Salaris... wat kan ik vragen?

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 36.781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14565

marco899 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:36:
Ik verdien nu 3500 bruto per maand, rij een auto van 31000 euro, laptop en telefoon erbij en ben gewoon vertegenwoordiger die alleen advies geeft en niet verkoopt.
Een vlotte babbel en een gezonde dosis brutaliteit leidt idd. vaak naar een prima salaris. Echter het salaris moet altijd worden waargemaakt.

Gezien jouw verdiensten denk ik dat je in een organisatie werkt die producten verkoopt dicht bij de consument en/of waar de marges heel hoog zijn? Het is nl. een behoorlijk stevig salaris voor "alleen" advies geven.

verdien zelf overigens tussen 39-45k bruto per jaar, afhankelijk van winst. Ben 29 jr, 2 universitaire studies afgerond en doe engineering werk, projectleiding en R&D programma management.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 02-09-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Even totaal iets anders, ik werk nu al enige tijd als Depotmanager op een depot van SelectMail nederland. Dit gaat allemaal in soort franchisevorm dus in principe werk ik voor het bedrijf wat dit depot voor SelectMail runt. Nu verdien ik daar het minimum jeugdloon voor een 19-jarige... Opzich niet erg, maar ik ben daar wel verantwoordelijk voor het aansturen van 80 bezorgers + een aantal sorteerders en chauffeurs en het in goede banen lijden van het hele verhaal. Ook bepaalde financiele zaken vallen onder mijn verantwoordelijkheid.

Het gaat op dit moment om 15 uur per week, maar de bedoeling is dat dit wat meer gaat worden.

Ikzelf vind 4 euro per uur absoluut niet redelijk voor een baantje met dit soort verantwoordelijkheden...

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Anoniem: 14565 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:03:
[...]
Gezien jouw verdiensten denk ik dat je in een organisatie werkt die producten verkoopt dicht bij de consument en/of waar de marges heel hoog zijn? Het is nl. een behoorlijk stevig salaris voor "alleen" advies geven.
Marge is erg laag en wij verkopen alleen via groothandels. Ik rij er wel half nederland voor door, maar salarissen liggen in de fabriekanten branche zo rond de 2800. Tegenwoordig wordt er echter wel steeds meer naar hbo papiertjes gevraagd.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Anoniem: 14565 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:03:
[...]

Het is nl. een behoorlijk stevig salaris voor "alleen" advies geven.
Gebaseerd op wat? Advieswerk is als term net zo breed als engineering. Alles hangt samen met type organisatie, type rol/functie en verantwoordelijkheden/taken/bevoegdheden etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Il Ljama op 02-09-2005 11:36 ]

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Il Ljama schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:36:
Gebaseerd op wat? Advieswerk is als term net zo breed als engineering. Alles hangt samen met type organisatie, type rol/functie en verantwoordelijkheden/taken/bevoegdheden etc.
gebaseerd op common sense. Ik denk niet dat de gemiddelde adviseur het qua salaris zo goed voor elkaar heeft als marco899 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Ik ben net ook klaar met MBO - ICT 20 Jaar en geen ervaring.

Ben gewoon een uitzendbureau in gegaan en beetje rondvragen.
Kreeg een aanbod via randstad om ADSL bij mensen thuis te gaan installeren. Kreeg wel laptop van de zaak en een auto maar het verdiende 6 euro bruto, tja wel erg weinig.

Nu werk ik voor manpower bij Moduslink op de afdeling inkoop. Licht administratief werk, je moet ook engelse/amerikaanse bedrijven op bellen en krijg nu 8.18 per uur. Groot verschil dus. Verdien dus ruim 1300 per maand.

Maar het is "gelukkig" tijdelijk, ga volgend jaar HBO doen maar eerst werken nu, Azie en dan HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Anoniem: 14565 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:07:
[...]

gebaseerd op common sense. Ik denk niet dat de gemiddelde adviseur het qua salaris zo goed voor elkaar heeft als marco899 namelijk.
dan ken jij de advieswereld duidelijk niet. Als je hypotheekadvies geeft verdient dat wellicht niet goed, maar organisatie-adviseurs of management consultants verdienen heel redelijk. Nogmaals, het zijn containerbegrippen die nogal breed in te vullen zijn

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 20:46

MBV

Versteegrob schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:57:
Ik ben net ook klaar met MBO - ICT 20 Jaar en geen ervaring.

Ben gewoon een uitzendbureau in gegaan en beetje rondvragen.
Kreeg een aanbod via randstad om ADSL bij mensen thuis te gaan installeren. Kreeg wel laptop van de zaak en een auto maar het verdiende 6 euro bruto, tja wel erg weinig.

Nu werk ik voor manpower bij Moduslink op de afdeling inkoop. Licht administratief werk, je moet ook engelse/amerikaanse bedrijven op bellen en krijg nu 8.18 per uur. Groot verschil dus. Verdien dus ruim 1300 per maand.

Maar het is "gelukkig" tijdelijk, ga volgend jaar HBO doen maar eerst werken nu, Azie en dan HBO.
Uitzendbureaus zijn je slechtste adviseurs als je een opleiding hebt, Manpower uitgezonderd. Mij konden ze ook niets anders aanbieden dan administratief werk, promotiewerk en magazijnmedewerker dat soort dingen. Manpower was kennelijk de enige die naar mijn CV keek, maar had ook geen parttime banen in de richting die ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
En wat schatten jullie in voor mij:

22 jaar
afgeronde MBO technische informatica opleiding (niv. 4)
afgeronde HBO berdijfskundige informatica opleiding

graag zou ik werken als consultant, wat zou ik dan ongeveer verdienen ?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Volgens mij staat dat al wel genoemd in dit topic, moet je maar even doorzoeken. Mij werd aangeraden (met alleen Havo->HBO) in te zetten op €15/u, om op €12 uit te komen. Wat dat per maand inhoudt weet ik niet precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Il Ljama schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:12:
dan ken jij de advieswereld duidelijk niet. Als je hypotheekadvies geeft verdient dat wellicht niet goed, maar organisatie-adviseurs of management consultants verdienen heel redelijk. Nogmaals, het zijn containerbegrippen die nogal breed in te vullen zijn
Ik zit idd in een andere business maar ken de tarieven en dus salarissen ook wel van andere branches. Het gaat hier niet om organisatieadvies ala KPMG of BCG zoals je kunt lezen, die rekenen idd forse tarieven en dat gaat deels ook in de zakken van de consultants.
MBV schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:43:
Volgens mij staat dat al wel genoemd in dit topic, moet je maar even doorzoeken. Mij werd aangeraden (met alleen Havo->HBO) in te zetten op €15/u, om op €12 uit te komen. Wat dat per maand inhoudt weet ik niet precies :)
dat is heel simpel 12 * 8 * 20,5 = 1968 euro bruto per maand.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 03-09-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik ben stiekem wel benieuwd wat de meeste van zo'n 19 jarigen die nog een opleiding volgen verdienen met zaterdag baantjes. Ik hoor natuurlijk wel eens wat van klasgenoten, van 7,50 enzo. Maar ik gok dat dat eerder de uitschieters zijn? Ik vind het niet echt of om aan andere te gaan vragen die ik ken wat ze verdienen ;)

Ik werk zelf in een fietsenwinkel, toen ik 18 werd kreeg ik 5€ netto. Nu ben ik sinds een tijdje 19, en tijd om dus loonsverhoging te vragen. Maar waarop kan ik gaan zitten? €6 per uur lijkt mij sowieso niets meer dan redelijk, maar ik kan ook ergens anders gaan werken (waar ik ook meer mijn opleiding in doe) voor €7 wat best aantrekkelijk is. Mocht ik dus niet meer dan die €6 gaan verdienen zal ik die 2e optie denk ik wel gaan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

+- 6 euro per uur in een computerwinkel. Werk zoeken in de richting vvan je opleiding is zoieso interessant, staat leuk op je CV om relevante ervaring te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
bokkie11 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:12:

22 jaar

En werkervaring? :?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Beste medetweakers,

Ik ben op dit moment 23 jaar, werk op een (it-gerelateerd)-call-center (GEEN AANRADER)... Ik heb sinds mijn 20ste gewerkt, veelal via uitzendorganisaties etc.

Nu heb ik een succesvolle sollicitatie achter de rug bij een niet nader te noemen ICT'er, ik mag meteen beginnen met MCSE en ITIL cursusen. Nu komt het volgende: Ik moet nog een keer naar het bedrijf terug om het eens te worden over het salaris.

Ik krijg op dit moment via uitzendorganisatie ongeveer 1500 euro in de maand... Mijn nieuwe werkgever heeft al aangegeven dat hij de bovengenoemde cursusen in het contract plaatst (dus geen loze beloften). Uiteraard is er nog een andere kant van de medaille, en dat is dat ik waarschijnlijk in loon iets achteruit ga... Mijn vraag: Wat is hierin redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:26

St@m

@ Your Service

wat zijn je vorige opleidingen?
Maarja, ff een wilde gok, denk dat je misschien wel 300 omhoog gaat :+ :P, het lijkt me alleen niet zo dat je baas je aanbiedt om cursussen te volgen dat je dan direct minder gaat verdienen..

[ Voor 79% gewijzigd door St@m op 12-09-2005 09:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
en wat ga je doen?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
1500 bruto of netto??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:17
Ik neem aan bruto. 1500 netto voor callcenterwerk op je 23e lijkt mij wat veel.
En dan denk ik dat TS - eventueel na afronding van MCSE en ITIL - er wel wat op vooruit kan gaan. Denk eerder 1800 bruto.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
uitgaande van je post lees ik;
- geen relevante vooropleiding
- geen relevante werkervaring

ik zou zeggen: proberen je salaris gelijk te houden maar wel afspreken je contract nog eens te "herwaarderen" als je je mcse en je itil (grotendeels) afgerond hebt

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

zozo MCSE op een call center??
daar wil ik ook wel een jaar contract tekenen :P

Ik weet niet wat voor taken je gaat uitvoeren, maar een call center is niet een ingewikkeld beroep dus een hoog salaris hoef je niet te verwachten.

maar dit hangt af van jou taken en verantwoordelijkheid natuurlijk + de eisen die de werknemer heeft gesteld in de sollicitatie (mbo of hbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Anoniem: 151099 schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:57:

Ik weet niet wat voor taken je gaat uitvoeren, maar een call center is niet een ingewikkeld beroep dus een hoog salaris hoef je niet te verwachten.

maar dit hangt af van jou taken en verantwoordelijkheid natuurlijk + de eisen die de werknemer heeft gesteld in de sollicitatie (mbo of hbo)
Hij kan bij z'n nieuwe werkgever MCSE gaan doen, niet bij het call-centre...
Dat is igg wat ik eruit kan halen... :)

Ik zou proberen om op je huidige salaris te blijven zitten en zodra je certificaten gaat halen gaat meestal ook wel je salaris omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Hij werkt nu op een Call-Center. En hij gaat werken bij een ICT-r.

Over het als gemeen betaald je niet voor de MCSE, maar er zit vaak wel een clausule in dat als jij binnen een x jaar ( meestal 3 ) weg gaat een gedeelte of volledig de opleiding terug betaald.

Maar kijk anders hier even:
http://www.loonwijzer.nl/index.php?pag=salarischeck

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik zou het gewoon gooien op een bedrag zo om en nabij de 2200 euro in de maand bruto. Die cursussen verdienen hun natuurlijk ook aan (partnerships worden bereikbaar, makkelijk wegzetten etc.) en je gaat waarschijnlijk toch een constructie krijgen waar je een aantal jaar vast zit aan het bedrijf vanwege die cursus. Dus ik zou absoluut niet inleveren vanwege het feit dat ze je een cursus bieden, ze verdienen er juist aan. Wellicht krijg je een lease auto en dan is een hoger bruto salaris altijd mooi mee genomen ivm compensatie bijtelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Anoniem: 14124 schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:46:
Ik zou het gewoon gooien op een bedrag zo om en nabij de 2200 euro in de maand bruto. Die cursussen verdienen hun natuurlijk ook aan (partnerships worden bereikbaar, makkelijk wegzetten etc.) en je gaat waarschijnlijk toch een constructie krijgen waar je een aantal jaar vast zit aan het bedrijf vanwege die cursus. Dus ik zou absoluut niet inleveren vanwege het feit dat ze je een cursus bieden, ze verdienen er juist aan. Wellicht krijg je een lease auto en dan is een hoger bruto salaris altijd mooi mee genomen ivm compensatie bijtelling. :)
Dat zou ik dus niet doen...
Meteen voor 2200 bruto gaan...
Ga dan naar 1800 ofzo...
2200 met "alleen" call-centre ervaring ga je niet redden vermoedt ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 14:59
Anoniem: 14124 schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:46:
2200 kan ie vragen als ie zijn MCSE en Itil heeft.. nu is het echt veel te hoog gegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 05:01

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat kost zo'n MCSE opleiding eigenlijk?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:34

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een MCSE traject kost iets van 7 en een half duizend euro.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ShellGhost schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:49:
[...]

Ga dan naar 1800 ofzo...
inderdaad, 2200 is veeeel te veel zonder enige vorm van ervaring of opleiding

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

MCSE tussen 7000-8000 Euro.
ITIL (Compleet inclusief Service Management): 10K

Maaruh, ik ben MBO'er en heb in principe alleen MBO Plus niveau, aangevuld met simpele helpdesk ervaring.

[ Voor 95% gewijzigd door Pannenkoekkie op 12-09-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

ShellGhost schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:49:
[...]

Ga dan naar 1800 ofzo...
Eens,

Wat je wel kan doen, is dat je zodra je MSCE en ITIL hebt gehaald 2200-2300 wil verdienen. En dat kan je wel al aangeven tijdens je salaris onderhandelingen.

Is gelijk een goede motivator voor jouw.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
LuCarD schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:12:
[...]

Eens,

Wat je wel kan doen, is dat je zodra je MSCE en ITIL hebt gehaald 2200-2300 wil verdienen. En dat kan je wel al aangeven tijdens je salaris onderhandelingen.

Is gelijk een goede motivator voor jouw.
Precies... :)
Op die manier doe ik het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pannenkoekkie schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:58:
MCSE tussen 7000-8000 Euro.
ITIL (Compleet inclusief Service Management): 10K

Maaruh, ik ben MBO'er en heb in principe alleen MBO Plus niveau, aangevuld met simpele helpdesk ervaring.
Op zich ben je voor Euro 4995 al klaar, dan doe je een Master Class ITIL Service Management (32 dagdelen, incl. lunch materiaal maar exclusief examengeld), en daarna kun je bij het Exin het Manager's Certificate in IT Service Management halen. Moet je al wel Essentials of Foundation hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 12-09-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
bokkie11 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:12:

22 jaar

Junior ICT-consultant (HBO) starten met 1600 tot 2000 bruto p/m ongeveer. Ben vorig jaar augustus afgestudeerd aan de BI. Begonnen als junior ict-consultant voor 1600 bruto + telefoon +leaseauto en laptop. Na één jaar salarisverhoging naar 1750. Aangezien ik hier niet tevreden over was/ben en zij wel over mij wordt mijn loon per 01/01 verhoogd naar 2300 bruto.

[ Voor 30% gewijzigd door kavorka op 12-09-2005 13:48 ]

Anoniem: 154917

Even een reactie op het verhaal van ITIL service manager.

Ik weet toevallig uit ervaring dat dit niet zomaar een opleiding voor je even een papiertje haalt c.q. koopt. Mensen die deze opleiding gaan doen zijn mensen met een hoop werkervaring.

Ik ben een poosje bij LogicaCMG in dit vakgebied actief geweest en de mensen die dit traject in gingen waren toch wel de medior, senior consultants.

Iedereen kan gewoon die opleiding doen. Dat toevalig bij LogicaCMG alleen de seniors hem doen zegt meer over de beschikbare cursussen voor dat soort functiegroepen.

Het is een geheel nieuwe opleiding die eigenlijk totaal los staat van je dagelijkse ervaringen. Hij is wel pittig, je wordt als deelnemer gepushed in het omgaan met druk en lastige situaties tot het punt dat je op breken staat of zelfs breekt. Het komt voor dat cursisten volledig in tranen uitbarsten en de kamer uitlopen en er zijn situaties geweest dat de cursist er zo in wordt gesleept dat hij even niet meer door heeft dat het daadwerkelijk een cursus is en een complete uitbarsting van woede en onmacht krijgt.

Je moet een stevige huid hebben om hem goed te voltooien, en seniors hebben nu eenmaal wat vaker te maken met politieke spelletjes, beleidsvoering op hoger niveau, en beslissen onder druk.

• Lordy79
  • Laatst online: 09:56

Lordy79

Vastberaden

Pannenkoekkie schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:31:

Ik krijg op dit moment via uitzendorganisatie ongeveer 1500 euro in de maand... Mijn nieuwe werkgever heeft al aangegeven dat hij de bovengenoemde cursusen in het contract plaatst (dus geen loze beloften).
Het lijkt erop alsof je denkt dat die cursussen een soort van 'loon' voor jou zijn, maar dat is natuurlijk onzin. Om jou je functie goed uit te laten oefenen, MOET je die cursussen doet en daar is jouw baas bij gebaat. Dat jij er ook nog lol van hebt is mooi meegenomen, maar dat mag natuurlijk verrekend worden met je loon.

Persoonlijk zou ik een vrij laag loon accepteren, met een vastgelegde sprong voorwaarts, na een jaar ofzo. Dus nu 1500 en na een jaar direct naar 1800 of zelfs 2000. Dan snijdt jouw baas zich niet in de vingers mocht je een waardeloze kracht zijn (NOFI) en word jij niet genaaid door elk jaar maar 3% in loon te stijgen en pas na een jaar of 5 op 1800 bruto te zitten.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Lordy79 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:32:
...en word jij niet genaaid door elk jaar maar 3% in loon te stijgen en pas na een jaar of 5 op 1800 bruto te zitten.
En wat dat betreft kun je het ook gewoon meteen vragen. die 1800. Net zo makkelijk en als ze vinden dat dat teveel is dan hoor je dat vanzelf. Daar zijn gesprekken voor. En als je het leuk kan onderbouwen en jezelf 2000 waard vindt moet je dat gewoon doen. Als je het maar motiveert tijdens gesprek.

TS kan hier de uitgebreidere versie lezen van mijn reactie... OzBoz in "salaris van ontwerper bij multimediabedr..." :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb ook op een IT callcenter gewerkt. Als je daar een tijdje bezig bent dan kan je zo'n cursussen volgen op kosten van het bedrijf (omdat je dan kan doorstromen naar 'second line support': de echte techies). De helpdesk/callcenter is zelf 'first line'. Door die cursussen te volgen maak je dus kans om door te groeien; meer kans dan anderen in ieder geval.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

Zal het bedrijf dat accepteren? Natuurlijk ben je als persoon meer waard met een MCSE, maar het is wel datzelfde bedrijf dat je die cursus gegeven heeft. Dus je waardeert jezelf op, op hun kosten. Is het dan eerlijk om daarom een hoger loon te vragen?

[edit] Dit is een oprechte vraag dus. Ik zou zelf niet weten hoe dat zit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Not Pingu op 14-09-2005 20:52 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

OzBoz schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:46:

En wat dat betreft kun je het ook gewoon meteen vragen. die 1800. Net zo makkelijk en als ze vinden dat dat teveel is dan hoor je dat vanzelf.
Daar heb je gelijk in. Ik weet ook totaal niet hoeveel zo'n makker waard is omdat ik niet in de IT werk. Misschien is 1800 een schijntje. Een maat van mij bouwt professionele websites, is 29 jaar, heeft HBO-HI af en al een jaar of 4 werkervaring en verdient 1800 bruto. Hij zegt dat het niet veel is, maar banen zijn dun gezaaid dus hij wacht af tot de markt beter is.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik krijg het idee dat een hoop mensen denken een salaris te mogen verdienen wat in vrijwel geen overeenstemming is met de realiteit.

Minimumloon + 20-30% is voldoende betaald voor iemand die zich zelfs eerst nog moet bewijzen in een functie. Daarna kan er op termijn altijd nog gepraat worden. Om vooraf al te gaan praten over het salaris in de toekomst bij gebleken geschiktheid is niet normaal tenzij de WG zelf het gesprek in die richting leidt.

TS krijgt contractueel recht op cursussen waardoor niet alleen de WG er 'beter' van wordt maar ook hijzelf. Het is het bedrijf dat in hem investeert en door die opleiding komt de WN op een hoger niveau en daarom normaliter in aanmerking voor een hoger salaris.

Vooralsnog heeft de TS die papiertjes niet in zijn zak, is dus niet op het niveau wat het bedrijf uiteindelijk graag ziet en krijgt een navenante beloning.

ARME AOW’er

Anoniem: 58485

Als het goed is hoe meer je gediplomeerd in dingen raakt / word hoe hoger je salaris toch uiteindelijk word?

niet dat ie je gaat onderbetalen.. Voor mijn vast it werk door 4 x in de maand op de zaak te zijn ga ik straks 1300 euro netto p maand verdienen, en natuurlijk ook het thuiswerk bij begrepen.

• OzBoz

OzBoz

Lordy79 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:53:
Een maat van mij bouwt professionele websites, is 29 jaar, heeft HBO-HI af en al een jaar of 4 werkervaring en verdient 1800 bruto. Hij zegt dat het niet veel is, maar banen zijn dun gezaaid dus hij wacht af tot de markt beter is.
Hij heeft wel gelijk om te wachten. 1800 is niet veel. Maar goed, je moet in een dergelijke branche behoorlijk zelf je klep open trekken. Het ligt er ook aan bij wat voor een soort bedrijf je sites bouwt. Ik ben vooral bezig met grafische, maar moet ze ook bouwen en heb daarnaast nog wat andere taken. Maar zit op ruim het dubbele, ben 32, zonder enige opleiding is dat (autodidact). Maar denk dat het goed is als je maat dan ook eens gaat kijken bij bedrijven die ook een beetje salarissen gewend zijn en de klanten er naar hebben. Speelt allemaal mee.

Jezelf te goedkoop wegdoen is nooit handig. Aan de andere kant heeft ie helemaal gelijk dat er momenteel nou geen overvloed is aan banen in de sector. Wat dat betreft is dat in de ICT denk ik niet anders. Het is alleen zo dat veel mensen ook niet durven proberen er wat bij te pikken en dan doe je imo jezelf tekort. Dat is altijd zonde.

edit:
wat betreft dat bewijzen ben ik het ook erg eens met Guardian Angel. Maar dat heb ik vooral bij schoolverlaters zonder fulltime ervaring (en dan maakt de opleiding niet uit)

edit:
overigens heb ik ruim 10 jaar full time ervaring, dus dat telt ook mee

[ Voor 11% gewijzigd door OzBoz op 14-09-2005 21:15 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik ga maar eens gokken dat de WG een salaris van € 2.000,= maximaal aan gaat bieden. Als het veel meer is val ik van mijn stoel.

ARME AOW’er

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

OzBoz schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:13:
[...]

Het ligt er ook aan bij wat voor een soort bedrijf je sites bouwt.
Nou, het is een bedrijf dat niet echt groeit (integendeel, het krimpt) en waar hij eerst 1500 bruto verdiende maar toen dreigde met opstappen.

En hij (en ik) woont in Friesland en daar is het allemaal nog iets minder makkelijk dan in de randstad.
Maar denk dat het goed is als je maat dan ook eens gaat kijken bij bedrijven die ook een beetje salarissen gewend zijn en de klanten er naar hebben. Speelt allemaal mee.
Klopt. Hij heeft heel even gewerkt bij Atos, maar dat beviel 'm niet en toen is ie dus weer teruggegaan naar zijn oude baas maar wel met 300 euro bruto erbij. :)

• Lethalis
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:11:
Als het goed is hoe meer je gediplomeerd in dingen raakt / word hoe hoger je salaris toch uiteindelijk word?
Neuh, hoe meer je weet van dingen waar anderen weinig van afweten, hoe hoger je salaris uiteindelijk wordt ;)

Maar diploma's helpen wel als je gaat solliciteren natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 15-09-2005 08:59 ]

• hanhoo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
Ik zou voor een salaris gaan van minimaal 1400 bruto en maximaal 1600. Dat is zeer marktconform voor iemand met weinig ervaring en jouw leeftijd. Dat verdiende ik ook op die leeftijd. Het klinkt wat aan de lage kant, maar de markt is dik bezaait met volk. Ik neem starters vaak voor niet meer aan. Hoe er rekening mee dat Call-Centre werk erg goed betaald is!

Ik zou wel binnen afzienbare tijd wat prestatie-afspraken maken. Indien MCSE behaalde = > salarissprong. Het behalen van je ITIL is leuk, maar waarschijnlijk krijg je alleen ITIL Essentials aangeboden.

Let op dat je goede afspraken maakt voor je studiekosten. Een MCSE traject kan inderdaad oplopen tot zo'n € 7500,00 en als jij en je werkgever niet goed boteren, kan het zijn dat je een factuur voor deze studiekosten meekrijgt.

• hanhoo
OzBoz schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:13:
[...]

Hij heeft wel gelijk om te wachten. 1800 is niet veel.
[/quote]

Niet veel? Ik vind het redelijk marktconform voor HBO met 3/4 jaar werkervaring. Je bent tenslotte ongeveer 23/24 als je van school af komt. Dat is wel Fl 4000,00 bruto!

• hanhoo
Guardian Angel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:22:
Ik ga maar eens gokken dat de WG een salaris van € 2.000,= maximaal aan gaat bieden. Als het veel meer is val ik van mijn stoel.
Beschouw dat maar als een droom salaris. De tijd dat werkgevers een godsvermogen uitgaven en werknemers alles konden verlangen is toch echt over!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

hanhoo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:17:
[...]
Beschouw dat maar als een droom salaris. De tijd dat werkgevers een godsvermogen uitgaven en werknemers alles konden verlangen is toch echt over!
Guardian Angel in "Salaris (wat is redelijk)" :)

In elk salaristopic tot nu toe zag ik salarissen voorbijkomen waardoor ik me weleens afvroeg wat ik in mijn werkzame leven allemaal verkeerd heb gedaan. :)

ARME AOW’er

• hanhoo
Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:09:
[...]

Guardian Angel in "Salaris (wat is redelijk)" :)

In elk salaristopic tot nu toe zag ik salarissen voorbijkomen waardoor ik me weleens afvroeg wat ik in mijn werkzame leven allemaal verkeerd heb gedaan. :)
Ik heb net iemand aangenomen met MCSE NT en MCSE 2000, 10 jaar aantoonbare werkervaring. Geen auto van de zaak voor rond de € 2500 bruto. Maar ja, dat is wel onderwijs dus 55 vakantiedagen per jaar en eindejaarsuitkering.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

hanhoo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:29:
[...]

Ik heb net iemand aangenomen met MCSE NT en MCSE 2000, 10 jaar aantoonbare werkervaring. Geen auto van de zaak voor rond de € 2500 bruto. Maar ja, dat is wel onderwijs dus 55 vakantiedagen per jaar en eindejaarsuitkering.
Onderwijs? MCSE?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• OzBoz

OzBoz

hanhoo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:16:
Niet veel? Ik vind het redelijk marktconform voor HBO met 3/4 jaar werkervaring. Je bent tenslotte ongeveer 23/24 als je van school af komt. Dat is wel Fl 4000,00 bruto!
Nee, ik vind het niet veel. Omdat je je dan al 4-5 jaar hebt kunnen ontwikkelen tijdens je werk cq thuis. Dat is namelijk wel nodig gezien het allmighty dynamische internet. Ik begon 8 jaar geleden (23) bij mijn huidige werkgever en begon daar met fl. 4000 bruto. Nu zijn we ondertussen 8 jaar verder en als iemand van 29 dan 1800 verdiend in een internet gerelateerd beroep en ook in bezit is van HBO diploma dan vind ik dat niet veel. En natuurlijk ligt het eraan hoe goed je bent in wat je doet maar iemand die zeg maar in die 4-5 jaar ook heeft ontwikkeld is imo meer waard. Nu moet ik zeggen dat ik daar zelf ook erg veel tijd in steek maar dat is dan omdat ik mijn vakgebied leuk vindt. Doordat ik vrij assertief ben kan en durf ik dat ook over te brengen op mijn werkgever. Wat hij er dan vervolgens mee doet moet hij zelf weten. Momenteel heb ik meerdere functies bij mijn werkgever, dat is een pre en erg handig voor ze. Maar 8 jaar geleden had ik pas zo'n 2.5 jaar werkervaring dus sja.

Ik ben van mening dat enorm veel mensen werkgevers zien als lompe boeren en ze er bij een babbel over salaris meteen uitliggen. Volgens mij is het juist goed voor jezelf die discussie wel aan te gaan. Tuurlijk moet het binnen het redelijke blijven, maar je moet jezelf kunnen verkopen. Je werkgever moet zien dat je het waard bent (dus aan je verdienen). En natuurlijk, als iemand ondanks HBO en 4-5 jaar werkervaring er nog niets van bakt dan is ook 1800 veel.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

hanhoo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:29:
[...]
Dat is (heel wat) meer als ik dat vergelijk met iemand die onderwijst in het voortgezet onderwijs met een eerstegraads bevoegdheid.

ARME AOW’er

zomaar ff een vraagie tussendoor.

wat zouden jullie geven aan een 20 jarige mbo-er, 1 jaar werkervaring met linux, veel kennis van linux, geen cisco certificaten of itil.

taak: beheren van zo`n 20 servers op co-lo en ondersteunen van alle interne gebruikers(zo`n 8 mensen) en externe klachten/incidenten afhandelen (gem 2 incidenten per dag extern) 40 uur per week + bezig houden met ontwikkeling van voip servers (installatie, onderhoud en ondersteuning)

het ondersteunen doe ik niet alleen maar ik ben wel het 1e aanspreekpunt en dus wordt er wel verwacht dat ik de incidenten direct kan verhelpen, en dat lukt in de meeste gevallen wel. Tevens moet ik alles zelfstandig documenteren (nieuwe ontwikkelingen, nieuwe prodcten + incidenten)

heb geen zin om een topic te openen vind het nl. niet echt de moeite waard maar vroeg het me nl. af

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 151099 op 15-09-2005 20:21 . Reden: toevoeging ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

ja dat weet ik maar dit is toch wel de über plaats om zoiets te vragen (voor deze bedrijfstak dan he) ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Oh, wat ik je zou geven? Minimum +20% maximaal. :) of :( wat je wilt.

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 15-09-2005 20:26 ]

ARME AOW’er

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Samengevoegd met Salaris (wat is redelijk)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:26:
Oh, wat ik je zou geven? Minimum +20% maximaal. :) of :( wat je wilt.
nou volgens die link van jou moet ik het dubbel krijgen :P

• OzBoz

OzBoz

Volgens mij wordt die site gehost door een verbond van werknemers. Als ik in de marketing hoek ga zitten waaronder bijvoorbeeld een hoofd marketing, art-director etc valt en dan heb ik ingevuld Universiteit (wat is dat eigenlijk) en 10 jaar werkervaring dan haal ik de 26k nog niet eens. Dat is dus nog niet eens modaal. Sorry maar dat is echt te kansloos voor woorden :) Als je de uitkomsten van de marketinghoek x 2 doet zit je al realisitischer als ik om me heen kijk. Vul ik dan in dat ik DTP-er of drukwerkvoorbereider ben dan zit ik op zo'n 24k. Dat is wellicht realistischer. Maar wat betreft de hoofd marketing art-director etc hoek.. daar worden ze niet voor wakker.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Anoniem: 151099 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:33:
[...]
nou volgens die link van jou moet ik het dubbel krijgen :P
Ach ja, ik geef aan wat IK zou betalen en als ik iemand nodig ZOU hebben. Er zijn zat 20-jarigen met ervaring die staan te trappelen.

Mensen hebben nu eenmaal de neiging om ipv van het salaris te noemen wat ze verdienen, het salaris te noemen wat ze graag willen verdienen.

Niemand krijgt wat hij werkelijk verdient, maar anderzijds is het ook zo dat wat men krijgt niet verdiend word en dat is een schrale troost.

ARME AOW’er

• Lethalis
  • Niet online
Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:06:
[...]
Niemand krijgt wat hij werkelijk verdient, maar anderzijds is het ook zo dat wat men krijgt niet verdiend word en dat is een schrale troost.
Zwart en wit geeft grijs.

Kortom, er zullen ook mensen bij zijn die krijgen wat ze werkelijk verdienen :)

Net zo goed zijn er natuurlijk mensen die teveel verdienen, en mensen die te weinig verdienen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik doelde eigenlijk op die zgn. echte gegevens. Ik zit nog wel eens in CAO's te bladeren en die salarissen komen niet vaak niet overeen met wat men zegt dat men verdient. En bedrijven die onder een CAO vallen betalen echt geen honderden Euro's meer dan ze moeten.

ARME AOW’er

• OzBoz

OzBoz

Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:06:
Volgens mij valt het in NL best mee met de tevredenheid over salaris. dacht dat ik laatst zoiets tegen kwam als conclusie van een onderzoek. Afgezien van het feit dat voor een werknemer geldt 'hoe meer hoe beter', wat ook logisch is. Van iemand die 5 jaar werkt kan ik gezeik over zijn/haar salaris wel hebben en dan zeg ik dat je er dan wat aan moet doen. Echter, als iemand die net met eerste baan begint dat onderwerp aanhaalt ga ik erg allergisch reageren.

Ik denk dat het voor mensen belangrijk is om te weten wat mensen met soortgelijk werk verdienen. Niet met alle beroepen even makkelijk, maar het is voor werkgevers in NL wel ideaal dat er zo'n typisch NL taboe heerst als het gaat om salaris.

edit:
@GA, klopt mbt CAO's, werkgevers houden er graag aan vast als het gaat om loon voor bepaalde functie. En ze zijn er minder happig op als de hele CAO-sector weer paar % meer salaris moet ontvangen. Net mensen, die werkgevers

[ Voor 12% gewijzigd door OzBoz op 15-09-2005 21:24 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

OzBoz schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:23:
[...]
Van iemand die 5 jaar werkt kan ik gezeik over zijn/haar salaris wel hebben en dan zeg ik dat je er dan wat aan moet doen. Echter, als iemand die net met eerste baan begint dat onderwerp aanhaalt ga ik erg allergisch reageren.
Meegemaakt dat een schoolverlater meer vroeg dan wat ik verdiende. :)
Ik denk dat het voor mensen belangrijk is om te weten wat mensen met soortgelijk werk verdienen. Niet met alle beroepen even makkelijk, maar het is voor werkgevers in NL wel ideaal dat er zo'n typisch NL taboe heerst als het gaat om salaris.
Om die reden was ik voor openheid en een groot voorstander van CAO's. Nooit geen gezeik onderling.
edit:
@GA, klopt mbt CAO's, werkgevers houden er graag aan vast als het gaat om loon voor bepaalde functie. En ze zijn er minder happig op als de hele CAO-sector weer paar % meer salaris moet ontvangen. Net mensen, die werkgevers
WG's zijn per definitie niet altijd DGA's. Ik was ook gewoon in loondienst.

ARME AOW’er

• hanhoo
OzBoz schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:51:
[...]

Nee, ik vind het niet veel. Omdat je je dan al 4-5 jaar hebt kunnen ontwikkelen tijdens je werk cq thuis. Dat is namelijk wel nodig gezien het allmighty dynamische internet. Ik begon 8 jaar geleden (23) bij mijn huidige werkgever en begon daar met fl. 4000 bruto. Nu zijn we ondertussen 8 jaar verder en als iemand van 29 dan 1800 verdiend in een internet gerelateerd beroep en ook in bezit is van HBO diploma dan vind ik dat niet veel. En natuurlijk ligt het eraan hoe goed je bent in wat je doet maar iemand die zeg maar in die 4-5 jaar ook heeft ontwikkeld is imo meer waard. Nu moet ik zeggen dat ik daar zelf ook erg veel tijd in steek maar dat is dan omdat ik mijn vakgebied leuk vindt. Doordat ik vrij assertief ben kan en durf ik dat ook over te brengen op mijn werkgever. Wat hij er dan vervolgens mee doet moet hij zelf weten. Momenteel heb ik meerdere functies bij mijn werkgever, dat is een pre en erg handig voor ze. Maar 8 jaar geleden had ik pas zo'n 2.5 jaar werkervaring dus sja.

Ik ben van mening dat enorm veel mensen werkgevers zien als lompe boeren en ze er bij een babbel over salaris meteen uitliggen. Volgens mij is het juist goed voor jezelf die discussie wel aan te gaan. Tuurlijk moet het binnen het redelijke blijven, maar je moet jezelf kunnen verkopen. Je werkgever moet zien dat je het waard bent (dus aan je verdienen). En natuurlijk, als iemand ondanks HBO en 4-5 jaar werkervaring er nog niets van bakt dan is ook 1800 veel.
Beste Ozboz, je bent begonnen, net zoals ik, vlak voor of in de millenium en euro hype waarbij alles mogelijk was. Torenhoge salarissen en eindeloze eisen zijn echt over. Ik ken een hoop afgestuurd HBO-ers die blij zijn met een dergelijk salaris na 2/3 jaar. Echter gaan zij langzamerhand wel veel meer groeien dan mensen zonder een dergelijk diploma. We mogen ons dus onder de gelukkigen keren dat we het zo goed geboerd hebben.

• hanhoo
Yup. Bij een netwerk met meer dan 2000 werkplekken heb je goed gekwalificeert ICT personeel nu eenmaal nodig.

• hanhoo
Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:01:
[...]

Dat is (heel wat) meer als ik dat vergelijk met iemand die onderwijst in het voortgezet onderwijs met een eerstegraads bevoegdheid.
Eerstegraads ja, maar vergis je niet. Dat stijgt vrij vlot.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 16:14
Even een algemene mening.
MCSE wordt over het algemeen "overrated".
Het is maar een stukje papier van MS dat aan moet tonen dat je op een bepaald nivo kunt functioneren.
Aantoonbare werkervaring telt in mijn ogen veel zwaarder.
Ik heb zelf 2 MSCE trajecten met mijn ogen dicht afgerond en heb niet het gevoel dat ik daar beter door ben geworden. Wel gevraagder in het detacheringscircuit. Ik heb die trajecten gedaan omdat "de maatschappij" hier om vroeg. Je wordt immers tegenwoordig afgerekend op papiertjes en niet meer op werkervaring..... Zonde.
I rest my case.

/Edit: Het heeft mij ook nooit de gouden bergen gebracht waar ik op gehoopt had.

[ Voor 13% gewijzigd door Patten op 15-09-2005 23:09 ]

Carpe Diem

Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:31:
Om die reden was ik voor openheid en een groot voorstander van CAO's. Nooit geen gezeik onderling.
CAO's zijn ook maar richtlijnen. Ik ken heel wat mensen die met hun salaris niet in de CAO in te schalen zijn en daarom via een detacheringsconstructie worden aangenomen, zodat het wel mogelijk is.
Patten schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:02:
Je wordt immers tegenwoordig afgerekent op papiertjes en niet meer op werkervaring..... Zonde.
I rest my case.
De reden is eenvoudig: papiertjes zijn bewijzen van bepaald niveau, werkervaring niet danwel in mindere mate.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 15-09-2005 23:07 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Anoniem: 14565 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:04:
[...]
CAO's zijn ook maar richtlijnen. Ik ken heel wat mensen die met hun salaris niet in de CAO in te schalen zijn en daarom via een detacheringsconstructie worden aangenomen, zodat het wel mogelijk is.
Iedereen is via een CAO in te schalen want er zijn functielijsten die al of niet gecombineerd kunnen worden. Daarnaast zijn er commissies die in het geval van vragen een specifieke functie voor een bedrijf kunnen inschalen.

Tot mijn leedwezen viel ik zelf maar één keer onder een CAO waardoor ik vaker de ellende had voor mezelf te moeten onderhandelen wat niet eenvoudig is als alleen de DGA boven je staat.

ARME AOW’er

• Patten
Anoniem: 14565 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:04:
[...]

De reden is eenvoudig: papiertjes zijn bewijzen van bepaald niveau, werkervaring niet danwel in mindere mate.
Hou me even ten goede. Er is nog steeds een overvloed aan papieren MCSE-ers. Die mensen spenderen een zondag aan "vraag en antwoord" en doen op maandag een examen.
Als je een beetje goed geheugen hebt, dan leg je dit uiteraard met goed gevolg af.
Dit geeft wel een heel vertekend beeld van die persoon. Op papier is hij/zij heel sterk, en in de praktijk is het een drama. Ik heb het genoeg meegemaakt.

Carpe Diem

Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:10:
Iedereen is via een CAO in te schalen want er zijn functielijsten die al of niet gecombineerd kunnen worden. Daarnaast zijn er commissies die in het geval van vragen een specifieke functie voor een bedrijf kunnen inschalen.

Tot mijn leedwezen viel ik zelf maar één keer onder een CAO waardoor ik vaker de ellende had voor mezelf te moeten onderhandelen wat niet eenvoudig is als alleen de DGA boven je staat.
toch wordt het lastig als ik 2x zoveel ga verdienen in dezelfde functie als een collega, ga dat maar eens via een CAO voor elkaar krijgen. Als P&O of een commissie er aan te pas moet komen dan reken er maar niet op dat er binnen 1-2 maanden actie komt.

Ik ben blij dat ik niet onder een CAO val, dat maakt het onderhandelen veel eenvoudiger. Ik leg mijn eisen op tafel zonder beperkt te worden door schalen etc.
Patten schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:13:
Hou me even ten goede. Er is nog steeds een overvloed aan papieren MCSE-ers. Die mensen spenderen een zondag aan "vraag en antwoord" en doen op maandag een examen.
Als je een beetje goed geheugen hebt, dan leg je dit uiteraard met goed gevolg af.
Dit geeft wel een heel vertekend beeld van die persoon. Op papier is hij/zij heel sterk, en in de praktijk is het een drama. Ik heb het genoeg meegemaakt.
dat zegt dan meer over het niveau van MCSE, dat kennelijk schrikbarend laag is (weet het zelf niet).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 15-09-2005 23:20 ]

• Patten
Anoniem: 14565 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:19:

dat zegt dan meer over het niveau van MCSE, dat kennelijk schrikbarend laag is (weet het zelf niet).
Als je het op een eerlijke manier aflegt is het best pittig.
Ik heb zelf ook een uitstekend bovengemiddeld vermogen om te onthouden waardoor de mogelijkheid tot frauderen wel onder handbereik is.
Voor de rest laat ik het rusten en mag iedereen er het zijne van denken.

Carpe Diem

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Anoniem: 14565 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:19:
[...]
toch wordt het lastig als ik 2x zoveel ga verdienen in dezelfde functie als een collega
Dan is er iets goed mis in dat bedrijf.
Ik ben blij dat ik niet onder een CAO val, dat maakt het onderhandelen veel eenvoudiger. Ik leg mijn eisen op tafel zonder beperkt te worden door schalen etc.
Tot het moment daar is dat je niets meer te eisen hebt of dusdanig teveel eist dat men van je af wil. Daarnaast is een CAO niet alleen voor salarissen maar bevat deze veel zaken die 100% duidelijk geregeld worden en dat kun je nimmer zelf voor elkaar krijgen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:31:
Ik ben zelf wel voor openheid maar tegen CAO's omdat je daarmee de echte goede werknemers lastig kan onderscheiden van de 'massa'. Dat is prima voor de massa maar ik vind dat mensen die boven het maaiveld uitsteken ook extra gewaardeerd moeten worden. Weinig nederlands omdat normaal je kop er dan af gaat. Maar extra inzet of kwaliteit moet beloond worden.
hanhoo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:47:
Beste Ozboz, je bent begonnen, net zoals ik, vlak voor of in de millenium en euro hype waarbij alles mogelijk was. Torenhoge salarissen en eindeloze eisen zijn echt over. Ik ken een hoop afgestuurd HBO-ers die blij zijn met een dergelijk salaris na 2/3 jaar. Echter gaan zij langzamerhand wel veel meer groeien dan mensen zonder een dergelijk diploma. We mogen ons dus onder de gelukkigen keren dat we het zo goed geboerd hebben.
Als het aan mijn werkgever had gelegen dan had ik nog steeds op het loon van 8 jaar geleden gezeten. We hebben bij ons een jaar of 5 salaris bevriezing gezien de economie. Dus moet er nogal wat moeite voor doen om toch wat te steigen. Maar ben het wel met je eens. Al vind ik dat de echt extreme dingen nog een stapje voor 'mijn' leeftijd liggen. Toen ik begon met mijn opleiding kreeg iemand die wel wat wist van computers 120k gulden aan startsalaris. Als ik dan de salarissen nu soms zie dan vraag ik me af waar het mis is gegaan. Zal ongetwijfeld een vraag<>aanbod verhaal zijn. Maar het ligt ook erg aan de branche waarin je werkzaam bent, maar ook de mate waarin je jezelf blijft ontwikkelen. Ik heb geen gezin waar ik rekening mee hoef te houden, ook geen vriendin dus ik kan nog steeds tijd steken in het ontwikkelen van mezelf. Kijk ik naar HBO schoolverlaters in mijn brache (reclame/marketing) dan vraag ik me af waarvoor mensen op school hebben gezeten.

Maar je hebt helemaal gelijk dat ik nog uit de 'goede' tijd kom, maar ik ben wel van mening dat wanneer je jezelf continu dingen blijft leren dat geen opleiding daar tegenop kan, ook gezien de combinatie met werkervaring. Ik heb zelf best een periode gehad dat ik vond dat ik veel verdiende en het best maf vond dat mensen van 20 jaar ouder minder verdienden. Echter, als ik kijk naar sommige mensen die schaaltje voor schaaltje omhoog gaan en daar verder niets voor hoeven te doen (overheid) en dat spiegel met mijn werk en de energie die ik er in steek (+eigen tijd) dan is het voor mijn gevoel soms ook wel rechtvaardig. Nu wil ik niet zeggen dat ik het super zwaar heb, maar het werk wat ik nu doe kost en enorm veel energie en ook enorm veel prive leven. Noem salaris dan maar soort van schadeloosstelling. Na een pissige mail die ik naar de controller had gestuurd deze week was zijn reactie ook duidelijk. "weet je oz, jij bent gek ik ben gek dat we er zoveel tijd insteken, maar laten we wel wezen.. we vinden het gewoon leuk anders deden we het niet" en daar zit zeker wel wat in.

Kortom, ik zie het niet zozeer als geluk, meer als inzet. En als ik sommige net-van-school-net-haar-op-piemel-studenten hoor.. dan hebben ze nog heel wat te leren. Tis niet alleen de goede tijd van 'toen' dan had ik nog steeds dat gedaan van 10 jaar geleden en dat is niet zo. Maar ik ben blij met wat ik doe en wat ik verdien en met een werkgever die dat ook ziet, of beter, waar ik dat ook aan duidelijk kan maken.

Maar goed, de conclusie, groei zit in jezelf. Niet in een eventuele vooropleiding. Ter info, mijn hoogst afgeronde opleiding is Mavo. Dat vul ik niet in op enquetes want dan verziek ik ze, heb iets van 6 jaar op MTS Electronica/Technische Informatica doorgebracht. Echt niets aan gehad maar ik was van straat. En toen ik destijds besloot te stoppen was dat heftige beslissing, kijk ik achteraf naar het resultaat dan was het de enige juiste. Misschien ben ik wel een uitzondering van 'toch nog goed terecht gekomen' maar ik ben zelf meer van mening dat als je iets wil, je iets kan. Jij zit volgens mij (gezien je post) in het onderwijs, dat is al weer een heel ander verhaal voor mijn gevoel. Qua beloning, hoeeveelheid stress, maar ook qua vakantiedagen bijvoorbeeld :)

Lang verhaal, veel offftopic maar wilde toch even reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Een feest der herkenning, dat 2e deel dan. Je bent dus een uitzondering en dat is jouw geluk {geweest).
Ik ben zelf wel voor openheid maar tegen CAO's omdat je daarmee de echte goede werknemers lastig kan onderscheiden van de 'massa'. Maar extra inzet of kwaliteit moet beloond worden.
Welnee, daar zijn allerlei mouwen aan te passen zonder dat er elk jaar vaste consequenties aan zitten.

Extra inzet, waar zie je het nog, moet gewoon beloond worden en dat gebeurt uiteraard.

De extra inzet wordt echter een uitzondering. De Yuppen zijn spoorloos en meer vrije tijd is nu het credo. Minder geld verdienen is soms geen bezwaar maar minder werken en meer verdienen is natuurlijk een niet realistische droom.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Guardian Angel schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:43:
Dan is er iets goed mis in dat bedrijf.
Die 2x is natuurlijk overdreven, maar het komt nou eenmaal voor dat mensen niet inschaalbaar zijn. Ik zie het om me heen regelmatig gebeuren, een detacheringsconstructie is dan een methode die iig snel is en ook geen interne discussies veroorzaakt intern.
Tot het moment daar is dat je niets meer te eisen hebt of dusdanig teveel eist dat men van je af wil. Daarnaast is een CAO niet alleen voor salarissen maar bevat deze veel zaken die 100% duidelijk geregeld worden en dat kun je nimmer zelf voor elkaar krijgen.
je hebt altijd te nog iets te eisen zolang je baas tevreden over je is en je meer geld opbrengt dan je kost. Veel eisen en slecht presteren gaan natuurlijk niet samen.
Een CAO regelt veel voor je, maar mensen zijn tegenwoordig mondig genoeg om hun eigen zaakjes te regelen. Nou snap ik ook wel dat dat in grote organisaties ondoenlijk is om voor iedere werknemer te gaan onderhandelen over zaken die je normaal in een CAO regelt, maar ik zou niet weten wat ik niet voor elkaar kan krijgen zonder CAO dat anderen met CAO wel hebben.
De extra inzet wordt echter een uitzondering. De Yuppen zijn spoorloos en meer vrije tijd is nu het credo. Minder geld verdienen is soms geen bezwaar maar minder werken en meer verdienen is natuurlijk een niet realistische droom.
Eens, ik heb het idee dat de trend in NL is om steeds minder te werken. Waarom 5 dagen werken als je 3k+ verdient op basis van 40 uur op je 30e? waarom niet op je 55e stoppen? ik vind dat echt een zorgwekkende ontwikkeling waar we vroeg of laat voor gestraft worden. Eens is luilekkerland over.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 16-09-2005 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff om weer een (klein) beetje on-topic te komen.

de ideale situatie is dus een goed bedrijf waar je veel kan leren en zelf een hoop kan klussen aan van alles, en daarbij ook nog je MS certificaten/ RH certi (of ander linux), je Cisco certificaten, allemaal gratis krijgt.

helaas zijjn die bedrijven zeldzaam, je zal veelal zelf moeten investeren in je certificaten om een geode baan te krijgen ff een voorbeeld:

WN1:
-mbo
-3 jaar werkervaring bij een MKB op de ICT afdeling
-geen reet uitgevoerd in die periode
-niks geleerd
-beetje helpdesken en koffie halen
-MSCE + CCNA

WN2
-mbo
-veel zelfstandig opgezet
-veel geleerd
-veel kennis van hardware/netwerken/software/OS`en
-3 jaar keihard gewerkt

beide werknemers hebben even lang ervaring in het vak, alleen is WN2 veel beter, maar de baas die hun CV doorleest of een sollicitatie gesprek heeft zal dan altijd voor WN1 kiezen puur omdat ie meer heeft dan WN2.

WN2 zou dus alleen aan de slag kunnen als hij z`n connecties heeft en dat mensen weten dat hij een harde werker is, maar WN1 zal ook een mooi praatje houden bij de nieuwe baas, en dus heeft die luie donder de baan!

WN2 zal wel aan de slag komen met zijn inzet en kennis maar moeilijker dan WN1, en dat is erg jammer want op je cv staat maar 1 ding en dat is je theoretische kennis niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Misschien dat iemand weet wat ik straks kan vragen als ik afgestudeerd ben?

Opleiding: HBO - Multimedia (media design en technology)
Leeftijd: 25 jaar
Werkervaring bij bedrijf: geen
heb ervaring in:

3D modelling/animatie in 3d studio max (o.a. gedaan tijdens mij stage)
Flash(ook actionscripting!)
PHP / HTML
Photoshop/director

mijn doel is om hier straks mijn werk van te maken. Bij b.v. een reclamebureau of iets dergelijks. Ik woon in Overijssel.

Mijn omgeving verteld mij dat ik als beginnend HBOer op ongeveer 1800 - 2100 bruto per maand moet rekenen. Is dit ongeveer een redelijk salaris?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
jos_zwa schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:40:

Opleiding: HBO - Multimedia (media design en technology)
Leeftijd: 25 jaar
Werkervaring bij bedrijf: geen
heb ervaring in:

3D modelling/animatie in 3d studio max (o.a. gedaan tijdens mij stage)
Flash(ook actionscripting!)
PHP / HTML
Photoshop/director

mijn doel is om hier straks mijn werk van te maken. Bij b.v. een reclamebureau of iets dergelijks. Ik woon in Overijssel.

Mijn omgeving verteld mij dat ik als beginnend HBOer op ongeveer 1800 - 2100 bruto per maand moet rekenen. Is dit ongeveer een redelijk salaris?
Dat is een redelijk salaris. Startsalaris HBO loopt uiteen van 1600 - 2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

jos_zwa schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:40:

Voor een reclamebureau heel redelijk, stuur me maar een mailtje als je afgestudeerd bent, misschien kunnen we tzt nog iemand gebruiken. Ik zou het in ieder geval wel makkelijk vinden :) Overigens wordt er bij reclamebureaus niet echt naar diploma's gekeken maar meer naar je gemaakte werk. Zeker in de knip en plak hoek (creatie). Dus leuke dingen hebben om te laten zien is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Anoniem: 151099 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:44:
ff om weer een (klein) beetje on-topic te komen.

de ideale situatie is dus een goed bedrijf waar je veel kan leren en zelf een hoop kan klussen aan van alles, en daarbij ook nog je MS certificaten/ RH certi (of ander linux), je Cisco certificaten, allemaal gratis krijgt.

helaas zijjn die bedrijven zeldzaam, je zal veelal zelf moeten investeren in je certificaten om een geode baan te krijgen ff een voorbeeld:

WN1:
-mbo
-geen reet uitgevoerd in die periode
-niks geleerd
-beetje helpdesken en koffie halen
-MSCE + CCNA

WN2
-mbo
-veel zelfstandig opgezet
-veel geleerd
-veel kennis van hardware/netwerken/software/OS`en
-3 jaar keihard gewerkt

beide werknemers hebben even lang ervaring in het vak, alleen is WN2 veel beter, maar de baas die hun CV doorleest of een sollicitatie gesprek heeft zal dan altijd voor WN1 kiezen puur omdat ie meer heeft dan WN2.
Daar ben ik het niet mee eens. Toen wij naar een systeembeheerder zochten vroegen we om zijn specifieke ervaring. Dus "heb je wel eens Exchange opgezet? wat zijn je ervaringen met Group policies? wat voor hardware zou je voor ons backup probleem kiezen?" enzovoorts.

We hebben expres voor iemand gekozen met ervaring. En zo zullen er vast meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

MBV schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:14:
wist je trouwens dat je moet kiezen tussen ir en MSc? :P
Je mag maar één van de titels tegelijk voeren, maar je mag jezelf gerust als ir. X Y voorstellen aan Nederlandse werkgevers en als X Y, M.Sc. aan buitenlandse werkgevers. Dat mag je de rest van je leven volhouden. Alleen suggereert ir. X Y M.Sc. dat je twee titels hebt.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149447

Even een vraagje tussendoor.

Ik ga 32uur per week werken en de rest een bbl opleiding volgen. daarvoor moet ik 477,- cursus geld per jaar betalen. Kan ik zoiets op een nette manier in rekening brengen van de werkgever? Omdat ze dat heus niet uit zichzelf doen :P
Omdat ik altijd dacht dat werkegevers cursussen betaalden voor werknemers/leerlingen. Of praat ik nu BS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Confusion schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:09:
[...]

Je mag maar één van de titels tegelijk voeren, maar je mag jezelf gerust als ir. X Y voorstellen aan Nederlandse werkgevers en als X Y, M.Sc. aan buitenlandse werkgevers. Dat mag je de rest van je leven volhouden. Alleen suggereert ir. X Y M.Sc. dat je twee titels hebt.
En ACM heeft ze allebei gedumpt onder zijn naam, dat mag dus niet :P Ok, die schuine streep ertussen suggereert een OR, magoed :)

@bike: 'k zou het vragen. SOmmige mensen hebben dat geluk, bij sommigen werkt het minder goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Anoniem: 149447 schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:16:
Even een vraagje tussendoor.

Ik ga 32uur per week werken en de rest een bbl opleiding volgen. daarvoor moet ik 477,- cursus geld per jaar betalen. Kan ik zoiets op een nette manier in rekening brengen van de werkgever? Omdat ze dat heus niet uit zichzelf doen :P
Omdat ik altijd dacht dat werkegevers cursussen betaalden voor werknemers/leerlingen. Of praat ik nu BS?
Als je de opleiding moet volgen van je werkgever, of als de opleiding nauw aansluit bij je werk (lees: als je daardoor toegevoegde waarde krijgt), is het gebruikelijk dat de werkgever betaalt ja. Meestal wordt het bedrag in een aantal jaren 'afgeschreven', zodat je alsnog een deel moet betalen als je binnen een paar jaar vertrekt. Gewoon even met je werkgever overleggen.

Als de werkgever niet wil betalen, kun je ook nog proberen om een bonus te krijgen als je je diploma haalt, of een loonsverhoging per (deel)diploma ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222619

Als ik zeg:

MBO Niv 4. (Applicatie Ontwikkelaar)
MBO Niv 4. (Netwerkbeheerder)
Momenteel HBO Informatica (nog 1,5 jaar)
Werk sinds 2004 bij deze werkgever als applicatie ontwikkelaar.
CCNA 1/2/3/4
Leeftijd: 20

Wat moet ik hier op verwachten qua salaris?

Graag reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222619 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:06:
Als ik zeg:

MBO Niv 4. (Applicatie Ontwikkelaar)
MBO Niv 4. (Netwerkbeheerder)
Momenteel HBO Informatica (nog 1,5 jaar)
Werk sinds 2004 bij deze werkgever als applicatie ontwikkelaar.
CCNA 1/2/3/4
Leeftijd: 20

Wat moet ik hier op verwachten qua salaris?

Graag reacties!!
je bent ook jong met veel diploma`s

als je al ervaring hebt met wat je gaat doen, kan je zeker 2200 vragen, als je nog geen ervaring heb zal dit denk ik rond de 1800 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je snelle reactie, maar even voor de duidelijkheid. Ik heb mijn HBO nog niet!
Had je daar rekening mee gehouden in je indicatie?

Ik zou dan ook graag de indicatie voor dit moment hebben op basis van bovenstaande specs en niet van zodra mijn HBO af is. (Ik doe namelijk een deeltijd studie dus werk al 32uur per week)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 222619 op 02-07-2007 16:28 . Reden: Uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 821

offtopic vraagje (?)

hoe kan het toch dat mensen van een jaar of 25 veel en veel minder verschil tussen bruto/netto hebben dan ikzelf, 33 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:34

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat heeft niks met leeftijd te maken, maar alles met de belasting vrije voet en belasting schijven. Ik zou zeggen: Trek Excel open en reken eens een paar voorbeeldjes door.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:34
Wat zou ik kunnen vragen?

Leeftijd: 23
Opleiding: HBO Technische Informatica & HBO Elektrotechniek
Functie: Test consultant (detachering)
Werkervaring: 2 jaar (waarvan 9 maanden testcoördinatie)
Certificaten: Prince2 Foundation, ISTQB Foundation, Algemene Opleiding Bankbedrijf (NIBE-SVV), Inleiding Verzekeringsbedrijf (NIBE-SVV).

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie namelijk veel vergelijkingen en indicaties voor HBO's maar nog geen voor MBO.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 222619 op 02-07-2007 17:23 . Reden: Foutje, HBO en MBO omgekeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03
Wil het eens hogerop zoeken:

Leeftijd: 24
Opleidingen: MBO Multimedia Vormgeven (4j), Bachelor of Arts (academisch)
Werkervaring: 2 1/2 jaar part/time, afgelopen half jaar full-time. (part-time i.v.m. bachelor of arts ernaast doen)...
Functie nu: grafisch ontwerper / front-end developer (html/css/xml/seo/accessebility)
Functie gewenst: meer conceptueel / mananager front-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 13:04
Anoniem: 821 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:02:
offtopic vraagje (?)

hoe kan het toch dat mensen van een jaar of 25 veel en veel minder verschil tussen bruto/netto hebben dan ikzelf, 33 jaar?
Hoe lager het inkomen hoe kleiner het verschil is tussen bruto en netto. Verder heeft het verschil te maken met aftrekposten (HRA, ziektekosten, opleidingskosten et cetera) en met een aantal andere zaken (vermogen, lijfrente et cetera). Het verschil heeft in geen geval direct te maken met leeftijd.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:41

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Aangezien ik binnenkort een jaarcontract ga krijgen, misschien ook wel interessant hoeveel ik zou kunnen vragen :P

Leeftijd: 21 bij ingaan van contract (nu 20)
Opleidingen: MBO Boekhoudkundig Medewerker (Niv. 3)
Werkervaring: Niet echte banen, wel 2 jaar vakantiewerk/stage bij de Belastingdienst en 2 jaar vakantiewerk/stage bij TUI Nederland (waar ik mijn contract ga krijgen)
Functie: Medewerker Crediteuren (Tour Operating, Reisbranche)

Iemand enig idee? :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste