De laatste algemene Mobility Radeon drivers die je bij ATI kan downloaden zijn versie 5.1, deze zijn ouder dan degene die bij acer op de site staan, die zouden versie 5.6 moeten zijn.
Je kan de normale Radeon drivers installeren op Mobility Radeon kaarten, maar dan heb je geen Powerplay functionaliteit.
Als je toch 5.10 Mobility Radeon drivers wil hebben, dan moet je drivers gebruiken die bedoeld waren voor andere laptop-producenten (werken normaal gezien ook, maar zijn niet gegarandeerd werkend) of modified drivers. Nieuwe specifieke Mobility Radeon drivers staan trouwens wel heel goed verstopt op de ATI site als je het mij vraagt, heb wel effe moeten zoeken voor ik ze vond (maar bij nader inzien lag dat volledig aan mezelf - haha - heb dan een megascherm en dan kijk ik er nog langs - doh).
Voor modified drivers kijk je bijvoorbeeld bij het Nederlandse Guru3d (hebben ook en heel goed forum trouwens, wel Engelstalig) of het Franse stationdrivers...
Zelf vind ik dat er niks mis is met die drivers van Acer, alles werkt perfect en snel zat (alleen OpenGl is niet zo snel zou wel beter moeten zijn met 5.10), dus ik zie niet het nut in om van drivers te switchen. Don't fix it, if it ain't broken!! Natuurlijk, als je wel problemen hebt met de Acer drivers, dan heeft het wel nut...
[
Voor 30% gewijzigd door
TetsuoShima op 25-10-2005 15:13
]
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.