Aangezien ik nog maar een maand de tijd heb voor ik op vakantie ga naar de USA, moet ik nu toch echt een keus gaan maken voor een lens in het bereik tot 75mm. Ik heb zo'n anderhalve maand geleden na lang wikken en wegen een 70 - 200 f/4L gekocht, en daar tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van gehad, heerlijk snel en scherp. Dus over tele hoef ik me geen zorgen meer te maken. Echter, ik moet het nu in het korte bereik nog steeds doen met de standaard kitlens van de 350D, (die ik dus heb) de 18-55.
Hoewel dit voor het geld zeker geen slechte lens heb wil ik als ik naar de USA ga toch wel zeker zijn van een goede lens waar ik mooie platen mee kan schieten. Ik heb al onderzoek gedaan naar verschillende objectieven, maar ik kan nog niet echt een definitieve keus maken
Sigma AF 24-70mm F2.8 EX DG Macro Canon € 408.00
Als ik de reviews mag geloven een goede lens voor het geld, sommigen zeggen dat het in de buurt komt van Canons "L" serie. Maar ik lees ook reviews dat ie wide-open wat soft kan zijn, en dat de autofocus wat trager is vergeleken met de USM van Canon.
Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF MACRO model A09 € 359.00
In vergelijking met de bovenstaande lens een iets betere lens (wederom volgens de reviews) iets minder groothoek en iets meer tele (al vind ik dat minder belangrijk) maar wel een zeer mooie prijs. Alleen hoor ik hier (te) veel verhalen dat de lens heel slecht leverbaar is
Canon EF 17-40/4.0 L USM € 719.00
Optisch zal deze lens het best zijn van de 3, hij is echter veruit de duurste. Zelfs met m'n cashback is ie nog 200 euro duurder dan de Sigma. Hoewel deze lens in principe kwalitatief het beste is, vind ik de aansluiting naar m'n telelens wat minder; hiervoor zal ik dus eventueel de 50 f/1.8 erbij moeten kopen
Eigenlijk twijfel ik dus tussen deze 3. Hoewel m'n budget van dit moment neigt naar de Sigma (vooral ook omdat de Tamron slecht leverbaar is) kan ik nog steeds geen keus maken. Ik sta natuurlijk ook open voor nieuwe suggesties