Er zijn zoekmachines die zich alleen op de META richten van een website.
Dus niet inhoud, zoals de grotere doen zoals Google, yahoo en Live!.
Dus niet inhoud, zoals de grotere doen zoals Google, yahoo en Live!.
Verwijderd
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Huub Huub Barbatruc!
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Verwijderd
Thx. Usefullath92 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:53:
Nog even over dat Flash optimaliseren voor SEO:
Er is tegenwoordig een stuk javascript te downloaden dat SWFObject heet. Dit heeft als eerste voordeel dat de rand om je .swf weg is wanneer je een flash object in een html pagina plaatst (volgens mij alleen in IE het geval), maar een persoon zonder javascript enabled kan je Flash niet meer zien. Qua usability is dat geen probleem, aangezien mensen die javascript uit hebben staan vaak ook geen Flash accepteren, waardoor je dus geen bezoekers wegjaagt.
Google begrijpt echter ook geen javascript, waardoor die dus in eerste instantie een lege pagina ziet. Gelukkig zijn er mogelijkheden om bezoekers zonder Javascript (waaronder dus google) wel content voor te schotelen, ookal maak je daar dan geen design voor. Daar plaats je dan dus gewoon dezelfde content als in je .swf en klaar is kees. Google indexeert je pagina net als elke andere pagina, terwijl je toch Flash kan blijven gebruiken.
Het stukje javascript waar ik het over heb heet swfobject en is hier te downloaden
PS: ik hoop dat ik hier niet iets heb verteld wat al verschillende keren in dit topic is vermeld, als dat zo is bied ik alvast mijn excuses aan
Google News: Uw inhoud indienen. Het duurt wel lang voor ze je opnemen en je hoort er niets van.DaannO schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:12:
Iemand enig idee of en hoe je nog een pagina voor google news kunt laten aanmelden. Dus we hebben nu /nieuws erin staan maar wil ook /review erin hebben
[ Voor 1% gewijzigd door BtM909 op 13-07-2009 15:42 ]
Rail Away!
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 13-07-2009 15:28 ]
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 13-07-2009 15:27 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Wil je ranken in Google, dan zal iedere domeinnaam op zich daar zijn best voor moeten doen, door middel van goede & keywordrijke content en goede / veel links.
[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 13-07-2009 15:43 ]
Verwijderd
Facts don't care about your feelings
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door baico op 14-07-2009 10:52 ]
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door André op 15-07-2009 14:46 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Thooomas op 15-07-2009 19:21 . Reden: Verduidelijking wat ik met de Title-tag bedoel ]
PageRank is niet afhankelijk van de 'versheid' van je content. PageRank wordt berekend op basis van links, niet content.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:11:
Pagerank is een 'snapshot' van de actueele rankstatus. De realtime variant vind je op Google zelf. Stel je zoekt met een keyword naar je eigen site, en komt erachter dat die een week later gestegen of gezakt is (iig is dat met mijn site wel het geval). Op zo'n moment kan je erop aan dat je gewoon gezakt of gestegen bent. Inkomende links is echt niet voldoende voor een hogere PR hoor. Denk aan de content die je hebt en hoevaak daar content weer bijkomt.
En bij de links telt deels weer mee waar die vanaf komen ( een linksite heeft veelal 0,0 waarde ).Millennyum schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:26:
[...]
PageRank is niet afhankelijk van de 'versheid' van je content. PageRank wordt berekend op basis van links, niet content.
Het is natuurlijk wel zo: hoe meer goede content, hoe meer mensen naar je linken, hoe hoger je PageRank.
Verwijderd
Pay peanuts get monkeys !
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou eerder zeggen: begin niet "opnieuw", maar maak je nieuwe opbouw, zorg ervoor dat je "oude" opbouw netjes verwijst (301) naar je nieuwe opbouw en wacht vervolgens rustig af tot Google het heeft gesnopen. Elke 404 die voorkomen kan worden is er één!jbdeiman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:48:
[...]
Dus: Begin je opnieuw, met een heel andere opbouw: Vraag Google eerst toch maar om je uit de index te halen, je bent even alles kwijt, maar het werkt beter dan wanneer je heel veel "niet bestaande pagina's" hebt ineens..
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard
Dat was dus ook het hele probleem, maar zal het schetsen:Millennyum schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:07:
Google snapt inderdaad prima dat die pagina's niet meer bestaan en hij ze uit de index moet gooien. Wat Google niet snapt, is dat je vervangende pagina's hebt die in de plaats komen van de oude pagina's. Die nieuwe pagina's moeten nu dus opnieuw waarde gaan opbouwen. Hartstikke zonde, je had inderdaad 301 server redirects moeten instellen zodat Google geen 404 tegenkwam, en de waarde van de oude url's overhevelde naar de nieuwe.
Kun je m.b.t. dat "gewoon" stapsgewijs uitleggen hoe "gewoon" dat werkt?jbdeiman schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:09:
Euhm, hoe kom je bij NOINDEX? Je kan gewoon de URL lijst die die heeft laten leeggooien, op aanvraag. Met uitleg erbij ga je nog niet in Rank omlaag ook.
Dus: Begin je opnieuw, met een heel andere opbouw: Vraag Google eerst toch maar om je uit de index te halen, je bent even alles kwijt, maar het werkt beter dan wanneer je heel veel "niet bestaande pagina's" hebt ineens..
Ik blijf erbij: Google snapt er geen reet van. Eerst heb je allemaal mooie paginaatjes (200 - OK) en vervolgens niet meer (404 - Not found). En jouw advies is dan: als je niet goed snapt hoe indexing van een zoekmachine werkt of je hebt geen tijd/zin/geld om je url-structuur netjes om te bouwen, dan moet je maar gewoon al je historie bij Google wegflikkeren. Dan zeg ik: als bezoekers via Google je wat waard zijn, dan is een investering (tijd/zin/geld) om je oude URL's netjes via een (301 - Permanently moved) naar de nieuwe URL te verwijzen het ook waard.Maar Google snapt het wel, alleen die 25k + pagina's die erin stonden bestaan nu niet meer (404 geworden) en die moet die allemaal langs/ wegdonderen (ong. een maand tussentijd voordat een 404 pag wordt weggedonderd). Ondertussen hebben wij heel sterk het idee dat die niet / nauwelijks toekomt aan het indexeren van de nieuwe pagina's (we zien wel in de webmaster hulpprogramma's dat die vaak langskomt en ong. 1 keer per week 2.500 pagina's langsloopt. Nu verwijzen nog (ong.) 15k pagina's naar die 404, de rest is verwerkt, maar we zijn al weken verder. Er zit natuurlijk ook een beperking op het aantal te indexeren pagina's?
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard
Tja, tip voor de volgende keer kijk of je niet gewoon een script achter de 404 pagina kan zetten die een lookup in de dbase doet en indien de id gevonden wordt een 301 header serveert en anders een 404 .jbdeiman schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:36:
[...]
Wegens de oude situatie en wisselende URL's (en ong. 40k url's die ik langs zou moeten lopen) was het totaal geen doen om deze allemaal om te zetten naar een Nieuwe URL. Helaas niet, anders had ik dat natuurlijk gedaan.
Probeer klanten zo ver te krijgen dat ze je site reviewen bij kieskeurig of een andere vergelijk-site. Geef wat producten weg middels een prijsvraag op een grote site. Genereer wat exposure en op die manier krijg je vanzelf linkjes terug. Hoeft niet veel te kosten, maar het helpt je wel.gnirts_modnar schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:07:
Zo ik heb de eerste set opmerkingen ter harte genomen, en de 'smerige' alt atributen bij mn hoofdmenu verwijdert. Ik werk nu aan de validatie van sub pagina's de homepage komt namelijk wel door de validator heen. Nu even een vraagje over de links. Wat voor technieken gebruiken jullie om links te krijgen. Uiteraard zit ik niet te wachten op linkfarms e.d. en startpagina's heb ik al geprobeerd.
Met een dergelijke webshop lijkt het me lastig sites te vinden die relevant zijn, en bereid zijn je te plaatsen. Hebben jullie hier nog suggesties voor, of kan ik me beter eerst richten op meer eigen content. Ik las in dit topic ook iets over 4 tot 6 front page nieuwsberichten per week plaatsen, is dat zinnig?
[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 01-08-2009 14:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
Tjah, als dat had gekund had ik dat gedaan. Voor een aantal onderdelen van de website heb ik dat ook gedaan en dat is ook prima gelukt. Alleen zoals de gehele situatie hierboven, dat was bijna niet te doen. Het oude script deed er al 4 á 5 seconden over om de juiste dingen (gegevens) in de oude situatie op te zoeken en terug te geven.Gomez12 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:21:
[...]
Tja, tip voor de volgende keer kijk of je niet gewoon een script achter de 404 pagina kan zetten die een lookup in de dbase doet en indien de id gevonden wordt een 301 header serveert en anders een 404 .
Zoals je het nu beschrijft zat er systematiek in de oude urls, dus kan je via die systematiek een db-lookup doen en 301 headers serveren.
Je hoeft geen 40k url's langs te lopen, je moet de systematiek gebruiken
Nope mn PR stijgt alleen en volgens Alexa al helemaal (die laatste is idd onzinVerwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:39:
Wellicht ben je dan gezakt in ranking, googlebot doet soms 3 weken aan de hand van je PR om je site bij te werken.
Verwijderd
Ik heb dan een scriptje ooit aangeschaft wat alles op basis van cronjobs voor mij doet. Wanneer er nieuwe content aanwezig is wordt er meteen een ping gestuurd naar Google waarop de bot de nieuwe zut komt indexeren. Maar het valt me op ook al zie je terug in de logs dat Google-bot elke dag geweest is, de nieuwe content pas met een paar dagen ook echt zichtbaar is in Google zelf.DaannO schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:58:
[...]
Nope mn PR stijgt alleen en volgens Alexa al helemaal (die laatste is idd onzin)
Maak een site over hetzelfde onderwerp , zet er goede content op en regel een paar backlinks zodat die site een wat hogere pagerank krijgt. Eventueel kun je een bestaande site kopen. Nu kun je links gaan ruilen: in ruil voor een link op jouw site met wat algemene informatie plaatsen mensen een link naar jouw webshop. Ruil alleen met websites die gerelateerd zijn en een hoge pagerank hebben.gnirts_modnar schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:54:
Inmiddels heb ik ook de andere pagina's laten valideren en dat lijkt nu allemaal redelijk in orde. De zoekwolk is aangepast, maar niet verwijderd. Het lijkt mij een goede manier om een aantal keywords legitiem op je frontpage te plaatsen.. waarbij de belangrijke direct meer gewicht krijgen. Hetgeen je ranking op die woorden zou moeten verbeteren.
Op dit moment speel ik met het idee van een prijsvraag of een actie met bijvoorbeeld een kado bij een order. Dit om zoals eerder genoemd wat meer exposure te genereren. Ik vroeg mij af of er nog meer legitieme linkbuilding technieken zijn. Mijn eigen ervaring is wat dit betreft tamelijk beperkt. Ik ben ook wat schuchter om honderden euro's voor bepaalde startpagina's neer te gaan tellen.
Misschien dat er mensen mij in de richting kunnen wijzen van meer mogelijkheden naast prijsvragen, acties en reviews. Dit staat uiteraard los van contentproductie. Zat zelf nog te denken aan sponsoring, maar daarvoor is het bedrijf simpelweg nog te klein.
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Verwijderd
Verwijderd
Heel vreemd inderdaad. Maar als ik naar je broncode kijk, dan komt de inhoud van je head sectie dubbel erin voor. Je hebt dus tweemaal een title gedefinieerd. Misschien raakt Google daardoor in de war en negeert 'ie je title tag?DukeN schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:19:
Nou heb ik toch iets vreemds op mijn website. Sinds een maandje is mijn title veranderd in google. Dit is alleen als men zoekt op het woord "downloaden" in google.
In het verleden had ik als titel staan "DukeN.NL". Nu staat de naam "Sponsor" erin. Op mijn frontpage of de pagina waar de link naar verwijst is de hele naam "Sponsor" niet te vinden.
[...]
Iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Thx
Ja ook dat klopt, er is nogal veel gevogeld met diversen components en updates.. er is nooit echt opgeschoond. Hierdoor spoken al dit soort onnodige codes in de website. Ik zal dat ook eens een keer moeten naspitten. Misschien ook dat google daarom met dit soort fratsen komt. Hoe je het ook went of keert een nette code is niet. Toch vind google me wel lief om me zo hoog in de rankings te gooien.Millennyum schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:36:
[...]
Heel vreemd inderdaad. Maar als ik naar je broncode kijk, dan komt de inhoud van je head sectie dubbel erin voor. Je hebt dus tweemaal een title gedefinieerd. Misschien raakt Google daardoor in de war en negeert 'ie je title tag?
Gewoon een 404 header meegeven met http://php.net/header. Dan indexeert Google het ook niet.IntToStr schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:21:
Ik ben op dit moment bezig met het opzetten van een nieuwe site. Is het dan verstandig om de site alvast in Google op te laten nemen met alleen een soort "under construction" pagina (ik weet het, afschuwelijke dingen, maar er wordt toch nergens naar de site gelinkt en er komt dan een korte beschrijving van doel van de site op te staan bijv) of gewoon wachten totdat de site echt klaar is en dan pas opnemen?
Heeft dit nog voor- of nadelen?
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 23-08-2009 13:57 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Een waarschuwing: Je mag volgens mij niet een google adsense aanmerken met 'sponsor', zie de algemene voorwaarden.Nu heb ik in mijn forum als 2de bericht een automatisch bericht reclame bericht met google adsense. Dit bericht werd dan geplaatst door "Sponsor". Dit is ook de enige locatie waar de naam Sponsor voor komt
Ik denk het niet. Bij een 404 en een 410 houd in dat de pagina's er gewoon niet meer zijn. Oftewel: verwijderen uit de index.AW_Bos schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:56:
[...]
Gewoon een 404 header meegeven met http://php.net/header. Dan indexeert Google het ook niet.
Ey!! Macarena \o/
De reeksen 4xx en 5xx geven in principe fouten aan, dus het lijkt me zeker niet de bedoeling om dit op zo'n manier op te lossen.RaZ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:31:
[...]
Ik denk het niet. Bij een 404 en een 410 houd in dat de pagina's er gewoon niet meer zijn. Oftewel: verwijderen uit de index.
Met een 5xx error, geef je aan dat de link wel degelijk bestaat, alleen dat de inhoud niet klopt. Daardoor zal Google niet de pagina's indexeren met de foutmelding, maar ook niet de pagina's uit de index verwijderen.
Althans, dat zou ik logisch vinden
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 08:35 ]
Verwijderd
Ik hoop dat dit het is. Zijn er nog andere mensen die deze ervaring ook hebbenn?YoshiBignose schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:24:
Soms als je in 1x veel links naar een bepaalde pagina krijgt verdwijnt het helemaal en komt het na een tijdje weer terug. Dit heb ik meerdere keren gehad, dus dit zou het kunnen zijn. Penalties worden niet zo snel gegeven als mensen denken.
Bovendien deed je niks verkeerd.
kickVerwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:33:
enorm verhaal.
[ Voor 69% gewijzigd door MuisM4t op 30-08-2009 04:01 ]
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq