[PC]Football Manager 2005 - deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
De Gold Cup zit erop. Het was wel veel vliegen, een competitiewedstrijd in Engeland om 15:00 en dan gelijk doorvliegen naar Salt Lake City voor een wedstrijd om 19:30 plaatselijke tijd en dat 3x in 2 weken tijd. Ben doodop :D

Uiteindelijk 4e geworden en meer zat er eigenlijk niet in.

Uitslagen:
Groep B:
Canada - Belize 2-0
Canada - Mexico 0-2
Mexico - Belize 0-1

Op doelsaldo 2e geworden

Kwarfinale:
Canada - Bahamas 3-0

Halve finale:
Canada - Mexico 1-2
Erg gelijk opgaande wedstrijd, in de 1e ontmoeting in de groepsfase was Mexico veel sterker.

3/4e plaats:
Canada - Brazil 0-3
(na verlenging. Brazilië scoorde na 113 minuten de 0-1, ik ging toen vol op de aanval spelen en 2 counters van Brazilë zorgden voor de 0-3 einduitslag)

Finale:
U.S.A. - Mexico 0-1

De Canadese FA is gelukkig blij met de behaalde resultaten. Op naar de Confederations Cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:03:
Naar welke kwaliteiten moet je kijken als je naar een goed centrale verdediger zoekt?

Ik speel in het engels, dus graag de engels benamingen
Afhankelijk van je taktiek (als je de lange bal hanteert bijv) kan Passing ook erg fijn zijn. Maar je kan ook je backs of middenvelders laten opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt er eigenlijk een topic voor Football Manager 2006? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 08:02:
Wanneer komt er eigenlijk een topic voor Football Manager 2006? ^^
[rml][ PC]Football Manager 2006[/rml]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ik had het topic ook al gevonden. Kan niet wachten op 2006. Er zitten een aantal leuke nieuwe functies in, maar daarvoor moet je maar in het andere topic kijken.

Delian 2006

Na een slecht begin bij Henan voor de gein eens gesoliciteerd bij een team uit de Chinese Super League. Tot mijn verbazing kreeg ik de baan. Als het in die regio zo makkelijk gaat, moet ik toch binnen twee jaar bondscoach kunnen zijn :P

transferbudget: 2m
salarisbudget: 1m/jaar onder het budget.

Toen ik begon stonden ze op een 8e plaats met maar een paar punten achterstand op de nummer 3. Na een vijftal versterkingen te hebben aangekocht begon het goed te lopen. Moest alleen wel een maand wachten tot de transferperiode weer open ging.

Na een aantal maanden kwam ik er tot mijn verbazing achter dat het team nog in de Aziatsche Champions League (ACL) zat. De kwartfinale de eerste wedstrijd thuis gelijkgespeeld. Gelukkig heb ik het recht kunnen zetten in de uitwedstrijd die met 2-0 gewonnen werd. In de halve finale was Qatar SC te sterk.

Uiteindelijk ben ik 2e geworden in de competitie en kon dus weer Aziatisch voetbal spelen (klinkt raar). Maar dit zou iets anders uitpakken dat ik zelf voor ogen had. Ben inmiddels met het volgende seizoen begonnen en ik speel geen ACL.

De nummers 1 en 3 van vorig seizoen wel. Het enige wat ik tot nu toe heb gespeeld is de Oost-Aziatisch Beker voor Lamdskampioenen. Hier mocht ik aan mee doen omdat het team titelverdediger was. Jammer genoeg heb ik de titel niet kunnen behouden. Met vier teams werd er voor de titel gestreden. Je speeld tegen elke tegenstander een keer en daar word een klassement van opgemaakt. Op doelgemiddelde verloor ik de titel na twee overwinningen.

Van het volgende seizoen zal ik een wat duidelijker verslag maken en ook voorzien van plaatjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het tweede seizoen met Standard (yep heb nog eens even FM gespeeld) moest ik in de derde voorronde van de CL tegen Betis Sevilla. Ginder 0-1 gewonnen en thuis de mannen met o.a. Joaquin & Van Bommel wandelen gestuurd met 3-1. Ging lekker.

Nog even de loting afwachten. In de competitie sta ik na drie speeldagen ook op kop met 7 uit 9.

Ik heb trouwens Daniel Van Buyten teruggehaald. Had een min fee release clause van 6,5 miljoen & ik was bereid die neer te tellen. Bovendien ook de linkerflank opnieuw versterkt met Fabio Grosso. Nu zoek ik nog een spits die voorlopig tevreden is met een bankplaats maar die wel kan uitgroeien tot een echte vaste waarde. Max dat ik wil spenderen is een 5 miljoen. Een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:43:

Nu zoek ik nog een spits die voorlopig tevreden is met een bankplaats maar die wel kan uitgroeien tot een echte vaste waarde. Max dat ik wil spenderen is een 5 miljoen. Een tip?
Uit mijn recente teams:

- Robbie Keane, kan goed groeien en eist niet teveel speeltijd (Tottenham)
- Kucukovic, idem (HSV)
- Marcelinho (Gremio (Brazilie). Dit word een hele grote, als je hem kan vasthouden (bij mij willen steevast clubs als Barcelon, Bayern Munchen en Chelsea hem na een jaar of 2 al overnemen).
- Fabio Pinto (Gremio (Brazilie) (is de minste van deze vier, maar kan ook op de rechterwing spelen)-

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, zal vanavond eens polsen naar Keane & Co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaat lekker zo, ben tot nu toe al mijn beste DR, mijn beste AMR, een spits, eem AML en een DC kwijt... wilden geen van allen verlengen :( :(

Aaaaaaarggh!

En dan loopt het seizoen nog kutter-dan-kut ook nog :(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisterenavond nog even gekeken hoe het met Keane & Co zat. Die kerel moet al een 24 miljoen EURO opbrengen. Net iets te veel voor een bankzitter. Heb bij de reserven nog een Jonathan De Guzman zitten en een 17-j talent uit eigen jeugd. Zal maar even zien hoe die kerels het doen. Bovendien zit ik niet met blessures bij mijn basisspitsen (mokoena, akin, roussel & vandenbergh) dus is er nog niet echt een probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way, de andere voorgestelde spelers laat ik rustig scouten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Keane 24 miljoen euro? 8)7 In welk jaar zit je dan? Bij het begin is hij een paar miljoen waard (ruim binnen je budget) :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit in het tweede seizoen, maar wel met patch 5.0.5 want heb de indruk dat er nog velen zijn die met lagere patchen of ongepatchte spellen spelen en het daardoor zo gemakkelijk is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vaag dan, ik speelde ook met 5.05. Daarnaast heb ik de laatste FM Sorted Update erin zitten... misschien dat het daaraan ligt.

Bij welke club zit hij bij jou? Nog steeds Tottenham Hotspur?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je zo al die verhalen hier leest dan is FM2005 eigenlijk gewoon te gemakkelijk hé.
Ik hoop dat daar effectief iets aan gedaan wordt in FM2006. Dat Belgische/Nederlandse ploegen zoals Anderlecht, Ajax, PSV het op nationaal vlak niet al te moeilijk hebben, dat kan ik begrijpen maar dat je jaar na jaar de CL of andere bekers kan binnenhalen is toch wat met het spreekwoordelijke haar getrokken, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook een rede dat ik niet meer met een grote club begin. Ik begin tegenwoordig meestal zonder club en probeer dan bij een grote club of bond terecht te komen. Tegen de tijd dat je bij een grote club bent, zijn alle bekende spelers weg en word het spel pas echt interessant.
In 2006 komen best veel nieuwe functionaiteiten, dus ik kijk er erg naar uit. Weet alleen nog niet of ik hem dam op PC of PSP koop (PSP zelf is er ook nog niet) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 09:26:
als je zo al die verhalen hier leest dan is FM2005 eigenlijk gewoon te gemakkelijk hé.
Ik hoop dat daar effectief iets aan gedaan wordt in FM2006. Dat Belgische/Nederlandse ploegen zoals Anderlecht, Ajax, PSV het op nationaal vlak niet al te moeilijk hebben, dat kan ik begrijpen maar dat je jaar na jaar de CL of andere bekers kan binnenhalen is toch wat met het spreekwoordelijke haar getrokken, niet?
Klopt wel ja, maar dat komt ook omdat die mensen vaak de standaard namen/talenten kopen. En dan is het vrij 'simpel'. En wat ik ook jammer vind is dat als je al een aantal seizoenen bezig bent en de grote der aarde (henry, zlatan etc.) allemaal dik in de 30 lopen, nog steeds dat soort spelers als voornaamste wordt gezien door topclubs. Ze kopen veel uit het buitenland, maar weinig talent uit eigen land (opzich nog wel talent uit ander land, maar ook altijd dezelfde). In FM2005 was het al beter dan in voorgaande cm-versies, maar het zou wel iets meer uitgewerkt mogen worden, dat doet veel af aan het spelplezier. Bovendien is dat aankoopbeleid dodelijk voor de concurrentie strijd... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Heeft iemand misschien een tip voor mij om het spel sneller te laten draaien.
Ik heb een P4 3.4@stock, 2x512MB geheugen (dual channel), en een 6800LE@stock. ik speel nu negen leagues, met de spelers van nog 6 leagues extra ingeladen, en een medium database. Maar ik vind het toch nog erg langzaam gaan?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je extra detail aangezet op één of meer leagues? Die optie moet je uit laten staan, is toch niet echt nodig en vertraagt behoorlijk.

Heb je ook spelers uit niet-actieve leagues meedraaien? Zou ik ook niet doen (zelfde reden).

Wat je iig moet doen is de beide FM-directories (die in Program files en die in Documents and Setings) excluden in je virusscanner, dan gaat hij niet iedere keer scannen.

Verder niet teveel background proggies mee laten lopen.

Ook je harddisk kan je regelmatig defragmenteren, dit scheelt met name in het saven en laden van games, en het starten van nieuwe games.

Meer dan dat kan je niet doen eigenlijk...

---

Dan heb ik nog een vraag: ik ben aan het overwegen om met een Playmaker te gaan spelen. Welke attributen zijn voor die positie belangrijk? Ik neem aan Creativity, Flair en de fysiek attributen, maar verder?

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 06-09-2005 15:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:18:
In 2006 komen best veel nieuwe functionaiteiten, dus ik kijk er erg naar uit. Weet alleen nog niet of ik hem dam op PC of PSP koop (PSP zelf is er ook nog niet) .
De PSP-versie zal wel erg afgeslankt zijn, ivm de mindere hardware. De PSP-versie lijkt mij hooguit leuk voor 'erbij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:27:

Dan heb ik nog een vraag: ik ben aan het overwegen om met een Playmaker te gaan spelen. Welke attributen zijn voor die positie belangrijk? Ik neem aan Creativity, Flair en de fysiek attributen, maar verder?
Wat dacht je van Passing? En ik denk dat Influence ook wel meespeelt. Volgens mij hebben die 2 attributes meer waarde dan Creativity en Flair. Anticipation misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
wildhagen schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:27:

---
- Passing
- Creativity
- Flair
- Technique
- First touch
- Decisions
- Off the ball

Mijn Playmaker bij Hull. Zijn flair is niet echt hoog.
Afbeeldingslocatie: http://img311.imageshack.us/img311/2271/bloudek2vj.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tnx!

Helaas heb ik er niet zoveel meer aan (lees: ontslagen) :(

Het liep idd voor geen meter, wat ik ook probeerde. Beste was nog wel dat ik de kwartfinales van de UEFA Cup gehaald heb (verloren met 0-0, 2-1 van Liverpool).

Edit: ok, ik ben weer onder de pannen, en wel bij Olympique Lyon.

De board wil dat ik 'bigger and better' players binnenhaal. Ze staan nu slechts 10e, met nog maar 3 wedstrijden te gaan. Transferbudget van 29 miljoen, wagebudget van 825.000 per week (waarvan 795 in gebruik).

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 06-09-2005 20:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:16:
Tnx!

Helaas heb ik er niet zoveel meer aan (lees: ontslagen) :(

Het liep idd voor geen meter, wat ik ook probeerde. Beste was nog wel dat ik de kwartfinales van de UEFA Cup gehaald heb (verloren met 0-0, 2-1 van Liverpool).

Edit: ok, ik ben weer onder de pannen, en wel bij Olympique Lyon.

De board wil dat ik 'bigger and better' players binnenhaal. Ze staan nu slechts 10e, met nog maar 3 wedstrijden te gaan. Transferbudget van 29 miljoen, wagebudget van 825.000 per week (waarvan 795 in gebruik).
Zit Mahamadou Diarra (ex-Vitesse), Malinees, middenvelder er nog?? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:06:
[...]

Zit Mahamadou Diarra (ex-Vitesse), Malinees, middenvelder er nog?? O+
Yup, maar wel 3 maanden geblesseerd (fractured skull).

Zitten nog een paar leuke spelers: Cesar Delgado (SC), Malouda (AML), Ben Arfa (AM/F LC), Kim Kallstrom (AMC), om de belangrijkste/bekendste maar te noemen.

Moet nog een SC bijkopen (voor de diepte, ben met Real Madrid bezig over Robinho), een DR (slechts twee spelers, waarvan één matig), en DMC (slechts twee spelers, waaronder Diarra, die nu lang geblesseerd is).

Ik zit er nu overigens in mei 2008 :)

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 06-09-2005 21:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij werkt dat loan-aanbieden dus voor geen meter. Ik heb het al een paar gedaan, maar niemand bied. Als het zou werken dan komt het op hetzelfde neer als een speler op de loan-list te zetten. Je meld gewoon: deze gast kan je huren. Het zou toch fijner zijn geweest als je tegen een klein clubbie kan zeggen: hier, je mag deze 5 talenten een jaartje proberen.

Ik heb sexual chocolate draaien en ik krijg nogal wat meer blessures heb ik het idee. Zit bij NAC en Ronnie Stam was net terug van 4mnd, en valt in de training meteen weer uit voor 7mnd. Verder haalde ik ook maar 1 punt uit 6 wedstrijden.

Iets wat me sowieso irriteert: speel je PSV helemaal dol, komt het net op 1-1 aan (En uiteraard had PSV aan de 1e kans genoeg, voor mij was het prijsschieten). 3 Verdedigers van PSV tegen 5! man van NAC, en dat weten ze keer op keer te verneuken door onlogische passes terug naar achteren of zo in de voeten van een tegenstander!?! En ik heb echt niet de slechtste spelers. Maar verliezen irriteert sowieso. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat offer for loan is volgens mij ook een known bug, meen ik op het SI-forum gelezen te hebben. Word niet meer gefixed in FM2005, neem aan dat het in FM2006 wel gefixed is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Het werkt wel (eens), maar helaas zeker niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, weer 1-1 gelijk, deze keer tegen Utrecht. 9 schoten op doel tegen 2... En die Terol is MoM, natuurlijk. Laatste 10min gaan ze drukzetten, je countert ze er keer op keer uit zonder succes en vervolgens scoren zij. Je zou bijna gaan denken dat het spel door Duitsers is gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kunnen amateurclubs IRL eigenlijk ook de Europese competitie in?

Want hier in Frankrijk gaat nu een amateurclub dus de UEFA Cup in, omdat ze (verliezen) beker-finalist waren... (zie screenshot):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/lyon1.JPG

(Gaat dus om die Fontenay-Le-Comte)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
wildhagen schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:09:
Kunnen amateurclubs IRL eigenlijk ook de Europese competitie in?

Want hier in Frankrijk gaat nu een amateurclub dus de UEFA Cup in, omdat ze (verliezen) beker-finalist waren... (zie screenshot):

[afbeelding]

(Gaat dus om die Fontenay-Le-Comte)
FC Andorra uit Andorra heeft ook weleens meegedaan in de UEFA Cup omdat ze de enige club uit Andorra zijn. Spelen redelijk laag in Frankrijk en ik denk niet dat het een professionele club is. Het komt weleens voor dat ploegen uit lagere league's zich kwalificeren voor Europa. Frankrijk heeft ook ieder jaar wel een verrassende lower league ploeg die lang meedoet in de Franse beker.

Ik denk van wel, je moet alleen aan bepaalde eisen mbt het stadion voldoen maar dan kan je uitwijken naar een andere plaats (gebeurd behoorlijk vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aha...

Dat van die lagere divisies wist ik wel, dit jaar deed bijvoorbeeld Alemannia Aachen ook mee in de UEFA Cup, terwijl ze 'slechts' in de Tweede Bundesliga spelen. Maar dan zijn het iig nog (semi-)professionele clubs, en de tweede bundesliga heeft nog een redelijk niveau.

Hier in Frankrijk ging het dus echt om FC Knudde-B uit Nergenshuizen :o

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben wel benieuwd naar die hun europese resultaten ... hou ons op de hoogte ...

Over europees voetbal gesproken. Dit jaar dus met Standard de CL gehaald. Eerste match van de poulewedstrijden meteen Steaua met 0-6 (redelijk met de billen bloot dus) verslagen. De andere wedstrijd in m'n poule ging tussen arsenal & celtic & eindigde op 3-0. Tweede ronde moet op zich wel haalbaar zijn in die poule.

Verder weinig nieuws. In de competitie loopt het redelijk lekker. Fabio Rochemback is wat teleurgesteld omdat hij niet kan settlen in de area, maar denk gewoon dat z'n bankplaats bij Standard hem zowat parten speelt. Verder heb ik Rapaic (ondertussen 33j oud) wat rust gegund en Fabio Grosso op links laten opdraven. Ondanks het feit dat hij een D/DML is lijkt hij wonderwel te passen in een linkse aanvallende positie. In die laatste 0-6 was die man goed voor maar liefst 4 assists (in slechts 45 min). In het oog te houden dus maar uit een vorig spel weet ik dat die man ook niet echt kon aarden in Luik dus vrees ik dat die weer weg is na een seizoen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:31:
ben wel benieuwd naar die hun europese resultaten ... hou ons op de hoogte ...
Kan ik kort over zijn: ze liggen er al uit. In de eerste ronde uitgeschakeld tegen AA Gent: thuis met 2-0 verloren, uit met 1-0. Valt niet eens tegen qua score, als je bedenkt dat ze maar amateurs zijn. Jammer dat je van hun team de financien niet kan zien. Volgens mij hebben ze aan recettes nu al meer binnen uit die ene wedstrijd dan ze in een compleet seizoen aan inkomsten hebben :P

Had ze in de gaten gehouden namelijk, was wel benieuwd wat ze zouden doen :)

Edit: zie nu pas dat ze trouwens maar vijf non-grey players hebben, zegt genoeg over de kwaliteit van het team :P En de vijf die ik kan zien zijn op zijn zachtst gezegd matigjes (vrijwel alle stats <10).

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 07-09-2005 21:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n gemopper hierboven heeft nog geholpen. Ben hierna ongeslagen gebleven en in de de laatste 4 wedstrijden van de 10e naar de 7e plaats (mijn doelstelling, club wilde safe midtable) gestegen. Voor volgend seizoen wat oudere nederlandse spelers binnenhalen: oa Tim de Cler (Fey), Theo Janssen (Vit), Jelle Zuidam (Utr) en Bobson & vd Leegte (W-II).

Toch zie ik af en toe acties: M'n rechtsback verovert de bal uit slechte pass, staat geheel vrij en kan opbouwen, draait zich om en knalt de bal corner :? En dan heeft ie nog een 7 ook. Ik heb 'm daarom wel meteen gewisseld (20e min), debiel dattie is. |:( Verder lijkt het alsof je team tijdrekt wanneer achter staat en haast maakt als ze nipt voorstaan, ook al staat de tactiek op defensief. Dan heeft een back de bal, kan rustig ff wachten totdat de organisatie terug is. Nee, peer 'm meteen naar voren waar niemand staat. Ook zoiets: m'n beste kopper moet naar de 1e paal bij corners, staat ie elke keer rand strafschop gebied.

Begin me nu toch af te vragen of het aan mijn tactiek ligt of aan de spelers of aan FM. Misschien te veel buitenlanders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PirE schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:32:
[...]

FC Andorra uit Andorra heeft ook weleens meegedaan in de UEFA Cup omdat ze de enige club uit Andorra zijn. Spelen redelijk laag in Frankrijk en ik denk niet dat het een professionele club is. Het komt weleens voor dat ploegen uit lagere league's zich kwalificeren voor Europa. Frankrijk heeft ook ieder jaar wel een verrassende lower league ploeg die lang meedoet in de Franse beker.
Andorra doet mee in de Spaje (derde divisie als ik me niet vergis), en bestaat vooral uit semi-profs. Dat heeft de alwetende SBS-commentator tenminste ooit eens verteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje:
wanneer komen Football Manager 2006 en/of Championship Manager 2006 uit?
Het spel Football Manager 2005 vond ik niet echt geslaagd, mede doordat ik het moeten spelen op een nogal slome pc.

Hopelijk komt de nieuwe spel zo snel mogelijk uit, ik kijk er nu al naar uit om te werken met talenten als Robinho, Ron Vlaar en al die anderen die dit jaar doorbraken (ik speelde afgelopen jaar vaak 03/04 en daar zitten ze niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je had het topic maar kort hoeven doorlezen om hier uit te komen: [rml][ PC]Football Manager 2006[/rml]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:57:
ik heb een vraagje:
wanneer komen Football Manager 2006 en/of Championship Manager 2006 uit?
Het spel Football Manager 2005 vond ik niet echt geslaagd, mede doordat ik het moeten spelen op een nogal slome pc.

Hopelijk komt de nieuwe spel zo snel mogelijk uit, ik kijk er nu al naar uit om te werken met talenten als Robinho, Ron Vlaar en al die anderen die dit jaar doorbraken (ik speelde afgelopen jaar vaak 03/04 en daar zitten ze niet bij)
Robinho kun je sowieso wel gebruiken hoor, ook in FM2005. Vlaar ontbrak wel helemaal dacht ik.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net ontslagen in China en kan eigenlijk alleen maar terecht bij nog slechetere clubs. Dus ik ga helemaal opnieuw beginnen met de competities Belgie, Brazilie, Engeland en Nederland. Met welke club ik gaat er maar net van afhangen waar ik aangenomen word. Begin dus net als de vorige keer weer zonder club.

China is trouwens echt geen reet aan om te spelen. Er zijn te weinig echt goede chinese spelers om een team mee op te bouwen en heeft het een seizoen goed gedraaid dan willen ze weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wil je een uitdaging? Ga in de Braziliaanse derde divisie spelen: 128 teams (ofzoiets) en slechts 2 promotie-plaatsen naar de tweede divisie.

Heb het ook een tijdje gedaan, maar ik werd gillend gek :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor mensen die een nieuwe, meer uptodate, database zoeken, dit is misschien wel iets voor je: http://thedugout.net/down....php?cmv=11&cat=3&id=396#

Alle transfers up to date t/m 1 september.

Heb hem zelf nog niet geprobeerd overigens, ik ga door met mijn huidige game.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:22:
Voor mensen die een nieuwe, meer uptodate, database zoeken, dit is misschien wel iets voor je: http://thedugout.net/down....php?cmv=11&cat=3&id=396#

Alle transfers up to date t/m 1 september.

Heb hem zelf nog niet geprobeerd overigens, ik ga door met mijn huidige game.
Je blijft mij verbazen. Een CM/Fm-er pur sang, wat een doorzetter :+

Hoeveel games heb jij wel niet gespeelde met FM2005? :P

• Benotti
omg, deze goal moeten jullie zien _O_ Zlatan maakt een freak goal die ik never nooit niet eerder heb gezien _O_

Bovendien de enige goal en nog in de negentigste minuut ook :7

http://rapidshare.de/file..._v_Panathinaikos.pkm.html

Wat een grapjas, ik moest flink lachen bij dit doelpunt :Y)

(ik raad aan om hem in de slomo te bekijken)

[ Voor 8% gewijzigd door Benotti op 10-09-2005 02:06 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:16:
[...]

Je blijft mij verbazen. Een CM/Fm-er pur sang, wat een doorzetter :+

Hoeveel games heb jij wel niet gespeelde met FM2005? :P
Heel, heel erg veel :)

Maar wat bedoel je? Ben jij gestopt met FM2005? Jij was ook altijd erg actief in de topics namelijk, en ik zie je eigenlijk nooit meer posten (ik bedoel dit niet negatief hoor) :)
Benotti schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 02:06:
omg, deze goal moeten jullie zien _O_ Zlatan maakt een freak goal die ik never nooit niet eerder heb gezien _O_

Bovendien de enige goal en nog in de negentigste minuut ook :7
ROFLOL :P

Zoiets heb ik nog niet eerder gezien nee, lijkt me een bug ofzo? :?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

die goal moet idd wel een bug zijn, maar ik denk dat je daar op dat moment niet meteen van wakker ligt. 90 min drukken en geen goal kunnen maken en in toegevoegde tijd toch verdiend winnen is leuk !

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 07:53:
[...]

Heel, heel erg veel :)

Maar wat bedoel je? Ben jij gestopt met FM2005? Jij was ook altijd erg actief in de topics namelijk, en ik zie je eigenlijk nooit meer posten (ik bedoel dit niet negatief hoor) :)
Ik ben inderdaad gestopt met FM2005. Heb deze versie alleen maar MP games gespeeld met Petero, en dat waren er een stuk of 4/5 (waarvan 3 langdurige). Ik kon het op de een of andere manier niet opbrengen om een SP te spelen :? Alhoewel, zo'n MP game duurt dan vaak 1/2 maand, en daarna heb je het wel ff gezien :+ Tegen de tijd dat je dan weer gaat beginnen, kies je weer voor een MP (wat toch het leukst blijft). Ik heb me de laatste tijd echter wel moeten dwingen om geen SP game te beginnen, damn wat had (en heb) ik zin in FM :9 Maar heb er nu gewoon echt geen tijd voor, begin net met een studie en over 2maand komt de nieuwe FM uit :) Daar ga ik buiten de MP games met Petero wel een SP game opstarten a la King Nothing (landurige SP game: jobhoppen), dat heeft opzich wel wat. FC Omniworld in Nederland en een klein oostblok clubje ofzo :Y) Uiteindelijk bondscoach worden van dat oostbloklandje (na onbeschrijvelijk succes met de club) en als manager van Omniworld gewoon jobhoppen (Nederland is al gauw saai als je aan de top bent). Nee, het topic van Football Manager 2006 ga ik weer flink volspammen hoor :*)

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Ik speel ook al weken geen FM05 meer. Heb laatst nog even mijn Lewes (QUB, Skewen, Emmen, Chelsea ervoor) save opgestart, heb 2 wedstrijden gespeeld, beide 0-1 verloren en ik zat meer op andere dingen te letten dan dat ik echt bezig was met het spel :z
FM2006 ga ik halen over 2 maanden, dan ga ik net zoals Ziggy007 weer 24/7 bezig B) Misschien dat 2005 nog wel een keer gestart wordt, maar aangezien ik het nu nogal druk heb enzo is die kans gering. Wel zonde, 2 saves van 12+ seizoenen...

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Speelt er eigenlijk nog wel *iemand* FM op dit moment, behalve mezelf? :P

Ik zit trouwens ook te wachten op FM06, vooral die Manager Homepage lijkt me ideaal, alles wat je wil weten in één scherm... hoef je je niet meer het laplazarus te bladeren door diverse schermen. En dat van die scheids is ook wel handig...

Virussen? Scan ze hier!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Ben nog bezig met 2 multiplayer games. Ik speel alleen nog maar mp games op dit moment. Heb nog een sp game met Hull city, maar kom er niet aan toe.

Heb net 1 game opgegeven waarbij ik Sampdoria was en kameraad net van Zaragoza naar Inter was gegaan. We zaten in seizoen 2011/2012 en ik had alles al gewonnen. Werd een beetje saai.
Ben met hem nu weer een nieuwe game begonnen, hebben even de laatste update van thedugout gehaald en zijn nu bezig in duitsland, engeland en spanje. Ik ben HSV en hij is de Spurs, maar we zijn nog maar een weekje (ingame) bezig.

De andere game is met een andere kameraad waarbij ik de Spurs ben en hij was eerst M'boro, nu probeert hij ManU uit het slop te halen die halverwege de competitie 2009/2010 14e stonden. Ik won vorig jaar de treble, dus de spanning ebt wat weg, maar de fun is er nog. We gaan weer voor de CL.

Heb wel zin in die game met HSV, heb nog niet eerder de Duitse comp. gedaan en ben benieuwd.

• PirE
wildhagen schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:19:

Ik zit trouwens ook te wachten op FM06, vooral die Manager Homepage lijkt me ideaal, alles wat je wil weten in één scherm... hoef je je niet meer het laplazarus te bladeren door diverse schermen. En dat van die scheids is ook wel handig...
Ik ben nog druk bezig met mijn Boro / Hull game. Ik ga nu een update maken van 2e helft van het seizoen 2010/2011(zit ook F1 training te kijken). Ik doe meestal een hoop andere dingen tijdens het spelen van FM. forums, tv kijken enzo.

• PirE
Middlesbrough

Een erg teleurstellende 1e seizoenshelft (tot november ging het erg slecht) zorgde ervoor dat ik eigenlijk kansloos was voor de titel. Ik ging dus maar voor een plaats bij de 1e 4 zodat ik ook volgend seizoen CL-voetbal speel met Boro.

De competitie verliep goed en ik was 20 wedstrijden op rij ongeslagen (27-11-2010 tot 6-3-2011) totdat ik met 2-1 verloor van Lyon in de CL 1ste knock-out ronde. De eerste wedstrijd was 4-0 voor mij dus ik ging gewoon door. Ik bleef met Arsenal vechten voor plaats 3 en deze strijd zou pas op de laatste wedstrijddag beslist worden tijdens de onderlinge ontmoeting in het Emirates Stadium.

In de kwartinale van de CL won ik redelijk makkelijk van Werder Bremen (3-1 & 1-0) en ik was er vol van overtuigd dat ik nooit kon winnen van Barcelona in de halve finale.

1e wedstrijde: 2-4 in Camp Nou
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/5807/borobarca3re.th.jpg

De return in het Riverside Stadium:
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/2518/borobarca612on.th.jpg

Dat ging dus wel erg makkelijk, mede dankzij 2 fantastische wedstrijden van Robinho. In een all-England finale moest Boro het opnemen tegen bijna onverslaanbaar Arsenal. De laatste wedstrijd in de competitie verloor ik kansloos met 3-0 waardoor Arsenal de 3e plaats opeiste.

Premier League 2010/2011:
Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/4672/league20110sk.th.jpg

Na afloop van de competitie stonden er nog 2 wedstrijden op het programma voor Boro. Als eerste de finale van de CL en op de zondag erna de finale van de FA Cup tegen Hull City.

CL finale:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pire/tbCLwin2011.jpg
Winst na verlenging en ik heb eindelijk een echt grote prijs gewonnen. Robinho en Ben Arfa waren wederom fantastisch.

De selectie en wat key-stats:
Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/8852/boro2010110bs.th.jpg

Veruit de beste man dit seizoen.
Topscorer in de Premier League en in de Champions Cup.
Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/8103/robinho4cn.th.jpg

FA Cup finale komt in het Hull stuk.

• PirE
Hull City

Hull begon erg goed aan het seizoen met als hoogtepunt een 4e plaats na 17 wedstrijden. De tweede helft verliep wat moeilijker door een aantal blessures van mijn beste spelers. Ik was Beckham in Maart 4 weken kwijt door een blessure en dat koste me een boel punten. Ik ging me ook meer concentreren op de FA Cup omdat ik al veilig was in de competitie. Een evenaring van vorig seizoen was het resultaat. Wederom 10e.

Ik had een redelijk makkelijke loting met Hull in de FA Cup waarbij ik de echte topteams wist te ontwijken. Moeilijkste wedstrijd was Tottenham in de kwartfinale maar die wist ik gelukkig te winnen dankzij een snelle goal van Brian Murphy. De halve finale was simpel, 2-0 tegen Portsmouth en de andere halve finale werd gewonnen door Middlesbrough (4-2 na penalties).

Voorafgaand aan de finale was ik al zeker van Europees voetbal dus die druk was weg. Helaas ontbrak Brian Murphy met een gebroken teen.

De FA Cup ging naar Middlesbrough. De goal van Gudjohnsen op slag van rust was beslissend. Hull zonder Murphy was gewoon te zwak. Beckham was nog dichtbij een goal maar zijn vrije trap ging tegen de paal. Einduitslag 1-0 voor Boro.

De selectie:
Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/8278/hull201020119hw.th.jpg

Murphy werd weer gekozen tot Young Player of the Year en dat was dik verdiend. Hij was tot aan zijn blessure in gevecht met Robinho voor topscorers titel, maar zakte naar de 4e plaats na zijn blessure. De grootste uitdaging was dan ook om zijn contract te verlengen, dat is uiteindelijk gelukt. 35.5k per week, 7k per goal, 5k voor een assist en 2mln. GBP sign bonus was net genoeg om hem over de streep te trekken om bij te tekenen. Minimum release clause staat op 40mln. GBP.
Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/9549/murphy20112ml.th.jpg

Een andere belangrijke speler was David Beckham:
Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/9186/beckham7ht.th.jpg
Nog steeds erg goed op zijn oude dag en zijn vrije trappen zijn nog steeds gevaarlijk. Ik hoop dat hij nog 1 seizoen doorgaat.

Er gaan 6 spelers weg (deels verkocht, deels free transfer) en ik heb een stuk op 5 spelers op het oog en die wil ik deze transferperiode gaan halen.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59
wildhagen schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:19:

Ehm, ja ik speel nog heel af en toe, kben zojuist op het laatste moment de Uefa Cup in geknikkerd door Real Madrid, die vuile honden scoorden doodleuk nog ff in de 86ste minuut. Weer Uefa Cup :( . Dat is anders dan in mijn eerste 2 seizoenen van de vorige save, toen ik in het 2e seizoen tot de halve finale van de Champions League kwam. Maar had dit jaar ook een pittige poule met Chelsea, Real Madrid en Rangers. In de competitie gaat het nou ook redelijk, mijn nieuwe tacktiek begint eindelijk een beetje te werken. Als ik zin heb ga ik wel ff screens maken en posten, maar voorlopig nog niet, heb op het moment een andere verslaving en dat is Fable :9~ ;)

Edit:En ehmm, wat is dat van die scheids dan? ;)

Edit2: Wat is jullie tacktiek eigenlijk als de tegenstander druk begint te zetten? Door blijven spelen, extra verdediger erbij en op de counter loeren of zelf ook druk gaan zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 10-09-2005 16:16 ]

Verwijderd

Ep0ss schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:04:
Edit2: Wat is jullie tacktiek eigenlijk als de tegenstander druk begint te zetten? Door blijven spelen, extra verdediger erbij en op de counter loeren of zelf ook druk gaan zetten?
Nooit een verdediger erbij. Meestal de combinatie verdedigender spelen en op de counter loeren. Maar heel vaak gewoon lekker doorspelen, je moet ook niet te veel gaan pielen met je tactiek. Alleen wanneer je het echt noodzakelijk acht, niet voor ieder wissewasje van de tegenpartij :)

Verwijderd

Ik vind het ook wel leuk dat er weer nieuwe talenten komen bij de nieuwe fm. Ik heb namelijk voor dat ik het spel kocht dagen lang fora bekeken over fm, dus ik kende alle talenten al. Dat is wel jammer, nu ben ik van plan om dat minder te doen, en proberen ze zelf te ontdekken.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ep0ss schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:04:
[...]

Edit:En ehmm, wat is dat van die scheids dan? ;)
Statistieken over hoe hij voorgaande wedstrijden floot. Kan je o.a. zien hoe los of vast zijn kaarten in zijn zak zitten.
Hangt ervan af... als ze opeens met minder defenders gaan spelen, en de mijne hebben nog genoeg conditie, wil ik wel eens een extra aanvaller erin zetten.

Als mijn spelers ook al vrij moe zijn, doe ik meestal niets. Extra verdedigers doe ik nooit.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:42:
Ik vind het ook wel leuk dat er weer nieuwe talenten komen bij de nieuwe fm. Ik heb namelijk voor dat ik het spel kocht dagen lang fora bekeken over fm, dus ik kende alle talenten al. Dat is wel jammer, nu ben ik van plan om dat minder te doen, en proberen ze zelf te ontdekken.
:+

Verwijderd

Ik zet er wel eens een extra verdediger in, of ik zet m'n centrale middenvelders als DMC. Meestal als het aantal kansen voor de tegenpartij me wat te gortig wordt. En dan een wat verdedigende tactiek en counteren.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, het eerste volledige seizoen bij Olympique Lyon zit erop.

In de League Cup zat het tegen, in de tweede ronde moest ik tegen AS Monaco uit, en die verloor ik met 2-1, hoewel het een close match was.

In de Cup ging het lekker. Ik trof relatief eenvoudige tegenstanders, tot ik in de finale datzelfde AS Monaco tegenkwam. En wéér met 2-1 verloren :(

In de league ging het super. Sterker nog: Ik ben kampioen van Frankrijk geworden! :P Heb het hele seizoen in de top gestaan, en een hele tijd zelfs op de nummer 1 positie. Volgend jaar dus Champions League!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/lyon2.JPG

Op transfergebied is er ook een en ander te melden. Halverwege het seizoen heb ik helaas afscheid genomen van Kallstrom. Eigenlijk wilde ik hem niet kwijt, maar Deportivo bood 28.5 miljoen, en daarvoor mag hij wel weg. Verder nog wat onbelangrijke spelers vertrokken. Tegenover het vertrek van Kallstrom staan ook wat nieuwe aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/lyon3.JPG

Deze zijn met name voor de diepte aangeschaft, en voor de toekomst, omdat binnenkort twee DC's met pensioen gaan.

Competitiestand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/lyon4.JPG

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/lyon5.JPG

Beste speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/lyon6.JPG

Mijn doelpunten-kanon (met een free release clause van 125M :P):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/lyon7.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heeft César Delgado zo weinig interlands? Is hij langdurig geblesseerd geweest ofzo, want volgens mij is hij wel goed genoeg voor minstens een bank plaats. Ik zit in eind 2006 en hij heeft al zoveel caps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij is in 2006 een keer voor 7 maanden uit de roulatie geweest met een gebroken been, volgens zijn history (toen speelde ik nog met een andere club). Verder nooit langdurige blessures (meestal blessures van een of twee weken).

Maar dat verklaart idd nog niet het lage aantal interlands wat-ie heeft. Geen idee waarom, het lijkt me een goede speler voor het nationale elftal. Helaas roepen ze meestal alleen Tevez en anderen (imho minder goede qua stats, en iig minder bekende) spitsen op...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:42:
Doe ik al sinds CM4. Ik lees gewoon over die namen heen en (probeer) fora te vermijden waarin namen genoemd kunnen worden.
Als je alleen kijkt naar de spelers die ik heb gehaald bij clubs zitten daar soms wel van die supertalenten tussen, da's dan stom toeval. :)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:03:
Als je alleen kijkt naar de spelers die ik heb gehaald bij clubs zitten daar soms wel van die supertalenten tussen, da's dan stom toeval. :)
Het is mij inderdaad ook al een aantal keer opgevallen dat ergens een talent naar een grote club ging waarvan ik dacht: hé die heb ik al in (toen nog) CM gezien, die is inderdaad vet goed. Mooiste voorbeeld blijft, vind ik Zlatan Ibrahimovic. En ik draar het ook wel eens om. Hoor ik van een transfer, dan even kijken in CM/FM of ie wel goed is. :D

Ik vraag me ook af hoeveel clubs er van dit scouting-apparaat gebruik maken. Het is volgens mij toch een unieke database van spelers over de hele wereld. Zou me niet verbazen als de simulatie-game de werkelijkheid beïnvloed. Zou wel fantastisch zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu in de derde divisie B in belgie begonnen met Francs Borains en als doelstelling meegekregen niet te degraderen. Met een transferduget van 20k en nog een 5k aan loonbudget over was er nog wat ruimte over.

Dus heb ik de aanvallende middenvelder gehaald van FC vinkenslag :P (jaja ze bestaan echt. Hebben dit jaar met 6-0 klop gehad van NAC voor de beker) en nog een aantal spelers. Waaronder een nederlandse amateur die bij mij nu bijna elke week in het elftal van de week staat.

Ik sta op het punt de tweede periode binnen te halen en mag dan zo wie zo meedoen aan de play-offs voor promotie. Dus die degradatie word in iedergeval ontlopen en het bestuur/supporters weer tevreden. Ik begon heel slecht na tien wedstrijden stonden we in de degradatiezone. Maar na een reeks van negen ongeslagen wedstrijden gloort de promotie weer aan de horizon.

Tweede Klasse we komen eraan en maak je borst maar nat, want we stomen in een stuk door.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 15:27 . Reden: Even club naam toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

@Pire

Waar heb je die skin vandaan, die ziet er echt vet uit?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het geen goed idee om de links naar bepaalde skins op te nemen in Openings Post. Want de vraag waar heb je die skin vandaan komt regelmatig voorbij. Niet dat we natuurlijk niet bereid zijn om te helpen, maar mensen kunnen de skin dan sneller vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal vanavond nog eens een update'je doorsturen ivm m'n tot nu toe succesvol seizoen bij R Standard Liege. Ik win de laatste tijd praktisch alles en veel belangrijker ... Fabio Grosso & Fabio Rochemback zijn zich eindelijk aan het settlen na een mindere mentale periode. Sta momenteel eerste in de competitie, zit nog in de beker en in de CL heb ik de eerste poulewedstrijden meer dan overtuigend overleefd ... straks dus meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
el-jorge schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:03:
@Pire

Waar heb je die skin vandaan, die ziet er echt vet uit?
http://www.xs4all.nl/~pire/skins_fm_Aurorav2.zip

Stond op sortitoutsi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Ik heb net mijn eerste seizoen met ajax (bij ajax pas naar 4 maanden in het spel begonnen) en chelsea erop zitten. Met ajax kampioen geworden op 4 punten van psv. Chelsea was een ander verhaal. Heb volgens mij maar een blauwe maandag eerste gestaan, vervolgens alleen maar lopen knokken om in het spoor te blijven. Uiteindelijk 2de geworden op 5 punten van Arsenal. Het team presteerde naar mijn gevoel ondermaats. Het lukte me ook niet door andere taktieken toe te passen. Het probleem lag bij de spitsen.
Crespo scoorde aan het begin aan de lopende band, ongeveer in december had ie et gehad met scoren en deed niets meer.
Drogba miste mij veel te veel en werd op de bank gezet.
Berbatov viel ook tegen, heeft in 20 duels maar 9 keer gescoord.

In de 'winterstop' maar even geshopt, voor de langere termijn Tevez binnen gehaald, die het nu in het 2de seizoen maar even moet gaan doen.
Voor de 2de helft van het seizoen Ortega gehaald (meer geld was er niet meer na de aankopen Essien, Ballack, Berbatov en nog wat). Deze man begon goed totdat ie unhappy werd en niet meer op trainingen kwam. Dus uiteindelijk hield ook hij op met scoren en nu heeft ie zelfs zijn gelijk gekregen voor contractontbinding :? nadat ik em een waarschuwing had gegeven nadat hij niet op de training was komen opdagen.

Nu voor het 2de seizoen met ajax een italiaans talent binnen gehaald. Verder moet er nog even gekeken worden waar bij ajax versterkingen nodig zijn. Ik denk het middenveld. Met Cavenaghi in de spits moet het wel goed gaan in het 2de seizoen. In de winterstop gekocht en heeft veel gescoord (20 duels 18 goals). In het 2de seizoen zal het wel beter gaan. Rosenberg pikt zijn goaltjes ook wel mee, in het hele seizoien 24. De rest blijft een beetje achter.

Als ik met Chelsea weer het budget krijg zoals het eerste seizoen (93 miljoen), gaat het op aan een spits. Het liefst Adriano of Eto'o. Die mensen scoren veel. Verder misschien nog een verdediger maar ik red me goed met Terry, Carvalho en Huth in het centrum. En voor de side Ferrera en Gallas rechts en Bridge en Del Horno links.

Ik ga misschien vanavond nog even verder en dan zullen we zien wat haalbaar is voor beide clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier zijn we dan met de update ...

in de CL in de poulewedstrijden de volgende resultaten neergezet :

Steaua - RSCL 0-6 (3X Serhat)
RSCL - Arsenal 0-1 (85ste minuut)
Celtic - RSCL 1-3
RSCL - Celtic 4-0
RSCL - Steaua 4-0 (3X Vandenbergh)
Arsenal - RSCL 4-1

Voor de rest zijn zowel Conceição & Grosso behoorlijk goed bezig :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/joostvdw/KVC/grosso.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/joostvdw/KVC/conceicao.JPG

In competitie sta ik na 16 wedstrijden 4 punten los. 12x winst, 4x gelijk.

Gaat lekker dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt in die lagere belgische divisies ook rare spelers rond lopen. Laatst speelde ik tegen een team die lieten een speler van 48 in vallen op de rechtsachter. Maar de tweede periode is binnen en we gaan dus voor promotie strijden al lijkt mijn vorm af te nemen richting het einde van het seizoen.

Maak vanavond denk ik het seizoen af en dan plaats ik wel een uitgebreid verslag. (tenzij ik natuurlijk met de demo van 2006 bezig ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Zojuist een mooie skin gevonden op het forum van thedugout.

Screens:

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/1356/match3zl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img67.imageshack.us/img67/6589/gerrard8qj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/8/squad5hv.jpg

Download link:
http://files.filefront.co.../;4103555;;/fileinfo.html

[ Voor 7% gewijzigd door JanW op 13-09-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:53

hilgo

Clear your mind of can't.

Afgelopen weken weinig gespeeld maar nu toch weer begonnen. Heb het seizoen 2008/2009 afgemaakt bij Dordrecht ondanks eerdere twijfels om een andere club te zoeken.

Tijdens de transfer periode wilde de spelers die ik wou vaak niet komen en als ze al wilde dan mocht ik van het bestuur slechts een "fooi" als loon geven (ondanks een transfer budget van pak em beet 30 milioen). Ik zat ook ver onder het max. loon/week van 800.000 dus waarom ik niet meer mocht geven aan mijn potentïele toppers ontging me een beetje.
Toch nog een paar aankopen kunnen doen: Maduro van Ajax gehaald (zat daar op de bank te verpieteren en wou weg) en een AM C/L (ene Bentley) om te rouleren op het middenveld.
Helaas ook wat belangrijke spelers zien vertrekken maar al met al had ik een team waarmee ik mijn titel zou moeten kunnen verdedigen.

De oefen wedstrijden gingen van een leien dakje en vol goede moed gingen we de competitie in. Helaas begonnen we slecht, de eerste wedstrijden konden we weinig punten pakken en de fans begonnen zich al te roeren. In de champions league pool deden we het gelukkig beter en het moraal steeg wat.

Keer punt in de competitie was de wedstrijd tegen Ajax. Voorgaande seizoenen was dat stee vast een verlies pot maar mijn jongens waren tot het bot gemotiveerd door een pers uitspraak en we wonnen na een zenuw slopende wedstrijd :D. Nu het eenmaal liep in de competitie werd de achterstand op de koploper (PSV) steeds kleiner, tot we op 2 punten waren genaderd.. Beide teams bleven winnen in de competitie.

In de beker gingen de zaakjes ook prima, ik had een super makkelijke loting en de concurentie (Ajax, PSV (Feyenoord doet het in mijn game al jaren slecht :'( )) werd vroegtijdig uitgeschakeld.
De Champions league was, voor een debuterend team wat Dordrecht was, succesvol te noemen: in de kwart finale was AC Milan uiteindelijk te sterk.
De competitie werd uiteindelijk 4 wedstrijden voor het einde beslist toen ik PSV met een nipte 2-1 wist te verslaan. In de finale van de beker werd Willem II nog even van het veld geveegt en de dubbel was binnen.

Terwijl de fans nog aan het feesten waren gaf ik het bestuur de schok van hun leven: ik nam ontslag.
Tranen met tuiten, smeken of ik niet wou blijven, etc ;) Maar mijn besluit stond vast: ik was toe aan een nieuwe uitdaging.
Na wat solliciteren kwam uiteindelijk Wolverhampton Wanderers aan mijn deur kloppen. Het team stond een na laatste in de Engelse championship en had de trainer na 10 competitie wedstrijden er uit getrapt.

Ik heb het team even bekeken en ga de uitdaging aan, met 1 of 2 aan kopen zou er iets moois kunnen gebeuren met de Wolves. Het team heeft redelijke tot goede spelers. Maar je weet het nooit, de bal is rond en zo. Time will tell ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ep0ss schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:30:
Zojuist een mooie skin gevonden op het forum van thedugout.

Screens:
....

Download link:
http://files.filefront.co.../;4103555;;/fileinfo.html
Ziet er inderdaad goed uit eens zal hem vanavond eens downloaden om mijn aanstaande promotie te vieren :p Moet het natuurlijk nog wel eerst even doen, maar daar heb ik alle vertrouwen in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woehoe, ik heb met NAC Breda de Euro Vase (Intertoto) gewonnen. Finale tegen Fiorentina: 0-0 thuis en 1-3 uit!! Heb ze helemaal leip gecounterd. Fiorentina had veel meer schoten op doel, maar gelukkig was m'n keeper al in bloedvorm. En ik kwam na een egocentrische rush van AMC op 0-1: half veld oversteken, iedereen negeren en uit bijna onmogelijke hoek nog binnenknallen. Prachtig!! En dat na een 3-0 nederlaag tegen Feyenoord, maakt een hoop goed. Nu de eerste ronde UEFA cup tegen Udinese, die moet ik ook kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Francs Borains 2004/2005

Belgische Derde Klasse B

Met 2 overwinningen en 2 gelijken spelen in de eerste 10 wedstrijden was het begin van het seizoen niet al te best. Na dit slechte begin stonden we 15e in de competitie en leek het een zwaar seizoen te gaan worden.

Maar het begon ineens te lopen en in de volgende 10 wedstrijden werd er niet verloren. Van de 10 wedstrijden werden er slecht 4 gelijk gespeeld wat resulteerde in het binnen halen van de tweede periode. In de competitie waren door deze goede periode doorgestegen naar de 6e plaats.

Nadat we vier wedstrijden hadden gespeeld in de derde periode stonden we zelfs al op de derde plaats. Maar toen kwam de vorm van het begin van het seizoen weer terug en in de laatste 6 wedstrijden werd het niet meer gewonnen. Dit resulteerde uiteindelijk in een 8e plaats in de competitie.

Doordat de tweede periode was gewonnen was ik verzekerd van de play-offs voor de promotie. De winnaars van de drie periodes uit de Derde Klasse A en B worden aan elkaar gekoppeld. Deze drie wedstrijden vormen de kwartfinales over twee wedstrijden.

We werden gekoppeld aan de nummer 9 van de Derde Klasse A, Denderleeuw. De plaats gaf me hoop om verder te kunnen gaan, maar de onze vorm nekte ons. Uit werd er met 3-0 verloren en thuis werd er met 0-0 gelijkgespeeld.

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/4507/periode22be.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/5043/eindstand9ds.th.jpg

Beker van Belgie

In de beker heb ik de 3e en 4e ronde gespeeld. In de 3e ronde werd de amateurs van FC Luik uitgeschakeld met een 1-0 overwinning voor ons in Luik. De ronde erop mocht ik uit naar tweede klasser Excelsior Virton. Waar ik maar net met 1-0 verloor.

Transfers

De transfers moesten vooral gezocht worden bij de amateurs. De beste aankoop van afgelopen seizoen is Germaine Levant van DOVO. Op de zo gehete nummer 10 positie

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/9629/levant8dq.th.jpg

Voor het komend seizoen moet ik nog opzoek naar een goede verdedigende middenvelder en een veel scorende spits, maar ja vind die maar eens voor dat niveau.

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/7964/selectie4qh.th.jpg

Verwijderd

kijk eens naar Bjorn Ruytinx (OH Leuven) of Francois Sterchelle (normaal gezien ook OH Leuven) en voor op het middenveld moet je eens zien of je niet wat spelers van eerste of tweede klassers kan lenen ...

Verwijderd

OK zal eens kijken en was toch al van plan een aantal spelers te huren, want heb nu ook vier gehuurde spelers en daar kan ik niet allemaal spelers voor terugkopen. Schiet niet echt op met 10k en 4k loonbudget over.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 08:57 ]

Verwijderd

misschien nog een mogelijkheid voor je 3de klasse team :Christian Van Hoeylandt ... in het begin van het spel is hij free transfer en kan wel iets.

Kijk ook eens naar Gilles De bilde :-)

• Vos

Vos

AFCA

Juli 2010, ik ben bondscoach van Brazilie :). Kameraad is net van Nederland bc geworden, wel grappig. Even kijken wat dat gaat brengen.

Verwijderd

Dat is toch een supertalent van Arsenal die nu irl door aan het breken is?

• hilgo

hilgo

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:54:
[...]

Dat is toch een supertalent van Arsenal die nu irl door aan het breken is?
Dat is hem inderdaad. Zag zijn naam ergens op een site en dacht nog "hey, die gozer speelt bij mij" :). Maar ik kon hem voor een redelijk bedrag weg halen bij arsenal, hadden blijkbaar genoeg goede spelers daar.

[ Voor 5% gewijzigd door hilgo op 15-09-2005 10:58 ]

Discogs

Verwijderd

hilgo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:58:
[...]

Dat is hem inderdaad. Zag zijn naam ergens op een site en dacht nog "hey, die gozer speelt bij mij" :). Maar ik kon hem voor een redelijk bedrag weg halen bij arsenal, hadden blijkbaar genoeg goede spelers daar.
Meestal wel he ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:50:
misschien nog een mogelijkheid voor je 3de klasse team :Christian Van Hoeylandt ... in het begin van het spel is hij free transfer en kan wel iets.

Kijk ook eens naar Gilles De bilde :-)
Jammer van Hoeylandt speelt al bij Germinal Beerschot. Gilles de Bilde zijn stats ziet er niet uit, maar hij kan transfervrij en scoort best veel. Francois Sterchele heeft net een contract getekend bij Charleroi.
Ruytinx ziet er goed, maar heeft afgelopen seizoen weinig gespeeld, maar ga hem toch proberen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van hoeylandt heeft eigenlijk nog redelijke stats hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens met standard luik de poules van de CL overleefd (arsenal eerste met alles gewonnen, ik tweede met alles gewonnen behalve de twee wedstrijden tegen arsenal). In de eerste knockout ronde ben ik in At Madrid 2-2 gaan spelen en de terugwedstrijd staat nu op het programma. Zit in de halve finales van de Belgische beker & in de competitie sta ik een slordige 10 punten los. Het begint allemaal wat moeizamer te gaan nu, vooral door de vele blessures ten gevolge van het zware programma (weekend & midweek wedstrijden bij de vleet) ... Ga proberen dit weekend het seizoen uit te spelen al vrees ik dat ik weinig tijd zal hebben :-( Ben tussendoor nog wat vieze mannekes aan het kapotschieten in Half-Life 2. Perfect om u af te reageren na een zware werkdag of een stevige nederlaag in FM :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:57:
. Perfect om u af te reageren na een zware werkdag of een stevige nederlaag in FM :-)
Ik had daarvoor een doos potloden. Als het mij te gortig werd, knakte ik er zo een doormidden :)
Op een gegeven moment waren de potloden op, dus ik vroeg mijn ouders potloden op de boodschappenlijst te zetten B) Reactie van mijn moeder: "In hemelsnaam, waarom heb jij toch elke keer nieuwe potloden nodig - het was de tweede keer binnen korte tijd dat ik het vroeg - , voor school doe je toch niets?" :D

Ja, uhm... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:50:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit eens zal hem vanavond eens downloaden om mijn aanstaande promotie te vieren :p Moet het natuurlijk nog wel eerst even doen, maar daar heb ik alle vertrouwen in :D
Zo'n skin, hoe moet ik die op de juiste manie installeren zodat ie goed werkt?

Moet ik hem in een bepaalde map zetten ofzo?
kan er iemand helpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:45:
[...]

Zo'n skin, hoe moet ik die op de juiste manie installeren zodat ie goed werkt?

Moet ik hem in een bepaalde map zetten ofzo?
kan er iemand helpen?

Alvast bedankt
Meestal zit er een readme bij waarin het wordt uitgelegd maargoed.
In je FM2005 installdir/data zit idd een skins mapje waarin elke skin weer een eigen mapje heeft.

• Vos

Vos

AFCA

Wish me luck...lekker beginnen zo'n 1e seizoen in europa. Beetje jammer dat dit mogelijk is...

Afbeeldingslocatie: http://www.fc-rapaille.nl/cl-dus.jpg

• Benotti
Good luck, you'll need it :P

• hilgo

hilgo

Allemaal makkies, walk overs, piece of cake's :P

veel geluk

Discogs

• Zamorano
  • Niet online
pieces of cake ;)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sterkte. :)

• JanW
Vos schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:43:
Wish me luck...lekker beginnen zo'n 1e seizoen in europa. Beetje jammer dat dit mogelijk is...

[afbeelding]
Dit kan toch helemaal niet. Die poules worden toch heel anders ingedeeld in het echt en 3 zeer sterke teams tegen komt nooit voor.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, volgens mij was dit ook een known bug in FM2005. Hoop dat het in FM06 opgelost is...

Virussen? Scan ze hier!

• Benotti
Is afaik niet opgelost :(

• Vos

Vos

AFCA

Ik krijg Ajax nog niet aan het scoren, door allerlei transfers die op het laatst afketsten heb ik maar 1 nieuwe spits kunnen contracteren. Tot mijn verbazing was Rosenberg (ik speel met update) verhuurd aan Malmo :s. Ik heb Edixon Perea aangekocht, begon goed en is de enige die beetje weet te scoren. Wordt dus in de winterstop nieuwe spits halen want die Charisteas bakt er in het spel ook niks van...3 goals nu in 15 games. Perea is maand geblesseerd geweest wat resulteerde in 3 0-0 games met veel meer overwicht, maar afmaken ho maar. Ik ben na 10 matches nog wel ongeslagen...heb 4 gewonnen en 6 gelijk.

CL:

Real - Ajax 3-0
Ajax - Bayern 1-1
Man U - Ajax 3-1
Ajax - Man U ga ik nu spelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 17-09-2005 18:09 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste