[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 1692 met een probleempje: Als ik op de batterij werk dan werkt WLAN heel onstabiel. Hij geeft geen melding dat de verbinding wegvalt maar internet reageert soms niet en MSN kan vaak helemaal niet meer connecten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 21:20
-Yukon- schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:02:
[...]

Interessante pagina.

Heb het even doorgelezen met mijn beste Frans en een paar van de proggie's er vandaan gesleept.
Ik zal vanavond of morgen eens even kijken wat het uit haalt.
Vandaag dus even wat uit zitten proberen met het programma SetFSB.
Heel makkelijke programma, wat simpelweg alleen de FSB verhoogd.
Tevens kun je het aantal MHz van je PCI ook nog aanpassen.

Heb van 1,7 GHz stabiel over kunnen klokken naar 2,1GHz met een Vcore van 1,3.
De maximale temperatuur van de CPU hierbij was 60 graden.

Verder klokken ga ik nog even proberen, maar ik denk dat de temperatuur dan te hoog wordt.
60 graden is al veel voor in een laptop.
Voorlopig houd ik het dus bij mijn 2,1 GHz.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
Xymox schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:11:
[...]

Waarmee heb je dat gedaan en hoe heb je de temperatuur gecontroleerd ?
Simpelweg het programma Atitool installeren.
Daarin zitten functies om je maximale core snelheid en memory snelheid automatisch op te laten zoeken.
Dit programma laat je een uurtje of 3 lopen om tot een stabiele snelheid te komen waar je geen last hebt van artifacts.
Vervolgens klok je het aantal MHz ongeveer 10 terug uit voorzorg en laat je bijvoorbeeld 3DMark05 of '03 enkele malen lopen om te kijken of het hele zooitje stabiel is en zonder artifacts.

De temperatuur kun je niet uitlezen bij de X700 (althans voor zover ik weet niet).
Het is dus een beetje gokken. En daarom heb ik ook het aantal MHz wat Atitool aangeeft iets lager geclockt.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 16:29
Ik heb ook sindskort deze laptop en het is een zeer degelijk apparaat, geen problemen, alleen dit: Moning2 in "notebook hardeschijf smart meldingen" maar geen problemen tijdens gebruik, alleen, dit heb ik al 2 keer gehad, als ik de laptop aanzet (soms gebeurd dit en geheel willekeurig(nee niet het aanzetten maar het probleem 8)7 )) dan gaatie keihard piepen en geen beeld, helemaal niks, doe ik em uit en weer aan dan geen problemen, start normaal op en verder ook geen problemen, ik dacht, kolere heb ik weer een foutje, maar gisteren kreeg iemand die ik ken met zijn travelmate 4101 precies hetzelfde :(, dus wat is dit ? iemand anders dit gehad? soms vervelend als in een stille ruimte dat ding opeens zijn luchtalarm aanzet

[ Voor 7% gewijzigd door Moning2 op 05-10-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:49:
Ik heb een 1692 met een probleempje: Als ik op de batterij werk dan werkt WLAN heel onstabiel. Hij geeft geen melding dat de verbinding wegvalt maar internet reageert soms niet en MSN kan vaak helemaal niet meer connecten. Iemand een idee?
Ik had datzelfde ook als ik op netstroom zat. Altijd dus :) Anyway, die van mij is vandaag opgehaald en hopelijk gaan ze t fixen. Ik zal je op de hoogte houden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Moning2 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:27:
Ik heb ook sindskort deze laptop en het is een zeer degelijk apparaat, geen problemen, alleen dit: Moning2 in "notebook hardeschijf smart meldingen" maar geen problemen tijdens gebruik, alleen, dit heb ik al 2 keer gehad, als ik de laptop aanzet (soms gebeurd dit en geheel willekeurig(nee niet het aanzetten maar het probleem 8)7 )) dan gaatie keihard piepen en geen beeld, helemaal niks, doe ik em uit en weer aan dan geen problemen, start normaal op en verder ook geen problemen, ik dacht, kolere heb ik weer een foutje, maar gisteren kreeg iemand die ik ken met zijn travelmate 4101 precies hetzelfde :(, dus wat is dit ? iemand anders dit gehad? soms vervelend als in een stille ruimte dat ding opeens zijn luchtalarm aanzet
Heb dit 1x ook gehad! Heb 'em al bijna 3 maanden dus het komt zeker niet vaak voor. Snapte dr ook geen kont van en maar gelijk uitgezet.Opnieuw aan...en...helemaal niks meer aan 't handje. Erg vaag dus, maar voor de rest niet zo'n probleem volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:36
ik heb nu dat acer epowermanagment geinstalleerd.
heel leuk en aardig, je kan je processor en alles instellen, maar volgens mij kan je je cpu alleen op een vaste snelheid instellen. terwijl hij zonder dat tooltje gewoon dynamisch de snelheid aanpast.
is dit ook nog in te stellen? ik heb geen zin elke keer als ik wat meer power nodig heb de cpu snelheid handmatig aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 21:49
Heb inmiddels mijn 1692 ook binnen, en moet zeggen: geweldig apparaat. Heb best wat probleempjes gehad (wireless, windows update, atidrivers) Maar inmiddels is alles opgelost, en draait ie als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
mhans schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:09:
Heb inmiddels mijn 1692 ook binnen, en moet zeggen: geweldig apparaat. Heb best wat probleempjes gehad (wireless, windows update, atidrivers) Maar inmiddels is alles opgelost, en draait ie als een zonnetje :)
wat voor probleempjes? :)
hoe heb je ze opgelost?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben na veel wikken en wegen tussen ibook en windows bak toch tot de conclusie gekomen om de Acer Aspire 1692WLMi te kopen. Ik wil hem kopen bij 4launch en hem onder rembours laten verzenden. Hoe zit het alleen met betalen bij rembours, kan je pinnen of moet het contant (aan de deur) en mocht je er niet zijn dan wordt hij toch op het dichtsbijzijnde postkantoor afgegeven zodat je hem daar kan afhalen (en dus wel pinnen (lijkt me)). ik heb gekozen voor 4launch omdat ik daar goede ervaringen over had gelezen (alleen maar).

Iemand op/aanmerking oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:06:
[...]

Heb dit 1x ook gehad! Heb 'em al bijna 3 maanden dus het komt zeker niet vaak voor. Snapte dr ook geen kont van en maar gelijk uitgezet.Opnieuw aan...en...helemaal niks meer aan 't handje. Erg vaag dus, maar voor de rest niet zo'n probleem volgens mij.
Same here...vreemd! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:27:
Ik heb hier eerst ook last van gehad..die piepen zijn een bepaalde code dat er iets niet helemaal fris is..na een tijdje had ik er geen last meer van..maar toen mijn laptop steeds onstabieler werd bleek toch dat het moederbord rot was...dus hou in de gaten of er voor de rest geen vreemde dingen mankeren aan de laptop..bv spontaan uitvallen of veel bluescreens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb nu mijn 60GB Hitachi 7200RPM harde schijf in mijn Acer gegooid!

Draait als een trein.

Alleen klein puntje. Als ik niks doe met de laptop. Dan hoor regelmatig (om de 3 seconden) een soort van geratel / 2 tikjes van de schijf komen. In een stille ruimte zwaar irritant (als ik iets lees bijvoorbeeld).

Dus heletijd: Tiktik.....tiktik...tiktik...

Geen harde tik van dat de schijf kapot is (heb ik al vaker meegemaakt), maar net iets zachter.

Heeft iemand dit ook?? of zal ik de schijf maar weer terug sturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
mhans schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:09:
Hoe heb je dat met windows-update opgelost? Ik heb namelijk al sinds dag 1 dat ik niet kan updaten. Niks lukte en liet 't maar zitten. Gister de laptop dus op laten halen voor problemen met het WLAN maar ben dat over Windows Update dus vergeten te melden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 20:09
Ik heb mijn Aspire 1692WLMI laatst ingestuurt met een deffect touchpad nu heb ik hem terug gekregen!
Hij is nog even voor de duidelijkheid 8 dagen inclusief verzending weggeweest. Vind ik toch heel netjes.
Maar nu zijn ze zo vriendelijk geweest om buiten mijn touchpad te repareren er ook bluetooth in te zetten. Ik heb nu ook een andere 1692 stikker, namelijk eentje met 80GB/512/Bluetooth en ik had een 100GB/1024/Geen bleutooth. Nu heb wel 100/1024 en bluetooth. Dat moen ik nu nog eens goede en snelle reparatie.

Ook over de extra garantie gesproken, een acer medewerker wist mij te vertellen dat deze binnen 30 dagen na aanschaf moest worden aangekocht. Er zijn bij acer ook 2 parketten in omloop. Eentje voor uit mijn hooft 160 euro, deze is zonder schade verzekering. En een voor +/- 190 euro deze is met schader verzekering. Als je laptop niet verzekerd is, zou ik dit er bij doen. Ik bedoel 3 tientjes voor 3 jaar schade is geen slechte deal. Let op: alleen schade, geen diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt niet, zonder valschade verzekering is ie rond de 100€, die met valschade is 160 €ofzo....

/me heeft voor 100€ de standaardgarantie bijgekocht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een combinatievraagje van 2 laptops, ik heb de Asprire 1694 gezien op internet voor 1500 euro. Maar als je hem vergelijkt met de Travelmate 8104 (2000 euro) heeft de Travelmate alleen sneller geheugen (333mhz voor Aspire tegen 533mhz voor Travelmate), een beeldscherm met een hogere resolutie namelijk 1680 tegen 1280 bij Aspire. En dobly surround, windows xp proff. Maar hier kan denk ik haast niet het enorme gat van 500 euro door ontstaan. Ik heb gekeken en er zitten wel verschillende moederborden in de beide laptops want in de Aspire zitten maar 3 usb aansluitingen maar zou het moederbord in de Travelmate ook een sneller moederbord zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Blijkbaar zijn er al meer mensen met windowsupdate problemen, 1 iemand heeft deze opgelost gekregen, hoe en of hoe te voorkomen? Ik heb mijn laptop nu al 3 keer gerecoverd om zo weer over windowsupdate te beschikken. Niet best dus, maar heb echt geen weet waardoor activex over de zeik raakt. Kom in een soort loop terecht via de windowsupdate website, geeft steeds aan dat het activex element opnieuw moet worden gedownload. Dit doe ik vervolgens en na het downloaden ervan en het herladen van de windowsupdate site gewoon weer hetzelfde. Gmail werkt ook bijvoorbeeld niet meer in gewone modus (niet simpele htmlmodus).

Hoop dat iemand snel de oplossingen kan doorgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
tim_heijt schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:39:
Blijkbaar zijn er al meer mensen met windowsupdate problemen, 1 iemand heeft deze opgelost gekregen, hoe en of hoe te voorkomen? Ik heb mijn laptop nu al 3 keer gerecoverd om zo weer over windowsupdate te beschikken. Niet best dus, maar heb echt geen weet waardoor activex over de zeik raakt. Kom in een soort loop terecht via de windowsupdate website, geeft steeds aan dat het activex element opnieuw moet worden gedownload. Dit doe ik vervolgens en na het downloaden ervan en het herladen van de windowsupdate site gewoon weer hetzelfde. Gmail werkt ook bijvoorbeeld niet meer in gewone modus (niet simpele htmlmodus).

herinstallatie doen met een andere xp home oem cd(dus geen recovery)? aangezien je een licentie stikker onderop heb staan moet dat gewoon legaal kunnen.
drivers en utils die je eventueel zou willen staan op de acer site.
ik heb er nu xp prof opstaan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:19:
Hoi,

Ik heb nu mijn 60GB Hitachi 7200RPM harde schijf in mijn Acer gegooid!

Draait als een trein.

Alleen klein puntje. Als ik niks doe met de laptop. Dan hoor regelmatig (om de 3 seconden) een soort van geratel / 2 tikjes van de schijf komen. In een stille ruimte zwaar irritant (als ik iets lees bijvoorbeeld).

Dus heletijd: Tiktik.....tiktik...tiktik...

Geen harde tik van dat de schijf kapot is (heb ik al vaker meegemaakt), maar net iets zachter.

Heeft iemand dit ook?? of zal ik de schijf maar weer terug sturen??
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Volgens mij is het gewoon het geluid van de harde schijf, die blijft toch dingen verwerken. Dit geluid is toch helemaal niet zo hard. Ik heb zowieso het idee dat mensen zich snel irriteren aan geluid uit een laptop. Zo'n apparaat is mechanisch en mechaniek maakt geluid... al met al denk ik niet dat het kwaad kan, een mechanisch apparaat krijg je nooit totaal geruisloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Ben ik nou de enige die helemaal geen problemen heeft met zijn 1694 WMLI-b ?
Ik ga er nog XP pro opzetten maar tot nu toe (1week) geen enkel probleem!
Heb net een Audigy 2 zs gekocht en die ga ik nu ff instaleren, fingers crossed . . . :+

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Afterburner79 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 03:07:
Heb net een Audigy 2 zs gekocht en die ga ik nu ff instaleren, fingers crossed . . . :+
ah, laat ffe weten of dat veel verschil maakt. ook over de interne speakers.
wil deze namelijk ook gaan aanschaffen voor mn 1692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 21:49
tim_heijt schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:39:

In het vorige topic, (deel1) staat een link, naar een of ander registratie bestandje. Dit heb ik gebruikt, en inmiddels kan ik gewoon windows updaten. Voor de gpu drivers van ati heb ik de omega drivers gebruikt. Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:00:
Even een combinatievraagje van 2 laptops, ik heb de Asprire 1694 gezien op internet voor 1500 euro. Maar als je hem vergelijkt met de Travelmate 8104 (2000 euro) heeft de Travelmate alleen sneller geheugen (333mhz voor Aspire tegen 533mhz voor Travelmate), een beeldscherm met een hogere resolutie namelijk 1680 tegen 1280 bij Aspire. En dobly surround, windows xp proff. Maar hier kan denk ik haast niet het enorme gat van 500 euro door ontstaan. Ik heb gekeken en er zitten wel verschillende moederborden in de beide laptops want in de Aspire zitten maar 3 usb aansluitingen maar zou het moederbord in de Travelmate ook een sneller moederbord zijn?
Ik zie ook weinig verschil, maar wellicht zit er een flink verschil in gebruikt geheugentype of processor? Hoe dan ook, hier kun je specs vinden:

8104
1694

edit
Yup, M760 in de 1694 versus een 915P Express in de 8104. Daar zit ongetwijfeld het verschil.
/edit

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:47:
[...]

Ik zie ook weinig verschil, maar wellicht zit er een flink verschil in gebruikt geheugentype of processor? Hoe dan ook, hier kun je specs vinden:

8104
1694

edit
Yup, M760 in de 1694 versus een 915P Express in de 8104. Daar zit ongetwijfeld het verschil.
/edit
wat bedoel je daar precies mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afterburner79 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 03:07:
Er zijn ongetwijfeld meer mensen die geen problemen hebben maar die hoor je hier niet, mensen komen hier pas als ze problemen hebben. Ik had alleen een defecte wireless kaart toen ik em kreeg, hoppa nieuwe erin en sindsdien draait de mijne ook vlekkeloos. Dat is nu zo'n 3 maanden, prachtig apparaat, ik heb trouwens de 1692 WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb tot nu toe ook geen problemen. Het windowsupdate probleem heb ik sowieso niet gezien, omdat ik er Windows XP Pro op heb gezet, dus daar weet ik niets van. (het werkt iig gewoon). Maandag neem ik hem mee naar school, en dan ga ik daar het wireless gedeelte eens uitproberen. Maar ik ga er van uit dat dat probleemloos werkt, want ik krijg wel te zien dat er hier een draadloos netwerk te ontvangen is. (van de buren, ik heb zelf (nog) geen draadloos netwerk)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Ik heb wat problemen met WinDVD... het werkt niet....
Ik installeer het, start et op en hoplakee, windvd venster verschijnt en dat splash geval fade uit en zittie totaal vast. hdd lampje knippert nog ff wat alsof ie lekker doorgaat maar ik kan em uitgooien, ik heb 5 minuten gewacht maar dat hielp niet, meerdere keren geprobeerd,. Ik heb maar de realtek ac97 audio drivers dr op gezet want die conexant troep is me een kutzooi, gekraak bij een beetje bass en gedateerd als mn oma, nu heb ik wat degelijker geluid, maar dit probleem was er al toen ik nog met conexant zat dus dat zal et wel niet zijn, ik heb win xp pro dr op, catalyst 5.9 van ati.com, wat te doen :( heeft iemand anders dit probleem of kan je et ff proberen ?

ik ga nu ff powerdvd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb PowerDVD er op staan, geen problemen hier mee.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
ok... lekker, winamp muziekje aan, powerdvd ant downloaden met firefox, beetje aan het lullen met iemand (msn dus :P) iemand meld zich aan, ik klik op dat venstertje... gaatie weer, winamp ging lekker door en de muis was et ook nog niet zat maar voor de rest, helemaal vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:51:
Ik heb tot nu toe ook geen problemen. Het windowsupdate probleem heb ik sowieso niet gezien, omdat ik er Windows XP Pro op heb gezet, dus daar weet ik niets van. (het werkt iig gewoon). Maandag neem ik hem mee naar school, en dan ga ik daar het wireless gedeelte eens uitproberen. Maar ik ga er van uit dat dat probleemloos werkt, want ik krijg wel te zien dat er hier een draadloos netwerk te ontvangen is. (van de buren, ik heb zelf (nog) geen draadloos netwerk)
Dat je netwerken vind is niet gek, want dat had ik ook gewoon. Let goed op hoe stabiel het netwerk is. Bij ging het echt alle kanten op, totdat ik helemaal geen verbinding meer had... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat ga ik dus ook eens grondig uittesten, ik heb toch 2 tussenuren en daarna 2 uur programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:09:
ok... lekker, winamp muziekje aan, powerdvd ant downloaden met firefox, beetje aan het lullen met iemand (msn dus :P) iemand meld zich aan, ik klik op dat venstertje... gaatie weer, winamp ging lekker door en de muis was et ook nog niet zat maar voor de rest, helemaal vast...
Vreemd... bij mij issie werkelijk nog geen enkele keer blijven hangen. Ik heb em nu 3 maanden ongeveer. Als dat vaak gebeurt moet je toch eens met acer gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:33:
[...]

Vreemd... bij mij issie werkelijk nog geen enkele keer blijven hangen. Ik heb em nu 3 maanden ongeveer. Als dat vaak gebeurt moet je toch eens met acer gaan praten.
Aangezien er soms wat te weinig goed nieuws wordt medegedeeld; de mijne is ook nog nooit vast gelopen. Dus wat dat betreft zijn het wel stabiele dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he vraagie:

eindelijk de 1692 binnen en draait als een trein!

maare .. als je normaal middels de FN toets het volume harder/zachter zet e.d. dan krijg je dit op je scherm te zien middels groene indicaties, maar dit doet ie bij mij niet (meer) ...

de functie van de FN toets werkt nog wel, krijg alleen nix op het scherm te zien en das tog best vervelend ...

weet iemand waar ik dit weer aan kan zetten?

owja ....
vraag 2 .. hoe krijg ik mijn tv-out aan de gang ?
heb mijn laptop middels de svideo > tulp (Geel) op mijn tv aangesloten, maar ook deze werkt niet naar behoren, mijn beeld is in zwart/wit ...

de kabel heb ik voor mijn andere pc ook gebruikt dus die is in principe goed, de aansluiting op de tv ook, want deze heb ik eerder gebruikt voor een xbox.
verder staat bij de tv-out de settings op PAL dus daar kan het ook niet aan liggen ...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:59:
[...]

wat bedoel je daar precies mee :?
Het grote verschil zit hem in de energiezuinigheid v/d gebruikte hardware (zuiniger/ hoogwaardiger= duurder)..in dit geval zal het blijkbaar door het moederbord komen. Kijk maar op de acer site:
8100: 4-hour battery life
1692/94: 3.5-hour battery life

en idd iets meer mogelijkheden extra usb, hoger resolutie scherm, iets lichter, ander design EN DVI-out! (waarom verdomme niet op de x700 kaart van de 1692?? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
sharkzor schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:13:
[...]
ah, laat ffe weten of dat veel verschil maakt. ook over de interne speakers.
wil deze namelijk ook gaan aanschaffen voor mn 1692
En of dat verschil maakt . . .met een goede externe versterker/speakerset/koptelefoon!
Die interne dingen zijn leuk voor systeemgeluidjes . . .

En het voordeel dat ik nu veel makkelijker muziek kan mixen vanaf de FlopLap!

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
jaaa crash probleem opgelost 8) lag aan de ati drivers, heb nu alleen de inf geinstalleerd, dan maar geen instellingen die ik niet gebruik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:36:
he vraagie:

maare .. als je normaal middels de FN toets het volume harder/zachter zet e.d. dan krijg je dit op je scherm te zien middels groene indicaties, maar dit doet ie bij mij niet (meer) ...

de functie van de FN toets werkt nog wel, krijg alleen nix op het scherm te zien en das tog best vervelend ...

owja ....
heb mijn laptop middels de svideo > tulp (Geel) op mijn tv aangesloten, maar ook deze werkt niet naar behoren, mijn beeld is in zwart/wit ...

de kabel heb ik voor mijn andere pc ook gebruikt dus die is in principe goed, de aansluiting op de tv ook, want deze heb ik eerder gebruikt voor een xbox.
verder staat bij de tv-out de settings op PAL dus daar kan het ook niet aan liggen ...
Antwoord op vraag 1: Volgens mij is het antwoord op vraag 1 dat je Acer eNetmanagement niet hebt geïnstalleerd. Dit heb ik namelijk wel er op gehad, en toen deed ie het wel. Toen ik die software verwijderde was iedere melding ook weg. Maar ik kan het niet meer opnieuw installeren, omdat ie dan zegt dat ik een nieuwere versie op heb staan. Volgens mij bedoelt ie daar mee dat ik de nieuwere drivers van Intel voor het wireless er op heb staan. Nou ja, zo belangrijk is het nu ook weer niet. Het handigst vond ik dat je kon zien of het wireless aan stond, en dat zie je ook aan het lampje aan de voorkant van de laptop.

Wat vraag 2 betreft denk ik dat je even in de FAQ moet kijken, misschien staat het daar in. Post ajb wel je bevindingen, want ik wil dit ooit ook nog wel gaan doen. Een laptop hang je nu eenmaal sneller aan een tv dan een (rumoerige) desktop. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:48:
[...]

Het grote verschil zit hem in de energiezuinigheid v/d gebruikte hardware (zuiniger/ hoogwaardiger= duurder)..in dit geval zal het blijkbaar door het moederbord komen. Kijk maar op de acer site:

en idd iets meer mogelijkheden extra usb, hoger resolutie scherm, iets lichter, ander design EN DVI-out! (waarom verdomme niet op de x700 kaart van de 1692?? )
Maar zouden jullie 500 euro over hebben voor dat half uurtje extra zuinigheid, xp proff, trager geheugen, grotere resolutie, dvi, 4 keer usb ipv 3 en 5.1 geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik niet.... geluid op een laptop is sowieso kut, dus daar moet je niet in investeren, dan kan je beter een externe audigy kopen zoals gezegd.... Dat half uurtje hoef je het ook niet voor te doen, dat verschil is imo niet groot genoeg, xp prof heb ik ook op mn 1692 (met een fatsoenlijke cd, dus geen :r recovery zoals je bij een travelmate zal krijgen) usb heb je een hubje voor van 5€, daar hoef je het dus ook niet voor te doen, dvi moet je zelf weten, maar ik gebruik het niet, en die resolutie is natuurlijk wel handig, mits hij niet te hoog is zodat het allemaal te klein wordt.

Ik zou het er dus niet voor overhebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:48:
[...]

wat ik bedoel is dat je zegt M760 vs 915P, maar de een gaat over processor en de ander over chipset :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:58:
[...]

wat ik bedoel is dat je zegt M760 vs 915P, maar de een gaat over processor en de ander over chipset :?
Ja je hebt gelijk, in beide laptops zit de 915pm, kijk maar in dit topic en het topic over de Travelmate 8100
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1001197///travelmate%2C8104:
[...]

Specs:
Processor and Core Logic Intel® Centrino™ mobile technology
Processor: Intel® Pentium® M processor at 1.6GHz or higher supporting Enhanced Intel® SpeedStep™ Technology

Integrated 2048KB L2 cache
533MHz processor system bus
Intel® 915PM Express chipset
Maar is er dan ook nog ergens achter te komen of er nog verschillen zitten in het moederbord qua snelheid enzo? Want das altijd een beetje lastig met laptops te vinden vind ik. Of heeft iemand toevallig benchmarks van de 1694 die ik kan vergelijken met benches van de 8104?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he vraagie:

...

Dat probleem heb ik dus ook met mijn kabel: alleen zwart/wit beeld... ik heb een s video kabel, aangesloten op zo´n scart-blokje waarin s-video kan (maar ook 3-tulpstekkers) en dat geeft zwart wit beeld... heb alle pal-instellingen al geprobeerd (zijn er rond de 40 (ofzo?), afhankelijk van welk land... )

het vreemde is dat als ik de kabel gebruik van een huisgenoot (op dezelfde tv ! ) dat deze wel meteen kleurbeeld geeft... terwijl mijn kabel met zijn laptop (dell d510 geloof ik, maar meot toch niet uitmaken) wel kleurbeeld geeft...

beetje een raar verhaal... denk dat ik maar een andere kabel ga kopen want kom er niet uit... je kan ook niet s-video op een andere kwaliteit zetten (is zo´n optie die met die andere kabel aangesloten wel werkt... )

maar mocht iemand t weten: _/-\o_ ik dank m (of haar) op m´n blote knietjes, want ik wordt er strontchagrijnig van... alleen sin city blijft leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
bij nvidia moest ik dan ipv s-video als kabel kiezen voor composite, dan kreeg ik kleur, kweenie hoe dat zit met ati (dit was dus met een s-video kabel), kheb nu ook geen control panel ofzo vanwege gedonder met ati drivers, kheb nu alleen de .inf geinstalleerd dus je moet zelf ff kijken :P

verander:

Ik heb zojuist ff control center erop gegooid en mijn s-video -> s-video kabel tussen tv en laptop gedaan en meteen kleuren beeld :)
is een 4-pins s-video en de andere s-video gaat direct in me teevee, even een s-video naar composite proberen :)
ah, die is zwart wit, :( even kijken wat ik er aan kan doen
niets dus ;(
dan maar een s-video kabel ;), ik kan je helaas niet helpen, heeft die andere gast soms een nvidia videokaart erin zitten ? en heb je geen s-video ingang in je tv ?

[ Voor 47% gewijzigd door Moning2 op 08-10-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
heb net de svideo -> composiet verloop van mn ouwe flaptop aangesloten. die werkte waarempel. in 1x kleuren beeld op mn tv. Maar aangezien ik de mobility drivers gebruik zonder control center die crasht (is dat nog aan de gang te krijgen?) kan ik geen reed instellen...
iemand een idee zonder die omega troep te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
zonder .NET framework werkt control center niet, maar hier werkt het nu wel zonder problemen :) (5.9 heb ik)

maarrem, hoe kan ik er voor zorgen dat mijn 1692 altijd op 1,7 ghz loopt want dat ding gaat telkens terug naar 800 en sommige dingen in windows draaien dan wat traag :(

en waarom zitten dr 7 gaatjes in die svideo uitgang, ik gebruik er maar 4 voor kleurenbeeld en mn tv heeft in zn ingang maar 4 gaatjes

[ Voor 65% gewijzigd door Moning2 op 08-10-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Moning2 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:02:
zonder .NET framework werkt control center niet, maar hier werkt het nu wel zonder problemen :) (5.9 heb ik)

maarrem, hoe kan ik er voor zorgen dat mijn 1692 altijd op 1,7 ghz loopt want dat ding gaat telkens terug naar 800 en sommige dingen in windows draaien dan wat traag :(

en waarom zitten dr 7 gaatjes in die svideo uitgang, ik gebruik er maar 4 voor kleurenbeeld en mn tv heeft in zn ingang maar 4 gaatjes
epowermanagement installeren. Maar standaard gaat hij gewoon harder lopen als dat moet. processor snelheid word dynamisch aangepast. Deze setting kan je terugvinden in epowermanagment in de cpu = high setting (staat ie bij mij standaard op als ik op batterij werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
k, ik zet er niet te veel acer troep op want dat is niet altijd even goed :), en ik heb helaas wel problemen met control center, daardoor liep mijn systeem dus vaak vast, alleen de muis werkte meestal nog, klotezooi, meteen dr af, dan maar control panel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke DVD's kan ik met deze laptop schrijven? DVD-R of DVD+R? Of beide? Complete noob op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Moning2 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:28:
k, ik zet er niet te veel acer troep op want dat is niet altijd even goed :), en ik heb helaas wel problemen met control center, daardoor liep mijn systeem dus vaak vast, alleen de muis werkte meestal nog, klotezooi, meteen dr af, dan maar control panel ;)
wat me echt opvalt, is dat deze acer troep heel bescheiden is. epowermanagement is een klein icoontje in de taakbalk zonder poespas (die krijg je pas als je dubbel klikt). Best handig ook, kan je direct dingen als lan, cardbus enzo uitzetten. helderheid instellen. scheelt weer batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:30:
Welke DVD's kan ik met deze laptop schrijven? DVD-R of DVD+R? Of beide? Complete noob op dat vlak.
allebij. en dual layer geloof ik alleen +r.
kan je ook zien met zo'n tool wat bij nero zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
kheb et erop staan en nu is et constant 1,7 ghz :) bedankt :)

en nu gaat dat control panel dr ook af want ik klik et aan bij instellingen (geavanceerd knoppie dus :) ) en meteen zit mn systeem weer vast, wat een troep :S, zal wel alleen werken met die ouwe acer troep, kga ff meelen met ati :)

en met acer troep bedoelde ik al die programmas drbij en matige drivers die op hun website staat ;)
vooral die conexant :r te erg, realtek werkt toch een stuk beter :)

[ Voor 24% gewijzigd door Moning2 op 09-10-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand de Acer utillities mischien ff mirroren? want de site van Acer geeft alleen maar fouten bij de downloads voor de 1692wlmi.... Ik bedoel launch manager en power manager.. want mn notebook werkt nu op accu altijd op 100% en das niet echt accu-vriendelijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:35:
Kan iemand de Acer utillities mischien ff mirroren? want de site van Acer geeft alleen maar fouten bij de downloads voor de 1692wlmi.... Ik bedoel launch manager en power manager.. want mn notebook werkt nu op accu altijd op 100% en das niet echt accu-vriendelijk :>
ftp.acer.com

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die links wel, maar als ik dan vervolgens iets wil dowloaden http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html dan doet hij het niet hoor!! kan niet aan mij liggen want heb het op verschillende locaties met verschillende internets geprobeerd...:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:42:
die links wel, maar als ik dan vervolgens iets wil dowloaden http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html dan doet hij het niet hoor!! kan niet aan mij liggen want heb het op verschillende locaties met verschillende internets geprobeerd...:S
je moet de link niet kopieren maar erop klikken want dit forum past ze 'handig' aan zodat je erop moet klikken anders werken ze niet, en ik kan er wel gewoon downloaden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd ik doe het nu met Iexplorer en daarmee download hij wel....het lag dus aan opera....tanx for the help anyway..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 18:14
Beste mensen,

kunnen jullie mij vertellen waar ik de x700 256 mee kan vergeljiken.
ik heb nu momenteel in mijn desktop de 9800 Pro 128 MB

is deze x700 beter dan mijn huidige 9800 pro??

ik wil namelijk de 1694 WMLI bestellen met de x700 256 mb.

welke waardes heeft deze x700 mobile vs de 9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een laptop koop je niet om te gamen, als je het daarvoor doet kan je voor veel minder geld een betere desktop kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tenzij je mobiel wilt gamen..

Dit vind ik zo een ouderwetse opmerking he..

Gamen kan al sinds een tijdje op een laptop hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:51:
een laptop koop je niet om te gamen, als je het daarvoor doet kan je voor veel minder geld een betere desktop kopen....
waarom denk je dat ik van mijn desktop af wil :-)

ik wil namelijk idd mobiel gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:51:
Goed, ga jij met een PC door het huis lopen? Ik bedoel ik ken mensen die hun laptop alleen thuis gebruiken zodat ze overal in het huis kunnen gamen/internetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:17
hmm, hoe krijg ik de digitale geluidsuitgang werkend?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokko schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:37:
[...]

Goed, ga jij met een PC door het huis lopen? Ik bedoel ik ken mensen die hun laptop alleen thuis gebruiken zodat ze overal in het huis kunnen gamen/internetten etc.
ik zie het nut er niet van in om te gaan cs'en op de bank. Daarbij komt dat je toch niet fatsoenlijk kunt gamen op een laptop zonder los toetsenbord en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb nergens bank gezegd, dat kan beneden aan tafel zijn bijv. Ikzelf ga ook wel eens naar beneden met de laptop, game ik daar wel een beetje. Maar goed > offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:07:
[...]

ik zie het nut er niet van in om te gaan cs'en op de bank. Daarbij komt dat je toch niet fatsoenlijk kunt gamen op een laptop zonder los toetsenbord en muis.
Dat JIJ het nut er niet van in ziet wil niet zeggen dat je geen antwoord op z`n vraag hoef te geven, ikzelf heb nl. ook mn iets snellere dekstop "uitgeleend voor onbepaalde tijd" en maak volledig gebruik van m`n laptop, ook om te gamen

@ BAMI

de x700 zal ongeveer presteren tussen de 9800pro en de 9800 XT in....tenminste ik had de 9800xt in m`n desk stop en die deed het nét ietsje beter... maar voor de de duidelijkheid, de x700 is een beste laptop vga-kaart; Ik kan Black & White 2 die net is uitgekomen op 1280x800 @ alles op high redelijk vloeiend ( 30+ - fps) spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ga dus een 1692 WLMi of een 1694 WLMib aanschaffen.. Alleen toch wel een verschil van 200 €.. Dat is dan te verantwoorden door drie dingen; de videokaart van 256 MB, de CPU die een kleine 300 MHz. sneller is, en bluetooth.. Vind het dát wel waard maar toch wel een smak geld voor een laptop (alhoewel ontzettend veel value for money). Ik heb nu een CrApple G4 iBook (dat ding geef ik gewoon lekker weg :9, nog nooit iets gehad wat zo ruk werkte), het enige geile eraan vind ik slot-loading dvd-drive. Hebben beide modellen dit nu of was dit alleen in de begin-fase? Heb wel liever slot loading dan een traytje... Hoe vergelijkt de 2,0 GHz. met de 1,67 GHz.? Ik zie genoeg benchmarks op THG enz., maar goed meestal zeggen die verschillen die er zijn mij weinig, vraag is dus voor mij of er enig merkbaar verschil is als je er mee werkt.. Ik heb nl. ook ooit een 4002WLMi gehad, met een 1,6 GHz. pentium-m (ik geloof Dothan, aangezien het de 2MB cache versie betreft), en dat ding was tiet-snel. Wat gamen betreft zal ik er héééél veel op world of warcraften en niet zo zeer hele zware spellen draaien.. De radeon 9700 pro in de 4002WLMi had toch een beetje moeite om WoW op de native widescreen resolutie te draaien (om nog maar te zwijgen over de 9200 Radeon SE met 32 MB VRAM in de crapple itrash).. Ik heb in mijn desktoppen een 6800GT en een 6800LE, zal het daarmee te vergelijken zijn? Ook zal ik het een en ander opnemen op mijn laptop, kwa audio.. Zijn de speakertjes enigszins verbeterd tov de 4002WLMi, of is het nog steeds hetzelfde crappy chinese speaker geluid (niet dat het veel uitmaakt, headphones are today's miracle). Ik wacht met smacht op een van deze zééééér mooie laptops.. Grrrrr....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Mede omdat ik ook graag een spelletje speel wilde ik wel een goede grafische kaart in de laptop hebben. Mijn eis was dat ik HL2 en de source mods vloeiend zou kunnen spelen.
Ik heb uiteindelijk de 1694 gekocht, maar voornamelijk omdat de 1692 niet meer met 5400rpm HD geleverd kon worden. Leuke bijkomstigheid was de 256Mb ipv de 128Mb van de 1692.

Mijn ervaringen met games tot nu toe op de laptop:

HalfLife2 en de source mods (ik speel nu voornamelijk Day of Defeat:Source) draaien erg soepel. Ik heb laatst nog even de fps counter aangezet en tijdens hevige gevechten krijg ik gemiddeld zo tussen
40 en 100 fps. Ik draai op 1280*800 (widescreen) met vrijwel alle opties op max (2x AA en 4x AF).
Het beeld ziet er erg strak uit met mooie kleuren !

Wat gamen met de laptop keyboard betreft, het gaat erg goed. Ik verwachtte eigenlijk daar best problemen mee, aangezien de toetsen toch wat meer tegen elkaar aan liggen. Ik moest ook wel wat veranderingen aanbrengen in de key binds. Maar na wat experimenteren heb ik nu de ideale instellingen. Ik speel nu net zo goed en wellicht nog wel beter op het laptop keyboard.
Wel heb je een goede muis nodig. Voor gaming het liefste een muis met een draad, dus geen draadloze en uiteraard optisch.
Ik muis nu met de logitech MX310 en deze is erg goed.

Ik heb ook een vaste PC, wel met 512Mb geheugen ipv 1Ghz. De CPU is een P4 op 3.1 Ghz (overclocked) en een Ati 9800Pro 128Mb geklokt op XT speeds. Als ik HL2 mods speel zet ik de 9800 clocks nog even wat hoger tot boven XT speeds.
Als ik nu mijn 1694 vergelijk met mijn vaste PC loopt HL2 veel beter op de laptop op dezelfde settings . Dat had ik eigenlijk niet gedacht, ik was blij verrast.

Ik ben dus erg tevreden met de power die in de 1694 zit en ik speel nu eigenlijk nog alleenmaar op mijn laptop. Mijn vaste PC dient nu als fileserver (zielig he).

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Iemand al een oplossing voor het lage volume van de audio uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
ja, pre amplificatie, maar dan gaat et nogal kraken ;) verder zijn er denkik niet veel oplossingen. gebruik ipv conexant ook maar ff de realtek ac97 drivers, zijn stukkie beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Moning2 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:05:
ja, pre amplificatie, maar dan gaat et nogal kraken ;) verder zijn er denkik niet veel oplossingen. gebruik ipv conexant ook maar ff de realtek ac97 drivers, zijn stukkie beter :)
waar vis je die drivers vandaan? zie ze nergens in het topic... ik heb last van een nogal overstuur geluid. niet om aan te horen. ik moet echt snel die audigy notebook hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

sharkzor schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:18:
[...]

waar vis je die drivers vandaan? zie ze nergens in het topic... ik heb last van een nogal overstuur geluid. niet om aan te horen. ik moet echt snel die audigy notebook hebben!
Op de site van Realtek? Volgens mij moet je de derde link hebben in het rijtje, deze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
hebben jullie ook dat je dat acer logo onder et scherm kan 'indrukken', er zit een afstand tussen dat plastic of wat et ook is en et scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
DrivinUCrazy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:28:
[...]

Op de site van Realtek? Volgens mij moet je de derde link hebben in het rijtje, deze dus.
tnx! nog niet helemaal zuiver, maar stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aarrrgggg

Hebben jullie ook problemen met draadloos netwerken??

Ik heb de laptop nu een week. Geen problemen gehad. Ook niet met draadloos netwerken. Laptop detecteerde netjes alle netwerken die die maar kon vinden.

Maar vandaag detecteert het helemaal NIETS meer :S Het programma van Windows dan...

Want de Intel Pro programma detecteert weer wel de netwerken. Maar die kan ik niet gebruiken omdat ik op werk een beveiliging programma gebruik (Secure W2). Die werkt niet op de Intel programma.

Iemand enig idee hoe ik Windows de draadloos netwerken weer kan laten vinden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Weet iemand hier toevallig wanneer in de maand Acer Benelux zijn nieuwe prijslijst/configuratie exel - worksheet post? Degene die nu online staat dateert al van 13 september. In alle omliggende landen staat die van oktober al op de website, maar daar schiet ik natuurlijk niets mee op. Ik zou die van België/Nederland moeten hebben.

Is dat altijd op de 13e of kan het ook op een andere dag.

De reden dat ik de nieuwe zou willen hebben, is omdat ik wil weten of Acer deze maand de 1694 in België uitbrengt met 5400 rpm HDD. 4200 vind ik maar niks, scheelt 15% in snelheid met de 5400 en kost evenveel. Ik wacht dus totdat die uitkomt of anders bestel ik de Nederlandse versie.

Over de X700: dat die zowat de beste grafische kaart voor laptops is klopt niet helemaal hoor. De 6600 go zal zowat even goed presteren, maar je hebt natuurlijk ook nog de 7800 gtx go, de 6800 go en de mobility x800. Die zijn allemaal een heel stuk sneller. Hoe goed die zijn voor de batterij is natuurlijk iets heel anders. Als je èn redelijk mobiel wil blijven èn iets of wat moderne 3D-spellen wil spelen, denk ik dat de x700 (of 6600 go) inderdaad de beste keuze is. Persoonlijk houd ik niet zo van gamen op een laptop (klein scherm, klein toetsenbord met toetsen op 'de verkeerde plaats',...), maar de laptop is voor mijn vriendin, en die zit het wel helemaal zitten.

Dus, als iemand weet wanneer ze normaal hun nieuwe prijslijst posten, dank bedank ik je alvast om die datum effe hier te posten. :)

Oh, nog iets: persoonlijk vind ik die 256 MB op die x700 pure verspilling, in 98% van de gevallen zal je met deze laptop nooit meer dan 128 MB grafisch geheugen gebruiken, vermits (als je onder de native resolutie wil blijven (en wie wil dat nu niet, voor mooi beeld zonder interpolatie)) je toch niet op een hogere resolutie dan 1024x768 kan gamen. Tenzij misschien bij hele recente spellen die widescreen 3D ondersteunen... Maar bij die spellen kan je dan waarschijnlijk de details weer niet op maximum zetten, want zó stoer is die x700 nu ook weer niet, daar zou je al een 6800 of zo voor nodig moeten hebben (Half Life 2 niet meegerekend).

Hmm, dat noemen ze dan je mening verkondigen. Sorry voor het lange 'essay'. Maar eh, vergeet mijn eigenlijke vraag niet asjeblief. :P

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:05:
aarrrgggg

Hebben jullie ook problemen met draadloos netwerken??

Ik heb de laptop nu een week. Geen problemen gehad. Ook niet met draadloos netwerken. Laptop detecteerde netjes alle netwerken die die maar kon vinden.

Maar vandaag detecteert het helemaal NIETS meer :S Het programma van Windows dan...

Want de Intel Pro programma detecteert weer wel de netwerken. Maar die kan ik niet gebruiken omdat ik op werk een beveiliging programma gebruik (Secure W2). Die werkt niet op de Intel programma.

Iemand enig idee hoe ik Windows de draadloos netwerken weer kan laten vinden???
mik heel die intel driver even weg, pak dan de reference drivers van de intel site en update je driver alleen met de .inf. dus niet de setup draaien want die gare proset wil je er natuurlijk niet bij.
nog ffe controlleren of je 'zero wireless configuration' service aanstaat en het zou moeten werken.
op de hoge school utrecht werk ik ook met secure w2, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he vraagie:

owja ....

Hehehe ... na lang zoeke en probere ... opgelost !

1. Ik had de lauchmanager uitstaan, ik dacht dat deze alleen opstarte voor de 4 knopjes rechtsboven op de laptop, die sneltoetsen, maar blijkbaar beheer je hiermee ook je FN functies.

2. Ik heb een andere kabel gekocht, een 4-pins Svideo kabel, eentje met aan beide kanten een mannelijke 4pins stekker .. en voila kleurbeeld :D
nu nog ff die aardlus eruit halen, dat moet schijnbaar met een of andere coaxfilter ... (want ik heb last van een lichte balk, verticaal over het scherm, deze is niet overdreven aanwezig, maar net irritanat genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spockster
  • Laatst online: 10:27
Zit er ook aan te denken om een nederlandse 1694 aan te schaffen omville van de snellere harde schijf. Maar ik woon in België, en zou graag een azerty toetsenbord willen. Kan ik gewoon de toetsen losklikken en versteken zoals bij een gewoon toetsenbord, of is dit niet aan te raden? Blijft het toetsenbord even goed werken (toetsvering enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop is nooit volledig stil. Nou is dat op zich helemaal geen probleem maar ik vraag me af waar dat geluid vandaan komt. De fan slaat regelmatig af, zeker als ik wat met dat ePowermanagement speel. Er blijft echter een zacht 'blaas'-geluid over. Kan iemand me vertellen wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
sharkzor schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:26:
[...]

mik heel die intel driver even weg, pak dan de reference drivers van de intel site en update je driver alleen met de .inf. dus niet de setup draaien want die gare proset wil je er natuurlijk niet bij.
nog ffe controlleren of je 'zero wireless configuration' service aanstaat en het zou moeten werken.
op de hoge school utrecht werk ik ook met secure w2, werkt prima
of rechtermuisknop op het intel icoontje rechtsonderin en klikken op microsoft client gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn acer 1962WLMI loopt steeds zomaar vast als ik even 5 min niks doe ofzo heel irritant soms ook gewoon tijdens het typen hoe kan dat?
het is gewoon niet leuk meer om met dat ding te computeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:54:
Mijn laptop is nooit volledig stil. Nou is dat op zich helemaal geen probleem maar ik vraag me af waar dat geluid vandaan komt. De fan slaat regelmatig af, zeker als ik wat met dat ePowermanagement speel. Er blijft echter een zacht 'blaas'-geluid over. Kan iemand me vertellen wat dat is?
nou.. koeling voor je laptop ;)

als die niet draait wordt et allemaal erg warmpjes daar binnen en kan het zijn dattie het snel begeeft, de fan blijft altijd draaien, en dan heb je natuurlijk die draaiende harde schijf nog ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Moning2 op 10-10-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:24:
Mijn acer 1962WLMI loopt steeds zomaar vast als ik even 5 min niks doe ofzo heel irritant soms ook gewoon tijdens het typen hoe kan dat?
het is gewoon niet leuk meer om met dat ding te computeren
heb je ati control center erop ? zo ja, keil et eraf, had ik ook ermee, nu geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee heb ik ook niet geinstalleerd.. alleen nieuwe drivers van ati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
wat heb je allemaal draaien ?

heb je de standaard installatie er nog op ? die was ook niet al te best bij mij, kheb nu pro draaien, stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook pro daar gebeurde het ook bij..
nu weer standaard gedaan ivm eventuele garantiemogelijkheden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens als ik NFSU2 speel an kan ie echt uren blijven draaien bij wijze van spreken maar gewoon als er weinig gebeurd loopt ie vast

Zal ik hem maarv terug sturen naar acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:08:
trouwens als ik NFSU2 speel an kan ie echt uren blijven draaien bij wijze van spreken maar gewoon als er weinig gebeurd loopt ie vast

Zal ik hem maarv terug sturen naar acer?
Op het eerste zicht, lijkt het mij iets te zijn met het powermanagement. Dat ie vastloopt als je proc van frequentie en zo..

EDIT: HAAAA!!

goed nieuws, na even zoeken op internet, kwam ik dit tegen:

LX.A8405.070 / Acer Aspire 1694WLMiB_256

-> Intel® Centrino™ Mobile met Intel® Pentium® M Processor 760 (2MB L2 Cache/ 2.0GHz/ 533MHz FSB), Microsoft® Windows® XP Home Edition, Intel® 915PM Chipset - Intel® PRO/Wireless 2200BG, 15.4" Acer CrystalBrite WXGA TFT Display, ATI Mobility™ Radeon® X700 met 256 MB PCIe, 1.024MB (2*512) DDR2, 100GB HDD, DVD-Dual Double Layer, 56Kbps Modem, 10/100/1000 LAN, WLAN 802.11g, 4-in-1 Card-Reader, AZB

ter vergelijking:

LX.A8405.023 / Aspire 1694WLMi_256

-> Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD (4200rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 256MB, AZB

en:

LX.A8405.071 / Aspire 1694WLMib_256

-> Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD (5400rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, Bluetooth, ATI X700 256MB

Lijkt mij op het eerste zicht dat de yyy.070 de Belgische variant is van de yyy.071 en dat Acer gewoon laat is met het updaten van zijn excel werkblad....

De 70 is bljkbaar wel duurder dan de 23, maar dat kan ook een goed teken zijn. Ben er niet 100% zeker van omdat er niet expliciet bijstaat dat het een 5400 rpm HDD is/zou moeten zijn, maar ik denk van wel...

Yippieee, België is ook weer voorzien!

Have Fun, mensen... :*)

[ Voor 71% gewijzigd door TetsuoShima op 11-10-2005 01:29 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
mensen, ik heb nou die realtek drivers draaien, het vervelende is alleen dat ik eerst aan het volume moet zitten voordat ik er uberhaupt geluid uit krijg??? iemand dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:37:
[...]

Dat JIJ het nut er niet van in ziet wil niet zeggen dat je geen antwoord op z`n vraag hoef te geven, ikzelf heb nl. ook mn iets snellere dekstop "uitgeleend voor onbepaalde tijd" en maak volledig gebruik van m`n laptop, ook om te gamen

@ BAMI

de x700 zal ongeveer presteren tussen de 9800pro en de 9800 XT in....tenminste ik had de 9800xt in m`n desk stop en die deed het nét ietsje beter... maar voor de de duidelijkheid, de x700 is een beste laptop vga-kaart; Ik kan Black & White 2 die net is uitgekomen op 1280x800 @ alles op high redelijk vloeiend ( 30+ - fps) spelen
bedankt voor je reactie, mooi ik wou net gaan vragen draait black and white 2 er soepel op,
mijn antwoord heb ik nu dank u!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
Nu heb ik nog een vraag voordat ik de laptop ga aanschaffen:

heeft de 1694 wel een digitale uitgang?
ik heb namelijk van creative de dtt3300 digital din aansluiting.
of moet ik hier nu weer een audigy extern bijkopen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
sharkzor schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:42:
mensen, ik heb nou die realtek drivers draaien, het vervelende is alleen dat ik eerst aan het volume moet zitten voordat ik er uberhaupt geluid uit krijg??? iemand dat ook?
1 keer gehad, verder gaat et altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TetsuoShima schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:40:
[...]

Op het eerste zicht, lijkt het mij iets te zijn met het powermanagement. Dat ie vastloopt als je proc van frequentie en zo..
ik heb alles al op max gezet en alles al minder maar niks werkt.
tis echt als de processor weinig hoeft te doen ofzo dan slaat ie vast in 1 uur nu al 5x |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
Waar kan ik het beste de laptop bestellen?
zijn er voorkeuren van winkel voor eventuele goede service etc.???

laat het me weten ik wil hem vandaag bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
ik las net in een ander acer topic iemand waarbij een of ander tooltje zn schijf voor een 5400rpm aangaf terwijl het een 4200rpm moet zijn.
nu staat er met dikke letters op mijn doos dat ik een 4200rpm heb, en volgens google heb ik dat ook (hd type nummer).
Maar... ik lees nu de seagate datasheet, staat er ergens in kleine lettertjes: actual spin speed is 5400rpm!!! oftewel, hij loopt op 5400rpm te zwoegen maar is zo traag dat ze het een 4200rpm noemen...
Dit vind ik op zn minst vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Wat een gezeik allemaal met die schijven. Wanneer gaat Acer nu eens duidelijkheid scheppen hierover?

Ik heb gister ook een 1692 besteld. Ik hoop natuurlijk ook dat ie met 5400 schijf is, maar zal wel niet :X

[ Voor 5% gewijzigd door RutgerLAN op 11-10-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kan het control panel van ATi niet meer openen. .Net Framework is geïnstalleerd, en het heeft ook gewerkt. Opnieuw installeren helpt niet.

Ook komt het icoontje van ATi niet meer rechtsonderin erbij te staan. De drivers doen het wel.

Iemand met de oplossing?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.