[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.264 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
Help!!!! schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:24:
[...]

ach die gamen lekker verder op hun 7800GTX ...... ;)

.... en komen hier wel weer ns kijken als ATI EINDELIJK die R520 en Crossfire spullen kan leveren..... ;) :>
SC3 was wel het enige spel dat lastig deed als je geen sm3.0 kaart had, sm3.0 dat is iets voor volgend jaar :), sm2.0 gaat nog een eindje meer dan genoeg zijn :) (en de R520, whatever, die is gewoon SNELLER, futureproof en moet mooiere beelden geven :))

btw kan iemand plaatjes maken, sm3.0 vs sm 2.0??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Hehe, alle SM3.0 opties zitten er nu ook in voor SM2.0 ATi bezitters, dus Parallax Mapping, Soft Shadows, HDR met Tonemapping. :Y) Misschien toch maar eens kijken of ik SC:CT goedkoop kan aanschaffen en op m'n ATi bak proberen. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-01 21:04
CJ schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:59:
Hehe, alle SM3.0 opties zitten er nu ook in voor SM2.0 ATi bezitters, dus Parallax Mapping, Soft Shadows, HDR met Tonemapping. :Y) Misschien toch maar eens kijken of ik SC:CT goedkoop kan aanschaffen en op m'n ATi bak proberen. :+
Volgens mij voel je echt alsof je gewonnen hebt haast of niet? :')
Mgoed, SM3.0 blijft ook een dom argument. Mijn reden voor het kopen van een 7800GTX was simpel, ik moest op dat moment gewoon een nieuwe PC, 7800GTX was het snelste en niet extreem overkill qua prijs (dus niet zoals het price gouging vlak na release 6800U/X800XT PE). Jammer dat ATi de R520 nog niet uit had, ATi is toch waar ik eigenlijk meer naar neig (vanwege drivers). Mgoed, misschien R700 ofzo :P.

Ik vraag me trouwens af, hoe zou men de R600 nou gaan noemen als product? X1800? Klinkt niet zo geweldig imho.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

eey mensen,

wie hier een agp mobo heeft en opzoek is naar een goeie ati kaart moet naar aken fietsen en de winkel HIQ zoeken, zij bieden de asus ax850xt pe 2hdtv aan voor 288 euro !!!! je moet wel snel zijn want veel zijn er helaas niet meer. ik was op zoek naar een nieuwe vga kaart maar helaas heb ik pci-E . daarvan vind ik de prijzen nog veel te hoog tegenover wat nvidia bied, dus helaas voor mij maar mischien heeft iemand anders er nog wat aan.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
shuogg schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:16:
[...]

Volgens mij voel je echt alsof je gewonnen hebt haast of niet? :')
Nee hoor, maar misschien krijg ik dat gevoel wel binnenkort... ;)
Ik vraag me trouwens af, hoe zou men de R600 nou gaan noemen als product? X1800? Klinkt niet zo geweldig imho.
Ik vraag me af of R520 wel X900 genoemd gaat worden... Het is een nieuwe generatie dus gaat men normaal gesproken over op een nieuw serienummer. En een X900 laat wel erg weinig ruimte over voor de RV515 (X400?) en RV530 (X750?). In dat geval zou dan een complete SM3.0 lijn door de typenummering heen lopen van de SM2.0 lijn. X900 lijkt me dus uitgesloten.

Radeon XI 800 zou kunnen, maar het wordt zo wel een beetje onuitspreekbaar, tenzij je het uitspreekt als "X One Eighthundred" oftewel X1 800 of misschien zelfs wel uitgesproken als "X 1800", waarmee de nummering opnieuw kan beginnen. R600 zou dan Radeon X2 800 kunnen zijn.

In het uiterste geval stapt men af van de Radeon naam, maar dat lijkt me nu nog lang niet het geval aangezien men in de afgelopen paar jaar een behoorlijke mindshare heeft weten te kweken met de naam "Radeon".

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-04 17:52
De X in X800 staat niet voor de letter X maar voor het romeinse cijfer 10 dus de volgens de generatie zal dusz XI 800 ( uitspreken X I eighthundred klinkt wat cooler vind ik :P ....) en de generatie daarna XII 800 of mss wel de 12 800 series eigenlijk wel raar dat ze een X hadden gebruikt nadat ze 3 generaties kaarten met 7000, 8000 en 9000 hebben gebruikt.. maar only time will tell...

[ Voor 11% gewijzigd door jimbojansen op 04-08-2005 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 01:15:
[...]

Nee hoor, maar misschien krijg ik dat gevoel wel binnenkort... ;)
Dat gevoel heb ik al een tijdje met mijn 7800GTX. :>
CJ schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:35:
Niet iedereen wil €500+ uitgeven aan een videokaart lieve schat. [afbeelding] Maak daar maar het grootste gedeelte van de gamers van... Veel mensen hebben nog een Radeon 9500+ kaart en die kunnen nu ook HDR en Parallaxmapping aan zetten. Dat kunnen de mensen met een GF FX niet zeggen. :7

En daar ging het trouwens niet eens zo zeer om. Dat begrijp je zelf ook wel. ;) Het ging er om dat bepaalde nVidiots SC:CT aangrepen als argument dat SM3.0 meer kon dan SM2.0 - dus dat de GF6 uiteindelijk een betere keuze zou zijn - en/of dat het veel te veel moeite was om SM2.0 te ondersteunen en dat Ubi dat NOOOOOIT zou doen. :+

Nu nog even een performance en IQ test op hardware van de gelijke generatie, want we weten allemaal dat in SM1.1 ATi sneller is dan nV in SM1.1 mode. Zal mij benieuwen of ATi sneller is in SM2.0 mode dan nV in SM3.0 mode... en dit geeft genoeg stof om alvast te speculeren over de performance van R520 waar we binnenkort meer over zullen weten. :7

[...]

Zie je binnenkort wel weer terug dan. :Y)
toon volledige bericht
Dat wordt dan geen R520 voor al die mensen. Want die kaart zal ook wel €500,- kosten, bij EEN launch. Wanneer dat ook moge zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 04-08-2005 07:55 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
GaylordFocker schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 07:40:
[...]

Dat gevoel heb ik al een tijdje met mijn 7800GTX. :>
Dat is toch mooi voor je? Maar als je goed gelezen had, dan had ik het over het 'overgrote deel' van de gamers die geen €500 over heeft voor een videokaart. Die bestaat namelijk uit casual gamers en tieners die meer profiteren wanneer er 2 IHVs (of meer) zijn met kaarten uit dezelfde generatie aangezien de prijzen dan wat concurrerender zijn..

En persoonlijk vergelijk ik liever kaarten van dezelfde generatie met elkaar - alhoewel ik snap dat dit op dit moment niet anders kan. Maar waar het me ook om ging is dat het grote argument van veel nVidiots was dat een GF6 'superieur' was, terwijl ATi nu weer bewijst dat alle zgn SM3.0-only functies in SC:CT wel degelijk op SM2.0 te doen zijn en ook nog op hoge snelheid. Dit beloofd dus veel voor R520.

En een paar maanden wachttijd is niets tussen verschillende launches. Ik vind het zo eigenlijk een stuk beter. Het geeft wat meer ademruimte en je hebt constant iets om naar uit te kijken. Een half jaar lang naar speculaties kijken is in het begin leuk, maar op een gegeven moment wil je toch wel de definitieve specs weten. Een paar jaar terug werd door de IHVs ook al aangegeven dat dit wat handiger was als ze om en om kaarten introduceerden ipv tegelijkertijd.
Dat wordt dan geen R520 voor al die mensen. Want die kaart zal ook wel €500,- kosten, bij EEN launch. Wanneer dat ook moge zijn.
Als je op veel forums kijkt, dan zie je toch dat veel van de enthusiasts die een GF7800GTX hebben gekocht, er niet voor schromen om hun kaart in te ruilen voor een R520 dan wel er eentje bij te nemen, wanneer deze betere IQ en/of snelheid biedt. Die willen gewoon voor het snelste van het snelste gaan of voor de kaart die de mooiste beeldkwaliteit heeft. Maar nogmaals, kwa afzetmarkt is dit echt maar een heel klein gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:29:

En persoonlijk vergelijk ik liever kaarten van dezelfde generatie met elkaar - alhoewel ik snap dat dit op dit moment niet anders kan. Maar waar het me ook om ging is dat het grote argument van veel nVidiots was dat een GF6 'superieur' was, terwijl ATi nu weer bewijst dat alle zgn SM3.0-only functies in SC:CT wel degelijk op SM2.0 te doen zijn en ook nog op hoge snelheid. Dit beloofd dus veel voor R520.
Er is naar mijn mening geen kaart die superieur is aan een andere. Lees: Ati-NVidia. Ze ontlopen elkaar gewoon weinig, en ik denk dat dat ook wel zo blijft.

Kwa beeldkwaliteit maakt het ook weinig uit welk merk je neemt, omdat de laaste drivers van NVidia gewoon erg goed zijn.
En dat de 6 serie zo veel beter is alleen om SM 3 is dikke onzin: een 6800 kaart heeft gewoonweg niet genoeg power om lekker in SM 3.0 te spelen is mijn ervaring (6800GT gehad). Je krijgt enorm prestatieverlies in SM 3.0.

Ik vind op dit moment de snelheid van de nieuwe generatie trouwens een beetje ondergeschikt aan kwaliteit. Ik heb liever mooie beelden, met veel AA en AF, dan gewoon ruwe snelheid. Dat laatste is m.i. ook makkelijker te realiseren dan kwaliteit.

-edit: ik weet ook zeker dat je zowel met een R520 als een 7800GTX gewoon goed zit het komende jaar. En of je nou 80 FPS hebt of 100. Dat boeit mij al niet eens meer. IK merk dat toch niet.

En ik koop een videokaart ook niet om sneller te zijn in benchmarks dan een ander merk of type kaart, maar gewoon om lekker, en met fatsoenlijke FPS te gamen op de hoogste settings.

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 04-08-2005 09:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116474

Daar heb je helemaal gelijk in,

Even een vraag, kan iemand mij helpen aan een programma wat scant naar ARtifacts, de gene die in ATI Tray Tool zit scant ze wel en hij zegt ook dat er artifacts zijn, maar ik zie ze nooit :S ook niet in BF 2 met alles op high en met 3dmark05 en 03 haal ik hoge scores, maar nooit artifacts gezien :S En in de FAQ staat niet zo'n programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:20:
[...]

Neeeeeeeeeeeee! Dat mag niet! Dat kan niet! Want moeten alle nVidiots nu toch doen, nu de enigste game die echt SM3.0 ondersteunde ook SM2.0 ondersteunt? :+

Overigens schijnt ATi al het shaderwerk te hebben gedaan en dit aan Ubisoft te hebben geleverd. Zal me benieuwen hoe de IQ is. 8)
Joh die hebben dat spel er al lang weer afgehaald, "bij ATI moet je weer een half jaar wachten om in volle glorie op een spel te spelen" denken ze dan :D Dit kan je vanuit zoveel hoeken benaderen.
BTw het schijnt niet erg snel te zijn, zelfs op een X800XT niet, meer passes voor SM2 hardware?. Verder heb ik nog geen IQ shots gezien.
Wel alle lof voor ATI dat ze dit gedaan hebben, nou Far Cry nog ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:13:
[...]
BTw het schijnt niet erg snel te zijn, zelfs op een X800XT niet, meer passes voor SM2 hardware?. Verder heb ik nog geen IQ shots gezien.
Wel alle lof voor ATI dat ze dit gedaan hebben, nou Far Cry nog ;)
De X800XT is sneller dan in SM2.0 dan een GF6 Ultra in SM3.0 met alle opties (Parallax Mapping, Soft Shadows, HDR, Tonemapping) aan terwijl de IQ hetzelfde is. Dat is de conclusie die ik zelf trek na het afstruinen van verschillende forums.

Volgens Firingsquad haalt een GF6800U met alle opties aan op 1280x1024 zo'n 31,9 fps op een A64 3800+, terwijl een X800XT op een A64 3500+ dan zo'n 34,5 fps haalt.

Average: 34,5, Min: 25,2, Max: 42,3

De X850XT PE zal hier dus dan wel iets boven liggen. Zonder HDR (dus alleen parallax mapping en softshadows) ligt de performance iets lager dan SM1.1, terwijl nV een klein beetje profiteert van SM3.0 wat ongetwijfeld komt door het gebruik van dynamic branching op de GF6 wat daar voor een kleine boost zorgt a la Far Cry.

Hier wat cijfers van een X800Pro op 1280x1024 op een A64 3200+ die het helemaal niet zo slecht doet:
...................................AVERAGE FPS.......MIN FPS..............MAX FPS

SM1.1: 4xAA, 16xAF.............35.9...................21.8...................119.1
SM2.0: 4xAA, 16xAF.............31.9...................17.6....................113.2
SM2.0: HDR, 16xAF..............27.6...................16.7....................75.7
En hier de cijfers van de GF6800U en GF6800GT:

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/splinter_cell_chaos_theory_1/images/hdr1280.gif

Pics kan je hier vinden:
http://www.rage3d.com/boa...p?t=33824487&page=2&pp=30
http://www.beyond3d.com/f....php?t=22331&page=2&pp=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Je kan het spelen met SM 3.0 op genoemde kaarten ook zo noemen: onspeelbaar. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
GaylordFocker schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:59:
Je kan het spelen met SM 3.0 op genoemde kaarten ook zo noemen: onspeelbaar. :|
Wel even nuanceren: Alleen SM3.0 met HDR. Zonder HDR dus met Parallax Mapping en Soft Shadows is het toch prima speelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:46:
[...]

De X800XT is sneller dan in SM2.0 dan een GF6 Ultra in SM3.0 met alle opties (Parallax Mapping, Soft Shadows, HDR, Tonemapping) aan terwijl de IQ hetzelfde is. Dat is de conclusie die ik zelf trek na het afstruinen van verschillende forums.
Dat zijn niet echt vergelijkbare demo's en testspecs?
Ik las namelijk op het forum van rage3d iets anders, maar zit op m'n werk en heb geen tijd om dat verder uit te spitten.
Maar het zou impressive zijn als dat zo is.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:14:
[...]

Wel even nuanceren: Alleen SM3.0 met HDR. Zonder HDR dus met Parallax Mapping en Soft Shadows is het toch prima speelbaar?
Daar heb ik geen verstand van. B)

Maar als ik Cronicles of Riddick speelde met SM 2.0++ liep het al voor geen meter meer op een 6800GT. Far Cry met HDR ook niet, en CS:CT op SM 3.0 ook niet. :/

Dat weet ik wel. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik zou binnenkort 2 VGA kaarten willen kopen, eentje voor in mijn PC en eentje voor die van mijn vader. Liefst dezelfde aangezien ik thuis wil gamen op mijn PC en mijn vader zijn bak wil ik gebruiken voor LAN's, want die is even een kilo of 20 lichter en kleiner :)

Welke kaarten voor max 150€/st. kunnen mij aangeraden worden ? Spelkeuze is moeilijk te zeggen aangezien ik zowat alles wel wil spelen. Waarschijnlijk worden ze rond september gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:43:
[...]

Dat zijn niet echt vergelijkbare demo's en testspecs?
Ik las namelijk op het forum van rage3d iets anders, maar zit op m'n werk en heb geen tijd om dat verder uit te spitten.
Maar het zou impressive zijn als dat zo is.
Het is de standaard time demo die gebruikt is in de tests. Specs zijn inderdaad niet te vergelijken aangezien Firingsquad een snellere CPU gebruikt en snellere kaart (X850XT itt X800XT). En zelfs dan doet een X800XT (en zelfs pro) het niet slecht. Voor de rest lijkt me dat dit prima te vergelijken is.
GaylordFocker schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:57:
[...]

Daar heb ik geen verstand van. B)

Maar als ik Cronicles of Riddick speelde met SM 2.0++ liep het al voor geen meter meer op een 6800GT. Far Cry met HDR ook niet, en CS:CT op SM 3.0 ook niet. :/

Dat weet ik wel. :7
SM3.0 wordt in SC:CT gebruikt voor 3 dingen:
- HDR met Tone Mapping
- Parallax Mapping
- Soft Shadows

Het is mogelijk om alleen Parallax Mapping en Soft Shadows aan te zetten en zonder HDR te spelen. Dit geeft al een mooier beeld dan zonder en is zeker speelbaar (performance gaat maar een paar fps naar beneden). HDR op GF6/7 kaarten maakt gebruik van OpenEXR HDR in Far Cry en SC:CT, en daar is de GF6 serie niet echt snel in. Ook de GF7 serie is daar nog niet echt supersnel in.

Je moet af stappen van het "SM3.0 = HDR" gedoe. SM3.0 is veel meer dan HDR. HDR is ook al te doen met SM2.0. Bij SM3.0 kan je beter denken aan branching (voor de snelheidsboost) en vertex texturing (voor echte displacement mapping). In Far Cry wordt branching en geometry instancing gebruikt om de performance op te krikken. Dit lukt ook. Maar wanneer HDR geactiveerd wordt, kakt de boel weer in. Het is dus HDR die zorgt voor de performancedrop en niet SM3.0 in z'n geheel.

Men speculeert trouwens dat HDR op ATi SM2.0 kaarten gedaan wordt a la RTHDRIBL demo dan wel via de manier waarop de UE3 engine dat straks gaat doen op SM2.0 kaarten wat zorgt voor een performance drop van zo'n 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:05
oeLangOetan schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:37:
[...]
btw kan iemand plaatjes maken, sm3.0 vs sm 2.0??
Ik was even op zoek, en kwam dit topic voor je tegen, kan je mooi kijken naar de verschillen:
KLIK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:12
sjaakhaar schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:52:
[...]

Ik was even op zoek, en kwam dit topic voor je tegen, kan je mooi kijken naar de verschillen:
KLIK!
Ga jij maar eens lekker verder googlen :P
Wat Oelangoetan waarschijnlijk bedoelt is het verschil tussen sm2.0 en sm3.0 in Splinter Cell.
De huidige opties zijn SM1.1 of SM3.0 in splintercell, en zoals je kan lezen in dit topic, is er dus nu een nieuwe modus bij gekomen; SM2.0. Waarschijnlijk zijn SM2.0 en SM3.0 even mooi.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Bekijk dat topic dan, daar kan je toch de verschillen tussen 1.1 en 3.0 vergelijken? Waarom moet je persé 2.0 en 3.0 vergelijken? is dat een nieuwe patch ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:12
sjaakhaar schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:35:
Bekijk dat topic dan, daar kan je toch de verschillen tussen 1.1 en 3.0 vergelijken? Waarom moet je persé 2.0 en 3.0 vergelijken? is dat een nieuwe patch ofzo?
ja

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Er is geen verschil tussen het SM2.0 en SM3.0 path in SC:CT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat ik me nu serieus af zit te vragen...

Ik kan me herinneren dat er een tijd geleden een IQ-probleem was in SC:CT met de ATi-kaarten in SM1.1-modus. Even zoeken... he bah, ik kan hem niet vinden. Het was uit mijn hoofd een probleem met het displayen van zachte schaduwen oid.

Ben ik eigenlijk wel héél erg benieuwd of dat probleem (wat voorkwam op álle getestte ATi-kaarten) in combinatie met de SM2.0-patch verholpen zou zijn. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Phuncz schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:24:
Ik zou binnenkort 2 VGA kaarten willen kopen, eentje voor in mijn PC en eentje voor die van mijn vader. Liefst dezelfde aangezien ik thuis wil gamen op mijn PC en mijn vader zijn bak wil ik gebruiken voor LAN's, want die is even een kilo of 20 lichter en kleiner :)

Welke kaarten voor max 150€/st. kunnen mij aangeraden worden ? Spelkeuze is moeilijk te zeggen aangezien ik zowat alles wel wil spelen. Waarschijnlijk worden ze rond september gekocht.
Als ik jouw was.. zou ik wachten op de X800GT die worden ongeveer 150 Dollar.. en word over 3 dagen gereleased dusz over een paar weekjes (2 ong) in de winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 14:56
jimbojansen90 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:50:
[...]

Als ik jouw was.. zou ik wachten op de X800GT die worden ongeveer 150 Dollar.. en word over 3 dagen gereleased dusz over een paar weekjes (2 ong) in de winkel..
Yup, die kaarten moeten gaan concureren met de GeForce 6600GT.
Ideale midrange kaarten, zeker voor de prijs. Ben zelf ook aan het twijfelen om eentje te gaan halen om men 9800PRO tijdelijk te gaan vervangen.

Zijn er eigelijk al foto's van vrijgegeven ?

edit: Of misschien ook niet aangezien die kaarten waarschijnlijk enkel PCI-E worden en ik dus nog met zo'n lekker gare AGP zit.

[ Voor 17% gewijzigd door PeGys op 04-08-2005 15:45 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
volgens mij niet.. maar koop jij je videokaart op basis van het uiterlijk van het ding zelf?!... :?

[ Voor 4% gewijzigd door jimbojansen op 04-08-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
neen, vindt het gewoon cool om te zien welke cooler erop zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Jejking schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:48:

Ik kan me herinneren dat er een tijd geleden een IQ-probleem was in SC:CT met de ATi-kaarten in SM1.1-modus. Even zoeken... he bah, ik kan hem niet vinden. Het was uit mijn hoofd een probleem met het displayen van zachte schaduwen oid.

Ben ik eigenlijk wel héél erg benieuwd of dat probleem (wat voorkwam op álle getestte ATi-kaarten) in combinatie met de SM2.0-patch verholpen zou zijn. Iemand?
D'r was een heel lelijk banding probleem op alle SM1.1 kaarten dus tot deze patch ook op alle ATi kaarten. Dit is bij gebruik van het SM2.0 path opgelost.
PeGys schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:44:
[...]

edit: Of misschien ook niet aangezien die kaarten waarschijnlijk enkel PCI-E worden en ik dus nog met zo'n lekker gare AGP zit.
In deze review kan je een X800GT zien: http://www.hkepc.com/hwdb/x800gt-1.htm Deze gebruikt de X800XT cooler, maar ik heb er ook al eentje gezien met een X700Pro cooler. Er is kans dat het op AGP uit komt dmv Rialto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsflash: ATi's RD580 CrossFire chipset komt er aan

ATi gebruikt nu de RD480 chipset op hun CrossFire moederborden voor het AMD64 platform. Deze gaat zoals bekend volgend jaar opgevolgd worden door de RD690 chipset waarvan de IGP versie een X700 herbergt. Maar in de tussentijd komt de RD580 nog uit. Deze gaat in Augustus in productie en in December wordt-ie verwacht op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
CJ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:17:
Nieuwsflash: ATi's RD580 CrossFire chipset komt er aan

ATi gebruikt nu de RD480 chipset op hun CrossFire moederborden voor het AMD64 platform. Deze gaat zoals bekend volgend jaar opgevolgd worden door de RD690 chipset waarvan de IGP versie een X700 herbergt. Maar in de tussentijd komt de RD580 nog uit. Deze gaat in Augustus in productie en in December wordt-ie verwacht op de markt.
en wat word dan het grote voordeel tov de huidige rd480 ?? 2x16 PCI E slots en de rest ook pci e ?? en dit keer wel een goede south bridge ??

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134408

is had juist gehoord dat die RD480 chipset zeer goed was

(ik ben aan het wachten op dfi variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Wow, die X800GT wordt echt een mooie vervanger van mijn 9600XT, helemaal om die prijs. Ik hoop dat deze rond de €140 gaat kosten en niet €170+, omdat dit continent Europa moet heten :+. Maar goed, misschien kan iemand hier een aantal dingen bevestigen, wat betreft deze kaart, wat google nog niet lukt:
- Heeft iemand enig idee of de kaart ook in een AGP-smaakje komt?
- Hoelang zal het ongeveer duren, totdat de kaart echt te koop is hier in Nederland?

Edit:
Hmm, the Inquirer gaf wel een redelijk antwoord: ze komen over een week of 2 en er is een kans dat ie in AGP komt met de Rialto chip. Minder leuk nieuws: er komen drie smaakjes - een X800GT 256mb 256 bit; X800GT 128mb 256bit en een X800GT 128bit. Deze laatste is bah :r.

[ Voor 25% gewijzigd door AntonH op 04-08-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:08:
[...]

en wat word dan het grote voordeel tov de huidige rd480 ?? 2x16 PCI E slots en de rest ook pci e ?? en dit keer wel een goede south bridge ??
Anandtech was ook zeer te spreken over de RD480 en SB450. Hij noemde als enige uitzondering USB2.0 die nog niet helemaal op alle gebieden voldeed aan de verwachting, maar dat SB600 hier verandering in zou brengen. RD580 zal ongetwijfeld met SB600 worden uitgebracht. Voor de rest was de SB450 zwaar ok en zeker een vooruitgang tov de SB400 die eerst op de Radeon Xpress200 mobos zat..
If you are also an enthusiast, you also have a new and unexpected board to add to your short shopping list for a top Athlon 64 board. The Sapphire PURE Innovation PI-A9RX480 deserves your consideration as a top enthusiast board. ATI and Sapphire deserve praise for having the guts to bring this board to market.
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2481&p=1

Overigens is het fabrikanten niet verplicht om de SB450 te leveren. Ze kunnen net zo goed een Uli 1575 er bij leveren.
We doubt that most users will ever see a real difference in USB performance with the Sapphire ATI or the upcoming ATI Crossfire AMD, but if USB performance is critical to your use, you should look elsewhere. Either the nForce4, the ATI Radeon Xpress 200 north bridge with a ULi 1573 or 1575 siouth bridge, or a ULi chipset should perform fine in USB 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134408

ik veronderstel wel dat DFI deze problemen zal oplossen (dacht zelfs dat ze de uli gingen gebruiken)

maar wanneer komen deze uit (ben nu aant wachten op realease van R520 dfi mobo met ati chipset en belinea 19 inch voor pc te kopen) of ben ik beter van nu een nforce 4 bordje te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Kwam net dit tegen, X800XT vivo PCI-E voor 279 euro: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXA90&
Ziet eruit als een nog betere deal dan een X800Xl. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Alternate.nl volgt z'n Duitse broer snel op. Daar was de ATi X800XT al eerder voor €279 te krijgen. Betere deal dan een X800XL. Sneller en goedkoper. :)

In Duitsland is trouwens de Asus X850XT AGP nu voor €289 te krijgen. Weer €10 lager dan een week geleden.

[ Voor 28% gewijzigd door CJ op 04-08-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135673

CJ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:41:
Alternate.nl volgt z'n Duitse broer snel op. Daar was de ATi X800XT al eerder voor €279 te krijgen. Betere deal dan een X800XL. Sneller en goedkoper. :)
Zo snel nou ook weer niet, alternate.de had hem daarvoor al voor 299,- een poos op hun website staan (waar ik hem toen ook gekocht heb)

Heb dr wel een hoop plezier van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit dat eigenlijk als je iets uit Duitsland besteld? Komt er nog iets van extra belasting bij ofzo en hoe zit het met de verzendkosten? En wat als de kaart stuk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 10:19

Bever!

3

alleen iets hogere verzendkosten, garantie moet je nar duitsland sturen.
Geen slechte ervaringen mee gehad verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Jejking schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:48:

Ik kan me herinneren dat er een tijd geleden een IQ-probleem was in SC:CT met de ATi-kaarten in SM1.1-modus.
er waren blokkerige patronen in de speculars... alle kaarten (inclusief nv-kaarten) hadden dit probleem met het sm1.1 pad, omdat dit slechts FX8 (of was het fx12 :s) precisie heeft

[ Voor 3% gewijzigd door oeLangOetan op 04-08-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik twijfel over wat ik zal doen.

Nu een X800 XT kopen bij alternate voor 290 euro. Of 2 maandjes wachten op de R520 mid range kaart.

Alleen de vraag ik raak je je X700 pro dan nog wel kwijt. Nu krijg ik daar 90 euro voor dan mischien 30 ? 90 is al niet veel mja....

Die X800 kaartjes zullen dan ook niet echt goedkoper dan 280 worden. Alleen 2e hands mischien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Astennu schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:17:
Ik twijfel over wat ik zal doen.

Nu een X800 XT kopen bij alternate voor 290 euro. Of 2 maandjes wachten op de R520 mid range kaart.

Alleen de vraag ik raak je je X700 pro dan nog wel kwijt. Nu krijg ik daar 90 euro voor dan mischien 30 ? 90 is al niet veel mja....

Die X800 kaartjes zullen dan ook niet echt goedkoper dan 280 worden. Alleen 2e hands mischien.
imho, wachten is echt wel de beste keuze, geen enkel spel dat in de volgende maanden uitkomt krijgt die x700 op zn knieen (@1024*768 welliswaar)

(btw 600€ branden in mn zakken om snel om men Radeon 9700 pro te vervangen, die €550 was very well spent om 3 jaar mee door te gamen)

[ Voor 10% gewijzigd door oeLangOetan op 04-08-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 21:43

Nik

Pfff, ik zit nu in hevige twijffel om een Asus AX850 XTPE te gaan kopen, aangezien die nu maar 349 euro is. Of is dat te veel? De pricewatch zegt: Alternate Computerversand Nederland € 369,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Astennu schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:17:

ach als je ziet wat er tegenwoordig nog wordt gevraagd voor bijv een 9800pro, k zou me niet zo'n zorgen maken over die restwaarde en gewoon afwachten. als r520 je tegenvalt kan je dan altijd nog een x800xt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
proller schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:35:
Pfff, ik zit nu in hevige twijffel om een Asus AX850 XTPE te gaan kopen, aangezien die nu maar 349 euro is. Of is dat te veel? De pricewatch zegt: Alternate Computerversand Nederland € 369,-
Ik neem aan dat je het dan over de AGP versie hebt? Misschien is het dan verstandiger om bij de Duitse Alternate een Asus X850XT te halen voor €289? Deze zijn vaak gemakkelijk naar XT PE snelheden over te klokken. En ik kan me voorstellen dat in dit geval importeren vanuit Duitsland geen €60 kost. Dus misschien dat dit goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Hmmm dat is een goed plan. Alhoewel, Duitsland is best een eind hier vandaan. Afhalen wordt dus al niets. Dus via de site laten verzenden, en dan vraag ik me weer af of het onder rembours kan enzo...

Misschien is die 349 nog niet eens zo'n slecht idee. Al scheelt het natuurlijk wel een berg. De AX850XT heeft ook 1.6ns geheugen, wat dus lekker is (1250). De verkrijgbaarheid is wat minder. Ach, misschien gewoon die 60 eutjes erbij leggen, hoef ik niet te clocken, en heb ik het snel in huis (volgende week heb ik nog vakantie dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@proller:
t ligt er een beetje aan hoe snel je de kaart "nodig" hebt en hoe lang je ermee wilt doen.
Stel dat t waar is dat over 2 maanden ATI idd de hele R520 lijn introduceert, dan koop je alsdan voor ongeveer dat geld een betere kaart. Of wellicht een 7800GT of tweedehands een 7800GTX ofzo. (Tenzij je perse ATI wil natuurlijk). Tevens heb je dan nog even om bij te sparen.

Verder zou ik me niet zo'n zorgen maken want de prijzen zullen zeker niet hoger worden en je hebt ook nog altijd de Tweakers V&A waar ook goede deals te behalen zijn.

Zelf zou ik niet zo snel voor 350 een kaart van de vorige generatie kopen als ik nog even kon wachten.

Wat wel een issue kan zijn is of je een AGP of PCI-e kaart zoekt. De AGP kaarten sterven toch een beetje uit. 1 van de 2 kemphanen brengt dacht ik hun nextgenserie (R520/7800) niet eens meer uit in AGP.

Echter, als je nu koopt heb je nu al plezier. Dat is een motto dat mij meestal erg aanspreekt. ;) :)

ander berichtje:

ATI Crossfire to come in September

Siggraph 2005 ATI confirms (min of meer officieel ;) )

http://www.theinquirer.net/?article=25168

[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 05-08-2005 10:36 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Help!!!! schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:08:
ander berichtje:

ATI Crossfire to come in September

Siggraph 2005 ATI confirms (min of meer officieel ;) )

http://www.theinquirer.net/?article=25168
lange leve The Source, dat wisten we hier al lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 29-04 21:51
Maakt het eigelijk uit of je het mem en de core synchroon moet laten lopen zoals een amd & geheugen op een nforce2 bord sneller loopt als het 166/166 is ipv 200/166 of 166/200 ?

Of boeit dat bij een videokaart niet..

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

oeLangOetan schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:16:
[...]

lange leve The Source, dat wisten we hier al lang :)
offtopic:
Ach Oelang, als je ns wist. Elke avond bid ik op mijn blote knietjes dat ik, eens, net zo geïnformeerd zal zijn als jij. Zucht. Helaas zal dat wel altijd ijdele hoop blijven....

.... dit is gewoon een andere bron. Hoe meer sites uhv verschillende bronnen iets melden des te groter de kans dat de realiteit ook zo zal zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 05-08-2005 19:22 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Je moet echter wel opletten bij bepaalde bronnen. Vaak komen ze van één en dezelfde bron. In dit geval gaat dat minder op natuurlijk aangezien L'Inq claimt dit rechtstreeks van ATi te hebben.

Ander nieuws... een aantal kaarten zijn door de PCIe keuring van PCI-SIG heen gekomen:

RV515XT
RV530XT
R520
R520GL
M52GL
M54GL
M56
M58
http://www.pcisig.com/dev...am/integrators_list/pcie/

Wat een boel Mobile Radeons. :o

[ Voor 42% gewijzigd door CJ op 05-08-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Althalus schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:01:
[...]

Ga jij maar eens lekker verder googlen :P
Wat Oelangoetan waarschijnlijk bedoelt is het verschil tussen sm2.0 en sm3.0 in Splinter Cell.
De huidige opties zijn SM1.1 of SM3.0 in splintercell, en zoals je kan lezen in dit topic, is er dus nu een nieuwe modus bij gekomen; SM2.0. Waarschijnlijk zijn SM2.0 en SM3.0 even mooi.
Was dat de bedoeling...

Kan iemand screenshots maken van SC: CT op dezelfde plekken in het spel met PS2.0 en PS3.0? Natuurlijk wel even patch 1.04 installeren he ;) : KLIK
Ik wil die verschillen wel eens zien. De verschillen tussen 1.1 en 3.0 waren duidelijk zichtbaar.

EDIT: misschien de verkeerde plek om te vragen, leest iemand van het NVidia kamp dit toevallig?

[ Voor 15% gewijzigd door Jorn1986 op 05-08-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
CJ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:26:
Je moet echter wel opletten bij bepaalde bronnen. Vaak komen ze van één en dezelfde bron. In dit geval gaat dat minder op natuurlijk aangezien L'Inq claimt dit rechtstreeks van ATi te hebben.

Ander nieuws... een aantal kaarten zijn door de PCIe keuring van PCI-SIG heen gekomen:

RV515XT
RV530XT
R520
R520GL
M52GL
M54GL
M56
M58
http://www.pcisig.com/dev...am/integrators_list/pcie/

Wat een boel Mobile Radeons. :o
toon volledige bericht
Staan die GL's voor de FireGL reeks van ATI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Yep. GL = FireGL reeks van ATi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
hm, raar, zouden de FGL reeksen effectief andere chips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
De vorige FGL reeksen waren toch gebaseerd op de X8xx chips ?

Gaan ze nu plots apparte chips gaan maken, nuja, heeft misschien zen voordelen.
Misschien crossfire chips voor FireGL :D

Nuja, ik hoop zo snel mogelijk crossfire bordjes te zien verschijnen op de sites van Asus en DFI.
Hopelijk zijn der enkele bij die zo uitgebreid zijn als de A8N-SLI reeks. Zou leuk zijn moesten de ATI based bordjes ook 8 SATA kanalen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Laatst online: 20-04 18:01

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ellow,

Ik zit al een "tijdje" te wachten op de X900 kaarten die toch binnenkort uit zouden moeten komen, wachtgen vind ik niet zo erg als ik maar weet dat het wachten beloond wordt :)

Mijn vraag is: in de Start-Post staat info over het to-be-chipset R580, lauch: eind 2005, gaat ATI die datum nog halen? Er staat namelijk heel wat voordeel van die chip boven die van de R520 opgeschreven, dus als ik nog ff een paar maandjes moet wachten op een nieuwe kaart, met nog veel betere prestaties, dan denk ik wel dat ik dat wil doen :)

Kan iemand mij hier wijzer mee maken?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Help!!!! schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:08:
@proller:
t ligt er een beetje aan hoe snel je de kaart "nodig" hebt en hoe lang je ermee wilt doen.
Nodig, tja, ik heb nu een A9800P 128mb. Het beestje vind ik al een tijdje aan vervanging toe. Dus een nieuwe kaart lijkt me wel weer fijn :)
Stel dat t waar is dat over 2 maanden ATI idd de hele R520 lijn introduceert, dan koop je alsdan voor ongeveer dat geld een betere kaart. Of wellicht een 7800GT of tweedehands een 7800GTX ofzo. (Tenzij je perse ATI wil natuurlijk). Tevens heb je dan nog even om bij te sparen.
True, maar, tegen die tijd komt er weer een nieuwe generatie, en ja, je raad het al, dan kan ik wéér wachten.

[quote]Verder zou ik me niet zo'n zorgen maken want de prijzen zullen zeker niet hoger worden en je hebt ook nog altijd de Tweakers V&A waar ook goede deals te behalen zijn.

Das waar :) Maar ik koop liever nieuw dan gebruikt. Weet ik iig dat er niet mee geclocked is (wat de levensduur kan beinvloeden, als het beeste eens te ver is opgefokt. Ik wil het risico niet nemen, alhoewel een nieuwe kaart ook stuk kan gaan.
Zelf zou ik niet zo snel voor 350 een kaart van de vorige generatie kopen als ik nog even kon wachten.
Wachten op wat?
Wat wel een issue kan zijn is of je een AGP of PCI-e kaart zoekt. De AGP kaarten sterven toch een beetje uit. 1 van de 2 kemphanen brengt dacht ik hun nextgenserie (R520/7800) niet eens meer uit in AGP.
En dat is het probleem, ik heb AGP nodig. Nu is AGP best schaars, en ook best goedkoop. Dus best lekker om te doen. Tegen de tijd dat er geen AGP meer is te krijgen is mijn hele systeem aan vervanging toe. Ik wil met dit systeem nog wel minimaal 2 jaar vooruit kunnen.
Echter, als je nu koopt heb je nu al plezier. Dat is een motto dat mij meestal erg aanspreekt. ;) :)
Mij dus ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
screamteam schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:03:
Ellow,

Ik zit al een "tijdje" te wachten op de X900 kaarten die toch binnenkort uit zouden moeten komen, wachtgen vind ik niet zo erg als ik maar weet dat het wachten beloond wordt :)

Mijn vraag is: in de Start-Post staat info over het to-be-chipset R580, lauch: eind 2005, gaat ATI die datum nog halen? Er staat namelijk heel wat voordeel van die chip boven die van de R520 opgeschreven, dus als ik nog ff een paar maandjes moet wachten op een nieuwe kaart, met nog veel betere prestaties, dan denk ik wel dat ik dat wil doen :)

Kan iemand mij hier wijzer mee maken?
R580 ligt nog altijd op schema. R520 was de chip die vertraagd is. En voor R580 was een launch aan het einde van het jaar gepland. Maar goed, roadmaps veranderen constant dus je kan niets met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:54
R520 staat volgens ATI nog steeds voor september, mijn vraag "volume or allocated" bleef vakkundig onbeantwoord. Ik gok dat R520 tegelijkertijd met Crossfire in de markt wordt gezet, of met een weekje verschil... zal wel eens informeren als ik iemand van ATI online zie. Vergeet die R520 AGP versie maar.. iedereen in de industrie is high end AGP aan het dumpen, dat zie je ook wel aan de prijzen in de winkels. Daarnaast staat op de laatste ATI roadmap van August enkel de RV515 (met rialto / partner designs) als nieuwe AGP kaart.

De Crossfire master kaarten kun je denk ik binnen een paar weken verwachten, misschien vertraging want op dit moment raast er een typhoon over Taiwan. Eigenlijk zijn die master crossfire kaarten voor ons tweakers niet nodig want met wat modden is de X700 / X600 / X300 / etc, ook op met Crossfire te draaien, welliswaar niet alle modus omdat de Compositing chip ontbreekt. Ik vermoed dan ook dat ATI dit snel zal (moet) enablen op de goedkopere om de strijd met SLI (range van high end 7800GTX tot lowend 6600LE) aan te gaan. Naast de R520, X850XT en X800 crossfire editions zal er later ook nog een RV530 Crossfire edition met compositing chip komen, deze zal tov de 6800GT gepositioneerd worden.

Ik heb reeds enkele RD480 samples liggen (ouder A0 silicon) maar zitten imho nog kinderziektes in, maar de launch duurt nog even, dus meeste zal wel verholpen zijn tegen de tijd dat het in de winkels moet liggen. Crossfire op Intel zal uiteraard weer trager zijn tov Crossfire op AMD K8. Dit net zoals bij SLI en het heeft alles te maken met de Intel 800FSB bus tov de HyperTransport bus.

Toekomstige chipsets van o.a. nVidia (C51D/G) en ATI (RD580) zullen echt 2 * PCI-E x16 supporten echter zal dat imho nagenoeg niet merkbaar zijn met de huidige kaarten en games. Grootste veschil tussen aanpak ATI en nVidia is dat de RD580 een voordeel heeft tov de C51D/G want nVidia haalt elke PCI-E x16 uit een andere chip (south/north bridge met een 8x8 HT / 2GB/s bus als interconncect waardoor de 2de PCI-E x16 uit de southbridge effectief op PCI-E x8 kan lopen). ATI beide PCI-E x16 uit de zelfde chip (north bridge) gaat halen, dus weer een bottleneck minder. Dit omdat de norhbridge altijd met 16x16 HT / 4GB/s met de CPU lult. Uiteraard is ook peer to peer graphics (van de ene PCI-E x16 naar de tweede PCI-E x16) van de RD580 sneller tov de interconnect van de C51D/G, deze verloopt namelijk altijd via de chipset interconnect van 8x8 HT / 2GB/s

Plaatje: bottelneck voor 2* PCI-E x16 is de HyperTransport 800/1000MHz tussen de C51D en de CK804 SLI. ATI haalt biede uit de northbridge.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1120808679.png

Ach ja... enkel een tweaker zal het merken.
CJ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:55:
van het jaar gepland. Maar goed, roadmaps veranderen constant dus je kan niets met zekerheid zeggen.
Ik zeg altijd, roadmaps zijn gemaakt om te veranderen :)

[ Voor 11% gewijzigd door The Source op 05-08-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Het enige spijtige aan crossfire kaarten vindt ik dat europa op dit vlak wat gediscrimineert wordt.
In amerika en canada krijg je steeds specials zoals nu met de master cards, krijg je tot 100 dollar korting (afhankelijk van het model) als je ze bij ATI zelf koopt. Aanbieding is echter enkel geldig in amerika en canada.

Wij betalen weer eens de volle pot voor de master cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Als die R580 echt aan het einde van het jaar uitkomt ga ik denk ik daar op wachten. want dat is maar 3 maandjes verder tov de 6 maanden tot een jaar die tussen de R600 zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Dan wacht ik ook op de R580. Voordeel dat je dan hebt is dat de crossfire mobo's ook wat meer uitgewerkt zijn want ben wel wat bang voor de eerste bordjes. Rev 1 borden zitten steeds vol met kinderziektes en zijn niet zo goed geëcipeerd.

Enkele maandjes kunnen wel enkele revisies met zich meebrengen en misschien zelfs nieuwere chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Leuke info. Ik zie het overigens wel zitten met die ATI chipsets. 't wordt sowieso tijd dat er weer wat meer concurrentie/keuzemogelijkheden komen op AMD chipset gebied. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Help!!!! op 05-08-2005 23:18 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116134

Ik zie dat deze X850Pro 16 pipelines heeft en niet 12 zoals andere X850Pro kaarten. Komt hij hierdoor qua prestaties bijna in de buurt van X850XT, of zie ik dat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Lijkt mij eerder een typo... Alle X850Pro's hebben 12 pipelines voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116134

CJ schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 03:01:
Lijkt mij eerder een typo... Alle X850Pro's hebben 12 pipelines voor zover ik weet.
Zou kunnen, maar ook in het pdf'je met specs staat dat er "up to sixteen parallel pixel pipelines" zijn. Zie http://www.peakhardware.c...ro/radeonx850pro_spec.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ze hebben er idd 16 maar 4 staan er uit. ( 1 quad )

Maar iets anders. Ik zag een leuke X800 Pro PCI E kaart. van club 3d. Dus ik denk als deze nu vivo is mod ik em. Ik ga naar de web site van club3d naar de X800 Pro en ja hoor vivo. Open de pagina zie ik daar ineens een crossfire logo staan :| ik zo van humm zouden dezen dus crossfire ready zijn of zo ? Maar dan moet je em linken met een X800 XL en die hebben 16 pipes. Dus dan gebruik je een deel van je peformance niet.

Maar het zit er dus blijkbaar wel aan te komen. Hebben jullie iets gehoord over modbare PCI E Pro Vivo kaarten ? zo ver ik weet was dit namelijk alleen AGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 11:41

Aight!

'A toy robot...'

Als je hem kan flashen heb je een X800XT.
En samen met een X800XL dolle pret dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afhankelijk van de prijs kun je misschien beter een x800xt nemen. Heb je gegarandeerd 16 pipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ATI heeft het blijkbaar druk met respinnen:
I GUESS THAT we now partially know the reason for the ATI Crossfire delay. We know that the software part is not an easy thing to do but it turns out that ATI will have one more chipset revision before it launches this product.

Motherboard vendors will have a hard choice - whether they will go with designs already finished around the old revision of the chipset, or delay, redesign the boards and go for a new one.

We know that this revision works just fine, but I guess that ATI has a reason to have a new chip out. New revision is supposed to make some things better otherwise ATI would not go for it.

The boards should be ready for September, and ATI pushed it back by a month, missing the back to school rush that's happening in the background right now. ATI is still very quiet about its master/slave cards as it totally controls the market. Nvidia SLI is still selling like hot cakes and still enjoying the comfort of having the only product of this type on the market. It won't last for ever but it sure is good for them.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 86475 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:25:
Afhankelijk van de prijs kun je misschien beter een x800xt nemen. Heb je gegarandeerd 16 pipes.
Idd Ik kreeg net van de eigenaar te horen dat deze X800 Pro geen power connector of gele connector voor de vivo heeft :| hoe kan dit nu weer ? Alleen XL kaarten hadden die connector niet :\

Dus zal wel niet te modden zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

nieuws: Close encounter met ATi's Radeon X800 GT

Voor mij 2 van die in AGP-smaak AUB :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
2 ?? wil je ze in een crossfire setup zetten of zo ? :D of voor in 2 pc's ?

Ik denk dat ik maar ga wachten want ik krijg maar geen goede koopjes. Gewoon hopen dat alle PCI E kaarten in prijs gaan dalen net als die x800 xt bij alternate. DAn zullen er op V&A ook leukere deals te sluiten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ze lopen wel enorm achter met de Tweakers Frontpage. ;)

De test stond al een week geleden vermeld in dit topic en wel hier: [rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Oei, daar heb ik overheen gekeken dan :)

Ja idd voor 2 PC's, ik ga regelmatig op LAN maar ik sleur niet zo graag met mijn fully stocked stacker. Binnenkort alles van mijn vader zijn PC omgooien in een compacter kastje en dan neem ik die mee :) Dan geef ik liever 2x 150€ uit voor grafische pracht thuis en op LAN dan 1x 300€ voor mega grafische pracht thuis en op LAN maar veeeeel sleepwerk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phuncz schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:32:
Oei, daar heb ik overheen gekeken dan :)

Ja idd voor 2 PC's, ik ga regelmatig op LAN maar ik sleur niet zo graag met mijn fully stocked stacker. Binnenkort alles van mijn vader zijn PC omgooien in een compacter kastje en dan neem ik die mee :) Dan geef ik liever 2x 150€ uit voor grafische pracht thuis en op LAN dan 1x 300€ voor mega grafische pracht thuis en op LAN maar veeeeel sleepwerk :D
Ik dus liever 1x500 dan 2x 150 :) OF 1x300 :). Voor de lans heb ik me laptop met mobility 9700 128 mb. Tot nu toe nog zat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Astennu schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:10:
[...]

2 ?? wil je ze in een crossfire setup zetten of zo ? :D of voor in 2 pc's ?
agp en crossfire gaat niet lukken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Bever! schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:56:
[...]

agp en crossfire gaat niet lukken he ;)
Met een hamer lukt alles. Of er beeld uit gaat komen is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Als strax Crossfire uit komt, welk bord is dat het beste/intressantste om aan te schaffen? Moeten we wachten op CrossFire-Compatible bordjes of zijn er die nu al?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
screamteam schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:10:
Als strax Crossfire uit komt, welk bord is dat het beste/intressantste om aan te schaffen? Moeten we wachten op CrossFire-Compatible bordjes of zijn er die nu al?
Ik denk de DFI en de Sapphire die hebben de beste oc specs :P

En over die crossfire en AGP niet echt over na ged8t nee :D had ik kunnen weten. Maar ik denk al niet eens maar aan AGP vandaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Idd, DFI en Sapphire zullen het meest oc gericht zijn denk ik maar denk dat DFI dan de meest gekozen zal worden vanwege zijn reputatie en beschikbaarheid. DFI wordt door enorm veel winkels verkocht daar waar sapphire niet echt te vinden is in europa.

Qua functies denk ik dat Asus de beste keuze gaat worden aangezien zij nogal veel extra's op een moederbord proppen, vergelijk maar eens tss de DFI SLI borden en de Asus A8N SLI Deluxe/Premium borden.
Qua 2e fabriekant die moederborden met veel functies levert heb je gigabyte ook al is dit niet echt mijn favoriet :)

En qua budget heb je nog steeds ECS. Hopelijk zijn ze wel wat degelijk.

Denk dat MSI meer tss asus en DFI inzit. Heb niet echt veel ervaring met MSI aangezien die in het verleden tegengevallen hebben bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Sapphire zou ik niet uitwissen uit je keuze lijstje hoor. Sapphire heeft namelijk nauw samengewerkt met ATi, die op hun beurt weer medewerkers zoals Grayskull op bv het Xtreme Systems-forum heeft rondlopen, die specifiek luisteren naar de wensen van de hardcore overclockers. En daar is het PURE moederbordje uit voort gekomen wat zo goed bij Anandtech uit de bus kwam.
The Sapphire PURE Innovation reached the highest overclock at stock multiplier ever achieved with our standard 4000+ processor. We also easily reached a 302 frequency at lower multipliers at a 1T command Rate. The bottom line is that this production Sapphire board will turn the head of enthusiasts. The appearance is stand-out (a white motherboard) and the performance will not need to make apologies to any Athlon 64 board on the market.
En ATi is de laatste tijd steeds meer bezig om mensen van het Europese nVidia PR team in te lijven, waardoor dus het vermoeden bestaat dat men hier ook meer voet aan de grond wil krijgen. Dat kan dus alleen maar positief werken op de verkrijgbaarheid van Sapphire moederborden. Aangezien Sapphire videokaarten zo'n beetje overal te krijgen zijn, zal dat ook niet zo'n probleem worden met de moederborden lijkt me.

Edit: Tech Power Up! heeft ook een review van de nieuwe Sapphire PURE Innovation PI-A9RX480 online gezet: http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/Gruper/1
The motherboard is very fast, even when not overclocked. There are a load of options available in the BIOS to tweak every little setting of the system. For new users these options can be set to 'auto' to let the board handle them automatically. The range of available options is exemplary, so is the manual which explains almost all of them.

[ Voor 18% gewijzigd door CJ op 06-08-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nja ik heb nu me pc goed werken dus ik wil liever nog niet van mobo wisselen. Dus ik hoop dat er ook een oplossing komt voor crossfire op een nforce 4. Maar ik denk dat vele het zullen proberen zodra crossfire uit is :) Nu gewoon nog anderhalve maand w8ten op de R520 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109887

Astennu schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 22:08:
Nja ik heb nu me pc goed werken dus ik wil liever nog niet van mobo wisselen. Dus ik hoop dat er ook een oplossing komt voor crossfire op een nforce 4. Maar ik denk dat vele het zullen proberen zodra crossfire uit is :) Nu gewoon nog anderhalve maand w8ten op de R520 :P
Waarom moeten we altijd zo lang w8 :( Was zelfs al van plan om een 7800GTX te halen , Maar blijf toch een Trouwe ATi Fan . Nu alleen hopen dat de R520 Gehakt gaat maken met een 7800GTX , Dan heb ik tenminste niet voor niets zo lang gewacht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
CJ schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:34:
Sapphire zou ik niet uitwissen uit je keuze lijstje hoor. Sapphire heeft namelijk nauw samengewerkt met ATi, die op hun beurt weer medewerkers zoals Grayskull op bv het Xtreme Systems-forum heeft rondlopen, die specifiek luisteren naar de wensen van de hardcore overclockers. En daar is het PURE moederbordje uit voort gekomen wat zo goed bij Anandtech uit de bus kwam.

[...]

En ATi is de laatste tijd steeds meer bezig om mensen van het Europese nVidia PR team in te lijven, waardoor dus het vermoeden bestaat dat men hier ook meer voet aan de grond wil krijgen. Dat kan dus alleen maar positief werken op de verkrijgbaarheid van Sapphire moederborden. Aangezien Sapphire videokaarten zo'n beetje overal te krijgen zijn, zal dat ook niet zo'n probleem worden met de moederborden lijkt me.

Edit: Tech Power Up! heeft ook een review van de nieuwe Sapphire PURE Innovation PI-A9RX480 online gezet: http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/Gruper/1

[...]
toon volledige bericht
Ik sluit Sapphire zeker niet uit. 't is gewoon zo dat in de benelux DFI wordt aanzien als de ultime overclocker dus de meeste mensen zullen bij het begin eerder gaan opteren voor DFI dan voor sapphire, buiten zij die weten wat sapphire in zijn mars heeft.

Als er een Crossfire bord van Sapphire verschijnt met 8 SATA kanalen zoals bij de A8N SLI Deluxe mobo's van asus, zal ik zeker voor Sapphire gaan. Indien niet zal de keuze toch bij Asus blijven omdat ik geen moederbord wil om te ocen maar voor functies.

Als ik kijk naar de A8N SLI Premium dan staan die 10x USB 2.0 en 8x SATA me zeker en vast aan. Dat zijn dan ook specificaties waar ik naar zal gaan uitkijken bij ATI based borden.

Voor mij moet het niet top overclocked zijn, gewoon krachtig, degelijk gekoeld, veel opslag en veel aansluitingsmogelijkheden. Dus ik lever graag enkele seconden in voor functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nou ik vind die asus planken maar niets. Juist omdat ik veel oc. De laatste die ik had was de A7N8X Deluxe. En daar na nooit meer een asus willen hebben. Wel Epox, Abit en nu ook DFI en MSI.

Vooral de Abit planken vind ik goed. Ze zijn wel wat duurder maar zo betrouwbaar als wat. Maar daar zullen andere wel weer anders over denken. Maar als ik moet wisselen zou ik ook zekers naar dat Sapphire bordje kijken. voorlopig heb ik nog genoeg aan 6x SATA heb toch maar 2 hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 11:41

Aight!

'A toy robot...'

PeGys schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 01:39:
[...]

Ik sluit Sapphire zeker niet uit. 't is gewoon zo dat in de benelux DFI wordt aanzien als de ultime overclocker dus de meeste mensen zullen bij het begin eerder gaan opteren voor DFI dan voor sapphire, buiten zij die weten wat sapphire in zijn mars heeft.

Als er een Crossfire bord van Sapphire verschijnt met 8 SATA kanalen zoals bij de A8N SLI Deluxe mobo's van asus, zal ik zeker voor Sapphire gaan. Indien niet zal de keuze toch bij Asus blijven omdat ik geen moederbord wil om te ocen maar voor functies.

Als ik kijk naar de A8N SLI Premium dan staan die 10x USB 2.0 en 8x SATA me zeker en vast aan. Dat zijn dan ook specificaties waar ik naar zal gaan uitkijken bij ATI based borden.

Voor mij moet het niet top overclocked zijn, gewoon krachtig, degelijk gekoeld, veel opslag en veel aansluitingsmogelijkheden. Dus ik lever graag enkele seconden in voor functies.
De DFI Laparty SLI-DR had ook 10 usb poorten en 8 Sata dat is normaal, MSI K8N Neo4 Platinum ook.
10 USB poorten is normaal. 8x Sata zie je ook vaker.

Ati heeft wel geen smaak voor promotitie meiden:
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/eventpics/May05/Computex/Day02/babes/IMG_0152.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Aight! op 08-08-2005 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Akelig stil hier, wachten we op iets?.. :P

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Op de launch van de X900 series misschien? :D

offtopic:
Zijn er ook problemen bekend met de Epox NF4 bordjes mbt maxtor schijven oid?
En zijn deze kwalitatief beter dan Asus of zit er gewoon meer overclockpotentieël in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Nee, op de launch van de X800GT AGP :D. Die zou namelijk vandaag zijn, dacht ik te hebben gelezen. Maar ach... we hebben nog negen uurtjes te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
anton121 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:07:
Nee, op de launch van de X800GT AGP :D. Die zou namelijk vandaag zijn, dacht ik te hebben gelezen. Maar ach... we hebben nog negen uurtjes te gaan.
Ben er ook op aan't wachten eerlijk gezegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Op die kaart wacht ik ook :) Laat maar komen die cheape performance van ATI !
Zijn er eigenlijk al OC resultaten van de PCI-E versies ? Guru3D geraakte er maar een paar procenten mee vooruit, nogthans had hij een R480 core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

screamteam schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:48:
Op de launch van de X900 series misschien? :D

offtopic:
Zijn er ook problemen bekend met de Epox NF4 bordjes mbt maxtor schijven oid?
En zijn deze kwalitatief beter dan Asus of zit er gewoon meer overclockpotentieël in?
Ik denk niet dat we zolang stil kunnnen blijven :D De R520 is als Duke4ever, je hoopt zo dat ie komt...maar het blijft maar iets van de verre toekomst...

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 08-08-2005 16:52 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

De R520 heeft met succes de PCI-sig validatie doorlopen, wat betekent dat de kaart nu klaar is voor productie. :) :P

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20050807051447.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
mss heb ik iets over het hoofd gezien maar WOOHOOO!!! _/-\o_ ATi is Ready!!! net 1 minuut te laat.. :(

[ Voor 10% gewijzigd door jimbojansen op 08-08-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107308

Ik had een vraag aangaande de ATi X800XT die alternate aanbied en ik dacht dat jullie als ATi kenners deze wel konden oplossen. Volgens de gegevens van Alternate is deze kaart dus niet te onderscheiden van de gemiddelde X800XL die ik zoal rond zie zweven.

Volgens ATi zelf is het verschil tussen een XT en XL trouwens 100Mhz op de engine clock in het voordeel van de XT. (Nou ja, en 10Mhz op het geheugen maar das niet noemenswaardig zou ik zeggen).

Als ik nu deze XT neem, aannemende de juiste gegevens en deze tegen een XL met 1.6 ns geheugen zet, welke zal dan sneller zijn?

Edit(Naar aanleiding antwoord CJ):Alternate geeft geen verschil aan voor de snelheid tussen de XL en XT op het gebied van core en RAMDAC. Daarom mijn vraag. Bovendien wat is de invloed van 2.0 ns geheugen t.o.v. 1.6 ns geheugen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 107308 op 08-08-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
1 minuut te laat? Jongens jullie zijn weer een aantal dagen te laat. ;) Dat krijg je als je mijn nieuwsflashes niet bij houdt. :+

[rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml]

@ Seekless, de XT zal sneller zijn. Zoals je zelf al aangeeft heeft-ie een 100 Mhz snellere core. 500 Mhz vs 400 Mhz. De core van de XL is doorgaans niet zo hoog over te klokken. En wat betreft het geheugen zullen beide kaarten niet voor elkaar onderdoen.

Nog meer nieuws. HIS brengt een X800GT uit op 500 Mhz core en 500 Mhz mem aldus The Inq: http://www.theinq.net/?article=25213 Alle R423, R430 en R480 cores worden nu echt de markt op gepompt om er maar vanaf te komen. Als er nog een overschot R420 cores was geweest, dan was een AGP versie zeer gemakkelijk te maken. Maar ik denk dat de kans klein is dat daar nog veel van over zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door CJ op 08-08-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
jah maar dat was nog niet officieel.. nu wel.. _/-\o_ tog?! :P
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.