Versatel 20 Mbit/1Mbit nieuw - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 16.164 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 126724

Ik heb gisteren op de modem mijn router aangesloten (Sitecom DC-207).
Mijn Pa , moest ook op internet met zijn computer, want de 2 poorten ( LAN 3 & LAN 4 ) waren al bezet voor mij en mijn broer.

Ik d8 , ik sluit de router wel aan , dan kunnen er mooi 4 op internet (mijn 2e computer ook).
Het internet werkte meteen , hoefde niet eens wat in te stellen. Ik heb een oude klasgenoot gevraagd of dit geen kwaad kon. Hij zei dat het niet uit maakte alleen dat je bijv 2x poorten open moet zetten als je iets instelt. Maar sinds die router er tussen zit kan ik niet naar mijn Inbox, en ook kan ik sommige site/inlog systemen niet door komen.

Heeft dit te maken dat er in de modem al een router zit en dat problemen geeft met mijn router?
Zoja, wat kan ik eraan doen? Of moet ik een switch ertussen zetten en de router weg hale?

Anoniem: 151125

ShadowBumble schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:03:
[...]

[...]

Staat wel in de algemene voorwaarden en het zal ook wel deglijk te maken hebben met een probleem aangezien niet _IEDEREEN_ op 15323. Heb geen abbo bij hun maar ik zou ze ook het voordeel van de twijfel geven.

[...]

Daar ben ik heel simpel in had je maar geen early adopter moeten spelen dit is een risico dat het met zich mee brengt met een uirol van een nieuw platform.
Informatie
Natuurlijk is het Versatel 20Mb pakket het mooiste aanbod dat er nu op het ADSL gebied is.
Maar het is gewoon jammer dat er zoveel problemen mee zijn en dat er vanuit Versatel zo weinig informatie gegeven wordt, ik heb bv nog nooit een bericht gehad dat de lijn eruit zou gaan liggen, nee, ik bel steeds met de helpdesk als mijn verbinding er weer eens uitligt, helpdesk kan vervolgens niets doen of duidelijke informatie geven. Informatie over diverse problemen en mogelijke oplossingen vind je op de diverse fora en niet bij Versatel.

Lijncapping
Is niet acceptabel, maar ook hier wordt vage informatie gegeven cq afgescheept, Versatel is van mening dat met 1,5Mb/s acceptabel is, ook als je 600m van de centrale zit en voorheen wel 2Mb/s downloadsnelheid haalde.

Wireless
Nog steeds geen oplossing voor de lage snelheden, onduidelijk is waneer er en of er een firmware update voor het modem komt.

Het gaat mij erom dat Versatel die punten dient op te lossen en dat iedereen zijn klachten of opmerkingen bij Versatel gaat melden, alleen dan wordt het Versatel wellicht duidelijk dat wat gedaan moet worden aan die problemen.
Bellen heeft geen zin, ja hangt ellendig lang aan de lijn; bovendien per e-mail aan de klantenservice krijg je een tickernummer en kan je de zaak vervolgen.

klantenservice@versatel.nl

Anoniem: 665

Hoe nederlands wordt het hier zeg...ongelovelijk wat een stel zeikerds heb je toch in dit land. Je betaald 40 euro voor een superverbinding die je (nog) nergens anders kunt krijgen. Tenzij je het maandelijkste bedrag een paar keer vermenigvuldigt. En dan nog zijn er mensen die gaan huilen als je maar 15mbit krijgt...ga lekker terug naar je 1-8mbit lijntje.

Ontopic :):
Zodra ik verhuist ben ga ik het meteen bestellen, ervaringen post ik hier wel. En mocht ik dat 15323 verhaal hebben dan ben ik nog steeds erg blij!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Sorry, maar je wordt toch over de streep getrokken met de kreet "20Mbit Internet"
Dan is het mijns inziens toch meer dan logisch dat je dat dan ook mag verwachten en je dan ook tevreden mag zijn indien je maar 15 van de beloofde 20 hebt ?
Ik heb nu ook 4mbit ipv de 8 waar ik voor betaal.. (Speedlinq)
Zo werkt dat natuurlijk niet.

Anoniem: 665

En als die kreet 15mbit was geweest had je het niet gedaan?

• Bastiaan73
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 08:10
Anoniem: 151125 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:16:
[...]

Wireless
Nog steeds geen oplossing voor de lage snelheden, onduidelijk is waneer er en of er een firmware update voor het modem komt.
Ik heb helemaal geen lagere snelheid met wireless vergeleken met bekabeld, gewoon ook 1,5 MB, ja ik ben ook een 15323 gevalletje.

Bastiaan

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:02
En als die kreet 15mbit was geweest had je het niet gedaan?
Als je nou eens goed alle reacties hier leest dan zie je dat de meesten ook wel tevreden zijn met de 15mbit, maar dat ze problemen hebben dat Versatel met 20mbit adverteert terwijl ze een cap op 15mbit hebben geplaatst.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 665 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:23:
Hoe nederlands wordt het hier zeg...ongelovelijk wat een stel zeikerds heb je toch in dit land. Je betaald 40 euro voor een superverbinding die je (nog) nergens anders kunt krijgen. Tenzij je het maandelijkste bedrag een paar keer vermenigvuldigt. En dan nog zijn er mensen die gaan huilen als je maar 15mbit krijgt...ga lekker terug naar je 1-8mbit lijntje.

Ontopic :):
Zodra ik verhuist ben ga ik het meteen bestellen, ervaringen post ik hier wel. En mocht ik dat 15323 verhaal hebben dan ben ik nog steeds erg blij!
Hoezo Nederlands ? Natuurlijk, iedereen is blij met 15mbit. Echter, in het geval van de mensen die dichtbij de centrale wonen, en waar de lijnspeed ook de 20mbit KAN halen, waarom word dit dan GELIMITEERD door VERSATEL. Dit is gewoon een keiharde software matige beperking die opgelegd word. Wanneer er een hardwarematige beperking was in de zin van teveel lijnruis of afstand naar de centrale of lijnkwaliteit ofzo, dan is dat te accepteren.

Maar nu worden er advertenties geplaatst voor 20mbit internet (maximaal weliswaar). In de gevallen dat dit gehaald KAN worden en er word dan een beperking opgelegd, die beneden die 20mbit ligt, heb je wel zeker recht tot klagen.

Ik zelf hoor niet tot die groep. Ik woon te ver van de centrale om die 20mbit te halen. Ik kom net onder de 15mbit uit, dus voor mij geen cap. Het gaat meer om het principe in mijn geval. Straks komt Versatel met nog meer beperkingen waardoor de geadverteerde 20mbit ineens maar 10mbit word. Dat hoort niet en mag ook niet volgens het Nederlands recht volgens mij. Dat is gewoon pure misleiding in mijn ogen.

https://discord.com/invite/tweakers

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48
Nou, om EXACT 13.00u knalde hier (Rotterdam rand centrum/Crooswijk) de Inet verbinding eruit... Nu weer on-line maar kan helaas al die mooie statistiekjes niet meer vinden in het modem... Alles lijkt nu achter een wachtwoord te zitten :'(

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Anoniem: 151256

loenen schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:55:
Ik ben nu een week aangesloten (aansluiten ging zeer vlot), en zit nog steeds met de bedroevend lage snelheid van max 750 kB\sec met decoder uit. Als ik dat ding aanzet, dan kom ik op max 300 kB\sec uit...

ADSL stats:
Centrale: Gn-Sw Groningen-Selwerd GRONINGEN
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2041 meter.
  • Mode: ADSL2+
  • Status: No Defect
  • Attainable Rate (Kbps): 8616 1152
  • Rate (Kbps): 7421 1042
Zat ik maar op 15323... ;)
Ik zit ook op ongeveer dezelfde waarden, afstand, draadloos en bekabeld, etc.. Jouw verhaal is hetzelde als mijn verhaal dus... ook ik zit precies op 750

Anoniem: 121074

Ik ga het niet hebben over misleiding etc. echter je hebt wat mij betreft gelijk. Men adverteert met "tot 20 Mbit" en legt een eventuele beperking van de snelheid bij factoren van buitenaf. Wanneer men dan zelf een beperking gaat aanbrengen dan is dat voor mij onacceptabel. Natuurlijk is 15 Mbit voor dit bedrag + voetbal een hele goede aanbieding, maar dat is de aanbieding niet geweest.

Of ik tevreden ben over m'n snelheid heeft hier eigenlijk niets mee te maken. Ik krijg niet datgene geleverd wat ik op basis van de advertentie en gezond verstand mag verwachten. Men beperkt mijn snelheid van Versatel uit, niet door rotte kabels of afstanden tot de centrale of weet ik veel wat voor beperkingen er nog meer kunnen zijn waar Versatel geen invloed op heeft.

Om te melden dat dit "nederlands" is, tja leuk, maar ik ben inderdaad nederlander. Ook vind ik het leuke nieuwe dingen als eerste te proberen en was het een hele goede aanbieding.
Feit is dat ik Versatel pas een (1) maal een klacht heb verstuurd omdat de internet verbinding helemaal niet meer werkte. De afhandeling daarvan was ver onder de maat, maar ik ben heus wel intelligent genoeg om niet te veel te zeuren en te begrijpen dat men simpelweg niet de capaciteit heeft alles direct en naar volle tevredenheid op te lossen.

Echter dit doet gewoon niets af aan het feit dat je moet leveren wat je belooft. Niet werken kan gebeuren, maar ik ben tegenwoordig vaker off-, dan online en dan ook nog "beperkt".
Samen met het ontbreken van informatie is dit niet netjes. Niet zeuren, of een nederlander zijn is dan ook niet aan de orde.

Nu maar weer eens gaan bedenken hoe wel Versatel zover kunnen krijgen informatie te verschaffen en de "cap" eraf te halen.

Anoniem: 95273

De bestelling is ontvangen door Versatel.
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel.
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel.
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 25 augustus 2005
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

En dan te bedenken dat ik het de 15e 13e heb aangevraagd..

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 95273 op 18-08-2005 15:28 . Reden: foutje...hersteld ]

Anoniem: 95273 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:27:
De bestelling is ontvangen door Versatel.
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel.
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel.
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 25 augustus 2005
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

En dan te bedenken dat ik het de 15e 13e heb aangevraagd..
Ik was binnen 2 weken aangesloten! :)

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:56
Leopard1008: Vinkhuizen, Aquamarijnstraat?
Ik vindt het wel een erg langzaam hoor, ook al zit ik verder dan 2 km van de centrale. Zou het zo zijn dat de centrale nog niet geoptimaliseerd is ofzo? Of is de bekabeling zo beroerd.

Anoniem: 150706

Anoniem: 121074 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:19:
Men adverteert met "tot 20 Mbit" en legt een eventuele beperking van de snelheid bij factoren van buitenaf. Wanneer men dan zelf een beperking gaat aanbrengen dan is dat voor mij onacceptabel. Natuurlijk is 15 Mbit voor dit bedrag + voetbal een hele goede aanbieding, maar dat is de aanbieding niet geweest.
Dat bedoel ik dus, 15mb is OK, ik klaag er niet over, DVD'tje in 44 minuutjes binnen is perfect, maar als ze eerst zeggen 20mb en dan op 15mb de lijn cappen dan vindt ik dat ook onacceptabel. Ben voor de rest tevreden, maar het had even wat netter afgehandeld kunnen worden. Een mailtje ofzo naar alle 15mb lijnen van jullie worden tijdelijk gecapped ivm problemen ofzo.

en nu.. ben ik er klaar mee ;-)

loenen schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:44:
Leopard1008: Vinkhuizen, Aquamarijnstraat?
Ik vindt het wel een erg langzaam hoor, ook al zit ik verder dan 2 km van de centrale. Zou het zo zijn dat de centrale nog niet geoptimaliseerd is ofzo? Of is de bekabeling zo beroerd.
Nee in Dronten, Flevoland... bekabeling is prima... een ervaren monteur heeft de boel hier keurig aangelegd. Alles gechecked, dubbelcheck... zal misschien wel aan de centrale liggen.

Anoniem: 152537

Ik zie hier wel veel informatie over download speed, maar hoe zit het met de upload speed? Ik zelf heb geen Versatel, maar ik wilde het even weten. (misschien als ik later wil over stappen).

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:32

@r!k

It is I, Leclerq

Anoniem: 150706 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:50:
[...]

Dat bedoel ik dus, 15mb is OK, ik klaag er niet over, DVD'tje in 44 minuutjes binnen is perfect, maar als ze eerst zeggen 20mb en dan op 15mb de lijn cappen dan vindt ik dat ook onacceptabel. Ben voor de rest tevreden, maar het had even wat netter afgehandeld kunnen worden. Een mailtje ofzo naar alle 15mb lijnen van jullie worden tijdelijk gecapped ivm problemen ofzo.

en nu.. ben ik er klaar mee ;-)
Probleem voor versatel lijkt me dan als ze toegeven dat ze dit gedaan hebben dat een hoop mensen dan gaan roepen om een vermindering van het abonnementsgeld met 25% daar ze ook 25% van de snelheid "inleveren".

Een hele rij microsoft certificeringen.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
ErikH schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:03:
[...]

Probleem voor versatel lijkt me dan als ze toegeven dat ze dit gedaan hebben dat een hoop mensen dan gaan roepen om een vermindering van het abonnementsgeld met 25% daar ze ook 25% van de snelheid "inleveren".
En terecht lijkt me!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Anoniem: 150028

Kan nadat ik via die stats-pagina's de firewall aangezet heb van de modem nu niet meer in mijn modem voor wat voor setting dan ook, iemand anders hetzelfde ?

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik begrijp al die mensen die lopen te zeuren over een trage verbinding niet.... Het is nu toch ongeveer wel duidelijk dat versatel absoluut geen snelheid en stabiliteit kan leveren?? Ga er dan niet mee in zee. Als je een betrouwbare verbinding wilt houden moet je gewoon blijven waar je bent en over een half jaar ofzo nog eens verder shoppen bij versatel (als ze dan nog niet over de kop zijn).

Anoniem: 121074

pulleke schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:26:
Ik begrijp al die mensen die lopen te zeuren over een trage verbinding niet.... Het is nu toch ongeveer wel duidelijk dat versatel absoluut geen snelheid en stabiliteit kan leveren?? Ga er dan niet mee in zee. Als je een betrouwbare verbinding wilt houden moet je gewoon blijven waar je bent en over een half jaar ofzo nog eens verder shoppen bij versatel (als ze dan nog niet over de kop zijn).
ik ga niet opnieuw mn mening verkondigen, maar als je gebruik maakt van een aanbod, dan mag je verwachten dat je krijgt wat het aanbod was. Punt. Overigens zat ik al bij Versatel en heb ik in die 3,5 jaar (eerst bij zonnet) nooit een probleem gehad. Op basis van ervaringen mocht ik dus wel kwaliteit verwachten.

Hoe reset ik de modem weer naar original settings, na het aanzetten van de firewall kan ik nu ook geen beelden meer streamen van de decoder. :?

Of is er een storing in Ehv.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 150028 op 18-08-2005 16:56 ]

• redfoxert
  • Niet online
Anoniem: 150028 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:55:
Hoe reset ik de modem weer naar original settings, na het aanzetten van de firewall kan ik nu ook geen beelden meer streamen van de decoder. :?

Was al eerder gemeld dat er een storing in Eindhoven was.

En op het modem zit achterop een klein knopje waarbij "INIT" staat. Gisteravond nog gezien. Denk dat je die moet indrukken een tijdje voor een full reset. En anders even RTFM :) Misschien staat het daar ook in.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 19:05

-d-

Reset is volgens mij 15 sec. init indrukken, stroom er af halen, ~5 sec wachten, stroom aan.

Anoniem: 152501

Kwam er zojuist achter dat ook de kiestoon op de telefoon weg. Gebeld met KPN, hier kwam je wel snel doorheen, melden ze me daar dat het nummer geporteerd word naar versatel 8)7 Bij Versatel is er weer niet door te komen. Klacht maar gemeld via mail.

@horius12: Heb jij nog wel een kiestoon?

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41

Kroontje

...

Is er hier in het topic al uitgelegd hoe je de beelden nu via de pc kunt bekijken? Er was toch iemand die dat voor elkaar had gekregen?

• redfoxert
  • Niet online
Ik vraag me af wat ze nu weer verkloot hebben.

Mn vriendin komt thuis en zegt dat het internet eraf ligt. Ik reset het modem. Krijg ik de volgende waardes :

Attainable Rate (Kbps): 11924 1064
Rate (Kbps): 11776 933

Het word gewoon steeds minder, maar 3 mbit op een avond verliezen vind ik wel heel veel. Volgens mij liggen die kabels hier ergens dik te oxideren ofzo.

Anoniem: 133553

Nou volgens nu.nl waar gegevens over een onderzoek staan moet versatel wel heel snel zijn :) De behaalde snelheid is maar 10 megabyte per seconde en dat is nog maar de helft van wat ze beloven :*) die verbinding wil ik ook hebben _/-\o_

Anoniem: 151054

Anoniem: 133553 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:31:
Nou volgens nu.nl waar gegevens over een onderzoek staan moet versatel wel heel snel zijn :) De behaalde snelheid is maar 10 megabyte per seconde en dat is nog maar de helft van wat ze beloven :*) die verbinding wil ik ook hebben _/-\o_
Wel een grappig onderzoek aangezien de ADSL2+ aansluitingen van UPC ???? iets sneller zijn.
Wel knap want Upc levert nog geen ADSL2+, ze komen er wel mee overigens over het KPN netwerk, prijs : 79,95 zonder iets erbij.

Je blijft lachen met die onderzoekers, overigens zou 12,5 mb gemiddeld wel kunnen, ik zit op 13 en er zijn er sneller en er zijn er trager.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 151054 op 18-08-2005 19:01 ]

Anoniem: 133553

Anoniem: 151054 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:47:
[...]

Wel een grappig onderzoek aangezien de ADSL2+ aansluitingen van UPC ???? iets sneller zijn.
Wel knap want Upc levert nog geen ADSL2+, ze komen er wel mee overigens over het KPN netwerk, prijs : 79,95 zonder iets erbij.

Je blijft lachen met die onderzoekers, overigens zou 12,5 mb gemiddeld wel kunnen, ik zit op 13 en er zijn er sneller en er zijn er trager.
Ja dat bedoelen ze ook denk ik zal wel type foutje zijn van nu.nl. Vraag me af of ze in het onderzoek ook megabyte/MB vermelden. Dan kan je zoiets toch ook niet meer serieus nemen.

• prof
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:39
Ik heb sinds vandaag 20 mbit van versatel, en de tv uitzendingen doen het niet goed.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/p.groeneweg/versatel.jpg

Hebben meer mensen hier last van?

Anoniem: 151054

Demonr, op nu staat ook :

Versatel heeft het rapport van iPing donderdag opgevraagd en wilde niet ingaan op de resultaten, zolang het het niet in bezit heeft.
Het grootste deel van de Versatel-abonnees bereikt een maximum van ongeveer 12,5 Mbps. Bijna niemand komt boven deze snelheid uit, :Z zo stelt Kyrill Poelmans van het Leidse onderzoeksbureau iPing,

Ik heb overigens net hun programmatje gedwnload (nuria) en geinstalleerd, mijn maximum = 8,2 MB terwijl ik toch echt op 13 mb download van newsgroepen, kortom tijd oor een echt onderoek

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 151054 op 18-08-2005 19:46 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Frankster schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:13:
Alles lijkt nu achter een wachtwoord te zitten :'(
Rofl dat hebben ze snel gedaan. Ben wel benieuwt of dit een enkel gevalletje is of iedereen dit heeft

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• redfoxert
  • Niet online
Nou, om EXACT 13.00u knalde hier (Rotterdam rand centrum/Crooswijk) de Inet verbinding eruit... Nu weer on-line maar kan helaas al die mooie statistiekjes niet meer vinden in het modem... Alles lijkt nu achter een wachtwoord te zitten :'(
Wellicht bij jou want ik kan gewoon nog overal bij.

Anoniem: 152034

redfoxert schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:48:
Attainable Rate (Kbps): 14116 1076
Rate (Kbps): 14115 944

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1453 meter.

Centrale : Std-C Sittard-Centrum Engelenkampstraat

Kan dus niet zeggen of ik wel of geen cap heb, de lijn komt niet eens zo hoog helaas. Ik zou graag van wat andere mensen uit Sittard hun resultaten weten. Ik weet dat ze dr zijn :) Laat je horen Sittard ! :P
Hey Redfoxert..ik zit ook in sittard..mijn resultaten zijn nog bedroevender dan die van jou..jij zit ook dichter bij de centrale(het postkantoor)
ik zit 2366 meter van de centrale af en hier komen de winnende getallen:
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 5.9 5.7
Attenuation (dB): 36.0 20.8
Output Power (dBm): 19.5 12.3
Attainable Rate (Kbps): 10724 1240
Rate (Kbps): 9858 1131
heb ook nog even een BER test gedaan(geen idee wat het onhoudt...;-)
Test Time (sec): 20
Total Transferred Bits: 178831872
Total Error Bits: 268453144
Error Ratio: 3.74e-01
graag reacties of dit ok is of niet (ook qua attainable rate)

• redfoxert
  • Niet online
Anoniem: 152034 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:57:
[...]

Hey Redfoxert..ik zit ook in sittard..mijn resultaten zijn nog bedroevender dan die van jou..jij zit ook dichter bij de centrale(het postkantoor)
ik zit 2366 meter van de centrale af en hier komen de winnende getallen:
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 5.9 5.7
Attenuation (dB): 36.0 20.8
Output Power (dBm): 19.5 12.3
Attainable Rate (Kbps): 10724 1240
Rate (Kbps): 9858 1131
heb ook nog even een BER test gedaan(geen idee wat het onhoudt...;-)
Test Time (sec): 20
Total Transferred Bits: 178831872
Total Error Bits: 268453144
Error Ratio: 3.74e-01
graag reacties of dit ok is of niet (ook qua attainable rate)
Om eerlijk te zijn vind ik voor de afstand de resultaten nog vrij goed. Ik zit 800 meter dichterbij en heb niet gek veel meer dan jij :) Zal wel door de kwaliteit van de lijn komen. Ik woon in Stadbroek, oude wijk, oude kabels. Waar zit jij ongeveer ?

Anoniem: 152034

redfoxert schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:11:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik voor de afstand de resultaten nog vrij goed. Ik zit 800 meter dichterbij en heb niet gek veel meer dan jij :) Zal wel door de kwaliteit van de lijn komen. Ik woon in Stadbroek, oude wijk, oude kabels. Waar zit jij ongeveer ?
haagsittardpark, vlak voor de duitse grens bij de Edah, ik geloof dat die wijk nog niet zo oud is..ik woon nog niet zo lang in limburg...
oh ja en ik had ingelogd via mijn draadloze verbinding..maar dat moet volgens mij niet zoveel uitmaken..

Anoniem: 120064

Bij mij krijg ik geen verbinding met de decoder..."connecting to server" zegt ie al een kwartier.
Nog meer mensen last van ? Omgeving Rhoon/Barendrecht hiero...

Anders meldt ik weer ff een storing, 39 euro is snel verdiend he :-)

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Na een ziekmelding van de monteur, vandaag toch aangesloten.
Hengelo. 1400 m van de centrale.

Alles werkt prima, wel het 15nogwat gebeuren, maar daar maak ik me niet druk om.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ShadowBumble schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:46:
[...]

Rofl dat hebben ze snel gedaan. Ben wel benieuwt of dit een enkel gevalletje is of iedereen dit heeft
Nix aan de hand hier, gewoon met user/user inloggen ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

en als je gewoon het user wachtwoord gebruikt? Ik kom er dan nog gewoon in namelijk

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
redfoxert schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:04:
Ik vraag me af wat ze nu weer verkloot hebben.

Mn vriendin komt thuis en zegt dat het internet eraf ligt. Ik reset het modem. Krijg ik de volgende waardes :

Attainable Rate (Kbps): 11924 1064
Rate (Kbps): 11776 933

Het word gewoon steeds minder, maar 3 mbit op een avond verliezen vind ik wel heel veel. Volgens mij liggen die kabels hier ergens dik te oxideren ofzo.
Kan je vaak heel gemakkelijk zien als er vocht bij gekomen is. Dan is één van de twee groen uitgeslagen, meestal de blauwe ader. Als je een contact doosje open kan maken of kapje d'r af zie je vaak dat hele schroefverbinding aan 't oxideren is.

Gezonde verstand kan je heel veel helpen om te kijken of er iets te verbeteren of te vervangen is in de bekabeling. Gebruik liefst kabel met massieve koperkern en twisted voor telefonie. En regel #1: Korter is beter. Regel #2: verbinden met zo min mogelijk koppelstukken.

Als lijn wegvalt en lager terug komt kan je ook wel eens een aftakking hebben (al dan niet gebruikt) voor je splitter. Mogelijk naar een extra toestel? Oude tikkenteller? Alarm systeem dat natuurlijk ook achter je splitter moet. Als je binnenkomende lijn bij de splitter lost koppelt zou er geen enkel apparaat of aftakking op de lijn mogen zitten. Als er dan nog een toestel of iets wel een signaal of kiestoon heeft is het fout.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 18-08-2005 21:39 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 19:42

Sinds vandaag via de centrale Geldrop-Coevering (regio Eindhoven) geen streaming via de decoder. Decoder werkt zelf wel (menu's) en internet ook geen probleem. Lijkt dus dat meerdere centrales in de regio Eindhoven geen videofeed meer krijgen.

Anoniem: 152017

Anoniem: 120064 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:28:
Bij mij krijg ik geen verbinding met de decoder..."connecting to server" zegt ie al een kwartier.
Nog meer mensen last van ? Omgeving Rhoon/Barendrecht hiero...

Anders meldt ik weer ff een storing, 39 euro is snel verdiend he :-)
Hebben wij thuis ook al een paar dagen (Spijkenisse).

• redfoxert
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:37:
[...]

Kan je vaak heel gemakkelijk zien als er vocht bij gekomen is. Dan is één van de twee groen uitgeslagen, meestal de blauwe ader. Als je een contact doosje open kan maken of kapje d'r af zie je vaak dat hele schroefverbinding aan 't oxideren is.

Gezonde verstand kan je heel veel helpen om te kijken of er iets te verbeteren of te vervangen is in de bekabeling. Gebruik liefst kabel met massieve koperkern en twisted voor telefonie. En regel #1: Korter is beter. Regel #2: verbinden met zo min mogelijk koppelstukken.

Als lijn wegvalt en lager terug komt kan je ook wel eens een aftakking hebben (al dan niet gebruikt) voor je splitter. Mogelijk naar een extra toestel? Oude tikkenteller? Alarm systeem dat natuurlijk ook achter je splitter moet. Als je binnenkomende lijn bij de splitter lost koppelt zou er geen enkel apparaat of aftakking op de lijn mogen zitten. Als er dan nog een toestel of iets wel een signaal of kiestoon heeft is het fout.
Splitter zit rechtstreeks op de kabel die uit de "lasdop" variant ISRA punt komt. Kan voor zover ik kan zien geen oxidatie ontdekken. Lasdop zelf krijg ik niet open (ben ook bang dat ie dan kapot gaat en adsl helemaal niet meer werkt). Aftakkingen zijn er dus niet. Koppelstukken ook niet. En de splitter zit op 20cm van de Lasdop.

Ik merk wel dat de snelheid over de avond varieert.

21:28
Attainable Rate (Kbps): 12152 1140
Rate (Kbps): 11215 1031

23:07
Rate (Kbps): 10635 1031

23:19
Rate (Kbps): 10616 1031

23:54
Rate (Kbps): 10590 1031

00:29
Rate (Kbps): 10443 1031

06:06
Rate (Kbps): 10383 1031

UPDATE :
Na een reboot van het modem:

Attainable Rate (Kbps): 11852 1088
Rate (Kbps): 11802 957

Ik zie een trend....het word steeds minder. Ik gok dat wanneer ik straks of morgen mn modem nog eens bekijk het gewoon nog lager is. En bij een koude restart de waardes weer "normaal" rond de 13 a 14000 liggen.

Vreemd ?

[ Voor 22% gewijzigd door redfoxert op 19-08-2005 08:23 ]

• bjck
't Kan iets verlopen opzich. Kan heel veel redenen hebben ook buiten je macht om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152570

Ziet er naar uit dat ze weer de snelheid aan het verlagen zijn.
Voorheen altijd 1500kb/s... Nu nog maar een max van 1150kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 25-04-2020

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

wat zie je dan op http://192.168.1.1/statsadsl.html
als je attn rate en je werkelijke rate erg veel verschillen (>600 kbit) zou het een cap kunnen zijn
in de voorwaarden staat dat als er problemen zijn versatel hier op hun manier zo goed en zo kwaad als het gaat een oplossing voor aan te brengen. Een van de oplossingen kan zijn een cap,
denk dat als ik mocht kiezen tussen continu uitvallen of redelijk online met een cap ik mijn keuze wel gemaakt zou hebben.

ff voor de stats:
centrale Leeuwarden Centrum, afstand +/- 1200 meter
SNR Margin (dB): 6.1 7.0
Attenuation (dB): 31.5 9.8
Output Power (dBm): 23.3 0.0
Attainable Rate (Kbps): 20704 13420
Rate (Kbps): 20297 1021

Ergens begrijp ik die waarden niet.... zou betekenen dat ik 13,5 mbit upstream zou kunnen hebben op mijn lijn ? :)

Bekabelde downloadtest brengt mij op een waarde van 1989 KB /sec (100mb file van versatel.nl)

FTP resultaten van/naar de homepageserver van versatel:
ftp: 2049525 bytes verzonden in 18,79 seconden 109,09 kB/s.
ftp: 2049525 bytes ontvangen in 1,20 seconden 1705,10 kB/s. <=- met decoder uit
ftp: 2049525 bytes ontvangen in 1,44 seconden 1421,31 kB/s. <=- met decoder aan

[ Voor 73% gewijzigd door plankie op 19-08-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Attainable Rate (Kbps): 12052 1000
Rate (Kbps): 11994 746

En het was 15323... Dus weer eens gecapped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie

plankie

verschil tussen je attainable en je huidige snelheid is niet groot, dit is een normale marge die een adsl2+ modem aanhoudt... (verschil in kbps <100)
kijk voor alle zekerheid je kabels es na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105098

dus in leeuwarden is het al mogelijk! ik woon zelf in sneek en zou dit abootje ook graag willen hebben maar nu check ik op de site en nu staat er dat het pas 26 september misschien beschikbaar is! dit is toch niet best, en ik vind dat ze dit bij die mooie reclame ook wel ff mogen vermelden dat het nog niet overal beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie

plankie

daar is de postcode check voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105098

ja dat zal best maar als je nog geen internet hebt dan bijvoorbeeld en je belt omdat je het graag wil hebben! ik vind het wel een beetje misleidende reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het scheelt niet 100 kbps, maar al een stuk meer sinds mijn aansluiting.
In het begin haalde ik van giganews rond de 2000 kb/s, nu nog 1150 kb/s.
Dat is niet in 1 keer zo gegaan, maar iedere week zo een 250 a 300 kb/s minder.
Lijkt er een beetje op dat ze te weinig bandbreedte hebben ingekocht, en nu iedere week een klein speedcapje erop rammen.
Ik hoop zeker niet dat dat zo doorgaat, anders houden we niets over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
plankie schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:16:
wat zie je dan op http://192.168.1.1/statsadsl.html
als je attn rate en je werkelijke rate erg veel verschillen (>600 kbit) zou het een cap kunnen zijn
in de voorwaarden staat dat als er problemen zijn versatel hier op hun manier zo goed en zo kwaad als het gaat een oplossing voor aan te brengen. Een van de oplossingen kan zijn een cap,
denk dat als ik mocht kiezen tussen continu uitvallen of redelijk online met een cap ik mijn keuze wel gemaakt zou hebben.

