Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149186

Topicstarter
Ik heb een vraag over salaris. :7
Hier zijn al meerdere topics over, maar óf ze zijn enkele jaren oud, óf zijn niet gelijk aan mijn situatie. Ik denk toch dat veel mensen ongeveer wel weten wat in mijn situatie te vragen is.

- Ben 20 jaar;
- Heb MBO-ICT netwerkbeheer (4jaar BOL [dus hele weken naar school] ) onlangs gehaald.
- Ik heb 3jaar partime werk ervaring bij automatisering bedrijf. (gemiddeld 15uur per week schat ik)
Hiervan heb ik zowel interne support als externe op locatie, klanten ondersteund.
- Heb de eerste 3 papieren van MCSE gehaald. (dus 3x MCP)
- Ik kan wel zeggen dat ik meer dan de gemiddelde MBO-ICT verlater van ICT afweet. Mede door mijn ervaring en door mijn fanatieke inzet hiervoor.
- Oja, ik woon in omgeving van Rotterdam. Dat zegt volgens mij ook wel wat...

Mijn vraag, wat kan ik vragen als ik voor een baan soliciteer? Wat verdien(d)en jullie?

En kan ik dit gewoon aangeven tijdens mijn solicitatie gesprekken?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 149186 op 20-08-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ik (topicstarter) zal aangeven wat ik nu geboden in krijg... +/- € 850,- bruto per maand.

Is dit niet erg weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80178

Er vanuitgaande dat een maand voor het gemak 4 weken van elk 40 uur heeft, zou je 5,31 euro per uur verdienen...
Even ter vergelijking, ik ben een 18 jarige part-time vakkenvuller en verdien 4,24 per uur...
Dus even zonder zeuren over je opleiding enzo, het is gewoon weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:15

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Ik vind het erg weinig. Het is weliswaar boven het minimumloon, maar dan nog. Naar mijn mening heb je voor een dergelijk bedrag je opleiding voor niets gedaan. Mensen zullen mij nu waarschijnlijk gaan afschieten, maar ik geef MBO-ICTers niveau 4 altijd de tip om hoog in te zetten op ca. 1600 euro per maand en dan hopen dat je op 1400 euro uitkomt. Dan heb je het erg netjes gedaan. 850 euro is in mijn optiek een belediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 80178 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:26:
Er vanuitgaande dat een maand voor het gemak 4 weken van elk 40 uur heeft, zou je 5,31 euro per uur verdienen...
Even ter vergelijking, ik ben een 18 jarige part-time vakkenvuller en verdien 4,24 per uur...
Dus even zonder zeuren over je opleiding enzo, het is gewoon weinig...
Inderdaad, dat lijkt mij ook.
Zijn er andere (IT'ers) die een indicatie kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 08:49

Crusader

Arc Nature

Als doorgewinterde ICT'er kan ik je zeggen dat je voor die €850 je bed niet uit hoeft te komen.
Je begint net op de markt, ik denk dat je niet lager moet accepteren dan ca. 1200 euro.
Toen ik 10 jaar geleden voor het eerst ging solliciteren was de grootste ellende dat ik geen werkervaring had. Tja, je bent schoolverlater dus hoe kan het ook anders. Maar destijds kreeg ik nog maar 1400 gulden bruto per maand, en dat is behoorlijk minder dan €850. Maar dat moet je tegenwoordig écht niet accepteren.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:05

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat zijn de verdere randvoorwaarden? 't salaris is inderdaad niet schokkend veel, maar een kaal salaris zegt niet zoveel. Mag je bv. studies volgen die zij voor je betalen? Zo ja, dan zou je nog de overweging kunnen maken om hier eerst een (paar) jaartje(s) te gaan werken, je MCSE te halen en dan om je heen gaan kijken naar een evt. betere werkgever...

Ook is die € 850 maar een startsalaris. Ik ben destijds begonnen met 2100 gulden (€ 950 euro toendertijd, met een afgeronde HBO opleiding). Maar ben na het behalen van de juiste papieren heel hard gestegen.

Ik denk dat het tegenwoordig als starter erg belangrijk is om zo snel mogelijk gecertificeerd te raken en om relevante (en leuke) ervaring op te doen. Zijn beide zaken mogelijk bij deze werkgever (maak hier gewoon afspraken over), dan kun je overwegen om voor deze werkgever te kiezen. Waarschijnljik blijf je toch niet bij je eerste werkgever tot je pensioen ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Voor 850 zou ik, zoals Crusader al zei, inderdaad mijn bed niet uitkomen. Je mag dan wel "maar" een MBO-er zijn, maar ietsje meer mag je toch wel verwachten.
Heb je die 3 certificaten op eigen initiatief gehaald: zoja: pluspunt!
Ik denk dat je sowieso rond de 1100-1300 moet vragen (eisen!). De markt is weer aan het aantrekken. Je hebt gestudeerd, je bent geen schoffie die van de middelbare school direct tomaten is gaan plukken! :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 16:45

JQR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wat heeft topicstarter nou aan de berekening van het minimumloon?
Hij heeft gestudeerd hoor! Heb je wel gevolgd waar het hier over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Crusader schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:04:
[...]

Wat heeft topicstarter nou aan de berekening van het minimumloon?
Hij heeft gestudeerd hoor! Heb je wel gevolgd waar het hier over gaat?
Om te zien dat het aanbod vrijwel gelijk is aan het minimumloon misschien ? Lijkt me wel degelijk interessant om te weten. Minimumloon bij 20 jaar is dus 840 euro... (incl. vakantietoeslag dan).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 21-08-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Was wellicht handig geweest om die toelichting direct bij je post te zetten, zodat ik er niet naar hoefde te gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

ik zal je mijn situatie geven, heb je veel aan

mbo ict niveau 4
20 jaar
1 jaar werkervaring als stagiair bij dit bedrijf
internet bedrijf, bouwe websites etc
40 urige week
1220 bruto per maand

850, hoe durven ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik hoop dat ik dit topic even mag gebruiken voor een korte vraag. Ik ben net 18 jaar geworden en werk 29 uur per week in een AV-zaak, als verkoper en adviseur. Dit in combinatie met een consumenten-elektronica opleiding @ nivaeu 2. Ik verdien bruto 450 Euro per maand, is dit redelijk?

Alvast bedankt :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Barry|IA schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:38:
Ik hoop dat ik dit topic even mag gebruiken voor een korte vraag. Ik ben net 18 jaar geworden en werk 29 uur per week in een AV-zaak, als verkoper en adviseur. Dit in combinatie met een consumenten-elektronica opleiding @ nivaeu 2. Ik verdien bruto 450 Euro per maand, is dit redelijk?

Alvast bedankt :)
Dat zou 620 zijn voor een volledige werkweek. Netto hou je, wat, 300 over misschien? Ik vind dit echt schrikbarend laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower

CookiePower

LoneGunman schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:41:
[...]

Dat zou 620 zijn voor een volledige werkweek. Netto hou je, wat, 300 over misschien? Ik vind dit echt schrikbarend laag.
Volgens mij zit jij al iets te lang in de hogere loongroepen, aangezien de belasting voor iemand die dergelijke bedragen verdient behoorlijk laag ligt. Die jongen houdt per maand meer dan 400 euro over hoor. ;)

Ik vind het persoonlijk ook laag, maar ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik een MBO niveau 2 opleiding niet als een opleiding zie waar je de rest van je leven op moet teren. Behandel je het baantje dat hij heeft als bijbaantje en gaat hij verder leren, dan is 400 euro netto per maand best aardig. Doet hij dit niet, zo ik zo snel mogelijk naar een uitzendbureau gaan en zorgen dat ik een betere baan krijg, aangezien je met een dergelijk loon nooit een eigen leven kan beginnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
CookiePower schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:58:
[...]

Volgens mij zit jij al iets te lang in de hogere loongroepen, aangezien de belasting voor iemand die dergelijke bedragen verdient behoorlijk laag ligt. Die jongen houdt per maand meer dan 400 euro over hoor. ;)

Ik vind het persoonlijk ook laag, maar ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik een MBO niveau 2 opleiding niet als een opleiding zie waar je de rest van je leven op moet teren. Behandel je het baantje dat hij heeft als bijbaantje en gaat hij verder leren, dan is 400 euro netto per maand best aardig. Doet hij dit niet, zo ik zo snel mogelijk naar een uitzendbureau gaan en zorgen dat ik een betere baan krijg, aangezien je met een dergelijk loon nooit een eigen leven kan beginnen. ;)
Ik ga ook nog wel doorleren. Het probleem is alleen dat ik niet zo goed weet waarvoor ik wil leren. De elektronica is leuk, maar om daar nou mijn hele leven mee bezig te zijn zie ik niet echt zitten.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Mijn situatie:

21 jaar oud.
MBO Technische Informatica nivo 4.
Studeer nu HBO Bedrijfskundige Informatica.
Werkzaam als algemeen ict medewerker.
Verdien 8.90 euro per uur.
Werk 8 uur per week.

Ik zou zeker voor een bedrag van 1200 euro bruto per maand gaan. Dit is een netjes loon om mee te beginnen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Je moet natuurlijk een zo hoog mogelijk rendabel bedrag weten los te peuteren, alleen wil ik wel even melden dan je in jou positie nu niet teveel naar het salaris moet kijken. Wat een belangrijk punt is om nu iig te gaan werken en werkervaring + connecties op te bouwen voor je CV. Je kan altijd nog job-hoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower

CookiePower

Barry|IA schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:08:
[...]

Ik ga ook nog wel doorleren. Het probleem is alleen dat ik niet zo goed weet waarvoor ik wil leren. De elektronica is leuk, maar om daar nou mijn hele leven mee bezig te zijn zie ik niet echt zitten.
Ik weet niet of je het zo opvatte, maar wat ik schreef was absoluut niet denigrerend bedoeld of zo. Ik hield gewoon rekening met je leeftijd. Je hebt overigens gelijk als je eerst gaat werken, als je niet weet wat je wil. Wellicht kom je in een situatie waarbij je denkt: dit is het. Dan kan je alsnog makkelijk een vervolgopleiding kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
CookiePower schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:58:
[...]

Hij verdiende 450 bruto per maand, hier hou je in geen geval > 400 van over in de maand. Nou ja, wellicht met behulp van een tj-biljet nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

rond de 1100 / 1200 euro is waarschijnlijk een redelijk salaris gezien je ervaring / scholing. Vergeet niet, dit zal behoorlijk snel kunnen. Er zijn natuurlijk diverse factoren afhankelijk van je salarisgroei, waaronder opleidingsmogenlijkheden bij je werkgever, je inzet, enz enz.

Mijn inziens is het vooral interessant om te overleggen met je toekomstige baas hoe het salaris zich verhoudt na je in dienst getreden bent, in plaats van je blind te staren op je startsalaris :)

edit: Als je als systeembeheerder of junior soliciteert, that is. Ik neem aan dat je daar voor solliciteert?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 49130 op 22-08-2005 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 28-06 10:46

Mx. Alba

hen/die/zij

* Mx. Alba verdient 2200€ bruto voor 35u/week helpdesken... (ik ben 27 en heb 6 jaar werkervaring, maar geen diploma en geen certificaten) Kwestie van precies die kennis hebben om een niche te vullen (in mijn geval talenkennis), en dus helaas niet te vergelijken met jouw situatie.

Maar 850€ is wel héél erg weinig! Begin met 1500€ te vragen, een beetje veehandelen, en neem er genoegen mee als je boven de 1200€ uitkomt. Zorg ervoor dat je je certificaten op niveau houdt en liefst zelfs uitbreidt (zorg ervoor dat dat kan op kosten van de baas!!!), en vergeet niet elk jaar een flinke opslag te vragen :)

Na 2 à 3 jaar wil je trouwens vast wel eens om je heen gaan kijken of het gras bij de buren niet wat groener is, met wat werkervaring op zak. Jobhoppen is nog steeds een zeer goede methode om je inkomsten te vergroten...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Question Mark schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:12:
Wat zijn de verdere randvoorwaarden? 't salaris is inderdaad niet schokkend veel, maar een kaal salaris zegt niet zoveel. Mag je bv. studies volgen die zij voor je betalen? Zo ja, dan zou je nog de overweging kunnen maken om hier eerst een (paar) jaartje(s) te gaan werken, je MCSE te halen en dan om je heen gaan kijken naar een evt. betere werkgever...

Ook is die € 850 maar een startsalaris. Ik ben destijds begonnen met 2100 gulden (€ 950 euro toendertijd, met een afgeronde HBO opleiding). Maar ben na het behalen van de juiste papieren heel hard gestegen.

Ik denk dat het tegenwoordig als starter erg belangrijk is om zo snel mogelijk gecertificeerd te raken en om relevante (en leuke) ervaring op te doen. Zijn beide zaken mogelijk bij deze werkgever (maak hier gewoon afspraken over), dan kun je overwegen om voor deze werkgever te kiezen. Waarschijnljik blijf je toch niet bij je eerste werkgever tot je pensioen ;)
Verdere randvoorwaarden zijn wel uiterst gunstig...
  • Ik krijg notebook van de zaak;
  • Ik krijg mijn verdere MCSE studie betaald; (uiteraard moet ik die terugbetalen als ik eerder weggaat)
  • En ik mag een auto rijden van de zaak (voor prive, uiteraard met bijtelling)
Dus in die opzichten zit ik wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij http://www.berekenhet.nl/ heb ik al gekeken. Maar dat is voor mijn situatie niet voldoende omdat ik geen leeftijd enz. moet invullen.
Dus dat gaat niet werken helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 122648 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:27:
ik zal je mijn situatie geven, heb je veel aan

mbo ict niveau 4
20 jaar
1 jaar werkervaring als stagiair bij dit bedrijf
internet bedrijf, bouwe websites etc
40 urige week
1220 bruto per maand

850, hoe durven ze!
Dankjewel! Dat is inderdaad redelijk te vergelijken...
Heb jij ook auto, notebook, MCSE betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 49130 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 01:53:
rond de 1100 / 1200 euro is waarschijnlijk een redelijk salaris gezien je ervaring / scholing. Vergeet niet, dit zal behoorlijk snel kunnen. Er zijn natuurlijk diverse factoren afhankelijk van je salarisgroei, waaronder opleidingsmogenlijkheden bij je werkgever, je inzet, enz enz.

Mijn inziens is het vooral interessant om te overleggen met je toekomstige baas hoe het salaris zich verhoudt na je in dienst getreden bent, in plaats van je blind te staren op je startsalaris :)

edit: Als je als systeembeheerder of junior soliciteert, that is. Ik neem aan dat je daar voor solliciteert?
Ja inderdaad ik solliciteer naar (junior) systeembeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower

CookiePower

Anoniem: 149186 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:26:
[...]

