vind het een erg leuke plaat, alleen jammer van dat zonlicht wat zo over die mixpanelen loopt. De uitdrukking op dat gezicht
No worries m8
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
vind het een erg leuke plaat, alleen jammer van dat zonlicht wat zo over die mixpanelen loopt. De uitdrukking op dat gezicht
No worries m8
Vind het een rommelige foto; zeer slordige indeling. Sowieso niet showcase waardig; meer een snapshotje.
oops, ik had niet eens door dat dit het showcase topic is, dacht dat het een testcase was. Voor mij spreekt de foto wel vandaar mijn lovende commentaar. Dat het geen showcase is moet ik je gelijk in geven.Silent Thunder schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:06:
[...]
Vind het een rommelige foto; zeer slordige indeling. Sowieso niet showcase waardig; meer een snapshotje.
No worries m8
Van mij mag je best wat gedetailleerder zijn in je kritiek want nu klinkt het nogal flamerig.Silent Thunder schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:06:
[...]
*blup*
Sorry dan, wou niet flamerig overkomensjink schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:00:
[...]
Van mij mag je best wat gedetailleerder zijn in je kritiek want nu klinkt het nogal flamerig.
Ik vind de foto zelf, ondanks zijn overvloed aan detail, toch zeer sprekend. En qua compositie vind ik hem ook nog niet zo slecht, omdat je door het perspectief in de foto naar de persoon, die eigenlijk onderwerp in de foto is, wordt getrokken.
[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 20-03-2006 13:14 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 20-03-2006 15:22 ]
|>
[ Voor 30% gewijzigd door Gizz op 20-03-2006 15:57 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Maar ook hier misstaat hij niet. Prachtige plaat en een erg leuke bewerking!!Gizz schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:55:
http://www.gizzah.net/dpz/div/CRW_8550.jpg
Mevrouw Assepoester
Excuses, moest in het mensen topic.
Anoniem: 141950
Vind snapshotje een te klein woord. Leuke underground sfeertje heerst er. De hoe die gast naar zijn shit kijkt vind ik ook wel wat hebben. Technisch vind hem ook wel ok. je kunt wel gaan zeuren over die overbelichte stukken, maar daar kun je naar mijn mening toch niet heel er veel aan doen
Ik mis in deze foto toch iets wat de aandacht trekt. De lijn van de afscheiding tussen pad en water loopt niet echt ergens heen en de kettingen worden overstemd door een drukke achtergrond.djengizz schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:07:
HDR, Nacht, Roestige Z-W bewerking en een hele hoop ruis
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 20-03-2006 22:21 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Hij is erg lekker, maar ik heb gevoel dat je teveel usm erover hebt getrokken waardoor de stenen er niet lekker uit komen. Hij is net iets te scherp vind ikdjengizz schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:07:
HDR, Nacht, Roestige Z-W bewerking en een hele hoop ruis
[afbeelding]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Heb ik wel naar gekeken, sterker nog: ik wat van de onderkant afgecropt. Mijn idee erachter was dat de lijnen in de baksteen mooi naar het uiteinde van het tunneltje leiden. Maar misschien niet zo verstandig.Orion84 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:16:
[...]
Verder is het plafond van de tunnel een veel te groot eentonig vlak imho, wellicht had je wat minder omhoog moeten mikken?
Ben het wel met je eens dat ik hem misschien beter in 'Experimenteel' had kunnen plaatsen (of een HDR verzameltopicDe locatie heeft denk ik zeker potentie, maar ik ben bang dat dit plaatje meer een (in mijn ogen) mislukt experiment met HDR en andere bewerkingen is geworden.
Yep (Annie's verjaardag)Anoniem: 134375 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:29:
Leiden toch?
Geen USM. Wel een aantal actions en HDR met Photomatix (misschien scherpt die wel bij). Ik ga die actions en Photomatix eens napluizen op extra verscherping.neographikal schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:42:
Hij is erg lekker, maar ik heb gevoel dat je teveel usm erover hebt getrokken waardoor de stenen er niet lekker uit komen. Hij is net iets te scherp vind ik
Mja, het punt is dat ze juist niet helemaal tot het uiteinde doorlopen. Alleen in het eerste stuk is er een duidelijk lijnpatroon in te herkennen, dat echter helaas al vrij vroeg uitmondt in een brij van ruis, stenen en vlekken licht.djengizz schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:50:
[...]
Heb ik wel naar gekeken, sterker nog: ik wat van de onderkant afgecropt. Mijn idee erachter was dat de lijnen in de baksteen mooi naar het uiteinde van het tunneltje leiden. Maar misschien niet zo verstandig.
Of dus in het testcase foto verzameltopic[...]
Ben het wel met je eens dat ik hem misschien beter in 'Experimenteel' had kunnen plaatsen (of een HDR verzameltopic).
[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 20-03-2006 23:00 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Na een HDR bewerking heb je een 32-bits image (portable bit map). Die moet natuurlijk wel naar 8-bit om een jpg te worden.JumpStart schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:43:
Ik vind de benaming HDR trouwens maar een beetje misleidend. Het is en blijft immers 8-bit per channel, dus high range is het niet. Die extra stops door (auto)bracketing worden nog steeds in 256 intensiteiten gepropt.
Leuk
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Niet helemaal. Nadat je een HDR image hebt gemaakt heb je over het algemeen een floating point image (als je fatsoenlijke software hebt gebruikt) waarmee alle informatie bewaard blijft. De plaatjes die je vervolgens op het web ziet zijn daar renderings van, volgens bepaalde (niet per-see vantevoren gedefinieerde) curves om schaduwen op te lichten zodat ze te zien zijn en highlights wat donkerder te maken met het zelfde doel, zodat alles netjes in de 24-bits kleurruimte (8bpp) past.JumpStart schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:43:
Ik vind de benaming HDR trouwens maar een beetje misleidend. Het is en blijft immers 8-bit per channel, dus high range is het niet. Die extra stops door (auto)bracketing worden nog steeds in 256 intensiteiten gepropt.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je horizon staat scheefAnoniem: 86903 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:41:
Kampen bij schemering, zaterdagavond
[afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door wisselwerking op 28-03-2006 00:13 ]
Aardige foto, maar ik mis het onderwerp eigelijk een beetje. Wat was je bedoeling? De stad cq skyline of meer de horizon en de lucht?Anoniem: 86903 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:41:
Kampen bij schemering, zaterdagavond
[afbeelding]
Sow ej
Dat is niet de beste manier om een foto om te zetten naar zwart-wit, ik neem aan dat je dat weet.hilbren schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:13:
Wolf in schaapskleren, wat een beest(wel mooie moment opname)
deze is geresized en convert->greyscale
[afbeelding]
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 31-03-2006 21:06 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 01-04-2006 00:10 ]
Ik zag 'm al in dat patsertopic, vond 'm erg ok
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
ziet er heel proffesioneel uit op een één of andere manier!
neographikal schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:21:
[afbeelding]
Net gemaakt, beetje curvewerk en ietwat verzadiging
Of je hem nou 90º kantelt of net, hij lijkt altijd scheef te staan. Jammer, want de compositie en belichting an sich zijn perfect uitgevoerd.
Erg jammer van de vertekening, ik neem niet aan dat het gebouw zelf golvend gebouwd isCobra_Lup schreef op zondag 02 april 2006 @ 02:17:
Deze foto gemaakt op seatac (Luchthaven Seattle)
De wolken i.c.m. het raster van de ramen trokken mijn aandacht.
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
De ramen zijn wel "hol" & "bol" geplaatst, misschien dat je dat bedoeld. Heb een plaatje van iemand anders gevonden die de plaatsing van de ramen weergeeft : http://imageserver4.texta...7/T520050717103838512.jpgbreinonline schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:32:
Erg jammer van de vertekening, ik neem niet aan dat het gebouw zelf golvend gebouwd is
Als je dat niet weet, dan ga je ervanuit dat de lijnen die je ziet recht zouden moeten zijn. Dat bedoelde ik met vertekening, maar zo te zien komt het dan toch echt door de bouwstijl, grappigCobra_Lup schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:31:
[...]
De ramen zijn wel "hol" & "bol" geplaatst, misschien dat je dat bedoeld. Heb een plaatje van iemand anders gevonden die de plaatsing van de ramen weergeeft : http://imageserver4.texta...7/T520050717103838512.jpg
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
|>
Ja, dat gaf ik ook al aan, maar voor mij verpest die MODERNE fiets het tijdloze plaatje.Simon schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:42:
Ik vind 't niet erg storend, omdat het het perspectief versterkt
[ Voor 90% gewijzigd door Silent Thunder op 05-04-2006 18:47 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Hele vette foto inderdaad! Heb hem zelf ook op mijn bureaublad geplaatstRemy schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:31:
Voor het eerst in ruim 3 jaar een desktop-achtergrond op mn werkpc (moest wel even wat icoontjes opruimen) terwijl ik normaal altijd zakelijk strak zwart had.
Zegt genoeg lijkt me
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 6% gewijzigd door WhizzCat op 08-04-2006 18:47 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Ik wist hetbreinonline schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:49:
Mooi, maar wel jammer dat de horizon scheef staat.
[ Voor 19% gewijzigd door WhizzCat op 07-04-2006 18:52 ]
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
[ Voor 19% gewijzigd door wisselwerking op 07-04-2006 19:03 ]
AstuWhizzCat schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:51:
[...]
Ik wist het
Die had ik al aan zien komen, hoe scheef staat ie? 0,5 graden?
-edit-
Overigens is het volgens mij optisch bedrog want voor zover ik kan zien staat ie helemaal niet scheef.
Tnx @ relonkybreinonline schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:03:
[...]
Astu
En verd*, je hebt gelijk ook: de lijnen zijn recht. Ik denk dat het optisch bedrog door de brug komt: zo te zien is de oever links iets hoger?
[ Voor 8% gewijzigd door WhizzCat op 07-04-2006 19:07 ]
Had ik ook gedaan, de ramen en daken van de gebouwen rechts lopen horizontaal. De brug start links hoger dan hij rechts op de oever terecht komt. Het brugdek loopt net niet recht. Misschien is het vooral door de huizen links: die horen ongetwijfeld scheef te staan, maar doordat ze zo ver voorover hangen lijkt de rest ook scheef te staan.WhizzCat schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:06:
[...]
Tnx @ relonky
Dat kan inderdaad wel kloppen want ik stond er niet echt heel erg recht voor, wat overigens met zo'n krom kanaal ook vrij pittig is. Daarnaast telt natuurlijk ook mee dat een groothoek wat meer vertekend en je hem erg recht moet houden, dat zal in de hitte van moment ook wel iets scheef geweest zijn
Donker, bier etc.
-edit-
Net gechecked in PS, de oevers lopen recht, dit wordt met de minuut waziger
Mja, dan ligt het er dus aan waar je het eerste naar kijkt. Het kasteeltje achter is nl. recht, maar de brug dus nietbreinonline schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:10:
[...]
Had ik ook gedaan, de ramen en daken van de gebouwen rechts lopen horizontaal. De brug start links hoger dan hij rechts op de oever terecht komt. Het brugdek loopt net niet recht. Misschien is het vooral door de huizen links: die horen ongetwijfeld scheef te staan, maar doordat ze zo ver voorover hangen lijkt de rest ook scheef te staan.
Anoniem: 44830
Mooie plaat !WhizzCat schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:41:
[afbeelding]
*klik voor iets groter*
Ik ga jullie hier toch even mee lastig vallen, want ik vond em zelf wel goed gelukt. Gent by Night dus. Nikon D70 met Nikkor 20mm 2.8 F/14 5s.
Ben er eigenlijk wel erg tevreden mee
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Hij is erg mooi qua toning, maar als je nog ruimte hebt om hem helderder te krijgen dan zou ik dat doen. Die halve graad uit het lood is ietwat irri, maar niet heel erg, ik vind het eerder zonde dat hij zo donker isWhizzCat schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:41:
[afbeelding]
*klik voor iets groter*
Ik ga jullie hier toch even mee lastig vallen, want ik vond em zelf wel goed gelukt. Gent by Night dus. Nikon D70 met Nikkor 20mm 2.8 F/14 5s.
Ben er eigenlijk wel erg tevreden mee
ik vind hem eerlijk gezegd niks, erg fletse kleuren, als het onderwerp het hondje was dan zit hij naar mijn idee in de foute foto, hij maakt totaal geen gevoel bij me los. Heb je al wat met bewerking gespeeld? Misschien een andere crop, experimenteer eens wat en kijk even of het testcase topic misschien de volgende keer een betere plaats is.Vjenne schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:53:
Het is een archief foto'tje moet ik bekennen, maar wilde hem toch graag even hier plaatsen, zodat ik misschien ff hints kan krijgen over wat ik beter met dit hondje had kunnen doen.
Het rot bordje op de achtergrond had wat mij betreft even weg mogen blijven maar goed, dat kon ff niet.
[afbeelding]
No worries m8
In dat geval had je 'em beter in het testcase-topic kunnen plaatsen; de showcase-hoek is meer voor de dingen waar je zelf 100% achterstaat.Vjenne schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:53:
Het is een archief foto'tje moet ik bekennen, maar wilde hem toch graag even hier plaatsen, zodat ik misschien ff hints kan krijgen over wat ik beter met dit hondje had kunnen doen.
Het rot bordje op de achtergrond had wat mij betreft even weg mogen blijven maar goed, dat kon ff niet.
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 07-04-2006 21:23 ]
[ Voor 14% gewijzigd door WhizzCat op 07-04-2006 23:45 ]
De foto is dus wel recht/horizontaal en niet scheef, kijk maar naar die toren/bouwlift/mast aan de rechterkant, die loop evenwijdig aan de randneographikal schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:30:
[...]
Hij is erg mooi qua toning, maar als je nog ruimte hebt om hem helderder te krijgen dan zou ik dat doen. Die halve graad uit het lood is ietwat irri, maar niet heel erg, ik vind het eerder zonde dat hij zo donker is
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
[ Voor 32% gewijzigd door Silent Thunder op 07-04-2006 22:48 ]
http://flickr.com/photos/itommy/
Het idee komt zeker over, is het alleen niet mooier om de rechterkant net een tikkeltje lichter te maken?T. van Beek schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:52:
Weet niet of het ieders ding is, maar probeer wat meer conceptuele shots te maken de laatste tijd. Deze is getiteld You'll Never Forget Those First Steps, en ik hoop dat het idee hier een beetje overkomt.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 08-04-2006 19:45 ]
Dank jeToff schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:51:
Hey Ballistic Toilet
Knap hoor, al vind ik de sfeer bij Whizzcat beter overkomen (warmere kleur) en jouw highlights een beetje overstraald. Ik neem aan dat je een statief hebt gebruikt?. Heb je nog tips voor ons?
BTW, die balk met die 3 ruitjes, linksboven in de lucht, wat is dat?
[ Voor 95% gewijzigd door Heaget op 08-04-2006 19:34 ]
Cool!Fairy schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:12:
Vandaag in de oostvaardersplassen nog een shotje gedaan:
[afbeelding]
Vond 'm wel mooi om even te laten zien
Jammer van die boom; anders had ik 'em erg machtig gevondenMicDis schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 03:39:
2 weken geleden richting Den Haag centrum gegaan. Hier een losse foto van het provinciegebouw.
[afbeelding]
[ Voor 104% gewijzigd door Silent Thunder op 09-04-2006 17:48 ]
Neuh viel wel mee, maar die vogel ging vrij hard dus wat wel moeilijkSilent Thunder schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:45:
[...]
Cool!
Wel 'n beetje soft; heb je achteraf veel moeten croppen?
[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 09-04-2006 17:53 ]
Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...
Lekker sfeertje inderdaad, doet me wat denken aan de houten ruimtes in HL2, alleen breken de bloederige cirkelzaagbladen aan de muurOmeRoon schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:46:
[afbeelding]
Deze heb ik afgelopen donderdag gemaakt in papiermolen De Schoolmeester. Ik vond em zelf wel geslaagd zo, geeft wel een apart sfeertje.
Je zegt het zelf al, fotografisch niet heel bijzonder, maar wel lachenFairy schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:51:
[...]
Neuh viel wel mee, maar die vogel ging vrij hard dus wat wel moeilijk
PS heb er nog wel een als dat mag, ik vond hem leuk om te zien, gemaakt met een 24-105 F4/L IS USM. Technisch misschien niet je-van-het maar vond het moment wel erg leuk.
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Stiegl op 09-04-2006 19:18 ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Die handjes zijn coolThe Cheese schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:18:
[...]
Je zegt het zelf al, fotografisch niet heel bijzonder, maar wel lachen
[ Voor 25% gewijzigd door Fairy op 09-04-2006 19:49 ]
[ Voor 23% gewijzigd door needless to say op 09-04-2006 20:56 ]
Die heb ik ookneedless to say schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:20:
Om even in de sfeer van Gent te blijven (clickable):
[afbeelding]
Ik heb er wel nog zo een paar..... (zoals http://users.skynet.be/fa629252/Got/P1000695.JPG)
Allemaal onbewerkt. Scherptepunt is niet altijd ideaal, maar ik kan nu éénmaal niet manueel scherpstellen met mijn Panasonic Lumix DMC-FZ5.
Zonder statief met stabilisator. Wel een reling gebruikt om fototoestel stabieler te houden.
Erg mooi, goede sfeer (al is die net niet genoeg benadrukt). Wel jammer dat alles zit horizontaal-verticaal afspeelt. De voorwerpen, lijnen, licht/donker, en zelfs het kleurverloop...OmeRoon schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:46:
[afbeelding]
Deze heb ik afgelopen donderdag gemaakt in papiermolen De Schoolmeester. Ik vond em zelf wel geslaagd zo, geeft wel een apart sfeertje.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
[ Voor 3% gewijzigd door OmeRoon op 09-04-2006 22:13 ]
Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...
Kun je ook niet kiezen op welk gedeelte van de plaat de autofocus werkt?needless to say schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:20:
Om even in de sfeer van Gent te blijven (clickable):
[afbeelding]
Ik heb er wel nog zo een paar..... (zoals http://users.skynet.be/fa629252/Got/P1000695.JPG)
Allemaal onbewerkt. Scherptepunt is niet altijd ideaal, maar ik kan nu éénmaal niet manueel scherpstellen met mijn Panasonic Lumix DMC-FZ5.
Zonder statief met stabilisator. Wel een reling gebruikt om fototoestel stabieler te houden.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq