[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe i know, maar wil hem graag ophalen in eindhoven, is lekker in de buurt :D Zou je dan ook zo'n garantie afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44
Dan zou ik 'm gewoon bij een normale shop halen, die niet moeilijk doet over pixels.
Ik wil niet teveel reclame maken voor m'n werk maar die shops zijn er zeker (door heel NL).
Prijs van webshop + bezorgen + pixelgarantie is vaak hetzelfde als prijs van de shop om de hoek.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem eindelijk binnen :D Gewoon via een webshop gekocht. Helemaal in orde, en het is een lekker ding hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het trouwens handig om naar ntfs te converteren? ik bedoel heb je er iets aan, of merk je er helemaal niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde dan nog een keer meedelen dat het gevoel wanneer 'ie' dan eindelijk besteld is, geweldig is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan scrollen met de touchpad door je vinger aan de uiterst rechter zijde omhoog of omlaag te bewegen. Dit werkt allemaal leuk in IE, maar in FF werkt het bij mij niet. :? Hebben jullie dit ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:32:
Je kan scrollen met de touchpad door je vinger aan de uiterst rechter zijde omhoog of omlaag te bewegen. Dit werkt allemaal leuk in IE, maar in FF werkt het bij mij niet. :? Hebben jullie dit ook :?
Yep, ik heb net hetzelfde voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 13:34
Is het schadelijk voor de batterij om deze op te laden als hij nog niet volledig leeg is? En zit er ook een limiet op hoelang ik de batterij op kan laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:37
SmooK schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 01:15:
Is het schadelijk voor de batterij om deze op te laden als hij nog niet volledig leeg is? En zit er ook een limiet op hoelang ik de batterij op kan laden?
Je moet je batterij juist vaak bijladen.

Lees dit eens *klik*

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik ben ben ook al een maand of 2 een zeer te vreden gebruiker, maar wat ik nu heb:

vanochtend normaal de laptop opgestart. windows werkt goed, maar het lijkt wel of de F5 ingedrukt blijft. Als ik notepad open, krijg ik oneindig veel '9:18 6-9-2005' en als ik firefox open, refreshed oneindig.

Ik heb de F5 knop er al afgehaald, maar geen resultaat. Ik heb ook gescanned, het *lijkt* geen virus of spyware te zijn.

Iemand hier een idee van?

[ Voor 7% gewijzigd door dEUSdude op 06-09-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:33:
is het trouwens handig om naar ntfs te converteren? ik bedoel heb je er iets aan, of merk je er helemaal niks van?
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, de ene zegt dat ntfs beter is en de ander weer fat32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
goed, sta voor de keuze. 1692 of een nieuwe 1694 ?

Welke zou nu sneller zijn? een 1.7ghz met 5400rpm schijf of een 2ghz met 4200rpm?

Laptop zal gebruikt worden voor opleiding in school dus grafisch werkpaketten, photoshop, renderen enz....

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.7ghz met 5400rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 18:14
ik ben het daar met je eens, de HDD is bijna altijd de bottlenek van een systeem, echter
heb ik toch nog hoop dat de nieuwe 1694 een 5400 RPM schijfje krijgt.

als dit zo is dan ben ik de eerste die hem koopt ;-)

weet iemand al iets te vertellen of deze inmiddels al op de acer site te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat de toetsen rondom de K net iets hoger zitten als de rest. Nu krijg ik op mijn beeldscherm streepjes op de plaats waar de toetsen het hoogste zijn (linker en rechter kant van de toets). Nu werd me in de winkel verteld dat dit een of andere stof zou zijn die je vingers achterlaten op de toetsen. Het moest met poetsen weg gaan. Het gaat ook vrijwel helemaal weg, maar net niet helemaal. Nog iemand hetzelfde probleem, of het gevoel dat de toetsen hoger zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Heb toch gekozen voor de nieuwe 1694. Laptop moet 3j meegaan. Was zeer aan het twijfelen. Toekomstgericht gaat de 1694 denk ik langer mee dankzij zwaardere cpu, zwaardere gpu. Die hd is makkelijk te upgraden tov een processor.

vrijdag zou ik hem moeten hebben, dus ga dan wel fotootje of 2, 3 trekken en hier neerpatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Bij welke webshops kan je regelen wat voor garantie je erbij wilt voor de 1692 ? Want bij de goedkoopste webshops kan ik maar weinig vinden over garantie etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:24:
Ik heb het gevoel dat de toetsen rondom de K net iets hoger zitten als de rest....Nog iemand hetzelfde probleem, of het gevoel dat de toetsen hoger zitten?
Nope, nergens last van.
Dark0z schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:54:
Bij welke webshops kan je regelen wat voor garantie je erbij wilt voor de 1692 ? Want bij de goedkoopste webshops kan ik maar weinig vinden over garantie etc
Ik heb hem bij informatique gehaald. Daar kon je garantieuitbreiding tot 3 jaar kopen. Als ik zo dat boekje doorlees krijg ik echter het idee dat je dat garantie-uitbreiding-pakket overal mag aanschaffen, waar je laptop ook vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al vanaf het begin dat ik de laptop heb beetje last van crashes bij veel netwerk verkeer?
zowel WLAN als LAN.. bijvoorbeeld als ik bestanden van een paar gig kopieer van me ene pc naar me laptop..

Op een gegeven moment freezed hij gewoon.. geen bluescreen ofzo, maar hij kan gewoon niets meer.. muis beweegt niet meer.. helemaal niets..

meer mensen die hier last van hebben? of moet ik hem weer opsturen :/

of zal mijn hdd dan brak zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Laatst online: 11-09 13:34
Edmund schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:24:
Ik heb het gevoel dat de toetsen rondom de K net iets hoger zitten als de rest. Nu krijg ik op mijn beeldscherm streepjes op de plaats waar de toetsen het hoogste zijn (linker en rechter kant van de toets). Nu werd me in de winkel verteld dat dit een of andere stof zou zijn die je vingers achterlaten op de toetsen. Het moest met poetsen weg gaan. Het gaat ook vrijwel helemaal weg, maar net niet helemaal. Nog iemand hetzelfde probleem, of het gevoel dat de toetsen hoger zitten?
Bij mij zitten ze ook hoger, heb alleen geen last van strepen ofzo op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocona schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:08:
Heb toch gekozen voor de nieuwe 1694. Laptop moet 3j meegaan. Was zeer aan het twijfelen. Toekomstgericht gaat de 1694 denk ik langer mee dankzij zwaardere cpu, zwaardere gpu. Die hd is makkelijk te upgraden tov een processor.

vrijdag zou ik hem moeten hebben, dus ga dan wel fotootje of 2, 3 trekken en hier neerpatsen. :)
dan gaat de 1692 2,8 jaar mee en de 1694 3 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Laatst online: 09-09 15:20

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Hey

de Acer 1694WLMI_256 wordt geleverd met een 5400 RPM HD
dat zeiden ze bij de acer helpdesk :)

en deze Acer heeft ook gewoon bluetooth

de reden van dat de setups op de site nog fout zijn is omdat de acer officieel nog niet geleverd wordt, pas 9 september is die er echt en wordt het vrij gegeven ofzo 8)

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
oooooooh dat zou wel heel plezant zijn. 2ghz met 5400rpm schijf :9 Dan zou ik toch wel een top laptopje hebben voor relatief weinig geld. Mijne is bestelt, vrijdagavond heb ik hem :Y)

kan niet wachten tot ik hem heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hem formatteer en mn eigen xp installeer, maar wel die verborgen partitie behoud, dan kan ik toch altijd nog het originele systeem terugzetten via die restore cd's en die verborgen partitie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mn eigen xp pro erop gezet, met

http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/index.html

die driver voor mn x700, maar nu heb ik veel minder opties bij eigenschappen van mn videokaart, powerplay enz is allemaal weg :? Krijg ik dat alleen terug met de acer driver voor de ati?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Laatst online: 01-02 13:01
Heb de 1692 nu aantal weken. Echter krijg ik nu een mooie balk over mijn scherm. Deze scherm is ook aanwezig bij het opstarten dus ik dacht videokaart kapot. even langs een pcstore bij mij in de buurt gegaan lichtbalk kapot.

Word denk ik dus terug sturen naar acer. Vrij lastig als je je laptop dagelijks gebruikt op school, heb nu een nood oplossing bedacht door een klem boven op het beeldscherm te plaatsen waar de lichtbalk kapot is, dan werkt het namelijk perfect. Snap dus niet waarom het wel werkt als er beetje druk op staat. Misschien een losse kabel ofzo? Iemand ervaring?

En als ik mijn garantie ga gebruiken, iemand nog adviesen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde één beeldlijn is totaal zwart de andere geeft alleen geel!
Oplossing: Gebeld met Acer, e-mail terug gekregen afspraak gemaakt met UPS zelfde dag nog opgehaald (kostenloos). Nu nog hopen dat hij snel weer terug is.

• Rossi46
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:52:
Ik heb precies het zelfde één beeldlijn is totaal zwart de andere geeft alleen geel!
Oplossing: Gebeld met Acer, e-mail terug gekregen afspraak gemaakt met UPS zelfde dag nog opgehaald (kostenloos). Nu nog hopen dat hij snel weer terug is.
Laat even weten hoe lang het erover doet voordat je 'em terug krijgt. Ik heb (gelukkig) nog geen ervaring met de garantie van Acer en ben dan ook beniewd hoe lang je 'em kwijt bent.

• dEUSdude
  • Niet online
Het aanhouden van de tab die hardware-matig ingedrukt blijft. Dus ook ik moet helaas mijn laptoppie met UPS naar Acer sturen. Beetje jammer.

Maar goed, het 'probleem' is dat ik gelijk die WinXP home erafgegooid heb, en o.a. linux en WinXP Pro eropgezet heb. Is het een goed plan om die recovery-cd's van Acer te draaien en alles terugnaar normaal zetten?

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kammeraad van mij had ook zoon balk kapot. Vrijdag opgestuurd en dinsdag alweer terug. Het gaat dus lekker snel.

• Cocona
:( slecht nieuws gekregen, lappie zal maar 23 september geleverd kunnen worden ipv morgen :X

Kom ik dan toch wel beetje in de sh*t voor men studies, alhoewel dat ik denk dat die 2 dagen zonder laptop niet erg zullen zijn.

Zie hier wel de laatste dagen veel mensen met problemen met hun laptop. Zou bijna denken meer slechte ervaringen dan goede.

iemand zin om een poll te maken? ;)

Verwijderd

Cocona schreef op donderdag 08 september 2005 @ 11:52:
:( slecht nieuws gekregen, lappie zal maar 23 september geleverd kunnen worden ipv morgen :X

Kom ik dan toch wel beetje in de sh*t voor men studies, alhoewel dat ik denk dat die 2 dagen zonder laptop niet erg zullen zijn.

Zie hier wel de laatste dagen veel mensen met problemen met hun laptop. Zou bijna denken meer slechte ervaringen dan goede.

iemand zin om een poll te maken? ;)
Dat is meestal zo ;) omdat de mensen met slechte ervaringen het juist melden. IK heb bv nog niet gezegd dat mn laptop het gewoon zonder problemen doet :+ Want dat heeft niet zoveel zin om te zeggen.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Is het trouwens redelijk te doen om 'm aan een TV aan te sluiten (geen CRT of plasma, gewoon CRT) ?
Is de kwaliteit dan wel een beetje te pruimen ? Wat zijn de ervaringen hier ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• inTIMidate
  • Laatst online: 00:48
Heb via TV out al enkele films gekeken, ging prima!