• Ik krijg mijn verdere MCSE studie betaald; (uiteraard moet ik die terugbetalen als ik eerder weggaat)
Nee, daar zit je niet goed mee. Je lage salaris in combinatie met de bijtelling zorgt ervoor dat je helemaal niks meer overhoudt. Je kan beter vragen of je het geld van de auto van de zaak niet in brutoloon kan krijgen. Notebook van de zaak is ook niet boeiend eigenlijk. Die twee zijn misschien leuke lokkertjes.

De enige randvoorwaarde die gunstig is, is dat je je MCSE betaald krijgt. De rest vind ik persoonlijk iemand blijmaken met een dooie mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

CookiePower schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:30:
[...]

Nee, daar zit je niet goed mee. Je lage salaris in combinatie met de bijtelling zorgt ervoor dat je helemaal niks meer overhoudt.

...

De enige randvoorwaarde die gunstig is, is dat je je MCSE betaald krijgt. De rest vind ik persoonlijk iemand blijmaken met een dooie mus.
+1 inzichtvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37
7 jaar geleden nam ik beginnende IT-ers aan voor 2500 gulden bruto per maand, dus die EUR 850 vind ik echt een schijntje.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31218

Mmm...als 43 jarige systeembeheerder zonder papieren maar met heel veel (aantoonbare) werkervaring verdien ik nu 2200 bruto......Je hebt dus iets om naar uit te kijken.

Er zijn ook gasten uit de booming ICT tijd die nog veel meer verdiende maar die tijd is voorbij. Oja, papiertje help wel trouwens. Ben nu bezig met het afronden van MCSA om daarna ook MCSE te gaan doen.....dat financier ik dan zelf....zeg maar een investering in jezelf.

Wat ik duidelijk wil maken is ga voor die papieren, het scheelt je zoveel uitleg, onderbouwing en....salaris.

PS Geen auto of laptop van de zaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

StevenK schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:44:
7 jaar geleden nam ik beginnende IT-ers aan voor 2500 gulden bruto per maand, dus die EUR 850 vind ik echt een schijntje.
Dan had ik destijds bij jou moeten beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35
CookiePower schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:30:
En zelfs die MCSE hoef je niet heel blij van te worden, want als TS kans krijgt z'n salaris te verbeteren bij een andere werkgever dan kan hij eerst z'n MCSE terug betalen. TS kan dus beter goed kijken naar de precise vorm van het opleidingsbeding en zich goed bewust zijn van de termijnen en bedragen die ermee gemoeid zijn.

Vergeet ook niet dat TS als MCSE ook meer waard is voor de werkgever omdat die hem als hoger gekwalificeerd weg kan zetten.

TS zou dit aanbod gewoon moeten negeren en zelf een hoger bod doen. Het jeugdminimumloon is nooit bedoeld voor geschoold personeel, maar alleen voor ongeschoolde jeugd die in het arbeidsproces moet rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Crusader schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:57:
[...]

Dan had ik destijds bij jou moeten beginnen :P
Waarom heb je dat dan niet gedaan ?

En voor TS: die 25000 bij mij was natuurlijk wel in een 'gouden' tijd in de ICT, maar ik denk dat iets van 1200 euro bruto toch echt wel het minimum is voor iemand die een baan krijg waar 'ie ook een serieuze opleiding voor heeft genoten *en* ook nog eens een stuk werkervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35948

Verdiend een 1e lijns-helpdesker over het algemeen meer/minder dan een systeembeheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower

CookiePower

Anoniem: 35948 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:12:
Verdiend een 1e lijns-helpdesker over het algemeen meer/minder dan een systeembeheerder?
Meer dan 850 euro bruto in de maand in ieder geval. Verder is het appelen met peren vergelijken, aangezien bedrijven "systeembeheerder" erg ruim opvatten en je ook gespecialiseerde eerstelijns helpdeskers hebt die meer dan gemiddeld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 35948 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:12:
Verdiendt een 1e lijns-helpdesker over het algemeen meer/minder dan een systeembeheerder?
Minder. En hij krijgt ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

StevenK schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:11:
[...]

Waarom heb je dat dan niet gedaan ?
Wist ik veel... ken je helemaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Anoniem: 31218 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:55:
Mmm...als 43 jarige systeembeheerder zonder papieren maar met heel veel (aantoonbare) werkervaring verdien ik nu 2200 bruto......Je hebt dus iets om naar uit te kijken.

Er zijn ook gasten uit de booming ICT tijd die nog veel meer verdiende maar die tijd is voorbij. Oja, papiertje help wel trouwens. Ben nu bezig met het afronden van MCSA om daarna ook MCSE te gaan doen.....dat financier ik dan zelf....zeg maar een investering in jezelf.
Niet om naar te doen, maar 2200 bruto als je 43 bent is minder dan modaal. Papieren of niet, wanneer je de ervaring hebt gezien de leeftijd en menig MBO/HBO/Uni-verlater qua kennis voorbij rent dan vind ik het maar bar weinig.

Nu ben ik niet in de ICT terecht gekomen (dropout) maar ik weet nu helemaal dat ik de juiste keuze gemaakt heb. Maar aan de andere kant, misschien heb ik mijn 'bek' wat groter tijdens functioneringsgesprekken (ook vrij beroep). Ik kan me ook niet voorstellen dat collega's van ongeveer gelijke leeftijd/ervaring het met 2200 moeten doen.

In de tijd dat ik begon met mijn opleiding kreeg je 120000 gulden als je ook maar iets met computers kon. Die tijd is inderdaad voorbij, maar volgens mij ben jij veel te goedkoop. Maar ken je situatie niet, misschien was je tot je 40ste bakker.. ;) bedoel het niet lullig, maar je doet jezelf te kort als je te weinig durft te vragen. Papieren of niet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 15:11

DeFeCt

je wéét toch

* DeFeCt sluit zich aan bij Oz. Mocht sKywOlf woonachtig zijn in de randstad dan weet ik misschien nog een leuke job opportunity waarbij de baas het MCSE betaald..

[ Voor 6% gewijzigd door DeFeCt op 23-08-2005 00:01 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

DeFeCt schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:57:
* DeFeCt sluit zich aan bij Oz. Mocht sKywOlf woonachtig zijn in de randstad dan weet ik misschien nog een leuke job opportunity waarbij de baas het MCSE betaald..
Ken d'r maar ééntje in de Randstad die dat doet, maar da's een detacheringsburo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

ik lees net de FAQ van dit sub forum... ik mag niet werven... dus vergeet wat ik gezegd heb. Niet dat ik het zie als werven maar zo zou het opgevat kunnen worden.
Crusader schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:59:
[...]
Ken d'r maar ééntje in de Randstad die dat doet, maar da's een detacheringsburo.
Ik denk eerlijk gezegd dat elk fatsoenlijk IT bedrijf dit wel doet voor zijn werknemers in de vorm van een studieplan.. toch?

[ Voor 75% gewijzigd door DeFeCt op 23-08-2005 00:03 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:10
Crusader schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:18:
Als doorgewinterde ICT'er kan ik je zeggen dat je voor die €850 je bed niet uit hoeft te komen.
Je begint net op de markt, ik denk dat je niet lager moet accepteren dan ca. 1200 euro.
Dus die 830 Bruto, moet Netto van worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

DeFeCt schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:01:
ik lees net de FAQ van dit sub forum... ik mag niet werven... dus vergeet wat ik gezegd heb. Niet dat ik het zie als werven maar zo zou het opgevat kunnen worden.

[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat elk fatsoenlijk IT bedrijf dit wel doet voor zijn werknemers in de vorm van een studieplan.. toch?
Bij niet ieder bedrijf kun je zonder voorwaarden je MCSE papiertje (of welk ander ICT papiertje dan ook) halen, zodat wanneer je het bedrijf verlaat het je niets kost. Geen studieovereenkomst dus. Gewoon halen wat je wilt zonder de kleine lettertjes, dat bedoelde ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Crusader schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:42:
[...]
Bij niet ieder bedrijf kun je zonder voorwaarden je MCSE papiertje (of welk ander ICT papiertje dan ook) halen, zodat wanneer je het bedrijf verlaat het je niets kost. Geen studieovereenkomst dus. Gewoon halen wat je wilt zonder de kleine lettertjes, dat bedoelde ik ;)
Ja duh! ;) ...lijkt me ook niet meer dan logisch, of je moet Sinterklaas als werkgever hebben. Maar als je dat bedoelt dan ben ik wel benieuwd welke IT werkgever dat dan wel doet zonder voorwaarden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Anoniem: 31218 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:55:
Moet dat niet minimaal netto zijn :? Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor, doe je systeembeheer bij de Hare Krishna of ben je gewoon erg gek met je werkgever? Echt perplex .. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

DeFeCt schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:32:
[...]

Ja duh! ;) ...lijkt me ook niet meer dan logisch, of je moet Sinterklaas als werkgever hebben. Maar als je dat bedoelt dan ben ik wel benieuwd welke IT werkgever dat dan wel doet zonder voorwaarden.
offtopic:
Tjek meel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 23-08-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 26-06 15:01

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

....

[ Voor 109% gewijzigd door beschuitfluiter op 29-09-2008 21:19 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14565

Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:44:
[...]

Moet dat niet minimaal netto zijn :? Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor, doe je systeembeheer bij de Hare Krishna of ben je gewoon erg gek met je werkgever? Echt perplex .. :X
wat is er mis met 2200 bruto voor een systeembeheerder zonder papieren? Dat is toch mooi zo'n beetje een modaal salaris. Lijkt me niets mis mee. Ik zit in een heel andere branche, maar als ik een systeembeheerder zou moeten aannemen zou ik ook niet meer bieden hoor.

Andersom: als het netto zou zijn, wat moet iemand met een hoge opleiding dan wel niet verdienen op die leeftijd volgens jou? 6000 bruto/mnd? Er zullen er heus wel zijn die dat maandelijks krijgen, maar dat is niet de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Waarom moet loon altijd met opleiding samenhangen? Waarom zou iemand met één of ander papiertje meer moeten verdienen dan iemand die dat papiertje niet heeft en die precies het zelfde werk doet? Want zo wordt het wel zo ongeveer altijd gebracht... :/

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Anoniem: 14565 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:26:
wat is er mis met 2200 bruto voor een systeembeheerder zonder papieren? Dat is toch mooi zo'n beetje een modaal salaris. Lijkt me niets mis mee. Ik zit in een heel andere branche, maar als ik een systeembeheerder zou moeten aannemen zou ik ook niet meer bieden hoor.
Nou dan begrijp je de term ervaring verkeerd denk ik. Of je zit als ambtenaar ergens waar ze in de regel puur naar papiertjes ipv prestaties kijken. 2200 bruto voor iemand met ervaring (ookal is het 8 jaar) is gewoon schandalig weinig imo. Ik geef liever 5000 bruto aan iemand met ervaring dan aan een pikkie van school met alle denkbare opleidingen/certificaten waarbij je nog maar moet afwachten of ie niet na 2 jaar overspannen thuis zit. Mensen die zich op een bepaalde manier bewezen hebben in hun vak zijn geld waard, de schoolverlaters moeten zich nog bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

* Mx. Alba is with stupid ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37
ga komende maanden werken bij de ict-afdeling van het ministerie van justitie als medewerker dienstenondersteuning.

22 Jaar
HBO Hogere Informatica afgerond
Fulltime werken
Zit op ongeveer 1900 euro bruto per maand
Verder had ik alleen stageervaring, 1 jaar

Hoog inzetten en laag verwachten dan kan het alleen maar meevallen.. je ervaring is toch een groot pluspunt!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OzBoz schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:58:
[...]

Nou dan begrijp je de term ervaring verkeerd denk ik. Of je zit als ambtenaar ergens waar ze in de regel puur naar papiertjes ipv prestaties kijken. 2200 bruto voor iemand met ervaring (ookal is het 8 jaar) is gewoon schandalig weinig imo. Ik geef liever 5000 bruto aan iemand met ervaring dan aan een pikkie van school met alle denkbare opleidingen/certificaten waarbij je nog maar moet afwachten of ie niet na 2 jaar overspannen thuis zit. Mensen die zich op een bepaalde manier bewezen hebben in hun vak zijn geld waard, de schoolverlaters moeten zich nog bewijzen.
of misschien overschat jij ervaring wat te veel?

natuurlijk is relevante ervaring belangrijk en hangt daar een prijskaartje aan, maar ook dat heeft een maximum. Je salarisgroei vlakt op een gegeven moment af tot een bepaald maximum voor een functie. Zeker als je weinig papieren hebt is het dan moeilijk om meer te eisen. Als jij je systeembeheerders 5000 euro per maand betaald, wat betaal je je engineers of programmeurs dan? zo'n salarishuishouding is niet vol te houden, uitzonderingen daargelaten maar daar praten we hier niet over.

Een wat minder ervaren iemand, maar net van school af is vaak leergieriger en pikt zaken snel op, zeker wanneer hij/zij een degelijke opleiding achter de rug heeft, zal ervaring snel opgebouwd worden.

waar het dus eigenlijk op neer komt is dat je salaris niet lineair stijgt met je ervaringsjaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:01

MBV

Ik gooi mijn verhaal ook in de groep. Ik heb mijn HBO Technische Informatica afgerond op de TH Rijswijk, en ga dit jaar door voor mijn master Computer Science and Engineering in Eindhoven. Aangezien ik verkopen een beetje zat begin te worden en ook wel wat meer wil verdienen, ga ik z.s.m. wat anders doen als bijbaantje.

Uitzendbureaus hebben erg weinig IT-banen. Greep uit de aanbiedingen die ze vervolgens doen:
"maar we zoeken nog wel iemand voor magazijnwerk" :X
"RET wil domme mensen uitleggen hoe de poortjes volgende week werken, hier tekenen AUB" |:(

Wat kan ik doen? waar kan ik het vinden? En ook belangrijk om te weten: wat kan ik vragen? Ik heb geen problemen met freelance werk, afwisseling lijkt me juist leuk, maar ik kan het niet vinden :(
mailadres staat in mijn profiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:57:
Wat kan ik doen? waar kan ik het vinden? En ook belangrijk om te weten: wat kan ik vragen? Ik heb geen problemen met freelance werk, afwisseling lijkt me juist leuk, maar ik kan het niet vinden :(
mailadres staat in mijn profiel ;)
misschien moet je eerst eens vertellen wat je graag zou willen doen, waar je goed in bent en hoeveel tijd je daar per week aan kan besteden?

een bijbaantje vinden voor een paar uur per week op HBO niveau en salaris lijkt me niet gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik ben goed in o.a. programmeren, ontwerpen, dat soort dingen. HBO software ontwikkeling gedaan. Naast mijn huidige studie moet 15-20u/week toch makkelijk haalbaar zijn. Een HBO salaris is niet persé noodzakelijk, maar moet wel duidelijk meer zijn dan in de winkel (€6/u). Met €10-15/u zou ik blij zijn. Is dat reëel, te veel, of te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MBV schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:57:
Er zijn natuurlijk sowieso gespecialiseerde bureau's die vooral met banen voor IT-ers werken. Daarnaast nog de diverse online vacaturebanken (waar volgens mij relatief veel IT banen staan, juist vanwege het medium of heb ik dat mis?).
Gewoon bij Randstad ofzo langsgaan lijkt me idd vrij waardeloos.

Volgens mij is 10 euro/uur bruto (?) zeker wel te halen bij veel werkgevers, wellicht zelfs al bij de IKEA ;)
Uiteraard afhankelijk van je leeftijd.

[ Voor 12% gewijzigd door ACM op 24-08-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

goed, ik dacht ook meer aan €15. Online vacaturebanken gaan meestal uit van full-time werk. Parttime is erg lastig te vinden...

wist je trouwens dat je moet kiezen tussen ir en MSc? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

15 euro/uur is ongeveer 2600 euro per maand op basis van 40 uur/week, lijkt me wat aan de hoge kant maar je kunt het natuurlijk proberen.

je zegt trouwens zo'n 15-20 uur per week te kunnen besteden aan je bijbaantje. Als ik jou was zou ik eerst eens kijken hoe veel studiebelasting je krijgt. Reken er maar op dat je de eerste maanden ff moet zweten na je overstap van HBO naar universiteit, goede keuze voor TU/e overigens ;)
Er zullen vast momenten zijn dat je makkelijk 20 uur/week kan bijklussen, maar op andere momenten niet. Echter met een dergelijke tariefstelling zul je een leververplichting hebben en moet je uitkijken niet met je studie in de knoei te raken.

ik heb twee diploma's, een met Ir. en een met M.Sc.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 24-08-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:17

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

beschuitfluiter schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:34:
tja,

ben 23,
opleiding: HAVO, 2 jaar HEAO-BI (ben daar met net geen slaande ruzie weggegaan doordat ze niets voor elkaar kregen; stond nergens in het systeem, maar kreeg wel alleen maar rekeningen... en andere frustraties daaro)

anyho, ik doe systeembeheer bij een klein kantoortje;

1 unix server
1 win2k server
ca 25 winxp werkplekken
onderhoud ook webserver php/mysql
netwerk- en applicatiebeheer ook, eigenlijk alles wat een stekker heeft, daar bellen ze mij voor :)

werk daar in 02-2006 5 jaar
krijg nu €1750 bruto
13e maand, reiskostenvergoeding €65 netto
geen auto of iets.

tja... veel is het niet, maar denk wel dat het redelijk is verhouding is tot mijn leeftijd/opleiding/functie...
Zo hey... ik ben jaloers.. zo´n baantje zoek ik nou al een tijdje :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

The Real Falcon schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:52:
[...]

Zo hey... ik ben jaloers.. zo´n baantje zoek ik nou al een tijdje :)
klaag ook niet, al is het hier ook niet altijd koek en ei met alles, maar door het posten van je salaris/opleiding/werk kan iedereen een beetje vergelijken... vind het zelf ook altijd wel interessant om te lezen etc...

ben begonnen op 19-jarige leeftijd met 1500 gulden bruto per maand...

en van die 1750 hou ik maar 1350 over maarja... :/

[ Voor 7% gewijzigd door beschuitfluiter op 24-08-2005 16:41 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

beschuitfluiter schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:40:
en van die 1750 hou ik maar 1350 over maarja... :/
Van die belastingen en heffingen in .nl wordt je idd niet echt vrolijk nee... Hier in .fr ook niet hoor trouwens, maar het lijkt me toch wat minder te zijn dan in Nederland... Van mijn 2200€ bruto hou ik 1540€ netto over, plus nog zo'n 140€ in restauranttickets (één ticket à 7€ per werkdag, uit te geven bij vrijwel alle restaurants en sandwicherietjes en bij sommige supermarkten ook voor de aanschaf van levensmiddelen). En die netto is "franse netto", waar de inkomstenbelasting dus nog niet van af is, maar gelukkig hoef ik die niet te betalen wegens gezin met vier kinderen maar maar één vast inkomen. Ik heb afgelopen jaar zelfs 150€ van de fiscus gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Wat is er dan wel vanaf :?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Allerlei verplichte heffingen, o.a. sociale verzekering, pensioen en allerlei andere zin en onzin, en een paar semi-verplichte heffingen zoals aanvullende ziektekostenverzekering (60€) en 50% van de restauranttickets (70€).

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 24-08-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:40:
Waarom moet loon altijd met opleiding samenhangen? Waarom zou iemand met één of ander papiertje meer moeten verdienen dan iemand die dat papiertje niet heeft en die precies het zelfde werk doet? Want zo wordt het wel zo ongeveer altijd gebracht... :/
En hier sluit ik mij volkomen bij aan.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:29
* stylezzz ook mee eens is

En moet je al die beteuterde gezichtjes zien als ze hun salaris te horen krijgen. "heb ik daarvoor 4 jaar gestudeerd?" Ja, en nu moet je maar eerst eens bewijzen dat je kunt werken. Misschien dat je dat meer salaris krijgt, net zoals de rest van nederland...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OzBoz schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:58:
[...]

Zoals jij het hier uiteenzet is het maar al te waar echter werkt dat in de praktijk toch een beetje anders. Zeker op dit moment is het erg moeilijk met werk voor mij. Ervaring alleen niet meer voldoende. En dan het verschil van detacheerders, de een zegt oh..zo veel, wat is je bodemprijs en zelfs dan proberen ze daar nog onder te komen. Vandaag was ik er bij eentje die mijn loon ook wat aan de lage kant vond.
Dus...toch eerst maar minimaal MCSA afmaken (3 examens nog doen...zelf gefinancierd) en dan maar hopen dat de marktwaarde stijgt. MCSE is wel nu ineens mijn eind doel gewordne maar ben echt een praktijk dude, niet zoon leerdude uit boeken iig...
Ik vind die 2200 zat maar sla hogere aanbiedingen niet af hoor, hahaha. ;) :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 31218 op 24-08-2005 22:53 . Reden: toevoeging toegevoegt.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Anoniem: 14565 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:29:
of misschien overschat jij ervaring wat te veel?

natuurlijk is relevante ervaring belangrijk en hangt daar een prijskaartje aan, maar ook dat heeft een maximum. Je salarisgroei vlakt op een gegeven moment af tot een bepaald maximum voor een functie. Zeker als je weinig papieren hebt is het dan moeilijk om meer te eisen. Als jij je systeembeheerders 5000 euro per maand betaald, wat betaal je je engineers of programmeurs dan? zo'n salarishuishouding is niet vol te houden, uitzonderingen daargelaten maar daar praten we hier niet over.

Een wat minder ervaren iemand, maar net van school af is vaak leergieriger en pikt zaken snel op, zeker wanneer hij/zij een degelijke opleiding achter de rug heeft, zal ervaring snel opgebouwd worden.

waar het dus eigenlijk op neer komt is dat je salaris niet lineair stijgt met je ervaringsjaren.
Nou dat de rek er een keer uit is is niet meer dan logisch. Al denk ik dat je vrijwel nooit uitgeleerd bent in de ICT en dat het verloop van het vergaren van kennis nogal afhankelijk is van eigen zinzet. 2200 voor iemand van 43 is gewoon niet alleen in de ICT bezopen maar imo in elke sector. Dan laat je je voor mijn gevoel uitbuiten. En zoals met veel vrije beroepen kun je voor een bedrijf veel waard zijn en mag je daar ook wat voor terug eisen. Wanneer je geen 13-in-het-dozijn systeembeheerder bent en je je werkgever daarvan bewust hebt gemaakt dat je geld opleverd/scheelt dan kun je een salarisverhoging prima onderbouwen. Dat heeft echt 0 te maken met een papiertje.

Ik zit niet in de ICT maar heb 10 jaar fulltime ervaring in ook een vrij beroep. Dat betekend bij ons dat je er standaard niets bij krijgt maar dat het aan jezelf ligt wat je erbij krijgt. En natuurlijk moet je je niet uit de markt prijzen, maar wanneer je goed bent in je vak, je kennis op peil houdt, je je werkgever ook kan laten zien wat je waard bent en geld oplevert cq bespaard dan is er altijd ruimte om over salaris te praten. Dan ben je namelijk waardevol voor een bedrijf. Dat is kennis en heeft niets te maken met papiertjes. Daar heb je wat aan bij het moment dat je van school een werkgever zoekt en die zich toch ergens op moet basseren bij mensen die de nodige werkervaring hebben absoluut niet relevant. Zeker in de ICT waarin een paar jaar na het verlaten van je opleiding de meeste stof al hopeloos verouderd is.

Anoniem: 14124

Het verschil wat een oudere persoon waardevol maakt is oa de kennis in het omgaan met situaties, problemen, klanten, en welke zaken wel, en welke zaken niet goed werken. Dat is wat een oudere persoon veel geschikter maakt om op een hoger niveau te praten. En in het geval van een systeembeheerder kan ik me voorstellen dat je dan praat over kennis met betrekking tot procedures, ervaringen in het testen van omgevingen, etc. :)

Daar mag die persoon ook voor betaald worden. 5k is dan het ene uiterste, maar 2k is gewoon te weinig. :)

Anoniem: 104562

Hmm, weet niet of je er iets aan hebt, zit in een hele andere branche, maar:

Ik ben 18,
en verdien 8,25 netto.
Per 50 minuten.
Dan krijg ik voor iedere les die ik geef 80ct consumptie, die na 20 lessen op een 16 euro kaart uitgegeven word.
Verder krijg ik op bindingen, softboots en handschoenen na alles van de skibaan betaald aan materiaal (snowboard, broek, jas),
en staan ze garant in de wintermaanden voor 15-20 uur werken.

Enige addertje is, als ik over een paar maanden 19 ben verdien ik nog steeds hetzelfde, ook daar kijken ze naar papiertjes...maar aangezien ik qua salaris al aan de 'top' zit heeft het geen nut om meer papiertjes te halen.

Wat ik probeer te zeggen, is dat ik met slechts 1 diploma (nsl 1 en 2) waar ik een paar weken over gedaan heb per maand netto veel meer kan verdienen dan jij met een full-time mbo studie...daarbij heb je ook nog eens ervaring en ben je wat ouder. Je hebt dus recht op veel meer dan 850 en ook ik zou het op 1400 bruto gaan gooien. Als minimum dan.

/edit:
aaaargh! net het enige belangrijke verkeerd neer gezet, ik verdien 8,25 netto
Bij deze een opheldering :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104562 op 30-08-2005 21:41 ]

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 149186 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:26:
[...]

Verdien nu €1291 brutto, en dat is nog starters loon.
Bijna afgerond HBO, geen enkele MCP certificaat en inmiddels ITIL Foundation. Maar met alleen een bijna afgerond HBO ben ik een maand geleden met 2 jaar werkervaring in de IT begonnen op €1291. Auto van de zaak, prive + bijtelling, deze week nieuwe auto gekregen _/-\o_

Dus je wordt flink uitgebuit vriend :X Als ik jou was zou ik ergens anders kijken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:10
StevenK schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:44:
7 jaar geleden was de top van de internet-hype, toen kwamen ze bij mij op school aanzetten met een dikke (lease) BMW van de zaak, maar tegenwoordig moet je werken voor je centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

FrankGuthrie schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:07:
[...]

Verdien nu €1291 brutto, en dat is nog starters loon.
Bijna afgerond HBO, geen enkele MCP certificaat en inmiddels ITIL Foundation. Maar met alleen een bijna afgerond HBO ben ik een maand geleden met 2 jaar werkervaring in de IT begonnen op €1291. Auto van de zaak, prive + bijtelling, deze week nieuwe auto gekregen _/-\o_

Dus je wordt flink uitgebuit vriend :X Als ik jou was zou ik ergens anders kijken.
Wordt die bijtelling nou ook door je werkgever betaald? Ik begrijp dat niet echt uit je post. 1291 voor fulltime is maar marginaal boven minimumloon. Wat is die 2 jaar werkervaring? Echt werk, of een weinig gerelateerd bijbaantje en stages? Als het 'echte' ervaring is, dan heb ik een beetje het idee dat de baas je even over z'n bureau heeft gelegd en de vaseline zeg maar in de kast heeft gelaten. ;) Maar goed, als je zelf ook die bijtelling betaalt, dan zijn dat toch weer aardige kosten.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je auto krijg je van de zaak (of met geringe bijbetaling), de bijtelling moet je zelf aftikken. Is een belastingmaatregel: je krijgt loon + auto, dus auto is verkapt loon. Daarom moet je **% van de cataloguswaarde elk jaar als 'extra loon' (bijtelling) opgeven. Dacht dat je de helft van je auto moet betalen.

Tenzij je dan aan kan tonen dat je minder dan *% van je kilometers privé hebt gereden.

Nieuwe collega bij een groot IT bedrijf waar ik stage liep kreeg tijdelijk een volvo S60 D. Was hij helemaal blij mee, en de boodschap over bijtelling kwam niet aan. Ook kon een manager bij dat bedrijf (mijn vader :)) zich niet voorstellen dat hij nog salaris overhield na de eigen bijdrage voor die auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

MBV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:40:
Dacht dat je de helft van je auto moet betalen.
Nee, je moet _belasting betalen_ over de helft van de waarde van de auto. Het is niet zo dat je de helft van de waarde aan belasting betaalt, gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mx. Alba schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:41:
[...]

Nee, je moet _belasting betalen_ over de helft van de waarde van de auto. Het is niet zo dat je de helft van de waarde aan belasting betaalt, gelukkig :D
Say what?? Afhankelijk van je kilometers tel je maximaal 25% van de nieuwwaarde bij je brutoloon, daar gaat een belasting-tarief overheen, daarna je overige belasting-puntjes invullen en klaar.

Verdien zelf, afhankelijk van mijn overuurtjes, tussen de 32K en 35K (bruto) + auto onder mijn kont van 30K. Met wat creatief boekhouden betaal ik max. 2000 euro netto aan het eind van het jaar aan de fiscus voor de auto.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

MAX3400 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:47:
[...]

Say what?? Afhankelijk van je kilometers tel je maximaal 25% van de nieuwwaarde bij je brutoloon, daar gaat een belasting-tarief overheen, daarna je overige belasting-puntjes invullen en klaar.

Verdien zelf, afhankelijk van mijn overuurtjes, tussen de 32K en 35K (bruto) + auto onder mijn kont van 30K. Met wat creatief boekhouden betaal ik max. 2000 euro netto aan het eind van het jaar aan de fiscus voor de auto.
percentage is afgelopen jaar verlaagd van 25 naar 22% van de cataloguswaarde

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:47:
allemaal leuk en aardig maar zonder te vertellen wat voor werk je doet en welke opleiding(en) je hebt gevolgd zegt dit niet zo veel.

ik zou zelf niet graag een lease auto rijden, kost erg veel geld om een nieuwe auto te rijden terwijl ik met een 2e handse ook tevreden ben, maar netto meer verdien :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 14565 op 26-08-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 14565 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:01:
[...]

allemaal leuk en aardig maar zonder te vertellen wat voor werk je doet en welke opleiding(en) je hebt gevolgd zegt dit niet zo veel.

ik zou zelf niet graag een lease auto rijden, kost erg veel geld om een nieuwe auto te rijden terwijl ik met een 2e handse ook tevreden ben, maar netto meer verdien :)
Mmm... Ik heb mijn Atheneum afgemaakt (in de tijd dat er nog geen basisvorming bestond). Verder een paar NT/2K/2003-certificaatjes maar geen volledige certificering. Ow, wel 10 jaar werkervaring ondertussen.

Snap best het verschil tussen lease en eigen auto, maar ik zie geen mogelijk om voor het geld van mijn afdracht (4jaar x 2000 Euro) een 2e-hands auto te kopen, 4 jaar lang te tanken en voor elk wissewasje naar de garage te rijden of te onderhouden (ja, ik ben verwend, mijn laatste prive-auto was van BMW 535i uit '92).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 2000 netto is natuurlijk niet het enige dat je betaalt. In plaats van een lease auto zou je anders 5-10k bruto salaris meer verdienen. Van die twee samen kun je natuurlijk wel een auto rijden. Is natuurlijk wel afhankelijk van je woon-werkafstand en hoeveel je voor je werk op de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31879

Je kunt natuurlijk ook salaris onderzoek doen op www.debreed.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

dominator schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:43:
* beschuitfluiter ook mee eens is

En moet je al die beteuterde gezichtjes zien als ze hun salaris te horen krijgen. "heb ik daarvoor 4 jaar gestudeerd?" Ja, en nu moet je maar eerst eens bewijzen dat je kunt werken. Misschien dat je dat meer salaris krijgt, net zoals de rest van nederland...... :)
Tja, kameraad van me heeft hbo logistiek gestudeerd... is nu begonnen bij een bedrijfje voor €2000 bruto + €100 netto reiskostenvergoeding... doet ie nie slecht als beginnend hbo'er

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 14565 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:50:
die 2000 netto is natuurlijk niet het enige dat je betaalt. In plaats van een lease auto zou je anders 5-10k bruto salaris meer verdienen. Van die twee samen kun je natuurlijk wel een auto rijden. Is natuurlijk wel afhankelijk van je woon-werkafstand en hoeveel je voor je werk op de weg zit.
Waarom kan ik 5-10K meer verdienen?? Ik ken bijna geen werkgever die je lease-budget uitkeert als je geen lease-auto neemt; dan verschuilen ze zich mooi achter de wet en krijg je netjes een paar Euro-dubbeltjes per gereden kilometer in je prive-auto.

Duzze, no thanks; doe mij maar een volledig afgetankte, onderhouden en nieuw uitgezochte auto dan voor te moeten letten op mijn benzine-verbruik bij prive-rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Nu wordt er enkel gesproken over wat je netto (of bruto) in handen krijgt. Maar wat zijn jullie secondaire voorwaarden (auto, opleiding, onkosten vergoeding, etc).

Zelf ben ik 21 met MBO ICT niv. 4 met MSCA 2000 messaging en ~1.5 jaar ervaring (incl stage en nu 10 maanden bij de klant).
Ik verdien meer dan het minimumloon van een 23 jarige, met een lease auto, relatief veel opleidingsbudget, onkostenvergoeding, etc

Vind ik niet echt weinig als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hillie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:41:
[...]

Wordt die bijtelling nou ook door je werkgever betaald? Ik begrijp dat niet echt uit je post. 1291 voor fulltime is maar marginaal boven minimumloon. Wat is die 2 jaar werkervaring? Echt werk, of een weinig gerelateerd bijbaantje en stages? Als het 'echte' ervaring is, dan heb ik een beetje het idee dat de baas je even over z'n bureau heeft gelegd en de vaseline zeg maar in de kast heeft gelaten. ;) Maar goed, als je zelf ook die bijtelling betaalt, dan zijn dat toch weer aardige kosten.
is niet veel, maar na 6 maaden ga ik teminste omhoog, en met het behalen van certificaten kan ik snel omhoog gaan in loon. Enne niet om te patsen ofzo, maar die 1291 is altijd nog een stuk meer dan die €850 :X. Dus op zoek naar een andere baan zou ik zeggen. enne over die bijtelling, dat valt echt wel mee hoor, kost me €90 per maand, voor dat bedrag rij je geen eigen auto hoor.

ohw en bij mijn bedrijf werken ze ook met prestatie loon. Naar verwachting werken is 100% loon (dus nromaal) Boven verwachting is 125% loon, en een perfecte beoordeling is 150%. Nou komt het laatste niet snel voor, maar 125% komt wel voor. Als je je best doet bij het bedrijf, krijg je 25% meer loon per maand erbij. met de 2de schaal waar ik naar toe ga naar 6 maaden kom ik op 1400. 1400 + 350 (25%) is wel al gauw 1750. en da's geen kattepis. Oke is nog weinig, maar de stap ernaar toe is wel groot.

[ Voor 32% gewijzigd door FrankGuthrie op 26-08-2005 20:55 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

FrankGuthrie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:47:
[...]

is niet veel, maar na 6 maaden ga ik teminste omhoof, en met het bejalen van certificaten. Ik kan snel omhoog gaan in loon. Enne niet om te pasten ofoz, maar die 1291 is altijd nog een stuk meer dan die €850 :X. Dus op zoek naar een andere baan zou ik zeggen. enne over die bijtelling, dat valt echt wel mee hoor, kost me €90 per maand, voor dat bedrag rij je geen eigen auto hoor.
offtopic:
90,- per maand voor bijtelling? Mag ik zo vrij zijn om te vragen, wat de catalogus waarde van de auto is die je rijdt?
Mijn VW Polo-tje heeft een cat. waarde van bijna 22k. Als je dit gaat omrekenen betaal ik ~ 138 euro per maand (niet dat je daar wel een eigen auto voor rijd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 18-06 11:36
MBV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:40:
Nieuwe collega bij een groot IT bedrijf waar ik stage liep kreeg tijdelijk een volvo S60 D. Was hij helemaal blij mee, en de boodschap over bijtelling kwam niet aan. Ook kon een manager bij dat bedrijf (mijn vader :)) zich niet voorstellen dat hij nog salaris overhield na de eigen bijdrage voor die auto...
Tijdelijke auto's heb ik nog nooit opgegeven, en daar heb ik ook geen gezeik mee gehad. Zit ook wel wat logica in. Bijtelling is voor pirve genoten voordeel van een leaseauto, en dat voordeel mag je best berekenen over de auto die je wilt hebben.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

_Rayman_ schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:55:
[...]

offtopic:
90,- per maand voor bijtelling? Mag ik zo vrij zijn om te vragen, wat de catalogus waarde van de auto is die je rijdt?
Mijn VW Polo-tje heeft een cat. waarde van bijna 22k. Als je dit gaat omrekenen betaal ik ~ 138 euro per maand (niet dat je daar wel een eigen auto voor rijd ;) )
Renault Clio. Vrijdag afgeleverd en ruikt nog heerlijk nieuw :Y). 22K, voor een Polo 8)7. Beetje dure uitvoering dan.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

MAX3400 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:20:
[...]

Waarom kan ik 5-10K meer verdienen?? Ik ken bijna geen werkgever die je lease-budget uitkeert als je geen lease-auto neemt; dan verschuilen ze zich mooi achter de wet en krijg je netjes een paar Euro-dubbeltjes per gereden kilometer in je prive-auto.
Ik heb in januari mijn lease auto ingeleverd en krijg daarvoor bruto 850 euro en netto 135 euro voor terug.
Het is niet onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

ik kan er ook voor kiezen om het leasebudget uitbetaald te krijgen. Heet tegenwoordig vervoersvergoeding en je doet er maar mee wat je wil, zolang je maar van A naar B komt ;) . Zit er zwaar aan te denken als ik mijn huidige auto in maart inlever. Ik rij niet zoveel prive meer (was meer dan 30000 en nu 10000) en de klant is vaak prima per OV te bereiken (scheelt een hoop tijd qua files).

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Precies, bij ons heet het dan mobiliteitsvergoeding maar komt op hetzelfde neer.
Ik hoef niet per sé een splinternieuwe auto te rijden en voor die vergoeding kun je heel goed een tweedehandsje kopen en toch nog geld overhouden.
Naast die vergoeding van de werkgever ontvang je natuurlijk ook nog behoorlijk wat geld van de belastingdienst indien je een koophuis bezit en hypotheekrente betaald.
In mijn geval zou ik dus voor netto 1000 euro per maand een tweedehands auto moeten kunnen financieren, maar heb nu geen auto nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Laatst online: 29-05 11:45
Nog een voorbeeldje van mij.

MBO ICT Niv. 4
aantal jaren werkervaring als systeem\applicatiebeheerder.

Huidig werk: PC winkel, bedrijfsleider, met klussen als licht systeembeheer bij kleinere bedrijven.

Ik vang hiervoor €1160 NETTO per 4 weken (geen idee wat dat per maand is)

Zal niet het hoogste zijn, maar ik woon dicht bij mijn werk (5 min fietsen, en das me ook wel wat waard.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

FrankGuthrie schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 03:29:
[...]
Renault Clio. Vrijdag afgeleverd en ruikt nog heerlijk nieuw :Y). 22K, voor een Polo 8)7. Beetje dure uitvoering dan.
offtopic:
Volkswagen is al duur, neem er een 1.4 tdi-tje bij, met airco, cruisecontrol, velgjes, etc, ja dan wordt het inderdaad prijzig.
Maar goed, ik had geen keuze, kreeg deze toe gekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

FrankGuthrie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:47:
is niet veel, maar na 6 maaden ga ik teminste omhoog, en met het behalen van certificaten kan ik snel omhoog gaan in loon. Enne niet om te patsen ofzo, maar die 1291 is altijd nog een stuk meer dan die €850 :X. Dus op zoek naar een andere baan zou ik zeggen. enne over die bijtelling, dat valt echt wel mee hoor, kost me €90 per maand, voor dat bedrag rij je geen eigen auto hoor.
Die 850 was ook maar net boven het minimumloon, maar ik gok dat je al 23 bent o.i.d.? Dan is het minimumloon rond de 1250. Mijn startsalaris (WO, dat dan wel, maar hier verdienen HBO'ers wel minder, maar niet zoveel) lag aanzienlijk hoger dan het jouwe. Weliswaar geen auto (standaardpolicy hier)
ohw en bij mijn bedrijf werken ze ook met prestatie loon. Naar verwachting werken is 100% loon (dus nromaal) Boven verwachting is 125% loon, en een perfecte beoordeling is 150%. Nou komt het laatste niet snel voor, maar 125% komt wel voor. Als je je best doet bij het bedrijf, krijg je 25% meer loon per maand erbij. met de 2de schaal waar ik naar toe ga naar 6 maaden kom ik op 1400. 1400 + 350 (25%) is wel al gauw 1750. en da's geen kattepis. Oke is nog weinig, maar de stap ernaar toe is wel groot.
Hier is ook een bonussysteem. Geen 25% erop, een een eenmalige bonus per jaar, maar wel ook een 13e maand (in totaal gok ik zo'n 11 a 12% er bruto bij). Je maakt gelukkig over een half jaar al een aardig stapje omhoog qua salaris, maar hou je oren en ogen eens open hier en daar. HBO-starters in de ICT kunnen, afhankelijk van de werkgevers natuurlijk, volgens mij wel zo'n 1500-1800 bruto pakken. Wat voor werk doe je precies Frank? Gedetacheerd, development, beheer? En bevalt het je?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Topicstarter
Ik ben TS.

Iedereen enorm bedankt voor de reacties.
Ik merk inderdaad dat ik toch maar wat hoger moet gaan vragen dan €850,-

Inzetten op €1600,- en eindigen op €1200,- tot €1400,- ?
Woon 5min bij bedrijf vandaan.
Auto lijkt me wel wat, maar ik wil graag ook wat € overhouden voor andere zaken.

Enorm interessant topic geworden zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Persoonlijk denk ik dat je wat te vooruitstrevend en bepaald niet in je voordeel overkomt als je inzet op 1600 en uiteindelijk ook genoegen neemt met 1200. Laat dat verschil dus niet te groot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

auto is echt bijzaak. Zorg dat je bruto salaris niet teveel gecompenseerd wordt met bonus of auto. Zie je heel vaak en hierdoor bouw je minder pensioen/WAO gat dekking e.d. op ivm koppeling aan brutoloon. Ik heb wel met mijn baas geregeld dat hij mijn Ziektekosten betaald. Gouden zet gezien de stijgingen van de laatste jaren.. :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 09:04

D4Skunk

Kind of Blue

Anoniem: 149186 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:36:
Ik ben TS.

Iedereen enorm bedankt voor de reacties.
Ik merk inderdaad dat ik toch maar wat hoger moet gaan vragen dan €850,-

Inzetten op €1600,- en eindigen op €1200,- tot €1400,- ?
Woon 5min bij bedrijf vandaan.
Auto lijkt me wel wat, maar ik wil graag ook wat € overhouden voor andere zaken.

Enorm interessant topic geworden zo!
Check misschien ook even m'n reply in een ander topic in dit forum :
Klik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Één ding, probeer jezelf te verkopen. Je wordt niet voor niets op een sollicitatiegesprek uitgenodigd. Ik heb het zelfs tot 2x toe gepresteerd om nee te zeggen op een bod, waarna ik netjes werd teruggebeld met een tegenbod. Ik verdien nu 3500 bruto per maand, rij een auto van 31000 euro, laptop en telefoon erbij en ben gewoon vertegenwoordiger die alleen advies geeft en niet verkoopt. Ben nu 38 en heb tot mijn 28e in de ict gezeten als systeembeheerder/accountmanager waar ik gemiddeld omgerekend 2100 euro verdiende. Opleiding: Mavo.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1 2 3 4 Laatste