[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste
Acties:
  • 192.164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:10:
Ik heb een vraagje over Google Analytics! Nou is dit wellicht niet het geheel juiste topic, maargoed.

Ik heb Google Analytics toegevoegd aan een website waarvan de navigatie is opgemaakt uit javascript (dropdown menu's) .. mijn vraag is: ziet Google Analytics het wanneer er op een link in deze navigatie wordt geklikt?
Voor SEO is het natuurlijk niet slim om menu's puur mbv javascript te laten opbouwen... Simpele unordered lists icm CSS kunnen vaak hetzelfde effect bereiken, met behoud van toegankelijkheid en (bijna 'dus') goede SEO-eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Ik heb sinds een tijdje www.gratisringtonedownload.nl en heb flink zitten linkbuilden. Resultaat: binnen anderhalf maand een PR 5. Best leuk, maar ik snap niet helemaal waarom er helemaal niks van deze pagerank is doorgevloeid naar m'n subpagina's. Letterlijk alle andere pagina's blijven op PR 0 hangen.. :? Heb ik iets verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je ff geduld hebben voordat die PR doorrolt, 1,5 maand voor een PR5 is al super.
Zelf deed ik er 2 jaar over om een PR 3 te halen, maar naar inmiddels een beetje gezien te hebben hoe PR doorgiste werkt zal ik wel moeite doen om 1 PR8 link te scoren ipv 500.000 PR1 links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sequence schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:20:
Ik heb sinds een tijdje www.gratisringtonedownload.nl en heb flink zitten linkbuilden. Resultaat: binnen anderhalf maand een PR 5. Best leuk, maar ik snap niet helemaal waarom er helemaal niks van deze pagerank is doorgevloeid naar m'n subpagina's. Letterlijk alle andere pagina's blijven op PR 0 hangen.. :? Heb ik iets verkeerd gedaan?
Het zal een tijdje duren. Mijn site is nu 6 maanden online en heeft een maandje geleden PageRank 6 gekregen. En bijna alle subpaginas hebben PR5, echter de nieuwere pagina's kent de database natuurlijk niet. Gun Google tijd om al je pagina's een PR te geven :)

(overgens heb ik 1 pagina op PR7, echt idioot 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties mensen, erg nuttig!

Verder vroeg ik me nog wat af, stel:

Ik heb een website welke draait op een (niet heel erg op SEO gericht) CMS.

Zo geldt:

- URL's niet herschreven (page.asp?id=...)
- Geen pagina titels voor subpagina's mogelijk (alleen de pagina titel van de page.asp)

Nu is het bijv. zo dat een van de subpagina's dusdanig belangrijk is dat er een apart domein voor wordt geregistreerd (bijv. voor een apart product o.i.d.).

Aangezien de page-title toch een zekere waarde toevoegd wil ik voor deze subpagina (waar het nieuwe domein naar point) een aparte page-title hebben (met wat keywords er in e.d.). Dit is echter met het CMS wat ik gebruik niet mogelijk ..

Nu vroeg ik me af zijn er work-arounds hiervoor? (aparte pagina op het nieuwe domein wat vervolgens doorlinkt naar de subpagina ofzo?) En hoe kan ik het best de domeinnaam redirecten naar de betreffende subpagina?

Ik heb zo'n vermoeden dat ik dan vast zou zitten aan de page.asp pagetitel .. maar mocht iemand een idee'tje hebben .. zou worden geapricieerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik neem aan dat je gewoon toegang hebt tot de broncode van het CMS ?

In dat geval kan je met ISAPI_REWRITE mooie url's maken. (indien je CMS in asp is gemaakt, maar zo te zien wel.)

Welk CMS gebruik je ?

[ Voor 6% gewijzigd door Dutch_guy op 31-05-2007 11:15 ]

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMS is idd ASP based, en heb me wel eens wat verdiept in ISAPI_REWRITE maar nooit echt wat concreets uitgekomen. Heb je misch. tips of een handige website?

CMS is trouwens een geen bekend CMS o.i.d. (eigen CMS van een bedrijf)

Wat betreft deredirect:

Wat voor een redirect is aan te raden? 301 redirect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit met een redirect als deze:

<HEAD>
<META HTTP-EQUIV="refresh" content="0;URL=http://www.new.com/new.htm">
<TITLE>Page has moved</TITLE>
</HEAD>

is dat SEO-vriendelijk?

Een hoorde ook zoiets dergelijks als redirecten vanuit windows (server)?

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Google pakt dat wel op ja, maar of andere SE's dat ook doen?.. Daarnaast is het behoorlijk old-school en lelijk. Een HTTP-redirect is hier veel beter op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Je wordt ten zeerste aangeraden hiervoor de HTTP status 301 te gebruiken, in combinatie met een Location header waar je het nieuwe adres in meegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het mischien een slimmere optie zijn om: een nieuwe pagina aan te maken (met daarop de content van de pagina waar het nieuwe domein naartoe wordt geredirect) en deze op de server van het nieuwe domein te zetten,.. zodat het in principe een aparte website is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even opnieuw mijn vraag :) :

Ik heb voor een klant van me een tijdje terug een website gemaakt, gatenkaas, maar na ruim 4 maanden is hij nog steeds niet vindbaar op google! Normaal gesproken verschijnt na verloop van tijd de website wel op google, maar deze nog steeds niet.

Wat doe ik dan verkeerd of hoe kan ik hem vindbaar maken? Zonder bergen met geld uit te hoeven geven natuurlijk, hij hoeft nergens bovenaan te staan, alleen maar vindbaar te zijn.

De website is trouwens op basis van een cms (ezcontents) dus vandaar de frames. Overigens is de website www.kpjwaspik.nl in hetzelfde systeem gebouwd, en is deze wél overal vindbaar! Daarom snap ik er geen *** van...

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is ie al gesubmit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je nou lui, of ben je nou dom? Ik gaf gisteren een heel aantal verbeterpunten. Uit fatsoen zou je hier tenminste iets mee moeten hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan:

1: Zorg dat andere, redelijk/goed scorende websites naar jouw site linken.
Link vermeldingen worden geregeld.
2: Zorg dat je website zonder framesets werkt. Die zijn nergens voor nodig.
kan dus niet, omdat het een cms is dat met frames werkt
3: Trefwoorden/description toevoegen.
heb ik via het cms gedaan, en staan er ook als ik de bron van de website bekijk.
4: Goede teksten schrijven, juiste woorddichtheid, handig gebruik maken van sleutelwoorden.
teksten zijn voor rekening van de klant
5: Haal die login link weg. Verwijst "nergens" heen.
is een handigheidje, maar kan inderdaad weg ja
6: Geen woorden onderstrepen als het geen links zijn (ok, heeft niks met zoekmachines te maken).
is ook niet het geval geloof ik
7: Meer links maken tussen verschillende pagina's. Nu is de website geen geheel.
omdat de website vanuit frames werkt, moet ik dus op de contentgedeeltes links maken naar de andere pagina's?

en nee ik ben niet lui en zeker niet dom, ik ben alleen geen webdesigner maar een dtp'er, dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:17:
2: Zorg dat je website zonder framesets werkt. Die zijn nergens voor nodig.
kan dus niet, omdat het een cms is dat met frames werkt
Grappig dat je dan wel naar een "no-frames" versie verwijst (en die ook prima zonder frames blijkt te werken) ;).

Je url klopt overigens niet, zie de syntax-highlighter ;)
HTML:
1
2
3
4
<noframes>
    <p><b>Deze website gebruikt frames.         <a href="/cms/index.php?&noframesbrowser=1&topgroupname=&groupname=&subgroupname=">Klik hier voor een non-frames versie van de site.</a>
    </b><br /><br />Opmerking: de website maakt gebruikt van geneste tabellen, cookies en javascript. Als uw browser dit niet ondersteund, of u hebt deze uitgeschakeld, kunnen wij niet instaan voor de resultaten.</p>
</noframes>

>> gatenkaas

[ Voor 51% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2007 12:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom er niet echt verder mee, maar zou het een oplossing zijn als ik een portal pagina maak waarop alle benodigde informatie voor de zoekmachine staat? Of heeft dat ook geen zin...?

zoals je ziet klopt de layout van de website ook niet meer als je naar die no-frames versie gaat...wat een klote systeem zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:34:
zoals je ziet klopt de layout van de website ook niet meer als je naar die no-frames versie gaat...wat een klote systeem zeg :P
Klopt wel meer niet aan die site.
Ik bezoek hem net en kan gewoon nieuws-items plaatsen... ?

Van de index gaat ie meteen naar: gatenkaas
Dan op "nieuws" klikken en rechtsboven: "Invoegen nieuws"

Denk niet dat het een KL** systeem is, maar wellicht een kwestie van:
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:17:
en nee ik ben niet lui en zeker niet dom, ik ben alleen geen webdesigner maar een dtp'er, dankje
"Schoenmaker hou je bij je leest"

[ Voor 17% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
nielsjuh66, dit kan echt niet zo, als je niet op de korte termijn iets aan de werking van het CMS kan doen, hernoem dan iig submit_news.php naar iets anders.
Gezien de link opbouw ben ik eigenlijk ook heel bang voor een andere meer ernstiger soort vulnerability, maar die ga ik maar niet eens testen. :X

Als je niet genoeg controle over/kennis van dit CMS systeem hebt: ruil het in voor een ander, dit is een gatenkaas.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus, nou ben ik nog geen steek wijzer over hoe ik mijn website vindbaar krijg in google. heeft iemand ook daar nog tips over, of alleen maar commentaar op hoe slecht de site is? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:23
Eempjes tussendoor
Ik heb laatst dit topic grotendeels doorgespit voor een beetje kennis op het gebied van SEO, maar moet zeggen dat me dat wel wat tijd heeft gekost. Is het geen tijd voor een nieuw topic met een mooie topicstart e.d.?
(ik ben denk ik niet de geroepen persoon ben om dit te doen O-) )

@ Niels
Wat het is, is dat mensen het idee krijgen dat je hier alleen maar komt om ff je probleem te laten oplossen. Pas na een paar opmerkingen gaf je aan dat je al wat dingen had geprobeerd. Verder geef je aan dat je link vermeldingen worden geregeld.
Bij mijn weten is dat één van de meest effectieve manieren om hoger te scoren. Dus als je daar eens op wacht en dan een weekje later weer checked...

[ Voor 40% gewijzigd door Geert.H op 06-06-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:46:
dus, nou ben ik nog geen steek wijzer over hoe ik mijn website vindbaar krijg in google. heeft iemand ook daar nog tips over, of alleen maar commentaar op hoe slecht de site is? :O
Er staan geen links naar onderliggende pagina's. Daarbij is je website gewoon te vinden in Google met een stuk tekst uit je homepage. Klik

Kortom, je site wordt geindexeerd, en is vindbaar. Verder is content king. Aangezien er 1 pagina content is, en zo bijzonder is die content ook weer niet, zal je erg laag scoren. Maar vindbaar ben je.

Je hebt een aardig leuke portfolio inmiddels, maar je opent met javascript enkel een popup :X met een groter plaatje. Maak daar eens losse pagina's van, met en beschrijf de technieken eventueel. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, maar een plaatje zegt helemaal niets over het design opzich.

Moraal: content is king, en content heb je amper, dus zorg dat je je portfolio lekker uitgebreid maakt. Elk project een eigen pagina, en niet met javascript maar normale links werken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

RaZ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:36:
[...]
Er staan geen links naar onderliggende pagina's. Daarbij is je website gewoon te vinden in Google met een stuk tekst uit je homepage. Klik
Ik dacht dat hij gatenkaas bedoelde?

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

NightBird

DPC-Crew Coding
Spleasure schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:07:
[...]

Ik dacht dat hij gatenkaas bedoelde?
Inderdaad...
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:59:
Even opnieuw mijn vraag :) :

Ik heb voor een klant van me een tijdje terug een website gemaakt, gatenkaas, maar na ruim 4 maanden is hij nog steeds niet vindbaar op google! Normaal gesproken verschijnt na verloop van tijd de website wel op google, maar deze nog steeds niet.
[..]

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2007 12:10 ]

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Modbreak:Verwijzingen naar de website van nielsjuh86 worden vanaf nu weg ge-edit, aangezien het een grote gatenkaas is. Iets met zelfbescherming ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:46:
Lees dit topic, lees de tips van Cheatah en ga niet lopen :O omdat jouw website nog niet goed vindbaar is. Die tips die hier zijn gegeven lijken overal te werken; wil je er niks mee doen, dan is het jouw probleem en niet de onze :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:36:
[...]

Kortom, je site wordt geindexeerd, en is vindbaar. Verder is content king. Aangezien er 1 pagina content is, en zo bijzonder is die content ook weer niet, zal je erg laag scoren. Maar vindbaar ben je.
...
Moraal: content is king, en content heb je amper, dus zorg dat je je portfolio lekker uitgebreid maakt. Elk project een eigen pagina, en niet met javascript maar normale links werken.
Thnx, toch nog iemand die hulp bied ipv alles meteen af te zeiken ;) ik zoek wel ff verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja soms heb je oude technieken dan is het wel de moeite waard om naar nieuwere methoden te kijken ookal moet je dan soms een hoop herschrijven ....
maar indd content is belangrijkst en hoeveel mensen er naar jou content linken vooral als het een relevante link is telt dat voor bijv google erg veel !!
kijk bijv is op vca cursus die is net opnieuw gemaakt duurde ffe 1 weekje maar site loopt nu als een trein

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Heb een vraagje over Adwords. Omdat er geen centraal Adwords topic is, en het niet echt een eigen topic waard is, stel ik hem hier.

Ik meen me te herinneren dat je als advertentie-kop het door de gebruikter gebruikte zoekwoord kunt gebruiken door een bepaalde syntax in te vullen in plaats van een zoekwoord.
Dus wanneer je iets instelt als "Op zoek naar een %1?" en iemand zoekt op "blaat", dat je adwords-advertentie wordt weergegeven als "Op zoek naar een blaat?".
Klopt het dat dit inderdaad mogelijk is, en wat is dan de juiste synax?
Kan er niets over vinden in het klantencentrum, in google, en hier, maar weet toch vrij zeker dat dit wel mogelijk was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

frickY schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:00:
Heb een vraagje over Adwords. Omdat er geen centraal Adwords topic is, en het niet echt een eigen topic waard is, stel ik hem hier.

Ik meen me te herinneren dat je als advertentie-kop het door de gebruikter gebruikte zoekwoord kunt gebruiken door een bepaalde syntax in te vullen in plaats van een zoekwoord.
Dus wanneer je iets instelt als "Op zoek naar een %1?" en iemand zoekt op "blaat", dat je adwords-advertentie wordt weergegeven als "Op zoek naar een blaat?".
Klopt het dat dit inderdaad mogelijk is, en wat is dan de juiste synax?
Kan er niets over vinden in het klantencentrum, in google, en hier, maar weet toch vrij zeker dat dit wel mogelijk was :?
Dit kan je doen met: {KeyWord:standaard woord}
Je kan dit zowel in de titel als in de tekst gebruiken. Houdt er rekening mee dat als het maximale aantal tekens overschreden wordt, Google het standaard woord invult.

Hier een leuk artikel erover: http://www.marketingfacts...n_googles_keyword_insert/

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Precies wat ik bedoelde, dank je wel!
Waarom is deze functionaliteit zo onderbelicht, zoals de link die je geeft ook al aangeeft.
Heb heel het klantencentrum afgeschokt maar niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik weet niet beter of ik doe dit standaard in elke campagne, ik zie het meer als common knowledge. Volgens mij wordt het Dynamic Keyword Insertion genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik merkte dat achterliggende pagina's minder werden bezocht, maar dus ook veel minder PR krijgen (omdat er meestal maar 1 link heen is) heb ik zojuist ff een sitemap inelkaar gezet met daarin alle urls.
Nu heeft een sitemap die PR doorgeeft alleen maar nut als die pagina zelf ook veel PR heeft vandaar dat ik op elke pagina ook een link naar de sitemap wil plaatsen (dan hebben de bezoekers er ook nog wat aan).
Zouden jullie daar net als bij de andere keuzes een grijze menu button voor aanmaken of gewoon zoals ik het op de homepage heb staan als een los woord onder de rij knoppen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik zou het niet eens op die manier doen. Het maken van een sitemap is een lapmiddel omdat je echte structuur waarschijnlijk niet goed genoeg is om de site juist te indexeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik moet nu een site maken die multilingual is en wilde wat nieuws proberen, ik doe nu het volgende:

Als je op / binnenkomt (root) wordt je met een 301 (moved permanently) doorgestuurd naar /nl/index.html - dit is voor verdere links in de site ook de default homepage.

Misbruik ik hier nu de "301 Moved Permanently" header of is dit zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hoort het niet. Sowieso is het niet netjes om altijd naar het Nederlandstalige deel door te sturen.
Wat je hier volgens mij veel beter kunt doen, is gewoon niet redirecten, maar de inhoud van /nl/index.html weergeven, en met een Content-Location header aangeven waar die inhoud "vandaan komt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Misbruik van de 301 zou ik het nier noemen, eerder onjuist gebruik. Ikzelf gebruik in dat soort gevallen een 302.Found.
Zie bijvoorbeeld http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html voor de mogelijkheden die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
De Content-Location header kende ik eerlijk gezegd nog niet, dat klinkt in ieder geval logischer, thanks :) De reden dat ik standaard de Nederlandse versie neem is in dit geval simpelweg omdat 90% van alle bezoekers de Nederlandse site willen zien. De overige 10% (Engels, Duits, Frans) kunnen op de Nederlandse site alsnog makkelijk een taalkeuze maken.

HTTP/1.1 302 Found header ga ik ook mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

André schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:23:
Ik zou het niet eens op die manier doen. Het maken van een sitemap is een lapmiddel omdat je echte structuur waarschijnlijk niet goed genoeg is om de site juist te indexeren :)
Zodra je site groeit is het onmogelijk om op elke pagina een link naar alle overige pagina's te plaatsen denk ik.
Sitemap zal primair ook SEO doeleinden hebben om PR te verspreiden ipv om halfblinde visitors te laten browsen :)
Zal er daarom maar een simpel woord sitemap onder plakken omdat ik mijn bezoekers niet nog meer wil beledigen dan ik al doe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je kunt uit de HTTP_ACCEPT_LANGUAGE-header uitlezen welke taal je bezoeker wilt ;)
Dat is een komma-gescheiden lijst, gesorteert op voorkeur. Meestal staat er maar 1 taal in ('nl' of 'en-us'). Bij mensen met een Nederlandse browser staat deze standaard op 'nl'. Je kunt hem ook zelf aanpassen (in IE -> Extra -> Internet-Opties > Talen).

Ik gebruik altijd deze header om te bepalen welke taal ik toon. Als hij leeg is, of alleen talen bevat welke ik niet heb, gebruik ik het IP adres van de bezoeker om het land ven herkomst te bepalen. Als ik ook die taal niet heb serveer ik engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
@frickY: Ik neem aan dat mensen ook zelf kunnen kiezen welke taal ze zien? Anders ben ik ook erg benieuwd hoe je ivm SEO doet.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Wat ik nu doe is het volgende: men komt binnen op root, aan de hand van de browser bepaal ik welke taal ik ga inladen om de site in weer te geven. Na deze bepaling doe ik een HTTP 302 Found redirect naar ./$language/index.html

Op de pagina waar men dan terecht komt heb ik natuurlijk ook linkjes om alsnog van taal te wisselen:

./nl/index.html
./en/index.html
./de/index.html
etc.

Als ik aan de hand van de browser niet kan zien welke taal ik moet gebruiken dan pak ik een default language (aangegeven in mijn CMS) en stuur ik ze met dezelfde http header alsnog door middels een 302.

M'n gevoel zegt me dat dit, ingewikkeld als het klinkt, nog niet helemaal ok is :P Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@phsmit
Die optie hebben ze inderdaad.
Men wordt gewoon geredirect naar de taal van mijn keuze, bijv /nl/ of /en/, maar hebben ten alle tijde de optie naar bijv /pl/ of /ru/ te switchen. Elke taal heett dus wel zijn eigen url.

@Blue-eagle
Lijk me in orde. En om de UA's en SE's een handje te helpen zou je de volgende meta kunnen gebruiken op je index;
HTML:
1
<link rel="alternate" type="text/html" hreflang="ru" href="/ru/">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
In Smashing Magazine van deze week staat een heel compleet artikel over pagerank:
http://www.smashingmagazi...-we-really-know-about-it/

Mogelijk steek je er nog iets van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vraag me af hoe Google - en andere zoekmachines - met redirects omgaan?

Ik ben namelijk een paar jaar geleden begonnen met een simpele html site op www.erikkok.nl gehost bij een ISP. Daarna heb ik zelf hosting ergens aangevraagd hiervoor.

Toen heb ik een website gemaakt voor een vakantie op erikkok.nl/lfv en www.ligfietsvakantie.nl aangevraagd welke redirect naar genoemde url. Dit omdat ik dan geen 2e hosting hoef te betalen, maar enkel een tientje oid voor de redirect. Zelfde geldt voor www.10000km.com, welke handig is om aan Engelstalige bezoekers te geven.

Mijn vermoeden is dat dit voor geen meter werkt qua SEO, maar ik heb natuurlijk ook geen zin om 3 maal hosting te betalen.

Ook kan ik met zo'n redirect nooit m'n website verifieren door Google aangezien ik geen toegang heb om een META tag te plaatsen, en www.ligfietsvakantie.nl/controle-bestand.html feitelijk niet bestaat.

Feitelijk zijn het dus 2 websites met 3 url's. Met erikkok.nl doe ik niet zoveel meer, die heb ik enkel online alszijnde archief.

Wat is het handigste om te doen in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Tja, het zijn ook geen redirects maar framesets met 1 frame er op. Ik zou gewoon goedkope hosting regelen en zo de sites op hun eigen domein draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik heb op een domeinnaam ooit een keer een subpagina gemaakt voor het testen van Google Adsense. Nu is deze subpagina een soort goed gaan lopen en nu wil ik hem verplaatsen naar een eigen domeinnaam. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hij staat namelijk erg goed gerankt in Google en dit wil ik zou houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Blue-eagle schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:20:
Wat ik nu doe is het volgende: men komt binnen op root, aan de hand van de browser bepaal ik welke taal ik ga inladen om de site in weer te geven. Na deze bepaling doe ik een HTTP 302 Found redirect naar ./$language/index.html

Op de pagina waar men dan terecht komt heb ik natuurlijk ook linkjes om alsnog van taal te wisselen:

./nl/index.html
./en/index.html
./de/index.html
etc.

Als ik aan de hand van de browser niet kan zien welke taal ik moet gebruiken dan pak ik een default language (aangegeven in mijn CMS) en stuur ik ze met dezelfde http header alsnog door middels een 302.

M'n gevoel zegt me dat dit, ingewikkeld als het klinkt, nog niet helemaal ok is :P Tips?
Mijn situatie is erg vergelijkbaar met die van jou. Enige verschil is dat ik 301 gebruik ipv 302. De site die dit gebruikt (www.myhotelsoftwarePUNTcom) draait inmiddels meer dan 2 maanden en lijkt prima geindexeerd te zijn door Google. Ook de 301 ipv 302's die ik gebruik lijken Google niet te storen.
Nu ik dit hier lees, besef ik inderdaad dat een 302 logischer is, maar vraag me af of ik dit nu wel of niet nog moet aanpassen. Onder het motto: "Don't fix what isn't broken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
André schreef op zondag 01 juli 2007 @ 22:09:
Tja, het zijn ook geen redirects maar framesets met 1 frame er op. Ik zou gewoon goedkope hosting regelen en zo de sites op hun eigen domein draaien.
Bedankt, heb inmiddels een 2e pakket aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Even iets anders, ziet er hier iemand ooit 'Googlebot-Image' voorbij komen in zijn/haar logfiles? De normale Googlebot crawler zie ik zo'n 40.000x per dag, deze maand heb ik Googlebot-Image welgeteld 0x voorbij zien komen? Bestaat dat ding nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
GekkeCoen schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:23:
Ik heb op een domeinnaam ooit een keer een subpagina gemaakt voor het testen van Google Adsense. Nu is deze subpagina een soort goed gaan lopen en nu wil ik hem verplaatsen naar een eigen domeinnaam. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hij staat namelijk erg goed gerankt in Google en dit wil ik zou houden.
Topic wel doorgelezen? Geloof dat deze vraag al vaak gesteld is. Zoek eens naar headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

bartvb schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:55:
Even iets anders, ziet er hier iemand ooit 'Googlebot-Image' voorbij komen in zijn/haar logfiles? De normale Googlebot crawler zie ik zo'n 40.000x per dag, deze maand heb ik Googlebot-Image welgeteld 0x voorbij zien komen? Bestaat dat ding nog wel?
Google werkt al een hele tijd met een soort van proxy, 1 bot haalt de gegevens op naar de proxy en de andere bots halen daar hun content dan weer af. Scheelt je aardig wat serverbelasting omdat niet alles iedere keer opgehaald hoeft te worden. Dit kan dus ook de reden zijn dat je de imagebot niet meer langs ziet komen.

Ps. er zijn genoeg situaties waar het anders gaat om diverse redenen, dus bovenstaand verhaal gaat niet altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waarom Google het blijft verdommen om een paar pagina’s van mijn site te indexeren?
Ik heb een xml sitemap gemaakt, een html sitemap, gezorgd voor inkomende links naar al mijn pagina’s.
Alle pagina’s bevatten unieke zelfgeschreven content, bij mijn weten geen woorden die door Google op de banlist staan of slechte uitgaande links.
De rest van mijn site wordt wel goed geïndexeerd alleen deze pagina’s niet:

Party Kalender Heeft als enige pagina op mijn site een PR van 4.
Gala Fotografie De enige pagina op mijn site die ‘opdrachtgevers’ aantrekt stond aanvankelijk op alle keywords in de top 10 in de search results.
PR0601 PR0703 De overige 25 feestverslagen zijn wel keurig geïndexeerd, maar deze 2 pakt ie kennelijk niet.
Verder is er nog 1 pagina niet terug te vinden, maar die heeft maar een halve zin unieke content, dus dat is wel logisch.
Als iemand weet hoe ik dit probleem van de ‘zwarte gaten’ kan verhelpen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

misschien komt het door je robots.txt, daarin staat:

User-agent: *
Disallow:

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickmans schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:25:
misschien komt het door je robots.txt, daarin staat:

Disallow:
En wat is daar volgens jou precies verkeerd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

ah my bad, ik dacht dat er een slash stond achter disallow, vandaar mijn opmerking.

[ Voor 16% gewijzigd door rickmans op 14-07-2007 17:26 ]

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval zou de hele site niet meer gespiderd worden.
Overigens heb ik sinds 2 weken de Yahoo slurp 15.000x per dag op de koffie en ook nog een unknown robot zo'n 7.500x
Heb al begrepen dat je de bekendste robots met het commando:
User-agent: Slurp
Crawl-delay: 10
Kunt vertellen dat ze minimaal 10 sec. tussen hun pageviews moeten stoppen.
Ik zie het nog even aan, maar als dit zo door gaat zal ik bepaalde bots wat af moeten remmen omdat op piekdagen de site anders te traag wordt.
Googlebot houdt zich zelfs op standje fast aan zo'n 2.000 visits per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft niet per se te maken met de niet-geïndexeerde pagina's, maar wat op jouw site sowieso erg slecht is qua SEO, is dat je Nederlands en Engels door elkaar gebruikt. Dit vinden de zoekmachinebots namelijk niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:49:
Dit heeft niet per se te maken met de niet-geïndexeerde pagina's, maar wat op jouw site sowieso erg slecht is qua SEO, is dat je Nederlands en Engels door elkaar gebruikt. Dit vinden de zoekmachinebots namelijk niet logisch.
Zoals hij het toepast niet nee. Het kan daarintegen wel:

W3 Tutorial: Declaring Language in XHTML and HTML

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar Hercules24, wat maakt het eigenlijk uit? Ik zit net een beetje op je site te lezen en je schrijft dat jouw site meer pageviews per maand heeft dan mtv.nl! Dat lijkt me wel een heleboel, dan maken die paar niet-geïndexeerde pagina's ook niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ, ik heb al mijn text nu keurig tussen <p> en <hx> tags staan, hoe kan ik dan het eerste deel NL markeren voor de bots en een tweede deel EN, en de boel ook nog W3C valid houden?
Die <html lang="xx"> tag kan ik niet helemaal begrijpen.
Edit: Of bedoelen ze dat je in de header zegt dat een document in NL is geschreven
<meta http-equiv="Content-Language" content="nl">
maar een UK stukje tussen <p lang="en">text</p> of <h2 lang="en">text</h2> zet?

Sandra, hoe meer pageviews een pagina heeft, des te meer maakt het uit als er pagina's niet geindexeerd zijn.
Zit nu op zo'n 1,5 miljoen pageviews per maand en zo'n 10% van mijn content rich pagina's zijn niet te vinden in Google.
You do the math wat dat in pageviews 'kost'.
In elk geval bedankt voor de taal tip.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:47:
Sandra, hoe meer pageviews een pagina heeft, des te meer maakt het uit als er pagina's niet geindexeerd zijn.
Zit nu op zo'n 1,5 miljoen pageviews per maand en zo'n 10% van mijn content rich pagina's zijn niet te vinden in Google.
You do the math wat dat in pageviews 'kost'.
Eeehm, ik bedoelde het sarcastisch, omdat ik me niet kan voorstellen dat zo'n onbekende site meer pageviews zal hebben dan mtv.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar hoe je onbekend defineert, ik had nog nooit van www.vi.nl gehoort tot 2 min geleden, maar die halen maar liefst 40 miljoen pageviews per maand.
mtv.nl zit rond de 800.000 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:47:
RaZ, ik heb al mijn text nu keurig tussen <p> en <hx> tags staan, hoe kan ik dan het eerste deel NL markeren voor de bots en een tweede deel EN, en de boel ook nog W3C valid houden?
Kijk eens op welke site die tutorial staat ;)
Die <html lang="xx"> tag kan ik niet helemaal begrijpen.
Edit: Of bedoelen ze dat je in de header zegt dat een document in NL is geschreven
<meta http-equiv="Content-Language" content="nl">
maar een UK stukje tussen <p lang="en">text</p> of <h2 lang="en">text</h2> zet?

[..]
Wat weerhield je ervan om het zelf te testen? Ik gaf niet voor niets een link naar een tutorial :P

Zoek de verschillen
En W3 valid gewoon

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:12:
Het is maar hoe je onbekend defineert, ik had nog nooit van www.vi.nl gehoort tot 2 min geleden, maar die halen maar liefst 40 miljoen pageviews per maand.
mtv.nl zit rond de 800.000 meen ik.
Oh, en nu wil je je eigen zogenaamde bekendheid vergelijken met die van Voetbal International :D ? Én dus met meer pageviews dan mtv.nl :D. Nou, als dat zo is, dan kun je heel veel inkomsten genereren via je site en dan kun je makkelijk een goede designer, coder, SEO-specialist inhuren van die inkomsten en dan wordt je site zó mooi en goed, dat je dan zelfs meer pageviews dan Google.nl zult hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raz, mijn main pages zal ik zo gaan aanpassen, maar is het niet eenvoudiger om in de header alleen taal=nl te zetten en bij de uk stukjes taal=en toe te voegen?
Bovendien zijn er in het NL taalgebruik al tig woorden ingeslopen die eigenlijk UK zijn qua taal.
Al met al verklaart dit nog steeds niet waarom Google juist die paar pagina's niet indexeert, maar de rest wel die ook nog nooit language tags hebben gehad.

Qua SEO ben ik trouwens verder heel tevreden, mijn site scoort op een hoop van mijn gewilde keywords in de top 3 van Google waar andere sites die er zogenaamd gelikt uitzien en die veel geld aan reclame en 'mooi design' (lees onoverzichtelijke flash crap vol errors) uitgeven alleen maar van kunnen dromen.
Het voorbeeld van Google.nl zegt genoeg, die site ziet er mega-simpel uit en heeft dus veel bezoekers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Dat verbaast mij wel. Als ik je Title en Description bekijk van je site, dan is dat niet helemaal netjes. Vraag mij af of je daar problemen mee krijgt, is meer een overzicht van keywords.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles in title en description is relevant, binnen de toegestaande lengte en zichtbaar voor mens en machine.
Dat is dus volkomen white hat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 01:04:
Het voorbeeld van Google.nl zegt genoeg, die site ziet er mega-simpel uit en heeft dus veel bezoekers :)
Je site is alleen toch een kleine ramp qua interaction design usability.
Voorbeeld:
Wil ik je gallery bezoeken die waarschijnlijk de meeste views genereerd moet ik:

1. naast een hele lap tekst, in het linkermenu het een-na-laatste menu-item aanklikken.
2. Daarna een hele lap tekst voor mijn neus doorlezen en zie ik onderaan een pas weer een link
ah, door die hele lap tekst zie ik nu pas dat er bovenin ook een link staat, een tekst in een plaatje met ongeveer dezelfde look and feel als een header, vandaar...
3. Dan kom ik pas in een gallery met een totaal andere menu-struktuur.

Dat is maar 1 voorbeeld, het kan gewoon echt beter ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de buttons op alfabetische volgorde gezet omdat het er nog al veel zijn geworden in de loop der tijd.
Je kunt ook 2x op de button pictures klikken, dan kom je ook in de gallery uit.
Coppermine hanteert inderdaad een andere look dan mijn HTML pages, maar qua kleuren heb ik ze toch zo veel mogelijk op elkaar proberen te laten lijken.
Toch zie ik de zware beproeving die jij hebt moeten ondergaan om bij de foto's te komen als een minimale IQ test om te zien of iemand geestelijk ontwikkeld genoeg is om de site te accessen :)
Overigens zijn de meeste sites een stuk onoverzichtelijker in het partypics genre met al die flitsende banners, felle kleuren, bewegende texten etc.
Je wilt echt niet weten hoeveel vragen en mails ik kreeg voordat er op al die pagina's een lap text stond met uitleg, wat wij als web-addicts vanzelfsprekend vinden is voor internet-noobs al een afstudeerproject.
Veel van mijn visitors zijn recurring, die hebben de structuur snel genoeg door, en op deze manier komen de mensen ook nog op andere pages van je sites ipv alleen de gallery waar idd >95% van alle pageviews worden gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ snap ik ook allemaal wel, beschouw het als opbouwende kritiek ;)
Ik zou wellicht overwegen om de site tweetalig te maken, zodat je in ieder geval niet twee keer die teksten op een pagina hebt. Handig zou ook zijn om op de homepage kleine thumbs te plaatsen van nieuwe foto's, een klein panel met de laatste feestje en dergelijke. Zo veranderd je homepage wat frequenter van content en daar is Google ook weer blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:22:
Coppermine hanteert inderdaad een andere look dan mijn HTML pages, maar qua kleuren heb ik ze toch zo veel mogelijk op elkaar proberen te laten lijken.
Als ik jou zou zijn, dan zou ik die Coppermine zo aanpassen dat ie mooi past in de rest van je lay-out, maar ja, ik ben jou niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Modbreak:En nu zijn we klaar met op de man / vrouw spelen. Dit topic gaat over SEO. Sitechecks of kritiek op websites doen we maar buiten dit forum om :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Hoe zit het nu eigenlijk met tekst ge-hide d.m.v. css om weer aan te worden geroepen met bijv. javascript, worden daar penalties voor gegeven? Ik heb daar nog niet een erg duidelijk antwoord op gekregen.

In principe heeft het veel weg van het <noframes> principe maar ik las eerder dat css niet of vrijwel niet door zoekmachines wordt ingelezen dus zou het niet al te veel uitmaken? Het gaat wel om tekst die gewoon in de html is terug te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Pendaco op 18-07-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Tekst verbergen die een gebruiker nooit op normale wijze te zien krijgt kan een penalty opleveren. Als je door middel van normale gebruikers interactie de tekst kan laten zien, dan lijkt het mij sterk dat je een penalty kan krijgen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
CrashOne schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:54:
Tekst verbergen die een gebruiker nooit op normale wijze te zien krijgt kan een penalty opleveren. Als je door middel van normale gebruikers interactie de tekst kan laten zien, dan lijkt het mij sterk dat je een penalty kan krijgen.
'hidden content' gebruiken voor toegankelijkheid en print-styles lijkt mij een perfect normale oplossing. Als dat een penalty oplevert, dan zou dat een slechte zaak zijn van de SE's.

Detectie van hidden content zou nog kunnen, maar detectie of dat ge- of misbruik is, lijkt mij vooralsnog onmogelijk. Zoekmachines zijn dus afhankelijk van abuse/spam-reports van gebruikers, waarna er toch echt een persoon ernaar zal moeten kijken.

Zolang je hidden content nuttig is voor bezoekers van de site zou het m.i. geen enkel probleem mogen zijn. En ik vraag me af of Google e.d. er blij mee is als er koppen op nieuwssites staan met "Google punishes accessible websites".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Pendaco schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 10:15:
Hoe zit het nu eigenlijk met tekst ge-hide d.m.v. css om weer aan te worden geroepen met bijv. javascript, worden daar penalties voor gegeven? Ik heb daar nog niet een erg duidelijk antwoord op gekregen.
Zo werkt toch elk CSS menu? Geen probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Bedankt voor de reacties en idd het zou vreemd zijn wanneer websites hiervoor worden bestraft maar ik wist niet of er wellicht minder zware penalties bestonden.
André schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:22:
[...]

Zo werkt toch elk CSS menu? Geen probleem dus.
Ja klopt maar dat zijn enkel een aantal keywords het ging mij meer om grotere lappen tekst, bijvoorbeeld een faq waarbij je vragen open en dicht kunt klappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Zolang de tekst zichtbaar is, of gemaakt kan worden, voor je gebruikers, is er niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Doen jullie ook al aan SEO voor mobile search? En zo ja, weten jullie daar wat goede documentatie over te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Euh Google?

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 15-09 13:49
Sequence schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:36:
Doen jullie ook al aan SEO voor mobile search? En zo ja, weten jullie daar wat goede documentatie over te vinden?
Mobile search werkt natuurlijk in de basis net als Web search (spider gaat pagina's af). Daarom zullen de SEO tips voor mobile search niet echt verschilllen van "normale" SEO.

Of denk ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Pas ergens (weet niet meer waar) gelezen dat je pagina's aan enkele eisen moet voldoen alvorens deze wordt opgenomen in de index van G-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 15-09 13:49
Sequence schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:32:
Pas ergens (weet niet meer waar) gelezen dat je pagina's aan enkele eisen moet voldoen alvorens deze wordt opgenomen in de index van G-Mobile.
misschien valid (x)html? omdat mobiele browsers minder geavanceerd zijn met "foute html" afhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
M'n webserver heeft een aantal sites draaien die nu alleen URL's met www-prefix afvangen. In de vorige omgeving werd altijd handmatig ook ingesteld dat de URL ook zonder www-prefix werkte.

Nu wil ik uiteraard geen 404 of "no website configured" pagina laten zien als iemand geen www gebruikt, dus heb ik een scriptje gemaakt die een permanente redirect doet naar www.domein.ext.

De reden dat hiervoor is gekozen is simpelweg esthetisch: een poll onder collega's en enkele klanten wees uit dat een website toch wel "kaal" aanvoelt zonder "www" ervoor. Daarnaast gebruiken we ook "ftp.domein.ext" en andere sub domeinen voor diverse doeleinden. Daarom is "www" wel logisch - het verwijst immers naar het "World Wide Web" :)

Vraag: Is een permanente redirect de juiste manier om mensen van "domein.ext" door te sturen naar "www.domein.ext"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Logischerwijs zou ik het andersom doen: je hebt een hoofddomein domein.tld, waar je ook subdomeinen als ftp voor gebruikt. Als je www wil gebruiken, maar eigenlijk je root van je domein mee bedoelt zou ik een permanent redirect vanuit www naar niet-www doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Dat was een optie waar niet voor is gekozen omdat men liever "www" voor het domein ziet :) Ik ben het verder met je eens hoor.. maar dan rest de vraag: is een permanente redirect de slimme oplossing? En dan graag een antwoord met het oog op SEO natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Als je onder een permanente redirect het geven van een 301-status en een Location naar de juiste URL verstaat dan ja, dat is de beste methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Blue-eagle schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:47:
Dat was een optie waar niet voor is gekozen omdat men liever "www" voor het domein ziet :) Ik ben het verder met je eens hoor.. maar dan rest de vraag: is een permanente redirect de slimme oplossing? En dan graag een antwoord met het oog op SEO natuurlijk ;)
Het is een permanente oplossing en je verwacht niet dat na een periode de redirects worden opgeheven cq. er onder beide adressen andere content komt. Dan is SEO-gezien het geven van een 301 wel het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou het gewoon doen via .htaccess-bestandje:

code:
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domeinnaam.tld$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.domeinnaam.tld/$1 [R=301,L]

@onder:
ik ging ervan uit dat je server op Apache zou draaien...

[ Voor 15% gewijzigd door Cadezo op 26-07-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
.htaccess is helaas geen optie onder IIS op Win2003, maar ik zou wellicht met ISAPI Rewrite wat kunnen doen.. is wel minder foutgevoelig denk ik. En thanks voor de replies weer! :)

[ Voor 1% gewijzigd door Blue-eagle op 07-08-2007 22:35 . Reden: win3k bestaat nog niet, win2003 wel :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, laatst hierover nog gelezen maar kan het niet meer terug vinden.

Stel ik heb een website X. Domeinnaam X.nl heeft een PR van 4. Nu worden op X.nl allemaal links geplaatst naar handige pagina's over van-alles-en-nog-wat. Bijv. postzegels, puzzels, e-mail, autorijden etc. etc. Wat is dan de beste manier om de PR te behouden? postzegels.X.nl of X.nl/postzegels?

Ik meende een artikel hierover gelezen te hebben, waarbij X.nl/postzegels aangeraden werd. Ik kan het echter niet meer terug Goochelen noch hier op het forum.

Iemand..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Een subdomein wordt gezien als een nieuwe website en zal dus opnieuw populariteit moeten opbouwen. Wel erft hij een beetje 'leeftijd' van het hoofd domein maar het zal niet zo effectief zijn als een subfolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Toch zou ik zelf voor de variant met een subdomein kiezen, om elke 'website' meer gewicht op dat specifieke thema te geven. Lnks naar auto-sites en postzegel-sites zou ik in ieder geval gescheiden willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Klopt, en je hebt het voordeel dat je ze dan apart kan marketen. Voor beide is wel wat te zeggen, ligt ook helemaal aan je doelstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt.

De bezoekers zullen alleen van zoekmachines vandaan komen, dus geen marketing behalve SEO. In dat geval voldoet X.nl/postzegels wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Onder SEO valt ook het vergroten van je linkpopulariteit en daarin is de relationele sfeer (thematiek) wel belangrijk, gerelateerde links wegen namelijk wel zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:34
Hopelijk kan ik hier twee korte vragen kwijt rond seo:

1) Moet ik bij gebruik van een robot.txt bestand achter de mappen nu wel of niet het / teken gebruiken? Ik zie bij verschillende robot.txt bestanden op andere sites de ene keer wel de / achter de mapnaam bij disallow en de andere keer niet. Weet iemand of er een verschil zit tussen beide opties? Zie vb hieronder:

Dus dit:

Disallow: /backup
Disallow: /_vti_cnf
Disallow: /trafficpeiler

Of zo:

Disallow: /backup/
Disallow: /_vti_cnf/
Disallow: /trafficpeiler/

2) Heeft iemand een linkje naar een 301 error pagina voor mij? Ik zou wel wat 301 pagina's live willen zien.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het bestand heet robots.txt, en de trailing slash mag wel maar hoeft niet. (oeps, over het hoofd gezien, lees de post hierna)

www.tweakers.net geeft een 301 error (en stuurt automatisch door naar tweakers.net zonder www, dus er valt niet veel aan te zien)

[ Voor 56% gewijzigd door Blaise op 02-08-2007 18:07 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste