Google Analytics tips & tricks

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 20.588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
Er zijn hier vast wel een hoop mensen die door de eerste hype van google analytics heengekomen zijn, en waar inmiddels de stats wel binnendruppelen. Het leek me wel een goed idee om een topic te openen waarin we tips&tricks met elkaar kunnen sharen wat dit betreft, want een aantal dingen zijn wel voor verbetering vatbaar.

Het eerste wat mij opviel is dat de de page query parameters niet standaard meegenomen worden in de overzichten, en dat je een 'advanced' filter moet aanmaken voordat dit zou moeten werken. (ik heb het zelf tot op heden nog steeds niet aan de praat zoals het uitgelegd staat in de help trouwens)

Daarom kwam ik op een ander idee: een stukje javascript dat alle hyperlinks afloopt en er een javascript event aanhangt:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
/*
 Hang automagische request parameter replacer en onclicks aan je hyperlinks.
 parameters á la "index.php?cat=dit&action=dat&id=id" worden automatisch vervangen door:
 "urchinTracker('/cat/dit/action/dat/id/id');"
 !! Maakt gebruik van AddEvent uit common.js @ http://www.dustindiaz.com/top-ten-javascript/
*/

function initAnalytics() 
{
    var linklist = document.getElementsByTagName('A');
    for (var i=1; i<linklist.length; i++)
    {
        if (linklist[i].href.split('?').length > 0)
        {
            addEvent(linklist[i], 'click', function(){ urchinTracker(this.href.split('?')[1].replace(/=|&/g, '/')); });
        }

}
}

Ik heb dit stukje code samen met de addEvent functie toegevoegd aan de originele urchin.js van google-analytics.com, aangezien tijdens het begin van de release sommige mensen klaagden over pagina's die bleven 'hangen' als google-analytics.com niet bereikbaar is. Even het scriptje lokaal saven, een paar functies eraan plakken plus dit loopje, en het werkt universeel :)

Zijn er meer mensen die handige tips/tricks hebben?

[ Voor 36% gewijzigd door SchizoDuckie op 07-12-2005 19:20 . Reden: regex optimalisatie en lompe split().join() weg :P ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49
Ik wilde Google Analytics ook gaan gebruiken maar helaas is er een tijdelijke sign-up stop afgekondigd door het enorme succes.

Op ons werk gebruiken we het wel overigens en met succes. Ik vraag me wel af of de data op een geautomatiseerde manier opgevraagd kan worden in de toekomst, via webservices bijvoorbeeld.

[ Voor 43% gewijzigd door Dennis op 10-12-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat Google Analytics niet in Opera werkt. Of ben ik de enige die daar problemen mee heeft? Ik gebruik de nieuwste versie van Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hietahh, heb je dit gesignaleerd aan het Analytics team? Er zijn overal feedbackformuliertjes te vinden en als er genoeg mensen dat probleem melden zullen ze dat ook wel fixen.
Ik heb het zelf nog niet getest, zal het zo meteen eens doen. Je bedoelt toch het administratiescherm he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was zelf ook wat aan het stoeien met Google Analytics. Als test heb ik één van de campagnes helemaal gericht op het mini-staatje Liechtenstein. Dat gaat me tenminste niet al teveel geld kosten :-) Als ik nou bezoekers met de extensie .li krijg, weet ik dat dat resultaat oplevert.

Verder heb ik nog wat andere campagnes aangemaakt, één voor elke dienst die ons bedrijf levert.

Ik snap alleen niet dat bij Overall Keyword Conversion alleen maar de kliks van die Liechtenstein-campagne staan terwijl ik weet dat er ook op de andere campagnes is geklikt. Volgens mij levert Google hier niet de complete resultaten aan. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Google Analytics (GA) is een fantastische tool met oneindig veel mogelijkheden. Het doormeten van een complete marketingcampagne op alle vlakken wordt hiermee heel makkelijk gemaakt. Alleen is de betrouwbaarheid verre van ideaal, we hebben een test draaien die op diverse manieren bezoekersaantallen meet. Dat wil zeggen met Onestat, Nedstat, Sitestat, Serverlogs, Google Analytics en ons eigen meetsysteem en daaruit blijkt dat GA nog lang niet alles meet.

En het geautomatisserd opvragen van info zijn we ook mee bezig, wij zijn aan het onderzoeken hoe we de export functie hiervoor kunnen gebruiken. Ook hier hebben we al goede resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
André schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:49:
Google Analytics (GA) is een fantastische tool met oneindig veel mogelijkheden. Het doormeten van een complete marketingcampagne op alle vlakken wordt hiermee heel makkelijk gemaakt. Alleen is de betrouwbaarheid verre van ideaal, we hebben een test draaien die op diverse manieren bezoekersaantallen meet. Dat wil zeggen met Onestat, Nedstat, Sitestat, Serverlogs, Google Analytics en ons eigen meetsysteem en daaruit blijkt dat GA nog lang niet alles meet.

En het geautomatisserd opvragen van info zijn we ook mee bezig, wij zijn aan het onderzoeken hoe we de export functie hiervoor kunnen gebruiken. Ook hier hebben we al goede resultaten :)
Daar heb ik ook last van gehad inderdaad, maar das op zich redelijk eenvoudig te verklaren doordat analytics alleen de javascript-enabled browsers aanpakt, en daarmee sla je echt een berg aan spiders enzo over...

Ik moet wel zeggen dat het vreemd is dat je, als je getalletjes gaat vergelijken er af en toe inderdaad verschillen in zitten, maar ik hoop wel dat ze dit snel oplossen.

@Andre:
Als jullie zover zijn hoor ik graag bevindingen!
Het zou natuurlijk het mooist zijn als je op een gegeven moment zelf je specifieke reports samen kunt stellen van geyle grafiekjes uit analytics, maar ik ben zelf nog niet in de hele structuur erachter gedoken.

[ Voor 11% gewijzigd door SchizoDuckie op 16-12-2005 14:40 . Reden: \o/ m'n topic is dus toch nog niet dood O+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

SchizoDuckie schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:39:
[...]

Daar heb ik ook last van gehad inderdaad, maar das op zich redelijk eenvoudig te verklaren doordat analytics alleen de javascript-enabled browsers aanpakt, en daarmee sla je echt een berg aan spiders enzo over...

Ik moet wel zeggen dat het vreemd is dat je, als je getalletjes gaat vergelijken er af en toe inderdaad verschillen in zitten, maar ik hoop wel dat ze dit snel oplossen.
Daar houden we met onze meting uiteraard rekening mee, we gaan geen appels met peren vergelijken. Rekening houdend met deze factoren blijft GA gewoon nog achter, maar het wordt wel steeds beter. En voor de toekomst denken wij dat GA zich snel zal herstellen en vanaf dat punt is GA voor elke internet marketeer onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fantastische statistieken inderdaad, ik hoop eigenlijk dat ze ooit het idee krijgen om deze software te releasen als pakket op een webserver zodat je met server logs kan werken, die zijn toch betrouwbaarder dan een enkel javascriptje. Of een server-log importer of iets dergelijks. Ik zou er geen moeite mee hebben om dagelijks op een rustig punt een paar gig aan logs te uploaden als daar perfecte statistieken uit komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Toen Analytics net starte adviseerden ze om (logisch) het script in de HEAD Tage te zetten.. Echter wat bleek gister toen ik nog een keer ging kjiken, nu geven ze het advies om het net voor </body> te zetten!

Ik kon niet vinden waarom dit was, heeft dit te maken met wanneer het niet bereikbaar is? Waarom dan niet defer="defer" in de script tag?

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Defer in de script tag is er alleen voor om de browser te vertellen dat hij verder mag gaan met het renderen van de pagina omdat er niets aan de dom toegevoegd word in het script. Het heeft volgens mij geen invloed op een eventuele vertraging doordat de GA server traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Is het mogleijk om RSS feeds te tracken met Analytics?
Ik gebruik nu feedburner, maar je eigen feed gebruiken is natuurlijk veel mooier én de stats van Analytics zijn echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Tja, ik zit al een tijdje te azen op een account zodat ik ook eens kan kijken hoe nuttig het is. Webalizer is namelijk verre van ideaal.

Nu is er inderdaad een ledenstop al een tijdje, is daar geen manier om heen dmv invite code's o.i.d?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het kan zijn dat iemand al invites heeft gekregen (die zijn nog wel uitdeelbaar), maar nieuwe leden moet helaas wachten op extra capaciteit. We gaan overigens van dit topic geen invite-uitwissel-topic maken ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Begrijp ik, was meer een vraag dan een request ;)

Verheug me wel op het spelen met die stats aangezien aw-stats nog niet mag op mijn huidige plesk versie :(

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
Heeft er iemand al een manier gevonden om remote statistieken uit de analytics db te plukken en die in een eigen rapport weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ik had tot vandaag GA nog in de <head> staan alleen lijkt het er op dat vandaag flink wat NL providers problemen hadden met het resolven (of bereiken?) van www.google-analytics.com Ik heb het scriptje nu naar onderaan de pagina verplaatst en heb de urchin.js op m'n eigen server gezet. Ik zit er niet echt op te wachten dat mensen mijn site niet kunnen gebruiken omdat Google niet bereikbaar is :(
Iemand enig idee of het verplaatsen van die urchin.js naar je eigen server toegestaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms is het inderdaad ontiegelijk traag, ik werd er zo gek van dat ik google-analytics.com maar doorstuur naar 127.0.0.1 ;)
Op het begin was er ook een keer zo'n periode dat het te traag was, maar nu blijkbaar weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hmm, schijnbaar lag het niet aan wat NL providers maar was het een foutje van Google. Hier het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag of het problemen gaf als ik urchin.js lokaal opsla. Eindelijk eens een reply die daadwerkelijk een antwoord is op mijn vraag :) Normaal krijg ik altijd een of andere halfgare canned response omdat de support medewerker een woord zag dat toepasselijk lijkt... Maar goed, de reply dus:
Thank you for your email. Yesterday we pushed a new version of the
urchin.js file, which caused some unexpected behavior for some of our
users. We apologize for the inconvenience this may have caused you. We
understand your need for reliability, and hosting the js file on your own
servers will work.

However, we do not recommend that users serve the urchin.js themselves.
Most people wish to host urchin.js locally in order to avoid making their
users download it from Google every time they request a page. However,
urchin.js is designed to be downloaded once from Google and is then served
from the visitor's cache. Since your users are calling urchin.js from our
servers, they will automatically get the latest version when any updates
are released. This will help make your reports as accurate as possible.

If you decide to host the file locally, I do suggest that you update the
file often, as it may cause problems in the future if you are hosting an
outdated version of the file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

SchizoDuckie schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:14:
Heeft er iemand al een manier gevonden om remote statistieken uit de analytics db te plukken en die in een eigen rapport weer te geven?
Dit vroeg ik mij ook af, aangezien ik de statestieken op mijn website openbaar wil maken en niet alleen voor mensen die ingelogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
Ik heb inmiddels een beetje zitten te zoeken en te plukken in de source maar het ziet er eerlijk gezegd nogal obscuur uit allemaal... Het werkt 'old-skool' met hidden iframes die een callback doen naar de parent als ze uitgeladen zijn, maar er worden echt loads & loads of data heen en weer gepompt a.d.h.v. allerlei vage ID's. Om nog maar niet te spreken over hoe dat nou werkt met die date rage selecties enzo..
Gaat nog wel even duren voor ik dit door heb geloof ik... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Het valt mij op dat de locatie informatie van Google analytics zeeer uitgebreid is.
Echter, er zijn soms wat kleine foutjes waarbij ik het graag aanvul met de juiste informatie.
Zo staat er bij ons dat we uit Houten komen, echter we komen niet eens uit Utrecht :p
Iemand een idee?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Daar ben ik weer. Ik sta te springen om google analytics uit te zoeken maar ik heb toch echt te weinig ervaring, vandaar dat ik ook weer hier post. Nee ik ben niet lui want ik heb flink wat gezocht op GoT alswel op de helppagina van analytics. Ik zoek nog steeds een manier om mijn statestieken beschikbaar te maken voor iedereen.

Is het zo gedaan door google omdat ze anders simpelweg vrachtwagenladingen aan bezoekers krijgen over die statpagina's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Kan je die XML uitvoer niet extern opvragen?

edit:
Als je met IE opent krijg je daadwerkelijk een URL:
https://www.google.com/analytics/home/report?etcetc

edit 2:
Helaas, slecht nieuws:
https://adwords.google.co...y?answer=27257&topic=8237

[ Voor 84% gewijzigd door Wacky op 21-04-2006 18:13 ]

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Nee, volgens mij niet. Ik kan niet eens vinden wat de output url van die XML is. Als ik op XML uitvoer klik dan krijg ik een popup via een javascript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik heb sinds een tijdje een probleem met Analytics en hoor helemaal niets terug van support :/ Probleem is dat ik geen 'Absolute Unique Visitors' report op kan vragen voor een hele maand. Een week gaat nog net maar ook daar moet ik zo'n 25-30 seconde wachten op de mededeling dat dit er 35k waren. Als ik heel maart selecteer (door op 'Mar' te klikken, erg handig) dan gebeurt er een hele tijd niets en daarna houd ik gewoon het report dat ik al zag maar nu met 'Absolute Unique Vistors' geselecteerd.

Op een andere site zie ik na 12 seconde al dat dit 180k visitors waren in een week en na 30 seconde weet Google me te vertellen dat dit er 600k zijn in een maand. Belangrijkste verschil tussen deze twee sites is dat de eerste meer terugkerende bezoekers heeft die langer blijven maar dat de laatste site meer verschillende visitors heeft (35k vs 180k).

Het lijkt op een performance probleem bij Google, alleen nogal knullig dat ik al 2 weken zit te wachten op een teken van leven van support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Sorry dat ik deze weer omhoog knikker, maar in Google Analytics staat het volgende:
Klik in het onderstaande vak om alle code te selecteren. Plak de code onderin de inhoud direct voor de </body> tag
Boeit dit eigenlijk waar dit staat? Ik gooi 'm liever bij m'n andere scripts bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Nadeel is dat wanneer de GA server traag reageerd jouw site trager zal worden geladen.
Wanneer je het onderaan zet zal het script pas worden aangeroepen wanneer de content al is weergegeven.

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GsJosh schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:54:
Daar ben ik weer. Ik sta te springen om google analytics uit te zoeken maar ik heb toch echt te weinig ervaring, vandaar dat ik ook weer hier post. Nee ik ben niet lui want ik heb flink wat gezocht op GoT alswel op de helppagina van analytics. Ik zoek nog steeds een manier om mijn statestieken beschikbaar te maken voor iedereen.

Is het zo gedaan door google omdat ze anders simpelweg vrachtwagenladingen aan bezoekers krijgen over die statpagina's?
Als je ze beschikbaar wilt maken voor iedereen zul je (1) of iedereen een gmail account moeten aanmeten en deze toevoegen als gebruiker (view report), dit is nogal veel werk en omslachtig, of (2) je exporteert elke week de statistieken en maakt die zelf beschikbaar.

Niet echt wat je zoekt, maar het kan nou eenmaal niet anders.

ow... Ik bedenk me dat je ook een view-report-account aan kunt maken en het wachtwoord ervan verstrekken aan al je stats-viewers. Ik weet niet hoe blij google daar verder mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

t-x-m schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 12:19:
Nadeel is dat wanneer de GA server traag reageerd jouw site trager zal worden geladen.
Wanneer je het onderaan zet zal het script pas worden aangeroepen wanneer de content al is weergegeven.
wordt dat niet "thread-wise" gedaan zoals plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
Just out of interest, hoe werkt dat technisch dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Page rendering begint pas als alle extern gelinkte bestanden in de head van de pagina geladen zijn. Vaak zijn dat immers stylesheets en scripts die wel eens iets met de layout van de pagina zouden kunnen doen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Spike_1981
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik ben bezig een webshop aan het bouwen en wil graag de e-commerce activiteiten meten. Nu kun je dit mooi laten meten met google analytics. Nu geef ik de volgende parameters mee op de banktpagina:

[ordernummer] Uw interne, unieke ordernummer
[partner] Optionele partner of samenwerking met winkels
[totaal] Totale bedrag van de transactie
[belasting] Belasting van de transactie
[verzenden] De verzendhoeveelheid van de transactie
[plaats] Stad waaraan de transactie moet worden gekoppeld
[staat/regio] Provincie
[land] Land

Variabelen voor itemregels
[ordernummer] Uw interne, unieke ordernummer (dit moet gelijk zijn aan de transactieregel)
[sku/code] SKU-code van het product
[productnaam] Productnaam of beschrijving.
[categorie] Categorie van het product of variatie
[prijs] Eenheidsprijs van het product
[hoeveelheid] Bestelde hoeveelheid

Dit is op zich allemaal duidelijk, en werkt ook wel alleen geeft hij niet goed de data weer. Google analytics geeft bij Transactie lijst de verkeerde waardes weer, althans zo lijkt het.

Bij het veld "Opbrengst" laat hij de waarde "[totaal] Totale bedrag van de transactie".

Logischer zou toch zijn dat google een berekening maakt van het totale bedrag van de transactie, de belasting eraf haalt en dan de inkoop "[prijs] Eenheidsprijs van het product" * het aantal "[hoeveelheid] Bestelde hoeveelheid". Dan weet je wat er wordt verdiendt en google weet wat je hebt uitgegeven aan advertentiekosten. Hierdoor krijg je een mooi beeld of een (advertentie)campagne lonend is geweest.

Kan zijn dat ik het niet helemaal snap, maar google geeft mij daar ook niet echt antwoord op. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tha_Spike_1981 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:17:
Ik ben bezig een webshop aan het bouwen en wil graag de e-commerce activiteiten meten. Nu kun je dit mooi laten meten met google analytics. Nu geef ik de volgende parameters mee op de banktpagina:

[ordernummer] Uw interne, unieke ordernummer
[partner] Optionele partner of samenwerking met winkels
[totaal] Totale bedrag van de transactie
[belasting] Belasting van de transactie
[verzenden] De verzendhoeveelheid van de transactie
[plaats] Stad waaraan de transactie moet worden gekoppeld
[staat/regio] Provincie
[land] Land

Variabelen voor itemregels
[ordernummer] Uw interne, unieke ordernummer (dit moet gelijk zijn aan de transactieregel)
[sku/code] SKU-code van het product
[productnaam] Productnaam of beschrijving.
[categorie] Categorie van het product of variatie
[prijs] Eenheidsprijs van het product
[hoeveelheid] Bestelde hoeveelheid

Dit is op zich allemaal duidelijk, en werkt ook wel alleen geeft hij niet goed de data weer. Google analytics geeft bij Transactie lijst de verkeerde waardes weer, althans zo lijkt het.

Bij het veld "Opbrengst" laat hij de waarde "[totaal] Totale bedrag van de transactie".

Logischer zou toch zijn dat google een berekening maakt van het totale bedrag van de transactie, de belasting eraf haalt en dan de inkoop "[prijs] Eenheidsprijs van het product" * het aantal "[hoeveelheid] Bestelde hoeveelheid". Dan weet je wat er wordt verdiendt en google weet wat je hebt uitgegeven aan advertentiekosten. Hierdoor krijg je een mooi beeld of een (advertentie)campagne lonend is geweest.

Kan zijn dat ik het niet helemaal snap, maar google geeft mij daar ook niet echt antwoord op. Iemand ervaring hiermee?
Google kan heel veel maar dit niet denk ik. Hier zou Google voor elk specifiek geval de belasting op een product, inkoopprijs etc.. Ik ben niet helemaal op de hoogte van deze kant van Analytics maar het moet toch goed mogelijk zijn voor jou om ipv het verkoopbedrag alleen de winst (verkoop-belasting-inkoop) door te geven aan analytics. Als dat niet gaat heeft Analytics nog uitstekende export-functies, xml en csv.

Aangezien de titel tips & tricks suggereert: Zoek even op google naar Analytics in combinatie met Google Earth. Het schamele kaartje in Analytics kan namelijk ge-exporteerd worden naar Google Earth zodat je een wereldbol krijgt met een stipje voor elke bezoeker aan je site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
Woehah! *O* Heeft iemand de nieuwe interface al kado gekregen? Mijn account is nog niet gemigreerd helaas.
We're excited to announce the newly redesigned Google Analytics.
Over the next several weeks, we will be migrating all existing Analytics accounts to the new Google Analytics interface. You will be notified by email once your account has been migrated. For an entire month you will be able to access both the original interface and the new interface. During the migration, you should experience no interruption in service and you'll be able to see all of your data regardless of which interface you use. For a sneak peek at the new Google Analytics, take a look at the following resources:

tour features FAQs learn more
Het ziet er naar uit dat ze echt knalhard gewerkt hebben sinds de aankoop van urchin en dat wat ik gehoopt had ook uitgekomen is. een super opgepimpte versie van wat eerst urchin was compleet met ontwerpbare rapportjes, uitgebreide graphing tools en schedulebare statistiekjes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik werk er al een paar maanden mee, zie mijn korte review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ik zie dat nieuwe uiterlijk nu ook op T.net en als ik inlog staat er ook een melding van, maar als ik dan vervolgens op Rapport klik dan zie ik nog de oude interface... hebben meer mensen dat?
Google Analytics:
(...) In de komende weken worden alle bestaande Analytics-accounts gemigreerd naar de nieuwe Google Analytics-interface. U ontvangt een e-mail zodra uw account is gemigreerd. Gedurende een hele maand heeft u toegang tot zowel de originele interface als de nieuwe interface. Tijdens de migratie moet de service niet worden onderbroken en kunt u al uw gegevens blijven bekijken, ongeacht de interface die u gebruikt. (...)

[ Voor 55% gewijzigd door Cadezo op 09-05-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makavelibrox2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2021
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist Analytics toegevoegd aan mijn site.

Probleem is echter dat ik nu elke krijg te zien:
Bezig met laden www.google-analytics.com...

Waardoor het laden ook langer duurt,
heb hem voor mn </body> gegooid.

Iemand een trick om mn site weer sneller te laten laden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Zet de urchin.js op je eigen host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
frickY schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:16:
@ Fricky gaat dat als volgt?
  • je zet het bestand http://www.google-analytics.com/urchin.js op je eigen server/host
  • je vervangt
    JavaScript:
    1
    2
    3
    4
    5
    6

<script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" type="text/javascript">
    </script>
    <script type="text/javascript">
    _uacct = "xx-xxxxxx-x";
    urchinTracker();
    </script>   

door
    JavaScript:
    1
    2
    3
    4
    5
    6

<script src="http://www.eigendomein.tld/urchin.js" type="text/javascript">
    </script>
    <script type="text/javascript">
    _uacct = "xx-xxxxxx-x";
    urchinTracker();
    </script>   
moet je dan verder nog iets instellen op je Analytics-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
Nee hoor, alles zou nu moeten werken. Let wel dat Google soms het javascript-bestandje kan aanpassen zonder dat jouw versie aanpast. Soms even opnieuw downloaden naar je server is dan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Wie weet hoe je in de nieuwe layout van Analytics nog per uur kunt zien hoeveel bezoekers en pageviews je had?
In de oude layout selecteer je hiervoor gewoon slechts 1 dag in de kalender, en wordt de grafiek per uur gepresenteerd.
In de nieuwe layout blijft hij de hele afgelopen maand weergeven wanneer je rechrsboven slechts 1 dag kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dat kan op dit moment nog niet, maar omdat er zoveel vraag naar is gaat dat waarschijnlijk wel weer ingebakken worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Hoe vaak is de afgelopen tijd urchin.js gewijzigd? En hoe vaak zou je het beste urchin.js op kunnen halen zodat hij up to date blijft?

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Daar durf ik geen antwoord op te geven.
Ikzelf doe het ook niet, maar heb ook geen enkel probleem met slechte performance.

@Andre.
Ok, thanks. Daarvoor dus nog even naar de oude interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie google faq:

Kan ik het bestand urchin.js lokaal hosten?

U kunt het bestand uiteraard downloaden om te bekijken, maar
wij raden gebruikers niet aan het bestand urchin.js zelf te beheren.

De meeste mensen willen het bestand urchin.js lokaal hosten om te
voorkomen dat hun gebruikers elke keer dat zij een pagina opvragen,
het bestand van Google moeten downloaden. Het bestand urchin.js is
echter ontworpen om één keer van Google te worden gedownload om
vervolgens vanuit het cachegeheugen van de bezoeker te worden weergegeven.

Wanneer u het bestand urchin.js van de servers van Google haalt, weet u
zeker dat u de nieuwste versie gebruikt en kunt u gemakkelijk nieuwe
functies en verbeteringen ontvangen zodra deze beschikbaar worden. Op
die manier worden de meest nauwkeurige rapporten gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:34:
[...]

Het bestand urchin.js is
echter ontworpen om één keer van Google te worden gedownload om
vervolgens vanuit het cachegeheugen van de bezoeker te worden weergegeven.
Helaas pindakaas merk ik maar al te vaak dat het bestand expliciet wordt opgehaald bij google, wat af en toe vertragingen kan opleveren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die stats ergens op hun eigen plekje willen bekijken, kijk hier even (werkt btw met Cakephp)

Verre van ideale oplossing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

ik vroeg me af of het mogelijk was om die gave grafiekjes van google op mijn site te laten zien...heeft iemand dat al geprobeerd?

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals meerdere van jullie wel zal zijn opgevallen is Analitics helemaal ge-restyled.

Ook is het erg mooi en overzichtelijk geworden. Maar ik heb een probleempje en hoop dat jullie dit kunnen bevestigen of ontkrachten.

Als ik naar de kaart ga "waar alle hits vandaan komen" dan kan ik bij elk land uiteindelijk de hits in de steden zien. Echter wil de kaart van Nrederland niet laden :? .
Ik zie wel de hits in een tabel eronder staan en precies waar ze vandaan komen maar de kaart blijft blanco. Hebben jullie dit ook of is dit alleen bij mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
@ Freaky_Revolt:
Dat probleem heb ik ook precies hetzelfde. Beetje vervelend, vind ik...

Ik vind die nieuwe interface overigens wel een vooruitgang, ik vind alles nu beter te vinden..

[ Voor 35% gewijzigd door Cadezo op 28-05-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik kan maar niet wennen aan de nieuwe interface. Vind de vorige toch nog overzichtelijker, okal zit er meer informatie in de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Helaas heb ik nogsteeds geen gebruik kunnen maken van de nieuwe interface. Ik krijg telkens de melding:
An Error Has Been Detected

Please try again. If you are experiencing long delays, please reduce the selected date range or disable date comparison. Thank you for your patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
De nieuwe interface vind ik wel mooi en overzichtelijk. Ik krijg alleen 1 ding niet voor elkaar, een overzicht maken van een jaar. In de oude interface kon je op '2007' klikken en kreeg je de visitors per maand te zien. Nu kan ik wel twee maanden vergelijken maar ik kan geen staafgrafiek maken met meerdere maanden.

Heeft iemand dit gevonden of is dit eruit gehaald?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Volgens mij kan dat niet meer, net als dat als je op 1 dag klikt je niet meer het aantal bezoekers per uur kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Inzoomen op Nederland alsmede het bezoek per uur bekijken kan nog niet maar wordt wel hard aan gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Ik heb momenteel google analytics draaien. Nu wil een klant ook toegang tot google analytics. Alleen hij heeft geen gmail account. Hoe kan ik hem toegang geven tot analytics zonder gmail account? Misschien met de betaalde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
getfirefoxnow schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:58:
Ik heb momenteel google analytics draaien. Nu wil een klant ook toegang tot google analytics. Alleen hij heeft geen gmail account. Hoe kan ik hem toegang geven tot analytics zonder gmail account? Misschien met de betaalde versie?
Je hebt geen gmail accoutnt nodig, maar wel een google account en die kan je gewoon aanmaken op elk random e-mail adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
SchizoDuckie schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:45:
[...]

Je hebt geen gmail accoutnt nodig, maar wel een google account en die kan je gewoon aanmaken op elk random e-mail adres :)
Ik begrijp dat je echt een google (niet gmail) account nodig hebt, ook bij de betaalde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je hebt een Google-account nodig, omdat Google anders nooit weet welk wachtwoord je wilt gebruiken. Een Google-account kun je aan elk e-mailadres kopellen, niet alleen een gmail-adressen.

De klant die je toegang wilt geven kan zich dus gewoon aanmelden via https://www.google.com/ac...hl=nl&nui=1&ltmpl=default
Daarbij kan hij zijn bestaande e-mailadres gebruiken, en een nieuw wachtwoord verzinnen welke hij voor google services wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:25
Ik schaam me diep: ik loop al een uur te proberen om uberhaupt een analytics account te creeëren!
Dit is wat ik heb gedaan:
- google account gemaakt
- bij analytics ingelogd
- geklikt op aanmelden
- dingen ingevuld
- bij stap 3 krijg ik weer het beginscherm van analytics of zegt hij dat er al een account met dezelfde naam is.
- als ik vervolgens bij het overzicht van mijn google account kijk, zie ik onder mijn services wel analytics staan. Maar als ik daar op klik kom ik weer bij het scherm dat ik 'een paar stappen verwijderd ben van zo'n account' en dat ik me moet aanmelden, dus dan kom ik bij stap 3 uit...

Ik ben dacht ik niet dom, maar ik snap er werkelijk niets van :?
blijkbaar zat er een bug bij google: ik heb vandaag precies hetzelfde gedaan en nu gaat hij wel netjes door naar stap 4 :?
naja, het werkt tenminste :)

[ Voor 10% gewijzigd door Menesis op 08-07-2007 16:52 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Is er eigenlijk een mogelijkheid je gegevens te filteren op variabelen naar keuze?

Ik zou bijvoorbeeld mijn Top Content per browser afgesplitst willen zien. Welke paginas bezoeken IE gebruikers, en welke paginasbezoeker Firefox gebruikers.

Ik zie wel een pagina Visitors > User Defined, maar geen mogelijkheden hier zelf regels aan te maken.

Enige optie die ik zo snel kan bedenken is een filter aanmaken die de URLs prefixed met "IE" en "FF", maar dan;
- geldt het pas vanaf nu en moet ik een aantal weken wachten tot betrouwbare resultaten
- heb ik het onderscheid altijd en overal, terwijl ik het gewoon 1-malig voor de gein zou willen zien

Zie ik een optie over het hoofd? Zie dat ik de output van een filter ook naar een Custom Field kan schrijven, in plaats van de url te overschrijven, maar hoe zou ik dat dan kunnen gebruiken om het onderscheid in de statistieken te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 24-07-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ga naar een betreffende pagina of map in de "Inhoudsdetails" en kies dan bij de pulldown "Segment" de optie "Browser". Is dat wat je bedoeld?

En ja, als je een filter maakt geldt dat pas vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Het is deels wat ik bedoel. Sowieso had ik deze nog niet gevonden, waarvoor dank.
Maar ik wil eigenlijk niet per pagina zien welke browsers zijn gebruikt, maar per browser welke pagina's zijn bezocht.

Een andere optie die ik al heel lang denk te missen is overigens het klikpad van een specifieke bezoeker zien, die op een bepaald trefwoord je site is binnen gekomen.
Je kunt zien via welke trefwoorden bezoekers op je site komen.
Je kunt de klikpaden binnen je site zien.
Maar ik zou ze zo graag gecombineerd zien. Visualiseren waar iemand binnen gekomen op een bepaald trefwoord als eerst naar toe klikt. Maar vrees dat dat er echt niet in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dat soort rapportages vereisen een professioneel webanalytics pakket en is net te hoog gegrepen voor Google Analytics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
André schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:10:
Dat soort rapportages vereisen een professioneel webanalytics pakket en is (nog) net te hoog gegrepen voor Google Analytics.
Ik verwacht dat het er (ooit) nog in komt ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb gister een 3 tal filters (van André) ingesteld om in Analytics de gebruikte trefwoorden en het inhoufsnetwerk van mijn Adwords campagne inzichtelijk te maken; Echte zoekwoorden en inhoudsnetwerk Adwords zichtbaar met Analytics

Ik heb alleen het vermoeden dat dit sinds de nieuwe layout niet meer (correct) werkt?
Als ik kijk bij Verkeersbronnen > Alle verkeersvbronnen, klik op "google / cpc" en als segment "zoekwoord" selecteer, geeft hij als zoekwoord alleen maar "(content targeting)".
Als ik het goed heb begrepen zou ik na het instellen van de filters hier juist het trefwoord van mijn campagne moeten kunnen zien, en het trefwoord welke de gebruiker heeft gebruikt.

Ook als ik kijk bij Bezoekers > Door de gebruiker gedefiniëerd zie ik niet de verwijzende sites (Inhoudsnetwerk) maar alleen "(not set)".

Ben ik te ongeduldig (heb pas 4 bezoeken sinds de filters actief zijn; 1 via advertentie, 3 via inhoudsnetwerk)?

Als ik naar de URL's kijk welke Google voor de advertenties gebruikt, zie ik ook niet de gegevens welke de filters proberen uit te lezen. Zijn de URL's gewijzigd waardoor dit niet meer mogelijk is?
Links van advertenties verwijzen naar http://www.google.nl/url en in de query-string wordt aangegeven welke advertentie is aangeklikt, niet welk zoekwoord is gebruikt.
Die pagina geeft vervolgens een 302 redirect naar de pagina waarnaar de advertentie daadwerkelijk verwijst met maar 1 parameter in de querystring; ?gclid=CIqnyL75040CFQdRMAodoyQCY (fictieve waarde)

Is mijn zoekopdracht opgeslagen onder dit gclid, en halen de Analytics-filters intern het door mij gebruikte zoekwoord op, of werken dergelijke filters niet meer sinds Google deze vorm van URLs is gaan gebruiken? Ik vermoed bijna van wel, aangezien je in Analytics wel de campagne-naam kunt zien via welke een bezoeker kwam, maar toch zijn het inhoudsnetwerk en de trefwoorden niet inzichtelijk :?

[ Voor 27% gewijzigd door frickY op 01-08-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Je moet even wat meer data verzamelen, dan kun je vervolgens bij Verkeersbronnen -> Zoekwoorden wel resultaat zien. Het inhoudsnetwerk filter is waarschijnlijk niet goed werkend in de nieuwe Analytics, hier moet ik nog meer mee testen.

De gclid overruled alles, daaraan wordt je campagne/keyword/enz. gekoppeld. Als je dat adres dus bookmarked zul je constant daarop verwerkt worden. Maar als het goed is kun je uit de refferer de zoekwoorden nog wel halen, dat is ook exact wat de filters doen, en die werken bij mij nog overal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik heb inmiddels bij een andere campagne 1 link van het inhoudsnetwerk, die lijkt dus ook nog te werken.
Ik zal nog wat dagen afwachten tot er meer hits zijn om te zien of de trefwoorden dan ook zichtbaar worden. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Dit leek me het beste topic om m'n vraag over GA te posten, zit namelijk met een klein probleempje. Ben zelf geen enorme wizzkid, maar heb nu een tijdje m'n blogje en heb daar GA in de code gezet.
Ik krijg echt alleen de stats van m'n index.php, maar geen inzichten op het niveau van posts (waarop ook mensen binnenkomen op de site)

Heb m'n blog/site draaien via Pivot en heb alleen geen idee waar en hoe ik dan de code van GA moet neerzetten/bewerken. Op het hulpgedeelte van GA wordt ik ook niks duidelijker...

Iemand hier een helpende hand?

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet bij Administration > Templates de template zoeken waarin die posts staan (ik geloof entrypage_template.html), en daar de code toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Is het niet makkelijk de code toe te voegen aan een soort header of footer template die door alle pagina's gebruikt wordt, voor zover dat van toepassing is?
Komt er in ieder geval op neer dat je het javascript in alle pagina's moet opnemen die je wilt meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

@ Blaise & Fricky: Thnx, had idd al de code in de templete entrypage gezet, maar dan kreeg ik enkel "entrypage" te zien en niet welke post het pcies betrof. Maar heb al wat zitten rommelen.

Zal ook eens kijken naar de oplossing om hem ergens te plaatsen wat in alle templates gebruikt wordt idd.. dank iig

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:24
Ik heb een website met wat statische pagina's. Moet ik de code van GA op alle pagina's zetten? Of voor elke pagina een apart project aanmaken? Ik heb de help van GA doorgespit, met Google gezocht en ook dit topic doorgelezen maar ik kom er niet achter.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
De code zet je op elke pagina die mee wilt nemen in de meting. Erg bijzonder dat je het niet hebt gevonden, aangezien het Google helpcentrum zelfs begint met info over de installatie, verwijzend naar artikeltjes met leuke namen als 'Installatiehandleiding Google Analytics', 'Hoe kan ik een website bijhouden', 'Hoe voeg ik een conversiecode toe aan mijn website?'.... En nog een stuk of dertig andere artikelen over de installatie... :/

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Boelie-Boelie schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:15:
De code zet je op elke pagina die mee wilt nemen in de meting.
Thanks! Ik was bang dat als je die code op meerdere pagina's zou zetten GA dan alle kliks bij elkaar op zou gaan tellen of zo. Ik heb nog niet zo veel ervaring met tellers.
Erg bijzonder dat je het niet hebt gevonden, aangezien het Google helpcentrum zelfs begint met info over de installatie, verwijzend naar artikeltjes met leuke namen als 'Installatiehandleiding Google Analytics', 'Hoe kan ik een website bijhouden', 'Hoe voeg ik een conversiecode toe aan mijn website?'.... En nog een stuk of dertig andere artikelen over de installatie... :/
Dat heb ik allemaal gezien, maar ik zag nergens het antwoord op mijn vraag... Het kan best zijn dat ik verkeerd gegeken heb, daarvoor mijn nederige excuses.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

• pim
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Ik heb vorige week in Analytics een filter ingesteld om de Full Referers te kunnen zien:

Zoals hier staat uitgelegd in de Analytics FAQ:

How do I see the full URL of my pages in my reports?

Ik heb alleen geen flauw idee waar ik deze volle referer nu kan bekijken, mijn bestaande data is ongewijzigd.. Iemand een idee?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is er eigen een manier om analytics zelf op je site te zetten? Ik heb zelf al een scipt met cake php gezien maar hun eigen voorbeeld kan al geen eigen verbinding meer maken...wordpress schijnt er wel een plugin voor te hebben.

• André

André

Analytics dude

pim schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:12:
Ik heb vorige week in Analytics een filter ingesteld om de Full Referers te kunnen zien:

Zoals hier staat uitgelegd in de Analytics FAQ:

How do I see the full URL of my pages in my reports?

Ik heb alleen geen flauw idee waar ik deze volle referer nu kan bekijken, mijn bestaande data is ongewijzigd.. Iemand een idee?
Als je het goed hebt gedaan zou je bij de inhoudsdetails nu volledige url's moeten zien. Bij referrer waren de url's al volledig natuurlijk ;)
Mr_gadget schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:19:
Is er eigen een manier om analytics zelf op je site te zetten?
Gewoon het analytics sciptje op elke pagina plaatsen?

• frickY
Ik vrees dat hij bezoekers inzicht in zijn statistieken wilt geven zonder zijn logingegevens te hoeven verstrekken.
Dat is dus niet mogelijk.

@pim
In het filter stel je het veld in waarin je het resultaat van je filter wilt opslaan (Export to). Als je ervoor kiest het request uri te overschrijven, zul je overal de volledige request uri zien. Kies je voor 'custom field 1" zul je hem nergens zien, die velden dienen alleen als tijdelijk tussen station in je filters.
Kies je voor 'user defined field' dan heb je hiervoor een apart knopje onderin je [Content] navigatiemenu.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou graag willen tracken hoeveel lezers ik heb op mn RSS feed, iemand die een idee heeft of ik dat met Google Analytics kan bijhouden?

• André

André

Analytics dude

Dat kan niet :) Het bijhouden van een RSS feed is moeilijk, en persoonlijk vind ik alleen Feedburner daar goed in slagen.

Nu is Feedburner wel eigendom van Google, dus in de toekomst zou het er aan kunnen komen.

[ Voor 27% gewijzigd door André op 06-09-2007 16:28 ]

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Nee, Analytics is alleen voor gewone webpagina's.

Zoiezo is feedtracken erg moeilijk. Misschien kun je het beste feedburner hiervoor gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Pete op 06-09-2007 16:29 . Reden: spuit 11 ]

petersmit.eu

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ok, dat dacht ik al maar je weet t nooit ;) Dan toch maar eens naar Feedburner kijken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

André schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:35:
[...]
Als je het goed hebt gedaan zou je bij de inhoudsdetails nu volledige url's moeten zien. Bij referrer waren de url's al volledig natuurlijk ;)
Ik zat verkeerd te kijken.. De patnamen zijn nu inderdaad volledig..
Eerst zag ik dit de bestand zo 10 keer was opgevraagd:
/test.php 10

Nu zie ik het met het domein er voor:
www.domein.nl/test.php 10

Ik heb alleen een heel ander probleem. Ik wil graag de volledige referers zien.
Als een bezoeker van een forum afkomt staat er nu deze url als referer:
www.phpbb.com/community/viewtopic.php

i.p.v. het volledige path:
www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=12345

Ik heb hier mogelijk een oplossing, die ik eens ga proberen:
http://blog.thesulli.net/...eferrals-and-organic.html

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Heeft iemand ervaring met het aanmaken van een gebruiker waar een profiel aan gekoppeld is waardoor de gebruiker bijvoorbeeld alleen maar het bezoekersoverzicht te zien krijgt? Is dit mogelijk en waar moet ik dit in zoeken?

Kan je GA ook zo instellen dat zodra de gebruiker ingelogt heeft met zijn Google account direct doorverwezen wordt naar het dashboard?

Door middel van de helpfunctie in Google kom ik niet veel verder, research op internet ook niet.

• André

André

Analytics dude

Beide zaken kunnen op dit moment niet ;)

• THxZ0NE
Ai,Hmmm, dankje!

• frickY
Wel kun je automatisch een bezoekersoverzicht-rapport per e-mail naar je gebruiker laten versturen.

• THxZ0NE
Ja inderdaad, ik denk dat ik dat maar ga doen, en dan het dashboard zo instellen dat alleen relevante informatie automatisch doorgestuurd kan worden naar de gebruiker. Maargoed ik zou graag willen dat het netter kan.

• frickY
Ik zou zoveel willen in Analytics. Heb nu ook weer het volgende.
Ik wil de top exits on entrance weten. Ofwel.. ik wil weten hoe vaak het gebeurd dat een bezoeker via een bron (direct, referer of keyword) binnen komt, en direct de site weer verlaat.

Ik kan in de navigation summary zien dat 70% van de bezoekers aan mijn index entrances waren, en ik kan zien dat 40% van de bezoekers exits waren. Ik wil echter weten hoeveel personen van die 40% entrances waren

Of is dat de "bounce rate"? (en zo niet, wat is dat dan wel? :p)

//Edit
Ja, dat is de bounce-rate. Geniaal :)

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 13-09-2007 15:22 ]

• André

André

Analytics dude

Dat is inderdaad de bounce rate. Een heel handig getal om te zien of je niet te veel verkeerd bezoek aantrekt. Een bezoeker die direct weg gaat was waarschijnlijk ergens anders naar op zoek of heeft op je site niet kunnen vinden wat hij zocht.

• frickY
En je layout en/of content was ook niet goed genoeg om hem te overtuigen dat hij wel kon vinden wat hij zocht met een paar muisklikken.
Precies de redenen waarom ik naar deze waarden opzoek was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Dat is al teveel werk, het mooiste is dat diegene 1 pagina voor zich krijgt met alleen de informatie dat belangrijk is voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Iemand al ervaring met de Google Analytics reporting suite? Ik heb het zelf nog niet getest, zal het binnenkort eens doen.

Bron:

http://www.aboutnico.be/i...alytics-air-beta-sign-up/

Download:

http://www.aboutnico.be/betasignup/downloads/

(openen met Adobe AIR runtime)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:04
Zo te zien gebruikt tweakers.net ook al analytics,
aan m'n network monitor te zien wordt bij elke refresh erheen geconnect :P.

Meer mensen dit opgevallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 13:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

THxZ0NE schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:31:
Iemand al ervaring met de Google Analytics reporting suite? Ik heb het zelf nog niet getest, zal het binnenkort eens doen.

Bron:

Download:

Bij mij wil het niet werken onder AIR beta2

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
THxZ0NE schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:31:

Bron:

Download:

Ik vind het een mooie toepassing van AIR. Biedt alleen niet veel toegevoegde waarde boven het openen in een browser. Misschien is het iets sneller op ten duur en alle schermen werden geopend in tabs zodat je snel terug kon gaan naar een andere pagina.
De screens die ik had gezien van die tekstverwerker met AIR waren interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:23:
Zo te zien gebruikt tweakers.net ook al analytics,
aan m'n network monitor te zien wordt bij elke refresh erheen geconnect :P.

Meer mensen dit opgevallen ?
Ja het vertraagt soms het laden van de pagina (nou ja niet speciaal t.net maar andere sites merk je het vaak veel duidelijker), de servers van analytics staan bij mij daarom op 127.0.0.1
Nielsen ratings voor het web hebben er ook een handje van, servers staan in Amerika vaak enorm lange response tijden van die servers en staan vaak voor aan de content van een pagina...
Pagina: 1 2 3 Laatste