Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
owkee, ik dacht dat ie dan niet meer van de HD boot... thanksFF1987 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:01:
CD booten moet je ook boven je HD hebben staan, anders heeft het nog geen zin.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben nu bezig met herinstallatie, ik heb nog steeds het acer logo in het begin. Ik heb wel een andere vraag. Moet je alle drivers installeren die in de lijst op de acer site staan zoals...Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:27:
als je hem opnieuw instaleert gaan dan die acer logo's ook weg die je ziet als je hem opstart?
Conexant Modem Driver 7.22.0.0
EZDock Modem Driver 2.1.47
Broadcom 4401 LAN Driver 4.23.0.0
Broadcom 5788M LAN Driver 6.64.0.0
Ook staan er 2 wireless bestanden op:
802.11b+g Wireless Lan Driver 9.0.1.9
802.11b+g Wireless Lan Driver 2.10.03.2004
Moet je die allebei installeren?
Verwijderd
Ik zou het als volgt doen..Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:40:
[...]
Ik ben nu bezig met herinstallatie, ik heb nog steeds het acer logo in het begin. Ik heb wel een andere vraag. Moet je alle drivers installeren die in de lijst op de acer site staan zoals...
Conexant Modem Driver 7.22.0.0
EZDock Modem Driver 2.1.47
Broadcom 4401 LAN Driver 4.23.0.0
Broadcom 5788M LAN Driver 6.64.0.0
> Rechter muisklik op Deze Computer
> op 'Eigenschappen' klikken
> Op tabblad 'Hardware' klikken
> Op de knop 'Device Manager' klikken (Weet niet hoe het bij Nederlandse XP is maar bij engelse heet het zo)
Dan krijg je een lijstje met alle hardware in je laptop..
Bij sommige zullen vraagtekens staan, dit houdt in dat de drivers niet goed staan..
Je kunt dan zien om welke hardware het gaat en daarvan zou ik de drivers installeren
Het lijkt mij dat je de bovenste moet pakken aangezien dit een nieuwere versie is.. Maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen..Ook staan er 2 wireless bestanden op:
802.11b+g Wireless Lan Driver 9.0.1.9
802.11b+g Wireless Lan Driver 2.10.03.2004
Moet je die allebei installeren?
edit:
Oja, en dat acer logo kun je dus ergens in de bios uitzetten zoals hierboven al een x vermeldt werd
Poehh, ik krijg hem als het goed is deze week weer terug
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 16:52 ]
Verwijderd
Ik zou niet weten wat ik meer zou moeten doen dan de drivers installeren. Verder lijkt alles goed te werken, valt me nog mee...
Verwijderd
Als die vorige drivers naar jouw mening beter werkten, zou ik die weer installerenVerwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:56:
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb nog iets. Nu heb ik van de intel site een nog nieuwere wireless driver gevonden versie 9.0.2.0, alleen ik heb het idee dat mijn verbinding minder stabiel is als hiervoor, het is niet slecht maar toch iets minder. ook het icoontje in mijn taakbalk is anders.
Ik zou niet weten wat ik meer zou moeten doen dan de drivers installeren. Verder lijkt alles goed te werken, valt me nog mee...
Zo te horen viel het verder dus wel mee met drivers enzo installeren, mooi, want dat ga ik ook doen zodra ik hem weer heb.. heb een hekel aan meerdere partities..
Verwijderd

Volgens mij werkten alleen de -packard bell van de its ik weet niks van pc's noobs- nog met 1 partitie
Verwijderd
Heb ook die 9.0.20 genomen. werkt nu eindelijk allemaal wel. Idd een leip Intel progje erbij gekregen maar ja, dat nemen we maar voor lief. Wat betreft die instabiliteit. Geen last van.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:08:
[...]
Als die vorige drivers naar jouw mening beter werkten, zou ik die weer installeren
Zo te horen viel het verder dus wel mee met drivers enzo installeren, mooi, want dat ga ik ook doen zodra ik hem weer heb.. heb een hekel aan meerdere partities..
Verwijderd
Heb je gelijk in. Alleen toch heb ik meteen mn 3 acer partitie's verwijderd en er 1 van gemaakt met behulp van een officiele XP cd.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:21:
meerdere partities zijn juist uitermate handig als je een format c: doet en je wilt je data behouden. Anders moet je de hele zooi gaan backupen ed
Volgens mij werkten alleen de -packard bell van de its ik weet niks van pc's noobs- nog met 1 partitie
Ikzelf heb namelijk een ICY box (Maxtor 10 250 gig 16 Mb) en ben van mening dat dat nog altijd de beste back up is. Wanneer je laptop wordt gejat onderweg heb je zo weinig aan die tweede partitie!
Ik vind het juist een handig programma. Je kan nu namelijk Ad Hoc gebruiken. En als je het niet erbij wilt installeren dan hoeft het niet, zit namelijk een keuzemogelijkheid in om alleen de drivers te installeren dacht ik.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:43:
[...]
Heb ook die 9.0.20 genomen. werkt nu eindelijk allemaal wel. Idd een leip Intel progje erbij gekregen maar ja, dat nemen we maar voor lief. Wat betreft die instabiliteit. Geen last van.
Verwijderd
Dat misschien wel, maar omdat de schijf 100gb is.. maak je al snel bijvoorbeeld 2 partities van 50 GB,Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:21:
meerdere partities zijn juist uitermate handig als je een format c: doet en je wilt je data behouden. Anders moet je de hele zooi gaan backupen ed
zelf heb ik dus veel films en games e.d. en dan zul je net zien dat die ene film er niet oppast omdat de partitie die daarvoor bedoelt is vol zit..
Daarom vind ik het in dit geval (met 100 gb dus) makkelijker om 1 partitie te hebben
en Ad Hoc is?FF1987 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:08:
[...]
Ik vind het juist een handig programma. Je kan nu namelijk Ad Hoc gebruiken. En als je het niet erbij wilt installeren dan hoeft het niet, zit namelijk een keuzemogelijkheid in om alleen de drivers te installeren dacht ik.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 11:10 ]
voor die 36 euro...haha....dat zie ik echt veel mensen doen. Voor net die paar euro's onwijze stukken gaan rijden ofzo, of met het OV onwijs stuk afleggen. Gewoon niet doen en lekker kopen bij een toko in de buurt voor een redelijke prijsSmooK schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:24:
hier zit ik dan meteen weer op de 1355 euro, maja misschien is het toch wel makkelijker om het in tilburg te kopen dan dat ik helemaal naar Rotterdam moet waar de laptop 1299 is.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Verwijderd
Waarom maak je dan al snel 2 partities van 50. Dat bepaal je toch zelf? Ik heb nu een van 20 en een van 80. Vind ik idd veel prettiger met het oog op formatteren, hoef ik alleen de 20 gig te formatteren en behoud ik al mijn films en mp3's.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:09:
[...]
Dat misschien wel, maar omdat de schijf 100gb is.. maak je al snel bijvoorbeeld 2 partities van 50 GB,
zelf heb ik dus veel films en games e.d. en dan zul je net zien dat die ene film er niet oppast omdat de partitie die daarvoor bedoelt is vol zit..
Daarom vind ik het in dit geval (met 100 gb dus) makkelijker om 1 partitie te hebben
Verwijderd
Verwijderd
naja ik zie een laptop voor iets als "erbij", dus niet om al je films ed op te zetten. Die zet ik wel thuis op mn workstation of server ofzoVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:09:
[...]
Dat misschien wel, maar omdat de schijf 100gb is.. maak je al snel bijvoorbeeld 2 partities van 50 GB,
[...]
en Ad Hoc is?
Als ik mn laptop zo zou zien zou ik nl geen laptop kunnen vinden met genoeg opslagruimte
en dat heb ik ook gedaanRossi46 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:10:
[...]
voor die 36 euro...haha....dat zie ik echt veel mensen doen. Voor net die paar euro's onwijze stukken gaan rijden ofzo, of met het OV onwijs stuk afleggen. Gewoon niet doen en lekker kopen bij een toko in de buurt voor een redelijke prijs
Verwijderd
Hmm, ben geen expert maar volgens mij wordt de laptop niet nóg warmer in die tas. Hij blijft dus hooguit wat langer in de buurt van een temperatuur waarop hij normaal werkt als hij aan is. Daarom lijkt het me niet schadelijk...Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:25:
Ik heb een laptop tas omdat ik hem mee ga nemen naar school. Als ik de laptop lang gebruik word de trafo en de laptop zelf best warm. Is het dan niet schadelijk om hem dan meteen na gebruik op te bergen in een afgesloten tas? Ik heb dan nml geen tijd om rustig te wachten tot hij is afgekoeld.
Verwijderd
Mwah, dat zou misschien nog wel kunnen, alleen nuttig is dat ook niet voor mij aangezien ik mijn systeem ook nooit hoef te formatteren? hooguit 1x in het jaar ofzoVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:23:
[...]
Waarom maak je dan al snel 2 partities van 50. Dat bepaal je toch zelf? Ik heb nu een van 20 en een van 80. Vind ik idd veel prettiger met het oog op formatteren, hoef ik alleen de 20 gig te formatteren en behoud ik al mijn films en mp3's.
Weet iemand trouwens hoe groot die partities zijn op de laptop? Ik ga zo maar eens even bellen hoever ze zijn met mijn reparatie.. wil hem wel terug
Dat is waar, maar vind het wel belangrijk dat ik films en games ed. mee kan nemen.. en het liefst zoveel mogelijk natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:50:
[...]
naja ik zie een laptop voor iets als "erbij", dus niet om al je films ed op te zetten. Die zet ik wel thuis op mn workstation of server ofzo
Als ik mn laptop zo zou zien zou ik nl geen laptop kunnen vinden met genoeg opslagruimte
Verwijderd
Nadat ik hem gekocht had bleek dat de wlan niet goed werkte en de notebook echt zo warm werd op de plek waar de processor zit dat aanraken van de behuizing niet meer aangenaam was.
Moest dus ook opgestuurd worden naar acer (zou een week duren maximaal omdat het een doa betrof).
Iedere keer aan de telefoon kreeg ik te horen dat onderdeel niet op voorraad was, maar vrijdag erop binnen zou zijn. Uiteindelijk na 3 weken maar eens een klacht naar acer geschreven per post waarin ik een nieuwe eiste. Toen belden ze opeens de volgende dag met de mededeling dat de maandag erop een nieuwer type verstuurd zou worden. Al met al heeft het 4 weken geduurd voordat ik een nieuwe had. Gelukkig had de nieuwe inmiddels een x700 ipv een x600 radeon erin.
Helaas hadden ze toen nog net de ferrari 4000 serie niet, anders had ik die met bijbetaling ervoor terug willen hebben.
Voor de rest is het een super laptop. Heerlijk snel qua rekenwerk, en grafisch ook ruim voldoende in games. Jammer alleen dat er nog steeds geen goed werkende linux versie is. De radeon x700 mobile is wat dat betreft nog een groot probleem.
Nu alleen een probleem met de touchpad. de lak laat los van de linkerknop na nog geen 2 maanden.
Ga hem daar maar niet weer voor in reparatie sturen, want dan is tie zo weer een lange tijd pleite.
Eerst maar een andere aanschaffen en dan verkopen lijkt me een snellere oplossing.
Deze week dus maar eens kijken naar de ferrari 4005 daar ik die hogere resolutie toch wel lekker vind met programmeren en dan deze 1694 de deur maar uit doen.
Verwijderd
Ja als de onderdelen op voorraad zijn verwacht ik wel dat je hem eind deze week terug krijgt of begin volgende week..
Hij was al wel in behandeling zei hij, nou goed, ik wacht af
Verwijderd
heb je nu dus ook de versie met 100gig hdd en 1024mb ram ed?Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:55:
Hierbij mijn garantie ervaring van mijn acer aspire 1694.
Nadat ik hem gekocht had bleek dat de wlan niet goed werkte en de notebook echt zo warm werd op de plek waar de processor zit dat aanraken van de behuizing niet meer aangenaam was.
Moest dus ook opgestuurd worden naar acer (zou een week duren maximaal omdat het een doa betrof).
Iedere keer aan de telefoon kreeg ik te horen dat onderdeel niet op voorraad was, maar vrijdag erop binnen zou zijn. Uiteindelijk na 3 weken maar eens een klacht naar acer geschreven per post waarin ik een nieuwe eiste. Toen belden ze opeens de volgende dag met de mededeling dat de maandag erop een nieuwer type verstuurd zou worden. Al met al heeft het 4 weken geduurd voordat ik een nieuwe had. Gelukkig had de nieuwe inmiddels een x700 ipv een x600 radeon erin.
Helaas hadden ze toen nog net de ferrari 4000 serie niet, anders had ik die met bijbetaling ervoor terug willen hebben.
Voor de rest is het een super laptop. Heerlijk snel qua rekenwerk, en grafisch ook ruim voldoende in games. Jammer alleen dat er nog steeds geen goed werkende linux versie is. De radeon x700 mobile is wat dat betreft nog een groot probleem.
Nu alleen een probleem met de touchpad. de lak laat los van de linkerknop na nog geen 2 maanden.
Ga hem daar maar niet weer voor in reparatie sturen, want dan is tie zo weer een lange tijd pleite.
Eerst maar een andere aanschaffen en dan verkopen lijkt me een snellere oplossing.
Deze week dus maar eens kijken naar de ferrari 4005 daar ik die hogere resolutie toch wel lekker vind met programmeren en dan deze 1694 de deur maar uit doen.
Verwijderd
De mijne was na 2 dagen ook al in behandelingVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:36:
Net dus gebeld, en die vent kwam bij mij beetje met hetzelfde verhaal aan..
Ja als de onderdelen op voorraad zijn verwacht ik wel dat je hem eind deze week terug krijgt of begin volgende week..
Hij was al wel in behandeling zei hij, nou goed, ik wacht af
Verwijderd
ook raar dat je er dan wel een x700 inkrijgtVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:07:
nee, maar wel zelf de ram geupgrade naar 2 * 512.
en de harddisk is een 80 gb
Verwijderd
Lekker vooruizicht heb ik danVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:08:
[...]
De mijne was na 2 dagen ook al in behandeling
Verwijderd
In mijn laptop moest ook een nieuwe wireless kaart geplaatst worden, ik had hem na anderhalve week terug, een paar dagen eerder dan ze aanvankelijk zeiden. Heb ik dus geluk gehad. Misschien helpt het dat ik em op heb laten sturen door de winkel waar ik hem heb gekocht. Dat zet soms toch wat extra druk.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:08:
[...]
De mijne was na 2 dagen ook al in behandeling
Verwijderd
alleen soms lijkt het geluid wat te kraken..is dit te voorkomen dmv andere drivers? zo ja, welke?
het scherm bevalt me heel goed...is even wennen, maar mooi
ben nu wat zooi van me pc aan het overzetten
me toetsenbord krijg ik alleen niet aangesloten op de flap....verkeerde aansluiting ofzo?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
Even je Launch manager opnieuw installeren. Heeft ook te maken met je knopjes rechtsboven op je laptop.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:54:
Ik heb nog een vraagje. Ik heb mijn laptop gisteren geformatteerd maar nu ben ik mijn indicators op het scherm kwijt. Ik bedoel dus de volume streepjes als je hem harder of zachter zet en het speakertje rechtsboven in beeld als je het geluid aan of uit zet. Weet iemand hoe ik dit terug krijg?
ik denk dat je probeerd te toetsenbord aan te sluiten op de s-video aansluiting, en dat gat uiteraard niet lukken. je zult opzoek moeten naar een p/s2 to USB converter of een ander toetsenbord aanschaffen.Licko schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:59:
heb m binnen...wat een pracht apparaat
alleen soms lijkt het geluid wat te kraken..is dit te voorkomen dmv andere drivers? zo ja, welke?
het scherm bevalt me heel goed...is even wennen, maar mooi
ben nu wat zooi van me pc aan het overzetten
me toetsenbord krijg ik alleen niet aangesloten op de flap....verkeerde aansluiting ofzo?
Verwijderd
Bij het openen van partition magic, krijg ik eerst deze foutmelding, ik heb op 'nee' gedrukt.

Dan zie je drie partities, waarvan de tweede de C-schijf is (en de derde de D, deze is nog leeg)
De eerste zal wel de recovery partitie zijn, deze zal ik met rust laten...
Maar de C en de D schijf zouden toch wel omgezet kunnen worden naar ntfs en de grootte veranderd? Of geeft dit problemen met een evt recovery later?
Verwijderd
Verwijderd
en waar zijn die dingen te koop?ben bij 4 winkels geweest en niemand heeft er ooit van gehoordMagicw00b schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:29:
[...]
ik denk dat je probeerd te toetsenbord aan te sluiten op de s-video aansluiting, en dat gat uiteraard niet lukken. je zult opzoek moeten naar een p/s2 to USB converter of een ander toetsenbord aanschaffen.
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=RDUA05&Licko schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:09:
[...]
en waar zijn die dingen te koop?ben bij 4 winkels geweest en niemand heeft er ooit van gehoord
Verwijderd
meeste toetsenborden zitten tegenwoordig al standaard op usb hoor...Licko schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:09:
[...]
en waar zijn die dingen te koop?ben bij 4 winkels geweest en niemand heeft er ooit van gehoord
Verwijderd
Wow, p/s2 op s-video aansluiting! Past dat?Magicw00b schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:29:
[...]
ik denk dat je probeerd te toetsenbord aan te sluiten op de s-video aansluiting, en dat gat uiteraard niet lukken. je zult opzoek moeten naar een p/s2 to USB converter of een ander toetsenbord aanschaffen.

Verwijderd
toch nog snel gegaan.. idd 5 werkdagen..
Vorige week vrijdag nam UPS hem mee.. vanmorgen kwam hij terug bij de buurvrouw
Alles lijkt nu goed te werken, ben nu ff FEAR aan het installeren. eens kijken hoe dat draait
Verwijderd

deze dus..
3 dagen na bestelling binnen! bij 4launch.nl
maar die tas is zo ernstig groot! is dat bij alle notebook tassen zo of is deze gewoon groot?
afmetingen zijn 420 x 350 x 80 mm
het is wel een erg mooie tas en mn acer past er mooi in! maar wel groot..
Wat was je probleem ook alweer?Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:15:
Jaaa! mijn laptopje is terug
toch nog snel gegaan.. idd 5 werkdagen..
Vorige week vrijdag nam UPS hem mee.. vanmorgen kwam hij terug bij de buurvrouw
Alles lijkt nu goed te werken, ben nu ff FEAR aan het installeren. eens kijken hoe dat draait
En FEAR draait zeer aardig kan ik je melden
Het gene wat ik ermee ga doen is een beetje warcraft draaien en internetten voor de rest niet veel en is deze laptop ruim voldoende voor mijn wensen.
39
Ga namelijk binnekort laptop bestellen en zou toch wel graag die met ddr2 geheugen hebben. Ik kan moeilijk vragen dat ze 1 bestellen van de serial numbers die bij de ddr2 versie hoort
Specs: http://specs.tweak.to/9454
Het de eerste cijfers van de SN is het type nummer. Als je onder de drivers zoekt vind je:Cocona schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:44:
Wat is de kans dat je nog een 1692 koopt met gewoon ddr geheugen? Op de acer site staan er namelijk 2 versies van. 1 met ddr en 1 met ddr2 geheugen.
Ga namelijk binnekort laptop bestellen en zou toch wel graag die met ddr2 geheugen hebben. Ik kan moeilijk vragen dat ze 1 bestellen van de serial numbers die bij de ddr2 versie hoort
Momenteel staat op de acer site het bestel-nummer: LX.A6605.083. Dit is dus met DDR2. Als je zorgt dat je op dat nummer bestelt zul je ook DDR2 krijgen. Verder zie ik op de acer-site, hierzo, nog maar 1 laptop staan. Ik denk dus dat de kans dat je DDR1 krijgt heel erg klein is.LXA43, LXA44, LXA53, LXA54 is an Aspire 1690 DDR series
LXA65, LXA 66, LXA72, LXA84 is an Aspire 1690 DDR2 series
Verwijderd
Als we dat zouden weten dan zou niemand 'em nu bestellen hè...Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:55:
Denken jullie dat de Acer Aspire 1692 de komende twee maanden nog in prijs zal dalen? Een daling van 200 euro ofzo. Ik zit namelijk ook te denken om deze laptop aan te schaffen. Heb hem nog niet direct nodig, dus als de prijs nog gaat dalen is dat altijd mooi meegenomen.

Verwijderd
maar mijn wireless doet een beetje raar.. kan geen goede verbinding krijgen. laat ik hopen dat het een driver probleem is.. maar zoals ik hier in het forum al las.... vrees ik het ergste..
het is inderdaad ook jammer dat er geen bluetooth inzit. ik had het stukje "optional" niet gezien. is dit ook los te verkrijgen?
ik ga notebook opnieuw installeren. hopelijk gaat het dan beter..
Verwijderd
Mijn \ deed het nietRossi46 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:52:
[...]
Wat was je probleem ook alweer?
En FEAR draait zeer aardig kan ik je melden
Nu wel gelukkig
En fear draait idd best lekker
Ga dan naar de Media Markt. Daar heb je 7 of 8 dagen dode pixel garantie. Heb je die eigenlijk in Delft, geloof 't niet hè? Wel in Rijswijk en Den Haag iig.w4s4 cr4ft schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:42:
Ik ben ook van plan om deze Acer Aspire 1692 te kopen, maar ik heb vrij weinig zin in dode pixels of bright pixels. Ik vroeg me dus af waar ik deze notebook kan kopen voor een redelijke prijs met een 100% dode pixel garantie. Bij voorkeur een fysieke winkel waar ik hem echt kan gaan halen en het liefst in de buurt van Den Bosch of Delft.
Ook Correct in Rotterdam heeft trouwens pixelgarantie (alleen als je er VOOR de koop naar vraagt!!), alleen die verkopen geen Acer's
Voor de rest begrijp ik niet waarom je een fysieke winkel wilt, want je schiet dr eigenlijk geen drol mee op. Sterker nog, als er iets mis is en je wilt dat via hen regelen duurt t alleen nog maar langer (want een extra schakel in de keten).
Ik vind het een behoorlijk risico om een laptop met tpg of welke andere dienst dan ook terug naar de verkoper of fabrikant te sturen als er iets mis mee is.Rossi46 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:16:
[...]
Ga dan naar de Media Markt. Daar heb je 7 of 8 dagen dode pixel garantie. Heb je die eigenlijk in Delft, geloof 't niet hè? Wel in Rijswijk en Den Haag iig.
Ook Correct in Rotterdam heeft trouwens pixelgarantie (alleen als je er VOOR de koop naar vraagt!!), alleen die verkopen geen Acer's![]()
Voor de rest begrijp ik niet waarom je een fysieke winkel wilt, want je schiet dr eigenlijk geen drol mee op. Sterker nog, als er iets mis is en je wilt dat via hen regelen duurt t alleen nog maar langer (want een extra schakel in de keten).
Verder bedankt voor de tips.
[ Voor 3% gewijzigd door Krekker op 26-08-2005 20:37 ]
bij Acer word hij netjes bij je thuis opgehaald.w4s4 cr4ft schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:37:
[...]
Ik vind het een behoorlijk risico om een laptop met tpg of welke andere dienst dan ook terug naar de verkoper of fabrikant te sturen als er iets mis mee is.
Verder bedankt voor de tips.
Precies, net als bij alle andere fabrikantenMagicw00b schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:44:
[...]
bij Acer word hij netjes bij je thuis opgehaald.
39
Ja klopt, dacht ik ook altijd. Maar ik had één x een klein probleempje en toen boden ze ook aan om 'em op te halen. Lees dat dat bij andere tweakers ook vaak gebeurd. Enige wat ik dus niet weet: zitten daar kosten aan verbonden? Is d'r een Tweakertje die daar even antwoord op kan geven?Nokko schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:47:
Acer haalt standaard toch niet op? Ik dacht dat ze een carry-in regeling hadden.
Kan er gewoon uit. Irritante is wel dat op de onderkant van de accu één van de steuntjes van de Laptop zit. Als je de accu eruit haalt dan wiebelt de flap dus. Op de lossen door even te kijken hoeveel bierfiltjes er onder moeten ofzoHomedisc schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:12:
Kun je ook de accu eruit laten en dan via het stroomnet werken? of moet de accu er perse in?
39
Verwijderd
Ik heb mijn 1692 moeten terugsturen naar Acer. Een koerier kwan deze snel ophalen, Acer handelde vrij snel (binnen de 2 weken). En hier waren geen extra kosten mee gemoeid.Rossi46 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:06:
[...]
Ja klopt, dacht ik ook altijd. Maar ik had één x een klein probleempje en toen boden ze ook aan om 'em op te halen. Lees dat dat bij andere tweakers ook vaak gebeurd. Enige wat ik dus niet weet: zitten daar kosten aan verbonden? Is d'r een Tweakertje die daar even antwoord op kan geven?
4 euro bij de gemiddelde PC-boer, bijv ook bij MediaMarkt (van Belkin).Licko schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:09:
Btw: de 1692 gaat erg hard, ik werk bij de MM in Groningen en we hebben er gisteren en vandaag samen 10 stuks van verkocht. Jammer dat ie lastig leverbaar is, anders hadden we er nog meer van kunnen verkopen (Norrod heeft bv ook problemen met leveren).
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
(zie ook mijn vraag verder terug)
Zoals eerder duidelijk werd gemaakt in dit topic, mag je als je de recovery wil blijven gebruiken alleen schijf C omzetten naar NTFS.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:43:
Hebben mensen beide zichtbare partities al omgezet naar ntfs? en zijn de recovery cd's / partitie dan nog te gebruiken?
(zie ook mijn vraag verder terug)
Verwijderd
De D schijf is leeg, volgens mij staat daar de recovery partitie niet op. Waarom kan die dan niet NTFS worden?Edmund schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:17:
[...]
Zoals eerder duidelijk werd gemaakt in dit topic, mag je als je de recovery wil blijven gebruiken alleen schijf C omzetten naar NTFS.
(Zie ook mij screenshot http://gathering.tweakers...message/24036836#24036836)
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met videobewerking op de Acer 1692 WLMI ?
Zo ja draait dit goed ?
BVD
Verwijderd
- Iemand een idee wanneer de nieuwe 1694WLMi in België (of/en Nederland) over de toonbank gaat gaan?
- Hoe komt het dat sommige mensen PC3200 (400MHz) geheugen in hun 1692WLMi hebben zitten en anderen PC4200 (533MHz)? Hebben laptops die na een bepaalde datum gefabriceerd zijn dan dat snellere geheugen zodat als ik nu deze laptop zou kopen hij hoogstwaarschijnlijk 533MHz geheugen heeft, of worden er nu nog laptops verkocht met 400MHz geheugen?
Zie een paar berichten boven je:Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:54:
- Hoe komt het dat sommige mensen PC3200 (400MHz) geheugen in hun 1692WLMi hebben zitten en anderen PC4200 (533MHz)? Hebben laptops die na een bepaalde datum gefabriceerd zijn dan dat snellere geheugen zodat als ik nu deze laptop zou kopen hij hoogstwaarschijnlijk 533MHz geheugen heeft, of worden er nu nog laptops verkocht met 400MHz geheugen?
De eerste cijfers van het SN is het type nummer. Als je onder de drivers zoekt vind je:
LXA43, LXA44, LXA53, LXA54 is an Aspire 1690 DDR series
Momenteel staat op de acer site het bestel-nummer: LX.A6605.083. Dit is dus met DDR2. Als je zorgt dat je op dat nummer bestelt zul je ook DDR2 krijgen. Verder zie ik op de acer-site, hierzo, nog maar 1 laptop staan. Ik denk dus dat de kans dat je DDR1 krijgt heel erg klein is.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
(depending on model)".
Nu is mijn vraag, heeft de 1692 nou Bluetooth of niet ?
Kan iemand mij dit zeggen ?
Verwijderd
Los over gelezen blijkbaar, had gezocht maar "geheugen, 533MHz" in dit topic..RAILGUNNER schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:51:
[...]
Zie een paar berichten boven je:
De eerste cijfers van het SN is het type nummer. Als je onder de drivers zoekt vind je:
LXA43, LXA44, LXA53, LXA54 is an Aspire 1690 DDR series
Momenteel staat op de acer site het bestel-nummer: LX.A6605.083. Dit is dus met DDR2. Als je zorgt dat je op dat nummer bestelt zul je ook DDR2 krijgen. Verder zie ik op de acer-site, hierzo, nog maar 1 laptop staan. Ik denk dus dat de kans dat je DDR1 krijgt heel erg klein is.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 14:02 ]
Verwijderd
De 1692 heeft geen bluetooth (wel een knopje wat niets doet...) en ik denk niet dat het er zo bijgezet kan worden, maar een bluetooth dongle werkt perfect. Ik kan nu echt overal het internet op (via de modem van mijn mobiele telefoon)...Edmund schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:10:
Kun je in de laptop (bijvoorbeeld de 1692) bluetooth bijzetten??
Als je bij een Mediamarkt zoekt hebben ze misschien nog die superkleine dongle die ook op de foto's in het begin van het topic staan.
http://www.kieskeurig.nl/...248C5C1256F8400452250.htm
hier zie je die nieuwe Acer 1694.
zit er op deze wel bluetooth?
heeft iemand deze laptop al in zijn/haar bezit?
Verwijderd
maar is gefixed. had problemen met web encryptie. staat nu op wpa en werken hoor!
wel relaxed dat ze alle programmas etc op cdtje bijleveren!
greetz
Verwijderd
Ik heb de tussenliggende 1694 van acer.BAMI schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:32:
kan iemand mij vertellen of dit iets is?
http://www.kieskeurig.nl/...248C5C1256F8400452250.htm
hier zie je die nieuwe Acer 1694.
zit er op deze wel bluetooth?
heeft iemand deze laptop al in zijn/haar bezit?
Perfekt werkende snelheid. Alleen ipv 100 gb harddisk een 80 gb erin.
Heb echter zelf inmiddels de ferrari aangeschaft ivm hogere resolutie beeldscherm en mijn 1694 staat inmiddels te koop.
Maar de 1694 is voor de rest echt top.
kun je mij vertellen of deze wel bleutooth heeft?Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:26:
[...]
Ik heb de tussenliggende 1694 van acer.
Perfekt werkende snelheid. Alleen ipv 100 gb harddisk een 80 gb erin.
Heb echter zelf inmiddels de ferrari aangeschaft ivm hogere resolutie beeldscherm en mijn 1694 staat inmiddels te koop.
Maar de 1694 is voor de rest echt top.
ik zag hem bij beat-it te koop voor 1418,- incl BTW niet duur toch?
je hebt dan wel een 2 ghz ipv 1.7 ghz en een x700 256 ipv 128.
Verwijderd
Deze heeft wel bluetooth. evenals de vorige 1694 serie.BAMI schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:43:
[...]
kun je mij vertellen of deze wel bleutooth heeft?
ik zag hem bij beat-it te koop voor 1418,- incl BTW niet duur toch?
je hebt dan wel een 2 ghz ipv 1.7 ghz en een x700 256 ipv 128.
Zie ook in Vraag en Aanbod
Verwijderd
Ik zat nog te denken om een dode pixel verzekering te nemen, maar vond 80 euro toch een hoop geld en heb 'm zonder pixelverzekering gekocht.
Toen ik de notebook de eerste keer opstartte hoefde ik weinig zelf te doen. Ik moest alleen de taal kiezen en de rest ging bijna allemaal automatisch. Toen hij was opgestart heb ik gelijk met Dead Pixel Buddy op dode pixel getest, maar geen een kunnen vinden
Wat erg opvalt aan de notebook is het erg mooie scherm. Het glanst erg mooi. Vooral pics en films bekijken en gamen is prachtig op dit scherm. Ook als je buiten zit is het niet irritant, maar wel als je zit te gamen of een filmpje te kijken.
Heb daarna alle aansluitingen getest en gelukkig werken ze allemaal. Het rare is dat er een bluetoothknop erop zit, terwijl er helemaal geen bluetooth op de laptop is

Ik had ergens terug in dit topic gelezen dat het geluid niet goed zou zijn, en dat klopt ook wel, maar als je er een koptelefoon erop aansluit, word het geluid veel beter.
3Dmark 2001 SE en 3Dmark 2003 gedraaid. De scores staan hieronder.

Zoals je ziet zijn de scores niet al te hoog, maar dat komt denk ik omdat ik de Ati driver niet heb geupdate. Je kunt inmiddels de Catalyst Mobility 5.8 downloaden.
Heb ook een aantal games geprobeerd. Steam games draaien perfect op de hoogste instellingen evenals Far Cry, Pariah, Prince of Persia: WW en FEAR. Zoals verwacht draait Doom3 niet zo goed als de anderen. Hij is speelbaar op Medium instellingen.
Het enige rare is dat ik altijd in de systray een icoontje zie met "Safely remove hardware" en als ik erop klik staat er het volgende.

Weet iemand wat dit te betekenen heeft
PS: Is het misschien tijd om dit topic up te daten met een FAQ?
Verwijderd
De oude 1692 had nog een gewone cd-speler..
denk dat deze slot drive er los ingezet kan worden..dus als ie stuk is zet je er zo een nieuwe in. Volgens mij herkent windows hem daarom als "los hardware onderdeel".
Heb ook nog 1 vraag:
Loop me steeds te ergeren aan spellen die vastlopen.
Speel bv Farcry> zonder accu: niks aan de hand.
> met accu: fan draait volle bak en vaker blue screen en dan kan ik weer rebooten of hij geeft een freeze en dan geeft hij aan in foutenlogboek: Exception_Acces_violation code: 0xC0000005 adres: 0x001B:0x3200828C
Dit ligt niet aan het spel zelf want op mijn desktop (met ati 9600 pro) loopt ie vlekkenloos.
Ik speel met acer 1692 op 1280x800 medium settings.
Heeft nog iemand problemen met vastlopers of blue screens tijdens games?
Ik wil er nl achterkomen of er misschien toch iets mis is met de hardware (vermoed ramgeheugen of koeler)
Ik heb tot nu toe redelijk veel gegamed op de 1692.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:51:
Ik wil er nl achterkomen of er misschien toch iets mis is met de hardware (vermoed ramgeheugen of koeler)
Heb er bijv. HL2 op uitgespeeld
Heeft het niet met instellingen te maken waarbij je hardware (fsb, cpu, videokaart) lager geklokt zijn omdat je op de batterij aan het werken bent. Mijn laptop (geen acer, wel vergelijkbare centrino) is namelijk op de batterij een stuk langzamer en heeft veel meer moeite met games dan. Draai maar eens 3d mark met en zonder accu zal je waarschijnlijk een groot puntenverschil merken.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:51:
"Safely remove hardware"
De oude 1692 had nog een gewone cd-speler..
denk dat deze slot drive er los ingezet kan worden..dus als ie stuk is zet je er zo een nieuwe in. Volgens mij herkent windows hem daarom als "los hardware onderdeel".
Heb ook nog 1 vraag:
Loop me steeds te ergeren aan spellen die vastlopen.
Speel bv Farcry> zonder accu: niks aan de hand.
> met accu: fan draait volle bak en vaker blue screen en dan kan ik weer rebooten of hij geeft een freeze en dan geeft hij aan in foutenlogboek: Exception_Acces_violation code: 0xC0000005 adres: 0x001B:0x3200828C
Dit ligt niet aan het spel zelf want op mijn desktop (met ati 9600 pro) loopt ie vlekkenloos.
Ik speel met acer 1692 op 1280x800 medium settings.
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Verwijderd
Je bedoelt dat als je de accu eruit haalt en alleen op netspanning speelt de hardware automatisch word terug geklokt naar zijn "normale" snelheid zodat je laptop een stuk sneller word?visboer32 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:15:
[...]
Heeft het niet met instellingen te maken waarbij je hardware (fsb, cpu, videokaart) lager geklokt zijn omdat je op de batterij aan het werken bent. Mijn laptop (geen acer, wel vergelijkbare centrino) is namelijk op de batterij een stuk langzamer en heeft veel meer moeite met games dan. Draai maar eens 3d mark met en zonder accu zal je waarschijnlijk een groot puntenverschil merken.
Je kunt de videokaart ook zelf terugklokken hè. Standaard staat de videokaart tijdens het werken op de accu op "uitgebalanceerd". Klinkt heel interessant, maar komt er op neer dat je dan niet het maximale uit je kaart haalt (althans, dat merkte ik tijdens t spelen van FEAR). Tijdens het spelen op netstroom staat de instelling op "maximaal". Erg leuk als je aan het gamen bent (want maximaal...Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 06:54:
[...]
Je bedoelt dat als je de accu eruit haalt en alleen op netspanning speelt de hardware automatisch word terug geklokt naar zijn "normale" snelheid zodat je laptop een stuk sneller word?
Owja, je komt er op deze manier: ATI-icoon rechtsonder > rechtermuisklik > instellingen > ATI beeldscherminstellinge > tabblad POWERPLAY > POWERPLAY instellingen
Kan ook op andere manier trouwens, maar dat is niet veel sneller geloof ik
Verwijderd
weet niet meer precies wat maar heb het er maar gelijk weer afgegooid hebben daar nog meer last van?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 12:26 ]
Ik hoor veel mensen over pixelgarantie praten en dat men hier extra voor moet betalen.
maar is het niet zo dat als je een laptop koopt en achteraf toch niks vindt dat je deze dan kunt retouneren zonder enige kosten?
dus met andere woorden als je een pixel fout hebt en je ziet dit binnen 8 dagen dan zou ik
gewoon terug gaan met de laptop en deze terug brengen.
of zie ik dit verkeerd?
Dat 8-dagen gedoe geldt meestal alleen als de verpakking ongeopend isBAMI schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:44:
Beste mensen,
Ik hoor veel mensen over pixelgarantie praten en dat men hier extra voor moet betalen.
maar is het niet zo dat als je een laptop koopt en achteraf toch niks vindt dat je deze dan kunt retouneren zonder enige kosten?
dus met andere woorden als je een pixel fout hebt en je ziet dit binnen 8 dagen dan zou ik
gewoon terug gaan met de laptop en deze terug brengen.
of zie ik dit verkeerd?
daar ben ik niet met je eens, als je een laptop bij de Aldi koopt en je opent deze en gebruikt hem zelfs een paar dagen dan kun je deze altijd nog retouneren.Bhai schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:18:
[...]
Dat 8-dagen gedoe geldt meestal alleen als de verpakking ongeopend is
je moet er gewoon voor zorgen dat je alles heel houd en alles netjes weer terug kan doen!
De winkel waar ik hem besteld heb (Informatique.nl) is een grote en bekende winkel.BAMI schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:22:
[...]
daar ben ik niet met je eens, als je een laptop bij de Aldi koopt en je opent deze en gebruikt hem zelfs een paar dagen dan kun je deze altijd nog retouneren.
je moet er gewoon voor zorgen dat je alles heel houd en alles netjes weer terug kan doen!
Daar kun je een gebruikt product niet teruggeven:
Maar als jij een winkel weet waar dat wel kan, hoef je natuurlijk geen dode pixelverzekering te nemenU heeft zich vergist of bent niet tevreden
We willen dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij Informatique. Het kan echter voorkomen dat u zich vergist hebt bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over de manier waarop de bestelling is verlopen. U kunt het product dan binnen 7 dagen retour sturen aan Informatique. Het product dient compleet te zijn en in oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking. De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van de klant. Verzendkosten die gemaakt zijn voor het versturen van het product van Informatique naar de klant worden niet geretourneerd.
volgens mij is het zo wettelijk bepaald, dat een product binnen 8 dagen geretouneerd mag worden.Bhai schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:16:
[...]
De winkel waar ik hem besteld heb (Informatique.nl) is een grote en bekende winkel.
Daar kun je een gebruikt product niet teruggeven:
[...]
Maar als jij een winkel weet waar dat wel kan, hoef je natuurlijk geen dode pixelverzekering te nemen
Verwijderd
Hier hetzelfde, volgens mij heeft iedereen datVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:27:
Als ik de laptop wat langer gebruik (langer dan een uur) vind ik dat de onderkant, het midden, errug heet word. Is dat bij iedereen of wordt die van mij gewoon te heet. Het is echt gewoon niet meer prettig aanraken.
Verwijderd
als ik bij hardware kijk staat ie gewoon geinstalleerd 1 van de netwerkkaarten geeft een fout:s wireless geloof ik en heb nog niks eraan gedaan ofzo
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 18:24 ]
Dit topic is gesloten.