[Ervaringen] Asus A6 serie deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.906 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150863

Ik ben even alle pagina's doorgelopen en heb even verschillende vragen + antwoorden opgeschreven, misschien heeft iemand hier wat aan.. en misschien ook niet :) Mocht ik wat vergeten zijn laat het me dan even weten.

Q: Alles werkt behalve die FN+F2 (BT en WiFi AAN/UIT), iemand een idee?
A: WiFi Console Installeren

Q: Kan iemand mij vertellen of de uitvoering zoals 4Launch de A6Va levert Bluetooth heeft of niet?
A: Ja, deze heeft Bluetooth

Q: Op dit moment heb ik nog te installeren WLAN Drivers en iets dat heet UGPZ - wat is dit ?
A: UGPZ zijn de bluetooth toshiba drivers

Q: mijn wifi connectie is erg instabiel, hij gaat van van 54 naar 24 en dan zo door naar 1, op mijn pc werkt wifi verder goed,nooit problemen. Zou mijn usr router niet lekker werken met intel proset?
A: Je hebt helemaal gelijk, je usr router werkt niet lekker met de intel proset. Hier hebben erg veel routers last van. Dit komt door een functie van intel die om stroom te besparen de snelheid terug klokt. Dit is volgens intel een functie, maar volgens iedereen die hier last heeft een defect. Gelukkig voor jou hebben alleen de 9.0.0 en de 9.0.1 versie er last van. Als je de laatste intel drivers download is je probleem opgelost.
En hier een linkje voor je laatste intel drivers: http://downloadfinder.int...D=1637&DwnldID=9003&agr=N

Q: Even over de garantie...moet ik dat hele boekje opsturen met een kopie van aankoop of hoe zit dat precies? Kan het niet helemaal volgen
A: Stuur het hele boekje op + een kopie van de factuur

Q: ik kan alleen de drivers van CD (Asus) installeren, en bijvoorbeeld geen Omegadrivers. Hoe dat kan is nog steeds een vraag voor me?
A: Dit probleem is op te lossen door bv de laatste catalyst drivers van ati te downloaden en dit met het programma mobility mod geschikt te maken voor mobility chips. Niet alle mobility's worden door ati ondersteund namelijk. En de x700 mobility wordt om een of andere vage reden ook niet goed ondersteund door de omega drivers... Lees deze site maar even: http://www.driverheaven.net/patje/

Q: Ik probeer er een SODIMM in te wurmen kan ik wel zeggen, maar hij glijdt er niet soepel in. Ik probeer hem met mijn nagels erin te drukken, net zo diep als de originele maar kan ik forceren tot ik een klik hoor oid?
A: Ik moest ook behoorlijk doordrukken voordat hij erin zat.. je moet hem eerst echt in die gleuf duwen en daarna pas naar beneden richting de onderkant van de laptop zegmaar. Je hoort geen klik, hij zit dan gewoon muurvast.

Q: Ik krijg mijn audio niet aan de praat
A: Download eens een driver van internet genaamd wdm_r123. Deze kan je bijvoorbeeld hier downloaden: http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=144738

Diverse Tips:

• Als je de Intel Wireless Utility volledig installeerd, kun je de volgende melding krijgen als je de manier waarop gebruikers zich aanmelden wil veranderen (Configuratiescherm --> Gebruikersaccounts --> De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen)
in windows XP: "Een programma of bestand zorg er voor dat de deze instellingen niet kunt veranderen: IWPDIGNA.DLL"

Ik wou dus graag de traditionele aanmeldscherm hebben van XP. Maar dat kon niet want dan kreeg ik die melding. Na de Installatie van De Intel Wireless Utility te hebben aangepast door "Single Sign on" uit de installatie te halen.

• Misschien nog een tip voor de zorgzame bezitters van deze laptop, of welke dan ook. Voor een verbeterde warmteafvoer en bescherming heb ik deze besteld bij Informatique

http://www.adapt-it.org.u...gtonnotebookriserplus.asp

Als je er speciaal naar informeert per mail kun je ze apart bestellen voor 29 euro incl. At your service

• HD is trouwens zeer gemakkelijk te verwijderen. HD zit met 1 schroef vast, na het verwijderen van het deksel hoef je alleen een klein zwart blokje te verwijderen en dan kun je de HD zo uit de connector duwen

• voor allerlei nuttige info over temperaturen etc Everest Home, te downloaden via www.lavalys.com.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 150863 op 03-08-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138336

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de A6K ( Turion 64 ) en de Z92K die Mycom nu voor 999 euro aanbied? De A6K wordt n.l. bij Alternate voor 1219 euro aangeboden.
Is er iemand die de Z92K (overigens niet op enige Asus site terug te vinden) heeft aangeschaft?
Waar komt dan het prijsverschil vandaan?

Specs Z92K (mycom)

Merk ASUS
Type Z92K
Type processor AMD Turion 64 MT28
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition NL
Geheugen 512 MB
Schermgrootte 15,4 inch
Videocontroller NVIDIA GeForce Go 6200
Videogeheugen 256 MB Harde schijf grootte 80 GB
LAN 100 Mbps
WLAN 802.11g
Optische drive DVD±R(W)
d-Sub uitgang 1 x
USB 4 x
Firewire 1 x
Gewicht 2850 g
Toetsenbordindeling VS Internationaal

Ik hoop stiekem dat er geen verschil is want dan haal ik die bij Mycom :)
Heeft iedereen nl te veel betaalt ;)
ik geloof echter in een addertje :'(
wie o wie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116146

Mijn installatie volgorde:

• Drivers installeren
• LAN (Marvell Yukon 10/100/1000 Mbit) (cd)
• Reboot
• Chipset driver (Intel.com)
• Reboot
• Videodriver (vanaf cd) + ATI MOD
• Reboot
• Windows Updates
• Reboot
• Audio driver (vanaf internet)
• SD card driver (vanaf internet)
• Wireless driver (vanaf intel.com)
• Modem driver (vanaf cd)
• Camera driver + Video security (vanaf cd)
• Touchpad (vanaf cd)
• ATKACPI (vanaf cd)
• Reboot
• Voor audio nog eens reboot
• Bluetooth (vanaf cd)
• Asus Utilitys (Video security, mail check, screensaver,) (vanaf cd)

En dat werkt, geen gele dingen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125236

Anoniem: 138336 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:22:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de A6K ( Turion 64 ) en de Z92K die Mycom nu voor 999 euro aanbied? De A6K wordt n.l. bij Alternate voor 1219 euro aangeboden.
Is er iemand die de Z92K (overigens niet op enige Asus site terug te vinden) heeft aangeschaft?
Waar komt dan het prijsverschil vandaan?

Specs Z92K (mycom)

Merk ASUS
Type Z92K
Type processor AMD Turion 64 MT28
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition NL
Geheugen 512 MB
Schermgrootte 15,4 inch
Videocontroller NVIDIA GeForce Go 6200
Videogeheugen 256 MB Harde schijf grootte 80 GB
LAN 100 Mbps
WLAN 802.11g
Optische drive DVD±R(W)
d-Sub uitgang 1 x
USB 4 x
Firewire 1 x
Gewicht 2850 g
Toetsenbordindeling VS Internationaal

Ik hoop stiekem dat er geen verschil is want dan haal ik die bij Mycom :)
Heeft iedereen nl te veel betaalt ;)
ik geloof echter in een addertje :'(
wie o wie.
Als de Z92K een turion 28 heeft is er al een verschil, want volgens mij heeft de A6k een Turion 30..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:37

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 150863 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:14:
Ik ben even alle pagina's doorgelopen en heb even verschillende vragen + antwoorden opgeschreven, misschien heeft iemand hier wat aan.. en misschien ook niet :) Mocht ik wat vergeten zijn laat het me dan even weten.
mini faq ;)
tnx, zal het verwerken in de startpost, zou het na mijn hertentamens doen.
Anoniem: 116146 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:28:
Mijn installatie volgorde:

stappenplan .... :)

En dat werkt, geen gele dingen enz.
tnx, zal het in de startpost verwerken.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

shit man...heb sinds vanmorgen ook last van witte schermen...wat hier tegen te doen ?!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 21:39
CorneV schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:56:
[...]

"Attention to detail
The 16:9 touch pad ergonomically matches the widescreen. Users can now control the curser and shift it from one point to another precisely without having to move their fingers across the touch pad repeatedly"

Marketing :O ? In het configuratiescherm kun je instellen dat de muiswijzer blijft doorbewegen als je bij de rand van het touchscreen komt (en nog wat andere zaken die ik wel fijn vind _/-\o_ ). Maar dat was het wel zo'n beetje dacht ik.
Aan de ene kant is het een relaxte optie, aan de andere kant is het irritant :P
Maarja een muisje ernaast bij een laptop vind ik toch wel een pre.
- Is het scherm vergelijkbaar met de x black van sony ?
Ja zeker.. nauwelijks verschil. Misschien als je ze allebei hebt dat je verschil ziet.. maar als je ze naast elkaar in de winkel ziet staan zijn ze allebei even geil.
- Hoe lang doe je met de batterij ?
Dit is al eerder in het topic voorbij gekomen en in een review staat het ook. Stressed ongeveer 2,5 uur, idle/read work ongeveer 3,5 uur.
en dan nog een algemene vraag:
Merk je een verschil tussen de standaard 4200rpm en een betere 5400rpm schijf, en zijn 7200rpm eigenlijk wel geschikt voor notebooks? en hiermee doel ik dan op warmte ontwikkeling en energie verbruik maar ook de levensduur en dus de kwaliteit?
Levensduur van een snellere schijf is over het algemeen ook minder lang.. want ze worden heter, en vanaf een aantal graden (50 graden oid) tot 60 kan de levensduur erg beinvloeden.

In mijn a6va word de standaard 4200rpm schijf 45 graden dus ik hou het lekker zo :)
Verder zit de read performance redelijk uit elkaar, op een 4200rpm zou het circa 20 mb/s zijn en op een 7200rpm ongeveer 30 mb/s. Is dus een snelheidswinst van ongeveer 35%...Opzich redelijk wat.
Ik heb geprobeert om mijn SPV C500 Windows SmartPhone te koppelen via Bleutooth en Active Sync., maar dat lukt mij nog niet. Wel kan ik gewoon pairen met de Bleutooth Beheer die erbij is geleverd en hiermee bestanden te kopieeren. Dus dat gaat goed. Maar wil graag mijn mail en contacten automatisch synchen. BTW het lukt wel gewoon te synchen met Active Sync via de USB kabel.
Is mij ook nog niet gelukt, ik wacht even op fatsoenlijke bluetooth software en anders blijf ik lekker m'n belkin dongle gebruiken, want ik kots op die toshiba bluetooth software.
6200 = crap. En hoezo geef je de voorkeur boven het Centrino platform? Enige voordeel is dat Turion goedkoper is, maar Intel Pentium M is op dezelfde kloksnelhied sneller dan de turion.
Kloksnelheid ja, maar een Turion64 kan echt wel goedkoper & sneller zijn dan een Centrino. Over het algemeen is het zo met Turion dat die sneller zijn dan Centrino's, in ieder geval met gamen wel. Maar ik vind het persoonlijk niet tegen het nadeel van het zuinige energiebeheer en de warmteproductie afwegen.
Ik zou zelf gaan voor 5400RPM, mijn 7200RPM schijf werd behoorlijk heet in mijn desktop, 5400 is de gulden middenweg :)
Als je de keuze hebt om iets meer te betalen voor een 5400rpm schijf is dat wel een goeie optie. Gulden middenweg zijn de goede woorden :)
Maar stel je moet voor 100+ euro een 5400rpm schijf kopen dan zou ik dat weer niet doen.
hoewel mijn 7200rpm ook niet echt warm wordt hoor (47C, sinds half tien vanochtend aan)
Wow 3 graden verschil.. maar het ligt ook aan de temparatuur in de kamer etc.. Mijn kamer is best heet :P Enig idee wat de temperatuur met de stock schijf in jouw laptop was?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

kan aan mijn liggen maar waar zie je dat bij muisopties van touchpad????
-------------------------------------------------------------------
edit:

Oke quotte is niet mee gekomen :s

Maar Sluuut legde uit hoe de touchpad werkte echter zie ik dat niet terug in configuratiescherm

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 79532 op 04-08-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Kan je iets duidelijker zijn? Tegen wie heb je het en wat is je vraag precies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:05
"Wow 3 graden verschil.. maar het ligt ook aan de temparatuur in de kamer etc.. Mijn kamer is best heet :P Enig idee wat de temperatuur met de stock schijf in jouw laptop was?"

Ik hou de temperaturen niet continue in de gaten, maar ik denk dat ie idle rond de 30 was :) .

Bij de 47 graden teken ik wel aan dat de temperatuur van de zolder waar ik nu zit 22,5 graden is. Bovendien draait ie dan in gamemode (cpu 25% tov superperformance) en draait er een P2P-programma en staan er een paar venster open :) Als ik beginnen te BF-2-en schat ik dat ie makkelijk richting de 60 graden gaat hoor :) . Maar ik heb een Ghost-image en garantie op de schijf dus wat kan het schelen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116146

Heeft iemand trouwens de voice recorder aan de praat gekregen? Ik krijg er namelijk geen geluid uit, wel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 05:34
Anoniem: 116146 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:14:
Heeft iemand trouwens de voice recorder aan de praat gekregen? Ik krijg er namelijk geen geluid uit, wel in ;)
yep ff mic boost aanvinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

ok thx voor de reacties.

ik ga toch echt voor de turion, puur omdat ik een amd man ben, en vind dat elke amd aankoop een goede is en de verhouding t.o.v het aantal pentium erg klein is. niet dat mijn aankoop verschil uit zal maken maar toch :P . de turion benchmarkt bijna gelijk met de athlon 64 2800+, en dat is voor mij voldoende.(meer is altijd beter maar kan niet alles hebben)

Ik ga als het budget het toe laat een 5400 rpm schijfje erin gooien, 40/60 gb zal wel genoeg zijn want ik heb op me desktop nog 280GB dus alle belangrijke data kan ik synchen met m`n notebook en alle films bestanden en muziek blijft lekker op me deskbak. Tevens prik ik er nog 512mb ram bij omdat ik dat best wel lekker vind werken. als ik dat 80gig schijffie op marktplaats nog voor € 50/75 kan verkopen scheelt dat ook weer.

Voor zover ik zie zit er geen build in bluetooth in de A6K, of heb ik dat fout? dat vind ik wel weer jammer want anders zou ik gewoon een draadloze bluetooth muis erbij kunnen gooien.

Dan nog een laatste vraag:
Er werd gezegd dat die 6200 go gaar is maar waarom? presteert ie hetzelfde als de geforce 6200 voor desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07-2021
Anoniem: 79532 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:31:
kan aan mijn liggen maar waar zie je dat bij muisopties van touchpad????
-------------------------------------------------------------------
edit:

Oke quotte is niet mee gekomen :s

Maar Sluuut legde uit hoe de touchpad werkte echter zie ik dat niet terug in configuratiescherm
configuratiescherm -> muis -> tabblad apparaatinstellingen -> instellingen
ik denk dat je ook die synaptics software geinstalleerd moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nog erg aan het twijfelen mbt tot de Z92K die Mycom aanbied. Het gaat hier idd om de MT28 en niet om de MT30. Het verschil is dus het 512 L2 cache. Wel zit er in de Mycom een 80 GB 5400 toeren HDD, wat de prestaties weer omhoog krikt.
Verder is deze gewoon voorzien van een 8-pack Accu (tenminste dat zei de verkoper, wat gezien het totaal gewicht wel klopt).

Is deze aanbieding de moeite waard of moet ik niet zeuren over die 267 euro en de A6Va kopen.

Wat ik ermee ga doen is foto/video bewerking, internetten en eigenlijk geen spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Gisteren is mijn A6VA ook gearriveerd. Een medewerker van Laptops4U heeft hem persoonlijk gebracht, prima geregeld! Ik had hem daar besteld, omdat ik de geheugenuitbreiding (ja 2 GB in een laptop :)) door hen kon laten uitvoeren. Levertijd viel me ook nog mee achteraf, had me er al op ingesteld dat het geheugen wellicht slecht leverbaar is. XP Pro installeren ging zonder problemen. M.u.v. de wireless drivers (via internet), heb ik de CD gebruikt. Touchpad moest ik even aan wennen, maar toen ik het klikken via de touchpad zelf had uitgezet, ging het een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50739

ik hoor bijna niemand over de accu verbruik, ik haal met moeite 2 en een half uur. niet echt super lang dus.. en dit op batterysaving

voor de rest helemaal geen problemen meer! alles werkt smooth :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150790

Anoniem: 50739 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:43:
ik hoor bijna niemand over de accu verbruik, ik haal met moeite 2 en een half uur. niet echt super lang dus.. en dit op batterysaving

voor de rest helemaal geen problemen meer! alles werkt smooth :p
Wat voor programmas heb je dan lopen? Hoe hoog heb je je brightness en heb je je Wifi antenne en bleutooth aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138336 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:09:
Ik ben nog erg aan het twijfelen mbt tot de Z92K die Mycom aanbied. Het gaat hier idd om de MT28 en niet om de MT30. Het verschil is dus het 512 L2 cache. Wel zit er in de Mycom een 80 GB 5400 toeren HDD, wat de prestaties weer omhoog krikt.
Verder is deze gewoon voorzien van een 8-pack Accu (tenminste dat zei de verkoper, wat gezien het totaal gewicht wel klopt).

Is deze aanbieding de moeite waard of moet ik niet zeuren over die 267 euro en de A6Va kopen.

Wat ik ermee ga doen is foto/video bewerking, internetten en eigenlijk geen spellen.
Dan zou ik die z92k nemen. Heeft snellere hardschijf en is goedkoper. Alhoel voor videobewerking de hardschijf dan nog aan de trage kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon wat internetten en msn, niet eens de hele tijd, brightness bij het eerste streepje(met powergear)
wifi staat aan, BT niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Anoniem: 151099 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:26:
ok thx voor de reacties.

ik ga toch echt voor de turion, puur omdat ik een amd man ben, en vind dat elke amd aankoop een goede is en de verhouding t.o.v het aantal pentium erg klein is. niet dat mijn aankoop verschil uit zal maken maar toch :P . de turion benchmarkt bijna gelijk met de athlon 64 2800+, en dat is voor mij voldoende.(meer is altijd beter maar kan niet alles hebben)

Ik ga als het budget het toe laat een 5400 rpm schijfje erin gooien, 40/60 gb zal wel genoeg zijn want ik heb op me desktop nog 280GB dus alle belangrijke data kan ik synchen met m`n notebook en alle films bestanden en muziek blijft lekker op me deskbak. Tevens prik ik er nog 512mb ram bij omdat ik dat best wel lekker vind werken. als ik dat 80gig schijffie op marktplaats nog voor € 50/75 kan verkopen scheelt dat ook weer.

Voor zover ik zie zit er geen build in bluetooth in de A6K, of heb ik dat fout? dat vind ik wel weer jammer want anders zou ik gewoon een draadloze bluetooth muis erbij kunnen gooien.

Dan nog een laatste vraag:
Er werd gezegd dat die 6200 go gaar is maar waarom? presteert ie hetzelfde als de geforce 6200 voor desktop?
Een mobile GPU presteerd over het algemeen langzamer dan de desktop variant.

Ik heb mijn hele leven alleen maar AMD's gehad.. amd k5 586 50mhz, k6-2 350mhz, duron 800, duron 1000, athlon xp 1800+, athlon xp 2400+,athlon xp 2800+..
En dit is mn eerste Intel en ik heb er zeker geen spijt van ;)
Voor laptops owned Centrino gewoon erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50739 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:59:
gewoon wat internetten en msn, niet eens de hele tijd, brightness bij het eerste streepje(met powergear)
wifi staat aan, BT niet
Vreemd, ik heb 3,25 uur gehaald met het zelfde en dan brightness op half

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141437

heb ik zojuist besloten te gaan voor de m6va ipv a6va(witte schermen en andere kleine installatie zaken in het a6 topic) lees ik toch meerdere malen dat de m6 een zwakke plek heeft in beeldscherm behuizing en toetsenbord na ca 1.5 jaar??
toch hebben mensen kennelijk problemen met lange RMA tijden?
minstens al 3 gelezen met ca 5/6 weken ipv binnen 1 week.
moet ik op het laatste moment toch switchen voor een ander merk?
|: ( ik ga voor degelijkheid en inhoud; niet voor buitenkant (rij ook toyota)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 22:09
robbertkrebbers schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:54:
Ik zit er aan te denken om de Asus A6Vc te kopen. Echter zit ik met een paar vraagjes.
heeft iemand geprobeerd Linux (Debian of Ubuntu) hierop te installeren en hoe waren de ervaringen? Werkte alle hardware of wat het een hoop gekloot.
Verder vraag ik me af hoelang de accu het ongeveer vol zal houden (in battery saving). Hij moet het toch minstens wel 3 a 4 uur uithouden. Red deze laptop dat?
Hoe zit het overigens met de degelijkheid, kan hij een stootje hebben of valt die half uit elkaar als die een tikje krijgt?
^^ Ik kick mezelf maar een keer, iemand ervaring met deze laptop en linux? ^^

[ Voor 12% gewijzigd door robbert op 05-08-2005 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150790 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:30:
[...]

Vreemd, ik heb 3,25 uur gehaald met het zelfde en dan brightness op half
dat is een stuk meer, hoe zit het met andere mensen? ik wil graag reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 05:34
Anoniem: 50739 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:07:
[...]

dat is een stuk meer, hoe zit het met andere mensen? ik wil graag reacties!
3 uur haal ik net niet. De accu is nu 2 a 3 x ontaden/opgeladen geweest dus laat hem even calibreren. Misschien dat dit een beetje zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja die van mij ook, ik zal weer ff gaan testen vandaag

ben nu aan het calibreren es kijken wat ie doet

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 50739 op 05-08-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143359

heey mensen even een vraagje. Hoe haal je de hdd er uit? ik heb het klepje opengemaakt, en het zwarte blokje waar de 2 zwarte touwtjes aanvast zitte, er van tusse gehaald. Moet ik aan dit blokje trekken om hem eruit te halen? of moet ik nog bepaalde schroefjes losschroeven? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Als je het klepje eraf hebt, is het de bedoeling dat je aan het touwtje trekt, en wel richting de achterkant. Je moet hem als het ware horizontaal lostrekken. En daar waar de ruimte is ontstaan door het blokje eruit te halen daar moet ie heen. Succes. Let op: alleen horizontaal bewegen en niet proberen op te liften of eruit te rukken, en zeker ook niet schroeven!! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 05-08-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143359

okeey dankjewel, ik ga het zo meteen probere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150364

ben ook op zoek naar een nieuwe laptop wil hem vooral gebruiken voor game en school accutijd vind ik niet belangrijk ben nog aan het twijfelen tussen asus a6k Q013k en de Asus A4KA-Q003H en dan vooral om de videokaart in de a4 zit een ATI Radeon 9700 128mb en in de a6k zit een NVIDIA GeForce Go6200 TurboCache met 64mb

iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
Anoniem: 150364 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:20:
ben ook op zoek naar een nieuwe laptop wil hem vooral gebruiken voor game en school accutijd vind ik niet belangrijk ben nog aan het twijfelen tussen asus a6k Q013k en de Asus A4KA-Q003H en dan vooral om de videokaart in de a4 zit een ATI Radeon 9700 128mb en in de a6k zit een NVIDIA GeForce Go6200 TurboCache met 64mb

iemand tips
Er zijn wel wat reviews met 3dmark scores die aangeven dat de 9700 wat beter is. Review a6k.
van de a4ka weet ik geen review, maar z'n voorganger (ook athlon 64/ati 9700 maar dan met 64Mb videogeheugen) is hier getest.
(ja ik heb aardig wat gegoogled voordat ik de a6va bestelde :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148510

Graag wil ik het geheugen van mijn a6va uitbreiden met 512 mb.

Weet iemand waar ik deze het goedkoopste kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 21:52
Hoi Adri....ik heb hem gekocht bij MyCom...75 euro. :)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zag dat BT nog wel aan stond, ik heb hem uitgezet in apparaat beheer, dit scheelt weer zo'n 15min batterij tijd denk ik, hij staat nu op 3uur en zonet op 2uur30min/2uur40min.
komop mensen ik heb nog weinig reacties gezien over batterijduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
@ Adri, ik heb mijn Kingston SODIMM gekocht voor 62 euro bij Informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Is het ook mogelijk om een bluetooth muis aan te sluiten op de A6Va?Of moet je hier persé de ontvanger voor gebruiken die bij de muis hoort?Iemand hier ervaringen mee?Of andere muizen die aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Microsoft heeft volgens mij als enige een Bluetoothmuis in het assortiment die helemaal stand-alone werkt, dus zonder ontvanger/oplader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke. Ik heb zojuist het dimmetje besteld bij Informatique.
Goede site trouwens. Zit super in mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

De accu was bij mij op na ongeveer 2,5 uur.Wel was ik soms een xvidje aan het dood scrollen, en anders aan het internetten.

Nu even iets anders. De Duitste review heeft het er ook al over; de niet homogeen gespreide belichting van het scherm. Zie bijv deze en deze, en dan iets boven rechts onderin het plaatje zie je een iets donkere 'vlek'. Ik zie dit dus ook, vooral op witte achtergrond en de grijze tweakers achtergrond. Mijn vraag hebben jullie dit ook? Z'n ramp is het niet, want de scherpte en kleuren van het scherm overtreffen het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is mij niet opgevallen, ik vind de kleuren en scherpte echt heel erg netjes, had ik eignelijk niet eens verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik volg het topic al een tijdje, en ik weet ook dat ik de geheugenreepjes bij Mycom of Informatique moet bestellen, maar zit er al standaard een 533 Mhz reepje (jaja, DDR2, ik weet het) in dan? Ik wil het wel graag in één keer goed doen, en dus 533 Mhz geheugen er in zetten. Als er dan al trager geheugen in zit, gaat dat natuurlijk niet op 533 Mhz werken.

En heeft iedereen dan één reepje van 512 er in gehad, of zat er bij sommigen 2 * 256 in?

[edit]: bedankt, 1 * 512 MB op 533 Mhz dus.
@ _Graphix: Ik weet wel dat het geen kwaad kan om een trager geheugenreepje er in te laten zitten, maar dan haal je ook niet alles er uit wat er in zit. Dat was nou juist wel mijn bedoeling.
En ik wilde weten of er bij sommigen 2 * 256 in zat, omdat ik dan 2 reepjes zou moeten bestellen. Ik weet ook wel dat de laptop maar 2 geheugenbanken heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-08-2005 10:35 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan er niet nog 2x 256 in drukken, maar gewoon 1x 512 erbij in doen.
het geheugen wat erin zit draait ook op 533 Mhz en al zou die langzamer zijn dan gaat het snellere blokje gewoon op die langzamere snelheid draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

standaard zit er 1x512mb in op 533Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:14
CorneV schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:23:
[...]

Bij terugkomst van vakantie een nieuwe laptop hebben is ook niet slecht, dacht ik 8)
Ik heb de mijne opgehaald. Het lijkt voor zover ik kon zien allemaal te werken en geen pixelproblemen.
Prettige vakantie
je hebt gelijk! dat is zeker niet slecht!
Ik ben net terug na 2 heerlijke weken kreta, en hier staat nu een prachtige laptop.
Echt een mooi ding!
Wel morgen ff een nieuwe xp erop zetten, deze standaard versie van asus is echt vrij absurd wat betreft opstartende items.
Dat lijstje met installatievolgorde is erg bruikbaar! Thnx!
Overigens ook bij mij geen rare pixels :)

[ Voor 8% gewijzigd door marteltor op 06-08-2005 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na lang wikken en wegen ga ik toch voor de A6Va of de A6Vc :) .
Aangezien ik hem ga gebruiken voor algemene toepassingen en foto/videobewerking heb ik een aantal vragen en wil ik gaarne uw advies.

Is er prestatieverschil tussen beide versies waarvoor ik hem ga gebruiken?
Is er een verschil in energiecomsumptie tussen de twee versies?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 138336 op 06-08-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Voor de mensen met een 7200RPM schijf, hoe wam wordt het gebied rond deHD na een hevige game op netstroom? Vraag me af of het veel scheelt met mijn 5400RPM schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:42:
Voor de mensen met een 7200RPM schijf, hoe wam wordt het gebied rond deHD na een hevige game op netstroom? Vraag me af of het veel scheelt met mijn 5400RPM schijf.
Ik heb even een 5 minuten 3DMark05 gedraaid (score 2416 trouwens :)). Everest geeft nu een temperatuur aan van 46C en als ik aan de onderkant voel dan voelt het ook zoiets van tussen de 46 en 50 graden denk ik. Gemeten met een 7200rpm dus voor alle duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Laatst online: 25-05 14:04
Binnenkort wil ik ook een laptop aanschaffen. Mijn budget is ongeveer 1200 euro. Dingen die ik erop wil doen:

Webdesign: Dreamweaver, Flash, Photoshop
School: office, programmeren

Af en toe beetje gamen: BF2 en CS:Source (leuk als je lang moet wachten voor college o.i.d. en ja op school hebben we wifi :) )

Ik zit te twijfelen tussen de Asus A6Va en de Acer Aspire 1692.

Voordeel A6Va t.o.v. Aspire 1692:
Ingebouwde webcam (altijd handig :*))
Bluetooth (handig voor i.c.m. bluetooth gsm, geen uitsteksels vanwege een dongle)
HD Audio

Voordeel Aspire 1692 t.o.v. A6Va
Standaard 1024 RAM
100 GB 5400 HDD i.p.v. 80 GB 4200 HDD

Zelf heb ik meer het idee dat de Asus A6Va meer in mijn smaak zal vallen vanwege ingebouwde webcam en HD Audio. 1 GB Ram en snellere HDD kan namelijk later erbij.

Wat vraagjes:
Er zit standaard 1x 512 MB DDR2 533, weet iemand van welke merk dit is? En wat de CL er van is? Mijn broer heeft namelijk nog een Kingston Value Select 512 MB DDR2 533 CL4.0 liggen. Zal deze dus erin kunnen?

Kan iemand een foto willen maken met de ingebouwde webcam? Wil graag de kwaliteit van die cam zien.

Wat houd die Limited Warranty precies in? Ergens had ik gelezen dat het 2 jaar pickup & return was? Klopt dat?

Als desktop heb ik zelf een AMD 3500+, 1 GB, WD Raptor 74, Geforce 6600GT 128 MB. Stel dat deze systeem 100 punten krijgt. Kan iemand een schatting maken hoeveel punten een A6Va met 1 GB RAM zal krijgen?

Tot slot: iemand suggesties voor een andere laptop in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Als je het mij vraagt stel je allemaal standaardvragen die eerder genoemd zijn in dit topic (search),

o.a. de verschillen tussen Asus en Acer (garantie, ingebouwde cam, laptoptas, stevigere behuizing etc). Ook de vraag wat de beperkte garantie inhoudt is eerder beantwoord (1 jaar op de accu). Zoekt en gij zult vinden :) Het geheugen verklap ik alvast....mits dit reepje een SODIMM is werkt het perfect.

En, ik geef er 80 punten voor als ik hem vergelijk met mijn AMD 939-gamesysteem met 6800Le. Er is prima op te gamen, maar ook dat kun je hierboven opzoeken ;)

Edit.....die voorbeeldwebcamfoto staat in de TS, en het geheugen heeft Cas 4/4/4/12. Het originele reepje is van Infineon (Veld Waarde
Modulenaam Infineon 64T64020HDL3.7A)

, maar Corsair VS en Kingston VS werken prima.

[ Voor 47% gewijzigd door objectief2 op 06-08-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Dinh schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:41:
Binnenkort wil ik ook een laptop aanschaffen. Mijn budget is ongeveer 1200 euro. Dingen die ik erop wil doen:

Webdesign: Dreamweaver, Flash, Photoshop
School: office, programmeren

Af en toe beetje gamen: BF2 en CS:Source (leuk als je lang moet wachten voor college o.i.d. en ja op school hebben we wifi :) )

Ik zit te twijfelen tussen de Asus A6Va en de Acer Aspire 1692.

Voordeel A6Va t.o.v. Aspire 1692:
Ingebouwde webcam (altijd handig :*))
Bluetooth (handig voor i.c.m. bluetooth gsm, geen uitsteksels vanwege een dongle)
HD Audio

Voordeel Aspire 1692 t.o.v. A6Va
Standaard 1024 RAM
100 GB 5400 HDD i.p.v. 80 GB 4200 HDD

Zelf heb ik meer het idee dat de Asus A6Va meer in mijn smaak zal vallen vanwege ingebouwde webcam en HD Audio. 1 GB Ram en snellere HDD kan namelijk later erbij.

Wat vraagjes:
Er zit standaard 1x 512 MB DDR2 533, weet iemand van welke merk dit is? En wat de CL er van is? Mijn broer heeft namelijk nog een Kingston Value Select 512 MB DDR2 533 CL4.0 liggen. Zal deze dus erin kunnen?

Kan iemand een foto willen maken met de ingebouwde webcam? Wil graag de kwaliteit van die cam zien.

Wat houd die Limited Warranty precies in? Ergens had ik gelezen dat het 2 jaar pickup & return was? Klopt dat?

Als desktop heb ik zelf een AMD 3500+, 1 GB, WD Raptor 74, Geforce 6600GT 128 MB. Stel dat deze systeem 100 punten krijgt. Kan iemand een schatting maken hoeveel punten een A6Va met 1 GB RAM zal krijgen?

Tot slot: iemand suggesties voor een andere laptop in deze prijsklasse?
Geen idee hoeveel cas latency het geheugen heeft, maar dat kingston reepje wat je noemt moet er volgens mij wel gewoon in kunnen. Kingston heeft toch maar 1 soort snelheid qua dat reepje? Ik heb er eentje gehaald bij MyCom en die werkt gewoon..
CPUID ziet t geheugen iig niet goed genoeg, hij kan alleen maar zien dat er 2x 512 in zit maar verder geen speeds.

Garantie is inderdaad 2 jaar pickup 7 return, Asus streeft naar 5 a 7 werkdagen reparatietijd maximaal. Dit wil echter niet zeggen dat het ook zo 3 weken kan duren :(

Webcamkwalliteit is echt goed te doen voor een 1.3 mp :)
Ik kan alleen ff geen foto maken..

Ik zou niet voor een andere laptop gaan :P
Enige nadeel wat ik vind aan dit ding is de ingebouwde speakertjes, die hadden zeker beter gekunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8368

Zojuist deze laptop binnen gekregen: A6L-B008H
Link naar deze laptop in de pricewatch.

Een vergelijking met 2 andere laptops:
Afbeeldingslocatie: http://melba.student.utwente.nl/stephan/fora/misc/a6l/laptops.jpg

Iets over de ergonomie, omdat ik dat belangrijk vind en het niet zo vaak aan bod komt :)
De Acer is het kleinst en lichtst, de Dell het zwaarst. Het scherm bij de Acer zit vrij los vergeleken met de Asus en vooral de Dell. Het is duidelijk te merken dat de Dell (2001) een dure laptop voor de zakelijke markt is geweest. De Acer (2003) bood indertijd erg veel voor de prijs, maar er is bezuinigd op de behuizing. De aanslag van het toetsenbord van de Dell lijkt het meest op een normaal toetsenbord, de Acer het minst. De Asus zit wat betreft stevigheid dicht bij de Dell; wat betreft toetsenbord dichter bij de Acer.

Al met al vind ik de Asus veel bieden (60gb, 512mb, 1.5GHz, 2.85kg, 2jr. garantie, webcam, muis, tas) voor een goede prijs (812,-) en waarbij de behuizing niet is vergeten.

En 2 foto's met de ingebouwde webcam, genomen met Dorgem:
Afbeeldingslocatie: http://melba.student.utwente.nl/stephan/fora/misc/a6l/webcam_buiten.jpg
^ Buiten is het te licht voor de webcam

Afbeeldingslocatie: http://melba.student.utwente.nl/stephan/fora/misc/a6l/webcam_binnen.jpg
^ Binnen is de kwaliteit goed genoeg.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 8368 op 06-08-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Zit er aan te denken deze laptop te gaan kopen: A6Vc.

Nu kan je deze als barebone kopen bij laptops4U.
Maakt dat nog iets uit voor de garantie? Het is een webshop natuurlijk.

Ik lees iets over een boekje en bon opsturen?? Jullie bedoelen dat dan de laptop en het boekje en de bon in 1 doos opgestuurd moeten worden?

Kan de RMA wel dan via de webshop? of moet ik dat via ASUS doen (mocht er iets stuk zijn/gaan)

Ik lees ook (helaas) over witte schermen, maar het is me niet helemaal duidelijk of dit enkel voorkomt bij de versies met de x700? Of heeft de A6Vc met 6200TC dit ook?

Ik kan me trouwens voorstellen dat de laatste iets zuiniger is met de accu?
Die versie van de Mycom (Z92 voor 999euro) vind ik ook wel interresant... is die turion nou veel minder zuinig? Mijn broertje heeft een ACER 5024WMLi met de ML-32, die gebruikt 35Watt terwijl de MT-28 25Watt gebruikt. Hij haalt MAX 3 uur, maar ik weet niet wat voor accu die heeft is een 8-cell li-ion.

Die Z-92 is trouwens niet eens te vinden op de ASUS-site ?? Weet iemand of deze een 8-cell batterij heeft? Is de 80GB HD 4200rpm?
Ik vind het moeilijk kiezen.. de A6Vc of de Z92 van demycom.. ze zijn even duur! Gamen doe ik toch niet op de laptop maar een lange accuduur is wel belangrijk.

Zou Windows Vista nou baat hebben bij de Turion t.o.v. de Pentium-M ?

Verder nog over de HD.. ik las: 4200rpm 21 mb/s 5400rpm 23mb/s 7200rpm 30mb/s
Dan is die 5400 toch amper de moeite waard? Jammer dat ze voor de 7200rpm 150euro extra vragen als vervanger voor de 40GB 4200rpm

Is het verschil tussen de P-M 730 en P-M 740 89 euro waard vinden jullie? Of kan ik daarvan beter van 512 -> 1024MB RAM ? Ik game niet, maar doe wel CAD-werk (solidworks) en fotobewerking.

Zijn erg veel vragen.. maar het is dan ook mn eerste laptop B)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 07-08-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Anoniem: 83626 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:51:

Als Laptops4U aangeeft dat er 2 jaar garantie op zit, kun je daar als consument van uit gaan. Natuurlijk krijg je geen garantie op de uitbreidingen die je zelf doet of de eventuele gevolgschade die je daarmee aanricht.
Maar stel je vraag aan Laptops4U, zij reageren snel op e mail is mijn ervaring.
Ik lees iets over een boekje en bon opsturen?? Jullie bedoelen dat dan de laptop en het boekje en de bon in 1 doos opgestuurd moeten worden?
Dat boekje is een beetje apart verhaal. Zit een garantiekaart in de doos, maar op de achterkant ervan is het eerste deel met de garantievoorwaarden afgedrukt. Je moet die kaart opsturen om aanspraak te kunnen maken op 2 jaar Asus garantie, alleen ben je dus je voorwaarden kwijt als je de kaart opstuurt, dus ff een kpie voor jezelf maken :)
Kan de RMA wel dan via de webshop? of moet ik dat via ASUS doen (mocht er iets stuk zijn/gaan)
Wettelijk gezien moet je altijd terecht kunnen bij de leverancier van het product. Zij zullen echter ook simpelweg het product naar Asus sturen, dat kun je wellicht net zo goed zelf. Staat ook een stukje in de FAQ van Laptops4U.
Ik lees ook (helaas) over witte schermen, maar het is me niet helemaal duidelijk of dit enkel voorkomt bij de versies met de x700? Of heeft de A6Vc met 6200TC dit ook?
Ik heb 1 keer een wit scherm gehad (heb de A6VA nu 4 dagen). De laptop was toen niet aan het lichtnet aangesloten. Gebruik hem meestal wel aan t lichtnet. Sluiten en openen van het deksel loste het op.
....
Verder nog over de HD.. ik la"s: 4200rpm 21 mb/s 5400rpm 23mb/s 7200rpm 30mb/s
Dan is die 5400 toch amper de moeite waard? Jammer dat ze voor de 7200rpm 150euro extra vragen als vervanger voor de 40GB 4200rpm
....
De standaard 80 GB 4200 geeft bij mij 23.5 MB/S, 18.6 ms, 91.7 MB/s Burst speed (XP Pro, NTFS). Ik heb ervoor gekozen het geheugen te upgraden en de HDD maar zo te laten. Ik twijfel om in de toekomst alsnog een andere HDD te plaatsen, hoor ook graag resultaten van de 5400 schijven. Op dit moment denk ik eerder aan een extra 7200 250GB externe USB 2.0 schijf voor thuis. Bij MyCom hebben ze cases met ingebouwde USB HUB, meteen handig voor toetsenbord en muis (maar 1 plug nodig om 3 externe apparaten aan te sluiten aan de laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan me trouwens voorstellen dat de laatste iets zuiniger is met de accu?
Die versie van de Mycom (Z92 voor 999euro) vind ik ook wel interresant... is die turion nou veel minder zuinig? Mijn broertje heeft een ACER 5024WMLi met de ML-32, die gebruikt 35Watt terwijl de MT-28 25Watt gebruikt. Hij haalt MAX 3 uur, maar ik weet niet wat voor accu die heeft is een 8-cell li-ion.

Verder nog over de HD.. ik la"s: 4200rpm 21 mb/s 5400rpm 23mb/s 7200rpm 30mb/s

Is het verschil tussen de P-M 730 en P-M 740 89 euro waard vinden jullie?
Je kan dan beter de A6vc Q004H kiezen bij Laptop4U en vervolgens het type HDD aanpassen en evt het geheugen dan ben je goedkoper dan de BBO.

Verder vraag ik me ook nog steeds af :o wat het verschil in energie gebruik is, zowel ATI als Nvidia geven een laag energie gebruik en spreken over technieken om het te bewerkstelligen, maar hoe laag oid zegt men niet. Ik denk dat juist waneer de grafische kaart in relatieve rust verkeert dat er veel power gespaard kan worden. De vraag is echter is dit een merkbaar verschil of mogelijk alleen maar meetbaar?

De MT28 Turion is inderdaad 25W en het model Z92K heeft ook een 8 cells accu (info van Mycom)
Men kon echter het oorspronkelijke type wat achter deze laptop schuilgaat niet achterhalen. tevens heeft het scherm van de Z92K geen Colorshine (info Mycom) wat hem verder ondersheid van de A6V serie. De toegepaste HDD is een 5400 toeren (info Mycom)

Waar komen de gegevens mbt de MB/s vandaan? in het begin staat deze link:

http://www.tomshardware.com/mobile/20031031/index.html

waarbij het grofweg op 15% uitkomt tussen de 4200 en de 5400 en wederom 15% tussen de 5400 en de 7200 toeren of zie ik dingen over het hoofd?

Voor je overige vragen weet ik het niet, wordt ook mijn eerste laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
h

(Off topic) die garantiekaart opsturen, dat was ik eigenlijk niet van plan. Stel dat ik die garantie nodig heb, gaan ze mij nou echt weigeren omdat ik dat %$#boekje niet opgestuurd heb? 'k weet wel dat dat voor 1 v mijn cameras (Oly) niks uitmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CorneV schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 04:51:
[...]
h

(Off topic) die garantiekaart opsturen, dat was ik eigenlijk niet van plan. Stel dat ik die garantie nodig heb, gaan ze mij nou echt weigeren omdat ik dat %$#boekje niet opgestuurd heb? 'k weet wel dat dat voor 1 v mijn cameras (Oly) niks uitmaakte.
Er staat dat je de garantiekaart binnen 3 weken na factuurdatum met een kopie van de factuur moet meesturen. Of ze het weigeren als je het niet doet weet ik niet. Maar mi moet je niet gaan klagen als ze dan moelijk gaan doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

CorneV schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 04:51:
[...]
wat voor moeite is het nou om dat boekje even op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141437

quote:
Smiling Pitbull schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:51:

Maakt dat nog iets uit voor de garantie? Het is een webshop natuurlijk[/quote]
[quote].

Dit vind ik een zeer interessante stelling.!!
Als je een barebone zelf opbouwt, betekent dit dan automatisch dat alle gekozen componenten buiten de garantie vallen?

Kun je beter een compleet bestaand model nemen wat er het dichtst bij in de buurt komt.
Ook vreemd vind ik dat alleen laptops4u deze opties aan kan bieden.en niet de andere shops.
heb een barebone samengesteld en vergeleken met een bestaand model, verschil barebone 10 euro lager, alleen had ik dan een kleinere harddisk ingeruild voor een grotere. Kies ik toch liever de optie om de harddisk zelf te om te zetten. voor 10 euro meer heb ik dan a) garantiezekerheid op alle componenten. b) nog een extra originele harddisk. Waar maak ik een gedachte fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
Sluuut schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:51:
[...]

Geen idee hoeveel cas latency het geheugen heeft, maar dat kingston reepje wat je noemt moet er volgens mij wel gewoon in kunnen. Kingston heeft toch maar 1 soort snelheid qua dat reepje? Ik heb er eentje gehaald bij MyCom en die werkt gewoon..
CPUID ziet t geheugen iig niet goed genoeg, hij kan alleen maar zien dat er 2x 512 in zit maar verder geen speeds.

Garantie is inderdaad 2 jaar pickup 7 return, Asus streeft naar 5 a 7 werkdagen reparatietijd maximaal. Dit wil echter niet zeggen dat het ook zo 3 weken kan duren :(

Webcamkwalliteit is echt goed te doen voor een 1.3 mp :)
Ik kan alleen ff geen foto maken..

Ik zou niet voor een andere laptop gaan :P
Enige nadeel wat ik vind aan dit ding is de ingebouwde speakertjes, die hadden zeker beter gekunt.
Bedankt voor je reactie. Ik zit nu alleen nog te twijfelen over de pixelgarantie:

Bij Laptops4u heb ik dus begrepen dat ze de laptop voor je gaan testen, m.a.w. ze halen die laptop uit de doos. Of begrijpt ik dat verkeerd?

Bij 4launch garanderen zij het alleen, staat er niet bij dat ze gaan testen. Alleen je hebt alleen 24 uur om te checken of er een pixel defect is. Staat erbij dat na 24 uur de kans heel klein is dat er nog een pixel defect gaat. Klopt dat?

Heb je trouwens al die geluid van A6Va met oordopjes/hoofdtelefoon geprobeerd? Klinkt veel beter neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143512

[quote]Anoniem: 141437 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:29:
Kies ik toch liever de optie om de harddisk zelf te om te zetten. voor 10 euro meer heb ik dan a) garantiezekerheid op alle componenten. b) nog een extra originele harddisk. Waar maak ik een gedachte fout?
Same here! Ik upgrade een tijdje later.

Ik ga voor de Hitachi 5K80 5400 rpm 8mb!

* Temp: 36 graden (normal use)
* Noise: 19-20 Db

Afbeeldingslocatie: http://www4.tomshardware.com/mobile/20041213/images/image019.gif
Afbeeldingslocatie: http://www4.tomshardware.com/mobile/20041213/images/image020.gif

De 5K100 van Hitachi is ook nog een optie(5400 rpm):

Afbeeldingslocatie: http://hi-techreviews.com/nuke/hitachi3/hdtach.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Dinh schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:39:
[...]

Heb je trouwens al die geluid van A6Va met oordopjes/hoofdtelefoon geprobeerd? Klinkt veel beter neem ik aan?
Ik vind het geluid uit oordopjes icm deze laptop erg fijn.Gaat ook flink hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Kan hem ook op een optische receiver aansluiten, kan je icm de tvout films ed op je TV/Surround Set kijken :)

Geluid is trouwens erg goed van de geluidskaart, heb hier een i-Treaque setje van Creative staan.
Anoniem: 150790 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:46:
[...]

Er staat dat je de garantiekaart binnen 3 weken na factuurdatum met een kopie van de factuur moet meesturen. Of ze het weigeren als je het niet doet weet ik niet. Maar mi moet je niet gaan klagen als ze dan moelijk gaan doen,
Dan wel even controleren of de kaart is aangekomen, straks bel je over een jaar voor garantie, krijg je te horen dat ze de kaart nooit ontvangen hebben :X Is dat ergens te controleren? Of moet je dan dat 0800 gaan bellen?

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 07-08-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik dacht dus gister, laat ik dat ding ook eens opsturen over die garantie. * Slik, blijkt dat binnen 3 weken te moeten..

>> factuurdatum is 13-07-05..

Zou Asus hier moeilijk over gaan doen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vermeld erbij dat je door vakantie niet eerder kon opsturen oid?
Al lijkt het me niet dat ze moeilijk zullen gaan doen. Je zit nog binnen een maand als je hem nu opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik ben nu bezig met de installatie van de drivers e.d. nadat ik net xp prof heb geinstalleerd.
Ik heb een vraagje over dat lijstje van de installatievolgorde:
Daar wordt als eerste punt ''*drivers installeren'' genoemd. Welke drivers worden bedoeld? (of moet het een kopje zijn boven de onderstaande installatievolgorde?)

De chipset driver is de INF driver?

In het lijstje staat "*videodriver (vanaf cd) + ATI MOD".
Maar als je de drivers vanaf de cd installeert hoef je toch niet ook die mod toe te passen? Dat is toch alleen als je de catalyst drivers gaat gebruiken? Ik heb zojuist nieuwe omega drivers geinstalleerd, maar ik kan nog steeds niet 1280x800 als resolutie instellen. Hoe verhelp ik dit?

edit: zojuist de vga drivers vanaf de cd geinstalleerd, nu kan ik weer gewoon werken op 1280x800. De omega drivers werden bij mij dus blijkbaar ook niet herkend.

[ Voor 14% gewijzigd door marteltor op 07-08-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148495

nu ik van plan ben deze asus A6Va-Q016H te gaan kopen vind ik die aanbieding die ze hebben op laptops4u eigenlijk best intressant.

alleen jammer dat je er dan 3 af moet rekenen. nu is de vraag. zijn er hier mensen die deze aanbieding ook wel intressant vinden. is het misschien dan een idee om af te spreken met 3 mensen om gezamelijk die laptop te bestellen.

mvg jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 22:49
Als je de laptop koopt (de A6VA-Q016H), dan staat er standaard een progje op waarin je profielen kunt instellen wat voor performance je wilt van de laptop. Ofwel gamen, presentatie, zuinig etc. Hiervan staat een icoontje standaard in de systray. Nu heb ik echter mijn laptop opnieuw geinstalleerd, maar zou graag dit programma eens nader bekijken en uitproberen :) Ik heb echter geen idee hoe dit programma heet. Iemand die dit voor mij even kan bekijken?

[edit]
Het lijkt erop dat het powergear is :)
Ander vraagje dan: is powergear handiger / beter te gebruiken dan SpeedSwitchXP?

[ Voor 14% gewijzigd door Crash op 07-08-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148495 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:09:
nu ik van plan ben deze asus A6Va-Q016H te gaan kopen vind ik die aanbieding die ze hebben op laptops4u eigenlijk best intressant.

alleen jammer dat je er dan 3 af moet rekenen. nu is de vraag. zijn er hier mensen die deze aanbieding ook wel intressant vinden. is het misschien dan een idee om af te spreken met 3 mensen om gezamelijk die laptop te bestellen.

mvg jeroen
Is het niet zo dat je er 3 moet afnemen om dan bij iedere laptop gratis de Logitech V500 optical mouse te krijgen? is het zo'n goede muis dan :P oeps zie net dat ie idd wel ongeveer 50 euro kost :o

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 138336 op 07-08-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:37

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik gebruik zelf altijd power4gear, en dan auto performance aanvinken in het menu als je right mouse op het icoontje doet.

Bij mij draait ie dan altijd op 600MHz en gaat omhoog als het nodig is, ook wanneer ik met de lader werk en op gaming heb staan. Wanneer ik auto performance niet aangevinkt hebt dan is een bepaalde snelheid gekoppeld aan een profiel,

bijvoorbeeld:
office 1000MHz, cd-audio 600MHz etc.

Daarnaast kan je ook je schermbrightness koppelen aan een profiel en dergelijke, ik weet niet in hoeverre SpeedSwitchXP dat kan

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik zit nu alleen nog te twijfelen over de pixelgarantie:

Bij Laptops4u heb ik dus begrepen dat ze de laptop voor je gaan testen, m.a.w. ze halen die laptop uit de doos. Of begrijpt ik dat verkeerd?

Bij 4launch garanderen zij het alleen, staat er niet bij dat ze gaan testen. Alleen je hebt alleen 24 uur om te checken of er een pixel defect is. Staat erbij dat na 24 uur de kans heel klein is dat er nog een pixel defect gaat. Klopt dat?

Ja ik heb er een Technics koptelefoon opgezet, super ding, klinkt echt geweldig.
Maar dat mag ook wel met intel's high definition audio ;)

Als je een laptop op afstand koopt in een internet winkel heb je hem niet gezien in de winkel zelf, en dan heb je wettelijk bepaald recht op een afkoelingsperiode van 8 werkdagen. Je mag hem dan retour sturen (met originele verpakking, maar mag wel open zijn geweest) en dan krijg je het aankoopsbedrag terug. Dus ik zou persoonlijk geen pixelgarantie nemen.. kost geld terwijl je het eigelijk niet nodig hebt, want je hebt gewoon het recht om hem binne 8 dagen terug te sturen zonder reden op te geven.

Als ze hem testen dan halen ze hem inderdaad uit de doos. Hoe wouden ze heb anders testen.. een waarzegster inhuren? :D
Ander vraagje dan: is powergear handiger / beter te gebruiken dan SpeedSwitchXP?
Ik mag PowerGear niet echt, ik ga nu SpeedSwitchXP downloaden en kijken hoe dat werkt :)
PowerGear heeft een lelijke interface, en nu heb ik zelfs het probleem dat ik niet meer kan instellen wat ik wil.. hij blijft gewoon doodleuk op de instelling staan waar hij eerst ook op stond.. :(

edit: Met PowerGear kan je veel meer instellen dan met SpeedSwitchXP.. dus ik blijf wel PowerGear gebruiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuut op 07-08-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
bluetooth heeft er bij mij maar geen zin in.
Eerst stond hij nog op onbekend apparaat. Toen heb ik de WIDCOMM driver geinstalleerd, maar nu vraagt hij om een license bestand (en kan bluetooth dus niet gebruiken). Nu stond er wel een license in de map met de driver, maar die werkt niet. Ook kan hij door het bluetooth apparaat niet in standby. Wat het probleem is weet ik niet.
Ik denk dat ik de bluetooth driver maar weer uninstall. Of moet je naast die WIDCOMM driver óók de driver van de cd installeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
Sluuut schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:54:
[...]

Ja ik heb er een Technics koptelefoon opgezet, super ding, klinkt echt geweldig.
Maar dat mag ook wel met intel's high definition audio ;)

Als je een laptop op afstand koopt in een internet winkel heb je hem niet gezien in de winkel zelf, en dan heb je wettelijk bepaald recht op een afkoelingsperiode van 8 werkdagen. Je mag hem dan retour sturen (met originele verpakking, maar mag wel open zijn geweest) en dan krijg je het aankoopsbedrag terug. Dus ik zou persoonlijk geen pixelgarantie nemen.. kost geld terwijl je het eigelijk niet nodig hebt, want je hebt gewoon het recht om hem binne 8 dagen terug te sturen zonder reden op te geven.

Als ze hem testen dan halen ze hem inderdaad uit de doos. Hoe wouden ze heb anders testen.. een waarzegster inhuren? :D

[...]

Ik mag PowerGear niet echt, ik ga nu SpeedSwitchXP downloaden en kijken hoe dat werkt :)
PowerGear heeft een lelijke interface, en nu heb ik zelfs het probleem dat ik niet meer kan instellen wat ik wil.. hij blijft gewoon doodleuk op de instelling staan waar hij eerst ook op stond.. :(
Wat betreft het recht om binnen 7 dagen terug te sturen zonder reden heb je gelijk. In de algemene voorwaarden van 4Launch lees ik: "Producten dienen in onaangebroken verpakking en compleet met alle toebehoren te worden geretourneerd.". Betekent dit niet dat je dus eigenlijk de doos niet open mag maken? Ik dacht dat er zo'n speciale plakband (dient als zegel) erop zat. Het wordt mijn allereerste laptop, dus wil het wel meteen goed hebben.

Wat betreft koptelefoon, ik had zelf een "De Sennheiser HD201" in gedachte. En zelf heb ik als oordopje een Sony MDR-EX51LP (van die hele kleine met die rubbertjes aan oordopje), luister erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151393

M.I. (ik kan het ook mis hebben, 'k ben ook maar een mens) is de regel dat je het mag terug sturen er één die wettelijk is geregeld en dat welke winkel dan ook, het ook moet accepteren als je een laptop terugstuurt zonder reden en de verpakking is open geweest.
Zij kunnen dus wel zeggen dat het dan niet zo is, het blijft dan wettelijk geregeld.

p.s. Het is ook mijn eerste laptop en ik heb um in de winkel gehaald, geen pixel garantie genomen of iets maar alles is 100% goed, nog geen dooie pixel tegen gekomen (ff afkloppen :P )

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 151393 op 07-08-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151393 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:58:
M.I. (ik kan het ook mis hebben, 'k ben ook maar een mens) is de regel dat je het mag terug sturen er één die wettelijk is geregeld en dat welke winkel dan ook, het ook moet accepteren als je een laptop terugstuurt zonder reden en de verpakking is open geweest.
Zij kunnen dus wel zeggen dat het dan niet zo is, het blijft dan wettelijk geregeld.

p.s. Het is ook mijn eerste laptop en ik heb um in de winkel gehaald, geen pixel garantie genomen of iets maar alles is 100% goed, nog geen dooie pixel tegen gekomen (ff afkloppen :P )
Volgens mij is die wettelijke regeling er gekomen om mensen te beschermen tegen het doen van impuls aankopen. Het is dus een extra bedenktijd. Ik kan nergens vinden dat men het recht heeft om het product ook uit de verpakking te halen of überhaubt te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Bij 4launch wordt er ook getest. Toen ik hem af ging halen was de doos open en zat er een stikker op dat aangaf dat er op defecte pixels was gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
Anoniem: 31660 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:18:
[...]

wat voor moeite is het nou om dat boekje even op te sturen?
is het ook niet. ik vroeg me alleen af waarvoor zij zonodig mijn gegevens moeten, en of ik ook echt verplicht ben ze die te geven (ben een beetje een zeikerd }:O ).
Bij 4launch wordt er ook getest. Toen ik hem af ging halen was de doos open en zat er een stikker op dat aangaf dat er op defecte pixels was gecheckt.
Zo heb ik dat ook van ze begrepen. Verder (voor wie geen pixelgarantie wil) hebben ze me gemaild dat eenmaal gecheckte notebooks (met kapotte pixels dus) niet meer door hun verkocht worden. Of ze dan bij de importeur later gewoon weer opnieuw ingepakt worden weet ik niet
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of er nog meer verschillen zijn tussen de A6K en de V92 van de mycom dan:

- Wel (A6K) Colorshine of niet (Z92)
- MT-30 (A6K) en MT-28 (Z92)

?

De A6-serie heeft zo'n scherp maar wel spiegelend scherm, heeft de Z92 dat ook? Of is dat dat 'Colorshine'. Op de ASUS-site staat bij colorshine alleen "Helemaal geweldig blabla meer contrast blabla", heeft die Z92 dan zo'n scherm met een matte finish?

Morgen maar eens bij de mycom gaan kijken naar die Z92.

Hierboven werd door iemand (sorry) gemeld dat de Z92 een 5400rpm schijf heeft.. Dat zei dan een verkoper van Mycom, klopt dat? Ervaringen?

Ik vind zelf die MT-28 alleen maar een voordeel.. hij is nml zuiniger.

De Z92 heeft door zn Turion DDR geheugen.. dit heeft een lagere kloksnelheid dan DDR2 (negatief), maar ook een lagere latency (positief). Wat is er nou sneller?

Wat voor snelheid draait dat geheugen van de Z92 trouwens? Op de mycom site zie ik nml geen sneller SODIMM DDR 512MB dan 333MHz (PC2700).. is dat wel snel genoeg? A64 heeft toch PC3200 nodig (400MHz)?

Bij de Computerland hebben ze wel SODIMM 512MB DDR PC3200, dit is echter wel 100Euro :/

Edit
Chicon: Dane-Elec SDRAM SoDimm PC3200 512 MB 200 pin 62.00 Euro Geschikt???
Dinh schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:44:
Mag dus aannemen dat bij een iets anders, wel uit de doos mag halen? Als die doos maar heel blijft?
Hmmm.. maar is een doos met doorgesneden plakband nog een 'hele' doos, of is hij dan 'stuk' hehe

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 07-08-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
Anoniem: 151393 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:58:

Ik heb beide delen van deze topic zitten lezen, er zijn redelijk veel die deze laptop hebben, en er is maar 1 met een pixel defect.

Over die wet, ik weet het ook niet precies hoe het nou zit. Of je wel die verpakking mag openen. Op consumentenbond lees ik het volgende over:

De belangrijkste situaties waarin er géén recht op bedenktijd is, zijn:

* reserveren van reizen, hotels, vervoer, restaurants en vrijetijdsbesteding (bijvoorbeeld de bioscoop) als
die dienst is afgesproken op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode
* koop van aandelen en opties
* sluiting van financiële diensten
* koop van producten die zijn gemaakt aan de hand van specificaties van de consument (bijvoorbeeld een
maatpak)
* koop van producten die persoonlijk van aard zijn (denk aan een voor u uitgezochte stamboom)
* koop van producten die snel kunnen bederven (denk aan een taart) of verouderen
* koop van cd’s, cd-roms of videobanden waarvan de verzegeling door de consument is verbroken
* koop van kranten of tijdschriften
* sluiting van een dienst waarmee de verkoper met uw instemming is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken
* deelname aan weddenschappen of loterijen

Mag dus aannemen dat bij een iets anders, wel uit de doos mag halen? Als die doos maar heel blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dinh schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:44:
[...]

Ik heb beide delen van deze topic zitten lezen, er zijn redelijk veel die deze laptop hebben, en er is maar 1 met een pixel defect.

Over die wet, ik weet het ook niet precies hoe het nou zit. Of je wel die verpakking mag openen. Op consumentenbond lees ik het volgende over:

De belangrijkste situaties waarin er géén recht op bedenktijd is, zijn:

* reserveren van reizen, hotels, vervoer, restaurants en vrijetijdsbesteding (bijvoorbeeld de bioscoop) als
die dienst is afgesproken op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode
* koop van aandelen en opties
* sluiting van financiële diensten
* koop van producten die zijn gemaakt aan de hand van specificaties van de consument (bijvoorbeeld een
maatpak)
* koop van producten die persoonlijk van aard zijn (denk aan een voor u uitgezochte stamboom)
* koop van producten die snel kunnen bederven (denk aan een taart) of verouderen
* koop van cd’s, cd-roms of videobanden waarvan de verzegeling door de consument is verbroken
* koop van kranten of tijdschriften
* sluiting van een dienst waarmee de verkoper met uw instemming is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken
* deelname aan weddenschappen of loterijen

Nooit iets aannemen, altijd zeker weten ;)

Zoals ik al eerder schreef is het volgens mij een bedenktijd en geen bekijk- of probeer tijd. Maar 100% zeker weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Anoniem: 150790 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:07:
[...]
Nooit iets aannemen, altijd zeker weten ;)

Zoals ik al eerder schreef is het volgens mij een bedenktijd en geen bekijk- of probeer tijd. Maar 100% zeker weet ik het niet.
Het heet volgens mij ook wel een zichttermijn, zo staat het ook op de website van laptops4u. Volgens mij mag je de doos wel openmaken en de laptop (of ander product) bekijken, maar niet gebruiken (dus kun je ook niet op dode pixels controleren...). Als je het hebt gebruikt, is het volgens sommige shops tweedehands en kunnen ze het niet meer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:42:
Weet iemand of er nog meer verschillen zijn tussen de A6K en de V92 van de mycom dan:

- Wel (A6K) Colorshine of niet (Z92)
- MT-30 (A6K) en MT-28 (Z92)
Z92 heeft geen colorshine en is een MT28 en heeft geen Bleutooth

A6K heeft colorshine en is een MT30 (meestal) en heeft wel Bleutooth
De A6-serie heeft zo'n scherp maar wel spiegelend scherm, heeft de Z92 dat ook? Of is dat dat 'Colorshine'. Op de ASUS-site staat bij colorshine alleen "Helemaal geweldig blabla meer contrast blabla", heeft die Z92 dan zo'n scherm met een matte finish?
Colorshine = spiegelend Z92K heeft dat dus niet maar heeft de matte finish.
Hierboven werd door iemand (sorry) gemeld dat de Z92 een 5400rpm schijf heeft.. Dat zei dan een verkoper van Mycom, klopt dat? Ervaringen?
Alle info in deze Quote heb ik van het infocenter van Mycom waarbij er zelfs navraag is gedaan bij de "inkoper'". De Z92K is voorzien van een 5400 toeren.
Ik vind zelf die MT-28 alleen maar een voordeel.. hij is nml zuiniger.
Zowel de MT30 als de MT28 zijn MT-modellen en dus 25 watt. De ML modellen zijn 35 watt. Volgens AMD is er verder geen prestatieverschil tussen de MT en de ML modellen. Kortom een MT30 presteert even goed als een ML30 maar met minder energiegebruik.
Wat voor snelheid draait dat geheugen van de Z92 trouwens? Op de mycom site zie ik nml geen sneller SODIMM DDR 512MB dan 333MHz (PC2700).. is dat wel snel genoeg? A64 heeft toch PC3200 nodig (400MHz)?
333MHz (zo ook de A6K), A64 heeft het niet nodig maar lust het wel ;)
Bij de Computerland hebben ze wel SODIMM 512MB DDR PC3200, dit is echter wel 100Euro :/

Edit
Chicon: Dane-Elec SDRAM SoDimm PC3200 512 MB 200 pin 62.00 Euro Geschikt???
100 Euro is wel aan de hoge kant, neem dan gerust de Dane voor 62 euro. De vraag is of de prestatiewinst de extra uitgave rechtvaardigd. Ik vraag me ook af waarom Asus er niet gewoon DDR400 inzet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SiHiDa schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:44:
[...]

Het heet volgens mij ook wel een zichttermijn, zo staat het ook op de website van laptops4u. Volgens mij mag je de doos wel openmaken en de laptop (of ander product) bekijken, maar niet gebruiken (dus kun je ook niet op dode pixels controleren...). Als je het hebt gebruikt, is het volgens sommige shops tweedehands en kunnen ze het niet meer verkopen.
Heb nog ff zitten googlen en het is toch echt een bedenktijd en geen zichttermijn. Leveranciers mogen dus het voorbehoud maken dat de doos ongeopend blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Anoniem: 150790 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:10:
[...]

Heb nog ff zitten googlen en het is toch echt een bedenktijd en geen zichttermijn. Leveranciers mogen dus het voorbehoud maken dat de doos ongeopend blijft.
Ja, en je kunt de laptop ook met geen mogelijkheid uit de doos halen zonder de zegels te breken/beschadigen. Dus als je dat hebt gedaan geldt de wet kopen op afstand niet meer. Voor bijvoorbeeld een dode pixel kun je je dan alleen nog beroepen op de normale garantie, maar kan dan behoorlijk touwtrekken worden. Overigens komen pixelproblemen slechts in zeer zeldzame gevallen voor bij Asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorneV237
[...]

ik ook. Hier staat volgens mij dat je de laptop mag aanzetten, dus ook de doos mag openen. Of het kies is om de regeling te gebruiken voor pixelcontrole en of je er als het erop aankomt mee wegkomt weet ik niet.

edit: suf van mij, dit is van een geschillencommissie voor winkels met zo'n thuiswinkel waarborg vignet. nevermind

[ Voor 10% gewijzigd door CorneV237 op 07-08-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
[...]
Waar heb je dat dan gevonden?

Op http://www.consumentenbon...004/390658?ticket=nietlid staat dit:
Ook de eis dat de verpakking van producten niet geopend mag worden is meestal in strijd met de wet. Volgens de wet mogen bedrijven uitsluitend voor audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur eisen dat de verzegeling niet verbroken is, voor andere producten geldt dat dus niet.
Lijkt me duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Iemand met Linux oid die hier iets mee kan: http://www.granroth.org/kbiff/
Zie de changelog, staat iets over de mail LED: http://www.granroth.org/kbiff/

En wie is er zo handig om, als dit werkt, er een Windows versie van te maken :) ?

Hoe vinden jullie trouwens de locatie van de Fn toets links onder? Knippen Plakken gaat bij mij steeds mis, omdat ik daar Ctrl verwacht. Of is dit een min of meer standaard keyboard lay out voor laptops? En meende gelezen te hebben dat fan nooit uitgaat, maar die gaat bij mij wel eens uit. Ik moet zeggen, wel voor korte tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door dvdhoek op 07-08-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SiHiDa schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:06:
[...]

Waar heb je dat dan gevonden?
Site van de ombudsman

http://www.stichtingdeomb...nsument/Koopopafstand.htm

Er stond nergens dat het wettelijk toegestaan moet zijn om de doos te moegn openen. Of ik heb er overheen gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het hier boven genoemde van cd's, video banden en dvd's open maken. Oke, is heel logisch kopieeren enzo, kan ik in komen.
Bij mijn weten mag je een product (geen dienst of iets) eigenlijk altijd wel terug brengen, mits binnen 8 dagen.

Heb wel vaker dingen terug gebracht zonder reden, winkels willen na enig aandringen dan waardebonnen geven, totdat je de consumentenbond noemt. Ik kreeg tog ineens mijn geld terug. Met het product was niets mis maar ik had het tog niet nodig.

Dat was dan nog gewoon in een winkel, webwinkel lijkt mij moeten ze makkelijker (volgens de wet) producten terugnemen, omdat je het pas ziet na aflevering en doos openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138336 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:05:
Colorshine = spiegelend Z92K heeft dat dus niet maar heeft de matte finish.

[...]

Alle info in deze Quote heb ik van het infocenter van Mycom waarbij er zelfs navraag is gedaan bij de "inkoper'". De Z92K is voorzien van een 5400 toeren.

[...]

Zowel de MT30 als de MT28 zijn MT-modellen en dus 25 watt. De ML modellen zijn 35 watt. Volgens AMD is er verder geen prestatieverschil tussen de MT en de ML modellen. Kortom een MT30 presteert even goed als een ML30 maar met minder energiegebruik.

[...]

333MHz (zo ook de A6K), A64 heeft het niet nodig maar lust het wel ;)

[...]

100 Euro is wel aan de hoge kant, neem dan gerust de Dane voor 62 euro. De vraag is of de prestatiewinst de extra uitgave rechtvaardigd. Ik vraag me ook af waarom Asus er niet gewoon DDR400 inzet :(
Hartelijk dank!
Hmm.. vreemd dat het geheugen dan asynchroon loopt met de FSB (jaja, weet het, een a64 heeft geen fsb, maar toch).

Worden de prestaties van deze laptop dan niet tegengehouden door het geheugen? Kan me voorstellen dat als je dat PC2700 eruit haalt er PC3200 erin stopt je behoorlijke winst hebt??

Wacht!!! Bedenk me net dat de acer 5024wmli (van mn broertje waar ik dit nu op type) een 'fsb' heeft van slechts 166MHz ipv 200MHz. Dat zou betekenen dat om synchroon te draaien blijkbaar PC2700 voldoet??

EDIT: correctie.. na een bios flash werkt het geheugen op 166MHz.. geen idee wat de processor doet. zal zo eens op balus c's site kijken

EDIT2: proc doet 200 x (4-9)

Dikke kans dat PC3200 niet eens winst oplevert doordat deze dan asynchroon is?

CONCLUSIE na wat edits:
Op de Z92 (en op de acer waar ik nu opzit) draait het geheugen op 166MHz, terwijl de 'fsb' 200MHz is. Dat is jammer!! Iemand enig idee of het mogelijk zou zijn om het geheugen te vervangen door PC3200 zodat het geheugen synchroon gaat lopen?

Twijfel nu wel over het scherm.. dat mat is ergens ook wel fijn: spiegelt niet zo. Vooral buiten is er met deze acer (met spiegelend scherm) amper te werken.. je ziet haast niks.
Maar die spiegelende schermen zijn wel veel mooier qua helderheid en contrast 8)7 wat te doen?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 08-08-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartelijk dank!
Hmm.. vreemd dat het geheugen dan asynchroon loopt met de FSB (jaja, weet het, een a64 heeft geen fsb, maar toch).

Worden de prestaties van deze laptop dan niet tegengehouden door het geheugen? Kan me voorstellen dat als je dat PC2700 eruit haalt er PC3200 erin stopt je behoorlijke winst hebt??

Wacht!!! Bedenk me net dat de acer 5024wmli (van mn broertje waar ik dit nu op type) een 'fsb' heeft van slechts 166MHz ipv 200MHz. Dat zou betekenen dat om synchroon te draaien blijkbaar PC2700 voldoet??

EDIT: correctie.. na een bios flash werkt het geheugen op 166MHz.. geen idee wat de processor doet. zal zo eens op balus c's site kijken

Dikke kans dat PC3200 niet eens winst oplevert doordat deze dan asynchroon is?

Twijfel nu wel over het scherm.. dat mat is ergens ook wel fijn: spiegelt niet zo. Vooral buiten is er met deze acer (met spiegelend scherm) amper te werken.. je ziet haast niks.
Maar die spiegelende schermen zijn wel veel mooier qua helderheid en contrast 8)7 wat te doen?
Ik heb met mijn A6VA nog geen last gehad van spiegeling, ook niet met de lichtval binnen. Ik vind het egt een super scherm, ik kan niet anders zeggen.

En met het weer van de afgelopen tijd, wie gaat er dan buiten zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151393 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 00:57:
[...]

Ik heb met mijn A6VA nog geen last gehad van spiegeling, ook niet met de lichtval binnen. Ik vind het egt een super scherm, ik kan niet anders zeggen.

En met het weer van de afgelopen tijd, wie gaat er dan buiten zitten :P
Hmm.. als van dit ding het scherm uitstaat zou je je erin kunnen scheren zo ongeveer...
Als je bij een raam zit (zodat je via de spiegeling van je scherm naar buiten kijkt, raam achter je) dan spiegelt het ook flink. Maar het is wel scherp!! moeilijk allemaal...

Pro z92:
snellere en grotere HD (80GB 5400 vs 40GB 4200 in de barebone @laptops4u), vind ik een groot voordeel
64-bits cpu, voordeeltje voor in windows vista? Voorlopig denk ik enkel erg hip
in de winkel te zien in de buurt, dat is wel fijn
Sneller in geheugen-hongerige applicaties.

Pro A6Vc
iets langere accuduur (zal niet veel schelen denk ik met die 25watt turion)
Scheelt dus best.. niet stressed, maar idle is de pentium-M zuiniger... is wel een voordeel
iets mooier scherm (als het niet teveel spiegelt)
Sneller in processor-hongerige applicaties (encoden/renderen, niet-mem)

Wie helpt mij mijn keuze te maken? ze kosten beide 999euro Morgen ga ik eens kijken hoe ik die schermen vind (neem tenminste aan dat ik bij de mycom beide wel kan zien).

Weet iemand of de z92 wel ook een SD-kaart-lezer heeft en een webcam?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 08-08-2005 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 22:49
Een aantal van jullie geeft hier aan dat er op de A6VA goed te gamen valt :)
Nu heb ik echter HL2 en BF2 geinstalleerd, maar deze haperen beiden als de pest :X :(
Natuurlijk alle drivers geinstalleerd, evenals gespeeld met de diverse resoluties en instellingen. Maar zelfs op 1024*768 en alles op low haperen de spellen zeer erg. Bij BF2 kan ik me dat nog wel een beetje voorstellen, omdat er maar 512MB aan geheugen in zit en het lijkt alsof het spel heel erg moet swappen. Maar bij HL2 vind ik dit nogal raar, zeker als ik naar de benchmarks kijk. Powergear staat overigens ook netjes op het gaming profile en de standaard HD is vervangen door een Scorpio 600VE (5400 rpm, 8MB cache). Iemand enig idee of de game prestaties te verbeteren zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 22:07

janklp

FortyTwo Capital

Ik wou zeggen dat het misschien door je hdd komt maar die heb je dus al vervangen. Misschien dat je power 4 gear even op high performance moet zetten en dan de laptop aan de netstroom moet hangen.

Als ik spellen speel dan ratelt de hdd continu wat voor mij aangeeft dat de hdd op mijn a6va de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:04
Ik volg dit topic al een tijdje en de A6Va heeft toch wel mijn voorkeur. Ik heb slechts een vraag, die volgens mij nog nergens is beantwoord: Asus bied de mogelijkheid om een tweede accu aan te sluiten, ik heb begrepen dat die op de plaats van de dvd drive komt. Maar moet je daarvoor eerst de halve laptop uit elkaar halen of is het simpel te verwisselen, zodat ik kan kiezen, óf de dvd drive óf de accu. Ik bedoel als de laptop eenmaal loopt, dan loopt ie en dan heb ik de dvd drive nagenoeg niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Crash schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 08:23:
Een aantal van jullie geeft hier aan dat er op de A6VA goed te gamen valt :)
Iemand enig idee of de game prestaties te verbeteren zijn? :)
Bij mij haperde een spel als BF2 zelfs met een 7200rpm in het begin ook. Ik vermoed dat een basis van 2 x 512mb geheugen toch echt nodig is want met 1 GB ervaarde ik echt een wereld van verschil wat gamen betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PathFindeR_NL schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:26:
Ik volg dit topic al een tijdje en de A6Va heeft toch wel mijn voorkeur. Ik heb slechts een vraag, die volgens mij nog nergens is beantwoord: Asus bied de mogelijkheid om een tweede accu aan te sluiten, ik heb begrepen dat die op de plaats van de dvd drive komt. Maar moet je daarvoor eerst de halve laptop uit elkaar halen of is het simpel te verwisselen, zodat ik kan kiezen, óf de dvd drive óf de accu. Ik bedoel als de laptop eenmaal loopt, dan loopt ie en dan heb ik de dvd drive nagenoeg niet meer nodig.
voor zover ik heb kunnen zien hoef je maar 1 klein schroefje los te draaien en kan je dat ding eruit trekken, maar dat weet ik niet zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
De Asus Z92Va-Q029H is deze week in de aanbieding bij de Mediamarkt. 1399 euro voor 1024mb ddr2-533 geheugen en een 100GB grote hd. Voor de rest dezelfde specs als de A6Va, dus X700, 1.73ghz P-M etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Laatst online: 30-05 21:52
Crash, geloof me. Het ligt echt aan het geheugen..........

Zoals objectief2 ook al zegt, maak er 2x512MB van als je er geld voor hebt. De happering is dan meteen weg. Ik had precies hetzelfde en BF2 draait nu als een zonnetje...

En ik heb nog steeds de 4200RPM erin zitten, moet je nagaan! 8)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
dvdhoek schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:22:Hoe vinden jullie trouwens de locatie van de Fn toets links onder? Knippen Plakken gaat bij mij steeds mis, omdat ik daar Ctrl verwacht. Of is dit een min of meer standaard keyboard lay out voor laptops? En meende gelezen te hebben dat fan nooit uitgaat, maar die gaat bij mij wel eens uit. Ik moet zeggen, wel voor korte tijd.
Dat is standaard met laptops, en een gewenning :)

Wat betreft dat gamen wat niet lekker gaat (bf2 & hl2) lijkt me inderdaad aan het geheugen te liggen.. Bij mij gaat het zonder problemen met 1gb.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.