat ik mij alleen afvroeg is of er qua XD kaarten nog verschil zit in de merken, aangezien er toch wel redelijke prijsverschillen aanwezig zijn tussen de verschillende merken.
Geen merkbare op de S5600 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Er schijnt wel een verschil te zijn tussen de M en H typen xD kaarten waarbij de M-kaarten volgens mij sneller zijn en dus vriendelijker voor je accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planeet Thuis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

Planeet Thuis

De beste plek

Mooie foto, maar heb je hier achteraf met photoshop de achtergrond onscherp gemaakt? Volgens mij kun je nl. zo'n kleine scherpte/diepte niet voor elkaar krijgen met een s5600.... :?

Fujifilm s9500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
jfeelders schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:20:
Er schijnt wel een verschil te zijn tussen de M en H typen xD kaarten waarbij de M-kaarten volgens mij sneller zijn en dus vriendelijker voor je accu...
Ik dacht dat de H juist sneller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Qua schrijfsnelheid moet er tussen de H en M geen wezenlijke verschillen zitten. Maar wat adviseren jullie qua hoeveelheid geheugen? Is 1gb genoeg, of beter toch 2gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Als je veel op RAW gaat schieten of lange vakanties maakt is meer beter. Voor het geld hoef je het tegenwoordig volgens mij ook niet meer te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een jaartje mijn S5600 en op zich heel tevreden. Alleen de laatste tijd heb ik last dat mijn schermpje donker blijft en ik dus alleen door het zoekertje kan kijken en dat ik met Macro foto's best lastig. Dacht eerst dat het aan de batterijen lag, maar met nieuwe net opgeladen batterijen heb ik dit probleem ook. herkent iemand dit en weet wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je perongeluk op het EVF/LCD knopje geduwt, deze knop bevindt zich rechtsonder de zoeker. Probeer dat eens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:32:
Misschien heb je perongeluk op het EVF/LCD knopje geduwt, deze knop bevindt zich rechtsonder de zoeker. Probeer dat eens ;)
Daarmee switch je tussen de view finder en de lcd, en dat is niet wat hij bedoelde ;) Wel kan je eventueel dat knopje eronder gebruiken om de brightness tijdelijk wat hoger te zetten, maar ik neem aan dat iemand die dit toestel al een jaar heeft die wel weet te vinden, evenals de brightness setting in het menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, daar wordt hij wel wat lichter van, maar nog lang niet normaal, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Dan denk ik dat het backlight defect is.. Heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga ik eens nakijken, maar heb hem al meer dan een jaar, dus ben bang....
Is het een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb naar alle tevredenheid de s5600
ben al mooi aan het stoeien geweest met de instellingen op de p-stand
maar wat zijn nu de beste instellingen voor zowel overdag als in de avond en binnenshuis
welke flitser-stand kan ik het beste gebruiken de invulflits of de s-flits
alvast bedankt ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit kreeg ik er eruit als mijn eerste macrotjes;
http://i53.photobucket.co...ijede_bruijn/DSCF5551.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ja, het is dus een beestje op mijn schutting.....het lijkt wel een soort krekel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een S5600, gekocht via Pixmania, met een extra garantie.
Daarnaast een 1GB XD type H en een UV filter met lensdop en GP 2700 NiMH batterijtjes aangeschaft.
Eens wat getest en ik vind de resultaten tot nu toe al prachtig!

Afbeeldingslocatie: http://lumumba.uhasselt.be/~morph/web/1small.jpgAfbeeldingslocatie: http://lumumba.uhasselt.be/~morph/web/2small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lumumba.uhasselt.be/~morph/web/3small.jpgAfbeeldingslocatie: http://lumumba.uhasselt.be/~morph/web/4small.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@69morph69:
Hey, mooie foto's wel, heb je deze gemaakt m.b.v. een macro-lens?

Hier trouwens een toefje van mijn s5600:
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/439/dscf0090lp3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/5517/dscf0091mv5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/9158/dscf0100kk7.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit kun je maken met een s5600 en een raynox d250 macrolens:

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b246/jeanine_n/DSCF1022_filtered.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b246/jeanine_n/DSCF0098.jpg

bumpie (zelfs tevreden zonder lcd schermpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DCR-250 is een pracht lens voor het geld, alleen jammer van de zeer kleine DOF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de A-stand op f8 kom je een heel eind, het enige jammere vind ik dat je een aardig eind in moet zoomen om geen zwarte hoeken op je foto te krijgen en je scherp moet stellen door de afstand juist in te schatten (of weet iemand hier een foefje voor) voor de iets grotere beestjes die ik nog wel dichterbij wil hebben gebruik ik een voorzetlensje +3, werkt ook goed en kun je wat verder van je onderwerp afstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
ik heb sinds 14 dagen de finepix S5600, maar kan er nog niet echt mee worden. Ik begin net te fotograveren en wil gewoon leuke foto's maken. Er zijn al een aantal mensen die hebben gezegd dat de camera niet goed was en dat ik ermee terug moet gaan, omdat hij teveel verscherpt.
De volgende foto's zijn gemaakt in de P stand, iso 200, groot diafragma. Verder geen instellingen veranderd.
Let niet op omgeveing e.d. het gaat mij er nu gewoon om, mankeert er wat aan de camera of andere instellingen. Ik maak m.n. buiten foto's van paarden stand en beweging en de honden.
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0003.jpg

Wat is er mis.......Wie heeft er tips.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik vind het niet goed te zien of het een camerafout of een instellingsfout is... kun je geen 100% foto (link) plaatsen van de 3e foto? (dus direct uit de cam, zonder resize) daar ziet het gras er inderdaad erg raar uit...

[ Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 21-05-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
mis ik iets? ik zie gewoon een paar goede fotos :S

ze zijn scherp, ze hebben goede kleuren.. wat zou er mis zijn volgens jouw dan?

wat ik wel zie is dat veel foto's ook op iso64 of 100 hadden gekund
ow en nog een tip, schiet in dit soort gevallen liever op de A stand, daar kan je standaard diafragma gewoon wijd open laten (f/3.2) en wanneer je wat meer diepte (minder dof) in je foto wilt kan je hem opschroeven.
hij past dan sluitertijd aan aan je diafragma, net als op de P stand, maar zorgt er voor dat je altijd zo veel mogelijk licht op je sensor krijgt (dat is voor dit soort foto's wat je wilt)

[ Voor 70% gewijzigd door BasieP op 21-05-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:50:
Ik vind het niet goed te zien of het een camerafout of een instellingsfout is... kun je geen 100% foto (link) plaatsen van de 3e foto? (dus direct uit de cam, zonder resize) daar ziet het gras er inderdaad erg raar uit...
Oke, hoe doen we dit........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:51:

ze zijn scherp, ze hebben goede kleuren.. wat zou er mis zijn volgens jouw dan?

wat ik wel zie is dat veel foto's ook op iso64 of 100 hadden gekund
ow en nog een tip, schiet in dit soort gevallen liever op de A stand, daar kan je standaard diafragma gewoon wijd open laten (f/3.2) en wanneer je wat meer diepte (minder dof) in je foto wilt kan je hem opschroeven.
hij past dan sluitertijd aan aan je diafragma, net als op de P stand, maar zorgt er voor dat je altijd zo veel mogelijk licht op je sensor krijgt (dat is voor dit soort foto's wat je wilt)
Dit zeggen ze op een ander forum ervan:
"Opzich is de hond leuk, de compositie leuk, de belichting goed, maar door het extreme verscherpte valt dat allemaal in het niets, en daar heb je de camera niet voor gekocht neem ik aan? "

Ik vind persoonlijk het grijs van de 1e hond er teveel uitspringen. Dus in de A fotograveren en de diafragma op f/3.2, had hem nu 1 stand kleiner.
En ISO nog minder dus.
Dit zijn tenminste tips waar ik wat aan heb!!!!! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een voorbeeld met iso 100, A stand in 3.2
Misschien iets bewogen, maar nogmaals wil eerst weten hoe ik het beste kan fotograveren , voordat ik daar echt op ga letten.
Ik ben nu meer tevreden over de natuurlijke kleur.
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/DSCF0675.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:44:
Hier een voorbeeld met iso 100, A stand in 3.2
Misschien iets bewogen, maar nogmaals wil eerst weten hoe ik het beste kan fotograveren , voordat ik daar echt op ga letten.
Ik ben nu meer tevreden over de natuurlijke kleur.
[afbeelding]
Hoe laat was het hier? Of was het zwaar bewolkt ofzo?
1/5 sec is niet tot nauwelijks vanuit de hand te schieten en het onderwerp moet dan zeker een stilleven zijn, dus niet vreemd dat het onderwerp en/of de lens bewogen is.

Enkele tips:
Laat de sluitertijd liefst niet onder de 1/30 komen als je vanuit de hand schiet. (en met langzaam bewegende onderwerpen)
Laat de sluitertijd niet onder 1/250 komen met snel(ler) bewegende onderwerpen.
Zet inderdaad het diafragma zo open mogelijk om het meest licht te vangen.
Kom je met een open diafragma nog steeds aan relatief lange sluitertijden, gooi dan de iso omhoog.
Een lagere iso geeft doorgaans mooiere foto's met minder ruis.
Zet anders het programma op sport, deze instelling gaat volgens mij ook uit van een zo groot mogelijk diafragma (= een zo kort mogelijke sluitertijd) maar doet daarbij ook nog automatisch de iso-waarde regelen. Maar met de (semi)handmatige instellingen heb je wel meer controle over je foto.

Succes met de camera... Veel schieten, heel veel. Onderling vergelijken op instelling. (maak bijvoorbeeld ook dezelfde foto met verschillende instellingen en bestudeer de resultaten.)

Koop niet 'zomaar' een ander toestel. (of je moet budget genoeg hebben) want mijns inziens koop je voor dit geld niet ze snel een beter toestel... Wil je echt los in de fotografie en uiterst flexibele mogelijkheden mbt diafragma/sluitertijd, koop dan uiteindelijk een goede spiegelreflex... Maar de s5600 is een zeer mooi toestel om je kennis met de fotografie te laten maken. En je kunt uiterst professionele fot's schieten met deaze camera. (want uiteindelijk is het de fotograaf die het plaatje schiet en het toestel is slechts een hulpmiddel. (en deze s-serie van fuji zijn zeker geen slechte hulpmiddelen...)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Ik heb de s5600 ook aantal weken in bezit en is mijn eerste 'echte' camera. Ik heb hier wel al wat aardige foto's mee geschoten, en dus ook nog geen problemen mee ervaren. Maar misschien is dat omdat ik me al voor die tijd enigzins verdiept heb in hoe instellingen de foto beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was hier rond 20.00 uur.
En de sluitertijd is hoe lager het getal, des te langer is de sluitertijd?
Ik wil ook graag bewegende paarden/honden fotograferen. Dus de beweging bevriezen.
Ik probeer veel te schieten.
Volgens mij zit er geen sport programma op........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:23:
Het was hier rond 20.00 uur.
En de sluitertijd is hoe lager het getal, des te langer is de sluitertijd?
Inderdaad...

In het display van de 5500 (verwacht dat de 5600 precies zo is) :
3" is 3 seconde
5 is 1/5 sconde
1000 is 1/1000 seconde.

En neem ook eens een kijkje in de exif informatie van de bestanden wanneer ze op je computer staan. Daar kun je precies zien welke settings (zoals zoomstand, sluitertijd, diafragma en iso-waarde) gebruikt zijn. Daarmee kun je later goed terug zien wat nu de exacte verschillen tussen verschillende settings nou precies gedaan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

BasieP schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:51:
Ik vind op foto3 het gras er een beetje raar uitzien, vooral rechts van de hond.
Het kan ook zijn dat dit compressie is, dus vandaar mijn vraag om een fullsize foto. (of eventueel een crop, maar dan word de foto ook weer opnieuw gecomprimeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:56:
[...]

Ik vind op foto3 het gras er een beetje raar uitzien, vooral rechts van de hond.
Het kan ook zijn dat dit compressie is, dus vandaar mijn vraag om een fullsize foto. (of eventueel een crop, maar dan word de foto ook weer opnieuw gecomprimeerd)
Dat is volgens mij gewoon de schaduw van bosjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 06:55:
[...]

Dat is volgens mij gewoon de schaduw van bosjes ;)
Nee, ik denk dat hij de randjes van de gras sprietjes bedoeld. Hierin zit een onrealistische vreemd ogende scherpheid. Ik denk inderdaad dat het op de originele foto er heel anders uitziet.

Waarmee / hoe heb je de afbeeldingen geresized? Wellicht is het erg fijne en goede kader-tooltje dat door een van de got-leden gemaakt is een optie om te gebruiken. Hiermee worden foto's met een bepaalde unsharp-mask geresized als ik het goed heb...

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 22-05-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vandaag weer een paar gemaakt, iso 100, grootste diafragma, witbalans op zon, in de P stand:
Maar na het uploaden worden ze inderdaad minder valt mij op.
Wat vinden jullie van deze dan:
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0040.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w223/hwhorses/probeersels/2007_0521probeersels0118.jpg

Beweging is erg moeilijk!!! En in de P stand kan je max. 3 foto's maken, kan ik bewegingfoto's beter een andere stand gebruiken.
Is dit toestel die ik heb echt niet goed zoals anderen beweren, of is dat niet zo?
Ik verklein de foto's gewoon met het programma wat je bij de aankoop van het toestel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:55:
Ik heb er vandaag weer een paar gemaakt, iso 100, grootste diafragma, witbalans op zon, in de P stand:
Maar na het uploaden worden ze inderdaad minder valt mij op.
Wat vinden jullie van deze dan:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Beweging is erg moeilijk!!! En in de P stand kan je max. 3 foto's maken, kan ik bewegingfoto's beter een andere stand gebruiken.
Is dit toestel die ik heb echt niet goed zoals anderen beweren, of is dat niet zo?
Ik verklein de foto's gewoon met het programma wat je bij de aankoop van het toestel krijgt.
Deze plaatjes vind ik niets mis mee, bewegingsfoto's zijn sowieso moeilijk. Je kan wel een burstmode gebruiken bij deze cam en dan kan je dus 3 foto's achter elkaar nemen zoals je al zei, sneller is de camera niet. Kijk, het is geen (d)slr die sneller is en dus meer achter elkaar kan schieten. Met fotografie moet je vooral flink oefenen en zien wanneer je een foto naar je zin maakt.

Maar wat vind je zelf van de camera en je foto's? Welke camera zou je anders willen hebben?

Als je vind dat je mooie foto's er mee kan maken, dan zie ik het probleem niet?
Ik ben nog steeds erg blij met mn S5500, en als ik een dslr in mn handen heb, is het makkelijker om mooie foto's te maken, maar je kan deze cam uit deze klasse moeilijk vergelijken met een dslr... En ik maak ook mooie plaatjes met mn eigen cam :) (Dus ik ga nog maar ff doorsparen voor dslr)

Scherpe randjes kan je wellicht wat aan door wat te doen aan je instellingen. Ik weet niet meer precies waar het zit, volgens mij onder je F knopje, maar daar heb je een 'hard, normal, soft' knopje zitten die de foto's scherper, normaal of minder scherp laat lijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de eerste goede toestel wat ik gebruik voor mijn doen. Ik kreeg dus commentaar op een ander forum dat het toestel niet goed was. Ik heb de scherpte op soft staan en bij de iso op chrome.
Ik kreeg op dat andere forum ook geen tips hoe het beter kon en wat ik kon doen om te verbeteren, maar hier gelukkig wel.
Ik had wel 50 van die bewegingsfoto's en deze vond ik de beste, maar ja flink oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:52:
Dit is de eerste goede toestel wat ik gebruik voor mijn doen. Ik kreeg dus commentaar op een ander forum dat het toestel niet goed was. Ik heb de scherpte op soft staan en bij de iso op chrome.
Ik kreeg op dat andere forum ook geen tips hoe het beter kon en wat ik kon doen om te verbeteren, maar hier gelukkig wel.
Ik had wel 50 van die bewegingsfoto's en deze vond ik de beste, maar ja flink oefenen.
De scherpte zou ik gewoon op normaal laten staan. Kleurinstelling ook op normaal ipv chrome. Maarja, dat zijn natuurlijk mijn voorkeuren op de S5500.

Kleiner maken van foto's kun je misschien beter doen met andere software. Kleiner maken van foto's geeft veelal problemen met scherpte, wanneer je een unsharp mask gebruikt dan is het al veel mooier. Er zijn waarschijnlijk nog betere methoden, maar unsharp-mask is al vrij goed.

Er is een kader tool ontwikkeld, ik zal vanavond even de link zoeken, waarmee je foto's eenbvoudig kunt voorzien van een mooi kader met eventueel teksten. Hierin zit ook een resize en unsharp optie. Ik vind dit een heel erg prettig tooltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ejorne schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:09:
[...]

De scherpte zou ik gewoon op normaal laten staan. Kleurinstelling ook op normaal ipv chrome. Maarja, dat zijn natuurlijk mijn voorkeuren op de S5500.

Kleiner maken van foto's kun je misschien beter doen met andere software. Kleiner maken van foto's geeft veelal problemen met scherpte, wanneer je een unsharp mask gebruikt dan is het al veel mooier. Er zijn waarschijnlijk nog betere methoden, maar unsharp-mask is al vrij goed.

Er is een kader tool ontwikkeld, ik zal vanavond even de link zoeken, waarmee je foto's eenbvoudig kunt voorzien van een mooi kader met eventueel teksten. Hierin zit ook een resize en unsharp optie. Ik vind dit een heel erg prettig tooltje...
Graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Tool gemaakt door OrbitZ:
Eigen tool gemaakt: Kaders om foto's

[ Voor 6% gewijzigd door Ejorne op 22-05-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg nuttig programma, ziet er zeer goed uit moet ik zeggen!

Ik neem alleen aan dat een Watermerk gemaakt moet worden met Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook een handig programma, alleen krijg ik mijn mappen niet geopend waar mijn foto's instaan. heb java geinstalleerd, krijg dat programmaatje an border ook wel en dan gebeurt er niets meer...

Ik heb wel Photofiltre Studio op de computer, maar dat is allemaal in het engels......

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Volgende week is een statief in de aanbieding bij de lidl.
Denk dat ik er maar eentje haal voor mijn 5600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
died_laughing schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:19:
Denk dat ik er maar eentje haal voor mijn 5600.
Linkje oid?

Gevonden :D

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20070531.p.Statief

[ Voor 16% gewijzigd door Tomino op 24-05-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
died_laughing schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:19:
daar hebben we tegenwordig een mooi topic voor:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gebruikt hier lenzen voor de s5600 en welke bevallen en waar aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:32:
Wie gebruikt hier lenzen voor de s5600 en welke bevallen en waar aangeschaft?
Hé Bummpie,

ik gebruik de Raynox DCR-2020 en de DCR-250.
Heb helaas nog niet zoveel ervaring met de 5600.

Maar dat komt nog wel 8)

Heb ze beide gekocht bij Konijnenberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een S5600, en maak vooral foto's van vrachtwagens.

Maar nou maak ik zo nu en dan ook wel eens foto's van onze beestenboel. Nou lukt het handmatig scherpstellen niet zo goed.

Volgens mij moet je hem dan op standje MF zetten en dan moet je het zelf kunnen scherpstellen, maar wil maar niet lukken.

Hier een aantal foto's die ik op standje M heb gemaakt. Zo nu en dan het 'bloemetje' ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/59640/img/59640.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/59641/img/59641.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/59642/img/59642.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/59653/img/59653.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/59655/img/59655.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/59657/img/59657.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/59658/img/59658.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/59659/img/59659.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/59660/img/59660.jpg

Dit vind ik persoonlijk de mooiste.

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/59654/img/59654.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:44:

Volgens mij moet je hem dan op standje MF zetten en dan moet je het zelf kunnen scherpstellen, maar wil maar niet lukken.
ten eerste: je wilt geen MF gebruiken op deze cam :P

maar mocht je het toch willen:
je moet het eerste knopje bij je wijsvinger (boven de ontspanner) indrukken (dat is whitebalance +/-), en dan met de W-T knopjes (waarmee je normaal inzoomed) focussen

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste