Jullie zijn in dit topic steeds zo enthousiast over dat scherm, maar ik vind het niet zo denderend als ik er zo'n geweldig vaio scherm naast zie staan. Wat vinden jullie zo mooi aan dit scherm dan, of hebben jullie gewoon (niet veel) andere gezien?
Verwijderd
Hey,
Ik heb zojuist mn Acer Aspire 1511 Lmi verkocht voor 800 euro aan een oude opa....
Ga morgen een nieuwe kopen. Wilde eerst een cheapo van 900 op ebay... de Asus A6va kopen. alleen die is helaas net weg. Nu zat ik toch te denken om iets meer op tafel te leggen en dan de Acer Aspire 1692 Wlmi te nemen OF de 5024 Wlmi...
In hoeverre is de 5024 geschikt voor toekomstige games als Call of Duty 2?? Moeten we daar al echt 1 gig aan ram voor hebben??
De HDD in de 1692 is stukje sneller dan die van de 5024. Heel dit heel veel meer waarde voor gaming?
Turion is 64 bits, die in de 1692 maar 32? Zou ik daar mn keuze van af moeten laten hangen?
Ik heb zojuist mn Acer Aspire 1511 Lmi verkocht voor 800 euro aan een oude opa....
Ga morgen een nieuwe kopen. Wilde eerst een cheapo van 900 op ebay... de Asus A6va kopen. alleen die is helaas net weg. Nu zat ik toch te denken om iets meer op tafel te leggen en dan de Acer Aspire 1692 Wlmi te nemen OF de 5024 Wlmi...
In hoeverre is de 5024 geschikt voor toekomstige games als Call of Duty 2?? Moeten we daar al echt 1 gig aan ram voor hebben??
De HDD in de 1692 is stukje sneller dan die van de 5024. Heel dit heel veel meer waarde voor gaming?
Turion is 64 bits, die in de 1692 maar 32? Zou ik daar mn keuze van af moeten laten hangen?
Een gig intern is zeker aan te raden. Misschien nu nog niet echt (hoewel, BF2 anyone?) maar in de toekomst ZEKER! Ga daarom altijd voor een laptop met óf 1x 512mb of 2x512mb. iig niet voor 2x256mb want dat us kl*te met uitbreiden.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:07:
Hey,
De snellere HDD merk je ZEKER, het is een ware must als je wilt gamen. De HDD is op dit moment te bottleneck bij latops (als je een 4200rpm hebt dus)
Het 64-bits verhaalt boeit echt totaal niet bij dit soort laptops. Dus laat je keuze daar absoluut niet van afhangen. Je hebt er met de techniek die er in zit niks aan en Windows Longhorn/Vista komt ook gewoon in een 32-bit uitvoering.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Verwijderd
Thanks!Rossi46 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:46:
[...]
Een gig intern is zeker aan te raden. Misschien nu nog niet echt (hoewel, BF2 anyone?) maar in de toekomst ZEKER! Ga daarom altijd voor een laptop met óf 1x 512mb of 2x512mb. iig niet voor 2x256mb want dat us kl*te met uitbreiden.
De snellere HDD merk je ZEKER, het is een ware must als je wilt gamen. De HDD is op dit moment te bottleneck bij latops (als je een 4200rpm hebt dus)
Het 64-bits verhaalt boeit echt totaal niet bij dit soort laptops. Dus laat je keuze daar absoluut niet van afhangen. Je hebt er met de techniek die er in zit niks aan en Windows Longhorn/Vista komt ook gewoon in een 32-bit uitvoering.
Een vriend van me beweerde wel dat de turion veel beter presteert in combinatie met de X700 kaart in vergelijking met de Mobile pentium uit de 1692. Klopt dit?
Een andere vriend heeft zelf de 1692 en zweert bij DDR2. Hij had het er over dat DDR2 alleen werkt met pentium? Iemand die dit kan uitleggen?
Verwijderd
Ik heb er een kale windows home opgezet 
Nu ga ik de drivers zelf installeren
http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html
hier vind je alle drivers, maar hoe weet ik welke landrivers ik moet nemen voor mijn 1692? :x
Er staan er verschillende
hier vind je alle drivers, maar hoe weet ik welke landrivers ik moet nemen voor mijn 1692? :x
Neem de intelVerwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:56:
Ik heb er een kale windows home opgezet
Verwijderd
ff iets totaal anders
.
Weet er iemand waar je een extra batterij kan kopen voor deze laptop? Ik kan op geen enkele site deze specifieke batterij vinden. Deze laptop is echt perfect voor mij, alleen moet ik soms wel langer dan 4 uur kunnen werken zonder netstroom
. Een extra batterij zou dan wel handig zijn
Weet er iemand waar je een extra batterij kan kopen voor deze laptop? Ik kan op geen enkele site deze specifieke batterij vinden. Deze laptop is echt perfect voor mij, alleen moet ik soms wel langer dan 4 uur kunnen werken zonder netstroom
Verwijderd
hij is niet zo moeilijk te vinden hoorVerwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:35:
ff iets totaal anders.
Weet er iemand waar je een extra batterij kan kopen voor deze laptop? Ik kan op geen enkele site deze specifieke batterij vinden. Deze laptop is echt perfect voor mij, alleen moet ik soms wel langer dan 4 uur kunnen werken zonder netstroom. Een extra batterij zou dan wel handig zijn
hier bijvoorbeeld:
http://sallandautomatiser...o.php?pid=11201&catId=371
daar hebben ze hem ook

Verwijderd
Precies wat ik zocht
Bedankt. Is inderdaad wel duur, maar de enige optie denk ik. Of ik moet een andere laptop gaan zoeken met een langere batterijduur, maar dan ben ik uiteindelijk waarschijnlijk nog meer kwijt.
Bedankt. Is inderdaad wel duur, maar de enige optie denk ik. Of ik moet een andere laptop gaan zoeken met een langere batterijduur, maar dan ben ik uiteindelijk waarschijnlijk nog meer kwijt.
Verwijderd
Ik geloof dat als je de uitbreiding van garantie koopt (naar 3 jaar) dat je dan bij Acer zelf met korting een extra batterij kunt kopen. Heb daar alleen nog niet naar gekeken, aangezien ik die garantieuitbreiding nog 90 dagen lang kan activeren... Bovendien werk ik toch nagenoeg altijd op netstroom, het is immers toch een soort draagbare desktop...
Verwijderd
/me vandaag ff tasje gekocht 
als het goed is komt mijn acertje deze week binnen
tas: Toshiba PX1181E-1 NCA

geschikt voor 15,4" schermpjes.. dus ook voor de acer

30% korting op een tweede accu voor de geregistreerde laptop, als hij direct besteld wordt bij Acer Call Center en betaald via een craditcard. (geciteerd uit een boekje van acer).Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:01:
Ik geloof dat als je de uitbreiding van garantie koopt (naar 3 jaar) dat je dan bij Acer zelf met korting een extra batterij kunt kopen. Heb daar alleen nog niet naar gekeken, aangezien ik die garantieuitbreiding nog 90 dagen lang kan activeren... Bovendien werk ik toch nagenoeg altijd op netstroom, het is immers toch een soort draagbare desktop...
Verwijderd
Nu heb ik mij enkele dagen geleden ook een acer aspire 1692wlmi aangeschaft(is besteld maar nog niet geleverd) maar ik laat er wel xp professional opzetten. Maar nu had ik een vraagje in verband met de garantie. Omdat er standaard xp home opstaat en ik laat veranderen door pcwinkel naar xp pro, vervalt dan de garantie of mag dit gewoon?Ik weet het niet en daarom deze vraag want ik zou wel niet graag hebben dat wanneer ik de volgende keer normaal binnen garantie periode mijn laptop opstuur naar acer de kosten zelf kan betalen gewoon doordat hij geupdate is naar xp pro.Ik heb er wel de 3j garantie optie bijgenomen.
Daar zulle ze toch wel niet over gaan zeuren. En als het niet mag dan staat dat vast ergens in de garantievoorwaarden waarmee jij akkoord bent gegaan.
Edit: owja.. dat heb ik dan ook goed gevonden. Heb ook de 3 jaar extra. Laptop gaat namelijk vaak met mij mee. Zou het mogelijk zijn om er bleutooth erin te laten zetten??
Edit: owja.. dat heb ik dan ook goed gevonden. Heb ook de 3 jaar extra. Laptop gaat namelijk vaak met mij mee. Zou het mogelijk zijn om er bleutooth erin te laten zetten??
[ Voor 39% gewijzigd door Edmund op 15-08-2005 16:16 ]
Verwijderd
Wat kost ie?Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:45:
/me vandaag ff tasje gekocht
[afbeelding]
Verwijderd
Maak geen bal uit. Heb zelf jaar geleden acer aspire 1511LMi gekocht en had na 3 weken al nieuwe scherm nodig. opgestuurd en alles netjes gemaakt. Ik had er ondertussen ook pro op gezet... een geripte versie... daar liggen ze daar totaal niet wakkeer van. het zal meer regel dan uitzondering zijn!Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:36:
Nu heb ik mij enkele dagen geleden ook een acer aspire 1692wlmi aangeschaft(is besteld maar nog niet geleverd) maar ik laat er wel xp professional opzetten. Maar nu had ik een vraagje in verband met de garantie. Omdat er standaard xp home opstaat en ik laat veranderen door pcwinkel naar xp pro, vervalt dan de garantie of mag dit gewoon?Ik weet het niet en daarom deze vraag want ik zou wel niet graag hebben dat wanneer ik de volgende keer normaal binnen garantie periode mijn laptop opstuur naar acer de kosten zelf kan betalen gewoon doordat hij geupdate is naar xp pro.Ik heb er wel de 3j garantie optie bijgenomen.
Verwijderd
Ik heb hem bij www.gistron.com gehaald..
http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=27334
€12,90 en tis best een degelijk tasje
Verwijderd
Dus daar gaan ze geen probleem van maken? Ik hoop het echt niet he, want iemand anders (btw op een ander forum zit mij steeds te vertellen : Remember , het is een fabrieksgarantie dat je krijgt . En geloof me Acer aanvaard geen andere besturingssystemen dan de OEm meegeleverd met Uw laptop . Quote van die andere kerel.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:56:
[...]
Maak geen bal uit. Heb zelf jaar geleden acer aspire 1511LMi gekocht en had na 3 weken al nieuwe scherm nodig. opgestuurd en alles netjes gemaakt. Ik had er ondertussen ook pro op gezet... een geripte versie... daar liggen ze daar totaal niet wakkeer van. het zal meer regel dan uitzondering zijn!
(Ik vind het vrij raar omdat ze op hun site zelfs xp professional aanraden, maar dan deze persoon vertelt mij dit dan?) Ik weet het niet meer hoor. Ik heb echt die xp professional nodig maar als ze dan hun garantie laten vallen heb ik er niks aan.Plz antwoord zo snel mogelijk ,want indien nodig moet ik m'n pcwinkel nog verwittigen.
Is al opgelost, blijkt van die kerel zijn uitleg niets te kloppen zo te zien... bedankt mensen voor jullie reacties
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 19:12 . Reden: Is al opgelost - bedankt voor jullie reacties ]
Verwijderd
Hey maar pas hij ook echt prima? Geen wrijving etc?Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:23:
[...]
Ik heb hem bij www.gistron.com gehaald..
http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=27334
€12,90 en tis best een degelijk tasje
Ik zat anders te denken aan een sleeve aangezien ik een mn lappie alleen verkas in het weekend als ik weer met de trein naar huis ga of wanneer ik ff naar de bibliotheek ga. Meestal neem ik hem dan in mn rugzak mee.
Verwijderd
http://www.expansys.nl/pr...ode=121725&asource=119335
Wat vinden we hier van voor onze 1692 WLMi??
Ik wil een Sleeve hoogstwaarschijnlijk en lees overal dat deze helemaal geweldig is ivm shockproof etc??? Iemand ervaring mee of er een mening over?
Wat vinden we hier van voor onze 1692 WLMi??
Ik wil een Sleeve hoogstwaarschijnlijk en lees overal dat deze helemaal geweldig is ivm shockproof etc??? Iemand ervaring mee of er een mening over?
Verwijderd
ik geraak met mijn 1692 in 3Dmark03 niet boven de 3000 
zou dit aan de drivers liggen van de grafische kaart?

Verwijderd
Kijk of je ook je cpu op max hebt staan. Heb je hem getest met de adapter ingestoken.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:38:
ik geraak met mijn 1692 in 3Dmark03 niet boven de 3000
Download de nieuwe mobility catalyst van ati.
Ik kreeg problemen met de 3Dmark05 trial versie...die liep steeds bij de cpu test vast.
Nu heb ik de 3Dmark05 pro versie> score alles default en zonder cpu test: 2653
(in 3Dmark03 kreeg ik iets van rond de 6500)
Heb m net overgeclocked met ATi tool...nu eens kijken wat ie doet op 420 mhz core speed.
Weet iemand BTW wat een veilige waarde is voor deze ati mobility x700?
Bij find core max bleef hij steken rond 450 mhz.
Ik speel voornamelijk Day of Defeat (via Steam). Weet iemand of dit spel ook in breedbeeld draait (1280*800) ?
Wat zijn de prestaties van Source games (HL2, Counterstrike etc) op deze laptop ?
Jammer dat er standaard geen CompactFlash lezer in zit. Vreemd eigenlijk omdat dit toch wel een behoorlijk gangbaar medium is. Zal ik toch een externe USB card reader aan moeten sluiten.
Wat zijn de prestaties van Source games (HL2, Counterstrike etc) op deze laptop ?
Jammer dat er standaard geen CompactFlash lezer in zit. Vreemd eigenlijk omdat dit toch wel een behoorlijk gangbaar medium is. Zal ik toch een externe USB card reader aan moeten sluiten.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
yup cpu staat op maxVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 01:59:
[...]
Kijk of je ook je cpu op max hebt staan. Heb je hem getest met de adapter ingestoken.
Download de nieuwe mobility catalyst van ati.
Ik kreeg problemen met de 3Dmark05 trial versie...die liep steeds bij de cpu test vast.
Nu heb ik de 3Dmark05 pro versie> score alles default en zonder cpu test: 2653
(in 3Dmark03 kreeg ik iets van rond de 6500)
Heb m net overgeclocked met ATi tool...nu eens kijken wat ie doet op 420 mhz core speed.
Weet iemand BTW wat een veilige waarde is voor deze ati mobility x700?
Bij find core max bleef hij steken rond 450 mhz.
ik ga die nieuwe mobility drivers eens proberen
thx
Verwijderd
Ik krijg mijn laptop deze week pas dus weet het nog nietVerwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:03:
[...]
Hey maar pas hij ook echt prima? Geen wrijving etc?
Ik zat anders te denken aan een sleeve aangezien ik een mn lappie alleen verkas in het weekend als ik weer met de trein naar huis ga of wanneer ik ff naar de bibliotheek ga. Meestal neem ik hem dan in mn rugzak mee.
Volgens mij staan de goede drivers in de TSVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:09:
de mobility drivers op de site van Ati zijn niet geschikt voor Acer-portables?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 14:36 ]
Verwijderd
TS?[b][message=23986177,noline]
Volgens mij staan de goede drivers in de TS
en thx! zal ze sewes eens installeren
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 15:16 ]
Day of Defeat 1? Die draait op de HL1 engine en is dus niet instaat voor breedbeeldresoluties, net als Counter-Strike (1.6). Je krijgt dan gewoon twee zwarte balken aan de zijkant. Met CS1.6 komt mijn FPS nooit onder de 99... gewoon op 1024x768. HL2 nog niet getest, CS:S ook niet. DoD zal ongeveer hetzelfde zijn als CS1.6.Xymox schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:53:
Ik speel voornamelijk Day of Defeat (via Steam). Weet iemand of dit spel ook in breedbeeld draait (1280*800) ?
Verwijderd
TS is topicstart, als in de eerste post in het topicVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:15:
[...]
TS?
en thx! zal ze sewes eens installeren
/me kan niet wachten.. eind deze week heb ik hem alst goed is
Verwijderd
ah ok thxVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:28:
[...]
TS is topicstart, als in de eerste post in het topic
/me kan niet wachten.. eind deze week heb ik hem alst goed is
nu haal ik een nette 6200 in 3Dmark03
dus hieruit kan ik concluderen dat een X700 mobile overeenkomt met een Radeon 9800XT
Verwijderd
problem solved!Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:06:
[...]
ah ok thx
nu haal ik een nette 6200 in 3Dmark03
dus hieruit kan ik concluderen dat een X700 mobile overeenkomt met een Radeon 9800XT
Heeft iemand nog ergens iets gevonden over "veilige" overclock waarden voor mob x700?
Denk nl dat deze iets gevoeliger is voor damage vanwege en mindere goede koeling dan een desktopcard. Iemand?
Verwijderd
ik zou zeggen, ga half life 2 eens spelen en kijk eens of het wel nodig isVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:14:
[...]
problem solved!
Heeft iemand nog ergens iets gevonden over "veilige" overclock waarden voor mob x700?
Denk nl dat deze iets gevoeliger is voor damage vanwege en mindere goede koeling dan een desktopcard. Iemand?
Deze laptop heb ik nu sinds gisteren. Het bevalt me uitstekend. Toen hij nog uitstond was ik echt verbaasd over het scherm. Het lijkt wel een spiegel. Maar nu vind ik het helemaal top. Het scherm is zo scherp, ik had het niet verwacht. En natuurlijk, het is even wennen aan een breedbeeld. Een webpagina ziet er wat anders uit enzo, maar is geen ramp. Hieronder een foto van het scherm

Het is gemaakt zonder flitsen, anders zie je echt die lichtbron terug op je scherm. Dat is weer een nadeel, maar een kleine.
Wat ik ook vervelend vind zijn die stickers, ik heb ze dus allemaal eraf gehaald. Die stickers van Acer aan de rechterkant zijn erg makkelijk om het los te krijgen. Andere kost wat meer moeite. Die ATI valt nog mee, die Centrino bleven er lijmrestjes zitten (met je vingers wrijfen en het wordt na een tijdje schoon) en die van Windows, die is gewoon van metaal gemaakt
Nog een nadeel is dat bijna alle poorten rechts zitten, dus waar de meesten hun muis hebben, dat is dus nogal irritant met eventueel kabels eraan.
Laatste nadeel vind ik de memory card reader, namelijk dat ze geen CF kaarten ondersteunen. Lijkt mij dat CF kaarten het meest worden gebruikt. Ik heb zelf een Canon PowerShot Pro 1 dus met CF kaarten.
Jammer: bluetooth knop/led maar geen bluetooth device. Windows XP Home ipv Pro (heb inmiddels Pro erop gezet)
En nu de voordelen:
- Echt goede videokaart: Ik heb Battlefield 2 getest op 1024x768, alles op medium en 4x AA. FPS: rond de 50
- Slot-In CD/DVD drive: geen tray die kapot kan gaan, maar heb gelezen dat er meer kans is dat stof erin komt?
- Standaard 1 GB Ram, 100 GB 5200 RPM Harddisk
- Office gebruik (internet, office programma's) lange accuduur (bij mij iets langer dan 4 uur) en lage temperaturen (harddisk 38, CPU (
) 36 graden
- Zoals eerder gezegd prachtige scherm
(gelukkig voor mij heb ik geen defecte pixels)
- Goede prijs/prestatie verhouding
Kortom, ben zeer tevreden
PS: Straks ff Counter Strike Source uitproberen

Het is gemaakt zonder flitsen, anders zie je echt die lichtbron terug op je scherm. Dat is weer een nadeel, maar een kleine.
Wat ik ook vervelend vind zijn die stickers, ik heb ze dus allemaal eraf gehaald. Die stickers van Acer aan de rechterkant zijn erg makkelijk om het los te krijgen. Andere kost wat meer moeite. Die ATI valt nog mee, die Centrino bleven er lijmrestjes zitten (met je vingers wrijfen en het wordt na een tijdje schoon) en die van Windows, die is gewoon van metaal gemaakt
Nog een nadeel is dat bijna alle poorten rechts zitten, dus waar de meesten hun muis hebben, dat is dus nogal irritant met eventueel kabels eraan.
Laatste nadeel vind ik de memory card reader, namelijk dat ze geen CF kaarten ondersteunen. Lijkt mij dat CF kaarten het meest worden gebruikt. Ik heb zelf een Canon PowerShot Pro 1 dus met CF kaarten.
Jammer: bluetooth knop/led maar geen bluetooth device. Windows XP Home ipv Pro (heb inmiddels Pro erop gezet)
En nu de voordelen:
- Echt goede videokaart: Ik heb Battlefield 2 getest op 1024x768, alles op medium en 4x AA. FPS: rond de 50
- Slot-In CD/DVD drive: geen tray die kapot kan gaan, maar heb gelezen dat er meer kans is dat stof erin komt?
- Standaard 1 GB Ram, 100 GB 5200 RPM Harddisk
- Office gebruik (internet, office programma's) lange accuduur (bij mij iets langer dan 4 uur) en lage temperaturen (harddisk 38, CPU (
- Zoals eerder gezegd prachtige scherm
- Goede prijs/prestatie verhouding
Kortom, ben zeer tevreden
PS: Straks ff Counter Strike Source uitproberen
Verwijderd
kunt ge bf2 "deftig" (=zonder da mijne 1692 op een centrale verwarming begint te lijken) spelen op 1024*768? ik speel da op 800*600
Verwijderd
kan je het scherm trouwens instellen dat het gewoon beeld wordt dus dat er 2 zwarte balken aan de zijkant zitten ofzo
Als je gewoon heel even de moeite had genomen om dit topic door te lezen of te zoeken dan had je geweten dat dit prima kan ja.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:25:
kan je het scherm trouwens instellen dat het gewoon beeld wordt dus dat er 2 zwarte balken aan de zijkant zitten ofzo
Verwijderd
dat had ik geprobeerd maar zag niks veranderen dus mss was dat wel voor iets anders daarom vroeg ik het
sorry
sorry
Tja, hij wordt wel warm, maar ik kan niet horen dat die ventilator harder gaat draaien. Misschien moet ik wat langer gaan spelen dan 30 mins. Ik heb trouwens de nieuwste ATI Mobile drivers ipv standaard door Acer meegeleverd. (Een nadeel met die driver: geen zwarte balken aan de zijkant, beeld wordt gewoon uitgetrokken, N_R_G: misschien ligt het daaraan? Als je tenminste andere drivers hebt geinstalleerd...)Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:09:
kunt ge bf2 "deftig" (=zonder da mijne 1692 op een centrale verwarming begint te lijken) spelen op 1024*768? ik speel da op 800*600
PS: CS:Source op 1280x800 alles op high, geen AA, Trilinear Filter -> Stress test: 50 FPS
Dit is standaard idd altijd zo, had ik ook. Maar zoek even goed in dit topic. Er staat 2x uitgelegd hoe je zwarte balken aan de zijkanten kunt krijgen. Bij mij werkte dat toen iig wel.Dinh schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:07:
[...]
Tja, hij wordt wel warm, maar ik kan niet horen dat die ventilator harder gaat draaien. Misschien moet ik wat langer gaan spelen dan 30 mins. Ik heb trouwens de nieuwste ATI Mobile drivers ipv standaard door Acer meegeleverd. (Een nadeel met die driver: geen zwarte balken aan de zijkant, beeld wordt gewoon uitgetrokken, N_R_G: misschien ligt het daaraan? Als je tenminste andere drivers hebt geinstalleerd...)
PS: CS:Source op 1280x800 alles op high, geen AA, Trilinear Filter -> Stress test: 50 FPS
Verwijderd
als je gewoon stiekum een hint geeft want ik volg dit topic helemaal maar toch lukt het niet
haha...LOLVerwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:49:
als je gewoon stiekum een hint geeft want ik volg dit topic helemaal maar toch lukt het niet
Ik zei het even zo omdat ik het nier meer uit mn hoofd wist. Ik zal het even voor je opzoeken.
Edit: Kan het ook zo 1-2-3 ook niet vinden. Maar volgens mij moet t zo:
- Desktop -> rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Instellingen -> Geavanceerd -> ATI Weergaves -> Paneel -> "Vergroten met behoud van hoogte/breedteverhouding"
Ik hoop dat 't zo lukt!
[ Voor 30% gewijzigd door Rossi46 op 17-08-2005 21:03 ]
Heb eventjes de laptop niet bij de hand, maar ik deed het zo (kortere weg):Rossi46 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:55:.....
..........Kan het ook zo 1-2-3 ook niet vinden. Maar volgens mij moet t zo:
- Desktop -> rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Instellingen -> Geavanceerd -> ATI Weergaves -> Paneel -> "Vergroten met behoud van hoogte/breedteverhouding"
ATI-picje naast de tijd (in de taakbalk) daar ergens beeldscherminsellingen. Dan het tabblad van ATI- Weergaves. Hierna de instelling die in de quote genoemd wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door Edmund op 18-08-2005 13:41 . Reden: quote ingekort ]
Pfff... moeilijk he, zoeken. Het staat gewoon in dit topic:
[rml]Matthias-J in "[ Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel..."[/rml]
[rml]Matthias-J in "[ Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel..."[/rml]
Verwijderd
Ik heb hem ook binnen 
heeeeel mooi dingetje.. alleen moet de mijne morgen alweer terug
de \ doet het niet goed..
je moet hem heel hard indrukken en dan doet hij het soms nog niet..
Morgenvroeg komen ze hem ophalen
Maar wat een ding zeg
meer mensen hier al last van gehad? zo ja. hoelang duurde het ongeveer? die vent aan de telefoon zei tegen mij ongeveer een werkweek..
heeeeel mooi dingetje.. alleen moet de mijne morgen alweer terug
de \ doet het niet goed..
je moet hem heel hard indrukken en dan doet hij het soms nog niet..
Morgenvroeg komen ze hem ophalen
Maar wat een ding zeg
meer mensen hier al last van gehad? zo ja. hoelang duurde het ongeveer? die vent aan de telefoon zei tegen mij ongeveer een werkweek..
Verwijderd
YEAHH heb mn 1692 eindelijk!
Vanmiddag gehaald in Eindhoven.
Vraagje; kan iemand mij vertellen hoe ik die play en stop knop etc rechts onder de FN knop kan gebruiken?
Vraagje; kan iemand mij vertellen hoe ik die play en stop knop etc rechts onder de FN knop kan gebruiken?
Mag ik vragen waar je hem in eindhoven hebt gehaald, aangezien ik ook van plan was hem daar te halen, maar ik daar bij enkele winkels te horen kreeg dat ze hem niet konden leveren...Ik hoor het graag.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:34:
Weet je zeker dat je een 1692 hebt?Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:34:
Verwijderd
even laten weten dat de nieuwe mobility drivers (5.8) uit zijn!
https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27
https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27
Voor de mensen die zaten te denken om deze laptop te kopen, maar het alleen een beetje tegenzat dat er "maar" een Intel Pentium M 740 (1,7Ghz) in zit is er binnenkort DE oplossing. Te denken aan een nieuw model van de Acer Aspire 1694 WLMI. Het gaat niet over het model dat tot voor kort leverbaar was met 2.0 Ghz processor en 512 Mb geheugen, X600 videokaart. Nee het gaat om een echt nieuw model dat vanaf midden september leverbaar zal zijn (volgens Hardware Discount). De specs die tot nu toe bekend zijn:
Bij Hardware Discount wordt het Duitse model aangeboden, maar is nog niet in voorraad, eveneens het waarschijnlijke Nederlandse model van de nieuwe Acer Aspire 1694 WLMI.
Ik heb vervolgens contact gehad met HD.nl en zei zeggen dat het inderdaad een nieuw model betreft. Daarna Acer Sales gebeld (0800-0158), maar daar kenden ze het zogenaamde "nieuwe" model niet en volgens de man aan de lijn kon het niet waar zijn wat ik hem vertelde. Ik vroeg hem vervolgens: "Komt Acer de komende maand dan niet met een paar nieuwe- en/of geupgrade modellen?". Het antwoord was NEE!
Heel gek allemaal, maar ik neem de gok om op dit nieuwe prijs/prestatie monster te wachten (al gaat het me eigenlijk om de CPU). De geschatte prijs €1450 - €1550,- en dus rond de €200 - €300,- duurder als de huidige 1692 WLMI. Naar mijn idee een goede prijs voor deze toch wel redelijke upgrade in processorkracht.
Wat lijkt jullie, nieuwe model inderdaad nieuwe werkpaard voor een zacht prijsje?
- Processor: Intel Pentium M 760 (2,13Ghz)
- Geheugen: 1024 Mb DDRII (DDRII niet zeker, maar waarschijnlijk wel (Sonoma))
- Videokaart: Ati Mobile X700 256 Mb Ram
- Hardeschijf: 100 Gb (waarschijnlijk 5400 Rpm)
- Etc. de rest van de specs zullen gelijk zijn aan de huidige Acer Aspire 1692 WLMI
Bij Hardware Discount wordt het Duitse model aangeboden, maar is nog niet in voorraad, eveneens het waarschijnlijke Nederlandse model van de nieuwe Acer Aspire 1694 WLMI.
Ik heb vervolgens contact gehad met HD.nl en zei zeggen dat het inderdaad een nieuw model betreft. Daarna Acer Sales gebeld (0800-0158), maar daar kenden ze het zogenaamde "nieuwe" model niet en volgens de man aan de lijn kon het niet waar zijn wat ik hem vertelde. Ik vroeg hem vervolgens: "Komt Acer de komende maand dan niet met een paar nieuwe- en/of geupgrade modellen?". Het antwoord was NEE!
Heel gek allemaal, maar ik neem de gok om op dit nieuwe prijs/prestatie monster te wachten (al gaat het me eigenlijk om de CPU). De geschatte prijs €1450 - €1550,- en dus rond de €200 - €300,- duurder als de huidige 1692 WLMI. Naar mijn idee een goede prijs voor deze toch wel redelijke upgrade in processorkracht.
Wat lijkt jullie, nieuwe model inderdaad nieuwe werkpaard voor een zacht prijsje?
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:34:Vraagje; kan iemand mij vertellen hoe ik die play en stop knop etc rechts onder de FN knop kan gebruiken?
Ik moest ook eventjes zoeken. Kon rechts onder de FN toets niets vinden... Het moet namelijk zo: rechts op het toetsenbord (home, pg up,pg dn, end), onder de FN toets.Rossi46 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:57:
Weet je zeker dat je een 1692 hebt?Ik kan jouw genoemde knopjes namelijk niet op de mijne vinden....
In mediaplayer werken ze gewoon. FN + de toets.
Update: De numpad toetsen werken niet als je (bijvoorbeeld) Fn+J indrukt. Deze beginnen pas te werken als je NumLk aanzet (Fn+F11). Hierna kun je het Numpad gebruiken zonder de Fn toets. Om het gewoone keybord weer te gebruiken natuurlijk NumLk uitzetten. De overige blauwe letters werken wel als normaale Fn toetsen.
[ Voor 26% gewijzigd door Edmund op 18-08-2005 22:32 ]
Verwijderd
Tja, dat was voor mij ook het enige minpuntje, die 1,7 gig cpu, maar die nieuwe is idd retesnel, maar 300 euro is toch een hoop geld. Haal dan die videokaart er maar uit en knal die 2,13ghz cpu erin. Dan hoeft ie niet meer te kosten, en gamen op een laptop is toch zinloos.tim_heijt schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:15:
Voor de mensen die zaten te denken om deze laptop te kopen, maar het alleen een beetje tegenzat dat er "maar" een Intel Pentium M 740 (1,7Ghz) in zit is er binnenkort DE oplossing. Te denken aan een nieuw model van de Acer Aspire 1694 WLMI. Het gaat niet over het model dat tot voor kort leverbaar was met 2.0 Ghz processor en 512 Mb geheugen, X600 videokaart. Nee het gaat om een echt nieuw model dat vanaf midden september leverbaar zal zijn (volgens Hardware Discount). De specs die tot nu toe bekend zijn:Het model met bovenstaande specs is in Duitsland al uit (jammer genoeg hebben die Duitsters rare toetsenborden). Klik hier voor de specs op de Acer.de website! (Onderaan staan de specs van de 1694 WLMI)
- Processor: Intel Pentium M 760 (2,13Ghz)
- Geheugen: 1024 Mb DDRII (DDRII niet zeker, maar waarschijnlijk wel (Sonoma))
- Videokaart: Ati Mobile X700 256 Mb Ram
- Hardeschijf: 100 Gb (waarschijnlijk 5400 Rpm)
- Etc. de rest van de specs zullen gelijk zijn aan de huidige Acer Aspire 1692 WLMI
Verwijderd
boehoeeee.. nog ff en dan is acer hier.. nemen ze hem weer mee 
Gisteravond had ik trouwens ook een paar x dat hij gewoon vast liep als ik wat dingen aan het kopieren was via netwerk.. al meer mensen daar last van gehad?
als ik hem volgende week weer terug krijg ga ik eerst over op NTFS.. lelijke FAT:r
Gisteravond had ik trouwens ook een paar x dat hij gewoon vast liep als ik wat dingen aan het kopieren was via netwerk.. al meer mensen daar last van gehad?
als ik hem volgende week weer terug krijg ga ik eerst over op NTFS.. lelijke FAT:r
Verwijderd
pfff. bij de mijne is de linker-luidspreker al uitgevalle
en op de rechter-luidspreek zit keiveel geruis
heb er gisteravond eentje besteld bij plover. ben net gebeld dat hij waarschijnlijk maandag of dinsdag wordt verzonden
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
UPS heeft hem zojuist opgehaald.. ik ben alleen vergeten het adres van acer erop te zetten? Maar ik neem aan dat UPS wel weet waar hij heen moet als ze hem komen ophalen?
Verwijderd
www.encyshop.nl daar bestellen, is de goedkoopste op pricewatch. Dan vragen of je hem kunt afhalen in Eindhoven bij Copaco. Is een of andere importeur. Gaat wel via internetshop dus. Scheelt trouwens 10 e verzendkosten. Die heb ik namelijk teruggestort gekregen.Jacub86 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:45:
[...]
Mag ik vragen waar je hem in eindhoven hebt gehaald, aangezien ik ook van plan was hem daar te halen, maar ik daar bij enkele winkels te horen kreeg dat ze hem niet konden leveren...Ik hoor het graag.
Laptop bevalt trouwens uitstekend!!!
Heb alleen nog maar San Andreas en Call of Duty UO geinstalleerd, draai ik beide op maximaal!
wat betreft de nieuwe serie die zou uitkomen met 2ghz cpu en x700 256mb...
bij perfect-systems(Nl en BE) te koop voor 1.552,15 euro incl btw.
Specs: http://specs.tweak.to/9454
IDD
op de site van perfect systems:
Aspire 1694WLMi_256, Intel Mobile Pentium processor CentrinoT ì 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft Windows XP Home Edition SP2, ì 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD ì (4200rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless ì 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 256MB,
alleen jammer dat het maar een 4200 rpm schijfje is.
is overigens de 1692 ook 4200 rpm??
ik zie net op de site ook dat de 1692 wel 5400 rpm is.
wel een beetje vreemd of niet soms? zal wel om de kosten te drukken zijn of zoiets dergelijks.
op de site van perfect systems:
Aspire 1694WLMi_256, Intel Mobile Pentium processor CentrinoT ì 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft Windows XP Home Edition SP2, ì 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD ì (4200rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless ì 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 256MB,
alleen jammer dat het maar een 4200 rpm schijfje is.
is overigens de 1692 ook 4200 rpm??
ik zie net op de site ook dat de 1692 wel 5400 rpm is.
wel een beetje vreemd of niet soms? zal wel om de kosten te drukken zijn of zoiets dergelijks.
Cocona schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:54:
wat betreft de nieuwe serie die zou uitkomen met 2ghz cpu en x700 256mb...
[ Voor 11% gewijzigd door BAMI op 19-08-2005 15:16 ]
Verwijderd
Weet er iemand hoe lang je deze laptop de eerste keer op moet laden? Ik heb van sommige mensen gehoord dat het meer dan 8 uur is, en anderen zeggen dat de accu na 3 uur volledig opgeladen is. Gaat er niet een lapje branden zodra de accu vol is (of gaat er juist een lampje uit
)
Verwijderd
jammer dat ze geen maatwerk hebben bij acer, want dan zou ik lekker die dikke videokaart eruithalen en een standaard dingetje erin laten zetten zodat die 2 gig met 1024mb betaalbaar blijft. Erg jammer.
In handleiding: Lamp wordt groen als accu vol is. Orangje: bezig met opladen...Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:24:
lampje gaat uit hoor als ie vol zit of anders heb ik niet goed gekeken
Verwijderd
Dinh heeft inderdaad gelijk. Ik heb de handleiding nog eens goed gelezen en het lampje wordt inderdaad groen als accu vol zitDinh schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:56:
[...]
In handleiding: Lamp wordt groen als accu vol is. Orangje: bezig met opladen...
Gast, wat wil je in hemelsnaam gaan draaien waar 2 gig voor nodig is maar geen grafische toepassingen verlangt..?!?Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:52:
jammer dat ze geen maatwerk hebben bij acer, want dan zou ik lekker die dikke videokaart eruithalen en een standaard dingetje erin laten zetten zodat die 2 gig met 1024mb betaalbaar blijft. Erg jammer.
Verwijderd
Weet iemand of er een echte display driver voor dit scherm is? (Dus geen videokaart driver)
Verwijderd
met het oog op de toekomstRossi46 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 01:58:
[...]
Gast, wat wil je in hemelsnaam gaan draaien waar 2 gig voor nodig is maar geen grafische toepassingen verlangt..?!?
Verwijderd
ik heb vandaag mijn aspire 1692 binnen gekregen. alle toetsen zitten goed, echter wanneer ik shift 2 aansla krijg ik bijvoorbeeld geen apestaartje maar een " .bij bijna alle toetsen krijg ik andere leestekens ed te zien. zijn deze problemen bekend en makkelijk op te lossen.
Druk eens op "shift" en "ctrl" tegelijk. Dan komt het helemaal goedVerwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:18:
ik heb vandaag mijn aspire 1692 binnen gekregen. alle toetsen zitten goed, echter wanneer ik shift 2 aansla krijg ik bijvoorbeeld geen apestaartje maar een " .bij bijna alle toetsen krijg ik andere leestekens ed te zien. zijn deze problemen bekend en makkelijk op te lossen.
Verwijderd
wat zou dat moeten doen dan, want er gebeurt redelijk weinig. zeg maar niks. misschien komt het doordat ik de verkeerde drivers heb. ik heb de STANDARD 100-101 drivers terwijl het een 88/89 toetsenbord is. ik kan alleen nergens de goede drivers vinden.
Verwijderd
Ben er net uit. Landintstellingen stonden verkeerd. iig bedanktVerwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:48:
Probeer eens Alt Gr met de 2-knop...
Verwijderd
kan iemand mij vertellen of jullie de video kaart driver hebben geupdate? Ik heb de acer driver en wanneer ik Doom 3 open en de resolutie hoger zet dan moet ik het spel rebooten . Maar telkens sprinkt de resolutie terug naar 640 x 480.....
Iemand enig idee?
Welke driver gebruiken jullie btw nu dan?
Iemand enig idee?
Welke driver gebruiken jullie btw nu dan?
Tsja, de luidsprekers zijn natuurlijk niet goed, het is tenslotte een laptop. Maar ook voor een laptop zijn ze niet geweldig. De Harman/Kardon exemplaren van HP en Toshiba klinken iig een stuk beter.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:16:
zijn jullie luidsprekers ook zo crappy?
Maar ja, gewoon goeie oordopjes kopen en je bent er vanaf. En thuis moet je ze natuurlijk gewoon op speakertjes aansluiten, die zijn altijd beter dan speakertjes in laptops.
Verwijderd
Zijn er bezitters van de 1692 die last hebben van een wireless netwerkkaart die om de zoveel seconden disconnect en dan meteen weer connect....
Ik kwam er achter toen ik Call of Duty online aan het spelen was en telkens disconnected werd. Ik dacht even dat het aan mn router zou liggen, maar toen ik ook het onbeveiligde netwerk van de buurman had getest, en ook daar continu werd gedisconnected kon ik toch wel de conclusie trekkken dat het aan mn kaart ligt.
Kan het aan de driver liggen?
Ik kwam er achter toen ik Call of Duty online aan het spelen was en telkens disconnected werd. Ik dacht even dat het aan mn router zou liggen, maar toen ik ook het onbeveiligde netwerk van de buurman had getest, en ook daar continu werd gedisconnected kon ik toch wel de conclusie trekkken dat het aan mn kaart ligt.
probeer eens de ibm driver die is het vorige deel van dit topic is genoemdVerwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:08:
Zijn er bezitters van de 1692 die last hebben van een wireless netwerkkaart die om de zoveel seconden disconnect en dan meteen weer connect....
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Hmmmm, volgens mij is mijn 1692 toch niet helemaal goed (of ik ben een onwijze zeikerd)
Mn vriendin heeft sinds een week een Toshiba M30-140. Deze beschikt, net als de 1692, over een 15,4" breedbeeld scherm met TrueBrite (net als Acer's CrystelBrite, Asus' ColerShine, etc) en bij haar zijn de kleuren echt BIZAR veel mooier. Haar scherm is ook veel "feller" op de maximale LCD Brightness (in te stellen via ePowerManagement) Echt, het verschil is ernstig groot. Niet leuk
Edit Bij deze foto kan je 't goed "testen". De auto hoort echt heel diep en knalrood te zijn. Op de Tosh van mn girl en de desktop van mn pa issie dat ook. Bij mij is 't een beetje flets orangje/rood... Heb echt alles geprobeert maar kan 't met geen mogelijkheid goed krijgen. Bij lange na niet...
http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/RS4-achterkant.jpg
Ook vind in de 1692 toch wel erg veel herrie maken. Als je gewoon zit te msn'en en te internetten is de fan uit, dat is wel relax. Als je een grafisch simpele game speelt (in mijn geval Locomotion) slaat de fan aan op de "lage" stand. Die stand is al niet stil te noemen. Maar als je een grafisch zware game speelt (in dit geval F.E.A.R.) dan gaat de flap echt loeien als een gek! (naar mijn mening) Ik weet dat de CPU en de GPU koeling nodig hebben en dat dat in een laptop altijd wat moeilijk is, maar dit is gewoon zwaar irritant!!!
Ook de HDD vind ik niet echt stil, maar dat heeft misschien te maken met 't feit dat het een 5400rpm type is.
Meer mensen die deze ervaringen hebben, of moet ik even Acer bellen of ze mn 1692 op komen halen?
Mn vriendin heeft sinds een week een Toshiba M30-140. Deze beschikt, net als de 1692, over een 15,4" breedbeeld scherm met TrueBrite (net als Acer's CrystelBrite, Asus' ColerShine, etc) en bij haar zijn de kleuren echt BIZAR veel mooier. Haar scherm is ook veel "feller" op de maximale LCD Brightness (in te stellen via ePowerManagement) Echt, het verschil is ernstig groot. Niet leuk
Edit Bij deze foto kan je 't goed "testen". De auto hoort echt heel diep en knalrood te zijn. Op de Tosh van mn girl en de desktop van mn pa issie dat ook. Bij mij is 't een beetje flets orangje/rood... Heb echt alles geprobeert maar kan 't met geen mogelijkheid goed krijgen. Bij lange na niet...
Ook vind in de 1692 toch wel erg veel herrie maken. Als je gewoon zit te msn'en en te internetten is de fan uit, dat is wel relax. Als je een grafisch simpele game speelt (in mijn geval Locomotion) slaat de fan aan op de "lage" stand. Die stand is al niet stil te noemen. Maar als je een grafisch zware game speelt (in dit geval F.E.A.R.) dan gaat de flap echt loeien als een gek! (naar mijn mening) Ik weet dat de CPU en de GPU koeling nodig hebben en dat dat in een laptop altijd wat moeilijk is, maar dit is gewoon zwaar irritant!!!
Ook de HDD vind ik niet echt stil, maar dat heeft misschien te maken met 't feit dat het een 5400rpm type is.
Meer mensen die deze ervaringen hebben, of moet ik even Acer bellen of ze mn 1692 op komen halen?
[ Voor 15% gewijzigd door Rossi46 op 21-08-2005 17:46 ]
Word bij jullie de adapter ook zo gloeiend heet? (bijna niet aan te raken zo heet) 
Bij mij word ie erg heet als ik gewoon de computer aan de netspanning heb.
Klopt, heb ik ook. Lijkt me niet echt schadelijk ofzo. Al kan ik die van mij nog wel easy oppakken.nlboy schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:34:
Word bij jullie de adapter ook zo gloeiend heet? (bijna niet aan te raken zo heet)
Zo, nu mag je antwoord op mijn vragen geven...
Ik kan je zeggen bij mij is ie echt zeer stil als ik een game speel. De fan maakt heel weining geluid. (fluisterstil)
Maar ja ik had daarvoor een laptop die echt herrie maakte, dus dat speelt ook misschien een rol.
Maar ja ik had daarvoor een laptop die echt herrie maakte, dus dat speelt ook misschien een rol.
Verwijderd
²nlboy schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:34:
Verwijderd
over dat scherm, tja in de winkel viel het me ook al op dat er toshiba's en sony's stonden die een veel mooier beeld hadden, maar ik weet niet hoe erg het bij jou is, dus dat is moeilijk te zeggen.Rossi46 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:58:
Hmmmm, volgens mij is mijn 1692 toch niet helemaal goed (of ik ben een onwijze zeikerd)
Ik hoor de fan nooit, is vrij stil vind ik. Hetzelfde geld voor de HD. Enne die auto is toch rood? Heb jij het genoegen om van beide laptops naast elkaar 1 foto te maken? Kunnen we het verschil zienRossi46 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:58:
Edit: Op mijn TFT-scherm is het rood ook stukken mooier. Maar in het scherm zit geen crystalbrite en zitten meerdere lampen in. In het laptop-scherm zit er maar 1tje. En dat is interessant voor het stroomverbruik. Dit laatste zou ook een verschil in felheid kunnen verklaren. Trouwens vergelijk je ook de prijs?
offtopic:
Ik zal deze week niet meer reageren, intro van school.
[ Voor 22% gewijzigd door Edmund op 21-08-2005 20:27 ]
Kan op zn vroegst a.s. donderdag een foto van beide laptops maken...Edmund schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:19:
[...]
Ik hoor de fan nooit, is vrij stil vind ik. Hetzelfde geld voor de HD. Enne die auto is toch rood? Heb jij het genoegen om van beide laptops naast elkaar 1 foto te maken? Kunnen we het verschil zien
Edit: Op mijn TFT-scherm is het rood ook stukken mooier. Maar in het scherm zit geen crystalbrite en zitten meerdere lampen in. In het laptop-scherm zit er maar 1tje. En dat is interessant voor het stroomverbruik. Dit laatste zou ook een verschil in felheid kunnen verklaren. Trouwens vergelijk je ook de prijs?
offtopic:
En qua prijs. Die van haar kost bij laptops4u 849,- en ze heeft er 891,- voor betaald bij Correct in Rotterdam. Dus dat moet geen issue zijn
Maar jullie horen de fan dus haast niet? Bedoelen jullie niet dat de fan dan uit staat, toevallig? Zo niet dan is er iets gronder mis met mijn fan!!!
Ik hoor hem wel, maar vind het niet storend. Ik hoor hem minder als de compraq (jaja, via pap's werk anders geen compraq hoor). Verder hoor ik af en toe wat klikken (volgensmij de hd) verder is hij vrij stil. Ik vind het overigens niet storend. Ik heb er verder geen last van, meestal toch muziek aanstaan en daar komt hij niet bovenuit. En als ik in de woonkamer zit hoeven mijn ouders de tv echt niet harder te zetten.Rossi46 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:48:
[...]
[knip]
Maar jullie horen de fan dus haast niet? Bedoelen jullie niet dat de fan dan uit staat, toevallig? Zo niet dan is er iets gronder mis met mijn fan!!!
offtopic:
Ik hoop vrijdag dan naar de foto's te kunnen kijken
Ik hoop vrijdag dan naar de foto's te kunnen kijken
[ Voor 25% gewijzigd door Edmund op 21-08-2005 21:09 ]
Verwijderd
Ik had precies hetzelfde probleem. Ook had ik een hele lage snelheid. Laptop teruggestuurd naar acer. Ze hebben er een nieuwe wireless kaart in geplaatst. Mijn oude was niet in orde. Misschien die van jouw ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:08:
Verwijderd
Mijn verdere ervaring met deze laptop is dat ik het een hele goede laptop vind. mooi scherm (Vaio is mooier maar daar betaal je ook voor). De spiegeling valt me vooralsnog mee maar ik heb hem nog niet gebruikt met veel licht achter me. Prestatie is goed. GTA San Andreas en NFS Underground 2 gedaan op maximum instellingen. Behuizing komt degelijk over maar dat moet zich natuurlijk nog bewijzen met de tijd.
Ik hoor mensen klagen over het geluid van de fan. Als ik lang aan het gamen ben slaat ie inderdaad flink aan maar ik kan me er niet aan storen, een desktop maakt nog altijd meer geluid. De trafo word inderdaad erg heet.
Over het algemeen ben ik erg tevreden over deze laptop, met name prijs/specs verhouding is heel goed.
Als laatste nog een vraag. Ik heb ook een laptop tas omdat ik hem mee ga nemen naar school. Als ik hem lang gebruik word de trafo en de laptop zelf best warm. Is het dan niet schadelijk om hem dan meteen na gebruik op te bergen in een afgesloten tas? Ik heb nml dan geen tijd om rustig te wachten tot hij is afgekoeld.
Ik hoor mensen klagen over het geluid van de fan. Als ik lang aan het gamen ben slaat ie inderdaad flink aan maar ik kan me er niet aan storen, een desktop maakt nog altijd meer geluid. De trafo word inderdaad erg heet.
Over het algemeen ben ik erg tevreden over deze laptop, met name prijs/specs verhouding is heel goed.
Als laatste nog een vraag. Ik heb ook een laptop tas omdat ik hem mee ga nemen naar school. Als ik hem lang gebruik word de trafo en de laptop zelf best warm. Is het dan niet schadelijk om hem dan meteen na gebruik op te bergen in een afgesloten tas? Ik heb nml dan geen tijd om rustig te wachten tot hij is afgekoeld.
Verwijderd
anders zat ik met precies het zelfde in mn hoofd
dat ding wordt erg warm..
is er een echte notebooktassen webshop waar je beetje leuke kan kopen voor een leuke prijs? geen gewone zwarte zeg maar
dat ding wordt erg warm..
is er een echte notebooktassen webshop waar je beetje leuke kan kopen voor een leuke prijs? geen gewone zwarte zeg maar
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 00:45 ]
www.crumpler.nl leuke tassen, of je de prijs leuk vind is aan jou.....
Verwijderd
Nog een vraagje... Ik wil mijn laptop graag formatteren. Ik heb het driver pakket gedownload wat hier voorin dit topic word aangegeven maar daar staan ook bios files bij. Hoe kan ik die updaten? Het zijn onderandere .wph files. Heeft iemand deze laptop al geformateerd en hier ervaring mee? Ik ben bang dat dalijk de helft niet meer werkt.
Ik wil er dus een andere windows op zetten als de meegeleverde winXP home
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 12:07 ]
Verwijderd
Als je je laptop gaat formatteren hoef je geen nieuwe bios erop te zetten.. ik geloof dat die nieuwe bios was zodat het geheugen iets sneller ging lopen..Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:06:
Nog een vraagje... Ik wil mijn laptop graag formatteren. Ik heb het driver pakket gedownload wat hier voorin dit topic word aangegeven maar daar staan ook bios files bij. Hoe kan ik die updaten? Het zijn onderandere .wph files. Heeft iemand deze laptop al geformateerd en hier ervaring mee? Ik ben bang dat dalijk de helft niet meer werkt.
Maar als jij andere windows erop wilt hebben kun je gewoon je windows cd erin knallen.. windows installeren.. en vervolgens de hardware installeren met de drivers uit dit topic ja
Mocht dat echt mis gaan heb je altijd de recovery cd's van Acer zelf nog toch?
Verwijderd
Dankje, weet je misschien ook hoe ik hem van mn winXP pro cd laat booten, dat doetie nml niet...Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:01:
[...]
Als je je laptop gaat formatteren hoef je geen nieuwe bios erop te zetten.. ik geloof dat die nieuwe bios was zodat het geheugen iets sneller ging lopen..
Maar als jij andere windows erop wilt hebben kun je gewoon je windows cd erin knallen.. windows installeren.. en vervolgens de hardware installeren met de drivers uit dit topic ja
Mocht dat echt mis gaan heb je altijd de recovery cd's van Acer zelf nog toch?
Ik wil mnl ook nieuwe partities maken.
Ik heb in de bios mijn cd-rom onder mn hard disk staan maar hij boot er niet van af.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 14:48 ]
Dit topic is gesloten.