Toon posts:

[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.121 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10 16:04
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:05:
[...]

Ik gebruik Nero 6 maar ik heb er geen problemen mee, hij brandt bij mij gewoon op 24x, of in elk geval als dat het maximum is. Misschien ligt het aan de cd-r. Ik heb dvd's waarbij op het hoesje staat dat ze 4x aankunnen maar hij brandt alleen op 2.4x en dat heb ik ook op andere systemen. Dus probeer eens verschillende merken.
Maar op mijn vaste desktop heb ik geen problemen met die schijfjes. Da is ook een combo(cd-writer en dvdrom) op 52x en daar gaan ze wel goed.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Elk merk/type CD/DVD brander heeft zo zijn voorkeuren voor bepaalde merken/typen CD/DVD media. Zo kan een brander van merk X prima overweg met CD's van merk Q, maar een ander merk brander weer niet.
Veel wordt veroorzaakt door verouderde firmwares waarin lijstjes zijn opgenomen met ID's en snelheden voor bepaalde merken media. Een nieuw type die een hoge brandsnelheid snelheid aan kan moet wel te herkennen zijn door de brander. Zo kan een 8x schijfje door de brander herkend worden als een 4x schijfje.

Meestal kan je door nieuwe firmware te flashen in je brander de lijst met media codes uitbreiden zodat die media wel goed herkend wordt.

Jammer genoeg zijn er voor de brander in onze Acers geen nieuwe firmwares te vinden en daarmee wordt het dus moeilijk om je brander up-to-date te houden met de laatste ontwikkelingen op CD/DVD media gebied.

Ik heb bijv. problemen met het merk DVD+RW die ik normaal gebruik op de brander in de laptop. Deze worden helemaal niet geaccepteerd.

Jammer dus dat Acer zo'n vreemd merk plaatst in de laptops.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 16:09
Xymox schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:11:
Elk merk/type CD/DVD brander heeft zo zijn voorkeuren voor bepaalde merken/typen CD/DVD media. Zo kan een brander van merk X prima overweg met CD's van merk Q, maar een ander merk brander weer niet.
Veel wordt veroorzaakt door verouderde firmwares waarin lijstjes zijn opgenomen met ID's en snelheden voor bepaalde merken media. Een nieuw type die een hoge brandsnelheid snelheid aan kan moet wel te herkennen zijn door de brander. Zo kan een 8x schijfje door de brander herkend worden als een 4x schijfje.

Meestal kan je door nieuwe firmware te flashen in je brander de lijst met media codes uitbreiden zodat die media wel goed herkend wordt.

Jammer genoeg zijn er voor de brander in onze Acers geen nieuwe firmwares te vinden en daarmee wordt het dus moeilijk om je brander up-to-date te houden met de laatste ontwikkelingen op CD/DVD media gebied.

Ik heb bijv. problemen met het merk DVD+RW die ik normaal gebruik op de brander in de laptop. Deze worden helemaal niet geaccepteerd.

Jammer dus dat Acer zo'n vreemd merk plaatst in de laptops.
nee, het merk brander is echt bokkie wokkie. maar then again, vind maar eens een merk dat slot-in branders maakt (en nog slimline ook).

probeerde vd week ook een dvd+rw erop, en die accepteerde hij ook niet. vreemd... zal er eens meer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-10 09:07
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:14:
[...]

Denk ik een spel foutje? Jij denkt waarschijnlijk dat het aan je x700 ligt? Ik denk 't niet...
het ziet er nogal uit als artifacts, daarom :) ik weet ook niet alles af daarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb even een snel vraagje..

mijn laptop wordt morgen(maandag) opgehaald omdat ie steeds vastloopt (hardwarematig).
maar hoe moet ik de laptop overhandigen aan de mensen van UPS?

in de doos? of gewoon zo?
en wat moet ik er allemaal bij doen?
bonnen? oplader enz?

hopelijk kan iemand dat snel beantwoorden

bedankt alvast

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er betere drivers te downloaden voor de acer dan er standoord worden meegeleverd?
Het gaat met name om de (draadloze)netwerk drivers.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:01:
zijn er betere drivers te downloaden voor de acer dan er standoord worden meegeleverd?
Het gaat met name om de (draadloze)netwerk drivers.

grtz
kijk maar eens op de website van intel ;)
en ipv conexant gebruik realtek ac97 drivers, zijn toch wat beter :)
en ik heb mn gigabit lan drivers van de broadcom website
en gebruik ook maar de vga drivers van ati.com (5.10) ipv de 5.6 versie van acer
en op de website van synaptics kun je een veel recentere touchpad driver vinden ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Moning2 op 24-10-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:44:
Hoi ik heb even een snel vraagje..

mijn laptop wordt morgen(maandag) opgehaald omdat ie steeds vastloopt (hardwarematig).
maar hoe moet ik de laptop overhandigen aan de mensen van UPS?

in de doos? of gewoon zo?
en wat moet ik er allemaal bij doen?
bonnen? oplader enz?

hopelijk kan iemand dat snel beantwoorden

bedankt alvast
Alleen het notebookje en je lader.

Ik zou alles goed verpakken indien er schade op treed, heb jij een poot om op te staan.

Zelf een portable dvd speler van philips opgestuurd in de orginele schuim verpakking maar kreeg hem niet meer in de orginele verpakking terug.

Dus post in een doos die je niet terug wil :P (geen idee hoe acer daarmee omgaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
acer heeft het liefst dat je in orginele doos terugstuurd, en die krijg jij dan ook weer terug. alleen notebook hoeft erin, accu, lader etc hoeft niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
nog iets dat me opviel:
in cpu-z zag ik bij graphic interface staan:
version: pci-express
link-width: x1
max supported x16

ook even in de ati control panel gekeken:
bus type: pci express x16
current bus setting: pci express.

nou heb ik zelf geen pci-e computer ernaast, dus zou t zo niet weten, maar het lijkt alsof hij maar op x1 loopt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharkzor schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:10:
nog iets dat me opviel:
in cpu-z zag ik bij graphic interface staan:
version: pci-express
link-width: x1
max supported x16

ook even in de ati control panel gekeken:
bus type: pci express x16
current bus setting: pci express.

nou heb ik zelf geen pci-e computer ernaast, dus zou t zo niet weten, maar het lijkt alsof hij maar op x1 loopt???
Dat kan ook zo'n accu besparing zijn van Acer zoals de Pentium M, die dus onderklokt draait bijv op 800mhz ipv 2000mhz wanneer die snelheid niet nodig is. En wanneer nodig op volle toeren draait.

In dit geval als je een zwaardere spel aan het spelen bent deze ook zwaarder gaat?

Gokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:19:
[...]

Dat kan ook zo'n accu besparing zijn van Acer zoals de Pentium M, die dus onderklokt draait bijv op 800mhz ipv 2000mhz wanneer die snelheid niet nodig is. En wanneer nodig op volle toeren draait.

In dit geval als je een zwaardere spel aan het spelen bent deze ook zwaarder gaat?

Gokje?
mmm... je hebt nog gelijk ook! ik prik de stroom erin en hoppa, cpu-z zegt 16x. maar wanneer hij hem overzet naar 1x is me nog een raadsel. als ik handmatig de cpu op low zet blijft hij 16x. alleen als je op batterij werkt gaat hij naar 1x. oftewel, als je op batterij gamed ben je zuur?

offtopic:
mij geheugen komt volgens de spd uit week 48 2005... jaja...

[ Voor 7% gewijzigd door sharkzor op 24-10-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Nou, zo erg is het toch niet hoor. 16x pcie is op het momnet voor eender welke grafische kaart nog steeds overkill (maw. wordt nog niet bijna volledig benut). Als een x1800xt of een 7800gtx deze bus niet eens bijna ten volle kan benutten, dan lijkt me dat een x700 dat zeker niet kan.

Als je constant op pcie 4x zou draaien, dan zou je dat waarschijnlijk niet eens merken. natuurlijk pcie 1x is nog altijd 4 keer minder dan pcie 1x, maar toch al geen 16 keer minder...

Het is bekend dan de ati chipset die momenteel populair is bij amd turion notebooks, het aantal pcie banen automatisch terugdraait als deze niet nodig zijn, als je begint te gamen worden ze automatisch terug geactiveerd. Als je op netstroom draait en je hebt je powermanagement op maximum, dan staan deze ook constant aan. Als je je powermanagement lager zet dan maximaal, dan wordt ook op netstroom het aantal banen afhankelijk van de balasting.

Ik veronderstel dan bij de 915 chipset van intel dit op ongeveer dezelfde wijze werkt...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Laatst online: 18-10 19:30

Licko

ZVDK

mensen met een 1692 (DDR2 x700) die fear hebben gespeeld? ik ben van plan het spel te komen en vroeg me af of het een beetje draaide :D

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Moning2 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 00:42:
[...]
en ipv conexant gebruik realtek ac97 drivers, zijn toch wat beter :)
Wat is er beter aan ?
-> CPU belasting lager ?
-> betere geluidskwaliteit ?
-> minder bugs ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licko schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:06:
mensen met een 1692 (DDR2 x700) die fear hebben gespeeld? ik ben van plan het spel te komen en vroeg me af of het een beetje draaide :D
Heb het spel gespeeld op 1692 (ddr2) en het loopt aardig op 1024x786 medium. Kan alleen niet forceren naar 1280x800..maar zeer vet spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een docking station (of een port replicator) voor de 1694 beschikbaar is en tegen welke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:05:
acer heeft het liefst dat je in orginele doos terugstuurd, en die krijg jij dan ook weer terug. alleen notebook hoeft erin, accu, lader etc hoeft niet
Dit klopt, Ik heb hem ook teruggestuurd en hij moest idd in de originele doos zonder ook maar iets erbij behalve de laptop zelf, ook de accu moest er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellow

Ik heb onlangs de Aspire 1690 gekocht (DDR 2, 1,7 Mhz)

Bij het opstarten staat er zowieso Windows XP Home op. Ik heb de laptop geformateerd en Windows XP Pro SP2 erop gezet. Ik weet niet of dit wel een goed idee was aangezien ik dan alle drivers manueel moest installeren via de website van Acer.

Daar staat wel veel drivers voor dezelfde component (bvb: 2 Wlan drivers, 2 VGA drivers, ...). Dus ik moest een beetje gokken :p.

Nu merk ik dat ik bvb Black & White 2 niet op het hoogste kan spelen (ik moet het op 1024x768 zetten, texture quality op Medium). Als ik het introfilmke krijg dan durft hij ook af en toe een schokje te laten. Tijdens het spel, wanneer er ingrijpende acties ontstaan: bvb een aap die een vuurbal schiet ofzoiets, dan blijft hij een korte stonde hangen)

Kan iemand mij meer info geven over wat ik nu juist moet doen om het best uit de pc te halen? (ps: windows XP is een must, dus geen alternatieven daar).

Welke drivers?
...

Mvg
Bart

PS: wss ga je zeggen van de topic volledig te doorlopen maar die is 40 pagina's lang en er staat VEEL onnodige informatie op. Mss is het handig als er een soort van samenvattingke voor iedereen hier zou staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-10 17:56
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:08:
Hellow

Bij het opstarten staat er zowieso Windows XP Home op. Ik heb de laptop geformateerd en Windows XP Pro SP2 erop gezet. Ik weet niet of dit wel een goed idee was aangezien ik dan alle drivers manueel moest installeren via de website van Acer.

Daar staat wel veel drivers voor dezelfde component (bvb: 2 Wlan drivers, 2 VGA drivers, ...). Dus ik moest een beetje gokken :p.

Nu merk ik dat ik bvb Black & White 2 niet op het hoogste kan spelen (ik moet het op 1024x768 zetten, texture quality op Medium). Als ik het introfilmke krijg dan durft hij ook af en toe een schokje te laten. Tijdens het spel, wanneer er ingrijpende acties ontstaan: bvb een aap die een vuurbal schiet ofzoiets, dan blijft hij een korte stonde hangen)

Kan iemand mij meer info geven over wat ik nu juist moet doen om het best uit de pc te halen? (ps: windows XP is een must, dus geen alternatieven daar).

Welke drivers?
...

Mvg
Bart

PS: wss ga je zeggen van de topic volledig te doorlopen maar die is 40 pagina's lang en er staat VEEL onnodige informatie op. Mss is het handig als er een soort van samenvattingke voor iedereen hier zou staan? ;)
In de openings post staan toch de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:57:
[...]

Heb het spel gespeeld op 1692 (ddr2) en het loopt aardig op 1024x786 medium. Kan alleen niet forceren naar 1280x800..maar zeer vet spel.
in shared docs in monolith productions staat ergens een settings.cfg bestand dat je kunt editten om em te forcen om 1280 x 800, moet je niet naar display settings gaan want dan zettie em weer op 640 x 480 :P
bij mij draaitie top met alles hoog en alleen de shaduwen uit :) (en natuurlijk niet die aa en af onzin)

ik heb een 1692 ddr2 met een 4200 rpm schijfje :)

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 24-10-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Xymox schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:29:
[...]

Wat is er beter aan ?
-> CPU belasting lager ?
-> betere geluidskwaliteit ?
-> minder bugs ?
ik zou het niet weten met de cpu belasting, de geluidskwaliteit is hier een stuk beter, er zit alleen een bugje bij, als je uit standby gaat moet je ff volume veranderen of geluid uit/aan en dan werkt et geluid weer ;) en er zit een handige control panel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:08:
Hellow

Welke drivers?
...

Mvg
Bart

haal de drivers maar van de website van de fabrikant en voor geluid de ac97 drivers van realtek (of iets anders iig niet conexant, das zon troep... :P) en je hebt een 4200 rpm schijf, die laad alles niet zo snel ;) b&w draait hier trouwens wel goed, kheb wel alles laag maar het ziet er dan nog steeds goed uit en hier draai ik em op 1280 x 800 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Moning2 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:30:
[...]

in shared docs in monolith productions staat ergens een settings.cfg bestand dat je kunt editten om em te forcen om 1280 x 800, moet je niet naar display settings gaan want dan zettie em weer op 640 x 480 :P
bij mij draaitie top met alles hoog en alleen de shaduwen uit :) (en natuurlijk niet die aa en af onzin)

ik heb een 1692 ddr2 met een 4200 rpm schijfje :)
waarom haal ik dat dan niet?
welke drivers heb je voor je vga?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Moning2 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:38:
[...]

haal de drivers maar van de website van de fabrikant en voor geluid de ac97 drivers van realtek (of iets anders iig niet conexant, das zon troep... :P) en je hebt een 4200 rpm schijf, die laad alles niet zo snel ;) b&w draait hier trouwens wel goed, kheb wel alles laag maar het ziet er dan nog steeds goed uit en hier draai ik em op 1280 x 800 :P
nogmaals, 4200@5400rpm ;)
die schijven zijn idd niet de snelste. ik overweeg om er een echte 5400rpm in te gooien (7200 maakt mij teveel herrie + zuipt stroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Licko schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:34:
[...]

waarom haal ik dat dan niet?
welke drivers heb je voor je vga?
5.9 van ati, vanmiddag geupgrade naar 5.10 maar nog niet gespeeld :) zal et ff doen :P

zo ff gedaan, en et draait nog steeds top, mn instellingen:
computer settings:maximum
die daaronder settings:) :
AA: off
AF: 4x
enable shadows: off
texture quality:medium
dx8 shaders:off
pixel doubling:off
rest op maximaal :)

alsie nog niet goed bij je draait heb je zeker die rotte ouwe drivers van acer of andere matige drivers, of je hebt teveel troep op de achtergrond draaien of je bent gewoon een zeikerd :P

[ Voor 48% gewijzigd door Moning2 op 24-10-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb 2 weken terug mij 1692 geformateerd en er een eigen XP versie opgezet, maar ik krijg de lan nog niet aan de praat. Draadloos werkt me lan perfect. Hoe krijg ik die drivers geinstald?

Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:12:
[...]

5.9 van ati, vanmiddag geupgrade naar 5.10 maar nog niet gespeeld :) zal et ff doen :P

alsie nog niet goed bij je draait heb je zeker die rotte ouwe drivers van acer of andere matige drivers, of je hebt teveel troep op de achtergrond draaien of je bent gewoon een zeikerd :P
wat ik toch nog niet snap van die ati drivers, ik heb die even geinstalleerd gehad, maar dan zijn al mn uitgebreide opties zoals powerplay en dat soort dingen allemaal verdwenen. Die wil ik wel allemaal houden, welke ati driver moet ik dan downloaden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:13
Moning2 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:38:
[...]

Welke Realtek driver gebruik jij? Ik 3,78 en ik kan nu niks meer afspelen. Kan ook het geluid niet meer regelen. Kortom, mn geluid werkt niet meer :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Rossi46 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:56:
[...]

Welke Realtek driver gebruik jij? Ik 3,78 en ik kan nu niks meer afspelen. Kan ook het geluid niet meer regelen. Kortom, mn geluid werkt niet meer :)
probeer het volume eens wat hoger te zetten ;)
bij audiostuurprogramma staat 5.10.0.5930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:28:
[...]

wat ik toch nog niet snap van die ati drivers, ik heb die even geinstalleerd gehad, maar dan zijn al mn uitgebreide opties zoals powerplay en dat soort dingen allemaal verdwenen. Die wil ik wel allemaal houden, welke ati driver moet ik dan downloaden? :)
die van mobility ;) niet van desktop, die hebben meestal geen accu :P
en als je control center wil gaan gebruiken, vertel me dan even of bij jou windvd vastloopt met dat geinstalleerd, en probeer ook eens wat spellen en test eens wat rond als je wil, want ik kan geen control center/panel/ati tray tools draaien of dat ding zit na een minuut alweer vast

[ Voor 25% gewijzigd door Moning2 op 25-10-2005 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Moning2 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:12:
[...]

mag ik vragen welke drivers je dan allemaal hebt die verschil zouden kunnen maken? ik weet namelijk zeker dat ik op de achtergrond niks heb draaien wat er niet hoort.
is op jouw settings het spel te spelen zonder fpsdrops onder de 25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:55:
[...]

die van mobility ;) niet van desktop, die hebben meestal geen accu :P
en als je control center wil gaan gebruiken, vertel me dan even of bij jou windvd vastloopt met dat geinstalleerd, en probeer ook eens wat spellen en test eens wat rond als je wil, want ik kan geen control center/panel/ati tray tools draaien of dat ding zit na een minuut alweer vast
maar als je het dus installeert zonder die control center mis je toch een heleboel opties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:35:
[...]

maar als je het dus installeert zonder die control center mis je toch een heleboel opties :?
dat is dus juist mijn probleem, ik mis al die opties omdat dat kreng steeds vastloopt met die bende erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Licko schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:39:
[...]

mag ik vragen welke drivers je dan allemaal hebt die verschil zouden kunnen maken? ik weet namelijk zeker dat ik op de achtergrond niks heb draaien wat er niet hoort.
is op jouw settings het spel te spelen zonder fpsdrops onder de 25?
Afbeeldingslocatie: http://img465.imageshack.us/img465/3618/test9rn.th.jpg

hier zijn mijn testresultaten :) ik vind et zo goed speelbaar, als je hier niet tevreden mee bent ben je dus gewoon een zeikerd :P anders heb ik deze drivers draaien :) :
Realtek Media Player(RtlRack) A3.78 2005/10/17 11909k (http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True)
ATI Mobility drivers 5.10 (alleen de drivers, geen control center/panel/watdanook anders loopt mn laptop vast :?) (http://www.driverheavendo..._dd_ccc_wdm_enu_27256.exe (ik heb ze ergens anders vandaan maar die link weet ik zo niet meer ;) ))
intel chipset drivers van intel.com (http://downloadfinder.int...Filter.aspx?ProductID=816)

succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:39:
[...]

dat is dus juist mijn probleem, ik mis al die opties omdat dat kreng steeds vastloopt met die bende erop
ja ik kreeg dus ook die control center niet een geinstalleerd. Dan zit je dus met een kale driver waar je geen hol mee kan. Heb er dus de standaard acer driver maar weer opgezet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Je moet het volgende doen :

- Uninstall met de uninstaller van Ati de oude drivers (reboot)
- Installeer Ati Catalyst Mobility 5.10 en vink bij de install options CC uit (Ati Control Center) (en reboot)
- Download alleen het control panel van Ati op

Control Panel

- Installeer het control panel (reboot)

En voila, de nieuwste drivers plus het oude vertrouwde control panel op je laptoppie !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

De laatste algemene Mobility Radeon drivers die je bij ATI kan downloaden zijn versie 5.1, deze zijn ouder dan degene die bij acer op de site staan, die zouden versie 5.6 moeten zijn.

Je kan de normale Radeon drivers installeren op Mobility Radeon kaarten, maar dan heb je geen Powerplay functionaliteit.

Als je toch 5.10 Mobility Radeon drivers wil hebben, dan moet je drivers gebruiken die bedoeld waren voor andere laptop-producenten (werken normaal gezien ook, maar zijn niet gegarandeerd werkend) of modified drivers. Nieuwe specifieke Mobility Radeon drivers staan trouwens wel heel goed verstopt op de ATI site als je het mij vraagt, heb wel effe moeten zoeken voor ik ze vond (maar bij nader inzien lag dat volledig aan mezelf - haha - heb dan een megascherm en dan kijk ik er nog langs - doh).

Voor modified drivers kijk je bijvoorbeeld bij het Nederlandse Guru3d (hebben ook en heel goed forum trouwens, wel Engelstalig) of het Franse stationdrivers...

Zelf vind ik dat er niks mis is met die drivers van Acer, alles werkt perfect en snel zat (alleen OpenGl is niet zo snel zou wel beter moeten zijn met 5.10), dus ik zie niet het nut in om van drivers te switchen. Don't fix it, if it ain't broken!! Natuurlijk, als je wel problemen hebt met de Acer drivers, dan heeft het wel nut...

[ Voor 30% gewijzigd door TetsuoShima op 25-10-2005 15:13 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarjuist geprobeerd van Catalyst Mobility 5.10 for Windows XP te installeren maar als ik de installer run, dan geeft hij een error dat mijn systeem niet wordt ondersteund. Hoe slagen jullie erin om dat wel te installeren?

ik heb op de ati site op > driver voor windows xp geklikt > mobility drivers for notebooks, daar staat die 5.10

Alvast bedankt
Noizz

ps: de drivers van acer website voor X700, ik kan nergens uit de naam afleiden dat het 5.60 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Ja, ATI gebruikt heel erg vervelende benamingen voor drivers, de interne benaming is (bij mijn weten) namelijk niet direct gerelateerd aan de marketing benaming.... Dit in tegenstelling tot nVidia, waar je aan de interne benaming direct ziet welke het is...

[ Voor 23% gewijzigd door TetsuoShima op 25-10-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou acer de nieuwste drivers hebben dan diegenen dat op ATI website vermeld staan.
Ik zou niet weten waarom acer (wat trouwens niet tussen de laptop merken van ATI staat) de nieuwste drivers, 5.60 zou krijgen als de 5.10 nog maar juist uit zijn.

Bart

Nu weet ik eigenlijk niet wat kiezen. Die van op de acer website zijn volgens mij ouder als die van Ati website, maar die van ati website krijg ik niet geïnstalleerd door die error dat Acer geen ondersteund merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:22:
Waarom zou acer de nieuwste drivers hebben dan diegenen dat op ATI website vermeld staan.
Ik zou niet weten waarom acer (wat trouwens niet tussen de laptop merken van ATI staat) de nieuwste drivers, 5.60 zou krijgen als de 5.10 nog maar juist uit zijn.

Bart

Nu weet ik eigenlijk niet wat kiezen. Die van op de acer website zijn volgens mij ouder als die van Ati website, maar die van ati website krijg ik niet geïnstalleerd door die error dat Acer geen ondersteund merk is.
hehe dat zie je verkeerd, 5.6 is 5.06 en 5.10 is dus 5.10 (4 erbij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:26:
Ik heb daarjuist geprobeerd van Catalyst Mobility 5.10 for Windows XP te installeren maar als ik de installer run, dan geeft hij een error dat mijn systeem niet wordt ondersteund. Hoe slagen jullie erin om dat wel te installeren?

ik heb op de ati site op > driver voor windows xp geklikt > mobility drivers for notebooks, daar staat die 5.10

Alvast bedankt
Noizz

ps: de drivers van acer website voor X700, ik kan nergens uit de naam afleiden dat het 5.60 is.
je hebt alleen de check gebruikt die checkt of de drivers zullen gaan werken op je systeem, ik weet zo niet de link naar de drivers zelf, die vond ik altijd toevallig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Xymox schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:41:
Je moet het volgende doen :

- Uninstall met de uninstaller van Ati de oude drivers (reboot)
- Installeer Ati Catalyst Mobility 5.10 en vink bij de install options CC uit (Ati Control Center) (en reboot)
- Download alleen het control panel van Ati op

Control Panel

- Installeer het control panel (reboot)

En voila, de nieuwste drivers plus het oude vertrouwde control panel op je laptoppie !!!
zal et even proberen :)

heb je control center al eens geprobeerd ?of had je daar ook gedonder mee ?

[ Voor 16% gewijzigd door Moning2 op 25-10-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:06:
[...]

ja ik kreeg dus ook die control center niet een geinstalleerd. Dan zit je dus met een kale driver waar je geen hol mee kan. Heb er dus de standaard acer driver maar weer opgezet :Y)
kon je em niet installeren of werkte het niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:52:
[...]

je hebt alleen de check gebruikt die checkt of de drivers zullen gaan werken op je systeem, ik weet zo niet de link naar de drivers zelf, die vond ik altijd toevallig ;)
Staat nochtans onder de drivers voor windows XP voor laptops ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:30:
[...]

Staat nochtans onder de drivers voor windows XP voor laptops ...
kan ik ook niks aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oink? :)

Kvolg ni goed eigenlijk. Kvolg de tutor die hierboven staat, download die mobility drivers en bij mij doet ie het niet en bij u wel? Very suspicious. Of jullie zitten allemaal op een andere pagina? :p

Zou eel vriendelijk van u zijn als ge de exacte pagina kon geven, want zie het bos tussen de atibomen niet goe meer.

Met vriendelijke groeten
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Met deze link download je de 5.10 mobility drivers.

Ik heb geen problemen met die driver, installeren en gaan. Geen meldingen over incompatibele hardware whatsoever.

Wel vreemd dat het op de ene wel en de andere niet doet. Zou er toch een fundamenteel verschil in hardware zitten tussen de verschillende Acer modellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Moning2 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:46:
[...]

[afbeelding]

hier zijn mijn testresultaten :) ik vind et zo goed speelbaar, als je hier niet tevreden mee bent ben je dus gewoon een zeikerd :P anders heb ik deze drivers draaien :) :
Realtek Media Player(RtlRack) A3.78 2005/10/17 11909k (http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True)
ATI Mobility drivers 5.10 (alleen de drivers, geen control center/panel/watdanook anders loopt mn laptop vast :?) (http://www.driverheavendo..._dd_ccc_wdm_enu_27256.exe (ik heb ze ergens anders vandaan maar die link weet ik zo niet meer ;) ))
intel chipset drivers van intel.com (http://downloadfinder.int...Filter.aspx?ProductID=816)

succes ermee :)
ik krijg toch niet echt dezelfde resultaten bij de test :/
zou je screenies kunnen maken van al je settings in fear? of is dat teveel werk?
heb je niks in je config veranderd oid?

snap er nix van, heb zelfde vga drivers, ac97 en intel chipset drivers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:22:

Bart

Sorry, ik was misschien niet helemaal duidelijk:

Laatste ATI algemene mobility drivers: 5.1 (niet 5.10)
Acer ATI mobility X700 drivers: 5.6 (niet 5.60)
Laatste officiële ATI specifieke mobility drivers: 5.10

Deze laatste op de ATI website zijn de nieuwste, maar hiervan is niet gegarandeerd dat ze op eender welke laptop met ATI mobility grafische kaart werken...

Je moet bij het uitlezen van de naam van de drivers niet te veel letten op de decimale punt, het stelt namelijk geen decimale punt voor, maar gewoon een scheidingsteken (dus 5.1 is niet 5.10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Licko schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:46:
[...]

ik krijg toch niet echt dezelfde resultaten bij de test :/
zou je screenies kunnen maken van al je settings in fear? of is dat teveel werk?
heb je niks in je config veranderd oid?

snap er nix van, heb zelfde vga drivers, ac97 en intel chipset drivers....
geen probleem ;) :
computer options staat op maximum
advanced video card options:
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/5592/videocard17pn.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/8559/videocard21ms.th.jpg
verder staat alles op standaard, je hebt zeker vsync aan staan, dat verkloot de framerate behoorlijk dus als je dat aan hebt staan, zet et ff uit ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Moning2 op 25-10-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:43:
Hoi,

Ik heb 2 weken terug mij 1692 geformateerd en er een eigen XP versie opgezet, maar ik krijg de lan nog niet aan de praat. Draadloos werkt me lan perfect. Hoe krijg ik die drivers geinstald?

Erwin
Niemand die mij hiermee kan verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko

Licko

ZVDK

Moning2 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:49:
[...]

geen probleem ;) :
[afbeelding]
[afbeelding]
verder staat alles op standaard, je hebt zeker vsync aan staan, dat verkloot de framerate behoorlijk dus als je dat aan hebt staan, zet et ff uit ;)
vsync staat uit, ik zal strax jouw settings even proberen
bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

TetsuoShima schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:53:
[...]

Sorry, ik was misschien niet helemaal duidelijk:

Laatste ATI algemene mobility drivers: 5.1 (niet 5.10)
Acer ATI mobility X700 drivers: 5.6 (niet 5.60)
Laatste officiële ATI specifieke mobility drivers: 5.10

Deze laatste op de ATI website zijn de nieuwste, maar hiervan is niet gegarandeerd dat ze op eender welke laptop met ATI mobility grafische kaart werken...

Je moet bij het uitlezen van de naam van de drivers niet te veel letten op de decimale punt, het stelt namelijk geen decimale punt voor, maar gewoon een scheidingsteken (dus 5.1 is niet 5.10).
Juist. 5.10 betekent gewoon: uit het jaar 2005, versie 10. (Voor zover ik weet zit er deze logica in)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
DrivinUCrazy schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:27:
[...]

Juist. 5.10 betekent gewoon: uit het jaar 2005, versie 10. (Voor zover ik weet zit er deze logica in)
dat zou best kunnen, maar 5.10 is in ieder geval de nieuwste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:49:
[...]

geen probleem ;) :
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb texture filtering ook nog op 16x staan en soft shadows op 'on' en hij werkt vlekkeloos. Het kan dus nog iets beter ;) (ofja vlekkeloos, het is wat jij zegt, je moet niet zeiken over een paar framedrops onder 25)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:44:
[...]

Ik heb texture filtering ook nog op 16x staan en soft shadows op 'on' en hij werkt vlekkeloos. Het kan dus nog iets beter ;) (ofja vlekkeloos, het is wat jij zegt, je moet niet zeiken over een paar framedrops onder 25)
heb je de rest wel op dezelfde settings dan ? ik kan soft shadows wel aanzetten, maar als shadows uitstaat schiet je daar niet veel mee op, en dat texture filtering vind ik nogal onnodig dus heb ik em maar op 4x om et redelijk te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:32:
[...]

heb je de rest wel op dezelfde settings dan ? ik kan soft shadows wel aanzetten, maar als shadows uitstaat schiet je daar niet veel mee op, en dat texture filtering vind ik nogal onnodig dus heb ik em maar op 4x om et redelijk te houden ;)
Ja ik heb verder alle instellingen precies hetzelfde. Ik zet altijd alles op zo max mogelijk ook al heb ik er niks aan, dat ding werkt maar voor zn geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:57:
[...]

Ja ik heb verder alle instellingen precies hetzelfde. Ik zet altijd alles op zo max mogelijk ook al heb ik er niks aan, dat ding werkt maar voor zn geld ;)
je hebt shadows dus uit staan ? dan zal ie wel goed draaien ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:25:
[...]

je hebt shadows dus uit staan ? dan zal ie wel goed draaien ja ;)
Shadows staan uit ja. Ik heb wel de texture filtering op 16x staan, gewoon max. Draait als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Laatst online: 01-02 13:01
Even iets over de garantie van Acer. Nadat ik een paar goede reacties had gelezen in dit topic over deze service besloot ik dan maar op mijn laptopje ook even op te sturen. Lichtbalk van het beeldscherm was kapot. Omdat ik deze laptop veel nodig heb voor school dacht ik slim te zijn door hem de week voor de herfstvakantie op te sturen.

Allemaal mooi en aardig maar nu 27 oktober heb ik hem nog steeds niet terug hij is nu al sinds 10 oktober weg dus:

27-10= 17 - 4 (2 weekenden) = 13 dagen

Acer zegt dat ze de laptops terug sturen in 6-8 dagen en ja ik weet dat ik de bezorgtijd van 3 dagen er misschien bij moet tellen. Maar behoren niet deze tijd erbij te rekenen? Ik ben de laptop toch ook gewoon kwijt tijdens deze werkdagen. En als ik vantevoren duidelijk aangeef wat het probleem met de laptop is zouden zij daar toch op voorbereid moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Johny Cash schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:52:
Even iets over de garantie van Acer. Nadat ik een paar goede reacties had gelezen in dit topic over deze service besloot ik dan maar op mijn laptopje ook even op te sturen. Lichtbalk van het beeldscherm was kapot. Omdat ik deze laptop veel nodig heb voor school dacht ik slim te zijn door hem de week voor de herfstvakantie op te sturen.

Allemaal mooi en aardig maar nu 27 oktober heb ik hem nog steeds niet terug hij is nu al sinds 10 oktober weg dus:

27-10= 17 - 4 (2 weekenden) = 13 dagen

Acer zegt dat ze de laptops terug sturen in 6-8 dagen en ja ik weet dat ik de bezorgtijd van 3 dagen er misschien bij moet tellen. Maar behoren niet deze tijd erbij te rekenen? Ik ben de laptop toch ook gewoon kwijt tijdens deze werkdagen. En als ik vantevoren duidelijk aangeef wat het probleem met de laptop is zouden zij daar toch op voorbereid moeten zijn?
zij hebben ook vakantie :P , in weekenden wordt volgens mij ook niet bezorgd en ze sturen em na die 6-8 dagen terug, dat betekent niet dat ie meteen bij jou binnen is maar dat dan de verzending 'begint' :) (misschien klopt dit helemaal niet, gelukkig nog geen ervaring mee ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 02:57:
[...]

Shadows staan uit ja. Ik heb wel de texture filtering op 16x staan, gewoon max. Draait als een tierelier.
dan zet je texture filtering op 8x, ziet et er hetzelfde uit (behalve als je stilstaat om even met een vergrootglas op je scherm te kijken en tegelijkertijd even een miertje neukt ;) )en draait ie nog beter :Y) top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Laatst online: 01-02 13:01
Moning2 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:31:
[...]

zij hebben ook vakantie :P , in weekenden wordt volgens mij ook niet bezorgd en ze sturen em na die 6-8 dagen terug, dat betekent niet dat ie meteen bij jou binnen is maar dat dan de verzending 'begint' :) (misschien klopt dit helemaal niet, gelukkig nog geen ervaring mee ;) )
De weekenden had ik er al af getrokken? En in nederland is de herfstvakantie ook alleen voor scholieren en scholen? Ik ken geen bedrijf dat dicht is tijdens de herfstvakantie? en lees volgende keer goed aub ik vind dat ze deze 3 dagen verzending er sowieso bij moeten rekenen is hun verantwoordelijkheid dat zij hun reparatie in duitsland uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Johny Cash schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:01:
[...]

De weekenden had ik er al af getrokken? En in nederland is de herfstvakantie ook alleen voor scholieren en scholen? Ik ken geen bedrijf dat dicht is tijdens de herfstvakantie? en lees volgende keer goed aub ik vind dat ze deze 3 dagen verzending er sowieso bij moeten rekenen is hun verantwoordelijkheid dat zij hun reparatie in duitsland uitvoeren.
dat van die herfstvakantie meende ik niet, daarom die :P ernaast, en ze zeggen dat de reparatie 6-8 dagen duurt, oftewel, ze rekenen de verzendtijd er niet bij dus dan kan jij lekker vinden dat ze dat wel moeten doen maar dat scheelt ze geen reet, en jij hebt inderdaad de weekenden erafgetrokken van de reparatietijd, maar niet van de verzending, en daar had ik het over... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
ik gebruik nu catalyst control center 5.6 en 5.10 drivers, nog geen problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een irritant probleem.

Normaal als je op een gewoon toetsenbord (met numpad) numlock uit hebt staan werken de 4,6,8,2 als pijltjes, de 1 als 'End', enz.....

Normaal (op de laptop) als het lampje uit is (numlock uit) dan kun je op de laptop de toetsen jkl ook als jkl gebruiken. Als numlock aan staat dan zijn jkl de 123-toetsen.

Bij mij: Als het numlock lampje brand (aan is) kan ik de jkl als jkl gebruiken. Als ik Numlock uitzet (lampje uit) werken de 4,6,8,2 als pijltjes. Ik moet als ik het toetsenbord normaal wil gebruiken altijd numlock aan hebben staan. Wil ik de 123 toetsen gebruiken dan gaat dit niet.

Iemand een idee??

[ Voor 7% gewijzigd door Edmund op 27-10-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Edmund schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:48:

Normaal als je op een gewoon toetsenbord (met numpad) numlock uit hebt staan werken de 4,6,8,2 als pijltjes, de 1 als 'End', enz.....

Normaal (op de laptop) als het lampje uit is (numlock uit) dan kun je op de laptop de toetsen jkl ook als jkl gebruiken. Als numlock aan staat dan zijn jkl de 123-toetsen.

Bij mij: Als het numlock lampje brand (aan is) kan ik de jkl als jkl gebruiken. Als ik Numlock uitzet (lampje uit) werken de 4,6,8,2 als pijltjes. Ik moet als ik het toetsenbord normaal wil gebruiken altijd numlock aan hebben staan. Wil ik de 123 toetsen gebruiken dan gaat dit niet.

Iemand een idee??
heb je een of andere vaag programma geinstalleerd die dit misschien heeft veroorzaakt.. :? heb je dit ook in veilige modus ? gebeurt dit overal waar je typt of alleen met word of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:48:

Iemand een idee??
Het lijkt erop dat je Fn toets ingedrukt blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best mensen, ik heb al langere tijd besloten voor de 1694 te kiezen.
Uiteindelijk winkelkeuze zal zijn OBCS, dit is verre weg 't meest goedkoopst.

Volgende week zal ik mijn bestelling plaatsen.
Hebben jullie nog enkele tips?
Ik ga nog wat extra's bij bestellen zoals een wireless router linksys. Hebben jullie nog problemen gehad met bepaalde routers die ik dus niet moet bestellen?

Ik heb een Samsonite 15.4 notebook tas gezien voor 68euries, erg goed materiaal en uiterst slimfit.
(ideeen? waar de 1964 goed inpast liefst mini koffer formaat of mini bag)

Ook ga ik direct een video-bewerkingsprogramma van pinnacle bestellen, aangezien hij niet over bepaalde poorten beschikt die ik toch wel wil gebruiken.

Het enige wat ik nog zoek en waar jullie me bij kunnen helpen is een goede TV-kaart voor de PCMCIA slot? Ik heb hier op got gezocht maar geen winkels kunnen vinden die een PCMCIA versie verkopen echter wel via usb of pci maar dit is duidelijk iets waar ik niet naar zoek. Het liefst met afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ook ik heb een probleempje, mijn 'm' toets werkt niet als ik er niet precies recht op druk. als ik er wel recht op druk klinkt ie ook iets anders dan andere toetsen. nu heb ik geen behoeft om mijn laptop weer een tijd kwijt te zijn vanwege 1 toets, weet dus iemand een makkelijke manier om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Laatst online: 26-09 08:33
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 07:45:
Best mensen, ik heb al langere tijd besloten voor de 1694 te kiezen.
Uiteindelijk winkelkeuze zal zijn OBCS, dit is verre weg 't meest goedkoopst.

Volgende week zal ik mijn bestelling plaatsen.
Hebben jullie nog enkele tips?
Ik ga nog wat extra's bij bestellen zoals een wireless router linksys. Hebben jullie nog problemen gehad met bepaalde routers die ik dus niet moet bestellen?

Ik heb een Samsonite 15.4 notebook tas gezien voor 68euries, erg goed materiaal en uiterst slimfit.

Ook ga ik direct een video-bewerkingsprogramma van pinnacle bestellen, aangezien hij niet over bepaalde poorten beschikt die ik toch wel wil gebruiken.

Het enige wat ik nog zoek en waar jullie me bij kunnen helpen is een goede TV-kaart voor de PCMCIA slot? Ik heb hier op got gezocht maar geen winkels kunnen vinden die een PCMCIA versie verkopen echter wel via usb of pci maar dit is duidelijk iets waar ik niet naar zoek. Het liefst met afstandsbediening.
in een 15.4 tas gaat hij waarschijnlijk niet passen.
ik zelf ben toevallig gisteren in een aantal winkels geweest en heb uiteindelik
de bodyglove messenger gekocht een zeer degelijk tas en is 16" hier past hij perfect in.
tevend was deze bij de V&D in de aanbieding ik betaalde namelijk 37,99 euro

ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Moning2 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:34:
[...]
heb je een of andere vaag programma geinstalleerd die dit misschien heeft veroorzaakt.. :? heb je dit ook in veilige modus ? gebeurt dit overal waar je typt of alleen met word of iets dergelijks ?
Ik heb dit overal waar ik typ. Ik heb geen programma geinstalleerd wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben. Het ene moment werkte het nog en het andere moment niet. In veilige modes doet hij het ook niet. Of beter gezegt hij doet het wel. Uhm..... het probleem doet zich hier ook voor :p.
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:38:
[...]
Het lijkt erop dat je Fn toets ingedrukt blijft staan.
Dit denk ik niet, want dan zou F1, F2, enz. ook niet naar behoren moeten functioneren.
En dat doet het juist wel.

Het lijkt erop dat als numlock aan staat (lampje brand) het numpad gedeactiveerd is. Als numlock uit staat (lampje ook uit) dan is het numpad geactiveerd. Numlock staat dan wel uit, want ik kan de 4,8,6,2 toetsen als pijltjes gebruiken. De deactivatie en activatie van het numpad is dus verkeerd om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAMI schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:33:
[...]

in een 15.4 tas gaat hij waarschijnlijk niet passen.
ik zelf ben toevallig gisteren in een aantal winkels geweest en heb uiteindelik
de bodyglove messenger gekocht een zeer degelijk tas en is 16" hier past hij perfect in.
tevend was deze bij de V&D in de aanbieding ik betaalde namelijk 37,99 euro

ik hoop dat je er wat aan hebt.
in de 15" crumplers pas de laptop net niet. In de 15,4" crumplers moet ie dus wel gewoon passen, maar deze tassen komen binnenkort pas uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
furby-killer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:26:
ook ik heb een probleempje, mijn 'm' toets werkt niet als ik er niet precies recht op druk. als ik er wel recht op druk klinkt ie ook iets anders dan andere toetsen. nu heb ik geen behoeft om mijn laptop weer een tijd kwijt te zijn vanwege 1 toets, weet dus iemand een makkelijke manier om dit te verhelpen?
Zit er niet wat onder of zo? toetsje er even af en weer er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Wat bedoel je daarmee ?
Over welke poorten heb je het ?
Ik neem aan dat er bij die software dan een kastje wordt meegeleverd met extra aansluitingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zijn er eigenlijk nog modellen van de 1694 te verkrijgen die nog de 80 gig harde schijf en de X600 als videokaart hebben?

Mijn oom zou namelijk een 1694 voor me bestellen, maar ik ben zo bang dat ik straks een oud model krijg!

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dit topic eerst even door. Er is al oeverloos over tassen geouwehoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verbal_Kint schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:38:
[...]

Zit er niet wat onder of zo? toetsje er even af en weer er aan?
kan je de toetsen er gewoon aftrekken? ik vind ze namelijk redelijk vast zitten

editje, na toets omhoog te hebben gedaan met nagel (niet eraf), en dat een paar keer doet ie het weer goed :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 28-10-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik ben zeg maar 500 posts te laat met het volgende deel :)

Ik heb gewoon gekopieërd en geplakt, dus als er wat veranderd moet worden:
Msn: s.verschuren [@] gmail.com
Email: scv1988 [@] xs4all.nl
Of even in het nieuwe topic plaatsen.

Hier dus graag even verder gaan: [rml][ Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas de acer aspire v2 1692 WLMi gekocht, maar ik vind da hij nogal veel lawaai maakt. Als ik op netstroom werk, blijft hij voortdurend blazen, schakel echter over op batterij voeding, dan is hij meteen stil.

Ondertussen heb ik ontdekt dat het waarschijnlijk aan de ati x700 ligt. Als ik die zijn powerplay voor netstroom op optimale prestatie zet, blijft hij blazen. Zet ik zijn powerplay op optimale batterij duur, dan blijft hij bijna altijd stil.

Ik weet van mensen met dezelfde laptop dat dit gedrag niet normaal is. Ik heb al gezocht naar nieuwe drivers maar op de acer site zijn geen nieuwere drivers te vinden en die van ati zelf zijn niet compatibel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:15:
Ik heb pas de acer aspire v2 1692 WLMi gekocht, maar ik vind da hij nogal veel lawaai maakt. Als ik op netstroom werk, blijft hij voortdurend blazen, schakel echter over op batterij voeding, dan is hij meteen stil.

Ondertussen heb ik ontdekt dat het waarschijnlijk aan de ati x700 ligt. Als ik die zijn powerplay voor netstroom op optimale prestatie zet, blijft hij blazen. Zet ik zijn powerplay op optimale batterij duur, dan blijft hij bijna altijd stil.

Ik weet van mensen met dezelfde laptop dat dit gedrag niet normaal is. Ik heb al gezocht naar nieuwe drivers maar op de acer site zijn geen nieuwere drivers te vinden en die van ati zelf zijn niet compatibel. :?
Dan is je probleem toch opgelost :?. Zet de powerplay stand op optimale batterijduur en klaar ben je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar telkens ik wil gamen, moet ik dat weer aanpassen. En ook omdat anderen met dezelfde laptop dat niet moeten doen, heb ik een vermoeden dat er misschien een fan of een heatsink los kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is niet waar. Iedereen moet dit aanpassen als hij bv wilt gaan gamen...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
mensen, wel in deel 3 blijven! kan deze dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik zelf heb al 2 jaar de aspire 1703sm_2.6

ik weet dat deze topic over een ander model gaat maar ik wil even wat kwijt over met name de service
van acer.

op zich heb ik geen klagen,alhoewel reactie op email wat langer duurt.

de service vwb opsturen e.d voor garantie is subliem,wordt thuis opgehaald en weer terug gebracht
via UPS deze dienst behoeft geen uitleg werkt supersnel !

gebreken e.d > ik heb 3 jaar (verlengde garantie) er zijn dan meer opties dan bij 1 jaar maar dat is alleen merk ik, :) :) :) op korting op bijvoorbeeld een extra batterij. verder is er geen verschil ,omdat 1 jaars garantie ook binnen of dichtbij 10 werkdagen wordt uitgevoerd.

ik heb defect gehad> 1 x lcd scherm(vernieuwd) 1x dvd/cdrw . geluid is niet in orde,maar daarkunnen ze schijnbaar niets aan doen! (integratie mobo)

verder ben ik tevreden ,maar weet niet of ik weer een laptop zou kopen! ongeacht merk.

draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik moet zeggen dat ik zelf ook heel tevreden ben met mijn laptop, en geen problemen ben tegengekomen.

Maar, we zitten al lang in deel 3, alleen dit deel is nooit gesloten. In feite kijkt hier niemand meer naar, of je moet er heel toevallig langskomen, zoals ik nu.
[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3[/rml]
Zou je deze opmerking hier even willen neerzetten?

edit:

Hmm, nu kick ik zelf ook. Daar had ik eerder aan moeten denken.

[ Voor 70% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-02-2006 20:17 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22
We hebben al een deel 3 [rml][ Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 3[/rml]

Waarom deze nog open is? 8)7

Nu dicht :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.