[USA wheels] Alles wat rijdt, from the USA.. deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.235 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Bestla

Kvinne

Net terug van het restauratieproject , natuurlijk zonder digicam mee te nemen 8)7 zag ik dat het achterpaneel al op zijn plaats zit _/-\o_ Wat er nu nog moet gebeuren qua laswerk is : In het schutboord de ventilatie doorgang van Airco naar NIETAirco aanpassen. En de linkerraamstijl aflassen met 1 of 2 pasplaatjes bij het dashboard. ( 5 minuten werk)

Volgende werkzaamheden : Subframe met motor en bak er onder vandaan halen. Onderzijde body van dat zwarte antisteenslagspul ontdoen. Motor en bak overzetten, en het andere subframe verkopen. Mijn huidige motor onder de werkbank leggen voor later. Subframe met andere motor en bak weer monteren nadat de onderzijde van de body weer is ingespoten met antisteenslagbende.
Dan gaan we verder met het plamuren van de body en kijken we wat er moet gebeuren aan de deuren en schermen. (4 deuren en 6 schermen dus keus genoeg :) )

Blijft over : Spuiten, yes! , the finishing touch 8)

Nou nee, hij moet dan wel afgemonteerd worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 00:04
En we zitten al in de 2e maand..............als ie dat maar gaat halen voor de zomer >:)

Klinkt al goed FB _/-\o_

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Als we fulltime konden doorgaan dan waren we in 3 weken klaar maar nu is er 1 persoon bezig en dat gaat al hard zat. We moeten niet te vroeg klaar zijn anders is onze spuitkas >:) nog niet ontdaan van de buxusboompjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Klinkt idd goed Firebird, ben benieuwd naar pics etc. :)

succes met het resterende werk :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verder met de werkzaamheden :)

Het inlassen van de kachelopening van een NIET Airco uitvoering.
Afbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/935859.jpg

Alvast voorbehandeld met silolak(Koolteervervanger).
Afbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/935863.jpg

De backplate tijdens het op zijn plek lassen
Afbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/935865.jpg

Laswerk = 99,2 % gereed @ this moment :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 09-02-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Beter! Straks beginnen de steeds leukere klusjes.
Ik vind het knap als je voor juli cruist, maar rond die tijd moet te doen zijn toch ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Hopen dat hij 28 mei al klaar is. Dan hebben we een feestje van de Alphense motorclub bij de Genie in Alphen a/d Rijn. (Vlakbij de Jail >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 14:47
Dan kom ik kijken want woon er in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Vandaag niet zo bar veel gedaan. Op zaterdag is meestal de hele autoclub aanwezig en komt er meestal weinig van sleutelen op een paar diehards na die wat moeten maken ivm storingen ofzo.
Maarrre... de benzinetank hangt weer op z'n plekkie. :) Nu is het wachten op Classic Industries die mijn polyurethaan bushings moet verzenden. Anders kunnen we de achteras niet monteren.
Ook moeten daar vandaan de Body Mount bushings komen (ook poly). Dan kunnen we de subframes met blok en automaatbak omwisselen.

Op die tank na hebben we alleen maar geouwehoerd met een pilsje erbij :P Moet kunnen na een week hard werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

tozzke

aka tozzert

woeiiiiii \o/ :+

net terug uit duitsland (ofjah, eigenlijk al vanaf een uur of 13:00u, maar verder nog de bolide geshowed bij maten/kennissen/enz.)

hij bevalt prima, wat een heerlijke cruisemachine is dat toch
de Ford Thunderbird Coupé 4,6l V8 LX

luxe interieur, stil, relatief zuinig, mooi geluid als je hem ff op z'n staart trapt
ik heb nu 1:8 gereden, maar dat is ook met flink wat stadskilometers erbij (en ff spelen natuurlijk)

er zit alleen een zachte ratel in de blowerinstallatie, misschien een blaadje ofzo, even nakijken. Tevens geeft de linker achterlichtunit minder licht (de led verlichting op het kofferdeksel). Je hebt steeds een setje van 3 leds en dat dan iets van 10 keer in één zo'n unit. Het lijkt alsof 2 ledjes van de 3 (zoiets lijkt het iig) het niet doen. De connector is vierpolig, ik vermoed dat het een kabelbreuk is aangezien de kabel in de verdrukking heeft gezeten tussen de auto en het deksel (bij het scharnier), 3 aders voor de + van de leds en een gemeenschappelijke - (zoiets hoop ik iig; nieuwe unit is misselijk wat dat kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Geen piccie van de thunderbird? Enne elk welk bouwjaar is die dan?

[ Voor 37% gewijzigd door Bestla op 12-02-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Bestla schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:14:
Geen piccie van de thunderbird? Enne elk welk bouwjaar is die dan?
ik heb nog "geen tijd" gehad om foto's te maken. Hij moet sowieso eerst eens grondig gewassen worden, maar de foto's volgen zeer zeker nog

hij komt uit 1995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 op 8 met stad .. pfff doe je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

iemand trouwens enig idee of de tbirds die in NL zijn geleverd (of überhaupt in heel europa) zijn begrensd op ~170 km/h?
ik heb hem namelijk van het weekend eens geprobeerd de top (welke volgens autoweek/carbase 210 zou moeten zijn) te halen, maar bij de 170 stoptie. Hij houdt dan in en zodra hij net onder de 170 komt, geeftie weer gas enz.

buiten het feit dat het wel gunstig zal zijn voor m'n roze papiertje, zou ik toch graag willen weten hoe het nou zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk. Zit er geen optie op je cruise control oid die de max. speed beperkt? Verder kan ik me alleen nog indenken .. slechte compressie of andere ellende. Mijlen zullen het wel niet zijn hé :+

Gooi er eens injectorreiniger in of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Rij je LPG of benzine ? Dat eerst zou natuurlijk een hoop kunnen verklaren.

Kijk anders ook eens de bougies na, simpele check om even te kijken of je 'n juiste verbranding hebt, al is dat niet heel waterdicht natuurlijk.

Oh, en pics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

hij loopt op benzine, maar kan het dan wel zo zijn dattie steeds bij precies dezelfde snelheid inhoudt? lijkt me eerder (als het dus iets met de bougies te maken heeft) dat hij dan op toeren inhoudt, maar dat is dus weer niet het geval.

@ HlpDsk: volgens mij had ik alle keren wel de cruiscontrol aan staan @ ~140, maar dan dus gas gegeven naar de 170, misschien als ik de cc uitzet idd dat het wel goed is. We gaan dat zeker eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je terugschakelen uit de overdrive. En dan in z'n 3 of zo doortrekken. Maak je wel veel toeren voor een oud blokje .. alles op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Oud valt ook wel mee toch ? 140dkm oid ?

Geen idee wat de mijne heeft, maar die wil ook nog best toeren maken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zit er onder de motorkap een rond geval met een berg leidingen er aan vast (niet je onsteking ;) ) maar meer voorin? Dat is je milieubox, en die kan wel eens zorgen dat de benzinetoevoer geknepen is. Reden voor onze club om die krengen er meteen uit te slopen en gewoon 1 benzinetoevoer en 1 retourleiding te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op dat ronde ding kan ook je throttle zijn :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Carburateur is het juiste woord HlpDsK, maar die is het niet. Ik bedoel een plasticachtige zwarte pot die meestal bij de 1 van de koplampen is gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee bij mij zit er een opvallend rond ding en dat is de aansturing van de throttle. Als je het gaspedaal intrapt trekt dat je gasklep open bij de manifold. En ik heb injectie :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Wat ik bedoel is een soort filterpot maar OK, ik kon/kan niet bij jouw onder motorkap kijken en van modernere auto's heb ik geen verstand 8)7 van oude des te meer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 15-02-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Milieubox?

Is toch gewoon deel van je vacuunsysteem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Joepie, ik heb weer nieuwe bandjes.
235/245 weliswaar, maar dat zal ook wel loslopen denk ik. Voor 't geld hoef ik iig niet te klagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Het vacuumsysteem klopt ja ,maar het heeft ook te maken met benzinetoevoer. Het vacuumsysteem draait via het inlaatspruitstuk en zo kan je dus de boel begrenzen. Hoe het precies werkt weet ik niet maar zaterdag zal ik even navraag dooen op de autoclub.

Bij mijn auto zat er oorspronkelijk ook een milieubox in. Op de tank zitten 4 retouren en 2 toevoeren die verbonden waren met de milieubox. De leidingen liepen er nog, afgedopt en wel. Op 2 na, 1 retour en 1 toevoer waren aangesloten op de carburateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik heb ook al eens zitten kijken om alles eraf te trekken, ga ik ms. wel doen :)

In principe gebruik ik m'n carb tenslotte niet eens, zolang ik 'm heb heeft 'ie nog nooit op benzine gelopen :+

Ook de hotspot schakelaar en nog wat dingen zijn al afgesloten, moet ik alleen nog eens in mn boek duiken hoe de rembekrachtiger precies werkt qua vacuum.

Ik heb zo'n hele dikke '79 Passenger Car Service Manual liggen, dus mocht je nog eens info nodig hebben...
Onderhuids is er tenslotte niet teveel veranderd tussen de onze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Hiero de Haynes Firebird/Camaro werkplaats handboek :) :Y)

Daaruit blijkt maar weer dat Camaro en Firebird onderhuids identiek zijn en voor 95% aan de buitenzijde :)

[ Voor 49% gewijzigd door Bestla op 15-02-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

heb net nog een heerlijk stukje gecruised, en ook het gas ingetrapt met de cruisecontrol uitgeschakeld..... helaas blijftie dan nog steken bij de 170.

Aan de andere kant..... ik denk er wel mee te kunnen leven, het is toch al geen racemonster zoals het gros van die van jullie. De auto nodigt niet echt uit tot "sportief rijden", het comfort is gewoon overweldigend.

net ook nog even een leeg parkeerplaatsje opgezocht (traction assist uit >:)) en eens gekeken wat hij doet, mocht hij eens een keer gaan spinnen/slippen en het viel me op hoe makkelijk hij eigenlijk in een drift te houden is (en hoe makkelijk/snel hij al gáát glijden). Ik reed dan weliswaar niet hard, maar toch. Heel gecontroleerd een 180 graden bochtje maken en vrij makkelijk de auto weer rechtuit krijgen, heerlijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Precies, hoog torque, lange auto, hoge massatraagheid (oid :P) = fun.

Heb je nu al eens foto's ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Doet mij ineens denken aan een Buick Park Avenue die ik gehuurd had in de USA. Die wilde ook niet harder dan 100 mijl :/

Zal wel hetzelfde gedoe wezen ;)

Thunderbird 1993 t/m 97
Afbeeldingslocatie: http://www.albeedigital.com/supercoupe/members/photos/tn_leftside.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.intl-tbirdclub.com/history/captureD38.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Bestla op 15-02-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:36:
Precies, hoog torque, lange auto, hoge massatraagheid (oid :P) = fun.

Heb je nu al eens foto's ? :)
rustig, rustig :P

ik heb er nog teveel lol in om erin te rijden :)
ik ben overigens pas thuis van het werk als het praktisch donker is, haalt dus weinig uit om foto's te schieten dan. Zaterdag moet ik er toch al vroeg uit, wellicht dat ik dan ook wat plaatjes ga schieten (na, wederom, getankt te hebben :+)

dan erbij moet hij eerst eens gewassen worden en moet het tevens droog weer zijn (dit weekend misschien??).
Weet iemand wellicht een mooie locatie om foto's te schieten van zo'n auto?
ik zat te denken aan een beetje een urban locatie (vervallen stukken muur/graffiti) maarja... waar vind je zo'n locatie (in de buurt van Tilburg)

edit:

dit model is het, maar ik heb hem dan in het groen (1994-1998):

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.zeepost.nl/fordthunderbirdside.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.zeepost.nl/fordthunderbirdfront.jpg

en na lang zoeken EINDELIJK een goed plaatje van de achterlichtunits die erin zitten:

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.zeepost.nl/fordthunderbirdtaillight.jpg
het deel op de achterklep (het deel dus met de vogel erin) is dus LED verlichting welke bij mij aan de linkerkant kapot is. Dat wil ik ook eerst gemaakt hebben voordat ik er foto's van ga maken

[ Voor 51% gewijzigd door tozzke op 15-02-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Tilburg ? Samen op de foto met de Corvette van HlpDsK >:)

Firebird komt maar 2 keer per jaar in Tilburg ivm verjaardagen van vrienden(Jeker)

[ Voor 48% gewijzigd door Bestla op 15-02-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik had deze foto's al gezien ja :)
Heb nooit zo stilgestaan bij het model, maar 't is best een krachtig model vind ik, vooral van de zijkant gezien.
D'r rijden hier ook 2 (d8 ik) van die ouwe vrijsters in zulke Birds :P
Maar goed, mijn auto is voor secretaresses... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Gek genoeg zie ik ook steeds meer vrouwen in Camaro's en Firebirds rijden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:51:
Ik had deze foto's al gezien ja :)
Heb nooit zo stilgestaan bij het model, maar 't is best een krachtig model vind ik, vooral van de zijkant gezien.
D'r rijden hier ook 2 (d8 ik) van die ouwe vrijsters in zulke Birds :P
Maar goed, mijn auto is voor secretaresses... 8)7
je ziet ze op zich niet zo heel veel. Maar ALS je ze ziet, zit er 9 van de 10 keer zo'n geitenwollensokken figuur 60+-er in :+

edit:

btw.... waar de neuk koop ik die dobbelsteentjes? :D

[ Voor 9% gewijzigd door tozzke op 15-02-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gewoon wat ruimte wilt hebben voor testjes en foto's: zet 'm op het Laar neer.

Dobbelstenen: kom eens naar de Saturday Night Cruise. Daar zijn ook stands met grote pluche fuzzy dice.

• Bestla

Bestla

Kvinne

Idd, gewoon naar grote US car shows en je vindt ze vanzelf.

Edit: De lasser is net weg, hij is al aan het plamuren geslagen _/-\o_

Way to go !!!.............Damn, was ik maar langs gegaan met de camera 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Bestla op 16-02-2006 18:09 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik lees net op een tbird forum dat de auto's standaard zijn uitgerust met een snelheidsbegrenzer @ 108 mph (108 * 1.6 = 172.8 km/h), dus dat komt behoorlijk overeen met mijn "probleem".

Men heeft het o.a. over dit ding:
http://www.blueovalchips.com/xcal2.php

maar dat is nogal veel geld om even je begrenzer eraf te kletsen :)

Verwijderd

Wat een waanzin. Mijn wagen heeft dat iig niet gelukkig :P

• tozzke

tozzke

aka tozzert

tju toch, ik word gek

ben net terug geweest waar ik hem gekocht heb ivm dat linker achterlicht wat niet even fel brandde als de rechter.....
hij zet er een nieuwe unit in, brandt die weer veel feller dan de rechter, ook geen porem dus. Vraag ik of hij de oude weer even kan pakken om aan te sluiten ter vergelijkin met de rechter, doet die het weer even fel als de rechter :|. Dus ik zeg dat hij die oude maar weer terug moet zetten aangezien het dan iig gelijk is.
Kom ik thuis, zie ik weer dat er van de linker unit een deel uitgevallen is. ?!

De pest is dat de units dicht gesmolten zijn, anders zou ik hem met mijn soldeerkunsten wel even kunnen checken. Ik neem aan dat het een los contact is ofzo. Ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zo , net even een sneak view gedaan op de restauratieplek ;)

Afbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/942002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/942004.jpg

Zo lijkt dat al een stuk beter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Begint er al meer op te lijken :)

@tozzke: hoe'st nou met je lampen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

mja, eigenlijk gewoon bagger.

Ik heb vandaag weer gebeld en ze zeggen dat het een accessoire (puur voor de sier) is en geen noodzakelijke verlichting. Ik vroeg of ze dan bereid waren om 2 units uit de andere tbird te halen die ze hebben staan, maar helaas. Dat doen ze dus niet, iig niet zonder bijbetaling (€150,-).
Tevens vroeg ik naar het feit dat het metertje van m'n olietemp constant op dezelfde stand staat (ergens in het midden), of daar iets aan gedaan kon worden. Zegtie doodleuk dat het bij die andere thunderbird ook zo is :/.

Ik heb op internet zo'n site ingevuld waar je kunt aangeven wat voor onderdelen je zoekt (de aanvraag wordt dan rondgestuurd naar een tig aantal bedrijven) en heb ik net ook reactie op gekregen. €250,- ex btw en dan nog eens €15,- verzendkosten per 2 units (links en rechts).

ik twijfel :|
ik denk dat ik de unit zelf maar eens open ga maken en kijken of ik er wat zelf aan kan doen

edit:

of weet iemand nog een adresje waar ik wellicht kans heb op 2 van zulke units?

[edit2]
WTFFFFF, net nog een reactie gekregen..... zij willen er €600,- voor hebben :'(
[/edit2]

[ Voor 26% gewijzigd door tozzke op 17-02-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@tozzke: misschien kan Ford Dealer Sietsma (is wel in Zwolle) je helpen?

038-4555000, vragen naar Matthijs van het magazijn :) Die is de amerikanen kenner daar. Ohja, mocht je hem aan de lijn krijgen, doe hem de groeten van Martin ;) Ik heb daar stage gelopen..

[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 17-02-2006 10:37 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Meld je ook ff op het AAP-forum, daar zitten er wel 'n paar met 'Birds, en in de 'Gevraagd' sectie kan je altijd wel schappelijk aan onderdelen komen.
Ook bekende bugs zoals die temp. meter zal er vast wel op te lossen zijn.

En wat handig is om te sleutelen is gewoon 'n Haynes of Chilton werkplaatsboek, staat vrijwel elk draadje en schroefje in.

Ik heb trouwens nog een setje banden gekocht, dus in het voorjaar 4 stuks 235/255, 4 stuks 225 én nog 2 stuks 225 om op te burnen >:) >:) (Nu 235/245's gekocht, met witte letters weer)

Of heeft iemand nog interesse ? Alle 225's zijn nog goed, en zeker APK-waardig.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 17-02-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een hele tijd geleden heb ik op internet ergens een homepage gezien van een man die een SUV bus helemaal had omgebouwd tot 4x4 met banden van een meter er onder ofzo was echt gaaf, weet iemand wat ik bedoel en heeft iemand die link voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Vanmorgen vroeg naar Bodegraven geweest om de kleur uit te zoeken :Y) De kleur moest ook voor de Kever van mijn vrouw goed zijn 8)
Even een GM kleurenstalen waaier mee naar buiten genomen, en na 2 minuten waren wij het al eens. Gek was dat niet want wij zijn het altijd snel eens over diversen dingen >:)

Het resultaat : GM Medium Gulf Blue Metallic ( Metallic Blauw met ietepieterig vleugje groen)

Helderder, maar donkerder dan de Formula 455 oorspronkelijk was. maar knallende kleur toestand :) (Blauw is geen kleur maar een toestand) >:)

1 deur is ook al klaar, en staat al in de primer 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 20-02-2006 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

even snel wat plaatjes geschoten vanmiddag

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/19.jpg

dobbelsteentjes van de halfords \o/ :+

edit:

die NL sticker op de achterbumper gaat er nog af
en het verschil in de achterlichten kun je ook zien op die 2 closeups

[ Voor 8% gewijzigd door tozzke op 18-02-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

Afbeeldingslocatie: http://haas.oezie.org/~erik/bart/2005_06_19/IMG_1802.JPG
Afbeeldingslocatie: http://haas.oezie.org/~erik/bart/2005_06_19/IMG_1809.JPG
Afbeeldingslocatie: http://haas.oezie.org/~erik/bart/2005_06_19/IMG_1814.JPG
Afbeeldingslocatie: http://haas.oezie.org/~erik/bart/2005_06_19/IMG_1806.JPG
Afbeeldingslocatie: http://haas.oezie.org/~erik/bart/2005_06_19/IMG_1807.JPG
Afbeeldingslocatie: http://haas.oezie.org/~erik/bart/2005_06_19/IMG_1817.JPG
Afbeeldingslocatie: http://haas.oezie.org/~erik/bart/2005_06_19/IMG_1827.JPG

Chevrolet Camaro SS uit 1970, zo ziet die er uit na 2,5 jaar sleutelen. is van een oude buurjongen, maar stond hier in de schuur ivm met de ruimte die je nodig hebt.

en dan heb ik zelf nog een nagemaakte willy's uit 1959, ook wel NEKAF genoemd.
Afbeeldingslocatie: http://nekaf.oezie.org/IMG_0674-klein.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Oezie Woezie op 18-02-2006 20:16 ]

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 00:04
Nice ride Tozzke :)
Ziet er zeer goed uit, mocht je ooit zin hebben om mee te cruisen.....
Bekijk deze url's maar eens.
F.U.C.O.F.
A.A.P.

Edit:
Sorry Firebird ik zou S.N.C. bijna vergeten O-)

Hoop de bird eens in het echt te mogen aanschouwen, jammer dat mijn ride nog zover weg is :'(

Het schijnt dat Monsterjam voor het komende jaar zo goed als rond is.
Dus F.U.C.O.F. is dan ook weer aanwezig met een aantal rides........incl. theBandit :P (als passagier dan wel)
Damn..... kan al bijna niet meer wachten tot SNC, Big Daddy's en andere meetings weer beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ad de Jong op 19-02-2006 10:49 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Vette Camaro die blauwe, die pook vind ik zo vet 8)
Lekker kleurtje erop ook, alleen zou ik voor andere velgen gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/camaro/thumbs/IMG_4515.jpg

Vanmiddag nog ff een RVS Bowtie geklust, evt. voor achterop de tankdop, al weet ik nog niet zeker of ik er wel emblemen op wil.
Hij spiegelt nu bijna als chroom, maar dan maak ik 'm weer mat denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Over emblemen gesproken H-P, 1971 neus embleem Formula $ 205 :/

1974 $50 :?

Ik heb gemaild met Yearone en die zeggen dat de prijs klopt 8)7

Bij Classicindustries hebben ze niks

Dan maar een 74 bird er op plakken >:)

[ Voor 70% gewijzigd door Bestla op 20-02-2006 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Haha allemachtig zeg, wat is 't verschil precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Geen idee, ik heb een mailtje terug gestuurd met de vraag of die 71 versie van puur goud was......nog steeds geen antwoord gekregen. ;)

Net klaar met het modden van de achterlichtunits. Het betreft hier het plaatsen van rode LEDclusters ipv gloeilampjes.

Dit doe ik omdat het reflectie huis dermate verweerd is dat een gloeilamp weinig licht opbrengt.
Dus dat wordt een klassieker met wat moderne techniek zeg maar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Dat mag ik wel.
Vaak wordt er hier in NL enorm zeikerig over gedaan als er moderne en niet (bijv.) GM-technieken worden toegepast, terwijl wanneer je in de USA scene kijkt je overal donoronderdelen zal vinden.
Mercedes asje hier, Peugeot draagarm daar etc.

Een beetje customizen mag wel, ik ben er wel voor :Y)
Laat anders eens wat foto's ervan zien als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Foto's heb ik er nog niet van maar stel je dit eens voor: 1 rondje waar een zooitje ledjes bij elkaar zit op een printplaatje. Achterop heb ik een klodder montagekit (weersbestendige) gedaan en die cluster zo in de reflectiebehuizing geplakt.

Je ziet er aan de buitenkant niets van. De look van de auto veranderd er niet door.

Gaat dit niet werken dan heb ik 2 reserve behuizingen over. Van die 455 zijn de reflectie units wel goed. Maar ik had die LEDclusters toch nog liggen.

Die clusters zijn geschikt voor normaal licht en knipper/rem licht. Ze hebben dus ook 3 draden, 1 ground, 1 normaal licht en 1 voor ultrabright. Dit alles wordt aangestuurd vanuit de kabelboom van de auto zelf die ook 3 draden heeft en exact hetzelfde werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Bestla op 20-02-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik had eigenlijk ook wel wat grotere lichtunits willen hebben, over de hele breedte van de units gewoon rood licht zegmaar.
Achteruitrijlicht is niet verplicht, en rooie pinkers mag ook gewoon toch ? 8)

Maar mn voorlichten hebben eigenlijk meer prioriteit, ik wil eigenlijk wel Xenon erin maar dan moet ik toevallig tegen 'n setje aanlopen.
Anders iets van 'n Mercedes E erin oid, iig iets waar wat efficienter gereflecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Mijn units zijn volledig rood en als ik voor een stoplicht sta met de rem ingetrapt voor bijvoorbeeld rechtsaf dan brand links fel continu en rechts knippert fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Precies, dat wil ik ook 8)

Ms. eens een setje op de kop tikken en kijken of ik 't geheel rood kan krijgen :Y)
Met een beetje lijmen moet je 'n heel eind komen denk ik.

edit: http://videos.streetfire....76A-8E15-16DCD30DBF96.htm
leuke trouwens

[ Voor 26% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 20-02-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Is mijn toettoet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

offtopic:
Willen degene die hier foto's posten, voordat ze de boel posten, even op "Check Images" klikken voordat ze op "Post" klikken ? Dat voorkomt het zeer hinderlijke heen-en-weer-gespring op de pagina. Zeker met zo'n trage host als waar die blauwe Camaro pics opstaan duurt het heel lang voordat ik iets kan lezen, omdat de pagina maar blijft verspringen. Thanks :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te vet gewoon. Deze gaat op mijn verlanglijstje: http://videos.streetfire....377-8ADD-2743E1D136A9.htm

En dit komt me bekend voor: http://videos.streetfire....04D-84E1-890B1C046A70.htm

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33
WAAHHHHH

Nice HEMI CUDA CONVERTIBLE :9 :9~

Kost alleen ruim $800.000,- :o

http://cgi.ebay.com/ebaym...Z6409QQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 20-02-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's gewoon niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nvbackflow.com/engines/index.html

Dit is echt té bruut.

Check vooral de pagina met video's.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Super tof ja, die vent moet echt tijd te over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:09:
een hele tijd geleden heb ik op internet ergens een homepage gezien van een man die een SUV bus helemaal had omgebouwd tot 4x4 met banden van een meter er onder ofzo was echt gaaf, weet iemand wat ik bedoel en heeft iemand die link voor me?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Zijn er in Amerika behoorlijk veel die dat doen, dus je zal wel iets gedetailleerder moeten zijn vrees ik. Heb je geen type oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Inderdaad wel een stoere bus 8)

Firebird, ga je nog nieuwe bussen in je voorwielophanging zetten ?

oefh, ik krijg zojuist een optie op een 327 blokje :7
250/275 pk'tjes :9~

[ Voor 28% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 22-02-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Die bussen zijn 2 jaar geleden al vervangen, vlak voor ik hem stil zette om hem te restaureren.
Toen is de hele voorwielophanging vervangen incl nieuwe remschijven.
Dus die is al lang klaar en daar hoef ik niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

327ci is hoeveel liter? :)

klinkt in ieder geval leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[google=327 cubic inch in liters]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
CUI/CC's zeggen ook niet zo heel veel eigenlijk, maar die 327's zijn wel lekker fel. Passen ook Corvette koppen op om zo gemakkelijk een hogere compressie te verkrijgen e.d.
't Scheelt maar 350 cc met m'n 305(ci) blok, maar zo zijn er ook van die hele loddige (Ford) 400ci's, of juist hele pittige 289's.

Moet zelf nog wel 't een en ander reviseren ervoor, maar dat was juist de insteek.
Lijkt me wel leuk om een blokje onder handen te nemen, alleen ben wel bang dat 't te gauw uit de klauwen gaat lopen.
Ik ben niet echt uit op honen en fresen e.d., dus nog ff goed overwegen :)
Lagers e.d. moet geen probleem zijn natuurlijk.
Bestla schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:08:
Die bussen zijn 2 jaar geleden al vervangen, vlak voor ik hem stil zette om hem te restaureren.
Toen is de hele voorwielophanging vervangen incl nieuwe remschijven.
Dus die is al lang klaar en daar hoef ik niets aan te doen.
is wel goed te doen toch ?

[ Voor 26% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 22-02-2006 22:24 ]

• Bestla

Bestla

Kvinne

Heb ik niet zelf gedaan want die moeten geperst worden en dat hebben we niet.
Het hele geintje incl nieuwe draagarmen, schijven en een gereviseerde 350 automaatbak kostte mij toen
4300 euro :/
Maar daar heb nu wel een compleet nieuwe voorwielophanging voor terug :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bestla op 23-02-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Tering da's een hoop ja, veel voor de arbeid betaald zeker ?
'n Gereviseerde TH350 zit toch zo rond de 1200 dacht ik.

Ik zit er over te denken namelijk omdat 'ie wel iets meer gevoel in het sturen mag geven, al zal ik eerst mn nieuwe banden eens proberen. Denk dat dat al een hoop scheelt zo met goed profiel, noppen die vastzitten en zonder platte vlakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Je 'moet' eens kijken naar je draagarmrubbers/bussen. zien die er verdroogd uit met scheurtjes en zo, dan moeten ze vervangen worden. Dat kan ook de oorzaak zijn van een wat vaag stuurgedrag. Ja ja een dweil op de weg die amerikanen >:)

Vernieuwen met polyurethaanbussen zoals ik gedaan heb is wel wat duurder maar slijt veel minder en droogt niet uit. Voordat mijn eerste Firebird naar binnen ging stuurde hij messcherp 8)

De voorkant is dus al klaar en nu de achterkant nog met polyurethaan. Ik zit te wachten op de bestelling van Classic Industries. Poly bussen en chassis rubbers(ook poly)

Als de auto klaar is durf ik er wel 15 jaar mee te rijden zonder dat de boel in mekaar stort 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Bestla op 25-02-2006 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik had al ff gezocht naar die PU kitjes idd, kosten vallen me nog mee, zo rond de 100 euro.
Draagarmen kan ik ws. zelf wel reviseren, tenzij ze krom zijn oid.

Da's idd een beetje een vooroordeel dat Amerikanen dweilen zijn, vaak is dat gewoon te wijten aan verouderde rubbers en vering. Super communicatief is anders, maar goed dat hoef ik jou ook niet wijs te maken :+

Bedenk ik nog wat, heb jij heel toevallig nog een klepje van de middenconsole (armleuning) over ?? Zal ws. dezelfde zijn als ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Helaas zijn ze ze alletwee ( ik heb er 2) kapot dus ik moet ook een nieuwe bestellen bij Yearone of Classic Industries.

Of is die klep van jou helemaal kapot of is het meer een kwestie van opnieuw stofferen? Bij mij moeten ze opnieuw gestoffeerd worden, maar ik koop wel een nieuwe. Ik heb er dus 2 met scheuren in het vinyl maar de klep zelf is nog goed.

Zocht jij nog dopjes voor die ventilatie dingen onder het dashboard links en rechts?
Sinds ik die tweede bird erbij heb , heb ik dingen over :)

[ Voor 45% gewijzigd door Bestla op 26-02-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

vandaag m'n fordje :+ gewassen en wat nieuwe plaatjes geschoten

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aap.zeepost.nl/thunderbird/26.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik vind witgeletterde bandjes er niet zo sjiek onder staan, een keertje laten omdraaien misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik vond dat juist wel wat hebben. Maar het punt is... die cooper's (met de witte tekst dus) zijn nog goed. De banden achter (zonder witte tekst) zijn binnenkort aan vervanging toe.

Nu twijfel ik dus aan wat ik eronder moet leggen, dezelfde cooper's, of toch maar "gewone" banden. Ik weet zelf ook niet echt of die Cooper's nou goed zijn of wat dan ook.
Iemand van jullie tips? Welke banden ik het best kan nemen? (215/70/r15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik heb er nu ook Coopers op liggen, zijn wel lekker goedkoop maar niet echt super bij nat weer moet ik zeggen. Beetje glad, maar ook dat is wel weer leuk >:)
Ook zijn er in 1 band wat 'threads' gescheurd waardoor 'ie wat bulten vertoont, al komt dat denk ik omdat 'ie bij een donut naar links tegen de wielkas aanloopt.
Waar ik ook nog achter kwam was dat van mn linker voorband de 'noppen' loszitten, die flap je zo omhoog zegmaar, heel vreemd.

Ik heb nu een stapeltje General XP2000's in de schuur, die gaan er over 2 maandjes oid wel op, eens kijken of dat beter is. (Die zijn iig helemaal rond :P)
'k Ga eerst nog ff op de Futura's rijden die op mn nieuwe velgen zitten als die nog goed zijn.

Jij hebt op zich wel een redelijk courante maat, (alhoewel, 70 is wel erg hoog) dus ik denk dat je ook voor goed geld best een setje GoodYears oid kan kopen.
BF Goodrich hoor ik ook wel goeie dingen over, en zijn er ook met witte letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP2000's zijn helemaal hard. Leuk om te roken en te piepen maar niet echt denderend om daadwerkelijk mee te rijden. Heb ik van horen zeggen. 80% van de oude 'vettes rijdt er op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Haha idd, 't is mij ook niet zozeer om de kwaliteiten op het nat te doen.
Ik heb ook nog wel aan BF's gedacht, maar dan steek ik liever eerst wat geld nog in mn ophanging en remmerij e.d, denk dat dat de rijkwaliteiten meer omhoog krikt dan goeie banden.

Maar goed, zoveel reply's zoveel ideeën zeg maar :P
Ik kan niet wachten weer aan de slag te gaan, ik denk er echt elke dag aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 26 februari 2006 @ 22:02:
Haha idd, 't is mij ook niet zozeer om de kwaliteiten op het nat te doen.
Ik heb ook nog wel aan BF's gedacht, maar dan steek ik liever eerst wat geld nog in mn ophanging en remmerij e.d, denk dat dat de rijkwaliteiten meer omhoog krikt dan goeie banden.

Maar goed, zoveel reply's zoveel ideeën zeg maar :P
Ik kan niet wachten weer aan de slag te gaan, ik denk er echt elke dag aan 8)7
Zocht jij nog dopjes voor die ventilatie dingen onder het dashboard links en rechts?

Er over heen gelezen zeker of moet ik een meeltje sturen ;)
edit: onderweg

Zo, mijn nieuwe schermen zijn verbouwd tot 1971 schermen met rooster :Y) De lassmurf heeft zijn best gedaan _/-\o_

Het einde is nu wel aardig dichtbij aan het komen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Bestla op 27-02-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Bestla schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:12:
[...]

Er over heen gelezen zeker of moet ik een meeltje sturen ;)
edit: onderweg

Zo, mijn nieuwe schermen zijn verbouwd tot 1971 schermen met rooster :Y) De lassmurf heeft zijn best gedaan _/-\o_

Het einde is nu wel aardig dichtbij aan het komen 8)
jaja, gister had ik een baaldag en geen zin om serieus getinte mailtjes te versturen oké ? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Man, man, man, wat een prijzen. Maar goed, het verchromen van de koplampringen en de achterbumper komt op een slordige 670 eurootjes te staan :/
Helaas zijn juist DIE onderdelen NIET nieuw te bestellen :/

Ik heb dan wel voor de beste kwaliteit gekozen die ze konden leveren, en ze zijn over 6 weken klaar. Ruim op tijd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog interesse in een 502 cubic inch motorfiets? klik!

544 kilo fiets, ~502 pk, 769 nm, 8.2 liter chevy big block V8, 2-speed automaat. 8-)

Afbeeldingslocatie: http://media.popularmechanics.com/images/PMX1105Leno008_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 04:12:
Iemand nog interesse in een 502 cubic inch motorfiets? klik!

544 kilo fiets, ~502 pk, 769 nm, 8.2 liter chevy big block V8, 2-speed automaat. 8-)

[afbeelding]
Vind deze toch net iets leuker:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/psykoman/dodge.jpg

Dodge Viper motor op 2 wielen (nuja, 4 banden). Werd geshowed op het autosalon in België dit jaar.

Geschatte topsnelheid ligt op 750 km/h 8)7

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die is lelijk en niet praktisch .. die hierboven kun je gewoon kopen ipv dat het een studie is, en het is nog handelbaar ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja die General Lee daarachter is veel vetter :P

Trouwens dat Viper blok is niks groter dan die van de Boss Hoss hierboven. Ook 8 liter en een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Gistermiddag vrij geweest en even wezen kijken hoever de lassmurf was met werk aan mijn Firebird.

Alle metalen delen zijn nu onder handen genomen :Y) Blijft over de neus en de motorkap. Met de motorkap heb ik mij gisteren bezig gehouden, ik heb de scoops open gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://amca.onzeclub.com/homepage/show/759103.jpg

Zoals hier te zien is zijn ze dicht. Straks even naar de bouwmarkt voor rvs vlechtgaas wat er in moet komen om viezigheid buiten te houden.

En ik wacht nog steeds met smart op mijn bestelling van Classic Industries inzake de poly bussenset die ik nodig heb voor de montage van de achteras. Dan kan de auto weer op 4 wielen gezet worden. Dan moet de voorkant er af en kan ik de motoren omwisselen :Y) Dan kan het subframe weer gemonteerd worden met nieuw rubbers. Dan de kabelboom en stuurinrichting weer monteren. Tevens moet dan ook de remleiding en benzineleiding weer op hun plek zitten. Dan zal de V8 weer gestart kunnen worden want dik 1600 kilo duwen valt niet mee.

Tot zover, en H-P, ik maak straks even een foto van die knopjes en die meel ik wel naar je toe.

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 03-03-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Top :)

Maak je het gaas wel zwart ? Zilver staat ook zo rice, niet ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ja dat gaas maak ik zwart(Paint it black - Rolling Stones) >:)

Vandaag de bussenset binnen gekregen _/-\o_ Kunnen we tenminste verder :Y) met bouwen.

Het bladverenpakket hadden we uit elkaar gehaald en staat nu te drogen van het teren. Dus kunnen we morgen dat pakket weer in mekaar zetten en de boel incl achteras weer monteren :)

Grrrrrrrrr, weer camera vergeten. H-P morgen krijg je meel hoor, ik was er even met mijn kop niet bij vandaag 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 03-03-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
;)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste