[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste
Acties:
  • 192.203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zoekmachines die zich alleen op de META richten van een website.

Dus niet inhoud, zoals de grotere doen zoals Google, yahoo en Live!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

kun je ook Google Analytics funnels over meerdere domeinen doen?
dus bijvoorbeeld:
[]=1 domein

[ site aanmelden nieuwsbrief > verzend > check uw mailbox] > [emailbox] > [bedanktpagina (weer ander domein!)]

3 domeinen dus! Waarbij 1e domein en laatste domein (van de emailpartner) te beheersen zijn.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Hier moet jij zijn: Google Analytics tips & tricks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

thx en excuses!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik kan geen adwords tips & tricks vinden, dus stel ik het hier maar.

Kan je niet per zoekwoord het budget instellen? Ik zie alleen maar de mogelijkheid om voor alle woorden tegelijk in te stellen.
Ik gebruik de standaard versie.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

NightBird

DPC-Crew Coding
Nogmaals, dit topic voor "SEO tips&trucs", dus niet voor adwords etc.

offtopic:
Ja, dat is geen enkel probleem, je gaat gewoon naar je keywords (per adgroup) en je kiest voor 'edit keywrd settings'.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 19:56
Keywords in de text, headers, titles en link text zijn erg belangrijk voor google.
De Meta-keywords doen vrijwel niks voor je posities. Wel kan het je een plek 500 opleveren bij een obscure keyword die je verder niet gebruikt. Maar daar heb je ook weinig aan natuurlijk.
Verwacht niet dat je door die toe te voegen dat je belangrijkste zoektermen ook maar 1 positie omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 10:34
Nog even over dat Flash optimaliseren voor SEO:

Er is tegenwoordig een stuk javascript te downloaden dat SWFObject heet. Dit heeft als eerste voordeel dat de rand om je .swf weg is wanneer je een flash object in een html pagina plaatst (volgens mij alleen in IE het geval), maar een persoon zonder javascript enabled kan je Flash niet meer zien. Qua usability is dat geen probleem, aangezien mensen die javascript uit hebben staan vaak ook geen Flash accepteren, waardoor je dus geen bezoekers wegjaagt.

Google begrijpt echter ook geen javascript, waardoor die dus in eerste instantie een lege pagina ziet. Gelukkig zijn er mogelijkheden om bezoekers zonder Javascript (waaronder dus google) wel content voor te schotelen, ookal maak je daar dan geen design voor. Daar plaats je dan dus gewoon dezelfde content als in je .swf en klaar is kees. Google indexeert je pagina net als elke andere pagina, terwijl je toch Flash kan blijven gebruiken.

Het stukje javascript waar ik het over heb heet swfobject en is hier te downloaden

PS: ik hoop dat ik hier niet iets heb verteld wat al verschillende keren in dit topic is vermeld, als dat zo is bied ik alvast mijn excuses aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Enkele dagen geleden op Google Webmaster Central Blog over Flash indexing: Flash indexing with external resource loading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ath92 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:53:
Nog even over dat Flash optimaliseren voor SEO:

Er is tegenwoordig een stuk javascript te downloaden dat SWFObject heet. Dit heeft als eerste voordeel dat de rand om je .swf weg is wanneer je een flash object in een html pagina plaatst (volgens mij alleen in IE het geval), maar een persoon zonder javascript enabled kan je Flash niet meer zien. Qua usability is dat geen probleem, aangezien mensen die javascript uit hebben staan vaak ook geen Flash accepteren, waardoor je dus geen bezoekers wegjaagt.

Google begrijpt echter ook geen javascript, waardoor die dus in eerste instantie een lege pagina ziet. Gelukkig zijn er mogelijkheden om bezoekers zonder Javascript (waaronder dus google) wel content voor te schotelen, ookal maak je daar dan geen design voor. Daar plaats je dan dus gewoon dezelfde content als in je .swf en klaar is kees. Google indexeert je pagina net als elke andere pagina, terwijl je toch Flash kan blijven gebruiken.

Het stukje javascript waar ik het over heb heet swfobject en is hier te downloaden

PS: ik hoop dat ik hier niet iets heb verteld wat al verschillende keren in dit topic is vermeld, als dat zo is bied ik alvast mijn excuses aan ;)
Thx. Usefull :)

Ik zat er al een tijdje tegenaan te hikken omdat een site in volledig flash was gebouwd. Je hebt dan niets meer over dan de URL, title, description en een minder nuttige keywords gedeelte. Nu zou ik dat opzich kunnen aanpassen waardoor de content in de flash dubbel staat met wat op de website is maar alleen diegene die javascript uit heeft staan (Google & wellicht de bezoeker) de text ziet. De gebruiker die wel JS & Flash heeft aanstaan krijgt gewoon de site voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand enig idee of en hoe je nog een pagina voor google news kunt laten aanmelden. Dus we hebben nu /nieuws erin staan maar wil ook /review erin hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
DaannO schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:12:
Iemand enig idee of en hoe je nog een pagina voor google news kunt laten aanmelden. Dus we hebben nu /nieuws erin staan maar wil ook /review erin hebben :)
Google News: Uw inhoud indienen. Het duurt wel lang voor ze je opnemen en je hoort er niets van.

Ik heb een site in 3 talen die ik elk in een map zitten /nl, /en, /fr. In Google sitemaps kun je Geographic target instellen. Is het verstandig om de /nl map in te stellen op Nederland en /fr op Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Google sitemaps? Je bedoelt Google Webmastertools? Dat is inderdaad wel handig om te doen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topic merged met dit grote topic

Website maken met één domein is geen probleem. Even aanmelden bij zoekmachines en je website wordt dan zichtbaar. Veel zoekmachines accepteren het zonder problemen.

Maar het kan gebeuren dat je beschikking hebt over stuk of 5-10 domeinen (dat klinkt beetje raar met zoveel domeinen, maar sommigen doen dat om zoveel mogelijk mensen te "vangen" voor hun site) en je wilt allemaal koppelen aan 1 website.
Technisch kan het, dan verwijs je het gewoon naar de ene hostplek. Het werkt gewoon.
Maar hoe reageren de zoekmachines daarop? Bestaat er niet een regel dat het website met meerdere domeinen in de ban zet? Veel warez sites maken ook gebruik van veel domeinen (zoals "tikfout-domeinen") om mensen te misleiden en om te leiden, of steeds met andere land extensie.

De website heeft geen kwaad woord in huis, maar hoe ga je daarmee om? Hoe zorg je zelf ervoor dat zoekmachines je domeinen wel accepteren en niet in de ban zet?

Ik heb vroeger eens pogingen mee gedaan, maar Google lijkt de extra domeinen te negeren. En nu wil ik weer kijken of er mogelijkheden voor zijn. Maar ik heb geen ervaring met 10 domeinen op 1 site. (alle domeinen hebben wel min of meer te maken met inhoud website, dus het zijn allemaal correcte namen)

Wat zou jij doen met 10 domeinen? Bedenk ook dat er veel concurrentie is, want de website doet met de caravan verhuur en daar zijn er heel veel websites van!

[ Voor 1% gewijzigd door BtM909 op 13-07-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In [SEO] Tips & Trucs kun je behoorlijk wat informatie hier over vinden!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:57
Disclaimer: dit is slechts speculatie aan de hand van mijn ervaringen met Google.

Allereerst, er zijn enorm veel factoren die je ranking bepalen - en een daarvan is hoe goed je domeinnaam overeenkomt met de zoekterm van de gebruiker. Maar, en dit is belangrijk, wat evengoed meetelt is (naast alle content factoren aangezien die voor alle domeinen hetzelfde zijn) de kwaliteit en kwantiteit van sites die naar die domeinnaam linken.

Heb je dan een domeinnaam die precies overeenkomt met een gegeven zoekterm scoor je hier hoog op - echter, zonder externe links blijft je totale score vrij laag. Resultaat: je staat nog steeds niet erg hoog in de rankings.

Stel nu dat je probeert de externe links over je domeinen te spreiden - ga uit van 50 naar A.com en 50 naar B.com. Een gebruiker zoekt, en nu vindt google ook concurent C.com met 100 inlinks maar een slechtere domeinnaam. Afhankelijk van welke zoekmachine en de preciese werking zal concurent C.com dan bovenaan staan, aangezien jij op je 'goede' domeinnaam maar de helft van zijn inlinks hebt.

Aangezien je dat niet wilt zul je wel moeten proberen om zoveel mogelijk inlinks naar je primaire domeinnaam te krijgen (tenzij je een veel betere ranking dan je concurent hebt, maar in dat geval zat je hier waarschijnlijk niet) en worden je secondaire domeinen genegeerd - handig voor bezoekers die een typo maken of de enkeling die op een obscuur domein zoekt, maar veel verschil zal het niet maken.

Is het dan handig om die andere domeinnamen ook te gebruiken? Ja en nee: het kan geen kwaad, een .nl registratie heb je al voor een paar euro per jaar - als je er al 1 effectieve klant mee binnenhaalt kan dat al uit. Zal het je veel helpen qua SEO? Nee, nauwelijks, als ze al niet genegeerd worden staan je secondare domeinnamen waarschijnlijk toch te laag tenzij gebruikers er echt direct op zoeken.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier heel wat comments gelezen en het viel me op dat ik niets over de gratis seo4firefox add-on tegenkwam. Daarom wil ik het bij dezen graag aanbevelen als een handig seo tooltje waarmee je snel veel handige informatie kan verzamelen om je seo strengths and weaknesses in kaart te brengen t.o.v. je concurrentie.
Sinds kort is het noodzakelijk een (gratis) account op seobook.com te openen voordat je seo4firefox kan downloaden. Je krijgt dan wel weer direct duidelijke instructies om o.a. de ook zeer handige SeoBook Toolbar te installeren alsook een gratis seo cursus voor beginners.

<knip> *spam* </knip>

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 13-07-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@Seo_Stan: Hoewel je hele bericht imho nogal spammerig overkomt zal ik de seo4firefox opmerking laten staan omdat het (misschien) wel een handige toevoeging kan zijn. Echter, de opmerking over het bijwerken van je filmpje op je site is niet echt een nuttige toevoeging of relevant in dit topic en valt onder spam; te meer omdat je link niet naar het filmpje verwees maar naar een pagina met 'verkooppraat'. Ook gezien het je eerste bericht is en je nickname toch een beetje duidt op het willen aanprijzen van je SEO diensten ben ik dus even wat terughoudend en krijg je het voordeel van de twijfel. Maar zorg dus even dat je ons beleid m.b.t. spam en werving etc. dus even goed doorneemt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 13-07-2009 15:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Wil je ranken in Google, dan zal iedere domeinnaam op zich daar zijn best voor moeten doen, door middel van goede & keywordrijke content en goede / veel links.

Als je in het verleden je domeinnamen gebruikt hebt, dan kan het zijn dat deze waarde hebben opgebouwd. Je kunt deze dan 'doorsluizen' naar het hoofddomein, zodat de waarde niet verloren gaat. Op die manier dragen je domeinen bij aan een goede ranking van het hoofddomein.

Als het allemaal nieuwe namen zijn, hebben ze waarschijnlijk ranking-technisch gezien weinig meerwaarde en gebruik je ze vooral om verdwaalde bezoekers op te vangen. Vanzelfsprekend zie je die dan ook niet terug in Google.

Er zijn twee manieren waarop je je extra domeinen naar je hoofdsite kunt laten verwijzen:
1. Achter ieder domein de betreffende website tonen --> geen goede optie, want dan ziet Google meerdere versies van dezelfde content en kies hij er doorgaans maar ééntje uit om in de resultaten te tonen en negeert hij de anderen.
2. Met een 301 (permanente) server redirect ervoor zorgen dat als iemand de domeinnaam intoetst, hij automatisch naar het hoofddomein doorgestuurd wordt. Dit is voor Google de beste optie. Gebruik overigens geen 302 (tijdelijke) redirect, want dan wordt eventuele opgebouwde waarde (zie hierboven) niet doorgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 13-07-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal waar.
Het is echter ook mogelijk om zonder veel links hoog te scoren met een pagina die niet meer doet dan techniek te combineren met een zoektermrijke tekst. En dan doel ik speciaal op schone code, HTML emphasis en een zoekterm die het resultaat is van gedegen zoektermonderzoek.
Met de term "seo scan" heb ik duidelijk mijn voordeel kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:00
@Seo-Stan
Maar dan heb je niet een heel populair zoekwoord met 100-duizenden resultaten. In een project waar ik aan werk ('k zal de naam hier niet noemen) hebben we ook veel met Google (Seo) optimalisatie gedaan. Uit het korte onderzoek waar we mee bezig waren bleek dat het zoekwoord erg populair is en dat er puur op het 1e woord (hoofdwoord/ belangrijkste woord) meer dan een half miljoen pagina's zijn te vinden.
Puur op tekst kan je hier (zeker met een nieuwe pagina) niet of bijna niet bovenaan komen. De pagina's die daar hoog scoren hebben allemaal ook veel links van relevante websites. Gelukkig wordt er vaak (en veel) op meerdere woorden gezocht, zeker bij zoveel resultaten.

Dus wij zijn ons gaan focussen op het keyword zelf icm met 1 (of meerdere) andere veelvoorkomende woorden. En ik moet zeggen dat dat niet tegenviel, het zoekwoord icm een ander woord (de naam van een grote aanbieder van het hoofdzoekwoord) komen we al behoorlijk hoog (in een aantal gevallen, de website bestaat nu ong. 1,5 maand in de huidige vorm, staan we meteen onder de aanbieder zelf. Op zich geen slechte prestatie lijkt mij. De kunst is toch vooral om veel links te krijgen, (relevante links!) maar verder is de inhoud en de keyword density (hoevaak komt je zoekwoord procentueel gezien in je text (complete html code) voor. En natuurlijk de url's, de domeinnaam is het belangrijkst, maar vervolgens zijn toch de woorden die verder in de url staan belangrijk. Koppel beiden aan elkaar en voila, je bent al een heel eind.

Dan nog voor links zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
"WAT GOOGLE NIET WIL DAT JE WEET OVER ADWORDS!"

We betaalden Google $1.423.576,04 voor de verontrustende waarheid over Adwords en in de komende weken maken we het allemaal publiek in 4 "underground" video's ...

Afbeeldingslocatie: http://www.adwordsgeheimen.com/images/fk1.JPG

"Screenshot van één van onze Adwords-accounts (dit bedrag werd niet in één jaar gespendeerd, maar verspreid over een periode van 47 maanden)"

Wat we je toesturen in de komende weken:

Video #1: Hoe je de nummer één positie in de organische zoekresultaten KOOPT. (bijna niemand weet dit, maar het is mogelijk om hiervoor te betalen)

Video #2: STOP Google! (ze plaatsen je ads momenteel bij keywords die je niet selecteerden. Ontdek hoe je hier voorgoed een einde aan maakt)

Video #3: In drie minuten tijd 1.000 tot 2.000 supergerichte keywords voor je website? Het kan en wij laten je zien hoe.

Video #4: Waarom "insiders" 30% tot 70% minder betalen per klik

:') :') :') :') :') :')

Nou jongens we kunnen het topic wel sluiten, deze site heeft alles wat je nodig hebt. 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zoals jbdelman al aangeeft vrijwel onmogelijk met de populaire termen te scoren zonder aanzienlijke linkpopulariteit. Daarom ben je, zeker als jong bedrijf, in beginsel aangewezen op de long tail termen.

Een volgens mij hier nog niet genoemde en minder voor de hand liggende seo praktijk is om via viral linking relatief snel relevante backlinks te genereren. Daar is vaak een budget voor nodig dat niet altijd binnen de mogelijkheden van een startende ondernemer ligt. Hoewel ik viral linking een van de leukste aspecten van seo vind, is het niet eenvoudig klanten van de noodzaak te overtuigen. De kracht van viral linking ligt in de emotionele waarde ervan. Vaak worden sterke emoties aangesproken om ervoor te zorgen dat het "nieuws" zich als een razend vuurtje verspreid. Zo ontvangt een pseudoniem van mij via een protestsite nogal wat hate mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
@YoshiBignose: dit topic gaat over SEO, niet SEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-10-2024
Een snelle vraag over de lengte van een meta description. Wordt het als spam gezien als deze er als volgt uitziet?

<meta name="description" content="Bij aankoop van 2 rackets ontvangt u een Babolat T-Shirt t.w.v. € 19,95
Wederom is het sensationele wedstrijdframe van Babolat verbeterd. Het nieuwe frame met de GT - Graphite (grafiet) en Tungsten (wolfraam) – biedt een solider en stabiel gevoel dan de voorgangers. De toevoeging van de het GT systeem zorgt voor een feller en solidere respons bij het raken van de bal. Dit in combinatie met het Cortex systeem wat zorgt voor minder trillingen op de hand en het woofer systeem wat zorgt voor optimaal effect van de bal op de snaren maakt dit racket een topframe voor baselinespelers op zoek naar macht en power." />

of is het beter als deze minder lang is, zoals deze (bij deze komt wel de laatst zin vanaf 'kopen' bij elke omschrijving terug)?

<meta id="MetaDescription" name="DESCRIPTION" content="Tennisschoenen dames adidas Barricade V Ana Ivanovic wit, rood, cinder Ana Ivanovic, kopen doe je bij xxx! Bekijk onze tenniskleding, tennisrackets" />

[ Voor 4% gewijzigd door baico op 14-07-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Onder de zoekresultaten laat Google vaak de meta-description zien. Die is grofweg 150 tekens (25 - 30 woorden) lang. Probeer je description dus daarbinnen te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die description is erg lang idd. Je moet het niet te lang maken.

@YoshiBignose, idd. Bekende pyramide-spel op het internet. Ook hoe je een succesvolle ondernemer wordt waar je de rest van je leven met een cocktail op de bahama's spenderen kan zonder ook maar 1 vinger uit te steken. Het moest er gewoon even van komen totdat iemand met Adwords aan de haal ging. Zelf wordt ik telefonisch ook regelmatig benaderd of ik een adwords-campagne van een klant van mij in de toekomst zou willen uitbesteden naar bedrijf X of Y. Ik zou er dan een provisie bovenop vangen, maar ik weet uit eigen ervaring dat immers 3 maanden onderaan de ladder echtwel loont op ten duur (Lees: Hogere noteringen en vindbaarheid).

1 site van mezelf is Modellen gezocht die onderhand 3rde in de zoekmachine staat op bovenstaand keyword. Ik heb zonder enige adwords-campaign al de grotere sites weggedrukt en vang dagelijks 120 uniek met het bovenstaand trefwoord alleen al. Adwords is de betaalde manier van bovenop staan terwijl je binnen 3 maanden echtwel een degelijke positie bereiken kan.

[ Voor 2% gewijzigd door André op 15-07-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Idd, maar al die kleurtjes en grote lettertypen schrikken toch af of niet? Ik vind het heel spammerig overkomen meteen.

Een site van mij is laatst gedaald in PR van 4 naar 3 naar 2. Hoe kan dit nou? Geen links ofzo weggehaald, alleen maar meer links naar de website toe, hoe kan dat zo erg dalen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 10:21

Thooomas

Thoorn.nl

Heb ik ook gehad met mijn website, niet zo erg als bij jouw, maar bij mij zakte mijn website ook ineens onderuit, terwijl de website volgens de statistieken juist steeds beter werd bezocht. Af en toe is dat erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja, maar het lijkt ook niet alsof het nu slechter scoort in google ofzo. Blijft een vaag systeem dat pagerank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagerank is een 'snapshot' van de actueele rankstatus. De realtime variant vind je op Google zelf. Stel je zoekt met een keyword naar je eigen site, en komt erachter dat die een week later gestegen of gezakt is (iig is dat met mijn site wel het geval). Op zo'n moment kan je erop aan dat je gewoon gezakt of gestegen bent. Inkomende links is echt niet voldoende voor een hogere PR hoor. Denk aan de content die je hebt en hoevaak daar content weer bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

Bedankt voor de uitleg. Dus eigenlijk zou ik m'n pagina dan zo veel mogelijk moeten wijzigen om mijn pagerank te behouden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om wat voor een site gaat het ? En wat is je content en hoevaak werk je dat bij / voeg je nieuwe content toe? Wat is de kwaliteit van je content en is dat unieke content of een RSS-rip vanaf een andere site bijv? Hoe zijn de backlinks? En wat is hun PR? ... etc..

Ik denk dat als je bovenstaande samenvat en waarnaar verbeterd de boel na een enige tijd wel ziet stijgen. Je moet je niet zo blindstaren op PR. Ik heb een domein dat wel PR5 is, maar traffic te verwaarlozen is. Andersom heb ik een PR1 domein maar ontvang ruim 250 uniek per dag. Ook die stijgt niet in ranking maar het verkeer blijft wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

De website staat in m'n profiel. Het is een website waar je je beltegoed kan omzetten naar geld. De website zelf werk ik redelijk vaak bij met nieuwe functies etc. alleen dit zien dan alleen de ingelogde leden. Bij Google Analytics zie ik dat er veel verwijzingen van fora komen met reacties op de website. De website bestaat nu ongeveer anderhalf jaar, en gelukkig zie ik de pagerank ook wel stijgen, maar soms zakt hij ook onverwachts een stuk, en dat vind ik dan weer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet je de links van de andere sites waar je cashen kan, niet gewoon in een A Href met Title tag? PR4 is overigens ook niet slecht, hoewel ik wat meer pagina's met content zou plaatsen. Mail-programma's bijv waar je centen kan verdienen, of andere tips en truuc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thooomas

Thooomas

Thoorn.nl

Bedankt voor je tips! Dat deed ik eigenlijk zodat ik wel kon laten zien dat er andere cash-websites zijn (die dus onvoordeliger zijn), maar dat ik op deze manier geen reclame voor ze maak door direct naar hun te linken. Andere manieren om geld te verdienen weet ik niet of dat wel bij de website past, want de dienst is eigenlijk ook niet bedoeld zodat klanten geld kunnen verdienen door speciaal hiervoor allerlei abonnementen te nemen, en zo de provider op te lichten, maar alleen om van je overtollige beltegoed af te komen.

Of zal ik die concurrenten toch maar tussen href-tags plaatsten? Title tags in een a href-link heb ik nooit gebruikt eigenlijk, kijkt Google daar ook naar?

[ Voor 1% gewijzigd door Thooomas op 15-07-2009 19:21 . Reden: Verduidelijking wat ik met de Title-tag bedoel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Whoeii een site die ik beheer is 2 pagina's gestegen in de resultaten op een belangrijk zoekwoord, sinds ik dat woord in de <title> van de eerste pagina heb gezet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:11:
Pagerank is een 'snapshot' van de actueele rankstatus. De realtime variant vind je op Google zelf. Stel je zoekt met een keyword naar je eigen site, en komt erachter dat die een week later gestegen of gezakt is (iig is dat met mijn site wel het geval). Op zo'n moment kan je erop aan dat je gewoon gezakt of gestegen bent. Inkomende links is echt niet voldoende voor een hogere PR hoor. Denk aan de content die je hebt en hoevaak daar content weer bijkomt.
PageRank is niet afhankelijk van de 'versheid' van je content. PageRank wordt berekend op basis van links, niet content.
Het is natuurlijk wel zo: hoe meer goede content, hoe meer mensen naar je linken, hoe hoger je PageRank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Millennyum schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:26:
[...]

PageRank is niet afhankelijk van de 'versheid' van je content. PageRank wordt berekend op basis van links, niet content.
Het is natuurlijk wel zo: hoe meer goede content, hoe meer mensen naar je linken, hoe hoger je PageRank.
En bij de links telt deels weer mee waar die vanaf komen ( een linksite heeft veelal 0,0 waarde ).

Goede content blijft voor Google nog steeds gewoon king. Het geneert goede indexen voor je website plus het genereert goede spontane inkomende links voor je PR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Dat zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses als ik wat offtopic ga:

Kan een seo-er hier mij misschien vertellen wat goede certificaten zijn om te halen voor een SEM functie (SEO en SEA). Ik ken de GAP en yahoo certificaten maar daar houdt het een beetje bij op. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Een webshop van mij scoort goed in Google met een bepaald keyword, iets van 5e plek op de 1e pagina.

Nu maakte ik vorige week mee dat we met de shop opeens op pagina 2 terecht kwamen. De volgende dag waren we weer terug op pagina 1.

Vandaag weer precies hetzelfde. Opvallend daarbij is dat niet de homepagina op pagina 2 staat, maar onze nieuwspagina. Die hebben we er sinds kort instaan. URL is iets van: page.asp?content=nieuws

Zou het ermee te maken hebben dat Google een nieuwspagina voorrang geeft of zoiets ?

Ik heb nu in m'n Google sitemap de prioriteit verhoogt van de homepagina. Tevens heb ik de nieuwspagina hernoemt naar iets anders.

Er is verder namelijk niets veranderd, geen links bij of afgekomen, geen extra concurrenten, geen wijziging in onze content.

Ben benieuwd hoe ik dit kan oplossen, want dit kost natuurlijk omzet.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google is de laatste tijd flink aan het 'shuffelen' wat betreft prioriteit en websites. Zo stond ik van de week nog nummer 1 op een keyword, nu weer 3rdes, en zul je maar net zien dat dat morgen weer nummer 1 staat afwisselend met positie nummer 2/3....

Zolang je maar op de eerste pagina staat is meestal alles wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Wat ik op een grote website doe momenteel (allemaal rentestanden voor hypotheken in een overzicht) is van elke rentestand, welke in een tabel staan op onderstaande manier:

[Geldverstrekker][Rente met NHG garantie][Rente met 90% executiewaarde][Rente met 100% executiewaarde]

Op zich zie je hier dus alleen maar de naam van een bank/ verzekeraar (de geldverstrekker dus) staan, en daarna rentestanden. Google zou hier niets mee doen, en het niet interessant kunnen vinden ivm een slechte content / code verhouding. Wat wij nu hebben gedaan is bij elke van elke rente een linkje maken, als je daarop staat krijg je een soort van tooltip, met daarin wat uitgebreidere informatie over die hypotheek.

Dat ziet er (ong) zo uit:
Verstrekker: ....
Hypotheekvorm: ....
Verstrekkingsnorm: ....
Rentevastperiode: ....
Bouwvorm: ....

Je bezoekers kunnen deze informatie ook prima zien (het is zelfs een CSS alleen oplossing, komt geen HTML aan te pas) maar wel wanneer ze op een rentestand gaan staan. Google ziet die tekst dus ook, en de pagina wordt meteen een stuk interessanter voor Google.
Plus nog een bijkomend voordeel voor de ranking van de pagina die erachter staat: De tekst die naar de volgende pagina wordt gelinkt is een behoorlijk gedetailleerde omschrijving van die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Doe ik ook regelmatig, maar dan met een div die je na klikken, wel/ niet toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn site is 1x geïndexeerd tijdens het opbouwen waarbij er 1 test artikel te lezen was welke nu wel is geindexeerd. Weet iemand hoelang het duurt voordat ie weer langs komt? Het uploaden van nieuwe sitemaps (google webmastertools) helpt ook niet echt om mijn site in google te krijgen. :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Ligt eraan hoe belangrijk Google jouw website vindt. Bij sommige sites komt de spider dagelijks langs, bij anderen eens in de twee maanden.
Zorg voor goede content en flink wat inkomende links als je dit wil verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens een linkruil met een minimaal PR3 website.

Viel me ook op dat een site ineens veel sneller geindexeerd werd naarmate je je link op een hogere PR-website plaatst, dan dat je 'm zonder backlink aanmeld op google.

Denk aan een verschil van 2 weken naar 3 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Het lastige van die linkruilen is wel dat je ook een link moet ruilen eigenlijk met een website die (deels) hetzelfde onderwerp als jij handhaaft. Overigens, hoe vind je zo snel een PR3 website die betrekking heeft (of iig deels raakvlak) met jou onderwerp?

Overigens hoe zie jij dat sneller indexeren? Bedoel je dat hij meer pagina's in een korte tijd indexeert, of dat hij vaker langs komt?

Indien het laatste namelijk het geval is kan dat ook te maken hebben met dat je content regelmatig wordt ververst. Indien het eerste het geval is moeten wij daar ook maar eens voor kijken.

Overigens iets wat je niet moet doen (viel me op omdat wij dat wel hebben gedaan, zonder dat ik daar wat aan kon doen):
1) Ik kwam hier werken aan dit project omdat er problemen waren met een aangekocht script (bugs, maar ook grote fouten)
2) Het script heb ik deels verbeterd zodat er voorlopig mee gewerkt kon worden, maar was zo traag als dikke stront door een filterzakje (een trechter gaat nog te snel :p )
3) De URL's gebruikten geen id's, maar alleen een naam die moest worden opgezocht in meer dan 100k records (en het waren ingewikkelde namen) welke dagelijks met zo'n 1000 worden vermeerderd.
4) De database was ook al niet geoptimaliseerd

Dus ik ben opnieuw begonnen en geef het id nu wel mee aan de URL, zodat we die kunnen gebruiken. Behalve het id wordt de URL eigenlijk aangevuld met (voor het systeem onbelangrijke) informatie, wegens vindbaarheid. (korte omschrijving/ titel van de pagina)
Omdat de URL's zijn veranderd wegens deze eerdere snelheidsproblemen, heeft Google een Heleboel URL's staan die niet meer gebruikt worden. (overigens geld voor een deel van die URL's dat er wel een id in stond (koppeling met een tabel van meer dan 5mil records), maar dat was dan /id.html, zodat er geen duidelijke URL meer stond.
Toch waren de meeste van deze URL's door Google dus geïndexeerd, en hebben we nu het onoverkomelijke probleem dat er veel URL's zijn die niet meer bestaan (Google krijgt een 404, maar hij geeft deze pagina's wegens deze 404 al niet meer in de zoekresultaten wanneer je zoekt. Echter blijft het nieuwe aantal geïndexeerde pagina's redelijk stabiel nu op 280 pagina's.
Het aantal te indexeren pagina's is echter veel hoger, en er zijn een aantal sitemaps ingediend (met nooit meer dan 90 links per sitemap) echter lijkt het erop dat nooit alle links uit die sitemap worden meegenomen. Wel loopt het aantal fouter langzamerhand terug, dus het lijkt er op dat die eerst de bestaande links scant en daarna pas nieuwe gaat indexeren.

Dus: Begin je opnieuw, met een heel andere opbouw: Vraag Google eerst toch maar om je uit de index te halen, je bent even alles kwijt, maar het werkt beter dan wanneer je heel veel "niet bestaande pagina's" hebt ineens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:48:
[...]
Dus: Begin je opnieuw, met een heel andere opbouw: Vraag Google eerst toch maar om je uit de index te halen, je bent even alles kwijt, maar het werkt beter dan wanneer je heel veel "niet bestaande pagina's" hebt ineens..
Ik zou eerder zeggen: begin niet "opnieuw", maar maak je nieuwe opbouw, zorg ervoor dat je "oude" opbouw netjes verwijst (301) naar je nieuwe opbouw en wacht vervolgens rustig af tot Google het heeft gesnopen. Elke 404 die voorkomen kan worden is er één!
En tegen Google zeggen: NOINDEX => structuur wijzigen => INDEX, is wat mij betreft het slechtste advies mogelijk wat betreft een URL-structuur-transitie.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Euhm, hoe kom je bij NOINDEX? Je kan gewoon de URL lijst die die heeft laten leeggooien, op aanvraag. Met uitleg erbij ga je nog niet in Rank omlaag ook.

Maar Google snapt het wel, alleen die 25k + pagina's die erin stonden bestaan nu niet meer (404 geworden) en die moet die allemaal langs/ wegdonderen (ong. een maand tussentijd voordat een 404 pag wordt weggedonderd). Ondertussen hebben wij heel sterk het idee dat die niet / nauwelijks toekomt aan het indexeren van de nieuwe pagina's (we zien wel in de webmaster hulpprogramma's dat die vaak langskomt en ong. 1 keer per week 2.500 pagina's langsloopt. Nu verwijzen nog (ong.) 15k pagina's naar die 404, de rest is verwerkt, maar we zijn al weken verder. Er zit natuurlijk ook een beperking op het aantal te indexeren pagina's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Google snapt inderdaad prima dat die pagina's niet meer bestaan en hij ze uit de index moet gooien. Wat Google niet snapt, is dat je vervangende pagina's hebt die in de plaats komen van de oude pagina's. Die nieuwe pagina's moeten nu dus opnieuw waarde gaan opbouwen. Hartstikke zonde, je had inderdaad 301 server redirects moeten instellen zodat Google geen 404 tegenkwam, en de waarde van de oude url's overhevelde naar de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-04 08:52
Beste tweakerts,

Ik ben al een tijdje bezig met SEO en zodoende ging het best goed met mijn site. In een jaar tijd ging ik van nul bezoekers naar ongeveer 200 per dag. Vervolgens maakte mijn site, van de een op de andere dag een enorme duikvlucht in google. feitelijk komt het er op neer dat ik op alle zoektermen enorm gedaalt ben. Ik ben toen opzoek gegaan naar eventuele verklaringen.

Het zou te wijten zijn aan de zgn. google dance en/of het sandbox effect. Wanneer je op zoek gaat naar de oorzaak en oplossingen voor deze zaken blijkt vaak dat de beste oplossing is een tijdje te wachten. Je site moet vanzelf weer boven komen drijven. Dit is bij mij na een maand of vier nog steeds niet het geval. Ik gebruik voor zover ik weet geen black SEO technieken dus het lijkt me ook niet dat ik ergens voor gestraft ben. Toch krijg ik ongeveer 95% minder bezoekers van google.

Ik vroeg me af of jullie nog suggesties hebben. De site is www.forda.nl. Dan kan je even kijken hoe de structuur er uit ziet. Misschien zie ik iets simpels over het hoofd, of heb ik iets gewoon volledig verkeerd begrepen. Ik ben benieuwd naar jullie ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Je hebt erg weinig links, ik zou ervoor zorgen dat je hier meer van krijgt. Niet alleen naar je homepage, maar ook deeplinks. En wat meer moeite doen om keywords te focussen op een bepaalde pagina. Bijvoorbeeld de pagina over kantoorartikelen meer optimaliseren voor kantoorartikelen, zodat deze gaat ranken ipv de homepage.
In de Google cache zie ik je huidige H1 tag niet verschijnen. Had je deze verborgen met CSS ofzo?
En pas gauw die ranzige image tags voor je menu aan. De term 'kantoorartikelen' hoort niet thuis daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Het menu is gedeeltelijk javascript-gebaseerd, terwijl je de subitems wel gewoon in je HTML hebt staan. Waarom dan geen CSS en een nette structuur? Maar goed, dat is vooral usability.

De alt-attributen van de images (bah!) in je hoofdmenu zijn ook niet wat het zou moeten zijn: nuttige, beschrijvende tekst. Maar er staan nogal wat fouten in de HTML. Ook heb je nogal wat inline CSS in je HTML staan. Met CSS2 hoef je naar mijn ervaring zelfs nauwelijks met classes en id's te werken. Het blijft koffiedikkijken hoe SE's daarmee omgaan, maar nette, cleane HTML kan nooit kwaad.

Soms zie ik categorieën met 0 items. Maar als je erop klikt, dan blijken ze toch opeens vol te staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Millennyum schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:07:
Google snapt inderdaad prima dat die pagina's niet meer bestaan en hij ze uit de index moet gooien. Wat Google niet snapt, is dat je vervangende pagina's hebt die in de plaats komen van de oude pagina's. Die nieuwe pagina's moeten nu dus opnieuw waarde gaan opbouwen. Hartstikke zonde, je had inderdaad 301 server redirects moeten instellen zodat Google geen 404 tegenkwam, en de waarde van de oude url's overhevelde naar de nieuwe.
Dat was dus ook het hele probleem, maar zal het schetsen:
Oude situatie
1) Rentestanden werden dagelijks leeggegooid en opnieuw gevuld (wegens de slechte code die zwaar onbetrouwbaar was)
2) Wegens het opnieuw vullen kon het best zijn dat een bepaalde hypotheek een nieuw id kreeg
3) Wegens het hebben van alleen de URL met een id erin (www.website.nl/111111.html) onduidelijk waar het om ging

Nieuw situatie
1) Rentestanden worden dagelijks aangepast, oude standen blijven bewaard
2) Elke hypotheek houdt zijn ID (en ook URL blijft hetzelfde)
3) Het is nu duidelijk om wat voor hypotheek het gaat in de URL.

Wegens de oude situatie en wisselende URL's (en ong. 40k url's die ik langs zou moeten lopen) was het totaal geen doen om deze allemaal om te zetten naar een Nieuwe URL. Helaas niet, anders had ik dat natuurlijk gedaan.
Sindsdien (de oude situatie) denk ik er ook al over na hoe de URL structuur moet/ zal worden voor ik begin. Sterker nog, ik heb nu een standaard structuur opgebouwd welke prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Inmiddels, na een weekje staat mijn webshop met de belangrijkste zoektermen weer op pagina 1. Heel vreemd terwijl er verder niets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnirts_modnar
Zo ik heb de eerste set opmerkingen ter harte genomen, en de 'smerige' alt atributen bij mn hoofdmenu verwijdert. Ik werk nu aan de validatie van sub pagina's de homepage komt namelijk wel door de validator heen. Nu even een vraagje over de links. Wat voor technieken gebruiken jullie om links te krijgen. Uiteraard zit ik niet te wachten op linkfarms e.d. en startpagina's heb ik al geprobeerd.

Met een dergelijke webshop lijkt het me lastig sites te vinden die relevant zijn, en bereid zijn je te plaatsen. Hebben jullie hier nog suggesties voor, of kan ik me beter eerst richten op meer eigen content. Ik las in dit topic ook iets over 4 tot 6 front page nieuwsberichten per week plaatsen, is dat zinnig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Goede content schrijven, bijvoorbeeld artikelen over je producten. Aanmelden bij directories, startpagina's, en verder googlen en kijken of je andere gerelateerde sites tegenkomt. Leveranciers aanschrijven om te vragen of je een linkje op hun site mag. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:09:
Euhm, hoe kom je bij NOINDEX? Je kan gewoon de URL lijst die die heeft laten leeggooien, op aanvraag. Met uitleg erbij ga je nog niet in Rank omlaag ook.
Kun je m.b.t. dat "gewoon" stapsgewijs uitleggen hoe "gewoon" dat werkt?
En hoe ik bij NOINDEX kom: (dikgedrukt komt van mij)
Maar Google snapt het wel, alleen die 25k + pagina's die erin stonden bestaan nu niet meer (404 geworden) en die moet die allemaal langs/ wegdonderen (ong. een maand tussentijd voordat een 404 pag wordt weggedonderd). Ondertussen hebben wij heel sterk het idee dat die niet / nauwelijks toekomt aan het indexeren van de nieuwe pagina's (we zien wel in de webmaster hulpprogramma's dat die vaak langskomt en ong. 1 keer per week 2.500 pagina's langsloopt. Nu verwijzen nog (ong.) 15k pagina's naar die 404, de rest is verwerkt, maar we zijn al weken verder. Er zit natuurlijk ook een beperking op het aantal te indexeren pagina's?
Ik blijf erbij: Google snapt er geen reet van. Eerst heb je allemaal mooie paginaatjes (200 - OK) en vervolgens niet meer (404 - Not found). En jouw advies is dan: als je niet goed snapt hoe indexing van een zoekmachine werkt of je hebt geen tijd/zin/geld om je url-structuur netjes om te bouwen, dan moet je maar gewoon al je historie bij Google wegflikkeren. Dan zeg ik: als bezoekers via Google je wat waard zijn, dan is een investering (tijd/zin/geld) om je oude URL's netjes via een (301 - Permanently moved) naar de nieuwe URL te verwijzen het ook waard.

Ik reageer zo fel omdat ik niet wil dat andere personen die op zoek zijn naar een antwoord op hun SEO/url-structuur vraag het idee krijgen dat jouw advies goed is. Want dat is het niet.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
jbdeiman schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:36:
[...]
Wegens de oude situatie en wisselende URL's (en ong. 40k url's die ik langs zou moeten lopen) was het totaal geen doen om deze allemaal om te zetten naar een Nieuwe URL. Helaas niet, anders had ik dat natuurlijk gedaan.
Tja, tip voor de volgende keer kijk of je niet gewoon een script achter de 404 pagina kan zetten die een lookup in de dbase doet en indien de id gevonden wordt een 301 header serveert en anders een 404 .

Zoals je het nu beschrijft zat er systematiek in de oude urls, dus kan je via die systematiek een db-lookup doen en 301 headers serveren.

Je hoeft geen 40k url's langs te lopen, je moet de systematiek gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
gnirts_modnar schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:07:
Zo ik heb de eerste set opmerkingen ter harte genomen, en de 'smerige' alt atributen bij mn hoofdmenu verwijdert. Ik werk nu aan de validatie van sub pagina's de homepage komt namelijk wel door de validator heen. Nu even een vraagje over de links. Wat voor technieken gebruiken jullie om links te krijgen. Uiteraard zit ik niet te wachten op linkfarms e.d. en startpagina's heb ik al geprobeerd.

Met een dergelijke webshop lijkt het me lastig sites te vinden die relevant zijn, en bereid zijn je te plaatsen. Hebben jullie hier nog suggesties voor, of kan ik me beter eerst richten op meer eigen content. Ik las in dit topic ook iets over 4 tot 6 front page nieuwsberichten per week plaatsen, is dat zinnig?
Probeer klanten zo ver te krijgen dat ze je site reviewen bij kieskeurig of een andere vergelijk-site. Geef wat producten weg middels een prijsvraag op een grote site. Genereer wat exposure en op die manier krijg je vanzelf linkjes terug. Hoeft niet veel te kosten, maar het helpt je wel.

Nieuwsberichten in een webshop hebben natuurlijk geen nut. Je bent een winkel, geen nieuwsbron. Wat wil je in hemelsnaam aan nieuws plaatsen 4 tot 6 keer per week? Over een webshop? Dat kan bijna alleen maar onzin zijn, daar schiet je niets mee op.

Denk meer in het plaatsen van aanbiedingen op je homepage. Verwijs elke week naar een ander product op je site vanaf je homepage.

Wat is het nu van die zoekwolk onderaan je pagina? Ik zie dingen als "aardbei" erin staan. Like wtf aardbei :{ ? Cola? P. p. puntzak? 10315? Mh way? 23? Wat een rotzooi, wat doet dat daar? Het staat alleen maar in de weg en leidt af. Limiteer het aantal items daarin en selecteer ze met de hand. Want wat er nu in staat is gewoon rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik zie wat raars in Google Webmaster tools. Onze sitemap wordt niet elke dag netjes geindexeerd door Google. Sterker nog indexed urls staat steeds op 0 http://www.allaboutphones.nl/sitemap_index.xml en dat terwijl de sitemaps gewoon goed zijn voor zover ik kan zien. Iemand enig idee waar dit door kan komen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v3IPxjKP7VnXJDAlXlsf00p3/thumb.png

[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 01-08-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een willekeurige zoekopdracht (of iig site:www.naam.nl) invoert, kom je de pagina's dan wel tegen?

Google bot en Google webmaster-tools werken langs elkaar heen. Een nieuwe sitemap invoeren is niet gelijk effect op google-bot zelf. Die komt pas een poosje later, want eigenlijk kan google-bot prima alles zelf vinden. Het is alleen om te specificeren als je bijv URL's in javascript hebt.

Gewoon even afwachten, of anders je site nalopen via bovenstaande URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Njaah dat is het hem juist een nieuwe pagina van een week geleden kan ik dus niet op Google vinden opeens terwijl dat eerst geen probleem was qua indexatie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht ben je dan gezakt in ranking, googlebot doet soms 3 weken aan de hand van je PR om je site bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gomez12 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:21:
[...]

Tja, tip voor de volgende keer kijk of je niet gewoon een script achter de 404 pagina kan zetten die een lookup in de dbase doet en indien de id gevonden wordt een 301 header serveert en anders een 404 .

Zoals je het nu beschrijft zat er systematiek in de oude urls, dus kan je via die systematiek een db-lookup doen en 301 headers serveren.

Je hoeft geen 40k url's langs te lopen, je moet de systematiek gebruiken
Tjah, als dat had gekund had ik dat gedaan. Voor een aantal onderdelen van de website heb ik dat ook gedaan en dat is ook prima gelukt. Alleen zoals de gehele situatie hierboven, dat was bijna niet te doen. Het oude script deed er al 4 á 5 seconden over om de juiste dingen (gegevens) in de oude situatie op te zoeken en terug te geven.
Dit nog verder optimaliseren was een hels karwei geweest, had onnodig veel geld gekost en was nog ingewikkeld geweest ook. Maar ik weet dat dat de beste optie is om het dan op die manier te doen, was helaas dus niet mogelijk.

@ eerder in dit topic: Via je webmaster hulpprogramma's kan je een verzoek doen om URL's (individuele, of alle) uit de indexlijst van Google te halen. Ga hiervoor eerst naar crawlertoegang, vervolgens klik je op URL verwijderen en daarna 1 van die opties.
Ga dit niet te pas en te onpas gebruiken. kan je als je zonder kan in elk geval ook beter niet doen. Echter krijg je net als bij mijn probleem een lijst met (op dit moment meer dan 15.000 nog, terwijl er al zo'n 8.000 links zijn gewist) ongelovelijk veel veranderde links en is er geen (reële, de mogelijkheid is er zelf altijd) mogelijkheid om dit met 301 pagina's en doorsturen op te lossen, dan kan dit wel eens handig zijn. Een lijst met 404 pagina's in je oude indexlijst van Google is namelijk ook zeker niet bevorderlijk voor de hoogte van je website in de zoekresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:39:
Wellicht ben je dan gezakt in ranking, googlebot doet soms 3 weken aan de hand van je PR om je site bij te werken.
Nope mn PR stijgt alleen en volgens Alexa al helemaal (die laatste is idd onzin :P) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:58:
[...]

Nope mn PR stijgt alleen en volgens Alexa al helemaal (die laatste is idd onzin :P) :)
Ik heb dan een scriptje ooit aangeschaft wat alles op basis van cronjobs voor mij doet. Wanneer er nieuwe content aanwezig is wordt er meteen een ping gestuurd naar Google waarop de bot de nieuwe zut komt indexeren. Maar het valt me op ook al zie je terug in de logs dat Google-bot elke dag geweest is, de nieuwe content pas met een paar dagen ook echt zichtbaar is in Google zelf.

Ik snap ook niet dat Google zelf 404-pagina's blijft weergeven ondanks de redirs naar de root van de site (standaard 404).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Vraagje, de pagina's die die niet kan vinden krijgen keurig een 404, nu heeft Google ook een aantal dingen in de index staan die tegenwoordig doormiddel van de robots.txt verboden zijn te indexeren. Gooit die deze lijst zo nu en dan ook leeg, want die aantallen lopen nu behoorlijk op. (al deze pagina's bestaan niet meer op dezelfde manier, zie verdere uitleg eerder in het topic) Volgens mij gooit die ze wel leeg.

Vergis je overigens niet in de zichtbaarheid in de zoekmachine, Google heeft veel meer pagina's geïndexeerd dan die weergeeft wanneer je site:www.website.nl doet.
In ons geval gaf die max ong. 5.000 (oude situatie) aan, terwijl we nu over de 20.000 pagina's hebben die volgens Google nu verboden zijn, maar die ook niet meer als linkje of wat dan ook ergens te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnirts_modnar
Inmiddels heb ik ook de andere pagina's laten valideren en dat lijkt nu allemaal redelijk in orde. De zoekwolk is aangepast, maar niet verwijderd. Het lijkt mij een goede manier om een aantal keywords legitiem op je frontpage te plaatsen.. waarbij de belangrijke direct meer gewicht krijgen. Hetgeen je ranking op die woorden zou moeten verbeteren.

Op dit moment speel ik met het idee van een prijsvraag of een actie met bijvoorbeeld een kado bij een order. Dit om zoals eerder genoemd wat meer exposure te genereren. Ik vroeg mij af of er nog meer legitieme linkbuilding technieken zijn. Mijn eigen ervaring is wat dit betreft tamelijk beperkt. Ik ben ook wat schuchter om honderden euro's voor bepaalde startpagina's neer te gaan tellen.

Misschien dat er mensen mij in de richting kunnen wijzen van meer mogelijkheden naast prijsvragen, acties en reviews. Dit staat uiteraard los van contentproductie. Zat zelf nog te denken aan sponsoring, maar daarvoor is het bedrijf simpelweg nog te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
gnirts_modnar schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:54:
Inmiddels heb ik ook de andere pagina's laten valideren en dat lijkt nu allemaal redelijk in orde. De zoekwolk is aangepast, maar niet verwijderd. Het lijkt mij een goede manier om een aantal keywords legitiem op je frontpage te plaatsen.. waarbij de belangrijke direct meer gewicht krijgen. Hetgeen je ranking op die woorden zou moeten verbeteren.

Op dit moment speel ik met het idee van een prijsvraag of een actie met bijvoorbeeld een kado bij een order. Dit om zoals eerder genoemd wat meer exposure te genereren. Ik vroeg mij af of er nog meer legitieme linkbuilding technieken zijn. Mijn eigen ervaring is wat dit betreft tamelijk beperkt. Ik ben ook wat schuchter om honderden euro's voor bepaalde startpagina's neer te gaan tellen.

Misschien dat er mensen mij in de richting kunnen wijzen van meer mogelijkheden naast prijsvragen, acties en reviews. Dit staat uiteraard los van contentproductie. Zat zelf nog te denken aan sponsoring, maar daarvoor is het bedrijf simpelweg nog te klein.
Maak een site over hetzelfde onderwerp , zet er goede content op en regel een paar backlinks zodat die site een wat hogere pagerank krijgt. Eventueel kun je een bestaande site kopen. Nu kun je links gaan ruilen: in ruil voor een link op jouw site met wat algemene informatie plaatsen mensen een link naar jouw webshop. Ruil alleen met websites die gerelateerd zijn en een hoge pagerank hebben.

Alternatief: lever mensen content in ruil voor waardevolle links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
Iemand een idee hoe ik m'n hyves beter krijg geindexeerd? Ik heb dus een persoonlijke website waar ik social sites als Facebook, Hyves en Twitter heb gekoppeld en nu dus ook netjes gelijk naar voren komen, echter mis ik mijn Hyves profiel. Het is wel zo dat dit profiel een username bevat ipv. mijn echte naam, welke Facebook en Twitter wel bevatten.

Iemand een idee om deze ook te laten aansluiten in de resultaten wanneer men zoekt op mijn persoonlijke naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Je echte naam erop zetten...

En je echte naam in links naar je pagina verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 15:17

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Nou heb ik toch iets vreemds op mijn website. Sinds een maandje is mijn title veranderd in google. Dit is alleen als men zoekt op het woord "downloaden" in google.

In het verleden had ik als titel staan "DukeN.NL". Nu staat de naam "Sponsor" erin. Op mijn frontpage of de pagina waar de link naar verwijst is de hele naam "Sponsor" niet te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/xp77tz.jpg

Nu heb ik in mijn forum als 2de bericht een automatisch bericht reclame bericht met google adsense. Dit bericht werd dan geplaatst door "Sponsor". Dit is ook de enige locatie waar de naam Sponsor voor komt. Ik heb deze vorige week hernoemt naar "Downloaden" maar google behoud de title nog op Sponsor. Misschien dat het wat langer duurt maar het is toch vreemd dat google de title veranderd...

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/f3rhvd.jpg

Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Thx :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat de prioriteit op sommige stukken hoger/lager is dan de gehele website.

En het duurt avg 3 weken tot 1.5 maand eerdat google langskomt, niet 1 week. Ligt ook aan de prio van je website etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jij hebt zeker wel aardig wat bezoekers op duken.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nummer 1 bent op downloaden met heel wat subcats op je forum volgens mij wel. :P

Maar je onderscheid je door juist geen downloadlinks aan te bieden, en das goed :) zo ver ik lezen kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Bezoekers genoeg idd, maar een hobby site is het en blijft het :)

Maar downloads links naar illegale content is niet toegestaan. Maar goed, ik wacht het nog even een maandje af. Het staat alleen zo verschikkelijk stom. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
DukeN schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:19:
Nou heb ik toch iets vreemds op mijn website. Sinds een maandje is mijn title veranderd in google. Dit is alleen als men zoekt op het woord "downloaden" in google.

In het verleden had ik als titel staan "DukeN.NL". Nu staat de naam "Sponsor" erin. Op mijn frontpage of de pagina waar de link naar verwijst is de hele naam "Sponsor" niet te vinden.
[...]

Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Thx :)
Heel vreemd inderdaad. Maar als ik naar je broncode kijk, dan komt de inhoud van je head sectie dubbel erin voor. Je hebt dus tweemaal een title gedefinieerd. Misschien raakt Google daardoor in de war en negeert 'ie je title tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Millennyum schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:36:
[...]

Heel vreemd inderdaad. Maar als ik naar je broncode kijk, dan komt de inhoud van je head sectie dubbel erin voor. Je hebt dus tweemaal een title gedefinieerd. Misschien raakt Google daardoor in de war en negeert 'ie je title tag?
Ja ook dat klopt, er is nogal veel gevogeld met diversen components en updates.. er is nooit echt opgeschoond. Hierdoor spoken al dit soort onnodige codes in de website. Ik zal dat ook eens een keer moeten naspitten. Misschien ook dat google daarom met dit soort fratsen komt. Hoe je het ook went of keert een nette code is niet. Toch vind google me wel lief om me zo hoog in de rankings te gooien. ;)

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:12
Ik ben op dit moment bezig met het opzetten van een nieuwe site. Is het dan verstandig om de site alvast in Google op te laten nemen met alleen een soort "under construction" pagina (ik weet het, afschuwelijke dingen, maar er wordt toch nergens naar de site gelinkt en er komt dan een korte beschrijving van doel van de site op te staan bijv) of gewoon wachten totdat de site echt klaar is en dan pas opnemen?

Heeft dit nog voor- of nadelen?

• YoshiBignose
Nee, zolang er nog geen links naar je website zijn. Het nadeel van under construction is dat als de website klaar is, hij in google nog een tijdje als under construction staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
ik zit met het volgende...
bij een redesign van mijn site zijn een hoop pagina's anders gaan heten. Deze heb ik netjes via een redirect 301 naar de juiste pagina geleid.

Maar er zijn ook een hoop pagina's die ik gewoon niet meer gebruik en dus eigenlijk gewoon verwijderd zijn.

moet ik deze aangeven met een redirect 410 (gone) of kan ik deze (stuk of 25 pagina's) allemaal redirect301 naar mijn homepage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Je kan ook een eigen 404 pagina maken, met daarin jouw menu en layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
owja.. daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik heb idd al een eigen 404 pagina...

stom van me. thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

IntToStr schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:21:
Ik ben op dit moment bezig met het opzetten van een nieuwe site. Is het dan verstandig om de site alvast in Google op te laten nemen met alleen een soort "under construction" pagina (ik weet het, afschuwelijke dingen, maar er wordt toch nergens naar de site gelinkt en er komt dan een korte beschrijving van doel van de site op te staan bijv) of gewoon wachten totdat de site echt klaar is en dan pas opnemen?

Heeft dit nog voor- of nadelen?
Gewoon een 404 header meegeven met http://php.net/header. Dan indexeert Google het ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 23-08-2009 13:57 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of in robots.txt instellen dat ie niks mag indexeren, lijkt mij een betere optie.
Nu heb ik in mijn forum als 2de bericht een automatisch bericht reclame bericht met google adsense. Dit bericht werd dan geplaatst door "Sponsor". Dit is ook de enige locatie waar de naam Sponsor voor komt
Een waarschuwing: Je mag volgens mij niet een google adsense aanmerken met 'sponsor', zie de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

AW_Bos schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:56:
[...]

Gewoon een 404 header meegeven met http://php.net/header. Dan indexeert Google het ook niet.
Ik denk het niet. Bij een 404 en een 410 houd in dat de pagina's er gewoon niet meer zijn. Oftewel: verwijderen uit de index.

Met een 5xx error, geef je aan dat de link wel degelijk bestaat, alleen dat de inhoud niet klopt. Daardoor zal Google niet de pagina's indexeren met de foutmelding, maar ook niet de pagina's uit de index verwijderen.

Althans, dat zou ik logisch vinden ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
RaZ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:31:
[...]

Ik denk het niet. Bij een 404 en een 410 houd in dat de pagina's er gewoon niet meer zijn. Oftewel: verwijderen uit de index.

Met een 5xx error, geef je aan dat de link wel degelijk bestaat, alleen dat de inhoud niet klopt. Daardoor zal Google niet de pagina's indexeren met de foutmelding, maar ook niet de pagina's uit de index verwijderen.

Althans, dat zou ik logisch vinden ;)
De reeksen 4xx en 5xx geven in principe fouten aan, dus het lijkt me zeker niet de bedoeling om dit op zo'n manier op te lossen.

Ik ga waarschijnlijk maar gewoon wat simpele pagina's openbaar maken om ze vast te laten opnemen en dan langzaam functionaliteit toevoegen zodat het bij de daadwerkelijke ingebruikname in ieder geval meteen vindbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik gaf enkel de verschillen aan van de verschillende types error.

Als je dan toch headers stuurt, moet je zeker geen 404/410 doen op URI's die er wel gaan komen. Met 503 kan dat perfect.

Zie ook: http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor een klant bezig om zijn website te optimaliseren op een aantal zoekwoorden. Voor 3 van de 4 (hoofd)zoekwoorden gaat dat goed en naar wens, voor het belangrijkste zoekwoord heb ik een tegenvaller gehad. Het betreft een zoekwoord met veel concurrentie op internet, met een maandelijks zoekvolume van ~60.000 bezoekers op het enkelvoud en 15.000 op het meervoud.

Ik had eerst gewoon de content op de site geoptimaliseerd, wat een stijging van pagina 6 naar pagina 4 teweeg bracht. Alles naar wens dus.

Waar ging het mis?
Vorige week heb ik een aantal wederzijdse links aangemaakt met een aantal startpagina klonen zoals startgidsje, opzijnbest, besteoverzicht, etc (wel in de relevante themagroepen daar). Voor het belangrijkste zoekwoord betrof dat iets van 6 tot 8 links naar een deeplink richting de te optimaliseren pagina (/<subkeyword>/<hoofdkeyword>/<hoofdkeyword>.html).

Ook had ik via LinkMarket een aantal wederzijdse links aangevraagd naar de home-pagina (/). In totaal had ik een stuk of 20 tot 25 backlinks aangemaakt in één dag, waarvan 15 naar de homepagina, 6 tot 8 naar de belangrijkste zoekwoordpagina en nog 2 of 3 naar andere zoekwoorden.

De backlinks had ik op een losse pagina in de site geplaatst (bijv. /linkpagina.html).

Een aantal dagen later was de pagina die ik wilde optimaliseren voor het hoofdzoekwoord (en daar ook het beste op toegerust was), ineens niet meer te vinden op de genoemde zoekwoorden. Wel stond een andere pagina op de site (waar ik nog geen aandacht aan besteed had) met dat zoekwoord ineens op pagina 5.

Alles wijst er dus op dat ik een penalty heb gehad voor de links op de startpagina klonen naar de betreffende pagina. Ik heb direct die backlinks weggehaald, uiteindelijk staan er nu nog 2. Wat zijn de kansen dat Google op korte termijn de penalty voor deze actie terugdraait? Ik heb reeds een reconsideration aangevraagd, maar als dit 3 maanden gaat duren kan ik beter doorgaan met optimaliseren van de pagina die er nu als beste voor staat. Echter is dit de verkoop pagina van het <keyword>product en ik wilde juist de verhuur pagina van het <keyword>product optimaliseren.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Soms als je in 1x veel links naar een bepaalde pagina krijgt verdwijnt het helemaal en komt het na een tijdje weer terug. Dit heb ik meerdere keren gehad, dus dit zou het kunnen zijn. Penalties worden niet zo snel gegeven als mensen denken.

Bovendien deed je niks verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:24:
Soms als je in 1x veel links naar een bepaalde pagina krijgt verdwijnt het helemaal en komt het na een tijdje weer terug. Dit heb ik meerdere keren gehad, dus dit zou het kunnen zijn. Penalties worden niet zo snel gegeven als mensen denken.

Bovendien deed je niks verkeerd.
Ik hoop dat dit het is. Zijn er nog andere mensen die deze ervaring ook hebbenn?

Over je laatste opmerking: tegenwoordig heeft Google wel expliciet in zijn richtlijnen staan dat je niet zomaar aan 'I scratch your back, you scratch mine' mag doen: zie Kwaliteitsrichtlijnen voor webmasters, en dan kopje Kwaliteitsrichtlijnen: algemene aanbevelingen, punt 3. Dit is in mijn beleving nog niet zo lang zo, toch? Vandaar dat ik dacht dat ik hiervoor direct bestraft werd voor deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Dat staat er echt al jaren in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jij ruilt gewoon links met andere (relevante) sites. Niks mis mee toch? Ik zou het nog even afwachten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
kick

Dit gebeurt vaker: na een tijdje redelijk met een beginnende site te scoren op bepaalde zoekwoorden zak je op deze woorden., Een tijdje en een aantal relevante backlinks verder zal je hoger terugkomen in google. Sommigen noemen dit ook het sandbox effect.

Niets om je druk over te maken dus, alleen een beetje geduld is vereist.

[ Voor 69% gewijzigd door MuisM4t op 30-08-2009 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Ik heb een site in meerdere talen. Mijn site linkt op de eerste pagina (index.php) automatisch door naar een taal. Welke http-code kan ik deze pagina het best geven? 301 (Permanent redirect) of 303 (see other)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Voor een website ben ik bezig met SEO. Het is een website die ongeveer 1 maal daags van nieuw content wordt voorzien, en Google komt ongeveer 1x in de week langs.

Nou is het zo dat Google aan de nieuwste artikelen een hogere waarde toekent dan aan de oudere. Dit is opzich logisch, maar het is zo dat content van bv. een jaar oud haast niet meer terug te vinden is, zelfs als je de complete titel intypt.
Nou betreft het content geen actuele zaken, en we willen eigenlijk dat alles goed bezocht blijft.
Zijn er manieren om verouderd content toch hoog in de zoekresultaten te krijgen?

Want het lijkt nu haast wel of het wat oudere content extra laag in de zoekresultaten komt, misschien omdat Google denkt dat het verouderde informatie is.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voer eens een sitemap in en stel de prioriteit op oudere artikelen iets hoger in dan normaal, maar niet het allerhoogst :)
Pagina: 1 ... 26 ... 38 Laatste