FireFoz schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:45:
Ik heb gister echt 6x dezelfde gast neer gesniperd en die gast had nog niks door van waar ik zat
Dat is echt super lache...zie je ze spawnen, meteen gaan ligen en kruipen...haha...na 2 à 3x spawnde ie zelf als sniper

Nadat ik hem ff had laten rond kruipen toch ook maar weer gekilled
Echt cool is dat, als je een goede sniper plek hebt....alleen jammer als je door je kogels heen bent
waarschuwing: lang verhaal
Het geheim van sniper zijn is dat je niet op elke map sniper moet zijn.
Er zijn bepaalde mappen waarbij je als sniper flink kan scoren. dat zijn met name
mappen met veel hoogteverschillen en dichte begroeing.
Ik heb die m95 unlocked en met een headshot ben je altijd het zaadje. (mag ook wel met dat kaliber) dus dat is niet verkeerd.
Je moet dus niet altijd sniper willen zijn, want op bepaalde mappen is dat compleet
nutteloos. maar bijvoorbeeld de map Songhua Stalemate, waarbij vlaggen redelijk dichtbij elkaar liggen en er veel groen is en hoogteverschillen, daar kan je jezelf nuttig maken.
en werkt de omgeving in het voordeel. Wat ik vaak doe is met name vlaggen te "bewaken" die grenzen aan vijandelijke vlaggen terwijl het peleton verder trekt, naar de volgende vlag.
Nog een paar tips:
Zorg voor "rugdekking" blokkeer de toegang naar jou in je rug met bijv een claymore
tactisch neer te leggen. bijvoorbeeld als je op een dak ligt, bovenaan de toeganstrap, die is slecht te zien voor de vijand, maar teamgenoten van je zien duidelijk een doodshoofd bovenaan de trap. gebruik ook de omgeving (muur, objecten)
als rugdekking. maskeer met deze "rugdekking" ook je silhouet op hoogtes en daken
deze valt nogal op als je dit niet doet namelijk.
ga bij voorkeur tegen een helling aan liggen in de begroeing en niet op de top van
een berg. je silhouet steekt af.
Als je slachtoffer niet na 1 schot met de m95 dood is, grijp dan snel je pistool en
los snel een paar schoten indien de afstand dit toelaat. je hoeft namelijk echt nog maar
minimale damage te doen om een kill te scoren en het pistool is vrij precies.
Herladen met je m95 is veel te langzaam dan, en is ook zonde van je ammo om voor
het kleine beetje damage wat je nog moet doen een .50 round te verspillen.
Wees zuinig met je ammo. aangezien je meestal niet een support in de buurt hebt...
schiet om te raken. mensen vanaf een mega afstand raken die dwars over je scope aan
het rennen zijn mis je nogal vaak...volg ze en wacht tot ze even pauzeren. de kans
dat je tijdens het rennen mist is levensgroot...niet omdat jij nou zo slecht schiet,
maar door de latency die dan parten speelt op die afstand. Door het inzoomen neemt
het nadelige effect van de latency kwadratisch toe...daarbij verschilt de latency ook
nog eens per persoon dus het is echt "gokken" op zo'n afstand.
Mijn ervaring is dat iedereen zo'n beetje rend...en even stilstaat, oriënteren..en dan
weer rennen. jou kans ligt in die stops, niet tijdens het rennen.
Snipe niet vlaggen die niet in te nemen zijn. je krijgt ook geen "defended flag"
punten het heeft geen waarde voor je team en wordt over het algemeen niet gewaardeerd.
Vanuit een heli zien ze je DUIDELIJK liggen in begroeing, omdat de struiken vanaf boven
nagenoeg niet zichtbaar zijn. je kan het gras nog het beste vergelijken me kleine rechtopstaande
schuttingkjes met een grasmotief

van bovenaf kijk je recht "TUSSEN" de schuttinkjes waar jij
zo te zien bent. voorkeur us dan om onder een plant of boom te gaan liggen als er blackhawks
aanwezig zijn.
Verplaats je nadat je iemand bij een vlag die nog niet van jouw partij is hebt gedood.
de kans is groot dat hij na respawnen op zoek gaat naar je

Op je oude plek blijven liggen is dan geen goed idee, ook wat betreft de commander scans
is het niet handig om erg lang op 1 plek te liggen.