[Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:51:
Wat voor tas hebben jullie erbij ? :)

Ik zoek er eigenlijk eentje met ook nog ruimte voor mn boeken of wat papieren en aantekeningen ed, en geen rugzak model, en uiteraard een beetje modern/vlot :P tips?
Ik heb bij mediamarkt een CaseLogic zwart/grijze 15.4" compatible tas gekocht voor ongeveer 45 pleuro. Lijkt beetje op een briefcase. Zakelijk en toch trendy. Gesp om aan je schouder te hangen (handig want in je hand dragen word je ook gauw moe van). Naast mijn laptop en lader kan ik er nog iets van 3 boeken in doen, muis en spulletjes zoals agenda, pennen, etc. Er kan wel meer in, maar dan wordt het allemaal krap en moet je gaan aanduwen. En dat is ook weer niet de bedoeling.

Maar een rugtas is ook wel handig, alleen die dingen zien er belachelijk uit als je ze draagt. Maar ja, dan kun je echt vanalles meenemen. Hangt er dus beetje van af hoeveel schoolspullen je meeneemt naast je laptop en hoe belachelijk of cool je erbij wil lopen. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
JEEJ
Ik zie dat we aan de 500 posts zitten.
Tijd voor een nieuw topic! _o_

Maar uuhm. Ik ben bezig met het maken, maar volg het topic niet verschrikkelijk goed meer. Help anyone? Hij moet wel up-to-date zijn natuurlijk met drivers, FAQ etc etc.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heb vandaag ook een 1694 besteld + 3 jaar service en een samsonite backpack .

400 Series Inventure - ICT Backpack 39 Grey €49,-
Afbeeldingslocatie: http://www.lowcost-computers.co.uk/images/400-backpack-350.jpg

- Aspire 1694WLMi_256, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD (5400rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, Bluetooth, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 256MB, AZB
LX.A8405.071

[ Voor 92% gewijzigd door Tranzy op 14-09-2005 20:00 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Verwijderd

Ik vraag me toch nog steeds af hoe dat zit met die USB bussen, ik krijg nog steeds de melding dat ik een snel USB apparaat aansluit op een trage HUB, dat lijkt me toch niet de bedoeling. Nog meer mensen hier problemen mee? Ik ben benieuwd....

Verwijderd

Het kan zijn dat je geen SP1 of hoger hebt
Als ik me Desktop opnieuw installer en met USB 2.0 drivers wil instaleren geeft ie ook aan dat ik eerst MS service pack 1 of hoger moet hebben geinstalleerd.
En ik weet wel dat als je een usb2.0 apparaat op 1.0/1.1 aansluit dat je dus die fout krijgt
Ik zou zeggen probeer SP1 te instaleeren of je usb2.0 drivers

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:48:
JEEJ

Maar uuhm. Ik ben bezig met het maken, maar volg het topic niet verschrikkelijk goed meer. Help anyone? Hij moet wel up-to-date zijn natuurlijk met drivers, FAQ etc etc.
Allesinds de nieuwe modellen vermelden ;) mss zowel belgische en nederlandse(verschillen met die harde schijven, serienummers...)

- nieuwste drivers voor 1690 met ddr2: http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html

- nieuwste drivers voor 1690 met ddr: http://support.acer-euro....notebook/as_1690_ddr.html

Wil gerust enkele foto's maken voor in topicstart, maar aangezien ik hem nog niet heb.... ;)

Dat scrollprobleem met firefox: http://www.synaptics.com/support/drive.cfm en nieuwste drivers downloaden

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:48:
JEEJ

dan heb je toch nog 500 posts te gaan :?

en over die tas, ik wil hem eigenlijk wel in een winkel kopen, zodat ik een beetje kan zien hoe groot ie is en hoe de indeling is. Maar in de winkels vind ik alleen lame modellen :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 21:59 ]

• Rogier
  • Laatst online: 11-09 09:17
Cocona schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:51:
[...]

Allesinds de nieuwe modellen vermelden ;) mss zowel belgische en nederlandse(verschillen met die harde schijven, serienummers...)

- nieuwste drivers voor 1690 met ddr2: http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html

- nieuwste drivers voor 1690 met ddr: http://support.acer-euro....notebook/as_1690_ddr.html

Wil gerust enkele foto's maken voor in topicstart, maar aangezien ik hem nog niet heb.... ;)

Dat scrollprobleem met firefox: http://www.synaptics.com/support/drive.cfm en nieuwste drivers downloaden
die drivers op de acer site zijn niet de nieuwste...helaas... ik heb mijn laptop (zie TS post (8> ) net voorzien van de laatste intel drivers en die zijn toch echt nieuwer!

• Rogier
Weet iemand overigens of je ongestraft je 512 MB ddr1 geheugen kan vervangen door 1GB ddr2? Ik heb dus de 1694WLMi...

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Gisteren mijn 1694 (1Gb DDR2 en 5400rpm HD) opgehaald.

Ik ben zeer onder de indruk. Het beeld is erg helder en scherp. De spiegeling zoals hier al eerder gemeld valt reuze mee.

De laptop wordt eerst compleet automatisch geinstalleerd en geconfigureerd zodra je 'm voor het eerst aanzet en kost zo'n 15-20 minuten. Sommige applicaties heb ik trouwens meteen weer eraf gegooid.

Het is een rap apparaat, erg stil en de afwerking komt degelijk over.
Ik had binnen notime een draadloze verbinding met mijn modem/router die helemaal op zolder staat weggemoffeld en volgens de informatie zelfs op volle 54Mbps "zeer goed" is. Wat me trouwens opviel dat er 8 draadloze netwerken gevonden werden in de buurt, allemaal wel goed beveiligd.

Mijn favoriete spel, Day of Defeat even getest en loopt perfect. Kan ook niet anders, een HL1 engine op een machine met deze specs. Aangezien dat spel niet 1280*800 (breedbeeld) ondersteunt heb ik in de ATI settings aangegeven dat een native resolutie niet opgerekt wordt en dat geeft een kwalitatief beter beeld. Gelukkig komt Day of defeat:Source over een kleine twee weekjes uit en die draait wel op 1280*800 !

Ik zal in de komende tijd alle drivers eens langslopen om te zien of daar relevante updates voor zijn (ik ben een update freak) en dat in de huidige setup doen. Ik ben toch van plan om de harddisk een complete format en conversie naar NTFS en een complete installatie van een schone WindowsXP.
In iedergeval heb ik reeds de nieuwste ATI driver geinstalleerd (5.8 mobile) zonder problemen.

Aangezien ik wil gaan videobewerken moet ik een verloopstekkertje zien te ritselen voor mijn firewire kabel. Er zit namelijk een kleine aansluiting op de laptop (4 pins?) en op mijn vaste PC een grote aansluiting (6 pins). Hierdoor passen mijn kabels niet. Weet iemand of dat überhaupt bestaat, zo'n verloopstekker 6->4 pins ?

Ook even in het BIOS gekeken (bij boot F2 drukken). Wat mij opviel is dat er zeer weinig in te stellen is in vergelijk met de standaard BIOS'en in PC's. Zitten er verborgen schermen in of is dat alles ? Men had het over het instellen van het Acer bootscherm, maar kan niets daarvan vinden. Ook geen info over harddisks, CPU en geheugen. iemand enig idee ?

