Gisteren mijn 1694 (1Gb DDR2 en 5400rpm HD) opgehaald.
Ik ben zeer onder de indruk. Het beeld is erg helder en scherp. De spiegeling zoals hier al eerder gemeld valt reuze mee.
De laptop wordt eerst compleet automatisch geinstalleerd en geconfigureerd zodra je 'm voor het eerst aanzet en kost zo'n 15-20 minuten. Sommige applicaties heb ik trouwens meteen weer eraf gegooid.
Het is een rap apparaat, erg stil en de afwerking komt degelijk over.
Ik had binnen notime een draadloze verbinding met mijn modem/router die helemaal op zolder staat weggemoffeld en volgens de informatie zelfs op volle 54Mbps "zeer goed" is. Wat me trouwens opviel dat er 8 draadloze netwerken gevonden werden in de buurt, allemaal wel goed beveiligd.
Mijn favoriete spel, Day of Defeat even getest en loopt perfect. Kan ook niet anders, een HL1 engine op een machine met deze specs. Aangezien dat spel niet 1280*800 (breedbeeld) ondersteunt heb ik in de ATI settings aangegeven dat een native resolutie niet opgerekt wordt en dat geeft een kwalitatief beter beeld. Gelukkig komt Day of defeat:Source over een kleine twee weekjes uit en die draait wel op 1280*800 !
Ik zal in de komende tijd alle drivers eens langslopen om te zien of daar relevante updates voor zijn (ik ben een update freak) en dat in de huidige setup doen. Ik ben toch van plan om de harddisk een complete format en conversie naar NTFS en een complete installatie van een schone WindowsXP.
In iedergeval heb ik reeds de nieuwste ATI driver geinstalleerd (5.8 mobile) zonder problemen.
Aangezien ik wil gaan videobewerken moet ik een verloopstekkertje zien te ritselen voor mijn firewire kabel. Er zit namelijk een kleine aansluiting op de laptop (4 pins?) en op mijn vaste PC een grote aansluiting (6 pins). Hierdoor passen mijn kabels niet. Weet iemand of dat überhaupt bestaat, zo'n verloopstekker 6->4 pins ?
Ook even in het BIOS gekeken (bij boot F2 drukken). Wat mij opviel is dat er zeer weinig in te stellen is in vergelijk met de standaard BIOS'en in PC's. Zitten er verborgen schermen in of is dat alles ? Men had het over het instellen van het Acer bootscherm, maar kan niets daarvan vinden. Ook geen info over harddisks, CPU en geheugen. iemand enig idee ?
Maargoed, na de aantal uurtjes die ik gisteravond heb doorgebracht met deze bak moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben.
[
Voor 21% gewijzigd door
Xymox op 15-09-2005 07:43
]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j