Waar precies dan?D Mombasa schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:22:
Hoe groot moet die uv filter zijn? Ik denk dat 50*50cm toch wel ruim zat zal zijn en dat à €50,-/m² dan kom je uit op €12,50, dus zo duur is dat nu ook weer niet.
Ok, je kan kiezen voor de UV filter in de lexaanvorm:D Mombasa schreef op donderdag 01 september 2005 @ 09:22:
Hoe groot moet die uv filter zijn? Ik denk dat 50*50cm toch wel ruim zat zal zijn en dat à €50,-/m² dan kom je uit op €12,50, dus zo duur is dat nu ook weer niet.
lexaan is duur, en kost 88€ voor een plaat van 1.5 op 1.5 m
het is te verkrijgen in verschillende diktes. Het is vrij hittebestendig tot 100-110 °C zoiets wat het geschikt maakt als UV filter onder de fresnelllens (die lens die onder de glasplaat zit bij een OHP).
Nadeel: je krijgt kleurzweemen. Heel licht, dat wel, maar als je een wit blad projecteert dan zie je een heel lichte blauwe vlek over beeld. Bij films en fotos zie je het niet.
En dan is er het UV filtervlies dat je kan kopen bij inkoopacties.net
Het is heel dun, en flexibel, en het is spotgoedkoop in vergelijking met lexaan, ik dacht <5€.
Ik ben er toe geneigd om dit te kopen, maar ik wacht nog de resultaten ivm de kwaliteit af. Ik ken iemand die het gaat kopen. Is het resultaat goed, dan koop ik het ook.
Ik dacht voor een echte beamer dat het laagste van een deftig merk (EPSON) iets van een 800-900€ kost. Dan heb je wel maar een resolutie van 800*600.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:19:
[...]
Zijn er dan goedkopere? Wat is de goedkoopste?
En in case dat je het topic niet hebt gelezen is dit geen echte beamer, maar een DIY beamer met een prijskaartje van <300€ en een resolutie van 1024*768
Extra cooler? Die fan die er op staat, dat moet bij elke projector. Dat is omdat de maximumtemp van een TFT rond de 40°C ligt en een OHPlamp gigantisch veel hitte produceert. Niet al die warmte komt uiteindelijk op de TFT, maar zonder die fan heb je zeker een kapotte TFT na verloop van tijd. Dat staat ook in de how-to in het begin van de startpostRddr schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:27:
Bij Tom hebben ze er wel een xtra cooler bij. Maar is dit ook nodig bij 250Watt of alleen bij 300Watt en hoger.
[ Voor 34% gewijzigd door MMach op 01-09-2005 16:32 ]
Verwijderd
Misschien weer een beetje off-topic, maar ik vroeg me af zou zo'n crossflow fan van coolermaster een mooi idee zijn om het tft'tje te koelen ?
Deze dus:
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=51188
Deze dus:
Er is idd een tweaker die dat gaat gebruiken heb ik al vernomen langs msn. Het nadeel is dat er zeker een flow-kastje rondmoet omdat hij anders naar alle kanten blaast. En het is ook duurder dan gewoon een veel stillere 12cm fan.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:28:
Misschien weer een beetje off-topic, maar ik vroeg me af zou zo'n crossflow fan van coolermaster een mooi idee zijn om het tft'tje te koelen ?
Deze dus:
Verwijderd
Mjah oke, maar ik ga zelf ook binnenkort bezig met een zelfbouw beamer ( eindelijk na 2 jaar lang het gewilt te hebben
). En dan wil ik mijn "beamer" een beetje compact en goed uitzient hebben.
De ruimte die benut wordt door de 12cm fan is toch loze ruimte, je kan die ruimte niet afschermen, dus als je een kast rond heel je projector bouwt, dan heb je meteen alle schoonheids-issues omzeild
Jij zegt nu: UV-filter in lexaanvorm. Is dit dan gewoon lexaan of speciaal? Anders kan ik het namelijk gewoon bestellen bij bouwplastics.nl...MMach schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:23:
[...]
Ok, je kan kiezen voor de UV filter in de lexaanvorm:
lexaan is duur, en kost 88€ voor een plaat van 1.5 op 1.5 m
het is te verkrijgen in verschillende diktes. Het is vrij hittebestendig tot 100-110 °C zoiets wat het geschikt maakt als UV filter onder de fresnelllens (die lens die onder de glasplaat zit bij een OHP).
Nadeel: je krijgt kleurzweemen. Heel licht, dat wel, maar als je een wit blad projecteert dan zie je een heel lichte blauwe vlek over beeld. Bij films en fotos zie je het niet.
En dan is er het UV filtervlies dat je kan kopen bij inkoopacties.net
Het is heel dun, en flexibel, en het is spotgoedkoop in vergelijking met lexaan, ik dacht <5€.
Ik ben er toe geneigd om dit te kopen, maar ik wacht nog de resultaten ivm de kwaliteit af. Ik ken iemand die het gaat kopen. Is het resultaat goed, dan koop ik het ook.
[...]
Ik dacht voor een echte beamer dat het laagste van een deftig merk (EPSON) iets van een 800-900€ kost. Dan heb je wel maar een resolutie van 800*600.
En in case dat je het topic niet hebt gelezen is dit geen echte beamer, maar een DIY beamer met een prijskaartje van <300€ en een resolutie van 1024*768
[...]
Extra cooler? Die fan die er op staat, dat moet bij elke projector. Dat is omdat de maximumtemp van een TFT rond de 40°C ligt en een OHPlamp gigantisch veel hitte produceert. Niet al die warmte komt uiteindelijk op de TFT, maar zonder die fan heb je zeker een kapotte TFT na verloop van tijd. Dat staat ook in de how-to in het begin van de startpost
Lexaan (is trouwens een merknaam) heeft langs beide kanten een UV-werende laag (mijn type lexaan heet UV-Makrolon van de producent Bayer). Let er dus op dat het UV-werend lexaan is (wat volgens mij altijd het geval is)Timmyboy_ schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:47:
[...]
Jij zegt nu: UV-filter in lexaanvorm. Is dit dan gewoon lexaan of speciaal? Anders kan ik het namelijk gewoon bestellen bij bouwplastics.nl...
Ah OK. Ik zag nu btw ook in de inkoopactie DIY-beamer dat ze FFC-kabels hadden, 30cm lang en zowel 16, 20 als 40-polig! Het FFC-probleem lijkt dus al een stuk kleiner! Of klopt er iets niet van wat ik zeg?MMach schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:49:
[...]
Lexaan (is trouwens een merknaam) heeft langs beide kanten een UV-werende laag (mijn type lexaan heet UV-Makrolon van de producent Bayer). Let er dus op dat het UV-werend lexaan is (wat volgens mij altijd het geval is)
EDIT: Op Bouwplastics.nl: 4mm Lexaan met UV coating. Je hebt (gokje) 35x35cm nodig, dus 14,16 euro. Dat vind ik niet teveel...
[ Voor 11% gewijzigd door Tim_R op 01-09-2005 17:09 ]
Verwijderd
Toch grappig dat elke belg verwijst naar het Heiniken van Nederland, meestal met de negatieve zin der woorden.MMach schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:50:
Dit is de voorloper van een major update.
Een film kijken zonder bier is als een film kijken zonder beeld, en omdat we nu eenmaal Belg zijn is bier onmisbaar. (echt bier that is, geen Hei@"&*n). Er moet dus ergens een bierkoelhouder komen voor minstens 15 flesjes ( 3 personen, 5 flesjes per film/persoon). De armsteun zit al vol, dus daar is alleszinds geen plaats meer. De enige plaats die nog over is is aan de hoofdsteunen van de 2 zits. Daar komt dus een custom-build frigootje. Aan de frigo zelf ben ik nog niet begonnen, dat zal vrij veel tijd in beslag nemen, maar het koelelement is al af.
Ik heb nu een peltier met langs de warme kant een groot rib-koelelement met voorlopig nog een 8 cm fan erop, dat wordt een 12cm fan. De achterkant is een blokje alu met 4 tappen en daartussen zit de peltier.
De warme kant:
[afbeelding]
De koude kant, met duidelijke ijsvorming:
[afbeelding]
En de trafo om van 220V naar 12V voor fan en peltier te geraken:
[afbeelding]
De frigo zal dag en nacht aanstaan, dus ik denk niet dat inefficiëntie van de koude overdracht een grote rol zal spelen, de frigo krijgt nl alle tijd om af te koelen.
Wat mij toelaat om de frigo zelf te maken. Een temperatuur van 12-15°C of lager is het streefdoel. (de ideale temperatuur is 6-8°C, maar dat zal te hoog gegrepen zijn denk ik). We zien dus wel wat er van komt.
Nou moet ik je dan ff op de streep zetten met een paar feitjes.
- Meest gedronken bier van de wereld is Heiniken.
- Dé bierprofessor van belgië is helemaal in de wolken van Heiniken door het door het bedrijf geproduceerde kwaliteitspils en dit over een algehele continue lijn van kwaliteit.
- Nederland heeft een hoop meer bieren, neem nu het karakteristieke Brand Urtyp, daar kan zelfs een lekker jupiler-ke niet tegenop
Nou ben ik zelf ook geen fan van Heiniken, het jaagt me alleen op de kast dat de gemiddelde belg naar Heiniken verwijst
En trouwens, geef mij maar een goed koude Heiniken, Jupiler is ook niet meer lekker op een temp van 12-15 graden, zo een temps kan je het net zogoes op kamertemperatuur drinken
Als je Heineken nou goed schrijft heb je helemaal gelijk, al houd ik zelf ook niet van Heineken. Bij ons in de zaak tappen we Brand UrtypVerwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:16:
[...]
Toch grappig dat elke belg verwijst naar het Heiniken van Nederland, meestal met de negatieve zin der woorden.
- Dé bierprofessor van belgië is helemaal in de wolken van Heiniken door het door het bedrijf geproduceerde kwaliteitspils en dit over een algehele continue lijn van kwaliteit.
- Nederland heeft een hoop meer bieren, neem nu het karakteristieke Brand Urtyp, daar kan zelfs een lekker jupiler-ke niet tegenop
Nou ben ik zelf ook geen fan van Heiniken, het jaagt me alleen op de kast dat de gemiddelde belg naar Heiniken verwijst
En trouwens, geef mij maar een goed koude Heiniken, Jupiler is ook niet meer lekker op een temp van 12-15 graden, zo een temps kan je het net zogoes op kamertemperatuur drinken
Uiteraard is heineken het meestgedronken bier ter wereld, het is gewoon overal te verkrijgen, en dat is de enigste reden.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:16:
[...]
Toch grappig dat elke belg verwijst naar het Heiniken van Nederland, meestal met de negatieve zin der woorden.
Inderdaad is regenwater vrij continu van kwaliteit
Het feit dat Heineken alomtgenwoordig en overgehyped is zal er ook wel iets mee te maken hebben.
Wat een of andere professor ervan vindt maakt mij niks uit, ik vind het geen goed bier in vgl met het standaard Belgische bieren. Jupiler schijnt de beste pils te zijn in België na recent onderzoek va Testaankoop. En dat bier is niet direct mijn favoriete bier, blonde Hoegaarden wel. Trouwens van Belgisch bier is Duvel toch wel een aanradertje, niet direct pils maar o zo lekker en zwaar.
En over de biertemp, er is allang een change of plan om aan betere temps te komen.
Bierdiscussies moeten hier niet gevoerd worden, mss in de HK of zo. Over smaken en geuren valt niet te twisten, een gekend spreekwoord me dunkt.
Dus trek lekker een blikje Heineken open en ga desnoods in een hoekje huilen dat de domme Belg iets tegen Heineken heeft
Over koelkasten gesproken, daar is een lichte vooruitgang merkbaar
Zo, het plan is dus een verdelde frigobox te maken.
Aangezien het een bling-bling frigo moet worden kan de binnenkant niets anders zijn dan blinkend metaal, en dat is waar ik mij het afgelopen uur mee heb beziggehouden.
Een plaat inox die al jarenlang ergens in huis stond:
ongeveer 3 mm dik en bijzonder taai materiaal. Aangezien het met een decoupeerzaag niet zou lukken werd dit machientje ingezet:
De alom bekende haakse slijper, dit keer uitgerust met een diamantblaadje.
Daarmee ging het traag maar gestadig voorruit. Helaas had het wel een zaagsnede van een mm of 3 tot gevolg die precies snijden vrij moeilijk maakte. Gelukkig waren daar de fascinerende vuurspettertjes
Dit is de achterkant van de frigo in zijn ruwe staat:
En om de vlijmscherpe braampjes weg te halen:
Nu zijn de achterkant en de 2 zijkanten al uitgesneden (en daar blijft het voorlopig bij, de rest wordt later wel uitgesneden)
Natuurlijk is de look niet direct de look die je van een blinkende frigo verwacht
Daarom dit bijzonder productje: de wondersteen:
Het resultaat was al stukken beter:
Er zijn wel nog krassen op te zien, dus misschien komt er nog een polijstbeurtje aan te pas, maar ik denk het niet.
En een beeldje om een ID te krijgen van de grootte en zo:
En laat het duidelijk zijn, Heineken zal nooit de binnenkant van deze frigo zien
[ Voor 51% gewijzigd door MMach op 21-09-2005 14:27 ]
Verwijderd
om nog ff bij het belishe bier te blijven:Timmyboy_ schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:19:
[...]
Als je Heineken nou goed schrijft heb je helemaal gelijk, al houd ik zelf ook niet van Heineken. Bij ons in de zaak tappen we Brand Urtyp
BRUSSEL - Een derde van het Belgische pils bevat te veel water. Het gaat vooral om huismerken van supermarktketens, maar ook om bekende namen zoals Maes.
Dat blijkt uit een onderzoek van de Belgische consumentenbond Test-Aankoop. De organisatie ging na hoeveel vaste grondstoffen zoals hop, granen en gist in de bieren zitten. Tien jaar geleden haalden alle merken de norm. Maar nu bevat één op de drie Belgische pilsjes in verhouding te veel water, meldde de Vlaamse zender VRT donderdag
bron
Verwijderd
Als je er toch een 'behuizing' gaat rond doen kan je evengoed eens zien op deze site:MMach schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:43:
De ruimte die benut wordt door de 12cm fan is toch loze ruimte, je kan die ruimte niet afschermen, dus als je een kast rond heel je projector bouwt, dan heb je meteen alle schoonheids-issues omzeild
www.lumenlab.com
zelfde principe maar ipv van een overhead maken ze de ruimte zelf om er zelf de lamp en de fresnel platen tussen te steken. Voordeel is dat je daar zelf de fans en zo kan inbouwen..
Dus idem als met overhead, maar bij overhead wordt het beeld bij projectie nog 90° gedraaid met spiegeltje (anders schijn je op het plafond) en de 'DIY beamers' van deze site functioneren in de lengte.
Je zal er ook nog heel wat tips vinden en zo. Voor de plannen dient wel betaald te worden, maar als er genoeg geinteresseerden zijn kan je de kosten delen (tis zowieso niet zo veel). Verder kan daar ook de set met lampen en lenzen besteld worden voor een heel acceptabele prijs.
Feit is wel dat ze vrij groot zijn, maar dat is een overhead in feite ook. Hou dus rekening met een dwarsdoorsnede ter grootte van een 15" scherm (duh) .
Ander feit is dat de lamp die gebruikt wordt wel 20.000 uur meegaat (in tegenstelling tot de x000 uur van een commerciele beamer, en kost de lamp geen 300€ maar een 40 tal dollar of zo.)
Kijk ook eens op de project page, staan mooie resultaten in. Zo, misschien kan dit nuttig zijn voor zij die er nog willen aan beginnen. Veel plezier iig.
Verder vraag ik mij af in welke mate de dell projectoren zich verhouden tot de DIY. Ze zijn ook niet extreem duur. Maar dan vraag ik mij af of die dell's wel kunnen gebruikt worden voor films, omdat dell toch vooral business materiaal levert (voor vergaderzalen bvb) en of er een verschil is in gebruikservaring tussen een 'verlichte vergaderruimte beamer' en een film beamer.
(De aangehaalde getallen in deze post zijn geheugenwerk, dus kan er een beetje naast zitten)
Jeps die site ken ik. Hoewel die dingen even groot zijn als een platgelegde OHP natuurlijk (je zit met focusafstanden die gerespecteerd moeten worden. Daarom hebben ze er ook met 8" schermpjes in enzo. Die zijn kleiner te maken. Je moet wel niet vergeten dat de bouw heel wat moeilijker zal zijn dan die icm met de OHP, en ook wat meer gaat kosten (lenzen enzo), hij zal er wss wel mooier uit zien.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:33:
[...]
Als je er toch een 'behuizing' gaat rond doen kan je evengoed eens zien op deze site:
www.lumenlab.com
zelfde principe maar ipv van een overhead maken ze de ruimte zelf om er zelf de lamp en de fresnel platen tussen te steken. Voordeel is dat je daar zelf de fans en zo kan inbouwen..
Dus idem als met overhead, maar bij overhead wordt het beeld bij projectie nog 90° gedraaid met spiegeltje (anders schijn je op het plafond) en de 'DIY beamers' van deze site functioneren in de lengte.
Je zal er ook nog heel wat tips vinden en zo. Voor de plannen dient wel betaald te worden, maar als er genoeg geinteresseerden zijn kan je de kosten delen (tis zowieso niet zo veel). Verder kan daar ook de set met lampen en lenzen besteld worden voor een heel acceptabele prijs.
Feit is wel dat ze vrij groot zijn, maar dat is een overhead in feite ook. Hou dus rekening met een dwarsdoorsnede ter grootte van een 15" scherm (duh) .
Ander feit is dat de lamp die gebruikt wordt wel 20.000 uur meegaat (in tegenstelling tot de x000 uur van een commerciele beamer, en kost de lamp geen 300€ maar een 40 tal dollar of zo.)
Kijk ook eens op de project page, staan mooie resultaten in. Zo, misschien kan dit nuttig zijn voor zij die er nog willen aan beginnen. Veel plezier iig.
Verder vraag ik mij af in welke mate de dell projectoren zich verhouden tot de DIY. Ze zijn ook niet extreem duur. Maar dan vraag ik mij af of die dell's wel kunnen gebruikt worden voor films, omdat dell toch vooral business materiaal levert (voor vergaderzalen bvb) en of er een verschil is in gebruikservaring tussen een 'verlichte vergaderruimte beamer' en een film beamer.
(De aangehaalde getallen in deze post zijn geheugenwerk, dus kan er een beetje naast zitten)
En het verschil tussen gewone beamers en DIY-beamers is de contrastverhouding en de lichtintesiteit. Echte beamers halen hogere contrastverhoudingen, wat wil zeggen dat zwart er ook redelijk zwart uitziet op het projectiescherm. Bij een DIY beamer wordt dit bepaald door de contrastverhouding van het scherm, en dat is vaak veel lager. Wat resulteert in donkergrijs ipv zwart. Niet echt storend, maar minder perfect.
Dan heb je nog de lichtopbrengst, dit bepaald of de beamer bij daglicht te zien is of niet. De OHP die ik gebruik heeft 2400Ansi lumen, dat is de opbrengst als er niets op het projectiescherm ligt natuurlijk. Een TFT houdt heel wat licht tegen (er zitten 2 polarisatiefilms op), wat betekent dat de kamer helemaal donker moet zijn om toch goed beeld de hebben in tegenstelling tot een echte beamer.
edit:
Ik zit daadwerkelijk te denken aan een behuizing rond de projector, om het strooilicht dat het ding uitzendt beter tegen te houden, en voor het uizicht ook natuurlijk. Het enige probleem is dat zo'n behuizing er volgens mij massief groot zal uitzien. De afstand van de vloer tot de spiegel is 1m60, en de Bx H is iets van een 50 op 60 cm. Al bij al wordt dat een grote behuizing. Iemand ideën om dat er stijlvol/minder massief te laten uitzien?
[ Voor 8% gewijzigd door MMach op 01-09-2005 20:50 ]
Ja, groefjes of strepen van boven naar beneden. Dan lijkt hij smaller (optisch bedrog). Ook een lichte kleur gebruiken, dat komt ook al minder massief over.MMach schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:43:
[...]
Jeps die site ken ik. Hoewel die dingen even groot zijn als een platgelegde OHP natuurlijk (je zit met focusafstanden die gerespecteerd moeten worden. Daarom hebben ze er ook met 8" schermpjes in enzo. Die zijn kleiner te maken. Je moet wel niet vergeten dat de bouw heel wat moeilijker zal zijn dan die icm met de OHP, en ook wat meer gaat kosten (lenzen enzo), hij zal er wss wel mooier uit zien.
En het verschil tussen gewone beamers en DIY-beamers is de contrastverhouding en de lichtintesiteit. Echte beamers halen hogere contrastverhoudingen, wat wil zeggen dat zwart er ook redelijk zwart uitziet op het projectiescherm. Bij een DIY beamer wordt dit bepaald door de contrastverhouding van het scherm, en dat is vaak veel lager. Wat resulteert in donkergrijs ipv zwart. Niet echt storend, maar minder perfect.
Dan heb je nog de lichtopbrengst, dit bepaald of de beamer bij daglicht te zien is of niet. De OHP die ik gebruik heeft 2400Ansi lumen, dat is de opbrengst als er niets op het projectiescherm ligt natuurlijk. Een TFT houdt heel wat licht tegen (er zitten 2 polarisatiefilms op), wat betekent dat de kamer helemaal donker moet zijn om toch goed beeld de hebben in tegenstelling tot een echte beamer.
edit:
Ik zit daadwerkelijk te denken aan een behuizing rond de projector, om het strooilicht dat het ding uitzendt beter tegen te houden, en voor het uizicht ook natuurlijk. Het enige probleem is dat zo'n behuizing er volgens mij massief groot zal uitzien. De afstand van de vloer tot de spiegel is 1m60, en de Bx H is iets van een 50 op 60 cm. Al bij al wordt dat een grote behuizing. Iemand ideën om dat er stijlvol/minder massief te laten uitzien?
Verwijderd
gewoon lichte materialen gebruiken, het is toch alleen maar licht afstoppen. (dus geen mdf of iets in dien aard)
En misschien de 'piramide vorm' behouden. (ipv van 'recht omhoog te gaan tot aan de lens')
En misschien de 'piramide vorm' behouden. (ipv van 'recht omhoog te gaan tot aan de lens')
Volgens mij wordt die koelkast echt vet!! Net zo als de rest van je project. Echt super om te zien!!!
Misschien een tip om die koelkast van binnen te verlichten met felle rode LED's. Past mooi bij het rood van het beste bier @ de wereld... Dat vinden wij Limburgers en natuurlijk de zuiderburen tenminste
Zelf ben ik dat ook van plan in mijn Jupkes koelkast. Rode LED's erin die mooi aan 'dimmen/faden' bij het open doen van de koelkast.
P.S. groene LED's zouden er in ieder geval niet in moeten... als je begrijpt wat ik bedoel...
[edit]
Misschien een tip om die koelkast van binnen te verlichten met felle rode LED's. Past mooi bij het rood van het beste bier @ de wereld... Dat vinden wij Limburgers en natuurlijk de zuiderburen tenminste
Zelf ben ik dat ook van plan in mijn Jupkes koelkast. Rode LED's erin die mooi aan 'dimmen/faden' bij het open doen van de koelkast.
P.S. groene LED's zouden er in ieder geval niet in moeten... als je begrijpt wat ik bedoel...
[edit]
offtopic:
Zie net dat je uit Gent komt.
Volgend jaar kom ik kijken naar je setup
Dan zijn we weer present in die prachtige stad ---> City Parade
Damn, nu ik dat allemaal lees over Jupiler en Belgie enzo begin ik me weer helemaal op te vreten dat ik nederlander ben
Zou echt zo graag in Belgie willen wonen of Belg zijn 
Zie net dat je uit Gent komt.
Volgend jaar kom ik kijken naar je setup
Damn, nu ik dat allemaal lees over Jupiler en Belgie enzo begin ik me weer helemaal op te vreten dat ik nederlander ben
[ Voor 27% gewijzigd door Atmoz op 01-09-2005 23:58 ]
Er komt een blauwe CCFL in, en er komt normaalgezien een plexiglazen deurtje voor met 'Minipolis' in gegraveerdatmoz schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:49:
Volgens mij wordt die koelkast echt vet!! Net zo als de rest van je project. Echt super om te zien!!!
Misschien een tip om die koelkast van binnen te verlichten met felle rode LED's. Past mooi bij het rood van het beste bier @ de wereld... Dat vinden wij Limburgers en natuurlijk de zuiderburen tenminste![]()
Het is maar goed dat ik dit draadje een beetje blijf volgen...
Tamelijk verwarrend, als je een tijdje niet hebt gekeken... Alles wordt tegelijk en door elkaar besproken: beamer, subwoofers, koelkast, bier...
Is het een optie om je beamer-behuizing aan de binnenkant te beplakken met alu-folie (zilverpapier)? Dat is licht-dicht, gemakkelijk te vormen en weegt niets...
Tamelijk verwarrend, als je een tijdje niet hebt gekeken... Alles wordt tegelijk en door elkaar besproken: beamer, subwoofers, koelkast, bier...
Is het een optie om je beamer-behuizing aan de binnenkant te beplakken met alu-folie (zilverpapier)? Dat is licht-dicht, gemakkelijk te vormen en weegt niets...
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Multitasking heAPClll schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:21:
Het is maar goed dat ik dit draadje een beetje blijf volgen...
De behuizing zal alleszinds lichtabsorberend moeten zijn binnenin (zwart), anders zal het licht dat er op weerkaatst het beeld vervuilen. En het moet er ook nog stijlvol uitzien he
[ Voor 3% gewijzigd door MMach op 02-09-2005 00:32 ]
Verwijderd
Ben niet echt aan het volgen over die frigo, maar ge beseft toch dat ge die gaat moeten isoleren? Verder vraag ik mij af of het gewoon is om iets koud te houden, frigobox like, of effectief actief wil koelen.
Uiteraard, de binnenkant zal van inox zijn, daarrond komt een houten kast die 3cm groter is, en de ruimte tussen het inox en de kast wordt opgevuld met pur schuim. (ik mag da wel een Belg zij, zo dom ben ik nu ook weer nietVerwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:09:
Ben niet echt aan het volgen over die frigo, maar ge beseft toch dat ge die gaat moeten isoleren? Verder vraag ik mij af of het gewoon is om iets koud te houden, frigobox like, of effectief actief wil koelen.
Verwijderd
Ik zal het wel gemist hebben, waar waar komt de frigo? Ook belangrijk: waar komt de opening. Het zou zonde zijn als je er niet bij kan.
[offtopic/krijgt idee]
Waarmee had je dat metaal glad gemaakt? Wonder steen oid? Werkt dat ook op glas?
[/offtopic]
[offtopic/krijgt idee]
Waarmee had je dat metaal glad gemaakt? Wonder steen oid? Werkt dat ook op glas?
[/offtopic]
Frigo komt aan de hoofdsteun van de 2 zit, onder de bureau met de opening naar de zetel toe.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:28:
Ik zal het wel gemist hebben, waar waar komt de frigo? Ook belangrijk: waar komt de opening. Het zou zonde zijn als je er niet bij kan.
[offtopic/krijgt idee]
[/offtopic]
Die wondersteen is echt ziek. Ik weet niet wat voor product het is en welke chemische brol het allemaal bevat maar het is amazing.
Kijk bv eens naar de uitlaatpijpen van mijn broer zijn motor, de onderste is gekuist met wondersteen, de bovenste is onaangeroerd gebleven:
Het lijkt potverdorie op een gefakede productfoto
Op de achterkant van het potje staat:
is dat spul ook om spam van je mailtjes af te halen
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Zal ook wel weken voor een pckast...
Waar is het te koop? Huis, tuin en keuken bouwmarkt?
http://www.google.nl/sear...www.praxis.nl+wondersteen
http://www.google.nl/sear...Awww.gamma.nl+wondersteen
etc?
Succes nog met je mod!
Waar is het te koop? Huis, tuin en keuken bouwmarkt?
http://www.google.nl/sear...www.praxis.nl+wondersteen
http://www.google.nl/sear...Awww.gamma.nl+wondersteen
etc?
edit:
Gevonden
Gevonden
Succes nog met je mod!
Ik zou inderdaad, om een kast om die beamer/ohp te bouwen, een piramide van een witte/zandkleurige kleur maken. Dit zorgt ervoor dat het veel minder opvalt. Rood is wel af te raden omdat je daar al zoveel van hebt in je kamer; je zetel, het meubel, afschermplaat en ook al je gordijn. Het is wel mooi dat rood, maar ik zou het niet te veel doen.
2 posts boven jou staat gevonden klik daar maar
Verwijderd
Ik ben ook Belg.MMach schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:23:
[...]
(ik mag da wel een Belg zij, zo dom ben ik nu ook weer niet).
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 20:53 ]
net beetje rondgebeld voor lexaan.
krijg op 3 plaatsen hetzelfde te horen.
-lexaan heeft totaal niks met plexi glas te maken.
-als je op plexi glas slaat is het stuk.
-als je op lexaan slaat is het niet stuk.
-lexaan bestaat idd in een uv weerende vorm.
maar plexi glas is sowisio al uv weerend.
en ten slotte zou plexi ook temps tot 60-70 graden aankunnen.
waarom dan lexaan kiezen als je toch plexi hebt liggen
en wat maar 4€ kost voor 50 X 50
klopt dit volgens jullie of zal ik toch voor lexaan moeten kijken ?
krijg op 3 plaatsen hetzelfde te horen.
-lexaan heeft totaal niks met plexi glas te maken.
-als je op plexi glas slaat is het stuk.
-als je op lexaan slaat is het niet stuk.
-lexaan bestaat idd in een uv weerende vorm.
maar plexi glas is sowisio al uv weerend.
en ten slotte zou plexi ook temps tot 60-70 graden aankunnen.
waarom dan lexaan kiezen als je toch plexi hebt liggen
en wat maar 4€ kost voor 50 X 50
klopt dit volgens jullie of zal ik toch voor lexaan moeten kijken ?
lexaan kan beter tegen krassen, is steviger maar ook duurder. ik weet niet hoe dik plexiglas jij hebt liggen.
tis net wat je ermee wil doen.. ik heb laatst voor 10mm dik plexi gekozen ipv lexaan omdat 10mm plexi ook stevig genoeg is..
tis net wat je ermee wil doen.. ik heb laatst voor 10mm dik plexi gekozen ipv lexaan omdat 10mm plexi ook stevig genoeg is..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
ik heb het in 3 en in 4 mm liggen zou dat genoeg zijn als UV filter voor de projector ?
Plexiglas UV werend? UV bestendig misschien, maar UV werend zou ik niet direct durven zeggen.
Maar als je zeker bent...
Lexaan is idd veel steviger in kleinere diktes, je kan het heel gemakkelijk zagen aan high speed met een houtzaagje in een decoupeerzaag bv. Bij plexiglas moet je dat niet proberen.
It's volledig up to you natuurlijk, maar plexiglas die van nature uit UV werend is dat lijkt mij vreemd.
Maar als je zeker bent...
Lexaan is idd veel steviger in kleinere diktes, je kan het heel gemakkelijk zagen aan high speed met een houtzaagje in een decoupeerzaag bv. Bij plexiglas moet je dat niet proberen.
It's volledig up to you natuurlijk, maar plexiglas die van nature uit UV werend is dat lijkt mij vreemd.
zet hier ook maar wat ze mij zeiden.
maar volgens jou klopt dat dus niet en moet ik echt lexaan gaan kopen.
weet iemand al iets meer over die folie op de inkoopactie?
of een directe link naar de inkoop actie want ik vind ze niet direct.
ohja nog iets op mijn backlight lagen ook 3 lagen plastiek
zijn die ook te gebruiken of waar dienen die voor?
ik had ook een dell monitor.
Volgens mij klopt dat idd niet als ik hier het plexiglazen afdakje van mijn buur zie. Na 1 jaar tijd in het zonlicht is het al gedegradeerd tot melkwit plexiglassaikoboarder schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:49:
zet hier ook maar wat ze mij zeiden.
Folie van de inkoopacties is er niet meer omdat de actie is afgelopen dach ik. Het staat nu bij gesloten inkoopacties.
De folies voor de backlight zijn halfdoorlatende reflectoren die bij de normaal TFT gebruik ervoor zorgen dat omgevingslicht ook gebruikt wordt om het tft te verlichten. Ze zijn dus overbodig als je de TFT uiteenhaalt. Niettemin zijn het wel coole blinkende velletjes plastiek, misschien dat je er nog iets mee kan doen. Tip: de backlight niet weggooien, en de CCFL's die er inzitten aansluiten op een convertor voor 30cm CCFL's. Zo heb ik dat THX logo daar gemaakt. Wijs spul zo'n backlight.
Verwijderd
erg mooi allemaal
ik was hiervoor ook zelf al spullen aan het verzamelen voor een DIY beamer, kheb al een 15" tft, nu nog de overhead (waarom reageert niemand op mijn emails
) en waarschijnlijk ook ff een tv tuner kaartje. Anyway, wat ik wou vragen: ik zie niet in je howto hoe je de uv filter hebt geplaatst, en of je hem wel hebt geplaatst (je zegt dat het een blauwe vlek geeft indien je lexaan gebruik, wat ik niet op je foto's terug zie). Tweede vraag is of er nog iemand weet of er nog zo'n IA komt (die van nu zijn in afrondingsfase
) of waar ik anders FCC kabels kan krijgen.
Bedankt voor de hulp!
Bedankt voor de hulp!
Ik post straks een foto van de UV filter, maar ik moet hem nog zoeken tussen mijn ongeordende fotocollectie.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:40:
erg mooi allemaalik was hiervoor ook zelf al spullen aan het verzamelen voor een DIY beamer, kheb al een 15" tft, nu nog de overhead (waarom reageert niemand op mijn emails
) en waarschijnlijk ook ff een tv tuner kaartje. Anyway, wat ik wou vragen: ik zie niet in je howto hoe je de uv filter hebt geplaatst, en of je hem wel hebt geplaatst (je zegt dat het een blauwe vlek geeft indien je lexaan gebruik, wat ik niet op je foto's terug zie). Tweede vraag is of er nog iemand weet of er nog zo'n IA komt (die van nu zijn in afrondingsfase
) of waar ik anders FCC kabels kan krijgen.
Bedankt voor de hulp!
Die blauwe vlek is echt niet te fotograferen, ze is heel licht, en vanaf je foto's trekt met lange sluitertijd is ze gewoon niet te zien. Maar geen zorgen over maken, er is heel goed mee te leven
Zoeken naar FFC kabels is heel frustrerend en ik kan het weten. Het beste is zoeken naar FFC cables in google. Zo heb ik eens een duitse electronicagroothandel gevonden die er had, maar je moest ze wel per 25 kopen. Het is veel te specialistisch zo'n kabel om er als gewone consument aan te raken. Misschien kan je zelf een inkoopactie organiseren om uit de kosten te raken. Het beste is natuurlijk een scherm zonder die problemen zoeken.
edit:
en met wat kleurtjes:

[ Voor 8% gewijzigd door MMach op 21-09-2005 14:25 ]
Verwijderd
hey man dit is echt super
maar nu las ik ergens dat door het spiegeltje de projectie een beetje piramide vormig zou worden. nou zit ik er aan te denken ook zo'n tft-ohp te maken en vroeg ik me af hoe jij dit heb opgelost, of is dit zo minimaal dat je het eigenlijk niet ziet? om zelf te kunnen oordelen had ik het verzoek of je even een paar foto's wil plaatsen van je xxl scherm met daarop wat horizontale en verticale lijnen en een vierkant zo dat er te zien is wat het effect is.
Hm ik dacht een 3M 1720 als OHP te gebruiken, maar nu blijkt dat die 45 dBA aan geluid maakt... 
Iemand suggesties voor een goede, stille projector van ongeveer 2500 ANSI lumen onder de 250 euro?
BTW MMach, wat is jouw ervaring met de levensduur van jouw halogeenlamp? Heb je die al eens moeten vervangen? En wat gebeurt er als die kapot gaat, implodeert die ook?
En hoe heb jij ruimte gemaakt tussen fresnel/glasplaat en TFT?
Iemand suggesties voor een goede, stille projector van ongeveer 2500 ANSI lumen onder de 250 euro?
BTW MMach, wat is jouw ervaring met de levensduur van jouw halogeenlamp? Heb je die al eens moeten vervangen? En wat gebeurt er als die kapot gaat, implodeert die ook?
[ Voor 11% gewijzigd door Tim_R op 09-09-2005 15:48 ]
Die vervorming heet keystone vervorming. Die vervorming is er als je projectorspiegel niet exact in het midden van het beeld staat. Dat gebeurt in werkelijkheid bijna nooit, want dan zou je je projector op een tafel van 1.5m hoog moeten zetten of zo. Vandaar dat in de realiteit schuine projectieschermen worden geplaatst. De oplossing is dus je OHP spiegel zo dicht mogelijk in het midden van het beeld te krijgen. Bij mij is dat bijna het geval, maar niet helemaal. Toch is de keystone vervorming nagenoeg niet aanwezig. Dus niet echt een probleem om rekening mee te houden.Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:17:
hey man dit is echt supermaar nu las ik ergens dat door het spiegeltje de projectie een beetje piramide vormig zou worden. nou zit ik er aan te denken ook zo'n tft-ohp te maken en vroeg ik me af hoe jij dit heb opgelost, of is dit zo minimaal dat je het eigenlijk niet ziet? om zelf te kunnen oordelen had ik het verzoek of je even een paar foto's wil plaatsen van je xxl scherm met daarop wat horizontale en verticale lijnen en een vierkant zo dat er te zien is wat het effect is.
Ka je je het niet visualiseren wat het precies is, denk dan aan het volgende:
Je schijnt met een zaklamp recht op de muur (de as van de lamp staat loodrecht op het muuroppervlak). Je ziet nu een mooie ronde lichtvlek. Schijn je nu ipv recht op de muur wat schuiner, dan zie je de lichtvlek ovaal worden. Er is dus beeldvervorming. Je zal ook zien dan kleine verdraaiingen van de lamp(de lamp maar een paar graden kantelen) nagenoeg geen vervorming geven. Zoiets vergelijkbaars is dus de keystone vervorming van een rechthoekig beeld.
Super OHP: de medium 524P (net zoals de mijne), 160€ nieuwprijs. Heeft een crossflowfan (net zoals in bv de coolermaster stacker), en is dus uiterst stil.Timmyboy_ schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:47:
Hm ik dacht een 3M 1720 als OHP te gebruiken, maar nu blijkt dat die 45 dBA aan geluid maakt...
Levensduur van de halogeenlamp schijnt 300u te zijn, maar de medium heeft een spaarstand die de levensduur erg verlengd. De projector staat een uurtje of 3-4 (of meer) per dag aan en ik heb nog geen enkele lamp moeten vervangen. (Ik heb hem nu al zo'n 4-5 maanden denk ik, de projector is 2 maanden niet aangeweest in die periode (tijdens de TFT zoektocht enzo), dus netto toch al 3 maanden).
De halogeenlampen kosten 3.99€ het stuk dus voor de prijs hoef je het niet te laten
De lamp implodeert niet, enkel de gloeidraad brandt door (als het hetzelfde gaat als mijn halogeenbureaulamp tenminste).
OK Thnx... Dan ga ik voor die, dat geeft een stukje zekerheid... Bij Sphinx in Leuven gekocht zeker? De site is momenteel under construction helaas... Dan bestel ik er gelijk 5 reservelampen bij, dan kan ik 2 jaartjes vooruit. Hij is ook nog goedkoper dan de 1720, die kost bijna 230 euro en een reservelamp een euro of 14MMach schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:28:
[...]
Die vervorming heet keystone vervorming. Die vervorming is er als je projectorspiegel niet exact in het midden van het beeld staat. Dat gebeurt in werkelijkheid bijna nooit, want dan zou je je projector op een tafel van 1.5m hoog moeten zetten of zo. Vandaar dat in de realiteit schuine projectieschermen worden geplaatst. De oplossing is dus je OHP spiegel zo dicht mogelijk in het midden van het beeld te krijgen. Bij mij is dat bijna het geval, maar niet helemaal. Toch is de keystone vervorming nagenoeg niet aanwezig. Dus niet echt een probleem om rekening mee te houden.
Ka je je het niet visualiseren wat het precies is, denk dan aan het volgende:
Je schijnt met een zaklamp recht op de muur (de as van de lamp staat loodrecht op het muuroppervlak). Je ziet nu een mooie ronde lichtvlek. Schijn je nu ipv recht op de muur wat schuiner, dan zie je de lichtvlek ovaal worden. Er is dus beeldvervorming. Je zal ook zien dan kleine verdraaiingen van de lamp(de lamp maar een paar graden kantelen) nagenoeg geen vervorming geven. Zoiets vergelijkbaars is dus de keystone vervorming van een rechthoekig beeld.
[...]
Super OHP: de medium 524P (net zoals de mijne), 160€ nieuwprijs. Heeft een crossflowfan (net zoals in bv de coolermaster stacker), en is dus uiterst stil.
Levensduur van de halogeenlamp schijnt 300u te zijn, maar de medium heeft een spaarstand die de levensduur erg verlengd. De projector staat een uurtje of 3-4 (of meer) per dag aan en ik heb nog geen enkele lamp moeten vervangen. (Ik heb hem nu al zo'n 4-5 maanden denk ik, de projector is 2 maanden niet aangeweest in die periode (tijdens de TFT zoektocht enzo), dus netto toch al 3 maanden).
De halogeenlampen kosten 3.99€ het stuk dus voor de prijs hoef je het niet te laten.
De lamp implodeert niet, enkel de gloeidraad brandt door (als het hetzelfde gaat als mijn halogeenbureaulamp tenminste).

Zou je me dan ook nog kunnen vertellen hoe je de TFT precies erop bevestigd hebt? (Foto's zouden helemaal geweldig zijn...
*heeft toestemming van moeders en drie ouwe matrassen voor hetzelfde effect maar dan iets anders
tnx voor het idee dude!
Jep sfinx in Leuven, prima shop.Timmyboy_ schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:05:
[...]
OK Thnx... Dan ga ik voor die, dat geeft een stukje zekerheid... Bij Sphinx in Leuven gekocht zeker? De site is momenteel under construction helaas... Dan bestel ik er gelijk 5 reservelampen bij, dan kan ik 2 jaartjes vooruit. Hij is ook nog goedkoper dan de 1720, die kost bijna 230 euro en een reservelamp een euro of 14![]()
Zou je me dan ook nog kunnen vertellen hoe je de TFT precies erop bevestigd hebt? (Foto's zouden helemaal geweldig zijn...
TFT ligt gewoon op 2 metalen U vormige latjes.
En de printplaat is gemonteerd op de oorspronkelijke voet van het scherm:
Geen duidelijke fotos, maar je zou het met je eigen ogen moeten zien denk ik. Maar moeilijk is het niet, gewoon wat inventief zijn.
? meer dan 1 moederNoxious schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:55:
*heeft toestemming van moeders en drie ouwe matrassen voor hetzelfde effect maar dan iets anderstnx voor het idee dude!
[ Voor 17% gewijzigd door MMach op 21-09-2005 14:26 ]
De glasplaat van de TFT heeft dus een zwart randje eromheen waar geen pixels zitten? Dat wist ik niet...MMach schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:33:
[...]
Jep sfinx in Leuven, prima shop.![]()
TFT ligt gewoon op 2 metalen U vormige latjes.
[afbeelding]
En de printplaat is gemonteerd op de oorspronkelijke voet van het scherm:
[afbeelding]
Geen duidelijke fotos, maar je zou het met je eigen ogen moeten zien denk ik. Maar moeilijk is het niet, gewoon wat inventief zijn.
[...]
? meer dan 1 moeder
Jep, een zwart 'kader' zonder pixels van ong 3mm breed.Timmyboy_ schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:50:
[...]
De glasplaat van de TFT heeft dus een zwart randje eromheen waar geen pixels zitten? Dat wist ik niet...
klein probleem/vraag
ik heb juist hetzelfde scherm als jij gebruikt
ik heb een ohp met een lamp van 275 watt weet niet exact hoeveel ansi-lummen maar dacht rond de 2500
ik ook nog een projecteer scherm (gevonden op papa zijn werk)
MAAR mijn kleuren zijn niet zo scherp
ze zijn veel donkerder en ook beetje wazig.
ik heb geen functie op de tft gevonden om de "brightness" aan te passen.
wel de verschillende kleuren
hoe heb jij dit opgelost of had je dit probleem niet ?
ik heb juist hetzelfde scherm als jij gebruikt
ik heb een ohp met een lamp van 275 watt weet niet exact hoeveel ansi-lummen maar dacht rond de 2500
ik ook nog een projecteer scherm (gevonden op papa zijn werk)
MAAR mijn kleuren zijn niet zo scherp
ze zijn veel donkerder en ook beetje wazig.
ik heb geen functie op de tft gevonden om de "brightness" aan te passen.
wel de verschillende kleuren
hoe heb jij dit opgelost of had je dit probleem niet ?
Dat ligt aan je contrastinstelling. Kan je hardwarematig aanpassen (op de TFT) of softwarematig.
waarde 100 voor contrast geeft heel overbelicht beeld met slechte kleuren
waarde 0 voor contrast geeft heel mooie kleuren, maar wel donkerder
bij mij staat het op 20, en geeft dik in orde beeld.
Contrast aanpassen op scherm: knopje naast het '+' knopje
Kleuren preset eventueel aanpassen:

Morgen trouwens filmmarathon (van 12u tot 0u) en er is nog 1 plaats vrij zelfs
waarde 100 voor contrast geeft heel overbelicht beeld met slechte kleuren
waarde 0 voor contrast geeft heel mooie kleuren, maar wel donkerder
bij mij staat het op 20, en geeft dik in orde beeld.
Contrast aanpassen op scherm: knopje naast het '+' knopje
Kleuren preset eventueel aanpassen:
Morgen trouwens filmmarathon (van 12u tot 0u) en er is nog 1 plaats vrij zelfs
[ Voor 34% gewijzigd door MMach op 13-09-2005 23:05 ]
Verwijderd
Zo, ik lig nu op mijn bed pal achter mijn tv, wireless desktop setje op mijn benen, en ik moet zeggen: Ik leef met je mee
Its a hard world out thereVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:22:
Zo, ik lig nu op mijn bed pal achter mijn tv, wireless desktop setje op mijn benen, en ik moet zeggen: Ik leef met je mee
ok bedankt ik zl het zo proberen aan te passen
die plaats wat vrij is voor de marathon. bevind die zicht niet tussen je zussen ?
Ik ben ook van BE dus kan even langskomen
die plaats wat vrij is voor de marathon. bevind die zicht niet tussen je zussen ?
Ik ben ook van BE dus kan even langskomen
Verwijderd
bedankt voor de hulp.
iemand al wat wijzer geworden uit het plexi/lexaan vraagstuk?
Mij lijkt de stevigheid niet belangrijk, maar plexi is een stuk goedkoper. Nu is het dus alleen de vraag of het ook UV-werend is. En saikoboarder zei dat alleen sommige types lexaan uv-werend zijn? weet je dan ook welke?
ik krijg maar geen OHP te pakken, maar ik hoop er snel een te hebben, kan ik ook aan het knutselen.
iemand al wat wijzer geworden uit het plexi/lexaan vraagstuk?
ik krijg maar geen OHP te pakken, maar ik hoop er snel een te hebben, kan ik ook aan het knutselen.
Hehe, ik heb net iets ontdekt dat ik al veel vroeger had moeten ontdekken.
Als je de matras dubbel vouwt, dan wordt de 2zits ongeveer dubbel zo goed van comfort. Nu is het echt zo superzacht, en het ziet er nog tof uit ook
.

En ondertussen is er nog nieuws in aankoopland:
deze namiddag even achter 21 vierkante meter stof geweest en achter 4 meter alu hoekprofiel.
Stof omdat er nog het één en ander geherstoffeerd moet worden.

Zo zal er -als alles meezit- een ingrijpende verandering komen aan de armsteun. En hoekprofiel dus om de randen af te werken.

wordt:

Nu twijfel ik nog of ik de hoekprofielen alu kleurig ga laten of zwart ga spuiten, wat denken jullie?
Als je de matras dubbel vouwt, dan wordt de 2zits ongeveer dubbel zo goed van comfort. Nu is het echt zo superzacht, en het ziet er nog tof uit ook
En ondertussen is er nog nieuws in aankoopland:
deze namiddag even achter 21 vierkante meter stof geweest en achter 4 meter alu hoekprofiel.
Stof omdat er nog het één en ander geherstoffeerd moet worden.
Zo zal er -als alles meezit- een ingrijpende verandering komen aan de armsteun. En hoekprofiel dus om de randen af te werken.
wordt:
Nu twijfel ik nog of ik de hoekprofielen alu kleurig ga laten of zwart ga spuiten, wat denken jullie?
[ Voor 51% gewijzigd door MMach op 21-09-2005 14:24 ]
alu kleurig! Past beter bij je equalizer en *bling*bling* frigo
[ Voor 6% gewijzigd door twabi2 op 15-09-2005 20:20 . Reden: spelling ]
Heb even je filmpje gekeken en je hebt de zelfde skin voor winamp als ik
. Suitenance je meot alleen even het Alpha gedoe in instellingen van winamp aanzetten is die zwarte rand weg
.
Verder erg mooie kamer/mod. Heb net van school zo'n 3 kleuren beamer geval gekregen en ga waarschijnlijk in mijn kelder net zoiets bouwen
. Mooi voor inspiratie dit.
Verder erg mooie kamer/mod. Heb net van school zo'n 3 kleuren beamer geval gekregen en ga waarschijnlijk in mijn kelder net zoiets bouwen
Aluminium,... Wat echter ook mooi kan zijn is mat zwart,... Op dat rood komt dat er erg mooi uit.
Irrelevant by default - rm -rf /
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar mij lijkt zwart mooier. Ik denk dat het met een zwart profiel was "rustiger" is. Niet dat alu --> zwart --> alu zo onrustig is maar het lijkt me proffesioneler staan met zwart.
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Een temporary update:
Schakelaarpaneeltje voor de CCFL's:

en met de ccfl erin aan:

Ondertussen hangen de draden er al aan maar ik heb voorlopig geen tijd om het paneel helemaal in te bouwen. Computerperikelen bij de achterbuur
Schakelaarpaneeltje voor de CCFL's:
en met de ccfl erin aan:
Ondertussen hangen de draden er al aan maar ik heb voorlopig geen tijd om het paneel helemaal in te bouwen. Computerperikelen bij de achterbuur
[ Voor 4% gewijzigd door MMach op 21-09-2005 14:24 ]
Verwijderd
Ziet er prachtig uit!
Ik kan alleen nergens z'n ding aan komen(goedkoop!) Op school staan er in elk klas lokaal.. maar ze hebben ze nog nooit gebruikt
En sponseren doen ze nie
Ik kan alleen nergens z'n ding aan komen(goedkoop!) Op school staan er in elk klas lokaal.. maar ze hebben ze nog nooit gebruikt

maar voor je natuurkunde project had je tog zon ding nodig thuis ?Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:16:
Ziet er prachtig uit!
Ik kan alleen nergens z'n ding aan komen(goedkoop!) Op school staan er in elk klas lokaal.. maar ze hebben ze nog nooit gebruikt![]()
En sponseren doen ze nie
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Mij sponseren ze wel op schoolVerwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:16:
Ziet er prachtig uit!
Ik kan alleen nergens z'n ding aan komen(goedkoop!) Op school staan er in elk klas lokaal.. maar ze hebben ze nog nooit gebruikt![]()
En sponseren doen ze nie
Ik ben toevallig aan zo'n over-head projector gekomen via een groot bedrijf die ze weg deden (gratis dus
) alleen een 14,1"TFT scherm vinden is bijna niet te doen!, jullie hebben hetzelfde probleem denk ik?.
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!
Verwijderd
Misschien een stomme gedachte, maar het kwam in me op: waarom koop je geen 15" en zoom je ermee uit? Staat meestal in het menu. Wat ook mogelijk is bij sommige tft's is 1 op 1 pixel weergave. Dan zet je gewoon een lagere resolutie in.AMD 64 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:29:
Ik ben toevallig aan zo'n over-head projector gekomen via een groot bedrijf die ze weg deden (gratis dus) alleen een 14,1"TFT scherm vinden is bijna niet te doen!, jullie hebben hetzelfde probleem denk ik?.
Tzijn maar ideeen hoor
Och die hoekjes zijn toch niet zo erg.....AMD 64 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:29:
Ik ben toevallig aan zo'n over-head projector gekomen via een groot bedrijf die ze weg deden (gratis dus) alleen een 14,1"TFT scherm vinden is bijna niet te doen!, jullie hebben hetzelfde probleem denk ik?.
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Idd, met die hoekjes is echt wel te leven hoor. Veel geluk bij de zoektocht naar een 14.1" tft, want dat zal bijna niet te vinden zijn
Koop een iBook 14,1" en sloop het scherm er uit
(lees als: zoek een 2de hands iBook scherm ofzo
)
(lees als: zoek een 2de hands iBook scherm ofzo
Dan heb je al een PCVerwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:50:
hoe wou je die dan aansluiten op je pc?
[www.ganzz.nl]
Srry voor de tijdelijke downfall van de foto's ik ben bezig met werken aan de server waar de foto's van mmach op staan
ik breng hem zsm op de hoogte....
alles is nu wel te zien op http://mmach.samymodding.be
www.weefab.com
Fieuw, ik kreeg bijna een hartattack toen ik zag dat de map MMach weg wasSoul__assasin schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:10:
Srry voor de tijdelijke downfall van de foto's ik ben bezig met werken aan de server waar de foto's van mmach op staan
Msn ligt al sinds 5u vanmorgen plat hier dus kun je me even mailen waar ik alles moet plaatsen?
Ok, in orde, gevonden. Is het een tijdelijke map, of pas ik beter alle links aan?
[ Voor 9% gewijzigd door MMach op 21-09-2005 11:32 ]
euhm dit is een permante verandering... je hebt nu je eigen subdomain...MMach schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:29:
[...]
Fieuw, ik kreeg bijna een hartattack toen ik zag dat de map MMach weg was.
Msn ligt al sinds 5u vanmorgen plat hier dus kun je me even mailen waar ik alles moet plaatsen?
Ok, in orde, gevonden. Is het een tijdelijke map, of pas ik beter alle links aan?
in de url van de foto's moet je www.samy....................veranderen in http://mmach.samy............
srry voor de overlast
www.weefab.com
Ik dacht dat het tijdelijk was omdat je zei "wegens werken aan de server"Soul__assasin schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:02:
[...]
euhm dit is een permante verandering... je hebt nu je eigen subdomain...
in de url van de foto's moet je www.samy....................veranderen in http://mmach.samy............
srry voor de overlast
Een eigen subdomein
Alle linkjes zijn aangepast denk ik. Zie je nog ergens iets staan dat niet klopt, gewoon even roepen
dat is nog makkelijke mmach
je host zeker thuis soul_assasin
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
euhm neen ik heb gewoon een overschot aan webspace die ik niet vol krijg en mmach helpt daar een handje bijMarientjuh schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:44:
dat is nog makkelijke mmachje host zeker thuis soul_assasin
offtopic:
Mmach zorgt persoonlijk voor 1/6de van mijn maandelijks toegestaan verkeer
Mmach zorgt persoonlijk voor 1/6de van mijn maandelijks toegestaan verkeer
www.weefab.com
Jieppiee, we zijn erdoor voor den 2de zit, reden genoeg om mijn kamer weer wat te updaten

Dat zijn dus de 3 voorbladen van de cursussen van mijn vakken die ik opnieuw moest doen
.
Ik ben ondertussen ook bezig aan een hoofdsteun voor de masterseat, maar mijn nietjes zijn op, dus dat zal ook even moeten wachten.
Dat zijn dus de 3 voorbladen van de cursussen van mijn vakken die ik opnieuw moest doen
Ik ben ondertussen ook bezig aan een hoofdsteun voor de masterseat, maar mijn nietjes zijn op, dus dat zal ook even moeten wachten.
hoe kom je dan aah zoveel bandwidth soul_assasin?
@mmach
Vind het erg leuk poster van die vrouw, of bedoel je die niet
@mmach
Vind het erg leuk poster van die vrouw, of bedoel je die niet
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Hehe, de poster van de vrouw is idd ook wel
. Maar het ging over die 3 pagina's met owned op
.
Over de zetel:
Vandaag zou een heugelijke dag moeten worden. Even een anti-update van hoe de zetel er nu bij ligt:
.
Wat te zien is is de verwijdering van het medion surround setje. Ik heb het cadeau gedaan aan iemand die het wl kon gebruiken op zijn kot. In de plaats komt... de Z-5500 !

Ik was namelijk dit weekend op een prive lanparty en die boxsjes waren daar ook, en ik moet zeggen dat ik er vrij onder de indruk door was. Thuisgekomen nog even een THX demotje opgezet om mijn setup te vergelijken met die andere, en toen viel wel op dat de achterste boxen(zoals gekend overgens) underpowered waren. De voorste boxen blijven ongewijzigd, want die worden zeker niet overtroffen door dat Z-5500 geval
.
Er staat dus weer heel wat inbouwwerk voor de boeg, but i'll keep you guys posted.
-update-
Om de tijd een beetje te doden heb ik de kuipzetel herbouwd en verbeterd. Naast een paar cosmetische verbeteringetjes is er ook een ingrijpende wijziging gebeurd. De kuipzetel is nu zelfdragend, wat wil zeggen dat hij nu een loshangende entiteit is en dus niet meer vasthangt aan de centrale armsteun. Een verbetering, al zeg ik het zelf. Ook aan de zithouding werden een paar dingen gewijzigd. Het schuimrubber heb ik nu per laag afzonderlijk vastgemaakt, wat heel wat robuuster is:

Daarna nog een misterieus ingredient om de plaats die het meeste gewicht moet opvangen te verzachten:

En in een betere vorm vastgelegd, zodanig dat het niet meer kan verschuiven:

En het eindresultaat:

Het kuipzetelgedeelte ziet er wat massiever uit.
Tot slot nog even de hoodsteun ervoor gemaakt:

Daar ben ik niet helemaal tevreden over, maar het voldoet voorlopig. Nog niet gemonteerd ondertussen want de elektrische boormachine is nog aan het opladen.
En dan was het zover:

Zie daar welke big-ass doos daar staat te pronken
.
Direct even de controllerpod gelegd op zijn toekomstige plaats om een idee te hebben:

En nu op naar enkele uurtjes soldeerwerk. De progress zal wel te zien zijn binnen enkele uurtjes.
Over de zetel:
Vandaag zou een heugelijke dag moeten worden. Even een anti-update van hoe de zetel er nu bij ligt:
Wat te zien is is de verwijdering van het medion surround setje. Ik heb het cadeau gedaan aan iemand die het wl kon gebruiken op zijn kot. In de plaats komt... de Z-5500 !

Ik was namelijk dit weekend op een prive lanparty en die boxsjes waren daar ook, en ik moet zeggen dat ik er vrij onder de indruk door was. Thuisgekomen nog even een THX demotje opgezet om mijn setup te vergelijken met die andere, en toen viel wel op dat de achterste boxen(zoals gekend overgens) underpowered waren. De voorste boxen blijven ongewijzigd, want die worden zeker niet overtroffen door dat Z-5500 geval
Er staat dus weer heel wat inbouwwerk voor de boeg, but i'll keep you guys posted.
-update-
Om de tijd een beetje te doden heb ik de kuipzetel herbouwd en verbeterd. Naast een paar cosmetische verbeteringetjes is er ook een ingrijpende wijziging gebeurd. De kuipzetel is nu zelfdragend, wat wil zeggen dat hij nu een loshangende entiteit is en dus niet meer vasthangt aan de centrale armsteun. Een verbetering, al zeg ik het zelf. Ook aan de zithouding werden een paar dingen gewijzigd. Het schuimrubber heb ik nu per laag afzonderlijk vastgemaakt, wat heel wat robuuster is:
Daarna nog een misterieus ingredient om de plaats die het meeste gewicht moet opvangen te verzachten:
En in een betere vorm vastgelegd, zodanig dat het niet meer kan verschuiven:
En het eindresultaat:
Het kuipzetelgedeelte ziet er wat massiever uit.
Tot slot nog even de hoodsteun ervoor gemaakt:
Daar ben ik niet helemaal tevreden over, maar het voldoet voorlopig. Nog niet gemonteerd ondertussen want de elektrische boormachine is nog aan het opladen.
En dan was het zover:
Zie daar welke big-ass doos daar staat te pronken
Direct even de controllerpod gelegd op zijn toekomstige plaats om een idee te hebben:
En nu op naar enkele uurtjes soldeerwerk. De progress zal wel te zien zijn binnen enkele uurtjes.
[ Voor 46% gewijzigd door MMach op 27-09-2005 14:52 ]
Zo de draad van de controllerpod is verlengd met een VGA verlengkabel, wel een beetje een priegelwerkje, want de connector was afgeknipt van de verlengkabel. Alles lijkt nog te werken.
Verwijderd
Waarom doe je die 5500 ook niet voor de fronts. Je krijgt dan een veel coherenter surround geluid.
Kan je alsnog voor alleen stereo die pioneer meuk gebruiken
Uhm...dat wat er onder ligt, tegen de raamrand...dat is toch niet waar et op lijkt?
[ Voor 7% gewijzigd door Who Am I? op 27-09-2005 16:03 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Dat is een pistool man!!!Who Am I? schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:03:
[afbeelding]
Uhm...dat wat er onder ligt, tegen de raamrand...dat is toch niet waar et op lijkt?
Default blanke hetero
Verwijderd
yup guido was ook mijn idee...Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:00:
Waarom doe je die 5500 ook niet voor de fronts. Je krijgt dan een veel coherenter surround geluid.
igg mmach zegt dat zijn versterker + pioneers de 5500 eruit beuken.
dit wil ik natuurlijk een keer zelf beleven. dus als ik weer vuurwerk mot halen dit jaar ga ik langs zijn huisje om het zelf te bewonderen
Druk bezig met kabelmeuk. Moest nog verlengkabeltjes kopen voor de connectie pod-computer. 15 fricking euro voor 4 kabeltjes
.
Ondertussen zijn we op het punt gekomen dat alles er erger uittziet dan ervoor:
.
Allee alles werkt wel ondertussen, alleen het zicht...
.
Nu ja dat komt wel weer in orde. Puntje van kritiek op de set: de bassen zijn niet wat ze zouden moeten zijn. Ze worden volledig herleid naar gebulder. Leuk voor films, minder voor muziek, daarom blijven de grote pioneers zeker vanvoor, en verhuizen de kleine pioneers naar achter bij de PC als PC-boxjes. Die spelen dan ook weer Linksvoor en rechtsvoor af. Lekker duidelijk allemaal
Zo staan de zaken rond 18u30:

Ondertussen zijn we op het punt gekomen dat alles er erger uittziet dan ervoor:
Allee alles werkt wel ondertussen, alleen het zicht...
Nu ja dat komt wel weer in orde. Puntje van kritiek op de set: de bassen zijn niet wat ze zouden moeten zijn. Ze worden volledig herleid naar gebulder. Leuk voor films, minder voor muziek, daarom blijven de grote pioneers zeker vanvoor, en verhuizen de kleine pioneers naar achter bij de PC als PC-boxjes. Die spelen dan ook weer Linksvoor en rechtsvoor af. Lekker duidelijk allemaal
Zo staan de zaken rond 18u30:
[ Voor 88% gewijzigd door MMach op 27-09-2005 18:40 ]
We zijn er bijna, en ik moet toegeven, het ziet er ganz geil aus
:
Idd die laatste foto ziet er GANZ geil uit
Echt mooi..
Echt mooi..
Kewl... als je die foto voor het eerst ziet en de Logitech mist dan lijkt het bijna een DJ-setup...
Al nagedacht over een 19" rack voor de apparatuur? De normale stereo gear is bijna allemaal ongeveer die maat en past normaal in trays. Het zou die middenconsole nog net ietsje meer afwerken.
Al nagedacht over een 19" rack voor de apparatuur? De normale stereo gear is bijna allemaal ongeveer die maat en past normaal in trays. Het zou die middenconsole nog net ietsje meer afwerken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ziet er idd heeel netjes uit
En die stoel lijkt mij ook heel lekker zitten
Verwijderd
he maar daar hebben ze natuurlijk een equalizer voor uitgevondenPuntje van kritiek op de set: de bassen zijn niet wat ze zouden moeten zijn. Ze worden volledig herleid naar gebulder