UltraR-pc schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:45:
[...]
hehe, sorry, lvl 18 voor DM
vind ik idd 2 low lvl, zelfde geld voor 28 Gnomeregan.
Ik heb gewoon
geen zin in wipes, en daarom zal ik zelf ook nooit een groep zoeken voor instance waar ik nog te low voor ben.
Dit is nu juist te foute instelling waar ik over praat. Zeker de helft van alle 'lowbies' zijn alts van mensen die heus wel weten waar ze mee bezig zijn. En dan nog zitten er ook newbies bij die gewoon goed zijn en de draad snel oppakken. Op deze manier kweek je een ras met nieuwelingen die zelf met diezelfde mening toegedaan, anderen gaan afwijzen, net zo lang tot de min. lvl req. voor DM 30 is en Gnom vanaf 40. Het moet wel een uitdaging blijven! Die uitdaging is ook wat high levels zoeken op het moment dat ze een alt levelen!
Zelfde geld voor WSG, in de 41-50 range kan je gewoon als 41 meedoen omdat de tegenstander ook zeker lage lvl's heeft rondlopen. Maar in de 51-60 is dat een heel ander verhaal. 1 lvl 51 haalt de power van de groep gelijk een flink stuk naar beneden tov de tegenstander waar hoogst waarschijnlijk allemaal 60's rondlopen.
Op aannames win je niks. Je kan het altijd proberen, voor hetzelfde geld is die 'lowbie' enorm goed in wat hij doet. En zo 'kweek' je een lowbie dat er 110% voor moet en wil gaan, want hij was 'taught by the best'.
gewoon dat je zelf niet in een instance moet gaan waar je niet sterk genoeg voor bent, ik wil gewoon niet degene zijn die voor wipes / verlies in bg's zorgt.
Jij bent niet de persoon die bepaalt of iemand sterk genoeg is. Als er met koeieletters op de meeting stone
17-27 van DM staat, dan mag en kun je ervanuit gaan dat blizzard er voor gezorgd heeft dat een goed gemixte en gespeelde groep het met 1 of 2 'low levels' (17 of 18 dus) die instance goed kan doorlopen. Met te hoog level spelen is te makkelijk en 'kweekt' een lowbie die zijn klasse imo niet tot in de puntjes beheerst, want hij speelt de instances met gemak door met half zijn spells en zonder die lastige momenten waarop je crisis control leert.
Wat betreft de idiote reacties van sommige spelers. Met een hoop mensen is echt iets goed mis. Heb al vaker gehad dat ik netjes laat weten aan lvl 51 dat hij de groep wel een stuk zwakker maakt, maar dat als hij persé wil ik hem wel in de raid zal inviten. Krijg ik als reactie terug "STFU Noob, i pwn in WSG, i pwn you all, NOOBS!!!111"
Wat is dat met die mensen? Is het echt teveel gevraagd om gewoon iedereen met respect te behandelen? Je mening geven is prima, maar doe dat wel een normale manier lijkt mij. Zodra iemand trouwens over 'noob' begint reageer ik al gelijk niet meer, dat vind ik zo'n dooddoener.
Er word zo vaak geklaagd dat de horde zo veel beter georganiseerd is dan de alliance. Ze groupen meer, vechten beter, en winnen de pvp arena's met gemak. Maar daar zie ik de lowlevels wel hard werken, lef tonen, higher levels aanvallen e.d. en daar leer je van. Bij alliance zie ik ze hard wegrennen en hulp inroepen van een high level om het voor ze oplossen.
Imo heeft de horde zijde een net iets sterker groepsgevoel waardoor ze hun mensen beter trainen. Als jij een level 22 group hebt, en een level 17 meeneemt naar DM, vergt dat meer skill van jullie én van hem. En daar leert hij meer van dan als 27 door Dm heen te razen samen met andere level 27 of 28 gasten. Als je een instance gaat doen en je kan wat moeilijk aan mensen komen, kan je óf beslissen om niet te gaan (0,0 xp en 0,0 loot) of je kan besluiten iemand net over of precies op de min lvl req. mee te nemen. Je geeft ten eerste iemand een geweldige dag, hij leert en ziet een nieuwe instance, hij leert zijn skills allemaal aan te spreken om het maar te redden en doet hij het niet goed, dan kunnen de high levels hem vertellen hoe het wel moet.
---
Ik ben nu 55 en dus het goeie min level om naar stratholme te kunnen. En je zal zien (ik iig wel) dat ik minimaal 25 keer uitgescholden en afgewezen word voor ik een group vind die me wél meeneemt naar strat. Dit terwijl ik verdomd goed instances kan spelen. Ik ken mijn aggro cirkel, mijn abilities, weet wat wel en wat niet te doen als het mis dreigt te lopen. Ik moet net iets harder mijn best doen, maar daar heb ik geen moeite mee.
Velen zien het levelen als een manier om zsm naar de 60 te komen zodat je lekker kan raiden en mc gear verzamelen. Die weg ernaartoe is maar lastig. En dat is nu juist zo zonde! Het moet een avontuur zijn waar geen einde aan komt. Ik keek uit naar level 55 omdat ik dan devilsaur pants kon dragen, en nu ik het ben, is mijn goal die broek te leren maken, te grinden, en te dragen! Ik vind het jammer dat je niet tot 80 of 90 kan levelen, want dan is een deel van je uitdaging gewoon weg. Ook op lage levels kan je inmens veel lol hebben, dat heb ik ook gehad in mijn begindagen, ook al vertelde ik volgens jullie 'grootste verhalen', ik zat helemaal in de game en voelde me op en top rogue!
En uiteindelijk
gaat het allemaal om de fun. Ook om een wipe moet je nog es kunnen lachen. En dat vergeten sommigen nog wel eens.
[
Voor 11% gewijzigd door
HTT-Thalan op 22-08-2005 16:26
]