• Rossi46
Xymox schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:35:
Is het trouwens redelijk te doen om 'm aan een TV aan te sluiten (geen CRT of plasma, gewoon CRT) ?
Is de kwaliteit dan wel een beetje te pruimen ? Wat zijn de ervaringen hier ?
Zelf nog niet gedaan. Maar het blijft natuurlijk gewoon S-video kwaliteit, geen SCART. Dus een DVD-speler is beter (maar niet altijd even makkelijk natuurlijk :))

Verwijderd

Net even San Andreas geinstalleerd, draait echt prima op 120x800 met very high detail en hoogste AA :D

Echt geweldig, dit had ik niet verwacht hoor :7

• Cocona
Toch nog goeie dingen aan de laptop :+

Verwijderd

Ik vind eigenlijk ook dat we zo eens de echt goede dingen van deze laptop mogen beklemtonen. ik was bijna overtuigd om binnenkort de acerAcer 1694WLMI_256 te gaan bestellen maar telkens lees ik terug dat er mensen problemen hebben met de kwaliteit van de componenten van hun laptop.
Dus willen jullie ook eens zeggen waarom deze laptop echt de beste keuze is.
Veel laptop voor je geld? en...

Verwijderd

veel laptop voor je geld.

daarmee zeg je alles wel :Y)

Verwijderd

Ik blijf steeds twijfelen tss Hp asus en acer

hp staat voor mij voor volledigheid HP Pavilion zd8290EA
ASus voor kwaliteit als ik de topics doorneem
en acer voor prijs kwaliteit volgens jullie.

Verwijderd

tja bij asus en hp krijg je voor je geld een stuk minder dan bij acer imo. Bij was de keuze dus snel gemaakt, alhoewel ik natuurlijk ook wel even getwijfeld heb :)

Verwijderd

Maar hp levert "volgens mij" heel degelijke complete laptops 17" 1GB ram 100 GB schijf (jammer genoeg 4200) alle mogelijke geheugenkaartjes passen erin zelf xd :-) en bluetooth ...

Verwijderd

dEUSdude schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:45:
Het aanhouden van de tab die hardware-matig ingedrukt blijft. Dus ook ik moet helaas mijn laptoppie met UPS naar Acer sturen. Beetje jammer.

Maar goed, het 'probleem' is dat ik gelijk die WinXP home erafgegooid heb, en o.a. linux en WinXP Pro eropgezet heb. Is het een goed plan om die recovery-cd's van Acer te draaien en alles terugnaar normaal zetten?
Ik heb mijn laptop (spijtig genoeg) al 2 maal moeten terug sturen. 1 keer omdat de dvd-drive niet fatsoenlijk werkte, en een 2de keer omdat er echt problemen waren met het moederbord. Gewoon pech gehad, maar nu werkt hij perfect. Ik ben er ongelijk blij mee!
Wat ik wil zegge, is dat er niets aan de hd was verandert toen ik de laptop terug kreeg van bij Acer. En ik had er ook Win Xp Home opgezet en de partities verandert. Je moet dus niet eerst Win XP Home er terug opzetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:11:
Maar hp levert "volgens mij" heel degelijke complete laptops 17" 1GB ram 100 GB schijf (jammer genoeg 4200) alle mogelijke geheugenkaartjes passen erin zelf xd :-) en bluetooth ...
ook incl de x700 en dat voor dezelfde prijs? Kan ik me haast niet voorstellen hoor....

Verwijderd

Zal ook even zowel een zowel positief als negatief berichtje plaatsen:

Eerst het slechte nieuws dan maar: Laptop geeft (nog steeds) blue-screen als ik zware grafische games speel. Ik speel bv BF 2 op 1024x786 alles op medium en na een minuut of 2 krijg ik een blue-screen en kan ik weer opnieuw opstarten. Dit is toch een resolutie waar de meesten van jullie dit spel vlekkenloos kunnen spelen toch??? Farcry had er eerst ook last van maar na verlagen van kwaliteitsinstellingen liep ie weer (redelijk) stabiel.

Zit te twijfelen of ik hem nu moet opsturen naar acer..eigenlijk wel want het is volgens mij een hardwarematig probleem (slechte koeling of iets dergelijks) Maar kan m'n laptop ook niet lang missen. Heb gelukkig wel aanvullende accidental damage- garantie dus dan krijgt die reparatie voorang.

Positief: Goede prestaties met grafische aplicaties. Fijn scherm voor films (hoog contrast) en redelijk makkelijk mee te slepen (heb nu een sumdex protection sleeve).
Mensen die twijfelen moeten hem gewoon kopen of ff wachten tot de vernieuwde 1694 uit is..
voor de rest is het een degelijke laptop!

• AOC
  • Niet online

AOC

Rossi46 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:35:
[...]

Zelf nog niet gedaan. Maar het blijft natuurlijk gewoon S-video kwaliteit, geen SCART. Dus een DVD-speler is beter (maar niet altijd even makkelijk natuurlijk :))
En als je nou van je tv-out naar tv een verloopje doet naar scart (dus van dat ronde stekkertje naar scart) ? ZOu dat uitmaken of blijft het kwaliteit dan hetzelfde ? Zo slecht vond ik svideo eigenlijk niet

Verwijderd

Zal ik ook eens positief zijn dan 8)
Mijn laptop werk vlekkeloos, ik ben geen gamer dus daar heb ik weinig ervaring mee. Ik heb San Andreas ff gespeeld om de graphics te checken, werkte perfect op max instellingen.

Verder vind ik het scherm heel mooi. De spiegeling heeft me nog geen moment geiriteerd (daar was ik vantevoren wel bang voor). De prestaties vind ik goed. Ik zit niet te kwijlen maar tis heel degelijk.

De behuizing komt degelijk op me over, ook mooi afgerond allemaal, ziet er mooi uit. Ik vind em vrij plat, wat ook altijd wel mooi is. Ook het widescreen is heel mooi met films en het werkt prettig.

Ik blijf er alleen bij dat ik em erg warm vind worden en hij word ook vrij snel heel warm. Mn hdd komt niet over de 45 C lijkt me geen probleem maar toch vind ik em erg warm worden.

Als laatste snap ik absoluut niet hoe mensen kunnen zeiken over de fan dattie zo'n herrie maakt.... Wat is herrie, je hoort em draaien, nogal logisch, het is mechanisch. En hard vind ik het al helemaal niet.

• Cocona
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:41:
Zal ook even zowel een zowel positief als negatief berichtje plaatsen:

Eerst het slechte nieuws dan maar: Laptop geeft (nog steeds) blue-screen als ik zware grafische games speel. Ik speel bv BF 2 op 1024x786 alles op medium en na een minuut of 2 krijg ik een blue-screen en kan ik weer opnieuw opstarten. Dit is toch een resolutie waar de meesten van jullie dit spel vlekkenloos kunnen spelen toch??? Farcry had er eerst ook last van maar na verlagen van kwaliteitsinstellingen liep ie weer (redelijk) stabiel.
Kan het niet opgelost worden met een patch voor BF van BF als die er zijn.

Der zijn der toch die content zijn van hun lappie :) hopelijk ik ook

Verwijderd

Rossi46 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 00:36:
[...]

Laat even weten hoe lang het erover doet voordat je 'em terug krijgt. Ik heb (gelukkig) nog geen ervaring met de garantie van Acer en ben dan ook beniewd hoe lang je 'em kwijt bent.
Ik ben erg positief over de reparatie service van Acer!

Mijn laptop is maandag middag (5 September) opgehaald door UPS, andere dag aangekomen in Duitsland bij Acer, vandaag (donderdag 8 September) bericht ontvangen dat hij gerepareerd en wel verzonden is via UPS. Dus hopelijk heb ik hem morgen weer in huis! 4 daagjes kun je niets van zeggen!

• Licko
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:50:
Net even San Andreas geinstalleerd, draait echt prima op 120x800 met very high detail en hoogste AA :D

Echt geweldig, dit had ik niet verwacht hoor :7
op die reso zal t wel draaien jah :D

heb m nu ook een tijdje en ben er erg tevreden over...scherm went snel, en wil niks anders meer :D

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Verwijderd

Cocona schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:14:
[...]

Kan het niet opgelost worden met een patch voor BF van BF als die er zijn.

Der zijn der toch die content zijn van hun lappie :) hopelijk ik ook
Het is bij meerdere games..en deze lopen allemaal vlekkenloos op mijn desktop met een 9600 pro dus daar kan het niet aan liggen. Heb ook de nieuwste catalyst geinstalleerd. Blijft crap..:(

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn de definitieve specs van de 1694_256 al bekend? Zoals ik lees heeft deze dus een 2.0 ghz proc, 80gig 5400rpm hd en maar 512mb ram? (nogal karig voor de prijs) Videokaart is een X700?

[ Voor 17% gewijzigd door Paquito op 10-09-2005 03:29 ]

• BAMI
Raven- schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 03:18:
Zijn de definitieve specs van de 1694_256 al bekend? Zoals ik lees heeft deze dus een 2.0 ghz proc, 80gig 5400rpm hd en maar 512mb ram? (nogal karig voor de prijs) Videokaart is een X700?
Lees eerst ff heel dit topic door!
dan zul je zien dat het andere specs zijn!

• Rossi46
Raven- schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 03:18:
Je haalt de "oude" en de nieuwe 1694 door elkaar.

Voor zover het nu bekend is zijn de specs: 2,0 ghz proc, 100gig 4200rpm, 1gb DDR2, X700 256MB
Over de HDD is nog wat discussie (niemand kan t eigenlijk geloven :)) maar bij alle webshops is toch echt 4200rpm...

Verwijderd

hey allemaal,

Heb net mijn 1692 en was van plan de bm driver te gaan planten maar nu vond ik de link maar deze werkte niet meer.

Heeft iemand deze nog of weet iemand een andere link?

bvd,
Robin

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

Hmm ik heb al heel wat uurtjes BF2 op mijn 1692 gespeeld, maar nog nooit een Bluescreen gezien. Werkt prima zowel 1024x768 als 800x600 (medium detail). Ik heb wel in de ATI display settings alles op 'performance' gezet.

Enige probleem dat ik heb, is dat bij het starten van een custom map BF2 crasht (na/tijdens verfiying client data)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Repeat schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:32:
heeft iemand hier een oplossing voor kunnen vinden? ik wil liever niet op ie over

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:20:
[...]

heeft iemand hier een oplossing voor kunnen vinden? ik wil liever niet op ie over
als ik gewoon op deze manier probeer te scrollen in FF verandert mn muisaanwijzer wel in zo'n scrollbalkje, er gebeurt verder alleen niks.....

• dEUSdude
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:36:
hey allemaal,

Heb net mijn 1692 en was van plan de bm driver te gaan planten maar nu vond ik de link maar deze werkte niet meer.

Heeft iemand deze nog of weet iemand een andere link?

bvd,
Robin
Kijk eens: ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_1690_ddr2/
Hier staan alle drivers, ook de BM.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:45:
[...]

als ik gewoon op deze manier probeer te scrollen in FF verandert mn muisaanwijzer wel in zo'n scrollbalkje, er gebeurt verder alleen niks.....
Je kan touchpad instellen als je op het 'grijze vlakje met de twee knopje dat soms een groen vlekje heeft'-pictogram ;) in de taakbalk klikt.
Ik heb de scrollbutton ingesteld dat hij het zelfde werkt als de pijltjes toetsen en dan kan je wel "scrollen" in FF, maar het werkt niet perfect, je kan bijv niet de toetsen ingedrukt houden...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 15:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:08
Rossi46 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:16:
[...]

Je haalt de "oude" en de nieuwe 1694 door elkaar.

Voor zover het nu bekend is zijn de specs: 2,0 ghz proc, 100gig 4200rpm, 1gb DDR2, X700 256MB
Over de HDD is nog wat discussie (niemand kan t eigenlijk geloven :)) maar bij alle webshops is toch echt 4200rpm...
Het wordt waarschijnlijk toch een 100Gig 5400rpm harddisk. Specificaties zijn hier te vinden.

Ik hoop dat ik hiermee wat mensen mee van dienst heb kunnen zijn en hun twijfels over het aanschaffen van de nieuwe 1694 WLMIB heb weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Waar halen die hun specificaties vandaan? Op welke gegevens bazeren ze zich? Voor zover ik weet staat op geen enkele acer site (be, nl) de nieuwe 1694.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Ik ben nu echt helemaal verward. Ik ga mijn laptopje over 1,5 week ofzo bestellen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Niet dat ik aan iets anders denk dan de 1692 WLMI, maar ik weet niet welk serienummer ik moet hebben.

Ik ga hem waarschijnlijk ophalen bij bestelacer.nl, maar die verkopen twee versies.

De LX.A6605.083 en de LX.A6605.168. De eerste staat op de acer site op dit moment, maar de tweede is degene die ze bij bestelacer op voorraad hebben. Wat is het precieze verschil nou tussen deze twee modellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
tim_heijt schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:03:
[...]

Het wordt waarschijnlijk toch een 100Gig 5400rpm harddisk. Specificaties zijn hier te vinden.

Ik hoop dat ik hiermee wat mensen mee van dienst heb kunnen zijn en hun twijfels over het aanschaffen van de nieuwe 1694 WLMIB heb weggenomen.
Ja bedankt Tim, lekker bron hoor...tjonge-jonge zeg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen met het firefox scroll probleem, hier een mogelijke oplossing:
ga naar http://www.synaptics.com/support/drive.cfm
download daar de nieuwste driver, na installatie en opniew opstarten werkte alles perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:19:
Beste mensen met het firefox scroll probleem, hier een mogelijke oplossing:
ga naar http://www.synaptics.com/support/drive.cfm
download daar de nieuwste driver, na installatie en opniew opstarten werkte alles perfect bij mij.
net geinstalleerd, werkt idd perfect :D tnx man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik kan zien wat voor USB bussen je hebt? Er behoren nml USB 2.0 bussen in te zitten alleen duwde ik laatst een 2.0 USB stick in de poort aan de voorkant van de laptop en toen kreeg ik de melding dat er een snel USB apparaat op een trage hub is aangesloten. Er zal toch geen USB 1.0 inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik wilde 'm bestellen bij Xoldes, echter kregen ze te horen van de leverancier (Acer) dat ze niet meer leverbaar zijn in de config die ik veronderstelde (100Gb 5400 HD). Het alternatief is voor hetzelfde geld een 100 Gb 4200 HD.

Wat belachelijk zeg, elke keer dat wisselen van configuraties.

Waar kan ik nu een 1692 krijgen MET 100Gb 5400 HD erin ?

ter info :

1692 met 5400rpm HD -> LX.A6605.083
1692 met 4200rpm HD -> LX.A6605.168

[ Voor 13% gewijzigd door Xymox op 12-09-2005 15:42 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:33:
Ik wilde 'm bestellen bij Xoldes, echter kregen ze te horen van de leverancier (Acer) dat ze niet meer leverbaar zijn in de config die ik veronderstelde (100Gb 5400 HD). Het alternatief is voor hetzelfde geld een 100 Gb 4200 HD.

Wat belachelijk zeg, elke keer dat wisselen van configuraties.

Waar kan ik nu een 1692 krijgen MET 100Gb 5400 HD erin ?
mediamarkt ofzo.

in de pricewatch staan genoeg winkels die ze ook nog met met 5400rpm hdd aanbieden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Aanbieden in pricewatch is wat anders dan daadwerkelijk de LX.A6605.083 op voorraad hebben. En zo te zien is er geen één meer die een voorraad heeft. En Acer levert ze zo te zien niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een dockingstation voor mij Aspire 1694. Iemand een id? Is de enige oplossing die Ezdock? die is namelijk 140 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:45:
Aanbieden in pricewatch is wat anders dan daadwerkelijk de LX.A6605.083 op voorraad hebben. En zo te zien is er geen één meer die een voorraad heeft. En Acer levert ze zo te zien niet meer...
ik heb er 1 van net een week oud :+ kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:39:
[...]

ik heb er 1 van net een week oud :+ kopen? :+
Nee, zonder gekheid.. ik wil de mijne (maand oud) wel gaan verkopen. Xymox check je mail :-) (van je website afgehaald)...

Zal ook even uitleggen waarom ik de mijne wil gaan verkopen.. Het apparaat is op zich heel aardig, en voldoet verder voor wat het is: een laptop. Ik ben dit jaar begonnen aan mijn studie Informatica, op de Universiteit Twente. Ik zit sindsdien op kamers op de campus hierzo, en had dus een computer nodig. Op zich leek het me wel handig voor de studie om een laptop, dus heb ik deze gekocht (deels met m'n ouders).

Nu vond ik vantevoren het scherm al aan de grote kant voor laptopgebruik, maar ik heb er toch voor gekozen aangezien ik het ook als desktop replacement ging gebruiken. Nu heeft de ervaring mij geleerd dat het scherm eigenlijk inderdaad te groot is voor mobiel gebruik. Het apparaat is m.i. groot en zwaar, en dus niet echt prettig om mee te nemen. Minpuntje voor mobiel gebruik.

Echter blijkt ook, dat ik voor mijn studie eigenlijk helemaal geen laptop nodig heb. Tijdens de hoorcollege's is aantekeningen op papier maken veel gemakkelijker, tijdens werkcollege's hetzelfde, en tijdens de practica zit ik in een practicumzaal met pc's waar alle voorzieningen ook voorhanden zijn...
Dit is natuurlijk een grove inschattingsfout geheel van mezelf.. ik Dacht dat een laptop wel handig zou zijn voor studie, maar het blijkt achteraf dus eigenlijk helemaal niet nodig te zijn.

Dus waar ik de dagen erna al snel voor koos, is om de laptop in m'n kamer te laten liggen.. dan hoefde ik die 3Kg niet mee te sjouwen, want ik had 'm toch eigenlijk niet nodig. Ik gebruik m'n laptop dus eigenlijk alleen op m'n kamer... als desktop replacement.

En dat is dus ook niet echt prettig werken. Omdat werken op een laptop alleen als erg rsi-bevordelijk is, heb ik een standaard gemaakt waarmee het scherm ongeveer op ooghoogte komt, en een losse muis en toetsenbord aangesloten. Werkt op zich wel prima... maar toch werkt een desktop veel prettiger:
• Het scherm is veel kleiner dan van een gewone desktop (ja ik weet dat dit tegenspreekt met dat het voor mobiel gebruik weer te groot was)
• De geluidskaart is verschrikkelijk slecht
• Estetisch opzicht: het ziet er gewoon niet uit....al die wirwar van kabels aan de zijkant.

Maja, kan nu zo ff niks meer verzinnen maar ik vind het gewoon niet zo prettig werken als desktop replacement. Waar het dus eigenlijk op neerkomt.. is dat ik het ding niet "mobiel" genoeg vind om mee te gaan sjouwen naar school, en dat ik het niet prettig vind werken als desktop. Duss.... ga ik liever overstappen op een échte desktop.

Ik heb Xymox een mailtje gestuurd voor een eventuele overdracht (ik heb je mailadres van je website, als dit niet klopt kun je contact met me opnemen via m'n adres in m'n profiel). Mocht deze niet geïnteresseerd zijn dan gooi ik hem op marktplaats. Mocht dat niet lukken, dan V&A. (Op marktplaats zijn de mensen meestal niet zo computer-minded dus vang ik er waarschijnlijk meer voor dan op tweakers.net).

Hoop dat jullie m'n verhaal een beetje begrijpen... Ik hoef natuurlijk geen verantwoording af te leggen om het ding te verkopen, maar toch.

[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 13-09-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

@HyperioN

In iedergeval bedankt voor het aanbod, echter heb ik besloten nu de 1692 niet zo makkelijk meer te krijgen is MET een 100Gb 5400rpm HD erin om maar een stapje hoger te gaan. Ik heb dus gisteren een 1694 besteld (deze heeft 100Gb 5400 rpm en tevens een 2Ghz CPU).

Woensdag kan ik 'm afhalen...

Ik ben wel benieuwd wat je op marktplaats kan vangen voor je 1692 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
HyperioN. schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:02:
[...]

Nee, zonder gekheid.. ik wil de mijne (maand oud) wel gaan verkopen. Xymox check je mail :-) (van je website afgehaald)...

Zal ook even uitleggen waarom ik de mijne wil gaan verkopen.. Het apparaat is op zich heel aardig, en voldoet verder voor wat het is: een laptop. Ik ben dit jaar begonnen aan mijn studie Informatica, op de Universiteit Twente. Ik zit sindsdien op kamers op de campus hierzo, en had dus een computer nodig. Op zich leek het me wel handig voor de studie om een laptop, dus heb ik deze gekocht (deels met m'n ouders).

Nu vond ik vantevoren het scherm al aan de grote kant voor laptopgebruik, maar ik heb er toch voor gekozen aangezien ik het ook als desktop replacement ging gebruiken. Nu heeft de ervaring mij geleerd dat het scherm eigenlijk inderdaad te groot is voor mobiel gebruik. Het apparaat is m.i. groot en zwaar, en dus niet echt prettig om mee te nemen. Minpuntje voor mobiel gebruik.

Echter blijkt ook, dat ik voor mijn studie eigenlijk helemaal geen laptop nodig heb. Tijdens de hoorcollege's is aantekeningen op papier maken veel gemakkelijker, tijdens werkcollege's hetzelfde, en tijdens de practica zit ik in een practicumzaal met pc's waar alle voorzieningen ook voorhanden zijn...
Dit is natuurlijk een grove inschattingsfout geheel van mezelf.. ik Dacht dat een laptop wel handig zou zijn voor studie, maar het blijkt achteraf dus eigenlijk helemaal niet nodig te zijn.

Dus waar ik de dagen erna al snel voor koos, is om de laptop in m'n kamer te laten liggen.. dan hoefde ik die 3Kg niet mee te sjouwen, want ik had 'm toch eigenlijk niet nodig. Ik gebruik m'n laptop dus eigenlijk alleen op m'n kamer... als desktop replacement.

En dat is dus ook niet echt prettig werken. Omdat werken op een laptop alleen als erg rsi-bevordelijk is, heb ik een standaard gemaakt waarmee het scherm ongeveer op ooghoogte komt, en een losse muis en toetsenbord aangesloten. Werkt op zich wel prima... maar toch werkt een desktop veel prettiger:
• Het scherm is veel kleiner dan van een gewone desktop (ja ik weet dat dit tegenspreekt met dat het voor mobiel gebruik weer te groot was)
• De geluidskaart is verschrikkelijk slecht
• Estetisch opzicht: het ziet er gewoon niet uit....al die wirwar van kabels aan de zijkant.

Maja, kan nu zo ff niks meer verzinnen maar ik vind het gewoon niet zo prettig werken als desktop replacement. Waar het dus eigenlijk op neerkomt.. is dat ik het ding niet "mobiel" genoeg vind om mee te gaan sjouwen naar school, en dat ik het niet prettig vind werken als desktop. Duss.... ga ik liever overstappen op een échte desktop.

Ik heb Xymox een mailtje gestuurd voor een eventuele overdracht (ik heb je mailadres van je website, als dit niet klopt kun je contact met me opnemen via m'n adres in m'n profiel). Mocht deze niet geïnteresseerd zijn dan gooi ik hem op marktplaats. Mocht dat niet lukken, dan V&A. (Op marktplaats zijn de mensen meestal niet zo computer-minded dus vang ik er waarschijnlijk meer voor dan op tweakers.net).

Hoop dat jullie m'n verhaal een beetje begrijpen... Ik hoef natuurlijk geen verantwoording af te leggen om het ding te verkopen, maar toch.
Wat wil je er voor hebben?
ik heb misschien wel intresse.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
BAMI schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:54:
[...]

Wat wil je er voor hebben?
ik heb misschien wel intresse.

Gr.
Aub. contact opnemen via mail of msn, zie profiel. GoT is niet bedoeld voor onderhandelingen over verkopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Rossi46

tim_heijt

Rossi46

Ja bedankt Tim, lekker bron hoor...tjonge-jonge zeg... 8)7
Xymox

Ik heb dus gisteren een 1694 besteld (deze heeft 100Gb 5400 rpm en tevens een 2Ghz CPU).
8)7 Ik heb inmiddels een mail naar acer verstuurd, want hier word ik niks wijzer. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 13-09-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
dik inorde, dan wordt er eindelijk duidelijkheid geschept over dit knelpunt.

nog 10 dagen en kan pronken met mijn nieuwe 1694 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Voor een nieuwe opleiding heb ik een laptop nodig die veel foto en videobewerking moet doen. Na lang zoeken kwam ik op de acer 1692 uit. Ik wil hem graag in de buurt kopen en kwam bij Norrod uit. Vanmiddag was daar maar ze konden mij geen 1692 meer verschaffen omdat die niet meer leverbaar zou zijn. Maar de nieuwe 1692 zou volgende week weer leverbaar zijn. Mijn vraag is: komt er een wezenlijk nieuwe 1692 uit of wordt hier de 1692 mee bedoelt die alleen een langzamere harde schijf bezit?

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:53

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik denk zelf dat de nieuwe 1692 voorzien zijn van een 4200rpm HD, snappen doe ik het niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja op de site van acer.be vind ge op de prijslijst wel een HD van 4200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
idd, kijk maar:

- Aspire 1692WLMi, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.7GHz(Dothan 740/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 100GB HDD (5400rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11b/g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 128MB, AZB
LX.A6605.068

- Aspire 1692WLMi, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.7GHz(Dothan 740/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 100GB HDD (4200rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11b/g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 128MB, AZB
LX.A6605.167

- Aspire 1694WLMi_256, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD (4200rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 256MB, AZB
LX.A8405.023

Tussen die 2 1692 zitten er geen verschillen lijkt me behalve die hd

Edit: komt dus van de belgische acer site

[ Voor 4% gewijzigd door Cocona op 13-09-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

ter aanvulling op het bovenstaande :

- Aspire 1694WLMi_256, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD (5400rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, Bluetooth, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 256MB, AZB
LX.A8405.071

Deze heb ik besteld bij Xoldes (Reeuwijk), € 1426 !

[ Voor 4% gewijzigd door Xymox op 13-09-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Jongens ik wil ook een laptop gaan kopen. Ik heb al wat aardig gelezen. Ik zit dus ook te twijfelen tussen de 1692 en de 5024. Ik weet dat de 1692 veel beter is + het voordeel heeft dat ik geen extra geheugen + HDD hoef te kopen. Maar ik zit alleen met de kwestie 64-bit. Hoe lang gaat het duren voordat we niks meer aan 32-bit hebben? Want ik wil niet eerst een 32-bit kopen en straks me laptop kunnen verkopen omdat alles 64-bit is geworden. Hoe lang duurt het dat 64-bit echt aanslaat?
Want anders denk ik liever om voor de 5024 te gaan. Ik vind het beide echt goede laptops voor een super prijs.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Coolmaster schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:27:
Jongens ik wil ook een laptop gaan kopen. Ik heb al wat aardig gelezen. Ik zit dus ook te twijfelen tussen de 1692 en de 5024. Ik weet dat de 1692 veel beter is + het voordeel heeft dat ik geen extra geheugen + HDD hoef te kopen. Maar ik zit alleen met de kwestie 64-bit. Hoe lang gaat het duren voordat we niks meer aan 32-bit hebben? Want ik wil niet eerst een 32-bit kopen en straks me laptop kunnen verkopen omdat alles 64-bit is geworden. Hoe lang duurt het dat 64-bit echt aanslaat?
Want anders denk ik liever om voor de 5024 te gaan. Ik vind het beide echt goede laptops voor een super prijs.
Dat weet natuurlijk niemand... B)

Ik ben van mening dat dat nog een tijd zal duren omdat de voordelen van 64-bit nog helemaal niet te halen zijn met de huidige technische specs. Althans, dat heb ik op tweakers vernomen. Weet er zelf ook niet alles van. Als mensen mijn mening willen aanvullen, bevestigen of juist ontkrachten, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

64 bit hoef je je nu echt nog niet druk om te maken.

Ik heb overigens een 1692 met 5400rpm hdd:

LX.A6605.083

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel redelijk zeker dat wel nog een 4 jaar gerust mogen zijn met onze 32Bit systemen. Ik denk dit omdat windows vista nog uitkomt in 32bit en eveneens in 64bit versie. Dusja denk dat software ontwerpers zich wel nog een tijdje zullen buigen over 32bit en dan volledig gaan overstappen op 64bit.
En ik denk dat de levensduur van een besturingssysteem wel gemiddeld rond de 4 jaar bedraagt voordat microsoft het niet meer ondersteunt qua service packs enzo.
Ik denk niet da ze volgend jaar al zouden overstappen op 64bit, zoiezo zou dit niet slim zijn. Er zijn veel te veel bedrijven die nog niet op 64bit werken, veel gezinnen. Ze zouden te veel inkomsten verliezen om te snel volledig over te stappen. Trouwens moeten software ontwikkelaars niet in zitten met het schrijven van 32bit software aangezien dit ook werkt op 64bit systemen.
En aangezien een laptop qua snelheid toch een 2 a 3 jaar meegaat, vind ik het nog verantwoord om nu nog een degelijk 32bit systeem te kopen
Nuja dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:46:
Weet iemand waar ik kan zien wat voor USB bussen je hebt? Er behoren nml USB 2.0 bussen in te zitten alleen duwde ik laatst een 2.0 USB stick in de poort aan de voorkant van de laptop en toen kreeg ik de melding dat er een snel USB apparaat op een trage hub is aangesloten. Er zal toch geen USB 1.0 inzitten?
He, ik heb dit probleem ook. Hij zeikt dat ik een USB 2.0 device aansluit op een trage USB poort. Dit zou suggereren dat ik verkeerde drivers voor de USB ports heb gebruikt. Maar ik gebruik gewoon de intel chipset drivers van de originele Acer CD.

Ik heb een 1692WMLi trouwens.

En als antwoord op jouw vraag: Eigenschappen van Deze Computer, tabblad Hardware, Device Manager. Daar kun je zien welke devices hoe zijn gekoppeld, en daar zie je ook je USB hubs (ports).

Vaag genoeg heb ik daar een 5-tal aan USB hubs staan, te weten: "Intel(R) 82801FB/FBM USB Universal Host Controller - 2658", en zo ook - 2659, 265A, 265B, en als laatste "... USB2 Enhanced Host Controller - 265C". Daar weer onder staat 5 keer "USB Root Hub", deze zijn bijbehorend aan bovenstaande.

Hoedanook, dit lijkt mij niet echt de bedoeling. Logisch zou wezen als daar gewoon 3 dingen stonden, aangezien ik ook 3 USB aansluitingen op de notebook heb.

Mijn vraag dus eigenlijk: Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe los ik het op zodat mijn poorten gewoon 2.0 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dat USB probleem

Hopelijk hebben ze ons niet bedrogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Hoe lang zou je dan met de acer 1692WLMI kunnen doen voordat je er niks meer wat aan hebt?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Coolmaster schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:50:
Hoe lang zou je dan met de acer 1692WLMI kunnen doen voordat je er niks meer wat aan hebt?
Ja lang dus, voor de rest merk je 't vanzelf wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Coolmaster schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:27:
Voordat 64-bit een groter marktaandeel gaat hebben dan 32-bit (en dan niet alleen de CPU's, maar ook de software) zijn we denk ik wel zeker 4 jaar verder. Er is nog maar heel weinig software in 64-bit, en Windows Vista is zelfs ook nog vooral 32-bit. Die komt ook wel uit in 64-bit maar 32-bit blijft toch mainstream.
Het zal in ieder geval niet je 32-bits processor zijn waarmee je niet meer meekunt. Eerder de snelheid sowieso van de cpu (1.73GHz), maar dat zit eigenlijk ook wel goed. Met die 1024MB RAM kun je ook nog wel een tijdje vooruit, en de x700 ook nog wel mits je niet de allernieuwste spellen wilt spelen (daarvoor moet je geen laptop kopen).

Voor degene die geïnteresseerd is: http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/20058.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Xymox schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:08:
ter aanvulling op het bovenstaande :

- Aspire 1694WLMi_256, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD (5400rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, Bluetooth, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 256MB, AZB
LX.A8405.071

Deze heb ik besteld bij Xoldes (Reeuwijk), € 1426 !
Hoe kan dat nu? ik haalde die gegevens rechstreeks van de prijslijst van Acer.be zelf, datum 13 september. Daar wordt totaal niets vermeld van een 5400rpm schijf. De enige manier om te weten hoe het nu echt zit met die hd van de 1694 is het opzoeken van typenummer en naar de fabrikant van de hd surfen en zoeken. Dan pas zal er geen verwarring meer zijn.

aaah k*t :( op de NL site staat er een ander type van de nieuwe, belgische heeft dus een 4200rpm en de nederlandse een 5400. Ongelooflijk stom!!!! :( |:( zeer frustrerend

[ Voor 10% gewijzigd door Cocona op 13-09-2005 23:22 ]

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ja, ik moet zeggen dat het op deze manier wel erg onduidelijk wordt voor de consument. Je moet erg goed opletten wat de exacte specs zijn en typenummers goed met elkaar vergelijken voordat je tot koop overgaat.Maar dan moet je uiteraard wel weten dat dit speelt, een koper die niet hiermee bekend is kan ongewild en onwetend een versie kopen en daar achteraf wel spijt van krijgen.

Verwijderd

Wat voor tas hebben jullie erbij ? :)

Ik zoek er eigenlijk eentje met ook nog ruimte voor mn boeken of wat papieren en aantekeningen ed, en geen rugzak model, en uiteraard een beetje modern/vlot :P tips?

• Paquito
  • Niet online

• HyperioN
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:51:
Wat voor tas hebben jullie erbij ? :)

Ik zoek er eigenlijk eentje met ook nog ruimte voor mn boeken of wat papieren en aantekeningen ed, en geen rugzak model, en uiteraard een beetje modern/vlot :P tips?
Dicota Pep.up Black:
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00027LF1O.03.LZZZZZZZ.jpg

Kostte 50 euro bij 4launch.nl. Zit nog een beetje te denken wat ik daar mee moet doen... als ik m'n laptop verkocht heb, heb ik er niet meer zoveel aan, maar weet niet of ik er nog wat mee kan. Misschien bewaar ik 'm voor later, als ik weer wel een laptop wil 8)7

Verwijderd

ik heb ook dicota alleen dan de pep.up bruin

kheb geen ervaring met laptoptassen maar ik vind m beetje groot en onhandig..
andere die er ook zo over denken of zijn dat laptoptassen in het algemeen?

zitten wel hoop vakjes in! en je laptop wordt wel goed beschermt

Verwijderd

Ik heb zojuist de Acer Aspire 1694 WLMib Besteld bij PC Megastore voor €1469,-
Ik heb zelf goede ervaring met PC Megastore vandaar.
Ze het is idd de 100GB 5400 rpm variant en dat is wel een heel pluspunt denk ik
Ik zal hem meteen testen als ie binne is en dan ff kleine review geven

Verwijderd

Ik heb een rugzak gekocht van Hedgren met een laptop compartiment.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.