[ZiP] Zetelmod in Progress

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
Stoney3K schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:33:
Kewl... als je die foto voor het eerst ziet en de Logitech mist dan lijkt het bijna een DJ-setup...

Al nagedacht over een 19" rack voor de apparatuur? De normale stereo gear is bijna allemaal ongeveer die maat en past normaal in trays. Het zou die middenconsole nog net ietsje meer afwerken.
Helaas zijn alledrie de apparaten verschillend van breedte, dus ik vrees dat dat niet mogelijk is. Het zou natuurlijk wel tof zijn ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:00:
[...]

he maar daar hebben ze natuurlijk een equalizer voor uitgevonden _/-\o_
Als het signaal kwaliteit mist ga je daar niets aan kunnen veranderen met een equialiser. Maar ik kan er mee leven, de pioneers voor de kwaliteitsbassen en de logitech subwoofer voor het gebulder. En bulderen kan ie :P , explosies waren nog nooit zo ... bulderend ;) .

We zijn dus @21u ongeveer klaar (de rest is voor morgen of zo), en dit zijn de pics:
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Bijna00.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Bijna01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Bijna02.JPG

En nu bennek exhausted, pff. Tijd om een filmpje te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Die sub onder de "middenconsole" zou zo'n vet effect geven :D

Spijtig dat logitech zen subs nog steeds frontaal maakt en niet naar beneden gericht, zou veel betere klank geven imho.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

alleen lijkt mij de plaatsing van de boxjes minder. ik weet niet hoeveel extra het kost maar ik zou imo meer gaan voor het bose 3.2.1 systeem oid. ik heb dat geluid gehoord, en dat is overigens ook ganz geil :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omg dit is egt nice gedaan man :)

keep it up :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 21:59 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

na wat research, sorry maar ik denk niet dat je even 1600 dollar kunt ophoesten, dus dat idee van het bose systeem is denk i |:( k zo goed als onmogelijk

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• MMach
Net even de hele THX demo dvd uitgekeken en ik ben vrij zwaar onder de indruk _/-\o_ . Heel hoge kwaliteit in de hogere toonregionen, echt fantastisch. Onderaan is het geluid wat vlak, maar dat gebied is juist de sterkte van de frontpioneers. Niet verwacht dat alle boxen zo'n mooi geheel zouden vormen. De aankoop en de moeite zeker waard. Thnx Ben Backx _/-\o_
Overgens denk ik dat de evolutie van dit home theatre op zijn einde loopt, want echt veel kan ik niet meer verbeteren. Althans zonder verdere zotte kosten ;).
Op de lanparty van vorig weekend ws er ook een epson projector, en ik moet zeggen dat ik de mijne beter vond, hoeel de resolutie dezelfde was. Het beeld van de epson was goed voor films, maar een beetje 'blokkerig' voor text. Hier is er geen onderscheid. Die projector maakte ook een hels lawaai, zeker ivgl met de mijen. De helderheid van de Epson was wel veel beter. Veel overheersender wit dan de eerder warme kleuren hier (het scherm was daar ook veel kleiner, ik schat 1m20 in diameter, waardoor de lichtintensiteit per oppervlakteeenheid hoger kan liggen dan hier). Dat zou ook kunnen liggen aan het projectiescherm waarop geprojecteerd werd. Dat was zo'n zilver geval. Gaf goed beeld, alleen was het een scherm met een beperkte kijkhoek.
Wat mijn cinema hier betreft,zijn het de details die gefixed moeten worden. Ik hoop ook dat ik eindelijk iemand vind om te lassen, dat mijn bierfrigo ook af geraakt.

twas een hp die projector :+, zie ergens hieronder

[ Voor 10% gewijzigd door MMach op 28-09-2005 14:30 ]

Verwijderd

noksiejus schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:00:
na wat research, sorry maar ik denk niet dat je even 1600 dollar kunt ophoesten, dus dat idee van het bose systeem is denk i |:( k zo goed als onmogelijk
Daarbij klinkt het niet eens.
Hoe kan er nou een normaal surround beeld uit 2 van die kutspeakertjes (en een uit het zicht te plaasten bassmoduleTM) komen.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben wel zo anti dit bose systeem. Omdat het ten eerste met een misleidende reclame gepresenteerd word (half verstopte in werkelijkheid mega grote subwoofer) en ten tweede omdat het gewoonweg niet waarmaakt wat het zoe moeten kunnen. Hoe je het ook went of keerd het klinkt niet als een modaal 5.1 setje.

FreeReef.nl

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
MMach schreef op woensdag 28 september 2005 @ 03:06:
Op de lanparty van vorig weekend ws er ook een epson projector, en ik moet zeggen dat ik de mijne beter vond, hoeel de resolutie dezelfde was. Het beeld van de epson was goed voor films, maar een beetje 'blokkerig' voor text. Hier is er geen onderscheid. Die projector maakte ook een hels lawaai, zeker ivgl met de mijen. De helderheid van de Epson was wel veel beter. Veel overheersender wit dan de eerder warme kleuren hier (het scherm was daar ook veel kleiner, ik schat 1m20 in diameter, waardoor de lichtintensiteit per oppervlakteeenheid hoger kan liggen dan hier). Dat zou ook kunnen liggen aan het projectiescherm waarop geprojecteerd werd. Dat was zo'n zilver geval. Gaf goed beeld, alleen was het een scherm met een beperkte kijkhoek.
't Was nen HP ;)
En je vergeet ook te vermelden dat dat ding zeker niet als home-theatre projector bedoeld is. Het is een klein dingetje om overal naar mee te dragen als je veel presentaties op verplaatsing moet doen.
Het scherm is ook al een oud geval, dat gemiddeld 2 keer per jaar uitgehaald wordt (voor de lanparty :P )

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:31

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb dit topic een door zitten spitten op alles waar UV in voor kwam...

Bij bouwplastics.nl heb ik het idd gevonden, maar 8,50 bezorgkosten voor een stukkie van 10 euro vind ik ook wat overdreven.

Heeft een Gamme ofzo geen lexaan ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Nox

Nox

Noxiuz

wie van jullie heeft dat setje van bose gehoord ? ik wel dus, en het klinkt verdomd mooi.

Verwijderd

ik ook, en ik weet zeker dat jij geen 5.1 non-medion setje hebt gehoord wil je het bose 3-2-1 systeem goed vind klinken

• MMach
ComBax schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:01:
[...]

't Was nen HP ;)
En je vergeet ook te vermelden dat dat ding zeker niet als home-theatre projector bedoeld is. Het is een klein dingetje om overal naar mee te dragen als je veel presentaties op verplaatsing moet doen.
Het scherm is ook al een oud geval, dat gemiddeld 2 keer per jaar uitgehaald wordt (voor de lanparty :P )
ja da is juust :D ,HP dus. Dat die project niet dient als homecinemaprojector dat is nie echt een punt.
Die HP moet minsten 2000€ hebben gekost (resolutie 1024*768,en niet direct een budgetmodel), en toch is ie 'slechter' dan een self made geval van 300€ :Y) .
En dat scherm vond ik zo slecht nog niet hoor, alleen die kijkhoek was een beetje jammer, maar voor de rest leek mij dat wel dik in orde dat scherm.

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:14:
ik ook, en ik weet zeker dat jij geen 5.1 non-medion setje hebt gehoord wil je het bose 3-2-1 systeem goed vind klinken
nee, ik heb daarvoor weinig 5.1 setjes gehoord. bij mijn oom heb ik een 5.1 setje gehoord, en daar heb ik achter me weinig gehoord. vond er imo niet zoveel aan. maar ik weet zeker dat dat systeem van bose goed geluid levert.

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
5.1 setjes zijn niet echt heel gaaf ofzo. Je hebt 2 boxen achter je extra, en hoevaak komt daat nou geluid. Nee, dan kan je beter een bose hebben. Dat ding maakt zekerste wel een goeie indruk op je. Ik heb thuis een 5.1 setje gehad, maar laatst ingeruilt voor een logitec i-trique l3500. En zelfs bij deze set hoor ik nog achter me geluid!

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Verwijderd

Hoe kun je met een i-trique l3500 geluid achter je horen? Het zijn toch maar 2 speakertjes?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Airsoft gun? Vrij legaal in belgie?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• MMach
Over het 5.1 geluid en de bose systemen.
Het is waar dat er normaal gezien uit de achterste boxen bijna nooit geluid komt, normaal gezien, want de techniek staat voor niets ;) . In de eax console van je geluidskaart is namelijk de CMSS 3D tab te vinden. Deze maakt dat ook stereogeluid afgespeeld wordt door 6 kanalen. Deze instelling interfereert weinig met de normale surround instellingen van een film. Je hebt gedurende de hele film overal geluid, maar de surround klopt nog. Ik vind het een schitterende functie, en die staat hier altijd aan. Dit is een meerwaarde in het voordeel van de 5.1 setjes.
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/EAX.jpg
Deze optie zit ook in de Z5500 zelf, maar omdat ik de frontingang niet gebruik,werkt die optie niet langs de Z5500. Ik dacht dat het daar 'Stereo x2' heet. Alleen gebruikt de Z5500 de centerbox en sub dan niet terwijl je dat via de geluidskaart wel kan instellen.

[ Voor 19% gewijzigd door MMach op 28-09-2005 17:12 ]

• Tha Ertenal
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:51:
Hoe kun je met een i-trique l3500 geluid achter je horen? Het zijn toch maar 2 speakertjes?
idd, dat bedoel ik. net als dat bose systeem!

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

• MMach
mss kaatsend geluid of zo?

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

hulde voor je verbetering, jammer dat ik hier echt niet de ruimte voor heb, en de tijd...

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• Tha Ertenal
geen idee hoe het werkt, maar t werkt wel ^_^

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Zei MMach nog dat beamers teveel lawaai maken?

Sommigen wel ja. Beamers met veel fans erin, zullen iets meer geluid maken dan beamers met 1 of 2 fans erin....
En die bestaat. Ik heb hier Philips Hopper XG10 beamer, die is veel stiller en heeft slechts 1 grote fan van 8 cm die grootste zaak+lamp koelt en een 6 cm fan die LCD blok koelt. Dat is alles.

De andere beamer, ASK C6 Compact, heeft meer fans: 1 voor LCD blok (6cm), 2 fans voor lamp (beide 5 of 6 cm) en een voeding fan van 5 cm. Die ruist dus iets meer.

Philips Hopper XG10: 600 Euro (nu misschien voor 400 Euro)
ASK C6 Compact: 850 Euro vroeger, nu kan ik ze vinden voor 500 Euro.
Beiden hebben 4000 hr lamplife. Philips doet 600 lumen, ASK 900 lumen. En dat laatste heeft ook nog 1:300 contrast. Geeft mooi fel beeld en ook nog aardig kleurrijk. Allebei zijn XGA.

De LCD mod voor overhead projector is mooi gedaan, maar ik wed dat je kleurverloop zal verwachten omdat koeling over heel LCD scherm niet gelijkmatig is. Ik heb vroeger overhead projector gehad met VGA en XGA LCD panelen, dus geen zelfbouw. Beide panelen hebben kleurverloop welke onder iets lichter en minder contrastrijker dan bovenaan. Dat kleurverloop zie ik niet meer terug in beamer en geeft ook heel goed verdeeld licht in beeld. En dankzij zoomlens, focus en compacte vorm van beamer kun je dus op plafond hangen zodat je kamer nog netter gemaakt kan worden.... stel je eens voor. Ik weet dat overhead projector goedkoop is, maar is gewoon groot ding en heb je al minder ruimte over in je kamer. Bovendien zal de lichtpower van overhead projector nooit hoger worden dan de goedkope beamer. Volgens mij heb je projector met 550 Watt Metal-Halide lamp, de felste versie, als ik zo zie hoeveel licht er nodig voor is. Jammer dat het hoog verbruik is, en dus ook aardig warmte. Mijn beamers verbruiken elk 135 Watt (120 Watt UHP) wat dus groot verschil is. De warmte is ook veel minder. (Er bestaan ook 800 Watt Halogeen overheads, maar dat is ontzettend veel energie en warmte)

Dat beamers teveel lawaai maken is dus deels niet waar. Gewoon goed beamer zoeken (Philips Hopper bijvoorbeeld) of als je echt lange levensduur van lamp wilt, kijk dan naar Philips ProScreen 4600 (of andere 4xxx) want daar zijn versies van met 6000 tot 8000 lamplife.

Met geluk kun je goedkope en minder lawaaiige beamer vinden. Ebay.de (Duitse dus) zit altijd bomvol 2de handjes en dus goed om even rond te kijken, alleen de ProScreens zijn daar erg populair en hebben soms hoge prijzen. Beter neutraal houden en van tijd tot tijd Marktplaats en 2dehand sites checken. Ik heb daarmee twee beamers kunnen pakken die aan mijn eisen voldoen.

Voor de rest is zo'n home cinema interieur zeker heel :9~ . Ik zou bijna ook zelf mijn mouwen opstropen en hier eigen lekkere banken maken.... Maar heb nu geen ruimte voor op dit moment, ook al zit ik in een gezinshuis samenwonend met mijn ouders. ;)

De afwerking van meubels is mooi gedaan. Puik hoor. _/-\o_

• MMach
MrDummy schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:51:
Zei MMach nog dat beamers teveel lawaai maken?

Sommigen wel ja. Beamers met veel fans erin, zullen iets meer geluid maken dan beamers met 1 of 2 fans erin....
En die bestaat. Ik heb hier Philips Hopper XG10 beamer, die is veel stiller en heeft slechts 1 grote fan van 8 cm die grootste zaak+lamp koelt en een 6 cm fan die LCD blok koelt. Dat is alles.

De andere beamer, ASK C6 Compact, heeft meer fans: 1 voor LCD blok (6cm), 2 fans voor lamp (beide 5 of 6 cm) en een voeding fan van 5 cm. Die ruist dus iets meer.

Philips Hopper XG10: 600 Euro (nu misschien voor 400 Euro)
ASK C6 Compact: 850 Euro vroeger, nu kan ik ze vinden voor 500 Euro.
Beiden hebben 4000 hr lamplife. Philips doet 600 lumen, ASK 900 lumen. En dat laatste heeft ook nog 1:300 contrast. Geeft mooi fel beeld en ook nog aardig kleurrijk. Allebei zijn XGA.

De LCD mod voor overhead projector is mooi gedaan, maar ik wed dat je kleurverloop zal verwachten omdat koeling over heel LCD scherm niet gelijkmatig is. Ik heb vroeger overhead projector gehad met VGA en XGA LCD panelen, dus geen zelfbouw. Beide panelen hebben kleurverloop welke onder iets lichter en minder contrastrijker dan bovenaan. Dat kleurverloop zie ik niet meer terug in beamer en geeft ook heel goed verdeeld licht in beeld. En dankzij zoomlens, focus en compacte vorm van beamer kun je dus op plafond hangen zodat je kamer nog netter gemaakt kan worden.... stel je eens voor. Ik weet dat overhead projector goedkoop is, maar is gewoon groot ding en heb je al minder ruimte over in je kamer. Bovendien zal de lichtpower van overhead projector nooit hoger worden dan de goedkope beamer. Volgens mij heb je projector met 550 Watt Metal-Halide lamp, de felste versie, als ik zo zie hoeveel licht er nodig voor is. Jammer dat het hoog verbruik is, en dus ook aardig warmte. Mijn beamers verbruiken elk 135 Watt (120 Watt UHP) wat dus groot verschil is. De warmte is ook veel minder. (Er bestaan ook 800 Watt Halogeen overheads, maar dat is ontzettend veel energie en warmte)

Dat beamers teveel lawaai maken is dus deels niet waar. Gewoon goed beamer zoeken (Philips Hopper bijvoorbeeld) of als je echt lange levensduur van lamp wilt, kijk dan naar Philips ProScreen 4600 (of andere 4xxx) want daar zijn versies van met 6000 tot 8000 lamplife.

Met geluk kun je goedkope en minder lawaaiige beamer vinden. Ebay.de (Duitse dus) zit altijd bomvol 2de handjes en dus goed om even rond te kijken, alleen de ProScreens zijn daar erg populair en hebben soms hoge prijzen. Beter neutraal houden en van tijd tot tijd Marktplaats en 2dehand sites checken. Ik heb daarmee twee beamers kunnen pakken die aan mijn eisen voldoen.

Voor de rest is zo'n home cinema interieur zeker heel :9~ . Ik zou bijna ook zelf mijn mouwen opstropen en hier eigen lekkere banken maken.... Maar heb nu geen ruimte voor op dit moment, ook al zit ik in een gezinshuis samenwonend met mijn ouders. ;)

De afwerking van meubels is mooi gedaan. Puik hoor. _/-\o_
Ja ik kan best geloven dat er stille beamers bestaan hoor, alleen zal je er waarschijnlijk voor mogen betalen. De schermpjes van vroeger die je op de ohp legde zijn niet te vergelijken met die selfmadebeamer hier. Ik herinner me dat van een paar jaar terug, en dat waren baggerschermen. Verder beginnen TFT schermen pas te verkleuren als de temperatuur te hoog wordt (>40°C), zolang elk deel van het scherm lager blijft dan die limiettemperatuur, dan zijn er geen verkleuringen. Wel heb je met een beamer zoals mij 'last' van een hotspot. Je ziet het niet echt met je oog, maar op fotos wel, het middenste gedeelte van het scherm is het helderste en naar de randen toe wordt het donkerder. Gelukkig zie je dat dus niet met je ogen. Hier heb je ook nog de afgekapte hoekjes.
Wat kleuren betreft, die bevallen mij echt wel. Ze zijn warmer dan bij een CRT of een echte beamer, en dat stoort niet echt. Dan hebben we het contrast nog. Het scherm dat ik gebruik heeft een contrastverhouding van 1:300 (wat er over blijft na projectie, geen id), maar het is alleszins wel voldoende. Lichtopbrengst dan, de lamp (250 Watt halogeen @ 3.99€/stuk) heeft een lichtopbrengts van 2400 ansi lumen. Dat licht moet dan nog langs de 2 polarisatiefilters van de TFT passeren. Hoeveel er overblijft? geen id. Te weinig om goed zichtbaar beeld te hebben bij daglicht. Gelukkig bestaan daar low-tech oplossingen als overgordijnen enzo voor. Bij een volledig duistere kamer is het beeld helder genoeg te noemen. Mocht je al het strooilicht elimineren (alle lichtlekken afsluiten) dan moet dat in de buurt komen van een echte goede beamer. De geluidsopbrengst van mijn beamer is gewoon heel laag, stiller dan mijn watergekoelde pc. Iets wat een stille beamer met 8cm fan moeilijk zal kunnen evenaren.
Je moet de dingen in perspectief zien. De prijs/kwaliteitsverhouding van een DIY beamer is gewoon veel en veel hoger dan zelfs een goedkope beamer, hoe je het ook wendt of keert. Kan je leven met een lompe ohp, dan kan je er alleen maar geniet van hebben. Voorlopig stoor ik mij nog niet aan de OHP, maar wie weet... Een andere projector/beamer is niet voorzien in de komende jaren, maar dat was de Z-5500 ook niet. Misschien kom ik wel één of ander buitenkansje tegen ;) .
Ik ben wel es blij dat je een concreet lijstje geeft met goedkope goede projectoren. Je weet nooit of andere Gotters liever voor een echte beamer gaan. :Y)

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Goede projector wat niet te duur is? EPSON TW10-H

Kost nu nog misschien maar 800 euro ofzo (toendertijd 1299 eurotjes). SUPER beeld (voor een beamer van die prijs). Bekijk alle reviews maar, komt er overal erg netjes uit. Kan foto's maken voor mensen die interesse hebben. Zeg maar welke film + welke scene je vet vind. Iedereen is er tot nu toe ERG over te spreken. Bovendien hoor je de beamer niet als'ie op "theathre black" staat. Echt een prima ding!!! Maar zelf maken is natuurlijk ook erg leuk >:)

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
@ MMach

Houd er ene beetje rekening mee dat bij langdurig hoog volume( say 50% van bar) die logitech POD aardig wat warmte kan opbouwen. Ik heb hem zelf namelijk hier ook staan, helaas plopt de mijne nog steeds wanneer ik een ventilator ofso aandoe. :'(

If it aint broke, fix it till it is!

• MrDummy

MrDummy

MMach schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:49:
[...]
Wel heb je met een beamer zoals mij 'last' van een hotspot. Je ziet het niet echt met je oog, maar op fotos wel, het middenste gedeelte van het scherm is het helderste en naar de randen toe wordt het donkerder. Gelukkig zie je dat dus niet met je ogen. Hier heb je ook nog de afgekapte hoekjes.
Ik ken dat. De eerste generatie beamers, maar ook helaas veel overhead projectoren, hebben geen speciale integratielens ervoor waardoor licht minder goed verdeeld wordt. Deze beamers zijn goedkoop, maar ik mijd ze.
De volgende generatie beamers hebben wel integratielens direct bij lamp staan, en dat verbetert lichtverdeling aanzienlijk. De hotspot probleem is kleiner en in de hoeken is er betere lichtverdeling.
Mijn beamers hebben speciale lens erin staan, dus dat is goed. De beelden zijn mooi gelijkmatig en hotspot in het midden valt enorm mee. De 600 lumen beamer Philips Hopper XG10 heeft bijna geen hotspot te zien bij 100% zwart, terwijl ASK met hogere sterkte van 900 lumen (daardoor is zwart ook iets meer licht) iets meer te zien is. Maar zodra lichte plekken erbij komen, gaan je ogen op lichte plekken focusen, en wordt de zwarte vlakken vanzelf nog zwarter: je ziet er niet meer goed.
Deze integratielens dus:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/beamer/TN_AUT27962.JPG

Bij zwart zie je lichtverdeling beter:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/beamer/TN_AUT28002.JPG

Met egaal kleurvlak ook lichtverdeling te beoordelen:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/beamer2/TN_105_0510.JPG

Links 600 lumen, rechts 900 lumen. De verschil in felheid is goed te zien.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/beamer2/TN_105_0507.JPG

Maar tijdens gebruik merk je niks van, het is gewoon mooi helder dat je ogen zelf compenseren:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/beamer2/TN_104_0487.JPG
Hoeveel er overblijft? geen id. Te weinig om goed zichtbaar beeld te hebben bij daglicht. Gelukkig bestaan daar low-tech oplossingen als overgordijnen enzo voor. Bij een volledig duistere kamer is het beeld helder genoeg te noemen. Mocht je al het strooilicht elimineren (alle lichtlekken afsluiten) dan moet dat in de buurt komen van een echte goede beamer. De geluidsopbrengst van mijn beamer is gewoon heel laag, stiller dan mijn watergekoelde pc. Iets wat een stille beamer met 8cm fan moeilijk zal kunnen evenaren.
Zelfbouw beamers hebben hoge lichtverlies. En ik kan zelf ook vertellen met mijn vorige ervarigen; er is inderdaad volledig verduisterde kamer voor nodig. Beetje jammer, zelfs bureaulampje naast je kan al hinderlijk zijn. De lichtopbrengst is dan waarschijnlijk 200 lumen.
De beamer van 900 lumen is zo fel dat je gerust kamerverlichting aan kan laten. Zelfs overdag met beetje schemerlicht van buiten is allemaal nog te zien. De grens is daarom op 1000 lumen, dan mag men meer licht in je kamer toelaten. De tegenwoordige basis beamer begint zelfs op die lichtsterkte.

Je hebt OHP van 250 Watt. De genot is veel beter bij 400 Watt Halogeen (lampen zijn nog steeds lekker cheap) Ik heb vroeger 400 Watt draagbare OHP (wat heel groot geluk is, gevonden op rommelmarkt voor 35 gulden, terwijl ie marktwaarde heeft van ruim 1600 gulden heeft.) kunnen vinden en dat is dus sterkste OHP ooit in draagbare uitvoering. Voor hoger lichtvermogen komt alleen Metal Halide in aanmerking en dat heeft 550 Watt. Deze OHPs zijn zeer geschikt voor LCD paneel / DIY beamer opbouw en geven goed licht op de doek. De hoog-vermogen OHPs zijn ook speciaal hiervoor ontworpen. De 250 Watt OHPs, welke ook je massaal ziet in de schoolklassen.... zijn niet zo krachtig genoeg.

Ik moet alleen zeggen dat sinds mijn eerste ervaringen met beamer, ik niet meer beamer weg wil doen. Het is gewoon 3-4x zoveel beter dan LCD paneel + OHP. Ik ben er gek op! Misschien wel beetje beamer-verslaafd :P

Verwijderd

Tha Ertenal schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:48:
[...]

idd, dat bedoel ik. net als dat bose systeem!
Zoals MMach al verklapt werkt het Bose systeem met weerkaatsend geluid. Daarnaast heeft deze ook in de zijspeakers 2 of meer tweeters zitten die allebei een andere kant opwijzen. Bose gebruikt dit systeem al meer dan 5 jaar, dus er is maar weinig vernieuwend aan dit systeem. Het enige nadeel, is dat je een perfecte woonkamer nodig hebt (links, recht en voor je een muur). Helaas is dit in 90% van de woonkamers in nederland / belgie niet zo.

Met een 2.0 / 2.1 setje kun je nooit surround geluid creeren, je kan er alleen heel dichtbij komen, door een perfecte in stereo opgenomen audioopname te beluisteren. De preciese naam weet ik hier niet van, maar het heeft een naam ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 01:30 ]

• MMach
@Mr Dummy:
interessant allemaal, mooie fotos op je site ook.
Ik weet alweer voor wat te sparen ;) . Het enige wat me een beetje afschrikt zijn die hoge lampprijzen. Ik heb gelezen dat er 120W projectorlampen in jouw projectors zitten, hoeveel kosten die per stuk?
offtopic:
animelover?In dat geval moet je deze site zeker checken:
*knip*
50Gb manga episodes voor de liefhebber ;) . Dit zijn geen warez of zo, dus denk ik dat ik de link mag posten.
Modbreak:Dat zijn wel degelijk warez. De liefhebber koopt DVD's, geen rips van series die al lang en breed op DVD uitzijn. Doe dat alsjeblieft niet meer, anders ben ik minder lief.
Lees ook even de Anime-FAQ door voor meer info.
Kaj.

[ Voor 42% gewijzigd door Kaj. op 29-09-2005 13:13 ]

• MrDummy

MrDummy

MMach schreef op donderdag 29 september 2005 @ 01:53:
@Mr Dummy:
interessant allemaal, mooie fotos op je site ook.
Ik weet alweer voor wat te sparen ;) . Het enige wat me een beetje afschrikt zijn die hoge lampprijzen. Ik heb gelezen dat er 120W projectorlampen in jouw projectors zitten, hoeveel kosten die per stuk?
Het klopt dat lamp prijzen afschrikwekkend zijn. Dus als je niet graag veel geld wilt verliezen, moet je dus kijken naar beamers met 4000 tot 8000 uren, als je ook verslaafd bent op groot scherm :P
Beamers met 1500 (vooral kleinste mobiele!) en 2000 uren zijn niet zo leuk.

Een andere optie is CRT beamer, die hebben dan grotere levensduur (10.000-20.000 uren dacht ik) maar dan moet je 3 complete buizen vervangen. Da's ook weer minder leuk, en bovendien zijn het grote lompe dingen die lastige afstelling kennen. LCD / DLP beamers zijn reeds afgesteld en is lamp vervangen dan een makkie. Bovendien zijn onderdelen van CRT beamers minder goed verkrijgbaar omdat ze "verouderd" zijn.

Wel, de lampprijs varieert heel sterk (ik vind dat zelf wel erg lomp van prijsafspraken van fabrikanten met leveranciers, want alle lampen zijn technisch gewoon exact zelfde) van 300 tot 600 en hier en daar 700 Euro. Er worden bijna geen acties mee gevoerd en lampprijzen zijn voor vele jaren dus nog steeds bevroren. Belachelijk.
Bijvoorbeeld de lamp voor ASK. Die kost in Nederland ergens rond 500 Euro. Maar ik wist dat Duitsland grote beamermarkt heeft en kent lagere electronicaprijzen. En inderdaad, ik vind een lamp van 330 Euro. Alleen de verzendkosten zijn wel lomp hoog; 50 Euro. Ophalen is me te ver.
Maar het is al stukken beter.
Verder zijn de prijzen van lampen zeker niet gebonden aan lampvermogen. 120 watt is dus gewoon net zo duur als 200 watt.

Het klopt dat halogeen lampen goedkoop zijn, maar hebben levensduur van 100-200 uren. Dus ze zijn eigenlijk snel opgebrand. Zelfs long-life versie is ook snel stuk.
Metal Halide lampen hebben levensduur van 750-1500 uren. Dat is wel beetje belachelijk kort. Ze zijn wel goedkoper tussen 50-100 Euro, maar toch... En hoog verbruik / warmte van de lampen is ook deels nadelig voor levensduur en hebben luidruchtige koeling nodig. UHP zijn energie effectiever en zijn iets minder heet. Er bestaan beamers die geen afkoelperiode nodig hebben omdat ze maar weinig warmte uitstralen. De laag verbruik van beamer als 120 Watt UHP in zit is natuurlijk ook prettig voor energie rekening en slaan de stoppen minder gauw door ;)

Duitsland is goed plek om goedkoop aan lampen te komen. Of hou af en toe Ebay.de in de gaten voor reserve lampen. Misschien weet je dan eentje van 100 tot 200 Euro op kop te tikken :)
De lamp in ASK is zelfs identiek qua vorm en vermogen als lamp in Philips. Dus ik kan makkelijk goedkoopste lamp kopen en gewoon defecte vervangen.

Ik heb gisteren beamer op Ebay gezien voor 399 Euro direct-buy prijs. Dat is XGA beamer met 1000 lumen. De eigenschappen zijn dus goed, op lamp life na; die is 2000 uren. De kans op goedkoop beamer is dus nog steeds mogelijk. De markt van beamers is gewoon groot, daardoor kunnen de prijzen makkelijk laag zijn. De markt van Duitsland is groter dan Nederland.

• MMach
Volgens de fabrikant gaan de lampen in mijn projector 300u mee, en in economy mode( dat staat altijd op economy mode hier) nog langer. 4€ voor 300u, is heel wat minder dan 300-600 (600 :/ !)€ voor 4000-800u. Tis niet echt te vergelijken, ik weet het, maar ja het moet gezegd.

Zou het geen oplossing zijn om lampen gezamelijk te kopen? Als ik ooit eens een beamer heb, dan ga ik wel met mijn broer op de motto naar Duitsland achter lampen. :P

Verwijderd

Je moet rekenen met verbruik ;)

Met jouw lamp kun je 75 uur beamen voor 1 euro.
Met je ander voorbeeld kun je 13,33 uur beamen voor 1 euro (bij een lamp van 300 euro)
Mits deze 8000 uur heeft kun je 26,66 uur beamen voor 1 euro (bij een lamp van 300 euro).

Met jouw lamp betaal je 1 eurocent per uur.
Met je andere voorbeeld betaal je 7,5 eurocent per uur. (bij een lamp van 300 euro)
Mits deze 8000 uur heeft betaal je 3,75 eurocent per uur. (bij een lamp van 300 euro).

Nou, doe mij dan maar een iets duurder bedrag per uur, dan dat ik 10 tot 20 maal zovaak mijn lamp moet vervangen ;)

• MMach
ik gok dat lampje vervangen bij een overhead eenvoudiger is dan bij een beamer: klepje open klepje dicht :P . en dat veel vervangen heb ik nog niet echt veel van gemerkt. Ik heb de projector nu zo'n 3-4 maanden denk ik, en nog altijd dezelfde lamp. en een lamp van 300 is wel wat laag gegokt.

[ Voor 10% gewijzigd door MMach op 29-09-2005 11:13 ]

• MrDummy

MrDummy

Halogeen <-> UHP vergelijking is ook andere zaak :)

Halogeen is goedkoop, maar vergeelt sneller en kan niet wit licht geven. Het is meestal "warm" licht.
Hoe meer halogeen slijt, hoe groter kans op donkere plekken en ongelijkmatige lichtverdeling.

UHP is beter gemaakt om langdurig bijna zuiver wit licht te geven. Dit vergroot contrast aanzienlijk en is ook feller. Vergeling komt veel later.

En als je in kleine kamer zit, zal je snel benauwd van krijgen van warmte uit halogeen projector, die meer warmte produceert dan uhp beamer. Dan moet je meer ventileren.

Uhp projectoren zijn compacter en kunnen op plafond gemonteerd worden. Zelfs als je kinderen in huis hebt, kunnen ze geen kwaad mee uithalen :)

Er bestaan compacte beamers die nog op halogeen werken. Inderdaad die van paar euro lampen.
De bekende model hiervoor is Optoma EzPro 550.
zie http://www.projectorcentral.com/Optoma-EzPro_550.htm
Let ook op klonen onderaan de pagina, andere merken hebben het ook.
Daar kan je misschien mee beginnen :) Alleen misschien jammer van 800x600 resolutie.

De goedkope beamer met 1280x1024 is deze: http://www.projectorcentral.com/ASK-IMPRESSION_1280.htm

Genoeg beamertalk. Nou de project!

Verwijderd

MMach schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:12:
ik gok dat lampje vervangen bij een overhead eenvoudiger is dan bij een beamer: klepje open klepje dicht :P . en dat veel vervangen heb ik nog niet echt veel van gemerkt. Ik heb de projector nu zo'n 3-4 maanden denk ik, en nog altijd dezelfde lamp. en een lamp van 300 is wel wat laag gegokt.
Ooo, dan valt het wel mee. Ik dacht echter dat je heel je TFT-scherm eraf moest slopen ;)

• Nox

Nox

Noxiuz

fannetjes iets harder laten lopen op bijv. 12 ==> 15 en dan een lampje van 300 ==> 350/400 watt erin. scheelt denk ik ook behoorlijk in lumen. :)

• MrDummy

MrDummy

noksiejus schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:48:
fannetjes iets harder laten lopen op bijv. 12 ==> 15 en dan een lampje van 300 ==> 350/400 watt erin. scheelt denk ik ook behoorlijk in lumen. :)
Dan loop je risico dat je OHP in rook opgaat. De OHP is niet goed ontworpen op andere vermogens.
Vooral als er laagspanning lamp ingaat (24V/ 36V) mag je niet hogere vermogen nemen. Dan raakt de trafo / voeding overbelast.

De sterkere lamp is ook meer warmte. Als de luchtstroom niet goed loopt, zal de beveiliging eerder ingrijpen. En soms kunnen delen in OHP gaan smelten door hitte.

Beter andere OHP nemen met hogere vermogen erin. Dat is meer safe.
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:36:
Ooo, dan valt het wel mee. Ik dacht echter dat je heel je TFT-scherm eraf moest slopen ;)
De meeste OHPs openen van bovenaf. Dus de TFT scherm moet wel eraf als je bij de lamp wil komen.

[ Voor 19% gewijzigd door MrDummy op 29-09-2005 17:57 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

Om nog even terug te komen op het Bose systeem, volgens de verkoper van de mediamarkt word daar gewerkt met vertragend geluid oid waardoor het lijkt. en er zitten meerdere speakers in die 2 speakers.

ik heb get gehoord in een grote zaal met daar nog meer geluid. het setje kan best redelijk geluid leveren hoor, ik heb eerlijk gezecht nog nooit zulk geluid gehoord. ik had van de andere 5.1 setjes zeker meer verwacht.

btw, is de Itrique 3500 ook een zelfde soort systeem als Bose ? want dat systeem gaf echt goed geluid maar is best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
nee, bose is stukken beter, maar de i-trique kan gewoon meer dan een normaal 2.1 setje. Tuurlijk kan het geen 5.1 geluid krijgen zoals ik al zei desert storm! maar het komt idd zeker in de buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Volgens mij werkt een bose setje als volgt:
gewoon frontgeluid
+2 boksjes links en rechts die geluidsgolven uitzenden, die botsen op de zijmuur van de kamer. Deze geluidsgolven interfereren dan met de frontgeluidsgolven, zodanig dat er een imaginaire rearbox ontstaat. Dit zou dan mijn uitleg zijn waaruit blijkt dat er maximum quadrofonisch geluid kan gehaald worden(zoals TheEternal ons al een tijdje komt te vertellen ;) ), er immers in het center geen box denk ik.

Dit is mijn uitleg he,ik weet niet of het in de realiteit zo werkt bij bose, maar het zou zeker mogelijk zijn,alleen stelt dat nogal zware eisen aan de vorm van de kamer en de dempingskarakteristieken van de muur(bekleding)

edit:
ik vermoed dat dit set op dezelfde wijze werkt:
http://www.bose.com/contr...t=cinemate_surround_index
Alleen staat er niet op hoe het werkt, en dat zou wel tof zijn om weten.

Ik hoor hier ook van een andere audiofiele vriend, dat Bose (net als Pioneer blijkbaar) door de echte audiofielen (zie bv het topic Show hier je home cinema+specs) niet echt gewaardeerd wordt. Waarom is dat? Bij pioneer kan ik mij dat wel voorstellen, eigenlijk. Hoewel ik alles dat ik van Pioneer heb/heb gehad heel goed vond, klinkt Pioneer wel 'amerikaans' met de boomerige bassen en de minder snerpende tonen die je bij anderen vindt. Dat is nu juist wel het geluid waar ik zo van houd, zo hebben de inears die ik heb ongeveer dezelfde karakteristieken. Dat echte audiofielen dat niet kunnen waarderen, dat kan ik dus verstaan, maar hoe zit dat bij Bose (zonder dat alles hier ontaard in een pro/contra discussie )?

[ Voor 43% gewijzigd door MMach op 30-09-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Heel erg tof. Leuk gedaan, en heel origineel.
Een opmerkingkje:
Je woont zo te zien nog thuis...
Zo veel extra lampen/lichten, dan de stroomrekening zeker niet voor jou is ;)
(voor de rest , wijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveinthahouse
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 15:10
ik mis de koelkast :)
verder echt een hele koele troon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koelkast?

Dan heb ik duidelijk wat gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
weeraanmelden schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 14:55:
Heel erg tof. Leuk gedaan, en heel origineel.
Een opmerkingkje:
Je woont zo te zien nog thuis...
Zo veel extra lampen/lichten, dan de stroomrekening zeker niet voor jou is ;)
(voor de rest , wijs)
De lampen zijn volgens mij nog het minste hoor. Het enige licht wat hier hangt zijn 5 standaardhalogeenlampjes. Verder nog een 10tal CCFL's, die verbruiken-denk ik- heel weinig en zijn ook niet constant aan. De projector staat ook niet de hele tijd aan, en die verbruikt 250Watt bij full vermogen, maar hij staat altijd op economy, dat zal iets minder zijn.
De grote verbruikers zullen eerder de PC zijn en de versterker. (de CRT wss ook). In de PC zitten 2 300Watt voedingen, in hoeverre dat dat ook constant dat verbruik is, dat weet ik niet.
Maar aangezien het verbruik in de rest van het huis meevalt hebben wij altijd een lage energiefactuur.
Nu ja, ik betaal indirect 1/3 ongeveer van de electriciteitsrekening, maar dat is een lang verhaal :>

En desertstorm, ja een frigo :P . Maar aangezien ik nog steeds niemand gevonden heb die kan lassen, blijft dat plan nog even in de -jawel- koelkast liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door MMach op 30-09-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
Decon Frost schreef op woensdag 28 september 2005 @ 08:57:
Ik ben wel zo anti dit bose systeem. Omdat het ten eerste met een misleidende reclame gepresenteerd word (half verstopte in werkelijkheid mega grote subwoofer) en ten tweede omdat het gewoonweg niet waarmaakt wat het zoe moeten kunnen. Hoe je het ook went of keerd het klinkt niet als een modaal 5.1 setje.
Mja ik heb de eer gehad om zo'n set in de winkel(eigenlijk meerdere winkels)te mogen beluisteren....
(nadeel is dat je geen muren hebt waar tegen het lekker kan weerkaatsen)

Het klinkt zoals het op een headset + goede geluidskaart ook klinkt, door het geluid te vervormen(dempen/lager van toonhoogte oid) klinkt het idd alsof het van achter komt. Nu is dit effect met een goed koptelefoon veeel beter omdat dat geluid echt van links en recht komt. En het vershcil tussen voor en achter dus het verschil in demping is(heel slordig gezegd).

Die bose dingetjes staan voor je dus dat geluid van achter klinkt wel alsof het van achter komt(licht gedempt etc etc), maar je blijft dondersgoed horen dat dat dus niet zo is....zeker als je 4.1 of 5.1 surround sound uit je PC gewend bent, is dat bose systeem zwaar telerustellend en hoe dan ook geld over de balk smijten... voor die 1600 euro kun je een surround systeem kopen dat de hele straat kan meegenieten van spelden die vallen en de lokale biossen/cinemas jaloers zijn....

Liever 4 boxjes en elke dag genieten van een film dan 2 en kunnen patsen met 'ik heb er slechts 2 nodig' terwijl je zit te huilen gedurende een film....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
@ hierboven, i couldn't agree with you more.

En tjah, wat doet een mens als ie zich verveeld?
Bureaustoel matchen met de zetel
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Stoel1.JPG
en nog een stoeletje overtrekken:
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Stoel2.JPG
:+
Niet echt iets beters te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn warmer dan bij een CRT of een echte beamer, en dat stoort niet echt
Ho, nu ga je te ver. Weet je wat een CRT is? Weet je dan ook dat die kleurenechtheid/warmte/contrast van een goede crt nog altijd superieur is aan de beste tft-projector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Damn, mijn pomp van mijn waterkoeling is kapot :( . Wanneer dat gefixed zal zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

ff vraagje waar zat die in? In je Zetelmod of in je gewone computer?? :?

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:39

virus.elektro

profesionele monitor sloper

MMach schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:10:
Volgens mij werkt een bose setje als volgt:
gewoon frontgeluid
+2 boksjes links en rechts die geluidsgolven uitzenden, die botsen op de zijmuur van de kamer. Deze geluidsgolven interfereren dan met de frontgeluidsgolven, zodanig dat er een imaginaire rearbox ontstaat. Dit zou dan mijn uitleg zijn waaruit blijkt dat er maximum quadrofonisch geluid kan gehaald worden(zoals TheEternal ons al een tijdje komt te vertellen ;) ), er immers in het center geen box denk ik.

Dit is mijn uitleg he,ik weet niet of het in de realiteit zo werkt bij bose, maar het zou zeker mogelijk zijn,alleen stelt dat nogal zware eisen aan de vorm van de kamer en de dempingskarakteristieken van de muur(bekleding)

edit:
ik vermoed dat dit set op dezelfde wijze werkt:
http://www.bose.com/contr...t=cinemate_surround_index
Alleen staat er niet op hoe het werkt, en dat zou wel tof zijn om weten.

Ik hoor hier ook van een andere audiofiele vriend, dat Bose (net als Pioneer blijkbaar) door de echte audiofielen (zie bv het topic Show hier je home cinema+specs) niet echt gewaardeerd wordt. Waarom is dat? Bij pioneer kan ik mij dat wel voorstellen, eigenlijk. Hoewel ik alles dat ik van Pioneer heb/heb gehad heel goed vond, klinkt Pioneer wel 'amerikaans' met de boomerige bassen en de minder snerpende tonen die je bij anderen vindt. Dat is nu juist wel het geluid waar ik zo van houd, zo hebben de inears die ik heb ongeveer dezelfde karakteristieken. Dat echte audiofielen dat niet kunnen waarderen, dat kan ik dus verstaan, maar hoe zit dat bij Bose (zonder dat alles hier ontaard in een pro/contra discussie )?
Hoe het bij Bose echt zit weet ik niet. op mijn eerste stage bedrijf zouden ze die set geheel uit elkaar slopen en kijken hoe het werkt en vervolgens vergelijken met hun set.
KEF heeft voor 2000 euro net zoiets als Bose. daar zitten inderdaad speakers aan de zijkant van de speakers. je hebt dus inderdaad zoiets als surround geluid dan. probleem is alleen dat je surround signaal niet uit je pc kan komen. je kan er dus geen 5.1 in stoppen en dat over de boxen horen.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 00:22:
[...]

Ho, nu ga je te ver. Weet je wat een CRT is? Weet je dan ook dat die kleurenechtheid/warmte/contrast van een goede crt nog altijd superieur is aan de beste tft-projector?
Inderdaad, ik heb een Barco 708 op zolder staan (ben ik ook aan het verbouwen tot thuisbios) en een Iiyama LPX100 (LCD projector) op mijn kamer. De Barco 708 heeft een contrast van 15000:1, daar kan geen enkele TFT, DLP o.i.d. tegenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

virus.elektro schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:47:
[...]

Hoe het bij Bose echt zit weet ik niet. op mijn eerste stage bedrijf zouden ze die set geheel uit elkaar slopen en kijken hoe het werkt en vervolgens vergelijken met hun set.
KEF heeft voor 2000 euro net zoiets als Bose. daar zitten inderdaad speakers aan de zijkant van de speakers. je hebt dus inderdaad zoiets als surround geluid dan. probleem is alleen dat je surround signaal niet uit je pc kan komen. je kan er dus geen 5.1 in stoppen en dat over de boxen horen.
hmmz, ik heb ook eens ff gegoogled.

eruit kwam dat het geen slechte set is, maar dat je voor die prijs beter kunt krijgen.

nu dus even mijn ouders ompraten om even naar een speciaalzaak te gaan :) gewoon 5 losse speakers en een knappe (dure, 500e ??) subwoofer er neer te zetten. ook een 6x100 watt versterker moet wel lekker zijn waar gewoon 5.1 puur sang uitkomt :) iig ben ik niet tegen gekomen dat er gewoon (stereo ??) geen 5.1 puur in gaat. dat lijkt me wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Hmmz, de pomp (die uiteraard in de pc zat) draait voorlopig terug, alleen is er wat water over de graka gelopen. Hopelijk komt alles in orde na een dagje drogen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virus.elektro schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:47:
[...]

wel waar.. gewoon optische inputs die gewono dts & dd decoderen, etc.
Je hebt er alleen niets aan omdat dat systeem niet KAN werken.

als je dan toch naief enzo bent kan je beter die van kef nemen dan die bose troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Auw that hurts...

Ik wilde dus nu mijn OHP gaan bestellen/kopen, dezelfde als MMach, maar Sfinx blijkt niet meer te bestaan, het heet nu Dialog en ze hebben geen OHP's meer... Enig idee waar ik nog zo'n Medium kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha echt stoere mod man! xD
maar raak je niet het hout met je kont als je op maar 1 stukje zit (dus je gewicht op 1 plaats :+)
maar mischien toch nog wel een keer een ZK bank maken :P

(btw /me ziet FMPF @ foto :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:10:
hahaha echt stoere mod man! xD
maar raak je niet het hout met je kont als je op maar 1 stukje zit (dus je gewicht op 1 plaats :+)
maar mischien toch nog wel een keer een ZK bank maken :P

(btw * MMach ziet FMPF @ foto :+)
Nope, nergens kan je dat voelen, althans als je niet +110kg of zo weegt, want dan zak je wss wel wat dieper dan ik ;) .

en dan:
"een ZK bank maken", en wat mag een ZK-bank dan wel zijn
en:
"ziet FMPF @ foto", en dat betekend ?
kan je dat eens uitleggen :D ?

En by the way, de waterkoeling werkt weer en de grafische kaart werkt ook nog, phew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"een ZK bank maken", en wat mag een ZK-bank dan wel zijn < .. mijn nick = Zonax Kun.. en ik noem alles wat ik maar ZK + wat het is :P
en:
"ziet FMPF @ foto", en dat betekend ?
kan je dat eens uitleggen :D ?
Full Metal Panic Fomuffo (mja ik typ die naam altijd met een fout :+) < had ik zo te zien fout begrepen omdat ik dacht dat die post van jou was...
mijn excusses hiervoor

(btw dit is dus FMPF :P)
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/beamer2/TN_104_0487.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

wow vette mod man, erg tof gedaan!

Het is waarschijnlijk al eens gevraagd, maar ik heb niet echt zin om alle 19 pagina's door te spitten.
Hoe stuur je die TFT van je beamer aan?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
Meelobee schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:01:
wow vette mod man, erg tof gedaan!

Het is waarschijnlijk al eens gevraagd, maar ik heb niet echt zin om alle 19 pagina's door te spitten.
Hoe stuur je die TFT van je beamer aan?
Das een gewone TFT, die je op de gewone manier aan je graka kan hangen. Hij heeft echter de behuizing gesloopt, en ipv de gewone backlight gebruikt hij een overheadprojector.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Aha! ik dacht dat het een laptop scherm was. Dat verklaart een hoop, nou ergens een overhead projector scoren :D

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af wat de afmeting was van jullie ohp glas. Ik heb er een kunnen bemachtigen (650 watt) maar volgens mij is het glas te klein voor een 15" monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Let wel goed op welk TFT scherm je neemt, op het moment dat je FFC issues krijgt is de lol er heeeel snel vanaf. FFC kabels zijn niet de meest makkelijk verkrijgbare kabeltjes, zeker niet als particulier. En solderen zou ik maar niet aan beginnen, tenzij je een ervaren SMD solderer bent. Trust me, been there, done that, killed a TFT en moet nu weer een maandje wachten op een nieuwe.

Er zijn op i-net een aantal pagina's te vinden waar je kunt zien of een bepaald type scherm wel of niet TFT issues heeft.

De breedte van een scherm tov je OHP is een ander verhaal. OHP fresnels verschillen nogal, je komt ze ook tegen zonder afgeschuinde hoeken. De breedte wil nog wel es verschillen, maar over het algemeen is het zo dat eeen 15"tft nooit precies binnen het effectieve bereik van een fresnel valt. Je kunt daar genoegen mee nemen of met het instellingen van het tft gaan klooien om het beeld iets smaller te zetten. Je zit dan wel direct naast de native resolutie van je tft, maar uiteindelijk is het OF stukje beeld missen, of heeel lichtjes je resolutie aanpassen.

Wat je ook zou kunnen doen is op het I-net zoeken naar fresnels op maat, de meeste glaszetters kunnen die zo 123 niet leveren ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C.44 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:35:
Let wel goed op welk TFT scherm je neemt, op het moment dat je FFC issues krijgt is de lol er heeeel snel vanaf. FFC kabels zijn niet de meest makkelijk verkrijgbare kabeltjes, zeker niet als particulier. En solderen zou ik maar niet aan beginnen, tenzij je een ervaren SMD solderer bent. Trust me, been there, done that, killed a TFT en moet nu weer een maandje wachten op een nieuwe.

Er zijn op i-net een aantal pagina's te vinden waar je kunt zien of een bepaald type scherm wel of niet TFT issues heeft.
;)
Msschien is het beter een 14"monitor te nemen dan. ik heb er een gezien van philips. de 140s.
Weet iemand of deze ffc problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:37

The Zep Man

🏴‍☠️

Misschien is deze vraag al beantwoord (had het topic al wat doorgespit), maar welk merk/model is dat TFT-scherm? Had zelf ooit zo'n beamer in elkaar gezet, maar dat scherm ging kapot. Haal ik een ander scherm, is die hoekkabel tussen die twee printplaten tekort! |:(

Gelukkig had iemand anders nog wat aan dat scherm. Ik zou echter graag weten welk merk/model het is, zodat ik het is met een nieuw scherm kan proberen. :Y)

[edit]
Ik had eerder de tutorial moeten lezen. 8)7 Bedankt voor het schrijven. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 07-10-2005 19:25 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Ik zal hier even een aantal liinks posten die je kunt raadplegen als je wil weten wat je koopt of gekocht hebt ;)

Schermendatabase - JeroenV + DiMenSioN
FFC Issue lijst en overige info - DiMenSioN e.a.

PIMAL (frans)

Ik wil hier niet nog meer spammen in MMach's topic, dus ik laat het qua links even hierbij.

Over het kiezen van een 14" monitor kan ik heel kort zijn. Zeldzaam. Als je ze nog kan vinden, zijn ze meestal uitgerust met een natice resolutie van 800x600. Op zich nog meer dan genoeg om films op te kijken maar om te desktoppen word het al wat minder ;) Maar vooralsnog, 1024x768, 350-450:1 contrastratio en geen FFC Issues... begin maar te zoeken, zeldzaam ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de hele keuze van jullie OHP dingen niet.
Voor 300 euro heb je echt wel een CRT die progressive kan weergeven (denk aan 1031qm, data600). Betere contrast, betere kleurweergave, en als je de ruimte hebt voor zo'n ohp, heb je die ook voor een crt projector.

dit heb je dan zeg maar zonder enige moeite
1024x768, 350-450:1 contrastratio en geen FFC Issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:04:
Ik snap de hele keuze van jullie OHP dingen niet.
Voor 300 euro heb je echt wel een CRT die progressive kan weergeven (denk aan 1031qm, data600). Betere contrast, betere kleurweergave, en als je de ruimte hebt voor zo'n ohp, heb je die ook voor een crt projector.

dit heb je dan zeg maar zonder enige moeite

[...]
Je moet ook denken aan verdere kosten:
Limitations Of The CRT projector

1. A CRT projector is, typically, very large. In order to house the optimum CRT and lens size combination to project onto a large screen, with enough brightness, a CRT projector can take up as much space as a 20-inch TV (tube facing down). This makes it less portable if you need to travel with it or place it in another room.

2. A CRT projector, typically, is not as bright as other types of projectors. The ability to have a completely dark room is nececssary.

3. A CRT projector has to be converged properly for best image reproduction. Since the modern CRT projector houses three projection tubes (red, green, and blue), the tubes need to be aligned so that the projected image does not exhibit color halos and the colors are mixed correctly. Also, if one projection tube fails, all three have to be replaced in order to provide the correct color and brightness balance.

4. A CRT projector is, typically, very expensive. All things being equal, A CRT projector will command a much higher price that other types of video projectors, basically $10,000 on up for a suitable home theater CRT projector unit.

Ze zijn moeilijk af te stellen ook nog. Tweedehands zullen ze dan wel goedkoper zijn, maar ik wil niet weten hoeveel 3 beeldbuizen vervangen kost.Een OHP is mss het slechts qua beeld, maar vergis je niet, nog héél aanvaardbaar om films op te kijken, maar het laagst van onderhoudsprijs, stilte, en kostprijs bij defecten. Het is tevens eenvoudige techniek die je zelf kan begrijpen en repareren. Misschien is dat wel de reden om te gaan voor een OHP. Voorlopig that is.

En ook ik zeg zonder moeite:
1024x768 (en hoger), 300:1 contrastratio en geen FFC Issues

[ Voor 21% gewijzigd door MMach op 08-10-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over die uv bescherming. Volgens mij laat glas geen uv straling door. Ik heb nog ff gechecked op internet en het schijnt dat alleen de UV-A straling door het glas heen komt. dat is uv licht dat het dichtst bij zichtbaar licht ligt. UV licht met kleinere golflengtes houdt glas gewoon tegen (volgens de theorie). Dus ik vroeg me af of iemand al problemen met zijn scherm heeft gekregen door UV straling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:40:
Even over die uv bescherming. Volgens mij laat glas geen uv straling door. Ik heb nog ff gechecked op internet en het schijnt dat alleen de UV-A straling door het glas heen komt. dat is uv licht dat het dichtst bij zichtbaar licht ligt. UV licht met kleinere golflengtes houdt glas gewoon tegen (volgens de theorie). Dus ik vroeg me af of iemand al problemen met zijn scherm heeft gekregen door UV straling.
Dat is een traag en geleidelijk proces dat je niet gemakkelijk merkt. De kleuren gaan traag achteruit, maar zo traag dat je het niet merkt. Pas als je een foto van begin en einde zou nemen zou je wel verschil zien. Ik denk dat glas minder geschikt is door de beperkte resistantie tegen snelle temperatuurwissels. En by the way, de bovenkant van een OHP is ook glas, en toch komt er nog UV door, dus ik weet het niet zo direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
MMach schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:47:
[...]

Je moet ook denken aan verdere kosten:
Limitations Of The CRT projector

1. A CRT projector is, typically, very large. In order to house the optimum CRT and lens size combination to project onto a large screen, with enough brightness, a CRT projector can take up as much space as a 20-inch TV (tube facing down). This makes it less portable if you need to travel with it or place it in another room.
Okee, daar heb je helemaal gelijk in. Maar als je een dedicated HT maakt is dat geen probleem (ik heb em tussen de 2 voorste stoelen staan).
2. A CRT projector, typically, is not as bright as other types of projectors. The ability to have a completely dark room is nececssary.
Ook geen probleem in een HT.
3. A CRT projector has to be converged properly for best image reproduction. Since the modern CRT projector houses three projection tubes (red, green, and blue), the tubes need to be aligned so that the projected image does not exhibit color halos and the colors are mixed correctly. Also, if one projection tube fails, all three have to be replaced in order to provide the correct color and brightness balance.
Convergentie hoeft maar 1x te gebeuren en kost een uurtje. Daarna heb je perfect beeld (waar niets anders tegen op kan). Tubes kun je erg goed 2e hands kopen via marktplaats bijvoorbeeld (gewoon er langs gaan en kijken of ze goed zijn). Binnen een week heb je voor 3 tot 400 euro 3 mooie bijna nieuwe buisjes (heb ik ook gedaan).
4. A CRT projector is, typically, very expensive. All things being equal, A CRT projector will command a much higher price that other types of video projectors, basically $10,000 on up for a suitable home theater CRT projector unit.
2e hands dus niet.
Ze zijn moeilijk af te stellen ook nog. Tweedehands zullen ze dan wel goedkoper zijn, maar ik wil niet weten hoeveel 3 beeldbuizen vervangen kost.Een OHP is mss het slechts qua beeld, maar vergis je niet, nog héél aanvaardbaar om films op te kijken, maar het laagst van onderhoudsprijs, stilte, en kostprijs bij defecten. Het is tevens eenvoudige techniek die je zelf kan begrijpen en repareren. Misschien is dat wel de reden om te gaan voor een OHP. Voorlopig that is.
Once you've seen one movie on a CRT, you'll never want to go back! Alle punten zijn hierboven aan bod gekomen.

Daarnaast is een contrast-ratio van 300:1 echt ONacceptabel voor films...
EN tot nu toe is een CRT projector de enige echte methode om 1080i films goed te bekijken (tel de haartjes films :P)

Never nooit meer kijk ik films op TFT projectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Toch zul je veel geluk moeten hebben om een goedkope CRT-projector te vinden. Een CRT-projector vergelijken met een DIY-projector is als een Porsche met een LADA vergelijken. De vergelijking is gewoon te extreem, extreem qua prijsverschil, en even extreem van beeldkwaliteitverschil. Zo'n CRT geval is enkel weggelegd voor de happy few, terwijl de gewone beamer al in de buurt van het betaalbare komt.
edit:
en ONacceptabel voor films, dat is bullshit uiteraard. Ok, een CRT doet het vele malen beter, maar wie stoort zich aan donkergrijs ipv zwart? Dat heb je op een gewoon TFT scherm ook, dus onacceptabel is wel een beetje overdreven ;).
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/contrast.JPG
Op die foto zie je de full range. Links ter referentie een stuk onbelichte muur (=zwart), onderaan zie je de donkergrijze balk (van het breedbeeld), welke dus belicht zwart is. En dan nog de witte letters. Als dat onaceptabel is dan ben je wel érg veeleisend.

[ Voor 46% gewijzigd door MMach op 13-10-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Even melden dat de eerste lamp doorgebrand is. Dat na een 3-4 maanden met de projector minstens 4u per dag aan. Nu gaat hij dus op de 2de lamp. Ik ga ook es beginnen rondkijken waar je die OHP lampen zou kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

MMach misschien is het een id om eens te kijken op www.firstlight.nl . Die verkoopt namelijk HQI verlichting, en kun je voor om en de nabij de 100 euri een 400W HQI verlichting aanleggen. 250W is ook voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb nu net even op Marktplaats gekeken en als het een beetje wil een Geha Top Vision S600 op het koppetje kunnen tikken. 12000 lumen volgens de specs!! (Not sure what it'll be after the mod)... 575W metalhalide lampje 1000 uur lamp life.

Nu heb ik net mijn NEC Multisync LCD1400M (salvage van computerbeurs, 60 euri) opengemaakt en gestript, en een groot deel van het display is gewoon te gebruiken. Echter een vijfde deel (pakweg) is onbruikbaar door de driverprint die nog naar het hoofdboard loopt... ik zat met 2 kabels die zodanig vastzaten dat ze op geen andere mogelijkheid verlegd kunnen worden. één 80-pins met RGB data voor het panel, en één 20-pins FFC kabeltje wat op het panel vastgesoldeerd zit en miezerig klein is, maar wel het panel van de nodige spanning voorziet!

Wat ik nu bedacht was: Als ik het beeld nou op zijn kant zet (dus een scherm van 768 x 1024) en dan het onderste deel niet zou gebruiken dan is het geheel nog redelijk kijkbaar. Maar dan zit ik dus wel met het probleem dat ik er niet normaal op kan desktoppen of kan gamen :(

Weet iemand een manier om je scherm in te krimpen tot een bepaalde grootte (tooltje oid?)? Zodat ik misschien toch nog een fatsoenlijk beeld kan maken op die OHP? Anders kijk ik binnenkort wel voor een nieuw scherm (15") uit de lijst of een tweedehandsje.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

De meeste TFT/Monitoren kun je mbv het menu (menu/settings knop op monitor) de breedte en hoogte instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

C.44 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:14:
De meeste TFT/Monitoren kun je mbv het menu (menu/settings knop op monitor) de breedte en hoogte instellen
Dat klopt, maar een shrink van 20% gaat dan toch echt niet lukken hoor :)

Heb er al naar gekeken en een 20-polig FFC kabeltje zou de boel netjes moeten verlengen. Alleen kijken hoe ik die aan het vastgesoldeerde kabeltje op het panel vastmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Media player clasic _/-\o_
Daarmee kan je heel makelijk het beel scalen met je numlck gedeelte opje toetsenbord. Zo kan je beij elke film de juiste aspect insttel. (terwijl we vroeger dat probleem niet hadden voor de breedbeeld tijd, terwijl nu juist daar door hoop op halfe resolutie draait :r ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FCC verlengkabel kopen, check www.farnell.com of nl ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Heb al een FFC extension besteld bij www.lumenlab.com... Farnell levert jammer genoeg alleen aan bedrijven of met een minimum orderbedrag van €50,--... Even mijn PayPal vullen en van de week het kabeltje bestellen bij LumenLab moet de oplossing zijn. Is een redelijk standaard 20-potertje.

En tot die tijd is MPC inderdaad wel een oplossing of ik draai de films gewoon (lekker tactisch) in een window ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Hmm, ik meende dat je met Nvidia drivers gewoon de boel kunt kantelen en scalen... Misschien een beetje offtopic maar is het niet een idee om een groot "bouw-je-beamer-topic" te starten, aangezien het daar steeds meer over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik weet niet of er in AVH misschien al een centraal topic over is. Modjes?

Overigens heb ik mijn beamertje hier ook werkend... nog niet optimaal maar ik heb verder geen licht aan in mijn kamer en ik kan alles prima zien door het strooilicht! 575W metalhalide... 12000 lumen... :9~

Wat ik hier nog moet doeni is de FFC even verlengen en alles een beetje netjes afwerken. Pics zal ik morgen wel even online zetten, als er al een beamertopic is in AVH anders is het inderdaad misschien een idee om er eentje te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Stoney3K schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:57:
Ik weet niet of er in AVH misschien al een centraal topic over is. Modjes?

Overigens heb ik mijn beamertje hier ook werkend... nog niet optimaal maar ik heb verder geen licht aan in mijn kamer en ik kan alles prima zien door het strooilicht! 575W metalhalide... 12000 lumen... :9~

Wat ik hier nog moet doeni is de FFC even verlengen en alles een beetje netjes afwerken. Pics zal ik morgen wel even online zetten, als er al een beamertopic is in AVH anders is het inderdaad misschien een idee om er eentje te beginnen.
Strooilicht verpest het beeld wel een beetje helaas, maar met 12000 lumen zou je beeld wel straf genoeg moeten zijn :Y) .
Ik ga alleszins geen DIY-beamertopic beginnen, want er zijn mensen die er veel meer van weten, dus ik ga mij niet begeven op het AVH-territorium ;) . Ik heb eigenlijk geen tijd, maar mijn guide daar die mag wel gebruikt worden, ik wil hem zelfs nog wat verbeteren hier en daar. Aan diegene die het topic zal starten: stuur maar een mailtje
Gr0wLiThE schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:25:
Hmm, in AVH is vast wel een beamertopic, maar het ging me meer om een topic voor DHZ beamers, aangezien Nmach zn topic daar nu juist mee vervuild wordt...
DIY=Do It Yourself = DHZ ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MMach op 17-10-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Hmm, in AVH is vast wel een beamertopic, maar het ging me meer om een topic voor DHZ beamers, aangezien Nmach zn topic daar nu juist mee vervuild wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toevallig liep ik van het weekend door de mediamarkt en zag wat beamers staan. was dat niet gewoon even duur geweest als een schoolbeamer en tft??? (ingestoken tijd endergelijke natuutlijk meegerekent)

Niks anders als hulde voor het geheel.
/me gaat kijken of zijn vriendin nog wat veranderingen in huis toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik online een beetje goeie overhead projektor bestellen.?

ik vind het soow vet dat ik ook al ben begonnen met maken van me banken
heb nog 1 17 inch crt staan die ik ingabouwen op de plek waar mmach het geluid gedeelte heeft zitten
alleen het word heel anders ingedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55
Zelfbouw LCD Projector (Lumenlab.com), is het wat?

hierzo link naar het topic avh over diy beamers

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik ook zo'n beetje alles behalve m'n OHP, en ik weet niet waar ik die nou kan kopen. Ik begreep dat de medium 524P goedkoop is en goedkope reservelampen heeft. Op marktplaats heb ik het even geprobeerd maar veel mensen reageren laat/geven je geen specs van de ohp, en ik heb al niet al te beste ervaringen met marktplaats. Ik denk dus dat ik gewoon voor een nieuwe ga. Alleen waar kan ik die nou kopen? (bijv medium 524p)

(ik ga em ws zo bouwen dat ik em ondersteboven kan hangen, dus dat wordt nog interessant :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een overheidsprojector zou je officecenter een keer moeten proberen of een betere kantoorwinkel.

Bij mij op het werk hebben ze er nog wel een paar staan. helaas mis ik een tft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:48
Even een tip voor iedereen die een overheadprojector wil hebben:

Ga een industrieterrein in de buurt op, ga de bedrijfjes stuk voor stuk langs en vraag of ze voor een (school?) project van jou nog oude overheadprojectoren hebben liggen, vaak gooien bedrijven dit soort dingen namelijk niet weg, maar ze zetten ze gewoon aan de kant, en die kun je voor een zacht prijsje overnemen.

(vraagt overigens wel een stukje brutaliteit om zomaar alle bedrijven binnen te lopen ;) )

Werkt vaak wel, ik heb zo al wel een en ander binnengehaald.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet met een bivakmuts en een honkbal knuppel proberen. Dat lukt meestal niet nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:30:
Niet met een bivakmuts en een honkbal knuppel proberen. Dat lukt meestal niet nml.
Oh, dus daarom lukte het de vorige keer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:02:
voor een overheidsprojector zou je officecenter een keer moeten proberen of een betere kantoorwinkel.

Bij mij op het werk hebben ze er nog wel een paar staan. helaas mis ik een tft
Dan koop je die paar op :9 en verkoopt ze weer aan mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:02:
Ik hoop dat we spreken over een overheadprojector.

Eén overheid per land is al meer dan genoeg :+ ze moeten nog niet in mijn kamer komen ;)
een OHP mag altijd toch nog lege muren ter beschikking :)

en mss is het handiger dat dit stilletjes aan een apart topic krijgt - ipv een offtopic aanvulling op een goeie mod.
(en ivm met gezochte OHP's: mss eens een inkoopactie regelen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:47
Lijkt me een goed idee, aangezien ik ook nog van plan ben om een diy ohp beamer te maken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Neem mijn guide (link in de startpost), converteer die naar mooier (universeler) Nederlands, upload de fotos erin (behalve mss de laatste), en je hebt de bijna perfecte startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hoog is die ohp nou?:)
kzou het graag willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:13:
Hoe hoog is die ohp nou?:)
kzou het graag willen weten :)
Ongeveer even hoog als een coolermaster stacker op wieltjes, een cm of 70

[ Voor 16% gewijzigd door MMach op 19-10-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap al die 2e hands methodes wel en die probeer ik ook, maar ik heb tot zover geen succes, en ik vroeg me af waar je het beste nieuwe OHP's kunt kopen (midden nederland). Er is namelijk vaak weinig te vinden over zulke office stores dus misschien hebbe jullie nog aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik heb afgelopen weekend ook maar een overheadprojector op de kop getikt, een Medium (3600 lumen), nu nog een geschikt 15" lcd, maar dat is zo makkelijk nog niet ( voor een beetje een goede prijs). In principe kun je toch alle tft's voor dit doel gebruiken? ( Ik weet dat er op o.a. TomsHardware een lijstje staat van geschikte tft's, maar wat maakt deze nou precies geschikt en andere tft's niet?)

[CM] Flightcase Mod

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste