Vorige poging bevatte twee foto’s. Nu alleen de beste gepost:
ik denk dat een beetje nabewerking (wat rood-oranje) erin verwerken en hij zou geweldig zijn, vind m nu een beetje...duf (kleuren)Phant0m schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:59:
Vannacht tijdens mijn werk gemaakt, ik verveelde me, en reed hier doorheen en kreeg ineens een ingevingen hij is eigenlijk nog perfect (naar het idee van hoe ik de foto wou hebben)
[afbeelding]
*klikbaar*
edit: zoals dit:

[ Voor 7% gewijzigd door Biglines op 05-09-2005 12:51 ]
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
Deze vind ik eerlijk gezegt niet mooi, mist het hele idee van de fotoBiglines schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:48:
[...]
ik denk dat een beetje nabewerking (wat rood-oranje) erin verwerken en hij zou geweldig zijn, vind m nu een beetje...duf (kleuren)
edit: zoals dit:
[afbeelding]
zo'n versie heb ik wel ook,maar die vond ik te donker, deze kwam zo uit de camera rollen en heeft iets natuurlijkers,inplaats van brightness/contrast aangepast
Persoonlijk vind ik de bewerkte versies wel wat hebben. De foto valt door de bwerking gewoon meer op.
Verder heb ik ook van 't weekend nog een leuk bloemmetje geschoten.

Hier aan de overkant zijn ze op het dak van een gebouw bezig, volgens mij met brandtrappen etc. Buiten winkeltijd staat er dan ook regelmatig een flinke hijskraan. Daarnet keek ik uit het raam en zag dat ze nu ook in het donker bezig waren, met een aantal flinke lampen. Dit leverde zo'n onwerkelijke lichtval op naar mijn mening, dat ik er wel ff een foto van moest maken uit het zolderraam. Het lijkt net alsof er iemand een gigantische spotlight boven heeft gehangen. Een soort studio, maar dan extreem groot. 

ik vind vooral het grote asfalt vlak mooi, het leukt net alsof die rij gebouwen alleen staat op een gigantisch plateau of zoiets, spreek me heel erg aan
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
Dank.Biglines schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:21:
ik vind vooral het grote asfalt vlak mooi, het leukt net alsof die rij gebouwen alleen staat op een gigantisch plateau of zoiets, spreek me heel erg aan
Vind deze foto mooi om de sfeer die hij uitstraalt en natuurlijk het overzicht van het Loch onder je samen met het wolkendek waar je bijna in staat.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Vorige week in de achtertuin.
Nu is die bloem bruin, en er zit nog maar 1 draadje aan
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Een tijdje terug was er een mooie zonsondergang. Ik heb toen verscheidende foto's hiervan gemaakt, maar toch eentje springt hier heel mooi uit. De kleuren speken me erg aan, alsof de hemel in brand staat. Het is gewoon een van de mooiste foto's waarvan ik vind die ik gemaakt heb, met deze camera althans. 

Afgelopen vakantie, we hadden een huisje in de bergen met uitzicht op zee. Toe begon het te onweren boven zee en heb ik ongeveer 30x geschoten tot ik er eindelijk een bliksem goed op had( mijn camera kan een belichtingstijd van max 30 sec aan, het was dus gokken wanneer het weer ging flitsen).

Hoewel het, vergeleken met andere fotos in dit topic, niet zo'n gewelding mooie foto is, vind ik het voor mijn beperkte middelen en kennis een mooie foto.

Hoewel het, vergeleken met andere fotos in dit topic, niet zo'n gewelding mooie foto is, vind ik het voor mijn beperkte middelen en kennis een mooie foto.
Jammer van de stad op de voorgrond, doordat deze enigszins overbelicht is trekt dit de aandacht van de bliksem een beetje weg. Maar ja, met bliksem is het altijd giswerk.THIJZEL schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:01:
Afgelopen vakantie, we hadden een huisje in de bergen met uitzicht op zee. Toe begon het te onweren boven zee en heb ik ongeveer 30x geschoten tot ik er eindelijk een bliksem goed op had( mijn camera kan een belichtingstijd van max 30 sec aan, het was dus gokken wanneer het weer ging flitsen). [afbeelding]
* Snowwie probeer ook nog steeds een bliksem te vangen, maar is deze zomer niet gelukt
Max. belichtingstijd van mijn cam is trouwens maar 15 seconden.
Ik vind de stad op de voorgrond op zich wel wat hebben, maar idd jammer dat hij overbelicht is. Helaas kreeg ik geen 2e kans meer.Snowwie schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:58:
[...]
Jammer van de stad op de voorgrond, doordat deze enigszins overbelicht is trekt dit de aandacht van de bliksem een beetje weg. Maar ja, met bliksem is het altijd giswerk.
* THIJZEL probeer ook nog steeds een bliksem te vangen, maar is deze zomer niet gelukt
Max. belichtingstijd van mijn cam is trouwens maar 15 seconden.
Heb voor de zekerheid ff de max bel. tijd van mijn camera nagekeken en bij mij is het ook maar 15 sec( minolta dimage F200).
[ Voor 5% gewijzigd door THIJZEL op 12-09-2005 21:31 ]
foto gemaakt van het speelhuisje voor de kids vanaf een ministatief op de grond, zodat de steentjes er mooi uitkwamen. sluitertijd op lang (15sec) om het lampje er mooi uit te laten springen.

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Ey.. Queensview op Loch Tummel bij PitlochryBeaves schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:36:
Vind deze foto mooi om de sfeer die hij uitstraalt en natuurlijk het overzicht van het Loch onder je samen met het wolkendek waar je bijna in staat.
[afbeelding]
Ben ik vorige zomer ook geweest. Heb precies dezelfde foto als jij (en nog duizenden andere toeristen) gemaakt, maar bij jou komen de kleuren iets beter uit.
Klopt, die plek is denk ik een van de meest gefotografeerde plekken in Schotland
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Poolse buschauffeur op de Bus van Krakow --> Zakopane.

offtopic:
Kickt die gast erop dat ie je in 3D kan zien ofzo
Kickt die gast erop dat ie je in 3D kan zien ofzo
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Een erg mooie foto, waar ik echt even voor ging zitten om te bekijken.Grimreaper schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:42:
Poolse buschauffeur op de Bus van Krakow --> Zakopane.
[afbeelding]
Beetje jammer dat de achtergond (buiten dus) niet wat egaler of inspirerender was, daarentegen
pas een verkeerslicht mooi in het beeld van de dagelijkse beslommeringen van een stadbuschauffeur.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Foto die mijn vriendin gemaakt heeft, afgelopen zaterdag in de dierentuin van Amersfoort. Heeft ze gedaan met een Canon D300. Ze is helemaal "into" foto's maken van dieren en dit was echt zo'n foto waarvan ik dacht, die moet ik met jullie delen. Ik vind hem aardig geslaagd, commentaar is natuurlijk altijd welkom, kan het alleen maar beter van worden.

London Eye. In kleur geschoten, omgezet naar zwart-wit met de channel mixer en een overlay layer met film-korrel eroverheen gelegd.

Ik gok Tamron AF 28-75/2.8, tenzij de 50mm lens tegenwoordig ook kan uitzoomen
Mooie foto!YellowCube schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:03:
ik was wel tevreden of deze hier.
Budapest, vorig weekend:
[afbeelding]
Tamron 17-35mm op 17mm
3" f/10
Hoe bevalt dat objectief? Hij staat op mijn lijstje als volgend aan te schaffen objectief. Ik lees er veel positiefs over en het lijkt mij een goede aanvulling op mijn Tamron 28-75/f2.8.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Heel mooi, maar ik zou van de bloem op de achtergrond net dat ene bovenrandje ook nog meepakken. Dan is de compositie beter vind ik.justawitte schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:19:
Persoonlijk vind ik de bewerkte versies wel wat hebben. De foto valt door de bwerking gewoon meer op.
[afbeelding]
De London Eye zou je eens bij nacht moeten fotograferen dan krijg je ook een mooi effect.Grimreaper schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:41:
London Eye. In kleur geschoten, omgezet naar zwart-wit met de channel mixer en een overlay layer met film-korrel eroverheen gelegd.
[afbeelding]
Snachts is hij mooi verlicht mischien dat je een mooie positie hebt vanaf de Westminster Bridge.
ik kom er 2 a 3 maal per week langs het blijft een mooi gezicht
computer voor alle werkzaamheden
Nou hier de bewerkte foto.... Het origineel is er neit meer omdat hij 190 pixel's te breed was... (even opnieuw posten dus...

Ziet er goed uit MicDis. Mijn reactie was idd ook al dat de kleuren te vaal waren (die reactie is ook al getrashed volgens mij, samen met de foto van Simon).
In ieder geval is dit is een verbetering.
[ Voor 89% gewijzigd door Silent Thunder op 18-09-2005 20:07 ]
Nou jah, als het een zonsondergang was; dan was warmte wel gepast.
Maar dit is ook goed
Maar dit is ook goed
[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 18-09-2005 20:09 ]
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Vind de hopek net niet "je van het". Hij is net niet helemaal van boven. en de kleuren zijn neit echt een toevoegin bij de foto (vind iktwixx schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:16:
Recent bezoek voormalig kamp Westerbork.
[afbeelding]

en

Vind nog steeds dat gras niet knallend genoeg.
[ Voor 169% gewijzigd door Micha op 18-09-2005 20:31 ]
Waarom is de foto van simon getrashed? Zijn foto zit imho boven het gemiddelde in dit topic...Silent Thunder schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:01:
Ziet er goed uit MicDis. Mijn reactie was idd ook al dat de kleuren te vaal waren (die reactie is ook al getrashed volgens mij, samen met de foto van Simon).
@twixx:
Ik heb 'm gedesaturated in Photoshop, en het contrast en brightness aangepast, en hij is al een stuk beter...Beetje met curves spelen, wellicht lichte noise erbij...
edit:
meer zoiets snelle bewerking in Photoshop, dus 't is niet alles

Dit is niet echt een verbetering. Die van MicDis was wel écht beter.Simon schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:27:
[afbeelding]
Zo vind ik de kleurtjes beter, comments?
[ Voor 8% gewijzigd door inquestos op 18-09-2005 20:38 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Het moet geen Windows XP landschap worden hé, beetje somber nederlands landschap. Ik had 'm aan de onderkant wat minder gesatureerd omdat het anders té uit balans is. Het gras leidt bij MicDis wel af..
|>
Ik vind in de eerste foto het gras mooi van kleur en in de tweede de lucht... kan dit niet gecombineerd worden... en al wordt het dan een windows xp-landschap... boeien... maarja, wat weet ik er nou van... ik ben ook maar een n00b op dit gebied...MicDis schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:27:
Vind de hopek net niet "je van het". Hij is net niet helemaal van boven. en de kleuren zijn neit echt een toevoegin bij de foto (vind ik). Misschien was b/w beter geweest.
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Vind nog steeds dat gras niet knallend genoeg.
Honesty is the best policy, but insanity is a better defense
.
[ Voor 99% gewijzigd door Micha op 18-09-2005 22:50 ]
Hmm, blijft mijn foto héRicX schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:43:
[...]
Ik vind in de eerste foto het gras mooi van kleur en in de tweede de lucht... kan dit niet gecombineerd worden... en al wordt het dan een windows xp-landschap... boeien... maarja, wat weet ik er nou van... ik ben ook maar een n00b op dit gebied...
Best vet, alleen wat meer contrast zou 'm goed doen..MicDis schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:49:
Hier nog een foto van mij:
Vandaag gemaakt in scheveningen
[afbeelding]
MicDis, zullen we maar stoppen met bewerken? We vervuilen de thread zo enorm
[ Voor 7% gewijzigd door simon op 18-09-2005 20:59 ]
|>

Origineel

MicDis eerste edit

Edit Simon
Zoiets?RicX schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:43:
[...]
Ik vind in de eerste foto het gras mooi van kleur en in de tweede de lucht... kan dit niet gecombineerd worden... en al wordt het dan een windows xp-landschap... boeien... maarja, wat weet ik er nou van... ik ben ook maar een n00b op dit gebied...
Vind het zelf minder dan eerste versie.

Combi edit
Zo alles op een rij
[ Voor 74% gewijzigd door Micha op 18-09-2005 21:02 ]
Een pan, maar dan anders...
"As is", direct JPG uit de cam, geen crop of andere nabewerking.
Canon 10D / Tamron 28-75 mm f/2,8. EXIF info zit er nog in.
*klikbaar*
"As is", direct JPG uit de cam, geen crop of andere nabewerking.
Canon 10D / Tamron 28-75 mm f/2,8. EXIF info zit er nog in.
*klikbaar*

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 18-09-2005 21:54 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Het spijt me JumpStart, maar deze plaat doet me echt helemaal niks. Ik kan er niets in ontdekken waarom ik hem mooi of interessant zou vinden. Don't take it personal...
@MicDis: jouw eerste edit vind ik het beste; daar komt het gras er het lekkerst uit. De andere zijn te mat en saai voor mij.
@MicDis: jouw eerste edit vind ik het beste; daar komt het gras er het lekkerst uit. De andere zijn te mat en saai voor mij.
[ Voor 29% gewijzigd door koraks243 op 18-09-2005 21:53 ]
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Ok vond die combi ook nogal gek aandoen.
offtopic:
Simon als jij de simon bent van dpz.. kijk eens rechts op die foto staat een billbord
.
Simon als jij de simon bent van dpz.. kijk eens rechts op die foto staat een billbord
None taken hoor. Maar ehh, BMX rijder scherp (nou ja, bepaalde lichaamsdelen meer dan andere) en de rest bewogen onscherp. Een pan shot dus, met eens wat anders dan een auto.koraks schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:52:
Het spijt me JumpStart, maar deze plaat doet me echt helemaal niks. Ik kan er niets in ontdekken waarom ik hem mooi of interessant zou vinden. Don't take it personal...
[...]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik zie je punt en wat dat betreft is het geen onaardige pan (hoewel ik wel een beetje scherpte mis in de BMXer), maar zoals gezegd, de foto 'doet' me niets. Ik denk dat het te maken heeft met de matte kleuren, het onderwerp dat precies in het midden staat maar een erg klein oppervlak beslaat, de weinig interessante kijkhoek en de nogal saaie omgeving. Deze is dus niet voor mij weggelegd, wat natuurlijk niet wil zeggen dat iemand anders er wél weer wat in kan zien; dat is het leuke met smaak natuurlijkJumpStart schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:58:
[...]
None taken hoor. Maar ehh, BMX rijder scherp (nou ja, bepaalde lichaamsdelen meer dan andere) en de rest bewogen onscherp. Een pan shot dus, met eens wat anders dan een auto.
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Graag commentaar svp.Snowwie schreef op maandag 12 september 2005 @ 03:11:
Een tijdje terug was er een mooie zonsondergang. Ik heb toen verscheidende foto's hiervan gemaakt, maar toch eentje springt hier heel mooi uit. De kleuren speken me erg aan, alsof de hemel in brand staat. Het is gewoon een van de mooiste foto's waarvan ik vind die ik gemaakt heb, met deze camera althans.
[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 18-09-2005 22:44 ]

Was erg druk vandaar niet andere foto's gemaakt van pier.
Ben benieuwd wat jullier er van vinden

[ Voor 13% gewijzigd door Micha op 19-09-2005 07:43 ]
@Demonfreak: Beetje standaard compositie, maar verder mooie kleuren.
[ Voor 83% gewijzigd door Silent Thunder op 18-09-2005 23:38 ]
Ik denk dat het komt doordat er weinig op aan te merken is. Misschien dat je de voorgrond beter had kunne belichten (of met fotosoep wat met shadows/highlights spelen), zodat deze geen zwarte vlek meer is en je er meer detail uit had kunnen halen. Verder staan dit soort foto's ook bekend als 'yas': yet another sunset. Wel een mooie 'sunset', maar dit soort plaatjes, met als onderwerp de zon die de wolken oranje/rood kleurt, zie je zo ongelofelijk vaak, dat het voor de meesten al overbodig wordt om er feedback op te geven. Dezelfde feedback hebben ze immers al 100x ervoor gegeven en het is niet altijd leuk om in herhaling te vallen. Hetzelfde geld voor de vele foto's die je ziet van een bloem of de foto van je kat/hond in een schattige positie.
Klopt, in dat opzicht is de foto erg geslaagd. Het pannen van vliegtuigen of auto's is al lastig, maar een BMX-dude vertoont geen lineaire beweging, wat het extra moeilijk maakt.JumpStart schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:58:
[...]
None taken hoor. Maar ehh, BMX rijder scherp (nou ja, bepaalde lichaamsdelen meer dan andere) en de rest bewogen onscherp. Een pan shot dus, met eens wat anders dan een auto.
Natuurlijk wil je eigenlijk een nog meer aansprekende foto. De compositie is hiervoor niet interessant genoeg. De hoofden van de toeschouwers storen het subject. Het subject had iets meer beeldvullend in beeld gebracht mogen worden (lastig natuurlijk met 75mm op zo'n afstand) en wat meer van onderen genomen mogen worden, vind ik. Dan wordt het pannen natuurlijk ook moeilijker...
Jippie daar heb ik op koniginnedag ook aan gehangen!!! ik was denk ik aardig gek toen!MicDis schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:50:
[afbeelding]
maar goed mooie foto, leuk contrast zo erg netjes!
Foto die ik een paar dagen terug op de camping gemaakt heb, met de camera op zoek in de tuin naar leuke beestjes enzo 
Gemaakt met Olympus c4100
Focal length 19.1mm (191/10)
Exposure time 0.001 s (10/8000)
Aperture f/ 2.8
ISO equivalent 100
deze kwam voor mij als beste naar voren:

Klik voor groot
Gemaakt met Olympus c4100
Focal length 19.1mm (191/10)
Exposure time 0.001 s (10/8000)
Aperture f/ 2.8
ISO equivalent 100
deze kwam voor mij als beste naar voren:

Klik voor groot
Wow je hebt 50 euro betaald voor 10 seckrijnvanleeuwen schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:30:
[...]
Jippie daar heb ik op koniginnedag ook aan gehangen!!! ik was denk ik aardig gek toen!
maar goed mooie foto, leuk contrast zo erg netjes!

nee mijn vrienden hebben 50 euro betaald voor 10 seconden en een middag van adrenaline. Na het springen is net zo lekker als het springen zelf. en het was een verjaardagkado duzzz vandaar.MicDis schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:27:
[...]
Wow je hebt 50 euro betaald voor 10 sec?
Anoniem: 36822
Mijn vorige foto hier was idd met de Tamron lens genomen 

The Prodigy
Lees de topicstart, 1 foto per post

The Prodigy
Lees de topicstart, 1 foto per post
[ Voor 30% gewijzigd door Zoefff op 19-09-2005 18:02 ]

Geen ID hoe je thumbt mgoed, hier is ie groter te bezichtigen http://home.planet.nl/~hairm001/Pics/Groot.jpg
Jammer dat er wat autoos te zien zijn maar verder een hele mooie foto van strijklicht door de ochtendmist heen..
[ Voor 16% gewijzigd door Friedchicken op 19-09-2005 17:55 ]
Foto is mooi, goed voorbeeld dat die gulden snede regel lang niet altijd hoeft. Op een of andere manier is oranje-groen/grijs gewoon een erg mooie kleurencombinatie. Jammer dat .jpg hier in die strakke gradient steekjes laat liggen, ik kan iets van banding ontwaren.
Het enige minpunt? Het kader doet, in mijn ogen dan, afbreuk aan het geheel. De dikke zwarte rand is een beetje rouw-kaart achtig, en die titel hoeft wat mij betreft niet, ik zou die titel weggelaten hebben, dat is enkel een open deur intrappen.
Maar goed, ik ben dan ook wel sterk aanhanger van het K.I.S.S. principe, dus til er niet te zwaar aan.
Thnx JumpStart.
Overigs is de kader inderdaad wat storend ja.
Ik verklein 'em ff
-done
Overigs is de kader inderdaad wat storend ja.
Ik verklein 'em ff
-done
[ Voor 39% gewijzigd door Silent Thunder op 19-09-2005 22:13 ]
Mijn eerste post. Foto is gemaakt in Indonesië - Bali.
Camera: Sony T7
Camera: Sony T7

[ Voor 45% gewijzigd door ggpelupessy op 20-09-2005 16:26 ]
Toevallig de begraafplaats in Overloon? Daar heb ik laatst ook nog wat fotos geschotenEEKzz schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:08:
[afbeelding]
Zijn misschien wat klein? .. de rest kan je hier vinden.
I am the great Cornholio!
De zanger van de zweedse metalband Entombed, afgelopen vrijdag genomen in Het Burgerweeshuis. Moeders mooiste
Gebruikte camera: Canon 20D met EF 50 1.8 lens op ISO 3200
Meer foto's van deze band op http://gallery.zolar.nl/v/Entombed/
Gebruikte camera: Canon 20D met EF 50 1.8 lens op ISO 3200
Meer foto's van deze band op http://gallery.zolar.nl/v/Entombed/

[ Voor 12% gewijzigd door Marcel op 21-09-2005 00:30 ]
Anoniem: 119912
ik vind wel erg grappig timming die je geschoten hebt. Ik ben wel verbaasd dat ruis zo minimaal is, hoe doe je dat?
Foto's in je album zijn ook
, met name deze: http://gallery.zolar.nl/v/Entombed/IMG_2939.jpg.html
Foto's in je album zijn ook
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 21-09-2005 08:14 ]
Mooie shot. Dat doe ik je niet na, met exact dezelfde camera.Anoniem: 134375 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:00:
Eerste foto die ik maakte met mijn A95, ik vind em erg mooi. Geen idee wat voor instellingen, ben newbie
[afbeelding]
Dank! En die ruis, tsja: 20D...Anoniem: 119912 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:13:
ik vind wel erg grappig timming die je geschoten hebt. Ik ben wel verbaasd dat ruis zo minimaal is, hoe doe je dat?
Foto's in je album zijn ook![]()
Ik heb er geen apart programma overheen gehaald om de ruis te elimineren.
Ben benieuwd, eerste post voor mij . . . Beetje door PSP gehaald.
Gemaakt met een Eos 300D.
Hoe krijg ik die ene blur er netjes uit?

Hier woon ik trouwens . . .
(uitzicht voorraam HK)

Hier woon ik trouwens . . .
[ Voor 7% gewijzigd door Afterburner79 op 22-09-2005 19:02 ]
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Ik zou er een testcase van maken, de foto's zijn er zeker mooi genoeg voor.Anoniem: 119912 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:13:
Foto's in je album zijn ook![]()
Wel een beetje variatie in de positie van cameraman en muzikanten, maar het zijn mooie foto's.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik had verwacht dat je het kleuren en grijs gedeelte net andersom had gedaan om 1, de historie (oud, grijs) te benadrukken en 2 de herinneringen die het oproept tov het heden, toekomst. Niet dat auto's echt toekomst uitstralen maargoed. Ik denk trouwens wel dat de foto nu mooier is als dat je het andersom gedaan had.Exigence schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 21:50:Een restant van de Berlijnse muur in het trieste, regenachtige Berlijn.
[afbeelding]
Klikbaar voor 800x600
edit: Theebag en justawitte, mooie foto's.
[ Voor 5% gewijzigd door Gody op 24-09-2005 00:45 ]
ErhhhAnoniem: 151009 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:22:
[afbeelding]
Grande Arch in Paris:) Vind het zelf een hele mooie foto, strakke lijnen en een beetje industriele look.

Nou ben ik zelf iemand die slechts zeer zelden nabewerkt, maar hier zou het de foto zeker dat beetje extra kunnen geven. (En als je het ècht strak wil maken, dan zou je ook nog moeten de-fishen.)
ThanxSilent Thunder schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:00:
Mooi justawitte
@Gody ook thanx.
Ja daar ben ik het mee eens. Toen ik op de pc keek naar de foto, vond ik het ook jammer dat er een blaadje niet helemaal opstond. En dan kan je hem er wel aan shoppen, maar dat vind ik dan ook weer niet echt nodig. Ik moet volgende keer gewoon goed op het lcd van de camera kijken of de foto goed is.Mr_Atheist schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:01:
[...]
Heel mooi, maar ik zou van de bloem op de achtergrond net dat ene bovenrandje ook nog meepakken. Dan is de compositie beter vind ik.
Zeer mooie foto.Afterburner79 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:00:
Ben benieuwd, eerste post voor mij . . . Beetje door PSP gehaald.
[afbeelding]
Hier woon ik trouwens . . .(uitzicht voorraam HK)
/me justawitte check profiel, omdat hij denkt dat afterburner79 in afrika oid woont.
Als je de die stip, van de zon uit je foto wilt halen, zul je echt een beetje creatief moeten photoshoppen. Maar het is volgens mij wel te doen.
BWHAHAHAHA,
Nou, bijna in Belgie, maar zo ver in het zuiden dus ook weer niet . . .
en ik bedoelde trouwens idd die lensflare . . . blur, wwit?
Nou, bijna in Belgie, maar zo ver in het zuiden dus ook weer niet . . .
en ik bedoelde trouwens idd die lensflare . . . blur, wwit?

[ Voor 29% gewijzigd door Afterburner79 op 25-09-2005 21:17 ]
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
Anoniem: 119912
met welke camera heb je hem gemaakt, ik vind dat er geen kleur erin zitten, echter bijna zwart en wit

Ik wilde een wat oude lugubere loopgraven sfeer creeren, dus de saturation is wat naar onder gegaan vandaar dat er bijna geen kleur in zitAnoniem: 119912 schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:26:
[...]
met welke camera heb je hem gemaakt, ik vind dat er geen kleur erin zitten, echter bijna zwart en wit
Ipv een lugubere sfeer heb je een saaie sfeer gecreëerd. Er zit sowieso, voor zover ik kan zien, zonder de negatieve saturation, totaal geen kleurcontrast in (groen groen, en oh, nog wat groenMaNiC_MiNd schreef op maandag 26 september 2005 @ 00:55:
[...]
Ik wilde een wat oude lugubere loopgraven sfeer creeren, dus de saturation is wat naar onder gegaan vandaar dat er bijna geen kleur in zit
Heel misschien kan je er nog wat leuks uithalen als je veel nabewerking gaat doen met de dodge- en burntool.
Maar wat ik me eigelijk afvraag, waarom heb je die foto in dit topic geplaatst? Wat vind je er zelf speciaal aan?
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
misschien toch te vroeg geplaatst, jullie merken het wel wanneer ik eruit bent
iig thanks voor de reacties!
[ Voor 85% gewijzigd door EEKthecat op 26-09-2005 20:25 ]
Misschien een testcase openen met daarin meerdere foto's van de dames, om ons te laten helpen met uitzoeken? Ik vind deze trouwens niet echt bijzonder, erg standaard t.o.v. de rest hiero 
weten de dames dat ze op GoT staan?
edit:
Deze is beter, maar nog niet echt top. Volgens mij lichtjes overbelicht, wat zorgt voor een gele plek op haar voorhoofd. Die plek wordt door het (gebrek aan) haar daarzo nog eens benadrukt. Doe eens een testcase, dan zullen we wel zien of er betere tussen zitten
Enneh, wat zijn dat dan voor foto's waar je geen toestemming voor hebt?
Deze is beter, maar nog niet echt top. Volgens mij lichtjes overbelicht, wat zorgt voor een gele plek op haar voorhoofd. Die plek wordt door het (gebrek aan) haar daarzo nog eens benadrukt. Doe eens een testcase, dan zullen we wel zien of er betere tussen zitten
Enneh, wat zijn dat dan voor foto's waar je geen toestemming voor hebt?

[ Voor 44% gewijzigd door MBV op 26-09-2005 19:46 ]
Tuurlijk weten ze daMBV schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:50:
Misschien een testcase openen met daarin meerdere foto's van de dames, om ons te laten helpen met uitzoeken? Ik vind deze trouwens niet echt bijzonder, erg standaard t.o.v. de rest hiero
Zoals je ziet heb ik een betere geplaatste hier boven. althans een betere naar mijn mening. Een testcase kan ik nog niet openen, daar heb ik nog te weinig foto's met toestemming voor
Eerlijk gezegd vind ik deze foto niks. Dit had net zo goed een foto kunnen zijn at random van een vakantietochtje. Er spreekt geen gevoel uit, er zit geen spanning in, dat kan je veel beter zoals je al in een testcase liet zien..EEKzz schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:54:
[...]
Tuurlijk weten ze da(dat soort dingen zijn belangrijk om af te spreken)
Zoals je ziet heb ik een betere geplaatste hier boven. althans een betere naar mijn mening. Een testcase kan ik nog niet openen, daar heb ik nog te weinig foto's met toestemming voor
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
zoals mijn edit/post hier boven, misschien een testcase wel beter.Garyu schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:15:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik deze foto niks. Dit had net zo goed een foto kunnen zijn at random van een vakantietochtje. Er spreekt geen gevoel uit, er zit geen spanning in, dat kan je veel beter zoals je al in een testcase liet zien..
idd erg gaaf, mischien is het leuk om hem landschap te croppen (alleen de stenen) dan is het een lekker abstracte foto! trouwens jammer van het blaadje.Silent Thunder schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:15:
Indrukwekkende schaduw Jasper.
[ Voor 6% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 26-09-2005 21:41 ]
Ik zag hem op flickr voorbij komen, Idd mooi schotJasper schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:02:
Een shotje genomen in Berlijn (not that that matters).
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Even simpel:
- 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar)
- Maximaal 600px breed, resizen dus
- Geen archief-foto's
- Wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!
Foto's die niet voldoen aan bovenstaande criterea worden (inclusief bijbehorend commentaar) zonder pardon getrashed!
Even simpel:
- 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar)
- Maximaal 600px breed, resizen dus
- Geen archief-foto's
- Wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!
Foto's die niet voldoen aan bovenstaande criterea worden (inclusief bijbehorend commentaar) zonder pardon getrashed!