ff voor de stats:
centrale Leeuwarden Centrum, afstand +/- 1200 meter
SNR Margin (dB): 6.1 7.0
Attenuation (dB): 31.5 9.8
Output Power (dBm): 23.3 0.0
Attainable Rate (Kbps): 20704 13420
Rate (Kbps): 20297 1021

Ergens begrijp ik die waarden niet.... zou betekenen dat ik 13,5 mbit upstream zou kunnen hebben op mijn lijn ? :)

Bekabelde downloadtest brengt mij op een waarde van 1989 KB /sec (100mb file van versatel.nl)

FTP resultaten van/naar de homepageserver van versatel:
ftp: 2049525 bytes verzonden in 18,79 seconden 109,09 kB/s.
ftp: 2049525 bytes ontvangen in 1,20 seconden 1705,10 kB/s. <=- met decoder uit
ftp: 2049525 bytes ontvangen in 1,44 seconden 1421,31 kB/s. <=- met decoder aan
Die "Attainable Rate" op je upstream van 13420 slaat nergens op, kan de techniek niet eens. Modem geeft hier gewoon een foutieve waarde net als dat hij de upstream Output Power niet weergeeft bijvoorbeeld.

Attainable Rate (Kbps): 20704
Rate (Kbps): 20297

Je modem zegt: "Ik kan maximaal 20704Kbps doen en doet 20297Kbps. Dit is heel normaal dat modem iets lager verbindt dan maximaal mogelijk op de lijn. Anders zou hij steeds onderuit vallen....
Anoniem: 152570 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 00:28:
Attainable Rate (Kbps): 12052 1000
Rate (Kbps): 11994 746

En het was 15323... Dus weer eens gecapped
Nu worden jullie echt paranoia ofzo :?

Je modem zegt "Ik kan maximaal 12052 op deze lijn doen" en doet 11994Kbps. Dat scheelt nihil en is heel netjes. De Attainable Rate is niet eens door Versatel aan te passen, dat is je modem die bekijkt in overleg met de apparatuur wat maximaal mogelijk zou kunnen zijn op jou lijn.

De uiteindelijke verbindings snelheid (Rate) ligt daar zo goed als bij. Zou je nu bij Rate 4096Kbps zien staan stipt is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120064

Net even de handel getest. Snelheid is bedroevend laag (300 KB) Na modem reset weer 1Mb.
Maar die fluctuaties zijn niet goed natuurlijk. Ook TV werkt nog steeds niet hier.
Connecting sever staat er. Reset helpt niet. Zal vandaag wel voetbal via RTL-5 worden vrees ik.

Na een positieve start hier beginnen nu toch de problemen zich op te stapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
ik woon in rijnsburg ongeveer 1100 m van de centrale (geschat)

Downstream Upstream

SNR Margin (dB): 5.8 6.0
Attenuation (dB): 53.0 20.7
Output Power (dBm): 19.5 0.0
Attainable Rate (Kbps): 7560 12780
Rate (Kbps): 7403 1014

mijn oude 8mbit deed het nog beter :)
heb al 3x gebeld (3x in de wacht waarvan 1x 1 uur)
de 1 zegt dat het te langzaam is en dat hij dat kan zien, een ander kon het weer niet zien
maar zou de klacht doorgeven.

is er nog iemand hier uit mijn buurt die dat probleem ook heeft met deze snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is zeker niet 1100 meter koper of heel beroerd ergens.

Attenuation (dB): 53.0 20.7

53dB geeft met vuistregeltje (1dB is 100m) aan dat het 'ietsjes' langer is. Als je 8Mbps wide-open ADSL1 het al beter deed zit er misschien een heel erg rot kabeltje ergens in je aansluiting tussen ISRA & modem?

Gewoon even proberen met ander kabeltje tussen modem en ISRA direct, zonder splitter, zonder aftakkingen en andere dingen natuurlijk. (die zouden al niet voor je splitter mogen zitten).

Als een lijn vanzelf opeens veel lager verbinding maakt kan het raadzaam zijn om toch eens te kijken wat er misschien nog voor je splitter is aangesloten. Als je daar een loza aftakking hebt naar een ongebruikt aansluitpunt kan dit al verstoring geven wat je modem opnieuw en lager laat verbinding.

Als je zelfs apparatuur (alarm systeem, toestel etc) voor je splitter (dus tussen ISRA & splitter) hebt afgetakt en aangesloten zit het gewoon niet goed en krijg je dat ook.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151989

Attainable Rate (Kbps): 21808 14672
Rate (Kbps): 21369 1021

Nogsteeds hetzelfde als van de week, na aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
er zit niks tussen alleen een 20 meter kabel vanaf modem naar pc
even nieuw kabeltje proberen word wat lastig,
maar in elk geval bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150488

Bij mij is er wel degelijk een groot verschil vind ik wat vinden jullie hiervan ?

SNR Margin (dB): 9.8 7.7
Attenuation (dB): 25.0 15.8
Output Power (dBm): 21.0 12.3
Attainable Rate (Kbps): 18788 1208
Rate (Kbps): 15323 1099

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 12:01
Anoniem: 150488 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:28:
Bij mij is er wel degelijk een groot verschil vind ik wat vinden jullie hiervan ?

SNR Margin (dB): 9.8 7.7
Attenuation (dB): 25.0 15.8
Output Power (dBm): 21.0 12.3
Attainable Rate (Kbps): 18788 1208
Rate (Kbps): 15323 1099

Groeten
Speedcap, daarom is hij zo "laag"

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• www.Jansuh.nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07-2021
Afgelopen dinsdag aangesloten. Monteur op tijd en lijn ook actief.
1e decoder werkte niet 2e wel.

874 meter van de centrale in Nieuwegein

Stats:
SNR Margin (dB): 11.6 <----> 6.1
Attenuation (dB): 20.5 <----> 11.3
Output Power (dBm): 21.0 <----> 12.6
Attainable Rate (Kbps): 20120 <----> 1204
Rate (Kbps): 15323 <----> 1095

Kan iemand me vertellen hoe ik de SNR margin moet lezen? Is dit nu een mooie score of moet ik betere kabels gaan leggen?

www.systeembeheer-utrecht.nl. Systeembeheer voor het mkb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
www.Jansuh.nl schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:41:
Afgelopen dinsdag aangesloten. Monteur op tijd en lijn ook actief.
1e decoder werkte niet 2e wel.

874 meter van de centrale in Nieuwegein

Stats:
SNR Margin (dB): 11.6 <----> 6.1
Attenuation (dB): 20.5 <----> 11.3
Output Power (dBm): 21.0 <----> 12.6
Attainable Rate (Kbps): 20120 <----> 1204
Rate (Kbps): 15323 <----> 1095

Kan iemand me vertellen hoe ik de SNR margin moet lezen? Is dit nu een mooie score of moet ik betere kabels gaan leggen?
Ziet er prima uit. Lijn zou tot ~20120Kbps kunnen maximaal maar verbindt ook 'wonderlijk' exact op 15323Kbps. Hierdoor is je SNR dus ook hoger dan ~7dB omdat er 'ruimte' zit in je lijn nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoN-MSP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 21:06
Storing, storing, storing! Omgeving Rotterdam
We gaan inmiddels dag vier in. De Versatel website heeft nu al twee keer aangegeven dat de storing is opgelost. NIET DUS! En als je de klantenservice belt kun je beter op je gemak een dvd opzetten want je krijgt toch pas iemand te spreken na minimaal 45 minuten!

Meer mensen, in omgeving Rotterdam, met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148129

Na op 29 juni (ja, 6 weken gelden) aangesloten te zijn werkt het sinds gisteren eindelijk :)
De woensdag gestuurde dreigbrief voor het opzeggen heeft blijkbaar gewerkt. Ik ben blij!
Downloadsnelheid 1,15 MB/s, Attainable rate 22 MBit, rate 15323, afstand 800 meter. Zou sneller mogen zijn, maar geloof me, na 6 weken zonder internet ben ik voorlopig gelukkig.
Anoniem: 151054 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:27:
[...]

Bij Eweka zit er een 10mb limiet aan je snelheid, heb je die bij 100proofnews ook ? of kun je daar harder ?
Nu heb ik namelijk 2 accounts om de volle snelheid te halen :P
Als ik nu op http://www.eweka.nl/usenet.php kijk dan zie ik een snelheid tot 25 Mbit/s staan! Hebben ze soms hun regels onlangs gewijzigd? Sinds gisteravond trouwens goede ervaringen met http://www.100proofnews.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152501 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:56:
[...]

Kwam er zojuist achter dat ook de kiestoon op de telefoon weg. Gebeld met KPN, hier kwam je wel snel doorheen, melden ze me daar dat het nummer geporteerd word naar versatel 8)7 Bij Versatel is er weer niet door te komen. Klacht maar gemeld via mail.

KPN blijkt woensdag middag wat (verkeerde) wijzigingen te hebben doorgevoerd op de centrale. Dit zou nu herstelt moeten zijn. Versatel treft hierin dus geen blaam O-) Alleen wel vervelend die lange wachttijd voor de helpdesk....

Dus hopen op een groen INET lampje wanneer ik thuis kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie

plankie

bjck schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 07:36:
[...]

Die "Attainable Rate" op je upstream van 13420 slaat nergens op, kan de techniek niet eens. Modem geeft hier gewoon een foutieve waarde net als dat hij de upstream Output Power niet weergeeft bijvoorbeeld.
Dat weet ik, 3mbit is de theoretische max, maar hij blijft steeds zoiets aangeven, vond het wel grappig en was eigenlijk meer sarcasitsch bedoeld 8)
Attainable Rate (Kbps): 20704
Rate (Kbps): 20297

Je modem zegt: "Ik kan maximaal 20704Kbps doen en doet 20297Kbps. Dit is heel normaal dat modem iets lager verbindt dan maximaal mogelijk op de lijn. Anders zou hij steeds onderuit vallen....
Mee eens, 6 dB is de minimale SNR die over moet blijven bij een verbinding. Het modem probeert af te regelen todat hij 'zover' komt, neemt dan een marge in die verbinding naar bijv. 6,5 dB en stelt zich daarop vast, zodat er speling overblijft in de verbinding van een 0,5 dB
[...]

Nu worden jullie echt paranoia ofzo :?

Je modem zegt "Ik kan maximaal 12052 op deze lijn doen" en doet 11994Kbps. Dat scheelt nihil en is heel netjes. De Attainable Rate is niet eens door Versatel aan te passen, dat is je modem die bekijkt in overleg met de apparatuur wat maximaal mogelijk zou kunnen zijn op jou lijn.

De uiteindelijke verbindings snelheid (Rate) ligt daar zo goed als bij. Zou je nu bij Rate 4096Kbps zien staan stipt is het een ander verhaal.
[/quote]
Vandaar dat ik ook aangaf als er bijv. >600 kbit verschil in de waarden zit, dan kun je dat zien als een speedcap. als het verschil <600 is waarschijnlijk niet. Zo kan iemand die een attn rate heeft van 15600 een werkelijke verbindingssnelheid halen van 15323, terwijl dat niet een cap hoeft te zijn.

De test die je kunt uitvoeren in zo'n geval: reset je modem een keer of wat en kijk of je elke keer op exact op dezelfde snelheid verbinding maakt. Is dat het geval dan kun je van een speedcap uitgaan. Wijkt hij zo nu en dan iets af dan is er geen speedcap aanwezig.

Waarom een speedcap?
Stel:
Versatel krijgt veel klachten uit een bepaalde omgeving over rooie lichtjes, dan kunnen daar een aantal dingen aan de hand zijn. Als een oplossing na een test blijkt te zijn door (in ieder geval tijdelijk) de snelheid te beperken, dan kunnen ze dat volgens hun voorwaarden doen. Wanneer duidelijk is waar het vandaan komt kan men stap voor stap de snelheid weer verhogen. Mochten de problemen dan zijn opgelost: wideopen.

Versatel zal dit niet doen om mensen te treiteren, zouden ze dat doen dan zouden ze zoiets landelijk doen en niet zoals het nu lijkt: per centrale.

Ik vermoed dat men nog steeds bezig is met aanleg/optimalisatie van het netwerk en dit neemt uiteraard tijd in beslag. Denk voor jezelf eens na:

1. Wil ik een iets langzamere verbinding die gewoon langere tijd stand kan houden?
2. Wil ik een wide open verbinding die meer niet dan wel werkt?

Ik zou niet lang hoeven nadenken, maar keuze 1 doen. Zeker als het een tijdelijke oplossing voor een aantal problemen zou betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Hoe is exact de opbouw voor het inloggen voor orderstatus? ww = versatel toch?

Stel ik heet P.J. Jansen

is de inlognaam dan:

P.J.Jansen
PJJansen
Jansen
nog anders?

Ik heb het woensdag aangevraagd maar kom nog steeds niet in de orderstatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
Anoniem: 152501 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:56:Kwam er zojuist achter dat ook de kiestoon op de telefoon weg. Gebeld met KPN, hier kwam je wel snel doorheen, melden ze me daar dat het nummer geporteerd word naar versatel 8)7 Bij Versatel is er weer niet door te komen. Klacht maar gemeld via mail.
Hoezo geporteerd naar Versatel? Je kunt toch nog niet bellen via Versatel (voor zover ik weet).

Toen ik met KPN belde zeiden ze nog dat er met de lijn niets aan de hand was.

Wat ik ook sterk vind, is dat er bij Versatel nog geen melding van een storing in Eindhoven staat. Op dit forum zijn er al zeker drie mensen. En dan nog de rest die nog nooit van GoT heeft gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand trouwens enig idee of je meerdere emailadressen @versatel.nl kunt aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 12-05 11:41
RaMoN-MSP schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:13:
Storing, storing, storing! Omgeving Rotterdam
We gaan inmiddels dag vier in. De Versatel website heeft nu al twee keer aangegeven dat de storing is opgelost. NIET DUS! En als je de klantenservice belt kun je beter op je gemak een dvd opzetten want je krijgt toch pas iemand te spreken na minimaal 45 minuten!

Meer mensen, in omgeving Rotterdam, met hetzelfde probleem?
3142 Maassluis, ook al dagen geen internetverbinding. Krijg ik hiervoor nog geld terug? Automatische incasso is iig. al stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zandpaddo schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:26:
Hoe is exact de opbouw voor het inloggen voor orderstatus? ww = versatel toch?

Stel ik heet P.J. Jansen

is de inlognaam dan:

P.J.Jansen
PJJansen
Jansen
nog anders?

Ik heb het woensdag aangevraagd maar kom nog steeds niet in de orderstatus.
Probeer eens P.jansen@versatel.nl -> ww: versatel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Anoniem: 151989 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:30:
[...]

Probeer eens P.jansen@versatel.nl -> ww: versatel
Thanks het is dus P.jansen -> ww: versatel

Lastig als je dubbele voorletters hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zandpaddo schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:34:
[...]

Vergeet het niet effe te veranderen zo gauw als je ingelogd bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93972

ook hier hebben ze gisteren versatel komen instaleren, de decoder werkt prima, gisteren zelfs een hele film af kunnen kijken, kwaliteit is prim, ook de internet verbiding is stabiel, ik vind `m alleen nogal traag (max 800Kbyte/sec download vanaf nieuwsgroepen) als ik nu in de modem kijk zie ik onderstaande :

SNR Margin (dB): 5.5 5.6
Attenuation (dB): 25.0 12.7
Output Power (dBm): 20.0 12.2
Attainable Rate (Kbps): 8172 1060
Rate (Kbps): 7542 929
MSGc (number of bytes in overhead channel message): 61 7

lees ik dit nu goed en heb ik maar 8mbit ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrTGT schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:35:
[...]

Sinds vandaag via de centrale Geldrop-Coevering (regio Eindhoven) geen streaming via de decoder. Decoder werkt zelf wel (menu's) en internet ook geen probleem. Lijkt dus dat meerdere centrales in de regio Eindhoven geen videofeed meer krijgen.
Oke thanks, dan ligt het gebrek aan TV-beelden idd aan die storing waarschijnlijk, en vrees ik voor een voetballoos weekend want het is nog steeds niet verholpen. Ik dacht ff dat het door de firewall kwam, maar ze zijn dus aan het knutselen.

Waar weet je dit trouwens van, het staat niet bij de storingsmeldingen op hun site ?
Anoniem: 152501 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:56:
[...]

Ik heb wel kiestoon momenteel ja.
redfoxert schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:01:
[...]

Was al eerder gemeld dat er een storing in Eindhoven was.

En op het modem zit achterop een klein knopje waarbij "INIT" staat. Gisteravond nog gezien. Denk dat je die moet indrukken een tijdje voor een full reset. En anders even RTFM :) Misschien staat het daar ook in.
Thanks, de intit knop heeft het opgelost, kennelijk kun je als je de firewall aanzet van de modem niet meer erin.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 150028 op 19-08-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvtonger schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:28:
[...]

Hoezo geporteerd naar Versatel? Je kunt toch nog niet bellen via Versatel (voor zover ik weet).

Toen ik met KPN belde zeiden ze nog dat er met de lijn niets aan de hand was.

Wat ik ook sterk vind, is dat er bij Versatel nog geen melding van een storing in Eindhoven staat. Op dit forum zijn er al zeker drie mensen. En dan nog de rest die nog nooit van GoT heeft gehoord....
Was waarschijnlijk een verkeerde melding van de persoon op de helpdesk van KPN. Vanochtend met versatel gesproken, deze vertelden mij dat hun niets hebben aangevraagd, ook leveren ze het (nog) niet. Daarna weer contact gezocht met kpn, deze hebben mij ondertussen 2 x teruggebeld. 1e keer om te melden dat er een monteur langs komt. 2e keer iemand van de technische dienst, deze hadden woensdag wijzigingen doorgevoerd op de centrale die kennelijk niet goed waren en vertelde mij dat alles nu opgelost zou moeten zijn. Kan dit helaas niet controleren omdat ik op het werk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

zandpaddo schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:34:
[...]

Hier ook een dubbele voorletter (a.b.achternaam) en dat was dan ook de loginnaam. Het is dus niet echt gestandariseerd daar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151042

5183 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:29:
[...]

Hier ook een dubbele voorletter (a.b.achternaam) en dat was dan ook de loginnaam. Het is dus niet echt gestandariseerd daar :D
Ik kon mijn loginnaam zelf kiezen, jullie niet dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152435

Anoniem: 151989 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:29:
Iemand trouwens enig idee of je meerdere emailadressen @versatel.nl kunt aanvragen?
:O Dat kan via de site van Versatel, maak een extra gratis inbelaccount aan met mailadres.
Kijk het forum door staat er al meerdere malen in.... _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Gisteren is ook een monteur bij ons geweest.
Van 11 tot 14.00 is hij bezig geweest, intotaal hebben we in die 3 uur 4 decorders gehad.
Maar werkt nog steeds niet :(, i-net werkt gelukkig wel. Maar als we de decorder aan zetten,
krijg we steeds de melding '' Sorry opgevraagde pagina kan niet worden weergeven ofzo''.
Als het goed is worden we binnen 2 dagen door versatel terug gebeld. Ik hoop echt zo dat het
snel is verholpen, kan nu geen voetbal kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150488

Anoniem: 41187 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:21:
Gisteren is ook een monteur bij ons geweest.
Van 11 tot 14.00 is hij bezig geweest, intotaal hebben we in die 3 uur 4 decorders gehad.
Maar werkt nog steeds niet :(, i-net werkt gelukkig wel. Maar als we de decorder aan zetten,
krijg we steeds de melding '' Sorry opgevraagde pagina kan niet worden weergeven ofzo''.
Als het goed is worden we binnen 2 dagen door versatel terug gebeld. Ik hoop echt zo dat het
snel is verholpen, kan nu geen voetbal kijken :(
Hebben ze ook geprobeerd om de kabel van het modem naar je decoder te testen of te vervangen als de kabel niet goed is krijg je hetzelfde.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 150488 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:05:
[...]

Hebben ze ook geprobeerd om de kabel van het modem naar je decoder te testen of te vervangen als de kabel niet goed is krijg je hetzelfde.

groeten
Het zal niet de eerste keer zijn dat ze een kabeltje verkeerd om of met slecht contact maken O-)
Als je dan op het modem kijkt, dan LIJKT hij verbinding te hebben, maar het werkt echt niet (8>
Ook inlog en pw voor de decoder is niet bij elke monteur bekend, sommigen vullen rustig je hele email in ipv. alleen je user :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Anoniem: 152501 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:04:Was waarschijnlijk een verkeerde melding van de persoon op de helpdesk van KPN. Vanochtend met versatel gesproken, deze vertelden mij dat hun niets hebben aangevraagd, ook leveren ze het (nog) niet. Daarna weer contact gezocht met kpn, deze hebben mij ondertussen 2 x teruggebeld. 1e keer om te melden dat er een monteur langs komt. 2e keer iemand van de technische dienst, deze hadden woensdag wijzigingen doorgevoerd op de centrale die kennelijk niet goed waren en vertelde mij dat alles nu opgelost zou moeten zijn. Kan dit helaas niet controleren omdat ik op het werk zit.
Heeft KPN ook de lijn getest? Ik heb nogmaals met KPN gebeld, maar volgens hen is de lijn in orde. Maandag komt de monteur langs. Het enige dat er bij mij thuis nog mis kan zijn is de ADSL splitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoN-MSP
kavorka schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:29:
[...]

3142 Maassluis, ook al dagen geen internetverbinding. Krijg ik hiervoor nog geld terug? Automatische incasso is iig. al stopgezet.
Mail sturen naar rekening@versatel.nl met daarin de dagen/tijden dat je geen internet had.
Ongelofelijk dat ze aangeven dat de storing verholpen is terwijl dat helemaal niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Kijk daar is mn neefje :+

He lullo, heb je al gechecked of het werkt?

Ik ben pas 17:00 thuis.

[edit]
Doe es wat aan die BrEeZaH nick van je :+

[ Voor 22% gewijzigd door Roeligan op 19-08-2005 13:51 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvtonger schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:45:
[...]

Heeft KPN ook de lijn getest? Ik heb nogmaals met KPN gebeld, maar volgens hen is de lijn in orde. Maandag komt de monteur langs. Het enige dat er bij mij thuis nog mis kan zijn is de ADSL splitter...
Ik had het gemeld bij KPN, de eerste die terugbelde meldde mij inderdaad dat de meting niet in orde was en vertelde dat er monteur tussen 1600-1800 langs zou komen. Daarna nog gebeld door een techneut die vertelde dat ze woensdag een en ander in de centrale hadden gewijzigd (sindsdien is het probleem er bij mij thuis) en die vertelde dat alles weer goed zou moeten staan. Heb de telefoon ook rechtstreeks aangesloten op de inkomende lijn (dus voor de splitter) om te testen en daar had ik ook geen kiestoon. Als ik mijn nummer bel (ook tijdens de storing) gaat deze wel gewoon over (voor die gene die belt dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Anoniem: 152501 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:52:Ik had het gemeld bij KPN, de eerste die terugbelde meldde mij inderdaad dat de meting niet in orde was en vertelde dat er monteur tussen 1600-1800 langs zou komen. Daarna nog gebeld door een techneut die vertelde dat ze woensdag een en ander in de centrale hadden gewijzigd (sindsdien is het probleem er bij mij thuis) en die vertelde dat alles weer goed zou moeten staan. Heb de telefoon ook rechtstreeks aangesloten op de inkomende lijn (dus voor de splitter) om te testen en daar had ik ook geen kiestoon. Als ik mijn nummer bel (ook tijdens de storing) gaat deze wel gewoon over (voor die gene die belt dan).
Bij mij is de lijn wel in orde. Daar word ik dus niet vrolijk van...

Ik heb net Versatel aan de lijn gekregen (na drie kwartier wachten) en mijn hele verhaal nog eens verteld. Mijn klacht is blijkbaar in behandeling maar wanneer ie klaar is weten ze niet. Ik heb nog gevraagd of ik de ADSL splitter mag openen om de telefoonlijn VOOR de splitter te testen. Dat was geen probleem mits ik 'm niet beschadig (ivm garantie). Mocht het een probleem met de splitter zijn, dan worden de kosten van de KPN monteur vergoed door Versatel.

Straks maar eens lekker gaan sleutelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvtonger schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:59:
[...]

Ik heb net Versatel aan de lijn gekregen (na drie kwartier wachten) en mijn hele verhaal nog eens verteld. Mijn klacht is blijkbaar in behandeling maar wanneer ie klaar is weten ze niet. Ik heb nog gevraagd of ik de ADSL splitter mag openen om de telefoonlijn VOOR de splitter te testen. Dat was geen probleem mits ik 'm niet beschadig (ivm garantie). Mocht het een probleem met de splitter zijn, dan worden de kosten van de KPN monteur vergoed door Versatel.

Jij had toch ook geen kiestoon? Tegen mij hebben ze toegegeven dat er een fout in de centrale is geslopen die sinds vanochtend opgelost zou moeten zijn. Ik verwacht eigenlijk dat je dus met hetzelfde probleem als ik te maken hebt. Maar ik moet nu toch voor de monteur voor 1600 thuis zijn, dan zal ik het meteen checken en laten weten. En natuurlijk meteen de monteur afbellen als alles blijkt te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 152501 op 19-08-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Anoniem: 151042 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:38:
[...]

Ik kon mijn loginnaam zelf kiezen, jullie niet dan ?
Ik kon hem zelf kiezen dus had er 1 opgegeven maar vervolgens kreeg ik toch een heel andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 93972 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:47:
ook hier hebben ze gisteren versatel komen instaleren, de decoder werkt prima, gisteren zelfs een hele film af kunnen kijken, kwaliteit is prim, ook de internet verbiding is stabiel, ik vind `m alleen nogal traag (max 800Kbyte/sec download vanaf nieuwsgroepen) als ik nu in de modem kijk zie ik onderstaande :

SNR Margin (dB): 5.5 5.6
Attenuation (dB): 25.0 12.7
Output Power (dBm): 20.0 12.2
Attainable Rate (Kbps): 8172 1060
Rate (Kbps): 7542 929
MSGc (number of bytes in overhead channel message): 61 7

lees ik dit nu goed en heb ik maar 8mbit ???
Gezien de Attainable Rate > 8064 ligt wat de ADSL1 standaard is en ook je upstream >1024Kbps is lijkt het wel ADSL2+ te zijn. En je modem verbindint ook op ADSL2+ of zegt hij anders?

Je SNR is minimaal dus harder gaat je lijn ook niet gewoon zo te zien. Kan komen door verstoring van signaal voor je splitter ergens. Mogelijk toch iets aangesloten voor je splitter of een loze aftakking die lijn verstoort.

Is dat er niet is het jammer en kan niemand er wat aan doen. Dan is het de lengte of de kwaliteit van de lijn in de grond die je tegenwerkt.
pvtonger schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:59:
[...]

Splitter kan gewoon open vaak, en normaal hebben ze gewoon RJ11 stekker verbindingen.

Wat je echter NIET open mag maken van KPN is je ISRA punt zelf. Deze zijn aan de KPN (buitenlijn) kant afgesloten. Je kan wel gewoon splitter losmaken en toestel op je lijn aansluiten om te kijken of het werkt.

Hoop overigens dat je geen ISDN hebt en bent overgestapt naar Versatel, dat gaat dan nooit meer werken gezien Versatel alleen op PSTN apparatuur aansluit.

[ Voor 46% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoN-MSP
Roeligan schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:49:
Kijk daar is mn neefje :+

He lullo, heb je al gechecked of het werkt?

Ik ben pas 17:00 thuis.

[edit]
Doe es wat aan die BrEeZaH nick van je :+
Nee dat kan niet meer. })
Ik ben pas 18:15 thuis. Heb echt geen zin om voetbal te missen dit weekend. Vanavond maar weer klantenservice bellen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Anoniem: 152501 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:31:Jij had toch ook geen kiestoon? Tegen mij hebben ze toegegeven dat er een fout in de centrale is geslopen die sinds vanochtend opgelost zou moeten zijn. Ik verwacht eigenlijk dat je dus met hetzelfde probleem als ik te maken hebt. Maar ik moet nu toch voor de monteur voor 1600 thuis zijn, dan zal ik het meteen checken en laten weten. En natuurlijk meteen de monteur afbellen als alles blijkt te werken.
Ik ben weer online !!!!!
Er was inderdaad een storing aan de centrale bij mij in de buurt. Een monteur van KPN heeft zojuist aangebeld om te vragen of we nog steeds niet konden bellen/internetten. Het zou namelijk weer moeten werken. En inderdaad.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvtonger schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:48:
[...]

Ik ben weer online !!!!!
Er was inderdaad een storing aan de centrale bij mij in de buurt. Een monteur van KPN heeft zojuist aangebeld om te vragen of we nog steeds niet konden bellen/internetten. Het zou namelijk weer moeten werken. En inderdaad.... _/-\o_
Mooi, dit geeft mij ook weer hoop! :)

En alles werkt ook weer op de juiste snelheid??

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 152501 op 19-08-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Anoniem: 152501 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:53:En alles werkt ook weer op de juiste snelheid??
Geen idee. Ik ben, net als jij, nog niet thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150362

Even een vraagje,
Heeft het zin het modum te re-setten.
Mijn internet is nu erg traag.
eerst 3,5 tot 4 mb. Nu amper 1mb. (al twee dagen).
4,3 km vanaf de centrale Almere Centrum, reeds een week werkend 20mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Anoniem: 150362 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:19:
Even een vraagje,
Heeft het zin het modum te re-setten.
Mijn internet is nu erg traag.
eerst 3,5 tot 4 mb. Nu amper 1mb. (al twee dagen).
4,3 km vanaf de centrale Almere Centrum, reeds een week werkend 20mbit.
4.3 km en dan aansluiten door Versatel. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat wel heel erg desperate van ze. Je haalt op die afstand nog maar net de snelheid benodigt voor het voetbal. Laat staan dat je internet dan nog gaat werken (nee dus).

Ik heb gisteravond en vanmorgen de snelheid steeds verder omlaag zien gaan. Na een reset van het modem was dit weer "normaal". Dit kan je ook zien in een paar pagina's terug.

Vanavond als ik thuis ben zal ik het zaakje weer eens controleren en de post updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150362

Om eerlijk te zijn heb ik het ook voor het voetbal genomen, en dat beeld is toch echt subliem.
Internet in eerste instantie ook niet trager dan Chello, zelfs sneller, dus het kan allemaal wel.
Maar dat getal 20 ben ik allang vergeten.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Extra regel ivm Voetbal: Gezien niet iedereen het kan zien en dus op de samenvattingen wacht willen we instellen dat er geen uitslagen, verslagen of voorkeur besproken of ge-uit wordt over wedstrijden en clubs.

Voor een goede indicatie voor nieuwe abonnees en vergelijkings materiaal vragen we iedereen met een 20mb Versatel verbinding die opgeleverd is onderstaande te lezen en in te vullen:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test