[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 10

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 7.743 views sinds 30-01-2008

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 10:49
Dat kan je merken als je twee dezelfde monitoren naast elkaar zet, en de één op DVI aansluit en de ander op VGA.
Verder zorgt de VGA-kabel ook voor een klein beetje ghosting, dus voor de snelheid heeft het ook weer een licht voordeel.
Vanwege deze twee voordelen en vanwege het geringe prijsverschil tussen monitoren met en zonder DVI zou ik tegenwoordig geen monitor zonder DVI aansluiting kopen.

Verder is de 930BF op het moment ook de allersnelste volgens de reviews, en hij past precies in je budget.
Als je eigenlijk toch een iets kleiner budget heb, dan kan je voor de Benq FP937S+ gaan.
Deze Benq heeft hetzelfde paneel als de 913n(en heeft dus dezelfde snelheid en contrast enzo), maar dan met een DVI aansluiting en voor minder geld dan de 913n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:08
Vergeet niet de verstandige opmerking die ik ergens heb gelezen. Hier nog weer even zoals ik het me herinner:

Een monitor met zowel DVI als Analoog heeft vaak een slechte Analoge ingang (daar wordt op bespaard omdat hij toch DVI heeft). Een monitor met alleen een Analoge ingang heeft vaak een hogere kwaliteit (betere AD converter etc). Het is daarom niet helemaal eerlijk om dezelfde monitor met zowel DVI als Analoog te vergelijken.

Het is helaas onmogelijk om een goede vergelijking te doen, omdat je dus een monitor met allen Analoog moet hebben en een monitor met DVI, maar dat zijn dus altijd 2 verschillende monitoren waardoor de vergelijking weer niet klopt.

Kortom vaak zijn monitoren met alleen Analoog prima. De benq 767 12 ms was ook ooit de beste 17" monitor, maar die heeft ook alleen Analoog.

Als laatste heb je natuurlijk het voordeel bij DVI dat je niet met fase en verschuiving hoeft te klooien. Zeker als je af en toe toch van resolutie veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost81 op 12-08-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een TFT-scherm om (hoppelijk) binnenkort samen met een nieuwe PC aangeschaft te worden..
Waarom een TFT? Omdat ik geen plaats heb voor een CRT, anders zou ik die nemen. Ik ben namelijk niet echt onder de indruk van TFT's (ghosting, zwart is niet zwart, beperkte kijkhoek). Maar zoals ik al zei, geen plaats dus ik 'moet' wel. En natuurlijk toch makkelijker om mee te nemen naar een LAN.
Om een beetje OK beeldkwaliteit & kijkhoek te krijgen zit ik zelf te denken aan zo'n MVA/PVA overdrive scherm. Niet te veel ghosting en toch alle voordelen van het MVA/PVA panneel.

Nu hoor ik jullie denken: 'je hebt je keuze al gemaakt, waarom hier posten?'. Wel, één ding wat me al HEEL lang enorm irriteerd is de resolutie 1280x1024. Wie die resolutie heeft uitgevonden mag van mij ter plekke worden afgeschoten. Waarom deze opgekropte boosheid? 1280x1024 is geen 4:3. Ik wil dus m'n Windows gewoon lekker 1280x960 draaien en ook onder die resolutie gamen. Geen vervormde plaatjes op het scherm, vierkant gewoon vierkant.
Mijn vraag dus: is er een 19" TFT met een native 1280x960 (of hogere 4:3 variant) resolutie, of een die dit native kan ondersteunen? Twee zwarte balken van 32 pixels boven en onder boeien me niet, een geinterpolate beeld wel.

Tnx,
ShadowLord

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:06

edward2

Schieten op de beesten

Nou ik ben er nog niet uit. Ik ben op zoek naar de beste 19" met als gebruikersdoel gamen, prijs maakt me niet zo veel uit, in die zin dat ik wel wat meer voor over heb, als ie echt goed is, maar kiezen zonder de schermen te zien is eigenlijk niet te doen.

De kandidaten voorlopig, de 930 BF, de 970P, V191b en de 193p+ zegt u het maar ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag dus: is er een 19" TFT met een native 1280x960 (of hogere 4:3 variant) resolutie, of een die dit native kan ondersteunen?
De Dell 2001FP, hier http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2289&p=1 getest.
Measures exactly 16" by 12" and runs at a resolution of 1600x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
edward2 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:39:
Nou ik ben er nog niet uit. Ik ben op zoek naar de beste 19" met als gebruikersdoel gamen, prijs maakt me niet zo veel uit, in die zin dat ik wel wat meer voor over heb, als ie echt goed is, maar kiezen zonder de schermen te zien is eigenlijk niet te doen.

De kandidaten voorlopig, de 930 BF, de 970P, V191b en de 193p+ zegt u het maar ;)
vp191b zou mijn keus zijn :)
Enige kleine nadeel van de vp191b is backlight leakage waar je vrijwel nooit echt last van hebt. Voor de rest enkel voordelen, top monitor ^O^.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

PromoX

Flying solo

ShadowLord schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:10:
Mijn vraag dus: is er een 19" TFT met een native 1280x960 (of hogere 4:3 variant) resolutie, of een die dit native kan ondersteunen? Twee zwarte balken van 32 pixels boven en onder boeien me niet, een geinterpolate beeld wel.
Uit een vorig topicdeel:
Je kunt er ook voor kiezen dat bij een lagere resolutie maar een deel van het scherm gebruikt wordt -> zwarte randen maar wel perfect scherp beeld op een lagere-dan-native resolutie (1024x768/800x600). Bij joekels als 19" TFT's is dat nieteens zo'n probleem. Kun je voor kiezen in de ATi/nVidia drivers.
Misschien dat iemand nog 's kan vertellen welke optie het precies is? Ik kan hem zelf zosnel niet vinden (in de nVidia drivers).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:05
[begin off-topic gedeelte]
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:57:

Rofl, snap ik ook wel hoor :) hoe ik op forums/msn typ verschilt zwaar van hoe ik in het echt schrijf.
+ check ook hoelaat ik het gepost had =p

Ennuh, laat mij maar niet beginnen over je Engels ;)
Hehe. :) Pas op wat je zegt, ik heb in Engeland gewoond en gestudeerd en ben absoluut vloeiend, ook in geschrift. :*) (Ik weet wel wat je bedoelt, hoor.) Enneh, over hoe jij in het echt schrijft... uhm.. dit is in het echt hoor... ik ben van vlees en bloed hier aan de andere kant van het glasvezel, en we leven toch echt, last time I checked.

Ik wist ook wel dat jij waarschijnlijk wel wist wanneer je "als" of "dan" schrijft, maar doe het dan ook! Waarom zou je in godsnaam "als" schrijven als je weet dat het "dan" moet zijn? Steeds meer mensen gebruiken altijd "als", en ik denk niet dat ik de enige ben die zich eraan ergert. Ik zou het jammer vinden als het op den duur standaard Nederlands wordt, en dat zit er gewoon aan te komen... :'(

[einde off-topic gedeelte]
Shuog schreef:
vp191b zou mijn keus zijn :)
Enige kleine nadeel van de vp191b is backlight leakage waar je vrijwel nooit echt last van hebt. Voor de rest enkel voordelen, top monitor ^O^.
Je hebt er vrijwel nooit echt last van, dus: soms heb je er wel een beetje last van. Dat is dan voor mij genoeg om hem niet te kopen, helaas. Ik hou ook van horror games/shooters, dus donkere games....met het licht uit.... (dum dum dummmmm..)

[ Voor 70% gewijzigd door Roenie1 op 12-08-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag even naar mediamark geweest en heb de 730BF gezien en hun raden die dus ook aan :)
Maar goed ik ga dus voor de 930BF (wil 19").
Dus van de week ga ik hem bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Roenie1 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:37:

Je hebt er vrijwel nooit echt last van, dus: soms heb je er wel een beetje last van. Dat is dan voor mij genoeg om hem niet te kopen, helaas. Ik hou ook van horror games/shooters, dus donkere games....met het licht uit.... (dum dum dummmmm..)
Nou de enige tijd dat ik er WEL 'last' van heb is wanneer de standaard Windows XP screensaver aan staat, tijdens F.E.A.R. en Doom 3 heb ik er niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:07:

Misschien dat iemand nog 's kan vertellen welke optie het precies is? Ik kan hem zelf zosnel niet vinden (in de nVidia drivers).
Ik kan hem zo snel ook niet vinden in de ATI drivers. (ik heb geen ccc, maar de gewone control-panel van ATI)

Als ik een 19" koop trekt mijn videokaart de hogere resolutie in games niet meer. Dan maar 1024*768 met wat zwarte randen er omheen hoor.

wie kan mij op de instelling wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:11

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij kan je dat aanpassen als je een TFT aansluit. Dan ga je naar je:
display properties-> advanced-> displays en dan de juiste monitor kiezen en instellingen aanpassen.

Maar goed ik heb het nooit gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom contact gehad met Samsung Nederland, en men blijft daar beweren dat de 173p+ en 193p+ NIET naar Nederland zullen komen, een reden kunnen ze niet aangeven!!! De informatie op de NL site Samsung (pdf specs van de huidige 173 en 193) zijn foutief weergegeven als de + versie...

Dus we kunnen blijkbaar blijven wachten op deze ultime TFT, maar de + gaat het niet worden!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:41:
Wederom contact gehad met Samsung Nederland, en men blijft daar beweren dat de 173p+ en 193p+ NIET naar Nederland zullen komen, een reden kunnen ze niet aangeven!!! De informatie op de NL site Samsung (pdf specs van de huidige 173 en 193) zijn foutief weergegeven als de + versie...

Dus we kunnen blijkbaar blijven wachten op deze ultime TFT, maar de + gaat het niet worden!!!!
Ik had Samsung ook gemaild, maar ik zal dan dezelfde reactie wel krijgen :|. Misschien dat het scherm daadwerkelijk niet zo heel erg goed is. Wat zou anders de reden kunnen zijn dat ze een goed scherm, waar ook nog 's veel belangstelling voor is, niet uit te brengen?

Ik vind het wel vreemd, aangezien de 193P/173P EOL zijn en de de Plus-versies waarschijnlijk wat prijs betreft tussen de betere Samsung TN schermen en de 970/770 zou komen te liggen.

* PromoX begint het wachten op nieuwe schermen steeds minder heerlijk te vinden :(.

[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 12-08-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die 193P+ duurt inderdaad veel te lang en overal op de wereld is er te weinig over te lezen en ik denk ook dat het gewoon een flop is. Ik denk zelf dat de 970 DE vervanger is, aangezien deze ergens in Tokiyokie land al uitgekomen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:51:
Die 193P+ duurt inderdaad veel te lang en overal op de wereld is er te weinig over te lezen en ik denk ook dat het gewoon een flop is. Ik denk zelf dat de 970 DE vervanger is, aangezien deze ergens in Tokiyokie land al uitgekomen is ;)
Is er al veel info over die 970 trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ghost81 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:49:
Vergeet niet de verstandige opmerking die ik ergens heb gelezen. Hier nog weer even zoals ik het me herinner:

Een monitor met zowel DVI als Analoog heeft vaak een slechte Analoge ingang (daar wordt op bespaard omdat hij toch DVI heeft). Een monitor met alleen een Analoge ingang heeft vaak een hogere kwaliteit (betere AD converter etc). Het is daarom niet helemaal eerlijk om dezelfde monitor met zowel DVI als Analoog te vergelijken.

Het is helaas onmogelijk om een goede vergelijking te doen, omdat je dus een monitor met allen Analoog moet hebben en een monitor met DVI, maar dat zijn dus altijd 2 verschillende monitoren waardoor de vergelijking weer niet klopt.

Kortom vaak zijn monitoren met alleen Analoog prima. De benq 767 12 ms was ook ooit de beste 17" monitor, maar die heeft ook alleen Analoog.

Als laatste heb je natuurlijk het voordeel bij DVI dat je niet met fase en verschuiving hoeft te klooien. Zeker als je af en toe toch van resolutie veranderd.
Eigenlijk denk ik dat dat vooral geld voor goedkope monitoren met DVI ingang, omdat de VGA ingang dan eigenlijk overbodig is.
Als je een wat duurdere High-end monitor heb dan vraag ik me af of ze er nog op gaan besparen.

Hoe dan ook, mijn ervaring is dat D-sub(op een D-sub only monitor) gewoon heel scherp is, en dat DVI op een DVI monitor(dat gebruik ik nu dus) nog net iets scherper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik vindt het zelf ook wel vreemd dat men 1280x1024 bedacht heeft.
Onder windows enzo vindt ik het niet zo erg, maar vooral als je ooit gedwongen zou worden om een lagere resolutie te gaan gebruiken.
Ik kan je alvast vertellen dat er geen 17" tot 19" schermen zijn die native 4:3 beeld geven, maar er zijn wel monitoren die bij andere resoluties dan de native resolutie de mogelijkheid bieden om 2x een balkje van 32 pixels zwart weer te geven.(ik heb er zelf 1)
Als je dat dus echt onmisbaar vindt, dan zal je heel goed in de specificaties van de monitor moeten zoeken, en eventueel een aantal emailtjes moeten schrijven of de monitor de resolutie ondersteunt.

Als je toevallig een nVidia videokaart hebt, dan hoef je je er geen zorgen over te maken.
Zodra de nVidia driver namelijk merkt dat je een LCD aangesloten hebt, dan geeft ie een extra instelling om te bepalen wat de videokaart moet doen bij niet-native resoluties.
Dan kan je de videokaart dus laten interpoleren(handig als je monitor er niet zo goed in is), en je kan ook instellen dat ie de aspectratio moet vergrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:13:
[...]

Is er al veel info over die 970 trouwens?
Nope alleen wat ik eerder had gepost, er wordt alleen vermeld dat die dus blijkbaar in Europa binnenkort wordt uitgebracht. Maarja met Samsung en "binnenkort" ;) kan net zo goed nog een half jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
edward2 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:39:

De allersnelste monitor voor alleen gamen -> 930BF
Gamen + beste beeldkwaliteit(ultieme TFT dus) -> 970P
Gamen + goede beeldkwaliteit(kijkhoek) + niet kunnen wachten -> VP191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:47:
[...]

De Dell 2001FP, hier http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2289&p=1 getest.
Measures exactly 16" by 12" and runs at a resolution of 1600x1200.
uhm... 19"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
Ik heb gister de Samsung 193P besteld bij mn nieuwe pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
PromoX schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:07:
[...]

Uit een vorig topicdeel:

[...]

* Klik met rechts op het bureaublad.
* Laat 'nVidia display' uitklappen.
* Klik op de naam van je monitor.
* Klik in het linker gedeelte iets als 'Digital flat panel settings' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

addictive schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:39:
Ik heb gister de Samsung 193P besteld bij mn nieuwe pc :)
Dacht dat je voor de 173P ging, maar dus toch voor 19" gekozen.
Zodra de nVidia driver namelijk merkt dat je een LCD aangesloten hebt, dan geeft ie een extra instelling om te bepalen wat de videokaart moet doen bij niet-native resoluties.
Het is dus een instelling specifiek voor TFT's, vandaar dat ik de instelling niet kon vinden. Ik heb namelijk nog steeds een veel te grote CRT :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
PromoX schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:45:
[...]

Dacht dat je voor de 173P ging, maar dus toch voor 19" gekozen.
Klopt, dta was in eerste instantie de bedoeling. Toch maar voor een maatje groter gegaan :)
Ook omdat de 17" niet meer zo goed beschikbaar is. En wachten op de + zag ik niet zitten.
En 19" is toch wel fijn ;)

[ Voor 19% gewijzigd door addictive op 12-08-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
PromoX schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:45:

[...]

Het is dus een instelling specifiek voor TFT's, vandaar dat ik de instelling niet kon vinden. Ik heb namelijk nog steeds een veel te grote CRT :(.
Het is inderdaad alleen voor TFT's(wat heb je eraan als je een CRT hebt?), maar ik heb geen idee of ie het ook doet bij analoog aangesloten TFT's...
Kan iemand dat even controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Laatst online: 21-09 10:58
ik ben van plan de Benq FP937s+ te kopen, maar heb totaal geen ervaringen met TFT schermen. Heb de topics wel doorgelezen, ben al het een en ander wijzer geworden maar heb toch nog 1 vraag voordat ik overga op de koop. Omdat de resolutie maar 1280x1024 is heb je dan geen last van dat alle schermen, pictogrammen etc zo groot zijn? Want ik heb nu een 17" crt op een resolutie staan van 1152x864 en als ik de resolutie lager zet, word ik gek zeg maar. Zal ik hier nou last van krijgen op de Benq? of valt het allemaal mee

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
En @Yoko: is het mischien een idee om in de startpost een kopje 'waarom 19"?' neer te zetten?
Er lijken vrij veel mensen met deze vraag te zijn.
Ik heb in stap 2 in het eerste stuk (19" TFT versus 19" CRT grootte etc.) een vermelding gemaakt en een link geplaatst naar het [rml][ TFT] 17" versus 19"[/rml] topic. Daar is vrijwel alles al aan bod gekomen.
Vanwege deze twee voordelen en vanwege het geringe prijsverschil tussen monitoren met en zonder DVI zou ik tegenwoordig geen monitor zonder DVI aansluiting kopen.
Ik hoop ook over enkele maanden alleen nog TFT's met DVI ingang in de startpost te hebben, als dat niet zo is, dan zorg ik er zelf voor (anders ook, maar... 8)7 )
Steeds meer mensen gebruiken altijd "als"
offtopic:
Wat ik veel erger vind, is dat je steeds vaker "egt" i.p.v. "echt" leest, en het soms lijkt alsof het niet eens voor de grap zo neergezet is. Ik vind het echt superdom staan. Als het met opzet zo is getypt vind ik het meeloop/ schaapjes gedrag voor pubertjes die ook denken trendy over te komen met hun troep.
Want ik heb nu een 17" crt op een resolutie staan van 1152x864 en als ik de resolutie lager zet, word ik gek zeg maar. Zal ik hier nou last van krijgen op de Benq? of valt het allemaal mee
Je zult wel moeten met een 19" scherm. Verder kun je het scherm dichterbij/ verderweg plaatsen (als je bureau diep genoeg is) zodat alles toch niet zo groot lijkt. Mocht het toch te groot lijken, alles went. Iedereen met een 19" TFT in dit topic draait native (1280x1024) in windows. Hier is nooit over geklaagd, dus de kans dat jij er ontevreden over zal zijn en/ of er NIET aan went, is verwaarloosbaar.

[ Voor 121% gewijzigd door Yokozuna op 12-08-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus de Samsung 930BF (4ms) gaan kopen, maar heeft deze dan bv minder goed beeld dan een scherm met 12ms ?
Want ze hebben mij verteld dat : hoe lagere response tijd hoe beter voor games MAAR je beeld kwaliteit gaat wel ver achteruit ????

Of is dit scherm gewoon super vet in games en ook super bv met "normaal" internetten ?
Het lijkt wel of iedereen een ander verhaal verteld in de winkels.
Daarom vraag ik het maar even hier....
Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja allebei 8)

serieus ik heb hem zelf ook en, WAT EEN GEWELDIG SCHERM !!!

games zijn geweldig maar dit geld ook voor internet,films etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, waar is dat safeclean te koop ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 22:50

Copyman

Dode muis

Ik heb vanmiddag dus de 930BF gekocht bij Norrod en ben tot nu toe tevreden over het scherm. Misschien dat ik nog wel een review schrijf, maar dat komt dan vanzelf wel.
Aangezien ik altijd pech heb, had ik wel een dode pixel verwacht, maar toen ik de TFT voor het eerst aanzette was er geen één te zien voor zo ver ik weet. Daarna nog even die tft-test.exe gedraaid en daar begon mijn nachtmerrie; een dode subpixel... :(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/pixel.gif

Morgen maar ff contact opnemen met Norrod (kan binnen 8 dagen ruilen).

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:13:
ja allebei 8)

serieus ik heb hem zelf ook en, WAT EEN GEWELDIG SCHERM !!!

games zijn geweldig maar dit geld ook voor internet,films etc
Dus gewoon kopen ???

edit: nu zie ik van die dode pixel......
Gebeurd dit nu vaak ?
Want wil hem eigelijk via internet kopen...............
En heb gehoord dat je iets van 4 dode moet hebben voordat ze hem ruilen ???

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan je niet zeggen dat je hem moet kopen, gewoon wat je zelf wilt maar ik raad het je wel aan !
mijn ervaringen zijn zeer positief :D (ook geen last van de oogjes)
en geen dode pixel (mijn geluk)
en het design is PRACHTIG

dus als je zit te twijfelen, STOP DAN METEEN !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 13:26
Ben ook nog aan het twijfelen. Maar Down of Dead hoe zit het nou met de kleurweergave?
De Samsung heeft een kleurenweergave van 16,2 miljoen en de Iiyama H481S 16,7 miljoen.

Kan je misschien wat foto's plaatsen? Zodat iedereen kan meegenieten? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal morgen wat foto,s proberen te plaatsen (snap niet echt hoe dat imagehack werkt B) ) beetje uitleg welkom want ben er niet zo goed mee.

ben nu bij familie (logeren) dus kan ik geen foto,s posten en heb ook geen vergelijking met andere schermen.

(ik heb geen enkele dode pixel :*) , de techniek word steeds beter dus de kans op dode pixels kleiner. bij azerty (waar mijn TFT vandaan komt) kon ik ook een pixelgarantie nemen voor €65 voor 19" of groter :( wat een prijs, dus ik heb maar de gok gewaagd en met succes :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerhm heb pas geleden gelezen dat mensen bij 3-co.de een VP191B hebben besteld, raar ik zie alleen de VP191S staan :/ of is dat gewoon kleurcode =p

edit: 8)7 S=silver B=Black, moest steeds denken aan grijs ipv silver :P, maar goed, jammer dus had hem liever in het zwart.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backlight leakage bijna overal op het scherm?

Ik heb veel last van backlight leakage, en ik de scherm vandaag omgeruild voor een nieuwe. En deze blijkt eigenlijk nog meer last te hebben van backlight leakage. Het gaat om het scherm ; Acer 1951As . Maar hoelang is de backlight leakage aan de kanten bij jullie scherm? Graag de merk en type noemen van je scherm. En wie heeft er een scherm die maar een klein beetje of geen backlight leakage vertoont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:10:
Backlight leakage bijna overal op het scherm?

Ik heb veel last van backlight leakage, en ik de scherm vandaag omgeruild voor een nieuwe. En deze blijkt eigenlijk nog meer last te hebben van backlight leakage. Het gaat om het scherm ; Acer 1951As . Maar hoelang is de backlight leakage aan de kanten bij jullie scherm? Graag de merk en type noemen van je scherm. En wie heeft er een scherm die maar een klein beetje of geen backlight leakage vertoont?
Heb een Viewsonic vp191b en de backlight leakage bestrijkt een zeer klein gedeelte van het scherm. Zo weinig dat het me nooit echt stoort. Ik heb wel eerst zitten klooien met de instellingen though, anders was het ietsje meer maar nog steeds niet erg.

[ Voor 8% gewijzigd door shuogg op 12-08-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shuogg schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:12:
[...]

Heb een Viewsonic vp191b en de backlight leakage bestrijkt een zeer klein gedeelte van het scherm. Zo weinig dat het me nooit echt stoort. Ik heb wel eerst zitten klooien met de instellingen though, anders was het ietsje meer maar nog steeds niet erg.
Wat had je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Th@_M@ster schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:10:
ik ben van plan de Benq FP937s+ te kopen, maar heb totaal geen ervaringen met TFT schermen. Heb de topics wel doorgelezen, ben al het een en ander wijzer geworden maar heb toch nog 1 vraag voordat ik overga op de koop. Omdat de resolutie maar 1280x1024 is heb je dan geen last van dat alle schermen, pictogrammen etc zo groot zijn? Want ik heb nu een 17" crt op een resolutie staan van 1152x864 en als ik de resolutie lager zet, word ik gek zeg maar. Zal ik hier nou last van krijgen op de Benq? of valt het allemaal mee
Of je er last van gaat krijgen zou ik niet weten, ik weet zelf wel dat ik er geen last van heb.
Als je het echt zeker wilt weten, dan loop je een winkel binnen waar ze een scherm hebben dat je zou willen kopen als je er geen last van hebt, en dan vraag je of ze de windows-desktop willen laten zien.

Als ik even alles naar DPI om ga rekenen kom ik op het volgende uit:
- Veel 17"CRT's hebben een zichtbare diagonaal van 15,5"
Dus zal op zo'n monitor 1152x864 uitkomen op (1152^2 + 864^2)^0,5 / 15,5 = 92,90 DPI
1024x768(waar jij dus gek van wordt) zal uitkomen op (1024^2 + 768^2)^0,5 / 15,5 = 82,58 DPI

- Een 19"LCD heeft een zichtbare diagonaal van 19"
Dus 1280x1024 zorgt voor (1280^2 + 1024^2)^0,5 / 19 = 86,27 DPI

In grootte zit het er dus precies tussenin, maar ik vraag me af of dat 'gek worden' komt doordat de pictogrammen te groot zijn, of doordat je te weinig werkruimte heb.
Ik heb het zelf namelijk bij windows XP + 800x600, onafhankelijk van de grootte van de monitor.

Als je trouwens nog geen windows XP gebruikt, of je gebruikt wel windows XP maar met het oude uiterlijk dan kan je de pictogramgrootte aanpassen naar je smaak, dus als het echt aan de pictgrammen ligt dan is het te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje twijfelen heb ik toch maar de vp191b besteld bij 3-co aangezien ze de FSC19-4 echt niet konden leveren en ik na een tijdje toch liever de viewsonic had.
Maarja ik heb hem begin deze week besteld en k krijg em als het goed is morgen binnen (of werken die koeriers niet op zaterdag?)
Maarja ik had dus gevraagd of ze hem op dode pixels wilden testen en dat stond ook op de offerte maar ik heb geen mailtje gehad dat ze hem hebben getest, alleen dat ze hem heeft verstuurd,
zouden ze het vergeten (te testen of het mailtje te sturen) zijn of sturen ze geen mailtjes meer daarover.
Maarja ik kan in ieder geval niet wachten tot ik hem heb, k had btw een van de laatste zwarte versies want na mijn besteling werd ie van de site gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:12:
Ik wil dus de Samsung 930BF (4ms) gaan kopen, maar heeft deze dan bv minder goed beeld dan een scherm met 12ms ?
Want ze hebben mij verteld dat : hoe lagere response tijd hoe beter voor games MAAR je beeld kwaliteit gaat wel ver achteruit ????

Of is dit scherm gewoon super vet in games en ook super bv met "normaal" internetten ?
Het lijkt wel of iedereen een ander verhaal verteld in de winkels.
Daarom vraag ik het maar even hier....
Alvast bedankt...
Dat beeldkwaliteit omgekeerd evenredig is met snelheid is onzin, allebei verbeteren en worden steeds verder ontwikkeld.
Wel zijn er verschillende soorten schermen(zie startpost, alweer...).
De tn schermen zijn de allersnelste schermen, maar hebben een kleine kijkhoek en het contrast is niet geweldig(bij de laatste Samsung tn panelen is het wel aardig).
Verder zijn er de mva/pva panelen die goede beeldkwaliteit en kijkhoek hebben, en ook meestal een hoog contrast halen, maar die zijn over het algemeen traag.
tegenwoordig zijn er echter overdrive mva/pva schermen, en die combineren de beeldkwaliteit van normale mva/pva schermen met een goede snelheid, net iets minder snel dan de snelste tn schermen.

de 12ms schermen hebben over het algemeen ook tn panelen, dus zal de beeldkwaliteit en kijkhoek hierop niet beter zijn dan op die 930BF.
Bovendien geld dat 'beeldkwaliteit' gedeelte vooral voor grafisch werk, voor internetten en tekstverwerken heb je eigenlijk wel genoeg aan een tn.
Als je bebruiksdoelen dus gamen + internetten is dan kan je gewoon voor die 930BF gaan, als je ook een grote kijkhoek wilt(voor films?) dan kan je gaan kijken voor een overdrive mva/pva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25
Ik zit nou ook al een tijdje te loeren in de verschillende topics/reviews voor een mooi 19" scherm.
Ik wil perse mooie kleuren (16,7 miljoen) en een DVI-aansluiting. Wat ik doe is veel internetten, dus ook in grote topics zoals die hier op Tweakers scrollen, soms wat video- en fotobewerking en een paar spelletjes, vooral Worms 2, Re-volt en UT, dus zowel langzame en snelle spellen en dingen die echt op de kleur aankomen. Ik heb een hekel aan schermen die als ze 1 egale kleur moeten weergeven dat ie aan de bovenkant licht is en aan de onderkant donker, zodat je er goed voor moet gaan zitten.

Qua design vind ik de 193P/+ erg mooi, maar heeft als nadeel (voor mij, geen drivers voor Apple) dat er geen toetsen op zitten. Dan zijn er nog de 194T en de 910T van Samsung. maar ja, daar staat dan weer een reaktietijd van 25 ms bij. Ja daar worden we dan ook niet vrolijk van, maar misschien is het overkoombaar, weet iemand deze dingen in een gewone winkel te koop en te bekijken, MediaMarkt heeft ze niet (woon in zuid-holland). Toen kwam ook nog even de Fujitsu-Siemens P19-2 in beeld, maar daar lees ik dus ook weer van dat ie nogal ghost. Wat is nou erger, die overdrive ghosting bij TN, de overdrive ghosting bij MVA/PVA of de gewone ghosting zoals we die hadden bij de oude TN en MVA/PVA panelen? Ik heb ook nog de 20" Cinema van Apple overwogen, maar die heeft voor mij iets te kleine pixeltjes, dus kleine ikoontjes en websites enz, + dat die bij het slepen van tekst ook nog heeft dat de tekst even iets lichter wordt (ghosting toch ook?)
Ik ben nu het beeld van m'n Vision Master Pro :9~ gewend maar wil er toch nog een scherm bij hebben. Ik kom er eigenlijk niet meer uit... Ik ga het liefst voor de wat bekendere, gevestigde, merken, dus niet BenQ enz. Het uiterlijk van de IIyama's van tegenwoordig vind ik bij sommige eigenlijk ook wel wat te plastic-achtig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:19:
[...]

Dus gewoon kopen ???

edit: nu zie ik van die dode pixel......
Gebeurd dit nu vaak ?
Want wil hem eigelijk via internet kopen...............
En heb gehoord dat je iets van 4 dode moet hebben voordat ze hem ruilen ???
Of je maakt gebruik van de wet 'kopen op afstand', dan kan je em gewoon binnen 7 dagen terugsturen sonder opgave van reden.
Een klein nadeel is dat je dan de verzendkosten voor het terugsturen moet betalen, maar dat is meestal een stuk minder dan pixelgarantie.

En of het vaak voorkomt?
Ik heb het in een stuk of 50 schermen nog maar 1 keer gezien, dus in iets van 2% van alle gevallen zou ik denken...
Maar het schijnt bij het ene scherm meer voor te komen dan bij een ander scherm, dus ik kan je niet vertellen hoe groot die kans voor jou precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
girlgamer schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:32:
Ben ook nog aan het twijfelen. Maar Down of Dead hoe zit het nou met de kleurweergave?
De Samsung heeft een kleurenweergave van 16,2 miljoen en de Iiyama H481S 16,7 miljoen.

Kan je misschien wat foto's plaatsen? Zodat iedereen kan meegenieten? :*)
Dat heet dus foute specs opgeven.
allebei gebruiken ze een tn paneel, en geven ze dus eigenlijk maar 262.144 kleuren weer die geditherd worden tot 16,2 miljoen kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:23:
ik kan je niet zeggen dat je hem moet kopen, gewoon wat je zelf wilt maar ik raad het je wel aan !
mijn ervaringen zijn zeer positief :D (ook geen last van de oogjes)
en geen dode pixel (mijn geluk)
en het design is PRACHTIG

dus als je zit te twijfelen, STOP DAN METEEN !! ;)
Neem even een kijkje op de gedragsregels van GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:38:
Na een tijdje twijfelen heb ik toch maar de vp191b besteld bij 3-co aangezien ze de FSC19-4 echt niet konden leveren en ik na een tijdje toch liever de viewsonic had.
Maarja ik heb hem begin deze week besteld en k krijg em als het goed is morgen binnen (of werken die koeriers niet op zaterdag?)
Maarja ik had dus gevraagd of ze hem op dode pixels wilden testen en dat stond ook op de offerte maar ik heb geen mailtje gehad dat ze hem hebben getest, alleen dat ze hem heeft verstuurd,
zouden ze het vergeten (te testen of het mailtje te sturen) zijn of sturen ze geen mailtjes meer daarover.
Maarja ik kan in ieder geval niet wachten tot ik hem heb, k had btw een van de laatste zwarte versies want na mijn besteling werd ie van de site gehaald.
Dpd levert inderdaad niet in het weekend af, en dus moet je wachten tot maandag (moet ik ook :) )
Verder testen ze hem wel, maar mailen ze daar niet over. Ten minste dat neem ik aan want ik heb zelf ook geen mail ontvangen dat ze hem getest hebben, maar idd stond wel op de factuur.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

ShadowLord schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:10:

Nu hoor ik jullie denken: 'je hebt je keuze al gemaakt, waarom hier posten?'. Wel, één ding wat me al HEEL lang enorm irriteerd is de resolutie 1280x1024. Wie die resolutie heeft uitgevonden mag van mij ter plekke worden afgeschoten. Waarom deze opgekropte boosheid? 1280x1024 is geen 4:3. Ik wil dus m'n Windows gewoon lekker 1280x960 draaien en ook onder die resolutie gamen. Geen vervormde plaatjes op het scherm, vierkant gewoon vierkant.

Tnx,
ShadowLord
Ik heb mezelf speciaal geregistreerd om hierop een antwoord te kunnen geven. Ik had namelijk hetzelfde idee/probleem als jij.

Wat blijkt nu: een normaal CRT scherm heeft een fysieke verhouding van 4:3 en dus werkt de 1280:960 perfect en alles is in de juiste verhouding. Jij denkt nu (en ik ook vroeger) als ik hierop 1280:1024 draai, dan zijn de verhoudingen niet meer correct. Dat zou inderdaad zo zijn, ware het niet dat bij een LCD scherm dat geleverd wordt met een 'native resolution' van 1280:1024 de fysieke verhoudingen niet 4:3 zijn, maar 5:4 en als je dus hierop 1280:1024 draait dan zijn de verhoudingen perfect in orde. Het is pas als je onder een resolutie draait die niet met de verhouding 5:4 overeenkomt, dat de verhoudingen niet meer kloppen.

Het is mede hierdoor dat de interpolatie van de meeste van deze schermen niet zo geweldig is. Omdat ze dan niet meer hun 'eigen verhouding' kunnen aanhouden. Als je met deze schermen een lagere resolutie wil draaien dan doe je dat best door inderdaad 'die vervelende zwarte balken' te gebruiken... ;)

Het is je nu dus ook wel duidelijk, denk ik, dat je best geen 1280:960 op een native 1280:1024 scherm draait. Het is juist dan dat je beeldvervorming krijgt. Deze redenering werkt uiteraard alleen bij schermen waarbij de fysieke waarden van het scherm overeenkomen met 5:4, dat is echter zo bij de meeste van deze schermen.

Wat je nu wel als probleem kan zien, als je grafische kaart niet zo krachtig is, is dat als je een spelletje op full screen, zonder zwarte zijkanten dus, geïnterpoleerd op 1024:768 draait, dat juist dan de verhoudingen niet kloppen. Reden te meer dus om zoveel mogelijk in de native resolution te spelen of toch genoegen te nemen met 'die zwarte randen. De afwijking is trouwens maar iets meer dan 5%.

LCD-schermen met native resolution van 1280:960 worden, bij mijn weten, niet gemaakt. Als je dus aan die 4:3-verhouding wil blijven hangen, dan dien je ofwel een scherm met 1024:768 ofwel 1600:1200 native resolution te kopen. Voor mij zijn die beide niet de moeite, het eerste wegens te lage resolutie, het tweede wegens te duur. AUO heeft wel enkele zeeeer interessante 1600:1200 schermen die tegen het eind van het jaar in productie zouden moeten gaan. 21" 1600:1200 Premium MVA (overdrive dus) met LED backlighting. Lekker duur ook als je mij vraagt...

Als je nu begint te sparen, kan je er tegen dan misschien eentje kopen! :)

Hopelijk heb ik je hiermee geholpen!

[ Voor 3% gewijzigd door TetsuoShima op 13-08-2005 01:07 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

XiN schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:31:

De allersnelste monitor voor alleen gamen -> 930BF
Gamen + beste beeldkwaliteit(ultieme TFT dus) -> 970P
Gamen + goede beeldkwaliteit(kijkhoek) + niet kunnen wachten -> VP191
Bijna volledig mee eens, kleine aanpassing als ik mag...

De allersnelste monitor voor alleen gamen (en enigzins prijsbewuste koper) -> 930BF
Gamen + beste beeldkwaliteit (ultieme TFT dus) (waarschijnlijk zo bij gebrek aan uitgebreide leesbare review, aan Chinees heb ik niks, zie je :) ) (verder moet je ook bereid zijn minstens 650 EUR te betalen wanneer hij uitkomt) -> 970P
Gamen + redelijk goede beeldkwaliteit (kijkhoek) + niet kunnen wachten (redelijk prijsbewuste koper)-> VP191S

Het B model blijkt visueel een ietsje minder goed beeld te geven dan het S model. Heeft naar het schijnt te maken met de zwarte randen, maar dit is, ook naar het schijnt, iets zeer subjectief. Het kan alleszins niet gemeten worden en is afhankelijk van 'de gebruiker'.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Voor iedereen die geïnteresseerd is in de Samsung 770P/970P, heb ik hier een goodie:

USERMANUAL

Er staat natuurlijk niks heel bijzonders in, maar wel een aantal leuke fotootjes.

Alleen gebruiken als de andere link NIET werkt!!!!!!!!!

[ Voor 61% gewijzigd door TetsuoShima op 13-08-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

vanmiddag kwam de postbode een leuk pakketje brengen :) m'n Belinea 101920, waar ik in het vorige topic toe had beslist om die te kopen :)

Foto vóór tft:
Afbeeldingslocatie: http://img346.imageshack.us/img346/2235/101920before2zv.th.jpg

Foto mét tft:
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/4443/101920tft7eu.th.jpg

Prachtig apparaat, schitterend beeld, en nog eens 100% in orde ook :) Niks defect :)

Kortom, ik ben érg blij :)

Mag nu alleen nog wel wat aan kabel-odening doen :P

[ Voor 13% gewijzigd door jwbagger op 13-08-2005 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jwbagger schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:25:
vanmiddag kwam de postbode een leuk pakketje brengen :) m'n Belinea 101920, waar ik in het vorige topic toe had beslist om die te kopen :)

Foto vóór tft:
[afbeelding]

Foto mét tft:
[afbeelding]

Prachtig apparaat, schitterend beeld, en nog eens 100% in orde ook :) Niks defect :)

Kortom, ik ben érg blij :)

Altijd leuk om te horen dat iemand blij is met een aankoop :)
Wil je trouwens ook een productsurvey invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ga ik Samsung 930BF aanschaffen, vriend van me handelt in computeronderdelen. Hij kan voor mij een flinke korting geven als ik die monitor bij hem bestel. Maar waar ik bang voor ben is de dode pixel(s), kunnen jullie een indicatie geven hoeveel TFT monitoren dode pixels hebben? (wat ik bedoel is in %) Of kunnen jullie het niet zeggen, dan moet ik maar gokken op goed geluk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
@Copyman
Morgen maar ff contact opnemen met Norrod (kan binnen 8 dagen ruilen).
Laat even weten hoe je dat hebt afgehandeld met Norrod en hoe zij reageerden. Ik wil namelijk misschien ook wel bij Norrod gaan kopen, maar ik ben wel benieuwd hoe zij met dode (sub)pixels omgaan. Tenzij je er niets over meldt en je gewoon als "niet tevreden" teruggaat.... anyway laat het even weten alsjeblieft.

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost81 op 13-08-2005 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ik bel ze zometeen op en dan laat ik weten hoe het is afgelopen.

Edit:
Net gebeld dus, uitgelegd dat er een dode subpixel op het scherm zat. Ze keken gelijk of ze nog een scherm op voorraad hadden, maar dit was helaas niet meer zo. Nu hebben ze alvast weer een andere op mijn naam gereserveerd, zodra deze binnen is bellen ze mij zodat ik hem kan ruilen. :)

[ Voor 70% gewijzigd door Copyman op 13-08-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:11:
[...]

Of je maakt gebruik van de wet 'kopen op afstand', dan kan je em gewoon binnen 7 dagen terugsturen sonder opgave van reden.
Een klein nadeel is dat je dan de verzendkosten voor het terugsturen moet betalen, maar dat is meestal een stuk minder dan pixelgarantie.

En of het vaak voorkomt?
Ik heb het in een stuk of 50 schermen nog maar 1 keer gezien, dus in iets van 2% van alle gevallen zou ik denken...
Maar het schijnt bij het ene scherm meer voor te komen dan bij een ander scherm, dus ik kan je niet vertellen hoe groot die kans voor jou precies is.
Aha dus je kan altijd dingen terug sturen als je het op afstand koopt (via internet dus) ???
Maakt niet uit bij welke winkel je het bestel ?
Maar ja dan moet je idd de verzend kosten betalen.
Ik wil het schem dan bestellen bij :

EncyClue - EncyShop
QSupp (Quality Supplies)
PC Megastore -----(deze dacht ik)

iemand een advies bij welke ik het beste kan doen ?

Hun adverteren wel met pixelverzekering maar ja dat kost ook ongeveer 50 euro.
Dus ja dan kan je beter de kans nemen lijkt mij....?
Maar goed dit scherm word het dus, maar weet nog niet hoe ik het allemaal ga doen met bestellen.
Ben een beetje bang dat ik weer zoveel geluk heb dat er weer iets kapot is ofzo......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
jwbagger schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:25:

Foto vóór tft:
[afbeelding]

Foto mét tft:
[afbeelding]
En dan durven sommige mensen (in andere topics) nog te beweren dat het een regel is dat CRT's een natuurgetrouwer beeld weergeven 8)7 Moet je zien wat een verschil in het zwart (CRT: groen-zwart, TFT: zwart). Nou was die CRT misschien heel goedkoop maar dan nog, die regel is gewoon onzin. CRT's hebben vaak net zo hard wat calibratie nodig als TFT's.

Ik neem trouwens aan dat het hier om de oude Belinea 101920 gaat? Met 20-25ms responstijd en lager contrast.

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 13-08-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:04:
[...]

Aha dus je kan altijd dingen terug sturen als je het op afstand koopt (via internet dus) ???
Maakt niet uit bij welke winkel je het bestel ?
Maar ja dan moet je idd de verzend kosten betalen.
Ik wil het schem dan bestellen bij :

EncyClue - EncyShop
QSupp (Quality Supplies)
PC Megastore -----(deze dacht ik)

iemand een advies bij welke ik het beste kan doen ?

Hun adverteren wel met pixelverzekering maar ja dat kost ook ongeveer 50 euro.
Dus ja dan kan je beter de kans nemen lijkt mij....?
Maar goed dit scherm word het dus, maar weet nog niet hoe ik het allemaal ga doen met bestellen.
Ben een beetje bang dat ik weer zoveel geluk heb dat er weer iets kapot is ofzo......
De wet 'kopen op afstand'(google ook eens als je meer info wilt) geld in nederland, dus als je bij een nederlandse winkel bestelt zijn ze verplicht om de monitor terug te nemen.
Het enige wat je dan kwijt bent na een pixelfoute monitor is dus 2xverzendkosten, en aangezien dat een stuk minder is dan die €50,- en de kans dat je twe keer achter elkaar een pixelfoute monitor kijgt al helemaal miniem is(0,02^2 = 0,0004 = 0,04%), denk ik dat het inderdaad beter is om de pixelgarantie te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:35:
[...]

En dan durven sommige mensen (in andere topics) nog te beweren dat het een regel is dat CRT's een natuurgetrouwer beeld weergeven 8)7 Moet je zien wat een verschil in het zwart (CRT: groen-zwart, TFT: zwart). Nou was die CRT misschien heel goedkoop maar dan nog, die regel is gewoon onzin. CRT's hebben vaak net zo hard wat calibratie nodig als TFT's.
...
Totaal mee eens, LCD's hebben niet echt meer een achterstand op CRT's als ik naar tests kijk waar beide in voorkomen.
Yokozuna schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:35:
...
Ik neem trouwens aan dat het hier om de oude Belinea 101920 gaat? Met 20-25ms responstijd en lager contrast.
Het gaat hier inderdaad om de oude 101920 met 25ms en een geclaimd contrast van 600:1.
Het gebruikte paneel is overigens hetzelfde als in de 910T, dus lijkt me dat ie ver over het geclaimde contrast heengaat(900:1 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Reactie op Yokozuna:

En het vreemde is: bij gebruik van die CRT viel me dat dus niet eens op, en vond ik alles al vrij natuurlijk gekleurd overkomen. Achteraf gezien snap ik niet dat ik daar zo lang naar heb gekeken :P
Ik ga m'n TFT niet calibreren, omdat ik daar helaas de spullen niet voor heb, maar als ik wat reviews mag geloven is deze van de fabriek af al erg netjes wat kleurechtheid betreft. Ik houd het voorlopig dus maar zo, en heb de kleurbalans van "reddish" naar een neutrale usersetting gehaald. Ben voorlopig erg tevreden over hoe het er nu uitziet.

Het gaat inderdaad om de "oude" 101920 (de 111912 dus). Volgens [rml]XiN in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 9"[/rml] geeft dit PVA panel juist betere resultaten bij statische dingen, waar ik 'm voor wil gebruiken. Voor mij de goeie keuze dus :) De langere responstijd (15/10 volgens boekje) maakt mij dus niet uit, want zo veel game ik nou ook weer niet. En de 600:1 contrastratio schijnt 1000:1 te zijn. Maar het maakt me weinig uit wat voor getalletje er aan hangt precies, want het zwart is gewoon echt zwart, en daar gaat 't om. Alleen in een volledig verduisterde kamer kun je zien dat er inderdaad een heel zwak licht vanaf komt, maar dat is zo weinig dat 't absoluut niet kan storen. Kortom: voor mijn doeleinden een meer dan uitstekende monitor :) (....voorlopig tenminste, tot m'n eisen weer hoger worden 8)7 :P maar dat zal wel even duren :) )

[ Voor 5% gewijzigd door jwbagger op 13-08-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zijn er nu al mensen die de BenQ 937s+ hebben?

Ik zit er hard over te twijfelen om deze te kopen, maar zou graag wat gebruikers ervaringen willen lezen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

XiN schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:53:
[...]

De wet 'kopen op afstand'(google ook eens als je meer info wilt) geld in nederland, dus als je bij een nederlandse winkel bestelt zijn ze verplicht om de monitor terug te nemen.
Het enige wat je dan kwijt bent na een pixelfoute monitor is dus 2xverzendkosten, en aangezien dat een stuk minder is dan die €50,- en de kans dat je twe keer achter elkaar een pixelfoute monitor kijgt al helemaal miniem is(0,02^2 = 0,0004 = 0,04%), denk ik dat het inderdaad beter is om de pixelgarantie te laten zitten.
je vergeet dat de wet de vrijheid aan de verkoper geeft om aanvullende eisen aan het terugsturen te stellen. Er zijn dan ook veel zaken die een ongeopende verpakking eisen, waardoor je de wet 'kopen op afstand' níet kan gebruiken als "pixelgarantie" oplossing.

Ik heb voor het kopen van mijn monitor wel zo'n pixelgarantie bijgekocht, omdat ik als de dood was dat er wat mis zou kunnen zijn met het scherm. Uiteindelijk was het scherm 100% in orde, maar ik heb geen spijt van de garantie. Voor die (relatief kleine) extra uitgave hoef je je tenminste nooit voor de kop te stoten als je wél problemen had met de monitor.
Bovendien: als je een pixeldefecte monitor terugstuurt naar een bedrijf, wijzend op de wet 'kopen op afstand', zul je een vervangende monitor niet weer gelijk bij hun kunnen kopen. Dus moet je dan op zoek naar een andere leverancier, die vervolgens niet meer de laagste prijs heeft. Door de verzendkosten die je drie maal moet betalen (1x defecte monitor van bedrijf naar jou, 1x defecte monitor van jou naar bedrijf, 1x vervangende monitor van ander bedrijf naar jou), én omdat die vervangende monitor waarschijnlijk een stukje duurder is... zal je wat kosten betreft niet ver beneden een pixelgarantie komen te zitten, en heb je heel wat meer regelwerk te doen dan wanneer je zo'n garantie af zou hebben gesloten.
Okee, als je in 1 keer een goeie monitor hebt, hád je die kosten kunnen besparen. Maar is je dat het risico waard om zoveel regelwerk te riskeren? Ik ben blij, ook achteraf, dat ik op safe heb gespeeld in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dancing_Animal schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:03:
Ik zit nou ook al een tijdje te loeren in de verschillende topics/reviews voor een mooi 19" scherm.
Ik wil perse mooie kleuren (16,7 miljoen) en een DVI-aansluiting. Wat ik doe is veel internetten, dus ook in grote topics zoals die hier op Tweakers scrollen, soms wat video- en fotobewerking en een paar spelletjes, vooral Worms 2, Re-volt en UT, dus zowel langzame en snelle spellen en dingen die echt op de kleur aankomen. Ik heb een hekel aan schermen die als ze 1 egale kleur moeten weergeven dat ie aan de bovenkant licht is en aan de onderkant donker, zodat je er goed voor moet gaan zitten.
...
Dat wordt dan dus een overdrive mva/pva.
Dancing_Animal schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:03:
...
Qua design vind ik de 193P/+ erg mooi, maar heeft als nadeel (voor mij, geen drivers voor Apple) dat er geen toetsen op zitten. Dan zijn er nog de 194T en de 910T van Samsung. maar ja, daar staat dan weer een reaktietijd van 25 ms bij. Ja daar worden we dan ook niet vrolijk van, maar misschien is het overkoombaar, weet iemand deze dingen in een gewone winkel te koop en te bekijken, MediaMarkt heeft ze niet (woon in zuid-holland). Toen kwam ook nog even de Fujitsu-Siemens P19-2 in beeld, maar daar lees ik dus ook weer van dat ie nogal ghost. Wat is nou erger, die overdrive ghosting bij TN, de overdrive ghosting bij MVA/PVA of de gewone ghosting zoals we die hadden bij de oude TN en MVA/PVA panelen?...
Je kan het beste ongeveer de volgende rangschikking aanhouden(van snel naar langzaam)
1. overdrive tn.
2. tn.
3. overdrive mva/pva.
4. mva/pva.
Hierbij moet opgemerkt worden dat de bovenste 3 heel dicht bij elkaar zitten, terwijl er tussen 3 en 4 een aardig gat zit.

Daarom kan je de 910T en de 194T voor snelle games al af laten vallen, die zijn pva zonder overdrive en zullen voor snelle games niet echt geschikt zijn.
De 193P is iets sneller(20ms), maar eigenlijk moet je een overdrive mva/pva hebben.
Je hebt zelf ook al de 193P+ opgemerkt.
Deze monitor heeft inderdaad geen OSD, maar iemand uit het 17" forum weet een proggie dat magictune kan vervangen en wel onder linux werkt:
[rml]madman2004 in "[ 17" TFT] De ultieme TFT - deel 2"[/rml]
Over de P19-2 zijn de meningen verdeelt:
1 review site vindt em geweldig, 1 vindt em traag, en alle gebruikers vinden em ook geweldig.
Waarschijnlijk heeft Behardware dus gewoon een defecte monitor gekregen en kan je er net zo goed op gamen als op de 193P+
Dan is er nog de VP191, die is ook ongeveer even snel, maar heeft iets lager contrast en hij heeft soms last van backlight leakage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jwbagger schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:10:
[...]

je vergeet dat de wet de vrijheid aan de verkoper geeft om aanvullende eisen aan het terugsturen te stellen. Er zijn dan ook veel zaken die een ongeopende verpakking eisen, waardoor je de wet 'kopen op afstand' níet kan gebruiken als "pixelgarantie" oplossing.
...
uhm...

bron: De consumentenbond
Uit ons onderzoek blijkt dat sommige internetsites voorwaarden vermelden die haaks op de wet staan. Voorbeelden daarvan zijn het in rekening brengen van kosten bij ontbinding van de koop binnen de wettelijke termijn van zeven dagen, of het vermelden dat de bedenktijd niet geldt voor ‘speciaal bestelde’ artikelen.
Ook de eis dat de verpakking van producten niet geopend mag worden is meestal in strijd met de wet. Volgens de wet mogen bedrijven uitsluitend voor audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur eisen dat de verzegeling niet verbroken is, voor andere producten geldt dat dus niet.
Ik mag hopen dat die weten waar ze het over hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 02:21:
Binnenkort ga ik Samsung 930BF aanschaffen, vriend van me handelt in computeronderdelen. Hij kan voor mij een flinke korting geven als ik die monitor bij hem bestel. Maar waar ik bang voor ben is de dode pixel(s), kunnen jullie een indicatie geven hoeveel TFT monitoren dode pixels hebben? (wat ik bedoel is in %) Of kunnen jullie het niet zeggen, dan moet ik maar gokken op goed geluk... :P
[rml]XiN in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 10"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

XiN>
Terugkomend op die review van behardware dat had puur te maken met de revisies van die schermen. Je moet dus gewoon HEEL erg opletten als je voor de Viewsonic P19-2 gaat dat je 1 van de latere revisies hebt (in ieder geval 5).

Verder is die 193P+ volgens mij echt nauwelijks sneller dan de 193P van wat ik heb gelezen op het internet.

En inderdaad klopt het dat de wet koop op afstand altijd toegepast kan worden, alleen is het vaak zo dat winkeliers niet echt hard meewerken. Vergeet niet dat verkoper(tjes) meestal geen wetten kennen ;)
Vaak wordt ook geclaimed dat je geen garantie kan krijgen of geld terug wanneer je de verpakking al hebt weggegooid, maar volgens de Nederlandse wetgeving hoort een verpakking NIET tot het gekochte product. Dus dat mag niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
n00bs schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:12:
En inderdaad klopt het dat de wet koop op afstand altijd toegepast kan worden, alleen is het vaak zo dat winkeliers niet echt hard meewerken. Vergeet niet dat verkoper(tjes) meestal geen wetten kennen ;)
Vaak wordt ook geclaimed dat je geen garantie kan krijgen of geld terug wanneer je de verpakking al hebt weggegooid, maar volgens de Nederlandse wetgeving hoort een verpakking NIET tot het gekochte product. Dus dat mag niets uitmaken.
Let ook dat je lang niet altijd een dure advocaat nodig hebt om je product terug te kunnen sturen+geld terug te vorderen als winkels zeggen er niets van te weten. Je kunt in je eigen regio altijd bij de rechtswinkel binnenstappen en die geven jou gratis advies en kunnen -als rechtswinkel- ook contact opnemen met de verkoper en aandringen/dreigen. Vaak werkt dat al, een studie+huisgenoot van mij werkt bij de rechtswinkel in Tilburg en ik ben er ook al een keer langsgeweest.
Verder is die 193P+ volgens mij echt nauwelijks sneller dan de 193P van wat ik heb gelezen op het internet.
In het forum op hardforum was het merendeel prima tevreden over de snelheid van de 193P+ in games, het waren slechst een of twee personen die zeiden dat hij traag/net zo traag als de 193P was. Ik zou dus nog helemaal niets geloven.

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 13-08-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Volgens deze userreview van de 193P+ is de 193P+ toch echt praktisch even snel als de VP191.
Bovendien vindt ik het vrij sterk dat de P19-2 sneller is / kan zijn dan de 193P+, aangezien ze hetzelfde paneel gebruiken maar Samsung wat meer tijd heeft gehad om hun overdrive een beetje bij te schaven.

Over die Behardware review:
Ik heb geen flauw idee welke revisies Behardware en prad.de hebben gehad, en ik heb ook geen idee over welke revisie de meest positieve ervaringen zijn.
Het zou inderdaad aan de revisie kunnen liggen, maar het kan ook gewoon zijn dat Behardware gewoon een defect scherm had, dat had THG namelijk ook een keertje met de Q17+(hyundai).
Hoe dan ook, de ervaringen met dit scherm zijn niet 100% positief dus eigenlijk moet je bij dit scherm dus van tevoren kunnen testen of ie goed voor je is, of van iemand die zeker weet dat ie snel is vragen wat voor revisie ie heeft.
Bij gewonme gebruikers navragen welke revisie je moet hebben is ook iets waar je bij uit moet kijken omdat je niet weet hoe kritisch ze zijn, er zijn bijvoorbeeld zat mensen met een normale mva/va die zeggen dat hun monitor geen ghosting weergeeft.

En de wet 'kopen op afstand' zal inderdaad moeilijk zijn om toe te passen, maar aangezien je maar 2% kans hebt dat je die nodig hebt en je toch echt zou moeten winnen als je vol blijft houden lijkt het me toch intressant.
Als je geen zin hebt in het lastig doen, dan zoek je gewoon een(iets duurdere) winkel uit waar ze zelf al adverteren met iets als'niet goed, geld terug binnen 7 dagen' ofzo, dat zijn dan dus de winkeliers die wel weten van die wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ik ben dus overgestapt van 19" CRT naar 19" TFT. Nu speel ik een boel games op 1024x768, maar dit ziet er op TFT wat anders uit dan op CRT. Net of de pixels allemaal wat groter zijn ofzo. Nu weet ik dat de native resolutie 1280x1024 is, ligt dat daar aan? F.E.A.R. ziet er hier al helemaal niet uit, terwijl dat er haarscherp uitzag op CRT. Het is natuurlijk nog maar een demo, maar volgensmij klopt er toch iets niet. :P

Klik:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/fear_t.gif

Een Samsung SyncMaster 930BF trouwens. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Copyman op 13-08-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copyman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:41:
Ik ben dus overgestapt van 19" CRT naar 19" TFT. Nu speel ik een boel games op 1024x768, maar dit ziet er op TFT wat anders uit dan op CRT. Net of de pixels allemaal wat groter zijn ofzo. Nu weet ik dat de native resolutie 1280x1024 is, ligt dat daar aan? F.E.A.R. ziet er hier al helemaal niet uit, terwijl dat er haarscherp uitzag op CRT. Het is natuurlijk nog maar een demo, maar volgensmij klopt er toch iets niet. :P

Klik:
[afbeelding]

Is het ook zo op beeld ? Het ziet er niet uit :(

Bij mijn is het echt super op een 7800GTX in SLi op een IIYAMA 481S met Reso 1280x1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 15:32
prutser001 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:02:

Ik zit er hard over te twijfelen om deze te kopen, maar zou graag wat gebruikers ervaringen willen lezen.
Zeker zijn er mensen die neen BenQ FP937s+ hebben.
Ik heb er vorige week een gekocht. Mediamarkt Amsterdam had er behoorlijk wat staan.

Ik ben zeer tevreden over deze monitor.
Goed helder scherm. Is ook goed in te stellen.
In games merk ik nouwlijks iets van ghosting ed. maar die speel ik niet zoveel.
Alleen jammer dat hij niet in hoogte is te verstellen.

Voor de rest ben ik ene tevreden mens :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 15:32

Klik:
[afbeelding]

Komt door de lagere resolutie. Op bijn BenQ FP937s+ ziet het er dan ook niet uit.
Kan je hem niet op de native resolutie van de monitor spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:31
Wat vinden jullie van het volgende scherm:
http://www.videoseven.com...s/19_zoll/w19ps/index.php

Het zou voornamelijk worden gebruikt om films op te kijken en evt. wat office- en grafisch werk.

Volgens mij voldoen de specificaties hier goed aan (MVA panel, 800:1 contrast ratio, 350 cd/m2) en... de prijs is helemaal geweldig: 265 euro incl. BTW excl. verzendkosten.

http://prf.icecat.biz/ind...=product;shopname=central;

Heeft iemand ervaring met dit scherm? Of met andere producten van Videoseven? Het ziet er wel goed uit, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 19:06
Yokozuna schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:06:
[De C19-4 lijkt ook niet echt aan te slaan, hoewel die nog niet zo lang in de startpost/pricewatch staat, maar dan nog.
Hoi, mijn eerste post hier.

Met belangstelling volg ik al 'n tijdje deze interessante reeks. Ik had inmiddels mijn keuze gemaakt: ik zou de Fujitsu-Siemens C19-4 aan gaan schaffen. Mijn hobby is het maken en bewerken van foto's. En veel surfen op Internet. Ik speel nooit spelletjes, maar ik ben niet de enige hier thuis dus vandaar dat ik deze betaalbare (!) allrounder koos.

Maar, in heel Nederland is het ding niet te krijgen. Alleen in Enschede. Door een negatief bericht in de shop-survey durf ik daar niet zomaar te bestellen (ik ben 'n zeikerd...). Wel vond ik 'm bij de Mediamarkt in Duitsland, voor € 299,00. Ik wilde 'm daar ophalen, 's morgens nog even gebeld: helaas, uitverkocht. 'n Paar dagen later belden ze, er zouden er nog 10 binnenkomen, als ik contant kwam betalen zouden ze er voor mij één reserveren. Maar aangezien ik niet zó vaak in de buurt van Duitsland ben kon ik er niet zo snel zijn. Weer belden ze op: de C19-4 was weer uitverkocht en zou niet meer in het assortiment komen. Volgens die verkoper zou deze in heel Duitsland niet meer verkocht worden.

Misschien is dat wel de reden dat deze monitor niet aan lijkt te slaan? Omdat-ie wellicht niet meer leverbaar is. Ik hoop dat iemand toch nog een gouden tip heeft. Misschien wat mee info over Online-systems uit Enschede?

Verder nog mensen die niet gamen, maar juist genieten van fotobewerking op de PC? (En in dat kader nog interessante weetjes over TFT-montioren weten?

Groet, Mimir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Klik:
[afbeelding]

Dat plaatje is een screenshot?
in dat geval kan het niet aan de intrepolatie liggen want als je de screenshot gewoon in de native resolutie bekijkt dan ziet het er ook kartellig uit.
Wat ik me dan nog voor kan stellen is dat je CRT niet echt scherp beeld gaf, en dat daardoor de kartelrandjes weggingen.

Als het goed is dan zou iets als AA die kartelrandjes moeten wegwerken, maar ik weet niet of je videokaart dat aankan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
prutser001 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:02:

Lees de startpost([message=]) eens, daar staat een heel rijtje met userreviews van mensen op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ChrisM83 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:05:

Het zou voornamelijk worden gebruikt om films op te kijken en evt. wat office- en grafisch werk.

Volgens mij voldoen de specificaties hier goed aan (MVA panel, 800:1 contrast ratio, 350 cd/m2) en... de prijs is helemaal geweldig: 265 euro incl. BTW excl. verzendkosten.

http://prf.icecat.biz/ind...=product;shopname=central;

Heeft iemand ervaring met dit scherm? Of met andere producten van Videoseven? Het ziet er wel goed uit, denk ik?
De helderheid is denk ik wat hoog voor grafisch werk, maar als die teruggeschroefd zou kunnen worden tot zo'n 150nits zonder contrast te verliezen dan is het inderdaad een monitor met goede specs.
Maar specs zijn ook niet alles, dus voordat je em koopt moet je eerst maar proberen de monitor real-life te vergelijken met andere goede monitoren.
Het paneel is namelijk van CMO, en die maken namelijk een beetje afwisselend goede en slechte producten, dus wordt het moeilijk om zonder het scherm of een review van het scherm te zien iets te zeggen over de kwaliteit.

edit:
mimir schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:50:
...Er zit trouwens geen DVI op...
Had ik nog niet ontdekt...
Dat is eigenlijk wel jammer, want de rest van de specs zijn wel goed...

[ Voor 10% gewijzigd door n-i-x op 13-08-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Dat probleem met F.E.A.R. is al opgelost, dat bleek aan "Pixel Doubling" te liggen en die stond aan bij mij. Nu deze uit staat is het beeld wel helemaal top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Copyman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:11:
Ik bel ze zometeen op en dan laat ik weten hoe het is afgelopen.

Edit:
Net gebeld dus, uitgelegd dat er een dode subpixel op het scherm zat. Ze keken gelijk of ze nog een scherm op voorraad hadden, maar dit was helaas niet meer zo. Nu hebben ze alvast weer een andere op mijn naam gereserveerd, zodra deze binnen is bellen ze mij zodat ik hem kan ruilen. :)
Cool... ik neem aan dat die subpixel in principe niet binnen de standaard garantie van samsung viel, maar dat het omruilen dus service is van NoRRoD? Heel netjes als dat het geval is. Ze mopperden verder helemaal niet... gewoon zo van oh dode pixel en je wilt ruilen... oke...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 19:06
ChrisM83 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:05:

>KNIP<
Het ziet er wel goed uit, denk ik?
Ben het met je eens. Ik heb op Internet (nog) geen reviews kunnen vinden. Specs zien er voor mij goed uit. Ik hoop dat er meer mensen (dan XiN) zijn die reageren. Met name dus over dit type van Videoseven, (of de E19ps, dezelfde maar dan andere kleur). Er zit trouwens geen DVI op, dit ter info.

Groet, Mimir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 13:26
Copyman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:35:
Dat probleem met F.E.A.R. is al opgelost, dat bleek aan "Pixel Doubling" te liggen en die stond aan bij mij. Nu deze uit staat is het beeld wel helemaal top. :)
Kan je voor mij is een aantal screenshotjes maken van games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: de gebruikte monitor heeft geen invloed op het uiterlijk van screenshots, een dode pixel bijvoorbeeld zie je op een screenshot niet terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:48:
[...]

Is het ook zo op beeld ? Het ziet er niet uit :(

Bij mijn is het echt super op een 7800GTX in SLi op een IIYAMA 481S met Reso 1280x1024
Hoe speel jij dan op 1280x1024? want ik kan maximaal 1280x960 kiezen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Zie deze pagina: http://www.tweakguides.com/FEAR_2.html voor 1280x1024. Veel plezier mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ghost81 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:26:
[...]
Cool... ik neem aan dat die subpixel in principe niet binnen de standaard garantie van samsung viel, maar dat het omruilen dus service is van NoRRoD? Heel netjes als dat het geval is. Ze mopperden verder helemaal niet... gewoon zo van oh dode pixel en je wilt ruilen... oke...?
Dit is idd gewoon de service van Norrod (binnen 8 dagen ruilen). Ze deden er verder niet moeilijk over.
girlgamer schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:12:
[...]
Kan je voor mij is een aantal screenshotjes maken van games?
Een screenshot is zoals al gezegd gewoon een screenshot, hierop is de beeldkwaliteit van een tft scherm niet te zien, maar ik kan wel even wat pics maken natuurlijk. ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/fear1_t.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/copyman/got/fear2_t.gif

Uiteraard ligt de kwaliteit wel wat hoger dan op de foto's, maar je hebt iig een impressie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
XiN schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:11:
Over de P19-2 zijn de meningen verdeelt:
1 review site vindt em geweldig, 1 vindt em traag, en alle gebruikers vinden em ook geweldig.
Waarschijnlijk heeft Behardware dus gewoon een defecte monitor gekregen en kan je er net zo goed op gamen als op de 193P+
"Waarschijnlijk"--->"Ik heb het vermoeden dat..." zou beter passen.

Maar wie zegt dat de 193P+ snel is? En wie zegt dat Behardware een defecte monitor had? Ik geloof dat laatste niet, en als ze de 193P+ reviewen zal 't me niks verbazen als ze die ook afkraken. Ik neem aan dat ze meer dan 1 monitor hebben gezien en als de P19-2 echt een defect had, hadden ze dat wel moeten weten of vermoeden. Ik denk dat ze gewoon uiterst kritisch zijn.

Het is niet waar dat alle gebruikers de P19-2 geweldig vinden. Als je dat denkt moet je ff beter lezen op prad.de. Het klopt dat men over het algemeen positief is over de ghosting maar dat is net als voorheen dat mensen lovend waren over 25ms schermen in games, kom op zeg... velen spelen amper games, of testen niet goed, of testen de verkeerde games, te weinig games, of noemen blurring niet omdat het voor hun opvatting niet onnder ghosting (schlieren.. volgens mij denkt een duitser dan aan strepen, en niet aan blurring) en oordelen dus als een stonede, schele makreel die net door Rex op zijn bek is genomen. (ja jongens, het is laat..) Men geeft vaak nog openlijk toe geen gamer te zijn. Sorry dat ik de tijd niet neem om hem weer op te zoeken, maar ik heb in elk geval één user review gelezen die niet positief was over de ghosting van de P19-2. Dus wat je zegt, dat alle gebruikers 'm geweldig vinden qua ghosting, is sowieso niet waar...prijs de monitor dan niet aan als je hem niet eens hebt gezien.

Voorzichtigheid geboden, mensen.

Waarom is de algemene indruk dat de VP191 sneller is dan de P19-2? Waarom kopen zoveel gamers de VP en gaan de niet-gamers en casual gamers voor de P19-2? En wat moeten we dan denken van de ghosting-reviews van de P19-2 van die niet- en casual gamers? Ik zou bijna een P19-2 kopen om jullie te laten weten hoe hij het doet, heheh.

XiN: Je brengt fantastische info naar deze thread, daarvoor dank, dat meen ik echt, maar je moet geen quasi-feiten brengen als ware het feiten. Het beïnvloedt mensen, terwijl je helemaal geen stevige basis hebt om een absolute conclusie te kunnen trekken. Het is jouw theorie of aanname/verwachting. Zet dat er dan wel bij....

[ Voor 53% gewijzigd door Roenie1 op 14-08-2005 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
[quote]XiN schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:11:

Je kan het beste ongeveer de volgende rangschikking aanhouden(van snel naar langzaam)
1. overdrive tn.
2. tn.
3. overdrive mva/pva.
4. mva/pva.
Hierbij moet opgemerkt worden dat de bovenste 3 heel dicht bij elkaar zitten, terwijl er tussen 3 en 4 een aardig gat zit.

Dit stukje moet in de startpost. Punt. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Roenie1 op 14-08-2005 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Yeah zag net dat mn vp191b in een depot van dpd in nederland is. Kortom maandag staat ie bij mij thuis :D :9

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 14-08-2005 03:52 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 03:52:
Yeah zag net dat mn vp191b in een depot van dpd in nederland is. Kortom maandag staat ie bij mij thuis :D :9
ey die van mij is ook al in Nederland (nog maar 80km hier vandaan) dus mijne krijg ik ook maandag,
ff kijke wie em eerder heeft:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25
[quote]Roenie1 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 03:01:
XiN schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:11:

1. overdrive tn.
2. tn.
3. overdrive mva/pva.
4. mva/pva.

Dit stukje moet in de startpost. Punt. ;)
Dan gelijk met een tabel ernaast met hoe erg de ghosting en de kleuren/inkijkhoek zijn, klein tabelletje is vaak makkelijker dan een groot verhaal (waarvoor overigens dank, het is duidelijk dat er veel tijd in is gestoken). Ik weet nou effe niet meer of de overdrive-ghosting bij de overdrive tn of de overdrive mva/pva erger is. Als ik een overdrive neem en ik ga Worms 2 spelen, vrij langzame bewegingen met een zwarte achtergrond dan ga ik bij een overdrive toch de overdrive ghosting zien of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Dancing_Animal op 14-08-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik weet dat sommigen het korter willen en dat gaat ook gebeuren, maar nog niet deze maand :)
Hierbij moet opgemerkt worden dat de bovenste 3 heel dicht bij elkaar zitten
En bovendien is bijv. VP191b versus 8ms TN panels een omstreden standpunt. Om dan zwart op wit te stellen dat TN panels iets sneller zijn (terwijl het verschil soms blijkbaar nieteens noemenswaardig is of juist in het voordeel van overdrive VA panels ligt), dat vind ik niet tof. Dat verschilt waarschijnlijk nog steeds per panel/TFT.

Over een tijdje zal het makkelijker zijn, want dan bestaan alleen overdrive TN + overdrive VA panels nog.
Als die tijd zover is (en als DVI-loze TFT's nauwelijks meer worden gemaakt) kan ik de startpost veel korter maken, en dan meteen fatsoenlijk, in plaats van een naar mijn mening omstreden top 4 waarin de verschillen tussen nr. 2 en 3 soms niet noemenswaardig zijn kwa ghosting.

[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 14-08-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu sinds Woensdag de SyncMaster 930 BF
en heb nog geen minpuntje kunnen ontdekken :)
ziet goed uit lekker smal :)
goeie kleuren instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik wil ook een smal beeld! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

DjWannaB2002 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 03:52:
De mijne is nu in Best :9

Wel jammer, hij is donderdag al verzonden, las in de Shopsurvey dat de meeste mensen hun scherm de volgende dag al kregen. Maar nee, mijn scherm moest weer zo nodig in Hamburg blijven plakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in TFT schermen, en heb daarom de gehele startpost doorgelezen. Ik ben het ergens echter écht niet mee eens. In de startpost staat dat de helderheid vanaf x cd/m² niet meer uitmaakt, en dat je daar dus als spec niet naar hoeft te kijken, en dat dit eigenlijk bij alle huidige/moderne TFT's wel goed zit. Een goeie vriend van me heeft een dual-screen opstelling van 2 TFT's, beide van Samsung. Het gaat hier om de Samsung Syncmaster 710V en een ander paneel waar ik zogauw het model niet van ken, maar het is iig ook een Samsung Syncmaster (hier een link naar een plaatje van beide TFT's). De helderheid van beide TFT's verschilt nogal wat, en als je erachter zit en beide laten eenzelfde beeld zien (bv: bureaublad of de Tweakers.net pagina) kun je écht duidelijk een verschil zien. En ik zit véél liever achter het scherm met de hogere helderheid dan achter het scherm met de lagere helderheid. Nu zal het denk ik wel zo zijn dat moderne TFT's allemaal wel op het niveau zitten van de 710V (of nog beter) maar zijn oudere scherm (waar ik dus zogauw het model niet van weet (pakweg 2 jaar oud)) lijkt me niet bizar slecht in helderheid. Misschien is helderheid dus zeker niet het belangrijkste spec van een TFT, maar om nu te zeggen dat het helemaal geen spec is om naar te kijken vindt ik echt raar.

hier een voorbeeld waar je het effect al goed kan zien. Kijk naar de beide witte vlakken zowel in het gespreksvenster op de 710V, en dan in het MSN hoofdvenster (oude scherm). Op de foto is al redelijk goed te zien dat de helderheid van het linkerscherm beter is als het rechter, en als dat op een foto al goed te zien is dan begrijp je wel dat het in werkelijkheid nog wat erger is.

[ Voor 16% gewijzigd door Niles op 14-08-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Niles schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:51:
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in TFT schermen, en heb daarom de gehele startpost doorgelezen. Ik ben het ergens echter écht niet mee eens. In de startpost staat dat de helderheid vanaf x cd/m² niet meer uitmaakt, en dat je daar dus als spec niet naar hoeft te kijken, en dat dit eigenlijk bij alle huidige/moderne TFT's wel goed zit. Een goeie vriend van me heeft een dual-screen opstelling van 2 TFT's, beide van Samsung. Het gaat hier om de Samsung Syncmaster 710V en een ander paneel waar ik zogauw het model niet van ken, maar het is iig ook een Samsung Syncmaster (hier een link naar een plaatje van beide TFT's). De helderheid van beide TFT's verschilt nogal wat, en als je erachter zit en beide laten eenzelfde beeld zien (bv: bureaublad of de Tweakers.net pagina) kun je écht duidelijk een verschil zien. En ik zit véél liever achter het scherm met de hogere helderheid dan achter het scherm met de lagere helderheid. Nu zal het denk ik wel zo zijn dat moderne TFT's allemaal wel op het niveau zitten van de 710V (of nog beter) maar zijn oudere scherm (waar ik dus zogauw het model niet van weet (pakweg 2 jaar oud)) lijkt me niet bizar slecht in helderheid. Misschien is helderheid dus zeker niet het belangrijkste spec van een TFT, maar om nu te zeggen dat het helemaal geen spec is om naar te kijken vindt ik echt raar.
Ligt er maar aan wat je met helderheid bedoelt. 'Brightness' kun je instellen. Maar, dat scherm is toch ook 2 jaar oud..Er staat toch ook dat je bij de TFTs van NU er niet echt rekening mee hoeft te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga waarschijnlijk mijn scherm bij COOL-PRICES kopen. (Samsung 930BF)
Daar kan je een pixelgarantie erbij kopen en dat kost 25 euro.
Dus hier kan je niet voor sukkelen.
Van de week even bestellen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01
Zo, ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en er staat nu een gloednieuwe Hyundai L90D+ op mijn bureau :9. Erg mooi schermpje moet ik zeggen.

Doorslaggevend bij mijn keuze was:
-DVI + analoog
-Pivot functies (in hoogte verstelbaar, kantelbaar, etc.)
-Mogleijkheid om het scherm 90 graden te draaien
-Strak design
-Het Samsung TN paneel

Ik heb het scherm trouwens gekocht bij Allesvoorjepc.nl. Toen ik hem bestelde gaven ze gratis 100% pixelgarantie op het scherm. Nu is de garantie zo dat je het scherm bij meer als 1 dode pixel kunt retourneren. Scheelt toch weer een dure pixelgarantie :)

Hier wat pics voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/3363/12dq.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/7718/7.th.jpg

Het blauwe lampje. Niet te fel of storend.
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/3513/31je.th.jpg

De aansluitingen aan de achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/3460/12.th.jpg

Het scherm 90 graden gedraait. Ik moet nog wel even uitzoeken hoe het werkt met die pivot software, want zo werkt het niet echt handig :7
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/5127/118vk.th.jpg

De knopjes, die aan de onderkant zijn weggewerkt. Voor het design is het mooi dat je ze niet ziet, maar qua gebruik is het wat minder.
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/8729/8.th.jpg

De voet, waardoor de drie kabels (dvi, analoog en voeding) naar achter verdwijnen.
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/357/6.th.jpg

Het scharnier/draaisysteem.
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/8740/9.th.jpg

Op de hoogste stand:
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/9392/11.th.jpg

[ Voor 114% gewijzigd door Kayz op 14-08-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Laatst online: 06-09 15:01
Review van de Samsung SyncMaster 930BF LCD op http://www.dreamwarecompu...s/samsung_930bf/index.htm

Ze hebben bijna dezelfde mening als AlwaysConnected in zijn bericht hierboven. De contrastverhouding mocht wat hun betreft iets hoger zijn en hij zou in hoogte verstelbaar moeten zijn. Ik ben wel benieuwd naar die MagicColour enhancement waarover ze schrijven in hun review. Misschien dat AlwaysConnected daar nog iets over kan/wil zeggen? Zie jij ook zo'n grote kleurverbetering als je deze functie aan zet?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.