[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.114 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:48:
[...]

ik begin nu toch wel een klein beetje geirriteerd te raken. Ik heb op mijn netwerk een oude desktop als fileserver draaien en 2 laptops. Alle computers hebben een constante verbinding met internet, geen problemen daar. Mijn intel wlan kaart kan echter zeer moeilijk verbinding maken met de fileserver, ik moet constant de verbinding repairen. Mijn linksys kaart in mijn andere laptop heeft een supersnelle en constante verbinding met mijn fileserver. Iemand enig idee waar dat aan ligt?
Ik begrijp er helemaal niets meer van 8)7

Als ik mijn linksys kaart in mijn acer doe is de verbinding met de fileserver opeens ook veel slechter. Op mijn dell laptop gebruik ik windows home edition met Odyssey Client 3.nogiets om zo toch WPA te kunnen gebruiken. Dat werkt fantastisch. Ik begrijp gewoon niet waarom mijn nieuwe acer zoveel moeite heeft met het verbinden met de fileserver. Ik draai nu Windows XP Pro maar toen ik Windows XP Home (met en zonder odyssey) draaide had ik hetzelfde probleem met mijn Acer. Ik geloof dat ik alle mogelijkheden volgens de logische wetten van Aristoteles wel heb uigeprobeerd en niks helpt. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik neem aan dat ik niet de enige ben die gebruik maakt van een 'fileserver', hebben jullie die problemen niet? Mijn internetverbinding is overigens altijd top! Help will be appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 16:29
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:19:
Ik kan het control panel van ATi niet meer openen. .Net Framework is geïnstalleerd, en het heeft ook gewerkt. Opnieuw installeren helpt niet.

Ook komt het icoontje van ATi niet meer rechtsonderin erbij te staan. De drivers doen het wel.

Iemand met de oplossing?
die shit is kut (om et zo maar te zeggen... :P ) mijn laptop liep totaal vast als ik et opende, kheb et er maar afgehaald, werkt prima zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
wat is een betere graka de gforce 6200 go 256MB of de X700 van ati met 128MB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:50
holy sh*t, ik haal net mijn laptop uit mijn tas, ik denk wat is mijn tas toch warm, pak ik de laptop is dat ding gloeiend heet!! een temperatuurtje van bijna handjes verbranden, toen ik em in de tas stopte had ik net the lid dicht gedaan, wat normaal resulteerd in standby, ik snel aangezet om te kijken wat de schade was maar er is niks te zien aan de laptop, gelukkig. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit er goed voor was, hopelijk verder geen gezeik met mijn laptop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
SmooK schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:23:
holy sh*t, ik haal net mijn laptop uit mijn tas, ik denk wat is mijn tas toch warm, pak ik de laptop is dat ding gloeiend heet!! een temperatuurtje van bijna handjes verbranden, toen ik em in de tas stopte had ik net the lid dicht gedaan, wat normaal resulteerd in standby, ik snel aangezet om te kijken wat de schade was maar er is niks te zien aan de laptop, gelukkig. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit er goed voor was, hopelijk verder geen gezeik met mijn laptop/
achja, als het niet naar verbrand plastic/watdanook stonk dan zal het wel geen probleem zijn ;) zat je laptop dan vast ofzo ? dattie niet in standby ging, ik zet em altijd gewoon uit voordat ie de tast in gaat :) misschien ook iets voor jou :P of wachten tot et lampje oranje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Laatst online: 11:50
inderdaad, ben ik vanaf nu ook wel van plan, zag echt een mijn laptopje voor mijn ogen wegsmelten(in gedachte dan he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
hellrazor schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:14:
wat is een betere graka de gforce 6200 go 256MB of de X700 van ati met 128MB ?
x700

btw is er een oplossing voor draadloze verbinding die regelmatig ff wegvalt?

[ Voor 17% gewijzigd door Sissors op 11-10-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 21:49
furby-killer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:42:
[...]

btw is er een oplossing voor draadloze verbinding die regelmatig ff wegvalt?
Drivers van de intel site, werkt perfect hierzo, nooit meer last van uitvallende verbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Laatst online: 07-08 18:14
sorry dat ik dit nogmaals vraag:

Waar kan ik het beste de laptop bestellen?
zijn er voorkeuren van winkel voor eventuele goede service etc.???

laat het me weten ik wil hem vandaag bestellen.

maar ik wil het gewoon weten voordat ik hem koop.

ik zag hem (de 1694) bij beat-it voor 1418,- te koop staan. is dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Shopsurvey ofzo en vorm je eigen oordeel en keuze uit de geposte ervaringen.

[ Voor 8% gewijzigd door Paquito op 12-10-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb nu 2 keer gehad dat de laptop begon te piepen bij de POST. Het gebeurde zo: Eerst werkte ik op netspanning, stand-alone. Toen moest ik iets gaan printen, dus ik hibernate even. Ik ga naar boven, waar een netwerkaansluiting zit. Daar wil ik dus op de accu opstarten. Toen piepte hij even. Ik heb de laptop direct uitgezet en opnieuw aangezet. Toen was er geen probleem. Daarna ging ik weer naar beneden (weer hibernaten), en ging ik weer standalone verder, op netspanning. Toen deed ie het piepen weer, wat na uit- en aanzetten weer weg was.

Ik weet dus geen oorzaak, maar de verschillen waren wel/geen netwerk, en wisselen tussen netspanning en accu. Ik weet trouwens de code niet meer, anders konden we daar misschien iets uit afleiden.

Ik hoop niet dat me dit op school gebeurt, het is net alsof er een inbraakalarm af gaat, en hard ook. :(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de mensen die ook de Acer notebook hebben, ik denk dat het voor alle acer`s wel geld maar aangezien het een 1692wlmi is die ik heb vraag ik het hier.

Ik heb de laptop nu een maandje, en het scherm word viezer en viezer, ik heb 2 grote vlekken die gewoon achter het "glas" zitten, want als ik daar met mn vinger over ga dan verandert de grootte van de vlek niet. Echt heel irritant( zie foto).. hoe krijg ik dit schoon? en ook al die verticale streepjes op het scherm zijn vervelend, nou hoorde ik van iemand dat dit door het toetsenbord komt wat tegen het scherm aandrukt wanneer de klep dicht is... HELP want het maakt m`n laptop er niet mooier op..

EDIT ik kan geen foto maken van het scherm, het scherm spiegelt teveel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:49:
Vraagje aan de mensen die ook de Acer notebook hebben, ik denk dat het voor alle acer`s wel geld maar aangezien het een 1692wlmi is die ik heb vraag ik het hier.

Ik heb de laptop nu een maandje, en het scherm word viezer en viezer, ik heb 2 grote vlekken die gewoon achter het "glas" zitten, want als ik daar met mn vinger over ga dan verandert de grootte van de vlek niet. Echt heel irritant( zie foto).. hoe krijg ik dit schoon? en ook al die verticale streepjes op het scherm zijn vervelend, nou hoorde ik van iemand dat dit door het toetsenbord komt wat tegen het scherm aandrukt wanneer de klep dicht is... HELP want het maakt m`n laptop er niet mooier op..

EDIT ik kan geen foto maken van het scherm, het scherm spiegelt teveel :(
Van vlekken achter het glas heb ik geen last. Hier heb ik ook nog nooit van gehoord.

Die streepjes op het scherm komt idd van het toetsenbord. Je vingers geven een of andere stof af en dat komt dan als het scherm dicht is op het scherm. Deze zijn er gemakkelijk af te halen. Ik gebruik hier de 'Screen Cleaning Wipes' van 'Fellowes' voor. Helaas laten deze doekjes wel strepen achter, maar als je blijft poetsen tot de doekjes droog zijn veeg je deze meteen weer weg. Verder als je je toetsenbord af en toe schoon maakt heb je ook minder snel opnieuw last van die verticale streepjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.superwarehouse.com/images/products/fellowes_99703.jpg
Edit: Eerder in dit topic werd safeclean genoemd. Hier het bericht van HyperioN.
En dan heb je natuurlijk nog Jeroenz18 in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"

[ Voor 32% gewijzigd door Edmund op 12-10-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb zelf al een oplossing gevonden voor het niet werken van Control Center van ATi. Ik heb het control center verwijderd, maar de (mobility, natuurlijk) driver laten staan. Daarna heb ik het control panel geïnstalleerd, en vrijwel alles is nu weer beschikbaar, maar zonder .Net Framework nodig te hebben. De opstarttijd is nu trouwens ook een stuk korter.

Het control panel heb ik trouwens gedownload van de ATi site, bij de desktop (!) drivers. Daar kun je het control panel los downloaden voor Catalyst 5.9. (bij dial up downloads)

Nu beschik ik dus ook weer over de instellingen voor een tweede monitor (de kans is groot dat ik wel eens een beamer nodig heb), en Powerplay om energie te sparen.

In de toekomst wil ATi alleen nog maar het Control Center ondersteunen, maar dat zien we dan wel weer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
dat piepen heb ik ook 2 keer gehad en iemand met een travelmate 4101 ook, zal wel iets zijn :), en dat control panel heb ik ook gedonder mee, ik probeer nu ati tray tools :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:49:
Het control panel heb ik trouwens gedownload van de ATi site, bij de desktop (!) drivers. Daar kun je het control panel los downloaden voor Catalyst 5.9. (bij dial up downloads)
Ah, goede tip. Thanks.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje mbt Fifa 06. Dit spel krijg ik niet aan de praat. De menu's gaan heel langzaam en als ik aan een wedstrijd wil beginnen valt het spel gewoon uit. Bij de systeem check van EA staat er ook een uitroeptekentje bij mijn grafische kaart. Ik heb de nieuwste driver van de ATI site gedownload maar het spel wil niet werken. Heeft iemand hier al ervaring mee aangezien er nogal wat gamers een 1690 laptop hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:57
nieuwe mobile catalyst drivers zijn er weer (5.10). alleen krijg ik bij de 1e reboot nu een mooi blauw scherm. werken ze niet meer op de acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:22:
Ik heb een vraagje mbt Fifa 06. Dit spel krijg ik niet aan de praat. De menu's gaan heel langzaam en als ik aan een wedstrijd wil beginnen valt het spel gewoon uit. Bij de systeem check van EA staat er ook een uitroeptekentje bij mijn grafische kaart. Ik heb de nieuwste driver van de ATI site gedownload maar het spel wil niet werken. Heeft iemand hier al ervaring mee aangezien er nogal wat gamers een 1690 laptop hebben?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Niet alleen met Fifa 06, maar ook met UEFA Champions League 2005. Maar bij andere spellen heb ik hier totaal geen last van. Heel wazig. Heb trouwens ook de nieuwste drivers van ATI.
Misschien iemand hier een oplossing voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn computer slaat de heletijd zomaar vast,
heb een acer aspire 1692wmli

kan het zijn dat er een beveiliging op de computer zit dat als ie te warm wordt ofzo dat ie dan zelf vastslaat of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 13:42
Ik heb een vraagje aan de mensen die al eerder hun laptop terug hebben moeten sturen naar Acer:

Toen de laptop gerepareerd was, kregen jullie toen een mailtje van Acer?
Mijn laptop is nu al meer dan week weg en ik heb alleen mailtje gehad (in het duits) dat hij is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
Spannend, ik mag zo mijn nieuwe 1694 op gaan halen. ik ben zeer benieuwd.....
zijn er dingen waar ik speciaal rekening mee moet houden als ik hem voor de eerste keer aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
BAMI schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:06:
Spannend, ik mag zo mijn nieuwe 1694 op gaan halen. ik ben zeer benieuwd.....
zijn er dingen waar ik speciaal rekening mee moet houden als ik hem voor de eerste keer aanzet?
ja, de windows installatie cd erin doen :D
tenzij je die standaard shit wil.. persoonlijk is het 1e wat ik doe een schone installatie naar wens uitvoeren. maar dat moet je zelf even bekijken.

1e wat je kan doen is een dooie pixel test. met google heb je zo zo'n programmatje te pakken. daarna ffe loopen met 3dmark03/05 om te kijken of ie stabiel blijft werken op volle belasting.

rest wat je nodig heb lees je in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live vanaf de Acer 1694WLMIb.. Géniaal ding!!! Ontzettend helder scherm, ontzettend snel... Heb er geen woorden voor.. Tot nu toe geen problemen ontdekt en dit is dan ook een pure verademing ter vergelijking van mijn Apple iBook.. Slot-loading DVD-drive... Het is dé beste pc die ik ooit gehad heb.. :D ( mag ook wel voor het geld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar staat die b voor dan? is dat die 2e versie ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squattto schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:03:
Ik heb een vraagje aan de mensen die al eerder hun laptop terug hebben moeten sturen naar Acer:

Toen de laptop gerepareerd was, kregen jullie toen een mailtje van Acer?
Mijn laptop is nu al meer dan week weg en ik heb alleen mailtje gehad (in het duits) dat hij is aangekomen.
Ik heb mijn laptop terug moeten sturen, er zat een vertikale band in mijn scherm, Acer gebeld en een afspraak gemaakt dat hij opgehaald zou worden. Ze komen hem ophalen tussen 9 en 5, maar gelukkig kon het ook op mijn werk. Een week later kreeg ik hem op dinsdag weer terug met een nieuw scherm. (Ze hadden alleen mijn werk als klant op de verzendbrief gezet en niet mijn naam, dat gaf wat verwarring op mijn werk, waar ze ook een paar Acer laptops hebben).

Ik heb verder geen emails erover ontvangen. Ik was wel blij dat ik AcerAdvantage erbij had, ik ben hem een weekje kwijt geweest en hij werd opgehaald en teruggebracht, ik hoefde niet zelf naar het Postkantoor enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
maakt niks uit of je acer advantage hebt, mijne is 2x aan scherm gerepareerd (nu alles ok), de erste keer is ie 7 werkdagen weggeweest, de 2de keer 5. UPS brengt hem gewoon terug en als je er niet bent krijg je briefje in brievenbus, je krijgt geen mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:26:
waar staat die b voor dan? is dat die 2e versie ofzo? :?
Neeh, versie met bluetooth.. heeft de 1694 sowieso, geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok even voor de duidelijkheid.

Ga binnenkort waarschijnlijk de 1694 halen maar wat zijn daar nu de ECHTE specificaties van?
In dit forum schrijven ze over een x600 128mb kaart terwijl op acer.nl staat dat het een x700 256mb kaart is, ook zie ik hier opeens dat het 80gb is ipv 100 en dat er maar 512mb geheugen in te vinden is terwijl ik overal 1gig zie staan op het net :? ?

Deze specificaties zijn ook te vinden op de fotos van pagina 1 van dit forum(rechtsonder die sticker op de notebook), is dit dan een ouder model ofzo?

Wie kan dit even voor mij ophelderen?

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik de 1694wlmi gehaald heb heeft deze de volgende specs;
- 2,0 GHz. Pentium-M
- 1 GB RAM (DDR II @ 533 MHz.)
- 100 GB HDD @ 5400 RPM
- DVD-RW @ 12x (Dual Layer, slot loading)
- 4-in-1 cardreader
- Bluetooth
- X700 mobility met 256 MB VRAM

En nog véél meer, als je nog vragen hebt hoor ik deze wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:19

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:10:
Ok even voor de duidelijkheid.

Ga binnenkort waarschijnlijk de 1694 halen maar wat zijn daar nu de ECHTE specificaties van?
In dit forum schrijven ze over een x600 128mb kaart terwijl op acer.nl staat dat het een x700 256mb kaart is, ook zie ik hier opeens dat het 80gb is ipv 100 en dat er maar 512mb geheugen in te vinden is terwijl ik overal 1gig zie staan op het net :? ?

Deze specificaties zijn ook te vinden op de fotos van pagina 1 van dit forum(rechtsonder die sticker op de notebook), is dit dan een ouder model ofzo?

Wie kan dit even voor mij ophelderen?

Dank u!
Ik weet niet precies hoe het zit met de 1694, maar bij de 1692 zijn er 2 verschillende modellen op de markt, de LA.X6605.065 en de .168, deze hebben ook iets andere specs (4200 en 5400 RPM schijf)

Misschien is dit ook het geval met de 1694

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
degene met de 5400 rpm schijf is de LX.A6605.083 ;) en die is niet meer leverbaar :( ik zit hier met de 4200 rpm en die is ook snel zat, wel duidelijk trager, maar je kan niet alles hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:05:
Zoals ik de 1694wlmi gehaald heb heeft deze de volgende specs;
- 2,0 GHz. Pentium-M
- 1 GB RAM (DDR II @ 533 MHz.)
- 100 GB HDD @ 5400 RPM
- DVD-RW @ 12x (Dual Layer, slot loading)
- 4-in-1 cardreader
- Bluetooth
- X700 mobility met 256 MB VRAM

En nog véél meer, als je nog vragen hebt hoor ik deze wel...
Dan zal dat wel een oud model zijn want die foto is ook uit maart of april ergens, dus als ik hem nu haal zijn het deze specs.. mooie prijs dan voor wat je ervoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat op de foto's staat is inderdaad het oude model.. Ik heb nog nooit zo'n complete laptop gehad.. Het is een mooie prijs, alhoewel het natuurlijk véél geld blijft.. Maarja, als ik dan kijk hoeveel gekke apple-fanaten in totaal over-priced powerbooks gooien vind ik 1400 € hiervoor nogal erg meevallen.. De laptop is ongelovelijk snel, draait alles heerlijk (office apps + games), en eigenlijk zoveel hardware in zo iets "kleins" (nou ja, klein is hij niet, maar wel een stukje kleiner dan mijn stacker/centurion + CRTs).. En het beeld... Boooooh... Dit is dus gewoon echt sony lcd kwaliteit.. De glans irriteert mij niet, sterker nog, het geeft veel meer echtheid kwa kleuren, en daardoor lijken mijn CRTs gewoon oude afgeschreven bakbeesten (zijn het eigenlijk ook, de deur is gelukkig dichtbij)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm een powerbook is heilig hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is een powerbook heilig? Alleen omdat ze duur zijn? Heb een ibook gehad, en ik vond het een totale verschrikking.. Dat hele OS X kan me gestolen worden...Uit mijn aankoop van gisteren blijkt maar weer dat apple's belachelijk over-priced zijn (tenzij je totaal mode-geil bent en weinig geeft om de functionaliteit van je PC).

EDIT: moet er bij vermelden dat de inkijkhoek bij de 1694 méér dan top is.. Ik kan van een hoek van 120 graden nog perfect lezen wat er op het scherm staat.. Iets wat bij mij bij mijn vorige acer + ibook niet mogelijk was.. Kan dus nu écht samen filmpjes met het vriendinnetje kijken...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluit ik me bij aan.. Maar hoe kan je die 3 jaar garantie nemen bij acer?
Bestel hem namelijk op internet dus neem aan dat er iets van een antwoordkaart bij zit ofzo die je dan moet opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de garantie óf er direct bijbestellen, óf idd invullen op antwoordkaart.. Waarom de extra garantie? Bang voor de service van Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die 150 eetjes extra ben ik er dan vrij zeker van om 4 jaar lang met een gerust hard te kunnen Acer'en, het is toch 1 jaar van acer en dan 3 jaar extra? Want heb jij geen extra garantie genomen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:39:
Voor die 150 eetjes extra ben ik er dan vrij zeker van om 4 jaar lang met een gerust hard te kunnen Acer'en, het is toch 1 jaar van acer en dan 3 jaar extra? Want heb jij geen extra garantie genomen dan?
Het is 1 + 2 jaar. 3 jaar dus.

Wel lekker hoor, overweeg het ook nog. Al maakt het voor de reparatie-tijd niets uit want mijn 1692 is nu ook na krap 9 dagen terug.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij binnen een jaar niet stuk gaat zal hij dat ook wel niet binnen 2/3 jaar doen.. Ik ben zuinig op mijn spul, en ook op mijn geld.. Een extra garantie hoeft voor mij dus niet.. En zoals het er nu uitziet heb ik zo veel vertrouwen in mijn prinsesje dat ik er van overtuigd ben dat ze nooit stuk gaat.. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat denken veel mensen, maar vaak blijkt dat laptops vaak kwaaltjes krijgen na het eerste jaar.

Plus het Acer Advantage pakket zorgt ervoor dat je de laptop niet meer hoeft op te sturen naar Acer. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Frietsaus op 14-10-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die garantie ook bijgekocht. Liever het zekere voor het onzekere en als dat ding kapot gaat is die 100euro echt niet veel meer als je ziet wat je dan kwijt bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:38:
Als hij binnen een jaar niet stuk gaat zal hij dat ook wel niet binnen 2/3 jaar doen.. Ik ben zuinig op mijn spul, en ook op mijn geld.. Een extra garantie hoeft voor mij dus niet.. En zoals het er nu uitziet heb ik zo veel vertrouwen in mijn prinsesje dat ik er van overtuigd ben dat ze nooit stuk gaat.. :+)
niet om lullig te doen maar je kan er donder op zeggen dat ie wel stuk gaat..
en dan zou je willen dat je dat beetje geld erin had gestoken

bij mij op school hoor je echt heeeeel vaak dat laptop terug moeten na 2-3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Nokko schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:40:
Dat denken veel mensen, maar vaak blijkt dat laptops vaak kwaaltjes krijgen na het eerste jaar.

Plus het Acer Advantage pakket zorgt ervoor dat je de laptop niet meer hoeft op te sturen naar Acer. ;)
Staat al een aantal x in dit topic, en ik maak het deze week ook weer mee. Tot nu toe haalt Acer ALTIJD keurig je laptop op en brengt 'em weer bij je terug, via UPS. Zonder kosten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Rustig maar Rossi, als iemand ook maar één negatiefs ding over Acer zegt is het al raak. Ik heb zelf een ASUS laptop maar houdt de andere topics in beetje in de gaten omdat ik zelf eerst ook een 1692 wilde nemen.

Ik ging ervan uit dat je de laptop zelf moest op sturen omdat er namelijk Carry-In op de Acer website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar hebben jullie je pareltje dan wel niet besteld?
Bij Xoldes kost die opeens €2830.89, zijn gek daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke flaptop heb je het over mobility? De 1692 of de 1694? De duurste van deze twee is de 1694 en kost +/- 1400 €.. Bij dynabyte issie belachelijk duur, kost hij € 1599.. Dus bijna € 3000 kan je er twee voor kopen, dus dan zijn zij vrijwel zeker aan het oplichten (of ze zijn echt zo dom dat ze denken een marge te kunnen vangen van 80%)...

EDIT:
Ik heb maar een woord voor xoldes... JEE-ZUS!!!! ALLES wordt verkocht met 2,5 factor marge.. :X.... Neem de Acer Travelmate 2414WLMi, minimumprijs is in de pricewatch nog geen € 850.. Gemiddelde is, als we Xoldes buiten beschouwing laten nog geen € 900.. En Xoldes vraagt voor deze laptop, mijnheren, een Celeron-M :X, 1700 € !!!! (Ja, je leest het goed, ZEVENTIENHONDERD, DUIZENDZEVENHONDERD € :X:X:X).... Koop daar NIET tenzij je jezelf dus GRAAG wil oplichten...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Nokko schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:35:
Rustig maar Rossi, als iemand ook maar één negatiefs ding over Acer zegt is het al raak. Ik heb zelf een ASUS laptop maar houdt de andere topics in beetje in de gaten omdat ik zelf eerst ook een 1692 wilde nemen.

Ik ging ervan uit dat je de laptop zelf moest op sturen omdat er namelijk Carry-In op de Acer website staat.
Lul niet Noko. Ik ben zelf al meedere malen negatief over mijn eigen 1692 geweest. Ik constateer alleen een foute veronderstelling bij iemand en zet die dus recht. Ga jij maar lekker naar je Asus topic'je hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mij helpen?

mn laptop liep eerst om de haverklap vast..
dat is nu minder geworden nu is het als ie een paar uur niks heeft gedaan door bv downloaden (dan zit ik er niet achter) en als ik dan weer achter de laptop ga en wat wil doen loopt ie vast

heeeeeel irritant! :'(

weet iemand hoe dit kan komen?
gebeurt als ik met netstroom werk en ook met batterij dat maakt niks uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je zet die recht op een vreemde manier, "Acer haalt het ALTIJD op". En nee, ik ga niet "lekker naar mijn ASUS topicje" , ik mag lezen wat ik wil, daar heb jij totaal niks over te zeggen, Rossi.

Ik ben hier niet om Acer af te kraken, ik ben hier om op de hoogte te blijven, heb zelf namelijk ook nagedacht om een 1692 te nemen zoals ik al zei.

[ Voor 58% gewijzigd door Frietsaus op 14-10-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:35:
Koop daar NIET tenzij je jezelf dus GRAAG wil oplichten...
Onzin. Ik koop vrijwel altijd bij Xoldes en mijn 1694 heb ik gehaald voor 1420 euro. Mijn printers, monitor en andere apparatuur heb ik tevens voor erge scherpe prijzen (meestal in de top 5 uit pricewatch).

Daarbij voor mij handig, omdat ze 5 minuten fietsen van mij vandaan zitten met een kleine winkel. Bestellen en 2 dagen later afhalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Xymox op 14-10-2005 23:48 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
HELLLUP wie kan mij helpen??

Ik heb de 1694 net 2 dagen en nu geeft hij constant BSOD. telkens verschillend.
ik dacht nou dan zal die windows van acer wel rot zijn, ben ik zelf maar windows gaan installren.

WinXP Pro, tijdens de installatie (kopieer process) geeft hij telkens aan kan bestand bla bla niet kopieren (telkens anders) dan druk ik op nogmaals (doet het niet) dan kies ik voor overslaan dan
krijg ik steeds een BSOD 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

telkens keer op keer... wordt er moe van,

toen dacht ik, ik pak een andere winxp cd hetzelfde probleem.

toen dacht ik nou misschien de schijfindeling verrot, dus ik heb de schijf opnieuw geformatteerd
met Partion Magic heb gekozen voor NTFS, gaf geen problemen.

toen nogmaals de cd erin en ja hoor WEER die BSOD

met andere woorden ik krijg er geen OS meer op???

waar zou dit aan kunnen liggen??

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Doet me denken aan defect geheugen. Draai memtest eens.
Dat staat op de Ultimate Boot CD. (aangezien je geen diskettestation hebt) Ultimate Boot cd is gratis, gewoon downloaden en op een cd branden. Moet je wel in je bios even aangeven dat je eerst van cd wil opstarten, maar dat zul je vast al hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:25:
Doet me denken aan defect geheugen. Draai memtest eens.
Dat staat op de Ultimate Boot CD. (aangezien je geen diskettestation hebt) Ultimate Boot cd is gratis, gewoon downloaden en op een cd branden. Moet je wel in je bios even aangeven dat je eerst van cd wil opstarten, maar dat zul je vast al hebben gedaan.
hier zat ik idd ook aan te denken, maar wou het eerst van jullie horen.

ik ga het ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
Nou je had dus gelijk.

stop de memtest cd erin.
hij begint te laden allemaal errors tot aan de 100.000 toe.

hoe kan ik dit het vlugste oplossen aangezien ik de laptop pas 2 dagen heb? (welk nummer moet ik bellen)

moet het OS er op hebben staan voordat hij naar ACER gaat? (dit gaat dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik weet dit niet zeker, maar volgens mij zou je terug kunnen gaan naar de leverancier, met de term Dead On Arrival. (DOA) Dan zou je een nieuwe moeten krijgen. Over het OS weet ik het niet.

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-10-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAMI schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:17:
HELLLUP wie kan mij helpen??

Ik heb de 1694 net 2 dagen en nu geeft hij constant BSOD. telkens verschillend.
ik dacht nou dan zal die windows van acer wel rot zijn, ben ik zelf maar windows gaan installren.

WinXP Pro, tijdens de installatie (kopieer process) geeft hij telkens aan kan bestand bla bla niet kopieren (telkens anders) dan druk ik op nogmaals (doet het niet) dan kies ik voor overslaan dan
krijg ik steeds een BSOD 0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

telkens keer op keer... wordt er moe van,

toen dacht ik, ik pak een andere winxp cd hetzelfde probleem.

toen dacht ik nou misschien de schijfindeling verrot, dus ik heb de schijf opnieuw geformatteerd
met Partion Magic heb gekozen voor NTFS, gaf geen problemen.

toen nogmaals de cd erin en ja hoor WEER die BSOD

met andere woorden ik krijg er geen OS meer op???

waar zou dit aan kunnen liggen??

Alvast bedankt voor de reacties
Misschien ligt het aan je DVD-brander, ik heb zelf een 1692 en daar moet ik soms ook een cd of dvd er een paar keer in doen omdat hij het bestand op de cd/dvd niet kan vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:11:
[...]

Misschien ligt het aan je DVD-brander, ik heb zelf een 1692 en daar moet ik soms ook een cd of dvd er een paar keer in doen omdat hij het bestand op de cd/dvd niet kan vinden. :(
nee dat is het niet, het was ook tijdens het kopieren van bestanden in windows dat hij een BSOD
kreeg, nogal logisch aangezien het geheugen dan aangesproken wordt.

het is dus definitief defect geheugen :( en dat al na 2 dagen...

maar goed ik probeer steeds die winkel te bellen waar ik hem heb gekocht maar neemt niet op.
het is een webwinkel (hij zal wel denken het is weekend)

nu weet ik ook dat hij ongeveer bij de 70% er steeds uit knalden met kopieren,
bij memtest gaf hij pas fouten bij de 600 mb range, dus voorbij deze range weet hij het niet meer
goed.

ik heb Acer al gebeld (technical support) maar die zijn gesloten.
is er niet een nummer van acer waar ik 24/7 naar toe kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Volgens mij mag je binnen 8 dagen een nieuwe vragen bij de winkel hoor. (Dead On Arrival).

Edit: Oh sorry, ik zag dat de winkel niet opnam. Om welke webwinkel gaat het eigenlijk?

[ Voor 34% gewijzigd door Frietsaus op 15-10-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
Nokko schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:41:
Volgens mij mag je binnen 8 dagen een nieuwe vragen bij de winkel hoor. (Dead On Arrival).

Edit: Oh sorry, ik zag dat de winkel niet opnam. Om welke webwinkel gaat het eigenlijk?
het gaat om startware (zie pricewatch) ik heb hem inmiddels gesproken,
hij zei ook dat het een DOA betrof maar dat ik wel eerst Acer moest bellen zodat die kon
beslissen. (maar die knakkers bij Acer zijn er niet alleen van ma t/m vr :( heb ik weer...

ik heb nog een vraag wat kost de extra garantie eigenlijk van Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al met succes de nieuwe ati drivers aan de gang gekregen??

Van die ati drivers zijn al meerdere keren updates verschenen terwijl er geen nieuwe acer drivers worden aangeboden. Beetje slecht.

Ik wil even weten of het mogelijk is om de nieuwe catalyst mobility drivers te installeren voordat ik weer een dag bezig ben om alles te herstellen :)

Heb acer er wel al een mail over gestuurd maar of ik daar iets van terugkrijg, ben benieuwd.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:19

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:20:
Heeft iemand al met succes de nieuwe ati drivers aan de gang gekregen??

Van die ati drivers zijn al meerdere keren updates verschenen terwijl er geen nieuwe acer drivers worden aangeboden. Beetje slecht.

Ik wil even weten of het mogelijk is om de nieuwe catalyst mobility drivers te installeren voordat ik weer een dag bezig ben om alles te herstellen :)

Heb acer er wel al een mail over gestuurd maar of ik daar iets van terugkrijg, ben benieuwd.
Alvast bedankt!
Ik heb hier gewoon mobile catalyst drivers draaien, geen probleem hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ik had mijn oude verwijderd, install nieuwe, fatal error, nog een keer weer error.

toen omega geprobeerd weer gecrashd, toen omega zonder oc troep en nu werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Voordat ik begin met wat vragen en opmerkingen eerst even waarom en waarvoor.

Na wat enig research ben ik blijven haken bij de ACER 1694wlmi. Wat een ongelooflijke
specs heeft dit ding!

Waarom wil ik een notebook?
Simpel ik wil mobiel en tegelijkertijd zoveel mogelijkheden
bij me hebben als van een Desktop pc, dit is dan ook één van de weinige notebooks die
me deze mogelijkheid kan geven.

Ik heb een paar kleine eisen:
Ik bewerk graag foto's en video filmpjes daarbij heb je genoeg geheugen en genoeg
snelheid nodig, behalve dat ook een mooi beeldscherm (kwaliteit).
Nu heb ik de 1692wmli in werking gezien met foto's en moet zeggen dat de weergave
mij erg aanspreekt.

Ben niet echt een spel liefhebber maar bekijk erg graag dvd's dus breedbeeld heeft
voor mij alleen maar voordelen.

Ik heb een VideoCamera die filmpjes direct op een Mini Dvd kopieerd, tot mijn enig verbazing
zag in pas in de mediamarkt dat de notebook met het meest recente upgrade geen laadje
had voor de dvd's maar het had een gleufje :S
Nu heb ik toevalig een externe dvdrom drive die ik kan meeslepen maar mijn vraag dus
is de 1694wmli laatste versie leverbaar met laadje? ook voor mini dvd's

Ik ben van plan deze notebook binnen 3 a 6 weken aan te schaffen omdat ik mezelf nog
ruim de tijd wil geven om verder te kijken.
Ik kan terecht bij verschillende zaken maar pricewatch geeft geen zaken aan bij mij in de beurt.
Omgeving Denhaag,
Winkels in de buurt met de 1694wmli, Mediamarkt 1549euro, Paradigit 1499euro.

Weet iemand een zaak in omgeving Denhaag waarbij het goedkoper kan? Elke eurie is
tegenwoordig mooi meegenomen.

Wat zeggen jullie past de notebook bij mij of pas ik bij de notebook?

Alvast Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
MaCe1337 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:23:
[...]

Ik heb hier gewoon mobile catalyst drivers draaien, geen probleem hoor :)
met of zonder control center/panel ? want als ik 1 van de 2 heb draaien loopt het beeld volledig vast zo nu en dan, de muis gaat nog even door maar stopt ook na een korte tijd, de rest gaat wel lekker door, kan via netwerk op mn laptop komen en dingen kopieren en winamp blijft ook draaien, het beeld zit alleen vast, alleen dan control center/panel eraf gooien helpt niet, alles moet er af en dan alleen de drivers er weer op en dan heb ik geen problemen, ik mis alleen control center, is wel erg handig, iemand heel misschien een oplossing ? ATI heb ik ook niet veel aan: jaa, heb je .NET er wel op staan ? heel verhaal, ik antwoord met ja en vraag of control center niet compatible is ofzo, dit was een week geleden, nog steeds geen reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Vanmiddag was het weer lekker weer en ben even in de tuin gaan zitten m'n laptop.
Ik moet echter zeggen dat buiten en zeker wanneer er veel zonlicht is het scherm te veel spiegelt. Zeker bij donkere kleuren op het scherm is de spiegeling duidelijk aanwezig.

Ik kan dus mensen die deze laptop zeker buiten willen gaan gebruiken niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Xymox schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:11:
Vanmiddag was het weer lekker weer en ben even in de tuin gaan zitten m'n laptop.
Ik moet echter zeggen dat buiten en zeker wanneer er veel zonlicht is het scherm te veel spiegelt. Zeker bij donkere kleuren op het scherm is de spiegeling duidelijk aanwezig.

Ik kan dus mensen die deze laptop zeker buiten willen gaan gebruiken niet aanraden.
bijna elke nieuwe laptop heeft zo'n #%@#% colorshine geval scherm. kan er niet meer omheen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Heb net de nieuwe (Belgische) 1694wlmi_256 van m'n vriendin getest. 't Is eentje met 5400 rpm HDD, hij is ondertussen ook in België verkrijgbaar, maar hij staat nog niet op de Acer-site (beetje traag die floepers... :) )

Met powerplay op minimum en processor op medium, slaat de fan NOOIT aan, dat ding is stil zeg. Je hoort alleen de HDD... Het scherm is wel een beetje kl*te... Spiegelt nogal snel en die 1280x800 resolutie is ook niet geweldig, wel vrij goede kleuren. De inkijkhoek is (zoals te verwachten bij een laptop) gewoonweg schandalig. Als ik dat vergelijk met m'n Viewsonic, dan heb ik daar geen goed woord voor over, maar ja... Dat schijnt normaal te zijn voor laptops.

Voor de rest vind ik het toetsenbord zomaar slapjes, als je gewoon aan het typen bent, dan schommelt het toetsenbord lekker mee (op en neer bedoel ik dan), erg steving voelt het niet aan. Hij is wel (in vergelijking met haar vorige laptop dan) lekker dun en lekker licht met een 'mini'-voeding... :)

Als je powerplay op hoog zet en de processor ook op hoog en je gaat vervolgens wat benchmarken, nou... Dan hoor je de fan wel hoor. Ik heb gemerkt dat ie 5 standen heeft (de fan) en de hoogste twee storen wel een beetje. Niet extreem luidruchtig, maar stil kan je het ook niet meer noemen. Ik moet er wel bij vermelden dat hij normaal alleen op die standen draait als je een serieuze belasting op de processor en grafische kaart legt... Ik heb ook gemerkt dat de processor zeer duidelijk beter gekoeld wordt dan de grafische kaart, de bodemplaat wordt ter hoogte van de grafische kaart vrij warm als je die intensief aan het gebruiken bent, terwijl dat bij de processor niet zo is. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de positie van beide chips in de laptop. Ze hadden toch een iets beter heatpipe mogengebruiken voor de grafische kaart...

Nu de resultaten van de benchmarks (proc/graka op maximum):

Sisoft Sandra 2005:
CPU Arithmetic Dhrystone(ALU)/Whetstone(FPU)/iSSE2 -> 8606/2777/3554
CPU Multimedia Integer/Floating Point -> 19029/21015
Memory Bandwith -> Int ALU/Float FPU -> 2910/2923
File System -> 33 MB/s

PCMark2004:
Total -> 4020
CPU -> 3850
Graphics -> 4012
HDD -> 3230

Aquamark:
Standard (1024) -> 47,309
(1024) 2xAA, 4xAF, Sound -> 35,692

3DMark2003:
Standard (1024) -> 6276
(1024) 4xAA, 8xAF -> 2807

3DMark2005:
Standard (1024) -> 2698
(1024) 2xAA, 4xAF -> 2337

(proc op high, graka op medium)

Aquamark:
Standard (1024) -> 23,632
(1024) 2xAA, 4xAF, Sound -> 17,761

3DMark2003:
Standard (1024) -> 2876
1024) 4xAA, 8xAF -> 1262

3DMark2005:
Standard (1024) -> 1297

Nu hebben jullie allszins een idee van de prestaties van deze interessante Laptop, Ik hoop dat ik hier iemand mee van dienst ben geweest... ;)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Beste mede tweakers ik heb een echt probleem, vraag mij alleen iets af. Heb de 1694 WLMI met 5400 rpm 100 Gb harde schijf. Deze maakt als ik hem aansluit op netstroom af en toe een raar hoog piep/zoem geluidje! Het stopt ook weer gewoon plotseling maar het komt regelmatig voor en is zeer irritant te noemen. Mensen die dit ook hebben mogen ervaren en of weten waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
TetsuoShima schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:56:
Heb net de nieuwe (Belgische) 1694wlmi_256 van m'n vriendin getest. 't Is eentje met 5400 rpm HDD, hij is ondertussen ook in België verkrijgbaar, maar hij staat nog niet op de Acer-site (beetje traag die floepers... :) )

Met powerplay op minimum en processor op medium, slaat de fan NOOIT aan, dat ding is stil zeg. Je hoort alleen de HDD... Het scherm is wel een beetje kl*te... Spiegelt nogal snel en die 1280x800 resolutie is ook niet geweldig, wel vrij goede kleuren. De inkijkhoek is (zoals te verwachten bij een laptop) gewoonweg schandalig. Als ik dat vergelijk met m'n Viewsonic, dan heb ik daar geen goed woord voor over, maar ja... Dat schijnt normaal te zijn voor laptops.

Voor de rest vind ik het toetsenbord zomaar slapjes, als je gewoon aan het typen bent, dan schommelt het toetsenbord lekker mee (op en neer bedoel ik dan), erg steving voelt het niet aan. Hij is wel (in vergelijking met haar vorige laptop dan) lekker dun en lekker licht met een 'mini'-voeding... :)

Als je powerplay op hoog zet en de processor ook op hoog en je gaat vervolgens wat benchmarken, nou... Dan hoor je de fan wel hoor. Ik heb gemerkt dat ie 5 standen heeft (de fan) en de hoogste twee storen wel een beetje. Niet extreem luidruchtig, maar stil kan je het ook niet meer noemen. Ik moet er wel bij vermelden dat hij normaal alleen op die standen draait als je een serieuze belasting op de processor en grafische kaart legt... Ik heb ook gemerkt dat de processor zeer duidelijk beter gekoeld wordt dan de grafische kaart, de bodemplaat wordt ter hoogte van de grafische kaart vrij warm als je die intensief aan het gebruiken bent, terwijl dat bij de processor niet zo is. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de positie van beide chips in de laptop. Ze hadden toch een iets beter heatpipe mogengebruiken voor de grafische kaart...

Nu de resultaten van de benchmarks (proc/graka op maximum):

Sisoft Sandra 2005:
CPU Arithmetic Dhrystone(ALU)/Whetstone(FPU)/iSSE2 -> 8606/2777/3554
CPU Multimedia Integer/Floating Point -> 19029/21015
Memory Bandwith -> Int ALU/Float FPU -> 2910/2923
File System -> 33 MB/s

PCMark2004:
Total -> 4020
CPU -> 3850
Graphics -> 4012
HDD -> 3230

Aquamark:
Standard (1024) -> 47,309
(1024) 2xAA, 4xAF, Sound -> 35,692

3DMark2003:
Standard (1024) -> 6276
(1024) 4xAA, 8xAF -> 2807

3DMark2005:
Standard (1024) -> 2698
(1024) 2xAA, 4xAF -> 2337

(proc op high, graka op medium)

Aquamark:
Standard (1024) -> 23,632
(1024) 2xAA, 4xAF, Sound -> 17,761

3DMark2003:
Standard (1024) -> 2876
1024) 4xAA, 8xAF -> 1262

3DMark2005:
Standard (1024) -> 1297

Nu hebben jullie allszins een idee van de prestaties van deze interessante Laptop, Ik hoop dat ik hier iemand mee van dienst ben geweest... ;)
je kan wel zeiken zeg..., dat 'spiegelen' valt heel erg mee behalve bij zonlicht, dan draai je je maar om, en hoe dicht zit je bij een scherm ? 1 cm ofzo... die resolutie is heel normaal en goed zat, dan sluit je je viewsonic er maar op aan, en een slechte kijkhoek ? ik kan alles perfect lezen als ik vanaf 170 graden kijk, zet je bril ff op wil je...
En dan zeuren over het toetsenbord, dan moet je maar wat lichter typen, ik heb hier geen last van, zon toets reageert snel hoor, hoef je niet door de laptop heen te drukken...
En wat maakt de warmte nou weer uit, dan zet je maar een raampje open.. en als je de kaart 'serieus' belast speel je meestal een spel en daar zit meestal geluid bij dus hoor je toch niks van de koeler.. (tenminste ik niet)
ik heb zelf de 1692wlmi, zelfde grafische kaart maar 1,7 ghz ipv 2,0 echt veel verschillen ze niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens de dode pixel percentage voor de 169x wmli?

Wie heeft geen dode pixels kunnen vinden en wie wel? en hoeveel?

Ben daar benieuwd naar een vriend van mij heeft er namelijk 5 gevonden in zn 1804wmli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de inkijkhoek juist ideaal bij mijn 1694WLMi in tegenstelling tot mijn voorganger, de 4002WLMi.. Ik kan nu de laptop gewoon op mijn schoot zetten en mijn vriendin die dan naast mij zit kan prima een filmpje meekijken.. Van het spiegelen heb ik niet zo'n last, ga niet echt de kans krijgen om hem buiten te gebruiken.. (en anders doe ik dat wel onder een parasol waar ik er geen last van heb).. Ook geen last van dode pixels of wat dan ook, en mijn fan kent maar 2 standjes, eentje waar je hem niet hoort en eentje waar je hem wel hoort... :+ Voor een uitgebreide review van mijn kant uit van de 1694WLMi zie deze link :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ik ook geen dode pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:50
Heej, mooi topic, dit! ik zal m eens goed doorspitten. Ik heb mijn 1694WLMi nu net een paar dagen via OBCS, en ben er nu een beetje mee aan het spelen! Ben bijzonder benieuwd naar de 3D prestaties.

Geen dode pixels hier b.t.w. :)

Mr. Julliano> ik heb m bij OBCS voor E 1432.64 gekocht. Ik weet niet waar ze zitten, ik hem thuis laten bezorgen...

[ Voor 21% gewijzigd door Meneer_Huijs op 17-10-2005 10:45 ]

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer_Huijs schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:39:
Heej, mooi topic, dit! ik zal m eens goed doorspitten. Ik heb mijn 1694WLMi nu net een paar dagen via OBCS, en ben er nu een beetje mee aan het spelen! Ben bijzonder benieuwd naar de 3D prestaties.

Geen dode pixels hier b.t.w. :)

Mr. Julliano> ik heb m bij OBCS voor E 1432.64 gekocht. Ik weet niet waar ze zitten, ik hem thuis laten bezorgen...
Oke denk dat ik hem ook maar ga laten bezorgen kieskeurig.nl geeft eldere plaatsen ook goedkoper aan dan bijv de lokale boer.

Maar geen enkele dode pixel? een soort garantie ofzo? zoals van asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
ik heb een hot sub pixel ofzo :( rood en blauw doen et goed alleen de groene staat volop aan als deze een signaal krijgt, bij zwart beeld issie uit, bij andere kleuren issie groen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
nope, geen enkele dode pixel. Volgens mij kan je bij de meeste pc-boeren wel een pixel garantie afsluiten (betaal je meer, maar dan kan je m ook zonder problemen omruilen als je een hot- of dood pixeltje hebt) Volgens mij is dat geen garantie van Acer uit.

Indien je zo'n garantie afsluit, lees dan wel even de regels goed door. Als daarin staat dat 2 dode pixels binnen de 'marge' vallen (ik zeg nu maar wat) heb je niet zoveel aan die extra garantie. Daarbij zijn deze tft-schermpjes ondertussen redelijk gemeen goed en denk ik dat de kans op een scherm met een dood of hot pixeltje niet zo heel groot is... Iig minder groot dan dat je bijvoorbeeld een 24" tft koopt

[ Voor 45% gewijzigd door Meneer_Huijs op 17-10-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer_Huijs schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:38:
nope, geen enkele dode pixel. Volgens mij kan je bij de meeste pc-boeren wel een pixel garantie afsluiten (betaal je meer, maar dan kan je m ook zonder problemen omruilen als je een hot- of dood pixeltje hebt) Volgens mij is dat geen garantie van Acer uit.

Indien je zo'n garantie afsluit, lees dan wel even de regels goed door. Als daarin staat dat 2 dode pixels binnen de 'marge' vallen (ik zeg nu maar wat) heb je niet zoveel aan die extra garantie. Daarbij zijn deze tft-schermpjes ondertussen redelijk gemeen goed en denk ik dat de kans op een scherm met een dood of hot pixeltje niet zo heel groot is... Iig minder groot dan dat je bijvoorbeeld een 24" tft koopt
daarom juist als jullie allemaal geen dode pixels hebben zal de kans klein zijn dat die ook krijg. Zo kan ik een beetje peilen of ik zo'n verzekering nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:53:
[...]

daarom juist als jullie allemaal geen dode pixels hebben zal de kans klein zijn dat die ook krijg. Zo kan ik een beetje peilen of ik zo'n verzekering nodig heb.
Ik heb vorige week de 1694 bij Norrod gekocht, deze had een dode sub pixel (groen) onder bij windows in het klokje. Dit was in Windows niet erg maar het stoorde me wel erg met games enzo. Ben je BIA aan het spelen denk je ineens, goh wat is het gras toch groen aan de overkant. Maargoed ik heb hem terug gebracht en heb te horen gekregen dat het nog 1 a 2 week kon duren voordat vervanging er is. Dus ik heb mijn geld terug gekregen en nieuwe besteld. Maar vandaag andere winkels gezien waar hij binnen 2 dagen leverbaar is dus die ga ik vandaag even bestellen en bestelling bij Norrod af zeggen.

Moraal van dit verhaal,

Zorg dat je of goede pixelgarantie krijgt of goede service dat je hem binnen 9 dagen kan omruilen mocht er ook maar 1 inzitten... Ik heb trouwens ook in een ander forum gelezen dat Acer wel coulant is met laptops van deze prijsklassen met dode pixels. Bij 1 jongen werd hij kosteloos omgewisseld.

Edit:
De pixelgarantie van Acer zelf op papier is ronduit slecht te noemen. Ik las op laptops4u dat hij "normaal" pas met 5 tot 10 pixels pas ingwisseld kan worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke en wat kost zo een dode pixel verzekering dan? of zit dat inclusief bij de 3jarig verzekering voor 150euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:03:
oke en wat kost zo een dode pixel verzekering dan? of zit dat inclusief bij de 3jarig verzekering voor 150euro?
Is bij elke winkel anders omdat het niet bij Acer hoort (dus ook niet bij 3 jarige garantie+valschade voor 150 euro) Het is bij elke winkel een service die geleverd word en bij elke winkels is dat anders. Bijvoorbeeld voor Laptop4u moet je er 49 euro (slik }:O ) voor neerleggen. Dus het het komt bovenop de kosten van laptop en extra garantie. Maar wat ik al zei, vraag gewoon bij de winkel waar je hem haalt wat hun service daarin is en wat ze voor je kunnen doen. Je kunt namelijk ook op een rustig tijdstip je laptop gaan ophalen en even vragen of ze hem even voor je willen aanzetten in de winkel. Anders lopen ze toch alleen maar uit hun neus te eten :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
mr. Julliano> ff kijken op de site van de (web)winkel waar je m wilt kopen.

Moet zeggen dat de eerste indrukken van mijn 1694WLMi goed zijn, alleen vind ik de fan erg veel lawaai maken, al in de laagste stand. Als ik 'm aan de adapter hang en vervolgens de proc in Acer ePowerManagement op 'low' zet begint ie ook als ik er niets mee doe toch met regelmaat te draaien...

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer_Huijs op 17-10-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer_Huijs schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:13:

Moet zeggen dat de eerste indrukken van mijn 1694WLMi goed zijn, alleen vind ik de fan erg veel lawaai maken, al in de laagste stand. Als ik 'm aan de adapter hang en vervolgens de proc in Acer ePowerManagement op 'low' zet begint ie ook als ik er niets mee doe toch met regelmaat te draaien...
Ja, ik neem ruim de tijd om te informeren waar ik hem aanschaf :)
intussen tijd informeer ik bij jullie het één en ander :)
Ik heb tot nu toe 1 review gelezen en met google kom ik ook niet verder, hebben jullie misschien wat goede reviews Nederlands en/of Engelstalig.

Enige nadeel voor mij zou kunnen zijn het gleufje van de dvdrom :S omdat ik een camera heb die direct op minidvd kopieerd en deze dus niet kan afspelen op mn notebook.

En wat betreft de dode pixels. Ik heb al eerdere nare ervaringen gehad met mn TFT scherm, vandaar mijn voorzichtigheid mijn excuus voor de vele vragen. (laat me liever even goed informeren door mensen die daar weet van hebben, niet zomaar een mannetje van de mediamarkt ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer_Huijs schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:13:

met cpu op de laagste stand en ook de ati op de energiezuinige stand slaat er hier _nooit_ een fan aan. Met de ati op performance stand komt de fan af en toe wel ja, daar ligt het bij jou waarschijnlijk ook aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
zo heb net Acer gebeld en het verhaal uitgelegd dat mijn 2 dagen oude laptop defect geheugen
heeft. hij vertelde me dat Acer dit soort problemen verhelpt door hem te laten repareren, dus
ook al is het een DOA binnen 5 dagen dan krijg je nog niet automatisch en nieuwe laptop.

morgen komt UPS hem ophalen en zal binnen 5 a 10 werkdagen gerepareerd geretouneerd worden.

moet dus verdomme 10 dagen wachten voordat ik hem weer hem, en ik heb hem net 2 dagen :(

echt stom!

hebben jullie hier ervaring mee? behandeld acer rma wel netjes, dus niet dat ik de laptop vol gekrast
terug krijg ofzo>?

nu wil ik er graag extra garantie bijkopen maar wil graag weten wat dit kost. iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Agha.. die had ik idd nog niet bekeken. dat is niet instelbaar op de Acer ePowerManagement console of wel? Hier kan ik alleen de CPU instelling terugvinden...

Moet ik daarvoor in de videodriver gaan zoeken? Ik zie wel de Direct 3D setting staan welke van Preformance tot Quality gaat en nu in het midden staat. Is dit 'm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
is er een tray tooltje voor ati powerplay?
prima dat hij langzamer loopt op batterij, maar soms heb ik op batterij ffe wat d3d power nodig. dan heb ik geen zin om dat helemaal via het contol panel te gaan veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]BAMI schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:56:
zo heb net Acer gebeld en het verhaal uitgelegd dat mijn 2 dagen oude laptop defect geheugen
heeft. -knip knip knip- quote]

Uuh heb je ook al eens je winkel geprobeerd waar je hem hebt gekocht, want op veel internetwinkels en normale winkels hebben ze een 7 dagen afkoelperiode. Wat als je hem terug brengt en direct een nieuwe "koopt"? Anders gezegt hem gewoon ff omwisselen in de winkel waar je hem hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Moning2 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:56:
[...]

je kan wel zeiken zeg..., dat 'spiegelen' valt heel erg mee behalve bij zonlicht, dan draai je je maar om, en hoe dicht zit je bij een scherm ? 1 cm ofzo... die resolutie is heel normaal en goed zat, dan sluit je je viewsonic er maar op aan, en een slechte kijkhoek ? ik kan alles perfect lezen als ik vanaf 170 graden kijk, zet je bril ff op wil je...
En dan zeuren over het toetsenbord, dan moet je maar wat lichter typen, ik heb hier geen last van, zon toets reageert snel hoor, hoef je niet door de laptop heen te drukken...
En wat maakt de warmte nou weer uit, dan zet je maar een raampje open.. en als je de kaart 'serieus' belast speel je meestal een spel en daar zit meestal geluid bij dus hoor je toch niks van de koeler.. (tenminste ik niet)
ik heb zelf de 1692wlmi, zelfde grafische kaart maar 1,7 ghz ipv 2,0 echt veel verschillen ze niet
Nou nou, wat zijn we vriendelijk zeg... Met het verkeerde been uit bed vandaag zeker...

Voor de duidelijkheid, ik zit gemiddeld op 40 tot 50 cm van mijn scherm (ViewSonic), bij een laptop is dat natuurlijk dichter. Die resolutie stoort mij omdat het breedbeeld is, maw. de meeste webpagina's zijn maar 1024 breed en de 1280 van breedbeeld gooit dus een heel stuk waar je niks mee bent weg, de 800 hoog daarentegen stoort mij omdat ik dan dubbel zoveel moet scrollen en een minder goed overzicht heb. Dat geldt natuurlijk alleen bij internetten, bij film kijken is daar niks mis mee. Bij gamen met spelletjes die geen breedbeeld ondersteunen valt er ook een heel pak weg, er blijt dan nog maar 13.5" (nuttige) meer over van het 15.4" scherm. Ook weer als het spel het wel ondersteunt is dit niet natuurlijk.

Die kijkhoek van 170° kan je toch echt wel vergeten als je van goede en gecalibreerde kleuren houdt. Bij 100° is het dan toch echt afgelopen. Waarschijnlijk ben je gewoon niet veeleisend. :) Je moet er wel rekening mee houden dat ik het scherm dan vergelijk met een P-MVA scherm en dus niet met een ander laptop-scherm. Als je het vergelijk met een gemiddeld laptopscherm, dan is het zeker niet slechter, zoals ik in mijn vorige bespreking al zei.

Over dat toetsenbord, ik ben al 3 vrienden tegengekomen die alledrie zeiden dat ze verschrokken toen ze aan het typen waren doordat ze het konden ZIEN op en neer bewegen bij het typen. Inclusief m'n vriendin. Niet dat dat echt kwaad kan, het is gewoon effe schrikken.

Over die warmte, nou dat stoort mij niet eigenlijk, het is meer het volume van de geluidsproduktie van de koeler op toptoerental wat je hoort, als je aan het gamen bent stoort dat inderdaad waarschijnlijk niet, maar als je er eerst 1h achter zit zonder dat die koeler draait en hem daarna op vol toerental hoort draaien, dan is dat wel effe WOW... Die hitte van de X700 stoort mij dus niet zolang het maar geen schadelijke gevolgen voor de kaart zelf heeft, die graka is namelijk nog een stuk warmer dan de bodemplaat... Ik veronderstel dat de ingenieurs bij Acer goed hun werk hebben gedaan en dat alles in orde is daarmee, dus ik maak me er niet echt druk in.

Maar ik lever wel een volledig verslag van alles wat mij opvalt, en niet enkel de volledig positieve kant van het verhaal. Als je naar de specs kijkt dan kan iedereen namelijk zien dat het een zeeer interessante laptop is.

Die 1694 heeft trouwens niet helemaal de zelfde grafische kaart hij heeft namelijk 256MB geheugen, dat scheelt waarschijnlijk niet veel, maar ja... ;)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
[quote]Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:18:
BAMI schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:56:
heeft. -knip knip knip- quote]

Uuh heb je ook al eens je winkel geprobeerd waar je hem hebt gekocht, want op veel internetwinkels en normale winkels hebben ze een 7 dagen afkoelperiode. Wat als je hem terug brengt en direct een nieuwe "koopt"? Anders gezegt hem gewoon ff omwisselen in de winkel waar je hem hebt gekocht?
dat dacht ik ook , maar acer vertelde mij dat hun dit soort taferelen afhandeld.
zowieso heeft deze online webwinkel geen voorraad deze moet hem ook weer bestellen.

ik wacht wel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
sharkzor schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:12:
is er een tray tooltje voor ati powerplay?
prima dat hij langzamer loopt op batterij, maar soms heb ik op batterij ffe wat d3d power nodig. dan heb ik geen zin om dat helemaal via het contol panel te gaan veranderen...
ja pcies... in het ati-tray tooltje wat bij de driver zit, kom ik deze instellingen niet tegen. Ik wil juist het tegenovergestelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
ik heb nog een vraagje

wanneer je de laptop koopt en je start windows op, dan stond er bij de standaard installatie rechtsonder een icoontje voor e-mail notificator ofzo iets in te stellen, dus datie een lampje liet branden wanneer je een mail had ontvangen. Nu is dat bij me weg, door nieuwe xp pro install en zou dat nu wel graag terug hebben. Enkel weet ik niet wat het was voor programmatje.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Is er een bluetooth uitbreiding beschikbaar en is deze zelf in te bouwen? Zou namelijk het liefste mijn usb poortjes leeg houden ivm muis, printer, externe hd, usb sticks etc. En het is natuurlijk irritant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Cocona schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:35:
ik heb nog een vraagje

wanneer je de laptop koopt en je start windows op, dan stond er bij de standaard installatie rechtsonder een icoontje voor e-mail notificator ofzo iets in te stellen, dus datie een lampje liet branden wanneer je een mail had ontvangen. Nu is dat bij me weg, door nieuwe xp pro install en zou dat nu wel graag terug hebben. Enkel weet ik niet wat het was voor programmatje.
kijk eens op de acer site!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aardig...het programma`tje heet launch manager en heeft dus ook de mogelijkheid om dat lampje te laten knipperen als je mail hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg, misschien een stomme vraag maar waar is die mobile catalyst driver voor? Ik heb die zover ik weet niet geinstalleerd en ik lees hier veel dat mensen er problemen mee hebben. Wat is er dan zo goed aan die driver dat mensen hem zo graag willen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer_Huijs schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:07:
Agha.. die had ik idd nog niet bekeken. dat is niet instelbaar op de Acer ePowerManagement console of wel? Hier kan ik alleen de CPU instelling terugvinden...

Moet ik daarvoor in de videodriver gaan zoeken? Ik zie wel de Direct 3D setting staan welke van Preformance tot Quality gaat en nu in het midden staat. Is dit 'm?
nee niet die. het zit bij instellingen en dan geavanceerd, dan het tabblad powerplay en dan daar powerplay instellingen. Dan alles op zn laagst zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
hartelijk dank... :)

Dat hebben ze goed verstopt zeg. Waarom is dat niet meegenomen in het ePowerManagement... Zal wel niet mogen van ATI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel onhandig ja. Als je even veel performance nodig hebt moet je helemaal die menu;s induiken, en daarna weer om het uit te zetten als je rust wilt hebben....
Hadden ze beter een shortcut kunnen maken in het tray icoontje ofzo :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.