Maargoed, na de aantal uurtjes die ik gisteravond heb doorgebracht met deze bak moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben.

[ Voor 21% gewijzigd door Xymox op 15-09-2005 07:43 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Rogier
Xymox schreef op donderdag 15 september 2005 @ 07:35:
gefeliciteerd ;)

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je met een mooie schone installatie een hoop zooi eraf gooit van Acer. Een heleboel van die programma's heb je gewoon niet nodig. Zelf heb ik alleen het power management programma draaien van Acer.

• Cocona

Ik ben zeer onder de indruk. Het beeld is erg helder en scherp. De spiegeling zoals hier al eerder gemeld valt reuze mee.

...
Geen zin om een paar foto's te knallen? Kunnen ze dan eventueel ook gebruiken als we een nieuw deel maken voor in de topicstart. Is maar een id ;)

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Cocona schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:32:
[...]

Geen zin om een paar foto's te knallen? Kunnen ze dan eventueel ook gebruiken als we een nieuw deel maken voor in de topicstart. Is maar een id ;)
Welja, ik zal mijn best doen voor een paar kiekjes !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

.....

Aangezien ik wil gaan videobewerken moet ik een verloopstekkertje zien te ritselen voor mijn firewire kabel. Er zit namelijk een kleine aansluiting op de laptop (4 pins?) en op mijn vaste PC een grote aansluiting (6 pins). Hierdoor passen mijn kabels niet. Weet iemand of dat überhaupt bestaat, zo'n verloopstekker 6->4 pins ?

.....
Van die FireWire stekkertjes zijn er verschillende versies... aangezien op mijn digicam een kleine aansluiting zit en op normale pc's zo'n grote (die werd meegelverd met de camera) moest ik er dus een van "klein --> klein" voor mijn laptop hebben, die kostte zo'n 6,50...

kijk anders ff bij de media markt, daar hadden ze er ook verschillende (groot->klein / groot->groot / klein->klein)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 10:03 ]

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 18:14

De laptop wordt eerst compleet automatisch geinstalleerd en geconfigureerd zodra je 'm voor het eerst aanzet en kost zo'n 15-20 minuten. Sommige applicaties heb ik trouwens meteen weer eraf gegooid.

Het is een rap apparaat, erg stil en de afwerking komt degelijk over.
Ik had binnen notime een draadloze verbinding met mijn modem/router die helemaal op zolder staat weggemoffeld en volgens de informatie zelfs op volle 54Mbps "zeer goed" is. Wat me trouwens opviel dat er 8 draadloze netwerken gevonden werden in de buurt, allemaal wel goed beveiligd.

Mijn favoriete spel, Day of Defeat even getest en loopt perfect. Kan ook niet anders, een HL1 engine op een machine met deze specs. Aangezien dat spel niet 1280*800 (breedbeeld) ondersteunt heb ik in de ATI settings aangegeven dat een native resolutie niet opgerekt wordt en dat geeft een kwalitatief beter beeld. Gelukkig komt Day of defeat:Source over een kleine twee weekjes uit en die draait wel op 1280*800 !

Ik zal in de komende tijd alle drivers eens langslopen om te zien of daar relevante updates voor zijn (ik ben een update freak) en dat in de huidige setup doen. Ik ben toch van plan om de harddisk een complete format en conversie naar NTFS en een complete installatie van een schone WindowsXP.
In iedergeval heb ik reeds de nieuwste ATI driver geinstalleerd (5.8 mobile) zonder problemen.

Ook even in het BIOS gekeken (bij boot F2 drukken). Wat mij opviel is dat er zeer weinig in te stellen is in vergelijk met de standaard BIOS'en in PC's. Zitten er verborgen schermen in of is dat alles ? Men had het over het instellen van het Acer bootscherm, maar kan niets daarvan vinden. Ook geen info over harddisks, CPU en geheugen. iemand enig idee ?

Maargoed, na de aantal uurtjes die ik gisteravond heb doorgebracht met deze bak moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben.
welke type heb je nu?

LX.A8405.071 deze? zo ja dan ga ik hem bestellen bij beat-it

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

BAMI schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:56:
[...]
welke type heb je nu?

LX.A8405.071 deze? zo ja dan ga ik hem bestellen bij beat-it
Inderdaad heb ik een 1694 met dat SN.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mail naar Acer:
Geachte Heer/Mevrouw,

Heeft de nieuwe Acer Asp1694WLMib_256 Cent2000 1024MB 100GBQW (
LX.A8405.071) een 100GB 5400RPM
of 4200 RPM hd aan boord?

Met vriendelijke groet,
Reply van Acer:
Geachte heer,

Dit is 5400rpm.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Nederland

Europalaan 89
5232 BC s-'Hertogenbosch
Phone: +31(0)73-645 96 45
Telefax: +31(0)73-645 96 93
E-Mail: Benelux@acer-euro.com
http://www.acer.nl/www.acer.be

• Cocona
Toch blijf ik het stom vinden en totaal onlogisch. Waarom steken ze nu in Nederland een 5400rpm schijf en in België een 4200rpm?? Niet kwalijk bedoelt é

Om eerlijk te zijn begrijp ik daar nu wel niet zo zeer het nut van :? 8)7 |:(

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Iemand enig idee hoe ik beeld krijg op een TV via de SVIDEO uitgang ?

Ik heb wat gerommeld met de ATI display settings, maar krijg geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb oook de 1692 aangekocht vandaag en de eerste indrukken zijn meer dan positief.

Product op zich is gewoon heel puik. Snel, krachtig, prachtig scherm, interessante power saving settings (heb niet zoveel ervaring met andere laptops maar ik vind het in ieder geval heerlijk). Half-Life 2 draait met alles op het hoogste erg vlot, FEAR draait ie zelfs relatief goed... Op het eerste zicht niets om over te klagen dus. Voldoet zowel aan men eisen voor thuis gebruik/entertainment en voor school waardoor ik het een heel veelzijdig apperaat vind.

1400 euro voor al dit goeds... Heel sterk.

Nu hopen dat hij ook op lange termijn zichzelf kan bewijzen.

EDIT: Minpuntje vind ik dat hij geleverd wordt met 2 FAT32 partities. Vreemde keuze om nog FAT32 te gebruiken imo. Najah XP Pro moet er toch op dus maakt niet veel uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik moet zeggen dat de initiele installatie van Acer (OS, software etc) redelijk schoon is. Niet al te veel rommel die je in de weg zit. Ik heb notebooks (en zelfs vaste PC's) gezien waar erg irritante toolbars, logo's en zogenaamde handige tools standaard geinstalleerd worden waar je niet makkelijk van af komt zonder het systeem kreupel te maken.

Ik heb zonder problemen vrijwel alles simpel kunnen deinstalleren, partitioneren en kunnen instellen en zo een setup te krijgen naar mijn smaak. Vooralsnog zie ik geen reden om een complete herinstallatie van Windows te doen.

Verder vraag ik mij af welke (hardware) onderdelen ik kan uitschakelen. Ik maak bv geen gebruik van de infra rood port en ook niet van bluetooth. Ik heb in apparaatbeheer deze uitgeschakeld en ik neem aan dat dit zonder problemen kan. Wellicht scheelt dat nog wat batterijbelasting.

Ik heb echter nog een vraagje die niet specifiek te maken heeft met het notebook, maar laat ik 'm hier maar stellen :

Ik heb een netwerkje opgezet tussen mijn vaste PC en het notebook

Notebook<->Wifi<->Router<->PC

En is zowaar gelukt. Echter als ik een netwerkverbinding maak om bestanden te delen dan krijg ik niet alles te zien. Ik heb een workgroep aangemaakt en de PC en het notebook hangen daarin. Met een netwerkdrive aanmaken maak ik een link van het notebook naar de PC op een bepaalde gedeelde folder op de PC. Ik zie keurig deze share en kan deze gebruiken. Echter binnen die share heb ik meerdere directories en sommige krijg ik op het notebook niet te zien. Ook hebben bepaalde directories geen inhoud terwijl daar echt wel bestanden staan.
Mijn vraag is hoe dat kan. Moet je op folder/bestandsniveau ook nog opgeven of deze in de share meegenomen moeten worden ? Ik neem aan dat als je een folder deelt dat dan de complete inhoud van die folder gedeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand zeggen hoeveel fps (frames per second) ie heeft in bf² en/of css? greetz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Hij is best schoon idd wat software betreft ... hehehe ik heb hem ook net binnen.
Nu moet ik hem wel opnieuw installen met Pro omdat ik hem ook zakelijk gebruik.

Alleen die Arcade software ...kan je die ook los downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Xymox schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:52:
Iemand enig idee hoe ik beeld krijg op een TV via de SVIDEO uitgang ?

Ik heb wat gerommeld met de ATI display settings, maar krijg geen beeld.
Iemand daar antwoord op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48
Ik kreeg het eenvoudig aan de gang door het bureaublad uit te breiden bij beeldschermeigenschappen en dan instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik heb mijn herinstallatie probleem al opgelost.

In de map C:\WINDOWS\SYSTEM32 staat een map AUTORUN ....dat is de Aspire Series System CD.

Daar staan alle drivers, utilities en Software in ....OOK Cyberlink Arcade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje:

Er staat blijkbaar nog een partitie van 1-2 gigabyte in een of ander vreemd bestandsysteem die gebruikt wordt door acer recover tools of zelfs de gewone tools zelf?
Ik zou dus willen formateren en die partitie toevoegen aan men C-partitie maar ik wil eerst eventjes navragen of ik na het verwijderen van die partitie geen problemen ga hebben én dat ik de acer tooltjes (die je kan downloaden ook) nog kan gebruiken. Buiten recovery natuurlijk, dat hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met battlefield 2 op de 1692.
Zo ja hoe draait het ?

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:07:
Nog een vraagje:

Er staat blijkbaar nog een partitie van 1-2 gigabyte in een of ander vreemd bestandsysteem die gebruikt wordt door acer recover tools of zelfs de gewone tools zelf?
Ik zou dus willen formateren en die partitie toevoegen aan men C-partitie maar ik wil eerst eventjes navragen of ik na het verwijderen van die partitie geen problemen ga hebben én dat ik de acer tooltjes (die je kan downloaden ook) nog kan gebruiken. Buiten recovery natuurlijk, dat hoef ik niet.
Ik heb deze verwijderd...dit is de hidden partitie van PoweQuest ofzo ...heb hem bekeken maar is voor het restoren van je systeem...daar heb je volgens mij ook die CD voor nodig die je hebt aangmaakt na het voor het eerst opstarten van je laptop.

Ik maak mijn eigen recovery wel van mij Pro installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook mijn 1694 besteld (LX.A8405.071) bij xoldes.nl Echter zal deze een qwerty toetsenbord bevatten. Ik heb bij acer rondgevraag of de 1694 met azerty leverbaar was in België, maar dan gaat deze altijd samen met de 4200 rpm schijf! :-( en de webwinkels hier in België bevestigen dit!

Heeft iemand ervaring met het veranderen van het toetsenbord van qwerty naar azerty, heb gehoord dat dit mogelijk zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Acer Aspire 1692 gekregen :) Ben er zeer trots op, direct bf² geinstalleerd wat op medium/high zeeeer goed draait :) scherm prachtig, nu ff alles van m'n desktop leechen en dan uitgaan, greetz to all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:51:
Ik heb vandaag ook mijn 1694 besteld (LX.A8405.071) bij xoldes.nl Echter zal deze een qwerty toetsenbord bevatten. Ik heb bij acer rondgevraag of de 1694 met azerty leverbaar was in België, maar dan gaat deze altijd samen met de 4200 rpm schijf! :-( en de webwinkels hier in België bevestigen dit!

Heeft iemand ervaring met het veranderen van het toetsenbord van qwerty naar azerty, heb gehoord dat dit mogelijk zou zijn?
Ik dacht bij landinstellingen onder configuratiescherm, invoertaal ofzo iets veranderen in belgisch punt en de andere verwijderen.

Heb trouwens gemaild naar acer wrm dat ze nu in godsnaam in belgie een 4200rpm erin steken en in nederland een 5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan enkel nog de toetsen er uit halen en er andere in steken of zo?
het is inderdaad belachelijk die 4200rpm, en heb bij acer ook al mijn ongenoegen geuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Laatst online: 10-09 19:24
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:40:
Kan iemand zeggen hoeveel fps (frames per second) ie heeft in bf² en/of css? greetz :)
BF2 weet ik niet, maar CS:Source haal je wel de 60 FPS :)

• Tranzy
Ik heb wat problemen met het installen van de mobility 5.8 drivers. Ik moest hier eerst de acer drivers installen en toen daaroverheen de Mobility Radeon driver 5.8 ZONDER catalyst control center anders krijg ik foutmeldingen.

Heeft iemand al een 3dmark05 score die hij hier wl plaatsen ...even te vergelijk.

Ik heb de 1694wlmib met een X700 256mb

Ik heb 2811 punten gehaald met 2005 en 6304 met 2003

[ Voor 9% gewijzigd door Tranzy op 17-09-2005 10:49 ]

• Cocona
Xymox schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:42:
[...]

Welja, ik zal mijn best doen voor een paar kiekjes !
Waar blijven de kiekjes? ;) :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:07:
Nog een vraagje:

waarom zo moeilijk doen. ik heb die partitie gewoon laten staan, het is toch maar 2 gig ofzo. 2 op 100, boeiend....

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de 1692WLMi en hij bevalt echt prima.

Het beeldscherm is niet eens een centimeter dik. Hij is best wel weerspiegelend, maar het is niet storend, en de coating zorgt wel voor een goed contrast en een prachtig beeld bij het kijken van een filmpje en het spelen van games.
Ik heb de nieuwere versie met (helaas) een langzamere HDD. Toch valt het reuze mee en is de laptop gewoon heel erg snel (ook met opstarten en het spelen van spellen). Hij voelt ook heel stevig en degelijk aan, en de mousepad werkt goed, en het toetsenbord typt prima. Ik ben er ook achter gekomen dat WLAN een zeer goed berreik heeft, thuis kan ik ongeveer 7 netwerken vinden, terwijl ik in een wijk woon met grote huizen. Als ik alleen een beetje zit te surfen red ik het bijna 4 uur op een batterij.

Tot nu toe heb ik dus helemaal geen problemen gehad met deze laptop. Ik ben zeer tevreden. Het is gewoon simpel: een betere laptop is gewoon niet te vinden voor dit geld. Ik ken mensen die bijna net zo veel hebben betaald, en die hebben de helft aan geheugen (en gewone DDR) en de helft aan HDD ruimte. Ze hebben dan ook geen mobility radeon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:51:
ik heb al vanaf het begin dat ik de laptop heb beetje last van crashes bij veel netwerk verkeer?
zowel WLAN als LAN.. bijvoorbeeld als ik bestanden van een paar gig kopieer van me ene pc naar me laptop..

Op een gegeven moment freezed hij gewoon.. geen bluescreen ofzo, maar hij kan gewoon niets meer.. muis beweegt niet meer.. helemaal niets..

meer mensen die hier last van hebben? of moet ik hem weer opsturen :/

of zal mijn hdd dan brak zijn?
Dit probleem heeft mijn broertje ook met zijn Aspire 1692.
Heb je hier al een oplossing voor gevonden?

Verwijderd

Hmm heb ook een beetje problemen met WLAN. Was ten eerste al vrij teleurgesteld dat hij hier blijkbaar niet hoger dan 11 Mbps geraakt maar dat is nu niet zo'n ramp.

Hetgeen me meer tegenzit is het feit dat ik af en toe wel een potje Counter-Strike: Source wil spelen en dat ik na een paar minuten steeds met ping 500 en een kick als resultaat kom te zitten. Verbinding valt niét weg en ook msn etc blijft opstaan maar zo kan ik dus niet online gamen.

Waardoor komt dit? Is dit op te lossen?

Anders knal ik er een wireless PCMIA kaartje in want echt super werkt dat ingebouwde wireless toch niet blijkbaar.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Probeer eens een ander kanaal, kan wel eens helpen. Kijk ook of er geen storende apparaten in de buurt staan. Mobiele telefoons, babyfoons, draadloze telefoons etc etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:25:
[...]
waarom zo moeilijk doen. ik heb die partitie gewoon laten staan, het is toch maar 2 gig ofzo. 2 op 100, boeiend....
Ik weet dat er weinig argumenten zijn om die partitie weg te halen maar ik ben een beetje perfectionistisch op dat vlak. :) Ik slaap niet lekker als ie niet weg is zeg maar.

Het is geen probleem met de router of met men wireless netwerk. Ik heb ondertussen al meer dan een jaar wireless en nooit problemen gekend. Alleen bij deze laptop durf ik speeddrops (en bijgevolg lag veronderstel ik) te hebben terwijl hij er een metertje vandaan staat.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 20:55 ]

• 2forza
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 03:20
Beste mede-tweakers,

Ik zit nu in een groot probleem.

Zonnet heb ik me scherm schoongemaakt, na het schoonmaken heb ik de laptop aangedaan.

Maar nu blijkt dat er water acher mijn scherm zit.

Valt dit ook onder de garantie?

~forza

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:27:
Het is geen probleem met de router of met men wireless netwerk. Ik heb ondertussen al meer dan een jaar wireless en nooit problemen gekend. Alleen bij deze laptop durf ik speeddrops (en bijgevolg lag veronderstel ik) te hebben terwijl hij er een metertje vandaan staat.
Wellicht een nieuwere driver installeren ?

Verwijderd

Ongeveer.

Driver was wel uptodate maar ik werkte met de ingebouwde windows wireless software. Dat gaf blijkbaar problemen want toen ik naar de Intel PROset Wireless overstapte geen enkel probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Na wat gedoe heb ik toch een 1692 hier in de buurt gekocht (drachten). Zoals ik al eerder poste wilde ik hem bij Norrod kopen. Zij belooften mij dat de laptop aan het einde van de week leverbaar zou zijn, nou mooi niet dus :( . Toen ben ik vrijdag naar challenge computers gereden en daar kon ik hem de volgende dag al ophalen. Het is een LXA.6605.168, dus waarschijnlijk 4200rpm. Weet iemand ook hoe je dit softwarematig even kunt controleren?
Verder is de pc zoals al eerder vermeld fat32 geformateerd. Is het niet beter om deze te converteren naar het inmiddels veel gangbaardere NTFS? Aangezien ik hem met een cross-over netwerkkabel met mijn gewone pc wil laten communiceren die ook NTFS is lijkt me dit wel beter, of maakt dat niets uit?

Verder niets dan lof over de laptop, heerlijk snel en zeer scherp beeld, het ziet er door de crystalbrite laag helderer en scherper uit als mijn benq 937s+. De kleuren vind ik wel een beetje flets, maar dat kan ook nog aan de instellingen liggen.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sisoft Sandra is een tool waarmee je de hele systeemconfiguratie eens tot in de details kan nakijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:49:
Sisoft Sandra is een tool waarmee je de hele systeemconfiguratie eens tot in de details kan nakijken. :)
Bedankt, ik heb het al even geprobeerd, maar kan het toerental niet in sisoft vinden?

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Laatst online: 10-09 19:24
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:10:
Hmm heb ook een beetje problemen met WLAN. Was ten eerste al vrij teleurgesteld dat hij hier blijkbaar niet hoger dan 11 Mbps geraakt maar dat is nu niet zo'n ramp.

Hetgeen me meer tegenzit is het feit dat ik af en toe wel een potje Counter-Strike: Source wil spelen en dat ik na een paar minuten steeds met ping 500 en een kick als resultaat kom te zitten. Verbinding valt niét weg en ook msn etc blijft opstaan maar zo kan ik dus niet online gamen.

Waardoor komt dit? Is dit op te lossen?

Anders knal ik er een wireless PCMIA kaartje in want echt super werkt dat ingebouwde wireless toch niet blijkbaar.
Ik heb ook bijna hetzelfde probleem met CS:S. Alleen het verschil is dat ik geen hogere ping krijg, maar een enome lagstoot van 30 sec. :/
Op internet zoeken naar het probleem, kom ik erachter dat dit normaal is als je WLAN gebruikt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, topic 2 * gelezen, prijslijsten gesurfd, met mooi resultaat: hoofdpijn.
Oh ja, en dit lijstje: ;)

1692: (1.7GHz, 128MBx700)
LX.A6605.068 5400 BE
LX.A6605.083 5400 NL
LX.A6605.167 4200 BE
LX.A6605.168 4200 NL

1694: (2GHz, 256MBx700, BT, aka 1694WLMi_256)
LX.A8405.023 4200 BE
LX.A8405.031 4200 NL
LX.A8405.071 5400 NL
(hogere nummers zijn nieuwer)

ziet er naar uit dat ze de 5400rpm disk (allemaal Seagate Momentus?) naar het 2GHz model
verplaatst hebben. En dat er nog een belgisch model mist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk weer men spatiebalk heeft het begeven. Na 3 dagen al.

Binnenbrengen dan maar, hopelijk zijn ze een beetje snel want kan hem eigenlijk niet missen...

EDIT: Gerapereerd! Ik had nog al gelezen dat iemand er problemen mee had. Dus als je problemen hebt met de spatiebalk:

In het midden maakt hij contact. De zwarte coat onder de toetsen is eraan verbonden. Daar zit zo'n rond spulletje aan. Alsje dat met een schroevendraaier voorzichtig (!) een beetje achteruit schuift was het bij mij opgelost.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm kga hem morgen ook opsturen naar acer :(
Hij valt om de haverklap spontaan uit soms icm bluescreen..
Games trekt hij ook niet..ik heb vanaf het begin het vermoeden gehad dat mijn videokaart rot was..lijkt slecht te koelen en kan niks hebben of blijft al hangen.

Weet iemand van jullie of het mogelijk is om bij Acer de videokaart te laten vervangen voor een 256mb exemplaar?..maar natuurlijk alleen als de huidige idd rot blijkt te zijn.

heb in ieder geval aanvullende garantie dus hoop dat het snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb windows 2003 server op mijn 1692 geinstalleerd, krijg alleen de cardreader niet meer aan de praat. iemand misschien het zelfde probleem? kan ook geen andere driver vinden dan de XP versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 1694 (LX.A8405.071) is besteld
heb voor 38 euro een azerty toetsenbord kunnen kopen

Dus totaalprijs voor de notebook is nu 1642 euro voor de acer 1694 met azerty (voor de belgen onder ons), en acer advantage warranty 3Y

in België
acer aspire 1694 LX.A8405.023 voor 1549
acer advantage warranty 3Y VOOR 147.58
DAN HEB JE BIJNA DEZELFDE LAPTOP MAAR MET EEN 4200 RPM SCHIJF 1696 EURO :-( !!

Hoeft mijn laptop bij een herstelling nog naar nederland(want heb hem besteld bij xoldes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Zoals ik al gezegd had, heb ik even gemaild naar acer ivm die harde schijven:

Geachte heer Berteyn,

Dit komt door het feit dat de Aspire 1694WLMi in Nederland eerder beschikbaar kwam dan in België, en de 100GB 5400rpm schijven beperkt beschikbaar waren.

Als harddiskmerk zou u seagate of hitachi aan kunnen houden.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Nederland

Europalaan 89
5232 BC s-'Hertogenbosch
Phone: +31(0)73-645 96 45
Telefax: +31(0)73-645 96 93
E-Mail: Benelux@acer-euro.com
http://www.acer.nl/www.acer.be

"Nils Berteyn" <nils.berteyn@scarlet.be>
09/16/2005 06:54 PM

To: <Benelux@acer-euro.com>
cc:
Subject: Acer Aspire 1694wlmi

Geachte,

Graag had ik geweten hoe het komt dat in België de nieuwe 1694wlmi een harde schijf meekrijgt van 4200rpm en in Nederland een 5400rpm exemplaar? Welke reden steekt hier achter?

Ikzelf woon in België en heb al een nieuwe 1694wlmi besteld, echter ben ik wel ontevreden dat er een 4200rpm schijf inzit omwille van het feit dat er een geruchten rondgingen dat er een 5400rpm schijf zou inzitten. Niet dus, enkel voor Nederland.

Waarom heeft Acer beslist om elk land een ander type harde schijf mee te geven?

Kan u mij eventueel ook nog het merk en type meegeven van de harde schijven?

Met vriendelijke groet

Nils Berteyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Na een wat te snelle failure van het toetsenboord (tab, F5 en F6 bleven hangen etc) vorige week opgestuurd, en gister teruggekregen. Super snelle actie van Acer. Kreeg ook email en sms (vanuit Duitsland dus) dat ze 'm aangekregen hadden.
Nieuw toetsenboord erin gezet en werkt weer top!

Dank voor de perfecte service Acer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Misschien een stomme vraag, maar waar stel je in hemelsnaam in welk kanaal gebruikt moet worden voor de wireless verbinding ? Standaard staat deze op 11 (evenals mijn Linksys router), maar ik heb begrepen dat wanneer er verbindingsproblemen zijn een ander kanaal wel eens verschil kan maken (vanwege andere apparaten die mee zitten te bleren op dezelfde frequentie).

Ik heb wel in de instellingen van de draadloze adapter, geavanceerde instellingen het ad-hoc kanaal gevonden maar geen entry voor het 'gewone' gebruikte kanaal. Kijk ik er overheen ?

-edit-

Ik heb de nieuwste driver voor de Intel wireless adapter gedownload en geïnstalleerd en de verbinding is nu veel stabieler. Ik heb een betere ontvangst en ook is plotsklaps het probleem dat ik had met Day of Defeat (Steam game) verdwenen, waarbij ik na elke 5 minuten spelen een NET_PACKET error kreeg en DoD eruit knalde. Ik kan nu ongestoord volop spelen !!!

Dat is dus wel lekker. Er zitten trouwens wat meer opties om in te stellen in de eigenschappen van de adapter, maar ik kan nog steeds geen channel kiezen. Ik heb al die extra tooltjes na ze bekeken te hebben maar weer gedeinstalleerd. Ik hou het toch maar op de vertrouwde Windows interface voor draadloze netwerken.

Nog meer update tips voor andere drivers die wel aan te raden zijn die niet op de Acer FTP site staan ?

[ Voor 46% gewijzigd door Xymox op 19-09-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
2forza schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:31:
Beste mede-tweakers,
Ik zit nu in een groot probleem.
Zonnet heb ik me scherm schoongemaakt, na het schoonmaken heb ik de laptop aangedaan.
Maar nu blijkt dat er water acher mijn scherm zit.
Valt dit ook onder de garantie?
~forza
Moeten we hier serieus op ingaan? :X
Nee, daar trappen ze echt niet in!
Water + Laptop = 8)7 |:(
Die speciale doekjes zijn er niet voor niets . . .
Met name voor de coating op je scherm.

Ik ga hem deze week ook EINDELIJK bestellen . . .
De 1694 WMLI-B
Met 2 GB geheugen enz. de "Gepimpte" versie zegmaar. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Afterburner79 op 20-09-2005 00:11 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:08
Xymox schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:22:
Misschien een stomme vraag, maar waar stel je in hemelsnaam in welk kanaal gebruikt moet worden voor de wireless verbinding ? Standaard staat deze op 11 (evenals mijn Linksys router), maar ik heb begrepen dat wanneer er verbindingsproblemen zijn een ander kanaal wel eens verschil kan maken (vanwege andere apparaten die mee zitten te bleren op dezelfde frequentie).

Ik heb wel in de instellingen van de draadloze adapter, geavanceerde instellingen het ad-hoc kanaal gevonden maar geen entry voor het 'gewone' gebruikte kanaal. Kijk ik er overheen ?

-edit-

Ik heb de nieuwste driver voor de Intel wireless adapter gedownload en geïnstalleerd en de verbinding is nu veel stabieler. Ik heb een betere ontvangst en ook is plotsklaps het probleem dat ik had met Day of Defeat (Steam game) verdwenen, waarbij ik na elke 5 minuten spelen een NET_PACKET error kreeg en DoD eruit knalde. Ik kan nu ongestoord volop spelen !!!

Dat is dus wel lekker. Er zitten trouwens wat meer opties om in te stellen in de eigenschappen van de adapter, maar ik kan nog steeds geen channel kiezen. Ik heb al die extra tooltjes na ze bekeken te hebben maar weer gedeinstalleerd. Ik hou het toch maar op de vertrouwde Windows interface voor draadloze netwerken.

Nog meer update tips voor andere drivers die wel aan te raden zijn die niet op de Acer FTP site staan ?
Er zit NOOIT een instelling op het wireless gedeelte in je laptop, dan geldt alleen voor de router! Je laptop ontvangt alle kanalen van 1 t/m 13 (voorbeeld). Ik ontvang hier in de buurt bijvoorbeeld met m'n llaptop bijvoorbeeld draadloze netwerken op channel 11,13 en 9. Channels instellen heeft dus alleen maar te maken met de "zender"/(lees router). Laptop ontvangt gewoon het hele 2.4Ghz gamma op.
Hoop dat ik je hiermee voldoende heb geholpen en je idee over channels in kunnen stellen op je laptop uit de wereld heb geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne net binnen. Hij prutteld af en toe net als een koffiezet apparaat. Komt vanaf links onder.

Normaal?

(sorry voor de misschien domme vraag :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:34:
Ik heb de mijne net binnen. Hij prutteld af en toe net als een koffiezet apparaat. Komt vanaf links onder.

Normaal?

(sorry voor de misschien domme vraag :o )
Is je harde schijf. Ja is normaal denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afterburner79 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:08:
[...]

Moeten we hier serieus op ingaan? :X
Nee, daar trappen ze echt niet in!
Water + Laptop = 8)7 |:(
Die speciale doekjes zijn er niet voor niets . . .
Met name voor de coating op je scherm.
Hier ben ik het wel mee eens. Water en apparatuur = fout. Dat is het eerste dat je pa je vertelt als je je eerste cassete recorder krijgt op je 4de verjaardag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenris
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:10
Weet iemand of de 1694 past in een Dicota BacPac Mission rugzak?

Als ik kijk naar de afmetingen van de laptop (364 x 279 x 38.9 mm) en die van de backpack (360 x 280 x 50 mm), dan is de laptop eigenlijk net iets te breed. Maar ik kan me zo voorstellen dat je nog wel 4 mm extra kwijt kan.

Maarja, om nu zomaar de gok te nemen doe ik liever ook niet.

Thoriam#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:01:
[...]
Hier ben ik het wel mee eens. Water en apparatuur = fout. Dat is het eerste dat je pa je vertelt als je je eerste cassete recorder krijgt op je 4de verjaardag... ;)
Ja, dat dacht ik dus ook zoiets . . . Duur foutje! :X

Maargoed > Ik heb hem besteld : 1694 WLMI-B, 2Ghz, 2Gb, X700 256Mb, enz
(+ de 3 jaar advanced coverage garantie, leek me wel slim) B)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
Hoe sterk is nou die behuizing? SLijt het zilververf er makkelijk eraf? Komen er snel krassen op? Zijn de problemen met de sound en front dvd klepje al opgelost?
Kwalitatief gezien lijkt mij de asus a6av een heel stuk beter.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:08
Heb sinds vandaag de nieuwe 1694WLMI, heb wat probleempjes met het installeren van Ati Omega Drivers. Na het rebooten loopt het systeem vast. Nu blijkt het volgens Omega soms te kunnen liggen aan het bios van sommige laptops. Nu blijkt er dus ook een nieuwe bios update te zijn voor de 1690 serie tot en met 256mb X700. Ik wil graag dit nieuwe bios installeren, zodat ik de Omega Ati Drivers zonder problemen kan installeren. nu mijn vraag: Hoe update je het bios bestand dat je kan downloaden vanaf de Acer website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hoe stel je in dat de laptop niet in slaapstand gaat als je de klep dicht doet ? :S

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
SamuraiP1zzaCat schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:33:
Hoe stel je in dat de laptop niet in slaapstand gaat als je de klep dicht doet ? :S
Control Panel > Power Options > Power Button > "When i close the lid: No Action"

evt. vertalen naar Nederlands mag je zelf doen.

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
HyperioN. schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:11:
[...]

Control Panel > Power Options > Power Button > "When i close the lid: No Action"

evt. vertalen naar Nederlands mag je zelf doen.
thnx, het was ff zoeken :)

Verwijderd

heb nieuwe windows erop gezet xp pro..

nieuwe drivers geinstalleerd maar IR doet het niet.. :'(
en als ik fable wil spelen krijg ik steeds uw videokaart is niet geschikt als ik resolutie hoger zet dan 800x600 dat kon eerst wel gewoon maar nu opeens niet meer na nieuwe installatie

bij hardware staat toch echt ati x700

heb een 1692 ddr2 dus

weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Verwijderd

Tranzy schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:14:
Ik heb wat problemen met het installen van de mobility 5.8 drivers. Ik moest hier eerst de acer drivers installen en toen daaroverheen de Mobility Radeon driver 5.8 ZONDER catalyst control center anders krijg ik foutmeldingen.

Heeft iemand al een 3dmark05 score die hij hier wl plaatsen ...even te vergelijk.

Ik heb de 1694wlmib met een X700 256mb

Ik heb 2811 punten gehaald met 2005 en 6304 met 2003
Ik heb net 2866:D >:) gehaald in 3d mark 05, de core heb ik opgekrikt naar 420Mhz..
Heb trouwens een 1692 met een x700 128 mb.

Hebben andere mensen al ervaringen met het overklokken van deze kaart en tot hoever je kunt gaan

Verwijderd

hoe maken jullie het scherm schoon? ik krijg er snel stof op en als ik er dan met een doekje overheen veeg (zakdoek ofzo) dan smeer ik al het stof naar 1 kant op een hoop, maar het blijft niet aan de doek kleven, dan heb ik dus ineens op een opeenhoping van stof op mn scherm. Krijg het er gewoon niet vanaf :P :(

Verwijderd

Ik heb een nieuwe 1694 maar het geluid wil niet echt hard. Zijn er meer met dit probleem?

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:37:
hoe maken jullie het scherm schoon? ik krijg er snel stof op en als ik er dan met een doekje overheen veeg (zakdoek ofzo) dan smeer ik al het stof naar 1 kant op een hoop, maar het blijft niet aan de doek kleven, dan heb ik dus ineens op een opeenhoping van stof op mn scherm. Krijg het er gewoon niet vanaf :P :(
SafeClean
Afbeeldingslocatie: http://www.cleansafe.info/NLCleanSafe/images/safeclean%20small%20diag.jpg

• Rossi46
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:45:
Ik heb een nieuwe 1694 maar het geluid wil niet echt hard. Zijn er meer met dit probleem?
Geluid kan ook niet zo hard. Een tip die het op zal lossen, sluit je 'em op speakers aan. Dan kan 't hard zat :) Ook oordopjes doen 't goed. De bass bij de standaard speakers is toch zo crap dat dat sowieso niet echt te pruimen is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rossi46 op 22-09-2005 15:25 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:28:
[...]
Ik heb net 2866:D >:) gehaald in 3d mark 05, de core heb ik opgekrikt naar 420Mhz..
Heb trouwens een 1692 met een x700 128 mb.

Hebben andere mensen al ervaringen met het overklokken van deze kaart en tot hoever je kunt gaan
Je bedoeld: Hebben er al mensen die X700 naar de kloten getweaked? ;)

Verwijderd

Afterburner79 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:50:
[...]

Je bedoeld: Hebben er al mensen die X700 naar de kloten getweaked? ;)
Hahaha jazoiets... maar nee dat bedoel ik niet..

• Cocona
Heb sinds vandaag mijn 1694, super ding alleen paar minpuntjes

- Mijn toets T blijft beetje haperen, komt precies wat achter na het intypen dat hij weer normaal staat. Begrijp je? ik druk hem in, laat em los en dan komt hij wat achter. Zeer ambetant, iemand een oplossing?
- Geen bluetooth :(
- HD is in 2 opgedeeld, valt tegen vind ik, zie niet echt het nut van in, + is in fat32

Scherm valt reuze goed mee.

Lekker rap ding.

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Waarom zit er trouwens een euro en dollar toets naast de pijltje omhoog toets ?
Deze werken niet, de Alt gr 5 (€) en shift 4 ($) echter wel. Wat is het nut daarvan ?
Mijn 1694 wel. Welke versie heb je dan eigenlijk ?

Vraagje : is er een ander BIOS te flashen die wat meer instelmogelijkheden heeft dan die er standaard in zit ? Je kan onderhand bijna alleen je klok instellen.

• Cocona
Xymox schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:02:
Waarom zit er trouwens een euro en dollar toets naast de pijltje omhoog toets ?
Deze werken niet, de Alt gr 5 (€) en shift 4 ($) echter wel. Wat is het nut daarvan ?

[...]

Mijn 1694 wel. Welke versie heb je dan eigenlijk ?

Vraagje : is er een ander BIOS te flashen die wat meer instelmogelijkheden heeft dan die er standaard in zit ? Je kan onderhand bijna alleen je klok instellen.
LX.A8405.023, woon in België. Naar het schijnt komt dus volgende maand bij ons in België het topmodel uit met een 5400rpm schijf, waar deze nu nog een tragere is. Is balen :(

Niemand een oplossing voor die toets? werkt serieus op mijn systeem

Verwijderd

welke driver moet ik installeren om weer gebruik te kunnen maken van mn IR op mn Acer 1692?

Verwijderd

Cocona schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:42:
Heb sinds vandaag mijn 1694, super ding alleen paar minpuntjes

- Mijn toets T blijft beetje haperen, komt precies wat achter na het intypen dat hij weer normaal staat. Begrijp je? ik druk hem in, laat em los en dan komt hij wat achter. Zeer ambetant, iemand een oplossing?
- HD is in 2 opgedeeld, valt tegen vind ik, zie niet echt het nut van in, + is in fat32

Scherm valt reuze goed mee.

Lekker rap ding.
geen partities maken is voor packerd bell gebruikers :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:18:
welke driver moet ik installeren om weer gebruik te kunnen maken van mn IR op mn Acer 1692?
geen volgens mij. wordt dacht ik standaard herkend door windows. In je configuratiescherm en dan draadloze verbinding. Maarja heb het zelf nog nooit getest, heb geen infrarood apparaten meer, beetje verouderde techniek imo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:18:
Bij mij werd ie automatische herkent door windows. Volgens mij waren er ook geen drivers op de download pagina van acer te vinden voor IR.. Staat ie wel bij apparaat beheer dan onder "Infrarood apparaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was me ook aan het oriënteren op deze laptop. Qua specs en alles wat ik gelezen heb op diverse fora lijkt het mij over het algemeen een goede aankoop.
Het enige wat mij nogsteeds afschrikt is de slechte naam die Acer heeft. Nou is dat hier natuurlijk stom om te vragen, want dit is toch een pro-169x topic:)..

Maar wat me eigenlijk opviel, toen ik gister de laptop in de winkel ging bekijken, was dat het 15,4" schermpje zo tegenviel.. Misschien was het puur optisch bedrog, maar het leek zo klein.. Zelfs vergeleken met een normaal 15" scherm. Het lijkt alsof je echt superveel inleverd aan hoogte, om maar wat aan breedte te winnen. Wat mij persoonlijk nogsteeds volstrekt nutteloos lijkt.
Ik heb thuis een oude laptop staan met een 15" scherm, gewoon 'vierkant', en hij lijkt gewoon veel groter dan die van de Acer.
Hoe bevalt jullie het scherm? over scherpte enzo niks te klagen, maar meer gewoon de grootte, is het niet lastig? dat alles wel fijn breed is, maar juist zo irritant laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Dat is een kwestie van wennen. Toen ik mijn breedbeeld TV had gekocht (heeft dus hetzelfde effect als je beschrijft) had ik het idee dat er iets niet klopt. Nu ik gewend ben en ik weer eens naar een 4:3 TV kijk mis ik dus de breedte.

Het enige wat ik jammer vind in het algemeen met TFT schermen is dat je alleen het beste beeld krijgt in de juiste resolutie waar een TFT voor gemaakt is. Wil je lager, dan wordt het beeld minder mooi. Bij een CRT monitor heb je dat probleem niet zo erg.

Ik mis bij het scherm van dit notebook een hogere resolutie dan 1280*800. Voor normaal gebruik prima, maar voor videobewerking in paketten zoals Adobe Premiere waar je veel ruimte wilt hebben zou een hogere resolutie willen. Maarja, dan wordt die TFT wel wat duurder !

Dus even wachten op TFT-like schermen die net zoals CRT's hoge resoluties aankunnen, maar in lagere resoluties ook perfect scherp beeld geven....
Wellicht in een paar generaties verder !

[ Voor 12% gewijzigd door Xymox op 23-09-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:27:
[...]

Bij mij werd ie automatische herkent door windows. Volgens mij waren er ook geen drivers op de download pagina van acer te vinden voor IR.. Staat ie wel bij apparaat beheer dan onder "Infrarood apparaten"
ja hij staat er gewoon tussen maar werkt niet |:( verdorie!
die knoppen aan de voorkant werken ook niet meer eerst kreeg ik netjes geen apparaat maar nu doet ie niks meer

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 23:55 ]

Verwijderd

Heeft iemand nu een idee hoe het zit met die acer date partitie? Is die nodig, kan je bestanden zetten zoals mp3 verzameling? heb ondertussen mijn acer 1694 ontvangen en hhij is echt top!!!!!!
niets op aan te merken momenteel!!!
Scherm is wel effe een aanpassing

• Cocona
Ik denk dat je er wel dings kunt opzetten.

Wel wordt mijn brander aanzien als removable storage, er staat nu altij zo een icoontje rechtsonder bij de rest voor hardware veilig verwijderen. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Erger mij ook beetje aan mijn toetsenbord. Sommige toetsen blijven milisecond haperen na in het indrukken terug naar originele positie :X

Goed, ik heb dus een Seagate Momentus 4200.2 schijf wat wil zeggen: 8mb cache, 4200toertjes uiteraard en 100gig. Het ram is van Infineon en draait 533mhz

Spelletjes heb ik nog niet gespeeld maar mijn brander maakt constant geluid, net alsof de ventilator traag blaast. mss komt dit door omdat hij aanzien wordt als removable storage? Laptop is dus niet volledig stil. Heb dus ook geen bluetooth :(

Batterij gaat lekker lang mee, op accu heb je 4 instelmogelijkheden via acer Powermanagement, mijne staat op word processing, aangezien ik nu niet de cardbus, lan en firewire nodig heb leg ik die gewoon af. cpu draait op 800mhz. Als je nog info wilt....

Wil graag wel weten hoe ik dat removable storage probleem kan oplossen.

Verwijderd

bij mij staat de brander niet als removable storage. maar lees eens het topic door ik dacht dat daar nog al eens iemand wat over gevraagd had

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Bij mij had ik ook dat icoontje en aangezien ik van een opgeruimde desktop hou zonder al te veel systray icoontjes heb ik het volgende gedaan :

Roep het contextmenu op van de Start button (rechtermuis klik) en kies daar "Eigenschappen".
In het tabje "Taakbalk" vink de optie "niet actieve pictogrammen opruimen".
Dan kies daarnaast voor "Aanpassen" -> in het schermpje zie je alle programma's opgesomd die icoontjes kunnen tonen in de systray. Zoek daar het item "Hardware veilig verwijderen" en zet deze op "altijd verbergen". Uiteraard kan je daar zelf bepalen voor welk programma het icoontje wel dan niet weergegeven kan worden (zoals bijv. het Acer powermanagement of de netwerk icoontjes).

Dat ruimt op !

Verwijderd

bij mij staat mn brander daar ook, bij apparaat uitwerpen, interesseert me niks :P En daardoor gaat je brander echt geen geluid maken hoor, ik zou je x700 maar eens op de zuinige stand zetten, dat ding maakt namelijk nog wat geluid op high :)

en over die cpu snelheid, 1 ding snap ik niet echt, low, medium en high zijn allemaal 800mhz, en max 1700? dus tussen die eerste drie standen zit geen verschil :? hoe zit dat bij jullie

• Cocona
en hoe zet je die x700 op zuinige stand ? :)

mijne staat nu op medium en dat is 800mhz, maximum is 2ghz, low ook 800mhz, high ook 2ghz

icoontje verbergen? moet ik niks van weten, wil dat opgelost hebben en niet wegcamoufleren

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Cocona schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:29:
icoontje verbergen? moet ik niks van weten, wil dat opgelost hebben en niet wegcamoufleren
Het blijft een removable device en de oplossing is om deze te 'removen' !
Ik zie geen nut in het proberen in te stellen dat het geen removable device is, je wint daar niets bij.
Het weergeven van het icoontje echter irriteert me mateloos en daar kan je dus wel makkelijk wat aan doen.

Verwijderd

Ik heb de 1694 gekocht. En de laptop bevalt mij uitstekend. Persoonlijk vind ik het breedbeeld 15.4 scherm fijner kijken dan mij iiyama 17" scherm.

Ik heb half-life 2 erop gespeeld en dit gaat perfect. Hoogste resolutie, AA/AF hoogste en het gaat allemaal perfect.

Het enigste nadeel wat ik heb is dat er 2 pixels kapot zijn. Het zijn 2 kleine zwarte puntjes dus echt storen doe ik er niet aan.

Je krijgt veel laptop voor je geld :D

Verwijderd

Cocona schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:29:
en hoe zet je die x700 op zuinige stand ? :)

mijne staat nu op medium en dat is 800mhz, maximum is 2ghz, low ook 800mhz, high ook 2ghz

bij geavanceerde eigenschappen van je videokaart en dan powerplay, daarzo moet je hem van maximale prestaties naar zuinig zetten ofzo.:)

Wel raar dat er dus 4 instellingen zijn voor de cpu, maar eigenlijk maar 2 snelheden :?

Verwijderd

Zo van de week de Acer 1694 binnen gehad
Makkelijke installatie door middel van taal keuze
Echt super super mooi beeld zeg lijkt wel glas gewoon
ik heb 3d mark gedraaid zonder netstroom 3109
met Netstroom 6018
Zegt niks natuurlijk maar toch voor de show :D
Het dingetje is echt heel rap vooral die 1024 mb geheugen is een flinke winst
Touchpad wat je uitkan zetten is duidelijk een voordeel als je met muis werkt en wilt typen
Alle stickers gingen er makkelijk af zonder extra hulpmiddelen (meteen eerste dag gedaan dus misschien lig het daar aan?)
Voor de rest kan ik zeggen echt een hele goede laptop

Nadeel is al die troep van acer zelf zoals dat media progsel ARCADE wat werkt dat bout zeg..:S
Maar na een beetje gepuzzel alle overbodige programma's verwijderd zelf alles er op gezet en het werkt weer als een tierelier
Tip: Zet nooit een Panda of Norton antivirus op je laptop maar zoek door naar een lichter programma dat scheelt echt in opstart tijd (draait nu Symantec Corporate)

Verder is het scherm echt een stuk groter dan ik had verwacht en dus is de laptop iets breder uitgevallen door dat breedbeeld scherm

Het is echt een aanrader en een goed alternatief voor bijvoorbeeld de travelmate 81xx serie die ongeveer het zelfde aan boord heeft

Verwijderd

Ik ben ook sinds kort in het bezit van een Acer 1692. Prima apparaat, bevalt goed. Ik heb alleen een vraag. Als ik een DVD kijk is het beeld niet helemaal scherp. Dit is in PowerDVD zo, maar ook als ik het afspeel in Media Player. Ik heb al gekeken of ik instellingen kan veranderen, maar dit is niet gelukt. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Cocona
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:57:
bij mij staat de brander niet als removable storage. maar lees eens het topic door ik dacht dat daar nog al eens iemand wat over gevraagd had
nope, nergens staat een oplossing. echt waar. Pagina 10 staat er iets van en was het nu 12? ook. Maar geen oplossing.

Dat van powerplay heb ik ook gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:36:
Zo van de week de Acer 1694 binnen gehad
Makkelijke installatie door middel van taal keuze
Echt super super mooi beeld zeg lijkt wel glas gewoon
ik heb 3d mark gedraaid zonder netstroom 3109
met Netstroom 6018
Zegt niks natuurlijk maar toch voor de show :D
Het dingetje is echt heel rap vooral die 1024 mb geheugen is een flinke winst
Touchpad wat je uitkan zetten is duidelijk een voordeel als je met muis werkt en wilt typen
Alle stickers gingen er makkelijk af zonder extra hulpmiddelen (meteen eerste dag gedaan dus misschien lig het daar aan?)
Voor de rest kan ik zeggen echt een hele goede laptop

Nadeel is al die troep van acer zelf zoals dat media progsel ARCADE wat werkt dat bout zeg..:S
Maar na een beetje gepuzzel alle overbodige programma's verwijderd zelf alles er op gezet en het werkt weer als een tierelier
Tip: Zet nooit een Panda of Norton antivirus op je laptop maar zoek door naar een lichter programma dat scheelt echt in opstart tijd (draait nu Symantec Corporate)

Verder is het scherm echt een stuk groter dan ik had verwacht en dus is de laptop iets breder uitgevallen door dat breedbeeld scherm

Het is echt een aanrader en een goed alternatief voor bijvoorbeeld de travelmate 81xx serie die ongeveer het zelfde aan boord heeft
wie start zn laptop nou nog op? :P daar hebben we toch hibernate voor, staat dat ding in een paar seconden klaar :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.