[ZiP] Zetelmod in Progress

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 6.502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar hij zegt dat alleen de kabel gescheurd is, zou het dan niet gewoon alleen een nieuwe kabel zijn? gewoon een ffc kabel kopen en die passend maken ofzo. Ik heb nog nooit een tft van binnen gezien dus ik weet niet precies welke aansluiting het is, maar de connectors zijn nog goed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja als het alleen een kabel is kan je die vervangen, moet je wel ff weten hoeveel polig hij is. Maar het lijkt me belangrijker zeker te weten dat het de kabel is en niet een of andere soldering. De foto is nogal onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:55:
huh? gewoon dat het op je ohp past 8)7 Als je het dichter bij de lamp doet kan het kleiner maar dan wordt hij ook heter, met de kans op vervorming.
Ja dat snap ik wel maar wat zijn de afmetingen van een OHP? 14.8" ofzo in diagonaal maar ik heb mijn beamer nog niet dus ik kan het niet opmeten. Zou jij dat evt kunnen doen voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:42:
ja als het alleen een kabel is kan je die vervangen, moet je wel ff weten hoeveel polig hij is. Maar het lijkt me belangrijker zeker te weten dat het de kabel is en niet een of andere soldering. De foto is nogal onduidelijk.
Hij zegt dat hij ongeveer 62 polig is en de kabel is 27 mm breed op het aansluitpunt, lijkt mij een beetje onmogelijk om te solderen, k ga nu opzoek naar een geschikte kabel.
Ik zit nog eens naar die foto te kijken. En als het dit is dat kapot is word het volgens mij erg lastig, geen connector ofzo. Dat zit meteen op de printplaat, mischien op de goede plek leggen en lijmen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• istrebitel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-07 04:26
[b]
Hij zegt dat hij ongeveer 62 polig is en de kabel is 27 mm breed op het aansluitpunt, lijkt mij een beetje onmogelijk om te solderen, k ga nu opzoek naar een geschikte kabel.
Ik zit nog eens naar die foto te kijken. En als het dit is dat kapot is word het volgens mij erg lastig, geen connector ofzo. Dat zit meteen op de printplaat, mischien op de goede plek leggen en lijmen?
Maak t jezelf makkelijk en kijk verder naar een LCD scherm.

hier moet je 2kabels verlengen de echte FFC(20 polig ik herken m) en zon scherm aanstuur kabel, de kans dat zoiets mis gaat is erg groot

Op die foto van jouw lijk ie wel verlijmt ja, dat is 1 zijde van de FFC kabel ook, moeilijk om het ook weer exact op die plaats te krijgen

succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
Ik heb nog niet alle vragen kunnen lezen, maar aan diegene met de aankoop van dat kapotte scherm: doe het NIET. Als je geen buitengewone soldeerskillz hebt, zal het je niet lukken. Als het eenvoudig was om te repareren had ie het zelf wel gedaan.
Trouwens is de foto zo onduidelijk dat het evengoed een verbinding tussen het 'glas' van het scherm is en een printplaat. Dit zijn zelfs geen FFC kabels en die kan je zeker zelf niet repareren, zelfs niet met uber soldeerskillz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mijn FCC kabel tussen horizontaal en verticaal is ook afgebroken, met het uit elkaar halen van het TFT scheurde de kabel open :( Alsof het zo moest als je 't scherm niet op de juiste manier dat die kabel naar de filesteine ging :(

Maar goed, het scherm verder is goed, het is een LiteOn Litepanel 150.

Ik ga nu eens beginnen met het inbouwen in de nieuwe behuizing van de oude beamplaten :Y)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super vet dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is inderdaad supervet. Het is allemaal erg mooi afgewerkt en vormgegeven, mijn complimenten! _/-\o_

Ik wilde ook al heel lang zo iets maken, maar na het lezen/kijken van dit topic ben ik het ook echt gaan maken. Via marktplaats heb ik voor 100 euro een Dell TFT scherm aangeschaft en voor 75 euro een overhead projector. Ik had gehoopt dat dit Dell scherm geen te korte ffc kabel zou hebben, maar dat was niet het geval, dus voor 10 euro nog een kabeltje erbij gekocht. Het maken van deze beamer was eigenlijk vrij simpel :9 .

Ik heb het nu een dagje en ik ben er erg tevreden mee. Maar er zijn nog wel een paar mankementen:
- Ik mis ongeveer 10 pixels aan de linker en rechterkant van het beeld, maar dat heeft volgens mij iedereen met een 15" scherm. Is er geen programmaatje waarmee je een resolutie van 1000*768 kan instellen ipv 1024?
- Ik heb geen witte muur :o Daar moet ik dus nog even voor zorgen.
- Het beeld is krom. De onderkant van het beeld loopt wel horizontaal maar krom, de bovenkant loopt scheef én krom. Volgens mij ligt dat aan de overhead projector.
- Het beeld is aan de randen niet scherp. De scherpheid aan de randen kun je wel instellen op de overheadprojector, maar dat helpt niet zoveel. Hier is dus denk ik niets aan te doen.
Misschien moet ik een andere overhead projector kopen 8)7

Ik heb een Dell 15" E151FP en de overhead projector is een Lintel demolux 24V/250W.

De temperatuur tussen de fresnell lens en de tft is 29,7 graden, is dit teveel of kan dat nog?

Hier is nog een foto van het beeld:
Afbeeldingslocatie: http://wayznet.com/~lanfield/zooi/diybeamer.jpg

Volgens mij zijn er al best veel mensen die zo'n ding hebben gemaakt. Misschien zou er een "Het grote DIY-beamer topic deel 1" oid moeten komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Bij 15" beeldschermen was het toch zo dat de hoekjes verdwenen?

Van dat topic is idd wel een id, en misschien kan er een lijst worden gemaakt met beeldschermen die erg goed te gebruiken zijn voor zulke beamers. En natuurlijk het zelfde verhaal voor ohp's

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je zou eigenlijk 14 inch moeten nemen. Anders zijn ze nipt te groot dat ze door beperkte glasoppervlakte van OHP niet volledig 1024x768 kunnen gebruiken. Oude 14 inch TFT schermen hebben wel goede kansen.

De hoekjes weg komt zeker door de hoekjes net onder glas oppervlakte van OHP. Zonder TFT erop zie je altijd hoekjes. Het is nooit volledig vierkant beeld. Beetje 8 kantig met 4 lange en 4 korte zijden.

DIY beamer met OHP is niet echt zelfbouw. Echt zelfbouw is een kast bouwen, met daarin TFT scherm en erachter MH-lamp (Metal Halide) welke met aantal fans gekoeld worden. En zelf een lens ervoor zetten, mogelijk gesloopt uit oude .... diaprojector. Ja meeste diaprojectoren hebben lensstuk die eraf kan. Je maakt eigenlijk oversized diaprojector mee ;)

Eigenlijk moet ik wel zeggen dat tegenwoordig een oude beamer kopen niet meer zo moeilijk is. Je hebt al eentje voor 100-200 Euro. Er is zoveel te vinden op marktplaats en op Ebay.
Alleen 1024x768 beamers zijn wel meteen vanaf 500 Euro.
Kant-en klare LCD panelen zijn er ook te vinden. Ze zijn al gemaakt om op OHP te plaatsen. Ze zijn ook goedkoper dan beamers. Aan je de keus. Het zijn eigenlijk voorgangers voordat eerste beamers zijn ontwikkeld. Ze worden nu allemaal verkocht en gedumpt voor beamers.

Zelfbouw is altijd leuk, maar je zal verlies hebben in lichtsterkte. En vroeg of laat kan de TFT scherm toch nog te heet worden: kapot. Goed plannen is belangrijk en zorg voor goede koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het 15" TFT ongeveer een halve centimer boven de fresnell lens hangen. Hoe dichter de TFT bij de lens zit, hoe minder je van het beeld mist. Bij mij missen dus alleen aan weerszijden 10 pixels en bovenin twee hele kleine hoekjes zoals je op de foto kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontopic:
MMach die zetelmod is echt nice...

Offtopic:
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:18:...Volgens mij zijn er al best veel mensen die zo'n ding hebben gemaakt. Misschien zou er een "Het grote DIY-beamer topic deel 1" oid moeten komen? :?
Dat zou geen overbodige luxe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik dit echt onwijs gaaf vond ben ik ook begonne. Mn wandje staat er al en mn vloer is ook al gedeeltelijk af. Mn tft scherm heb ik gekocht op de hcc beurs en de OHP komt waarschijnlijk deze week:D
Ik ben ook al op zoek geweest naar lexaan. Maar waar ik ben geweest hadden ze he niet. Is er al iets meer bekend over de UV werende folie? Hoe goed dees functioneerd en dergelijke? En is dit ook gewoon bij de elektroboer te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:32:
Omdat ik dit echt onwijs gaaf vond ben ik ook begonne. Mn wandje staat er al en mn vloer is ook al gedeeltelijk af. Mn tft scherm heb ik gekocht op de hcc beurs en de OHP komt waarschijnlijk deze week:D
Ik ben ook al op zoek geweest naar lexaan. Maar waar ik ben geweest hadden ze he niet. Is er al iets meer bekend over de UV werende folie? Hoe goed dees functioneerd en dergelijke? En is dit ook gewoon bij de elektroboer te halen?
Ben benieuwd naar het resultaat :Y)
UV werend folie bestaat en is eenvoudiger te bewerken dan lexaan maar ik heb het alleen nog maar op inkoopacties.net gezien een tijd terug. Waarschijnlijk valt het wel ergens te halen in een of andere doe het zelf winkel. Het zal zeker wel zijn taak (UV weren) volbrengen en het was niet eens zo duur. Let er wel op dat het 100% doorzichtig is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nog steeds geen lexaan ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:32:
ik heb ook nog steeds geen lexaan ofzo 8)7
Nuuuuuuud,

je kleuren gaan er aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik rij op je scoto naar de gamma!! maar waar is de focking gamma?

op topic: ik ga een mdf kast om m'n beamer maken zodat het er wat leuker uitziet en ook tegen het strooilicht, maargoed dat plan heb ik al ff. Als t klaar is post ik wel ff wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dat spul bij de gamma halen? Ik ben er namelijk naar op zoek. Heeft niet toevallig iemand nog wat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kunnen we het nu beter in dit topic over hebben:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1091930 :P ;)

• MMach
Hmm, time to redesign the bedpart. Mijn vriendin is es blijven slapen en ze stond op met nekpijn. Mij kan de matras meestal niet veel schelen aangezien ik maar 3-4u slaap, maar er moet dus wel iets aant bed veranderd worden.Die ruggesteunen zijn dan weer heel handig, dus die mogen niet echt weg. Hier zal dus nog wel een update van komen.

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 20:34
Mijn vriendin is es blijven slapen en ze stond op met nekpijn
DOH!! en jij wou ons wijsmaken dat dat door die bank komt?? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MMach schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:25:
Hmm, time to redesign the bedpart. Mijn vriendin is es blijven slapen en ze stond op met nekpijn. Mij kan de matras meestal niet veel schelen aangezien ik maar 3-4u slaap, maar er moet dus wel iets aant bed veranderd worden.Die ruggesteunen zijn dan weer heel handig, dus die mogen niet echt weg. Hier zal dus nog wel een update van komen.
Tijdje verder maar waar blijft die update. Of wil jij blijven zeggen dat je daar nog slaapt als je vriendin nekklachten heeft

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
touchdomex schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:42:
[...]
Tijdje verder maar waar blijft die update. Of wil jij blijven zeggen dat je daar nog slaapt als je vriendin nekklachten heeft
Hmmz, kweet niet of ik dees al getoond heb, maar da is inderdaad wat veranderd, de matras is dikker enzo :+
Afbeeldingslocatie: http://mmach.samymodding.be/MMach/Matras.JPG
De aandachtige tweaker ziet dat het geheel nu wat hoger ligt (én zachter).
Voorlopig maar geen updates meer want ik bn helemaal tevreden met hoe hij nu is, en het geld is op (autorijschool en nieuwe camera (Panasonic FZ5 O+ ) en nog meer harde schijven (1TB O+ ) etc. gekocht)

[ Voor 18% gewijzigd door MMach op 26-03-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel een update van mij beamer :P ik zit alleen nog met een ffc probleem, mijn kabel zit aan 1 kant gesoldeerd dus ik moet zelf een verleng kabeltje solderen. De kabel moet 0.5 mm pitch zijn he?
fotos:
Afbeeldingslocatie: http://www.djlorenzo.nl/vanalles/beamer/IMG_0118_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.djlorenzo.nl/vanalles/beamer/IMG_0123_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.djlorenzo.nl/vanalles/beamer/IMG_0125_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarom leen/huur je niet even ergens een analizer om die equalizer goed af te stellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicDis schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:07:
Waarom leen/huur je niet even ergens een analizer om die equalizer goed af te stellen :?
Waarom wel? ik ga er vanuit dat als het geluid voor hem niet goed genoeg was hij dat wel gedaan zou hebben.

offtopic:
nooit gedacht dat ik het nog es voro een belg "op zou nemen" het is niet het goeie woord maar ik weet ook niet welk woord het wel moet wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:35:
[...]

Waarom wel? ik ga er vanuit dat als het geluid voor hem niet goed genoeg was hij dat wel gedaan zou hebben.

offtopic:
nooit gedacht dat ik het nog es voro een belg "op zou nemen" het is niet het goeie woord maar ik weet ook niet welk woord het wel moet wezen
Ik wachtte al tot iemand dit logische antwoord zou geven :p Bij deze bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Bumperdebump, de zetel is niet meer.
Er komt een opvolger. Meer erover valt hier te lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1151575
(direct in stuffis generalis om de discussie of het wel of niet valt onder de term casemodding te ontwijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Link werkt niet hoor

Edit:
Ik wilde net gaan editten dat ik het al op de frontsite gevonden had, maar toch bedankt voor de juiste links :)

En tja over de toegang; Ik ben pas een jaartje met pc`s bezig en vind vooral "lesstof" op GOT over het hoe en wat met computers. Leuk is wel dat een maat van me uit mijn klas al vanaf zijn vroege jeugd met pc`s bezig is en verbaast staat over de kennis die ik in een jaar opgebouwt heb en soms zelfs niet precies weet waar ik het over heb. Moet je nagaan hoeveel kennis op GOT (heel T.net btw.) te vinden is, daar heb ik respect _/-\o_ voor, en ik wil deze kennis graag op hoog niveua houden. Om die reden post ik dan ook alleen dingen waar ik absoluut zeker van ben dat ze bruikbaar zijn en 100% kloppen. Helaas schiet het "sparen" naar genoeg posts voor een toegang niet echt op :'( , maar ja de aanhouder wint, toch? >:)

[ Voor 95% gewijzigd door Onno b op 04-08-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Tiens, dat zal te maken hebben met het feit dat het in stuffis generalis staat.
Hoedanook, op Fok loopt het topic al een dag of 3, dus in 'nood' kan je daar kijken:
http://forum.fok.nl/topic/892861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Link werkt prima, je hebt alleen geen toegang tot SG ;)

Ik moet sneller leren typen

[ Voor 29% gewijzigd door Llewy op 04-08-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Erg mooi project!

Erg jammer alleen dat een groot deel van de plaatjes (in de update's vooral) niet werken. Kun je dat misschien FIXeN?

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik heb accuut tekort aan webspace en nu gaan de foto's van de huidige projecten voor. Dus voorlopig zit dat er helaas niet in. Mes excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Probeer dan imageshack.us tis gratis, snel en onbeperkt :)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Ik hoop dat je ff de tijd kunt nemen om de foto's op imageshack.us of suprfile.com te hosten. Dit is gratis, snel en onbeperkte bandbreedte, zoals C.44 zegt!

Everybody lies

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 14:51
Net even gekeken op fok.. Ziet er zeer netjes uit! 8)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste