[ZiP] Zetelmod in Progress

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 6.502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Als je het topic had gelezen had je gezien dat niet alle TFT's kunnen worden gebruikt omdat de meeste TFT's FFC issues hebben. Dan zie je door je projectie een flatcable heen lopen, en dat is niet wat je wilt. De TFT's in de lijst hebben dat niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je koopt een fcc verlengkabel, maar die zijn niet zo makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
Jeee:
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/AS3000.JPG
Nieuwe waterkoeling (Kingwin AS3000) ter vervanging van mijn andere(Kingwin AWC-1). Helaas is deze wel iets luider, maar tis nog altijd stiller dan met luchtkoeling. Wederom geen topset, maar daar zoek ik ook niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:53:
Jeee:
[afbeelding]
Nieuwe waterkoeling (Kingwin AS3000) ter vervanging van mijn andere(Kingwin AWC-1). Helaas is deze wel iets luider, maar tis nog altijd stiller dan met luchtkoeling. Wederom geen topset, maar daar zoek ik ook niet naar.
ik dacht dat dat een oude radio was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44

Soul__assasin

de Belbelg

kingwin is liev why dat leg ik binnen enkele weken wel eens uit kan enkel iets zeggen over CES beurs in Las vegas Cebit in hanover en mijn hobby er iets mee te maken hebben :)
enkele ingeweiden weten meer maar die moeten zwijgen

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vraagje, ik heb zo'n oude beamplaten liggen (Z/W slechte res.) nu wil in een van die dingen een TFT bouwen zodat ik ook een projectorplaat heb, de overhead heb ik al geruime tijd op zolder staan dus da's geen probleem.

Het voordeel van die beamplaten is dat ze directe koeling al ingebouwd hebben omdat het echte beamplaten met TFT's waren (ooit).

Vraag is echter wel, zit er in deze platen ook UV bestendig glas, mijn gok is van wel, maar ik weet het niet zeker, kan ik dit ergens testen? Zoektocht online levert niet echt veel op...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubacker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-12-2024
Soul__assasin schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:38:
kingwin is liev why dat leg ik binnen enkele weken wel eens uit kan enkel iets zeggen over CES beurs in Las vegas Cebit in hanover en mijn hobby er iets mee te maken hebben :)
enkele ingeweiden weten meer maar die moeten zwijgen
Ssssst , nog niet te publiek maken :p

ik heb deze watercooling dus ook, en ze is al volledig gesloopt, ziet er netjes uit :)
Watercooling is zeer goed, en past zowat op alle sockets.
al goede ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Brubacker schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:05:
[...]

Ssssst , nog niet te publiek maken :p

ik heb deze watercooling dus ook, en ze is al volledig gesloopt, ziet er netjes uit :)
Watercooling is zeer goed, en past zowat op alle sockets.
al goede ervaringen mee ?
Ze koelt vrij goed, maar ze maakte teveel lawaai. Ik heb het al enkele uren de pomp+res eruitgehaald. Het grootste deel van het lawaai kwam namelijk door de resonantie van het res. Nu hangt de res dus buiten de unit, met een uiterst stil geluid als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over de watercooling: >:)
Zit hier alles bij? Dus ook de slangen?
Zit de VGA blok er ook bij?
En tot slot: Waar heb je hem gekocht? en hoe duur?

Dank je wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:20:
Even een vraagje over de watercooling: >:)
Zit hier alles bij? Dus ook de slangen?
Zit de VGA blok er ook bij?
En tot slot: Waar heb je hem gekocht? en hoe duur?

Dank je wel :*)
Alles is inclusief (te vinden op het internet overigens).
VGA&CPU blok, normaal gezien 160€ + verzendkosten, ik heb er minder voor betaald om allerlei redenen.

Trouwens, offtopic, nu ben ik bezig aan de achtergevel van mijn huis, dus geen zetelmodprogress meer voor een tijdje :z :
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Achtergevel.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woehoew gevelmodding ^^ opnieuw bezetten? of heus diascherm maken voor deze zomer?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:27:
woehoew gevelmodding ^^ opnieuw bezetten? of heus diascherm maken voor deze zomer?:p
^^ gevelmodding ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

ga je je gevel coolen met een prommie ? :P kwijl

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
The Zep Man schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:30:
Misschien is deze vraag al beantwoord (had het topic al wat doorgespit), maar welk merk/model is dat TFT-scherm? Had zelf ooit zo'n beamer in elkaar gezet, maar dat scherm ging kapot. Haal ik een ander scherm, is die hoekkabel tussen die twee printplaten tekort! |:(

Gelukkig had iemand anders nog wat aan dat scherm. Ik zou echter graag weten welk merk/model het is, zodat ik het is met een nieuw scherm kan proberen. :Y)

[edit]
Ik had eerder de tutorial moeten lezen. 8)7 Bedankt voor het schrijven. _/-\o_
Voor dat geld had je ondertussen al een beamer kunnen kopen. Zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Maken ze nog wel meer lawaai denk...

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
+ dat ze nog altijd duurdere lampen gebruiken en een minder tweak-gehalte hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het met zo'n platte OHP ook mogelijk zijn (zo'n M3 koffer ding)? Er zit een 400W lamp in.

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/a/e8/13303434.jpg

zou handig zijn ivm ruimtegebrek :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 22:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet dat kunnen jahoor, idee blijft zelfde gwoon dat de bak eronder weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik ben in de herfst vakantie ook met een tft op een OHP bezig geweest, vandaag afgerond moet alleen nog een mooie behuizing maken.

Een paar posts hier boven heeft er een het okver een tekorte hoek kabel, dat kan je gewoon verlengen.
Is wel onwijs klein dat smd gedoe. (foto van hoe ik het gedaan heb)

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• istrebitel
  • Laatst online: 15-07 04:26
@ Fragk, waar zit de lamp in dat ding? als ie bij het opklap spiegeltje zit, als ik me dan niet vergis, moet het licht eerst naar beneden en daar wordt het omhoog weerkaatst(dus moet t licht 2 keer door je TFT heen). en dan houd je nog weinig licht over om te projecteren.

succes iig

En als jullie nog een TFT moeten kopen let er wel op dat t geen breedbeeld 15" is :( dat bestaat namelijk ook nog...en ik heb er 1 8)7

istrebitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
C.44 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:55:
Over het kiezen van een 14" monitor kan ik heel kort zijn. Zeldzaam. Als je ze nog kan vinden, zijn ze meestal uitgerust met een natice resolutie van 800x600. Op zich nog meer dan genoeg om films op te kijken maar om te desktoppen word het al wat minder ;) Maar vooralsnog, 1024x768, 350-450:1 contrastratio en geen FFC Issues... begin maar te zoeken, zeldzaam ;)
Ik heb een standaard 15" TFT scherm van een Dell optiplex, hoe bruikbaar issie voor een beamer??
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:07:
Zou het met zo'n platte OHP ook mogelijk zijn (zo'n M3 koffer ding)? Er zit een 400W lamp in.

[afbeelding]

Die zijn imho écht makkelijker....alleen waarschijnlijk wel duurder :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
istrebitel schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 08:44:
@ Fragk, waar zit de lamp in dat ding? als ie bij het opklap spiegeltje zit, als ik me dan niet vergis, moet het licht eerst naar beneden en daar wordt het omhoog weerkaatst(dus moet t licht 2 keer door je TFT heen). en dan houd je nog weinig licht over om te projecteren.
Ik zou zelfs meer zeggen: doordat je TFT niet vlak tegen de spiegel ligt, zal het beeld op niets trekken (alleen in het midden zal het nog meevallen), want het licht voor een pixel aan de rand is eerst gefilterd geweest door een pixel wat dichter bij het midden...dus dubbel beeld met een verschuiving afhankelijk van de afstand tot het midden...niet bruikbaar dus. (als het idd met een spiegel werkt)

[ Voor 16% gewijzigd door naftebakje op 26-10-2005 10:32 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-08 02:39
naftebakje schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:30:
[...]

Ik zou zelfs meer zeggen: doordat je TFT niet vlak tegen de spiegel ligt, zal het beeld op niets trekken (alleen in het midden zal het nog meevallen), want het licht voor een pixel aan de rand is eerst gefilterd geweest door een pixel wat dichter bij het midden...dus dubbel beeld met een verschuiving afhankelijk van de afstand tot het midden...niet bruikbaar dus. (als het idd met een spiegel werkt)
Dan zou het normaal toch ook niet werken als je een gewoon doorzichtig papier met tekst erop legt of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• istrebitel
Dan zou het normaal toch ook niet werken als je een gewoon doorzichtig papier met tekst erop legt of zie ik dat verkeerd?
ik weet t niet, t pricipe van een projectie op een muur, daar wil je alles geprojecteerd hebben. Dan baal je als een lichtstraal door de ene pixel heen gaat en door een andere dr weer uit

bij zo'n transparantje wil je alleen de letters hebben en de rest maakt niet uit.maar hier maakt t niet uit, t licht gaat door t transparante deel en op de terug weg noor een letter heen(licht stralen die op de heenweg door een letter heen gaan komen denk ik niet door de laatste lens heen(de kleine bijd e spiegel) want die lamp straalt licht in alle kanten uit.

Ook moet t licht eerst door de 2 fresnel lenzen heen, ik denk(weet ik niet zeker) dat er een spiegel onder zit die licht gekromt is(ik heb t geprobeerd te tekenen maar kom er niet echt uit |:( )

maar ik kan t natuurlijk ook helemaal mis hebben

istrebitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
Liquid-Man schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:21:
[...]

Een transparantvelletje heeft een verwaarloosbare dikte, omdat het vlak tegen de spiegel zit zal er geen verschuiving zijn van het projectiebeeld. Je LCDscherm wil je toch op enkele mm van de spiegel leggen, zodat er lucht kan passeren en de LCD niet te warm wordt. Das héél wat meer afstand dan de dikte van een transparantvelletje.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartenkaat/_Tweakers/OHP.GIF
Rood is de spiegel, het witte vlak erboven je transparantvelletje, het blauw een LCD. Van het (gele) lampje vertrekken 2 lichtstralen naar beneden. Je kan goed zien dat de verschuiving veel kleiner is wanneer er een velletje vlak boven de spiegel ligt, dan wanneer je een LCD gebruikt die wat verder van de spiegel afstaat.
(sorry voor de slechte prent, is mijn eerste tekening met autocad, en de verhoudingen kloppen niet echt)

[ Voor 31% gewijzigd door naftebakje op 26-10-2005 20:13 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
naftebakje schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:50:
[...]

Een transparantvelletje heeft een verwaarloosbare dikte, omdat het vlak tegen de spiegel zit zal er geen verschuiving zijn van het projectiebeeld. Je LCDscherm wil je toch op enkele mm van de spiegel leggen, zodat er lucht kan passeren en de LCD niet te warm wordt. Das héél wat meer afstand dan de dikte van een transparantvelletje.
[afbeelding]
Rood is de spiegel, het witte vlak erboven je transparantvelletje, het blauw een LCD. Van het (gele) lampje vertrekken 2 lichtstralen naar beneden. Je kan goed zien dat de verschuiving veel kleiner is wanneer er een velletje vlak boven de spiegel ligt, dan wanneer je een LCD gebruikt die wat verder van de spiegel afstaat.
(sorry voor de slechte prent, is mijn eerste tekening met autocad, en de verhoudingen kloppen niet echt)
Waarom zou de TFT warm worden? De lamp zit mijlen verderop? (ie niet onder de lens) Je kunt gewoon een fannetje eroverheen laten blazen....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Millegrijs, al mijn dure knopkes voor mijn CCFL's zijn gemold :( . Iemand die languit in de zetel de plank achteraan (stond er schuin tegen) met zijn voet omvergeduwd heeft. Geen 1 keer, maar 2 keer. Nu ja, potje breken is potje betalen.
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Gemold.JPG
Maar zoals je kan zien komt er weer volk vandaag, geen tijd om te treuren over het verlies ;)
Edit ;)
iedereen is weg (na The Ring 1 en Final Destination 2)
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Gemold2.JPG

en @diegene met al dat FFC soldeerwerk: icredible job _/-\o_ . Ik zou het niet kunnen dat prutssoldeerwerk.

[ Voor 28% gewijzigd door MMach op 27-10-2005 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Stijl :) Vind hem nog steeds vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Echt té koewl gewoon! Ik blijf erbij... _/-\o_
Ik ga eens serieus kijken hoe ik mijn zooi ga inrichten en modden en bouwen en slopen en kopen... :9

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor jullie snelle reacties! (Rey Nemaattori naftebakje en istrebitel ;) )
ik ga denk ik maar voor een andere. Ik kan er nu een kopen nml de Famulus 800. Die heeft een 800W (!!) halogeenlampje. Nou vond ik dat wel bizar veel, aangezien de meeste tussen de 250 en 500 watt hebben. Ik vraag me dan ook af, zijn deze lampjes niet bijzonder duur en levert het geen probleem om met hitte of op een andere manier beschadiging van het tft? ik heb van de huidige eigenaar deze info:

De lamp is van OSRAM , 220Volt en 800 Watt, typenummer: 64571

edit: ik heb al ergens gevonden waar ik hem kan bestellen voor 30 (incl verz) eypo. Nou is dat best veel maar niet onoverkombaar ofzo. Mij gaat het nu nog om de vraag, levert zo'n hoog wattage (behalve een hoge stroomrekening :P) nog problemen op? Of misschien wel een heel helder beeld?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Rey Nemaattori schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:15:
[...]

Waarom zou de TFT warm worden? De lamp zit mijlen verderop? (ie niet onder de lens) Je kunt gewoon een fannetje eroverheen laten blazen....
Je moet ook rekening houden met stralingswarmte, en ik zou over de lamp geen fannetje laten blazen. Dan knalt de lamp gewoon stuk vanwege warmteverschil en dus spanning in het glas. Je kunt echter wel over de TFT een fannetje laten blazen... wel nodig, maar ook daarmee kun je het gebruikt van een uv/ir filter niet elimineren.

Die Dell optiplex is dat een fleptop ? Zo nee, zoek het dan op in de lijsten met schermen op de links die ik al eerder gepost heb (hooguit 1 pagina terug). Zo ja, vergeet het maar, niet zonder heavy modding. Als het een tft is uit een fleptop heeft ie een speciale vga controller nodig, geen standaard vga kaart met vga/div aansluiting.

Wanneer het nu een gewoon normaal tft is (geen fleptop tft) en je komt je tft niet in een lijst/tabel tegen, dan kun je evt het tft openschroeven en kijken of je het tft paneel zelf (zonder electronica minimaal haaks op de electronica kan zetten. Lukt dat dan kun je je tft gebruiken in een beamer. Het kan echter ook zijn dat er een (of meerder) (meestal bruine) plastic strips (FFC kabels genaamd) aan een 2e zijde van het tft paneel zitten. Die zou je evt kunnen verlengen, maar gaat je niet garanderen dat het daarna ook daadwerkelijk werkt.

Ga er iig niet zelf aan zitten solderen als je FFC kabels te kort zijn. Ik heb op die manier mijn tft naar z'n grootje geholpen, sad but true. Beste kun je gewoon kijken op marktplaats naar een tft wat je in 1 van de lijsten tegenkomt en waar dan bij staat (in de lijst) dat het scherm geen FFC issues heeft en ook geen FFC verlengkabels nodig heeft. Dan zit je namelijk gewoon goed.

Ga ook geen schermen kopen met dode pixels want dat ga je in een projectie dus heel hinderlijk zien.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:07:

[afbeelding]

Ik meen laatst op het diyprojector.nl forum te hebben gelezen, dat dit dus niet kan. Had er geloof ik mee te maken dat het licht dan twee keer door het tft moet, en aangezien een tft maar voor 80%(zoiets) licht doorlaat, werkt het dan niet.

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet nu dat die platte niet werkt nee, maar misschien heb je wel een antwoord op m'n vraag in m'n laatste reply ;) er was inmiddels al uitgelegd dat zo'n platte niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Is het niet vet om nog een paar magma/lava lampen te kopen? Die geven altijd wel een leuk effect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
syo schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:55:
Is het niet vet om nog een paar magma/lava lampen te kopen? Die geven altijd wel een leuk effect :D
http://gathering.tweakers...message/24063392#24063392 8) . Heb ik dus al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dit topic nu voor het eerst en mijn eerste indruk was: {...} WOOOOOW!!!! Dit is GAAF !!! :D :D

Echt respect gast!! Te vet gemaakt gewoon..Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Waarom niet FFC kabels zelf verlengen? Het is bij mij een kabel van maar 9 aansluitingen... als je 'n beetje redelijk kan solderen met vaste had (yes gelukkig kan ik dat redelijk :P ) dan moet het toch wel te doen zijn?

Ik moet alleen 's kijken of mijn scherm nog werkt, vorige week heb ik 't uit elkaar gedraait om 's te loeren, maar na het in elkaar draaien kreeg ik nog alleen maar streepjes op beeld... :X

Denk dus dat een van de datakabels niet goed of niet goed in zijn connector, had geen zin meer om te kijken 't was al laat...

Ik ga mijn TFT gewoon in zo'n oude beamplaat bouwen :)
Waarom? Waarom zou ik gaan klooien met allerlei lossen rommel als ik een bijna kant en klare behuizing heb mét ingebouwde koeling, waarschijnlijk ingebouwd UV glas en aansluitingen e.d. die eral in zitten :)

Ik heb er twee, eentje met een vage fan of 3 aan de zijkant en eentje met turbo koeling, 't is ook een kleurenscherm die, er zit een soort koeltrommel aan de zijkant die lucht over de hele breedte van de plaat blaast, werkt prima. Ik heb zitten meten als het goed is moet mijn TFT'tje daar nét inpassen. Moet ik misschien een kant slopen om daar de verticale electronica voor het scherm in te laten passen, maar het komt goed :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is ook af! zie http://www.edgardebruin.com/lazy-index.php?file=beamer/ voor wat foto's. De foto's zijn een beetje vreemd want in werkelijkheid is hij veel scherper en is het contrast groter. Ik denk dat het wazig lijkt door de lange sluitertijd, maar het is niet mijn fototoestel dus ik ga me daar ook niet in verdiepen. Maar hij werkt en damn het ziet er wreed uit! Er komt nog ff een nettere behuizing van mdf omheen (dus printplaatjes weggewerkt, geen strooilicht, geen rare enorme fan ervoor), lexaan ertussen, en dan wordt ie met een vga verlengkabel aan de andere kant van de kamer gezet. Ik heb een bank naar mn kamer gezeuld en er komt nog als het goed gaat een koelkastje + magnetron bij voor koud bier en verse popcorn :Y) Als het zover is laat ik nog wel wat foto's zien. En bedankt voor de hulp in dit topic he ;)
edit: voor als iemand het zich afvroeg: tft -> FX70 pavillion van HP (70 euri 2e hands) is dus prima te gebruiken hiervoor. OHP was de Famulus 800 met een 800watt (!) halogeenlampje. Die kreeg ik voor 75 euri. met wat materiaal vind ik ong 170 euro een prima prijsje ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Moet zon beamer per see met TFT scherm, kan niet gewoon mt een 2ehands lcdtje (zal wel dom zijn maar goed)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• istrebitel
Hey MMach, waar heb jij je muur mee beschilderd? glasvezel verf iets :? vond ik met t zoeken maar dat snapte ik niet helemaal, en hoe duur was dat ongeveer?

prachtig beeld in ieder geval!

en aan

@Fragk: mooi ding zeg, alleen 800 watt, hoe warm is het in die kamer als jij een uurtje een film zit te bekijken?? of valt t allemaal wel me?

@DonMetal: LCD en TFT t kan alle twee, werkt allebei met een glazen plaat waar licht door valt(of dat nu en OHP is of 2 CCFL's(dacht ik dat ze heten)

istrebitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:03:
Die van mij is ook af! zie http://www.edgardebruin.com/lazy-index.php?file=beamer/ voor wat foto's. De foto's zijn een beetje vreemd want in werkelijkheid is hij veel scherper en is het contrast groter. Ik denk dat het wazig lijkt door de lange sluitertijd, maar het is niet mijn fototoestel dus ik ga me daar ook niet in verdiepen. Maar hij werkt en damn het ziet er wreed uit! Er komt nog ff een nettere behuizing van mdf omheen (dus printplaatjes weggewerkt, geen strooilicht, geen rare enorme fan ervoor), lexaan ertussen, en dan wordt ie met een vga verlengkabel aan de andere kant van de kamer gezet. Ik heb een bank naar mn kamer gezeuld en er komt nog als het goed gaat een koelkastje + magnetron bij voor koud bier en verse popcorn :Y) Als het zover is laat ik nog wel wat foto's zien. En bedankt voor de hulp in dit topic he ;)
edit: voor als iemand het zich afvroeg: tft -> FX70 pavillion van HP (70 euri 2e hands) is dus prima te gebruiken hiervoor. OHP was de Famulus 800 met een 800watt (!) halogeenlampje. Die kreeg ik voor 75 euri. met wat materiaal vind ik ong 170 euro een prima prijsje ;)
Netjes :7 . ik weet hoe moeilijk die dingen te fotograferen zijn.
Next thing to do for you: BSPlayer openen/installeren en wat prutsen met de Color Controls (Contrast op 1.3 en saturation op 1.1, en ziedaar, subliem beeld met schitterende kleuren) Om de Color controls te gebruiken moet ge wel VMR-9 of zoiets kiezen om uw beeld te renderen.
istrebitel schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:17:
Hey MMach, waar heb jij je muur mee beschilderd? glasvezel verf iets :? vond ik met t zoeken maar dat snapte ik niet helemaal, en hoe duur was dat ongeveer?
Mijn muur is behangen met glasvliesbehang (dit is glasvezelbehang zonder patroon, gewoon strak). Daarna geschilderd met fixatieverf om de glasvezels te fixeren (glasvezels zijn nogal gevaarlijk als je ze inademt) en daarna nog een laagje De Keyn witte plafondverf.
Glasvlies is duur,fixatieverf niet zo, en die De Keyn verf ook redelijk duur. Exacte prijzen weet ik niet meer, maar ik kan wel zeggen dat mijn kamer exact 783€ gekost heeft aan materiaal (dus puur de renovatie:nieuwe vloer, elektriciteitsdraad, gatenvuller, verf, etc.) Verder heeft het mij 19 dagen non stop(@14u per dag) werk gekost om van dit ( :r :o ):
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Voor1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Voor2.JPG
Naar dit te geraken ( O+ ):
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Na1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Na2.JPG
Met een beetje inzet raak je dus al een eind verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Damn man! Mijn complimenten! Dat was hard nodig geweest! :9~ :P

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 30-10-2005 15:12 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahah, ja het wordt behoorlijk sauna niveau hier, maar ik zet gewoon lekker m'n ramen open. Ik heb bsplayer al ja dus ik zal zo ff kijken naar die settings, bedankt voor de tip :> Je kamer ziet er goed uit. Wat me opvalt is dat het zo moeilijk is lexaan (of een ander goed uvwerend filter) te vinden dat geschikt is :'( Ik woon hier in een kutdorpje waar ze alleen gewoon plexi hebben bij de OBI klusmarkt. Hebben ze het wel bij de grotere gamma/praxis filialen? (voordat ik er zelf heen kar, heb geen auto ofzo dus is wat minder makkelijk voor mij).

edit: vreemd, bij mij verandert er niks bij die settings, ik denk dat ik bsplayer maar eens opnieuw moet installeren. nog een keer edit: ik zie nu dat het op m'n CRT wel werkt, maar op mn beamer (gebruikt als verlengde desktop) werkt het niet :(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:46:
hahah, ja het wordt behoorlijk sauna niveau hier, maar ik zet gewoon lekker m'n ramen open. Ik heb bsplayer al ja dus ik zal zo ff kijken naar die settings, bedankt voor de tip :> Je kamer ziet er goed uit. Wat me opvalt is dat het zo moeilijk is lexaan (of een ander goed uvwerend filter) te vinden dat geschikt is :'( Ik woon hier in een kutdorpje waar ze alleen gewoon plexi hebben bij de OBI klusmarkt. Hebben ze het wel bij de grotere gamma/praxis filialen? (voordat ik er zelf heen kar, heb geen auto ofzo dus is wat minder makkelijk voor mij).

edit: vreemd, bij mij verandert er niks bij die settings, ik denk dat ik bsplayer maar eens opnieuw moet installeren. nog een keer edit: ik zie nu dat het op m'n CRT wel werkt, maar op mn beamer (gebruikt als verlengde desktop) werkt het niet :(
Heeft vast en zeker te maken met overlaysettings. Je zal eens moeten prutsen met de 2D opties van je grafische kaart denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat deed ik al. Ik stel het nu gewoon in bij overlay (overlapping heet dat hier, lekker NL :) ) Daarmee kan je ook contrast,gamma,brightness enzo instellen, dus ik denk dat dat hetzelfde effect heeft. Ziet er inderdaad beter uit. Wel maf dat hij t niet doet gewoon in bsplayer, maarja het werkt.
edit: heb jij eigenlijk ook dat het de verlengde is van je monitor, of mirror jij je monitor?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddeeeeh, netjes gedaan jongen! Kan ik morgen ff komen kijken? Ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he man! natuurlijk kan da, spreken wel af op school. maar gaat beetje offtopic he. FF op topic: weet iemand de shortcut om een windowtje in windows te bewegen met je keyboard, heb ik even nodig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:50:
ja dat deed ik al. Ik stel het nu gewoon in bij overlay (overlapping heet dat hier, lekker NL :) ) Daarmee kan je ook contrast,gamma,brightness enzo instellen, dus ik denk dat dat hetzelfde effect heeft. Ziet er inderdaad beter uit. Wel maf dat hij t niet doet gewoon in bsplayer, maarja het werkt.
edit: heb jij eigenlijk ook dat het de verlengde is van je monitor, of mirror jij je monitor?
Ik neem geen extended desktop, maar ik clone mijn desktop. Veel handiger. Dus gewoon het zelfde beeld op beide schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:06:
he man! natuurlijk kan da, spreken wel af op school. maar gaat beetje offtopic he. FF op topic: weet iemand de shortcut om een windowtje in windows te bewegen met je keyboard, heb ik even nodig :9
Je kan wel je muis besturen met numpad:

http://www.xs4all.nl/~zwi...se_download.html#Download

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Kan ook met windows... Configuratiescherm, Toegangkelijkheidsopties, Tabblad muis, Muistoetsen gebruiken aanvinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd genoeg zie ik dat niet zitten in de ati drivers ? (clone monitor) Heb ik daar een tooltje voor nodig? (ben naam ff kwijt, ik weet dat er zo een veel gebruikt wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:58:
vreemd genoeg zie ik dat niet zitten in de ati drivers ? (clone monitor) Heb ik daar een tooltje voor nodig? (ben naam ff kwijt, ik weet dat er zo een veel gebruikt wordt)
het vinkje bij bureaubladeigenschappen naast 'de desktop uitbreiden naar deze monitor' uitzetten, gaan naar je catalyst center. Dan staat je 2de monitor disabled normaal. ga je naar het tabje van de displays manager . Dan staat er een monitortje bij je primaire monitor, en daaronder staat de gedisablede monitor. Klik op het monitor icoontje van uw projector(2de beeldscherm), en sleep het in het vakje rechts van uw actieve monitor. Nu komt er een snelmenutje dat je de kans geeft om te clonen.

[ Voor 4% gewijzigd door MMach op 31-10-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je hulp! Probleem is alleen, dat ik zelf op m'n CRT een resolutie van 1280x1024 gebruik, en de tft van de beamer native 1024*768 heeft. Dus als ik dezelfde resolutie forseer wordt het beeld lelijk, en als ik hem op 800x600 of 1024*768 zet, dan gaat het beeld als het ware scrollen zodra ik m'n muis richting de rand van het scherm beweeg. (ik gebruik wel es 800x600 omdat dan in ieder geval alles in beeld is, bij 1024*768 vallen er wat randjes buiten de beamer). En bij film geeft hij dus alleen op m'n crt beeld.

Als ik dan m'n tft van m'n beamer als primary instel, doet de video er wel. Maar als ik dus video fullscreen doe dan krijg je dus maar een deel van de video (hij gaat dan namelijk op 1280x1024). Mijn enige oplossing is nu om beide monitors dezelfde resolutie te geven (of de video windowed te draaien). Hoe heb jij dit aangepakt? Of heb jij ook gewoon een 1024*768 monitor? Ik vind het namelijk wel een erg grove resolutie voor m'n crt, 1024*768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn Ati Mobilty Radeon 9600 heb ik meerdere schema's met sneltoetsen. Kun je het niet zo instellen dat je met een speciaale sneltoets overschakelt op 1024 * 768? Das wel makkelijk als je dan snel over wilt schakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou wel handig zijn... waar kan jij die sneltoetsen instellen? Misschien moet ik toch maar eens drivers met catalsyst control center gaan installeren. ;) Maar ach ja het werkt, nu moet ik alleen wel steeds resolutie en primair/secundair wisselen. (of ik doe zoals ik had, verlenging van desktop, maar als mirror goed werkt is het wel wat handiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monitor eigenschappen > Instellingen > Geavanceerd > Weergaves (speciaal Ati symbool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, daar kreeg ik het ook al voor elkaar om het beeld te klonen ipv te verlengen... maar zoals ik al zei werkte dat niet ideaal, en bovendien kon ik net met geen mogelijkheid terug naar 1280 op deze crt, alleen door te rebooten met de kabels van de beamer eruit 8)7 Niet echt ideaal dus. Ik ga nog ff kijken wat het beste werkt, als iemand nog suggesties heeft zijn ze welkom ;) maar ook bedankt voor de hulp DesertStorm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Nounou, mijn externe schijf van 120GB (Maxtor One Touch) die opgestuurd was voor garantie is terug.
De lieverds van Maxtor hebben een One Touch 160GB teruggestuurd. Nu komt mijn totaal aan discspace op een nette 700GB. Binnenkort komt er nog een 300GB Diamondmax 10 bij (bijna alles staat nu vol met films ed), en dan is de TB eindelijk bereikt. :)
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Schijf.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door MMach op 03-11-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je baluuhh natuurlijk! ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Ik ben niet zo'n modder en ook niet zo'n klusser, maar dit is echt de ideale oplossing lijkt het. Mijn vraagjes:

- wat is een goed merk overhead projector? 3M kom ik veel tegen. Waar moet je op letten? Wat zijn ANSI Lumen precies? Ik snap dat het met de lichthoeveelheid te maken heeft maar is meer beter of juist niet?

- Hoe sloop je een TFT scherm verantwoord? Jammer dat MMach niet meer aandacht in de startpost heeft besteed aan het modden van de OHP en het modden van het tft scherm.

- Wat voor beeld geeft een OHP nou? Vergelijkbaar met een goedkope beamer of beter? Of is het het eigenlijk net niet...

Dit wil ik ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Misschien heb je hier wat aan :) En hoe meer ANSI lumen hoe feller je lamp volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Acolyte schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:01:
...

- Hoe sloop je een TFT scherm verantwoord? Jammer dat MMach niet meer aandacht in de startpost heeft besteed aan het modden van de OHP en het modden van het tft scherm.
...
Lol, als je goed had gekeken, dan had je de link in de startpost gezien die exact dit deel van het modden beschrijft. De how to voor de self made beamer.(zelfs ook door mij geschreven) ;)
ziehier, nogmaals: http://www.uni-log.nl/Howto_Self_made_beamer.zip
edit: zie ook hierboven

[ Voor 5% gewijzigd door MMach op 03-11-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

MMach schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:38:
[...]

Lol, als je goed had gekeken, dan had je de link in de startpost gezien die exact dit deel van het modden beschrijft.
Je hebt helemaal gelijk :) Excuses. Ik had dacht ik toch redelijk goed de startpost doorgelezen maar dat over het hoofd gezien. Wel puik werk dit. Klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he, ik zit hier lekker te genieten van m'n beamer, maar ik heb nog een vraagje, nml: ik heb zelf een OHP met een lens van ong 24 bij 24 cm, hierdoor past het hele beeld er in de hoogte op maar in de breedte vallen er een paar cm's buiten. Zijn er nou grotere OHP's ? En welk formaat heb jij MMach? (gister hooligans gekeken erop, goeie film! :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
Ik had hier nog niet gepost. Maar ik wil hierbij even mijn respect betuigen. Je bent met een onwijs mooi project bezig en voor zover ik dat kan beoordelen heb jij de skills om hier een prachtig eindproduct van te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
418O2 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 03:58:
Ik had hier nog niet gepost. Maar ik wil hierbij even mijn respect betuigen. Je bent met een onwijs mooi project bezig en voor zover ik dat kan beoordelen heb jij de skills om hier een prachtig eindproduct van te maken!
Dit doet altijd wel plezier :D . Thnx voor het complement
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:46:
he, ik zit hier lekker te genieten van m'n beamer, maar ik heb nog een vraagje, nml: ik heb zelf een OHP met een lens van ong 24 bij 24 cm, hierdoor past het hele beeld er in de hoogte op maar in de breedte vallen er een paar cm's buiten. Zijn er nou grotere OHP's ? En welk formaat heb jij MMach? (gister hooligans gekeken erop, goeie film! :*) )
OHP's moeten voldoen aan bedrijfsstandaarden. Daardoor zijn alle fresnellenzen bij dit soort modellen bijna even groot( tss 14" en 14.5"). Ik heb hetzelfde als jij voor, links/rechts een centimetertje beeld weg. Enige oplossing is een fresnel zonder hoeken af monteren. Je kan dat kopen, maar ik zou niet weten waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, als ik geen hoekjes zou hebben zou ik nog beide kanten ong 3 cm kwijt zijn. Dat vind ik best veel. Het geeft niet voor film maar voor andere dingen kan het wat onhandig zijn (dan zet ik em wel op 800x600 en dan center ipv stretch). Maargoed, ik mag niet klagen natuurlijk :p Ik ga nog een mooie behuizing maken van mdf (plan is apple style, maar ik weet niet of ik daar de moeite voor kan opbrengen ;) ). Zal wel ff een foto'tje geven als ik klaar ben. Heb al vga kabel van 5 meter binnen (voor de mensen die het zich afvragen, verlies is niet te merken) en een tafeltje voor de beamer getimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Voor het softwarematige gedeelte van 2 monitoren moet ik toch echt even 2 tools aandragen:

Ultramon
Nesteld zich in je taakbalk en zorgt er voor dat je voor elke monitor relaxed resoluties, hz etc. kan instellen. Een must-have voor elke multimonitor en beamer user dus...

TVTool
Zorgt er voor dat je op kaarten waar je officieel geen clone op kan draaien (oa GeForce4 series) toch clone kan draaien door een forcering van de chipset. Niet echt veel mee gewerkt en dus niet veel ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Offtopic, another MMach Production:
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/GevelVoor.JPG
Na de MMach touch (met de hulp van één van de zussen)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/GevelNa.JPG
:*)
Niet perfect, maar toch een merkbare vooruitgang ;) .

Nu kunnen we weer rustig verdergaan met zetelmodden, of het volgende project, de kamer boven mijn kamer transformeren in loungebar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Zo dat is opgeknapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

voor de zoveelste keer prachtig _/-\o_ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Ik had toch ook nog ff een vraagje. Ik ben zelf nu ook voorbereidingen aan het treffen om dit te realiseren maar: waar in Groningen (stad) kun je terecht voor een beetje betaalbare OHP's? 2ehands zijn ze allemaal veel te duur vind ik of is de lamp niet sterk genoeg vind ik en ik moet er bovendien een pokke end voor reizen.
15" schermen zijn trouwens ook duur :/ zelfs 2ehands moet je niet aankomen met minder dan €100 geloof ik...

Maar goed, een OHP dus in Groningen? Ahrend heb ik al gevonden maar de OHP van 3M die 4000 lumen geeft is €300+ :/ beetje jammer. Nu hoef ik geen 4000 lumen maar 2000 is niet echt lekker voor als je bij invallend licht ook wilt kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11:25
Wat een ongelooflijk project zeg! Zou zelf ook wel zo'n opstelling willen voor m'n toekomstige kamer Maar hoe heb je alles bekleed/gestoffeerd? Sla je de stof over de randen heen, en niet je het dan vast met een nietpistool? Of lijm je het ofzo? Je zal het vast wel hebben uigelegd maar ik kan het nergens vinden...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
inquestos schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:03:
Wat een ongelooflijk project zeg! Zou zelf ook wel zo'n opstelling willen voor m'n toekomstige kamer Maar hoe heb je alles bekleed/gestoffeerd? Sla je de stof over de randen heen, en niet je het dan vast met een nietpistool? Of lijm je het ofzo? Je zal het vast wel hebben uigelegd maar ik kan het nergens vinden...
Meestal word dat geniet ja. Gewoon even de stof een keertje extra omslaan zodat het niet gaat rafelen enzo en dan een hele zooi nietjes erin jassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
ajampaniki schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:22:
[...]

Meestal word dat geniet ja. Gewoon even de stof een keertje extra omslaan zodat het niet gaat rafelen enzo en dan een hele zooi nietjes erin jassen.
idd, de stukken die later intensief belast worden niet je beter vast, zoals stof gespannen over schuim. Andere dingen lijm je soms beter. zoals de binnenkant van de armsteun enzo.
En oh ja, die mensen die de stelling voor de achtergevel hebben (BonneTrading) ter beschikking gesteld (gratis zelfs _/-\o_ ), kennen iemand die wel voor mij inox wil lassen. Dus het ziet er naar uit dat de bierfriego ooit wel afgewerkt zal raken.

[ Voor 22% gewijzigd door MMach op 07-11-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:14:
Ik had toch ook nog ff een vraagje. Ik ben zelf nu ook voorbereidingen aan het treffen om dit te realiseren maar: waar in Groningen (stad) kun je terecht voor een beetje betaalbare OHP's? 2ehands zijn ze allemaal veel te duur vind ik of is de lamp niet sterk genoeg vind ik en ik moet er bovendien een pokke end voor reizen.
15" schermen zijn trouwens ook duur :/ zelfs 2ehands moet je niet aankomen met minder dan €100 geloof ik...

Maar goed, een OHP dus in Groningen? Ahrend heb ik al gevonden maar de OHP van 3M die 4000 lumen geeft is €300+ :/ beetje jammer. Nu hoef ik geen 4000 lumen maar 2000 is niet echt lekker voor als je bij invallend licht ook wilt kunnen kijken.
Zoals ik al zei heb ik voor 75 euri een OHP en voor 70 euri een TFT gekocht. Je moet gewoon even geduld hebben met marktplaats, je kan daar ook zoeken binnen provincie of binnen een bepaalde straal van jouw postcode. Je moet gewoon even wachten tot er iets moois voorbij komt wat niet te ver weg is. Met de tft had ik wel wat mazzel, een vriend van me had er een 2e hands te koop. Maar daarvoor geld denk ik gewoon hetzelfde verhaal. Geduld is een schone zaak :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
FF 2 vraagjes over die beamer:
Hoeveel lumen wordt zo aangeraden? 2000 lijkt me te weinig, maar 4000 is dan weer teveel van het goede. Ik kan best het een en ander afsluiten hier, maar er komt nog steeds wel licht binnen in de kamer door de ramen.

Enne, je hebt het in de tutorial over uv-straling, en dat tft schermen plastic hebben, wat dan aangetast wordt, maar heeft elke ohp nou uv-straling, of maar een bepaald deel, en waaraan kan je dat dan zien?

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Tha Ertenal schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:23:
FF 2 vraagjes over die beamer:
Hoeveel lumen wordt zo aangeraden? 2000 lijkt me te weinig, maar 4000 is dan weer teveel van het goede. Ik kan best het een en ander afsluiten hier, maar er komt nog steeds wel licht binnen in de kamer door de ramen.

Enne, je hebt het in de tutorial over uv-straling, en dat tft schermen plastic hebben, wat dan aangetast wordt, maar heeft elke ohp nou uv-straling, of maar een bepaald deel, en waaraan kan je dat dan zien?
2000 lumen, waar een heel stuk minder van overblijft, is voldoende voor een _volledig_ verduisterde kamer (zoals hier). Lumen kan je nooit teveel hebben, dus 4000 lumen is niet echt overkill of zo.

Elke gloeilamp zendt uv stralen uit, dus elke OHP zendt uv uit, it's that easy.

• MMach
Zo, we kunnen er weer tegen voor bijna een jaar :) .
Net 2 reserve OHP halogeenlampen gekocht bij een lampenwinkel in Gent.
Het heeft mij 7,10€ het stuk gekost (250W, 24V).
Via internet was het 3.99€ het stuk (excl btw), minstens 5 aankopen en 25€ verzendkosten.
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Lampen.JPG
Trouwens aan alle mensen die nog op zoek zijn naar een OHP. Sfinx.be bestaat nog, maar heet nu dialog.be Als je dus echt geen OHP kan vinden op de marktplaats, koop dan een nieuwe. Nieuwe modellen zijn vaak veel stiller dan oude, iets wat mijn achtetbuur aan den lijve ondervindt.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:27
offtopic:
Waar woon je in Gent?

• MMach
offtopic:
In Sint-Amandsberg, dicht bij station Dampoort, das ongeveer 2km van het stadscentrum van Gent.

• Acolyte

Acolyte

Lid

Ok, het lcd scherm heb ik inmiddels :) Een (lelijke) Philips 15". Ik zit wel lichtelijk in de stress of de FCC kabel wel lang genoeg is maar aangezien op de THG site in het rijtje compatible monitoren ook LG monitoren worden genoemd (wat onderdeel is/was van Philips) heb ik wel goede verwachtingen.
De beamer is ook onderweg. Waarschijnlijk een 3M 9700 :)

Ik heb met interesse alles over dat UV filter gelezen en lexaan of plexiglas. Is hier al een update over? Lexaan is duur maar wel zeker weten werkzaam.

@MMach: nog effe over de ruimte die je moet laten tussen de glasplaat OHP en glasplaat LCD: hoe heb jij dat precies gedaan zonder verlies van beeld te krijgen? Want dan moet het scherm ergens op rusten (stukkie hout ofzo) en dat betekent automatisch dat je een deel van het beeld bedekt, toch? Of, hoe werkt dat...

Verwijderd

ik gebruik m'n diy beamer al een tijdje zonder uv filter. Ik heb nog geen bijwerkingen bemerkt, maar ik ga denk ik toch maar ff zoeken, kon het tot nu toe niet vinden.

• Tha Ertenal
@MMach: je moet een ocp beamer lopende band beginnen. zijn vast genoeg mensen die er eentje willen ^_^

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Acolyte schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:20:
Ok, het lcd scherm heb ik inmiddels :) Een (lelijke) Philips 15". Ik zit wel lichtelijk in de stress of de FCC kabel wel lang genoeg is maar aangezien op de THG site in het rijtje compatible monitoren ook LG monitoren worden genoemd (wat onderdeel is/was van Philips) heb ik wel goede verwachtingen.
De beamer is ook onderweg. Waarschijnlijk een 3M 9700 :)

Ik heb met interesse alles over dat UV filter gelezen en lexaan of plexiglas. Is hier al een update over? Lexaan is duur maar wel zeker weten werkzaam.

@MMach: nog effe over de ruimte die je moet laten tussen de glasplaat OHP en glasplaat LCD: hoe heb jij dat precies gedaan zonder verlies van beeld te krijgen? Want dan moet het scherm ergens op rusten (stukkie hout ofzo) en dat betekent automatisch dat je een deel van het beeld bedekt, toch? Of, hoe werkt dat...
Lexaan dus, plexiglas zal niet werken als er niet nadrukkelijk op staat 'UV coating'.
Ruimte tussen glasplaat en tft heb ik opgelost met 2 ijzeren latjes, die ik tegenkwam tijdens de demontage van het scherm. een soort u profiel met hele korte u-beentjes. Aangezien er rond de TFT een zwarte rand zonder pixels zit, heb ik geen beeldverlies van de latjes, aangezien zij niet verder komen dan de zwarte rand.
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:45:
ik gebruik m'n diy beamer al een tijdje zonder uv filter. Ik heb nog geen bijwerkingen bemerkt, maar ik ga denk ik toch maar ff zoeken, kon het tot nu toe niet vinden.
Uiteraard is de achteruitgang zodanig traag dat je het niet zal merken. Vergis je niet, de achteruitgang zal er zeker zijn. Snel een UV filter ertussen pleuren zou ik zo zeggen.
Tha Ertenal schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:07:
@MMach: je moet een ocp beamer lopende band beginnen. zijn vast genoeg mensen die er eentje willen ^_^
Jammer dat dit dan een .nl forum is en ik in .be woon ;). Langs de andere kant is het zo eenvoudig dat ik het raar zou vinden dat mensen beroep op mij zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
ja, maar het schrikt men toch wel af. Al dat electronica enzo. Een tft scherm effe uit elkaar halen... leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels mijn school zo gek gekregen dat ik beschikking heb over alle overhead projectors ik mag er zo 1tje uitkieze die ik wil gebruiken >:) dus binnekort kan ik ook films kijken met mun beamertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe doe je dat toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mes op de keel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
of zeggen dat je em voor natuurkunde proef nodig heb, en nooit meer terug brengen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, ik mag elk jaar een project naar keuze doen naast mijn normale lessen. TOM project heet het mischien wel bekend
Ik mag hem donderdag ophale en dan ga ik eens kijke wat voor lamp erin zit, maar als hij niet sterk genoeg is kan ik er toch gewoon een andere inzette? Er komt toch actieve koeling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 21:39
een ding snap ik alleen nog steeds nie:

het gaat uit je 5.1 geluids kaart in een normale 2.0 versterker(dat kan natuurlijk makelijk)
en dan gaat het vanuit je 2.0 versterker naar een 5.1 set.
dan is het toch geen echte 5.1 meer maar een soort geemuleerde?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
SPEEDDRAGON schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:36:
een ding snap ik alleen nog steeds nie:

het gaat uit je 5.1 geluids kaart in een normale 2.0 versterker(dat kan natuurlijk makelijk)
en dan gaat het vanuit je 2.0 versterker naar een 5.1 set.
dan is het toch geen echte 5.1 meer maar een soort geemuleerde?
Hij stuurt zijn fronts aan via de versterker, de rest loopt via de pod van de z5500 vziw... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah :( ik wist niet hoe die connectortjes van die ffc kabeltjes werkten, dus voordat ik em doorhad had ik er bij 1 een stukje afgebroken, waardoor die kabel er niet goed inzat. Toen heb ik dat met lijm verholpen, maar gister verplaatste ik de beamer (achter mn bank) en nu zit t kabeltje weer los af en toe. En het is wel erg klein om een nieuwe connector te solderen ;( Hij doet het nu maar een klein tikje tegen het printplaatje en hij zit ws weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:18:
bah :( ik wist niet hoe die connectortjes van die ffc kabeltjes werkten, dus voordat ik em doorhad had ik er bij 1 een stukje afgebroken, waardoor die kabel er niet goed inzat. Toen heb ik dat met lijm verholpen, maar gister verplaatste ik de beamer (achter mn bank) en nu zit t kabeltje weer los af en toe. En het is wel erg klein om een nieuwe connector te solderen ;( Hij doet het nu maar een klein tikje tegen het printplaatje en hij zit ws weer los.
Hmm, vroeger fixeerden we dit soort dingen altijd met epoxy... Misschien is dit voor jou ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk mag dit hier ik heb even een vraag, ik kan van iemand een tft kopen maar ik denk dat de ffc kabel gescheurd is. Want ik vraag om een foto van wat er kapot is en ik krijg dit: KLIK is dit een beetje te repareren ? jawel toch, als ik een nieuwe ffc kabel kan vinden. Hij zegt dat het de kabel is naar ''het kleuren aanstuur gedeelte''

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glas filtert toch ook gewoon UV-licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Hoe groot moet het plaatje lexaan zijn? 35x35 of 50x50 zoiets? Ik wil namelijk geen kleurzwemen ofzo hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh? gewoon dat het op je ohp past 8)7 Als je het dichter bij de lamp doet kan het kleiner maar dan wordt hij ook heter, met de kans op vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• istrebitel
Dat ding is volgens mij niet te repareren. Dat is geen FCC kabel (die zie wje wel links boven. Hij heeft dus FCCproblemen...(goed verlengbaar)

Maar de kabel die je daar ziet stuurt gelijk t beeldscherm aan en daar lopen de lijnen zo dicht op elkaar dat t bijna 1 geheel lijkt(dus solderen is onmogelijk)

misschien dat ik t verkeerd heb maar volgens mij is deze rijp voor de sloop

voor nog meer mensen met FCC problemen check
http://www.rs-components....ome/Home.jsp?cacheID=nlie

(sorry ik ben totaal niet goed in de omgang met functies van het forum :X)

maar daar heb ik mijn verlengkabel gekocht en een stel paar aansluitingen die niet passen :D

(als je 20 polige FFC kabel hebt moet je een 40 pins connector kopen ofzo omdat dat heel maf zit, maar ik denk dat dat wel goed zit dan O-) )

ohja ik was iets van 20 euro kwijt aan die hele zooi(5 kabels en 5 (loze) connectors)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste