[Ervaringen] Asus A6 serie deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 9.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Probeer drivercleaner pro eens. Wel op eigen risico, maar dit programma verwijdert alle restanten van eerder geinstalleerde drivers :) http://www.drivercleaner.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:37
K-Town: Bios defaults al geladen? Bios ook al geflashed? Installeerd Windows anders nog een keer opnieuw :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga eens naar dat drivercleaner kijken, maar denk niet veel dat het veel zal helpen. Zal bios updaten ook wat uitmaken. Verder zit ik te denken dat het niet iets met de pci express is ofzoiets dergelijks?? Kheb laptop net weer gerecoverd maar maakt niks uit 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:23
Ik hen nu de HD 4200RPM gewisseld voor de IBM 7200. Nu is de notebook bijna niet te onderscheiden van mijn desktop. Wel is de HD stukje warmer dan mijn 4200 type, maar dat geef niet. Het geluidsproductie is hetzelfde als mijn 4200 RPM , deus super stil.

Heeft all iemand de cpu-cooler gewisseld in deze laptop??? Want ik zat te denken dat ik tussen de CPU en de cooler wil graag met ArticSilver insmeren. Ik vermoed dat er nu van dat standaard thermic tape op zit :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb de a6va nu een aantal weken mogen proberen, even weer evalueren :-)

Handig:
- Aan/uit schakelaar. (uitschakelen in windows)
- Wireless + BT in/uitschakelen.
- Geluid en brightness verhogen/verlagen.
- Flash lichtje bij een nieuwe e-mail.
- Goede beeldkwaliteit.
- Prima game resultaten.

Minder:
- Muisje heeft nogal een statische lading. Is ook niet bepaald RSI proof.
- CD-speler ondersteund geen MP3.
- Laptop wordt redelijk warm.
- DVD-speler/brander maakt redelijk veel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Die X700 is echt de BOMB :D

FarCry...ULTRA HIGH

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pvanvliet/FarCry0000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pvanvliet/FarCry0001.jpg

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:|!!!!! ok.. ik wil deze dus zeker! even me ouders lief aankijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Pedr0 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:29:
Die X700 is echt de BOMB :D

FarCry...ULTRA HIGH

[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom niet 1280x800?
Word dat niet ondersteund in FarCry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HafLife 2 moet je zien, dat spel is echt waanzinnig mooi :D, alleen gebruikt deze wel heel erg de HD, op de 5400 van mij schokt het heel af en toe nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn eerste Asus A6VA had last van witte schermen, na 2 weken wachten een nieuwe gekregen en deze heeft het weer.

Heb ik nu ontzettende pech of zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:51:
Mn eerste Asus A6VA had last van witte schermen, na 2 weken wachten een nieuwe gekregen en deze heeft het weer.

Heb ik nu ontzettende pech of zijn er meer mensen met dit probleem?
Meerdere A6VA's geinstalleerd voor klanten. En jou probleem nog niet tegengekomen. Sterker nog, ben geen 1 dooie,of hete pixel tegengekomen. Ook ben ik het hier nog niet tegengekomen. Ik vrees pech :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar deze heeft het niet meteen. De eerste na een uur of zes en de tweede na een uur of 12.
Soms ook nog voordat Windows geladen was.
Toen ik de eerste terugbracht werd er wel gezegd dat er relatief veel van deze werden geretourneerd.

Ik breng deze nu weer terug. Alleen zal ik gokken dat nr 3 wel goed is of mn geld terugvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
DeX schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:01:
[...]

Meerdere A6VA's geinstalleerd voor klanten. En jou probleem nog niet tegengekomen. Sterker nog, ben geen 1 dooie,of hete pixel tegengekomen. Ook ben ik het hier nog niet tegengekomen. Ik vrees pech :(
Zeg Dex, misschien kan ik je iets vragen. Omdat je meerdere hebt geinstalleerd....ben je bekend met een soort trilling/resonantie in de linkerbovenhoek. Als ik iets ter hoogte van de fan/cpu aan de onderkant doe (ophoging) is het geluid weg. Doe ik het niet dan hoor ik een zeurende bromtoon. Voor de rest is ie perfect, maar is het raar om over zoiets bellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:01

janklp

FortyTwo Capital

Heel raar objectief dat heeft deze ook. Heeft denk ik met de fan te maken maar het is inderdaad raar :(

Je zou opzich over zoiets wel kunnen bellem maar het vervelende is dan dat je de laptop als ze hem halen zolang kwijt bent. Maar volgens mij heeft ieder apparaat dit hoor.

[ Voor 47% gewijzigd door janklp op 31-07-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik wil hem ook niet kwijt hoor, maar ik had al een vermoeden dat ik niet de enige kon zijn die die toon zou horen. Bedankt voor de reactie in ieder geval! Er is een Notebook Riser voor me in bestelling. Daarmee wordt ie een beetje opgelift en dan is het ook over heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:40
Ik zit er aan te denken om de Asus A6Vc te kopen. Echter zit ik met een paar vraagjes.
heeft iemand geprobeerd Linux (Debian of Ubuntu) hierop te installeren en hoe waren de ervaringen? Werkte alle hardware of wat het een hoop gekloot.
Verder vraag ik me af hoelang de accu het ongeveer vol zal houden (in battery saving). Hij moet het toch minstens wel 3 a 4 uur uithouden. Red deze laptop dat?
Hoe zit het overigens met de degelijkheid, kan hij een stootje hebben of valt die half uit elkaar als die een tikje krijgt?

[ Voor 14% gewijzigd door robbert op 31-07-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen men probleem men met videokaart heb ik indd kunnen op lossen door bios effe opnieuw op default te laten zetten, bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen met een A6Va die XP Pro op de laptop goed werkend hebben gekregen, willen die misschien een soort van handleiding schrijven wat ze precies gedaan hebben (welke drivers van cd/internet) om de laptop goed werkend te krijgen.

In principe moet een installatie XP Pro natuurlijk geen probleem zijn, maar ik lees in deze thread toch wel problemen met drivers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon de driver cd erin drukken, en vanaf bovenaan beginnen met installeren. sound moest ik ff handmatig doen, gewoon op die cd browsen en dan in het mapje Audio (volgens mij) Setup.exe starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Pedr0 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:16:
GVD....Ik had net de strik van me leven.

Ik was aan het MSN-en en BOEM!!!!! WEG BEELD.... :?

Ik dacht eerst dat het scherm kapot was ofzo maar....na een tijdje....15min. starte hij weer op? HAd er ondertussen en de extra geheugen eruit gehaald. :'(
Ik had ook last van iets soorgelijks, laptop lijkt het wel te doen alleen geen beeld , maar hoor wel van alles ratelen. Uitzetten was bij mij de oplossing, daarna het probleem niet meer gehad, mischien iets met de instellingen van energiebeheer.

Of heb je al wat anders gevonden waaraan het mischien ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34
perfect dingetje. Alleen 512mb is wat magertjes evenals de 4200rpm schijf. Als het financieel nog wat mee zit deze nog even upgraden. Het enige probleem is dat er nog maar weinig spellen zijn waar de 1280x800 wordt ondersteund. Dit is wel erg zonde. Ik doel op spellen als farcry, rtcw et. battlefield 2 schijnt t wel te kunnen (zie hiervoor battlefield 2 topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
DeX schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:01:
[...]

Waarom niet 1280x800?
Word dat niet ondersteund in FarCry?
Jawel....ik heb hem nu op 1280*800 staan, Perfect _/-\o_
Werkbouwtuig schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:00:
[...]

Ik had ook last van iets soorgelijks, laptop lijkt het wel te doen alleen geen beeld , maar hoor wel van alles ratelen. Uitzetten was bij mij de oplossing, daarna het probleem niet meer gehad, mischien iets met de instellingen van energiebeheer.

Of heb je al wat anders gevonden waaraan het mischien ligt?
Nee, ik heb nog niets gevonden. Laten we hopen dat het bij één keer blijft. Ik heb wel een email gestuurd naar 4Launch om er in iedergeval een melding van te maken!!

Even over de garantie...moet ik dat hele boekje opsturen met een kopie van aankoop of hoe zit dat precies? Kan het niet helemaal volgen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Pedr0 op 01-08-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Is er alleen bij Mycom redelijk geprijsde 533mhz SODIMM geheugen te koop? De pricewatch heeft zelf niets eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghanso op 01-08-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Pedr0 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

Even over de garantie...moet ik dat hele boekje opsturen met een kopie van aankoop of hoe zit dat precies? Kan het niet helemaal volgen :?
Ik heb zojuist het hele boekje in de brievenbus gedaan, met een kopie van de factuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe hem maar aangetekend op de post denk ik, straks komt hij niet aan :X En ik denk dat het de bedoeling is dat je het hele boekje mee stuurt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Had iemand nu last van witte schermen ofniet? Dacht dat ik dat ergens gelezen had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ghanso schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:15:
Is er alleen bij Mycom redelijk geprijsde 533mhz SODIMM geheugen te koop? De pricewatch heeft zelf niets eigenlijk.
75 euro. Vind ik goed te doen, bovendien is het heel schaars, er zijn nauwelijks winkels die het al hebben.

Verder had ik het 'zwarte beeld' probleem ook 2x of misschien zelfs 3x gehad. Volgens mij heeft het te maken met het energiebeheer (al dan niet PowerGear 4) ik heb hier hdd-down/screen off overal uit gezet. Sowieso heb ik het daar niet echt op, aangezien irc niet draaiende blijft als de hdd downspint of het systeem in standby gaat. Daarbij komt nog dat heel veel systemen het probleem hebben om vast te lopen in standby en er niet meer uit te willen.. Na al die opties uit te hebben gezet heb ik het nooit meer gehad.

Ik vind het nog steeds een prachtlaptop en heb soms zelfs het gevoel alsof hij op sommige punten sneller is dan m'n 2800+ desktop en dat zou nog best kunnen ook :)
Een 1.73Ghz Centrino staat toch op de meeste punten gelijk aan een 3Ghz P4 desktop?

Dat probleem met het witte scherm zegt me trouwens niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuut op 01-08-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:55:
Had iemand nu last van witte schermen ofniet? Dacht dat ik dat ergens gelezen had?
Ja dat was ik.

Bij zowel de eerste als de tweede laptop. Ze zijn nu aan het zoeken naar een mogelijke oorzaak.

Maar wat ik op internet lees over witte schermen is toch meestal een hardware matig probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, brand net een DVD+RW voor backup, maar hij leest hem heel vaag, loopt de hele tijd de DVD af te speuren als ik een dir kies, of Explorer loopt gewoon vast.... Tot zover mijn eerste indruk met een gebrande DVD, niet echt goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust-Fi
  • Laatst online: 28-05 20:37
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:36:
Hmm, brand net een DVD+RW voor backup, maar hij leest hem heel vaag, loopt de hele tijd de DVD af te speuren als ik een dir kies, of Explorer loopt gewoon vast.... Tot zover mijn eerste indruk met een gebrande DVD, niet echt goed dus.
Het is natuurlijk geen full-sized brander. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat hij zijn werk niet moet doen waarvoor hij gemaakt is. Met dvd's is het echter zo dat compatibiliteitsproblemen nog steeds vaak voorkomen.
Controleer eens welk media je gebruikt... kijk eens wat er volgens de fabrikant 't beste gebruikt wordt.

Btw, ik zou zelfs geen dvd-rw drive willen in mijn laptop. Die zijn nl. in de desktopwereld niet bekend als de beste lees/rip schijven. Een dvd-rom station zou beter moeten lezen en meestal ook nog een stuk stiller moeten zijn. Dit lijkt mij veel nuttiger in een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, zo vaak gebruik ik hem niet, en dan moet ik weer zo'n apart ding erbij plaatsen :) Het zijn schijfjes van Sony, werkt wel, maar duurt wat lang voordat alles ingelezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nergens last van met branden

ik heb 4x films op verschillende dvd+rw gebrand
en een paar data dvds gemaakt (ook op rewriteble cds
en nog 2 films op een dvd=r gebrand

hij brand alles gewoon in 10 min ofsow als je 4 gig erop zet

heb cdtjes van maxel en tdk

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2023

JaapWillem

h0ning member

Ik ben al een paar weken in bezit van de asus a6va en kan een paar users hier in ieder geval helpen denk ik.
Ik het ditzelfde eerder gemeld: ik kan alleen de drivers van CD installeren, en bijvoorbeeld geen Omegadrivers. Hoe dat kan is nog steeds een vraag voor me?
Dit probleem is op te lossen door bv de laatste detonator catalyst :X drivers van ati te downloaden en dit met het programma mobility mod geschikt te maken voor mobility chips. Niet alle mobility's worden door ati ondersteund namelijk. En de x700 mobility wordt om een of andere vage reden ook niet goed ondersteund door de omega drivers... (google hier maar is op)
mijn wifi connectie is erg instabiel, hij gaat van van 54 naar 24 en dan zo door naar 1, op mijn pc werkt wifi verder goed,nooit problemen

zou mijn usr router niet lekker werken met intel proset?
Je hebt helemaal gelijk, je usr router werkt niet lekker met de intel proset. Hier hebben erg veel routers last van. Dit komt door een functie van intel die om stroom te besparen de snelheid terug klokt. Dit is volgens intel een functie, maar volgens iedereen die hier last heeft een defect. Gelukkig voor jou hebben alleen de 9.0.0 en de 9.0.1 versie er last van. Als je de laatste intel drivers download is je probleem opgelost.

En hier een linkje voor je laatste intel drivers:
http://downloadfinder.int...D=1637&DwnldID=9003&agr=N

Edit,
Voor de mensen die last hebben van een resonerende brom aan de linkerkant van je laptop. Deze heb ik ook, maar is alleen bij een bepaald tourental. Voor dit probleempje verwacht ik eigenlijk wel gewoon een bios update.

[ Voor 10% gewijzigd door JaapWillem op 02-08-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:01

janklp

FortyTwo Capital

Deze vent is geweldig _/-\o_ Bedankt JaapWillem O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het even meezit kan ik vanavond mijn A6Va ophalen :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
JaapWillem schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 02:04:
Ik ben al een paar weken in bezit van de asus a6va en kan een paar users hier in ieder geval helpen denk ik.

[...]

Dit probleem is op te lossen door bv de laatste detonator drivers van ati te downloaden en dit met het programma mobility mod geschikt te maken voor mobility chips. Niet alle mobility's worden door ati ondersteund namelijk. En de x700 mobility wordt om een of andere vage reden ook niet goed ondersteund door de omega drivers... (google hier maar is op)
Detonator is van Nvidia en niet van ATi.. onder welke steen heb jij gelegen :P
Voor de mensen die last hebben van een resonerende brom aan de linkerkant van je laptop. Deze heb ik ook, maar is alleen bij een bepaald tourental. Voor dit probleempje verwacht ik eigenlijk wel gewoon een bios update.
Misschien is het bij de één een ander toerental dan bij de ander? Ik heb het gelukkig nog niet gehad..

Is er trouwens een programmatje om de temperatuur van de cpu te bekijken? Speedfan vind alleen de hdd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Asus probe : staat op de driver CD.
Die kan de CPU prima zien en ook nog andere details ...
Als je het nog uitgebreider wil moet je even stoeien met MBM. Met wat configuratie kan je daarmee alles uitlezen en in een handige dashboard zetten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Sluuut schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:30:
[...]

Detonator is van Nvidia en niet van ATi.. onder welke steen heb jij gelegen :P
Ja, je hebt helemaal gelijk, ik zat te suffen om 2 uur snachts ;)
Maar ik slaap gewoon onder een dak gelukkig :Y)
[...]

Misschien is het bij de één een ander toerental dan bij de ander? Ik heb het gelukkig nog niet gehad..

Is er trouwens een programmatje om de temperatuur van de cpu te bekijken? Speedfan vind alleen de hdd :(
Zou goed kunnen, volgens mij resoneerd de cpu koeler gewoon tegen de casing en kan je er eventueel ook wel een rubbertje oid tussen friemelen als je het cpu panneeltje even los schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks jaapwillem, ik zal het ff gaan proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Talon schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:05:
Asus probe : staat op de driver CD.
Die kan de CPU prima zien en ook nog andere details ...
Als je het nog uitgebreider wil moet je even stoeien met MBM. Met wat configuratie kan je daarmee alles uitlezen en in een handige dashboard zetten ..
MBM had ik ook al geprobeerd, was redelijk een ramp :P
Ik zal PCProbe eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen raken maar niet uitgepraat over deze laptop.
Ik wil er ook een gaan halen. Nog even wachten tot het spaarloon begin september vrij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, dit is een wereld van verschil, ik kan nu om het hele huis zonder problemen internetten :D

ben ook ff met BT aan eht stoeien geweest, maar ik krijg het met geen mogelijkheid goed aan de praat
:S ik zal es andere drivers zoeken

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang zoeken en vergelijken heb ik nu ook voor de Asus A6VA gekozen, ik heb um besteld bij Alternate, niet de goedkoopste maar wel de makkelijkste voor mij (afstanden, ik wilde niet laten bezorgen).

Ik zit alleen met 1 probleem, ik kan niet zien of dit nou exacte dezelfde is als bij zercom/PCSnel enzo. is egt onduidelijk en bellen word ik ook niet 100% wijs uit. Ik doel op b.v. Schermgrote/resolutie en BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds 2 dagen heb ik ook de a6va....alles loopt hoe het moet behalve de wifi connectie valt er vaak uit...ik maak gebruik van een eminent router (geen usb) ... zou het upgraden van de intel wifi driver het probleem verhelpen denken jullie?

nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Eerst een woord van dank aan JaapWillem: de oplossing met de Atimod werkt uitstekend. Het was mij ook al opgevallen dat Omega-drivers (soms) niet herkend worden. Bij mij tenminste bij 2 versies niet, terwijl dit bij anderen wel goed schijnt te gaan.

Wat betreft de resonantie/trilling: ik heb dit gemeld bij Asus via de helpdesk. :) Dit topic is daar ook bekend dus bij deze ff de groeten en bedankt voor de support _/-\o_ . Ik vermoed ook dat de trilling iets te maken heeft met de manier waarop de CPU-koeler is bevestigd, maar als mijn extra geheugen komt zal ik eens kijken of ik er meer aan kan ontdekken door het klepje los te schroeven. Echter let op: geen zegels verbreken of wat dan ook want daarmee verspeel je garantie ;)

@Sluuut: ik gebruik voor allerlei nuttige info over temperaturen etc Everest Home, te downloaden via www.lavalys.com.

In het algemeen: ik gebruik een Linksys WRT54G router en de signaalkwaliteit is uitstekend. Voor de mensen met problemen wil ik aanraden de nieuwste firmware te downloaden:

Deze dus: wireless_9.0.2.0_-_generic_TIC_97904 via www.intel.com

[ Voor 21% gewijzigd door objectief2 op 02-08-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:13:
sinds 2 dagen heb ik ook de a6va....alles loopt hoe het moet behalve de wifi connectie valt er vaak uit...ik maak gebruik van een eminent router (geen usb) ... zou het upgraden van de intel wifi driver het probleem verhelpen denken jullie?

nog meer mensen met dit probleem?
Ja, je probleem is hierna gewoon verholpen, tenzij je router ontzettend brak is ;)
Zie iets van 6 posts terug oid ;) Daar heb ik een linkje met de goede drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar een vraag aan de geheugenupgraders :X

Ik probeer er een SODIMM in te wurmen kan ik wel zeggen, maar hij glijdt er niet soepel in. Ik probeer hem met mijn nagels erin te drukken, net zo diep als de originele maar kan ik forceren tot ik een klik hoor oid?

Hoor het graag voordat ik iets teveel geweld gebruik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Yep, gewoon erin totdat je een klik komt. Beetje schuin er in duwen, zoals andere dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ik moest ook behoorlijk doordrukken voordat hij erin zat.. je moet hem eerst echt in die gleuf duwen en daarna pas naar beneden richting de onderkant van de laptop zegmaar.

Je hoort geen klik, hij zit dan gewoon muurvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
[schaammodus]

Het is gelukt, ik wist niet dat het schuin insteken was en daarna naar beneden drukken. Enfin, ik heb er een 512mb Kingston SODIMM bijgezet (62 euro bij Informatique). Opstarten gaat sneller, en vooral in games al merkbaar veel beter. BF2 loopt nu vloeiend ipv schokkend. Bedankt voor de reacties mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stomme vraag hoor, maar wat is er precies zo bijzonder aan de Omega Drivers?
En als ik straks die omega driver erop zet.. moet ik dan dus eerst de detonator driver van nvidia erop installeren, met een prog de chip klaarmaken voor mobility, dan de driver er weer af gooien en dan de omega driver installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:26:
stomme vraag hoor, maar wat is er precies zo bijzonder aan de Omega Drivers?
En als ik straks die omega driver erop zet.. moet ik dan dus eerst de detonator driver van nvidia erop installeren, met een prog de chip klaarmaken voor mobility, dan de driver er weer af gooien en dan de omega driver installeren?
Zoek met Google de mobility mod op. www.driverheaven.net dacht ik. Daarna download je de originele ATI 5.7 driver. Deze probeer je de installeren (lukt niet helemaal natuurlijk). Dan gebruik je de mod, wijst de map aan waar de files staan en update verder.

Let op: nooit (nVidia detonators gebruiken, dit was een typo (foutje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor de drivers!! loopt als een wireless trein!

ff wat anders: wat is het waar jullie het over hebben met die omega / ati drivers en die mod?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is de 3Dmarks2005 voor en na de mod, iemand tijd/zin om deze uit te voren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:16:
thanks voor de drivers!! loopt als een wireless trein!

ff wat anders: wat is het waar jullie het over hebben met die omega / ati drivers en die mod?

thnx
Ati laat de driverondersteuning voor veel mobility chips via de oem lopen. Dit houd in dat je van asus afhankelijk bent voor driver updates voor je x700 mobility. Met die mobility mod kan je bv de laatste drivers van ati direct geschikt maken voor je mobility chip. Zodat je gewoon de allernieuwste drivers kan instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou lekker dan ben de hele avond bezig geweest ermee, maar krijg hem toch niet lekker aan de praat.

De wireless verbinding ziet mijn netwerk, maakt er ook "verbinding" mee, maar krijgt toch geen ipadres en kan er dus ook niet mee internetten.

Heb de wep key enzo wel gewoon ingevult.. maar het vreemde is als ik een hele verkeerde key invul dat ik nog telkens de melding krijg dat hij verbonden is...

Ook heb ik problemen met de audio.. krijg helemaal geen geluid. Wel zag ik dat de audio driver meer dan 1 gig groot is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eindelijk opgehaald, één zin: Wat een heerlijk ding!!!

Ik heb nu de standaard zooi er op staan, met wat geluk arriveert morgen de 7200 toeren schijf en dan gaan we XP Pro installeren, alles werkt, WIFI super verbinding, met betonnen vloer er tussen, alles wat het moet doen lijkt het goed te doen!!!

Aanradertje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:00:
nou lekker dan ben de hele avond bezig geweest ermee, maar krijg hem toch niet lekker aan de praat.

De wireless verbinding ziet mijn netwerk, maakt er ook "verbinding" mee, maar krijgt toch geen ipadres en kan er dus ook niet mee internetten.

Heb de wep key enzo wel gewoon ingevult.. maar het vreemde is als ik een hele verkeerde key invul dat ik nog telkens de melding krijg dat hij verbonden is...

Ook heb ik problemen met de audio.. krijg helemaal geen geluid. Wel zag ik dat de audio driver meer dan 1 gig groot is??
Welk kanaal gebruik je? Ik zat hier eerst op 13, echter standaard staat hij op 11. Daarom accespoint weer terug gezet naar 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn wireless router staat ingesteld op kanaal 11

Edit:

|:( |:( ik moest de versleutelde key ingeven bij wireless.

Audio doet het echter nog steeds niet

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Afbeeldingslocatie: http://aka.fotovista.com/dev/7/1/46000117/s_46000117.jpg

Is deze kabel voldoende voor beeld en geluid samen?

De S-Video aansluiten vind ik qua kwaliteit erg slecht op onze Plasma TV... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Pedr0 op 02-08-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dat een gewone videokabel is ben ik bang van niet. Zullen ook wel kabels moeten lopen vanaf je geluidskaart naar de plasma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:00:

21,8mb om precies te zijn hoor voor deze nieuwste versie: wdm_r123 te downloaden via www.realtek.com, onder het kopje HD audio oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Zou iemand die een snellere harddisk in zijn laptop heeft gemonteerd is voor mij willen testen hoeveel mb/s je nu haalt met hdtach? http://www.simplisoftware.../index.php?request=HdTach

Ik haal nu met de 4200 rpm schijf een burst speed van 92.4 MB/s en wat belangrijker is een gemiddelde van 22.5 MB/s dit bij een toegangstijd van 18.8ms.

Ik ben beniewd hoeveel iemand met een 5400 rpm schijf nou precies heeft. Dit omdat hd-tach aangeeft dat bv een toshiba schijf met 5400 rpm een gemiddelde heeft van 25.6 MB's. Om zulke verschillen zou ik het zonde vinden de schijf om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hitachi 7200 rpm:

Random access time: 14,6ms

Average read speed: 32,4 (42,6 max en 12,4 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

objectief2 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:39:
Hitachi 7200 rpm:

Random access time: 14,6ms

Average read speed: 32,4 (42,6 max en 12,4 min)
Waar heb je die Hitachi gekocht en is het de moeite waard om de upgrade te doen?
Hoe zit het met de geluidsproductie van dat schijfje? (ik doe veel met software synths en muziek, dus dat ik erg belangrijk voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
JaapWillem schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:36:
[...]

Waar heb je die Hitachi gekocht en is het de moeite waard om de upgrade te doen?
Hoe zit het met de geluidsproductie van dat schijfje? (ik doe veel met software synths en muziek, dus dat ik erg belangrijk voor mij)
Ik heb de schijf al sinds december en tot dusver geen seconde spijt van gehad dat ik hem gekocht heb. De prijzen liggen nog steeds rond hetzelde niveau (130 euro) en dat betekent waarschijnlijk dat er meer vraag als aanbod voor is. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de geluidsproductie er wel iets mee toeneemt. Bij het schrijven naar de schijf hoor je een licht tikkend geluid, maar dat is voor mij verder niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Attention to detail
The 16:9 touch pad ergonomically matches the widescreen. Users can now control the curser and shift it from one point to another precisely without having to move their fingers across the touch pad repeatedly
Hmm, wie kan mij vertellen dan hoe dit precies werkt... want op dit moment ben ik goeie vingeroefeningen aan het doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Heeft er al iemand geprobeerd een MMC-geheugenkaartje (of andere soort) vanaf de pc vol te schrijven met bestanden? Het kan aan mij liggen, maar ik krijg telkens een rood kruis met de foutmelding 'cyclische redundantiecontrole'. Formatteren lukt ook niet want dan krijg ik ook een foutmelding. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
objectief2 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:54:
Heeft er al iemand geprobeerd een MMC-geheugenkaartje (of andere soort) vanaf de pc vol te schrijven met bestanden? Het kan aan mij liggen, maar ik krijg telkens een rood kruis met de foutmelding 'cyclische redundantiecontrole'. Formatteren lukt ook niet want dan krijg ik ook een foutmelding. |:(
Bij mij ziet hij het kaartje niet eens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Heb ik ook, 128mb mmc dane-elec. Als ik hem erin stop, en dan in verkenner die sd/mmc schijf aanklik, zegt ie dat er gewoon niets is, evenals bij formateren, alsof er niets in zit. Ik heb ook al de aller laatste drivers ervoor geinstalleerd na wat zoeken, dan komt er bij mij ook het pictogrammetje van veilig verwijderen bij invoer bij.

Hier de driver, maar toch werkt het bij mij nog steeds niet:
http://www.vg-kuehbach.de...der_RICOH_R5C8xx_2.13.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Oke bedankt, ik hoop dat de software-engineeers van Asus meelezen en er hopelijk een bios- of firmwareupdate voor uitbrengen. Ik heb een Dane-Elec 512MB MMC trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik heb er gisteren een SD-kaart in gedaan en die werkte gewoon prima! :)

Met de drivers van de Software CD.........

Ondertussen heb ik ook last van spontane WITTE schermen. Het schem wordt dan opeens WIT. Dan zet je je laptop uit en na ongeveer 5min. weer aan....

Iemand, hier nog meer last van?? Ik denk dat de mijne terug naar 4Launch kan :'(

[ Voor 52% gewijzigd door Pedr0 op 03-08-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Dat lijkt me wel balen man :'( Witte schermen heb ik gelukkig nog niet gehad (afkloppen), wel dat de tft ontlaadt en een beetje groen wordt, maar dat had mijn vorige Asus-laptop ook al. Als het geen driverprobleem is dan zit er niks anders op als retour vrees ik inderdaad. Ik hoop dat ze er nog genoeg op voorraad hebben voor je |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Reactie 4launch:
We hebben al tientallen exemplaren van deze notebook verkocht in de afgelopen weken. Helaas zijn er al een aantal dezelfde gevallen als dat van u bij ons aangemeld. Ik ben op dit moment druk bezig met Asus om te bekijken hoe dit probleem opgelost moet worden. Bij één klant hebben we de notebook reeds omgeruild voor een nieuw exemplaar, maar deze had weer hetzelfde probleem. Ik wacht op dit moment op antwoord van Asus. Zodra ik meer duidelijkheid heb laat ik u dit meteen weten. Ik hoop dat u even geduld kunt hebben. Het probleem is ook nieuw voor Asus zelf en zij kunnen niet direct een oplossing bieden. Excuses voor het ongemak.
Ik w8 dus gewoon af.......... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, najah opzich wel nette reactie van 4Launch. Gewoon wachten dus. Heb je die witte schermen regelmatig?

Iemand nog een antwoord op mijn vorige vraag trouwens?
Attention to detail
The 16:9 touch pad ergonomically matches the widescreen. Users can now control the curser and shift it from one point to another precisely without having to move their fingers across the touch pad repeatedly

Hmm, wie kan mij vertellen dan hoe dit precies werkt... want op dit moment ben ik goeie vingeroefeningen aan het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

Pedr0 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:40:
Ondertussen heb ik ook last van spontane WITTE schermen. Het schem wordt dan opeens WIT. Dan zet je je laptop uit en na ongeveer 5min. weer aan....

Iemand, hier nog meer last van?? Ik denk dat de mijne terug naar 4Launch kan :'(
Kan je het probleem op een of andere manier ook reproduceren? Heb je bepaalde programma's draaien waarbij het wel of niet gebeurd bv?

Er is ook een bios update voor de hynix vram modules:
BIOS Ver.0206AS
Update VBIOS to fix Hynix 128MB VRAM

Heb je deze bios er al ingeflashed en is het probleem er dan nog steeds? Ik draai met deze bios namelijk al weken prima met de laptop zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
JaapWillem schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:23:
[...]

Kan je het probleem op een of andere manier ook reproduceren? Heb je bepaalde programma's draaien waarbij het wel of niet gebeurd bv?

Er is ook een bios update voor de hynix vram modules:
BIOS Ver.0206AS
Update VBIOS to fix Hynix 128MB VRAM

Heb je deze bios er al ingeflashed en is het probleem er dan nog steeds? Ik draai met deze bios namelijk al weken prima met de laptop zonder enige problemen.
Ik denk dat hij hetzelfde BIOS als mij draait, en dat is deze (allernieuwste) versie:

Veld Waarde
Moederbord ID 63-0100-000001-00101111-062805-Alviso$0AAAA000_BIOS DATE: 06/28/05 VER: A6VAAS.207

Ik zeg het omdat we de laptop bij dezelfde leverancier weg hebben en dezelfde dag ontvangen hebben :)

Nog iets anders: ik heb de CPU bekeken, de schroeven extra aangedraaid, maar de bromtoon is helaas gebleven :/

[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 03-08-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapWillem

JaapWillem

h0ning member

objectief2 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:35:
[...]

Ik denk dat hij hetzelfde BIOS als mij draait, en dat is deze (allernieuwste) versie:

Veld Waarde
Moederbord ID 63-0100-000001-00101111-062805-Alviso$0AAAA000_BIOS DATE: 06/28/05 VER: A6VAAS.207

Ik zeg het omdat we de laptop bij dezelfde leverancier weg hebben en dezelfde dag ontvangen hebben :)

Nog iets anders: ik heb de CPU bekeken, de schroeven extra aangedraaid, maar de bromtoon is helaas gebleven :/
Ik heb zelf mijn bios geupdate, daar zat bij mij nog nog de 204 versie in. Jij hebt een nieuwere bios dan ik zelf draai zie ik. Mijn laptop komt hier gewoon bij de locale pc boer weg. :)

Edit:
Mijn bromtoon is helemaal weg na een rubbertje tussen het klepje en de cpu koeler te plakken.

[ Voor 7% gewijzigd door JaapWillem op 03-08-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een 7200 toeren schijf zou ik ze willen adviseren om bij MegaWebshop te kijken, deze hebben ze als enige shop nog in voorraad. De schijf kwam hier vandaag binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Mijn MMC-kaartproblemen zijn ook opgelost gelukkig. Ik heb toch ff deze driver die eerder is genoemd:

Hier de driver, maar toch werkt het bij mij nog steeds niet:
http://www.vg-kuehbach.de...der_RICOH_R5C8xx_2.13.zip

geprobeerd, en wat schetst mijn verbazing: hij werkt ineens :P

Edit:
Mijn bromtoon is helemaal weg na een rubbertje tussen het klepje en de cpu koeler te plakken.

:) Ga ik zeker vlug proberen :) Bedankt

[ Voor 21% gewijzigd door objectief2 op 03-08-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Sluuut, wat gebeurt er nu met die nieuwere card driver bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Veld Waarde

Ik heb idd dezelfde versie....net ff gecheckt...:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien domme vraag, maar welke ATIMOD zou je moeten downloaden? Heb de volledige ATI driver inmiddels gedownload (5-7_xp-2k_dd_ccc_wdm_enu_24085) maar welke MOD moet ik nou nog downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Here ya go, met handleiding.

http://www.driverheaven.net/patje/

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die witte schermen he, dat was bij de Jewel (Alpha) 2500 in het begin ook, misschien zelfde probleem????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer net de bluetooth stack te installeren...dan begint hij het te installeren
maar hij blijft hangen op 56%... dit is echt vreemd

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:58:
ik probeer net de bluetooth stack te installeren...dan begint hij het te installeren
maar hij blijft hangen op 56%... dit is echt vreemd

iemand een oplossing?
ja je moet ff bleutooth en wlan activeren: ff op Fn + F2.... daarna opnieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07-2021
Heeft iemand misschien problemen gehad met zijn webcam? Als ik 'm start flitst er een blauw scherm voorbij en wordt de laptop geherstart :?. Heeft wel gewerkt, en heb niks veranderd.
(denk dat ie gewoon kapot is, maar ik kan altijd proberen niet? :7 )

Laat maar. Opnieuw geinstalleerd en het werkt weer. }:O Moooooh! }:O

[ Voor 14% gewijzigd door CorneV237 op 04-08-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij uitleggen hoe dat 16:9 touchpad werkt.

ik stel me voor dat als ik linksboven in mijn touchpad ben ik ook linksboven op mn scherm ben, zonder meerdere keren mn vinger te gebruiken...tot op heden moet ik echter toch nog meerdere keren mn vinger gebruiken.

AFCA heeft deze vraag ook al eens gesteld, maar geen antwoord.

dus: heeft iemand een antwoord ?!?! BTW: dit tip van bluetooth werkt! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Alles werkt behalve die FN+F2 (BT en WiFi AAN/UIT), iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07-2021
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:26:
wie kan mij uitleggen hoe dat 16:9 touchpad werkt.
"Attention to detail
The 16:9 touch pad ergonomically matches the widescreen. Users can now control the curser and shift it from one point to another precisely without having to move their fingers across the touch pad repeatedly"

Marketing :O ? In het configuratiescherm kun je instellen dat de muiswijzer blijft doorbewegen als je bij de rand van het touchscreen komt (en nog wat andere zaken die ik wel fijn vind _/-\o_ ). Maar dat was het wel zo'n beetje dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Het schijnt gelukt te zijn :) 25/06/2005 tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:34:
Alles werkt behalve die FN+F2 (BT en WiFi AAN/UIT), iemand een idee?
Heb je ook de WiFi Console geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik weet niet of dit de goede plaats is maa rik hb al een hoop gezocht amar niet veel gevonden:

Ik ga een laptop kopen en mijn oog is op de asus a6k gevallen (amd turion64), ik lees hier echter weinig dingen over.

De Turion spreekt mij erg aan dit prefereer ik zeker boven een intel en ook boven een athlon64. Het glare scherm spreekt me ook erg aan, ik heb dat ooit op een sony vaio(x-black heet dat geloof ik) gezien en ik was echt verkocht. De GeForce 6200Go kan ik echt niks over vinden behalve tech info. ik ben geen veeleisende gamer en de turbo cache ljikt me dan ook wel meegenomen.

Maar wie heeft deze laptop en wat zijn de ervaringen?
- Is het scherm vergelijkbaar met de x black van sony ?
- Wat zijn de prestaties van de 6200Go turboache ?
- Hoe lang doe je met de batterij ?

en dan nog een algemene vraag:
Merk je een verschil tussen de standaard 4200rpm en een betere 5400rpm schijf, en zijn 7200rpm eigenlijk wel geschikt voor notebooks? en hiermee doel ik dan op warmte ontwikkeling en energie verbruik maar ook de levensduur en dus de kwaliteit?

Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden en mij op weg helpen, mijn budget is max €1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heb mijn Asus a6va binnen van Laptops4U.(Afgelopen donderdag besteld en zaterdag binnen) en het is een beauty..... :P
Alles werkend, maar moet nog een aantal drivers updaten voor video, wifi.
Toch nog een paar vraagjes.

Ik heb geprobeert om mijn SPV C500 Windows SmartPhone te koppelen via Bleutooth en Active Sync., maar dat lukt mij nog niet. Wel kan ik gewoon pairen met de Bleutooth Beheer die erbij is geleverd en hiermee bestanden te kopieeren. Dus dat gaat goed. Maar wil graag mijn mail en contacten automatisch synchen. BTW het lukt wel gewoon te synchen met Active Sync via de USB kabel.

En misschien een domme vraag. Maar kan je ook booten van USB stick of nog mooier, van een geheugenkaartje? Dit, omdat wel eens handig kan zijn (ik heb een 16 Mb Mini SD geheugenkaartje over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:58:
Hallo, ik weet niet of dit de goede plaats is maa rik hb al een hoop gezocht amar niet veel gevonden:

Ik ga een laptop kopen en mijn oog is op de asus a6k gevallen (amd turion64), ik lees hier echter weinig dingen over.

De Turion spreekt mij erg aan dit prefereer ik zeker boven een intel en ook boven een athlon64. Het glare scherm spreekt me ook erg aan, ik heb dat ooit op een sony vaio(x-black heet dat geloof ik) gezien en ik was echt verkocht. De GeForce 6200Go kan ik echt niks over vinden behalve tech info. ik ben geen veeleisende gamer en de turbo cache ljikt me dan ook wel meegenomen.

Maar wie heeft deze laptop en wat zijn de ervaringen?
- Is het scherm vergelijkbaar met de x black van sony ?
- Wat zijn de prestaties van de 6200Go turboache ?
- Hoe lang doe je met de batterij ?

en dan nog een algemene vraag:
Merk je een verschil tussen de standaard 4200rpm en een betere 5400rpm schijf, en zijn 7200rpm eigenlijk wel geschikt voor notebooks? en hiermee doel ik dan op warmte ontwikkeling en energie verbruik maar ook de levensduur en dus de kwaliteit?

Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen beantwoorden en mij op weg helpen, mijn budget is max €1200.
6200 = crap. En hoezo geef je de voorkeur boven het Centrino platform? Enige voordeel is dat Turion goedkoper is, maar Intel Pentium M is op dezelfde kloksnelhied sneller dan de turion.

Is vergelijkbaar, alleen heeft xblack 2 lampen, colorshine 1. Verder weet ik er weinig van, heb geen ervaring met de nieuwe AMD processoren.

Ik zou zelf gaan voor 5400RPM, mijn 7200RPM schijf werd behoorlijk heet in mijn desktop, 5400 is de gulden middenweg :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:26:
[...]

Heb je ook de WiFi Console geinstalleerd?
Dat was het..ThX! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Veel van bovenstaande kan ik beamen, Centrino en P-M zijn (nog) dominanter als het alternatief van AMD. En een 6200Go is ongeveer de helft qua prestaties van een X700 dus ik zou het niet doen als je er een jaartje of 3 plezier van wil hebben. De 5400rpm schijf is een goeie keus, hoewel mijn 7200rpm ook niet echt warm wordt hoor (47C, sinds half tien vanochtend aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:58:
voor € koop je ook een A6Va :)

en Pedr0, no problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou eerste bericht van deze laptop.

Na de 7200 schijf geinstalleerd Windows XP PRof er op gezet, toen drivers (geen problemen) zal straks de volgorde wel even posten (ja documentatie) ;-)

De laptop draait nu als een speer :P

HD Tach resultaten nog even:

Random acces: 15,8ms
CPU Utilit: 7%
Avg read: 31,8 MB/s
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.