"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Verwijderd
Rene59 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:57:
Hmm inderdaad. Indestructible kun je 'm niet maken met een runeword volgens mij.
LLDs?
Verwijderd
LLD = low level duelsRene59 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:57:
Hmm inderdaad. Indestructible kun je 'm niet maken met een runeword volgens mij.
LLDs?
Zo een tijdje hier niet meer geweest, wel leuk om te zien dat nog steeds veel mensen d2 spelen
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 20:27 . Reden: Sorry voor dubbelpost! Hoe verwijder je je post? ]
Wat is nu de beste char en built of mee te binnen als je totaal niks hebt? Ik denk dat dat wel te vinden was in de links die in de ts staan,maar helaas zijn die vrijwel allemaal dood.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Trouwens al wat vooruitgang in het opzetten van je clan Brainstorm?
Ik speel trouwens scl
Verwijderd
Maar er zat een vraag al een geruime tijd in mijn hoofd : Als je merc iets dood, krijg je dan dezelfde hoeveelheid experience ? Want je krijgt wel wat experience, maar is dit hetzelfde als dat jezelf iets zou doden ?
ze is ongeveer 12 CM hoog, ik had het volledig uit was gemaakt en in brons gegoten bij de gieterij waar ik werk.

laat me weten wat je ervan vind
PS: ik heb eerder al een keer 1 foto ervan ge-submitted naar Blizzard Fan-art, maar hij wordt niet geplaatst

net alsof die WoW tekeningetjes meer art zijn als een echt kunstwerk maargoed.
hetzelfde vraag ik me af als de merc iets killed of je dan mindere droppings krijgt (of gewoon van jou stats+ als hij ook nog magic findings heeft)Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:51:
Hmm, ik speel geen Diablo online, maar gewoon offline dus, en ik doe ook maar wat, zonder naar guides etc. te kijken.. Ik ben een noob
Maar er zat een vraag al een geruime tijd in mijn hoofd : Als je merc iets dood, krijg je dan dezelfde hoeveelheid experience ? Want je krijgt wel wat experience, maar is dit hetzelfde als dat jezelf iets zou doden ?
Alleen lijkt de romp een beetje te lang te zijn, maar er zit wel erg veel detail in, nick job!
ja de beentjes lijken iets te kort, maar dat komt omdat ze redelijk gebogen zijn. als je 1 van de zijaanzichten bekijkt zie je dat het meer kloptFrostXL schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:31:
Weej mooi beeldje man !
Alleen lijkt de romp een beetje te lang te zijn, maar er zit wel erg veel detail in, nick job!
ik heb trouwens geschaalde maten genomen van een gemiddeld vrouwen lichaam, en dat in houten stokjes verdeeld per gewricht. waarop ik het model gemaakt heb.
het kan ook zijn dat de rug iets te recht staat t.o.v de houding. waardoor het automatisch langer lijkt. de rug had iets meer ingekuild moeten worden.
- Hun kills leveren jouw char evenveel exp op, maar je merc krijgt minder exp voor jouw kills.
- Jouw MF wordt opgeteld bij die van de merc, maar niet andersom. Je merc heeft dus altijd >= jouw MF. Je doet er dan ook het beste aan om, als je merc MF equip heeft, ervoor te zorgen dat je merc de kill maakt. Hetzelfde geldt geloof ik ook voor de hoeveelheid gold die er dropt.
Mooi beeldje trouwens hoor
[ Voor 15% gewijzigd door Rene59 op 26-11-2005 20:50 ]
maar een andere Diablo char lijkt me ook wel leuk.
als ik ze nou all 7 maak (veel werk) en dan in een opstelling plaats rond een klein echt vuurtje en die foto dan naar fanart submitt, en ze dan nog niet geplaatst worden verdiennen ze het niet

iemmand suggesties voor een?
[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 26-11-2005 21:58 ]
Verwijderd
En nu gaat iedereen zijn favoriete character suggererenWSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:54:
ik zit er over te denken nog 1 te maken, maar ik dacht eerst aan om de stalker dude te maken![]()
als ik ze nou all 7 maak (veel werk) en dan in een opstelling plaats rond een klein echt vuurtje en die foto dan naar fanart submitt, en ze dan nog niet geplaatst worden verdiennen ze het niet
/me zou graag een Paladin zien
Tips voor de site:Brainstorm86 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:19:
Ik hoor dus dat er toch nogal wat mensen zijn die wel in een clan willen spelen ik ga eens ff met die vriend van me overleggen wat we nu precies gaan doen.
Hebben jullie ook nog wat tips voor wat jullie bijvoorbeeld allemaal trug willen zien op de site.
En verder is iedereen welkom goed of slecht zolang je meer beetje inzet toont en elkaar helpt.
Zijn er ook nog mensen die mee willen helpen aan de bouw van een site (lay-out / php /mysql/ overig )?
- Allereerst natuurlijk goed omschreven het doel van de clan: SC, HC, Ladder, Non-ladder, PvP, PvM.
- De "huisregels": wat is wel toegestaan binnen de clan en wat niet (denk aan hacks etc.).
- Een soort van vraag en aanbod forum?
- Overzicht van de leden met hun characters
- Aanmeldingsprocedure.
Dat is wat ik zo even heb kunnen verzinnen. Voor wat betreft de bouw van de site: ik heb enige html / php / mysql ervaring (alhoewel het een beetje weggezakt is).
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Een necromancer lijkt me ook erg gaaf, met lekker veel doodskoppen, lekker evil enzoWSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:54:
ik zit er over te denken nog 1 te maken, maar ik dacht eerst aan om de stalker dude te maken![]()
Daar zal je ook wel veel details in kunenn stoppen iig.
ik heb al een necromancer maar dan niet volledig uit brons gemaakt, maar een houten poppetje en die aangekleed met leer en bronzen armor.FrostXL schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:52:
[...]
Een necromancer lijkt me ook erg gaaf, met lekker veel doodskoppen, lekker evil enzo
Daar zal je ook wel veel details in kunenn stoppen iig.
ik maak wel ff wat foto's en plaats ze.
(was ook niet geplaatst bij Blizzard Fan-Art wat mankeert hun?)
het basis figuurtje is van hout uitgezaagd en gevijld, verder is van leer het broekje laarzen en ondervest gemaakt. en de scheenplaten zijn van verzilverd brons, de borst en rugplaten zijn ook van brons maar zwart gepatineerd. de Wormskull Bonehelm is ook van brons (het verrotige plekje was perongeluk gekomen maar lijkt wel leuk op echt oud bot) de boneshield ben ik niet zo tevreden over maargoed ik heb ook geen zin om een nieuwe te maken.
Voor had haar heb ik schapevacht gebruikt, lekker flassig en vies.

ik heb nog wat leuks geprobeerd, de 2 schouderplaten zijn verschillend, 1 is een skelet hand, en de andere een schouderblad, en op het rugschild zijn ze verbonden door een skeletearm zodat het lijkt alsof hij omhelst wordt door een skelet.

hier nog een beetje een close-up
ik check wel even wat ik voor volgend character ga maken, de amazone of de sorceress lijkt me wel leuk maar misschien wil ik ook wel eerst een kerel maken en geen wijf
maar toch is een vrouwen lichaam maken lekkereder
Verwijderd
Tis ladder sc
Zeker op SC, aangezien je daar niet snel items kwijtraakt, en dus niet mindere items hoeft te bewaren als backup.
flawer jungle op normal of natuurlijk cowen op normalRene59 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:30:
Iemand enig idee waar ik t beste op zoek kan naar chipped en flawed gems?
en MF helpt he
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Dus niet, MF helpt 0,0 met gems..BasieP schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:33:
[...]
flawer jungle op normal of natuurlijk cowen op normal
en MF helpt he
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Flayer Jungle op Nightmare is trouwens de beste plek om kale skillers te vinden...BasieP schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:33:
[...]
flawer jungle op normal of natuurlijk cowen op normal
en MF helpt he
De meeste mp3's zijn wel downloadbaar maar niet alles (endurance of hate bvb).
Daarbij vind ik enkel broken links dus.
Thx!
Het nummer in endurance of hate heet gewoon kurastsewer, dat dit nummer ook draait in de kurast sewers wist ik uiteraard al maar kurastsewer is nog niet in mp3 op het net te vinden.
Gewoon even de nostalgische momenten van vroeger ophalen toen ik op hc met mn oude d2 gamemakker door de endurance of hate liep.
Dat was op classic zonder twinked gear en we deden het bijna in ons broek toen we een undead stygian doll boss tegenkwamen op lvl3.
De thorns van mn iron golem kilden de boss die ontplofte en mijn nec met 600 life met zich mee nam naar de hell.
Die hc sfeer van toen komt denk ik nooit meer terug in een game.
Vooral omdat ik daar nu te oud voor ben.
maar ja, aan de andere kant meestal speel ik enkel diablo via t lokale netwerk bij een maat van me. Daar staat zon ragbak aangesloten die snel warm wordt waarna je om de 5min nogal wat framedrops hebt (0fps
Heeft geen signature.
Ik ben momenteel continu aan het downloaden om te zorgen dat ik thuis de 2TB dataverkeer haal dit jaar, en speel ondertussen over dezelfde link en op dezelfde PC nog D2 op Hell niveau als HCL speler met matige equipment
Tot nu toe gaat dat nog best aardig, moet alleen iets voorzichtiger zijn dan normaal met rondteleporten/rennen, aangezien ik anders pas te laat zie dat ergens beestjes zitten... En ik moet uitkijken met PKers als die coldy en zo.
Verwijderd
One-Hand Damage: (105-122) To (211-244) (158-183 Avg)
Required Level: 72
Required Strength: 145
Required Dexterity: 45
Durability: 24
Weapon Speed: [10]
+220-270% Enhanced Damage (varies)
+5% To Maximum Cold Resist
Cannot Be Frozen
Socketed (3-5) (varies)
lijkt me niet gezien het feit dat Hell het hoogste lvl is wat je kan spelenSkyclad schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:45:
Op Hell is het hoogste Lo, maar dan moet je wel erg veel geluk hebben
Verwijderd
hij bedoeld de hoogste die de countess kan droppen, niet wat je in heel hell kan vindenTrailBlazer schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:51:
[...]
lijkt me niet gezien het feit dat Hell het hoogste lvl is wat je kan spelen
Als je niet veel hebt om erin te stoppen zou ik zeggen Eth/Shael/Amn/Ith/Sol/Um/PSkull, afhankelijk van wat je het meeste nodig hebt. Eth is altijd leuk, aangezien het je kans om raak te slaan verhoogt, ook bij bosses (2x Eth en je hebt niet zoveel AR meer nodig) Shael alleen wanneer je een volgend breakpoint ermee haalt, Amn als je te weinig leech hebt, Ith/Sol als je geen betere damage Jewels hebt (maar die zouden makkelijk te vinden moeten zijn). Um zou ik niet doen aangezien dat nog wel redelijk wat waard is, 1 PSkull er in zetten kan leuk zijn als je dan een ander mana leech item kan inruilen voor iets beters (en je krijgt ook nog een beetje life leech).Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:06:
ik gebruik bij mijn zeal/fanaticism pala een 4 socket rune master (zie hieronder), weet iemand handige dingen om derin te proppen zodat ik mijn dam boost? (het liefst niet al te duur)
15% IAS/x% ED of 15% IAS/x to max/min damage jewels kunnen leuk zijn, maar zijn minder makkelijk te krijgen en als je niet een nieuw breakpoint haalt verspil je die IAS.
Edit: Hel of -15% req jewel (vooral als die laatste ook nog +damage mods heeft) kunnen ook leuk zijn als je strength problemen hebt.
Zou denk ik zelf gaan voor 2*Eth en 2 jewels, of 2* Eth, PSkull en een jewel.
[ Voor 9% gewijzigd door Skyclad op 08-12-2005 12:55 ]
Verwijderd
-requirements is trouwens ook niet nodig aangezien ik hem makkelijk aankan, zelfs zonder charms/equip
dus als ik het goed heb zijn ED jewels dan de beste/goedkoopste oplossing?
ps. sapphire is ook niet nodig aangezien ik daarvoor een small charm gebruik met 1-2 cold dam (altijd handig
20 * 0.80 * 5000 = 80.000 schade.
Als je met Eth 95% van de tijd raakt (maximum) dan doe je:
20 * 0.95 * 5000 = 95.000 schade.
15.000 schade / 20 / 0.80 (compenseren voor de missers) = 937.5
Dus tenzij je met 1 jewel er 937.5 schade per hit bij krijgt is het dan beter Eth te gebruiken.
En als je resistances nog niet max zijn kan je een LL ring inwisselen voor bijvoorbeeld 15 all res als je er Amn in zet.
Edit: Oh, en je kan altijd het een tijdje proberen aangezien Eth lekker goedkoop is, en als het niet bevalt met Hel het weer leeg maken
[ Voor 12% gewijzigd door Skyclad op 08-12-2005 14:09 ]
Verwijderd
maar een hel is volgens mij niet zo heel goedkoop of wel? want dan vind ik het zonde om die daarop te gebruiken
trouwens, mijn jewel hoeft maar minder extra dam op te leveren omdat die ook nog geboost word door might (merc) en fanaticism
amn heb ik trouwens niet nodig vanwege die rasha en in die 8ll ring zit ook nog wat resis (neemt niet weg dat ring 2 nog wat verbering kan gebruiken
maar goed, 1 (of hooguit 2, meer word ook beetje veel van het goeie lijkt me aangezien ik nog wat stats kan geven) sockets zijn al vergeven aan de eth's dan, de rest vol proppen met ED jewels? zo ja: hoeveel % moet ik dan pakken om het niet te verknoeien? kortom: welke jewels hebben voor een arme sloeber een goeie prijs/kwaliteit verhouding?
http://www.battle.net/diablo2exp/items/runes.shtml
En je kan altijd 3 Dol runes of 9 Shael runes in je cube gooien om er 1 te krijgen.
Damage jewels hangt af van je geluk. Ik vind meestal niet meer dan hooguit 30% ED of 18 max damage jewels, maar misschien dat je betere vindt. Zo hoog mogelijk %ED is in dit geval het beste, aangezien het al een redelijk hoge basis damage heeft. +ED to demons kan ook leuk zijn, aangezien de meeste monsters en alle bosses toch class demon hebben.
Je kan altijd gewoon momenteel je beste +ED/+damage jewels erin zetten, en als je betere vindt het ding opnieuw socketten.
Kijk trouwens even op http://indiablo.de (Ja, dat Duits is irritant). In de linker kolom staat een link 'Calculators', waar je wapen snelheid kan berekenen. Tenzij je veel +IAS van andere items hebt of veel +skill voor Fanaticism haal je met het wapen niet de maximale snelheid, en hebben Shaels of IAS jewels dus nog wel zin. En ook daar geldt voor: Je kan beter in 1 seconde 5 keer voor 5000 slaan dan 3 keer voor 6000.
Verwijderd
IAS Frames pro Angriff Angriffe pro Sekunde
0 % 11 2.2
14 % 10 2.5
32 % 9 2.7
65 % 8 3.1
is dat de moeite waard of is dat maar een kleine winst? (dat is met fana. erbij)
btw, eth = -25% target def. dus 2 lijkt me eigenlijk ook al overkill of niet? ik bedoel, ik heb vrij hoge att rating zonder die extra dingen
Tenzij je van andere items ook nog +IAS krijgt kan je niet die 65% krijgen als je al 1 socket gebruikt voor een Eth, dus dan kan je het beste 1 Shael en 1 IAS jewel gebruiken (zit je op 35%, dus meer dan de 32% voor dat op 1 na hoogste breakpoint. Kan je dus nog 1 jewel puur voor ED gebruiken, en 1 IAS jewel met zoveel mogelijk ED.
Negeer dit even, die attack rate die je daar ziet is hoogstwaarschijnlijk voor NORMALE attacks! Je kan ook nog Zeal/Smite selecteren, dus doe dat ook nog ff! (Weet niet meer wat wat is, moet je ff gokken
FF gekeken: Zeal is 'Eifer'.
Met level 20 Fanaticism heb je al genoeg aan 20 IAS (1 Shael) om het 5 frame breakpoint te bereiken. 4 Frame heb je 90 IAS voor nodig, dus tenzij je bijvoorbeeld al 45 krijgt van Treachery of zoiets zou ik gewoon voor die 20 IAS gaan.
Met +skills heb je minder IAS nodig natuurlijk omdat dan Fanaticism meer geeft, dat moet je even bekijken.
En nog maar een edit: Zet er alvast 1 Eth in, en ga in Act 5 Hell wat knokken. Dan zie je snel genoeg of een tweede Eth nuttig is
[ Voor 53% gewijzigd door Skyclad op 09-12-2005 11:28 ]
Verwijderd
tabel met zeal/fana
IAS Frames pro Angriff Angriffe pro Sekunde
0 % 6 4.1
19 % 5 5
86 % 4 6.2
is dat nog de moeite waard? die 19% wel maar ik meen me te herinneren dat er ook redelijke gloves* waren die niet zo duur zijn met 20% IAS. is het dan geen strak plan om die aan te doen?
ow btw, ik zit pas in A2 hell, kon niet verder omdat mijn equip daarvoor te hard zoog
btw. iemand nog tips voor mooie schoenen? ik weet dat ik vroeger goblin toe (kan dat?) gebruikte omdat daar deadly strike of crushing blow in zat.
/edit
*
gevonden
het schild gebriukte ik niet omdat ik een zakarum had
is het een goed plan om deze weer bij elkaar te zoeken of niet?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 12:19 ]
Maar je kan em altijd nog een keer re-socketten, dus misschien is het een goed idee als je toch nog niet zulke goede jewels hebt nu er inderdaad meer damage jewels in te zetten.
Belt zou ik voor String of ears, Thundergod's, Verdungo's, of een rare belt met 24% FHR, STR/DEX en resistances gaan.
Boots zijn inderdaad Gore Riders of zo goed voor de crushing blow (wat ook die helm goed maakt).
Goblin toe is de goedkope versie daarvan.
[ Voor 9% gewijzigd door Skyclad op 09-12-2005 13:28 ]
Verwijderd
wat is er zo goed aan die belts dan? O.o ik heb ff gekeken op arreat summit maar ik vond ze niet echt speciaal.Thundergod's, Verdungo's
de string die ken ik ja, die ownd wel
die gloves ownen volgens mij ook ja, maar ze zien der wel duur uit
btw. nog een vraagje: wat was ook alweer het verschil tussen crushing en deadly?
Crushing = kans op percentage van life eraf (net als Static dus)
Verdungo's: 30-40 vitality is een leuke berg life erbij, DR en FHR.
Thundergod's:
+20 Lightning Absorb
10% To Maximum Lightning Resist
Ga tussen een paar bosspacks Gloams staan op Hell act 4 of 5 en kijk eens wat dat doet met je Life
Tenzij je een Wisp Projector hebt (en niet een andere ring nodig hebt) is dat je beste verdediging tegen Lightning.
Verwijderd
dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de string
Lightning resist is anders dan lightning absorbVerwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:58:
ja maarja, zonder die kan je toch ook wel aan 75% lightning komen en als je melee bent kom je toch wel aan een berg HP op een hoger lvl dus om nu speciaal een belt te pakken voor +60 hp?
dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de string(die heeft trouwens 10% dam reduce dus dat helpt ook al een boel)
Verwijderd
weet ik, maar als ik een berg resist heb doen ze zowiezo niet meer zoveel dam tegen me, dan heb ik ook nog wel aardig wat life dus dan moet de absorb toch niet meer noodzakelijk zijn lijkt meAngeloonie schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:00:
[...]
Lightning resist is anders dan lightning absorb
Memory wordt bijna niet gebruikt, alleen voor prebuf van Energy Shield. Wil je hem gebruiken voor de +skills?TrailBlazer schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:29:
hoe noodzakelijk is een schild voor een sorc. Ik zit op dit moment te kijken naar het memory runeword maar dan natuurlijk geen schild meer. Dus mijn res gaan nogal achteruit. Is het te doen met alleen een goed armor met wat res erop
Als je een Spirit zwaardje met een Lidless Wall schild hebt, dan zit je ook al aan de +3 skills en minimaal +45% fast cast en die zijn niet echt duur. Tenzij je op non-ladder zit maar dan heb ik misschien nog wel een Spirit zwaard voor je.
En een Eschutas of Occu geven zelf al +3 skills maar zijn wel iets duurder.
das alleen physical dmgVerwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:58:
dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de string(die heeft trouwens 10% dam reduce dus dat helpt ook al een boel)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
heb ondertussen een chromatic ire gevonden. kan ik ook wel even mee verder denk ik. Heb alleen een nieuw armor nodig.Kan natuurlijk ok 2 keer spirit maken een 1 handed sword dmg niet belangrijk en een schild dan nog een leuk armor en je zit al op +6Lister schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 00:37:
[...]
Memory wordt bijna niet gebruikt, alleen voor prebuf van Energy Shield. Wil je hem gebruiken voor de +skills?
Als je een Spirit zwaardje met een Lidless Wall schild hebt, dan zit je ook al aan de +3 skills en minimaal +45% fast cast en die zijn niet echt duur. Tenzij je op non-ladder zit maar dan heb ik misschien nog wel een Spirit zwaard voor je.
En een Eschutas of Occu geven zelf al +3 skills maar zijn wel iets duurder.
Vooral bij snelle monsters is het een enorme hulp, denk maar aan extra fast fanaticism boss vlak bij de entrance, op hc is dat bijna zeker fataal zonder megadef of schild.
Verder scheelt het ook enorm in de potions, dus een groter speelgemak.
Tip: draag twitchtroe, de extra block helpt enorm.
Wat zou ik ongeveer kunnen krijgen voor een 37% ED, 6 min damage jewel? (HCL)
Edit: En als ik toch bezig ben: Kan ik voor een 15 All res, 5 Str jewel Mal tot Ist verwachten?
[ Voor 28% gewijzigd door Skyclad op 15-12-2005 11:54 ]
[ Voor 59% gewijzigd door TrailBlazer op 16-12-2005 10:28 ]
Ze zullen wel redelijk duur zijn de 4 socket polearms. De runes die erin moeten voor Insight zijn behoorlijk cheap.
Edit: ik had trouwens nog best geluk met dat runeword. Hij kwam bij mij met lvl 17 meditation. en 6 to critical strike!
[ Voor 16% gewijzigd door PizZa_CalZone op 16-12-2005 10:29 ]
[ Voor 37% gewijzigd door TrailBlazer op 16-12-2005 10:31 ]
off topic:
Heeft iemand die avatar van je al eens geraden...? Volgens mij is het een
Wat bedoel je trouwens met gokken van je socket quests? Volgens mij kan je met die socket quest per item maar 1 socket toevoegen.
[ Voor 23% gewijzigd door PizZa_CalZone op 16-12-2005 10:35 ]
Verwijderd
Crown of thieves heeft meer defence, maar hij kan maar max 12% Life Leech hebben, wat maar 2% meer is.Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:38:
voor een merc vind ik de crown of thieves beter tbh. mana leech heeft die toch niks aan, en de crown of thieves heeft meer DEF (veel meer) en meer life leech
De reden waarom ik kies voor tals mask zijn de volgende stats:
All Resistances +15
+45 Defense
+30 To Mana
+60 To Life
Crown of thieves heeft naast de life leech deze stats:
Fire Resist +33%
+35 To Mana
+50 To Life
+25 To Dexterity
80-100% Extra Gold From Monsters
Tis maar wat je prefereerd... zelf ga ik liever voor 15% res to all ipv 33% fire.
[ Voor 20% gewijzigd door PizZa_CalZone op 16-12-2005 10:42 ]
Verwijderd
maar tis net wat je zegt, wat jij wilt
btw. de 25 dex is ook wel handig imho
Jammer dat een Gaze geen resistances heeft...
Weet er iemand trouwens of het mogelijk is om met een barb merc dual wield wapens te dragen?
If so, dan kan hij mijn eth hellslayer dragen met 900 damage + 250 fire damage...
[ Voor 46% gewijzigd door PizZa_CalZone op 16-12-2005 10:56 ]
Als je dus wilt gokken op de socket quest voor een 4 socketted polearm zou ik willen aanraden op zoek te gaan naar een Colossus Voulge of Bill, aangezien die als maximum aantal sockets 4 hebben.
En als je in een andere polearm 5 of 6 sockets krijgt zou ik em proberen te traden, of bewaren tot je een ander runeword er in wilt zetten (Doom, Obedience, BotD, etc).
Voor een act 2 of 5 merc is het zeer aan te raden de resistances te maxen, aangezien ze melee vechten en dus veel geraakt worden. Vooral Spectral en conviction monsters slopen em anders erg snel. 60+ als je een beetje zeker wilt zijn dat hij redelijk veel kan overleven.
Smoke (Nef + Lum) is een goed, goedkoop runeword als je merc resistance nodig heeft. Ook trouwens als je het zelf nodig hebt.
Als je trouwens een Insight polearm hebt op je merc is een helm/armor met Deadly strike erg leuk (Guillaume's face), aangezien er een bug zit in Critical Strike + Deadly strike waardoor IEDERE hit 2x damage doet!
Wat betreft Barb mercs:
Act V Hirelings: Barbarians
The Hirelings of Act V are available from Qual-Kehk in Harrogath once you have finished his quest.
Skills: Bash and Stun
Allowed Equipment: Armor, Helms, Barbarian Class-specific Helms, One Sword (can't dual wield)
Notes: Find the highest damage possible sword for your Barbarian Hireling.
Alleen 1 zwaardje, maar kan zowel 1-handed zijn als 2-handed (dus ga je gewoonlijk voor dat tweede)
Nog een editje: Als je een Elite ethereal 3 socketted Barb helm vindt met +3 Bash en +3 Stun kan je daar Delirium in zetten, krijgt je merc +5 op beide skills
[ Voor 23% gewijzigd door Skyclad op 16-12-2005 11:17 ]
Ja is allang geraden zal een een nieuwe maken als mijn cam terug is van de reparatie.PizZa_CalZone schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:32:
off topic:
Heeft iemand die avatar van je al eens geraden...? Volgens mij is het eenspoiler:carabine haak
overigens kan je meer dan 1 socket krijgen hoor
http://www.battle.net/diablo2exp/quests/rewards.shtml
overigens ik speel SCL dus als je een mask over hebt heel graag account Nu-TrailBlazer
[ Voor 10% gewijzigd door TrailBlazer op 16-12-2005 11:10 ]
Ghehe zoown elite helmpje met 3 to stun en 3 to bash + nog eens 3 sockets zal wel behoorlijk zeldzaam en ontzettend duur zijn. Het is echt zo'n combinatie die nog zeldzamer is dan dat er ZOD dropt.

Ennuhh trailblazer... Ik ben alleen af en toe 's avonds online. Dus add me maar en msg me als ik online ben.
[ Voor 39% gewijzigd door PizZa_CalZone op 16-12-2005 11:24 ]
Heeft iemand trouwens ook een idee wat een Death's Fathom waard is? Dat is namelijk nog 1 van de weinige items die mijn blizzard damage omhoog kan krikken.
Ik heb namelijk al een nightwing's veil met ice facet, een perfect ice blizzard ormus met ice facet en een snowclash.

[ Voor 91% gewijzigd door PizZa_CalZone op 16-12-2005 11:32 ]
Verwijderd
Ik ben nu bezig om full tal rash sorc te maken, maar ik vraag me af wat beter is: Full tall rasha set of gewoon tals armor, belt, amu en dan shako en occu of fathom. Ik denk dat je met de hele set meer res hebt en meer -res bij enemies, maar met shako en occu heb je meer +skills en meer mf..
Ik gebruik zelf die laatste van de ice armor (krijg je bij de snowclash belt erbij) en heb ik een merc met defiance.
Verder heeft me merc insight dus een mana tekort heb ik niet. Als ik dus in problemen kom, ben ik zo weg geteleporteerd.
Met een belt vol met full rejuves ga ik zegmaar bijna nooit dood. En kill ik lekker hard omdat ik redelijk wat damage doe. (6,5 K blizzard, zonder skillers en zonder death's fathom.)
Als ik het echt moeilijk denk te krijgen dan doe ik weapon switch met een wizzard spike en en liddles met perf diamond. Dan zitten al me resistances weer mooi rond de 70 tot 75.
Het is af en toe een beetje voorzichtig spelen maar als je er eenmaal aan gewend ben...
Edit: voor de info, even een korte samenvatting van mijn equip
Damage equip:
Nightwing's Veil + Ice facet (totaal +19% cold damage)
Occulus
Liddless + Perf. Diamond
Ormus Robes (3 to blizzard) + Ice Facet (totaal +24% cold damage)
Snowclash Belt
Tearhunch boots
Magefists
3 to coldskills amu
2x rare ring met veel resists en 10%fcr
MF equip:
In plaats van de Ormus een Skullders met perf topaz.
In plaats van de magefists perect chance guards.
en op de weapon switch een gull dagger en een miladinges set item shieldje.
Totaal is dat samen met gheeds fortune iets van 325% mf (meer wil je niet hebben...)
Safety equip:
In plaats van de occulus een wizard spike.
En op de armor spot een vipermage.
[ Voor 31% gewijzigd door PizZa_CalZone op 16-12-2005 14:10 ]
heb ondertussen dat runewoord gemaakt. Ik vond gisteren echter een ethereal cryptic axe met een max dmg van 220 ofzo. Ik sockets in slaan komen er 5 sockets in natuurlijk. IS dit ding nog wat waard of alleen als ik zelf wat uber runes vind.Skyclad schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:07:
En als je in een andere polearm 5 of 6 sockets krijgt zou ik em proberen te traden, of bewaren tot je een ander runeword er in wilt zetten (Doom, Obedience, BotD, etc).
Hmm Obedience is wel erg stoer natuurlijk. Ik speel vaak met een vriend samen en als zijn merc dan een dmg van 1100 gaat doen is dat wel stoer natuurlijk.
edit iemand een fal over die mis ik nog voor obedience
[ Voor 18% gewijzigd door TrailBlazer op 19-12-2005 08:24 ]
Omdat ik alleen vaak samen speel met een vriend van me is obedience voor hem wel heel handig denk ik. Mijn merc heeft insight al dus hij heeft die niet nodig. sowieso is alleen spelen in Hell niet echt aan te raden hoewel mijn sorc (lvl 81) best redelijk kan soloen tot act3 in ieder geval. Gisteren mephisto gedaan dus vandaag maar eens kijken hoe act4 gaat.
Het gaat niet om die +skills, het gaat om het Holy Freeze auraTrailBlazer schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:30:
doom denk ik niet omdat hij ethereal is en je merc weinig heeft aan de +2 to all skills.
Omdat ik alleen vaak samen speel met een vriend van me is obedience voor hem wel heel handig denk ik. Mijn merc heeft insight al dus hij heeft die niet nodig. sowieso is alleen spelen in Hell niet echt aan te raden hoewel mijn sorc (lvl 81) best redelijk kan soloen tot act3 in ieder geval. Gisteren mephisto gedaan dus vandaag maar eens kijken hoe act4 gaat.
Overigens heb ik nu al 6 keys of hate liggen of welke ze dan ook laat vallen
Ik heb ondertussen trouwens 3 complete keysets liggen. Ik zou op zich best wel een keer een potje ubers willen rammen. Ik heb waarschijnlijk nog niet de goede chars hiervoor. (pure blizzard sorc en een hammerdin)
Ik heb het eea gehoord van mensen over een "smiter." Kent iemand hier toevallig een goede guide voor?
Tevens ben ik momenteel bezig met een massive damage pure lightning sorc. Ik vroeg me af of ik beter voor chain lightning kan gaan of voor thunderstorm.
[ Voor 3% gewijzigd door PizZa_CalZone op 19-12-2005 13:42 ]
Merc zal in ieder geval holy freeze met insight wapen zijn. Andere mercs weet ik niet bij voorkeur ook een met defensive aura.
even een quote uit naar mijn mening 1 van de beste stukken informatie over diablo:Angeloonie schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:43:
Ben er al een tijdje tussenuit, maar wat zijn die keys precies? Ergens meer info er over? Kon het op de Arreat Summit niet vinden.
Meer info vind je hier: http://www.battle.net/for...=d2-gameplay&t=163465&p=1"4. How do I get to Über Tristram/what do the Keys do/what are the "Übers"?
Loosely based on a post made by Armaege:
The 1.11 patch added to the game a socalled "Pandemonium Event" available ONLY on the realms, in hell difficulty.
To trigger the event, you must collect items called keys. There are three types. The Countess drops the Key of Terror, the false Summoner drops the Key of Hate, and Nihlathak drops the Key of Destruction.
When you have collected three keys, go anywhere in the town of Harrogath in Act 5 and transmute these three keys together in the Horadric Cube. One of three portals will open, to the Furnace of Pain, the Matron's Den, or the Forgotten Sands, in which you will fight Über-Izual, an Andariel-like creature called Lilith and Über Duriel respectively.
Each of these bosses drops one of the Prime Evil's relics, Lilith drops "Diablo's Horn", Über Duriel drops Baal's Eye, and Über Izual drops Mephisto's Brain.
When you have collected all three relics (a.k.a. body parts) you must go back to Harrogath, and transmute the three relics. This will open a portal to Über Tristram, where you will fight improved versions of the Prime Evils all at once - the Übers. Prepare for the hardest fight of your D2 career.
The last of the Prime Evils you kill will drop a large charm called the Hellfire Torch. It gives 3+ to the skill levels of a random character class, 10-20 to all resistances and attributes, a chance to cast Diablo's Firestorm on striking, 8+ to light radius and Hydra charges. This is your reward for all the trouble of collecting keys, relics, and killing the Übers.
The last Über that goes down also drops a "Standard of Heroes", one for each player in the game. These do not do anything, as far as anyone knows. They are trophies, nothing more. "
Smiter: Veel res en veel Crushing Blow.PizZa_CalZone schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:41:
Countress dropt terror, summoner dropt hate en nihilatak dropt destruction.
Ik heb ondertussen trouwens 3 complete keysets liggen. Ik zou op zich best wel een keer een potje ubers willen rammen. Ik heb waarschijnlijk nog niet de goede chars hiervoor. (pure blizzard sorc en een hammerdin)
Ik heb het eea gehoord van mensen over een "smiter." Kent iemand hier toevallig een goede guide voor?
Tevens ben ik momenteel bezig met een massive damage pure lightning sorc. Ik vroeg me af of ik beter voor chain lightning kan gaan of voor thunderstorm.
That's all.
Ga niet voor dure builds, tenzij je of veel duped runes hebt of SCL speelt, want je wilt niet de kans lopen dat je dingen kwijt raakt.
Guillaume's face, Black runeword of Heaven's light, Smoke of Treachery armor, Goreriders of die necroboots (die 2e voor de Life tap charges), 4 Pdiamond shield of HoZ, dual Spirit op switch voor precasting Holy shield, of 4 Pdiamond shield + wand/knives met lifetap charges (als je niet die necro boots neemt), Dracul's Grasp (DEZE HEB JE NODIG!) voor lifetap, je wilt continu kunnen leechen, ravenfrost (CBF) en +res amu/ring/belt.
Eerst Uber Meph weglokken, dan lifetap erop casten en smiten maar. Niet naar de summons kijken.
Zijn op het Battle.net forum guides te vinden.
Angeloonie: Countess, Summoner en Nihlathak hebben voor elk item dat ze droppen 1/34e kans op een key. 3 verschillende keys in act 5 in je cube en je krijgt een portal naar Uber Duriel, Uber Izual of Lilith. Sloop 1 van elk en je krijgt 3 verschillende 'organs'. Cube die ook in act 5 voor het 'Pandemonium event'.
http://www.battle.net/dia...s/act5-ubermephisto.shtml
Shit, nu baal ik dat ik gestopt benPizZa_CalZone schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:28:
[...]
even een quote uit naar mijn mening 1 van de beste stukken informatie over diablo:
[...]
Meer info vind je hier: http://www.battle.net/for...=d2-gameplay&t=163465&p=1
Gewoon weer beginnen
NeeSkyclad schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:53:
Is ook pas sinds September hoor
Gewoon weer beginnen

Heb in totaal 4,5 jaar D2 gespeeld, en ben nu echt gestopt (accounts weggegeven)
Maarja.. toen kwam 1.11

Heb hem nog liggen hoorTrailBlazer schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:24:
nieuw setje kost je 20 euro dus het geld is het niet
Weet zelfs m'n CD-key nog uit m'n hoofd. (nee, je krijgt hem niet
[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 19-12-2005 15:25 ]
P.S. Degenen die niet gestopt zijn 'Baalen' nog veel meer
Ja man... 2 setjes Dia2 + LOD... Ik kan niet meer zonder!!! Lekker mulen, en vooral! mezelf rushen totdat ik erbij neerval.TrailBlazer schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:36:
heb al 2 setjes om lekker te kunnen mulen als ik dat wil
Het schijnt zelfs mogelijk te zijn om je lvl 1 char naar Hell te kunnen rushen. Als dat zo is dan ga ik eens hard nadenken om maar eens wat rune rushes te gaan uitvoeren (naar hell-hellforge in een uurtje
EDIT:
Na wat onderzoek gedaan te hebben lijkt het niet mogelijk te zijn om een level 1 char in hell te krijgen tenzij hij teamed met een character wat de quests nog niet heeft gedaan. Op deze manier kan hij samen met dat char (die wel het goede level voor de quest heeft) voorbij de ancients en baal komen, mits hij bij alle kills aanwezig is.
Dit is dus niet iets wat je graag in je 1tje wilt doen.
[ Voor 29% gewijzigd door PizZa_CalZone op 19-12-2005 16:14 ]
Dit topic is gesloten.