Fujifilm FinePix S5600

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zojuist heb ik hem ook besteld. Had liever de duitse versie want die was 15 euro goedkoper, alleen konden ze daar de levertijd niet van geven.
Overmorgen heb ik waarschijnlijk de nederlandse versie van de s5600! Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
RekZ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:54:
Zojuist heb ik hem ook besteld. Had liever de duitse versie want die was 15 euro goedkoper, alleen konden ze daar de levertijd niet van geven.
Overmorgen heb ik waarschijnlijk de nederlandse versie van de s5600! Ik ben benieuwd.
Waar heb je hem besteld ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
RekZ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:54:
wat is het verschil tussen deze 2 versies? iets zegt me dat je exact dezelfde doos krijgt namelijk ;)
hoeveel koste jouw versie?
ik heb hem voor 245 euro gekocht bij gsmhut (hier dus)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Het verschil zit voornamelijk in de prijs. Duits zou me 235 kosten, Nederlands 249. Maargoed, voor de Nederlandse gekozen vanwege de onduidelijke levertijd van de Duitse. Verder zulen de dozen wel hetzelfde zijn behalve waarschijnlijk de tekst+boekje in het duits.

@ fire_bird, Besteld voor 249 bij http://www.fotohuset.nl verzendkosten zijn 25 euro. Maar het is bij mij praktisch om de hoek dus ik ga hem gewoon in de winkel halen, en bespaar die 25 euros

Weet iemand hier of er speciale foto tasjes zijn voor deze cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
RekZ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:48:
Het verschil zit voornamelijk in de prijs. Duits zou me 235 kosten, Nederlands 249. Maargoed, voor de Nederlandse gekozen vanwege de onduidelijke levertijd van de Duitse. Verder zulen de dozen wel hetzelfde zijn behalve waarschijnlijk de tekst+boekje in het duits.

@ fire_bird, Besteld voor 249 bij http://www.fotohuset.nl verzendkosten zijn 25 euro. Maar het is bij mij praktisch om de hoek dus ik ga hem gewoon in de winkel halen, en bespaar die 25 euros

Weet iemand hier of er speciale foto tasjes zijn voor deze cam?
Damn 25euro verzenden? :/ Dat is wel extreem zeg.
Denk dat ik maar een adresje hier in de buurt ga zoeken, zag dat gsmhut in Groningen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
er is geen nederlands boekje, dus als je nederlandse versie koopt is ie ook duits ;)

verzendkosten van gsmhut.nl zijn maar 3,50 euro ofzo, dus ik zou hem daar bestellen, kom je totaal + verzending op 248,50 euro

edit:
3.50 dus

[ Voor 52% gewijzigd door BasieP op 29-05-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
BasieP schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:29:
er is geen nederlands boekje, dus als je nederlandse versie koopt is ie ook duits ;)

verzendkosten van gsmhut.nl zijn maar 3,50 euro ofzo, dus ik zou hem daar bestellen, kom je totaal + verzending op 248,50 euro

edit:
3.50 dus
Kan hem idd net zo goed daar gewoon ophalen.

@ rekz:
Finepix S-serie tas schijnt wel geschikt te zijn, kost ongeveer drie tientjes:
http://www.kelkoo.nl/ctl/...d=100164013&fromform=true

Heb ook eens gekeken naar deze tas, past de Fuji netjes in en nog wat ruimte voor battarijen e.d.
Lowepro Rezo tas TLZ 10

[ Voor 11% gewijzigd door Fire_Bird op 29-05-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 12:30
Ik ben toch niet de enige met een NL handleiding?

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:39

Flipmo

OMG !!

Revodrone schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:38:
Ik ben toch niet de enige met een NL handleiding?
Zeker niet, Heb mijne bij Boxxer gekocht.
Er zat gewoon een NL handleiding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176385

ik bij pixmania.. zonder NL handleiding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150269

Foto Konijnenberg. NL-handleiding. Voor € 255,-.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 150269 op 30-05-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand toevallig NL pdf? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431

Heb er ook een gescoord bij topdeals in Zeist voor 249 euro, was wel 2 keer een uur doorjagen maar ik moest hem vandaag nog hebben en daar hadden ze hem tenminste nog op voorraad :P
Heb er ook nog een cheap arivvo UV filtertje bijgehaald voor 20 euri, had ik beter een duurdere kunnen halen of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Reeds een halfuur in mn bezit, en ik ben nu al tevreden!

Nog wel van de week nog ergens een xd kaartje en tasje scoren. Bij de lokale fotozaak kostte de camera maar 249, maar dan ga ik nog geen woekerprijzen van 59 euro voor een 512mb betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177747

heb ook eentje gekocht bij konijnenberg 260 voor camera en 60 !!!! voor 512mb
is wel konijn in Belgie en is dus 21% btw, maar 60 vond ik verschrikkelijk duur.
Ben heel tevreden over toestel prachtige foto's en alles manueel instelbaar, nu zie ik dat ik nog veel moet leren, van de macrofunctie had ik meer verwacht, maar ik zal wel iets verkeerd doen, zo is het voor mij onmogelijk scherp te stellen in de zoomfunctie, misschien is dit ook normaal ?
groetjes
Mastera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150269

Tip !!!! 1Gb Olympus/Fuji Highspeed XD Card € 55,- + € 6,- verzendkosten.

http://www.fotobooms.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163160

Heb de camera gereserveerd bij de Steenweg in Utrecht. Kan hem daar ophalen voor € 245,- (Nederlands model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62398

Even een vraag aan pvdplanet , die ons waarschijnlijk allemaal hiero wel interesseert.

Je hebt een hele tijd met de s9500 gewerkt en ook met de s5600, wat ik me afvroeg was of jij ooit een andere cam zou kopen dan de s5600 in deze prijsklasse.

Dus met andere woorden, wat denk jij eerlijk van de kwaliteiten van de s5600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:57
Beste fotograafjes met een S5600.
Ik ben zelf 16 jaar en interesseer me toch stiekem voor fotografie.
Ik ben enkel ervaring met een toestel van 3 jaar oud. In die tijd een top class toestel, geen medion dus.
Geen lens voor maar gewoon optische zoom.
Nu zie ik bij alternate dit toestel voor 249 euro euro en mijn interesse is weer hoog.

Wat zeggen jullie, is dit een leuk start toestelletje of moet ik heel ergens anders zoeken?
Als het geen ja is graag en aanbeveling voor een ander toestel :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Anoniem: 62398 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:01:
Dus met andere woorden, wat denk jij eerlijk van de kwaliteiten van de s5600.
Het is de meest veelzijdige camera die je voor dat geld kunt kopen. Er zijn eigenlijk geen situaties te noemen waarop de camera geen antwoord heeft. Wel is af en toe een beetje experimenteren nodig om de juiste settings te vinden, maar goed schieten kost toch niets. Het verschil tussen de S5600 en de S9500 is qua kwaliteit slechts marginaal (op normaal 800 of 640 formaat), laatstgenoemde levert standaard iets softere foto's af. Effe afgezien van het gebrek aan groothoek (koop een converter) en de niet instelbare flitser (in A-mode is hij krachtiger dan S-mode) valt er dus niets te klagen.

Wil je puur overdag (vakantie)foto's schieten dan zou een Panasonic waarschijnlijk een betere keus zijn. Op lagere iso's komen er wat meer natuurgetrouwe resulaten uit. Qua skintones en felle kleuren haalt deze het echter niet bij de S5600. Kwestie van smaak dus.

De S5600 is nog redelijk handzaam. Op wintersport past ie gewoon in m'n jaszak. Het ding steekt ook prima in elkaar, hij is robuuster dan z'n grote broer. De grip is lekker ruw, de camera nodigt naar mijn mening dan ook echt uit eens 'lekker' vast te pakken en een potje te gaan schieten. 250 euro... hou je nog een hoop (vakantie)geld over om leuke dingen mee te doen :)

[ Voor 10% gewijzigd door pvdplanet op 04-06-2006 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ik heb hem ook en hoewel ik niet z'n grote broer ken, wil ik er niet meer zonder. Het toestel schiet echt makkelijk weg. Heb in 3 maand tijd al zo'n 6000 fotos gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Frank|A op 04-06-2006 10:43 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snokky
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55
Na alle positieve reacties hier en het lezen van een aantal reviews heb ik besloten om deze camera te kopen.

Wat me alleen opvalt is het verschil in garantieperiode tussen verschillende winkels of modellen. Wat is nu het verschil tussen de winkels of modellen? Wat is het verschil tussen de garantie voorwaarden?

Want 24 maanden t.o.v. 12 maanden lijkt natuurlijk wel heel erg interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
snokky schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:59:
Na alle positieve reacties hier en het lezen van een aantal reviews heb ik besloten om deze camera te kopen.

Wat me alleen opvalt is het verschil in garantieperiode tussen verschillende winkels of modellen. Wat is nu het verschil tussen de winkels of modellen? Wat is het verschil tussen de garantie voorwaarden?

Want 24 maanden t.o.v. 12 maanden lijkt natuurlijk wel heel erg interessant...
je moet ook even kijken waar je garantie hebt, en waarop he.
je hebt sowieso fabrieks garantie (geloof 12 mnd) en als een winkel besluit daar nog eens 12 maanden bij te gooien, dan zul je daar ook voor moeten betalen denk ik. (al dan niet indirect).
Verder is garantie leuk, maar als je alleen garantie hebt op spontaan uit elkaar vallen, en bijv. niet op een kapotte sensor schiet je er niet veel mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het trouwens met die uv filters, schroeven die 55mm rechtstreeks op de neus van de s5600? Of is er nog een tussenring voor nodig.
je moet ook even kijken waar je garantie hebt, en waarop he.
je hebt sowieso fabrieks garantie (geloof 12 mnd) en als een winkel besluit daar nog eens 12 maanden bij te gooien, dan zul je daar ook voor moeten betalen denk ik. (al dan niet indirect).
Verder is garantie leuk, maar als je alleen garantie hebt op spontaan uit elkaar vallen, en bijv. niet op een kapotte sensor schiet je er niet veel mee op
Normaalgezien heb je sinds 1 januari 2005 toch verplicht 2 jaar garantie na datum van aankoop op alle gebruiksgoederen (in de Europese Unie).
Mocht deze garantie niet gegeven worden zou ik de optie bekijken (bij konijnenberg althans) om voor 60 euro drie jaar garantie te bekomen.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 62398 op 04-06-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 10:19

Sosabowski

nerd

Anoniem: 62398 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:17:
Hoe zit het trouwens met die uv filters, schroeven die 55mm rechtstreeks op de neus van de s5600? Of is er nog een tussenring voor nodig.
Pas er gelijk op. Ook de originele lesdop heeft er geen moeite mee.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Ook zojuist mijn S5600 ontvangen en eerste indruk positief.
M.b.t. garantie en het al dan niet in de verkoopprijs verwerkt te zijn, mijn camera bij Progress gekocht voor 247,61 euro incl. 2 jaar garantie. Wel het duitse model en een duitse handleiding, maar het is een fatsoenlijk boekje en dat is al positief.
Ook al eens een camera gekocht met een quick handleiding op een A3 en de uitgebreide versie, het boekje zogezegd, op cd-rom. Niet altijd even praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:57
Beste fotograafjes met een S5600.
Ik ben zelf 16 jaar en interesseer me toch stiekem voor fotografie.
Ik ben enkel ervaring met een toestel van 3 jaar oud. In die tijd een top class toestel, geen medion dus.
Geen lens voor maar gewoon optische zoom.
Nu zie ik bij alternate dit toestel voor 249 euro euro en mijn interesse is weer hoog.

Wat zeggen jullie, is dit een leuk start toestelletje of moet ik heel ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomino schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:13:

Lekker dubbelposten...

Mocht je het topic doorgenomen hebben dan kon je na de raad van pvdplanet (en anderen) reeds gelezen hebben hoe ze erover denken (als niet amateur en met meer dan enkele duizenden foto's met deze cam).

Wat jij nodig hebt weten we niet, alsook je budget (en eisen) zijn ongekend.
Dus, lees, denk en oordeel.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 62398 op 04-06-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 62398 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:28:
[...]

Lekker dubbelposten...

Mocht je het topic doorgenomen hebben dan kon je na de raad van pvdplanet (en anderen) reeds gelezen hebben hoe ze erover denken (als niet amateur en met meer dan enkele duizenden foto's met deze cam).

Wat jij nodig hebt weten we niet, alsook je budget (en eisen) zijn ongekend.
Dus, lees, denk en oordeel.
verder zit ie nog in't verkeerde topic ook:
Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92236

NL pdf-je zou erg mild zijn krijg de camera deze week via progress, dui handleiding.

Als ie um moet kopen bij fuji kost tie 35 euries, beetje jammer geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92236 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:22:
NL pdf-je zou erg mild zijn krijg de camera deze week via progress, dui handleiding.
Geen idee of er een nederlandse pdf is, maar de engelstalige vind je hier (officieel van de Fuji site):

S5200/5600 Handleiding Engelstalig

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 62398 op 07-06-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

Cheezus

Luiaard

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen en ik heb zelfs de handleiding doorgelezen (doe ik bijna nooit maar nu leek het me wel eens handig).
Buiten de algemene spel/vertaalfouten die altijd in dergelijke handleidingen zitten hebben ze het bij het juiste gebruik (standaard dingen die je wel/niet met elektronica moet doen) consequent over de S9500 :P

'Water en zand zijn bijzonder schadelijk voor de FinePix S9500' .. de S5600 kan hier dus wel goed tegen? :P

Verder ben ik nog niet verder gekomen dan een paar snapshots maar de camera voelt goed en ziet er erg goed uit!

Edit:
Even een zonsondergangetje gefotografeerd vanuit m'n kamer:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/primus/zonsondergang2.jpg

Ziet er niet slecht uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cheezus op 07-06-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe stelt ge uw sluitertijd in met de s5600?

en wat wordt er bedoelt met DOF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 176385 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:29:
hoe stelt ge uw sluitertijd in met de s5600?

en wat wordt er bedoelt met DOF?
Mode dial op S (shutter priority) zetten.

DOF = Depth of Field oftewel scherptediepte. Bij een groter diafragma opening (lager getal) zal de afstand waar niet op is gefocussed sneller wazig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

primusz schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:22:
[...]

Mode dial op S (shutter priority) zetten.
edit: ik zet hem op S, maar dan kan ik het toch nog niet zelf instellen?

DOF = Depth of Field oftewel scherptediepte. Bij een groter diafragma opening (lager getal) zal de afstand waar niet op is gefocussed sneller wazig worden.
thx dat verduidelijkt heel wat!

de grootte van het diafragma is toch het F-getal bij de S5600?
groeten jeroen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 176385 op 08-06-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431

Anoniem: 92236 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:22:

Als ie um moet kopen bij fuji kost tie 35 euries, beetje jammer geld
Wat de handleiding betreft...heb zelf een Nederlandse versie gekocht met een papieren handleiding ook in het Nederlands, echter op de bijgeleverde CD staat de handleiding in 6 verschillenden talen, maar geen Nederlands, ben dus bang dat er geen Nederlandse PDF bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Anoniem: 176385 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:29:
[...]

edit: ik zet hem op S, maar dan kan ik het toch nog niet zelf instellen?

thx dat verduidelijkt heel wat!

de grootte van het diafragma is toch het F-getal bij de S5600?
groeten jeroen
Als ik hem op S zet kan ik toch echt met de pijltjes omhoog en omlaag de shutterspeed instellen?
F-getal is idd diafragma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb het gevonden :P
lange sluitertijd = groot getal
korte sluitertijd = klein getal
juist?

ik maar zoeken op de P-stand naar diene shutter speed. 8)

waar dient dan die A-mode specifiek voor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Bijna, een groot getal staat voor een korte sluitertijd. Eigenlijk bedoelen ze 1/1000e, 1/500e, 1/50 e.d. seconde maar dat neemt wat teveel ruimte in beslag. Als er " achter staat dan bedoelen ze wel seconden, 1.3" is dus 1.3 seconde en 3" is 3.

De A-mode is voor 'aperature priority' oftewel diafragma voorkeuze. Eigenlijk dus het tegenovergestelde van de S-mode.

Dit alles staat ook gewoon in je manual dus misschien is het handig om die eens door te lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het probleem is: kheb ne franse manual, en kheb nog geen tijd gehad om dienen engelsen pdf door te nemen..

edit: je moet weten; ik en frans.. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 176385 op 09-06-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92236

Anoniem: 62398 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:35:
[...]

Geen idee of er een nederlandse pdf is, maar de engelstalige vind je hier (officieel van de Fuji site):

S5200/5600 Handleiding Engelstalig
deze had ik uiteraard ook gevonde thank's anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 176385 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:10:
heb het gevonden :P
lange sluitertijd = groot getal
korte sluitertijd = klein getal
juist?

ik maar zoeken op de P-stand naar diene shutter speed. 8)

waar dient dan die A-mode specifiek voor? :+
hier, ik heb even wat voor je opgeschreven:

even voor de duidelijkheid:
A-stand is om handmatig het diafragma te veranderen
S-stand is om handmatig sluitertijd te veranderen
M-stand kan je alles zelf veranderen

wat regeltjes:

te weinig licht:
- groter diafragma (hoger f-getal) - nadeel: mindere DOF
- langere sluitertijd - nadeel: beweging
- hogere iso waarde - nadeel: ruis

te veel licht:
- kleiner diafragma (lager f-getal) - nadeel: meer DOF (niet altijd gewenst)
- kortere sluitertijd - nadeel: minder beweging (geen motion film)
- lagere iso waarde - nadeel: geen?

te veel beweging:
- kortere sluitertijd
(en dus groter diafragma (lager f-getal) of hogere iso waarde)

te weinig beweging:
- langere sluitertijd
(en dus kleiner diafragma (hoger f-getal) of lagere iso waarde)

te veel DOF:
- kleiner diafragma
(en dus langere sluitertijd of hogere iso waarde)

te weinig DOF:
- groter diafragma
(en dus kortere sluitertijd of lagere iso waarde)

te veel ruis:
- lagere iso waarde nemen
(en dus langere sluitertijd of groter diafragma (lager f-getal))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
BasieP schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:52:
[...]
te weinig licht:
- groter diafragma (hogerlager f-getal) - nadeel: mindere DOF

te veel licht:
- kleiner diafragma (lagerhoger f-getal) - nadeel: meer DOF (niet altijd gewenst)
Blijft lastig al die f getallen met kleiner en groter. Vooral als je een verhaal typt ga je het snel door de war halen ;)

Het is verder wel een duidelijk stukje test.

[ Voor 5% gewijzigd door Justawitte op 09-06-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BasieP schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:52:
[...]

hier, ik heb even wat voor je opgeschreven:

even voor de duidelijkheid:
A-stand is om handmatig het diafragma te veranderen
S-stand is om handmatig sluitertijd te veranderen
M-stand kan je alles zelf veranderen

wat regeltjes:

te weinig licht:
- groter diafragma (hoger f-getal) - nadeel: mindere DOF

te veel licht:
- kleiner diafragma (lager f-getal) - nadeel: meer DOF (niet altijd gewenst)

te veel beweging:
- kortere sluitertijd
(en dus groter diafragma (lager f-getal) of hogere iso waarde)

te weinig beweging:
- langere sluitertijd
(en dus kleiner diafragma (hoger f-getal) of lagere iso waarde)

te veel DOF:
- kleiner diafragma
(en dus langere sluitertijd of hogere iso waarde)

te weinig DOF:
- groter diafragma
(en dus kortere sluitertijd of lagere iso waarde)

te veel ruis:
- lagere iso waarde nemen
(en dus langere sluitertijd of groter diafragma (lager f-getal))
wow man, bedankt :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-07 17:51

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

justawitte schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:21:
[...]

Blijft lastig al die f getallen met kleiner en groter. Vooral als je een verhaal typt ga je het snel door de war halen ;)

Het is verder wel een duidelijk stukje test.
Het is vrij logisch met 'die f-getallen'. Het getal is de noemer van de breuk, dus hoe groter dat is, hoe kleiner de uitkomst (en hoe kleiner dus de opening in de lens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:29:
[...]

Het is vrij logisch met 'die f-getallen'. Het getal is de noemer van de breuk, dus hoe groter dat is, hoe kleiner de uitkomst (en hoe kleiner dus de opening in de lens).
Tuurlijk is het logisch. Ik snap ook precies wat wat doet. Alleen als je het aan iemand aan het uitleggen bent dan ben je continu bezig om erbij te zetten groot f getal, klein f getal omdat sommige mensen het anders niet snappen. Dat haal je snel door elkaar heen als je een lang stukje aan het schrijven bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124333

Waar zou ik voorbeeld filmpjes kunnen vinden die de S5600 kan maken. Is het trouwens ook mogelijk om met de S5600 te zoomen tijdens het filmen, of kan alleen de S9500 dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
kan het niet laten om te reageren :) : f = focuslength = brandpuntafstand van de lens (bijv 180mm).
diafragma = f/<getalletje> waar de getalletjes een mooie reeks aflopen, 1.4 is zo'n beetje het grootste, f/32 of zo het kleinste. f/1.4 levert op 28mm ook aan andere DOF op dan f/1.4 op 210mm (minder DOF, of in normaal Nederlands: scherpte-diepte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Anoniem: 124333 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:43:
Is het trouwens ook mogelijk om met de S5600 te zoomen tijdens het filmen, of kan alleen de S9500 dit?
Is bij de s5600 niet mogelijk.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
http://www.redcoon.nl/red...productId/4275/index.html

Hij is nu 230 @ redcoon, met 7 euro verzendkosten. Even een vraagje, de S9500 is €477, de S5600 €230 (minder dan de helft!). Is de S9500 nou echt het dubbele geld waard?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat vraag ik me ook af. Volgens mij scheelt het qua foto's niet heel veel. Qua omvang heb ik liever de S9500. Voor mij is het grootste voordeel van de S9500 het feit dat je het fototoestel kan zoomen tijdens het filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Dat je een zoom/focus ring hebt ipv een motortje is ook wel een groot voordeel van de s9500. Tevens heb je een flitsschoentje e.d.
Als je deze (meer prosumer gerichte) functies niet nodig hebt is de S5600 prima.

Redcoon heeft trouwens 3 tot 4 weken levertijd. Foto Henk Booms levert hem voor 249 zonder verzendskosten en je hebt hem de volgende dag in huis.

edit:

De S9500 heeft trouwens ook een 'grotere' groothoek (wat zeker een pluspunt is) en een klapbaar lcd scherm (wat misschien wel een handig zou kunnen zijn?).

[ Voor 20% gewijzigd door Cheezus op 12-06-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op de site van Henk Booms staat dat hij 266 euro kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Finepix S-5600 5,0 miljoen pixels, 10x (38-380mm) optische zoom, XD geheugen, 4x AA batterij, USB verbinding, video uit, 1,8" LCD. (Nederlandse Handleiding & 1 jaar Nederlandse fabrieksgarantie) € 249.00

Ik weet niet waar jij dan kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er ondertussen reeds iemand een zonnekap voor z'n S5600 gekocht/gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 14:09

bruto

Druktemaker.

Zojuist bij www.topdeals.nl in Zeist de camera aangeschaft voor €249 inclusief BTW, niet slecht dunkt me.
Overigens prima service daar, mooie winkel. Ben benieuwd hoe de camera bevalt!

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:25

MagicTempest

Fly pig!

Ik heb gister de S5600 gekocht bij Foto Klein in Alphen. Hij was daar 299,- maar ik heb bijna 50 euro korting gekregen toen ik zei dat hij bij Booms 245,- kostte. Dat was wel aardig.

Ik heb toen deze foto gemaakt, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Is de ruis die hij heeft erg veel?

Ik heb het volgende gebruikt:

ISO 200
Diafragma: F3.2
Sluitertijd: weet ik helaas niet meer ( kan het ook niet zo 1-2-3 in de exif informatie vinden )
Kleurstelling: chrome

http://www.kabouterhelp.n...ery/original/DSCF0018.JPG

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Laatst online: 19-02 08:01
ISO 200 is wat aan de hoge kant, ik zou hiervoor hooguit 100 gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Niks mis met die foto. Iso 200 in P-stand werkt altijd, ook overdag. Vergeet High Speed Shooting niet aan te zetten en schiet buiten altijd op 'shade' ipv auto witbalans

Verder: chrome mode icm sharp voor scherpe kleurrijke resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

pvdplanet schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:43:
Vergeet High Speed Shooting niet aan te zetten
U bedoelt, 'Vergeet niet om High Speed Shooting aan te zetten'? Voor de duidelijkheid?
Verder: chrome mode icm sharp voor scherpe kleurrijke resultaten.
Sharpness op "hard" bedoelt u.

[ Voor 28% gewijzigd door Sosabowski op 14-06-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Ok, wanneer het weer wat mooier weer is zal ik proberen diezelfde foto ( ongeveer ) nog een keer te maken en dan met jullie tips erin verwerkt. :-) Bedankt alvast. Ik laat het resultaat nog wel zien.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 16:24

13art

Moderator Mobile
Moet zeggen dat dit me een erg interessante camera lijkt.
Maar hoe zit het met die paarse randen bij sterke contrast verschillen? Lees hier regelmatig over in reviews, of ligt dit meer aan de manier van fotograveren?

Zelf heb ik nu een Canon Ixus 430, meer een point and shoot camera. Zal ik als nog redelijke 'noob' snel genoeg leren omgaan met deze camera? Hoe is de automatische functie van deze camera, levert die ook goede resultaten op?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Ja precies. Het was een lange dag gisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57041

ik had een vraagje over deze camera

wat ik me af vroeg is het zonder IS erg moeilijk om zonder statief een goede foto te maken die ingezoomt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Was het met analoge camera's moeilijk om een scherpe foto te krijgen?
Was het met oude digitale camera's moeilijk om een scherpe foto te krijgen?
Is het met DSLR's (op minolta/sony na) moeilijk om een scherpe foto te krijgen?

Nee... IS is alleen een hulpmiddel om het percentage grensgeval shots wat mislukt te verlagen. Het is zeker geen wonder middel dat altijd voor scherpe foto's zorgt.

Zorg gewoon voor ondersteuning of een vaste hand. Met IS uit schiet ik op 1/40 (210 x 1,5 crop = 315mm effectief) 75% van de foto's super scherp. Met IS is dat misschien 90-95%.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
38mm:
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/zwitserland/images/YDSCF1269.JPG

380mm:
Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/zwitserland/images/YDSCF1270.JPG

Zelfs een bewegend onderwerp krijg ik zonder problemen scherp op full zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178902

Beste mensen,

echt handig al die tips hier! Ik heb afgelopen vrijdag ook de knoop doorgehakt en ben mijn Fuji FinePix S5600 gaan halen bij Alternate in Ridderkerk. Daar kostte de Duitse versie €249,-
Ik zit alleen met een vraag. Hoe zet ik de Sharpness waar jullie het over hebben op Hard?
Ik kan het namelijk niet vinden :S

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)

Groetjes,

Dis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Camera aan zetten, menu knop indrukken, naar sharpness scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvdplanet bedankt ik heb het gevonden!_/-\o_
groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog één vraagje mensen! hoe kun je het beste je lens schoonmaken?

Alvast bedankt.

MVG

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 18:56
Anoniem: 178902 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:27:
Nog één vraagje mensen! hoe kun je het beste je lens schoonmaken?

Alvast bedankt.

MVG

8)
Met een stofvrij niet- pluizend doekje. Een brillenpoetsdoekje (vochtig of droog maakt niet uit) is ook veilig om te gebruiken. Gebruik (net zoals brillen overigens) geen tissue, aangezien die vezels bevatten die krassen kunnen achterlaten op de lens.

Een andere tip is om de lensadapter en een UV- filter te gebruiken, zodat de lens zelf beter beschermd is tegen vocht, stof en zand.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-06-2006 16:34 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Japie_17 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 16:30:
Met een stofvrij niet- pluizend doekje. Een brillenpoetsdoekje (vochtig of droog maakt niet uit) is ook veilig om te gebruiken. Gebruik (net zoals brillen overigens) geen tissue, aangezien die vezels bevatten die krassen kunnen achterlaten op de lens.

Een andere tip is om de lensadapter en een UV- filter te gebruiken, zodat de lens zelf beter beschermd is tegen vocht, stof en zand.
MAW textiel dus en geen papieren "schoonmaakdoekjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Zo'n UV filter is zeker handig om te hebben, niet alleen tegen stof/vuil op je lens maar ook tegen krassen e.d.
De lensdop hoef je hier nu ook niet meer voor te gebruiken zodat deze niet meer irritant aan je camera bungelt tijdens het fotograveren.
Op marktplaats heb je voor zo'n 5 euro al een 55mm UV filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Ik meen gelezen te hebben, dat een UV filter de AF beinvloedt en foto's onscherper maakt.
Op mijn oude spiegelreflex dit probleem nooit gekend, maar mogelijk gelden voor digetale camera's, al dan niet met AF andere wetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

primusz schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:42:
Zo'n UV filter is zeker handig om te hebben, niet alleen tegen stof/vuil op je lens maar ook tegen krassen e.d.
De lensdop hoef je hier nu ook niet meer voor te gebruiken zodat deze niet meer irritant aan je camera bungelt tijdens het fotograveren.
Het was mij tot voor kort ook nooit opgevallen maar de Fuji lensdop die er bij zit kan je netjes vastmaken aan de draagband :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
primusz schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:42:
Is zo'n UV filter single- of double coated? Ik vrees gezien de prijs, single coated. Double coated zou de voorkeur verdienen, i.v.m. de grotere licht doorlaatbaarheid. En wat te overwegen voor een Sky filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik heb geen idee eigenlijk, het is een Atama 55mm UV filter en hij is gemaakt in japan, meer informatie heb ik er niet over :P Hij ziet er ook vrij oud uit maar wel krasvrij.
Wat lichtdoorlaatbaarheid betreft merk ik er iig erg weinig van of ie ervoor zit of niet.

De lensdop kun je aan het draagkoord vastmaken maar toch is het zonder lensdop makkelijker vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kocht onlangs een setje close-up lenzen, maar ik krijg sommige beelden totaal niet scherp.. hoe komt dit dan? is er dan een te grote vergroting?

dit probleem heb ik vooral bij 4x en macro lens.. Ik zag dat alchemist eerder op dit forum wel mooie macro shots kon nemen met deze lensjes..

zie ik iets over het hoofd?
mvg
jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Is er trouwens ergens een overzicht van de beschikbare lenzen en hoe goed deze zijn?

Op de site van raynox zijn wel een aantal lenzen te vinden, maar hoe die in verhouding staan met een ander merk zou ik wel interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een vraagje.... Als ik een 55mm uv filter koop pas deze dan gewoon zonder hier een extra adapter voor aan te moeten schaffen? En welk merk kan ik het beste nemen, ik zit nl. tussen 2 uv filters te twijfelen. Hi-Optek of Kenlock?

Alvast hartelijk bedankt! _/-\o_

MVG

Disease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

jank schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:20:
[...]

Is zo'n UV filter single- of double coated? Ik vrees gezien de prijs, single coated. Double coated zou de voorkeur verdienen, i.v.m. de grotere licht doorlaatbaarheid. En wat te overwegen voor een Sky filter?
Ik neem aan dat je multicoated bedoelt. Een B&W MRC filter heeft 5 coatingslagen en de belangrijkste redenen voor MRC (multi resitant coating) zijn minder reflecties tussen de frontlens en het filter en een hardere buitenlaag aan het filter waardoor stof zich minder hecht en er minder kans op krassen is. Het heeft in ieder geval niks te maken met de doorlaatbaarheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Anoniem: 178902 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:39:
Nog even een vraagje.... Als ik een 55mm uv filter koop pas deze dan gewoon zonder hier een extra adapter voor aan te moeten schaffen?
Dat past gewoon. Mog je bijvoorbeeld nog 52 mm filter hebben dan kan je die ook kwijt met een 55->52m adapterringetje. Maar 55 mm past gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:44:
[...]

Ik neem aan dat je multicoated bedoelt. Een B&W MRC filter heeft 5 coatingslagen en de belangrijkste redenen voor MRC (multi resitant coating) zijn minder reflecties tussen de frontlens en het filter en een hardere buitenlaag aan het filter waardoor stof zich minder hecht en er minder kans op krassen is. Het heeft in ieder geval niks te maken met de doorlaatbaarheid....
Ok, je hebt gelijk, je frist met deze opmerking mijn oude analoge fotogeheugen weer op. Ja, zo zat het met multicoated.
Maar hoe verhoudt zich dit tot het AF gebeuren? Heeft een UV filter hier geen nadelige invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ah, je bent gewoon de database aan het vullen met nutteloze info :P

Het AF systeem wordt in principe (bij mijn weten) alleen verstoort door grijsfilters (hier worden ze trager en minder accuraat van, omdat ze hierdoor minder licht binnen krijgen) en een lineair pol filter kan de camera eveneens in de war brengen (ben even kwijt of dat de AF is of de lichtmeting). Aangezien een UV filter maximaal 0.1 EV aan licht tegen houdt is het effect dermate klein dat het zonder problemen permanent op de camera gemonteerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Dank Mig29 voor je heldere uiteenzetting.
En de database vullen met nutteloze informatie, neen hoor. Had alleen de foute terminologie.
Maar je hebt het keurig gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Waarom ik een andere camera wil? Mijn huidige compacte canon ixus 400 maakt belabberde foto's binnen bij avond. De flitser trekt het gewoon niet. Buiten prima. Vraag: Is deze camera, of eigenlijk de flitser op de camera dusdanig van kracht dat er in een grote huiskamer kan worden gefotografeerd bij (weinig) lamplicht? Of in schemering binnen? Heb deze vraag ook op kieskeurig forum gezet en ben benieuwd naar nog meer reacties.Zou ivm het flitsprobleem, niet beter een Kodak P850 kunnen worden aangeschaft (heeft een flitsschoen)? Hoe kan ik als voorbeeld een foto op dit forum plaatsen om te laten zien wat ik bedoel met belabberde fotos bij slecht licht of bij tegenlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180238

Heel leuke camera, met een geweldige macrofunctie. Heeft me in de twee weken dat ik hem bezit al heel leuke plaatjes opgeleverd.
Eén probleem echter: vanaf 5X optische zoom lijkt het toestel me waardeloos. De beelden zijn zodanig wazig, dat ze onbruikbaar zijn. Ik fotografeer 'automatisch' met de standaardwaarden van het toestel. Wie weet wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Anoniem: 180238 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:40:
Heel leuke camera, met een geweldige macrofunctie. Heeft me in de twee weken dat ik hem bezit al heel leuke plaatjes opgeleverd.
Eén probleem echter: vanaf 5X optische zoom lijkt het toestel me waardeloos. De beelden zijn zodanig wazig, dat ze onbruikbaar zijn. Ik fotografeer 'automatisch' met de standaardwaarden van het toestel. Wie weet wat er aan de hand is?
De automatische stand maakt van een zeer goede camera een middelmatige point en shooter. Veel beter schiet je overdag op de P-stand, C-AF, High Speed Shooting en iso 100/200. Camera stevig tegen je hoofd drukken en indien nodig twee of drie keer de afdrukknop half indrukken om te focussen. Zodra je de piep hoort is de foto scherp en kun je de foto maken. De S5600 kan zelfs in het donker (lees: party) op 8 a 9 keer zoom goed scherpstellen maar het vereist een beetje handigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Externe flitser is vaak een uitkomst maar hij moet wel goed samenwerken met de camera om de juiste belichting te krijgen. Wat betreft de S5600: Zoals al eerder gezegd, het grootste nadeel van de S5600 t.o.v. de S5500 is het ontbreken van een instelbare flitskracht onafhankelijk van de fotomodes. De flitser is echter wel krachtig maar het is noodzakelijk wat te experimenteren (ervan uitgaande dat je de auto-standen vermijdt). P-stand met invulflits is perfect voor overdag. A-stand met S-flits verlicht de achtergrond ook mooi (pas wel met beweging). De flitser werkt in S-stand alleen goed i.c.m. iso 400. Met andere woorden: onthoudt de juiste settings als je ze gevonden hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:38
Ik heb recent ook deze leuke cam gekocht, echter heb ik dat de datum elke keer opnieuw ingesteld moet worden indien de batterijen er even uit zijn geweest. Beetje vreemd dat hiervoor een reserve batterijtje ontbreekt. Bij mijn oude Ixus maaktde dat allemaal niet uit.

Is dit normaal? Tis natuurlijk geen ramp, maarja, praktisch is ook anders. Ik hoor graag jullie ervaringen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mn moeder wil ook een nieuwe camera. Nu heeft ze haar oog op deze laten vallen. Ik ga morgen met haar naar de winkel, kan ik er zelf ook even wat mee spelen, want bij mij staat deze namelijk ook op het verlanglijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179573

Hallo leden!

Ik heb deze camera nu zo'n twee weken en ben nog volop aan het uitvogelen wat hij alemaal kan. Ik heb al wel hele mooie resultaten geboekt, o.a. shots van het eerste kwartier van de Maan met 10x zoom en mooie macro opnamen van pissebedden. Ik ben er echt heel tevreden mee. Gisteren ook een foto in een best al donkere tuin genomen, met lange sluitertijd en het lijkt gewoon alsof het overdag is op de foto!

Ik heb alleen wel vaker last van dat rode AF! tekentje in beeld. Hebben jullie ook last ervan dat ie vaker niet goed kan focussen en hoe los je dat op?
Een andere vraag is op welke stand of welke instellingen je het beste foto's van een tv-scherm kan maken.

Bedankt alvast, groeten Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet iemand of er toevallig ook al een opvolger van de S5600 in aantocht is? Gewoon nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik zit te twijfelen om mijn S5500 voor een S5600 te vervangen. Nu zijn bij de Dixons de camera inruilweken met tot €100 inruilkorting bij aanschaf van een nieuwe. Met een aanschafprijs van €289 scheelt het al als ik nog maar €50-75 terug zou krijgen voor mijn oude. Heetf iemand toevallig een idee/ervaring hoeveel ik terug kan verwachten?
Is de wissel van S5500 naar S5600 aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
jfeelders schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:37:
Ik zit te twijfelen om mijn S5500 voor een S5600 te vervangen. Nu zijn bij de Dixons de camera inruilweken met tot €100 inruilkorting bij aanschaf van een nieuwe. Met een aanschafprijs van €289 scheelt het al als ik nog maar €50-75 terug zou krijgen voor mijn oude. Heetf iemand toevallig een idee/ervaring hoeveel ik terug kan verwachten?
Is de wissel van S5500 naar S5600 aan te raden?
Afgezien van de instelbare flitskracht is de camera er zeker op vooruit gegaan. Ik zou echter wel kijken of je inderdaad 100 Euro terug krijgt, want online is de camera 50 Euro goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:23:
Weet iemand of er toevallig ook al een opvolger van de S5600 in aantocht is? Gewoon nieuwsgierigheid.
Met de huidige concurrentie en de snelle ontwikkeling van super CCD chip zullen waarschijnlijk zowel de S5600 als S9500 verder verbeterd worden. De snelle prijsdalingen zijn daar ook een goede indicatie voor. Voor/tijdens de Photokina eind september in Keulen zal een en ander duidelijk worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25
Sorry als deze vraag al gesteld is, maar ik vind het diafragma van deze camera een beetje onduidelijk. Mijn huidige Fuji Finepix E510 heeft een diafragma van F2.9 - F8, maar als ik de specs van de s5600 bekijk dan zie ik F3.2 - F3.5 :?

Ik zou juist verwachten dat deze camera een groter diafragma bereik zou hebben. Een hoger F getal zou ook een grotere DOF opleveren op macro stand, waardoor ik zou redeneren dat de S5600 geen grote DOF heeft in macro stand.

Kan iemand dit misschien verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Unicron schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:35:
Kan iemand dit misschien verklaren?
De juiste waarden zijn:

F30: F2.8 - F5.0 [36-108mm]
S5600: F3.2 - F8.0 (F3.5 - F8.0 tele) [38-380mm]
S9500: F2.8 - F11 (F4.9 - F11 tele) [28-300mm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25
pvdplanet schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 13:54:
[...]

De juiste waarden zijn:

F30: F2.8 - F5.0 [36-108mm]
S5600: F3.2 - F8.0 (F3.5 - F8.0 tele) [38-380mm]
S9500: F2.8 - F11 (F4.9 - F11 tele) [28-300mm]
Bedankt. De waarden in de Topic start zijn dus de twee minimale F waarden. Sowieso jammer dat de plaatjes het niet meer doen in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
3 foto's van Sensation White van gisteren, genomen door de nieuwe eigenaar van m'n reserve S5600 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/sen3.jpg
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste