Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:24:
Ik snap iets niet. Ik wil een klant toevoegen aan mijn account. Ik heb het gmail adres aan de sites gekoppeld waarvan hij de rapporten mag zien. Maar als ik inlog met de account gegevens van de klant krijg ik niks te zien op Analytics....ik moet de klant "Aanmelden voor Google Analytics" (als ik inlog met de klant zijn google account wel te verstaan)
Wat doe ik fout?
Zodra je iemand toevoegt en je geeft hem rechten op enkele profielen of je maakt hem admin zou je direct iets moeten kunnen zien. Als dit niet zo is, komt dat vaak omdat het email adres geen Google Account is. En anders een typefout? Ik heb dit minimaal 300 keer gedaan en dit probleem nog niet eerder gezien.
Not Pingu schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:49:
Ik heb met GA op mijn weblog vrij veel last van 'valse meldingen': Analytics geeft heel veel bezoeken aan voor bepaalde keywords die ik vervolgens in het ingebouwde loggingsysteem van mijn weblog niet kan terugvinden. Aangezien die laatste niet van Javascript afhankelijk is acht ik die betrouwbaarder.
Zou het kunnen zijn dat iemand mijn GA userkey gebruikt en zoja, hoe kom ik hier achter? Onder 'hostnames' zie ik (naast domeinnaam.nl en
www.domeinnaam.nl) nog 2 IP adressen die naar Google verwijzen.
Die Google IP's komen van mensen die je site via de Google cache bekijken, dit kun je dus negeren. Als je daarnaast alleen maar je eigen hostnamen ziet is de meting toch echt goed. Gooi de woorden eens in de zoekmachine waar ze gebruikt zijn (dit kan dus ook Live of Ilse zijn

) en check of je site daar staat. Als analytics een zoekwoord meet, dan is het ook 100% betrouwbaar. Hij check of de refferrer een bepaal domein bevat (google) en of er een bepaalde parameter in voor komt (q=).
bartvb schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:40:
De nieuwe features van Analytics zijn super! Vooral erg blij met advanced segmenting en de AdSense integratie!
Heb nog wel een probleem, ik heb een paar weken terug dingen als:
code:
1
| pageTracker._addIgnoredOrganic("sitenaam"); |
toegevoegd aan de tracker JS code (volgens
deze pagina) maar nog steeds zijn het deze woorden die het hoogst scoren in mijn lijst met keywords in Analytics (onder Sources). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Deze extra regel betekent dat hij een eventueel bestaand zoekwoord of campagne in de Google Analytics cookie niet overschrijft. Maar wanneer een bezoeker "sitenaam" gebruikt en nog niet eerder op de site is geweest dan zal de bezoeker op "sitenaam" gemeten worden.
Dit wordt veel gebruikt voor de bedrijfsnaam. Ik heb situaties gezien waarin 90% van de conversies op de bedrijfsnaam gedaan waren. Veel mensen zoeken bijvoorbeeld eerst een product, en na een tijdje keren ze terug naar de site door te zoeken op de bedrijfsnaam in Google. Aangezien die bedrijfsnaam het laatst gebruikte zoekwoord was wordt de conversie daar aan toegekend. Met het toevoegen van de door jou genoemde regel voorkom je dit en zal het oorspronkelijke zoekwoord bewaard blijven. Op dat moment zullen de conversies niet meer voor 90% aan de bedrijfsnaam toegekend worden.
Dacide schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:07:
Ik vroeg me het volgende af.
1 website op 1 fysiek hostingadres.
Website is in drie talen...
Ik gebruik een CMS (MODx)
in feite zijn er drie index/startpagina's: index_nl.html + index_de.html +index_en.html
Ik zou in feite de drie templates (voor elke taal 1) kunnen voorzien van een andere trackingcode.
Kan dat zomaar?
Of zijn er andere betere oplossingen die ik kan gebruiken om de drie talen gescheiden te houden binnen Analytics? (bv binnen analytics filters aanmaken etc)
Ik zou het binnen analytics oplossen met 4 profielen. 1 hoofdprofiel en 3 profielen voor de talen. Met filters moet je de juiste pagina's in de juiste profielen kunnen meten.
DeZzL schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:53:
Sinds een tijdje hou ik met GA via Site Search mijn zoekwoorden binnen de site bij.
Voorheen was het geen probleem het zoekwoord (soesje) uit de URI te halen:
code:
1
| /content/?searchword=soesje |
Nu ben ik naar een systeem gegaan waarin URI's worden herschreven. Mijn urls zijn hierdoor herschreven naar b.v.
Zoeken naar resp. brood, banket en taart.
code:
1
2
3
| /zoeken/brood/?ordering=&searchphrase=all
/zoeken/banket/?ordering=newest&searchphrase=any
/zoeken/taart/?ordering=oldest&searchphrase=all#content |
Weet iemand een methode om bijv. de tracking code aan te passen zodat GA toch de zoekterm opneemt?
Je kunt op de zoekresultatenpagina redelijk simpel de pageTracker.trackPageView() aanroep aanpassen naar zoiets:
JavaScript:
1
| pageTracker.trackPageView('/zoeken/?woord=brood'); |
Met een handige search&replace in PHP of Javascript is dit zo gefixed