Fujifilm FinePix S5600

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:19:
Ik heb een vraagje.
Zal deze flitser werken op mijn S5600 als ik de flitser en het toestel verbindt met een standaard flitsbeugel?
[afbeelding]
m.v.g.
Hoi Matthias, de S5600 heeft geen normale aansluiting voor een extra flitser daarom zal je noodgedwongen gebruik moeten maken van een flitser met een auto slave aansturing. De extra flitser zal gestuurd worden door de interne flitser van je camera. Ik ben bang dat de Topca deze mogelijkheid niet heeft.Had je al bij Macrolux geïnformeerd naar verkooppunten van de suntax?...de prijs van deze flitser zal ongeveer 70 euro zijn.. Goedkoop, maar ik vraag mij af of het richtgetal van 24 voldoende zal zijn om indirect te gaan flitsen..
http://www.macrolux.nl/suntdigi.htm

http://home.hetnet.nl/~zeylmaker/flitser/flitser.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik DoF schieten ??

en als ik raw foto's maak , die moeten dus eerst door photoshop of niet ?? maar dat kan toch ook met de gewone jpg die eruit komt rollen ??

Graag wat info hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:07:

en als ik raw foto's maak , die moeten dus eerst door photoshop of niet ?? maar dat kan toch ook met de gewone jpg die eruit komt rollen ??

DoF schieten?
Depth of field wordt bepaald door diafragma en millimeters. Maar bij een compact als de S5600 is de dof heel groot, dus kun je er eigenlijk niet echt mee spelen. Met een voorzetlensje kan dat wel.
Als je RAW schiet, kun je o.a. achteraf de .jpg kwaliteit bepalen, witbalans en onder/overbelichting beter ondervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:11:
[...]

DoF schieten?
Depth of field wordt bepaald door diafragma en millimeters. Maar bij een compact als de S5600 is de dof heel groot, dus kun je er eigenlijk niet echt mee spelen. Met een voorzetlensje kan dat wel.
Als je RAW schiet, kun je o.a. achteraf de .jpg kwaliteit bepalen, witbalans en onder/overbelichting beter ondervangen.
Wat voor een lens kan ik hiervoor kopen dan ??, het kan toch met de S stand van deze camera ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:07:

Misschien heb je hier wat aan: http://www.dofmaster.com/dofjs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het freeware programma "FastStone Image Viewer" is niet alleen een geweldig handige foto viewer maar het kan ook nog een heel eenvoudig en snel de RAF bestanden van de S5600 bewerken..echt een aanrader voor de RawShooter ;) Wat zijn jullie favoriete foto(bewerkings)programma's?
http://www.faststone.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:21:
[...]

Wat voor een lens kan ik hiervoor kopen dan ??, het kan toch met de S stand van deze camera ??
Raynox macro lensje wil wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een eigen statief gekocht voor deze camera een :

Vanguard MK3 , ik heb hem genomen voor het gewicht ( 1040 gram )

Afbeeldingslocatie: http://www.bybb.com/images/products/PETRA/vanmk3.jpg

en een batterijpack van GP , zo'n set oplader + 4 x 2700.

Afbeeldingslocatie: http://www.camera4less.co.il/images%5Cquick%203%20gp%202700_tumb2.jpg

Rekent die doos bij de mediamarkt ook nog een verkeerde prijs aan van die GP, ze stonden niet in de kassa dus belt ze een collega, en jah hoor er wordt 19.95 aangetikt. Yoepie _/-\o_
( normale prijs : 39.95 )

Zelf wil ik ook nog zo'n raynox macro lens bij mijn camera hebben, maar wat is nu een goede rugtas waar ik alles in kan gooien. heb nu namelijk een hele oude nomad rugtas maar hierin past die statief niet.

Liefst niet al te dure.

en dan nog 2 kleine vraagjes ;

1) Ik wil heel veel avond fotografie gaan doen, van kerken, winkelstraten, panden etc. maar wat is dan de beste draaioptie en met welke interne standen ? zoals iso waardes etc.

2) Ook wil ik nog die grote lenskop hebben, heeft er al iemand deze en zo jah wat kan die allemaal ?? ( graag voorbeeld foto's )

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

's Nachts gewoon als altijd, op P/A/S/M wat je het liefst hebt, scene modes teh sux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betekend: scene modes teh sux? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 20:19
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:57:
die beste jongen kan niet zo goed nederlands... Wat hij bedoelt is dat je beter gewoon met M, A, en S kan schieten en niet met die vooraf ingestelde modes.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff een vraagje over slave flitsers.

Die moet je toch niet noodzakelijk met je fototoestel verbinden hé? Kan ik hem dus zetten waar ik wil zolang hij de build-in flash maar detecteert?

http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=22685

=> zal deze flitser dan werken zonder iets te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:27:

Die moet je toch niet noodzakelijk met je fototoestel verbinden hé? Kan ik hem dus zetten waar ik wil zolang hij de build-in flash maar detecteert?

ik weet weinig van slave fliters af, en volgens het verhaal lijkt het te kloppen, alleen ik zie op de voet van de filtser (op de foto) een contactje.. nou zou ik als ik jouw was op safe spelen en even bellen naar konijnenberg. Dan weet je het iig 100% zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al iets beters gevonden, een remote slave flash trigger. Dit kan je op je hot-shoe van je gewone fitser zetten die geen slave functie ondersteunt. Zodra de trigger de gewenste lichtintensiteit detecteert, zal die een signaal doorsturen naar je flitser.

http://www.pricegrabber.c...tprod.php/masterid=740025

m.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:57:
"teh_sux" is 1337-speak.
En ik kan wel nederlansd.

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:07
Ik zit te denken om deze camera te kopen.
Ik wil er voornamelijk concert en autorace foto's mee maken.
Is dat goed te doen met deze camera?

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik begreep van de lokale fotozaak dat de S5600 tot (en met?) maart leverbaar is. Je zukt dan snel moeten zijn. Gezien het gat in prijs tussen de S5600 en S6500fd zal Fuji wel met iets nieuws komen (eerdaags?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb nu de S5600 ook gekocht en ben er zeker tevreden over, vooral omdat ik een tijd geleden een S5500 geprobeerd heb en ik toen al onder de indruk was van de degelijkheid van de camera in die prijsklasse. Gelijk 2 xD kaartjes type H van 512MB erbij gekocht en een set Hama 2700 mAh batterijen met lader, dus ik kan weer vooruit :)

Gelijk aan de slag gegaan en wat geprobeerd, hier een poging tot een macro'tje:

Afbeeldingslocatie: http://www.stoneynet.nl/thumbnail/DSCF0066.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.stoneynet.nl/thumbnail/DSCF0048.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.stoneynet.nl/thumbnail/DSCF0062.JPG

Van de ruis heb je met normale huis-tuin-en keukenfoto's weinig last. Ik heb nog niet geprobeerd om mijn foto's te printen, ik zal binnenkort eens iets interessants fotograferen wat ook echt het printen waard is... vooralsnog wat gepruts en geprobeer hier.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:39:
Ik heb nu de S5600 ook gekocht en ben er zeker tevreden over, vooral omdat ik een tijd geleden een S5500 geprobeerd heb en ik toen al onder de indruk was van de degelijkheid van de camera in die prijsklasse. Gelijk 2 xD kaartjes type H van 512MB erbij gekocht en een set Hama 2700 mAh batterijen met lader, dus ik kan weer vooruit :)

Gelijk aan de slag gegaan en wat geprobeerd, hier een poging tot een macro'tje:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Van de ruis heb je met normale huis-tuin-en keukenfoto's weinig last. Ik heb nog niet geprobeerd om mijn foto's te printen, ik zal binnenkort eens iets interessants fotograferen wat ook echt het printen waard is... vooralsnog wat gepruts en geprobeer hier.
Ik kan in de EXIF zien dat je de foto`s genomen hebt met iso 800. Lijkt mij veel te hoog. Heb je deze foto`s genomen in de auto stand?
Op alle foto`s erg veel ruis maar dat komt waarschijnlijk door de hoge iso. Foto 3 is eigenlijk ook niet echt scherp.

Probeer dezelfde foto`s nog eens te maken op p-stand met iso 100 of 200 en ik denk dat de resultaten heel wat beter zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
died_laughing schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:27:
Ik zit te denken om deze camera te kopen.
Ik wil er voornamelijk concert en autorace foto's mee maken.
Is dat goed te doen met deze camera?
Da's 2x een nee.
Voor race fotografie is de focus waarschijnlijk veels te traag, en voor concertfotografie is de camera niet lichtsterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

justawitte schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:06:
[...]

Da's 2x een nee.
Voor race fotografie is de focus waarschijnlijk veels te traag, en voor concertfotografie is de camera niet lichtsterk genoeg.
Sport of racefoto's moeten in principe goed kunnen als je hem op center focus zet of handmatig focust :)

Concertfoto's kan ik niet zeker voor zijn, veel camera's hebben problemen met lichtsterkte. Ik fotografeer zelf graag zonder flits, vanwege de natuurlijker belichting, en dat resulteert niet alleen bij deze cam in hoge ISO waardes en dus veel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:30:
[...]

Ik kan in de EXIF zien dat je de foto`s genomen hebt met iso 800. Lijkt mij veel te hoog. Heb je deze foto`s genomen in de auto stand?
Op alle foto`s erg veel ruis maar dat komt waarschijnlijk door de hoge iso. Foto 3 is eigenlijk ook niet echt scherp.

Probeer dezelfde foto`s nog eens te maken op p-stand met iso 100 of 200 en ik denk dat de resultaten heel wat beter zullen zijn.
Klopt, was ook even uit de losse hand om te proberen... dalijk eens iets interessants vinden om een echt goeie foto van te maken. Was me vooral te doen om de scherptediepte, om die zo goed mogelijk te krijgen, als je de foto van een normale afstand bekijkt ziet het er wel goed uit.

@Calvijn: Dat statief heb ik ook :)... Er staat bij mij alleen Hama op. Heerlijk statiefje, zowel voor foto als video erg geschikt (beweegt mooi vloeiend), wat aan de zware kant maar dat heb ik liever vanwege degelijkheid. Aanrader! Bij de Media Markt nu overigens in de aanbieding voor net geen dertig euro (Hama Star 60) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:32:
[...]

Sport of racefoto's moeten in principe goed kunnen als je hem op center focus zet of handmatig focust :)

Concertfoto's kan ik niet zeker voor zijn, veel camera's hebben problemen met lichtsterkte. Ik fotografeer zelf graag zonder flits, vanwege de natuurlijker belichting, en dat resulteert niet alleen bij deze cam in hoge ISO waardes en dus veel ruis.
Err, handmatig focussen is de meest nutteloze, niet werkende functie op de hele camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:32:
[...]

Zoals bluecold al aangaf is handmatig focussen met deze cam totaal zinloos. Verder kan ik me voorstellen, dat als je een raceauto voorbij ziet komen, je deze scherp wilt hebben. De autofocus is voor dit soort gevallen gewoon veels te traag om alles te kunnen bijbenen. Natuurlijk zullen er situaties zijn waar get wel zal gaan lukken, maar om nou te zeggen dat de cam geschikt is voor racefotografie....

Concert fotografie, kijk ook ff in dat draadje voor meer info, is echt een vak apart. Voor dat soort dingen heb je meestal lichtsterk glas nodig (F/1.4 of F/1.8). Dat heb je niet met deze camera, en eigenlijk met geen enkele compactcamera. Hoge isowaarden kunnen een oplossing zijn, maar dan moeten ze natuurlijk wel lekkere platen geven. Ook dat is nog steeds een twijfelachtig iets bij compactcamera's. Wil je allebei de soorten fotografie echt gaan doen, dan ben ik bang dat elke compactcamera niet ideaal zal presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdekker schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 09:52:
Ik begreep van de lokale fotozaak dat de S5600 tot (en met?) maart leverbaar is. Je zukt dan snel moeten zijn. Gezien het gat in prijs tussen de S5600 en S6500fd zal Fuji wel met iets nieuws komen (eerdaags?).
Die Kamera soll ab Ende April 2007 verfügbar sein. Der Preis wurde noch nicht veröffentlicht.
http://www.golem.de/0702/50687.html
http://www.letsgodigital....cification/1508/show.html

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, al zou ik die niet kopen.
Geen SuperCCD sensor, en een veel minder handige zoomrange dan de S6500, ook geen handmatige zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 21:43

Barrycade

Through the...

De opvolger is reeds bekend hoor: S5700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
ik vind hem er trouwens niet uit zien :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarover had ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:27:

Hoi Matthias, ik heb uiteindelijk besloten de Sunblitz Ai-829TW te kopen en ik kan niet anders zeggen dat deze flitser perfect werkt met de Finepix S5600.Ook het indirect flitsen werkt perfect. Een echte een aanrader zou ik zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rick2

Bedankt voor je antwoord, ik zal ergens in de nabije toekomst de flitser ook kopen.

m.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 16:33
ik denk van deze alsnog te kopen, 190 euro is echt geen geld lijkt mij :)
goede koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy486 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:50:
ik denk van deze alsnog te kopen, 190 euro is echt geen geld lijkt mij :)
goede koop?
Ja, vooral ook omdat ik weinig verwacht van de S5700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
mooi :)
zit er echt geen addertje onder het gras? het lijkt te mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Heeft deze s5600 nou een zoomring? Zoja, waarom zitten er dan nog zoomknoppen achterop het apparaat? Zonee, waarvoor is die ring dan?

sorry, maar ik kon het echt niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-DG- schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:09:
Heeft deze s5600 nou een zoomring? Zoja, waarom zitten er dan nog zoomknoppen achterop het apparaat? Zonee, waarvoor is die ring dan?

sorry, maar ik kon het echt niet vinden...
Ik heb deze cam gisteren gekocht (had dit hele topic niet gezien, maar then again ik kom doorgaands niet in de fotografie forums) en een zoomring heeft hij (helaas) niet, dat ding is puur bedoeld om hem goed stevig vast te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oke, dat is jammer.
Kan die wel zoomen tijdens het filmen? De opvolger, de s5700, kan dit namelijk wel.

[ Voor 27% gewijzigd door -DG- op 11-03-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:24:
Oke, dat is jammer.
Kan die wel zoomen tijdens het filmen? De opvolger, de s5700, kan dit namelijk wel.
Nee, kan die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
wat zie je eigenlijk als je door de zoeker kijkt? is dat rechstreeks door de lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
willy486 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:58:
wat zie je eigenlijk als je door de zoeker kijkt? is dat rechstreeks door de lens?
Nee, dat is alleen bij DSLR's zo. ;) Er zit een electronische viewfinder in.
Dankje. :)

[ Voor 29% gewijzigd door -DG- op 13-03-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:08
willy486 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:58:
niet rechtstreeks, via electronica zie je wel 100 % wat de lens ziet, dus geen parralax.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nolani schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:21:
[...]

niet rechtstreeks, via electronica zie je wel 100 % wat de lens ziet, dus geen parralax.
Maar er zit lag in, dus niet écht te gebruiken, wel handig in low-light situaties, de cam is dan iets stabieler omdat ie dan ook op je oog steunt, en niet alleen op je handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Hoe werkt dit eigenlijk? Zonder spiegel neem ikaan :P Maar haalt ie het meteen van de sensor af ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Siparti schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:04:
Hoe werkt dit eigenlijk? Zonder spiegel neem ikaan :P Maar haalt ie het meteen van de sensor af ofzo?
Gewoon van de sensor, net als het beeldscherm achterop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ah, geen parallax, das goed nieuws ;)
ik vond al geen zoekertje op de voorkant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:04:
[...]

Maar er zit lag in, dus niet écht te gebruiken, wel handig in low-light situaties, de cam is dan iets stabieler omdat ie dan ook op je oog steunt, en niet alleen op je handen.
Kan de S5600 niet net zoals de S9600 op 30fps en 60fps?
Bij mijn S9600 maakt dat qua lag een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:24:
[...]

Kan de S5600 niet net zoals de S9600 op 30fps en 60fps?
Bij mijn S9600 maakt dat qua lag een wereld van verschil.
Ik weet het niet, maar een tijdje geleden bij media markt was de viewfinder v.d9600 wel degelijk beter in snelheid en kwaliteit, het enigste verschil dat ik weet over de zoekers zijn de pixels van het kleine schermpje.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend voor 200 euro de S5600 binnen gekregen van de Wehkamp! Inmiddels een 1GB geheugenkaartje en de tas van de FinePix er bij gekocht..klaar voor mooie foto's! Echt een overload aan mogelijkheden voor een prima prijs. Een topper in zijn klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Morgen even langs de fotograaf, is kijken of hij mij zijn S5600 nog meegeeft voor maximaal 200 euro. Anders fiets ik wel langs het industrieterein, zo'n zaakje daar verkoopt hem voor 197 :P

Meteen verzekering erbij, misschien tasje. 1 Gb kaartje + batterijen via mijn oom en ik ben er klaar voor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
pff, ik kan niet wachten tot de mijne volgende(deze ondertussen) week aankomt...
bij kiala punt on de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
basdv schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:41:
Morgen even langs de fotograaf, is kijken of hij mij zijn S5600 nog meegeeft voor maximaal 200 euro. Anders fiets ik wel langs het industrieterein, zo'n zaakje daar verkoopt hem voor 197 :P

Meteen verzekering erbij, misschien tasje. 1 Gb kaartje + batterijen via mijn oom en ik ben er klaar voor. 8)
verzekering voor een 200 euro camera schiet niet echt op of wel?
meestal is de eigen risico al 200 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BasieP schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:29:
[...]

ehm, nee eerder 25 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-04-2019
heb deze fuji nu al een tijdje, ben er redelijk tevreden over maar ik had meer verwacht... in het donker heeft de cam heel veel moeite scherp te stellen, vind ik jammer... en ja ik gebruik statief en zelfontspanner dan

maar goed! ben nu aant kijken voor een opzetlens om een beetje "boller" effect in de foto's te krijgen zoals dit: (20mm)
Afbeeldingslocatie: http://photo.net/photo/pcd2549/porsche-corn-20-86.1.jpg

in plaats van: (35mm)
Afbeeldingslocatie: http://photo.net/photo/pcd2549/porsche-corn-35-85.1.jpg

nu heb ik gelezen dat ik hier eventueel de volgende lens voor kan gebruiken:
Raynox DCR-730 0.7x Wideangle Lens
voor de prijs hoef ik het niet te laten!! 37,50 euro vind ik geen geld

ik ben benieuwd of er mensen zijn die met deze lens ervaring hebben?
wat moet ik me voorstellen bij de 0,7x? (38mm x 0,7 = 26,6mm ??) of hoe moet ik me dat voorstellen

of is het verstandiger om direct een fish-eye lens te kopen... i love fisheye foto's, ik klik heel veel auto's... lenzen zijn alleen gigaduur jammer genoeg

weet niet of iemand hier al eens gekeken heeft: http://raynox.co.jp/english/digital/s5600/index.htm

hoop dat mij iemand hier wat meer info over kan geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Erkens schreef op maandag 19 maart 2007 @ 08:18:
[...]

ehm, nee eerder 25 euro ;)
mm valt mee inderdaad. maar hoeveel premie dan?
* BasieP heeft het idee dat dit soort verzekeringen beetje easy money is voor de maatschappijen
sweikese schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:36:
heb deze fuji nu al een tijdje, ben er redelijk tevreden over maar ik had meer verwacht... in het donker heeft de cam heel veel moeite scherp te stellen, vind ik jammer... en ja ik gebruik statief en zelfontspanner dan
gebruik je wel die AF illuminator?
hoop dat mij iemand hier wat meer info over kan geven!
behalve dat fish-eye een stuk duurder is ga je het waarschijnlijk ook maar heel weinig gebruiken.

de meeste foto's worden namelijk al heel gauw lelijk met een fish-eye. Er zijn maar weinig situaties geschikt voor fisheye. kortom, ik zou voor een normale groothoek lens gaan.
Die raynox is in ieder geval een goed.

[ Voor 99% gewijzigd door BasieP op 19-03-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op maandag 19 maart 2007 @ 00:29:
[...]

Ik heb mijn camera (toen nog 250 euro) voor 56 euro 3 jaar laten verzekeren tegen alles, geen eigen risico :) Verder niets meer voor betaald.
Had bij de winkel waar ik m had gekocht een blaadje gekregen voor verzekering, waar ik maar op in ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BasieP schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:43:
[...]

mm valt mee inderdaad. maar hoeveel premie dan?
* BasieP heeft het idee dat dit soort verzekeringen beetje easy money is voor de maatschappijen
dat idee had ik ook, daarom was ik ook niet op het aanbod van dixons (waar ik mijn cam gekocht had) ingegaan, want opzich vind ik een eigen risico van 10% behoorlijk fors :o
ik zou voor een normale groothoek lens gaan.
Die raynox is in ieder geval een goed.
Ik heb al wat zitten zoeken, maar ik kan niet echt een winkel vinden die deze lenzen verkoopt? Waar hebben jullie ze gekocht? Want zo'n groothoek lens lijkt me wel wat :) (nooit gedacht dat ik ooit geld zou uitgeven hieraan 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
klikkerdeklik

als je even had gezocht op die site, was je vanzelf bij dealers uitgekomen maar vooruit ;)

ik zei al, fisheye word heel veel gebruikt voor auto's te fotograferen... je moet dan inderdaad NIET zo'n extreme lens hebben zoals deze: (circulair fisheye noemen ze het)
Afbeeldingslocatie: http://www.raynox.co.jp/comparison/images/digital/s5200/comparison/s5200-cf185mw-ghouse7.jpg

voorbeeldjes van wel koele vissenogen:
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/6536/dsc82879ni.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y251/Jspec5ive/DSC_3172.jpg

denk dat ik zelfs voor de 0,5x ga, die zal de fisheye enigszins benaderen... misschien de 0,66x high dinges :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:58:
[...]

dat idee had ik ook, daarom was ik ook niet op het aanbod van dixons (waar ik mijn cam gekocht had) ingegaan, want opzich vind ik een eigen risico van 10% behoorlijk fors :o

[...]

Ik heb al wat zitten zoeken, maar ik kan niet echt een winkel vinden die deze lenzen verkoopt? Waar hebben jullie ze gekocht? Want zo'n groothoek lens lijkt me wel wat :) (nooit gedacht dat ik ooit geld zou uitgeven hieraan 8)7 )
Beetje domme vraag, daarom ook een dom antwoord,
wat dacht je van meneer Konijn?
Raynox DCR-5000 0,5x Super Wideangle maar dies 67,5 euro...
De Raynox DCR-730 0.7x Wideangle Lens is dan wel 30 euro goedkoper...

Ik zit te twijfelen om een leuke macro te kopen... Raynox DCR-150 Macro lens maar kan iemand mij het verschil vertellen met de super macro DCR-250? Behalve dat ie dan 8,45 euro duurder is...

Maar zo'n wide angel ding is ook wel echt gaaf! Wel eens zo'n hele shoot met beesten gezien en zo'n lens... gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:41:
[...]

Raynox DCR-5000 0,5x Super Wideangle maar dies 67,5 euro...
De Raynox DCR-730 0.7x Wideangle Lens is dan wel 30 euro goedkoper...

Ik zit te twijfelen om een leuke macro te kopen... Raynox DCR-150 Macro lens maar kan iemand mij het verschil vertellen met de super macro DCR-250? Behalve dat ie dan 8,45 euro duurder is...

Maar zo'n wide angel ding is ook wel echt gaaf! Wel eens zo'n hele shoot met beesten gezien en zo'n lens... gaaf!
Die DCR-150 geeft minder vergroting dan een DCR-250. Da's eigenlijk al het verschil.
Zie ook de raynox website voor een mooi voorbeeld: Klik

[ Voor 6% gewijzigd door Justawitte op 19-03-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:41:
[...]

ten eerste domme vragen bestaan niet, daarnaast kende ik die "meneer konijn" niet, en in de pricewatch kon ik ze niet vinden, vandaar mijn "domme" vraag. Maar bedankt voor je domme antwoord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:47:
[...]

ten eerste domme vragen bestaan niet, daarnaast kende ik die "meneer konijn" niet, en in de pricewatch kon ik ze niet vinden, vandaar mijn "domme" vraag. Maar bedankt voor je domme antwoord :/
Surry... :$ Ik dacht dat die algemeen bekend was hier, in andere topics op FGA wordt Konijnenberg best vaak genoemd. Maar hoop je wel geholpen te hebben met mijn antwoord!

@Justawitte:
Handige site! :) Naja, ik zie nu lekker duidelijk wat die lenzen precies doen. Huisgenoot van me was nog opzoek naar groothoek voor dezelfde cam als ik, en kon hier mee dus duidelijk laten zijn dat die echt wel fijn zijn!
Dus als hij nou de groothoek koopt en ik de macro... dan kunnen we nog wel eens wisselen, dat zou wel vetjes zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Hoe verhoud de 5600 zich tot de 6500 qua fotokwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volumius schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:53:
Hoe verhoud de 5600 zich tot de 6500 qua fotokwaliteit?
S5600 heeft betere kleurreproductie, 6500 heeft minder ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Heb 'm gisteren toegekregen.

Kan er iemand mij zeggen hoe ik de webcam werkende krijg? Ik vond er niets van terug in de handleiding en google leverde ook niet op.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:10:
Hey,

Heb 'm gisteren toegekregen.

Kan er iemand mij zeggen hoe ik de webcam werkende krijg? Ik vond er niets van terug in de handleiding en google leverde ook niet op.

Mvg,
De s5600 als webcam?? Dat kan de s5600 niet.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Vandaag ook de S5600 gekocht.

Tot nu toe heel tevreden over, net had ik met ISO 200 maar er moest volgens mij nog iets op hard ed. Heb gauw wat zitten kloten met instellingen maar nog geen boekje doorgelezen dus dat komt nog wel.

Tot zover heel tevreden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow owkey, verkeerd geïnformeerd blijkbaar :/

*haalt zijn cheapass logitech ding terug uit de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Nolani schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:27:
[...]

De s5600 als webcam?? Dat kan de s5600 niet.
Natuurlijk wel, met een video capture card werkt het perfect, ik raad alleen aan om een adapter te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
haha salens, dat ik jou hier tegenkom :D

ik dacht ook van wel, ik heb dat ergens gelezen. is een mooi toestel op het eerste zicht, en op het tweede ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Weekje terug heb ik dan eindelijk mijn camera ontvangen. Ik ergerde me de hele tijd aan de belabberde kwaliteit van de digitale camera van mijn zusje (Kodak CX7310), dus Ik heb mezelf een Fuji Finepix S5600 aangeschaafd..en de informatie op deze website heeft me bij de keuze van welke camera in nou moest nemen erg geholpen moet ik zeggen! Een vrij professioneel ogende camera die bovendien makkelijk te bedienen is. Ik ben zeer te spreken over de foto kwaliteit en de zoom is fantastisch. Ik ben uiteraard nog niet zo geweldig in foto's maken..maar ik denk dat ik er een nieuwe hobby bij heb!
Heb me S5600 bij Pixmania besteld, samen met een 1GB xD kaart en een Pixmania tasje, dat tasje is overigens niet aan te raden (qua kwaliteit en ergonomiteit). Ook betaal je nog een extra €20,- aan garantie/after sale service en een €10,- aan een kortingsbon waar je niks aan hebt, tenzij je komend jaar daar voor meer dan 500euro een order plaatst.
Hoe dan ook, ik heb tevens vorige week zaterdag bij Fotokonijnenberg.nl een Raynox DCR-250 macro lens gekocht. Ik ben erg tevreden over hun service though! De lens is vandaag gearriveerd en ik sta versteld van de resultaten...heerlijk! Enigste minpuntje aan de lens is dat als je niet hebt ingezoomd je de rand van de macro lens aan de zijkanten van 't beeld ziet, is hier wellicht een oplossing hiervoor?

Hier alvast een paar foto's die ik heb genomen. Op de laatste na allemaal genomen op de boerderij van mijn opa. Opbouwende kritiek is altijd welkom~!

http://img252.imageshack.us/img252/4439/200703180012rn9.jpg
One strait line of arses..

http://img402.imageshack.us/img402/4440/200703180079if4.jpg
Uitgang van de melkstal..

http://img400.imageshack.us/img400/9069/200703180093oq9.jpg
Normandische kalf op de achtergrond, deze is vrij zeldzaam in Nederland.

http://img77.imageshack.us/img77/7571/200703180094wv2.jpg

http://img120.imageshack.us/img120/3720/dsc2qa6.png
Beetje geëxperimenteerd met langere sluitertijden (2,5sec).

Nog een laatste vraag: Is er een manier om terug te zien met welke instelling (ISO, sluitertijd etc.) een bepaalde foto is genomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:19:
Hey,
Weekje terug heb ik dan eindelijk mijn camera ontvangen. Ik ergerde me de hele tijd aan de belabberde kwaliteit van de digitale camera van mijn zusje (Kodak CX7310), dus Ik heb mezelf een Fuji Finepix S5600 aangeschaafd..en de informatie op deze website heeft me bij de keuze van welke camera in nou moest nemen erg geholpen moet ik zeggen! Een vrij professioneel ogende camera die bovendien makkelijk te bedienen is. Ik ben zeer te spreken over de foto kwaliteit en de zoom is fantastisch. Ik ben uiteraard nog niet zo geweldig in foto's maken..maar ik denk dat ik er een nieuwe hobby bij heb!
Heb me S5600 bij Pixmania besteld, samen met een 1GB xD kaart en een Pixmania tasje, dat tasje is overigens niet aan te raden (qua kwaliteit en ergonomiteit). Ook betaal je nog een extra €20,- aan garantie/after sale service en een €10,- aan een kortingsbon waar je niks aan hebt, tenzij je komend jaar daar voor meer dan 500euro een order plaatst.
Hoe dan ook, ik heb tevens vorige week zaterdag bij Fotokonijnenberg.nl een Raynox DCR-250 macro lens gekocht. Ik ben erg tevreden over hun service though! De lens is vandaag gearriveerd en ik sta versteld van de resultaten...heerlijk! Enigste minpuntje aan de lens is dat als je niet hebt ingezoomd je de rand van de macro lens aan de zijkanten van 't beeld ziet, is hier wellicht een oplossing hiervoor?

Hier alvast een paar foto's die ik heb genomen. Op de laatste na allemaal genomen op de boerderij van mijn opa. Opbouwende kritiek is altijd welkom~!

[afbeelding]
One strait line of arses..

[afbeelding]
Uitgang van de melkstal..

[afbeelding]
Normandische kalf op de achtergrond, deze is vrij zeldzaam in Nederland.

[afbeelding]

[afbeelding]
Beetje geëxperimenteerd met langere sluitertijden (2,5sec).

Nog een laatste vraag: Is er een manier om terug te zien met welke instelling (ISO, sluitertijd etc.) een bepaalde foto is genomen??
Hoe heb je deze foto's gemaakt, ik zie wel dat je iso waarde 400 hebt gebruikt maar de DOF bedoel ik meer...

Is dit met die macro lens ??

edit ://

wat is eigenlijk het verschil tussen Raynox DCR 150 Macro Lens en de Raynox DCR 250 Super Macro Lens ??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt fotoinstelling terugzien met EXIFviewers, in windows kun je die vaak zijn bij rechtermuisknop=>eigenschappen=>samenvatting=>geavanceerd.
In firefox is FxIF wel heel erg handig. Tooltje om bij eigenschappen gelijk de EXIF te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
en even voor de duidelijkheid:
slechte foto bewerkings pakketen mollen je exif info weg uit je foto.
(je onderste foto (tafeltennis ding) mist ook exif info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
http://www.jakobherreman.be/bestanden/fotos/3sec.JPG

genomen met 3 seconden sluitertijd terwijl een auto passeerde

[ Voor 41% gewijzigd door jakob op 21-03-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probeerde ik dus uit te zoeken. Met FinePixViewer kan ik de instellingen zien als ik er met de cursor op ga staan, bedankt voor de info!
Calvij: qua DOF..ik heb gewoon scherpgesteld op de muur en op die stangen, waardoor het kalf op de achtergrond vanzelf waziger wordt (Ik neem aan dat je het dus over de 3e en 4e foto hebt?). Oh en nee, deze foto's zijn niet genomen met de Raynox DCR-250 erop.

Onderstaande foto's zijn wel met de Raynox lens erop genomen. Nog één minpuntje met de DCR-250 lens: De scherptediepte is beperkt. je kunt dus eigenlijk maar op een relatief klein vlak scherpstellen...maar de resultaten mogen er wezen! De onderstaande foto's zijn wat snel genomen..dus verwacht a.u.b. geen perfect uitgebalanceerde, scherpgestelde foto's ;)

1] http://img265.imageshack.us/img265/5125/dscf06273ig1.jpg [ 1/25 F3.6]
2] http://img358.imageshack.us/img358/2240/dscf06272pd9.jpg [ 1/42 F3.6]
3] http://img48.imageshack.us/img48/2918/dscf06271yk7.jpg [ 1/30 F3.6]

1e foto met normale macro mode s5600.
2e wat ingezoomd met de Raynox lens erop.
3e volledig ingezoomd met de Raynox erop.

1] http://img338.imageshack.us/img338/4286/dscf06412aj5.jpg [ 1/4 F3.6]
2] http://img124.imageshack.us/img124/7492/dscf06411or5.jpg [ 1/4.5 F3.6]

1e foto een beetje ingezoomd met de Raynox erop (Hier zie je duidelijk de rand van de lens!).
2e foto volledig ingezoomd met de Raynox erop.

1] http://img131.imageshack.us/img131/9312/dscf0662yn6.jpg [1/60 F7.1]

Volledig ingezoomd op een (dood) lieveheersbeestje, alleen een beetje slecht belicht..

Het is best wel lastig om zo een super macro foto te nemen, je hebt al heel snel een wat wazig beeld...door (zelfs de kleinste) bewegingen. Mocht je overigens een Raynox Macro lens kopen, ga dan voor de DCR-250 en niet de DCR-150: Met de DCR-250 kun je namelijk verder inzoomen. Dit zie je ook op de officiële Raynox website, heb de DCR-150 echter nog nooit gebruikt.

EDIT:
Hier nog een paar super macro's van een Pholcus phalangioides (Grote Trilspin):

http://img488.imageshack.us/img488/7013/dscf0750en5.jpg
(beetje te donker)

http://img488.imageshack.us/img488/2693/dscf0752ey3.jpg
(wat lichter)

http://img484.imageshack.us/img484/7670/dscf0757iy6.jpg
(zijkant v/d spin)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
nou! die raynox 250 gaat echt als een tierelier, prachtig ding... heb em donderdag opgepikt samen met een 0,5x super wide angle lens

beide lenzen zijn fantastisch voor de prijs! de macro lens is echt ongeloofelijk, stelt goed scherp en kan echt ziekelijke macro's maken

maaaarrrrrrrrrrrrrrrrr

wanneer ik de 0,5x monteer, krijgt de autofocus het totaal niet meer geregeld... telkens out of focus, wat dus betekent dat ik alles met het handje moet scherp stellen

en jullie weten hoe goed dat gaat met de s5600 8)7

BEETJE JAMMER

maar zie hier, de eerste enigszins fatsoenlijke, tamelijk scherpe foto (helaas wel ietsie overbelichte :+ )

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e327/KRKy0/sedan/DSCF1313.jpg

het zijn overigens m'n nieuwe sprintbandjes 8) die jolige handsome ben ik niet trouwens :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
slimme ik

zal diafragma eens wat dicht knijpen 8)7

hoop/denk dat de cam er dan wat meer mee kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
sweikese schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:23:
nou! die raynox 250 gaat echt als een tierelier, prachtig ding... heb em donderdag opgepikt samen met een 0,5x super wide angle lens

beide lenzen zijn fantastisch voor de prijs! de macro lens is echt ongeloofelijk, stelt goed scherp en kan echt ziekelijke macro's maken

maaaarrrrrrrrrrrrrrrrr

wanneer ik de 0,5x monteer, krijgt de autofocus het totaal niet meer geregeld... telkens out of focus, wat dus betekent dat ik alles met het handje moet scherp stellen

en jullie weten hoe goed dat gaat met de s5600 8)7

BEETJE JAMMER

maar zie hier, de eerste enigszins fatsoenlijke, tamelijk scherpe foto (helaas wel ietsie overbelichte :+ )

[afbeelding]

het zijn overigens m'n nieuwe sprintbandjes 8) die jolige handsome ben ik niet trouwens :9~
Probeer eens met de macro functie aan. Werkte bij mij wel.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:27:
Het is best wel lastig om zo een super macro foto te nemen, je hebt al heel snel een wat wazig beeld...door (zelfs de kleinste) bewegingen. Mocht je overigens een Raynox Macro lens kopen, ga dan voor de DCR-250 en niet de DCR-150: Met de DCR-250 kun je namelijk verder inzoomen. Dit zie je ook op de officiële Raynox website, heb de DCR-150 echter nog nooit gebruikt.
Maar het is zeker te doen hoor. Met een felle zon (buiten!) en je diafragma helemaal open is het een stuk minder lastig.

Volledig ingezoomd:
Afbeeldingslocatie: http://www.mauritsvanheusden.nl/images/20060723211434_dscf2147---.jpg

Minder ingezoomd:
Afbeeldingslocatie: http://www.mauritsvanheusden.nl/images/20061111131651_dscf4165---.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mauritsvanheusden.nl/images/20060813185654_dscf2599---.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mauritsvanheusden.nl/images/20060828171023_dscf3300---.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siparti schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:12:
[...]

Maar het is zeker te doen hoor. Met een felle zon (buiten!) en je diafragma helemaal open is het een stuk minder lastig.

Volledig ingezoomd:
[afbeelding]

Minder ingezoomd:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Felle zon en diafragma helemaal open? Ik hoop toch dat je wat dichter bedoelt... Open is wel leuk voor DOF (wat je best mooi op je foto's hebt), maar met felle zon...
Gave foto's trouwens! Zit er nu echt zwaar over na te denken zo'n lensje aan te schaffen... :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Ik bedoelde toch helemaal open (al heb ik dat niet bij alle foto's gedaan) want anders is je foto zeer snel bewogen. Ik heb het dan wel over volledig ingezoomd hebben. Maar je moet kiezen denk ik; Diafragma ver open > meer licht binnen maar minder DOF. Diafragma dicht > minder licht binnen maar meer DOF.
Bij die vlieg-foto had ik voor dat laatste gekozen omat scherp stellen anders heel lastig was (die vlieg zat daar maar een minuutje of minder ;)) dus dan kwam die grotere DOF goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Siparti schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:32:
Ik bedoelde toch helemaal open (al heb ik dat niet bij alle foto's gedaan) want anders is je foto zeer snel bewogen. Ik heb het dan wel over volledig ingezoomd hebben. Maar je moet kiezen denk ik; Diafragma ver open > meer licht binnen maar minder DOF. Diafragma dicht > minder licht binnen maar meer DOF.
Bij die vlieg-foto had ik voor dat laatste gekozen omat scherp stellen anders heel lastig was (die vlieg zat daar maar een minuutje of minder ;)) dus dan kwam die grotere DOF goed uit.
hoe kom je zo dichtbij? bij mij vliegen al die kutbeesten altijd weg als ik op 1/2 meter afstand ben.. jij komt veel dichterbij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluitertijd drie seconden. Locatie is de A12 ter hoogte van Meise.
Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/6807/pic500ix5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/4375/pic2ov2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/869/pic3jt4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siparti schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:12:
[...]

Met felle zon kun je de sluitertijd veel hoger zetten waardoor je automatisch minder snel bewogen foto's krijgt. De foto's die ik heb genomen waren allemaal binnen en ja, de laatste paar dagen scheen de zon hier nou niet bepaald uitbundig.. helaas! ;) Ik zal binnenkort buiten nog wel eens wat foto's maken.

Mooie foto's trouwens! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Bedankt :)
BasieP schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:35:
[...]

hoe kom je zo dichtbij? bij mij vliegen al die kutbeesten altijd weg als ik op 1/2 meter afstand ben.. jij komt veel dichterbij :/
De vlieg zat in een appelboom, op ooghoogte. Daarom was het wat makkelijker dan wanneer 'je slachtoffer' ergens een stuk lager zit.
Enne denk niet dat het zo makkelijk ging, dit is één mooie opname uit tientallen pogingen die dag :) Veel geduld en oefenen, en geluk :)

@Michael_Salens: Je kunt in de handmatige modus (M) ook 15 seconden als sluitertijd kiezen als ik me niet vergis. Lage iso erbij en f/8 dan heb je al veel langere strepen iig. Miss. is 15 sec. wel teveel, je kan natuurlijk ook altijd iets minder nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Ik ben gister een beetje aan het oefenen geweest op rijdende auto's. Nou vroeg ik me af of het klopte dat er behoorlijk veel ruis zit op deze foto:
http://xs.to/xs.php?h=xs113&d=07126&f=DSCF0184.JPG

En andere ook (ISO 200)
Ik vind het toch vrij veel, ook als je niet volop hebt ingezoomd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basdv schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:02:
Ik ben gister een beetje aan het oefenen geweest op rijdende auto's. Nou vroeg ik me af of het klopte dat er behoorlijk veel ruis zit op deze foto:
http://xs.to/xs.php?h=xs113&d=07126&f=DSCF0184.JPG

En andere ook (ISO 200)
Ik vind het toch vrij veel, ook als je niet volop hebt ingezoomd.
Ja, daar zit heel veel ruis in, en nee, dat hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Kan het aan de instellingen liggen? Ik heb die kleuren op Chrome staan, sharpness op hard. Witbalans stond op iets vaags maar vandaag op auto. Kreeg ik deze foto eruit:

http://xs.to/xs.php?h=xs113&d=07126&f=DSCF0248.JPG

Op ISO 64

Anders maar terug naar de MediaMarkt, hopen dat ik een nieuwe krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
als je sharpness op soft zet is het weg gok ik..

je hebt beetje verkeerde omstandigheden voor die setting gekozen.
Donkere ruimtes (je eerste foto) en sharpness op hard zorgen heel gauw voor een beetje korrel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Hmm oke, maar die laatste (lichte ruimte dus) is ook op hard genomen, en daar zit nog een vrij grove korrel in vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
kan er mij eens iemand uitleggen in welke gevallen je de aperture en de ISO-waarde aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Hoe hoger de ISO waarde hoe lichter de foto's. Handig dus, maar de ruis wordt steeds meer naar mate je de ISO hoger zet. Als je een niet stilstaand object in het donker wilt fotograferen kan je het beste een hoge ISO waarde icm een lage sluitertijd,

Aperture is diafragma opening toch?
Het laagste F getal (3,2 geloof ik bij de S5600) is de grootste opening en dus het meeste licht. Dus als er weinig licht is, is het ook handig door laag te hebben staan.
Maar dit heeft ook met scherptediepte te maken, volgens mij is bij een laag F getal de scherptediepte laag (dus het object is scherp, maar de rest erachter is wazig)
Bij een hoog F-getal is veel meer scherp (maar heb je hogere ISO-waardes nodig en langere sluitertijden)

Het laatste weet ik niet zeker, dus correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
basdv schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:58:
Hoe hoger de ISO waarde hoe lichter de foto's. Handig dus, maar de ruis wordt steeds meer naar mate je de ISO hoger zet. Als je een niet stilstaand object in het donker wilt fotograferen kan je het beste een hoge ISO waarde icm een lage sluitertijd,

Aperture is diafragma opening toch?
Het laagste F getal (3,2 geloof ik bij de S5600) is de grootste opening en dus het meeste licht. Dus als er weinig licht is, is het ook handig door laag te hebben staan.
Maar dit heeft ook met scherptediepte te maken, volgens mij is bij een laag F getal de scherptediepte laag (dus het object is scherp, maar de rest erachter is wazig)
Bij een hoog F-getal is veel meer scherp (maar heb je hogere ISO-waardes nodig en langere sluitertijden)

Het laatste weet ik niet zeker, dus correct me if i'm wrong.
Het klopt precies wat je zegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen woensdag ook een Fuji S5600 als aanvulling op mijn HP R507 die het toch niet helemaal bij kon poten. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze camera, geweldige beelden over het algemeen. Enige dat ik constateer, maar dat is mogelijk omdat ik nog iets fout doe is dat er bij "onnatuurlijk" of iets te weinig licht erg veel ruis optreed in het beeld. Iemand een idee?

Ik gebruik hem in de "auto" stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Op hoeveel ISO staat hij? ISO op 100 is standaard en hoort daar geen duidelijke ruis te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een voorbeeld van een foto met en een foto zonder UV Filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:01:
^^ Op hoeveel ISO staat hij? ISO op 100 is standaard en hoort daar geen duidelijke ruis te geven.
hmm, mijne stond nog op 800, dat kan natuurlijk het probleem veroorzaken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:09

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:18:
Ik denk niet dat dat verschil maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig mijn S5600 aan het ontdekken. Daarom volg ik dit topic met veel interesse. Door te proberen en testen ben ik bezig de camera eigen te maken. Echter, het lukt mij niet iets simpels te doen als fotograferen met verschillende diafragmawaardes, waarbij ik ook in scherptediepte verschillen zie.

Ik heb bijvoorbeeld twee fotos van hetzelfde onderwerp gemaakt met identieke instellingen in de A stand, op de F waarde na. Ik heb de hoogste (F8) en laagste f (F3.2) waarde gebruikt, maar ik zie geen enkel verschil in scherptediepte op de foto. Ubderhaupt zie ik geen verschil in de foto's..

Wat doe ik verkeerd? Weet iemand raad? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:33

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:18:
Geen verschil, zeker overdag niet. Flares 's avonds van lampen zou nog eens een verschil kunnen opleveren, daar zie je dan ook meteen het verschil tussen goedkope en dure filters.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste