[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste
Acties:
  • 192.177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Stuur een 403 (Access Denied) terug

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Alleen klopt een 403 niet als je een login formulier terug stuurt:
403 Forbidden
The server understood the request, but is refusing to fulfill it. Authorization will not help and the request SHOULD NOT be repeated. If the request method was not HEAD and the server wishes to make public why the request has not been fulfilled, it SHOULD describe the reason for the refusal in the entity. If the server does not wish to make this information available to the client, the status code 404 (Not Found) can be used instead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
bartvb schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:06:
Een 401 terug sturen is niet handig want dan moet je ook WWW-Authenticate mee sturen en dat wil ik niet (normale users krijgen een login formulier voor hun neus).
Dat lijkt mij eigenlijk juist wel wenselijk. That is: om gebruik te maken van het standaard login-systeem van webbrowsers ipv session-based oplossingen met custom loginschermen. Maar goed, da's meer usability dan SEO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Als het je om usability te doen is dan werkt het gebruik van WWW-Authenticate vooral tegen je. Geen (fatsoenlijke) mogelijkheid tot terugkoppeling en je gebruikers schrikken zich rot als ze ineens zo'n "foutmelding" zien. Ze zijn het gewoon niet gewend.

Die systemen zijn gewoon te slecht geïmplementeerd in de browsers om bruikbaar te zijn waardoor ze nu amper nuttig zijn. Op zich jammer want het is in veel gevallen idd bruikbaarder/veiliger dan wat er nu allemaal gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bartvb schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:29:
Als het je om usability te doen is dan werkt het gebruik van WWW-Authenticate vooral tegen je. Geen (fatsoenlijke) mogelijkheid tot terugkoppeling en je gebruikers schrikken zich rot als ze ineens zo'n "foutmelding" zien. Ze zijn het gewoon niet gewend.

Die systemen zijn gewoon te slecht geïmplementeerd in de browsers om bruikbaar te zijn waardoor ze nu amper nuttig zijn. Op zich jammer want het is in veel gevallen idd bruikbaarder/veiliger dan wat er nu allemaal gebruikt wordt.
Mwuh. Hoewel er veel ruimte is voor verbetering, is het tenminste gestandaardiseerd. Dat kun je van die cookie-based oplossingen niet zeggen. Nu zie je dat browsers zelf maar wat aanklungelen om toch maar gebruikersnaam/wachtwoord op te kunnen slaan.
Je zou een combinatie kunnen maken van beide technieken. Login via WWW-authenticate, en het resultaat opslaan in sessie.

Maar we dwalen af :)

Ik vraag me af of je de SE's ueberhaupt speciaal moet behandelen in dit geval. Een niet-ingelogde gebruiker stuur je ook naar de loginpagina. Meer dan dat krijgt hij toch niet te zien, en de SE ook niet. Dus ik zou zeggen dat je SE's ook net zo goed een normale redirect kunt geven naar de login-pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Alleen is er in dit geval geen normale inlog pagina. In plaats van de pagina krijg je een login scherm te zien (op de URL van de content die je eigenlijk wilt zien). Als je dan gewoon een 200 stuurt met het login scherm zit de spider gigantische hoeveelheden duplicate content op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
bartvb schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:10:
Alleen is er in dit geval geen normale inlog pagina. In plaats van de pagina krijg je een login scherm te zien (op de URL van de content die je eigenlijk wilt zien).
Dat lijkt me sowieso onwenselijk. Als je de ene keer een 200 en de andere keer (bijvoorbeeld) een 403 teruggeeft, weet de zoekmachine ook niet meer of de pagina geindexeerd kan worden of niet. Ik zou dus voorkomen dat dezelfde url wordt gebruikt.
Of begrijp ik het verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik wil een 200 sturen naar mensen die ingelogd zijn (en dus de content op die pagina mogen zien). Mensen die (nog) niet ingelogd zijn en bots krijgen een 4xx oid samen met een login scherm. Zodra ze ingelogd hebben (wat de gemiddelde bot niet lukt) krijgen ze de content via een 200.

De vraag is nu wat nou de juiste HTTP status is om mee te sturen met een dergelijk login form (of eigenlijk uberhaupt met een login form). De HTTP status codes lijken daar niet echt op berekend te zijn. 403 lijkt nog het meest in de buurt te komen maar dat is het eigenlijk ook net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als jij een pagina wil laten zien voor mensen die ingelogd zijn, stuur je geen header mee, standaard is al een 200.

Als er niet is ingelogd, stuur je dus een 403, en ipv de content, zet je een login script neer. Met een redirect kan het ook. Gewoon een 302 naar het loginscherm, en bij het login scherm een 403 geven.

Ook zou je op de loginpagina in je head kunnen zetten: <meta name="robots" content="noindex">

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Ligt er net aan hoe jij je systeem maakt, en daar de makkelijkste/juiste implementatie te gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Toch maar 403 gebruiken dan...

Ander vraagje trouwens. Zijn er meer mensen die last hebben van 404s van Google die niet nodig zijn? Ik zie Googlebot alleen binnenkomen vanaf 66.249.72.97 en de meeste requests zijn prima maar een klein percentage levert een 404 op omdat er "&amp;" in de URL gebruikt wordt ipv "&". Ik weet behoorlijk zeker dat de URLs op mijn site correct zijn.

Nu heb ik dit eerder meegemaakt (een jaar of 2 terug?) toen van de ene dag op de andere vrijwel alle requests van Google ineens & gebruikte (en dus de mist in gingen). Dit bleek echter een bug te zijn bij Google.

Ik zit me nu dus af te vragen of dit weer een probleem bij Google is of dat er toch iets mis gaat op mijn site :\ Ik heb al zitten kijken met tcpflow maar in wat Google opvraagt zie ik nergens '&' voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik weet niet of dit precies is waar je op doelt, maar een jaar of 2 geleden had een site van een klant problemen met inkomende links vanuit google. Wat bleek: in de URL op de site zelf had ik de argument "reg" gebruikt, en die was netjes als "&amp;reg" in de URL opgenomen. In de zoekresultaten van Google werd betreffende link echter verkracht: het stond als "&reg" in de URL. Fout. Maar nog geen ramp, want "&reg" is nog geen geldige HTML-entity, dus de meeste browsers snapten wel wat de bedoeling was. BEHALVE IE (uiteraard). Die maakte er doodleuk "®" van, waardoor de URL niet meer klopte en je dus niet meer op de beoogde pagina uitkwam.

Moraal van het verhaal: Google's HTML suckt, dus gebruik argumenten die in de verste verte niet op een normale HTML-entity lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik ben volgensmij niet helemaal duidelijk geweest :)

Ik zit m'n access logs door te kijken en daar zie ik regelmatig URLs als:

www.example.com/page.php?foo=1&bar=2

Dat PHP script stuurt dan braaf een 404 terug omdat die URLs niet kloppen, het moet eigenlijk:

www.example.com/page.php?foo=1&bar=2

zijn. Vraag is nu of Google hier de mist in gaat of dat ik toch ergens verkeerde links bouw op mijn site. Aangezien Google geen referrer meestuurt is het nogal lastig uitzoeken wat er mis gaat. Ook omdat het overgrote deel van de requests gewoon goed lijkt te gaan. Heb ook in de Webmaster Tools zitten kijken en daar zie ik in de afgelopen dagen 0 404s (wat sowieso vreemd is, er zijn best wel wat verkeerde externe links).

Het vreemde is trouwens ook dat die 404s in vlagen lijken te komen. Het gaat minutenlang goed en dan ineens krijg ik zo ongeveer om de 3 seconde een request die een 404 tot gevolg heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door bartvb op 17-11-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een website voor een bedrijf dat in de pneumatiek zit.
Nu kwam mijn opdrachtgever met het verhaal m.b.t. het claimen van een "onderhouds" domein.
Zoals bijv. ventielonderhoud.nl waarop een verhaal staat in dezelfde stijl/layout als de website van het pneumatische bedrijf.

Is het verstandiger om de url ventielonderhoud.nl te redirecten naar de onderhoudspagina van het bedrijf? bedrijfsnaam.nl/onderhoud.html of om een volledige nieuwe pagina m.b.t. onderhoud op dat domein te hosten met bedrijfsnaam e.d. erbij?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Een extra domein zal voor zichzelf opnieuw autoriteit/pagerank op moeten bouwen, dus of het verstandig is om hiervoor extra domeinen op te zetten is altijd maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
@bartvb
Je posts zijn nogal lastig te lezen omdat de htmlentitiet &nbsp; ook gewoon zichtbaar wordt als ampersand, waardoor je steeds 2 dezelfde voorbeelden geeft.
Zet daarom een lege UBB-tag in de entiteit om te voorkomen dat deze als entiteit gezien wordt;
code:
1
&nb[b][/]sp;

Google zal deze URL's niet zelf verzinnen, en crawled deze ergens vandaan. Wellicht een sitemap waarin je je URLs perongeluk door htmlentities() hebt getrokken?

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 23-11-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
@frickY: Hmm, je hebt gelijk. Opgelost, thanks :)

Sitemap was ook het eerste dat in me opkwam, vooral doordat het alleen maar om de 'standaard' vorm voor een topic URL gaat. Verder zie je vrijwel niets met &amp; voorbij komen. Maar de sitemap lijkt gewoon te kloppen:
http://www.bokt.nl/forum-rss.php

Het enige dat ik me kan bedenken is dat Google deze URLs van een site als boardreader of uit of een andere proxy-site haalt. Of er zit toch een bugje in de Google crawler :/ Ik kan op mijn eigen site deze links iig niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Zie hem zo al bovenin je sitemap staan hoor
code:
1
<link>http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=66&amp;t=863373</link>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Klopt, de URLs in een RSS feed horen encoded te zijn. Het zou een probleem zijn als er:

code:
1
<link>http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=66&amp;amp;t=863373</link>

zou staan. In iedergeval als ik het goed begrijp?

Ander probleempje trouwens. Ik heb eens zitten tellen en MSN komt nog steeds absurd weinig voorbij. Hieronder een lijstje met hoeveel pageviews bots hebben gedaan op mijn site op een willekeurige dag:

Googlebot: 39.168
AdSense: 23.598
Yahoo: 13.164
MSN: 554

Die laatste springt er nogal (enorm) uit. Is MSN bot inderdaad zo ongeloofelijk lui of doe ik iets verkeerd? Hoe is deze verhouding bij andere websites? Ik heb het idee dat nogal wat van mijn gebruikers MSN Livesearch gebruiken (te lui om Internet Explorer op Google in te stellen) en dat ik op deze manier nogal wat bezoekers mis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bartvb schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:55:
Klopt, de URLs in een RSS feed horen encoded te zijn.
Zoek maar eens op 'amp;amp;', want dat komt toch een aantal keer voor. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
@Voutloos; goed punt! Thanks :) Is gefixed, de titel en description werden inderdaad dubbel ge-escaped. Nu hopen dat dit idd de oorzaak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
Bartvb: hierbij de stats voor mijn domeintje. MSNBot komt inderdaad wat minder vaak (of: Google en Slurp komen wat erg vaak)

Robot Hits
Yahoo Slurp_______________________________________49959
Googlebot_________________________________________22471
Ingrid_____________________________________________8021
Unknown robot (identified by 'robot')______________6865
MSNBot_____________________________________________5795
MJ12bot____________________________________________5745
AskJeeves__________________________________________5733
Feedfetcher-Google_________________________________4906
Yahoo-MMCrawler____________________________________4865
Google AdSense_____________________________________4305
NewsGator Online___________________________________2824
Unknown robot (identified by 'bot/' or 'bot-')_____2572
Bloglines__________________________________________2341
Yahoo Feed Seeker__________________________________1082
RoJo aggregator____________________________________1015
Unknown robot (identified by 'crawl')_______________895
ConveraCrawler______________________________________841
BecomeBot___________________________________________839
Yandex bot__________________________________________718
EchO!_______________________________________________639
MagpieRSS___________________________________________589
Kinjabot____________________________________________402
Unknown robot (identified by 'spider')______________400
Voila_______________________________________________378
Nutch_______________________________________________364
Alexa (IA Archiver)_________________________________341
GigaBot_____________________________________________230
Internet Shinchakubin_______________________________144
Speedy Spider_______________________________________123
topicblogs__________________________________________102
Technoratibot________________________________________90
BaiDuSpider__________________________________________80
psbot________________________________________________77
Feedburner___________________________________________74
WWWC Ver 0.2.5_______________________________________47
Scooter______________________________________________36
Voyager______________________________________________32
LiveJournal.com______________________________________27
Holmes_______________________________________________14
Walhello appie_______________________________________13
SurveyBot____________________________________________12
Asterias______________________________________________8
Python-urllib_________________________________________6
YahooSeeker Yahoo! Blog crawler_______________________4
larbin________________________________________________4
StackRambler__________________________________________3
SBIder________________________________________________3
yacy__________________________________________________1
ZyBorg________________________________________________1
Fish search___________________________________________1
Unknown robot (identified by hit on 'robots.txt')_____0
The web archive (IA Archiver)_________________________0
MSIECrawler___________________________________________0
noxtrumbot____________________________________________0
(excuses voor opmaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Je zou idd denken dat MSNbot veel te weinig capaciteit heeft. Wel is het zo dat MSN bij jou iets van 10x vaker langskomt dan bij mij. Rare bot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

En ik neem aan dat de site van bartvb aardig wat groter is. Vreemd, maar ik zie de MSN bot op mijn site's ook niet super veel langs komen, google veel vaker.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
bartvb schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:55:
Klopt, de URLs in een RSS feed horen encoded te zijn.
Ik heb nooit gesnapt wat HTML entiteiten in een XML-document moeten :?
Als je het XML-document in een webomgeving gebruikt komt het misschien handig uit, maar het slaat nergens op als je er bijvoorbeeld een PDF mee genereert.

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
frickY schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:36:
[...]

Ik heb nooit gesnapt wat HTML entiteiten in een XML-document moeten :?
Als je het XML-document in een webomgeving gebruikt komt het misschien handig uit, maar het slaat nergens op als je er bijvoorbeeld een PDF mee genereert.
Dat komt doordat XML zelf net zoals HTML uit tags bestaat. En om conflicten met parsers (start < en /> end tags) uit de weg te gaan moet je content in een XML document encoden mits het HTML is.

Vormkracht10

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
MarkvE schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:37:
[...]
Dat komt doordat XML zelf net zoals HTML uit tags bestaat. En om conflicten met parsers (start < en /> end tags) uit de weg te gaan moet je content in een XML document encoden mits het HTML is.
Volgens mij moet data in XML-format sowieso encoded worden, alleen kent XML (afgezien van een zooi vreemde tekens) maar 5 karakters die ge-encode moeten worden (&, <, >,' en ")
XML is alleen het dragertje, de enveloppe. Of er nu HTML, een brief aan je moeder in Word-format of wat plaintext in je XML structuur wordt gepropt, dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Okee, ik loop hier al een tijdje over te piekeren hoe dit mogelijk is. Zoek in Google.nl op 'webdesign'. Plek 3: http://www.marijkejansen.nl

Niet bepaald de Lost Boys :?

Ik heb nog een weekje of twee gewacht voordat ik er iets over ging zeggen, want je hebt zo af en toe van die dagen in Google, maar dit is gewoon vreemd. Ik denk dat 98% van de 2000 incoming links van dezelfde twee sites afkomen, en ik denk gewoon dat er heel veel wedesing bureautjes zijn die de footers van oscommerce sites gebruiken voor backlinks, dus daar is deze site verder ook niet heel speciaal in.

Ook de content van de landingspage is minimaal te noemen.

Ik weet het niet meer..... :/

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wie weet staat die site al wel héél lang geindexeerd.

Ook zie ik dat die site veel inkomende links heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

De site bestaat al sinds 2001, wat zeker in hun voordeel werkt.

Het heeft echter niet zoveel backlinks, in totaal 2154 vanaf 37 domeinen verdeeld over 21 IP's, met name met de anchortext "Marijke Jansen Webdesign".

Ter vergelijking: Tndmedia.nl (6e plaats webdesign) heeft 44135 backlinks vanaf 79 domeinen verdeeld over 67 IP's..

Als ik nog wat factoren bekijk, is het toch voornamelijk dat de site al 6 jaar vrijwel onveranderd online staat en in vrijwel elke backlink wel "webdesign" in de anchor voorkomt.. Maar toch blijf ik het raar vinden, had hem zelf niet in de top10 geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Tja is het echt een voordeel dat je je content sinds 2001 al niet meer geupdate hebt?

Ik heb het gevoel dat Google een beetje de weg aan het kwijtraken is bij het bestrijden van spam.

[ Voor 37% gewijzigd door BikkelZ op 03-12-2007 08:43 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Waar kan ik zien hoeveel search queries er op een bepaalde query zijn geweest? Ik dacht op Yahoo! maar ik zoek me rot en kan het niet vinden.........

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

@BikkelZ: je hebt Google Trends en de Adwords Suggestions Tool, maar anders dan dat zijn er niet veel zinnige tools.

Over die marijke site: die is oud en heeft veel backlinks met "webdesign" er in, ze heeft gewoon 'mazzel' met het Google algoritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik wist dat anchor-teksten van externe sites zwaar wegen. Maar zo zwaar had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:12
Heb een vraagje.
Wil een trefwoord weer terug bij de resultaten van Google halen. (andere zoekmachines staat het woord bij de eerste 20). Ik heb daarvoor al een landingspage. Ook staat deze pagina in de (google) sitemap.
Toch word hij niet gevonden, ook al zoek ik op bedrijf + trefwoord.

Hij lijkt dus niet geindexeerd meer. wel heeft de pagina een pr van 3 maar dat zegt toch ook niet heel veel meer(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Wat is de URL?
Ben je nog te vinden op deze URL?
Kan het zijn dat er te veel rotzooi op je landingspage stond?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
url http://www.interlas.nl/informatie/lastechniek.html
Code kan beter maar is al een oudere pagina maar als ik op trefwoord + bedrijf + informatie zoek moet hij toch wel te vinden zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dit doet mijn Google, ik weet niet hoe het met die van jou zit?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Bij mij deze

edit: ah zie het al je hebt echt het '+' gebruikt. Maar zonder het + zou ik hem toch ook moete zien

[ Voor 24% gewijzigd door Marc3l op 03-12-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Google vindt de gewone pagina belangrijker dan jouw landingspagina. Waarschijnlijk door incoming links.

iOS developer

• alarma2nd
  • Niet online
Waarschijnlijk is het al 100x gevraagd maar er zijn hier wel zoveel reacties geplaatst dat het waarschijnlijk zoeken is naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg.

Mijn vraag is hoe het komt dat ik maar een enkele link naar mijn site zie als ik via de Google toolbar bij pagerank naar linkpagina's ga? Er zijn meerdere websites die naar mij toelinken maar deze zie ik niet in het lijstje van google staan.

• André

André

Analytics dude

Google publiceert ze niet allemaal.

Als je ze allemaal wil zien moet je de Google Webmaster Tools gebruiken.

• frickY
Het klopt dat niet alle links worden getoont. Dit voorkomt ondermeer dat je alle pagina's die naar conculega's gaat aanschrijven.

Als je alle links naar je eigen site wilt zien kun je hiervoor het hulpprogramma voor webmasters gebruiken.

edit:
* frickY spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 13-12-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Er is een site verhuisd zonder nette 30x meldingen etc aan te maken, deze scoorde voorheen best goed en de meeste externe links wijzen naar www.domein.nl en niet www.domein.nl/index_nl.asp (die laatste besttaat inderdaad niet meer).

Er is geen sprake van spamming of anderer foefjes, het was gewoon een site die voorheen redelijk scoorde met tegen de 500 incoming links, dus ik verwacht iegenlijk dat ik niks aan de site verder hoef te doen.

Hoe lang duurt het voordat hij weer terug is in de index? Er is nu maar een incoming link van 10 december, een nieuwe dus.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even een klein schopje;

Ik heb na een maand nog steeds een pagerank van 0, echter als ik bij google poker bijbaan intyp, dan komt mijn site wel bovenaan te staan (ook met een aantal andere combinaties) dus hij vindt hem wel degelijk. Daarnaast staat er ook een link naar mijn site op startpagina.nl :).

Mijn xhtml is niet bepaald valid, maar zou dit zo'n groot probleem kunnen zijn?

oh ja de url http://www.pokeralsbijbaan.nl

[ Voor 8% gewijzigd door StephaN900 op 03-01-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een hogere pagerank krijg je als je gelinkt wordt door andere websites. Liefst door websites met een soortgelijk onderwerp en een hoge pagerank.

Dat je XHTML niet valid is maakt niet uit voor je pagerank. Een meer semantische en valide XHTML broncode kan er eventueel voor zorgen dat Google je pagina beter "begrijpt". Maar je zegt zelf dat je site nu al bovenaan staat in de resultaten, dus ik zie het probleem niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Blaise op 03-01-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

StephaN900 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:29:
Even een klein schopje;

Ik heb na een maand nog steeds een pagerank van 0, echter als ik bij google poker bijbaan intyp, dan komt mijn site wel bovenaan te staan (ook met een aantal andere combinaties) dus hij vindt hem wel degelijk. Daarnaast staat er ook een link naar mijn site op startpagina.nl :).

Mijn xhtml is niet bepaald valid, maar zou dit zo'n groot probleem kunnen zijn?

oh ja de url http://www.pokeralsbijbaan.nl
Ik denk dat de pagerank oud of incorrect is. Google update dat niet zo heel erg vaak.

Wat een andere mogelijkheid is dat je de laatste tijd erg veel nieuwe incoming links hebt gekregen. Google bepaalt eigenlijk altijd om de zoveel tijd wat je echte ranking is, en in de tussentijd worden er kleine correcties toegepast als er een nieuwe link gevonden wordt naar je website. Hier is Google wat minder strikt bij dan bij de 'echte' rankinghercalculatie, het wordt er gewoon een beetje bij opgeteld.

Vaak zie je bij websites die er uit zijn 'verdwenen' na een paar weken wel weer de verse links naar dat domein. Als dat er maar genoeg zijn kan dat best een significante impact hebben op je vindbaarheid.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja het punt is een beetje dat sommige sites eisen dat ik minimaal een pagerank van 3 heb voordat ik naar hen mag verwijzen. Maar ach de bezoekers komen nu ook wel. Bedankt voor de info iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Wat is dat voor onzin? 8)7 Iedere link telt mee voor je rankings... alleen helpen sommigen wat meer dan andere. Lekker slim om links van andere websites af te slaan... of gaat het om betaalde links?

Verder wordt zoals eerder gezegd de weergave van de PageRank niet continu geupdate door Google. Het kan best zijn dat je inmiddels op 3 staat, maar dat de toolbar nog 0 weergeeft.

PageRank zegt sowieso maar heel weinig over je rankings. Ik zou het nooit als criterium willen gebruiken voor de waarde van je website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Het zou tijd worden dat Google de Pagerank helemaal afschaft, al die fabels die er de ronde over doen...pr sucks...zonder pr kun je prima scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Millennyum schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:12:
Wat is dat voor onzin? 8)7 Iedere link telt mee voor je rankings... alleen helpen sommigen wat meer dan andere. Lekker slim om links van andere websites af te slaan... of gaat het om betaalde links?

Verder wordt zoals eerder gezegd de weergave van de PageRank niet continu geupdate door Google. Het kan best zijn dat je inmiddels op 3 staat, maar dat de toolbar nog 0 weergeeft.

PageRank zegt sowieso maar heel weinig over je rankings. Ik zou het nooit als criterium willen gebruiken voor de waarde van je website.
Ja ik vind het ook vreemd, maar het gaat om pokersites en die hebben soms hele vreemde eisen. En als je ziet dat sommige sites slechts 1 groot reclame bord zijn en wel mogen linken en andere niet.. Ach ja ik lig er niet wakker om :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Vraagje:

Stel ik heb een website met wat php functies. De pagina's hebben allemaal extensie .php. Ik wil er eigenlijk een statische site van maken, en wil die php functies er uitslopen.

Kan ik seo-wise zomaar de extensie van bv. de pagina index.php veranderen in index.htm. Wat zullen de gevolgen zijn voor de resultaten in de serps? Momenteel scoort de site op diverse keywords goede posities in oa google (pos3 page1). Verandert dit als ik de extensie van de bestanden allemaal verander in .htm?

Vanzelfsprekend plaats ik een lading regels in de htaxx (301)..

Dank

[ Voor 6% gewijzigd door GustavSan op 11-01-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook overwegen gewoon de statische content in een .php zetten. Minder werk en bovendien als je een keer toch iets dynamisch wil doen kan je dat meteen doen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Ja, zoekmachines zien een .html pagina als een andere pagina dan .php, dus je zult wel wat waarde kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je kan ook de extensie .php vertalen naar de (eigenlijke) html-bestanden op jouw server. Ik doe het omgekeerde op heel wat van mijn kleine hobbyprojectjes :-)

code:
1
2
RewriteCond %{REQUEST_URI} /?(.*)$ [NC]
RewriteRule ^(.*).html(.*)$      index.php?p=static&f=$1&%{QUERY_STRING} [NC,L]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

moozzuzz schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:03:
Je kan ook de extensie .php vertalen naar de (eigenlijke) html-bestanden op jouw server. Ik doe het omgekeerde op heel wat van mijn kleine hobbyprojectjes :-)

code:
1
2
RewriteCond %{REQUEST_URI} /?(.*)$ [NC]
RewriteRule ^(.*).html(.*)$      index.php?p=static&f=$1&%{QUERY_STRING} [NC,L]
Cloaking dus.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Helemaal geen cloaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Waarom zou je bestanden (.php) hernoemen omdat de content minder dynamisch wordt? Dat is nergens goed voor, alleen maar veel werk. Mocht je er echter toch voor kiezen, zorg dan voor goede 301 redirects voor alle niet meer bestaande .php bestanden naar de nieuwe .html docs..

Ander vraagje: als ik in Engeland via Google.co.uk wil zoeken, hoe kan ik dat voor elkaar krijgen want als ik gewoon naar www.google.co.uk ga dan krijg ik nog steeds de Nederlandse resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
http://www.google.co.uk/ncr (no country redirect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Tnx! dat kende ik nog niet, werkt dat voor alle lokale domeinen/.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Volgens mij is cloaking gewoon werken met een frameset-pagina met één frame van 100%. Ik zou het rewriten in je .htaccess gewoon... rewriting noemen 8^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Cloaking is je bezoekers andere content tonen dan zoekmachines. Dat is hier dus niet het geval.

Sequence: je kunt ook gewoon klikken op 'Google.co.uk aangeboden in: Engels'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Millennyum schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:32:
Cloaking is je bezoekers andere content tonen dan zoekmachines. Dat is hier dus niet het geval.

Sequence: je kunt ook gewoon klikken op 'Google.co.uk aangeboden in: Engels'
Een van de stappen voor het verbergen van cloaken is het verbergen dat je überhaupt een script runt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
BikkelZ schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:04:
[...]

Een van de stappen voor het verbergen van cloaken is het verbergen dat je überhaupt een script runt.
Huh? Waar heb je het over? Het zal de client/SE echt worst wezen op welke manier jij de HTML aanlevert. Of je dat nou met statische pagina's doet, een PHP-script, JSP of een stel apen in de kelder alle content laat overtypen bij elke request.

".php"-pagina's kunnen ook compleet statisch zijn. De extensie is nietszeggend, en eigenlijk volstrekt overbodig. Een concept uit de Windows-wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:26

djiwie

Wie?

Sequence schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:37:
Waarom zou je bestanden (.php) hernoemen omdat de content minder dynamisch wordt? Dat is nergens goed voor, alleen maar veel werk.
Je URL's zijn wel persistent als je er niet .php achter zet, mocht je in de toekomst willen switchen van scripttaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Sequence schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:45:
Tnx! dat kende ik nog niet, werkt dat voor alle lokale domeinen/.com?
Volgens mij wel. Zelfs de gecensureerde http://google.cn/ncr werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik zit het met het volgende, m'n hoster is Protagonist en daar heb ik het domein http://www.projectsource.nl bij, incl wat ruimte.

Nu had ik voor 1 dollar ofzo http://www.mcdronkz.info bij whiz.in gekocht, en toen ik laatst besloot een site voor mezelf te maken heb ik dat domein dus laten redirecten naar http://www.projectsource.nl/sites/mcdronkz.

Nu vraag ik me af wat dat betekend voor de indexering door zoekmachines. Kan ik toch beter mcdronkz.info "koppelen" aan projectsource oid ? Ik zou geen idee hebben hoe dat moet, maar dat terzijde. Of zou de huidige constructie geen kwaad kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik zie dat de projectsource pagina wel gevonden wordt als je met google zoekt naar mcdronkz, maar deze pagina is leeg en dan kom je dus niet verder. Dus mcdronkz rechtstreeks aan de projectsource rootpagina koppelen zou beter werken, lijkt mij.

Wil je echt effectief gebruik maken van het mcdronkz domein, dan moet je deze echt koppelen aan een hosting pakket bij dezelfde provider...

[ Voor 52% gewijzigd door getfirefoxnow op 12-01-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Het ligt er aan wat je wil. Wordt de content van http://www.mcdronkz.info iets heel anders dan die op www.projectsource.nl? Dan is het te overwegen om beide domeinen los van elkaar te hanteren. Je moet dan wel voor beide moeite gaan doen om ze te laten ranken in zoekmachines.

Is de content aan elkaar gerelateerd, dan kun je beter één hoofddomein kiezen en daar alles op zetten, en eventuele andere domeinen er naartoe redirecten.
Uiteindelijk zal dan www.mcdronkz.info niet meer in de zoekmachines vindbaar zijn, maar in plaats daarvan http://www.projectsource.nl/sites/mcdronkz.

Zo te zien wordt er nu een 302 (tijdelijke) server redirect gebruikt in plaats van een 301 (permanente) redirect. Laat dat dan in ieder geval veranderen.

getfirefoxnow: Waar je site wordt gehost maakt in principe geen drol uit. Het gaat erom onder welke domeinnaam je website te vinden is. (Het maakt alleen uit als er op hetzelfde IP adres spam websites staan, dan moet je wel oppassen waar je je site host. Of als de server in een ander land staat ofzo)

[ Voor 33% gewijzigd door Millennyum op 13-01-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens verhalen gelezen over het gebruik van vriendelijke url's met een directory structuur in plaats van met query strings. Er wordt dan gesuggereerd dat dit beter is door zoekmachines. En dat het zelfs erg nuttig zou zijn voor je SERPS om directorynamen te gebruiken met keywords erin.

Is dit verhaal inmiddels achterhaald of is het nog onverminderd van kracht?

Verder vroeg ik me het volgende af (kan er geen info over vinden):

Ik heb een pagina waarvan de homepage een mijn keywords bevat. Op deze keywords wil ik gevonden worden. Mijn vraag is echter of het ook zin heeft om op mijn subpagina's ook de keywords vaak op te nemen. Stel ik heb dus een index.htm die ik wil optimaliseren voor bepaalde keywords en dit doe ik dan ook. Heeft het dan vervolgens zin om een andere pagina op mijn site "anderepagina.htm" ook van de keywords waarop index.htm gevonden moet worden te voorzien?

Ik snap dat anderepagina.htm in dat geval ook zal stijgen in de rankings voor die keywords, maar mijn vraag is eigenlijk of het hebben van de keywords op anderepagina.htm ook invloed heeft op de positie van index.htm? Kijkt Google dus ook naar het gebruik van de keywords over de hele pagina of wordt het echt alleen per subpagina apart bijgehouden en op basis daarvan de volgorde bepaald?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:11:
Ik heb wel eens verhalen gelezen over het gebruik van vriendelijke url's met een directory structuur in plaats van met query strings. Er wordt dan gesuggereerd dat dit beter is door zoekmachines. En dat het zelfs erg nuttig zou zijn voor je SERPS om directorynamen te gebruiken met keywords erin.

Keywords in je URL is goed. En mensen klikken er sneller op.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Hallo!

Ik heb ook weer een vraag, ik ben bezig voor een klant met een website.. Deze man verkoopt badkamers en heeft in eerste instantie alleen zijn achternaam als zijn domeinnaam geclaimd.
Is het verstandiger om ook "achternaam-badkamers.nl" te claimen en hier de website op te hosten?
Het andere domein te redirecten?

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De domeinnaam is maar een klein gedeelte van de SEO. Het is niet noodzakelijk om op die manier je vindbaarheid te vergroten. Je kan altijd de domeinnaam aanschaffen om te voorkomen dat iemand anders hem registreert, maar dat is eerder paranoia dan SEO ;)

Je kan prima met andere technieken je SEO afhandelen, richt je meer op andere aspecten dan de url :)

[ Voor 16% gewijzigd door mithras op 17-01-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ik dacht juist ergens gelezen te hebben dat dat keywords in de zoekterm juist van behoorlijke invloed zijn op je ranking in google. T is niet het belangrijkste, maar zeker niet onbelangrijk! In dit topic stond ooit een link naar een pagina waar seo-experts hun mening gaven over wat wel en niet belangrijk is. FF kijken of ik die terug kan vinden.

edit: Kan de link die ik bedoelde ff niet zo snel vinden, maar bv hier staat het er wel bij, met HOT ervoor...

[ Voor 21% gewijzigd door H004 op 17-01-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
H004 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:35:
Ik dacht juist ergens gelezen te hebben dat dat keywords in de zoekterm juist van behoorlijke invloed zijn op je ranking in google. T is niet het belangrijkste, maar zeker niet onbelangrijk! In dit topic stond ooit een link naar een pagina waar seo-experts hun mening gaven over wat wel en niet belangrijk is. FF kijken of ik die terug kan vinden.
Link value factors van Wiep Knol. Daarbij staat de domain relevance laag tov andere domein-waardeoordelen (plek 7 / 9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

mithras schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:41:
[...]
Link value factors van Wiep Knol. Daarbij staat de domain relevance laag tov andere domein-waardeoordelen (plek 7 / 9).
Het probleem met dat soort factoren is dat ze uiteindelijk allemaal in het niet vallen bij link popularity, want die is onbeperkt schaalbaar. Bij een site met 100 inlinks zijn dat soort technische optimalisaties relatief belangrijker dan bij een site met 10.000 inlinks. Wil jij in een niche concurreren waar nog weinig grote jongens zitten, dan zijn technische optimalisaties interessanter.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
Dat gaat over de domeinnaam in een link. Dit gaat over keywords in de domeinnaam waarop de site zelf gevonden wil worden.

(reactie op mithras)

[ Voor 9% gewijzigd door H004 op 17-01-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik zou het wel doen. Je moet als bedrijfsnaam gewoon achternaam-badkamers hanteren. Dan gaan mensen ook links maken met beide woorden er in en niet alleen de achternaam. Een keyword in je domeinnaam kan zeer sterk werken. Groot voorbeeld hiervan is land D-Reizen geweest. Puur door een keyword in bedrijfsnaam en domein stonden ze heel lang op 1 op het keyword reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:11:

Is altijd al achterhaald geweest. Google neemt als het ware een screenshot van een url en koppelt die aan de bijbehorende pagina. Of die url nou een dir-structuur of een hoop querystrings bevat maakt niet uit. Wel is er de grote valkuil voor querystrings: als je er 1 weglaat of de volgorde veranderd ziet Google dit direct als een andere url. Hierdoor kwam het vaak voor dat sites 10-dubbel geïndexeerd werden, en dit zal met een dir-structuur niet zo snel gebeuren. Dit schepte ook het beeld dat querystrings fout waren.

Keywords in folders tellen niet mee, alleen de keywords in de domeinnaam en bestandsnaam geven iets weer over de betreffende pagina.

Ik heb een pagina waarvan de homepage een mijn keywords bevat. Op deze keywords wil ik gevonden worden. Mijn vraag is echter of het ook zin heeft om op mijn subpagina's ook de keywords vaak op te nemen. Stel ik heb dus een index.htm die ik wil optimaliseren voor bepaalde keywords en dit doe ik dan ook. Heeft het dan vervolgens zin om een andere pagina op mijn site "anderepagina.htm" ook van de keywords waarop index.htm gevonden moet worden te voorzien?

Ik snap dat anderepagina.htm in dat geval ook zal stijgen in de rankings voor die keywords, maar mijn vraag is eigenlijk of het hebben van de keywords op anderepagina.htm ook invloed heeft op de positie van index.htm? Kijkt Google dus ook naar het gebruik van de keywords over de hele pagina of wordt het echt alleen per subpagina apart bijgehouden en op basis daarvan de volgorde bepaald?
Het mooiste is om per pagina 1 onderwerp/keyword te hanteren. Hierdoor weet Google precies waar die pagina over gaat en zal hem dus relevant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Wat mij trouwens opvalt is dat tegenwoordig ook Engelstalige zoekopdrachten heel erg Nederlandse zoekresultaten opleveren, veel meer dan vroeger. Dit betekent dat je op heel veel keywords veel makkelijker kunt concurreren op Engelstalige termen dan voorheen, want er zijn toch veel Nederlanders die door het beperkte nationale aanbod van websites op Engelstalige termen gaan zoeken.
André schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:28:
Het mooiste is om per pagina 1 onderwerp/keyword te hanteren. Hierdoor weet Google precies waar die pagina over gaat en zal hem dus relevant vinden.
Ik denk niet dat het echt makkelijk is om een normale site te maken die op de ene pagina geoptimaliseerd wordt voor 'vakantie' en losse pagina's mogelijke combi's, en aan de andere kant voor 'travel'. Je moet voor de bezoekers juist een zekere consistentie qua terminologie handhaven.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Daarom zeg ik ook onderwerp. In het geval van travel zou je 1 pagina kunnen hebben met: vliegtickets, vliegticket, ticket, vluchten en een bestemming erbij. Zo hou je de focus van die pagina op 1 onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ben tamelijk nieuw in het wereldje van SEO. Nu ben ik me er toch wat meer in gaan verdiepen en het lijkt me een leuke uitdaging om hoog te scoren bij Google. Ik beschik over een kleine website met als domeinnaam: www.voor-achternaam.nl. Inhoudelijk staat er nog bijna niets op de site maar ik zou graag af en toe een artikeltje tikken of wat andere content op zetten. Omdat 1 van de hoofdfuncties van de website is om te leren van (X)HTML, CSS, PHP, JS, MySQL etc heb ik zelf mijn CMS / nieuwssysteem in PHP geschreven.
Ik heb hierbij echter totaal geen rekening gehouden met SEO, iets dat ik nu wil implanteren. Voor je PG zijn onder andere van belang: de titel van de pagina, meta keywords, <h1>tekst</h1> en de inhoud van de tekst. Nu ben ik benieuwd hoe ik dat het best kan implanteren in mijn nieuwssysteem.
Is het gebruikelijk om ipv de SiteName als titel van elke pagina de titel van het nieuwsbericht te gebruiken? Ik zou gemakkelijk de titel uit de database kunnen halen en die tussen de <title> tags te proppen. En verder vraag ik mij af of ik een extra database veld kan aanmaken met bijv 'keywords', zodat als ik het nieuwsbericht ga typen ik een aantal keywords kan opgeven die ik vervolgens met PHP / HTML tussen de meta keywords zet?
Misschien formuleer ik alles een beetje wazig maar ik hoop dat jullie mijn vragen begrijpen. Over hoe dit over het algemeen gebeurt zou ik graag wat meer willen weten. Dus als iemand mij een beetje op de hoogte kan stellen zou dat zeer fijn zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De meta-keywords heeft geen effects, geen positieve athans.
De <title> zou per pagina uniek moeten zijn, en leent zich dus inderdaad uitstekend om je nieuws naam vanuit de database in te plaatsen.

Lees vooral het hele topic nog even door. Deze, en mogelijk ook andere vragen waar je nog mee zit, zijn al uitgenbreid in het topic aan bod gekomen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik zou me eerst verdiepen in deze documenten:

http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors
http://wiep.net/link-value-factors/

Daar leer je welke factoren belangrijk zijn en welke niet. Op basis daarvan kun je bepaalde zaken gaan inrichten. Kijk ook naar sites die op dit moment goed gevonden worden, leer er van.

En de meta keywords: vergeet die maar, wordt niets meer mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
André schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:22:
Ik zou het wel doen. Je moet als bedrijfsnaam gewoon achternaam-badkamers hanteren. Dan gaan mensen ook links maken met beide woorden er in en niet alleen de achternaam. Een keyword in je domeinnaam kan zeer sterk werken. Groot voorbeeld hiervan is land D-Reizen geweest. Puur door een keyword in bedrijfsnaam en domein stonden ze heel lang op 1 op het keyword reizen.
Bedankt voor je reactie.

Is het dan nog steeds verstandig om daarna de subpagina's ook weer zo'n zelfde keyword url mee te geven? In de de zin van:
www.achternaam-badkamers.nl/badkamer/princess (2xBadkamer) of:
www.achternaam-badkamers.nl/princess/

Hij verkoopt namelijk complete badkamers, maar ook wasbakken, douche e.d. waardoor de volgende url structuur ook toepasbaar is:

www.achternaam-badkamers.nl/douchekoppen/bosch
www.achternaam-badkamers.nl/kranen/sfinx

En het oude domein (dat op de visitekaartjes staat) redirecten naar het nieuwe domein?

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
Ik las een paar posts hoger dat er niet gekeken wordt naar de directory, maar enkel naar het bestand (en de root-URI).

www.achternaam-badkamers.nl/badkamer/princess = 1x badkamer, 2 niveau's
www.achternaam-badkamers.nl/badkamer_princess = 2x badkamer, 1 niveau

Bij het tweede kan je echter niet een niveautje hoger, wat weer onhandig is in gebruik.
SEO-technisch zou ik dan gaan voor:
www.achternaam-badkamers.nl/badkamer/badkamer-princess = 2x badkamer, 2 niveau's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik vind zelf dat dat naar spam gaat neigen en zou het achterwege laten. Ik zou overigens kiezen voor;

www.achternaam-badkamers.nl/badkamer.html
www.achternaam-badkamers.nl/badkamer/princess.html

www.achternaam-badkamers.nl/badkamer/ zou in mijn geval redirecten naar de badkamer.html overzichtspagina.

[ Voor 21% gewijzigd door frickY op 17-01-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

Bedankt voor de reactie! Ik snap dat het het mooiste is om per pagina 1 onderwerp te hanteren, maar ik vroeg me daarnaast dus af of het hebben van gelijke keywords op bepaalde subpagina's ook invloed heeft op de ranking van de indexpagina als de keywords op de subpagina's gelijk zijn aan die waarvoor de indexpagina is geoptimaliseerd.

Beetje lastig geformuleerd, maar ik kan het niet anders uitleggen, snap je wat ik ongeveer bedoel?

Thanx:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Waar je wel naar zou kunnen kijken is tag-clouding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:04:
[...]

[...]

Bedankt voor de reactie! Ik snap dat het het mooiste is om per pagina 1 onderwerp te hanteren, maar ik vroeg me daarnaast dus af of het hebben van gelijke keywords op bepaalde subpagina's ook invloed heeft op de ranking van de indexpagina als de keywords op de subpagina's gelijk zijn aan die waarvoor de indexpagina is geoptimaliseerd.

Beetje lastig geformuleerd, maar ik kan het niet anders uitleggen, snap je wat ik ongeveer bedoel?

Thanx:)
Als ik hier nog even op mag verder borduren :)

Mijn klant wil graag dat hij ook op verschillende typenummers gevonden wordt.
Dus bijv. PR087ZQ-2 en zo heb ik er nog 200 gekregen.. Hoe pak ik dit aan?
Ik neem aan niet 200 nieuwe pagina's aanmaken waarop deze serie/typenummers vermeld worden in de meta en H1

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

3mph schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:36:
[...]

Als ik hier nog even op mag verder borduren :)

Mijn klant wil graag dat hij ook op verschillende typenummers gevonden wordt.
Dus bijv. PR087ZQ-2 en zo heb ik er nog 200 gekregen.. Hoe pak ik dit aan?
Ik neem aan niet 200 nieuwe pagina's aanmaken waarop deze serie/typenummers vermeld worden in de meta en H1
Als je het topic gelezen hebt, steek je al heel veel op. Maar ik zal het in het kort even samenvatten.

1) Zorg voor goede markup, en zeker voor goede links, anders volgt de zoekmachine ze niet (bij brakke links biedt een sitemap uitkomst).
2) Belangrijke informatie verwerken in URL, titel, en H1 tag.

Daarbij zal elke pagina waar letters in staan gevonden worden door de zoekmachines. Over een item waar al 100.000 pagina's van bestaan op die zoektermen kan je dus hoog of laag ranken.

Dus als voorbeeldje:
artikel-typenummer.html
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<head>
<title>Artikel - Typenummer - Sectie - Bedrijf</title>
</head>
<body>
<h1>Artikel - Typenummer</h1>
</body>
</html>
Groeten
Check de policy, groeten doen we hier niet aan, we zijn niet op vakantie :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
Hoe gaan jullie om met het volgende probleem:

Oude URL:
artikel.php?id=123

Nieuwe URL:
/artikel/123_Het-een-twee-drie-artikel (de naam van het artikel erbij dus)

Ik kan wel een 301 aanmaken naar /artikel/123 (zonder naam van het artikel) maar ik denk dat ik dan het probleem krijg dat er duplicate content onstaat. Immers, de pagina is dan ook te bereiken via /artikel/123_Het-een-twee-drie-artikel

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Gewoon naar het volledige adres redirecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
André schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:02:
Gewoon naar het volledige adres redirecten :)
Maar die weet ik dus niet. Want in de htaccess kan ik niet de artikelnaam uit ?id=1 halen toch?

[ Voor 8% gewijzigd door .Alex op 27-01-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 20:47

NightBird

DPC-Crew Coding
Nope, maar .htaccess is niet de enige manier van redirecten natuurlijk. Je kan ook in je script checken wat de url is die gebruikt is en als die niet hetzelfde is als degene die jij graag wil gebruiken, print je een 301-redirect naar de juiste URL.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Geniaal topic dit :)

Maakt het nog wat uit of je divs gebruikt? Om bijvoorbeeld een gestylde header weer te geven,

<div><h1>titel</h1></div> kan je toch wat netter stylen dan <h1>titel</h1>

Of is het voor SEO beter om gewoon alleen de h1 tag te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom zou je een H1 in een div netter kunnen stylen dan een H1 zelf :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

RobIII schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:00:
Waarom zou je een H1 in een div netter kunnen stylen dan een H1 zelf :?
Als je een headerafbeelding wil, moet je zonder div dingen in je css gaan zetten als font-size:0px; dat komt op mij een beetje ranzig over, hoewel het het misschien niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom zou je een H1 gebruiken voor een afbeelding :?
Als er geen tekst in je H1 staat zie ik er het nut niet van om een H1 te gebruiken.

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 01-02-2008 11:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Natuurlijk wil ik er wel tekst in :) Maar hier op GoT is ook een <h1>Gathering of Tweakers</h1> Maar die zie je niet terug op de site, omdat hier in de layout een afbeelding voor is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:36

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Jo-hannes schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:02:
[...]

Als je een headerafbeelding wil, moet je zonder div dingen in je css gaan zetten als font-size:0px; dat komt op mij een beetje ranzig over, hoewel het het misschien niet is...
Ehm, een extra div zorgt alleen maar voor meer code in je css dus daar zie ik het nut niet zo van in. En zoals RobIII al aangaf; waarom zou je een H1 in een div netter kunnen opmaken?

Maar ik geloof dat de meningen over het gebruik van een achtergrond afbeelding in een H1 voor een header nogal zijn verdeeld. Ik zou het zelf alleen zo doen wanneer er daadwerkelijk in de afbeelding tekst wordt gevisualiseerd (zoals in het geval van tweakers). Dan zou je vervolgens met de 'text-indent' of 'display' de daadwerkelijke tekst kunnen verbergen, of wellicht mooier gezegt; uit beeld kunnen halen ;)

Gaat het nu om een pagina brede header dan zou ik daar toch eerder gewoon een 'div' of 'span' voor gebruiken.
Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste