[2D] Post je 2D-stuff maar weer - part 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.230 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:58
CRAM schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:14:
[...]

hij is zeker strak maar banner is wel heel zwart/oranje imo.
Hoe gaan die modellen eruit zien, hoe groot zijn die?

Of je maakt em minder hoog
Banken zijn strak van model voorbeeltje: (i know, bank staat niet helemaal recht/lekker ma snel in mkaar geflanst)

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/6196/appleincflashberg1gu.th.png

Misschien een lichtere oranje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
JeroenGans schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:20:
[...]

Banken zijn strak van model voorbeeltje: (i know, bank staat niet helemaal recht/lekker ma snel in mkaar geflanst)

[afbeelding]

Misschien een lichtere oranje gebruiken?
Veel beter al ja. Wat nou als je dat nicolette nou eens in het wit of zwart onderin dat oranje plaatst? Ik vind dat oranje nogal een groot vlak. En welkom onder de balk doet, gewoon in dat content gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
CRAM schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:24:
[...]

Veel beter al ja. Wat nou als je dat nicolette nou eens in het wit of zwart onderin dat oranje plaatst? Ik vind dat oranje nogal een groot vlak. En welkom onder de balk doet, gewoon in dat content gedeelte.
Oke.. Dankje! Ga ik vanavond ff mee stoeien (schoolwerk roept :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
JeroenGans schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:07:
[afbeelding]

Verbetering van de post die verder hierboven staat. Bovenste zwarte banner wordt een flash animatie met daarin een aantal modellen. Of moet ik dit zo houden (vind ik ook wel erg strak :P )
Inplaats van ContentContentContent te gebruiken zou ik even naar http://www.lipsum.com gaan en daar een ff mooie uitdraai kopieren van een lap tekst :) Verder ziet het wel mooi uit, vind wel dat er misschien wat meer kleur in kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
TRiXeS schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:17:
[...]

Inplaats van ContentContentContent te gebruiken zou ik even naar http://www.lipsum.com gaan en daar een ff mooie uitdraai kopieren van een lap tekst :) Verder ziet het wel mooi uit, vind wel dat er misschien wat meer kleur in kan zitten.
-offtopic- I know.. doe ik normaal ook maar nu heb ik alles alleen nog in fireworks staan en dat programma luister niet zo nouw naar enters e.d., dus krijg je hele brede lap tekts.. dus dit was even snel makkelijker -offtopic-

Meer kleur komt, wanneer ik meer modellen erop zet (damn.. die banken zijn in miljoenen kleuren te krijgen :Y) ) dus dat komt wel goed!

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenGans op 06-01-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:34
Ik heb het roze conceptje terug heleidt naar centrering onder EYE, maar langzamerhand vind ik dit concept mooier:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/division/eyecandyblue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Division schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:44:
Ik heb het roze conceptje terug heleidt naar centrering onder EYE, maar langzamerhand vind ik dit concept mooier:

[afbeelding]
Misschien een idee om die bovenste lijnen van de E's vast te maken aan de "vork" van de Y?

Voor de rest: erg netjes.

[ Voor 6% gewijzigd door nXXt op 06-01-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/division/eyecandyblue2.jpg

Dit vind ik eigenlijk ook wel leuk :)

Of zonder oogje:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/division/eyecandyblue3.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Division op 06-01-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Dat zonder oogje ziet er wel nice uit, je hebt je oog toch al lekker groot erachter staan. Je kan het oogje altijd nog gebruiken als favicon ofzo, het idee erachter is wel nice namelijk.
Misschien toch die outer glow van die EYE wat minder, dit is toch nog wel erg aandachttrekkerig zo..
En misschien het hele EYEcandy gebeuren wat omlaag? Het lijkt voor mij alsof hij er zomaar ingekwakt is daar...

Verder ziet er het er nice uit, dit zijn wat verbeterpuntjes vanaf mijn kant!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/division/eyecandyblue4.jpg

Minder glow, meer naar onder, oog wat verschoven :)
Begint er op te lijken! Tx voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Laatst online: 23-09-2024
CRAM schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:01:
maar dan in vector

ik ben niet heel bekend met illustrator

@berend: zoiets als de bovenste

edit: ik kom er wel via een omweg. Voor het omzetten naar vector heb ik em gecolorized in photoshop. Dan krijg je het gewenst effect ook.
Toch wil ik weten hoe ik dat in illustrator kan doen....
Je kunt in illustrator ook met blending modes werken. Je zou het dus zo kunnen doen dat je er een blauw vierkant overheen legt met de blend mode "color" :)

Blending mode kun je trouwens vinden bij Transparency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 14:25
Division schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:09:
[afbeelding]

Dit vind ik eigenlijk ook wel leuk :)

Of zonder oogje:

[afbeelding]
zou je (achtergrond)oog wat "strakker" maken.. tis nu beetje druk tegen over je "strak vormgegeven" naam..
..na mijn mening.

[ Voor 7% gewijzigd door ahrik op 06-01-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 19:44

themeparktommy

Pretparkgek!

Hoi!

Ik moet een websiteje bouwen voor een bedrijfje en wilde ff laten zien..
enige C&C?

Afbeeldingslocatie: http://www.3dva.nl/websites/website_voorbeeld_reab.jpg

Dit zijn de huiskleuren van het bedrijf.
Het is mijn 2e website dus tips zijn handig :)

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

- Je gebruikt 2 groentinten = niet mooi. Ik zou er een van de 2 van een andere kleur voorzien.
- Alleen groen is een beetje saai. Zet de content op een witte achtergrond. Dat oogt een stuk beter.
- De gehele website horizontaal centreren staat in dit geval ook mooier.
- Het plaatje linksonderin past niet bij de rest van de layout.
- Het linkerplaatje bovenin valt een beetje weg door het andere (rechter) plaatje
- Tekst "Reactieveringsboerderij" valt niet op. de tekst zwart maken en de ruimte tussen de letters verkleinen zou het mogelijk oplossen.
- fellere groene lijn zou ik niet door laten lopen in de background onder. De lijnen aan de rechterkant is echter wel ok.

Dit zijn een paar punten die ik kan verzinnen. Er zijn er nog veel meer, maar daar mag zelf naar zoeken.

Succes ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/1417/photo15iw.jpg

Opdracht voor CKV, moesten een reclameposter oid. maken voor een product/feest/festival enz.

Het ontwerp an sich is goedgekeurd door de leraar: simpel, duidelijk, strak. Alleen het lettertyp moet ik nog zien te vinden. Eerst had ik een design met hoofdletters, daarvan heb ik na aanwijzing van de leraar afgezien. Volgens hem stralen hoofdletters in een poster/affiche onrust uit. Dit klopt eigenlijk wel :P

Nu alleen het goede font zien te vinden, en de goede effecten met de tekst qua kleur.

Ja, palijs is verkeerd getypt, moet met ei.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Heel jammer hoe het reuzenrad halverwege je foto ineens afkapt. Verder verwacht ik bij Winterland wel meer iets met wat ijs/sneeuw en vrolijkheid! Pak dus een vrolijker lettertype, laat duidelijker zijn dat het om Winterland gaat, het staat veel te onopvallend en klein bovenin. Zwart en dat kleine beetje oranje zorgen absoluut niet voor een vrolijk gevoel bij me. Zorg dat er wat meer elementen inkomen; het is een gezellige drukte, draag dat dan ook uit via je poster.

De foto had je ook verder wel wat kunnen bewerken, wat meer saturatie brengt de in werkelijkheid fel en bont gekleurde lampjes veel beter naar voren.

en paleis...

[ Voor 17% gewijzigd door sdomburg op 11-01-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:23:
Heel jammer hoe het reuzenrad halverwege je foto ineens afkapt. Verder verwacht ik bij Winterland wel meer iets met wat ijs/sneeuw en vrolijkheid! Pak dus een vrolijker lettertype, laat duidelijker zijn dat het om Winterland gaat, het staat veel te onopvallend en klein bovenin. Zwart en dat kleine beetje oranje zorgen absoluut niet voor een vrolijk gevoel bij me. Zorg dat er wat meer elementen inkomen; het is een gezellige drukte, draag dat dan ook uit via je poster.

De foto had je ook verder wel wat kunnen bewerken, wat meer saturatie brengt de in werkelijkheid fel en bont gekleurde lampjes veel beter naar voren.

en paleis...
Bedankt voor de tips, dat met het reuzenrad is zeker een heel goede tip. Heb hem nu rechtsbeneden gezet, en het ziet er stukken beter uit.

De saturatie van het reuzenrad op het hoogst zetten en dry bush geeft wel een geinig effect :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:27:
[...]

Bedankt voor de tips, dat met het reuzenrad is zeker een heel goede tip. Heb hem nu rechtsbeneden gezet, en het ziet er stukken beter uit.
Graag gedaan. Je hebt 'm al laten zien aan je leraar, maar zorg ervoor dat je de volgende keer voordat je bezig gaat eerst even goed nagaat wat je uit wilt stralen met je poster/affiche/postzegel/pamflet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:29:
[...]

Graag gedaan. Je hebt 'm al laten zien aan je leraar, maar zorg ervoor dat je de volgende keer voordat je bezig gaat eerst even goed nagaat wat je uit wilt stralen met je poster/affiche/postzegel/pamflet etc.
Heb hem inderdaad laten zien, maar we hoeven het definitief pas dinsdag in te leveren. Genoeg tijd dus om het aan te passen.

Jammer genoeg ben ik niet zo'n held in PS. Ik heb wel een voorstelling hoe ik het eruit wil laten zien, maar met mijn kennis lukt dat niet. Ik had misschien ook wat moeten zoeken op het internet, inspiratie opdoen voor ontwerpen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:32:
[...]

Heb hem inderdaad laten zien, maar we hoeven het definitief pas dinsdag in te leveren. Genoeg tijd dus om het aan te passen.

Jammer genoeg ben ik niet zo'n held in PS. Ik heb wel een voorstelling hoe ik het eruit wil laten zien, maar met mijn kennis lukt dat niet. Ik had misschien ook wat moeten zoeken op het internet, inspiratie opdoen voor ontwerpen ed.
Je hoeft 'm niet in Photoshop te maken. Als je een goed idee hebt kan je het ook netjes op papier uitwerken, inscannen/foto maken en vervolgens overtrekken/aanpassen in een willekeurig grafisch programma. Beter een goed idee met een matige uitwerking omdat je het programma (nog) niet onder de knie hebt dan een matig idee met een matige uitwerking omdat je het programma (nog) niet onder de knie hebt;)

En je hoeft niet perse op internet gaan zoeken etc., maar je kan voor jezelf in 5 minuten op papier zetten wat voor een soort sfeer je wilt uitstralen. Je haalt je bij een poster voor een pretpark vast heel wat anders voor de geest dan een poster voor een museum voor moderne kunst.

[ Voor 23% gewijzigd door sdomburg op 11-01-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/5071/untitled36bz.jpg

Ziet er al iets beter uit, over de achtergrondkleur kom ik maar geen wijs uit, vind gewoon geen andere passende kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

er is geen 'interactie' tussen de verschillende onderdelen/objecten

de tekst hangt er maar bij, persoonlijk vond ik de gewone foto beter, maar zoals al gezegd is, misschien iets hogere saturatie en met alle adjustment layers spelen die kan je onder dat zwart/witte bolletje onderin je layerpalette vinden... daar kan je foto's al heel erg mooi mee maken.

de tekst zou ik misschien aan het reuzenrad linken, dus 1 item per bakje zo recht ernaast en dan ook niet precies recht onder elkaar... en een leuker font

en ik zie dat je gelukkig "spiegelpalijs" al hebt veranderd haha

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Heb er weer een klant bij dit keer is het voor ki-art

Pnformatieve site over o.a..shiatsu massages, coaching en het verkopen van kunst

Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/zooi/site%20idee_ontwerp2.jpg

c&c is welkom.

--edit--

De buttons komen uit de voorpagina (wip)

[ Voor 20% gewijzigd door Pixeldude op 12-01-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Laatst online: 08-09 14:28
Afbeeldingslocatie: http://www.digital-mess.nl/inferno23_thumb.jpg

mijn soep van vandaag... comments?

ow eenuuhhh vlamen zelf gemaakt from scratch en zonder filters etc :P

[ Voor 21% gewijzigd door dstyle_nl op 13-01-2006 03:38 ]

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Skyline GTR schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:59:
Heb er weer een klant bij dit keer is het voor ki-art
Gruwelijk kitsch, eigenlijk (komt voornamelijk door de paarse glow, da's helemaal Miami Vice). Lijkt me ook niet echt meer bij de tijd, je gaat van 800x600 uit en er blijft verdomd weinig over (1.5 button aan weerszijden en 2/3 van het scherm weg omdat dat wordt ingenomen door de titel).

Van die afbeeldingen kun je heel mooi vector-silhouetten maken, en dan strip je de onnodige ruimte eromheen weg. Ik zou het Papyrus font niet gebruiken, alleen als dat voor het logo zelf nodig is. Gebruik voor Coaching en Links andere maar wel op de stijl (beetje schilder/schetsachtig) gebaseerde symbolen.

De Tudorboog bovenin zou ik wegdoen, op de achtergrond van de tekst zetten (heel licht), of stukken platter maken.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn laatste creatie. Is weer eens wat anders dan normaal, wat goed is.. (ivm het oefenen van verschillende stijlen website's).

Is trouwens een schoolopdracht, maar ook een echte opdracht (beide dus).

Afbeeldingslocatie: http://www.petula-gym.com/temp/snap14-01-06-1.gif

*Klikbaar*

*knip

C&C is erg welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 18-01-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Allereerst bedankt voor je reactie, ik ben altijd nieuwsgierig naar de hoe andere mensen er over denken.
Yoozer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:53:
Gruwelijk kitsch, eigenlijk (komt voornamelijk door de paarse glow, da's helemaal Miami Vice). Lijkt me ook niet echt meer bij de tijd, je gaat van 800x600 uit en er blijft verdomd weinig over (1.5 button aan weerszijden en 2/3 van het scherm weg omdat dat wordt ingenomen door de titel).
Dit is de persoonlijke smaak van de klant. Als het voor me zelf zou wezen had ik ook echt andere kleuren gekozen. Ik heb het er wel over gehad om andere kleuren te gebruiken maar ze wou deze kleuren gebruiken. En dit is nou eenmaal de wens van de klant en die heb ik te respecteren.
Van die afbeeldingen kun je heel mooi vector-silhouetten maken, en dan strip je de onnodige ruimte eromheen weg. Ik zou het Papyrus font niet gebruiken, alleen als dat voor het logo zelf nodig is. Gebruik voor Coaching en Links andere maar wel op de stijl (beetje schilder/schetsachtig) gebaseerde symbolen.
Dit zou wel kunnen inderdaad, maar ik (en mijn klant denk ik ook wel) vind het mooier om foto's tegebruiken. vooral om dat deze wat meer kleur hebben. en een silhouet is wel erg saai (persoonlijke mening )misschien moeten we nog wel wat anders zoeken voor het menu item Coaching inderdaad

De Tudorboog bovenin zou ik wegdoen, op de achtergrond van de tekst zetten (heel licht), of stukken platter maken.
Dit is nou juist iets waardoor de site opvalt en zich onderscheid van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Skyline GTR schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:11:
Dit is de persoonlijke smaak van de klant.
Nee, dit is nu juist waarom een klant een designer inhuurt - omdat ze zelf geen smaak hebben en geen idee van usability, al weten ze dat niet :). Het feit dat de klant niks van HTML weet of van server-side code is secundair.
En dit is nou eenmaal de wens van de klant en die heb ik te respecteren.
Helaas zijn er weinig vergelijkbare sites in het genre, dus je hebt niet een soort professioneel voorbeeld. Wat je wel kan doen is eens kijken naar http://www.hypertemplates.com/category/jewelry/page1.html en daar aan de kleuren gaan schroeven.
en een silhouet is wel erg saai (persoonlijke mening )misschien moeten we nog wel wat anders zoeken voor het menu item Coaching inderdaad
Mwa, saai... - nu zit je met een redelijk onsamenhangende hoop foto's waarin het kleurgebruik niet uniform is. Het moet er niet bijelkaargeraapt uitzien maar als een geheel.
Dit is nou juist iets waardoor de site opvalt en zich onderscheid van de rest.
Door mensen bewust een groot deel van de pagina te onthouden?

[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 14-01-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Tijdens mijn opleiding heb ik wel eens een omslag voorzien van ASCII art achtige creaties. Ik heb er nog twee gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://img326.imageshack.us/img326/3630/omslag013jc.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/4351/omslag024ho.th.png

En nog wat ASCII dingen voor de lol :P

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/185/hamsters5ex.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/3570/squid5cm.th.png

Gemaakt met ASCII Art Studio, heerlijk programma _/-\o_

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53
Logo voor website genaamd rcvliegshop.nl. Op de website worden radio grafische bestuurbare helikopters verkocht. Het logo moest snelheid hebben, een open karakter, en een zekere mate van proffesionaliteit uistralen (niet te speels dus).

Afbeeldingslocatie: http://85.145.113.19/Geert/Got/rcvliegshop.jpg

edit:

weet niet zeker of jullie de afbeelding zien. Ik heb een aantal problemen om intern de afbeeldingen te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Geert.H op 15-01-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik kan de afbeelding helaas niet zien. Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Yoozer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:44:
[...]
Helaas zijn er weinig vergelijkbare sites in het genre, dus je hebt niet een soort professioneel voorbeeld. Wat je wel kan doen is eens kijken naar http://www.hypertemplates.com/category/jewelry/page1.html en daar aan de kleuren gaan schroeven.
@ Skyline GTR

Je WIP was nu niet echt super. Ik heb eens zitten kijken op de site die ^^ Yoozer al aangaf.

Kijk eens naar dit design. Met een paar kleine aanpassingen in de kleur en content verdeling denk ik dat je hier iets heel leuks in HTml mee kan maken,

succes.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ghoekzema schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:28:
Ik heb een aantal problemen om intern de afbeeldingen te zien.
Niet moeilijk doen en gewoon op www.imageshack.us zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
De website waar ik de laatste maanden mee bezig ben geweest is nu online. Hij is echter nog niet af. Sommige dingen moeten nog gescript worden en er zitten nog wat schoonheids foutjes in hier en daar.

*knip

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 18-01-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Rakkerzero schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:55:
[...]

@ Skyline GTR

Je WIP was nu niet echt super. Ik heb eens zitten kijken op de site die ^^ Yoozer al aangaf.

Kijk eens naar dit design. Met een paar kleine aanpassingen in de kleur en content verdeling denk ik dat je hier iets heel leuks in HTml mee kan maken,

succes.
Tja, ik vind die zelf een beetje simpel (qua design dan he, flash interface is wel netjes)
Ik ga het er nog even over hebben met haar hoe nu verder. Of ze dit echt wil hebben of dat ik nog een paar ideeen voor haar zal maken.

Ben trouwens ook bezig om mn website te vernieuwen. Dit keer iets heel anders, geen lichte kleuren en gladde lijnen. maar een beetje een industrial look. Ik weet nog niet of het wat word maar dit is een moodboard / begin idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.digisphere.nl/zooi/moodboard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen, ik post bijna nooit meer en heb misschien geen recht van spreken, maar hoe komt het toch dat vroeger websites compleet uit den boze waren in dit topic, maar dat het nu voor driekwart hiermee gevuld is?
Ik vind dit eigenlijk best wel jammer, ik ben totaal niet geinteresseert in hoe mooi iemand zijn eigen website wel niet vind en ik vind veel posts ook van het niveau "kijk mijn website eens!"

Dat lijkt me niet echt de bedoeling van dit topic. Misschien is het toch een idee om dan een "Post je websites" topic openen? zodat het 2d topic weer over de logo's en plaatjes gaat?
Dan kunnen hier de naar mijn mening wel leuke discussies gepost worden :) want bijna alle grafische dingetjes die geen website zijn worden nu compleet genegeerd, en dat vind ik best jammer en weerhoud mij er ook een beetje van wat te posten.

tot slot nog een fossiele quote uit een of andere policy ;)
Wat vinden jullie van mijn site?
Het is dan wel de bedoeling om zélf aan de slag te gaan, en als je eenmaal klaar bent met je website, kunnen we het goed voorstellen dat je er trots op bent. Maar toch is het niet de bedoeling dat je daar een topic over maakt. Er zijn wel speciale websites voor, zoals www.sitechecks.nl, waar je sites kunt beoordelen en laten beoordelen.
Zorg er ook voor dat je je site al in de bekendste browsers hebt bekeken, want het is niet de bedoeling dat je aan anderen gaat vragen hoe de site eruit ziet in een bepaalde browser. Dat valt namelijk onder de term sitechecks, en dus ook spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:06:
De website waar ik de laatste maanden mee bezig ben geweest is nu online. Hij is echter nog niet af. Sommige dingen moeten nog gescript worden en er zitten nog wat schoonheids foutjes in hier en daar.

*knip
Ja, wat ik nu erop kan aanmerken is..

Heb je een preloader op dat menu staan? Die rollover bedoel ik dan. Het duurd namelijk net iets te lang om die te laden, zodat het effect weg is!

Laatste, die horizontale scrollbar is een beetje irritant! De website zou er een stuk beter uitzien zonder die HORIZONTALE scrollbar in je Iframe!

Verder ziet het design er goed uit. Alleen jammer dat er niet echt iets 'uitspringt'.. Je hebt er niet echt eyecatchers inzitten. Het ziet eruit als één geheel. Dit is op zich weer niet erg, maar het is wel een beetje verwarrend om te zien waar je uiteindelijke informatie terecht komt.

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 18-01-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:26:
[...]

Ja, wat ik nu erop kan aanmerken is..

Heb je een preloader op dat menu staan? Die rollover bedoel ik dan. Het duurd namelijk net iets te lang om die te laden, zodat het effect weg is!

Laatste, die horizontale scrollbar is een beetje irritant! De website zou er een stuk beter uitzien zonder die HORIZONTALE scrollbar in je Iframe!

Verder ziet het design er goed uit. Alleen jammer dat er niet echt iets 'uitspringt'.. Je hebt er niet echt eyecatchers inzitten. Het ziet eruit als één geheel. Dit is op zich weer niet erg, maar het is wel een beetje verwarrend om te zien waar je uiteindelijke informatie terecht komt.
Mja, sommige mensen hebben idd een horizontale scrollbalk, ik heb dat dus niet.. (niet in IE en niet in FF)... tis ook niet de bedoeling dat die er is.

Anyway, er zit wel een preloader op de buttons.. is een javascriptje. Misschien dat die niet helemaal ok werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53
Njah als het goed is doet het logo het nu wel. Had het als cmyk opgeslagen ipv rgb.

Ik ben het wel met hugo eens. Dat site's hier niet echt thuis horen, misschien zijn er twijfelgevallen als je echt wat speciaals hebt gemaakt, maar ga hier geen sitechecks plaatsten (gebruik daarvoor sitechecks.nl, zie ook de faq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Na intern overleg hebben we besloten om de richtlijnen in dit topic iets duidelijker te maken; iig voor het bespreken van websites.

Daarbij is het volgende uitgekomen:

Modbreak:In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we ([rml]zoals ook staat vermeld in de FAQ[/rml]) je naar Sitechecks.nl.

[ Voor 58% gewijzigd door BtM909 op 17-01-2006 15:47 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-04 09:55
jelbo schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:19:
Tijdens mijn opleiding heb ik wel eens een omslag voorzien van ASCII art achtige creaties. Ik heb er nog twee gevonden:

[afbeelding]
[afbeelding]

En nog wat ASCII dingen voor de lol :P

[afbeelding]
[afbeelding]

Gemaakt met ASCII Art Studio, heerlijk programma _/-\o_
Ascii maak je niet met een ascii art studio. Ascii teken je met TheDraw of AcidDraw of desnoods (als je graag windows programma's gebruikt voor je ascii met pablodraw.
Probeer het eens voor de gein, je zult zien dat t beter werkt.
Voor de rest: lang niet slecht, ga eens wat rondkijken bij groepen als Chemical-Reaction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik vond dit geen nieuw topic waard, dus leek het me het beste om het hier te vragen,

ik vroeg me af hoe je dit soort lines maakt, ik weet nog dat ik ooit per ongeluk al eens zoiets voor elkaar kreeg, in illustrator of photoshop, maar ik weet dus niet meer hoe.

Afbeeldingslocatie: http://diego.bellorin.free.fr/IMAGES/images/abstrait4.jpg

Bovenstaande plaatje is dus ook niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
TangLeFuzZ schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:16:
Ik vond dit geen nieuw topic waard, dus leek het me het beste om het hier te vragen,

ik vroeg me af hoe je dit soort lines maakt, ik weet nog dat ik ooit per ongeluk al eens zoiets voor elkaar kreeg, in illustrator of photoshop, maar ik weet dus niet meer hoe.

[afbeelding]

Bovenstaande plaatje is dus ook niet van mij.
Ik ken wel zoiets..
Je moet een actie maken waarin je een lijn kopieert naar een nieuwe laag en dan zo'n 2 graden draaien.
krijg je zoiets

[ Voor 10% gewijzigd door Pkunk op 18-01-2006 20:09 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Eey TangLeFuzZ, een clubcharter of niet ;)

Wat je ook kan doen is het volgende;

- je tekent een vormpje, met de pen tool, dit kan een lijn/driehoekje whatever zijn.
- hier maak je een nieuwe brush van

- je maakt een nieuwe laag en kiest de brush
- nou kun je bij de brush settings eventueel de eigenschappen naar smaak aanpassen, de spacing/rotation enz.

- nu pak je weer de pen tool of cirkel maar zorg dat alleen de lijn wordt getekend en niet de vulling
- nu kun je de lijn selecteren en een stroke of fill geven > kies voor de stroke en zorg dat je hiervoor jou juiste brush hebt ingesteld.

- hij zal nu op dat pad/vorm wat je hebt gemaakt jouw brush zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/

als ik dit hier niet mag posten haal ik hem wel weer weg

Modbreak:Wat is dit nou weer voor opmerking? Je komt hier lang genoeg om te weten dat dit geen vrijbrief is om alles te plaatsen: Het algemeen beleid #porn

[ Voor 89% gewijzigd door BtM909 op 19-01-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:35:
:/

als ik dit hier niet mag posten haal ik hem wel weer weg
beeetje nogal puberaal.

[ Voor 31% gewijzigd door BtM909 op 19-01-2006 10:41 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:07
Opzet voor een platenhoes

Ik ben een platenhoes aan het maken en dit is m'n eerste opzetje. :)

Doel:
Alle Rock 'n Roll cliche's proberen te verwerken
Oldskool rock feel erin: Auto's, Pinups, Drank en Peuken etc
Non-serieuze idee achter de band zo benadrukken

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 21-01-2006 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Sjoewe schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 01:53:
Opzet voor een platenhoes

Ik ben een platenhoes aan het maken en dit is m'n eerste opzetje. :)

Doel:
Alle Rock 'n Roll cliche's proberen te verwerken
Oldskool rock feel erin: Auto's, Pinups, Drank en Peuken etc
Non-serieuze idee achter de band zo benadrukken

:)
Nou, het begin is er zeker, ben benieuwd naar volgende stappen. Maar mag ik je 1 gouden tip meegeven? gebruik een ander plaatje van die drumstokken! Je hebt nu de stok links gemirrored naar rechts en nu staat daar Zildjian in spiegelbeeld.. :+ Het kan ook zijn omdat ik drum dus dat dat mij als eerste opvalt maar die letters op die drumsticks zijn best wel eyecatchers en als die dan raar zijn, klopt het niet helemaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Het begin is er zeker, het is alleen nog niet echt 1 geheel.
Het lijkt nu nog alsof alles op elkaar is gekwakt wat teveel afleidt van waar t daadwerkelijk om gaat.

Ook hebben alle afbeeldingen een compleet andere stijl, waardoor t nog meer een bijelkaar geraapt goedje lijkt.
Mooier zou dan zijn om de illustraties zelf te maken, waardoor jou stijl, of iig een vaste stijl, in de afbeelding zichtbaar wordt.

Voor het lagen probleem zou je qua selecties wat kunnen spelen met de feather optie, of gebruik kunnen maken van de layer opties (< in de layer box naast de opacity & fill).

Ik had zelf afgelopen week de presentatie van een studie project. De bedoeling was om een tv zender (internet) op te zetten, met alles wat daarbij komt kijken.

Een klein onderdeeltje daarvan was een korte infographic die aangeeft dat er op internet gediscussieerd kan worden over t onderwerp in het aankomende programma;
Het resultaat

Een keer wat anders dan alleen maar stilstaande plaatjes ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Pendaco op 21-01-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
stevenP schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:51:
[...]

Nou, het begin is er zeker, ben benieuwd naar volgende stappen. Maar mag ik je 1 gouden tip meegeven? gebruik een ander plaatje van die drumstokken! Je hebt nu de stok links gemirrored naar rechts en nu staat daar Zildjian in spiegelbeeld.. :+ Het kan ook zijn omdat ik drum dus dat dat mij als eerste opvalt maar die letters op die drumsticks zijn best wel eyecatchers en als die dan raar zijn, klopt het niet helemaal :9
Mja ik heb al andere stokken, nu. Zonder duidelijk opschrift :) En ik drum zelf ook :P
Pendaco schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:09:
Het begin is er zeker, het is alleen nog niet echt 1 geheel.
Het lijkt nu nog alsof alles op elkaar is gekwakt wat teveel afleidt van waar t daadwerkelijk om gaat.

Ook hebben alle afbeeldingen een compleet andere stijl, waardoor t nog meer een bijelkaar geraapt goedje lijkt.
Mooier zou dan zijn om de illustraties zelf te maken, waardoor jou stijl, of iig een vaste stijl, in de afbeelding zichtbaar wordt.

Voor het lagen probleem zou je qua selecties wat kunnen spelen met de feather optie, of gebruik kunnen maken van de layer opties (< in de layer box naast de opacity & fill).
Mja zoals ik zei het is een opzet, nog niet al te veel werk in het maken van een geheel gestoken. Als het goedgekeurd wordt ga ik aan de kleurcorrectie en de blending zitten stoeien :)

Het bijeen geraapte idee is voorals nog een bewuste keuze, juist om het bijeengeraapt rock 'n roll idee er een beetje in te stoppen, mocht het niet bevallen dan is het inderdaad een goed idee om het over te trekken allemaal en het zo iets meer een een stijl te maken. :)

En wat ik zei, een soepelere blending komt er nog. Het ging vooralsnog om de compositie :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Het enige waar ik photoshop voor gebruik: Ombouwen van originele plaatjes :)
Af en toe hoogst vermakelijk.

Origineel:

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/5250/passatorigineel2na.th.jpg

Omgebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/9352/passatomgebouwd6up.th.jpg

zitten wel wat foutjes in... maar dat kan ook niet anders met een fantasie auto :D

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Woei....actieve thread...

Ik heb er in de tussentijd alweer 2 geproduceerd :P :

Origineel:

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/5818/touaregorigineel3yl.th.jpg

Omgebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/1672/touaregomgebouwd1ul.th.jpg

Origineel (65e hands Astin Martin):

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/8028/austinorigineel5ir.th.jpg

Omgebouwd (en nee, zelfs met photoshop zijn ze niet mooi te krijgen):

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/9448/austinomgebouwd1nf.th.jpg

Lemme know what ye think m8's....

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-08 02:39
Als ik eerlijk moet zijn is hij nu te 'nep' geworden door het blauw, het past gewoon niet meer in het plaatje en zie je al na nog geen seconden dat het een bewerkt plaatje is, misschien dat je dat op de een of andere manier nog kan wegwerken? Bijvoorbeeld door andere belichting?

[ Voor 5% gewijzigd door Liquid-Man op 22-01-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Update van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiofuhrer.de/images/yeahextreme2.jpg

Begint de goeie kant uit te gaan, vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Liquid-Man schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:57:
[...]

Als ik eerlijk moet zijn is hij nu te 'nep' geworden door het blauw, het past gewoon niet meer in het plaatje en zie je al na nog geen seconden dat het een bewerkt plaatje is, misschien dat je dat op de een of andere manier nog kan wegwerken? Bijvoorbeeld door andere belichting?
Heb je helemaal gelijk in, maar dit was een pure pimp bak...soort touareg + escalade.... ernstig.

Deze is beter:

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/3254/touaregomgebouwd3ah.th.jpg

Clean huh..?

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Sjoewe schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:45:
Update van mijn kant:
[afbeelding]

2 dingen die ik zo aanpassen;
- de vlammen aan een kant anders maken dan aan de andere kant
- de joker vervangen door een andere speelkaart, zodat je die beter herkent

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Egg schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:15:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, maar dit was een pure pimp bak...soort touareg + escalade.... ernstig.

Deze is beter:

[afbeelding]

Clean huh..?
kijk ook nog even naar de schaduw onder je bak voor extra realisme zeg maar :)

----------

Ben trouwens weer eens bezig met een website

even drie ontwerpjes:

Ontwerp 1

Ontwerp 2

Ontwerp 3

[ Voor 26% gewijzigd door Pixeldude op 23-01-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Ontwerp 2 is de mooiste denk ik.
Ik denk dat het design mij iig het meeste aanspreekt :P

Ontwerp 3 zou ik niet nemen, omdat die er te speels uitziet naar mijn idee.
Ontwerp 1 is een twijfel geval. Het kan wel, maar is te standaard vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
• Ontwerp 1 is te standaard voor woorden denk ik, begint al snel op een simpele "frames" site te lijken. Ik vind het iig niks.
• Ontwerp 2 is erg lekker, mijn favo!
• Ontwerp 3, maar zoals Rakkerzero al zegt, is het iets te speels voor een Advocaten kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

kaassouffle schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:06:
Je hebt nu wel uitstekende schreven:
[afbeelding]

Misschien is dit beter:
[afbeelding]

Ik vind sowieso in het eerste plaatje de 'regelafstand' tussen de 2 woorden te groot.
Teveel wit.
Regelafstand heet interlinie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Skyline GTR schreef op maandag 23 januari 2006 @ 15:57:
[...]

kijk ook nog even naar de schaduw onder je bak voor extra realisme zeg maar :)

----------
nou kijk...de zon staat heel laag links, dus schijnt practisch onder de auto door, kijk maar aan de andere kant :)

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Egg schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:00:
[...]

nou kijk...de zon staat heel laag links, dus schijnt practisch onder de auto door, kijk maar aan de andere kant :)
Oke... maar is de lucht dan niet te licht? gezien het zon's op of onder gang is. ;)

Sorry, ik weet het. Het is een beetje mieren neukerrij :)

---------

Ik vind zelf ontwerp 2 ook het mooist bij het onderwerp passen. Heb ze gemailt dus ik hoor het snel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Update van mijn kant:
[afbeelding]

Klasse, maarrr...

- dobbelsteentjes ook in cartoon-stijl doen (werkt overigens errug goed, dat beetje "gritty" idee).
- vlammen zijn doorzichtig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

Update van mijn kant:
[afbeelding]

Positief, veel meer een "eenheid" dan de eerste poging :) Kritiekheidjes:
1-De lichtinval op de whiskyfles klopt niet met de rest (duh), kan storend overkomen :)
2-De tekst valt nu niet heel erg meer op, al is dat wellicht niet echt van belang.
3-Wellicht i.p.v. twee 100-Dollarbiljetten eentje van 100 en een van 50 ofzo, voor de afwisseling ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Laatst online: 15-01 21:16
Update van mijn kant:
[afbeelding]

vind em cool

op het eerste gezicht lijkt alles wel te kloppen behalve die whiskey fles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Ik ben sinds een paar dagen aangestoken met een enorm virus....
Ik heb vakantie, en een vriend van me zei: "Begin weer es met photoshop johw!"

Zodoende...ben ik al 2 dagen bezig met het maken van sigs, en het bewallpaperen van anime figuren :P

Zie hier enkele voorbeelden, let me know what u think. Ik ben aan het experimenteren met verschillende lagen brushes om achtergronden te fillen.

Sigs
Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f198/Bullgari/Untitled-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f198/Bullgari/Banner.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f198/Bullgari/Banner-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f198/Bullgari/Banner-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.photobucket.com/albums/f198/Bullgari/Banner1.jpg

Ohw...en mijn multiplayer nick is Bullgari...In case u didn't notice :/

wallpaper
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/2494/gundamrood5iz.th.jpg

Any feedback welcome :)

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Egg schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:11:
Zie hier enkele voorbeelden, let me know what u think.
Door de letters Y en O weg te laten typ je echt niet significant sneller. Verder: sigs zijn naar mijn nooit zo bescheiden mening forumvervuiling. Hier op GoT hoef je je post niet te ondertekenen; om het dan op andere fora nog eens te doen met een gruwelijke lap pixels die bandbreedte vreet en laadtijden zelfs op breedband omhoogjaagt, bah. Maar goed.

Commentaar: Filters zijn geen doel an sich. De enige die er positief uitspringen (font- en kleurgebruik) zijn nr. 1 en nr. 4.
wallpaper
[afbeelding]
Wat nou jammer is is dat er best weinig echt artistieke energie in is gestoken (tenzij je de Gundam zelf hebt getekend) en dat het font nergens op slaat. Anime is geweldig in het tot essentie terugbrengen van afbeeldingen, en om dan zo'n slordig categorie-horror-font te kiezen, dat past er niet echt bij.

Dit werkt stukken beter (niet van mij overigens):
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/4798/123klan8ew.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Yoozer schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:32:
[...]

{------------------------------------}
The art of negativity... :/ je maakt je je avatar waar

Maar wel eerlijk ;)

Ik zal die sigs ook nooit gebruiken, maar ik maakte ze voornamelijk als studiemodelletjes voor de effecten die ik erin probeerde te brengen. Vandaar dat ik ook geen eigen tekeningen heb gebruikt, wat ik overigens wel kan doen dus.

En verder, smaken verschillen. Door de kleur en de sfeer van de wallpaper (lichtelijk chaotisch) komt deze font beter tot zijn recht dan een erg strak lettertype. Die wallpaper uit je reply is in een _compleet_ andere stijl, en is ondanks het gebruik van een gundam niet te vergelijken.

Maar anyway, bedankt voor je overvolwassen reactie, en je begrip voor de minder getrainde 2d hobbyist 8)7

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Egg schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 02:02:
[...]
Maar anyway, bedankt voor je overvolwassen reactie, en je begrip voor de minder getrainde 2d hobbyist 8)7
Ik kan me voor het grootste deel helemaal vinden in de reactie van Yoozer. Als je feedback wilt, moet je niet raar kijken als iemand je die ook daadwerkelijk geeft. Wees blij dat iemand de tijd neemt om je opbouwende kritiek te geven; daarmee leer je ook kritisch te worden over je eigen werk en kun je beter worden.

Ik kan je nog een tip doen; probeer van tevoren in je hoofd te hebben wat je wilt en werk daarna toe in plaats van te gaan proberen tot er wat 'leuks' uitkomt. Als ik naar wat je gepost heb kijk, herken ik duidelijk de 'blaadjes brush', standaardgradients, wolkenfilters en dergelijke.

[ Voor 13% gewijzigd door sdomburg op 25-01-2006 07:53 . Reden: na nogmaals bekijken en lezen kan ik me helemaal in Yoozer vinden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Wat verwachtte je dan precies te horen te krijgen?
Niks zo dodelijk voor de minder getrainde 2d hobbyist als alleen maar lof. Dat is onder andere waarom communities zoals DeviantArt ten onder zijn gegaan voor de serieuzere mensen.

Het grote nadeel van alleen maar in PS werken is dat het uiteindelijk je niet veel verder brengt. Shy no medium - scan dingen in, gebruik zelfgemaakte foto's, leer Illustrator erbij en een 3d-programma en je ontstijgt signatures en wallpapers. Goed, dat moet je misschien dan nog doen (en het kan ook zijn dat de zin nu compleet over is) maar laat in ieder geval pogingen in die richting zien.

Ik heb heel veel begrip voor de minder getrainde 2d hobbyist; ik ben er zelf een geweest voor een te lange tijd, totdat ik doorkreeg hoe belangrijk trucjes, tutorials en filters waren - niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Yoozer op 25-01-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Egg schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 02:02:

Ik zal die sigs ook nooit gebruiken, maar ik maakte ze voornamelijk als studiemodelletjes voor de effecten die ik erin probeerde te brengen. Vandaar dat ik ook geen eigen tekeningen heb gebruikt, wat ik overigens wel kan doen dus.

En verder, smaken verschillen. Door de kleur en de sfeer van de wallpaper (lichtelijk chaotisch) komt deze font beter tot zijn recht dan een erg strak lettertype. Die wallpaper uit je reply is in een _compleet_ andere stijl, en is ondanks het gebruik van een gundam niet te vergelijken.

Het probleem met dit soort bannertjes is dat ze voor 80% bestaan uit bestaand materiaal en slechts voor 20% uit jouw eigen toevoeging. En die eigen toevoeging (sorry) is vaak ook nog eens crap. Dit soort dingen zijn imho geen goede oefening, eerder ego-voer. En er zijn al meer dan genoeg kiddo's die een beetje met Photoshop kunnen aanklooien en zich daardoor zooo goed vinden. Vanuit die situatie leer je dus nooit iets. Zeker niet als je zo reageert op kritiek. Als jij de ambitie hebt ooit een goed designer te worden, moet je je realiseren dat je pas aan het prilste begin van je leerpad staat.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij weer eens bezig gehouden met Photoshop 7. Veel van jullie vinden dit een 'minder creatieve bezigheid' maar ik doe dit enkel omdat het leuk is om te doen en ik zie het meer als een oefening om de photoshop tools beter onder de knie te krijgen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v108/noknok/toons/th_impreza_nok_web_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v108/noknok/toons/th_impreza_nok_web_2.jpg

Thumbnails zijn uiteraard klikbaar.

Volledig Photoshop 7, geen filters gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Mijn god, wat wreed die wagen..

echt, damn!

Daar kan ik uren naar staren zonder dat het gaat vervelen.

Edit; zou graag willen weten hoe je te werk gaat als je zo'n auto tekent, heb anderen op je site ook bekeken en het ziet er goed uit :) (deze is het best though)

Edit; ook benieuwd waarom je het een 'minder creatieve bezigheid' vind...

[ Voor 58% gewijzigd door TangLeFuzZ op 25-01-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
TangLeFuzZ schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 11:06:
Omdat het feitelijk digitaal overtrekken is. Wel handig om een aantal tooltjes onder de knie te krijgen, maar gezien het niveau van het werk zou ik zeggen dat 'ie dat nu wel onder de knie heeft ;) Illustrator is de key inderdaad voor dit soort werk :)

[ Voor 14% gewijzigd door sdomburg op 25-01-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:50:
Ik heb mij weer eens bezig gehouden met Photoshop 7. Veel van jullie vinden dit een 'minder creatieve bezigheid' maar ik doe dit enkel omdat het leuk is om te doen en ik zie het meer als een oefening om de photoshop tools beter onder de knie te krijgen ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

heel. erg. mooi.
maar waarom doe je dit niet in Illustrator? dan had je m ook nog s 2 bij 4 aan de muur kunnen hangen :)

verder is het overtrekken van een auto idd een "minder creative bezigheid" maar ik vind de creatieve toevoeging in de tweede afbeelding wel erg geslaagd. ook het juist kiezen van belichting om een bepaalde stijl te krijgen is toch wel een redelijk creatieve bezigheid. dus zo oncreatief is het nu ook al weer niet :P

bij nader inzien vind ik de koplamp niet echt mooi eerlijk gezegd, plastic, mist diepte en glans.

volgende keer wel in illustrator doen dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
Idd, het resultaat is gewoon te mooi om alleen in pixels te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ben net nieuw op gathering... ;p dus d8 ik post maar ff wat....

Heb dit gisteren gemaakt , 8 uurtjes aan gewerkt...ik moest deadline halen en dus kon nie echt tijd aanbesteden best jammer.......had wel wat leuke ged8en :P en en wou meer details toevoegen...

dit is een game interface (opstart venstertje waar je kunt kiezen Start , Multiplay etc ...dus geen site he)

anyway here it is... Click voor een grotere versie....
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/dabes400/Designs/Xplay/xmsnvsmarine2small.jpg

comments are aprreciated _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Vooralsnog de final van mijn stijlontwerp/mogelijke cd/platenhoes
Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/mjy71h.jpg

Ben hem nu echt zat en de mensen voor wie het ontwerp is zijn zeer tevreden. :)

En jullie allemaal bedankt voor het constructieve commentaar en de moeite om steeds op de verschillende schetsen te reageren. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
@Sjoewe: Scande het topic net al, vond die van jou er direct uitspringen! Ziet er goed uit! Zie zelf ook geen verbetering mogelijk, dus denk dat het een goed besluit is om hem final te dopen :)
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:26:

Heb dit gisteren gemaakt , 8 uurtjes aan gewerkt...ik moest deadline halen en dus kon nie echt tijd aanbesteden best jammer.......had wel wat leuke ged8en :P en en wou meer details toevoegen...

dit is een game interface (opstart venstertje waar je kunt kiezen Start , Multiplay etc ...dus geen site he)

anyway here it is...
[afbeelding]

Ok, Crazy is een projectgenoot van me dus van mij heeft hij natuurlijk al te horen gekregen dat hij super mooi is, vooral als je er maar 8uur (!!!) aan werkt. Ik denk dat we méér dan trots mogen zijn op zo'n menu voor in de game :>

[ Voor 12% gewijzigd door Neejoh op 25-01-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe

anyway here it is...
[afbeelding]

voor een grotere versie kun je op de link hier onder klikken :
http://www.cmd.tech.nhl.n...ns/Xplay/xmenvsmarine.jpg

Leuke uitwerking van het industrial idee. :)
Maar wel wat comments:
* De opgedroogde bloedvlekken onderaan komen niet zo duidelijk over op mij.
* De uitstekende draadeindes daarnaast missen schaduw waardoor ze niet loskomen van de achtergrond.
* Ik vind het heel erg retro videogame logo van x-men vs. marine zowel kwa kleur als ontwerp teveel breken met de stijl van de rest van je design.
* Ik zou het schroefdraad aan de rechterkant anders doen want alle belichting lijkt van links te komen en zodoende is de reflectie rechts een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

[afbeelding]

Eerste indruk is goed. Maar als je verder gaat kijken zie ik toch iets wat niet klopt.
En dan bedoel je kabeltjes. Die lopen niet over elkaar, maar doorelkaar wat nogal vreemd eruit ziet.
Dus daar zou je bij de volgende keer aan kunnen denken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 10:50:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wow, lijkt goed op http://dangeruss.deviantart.com ! (Die is wel meesterlijk, maar het lijkt er wel goed op!) Voor de rest heb ik hier veel respect voor, want ik weet hoeveel tijd zoiets in beslag neemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:34:
[...]

Eerste indruk is goed. Maar als je verder gaat kijken zie ik toch iets wat niet klopt.
En dan bedoel je kabeltjes. Die lopen niet over elkaar, maar doorelkaar wat nogal vreemd eruit ziet.
Dus daar zou je bij de volgende keer aan kunnen denken nog.
Zoals ik zei ik had geen tijd :p... was een rushwork...... in 8 uurtjes kan ik ook nie veel meer dan enkel dit :p....... in vervolg als ik wat in me vrije tijd gemaakt heb post ik wel eventjes :)

anyway thnx for comment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Weet iemand hoe ik het makkelijkst een functie kan tekenen in photoshop? Ik bdoel dan een functie zoals cos(x) bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
KappuhH schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:55:
Weet iemand hoe ik het makkelijkst een functie kan tekenen in photoshop? Ik bdoel dan een functie zoals cos(x) bijvoorbeeld.
Dat kan simpelweg niet. Gebruik Maple/MatLAB en importeer dat in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KappuhH schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:55:
Het is niet echt de bedoeling dat je in dit topic alleen je vraagt dropt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

-> Op paar posts terug:

Sorry Yoozer, mijn reactie was inderdaad een beetje bot. Dat komt omdat het uiteindelijke resultaat net "heel wat" lijkt, zonder er zelf veel moeite voor te hebben gedaan. Het is inderdaad opbouwende kritiek waar ik alleen maar weer meer van leer :)

Ik zal eens proberen om een complete afbeelding te creëren met een van mijn eigen tekeningen, en een achtergrond vanaf scratch... En dat zal ik dan ook posten :)

Groet

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit; zou graag willen weten hoe je te werk gaat als je zo'n auto tekent, heb anderen op je site ook bekeken en het ziet er goed uit (deze is het best though)

Ik ben van plan om een soort tutorial te maken van hoe ik te werk ga. Je kunt trouwens ook een kijkje nemen op de site van donbenni.deviantart.com daar staat ook een hele goede tutorial die 'redelijk' overeen komt met hoe ik het doe.

De 'minder creatieve bezigheid' zit 'm inderdaad inhet overtrekken van foto's. Evengoed probeer ik aan het eindresultaat nog wel mijn eigen twist te geven ;)

Hoe heb je m'n site trouwens gevonden? Staat het ergens in mijn profiel op tweakers ofzo? :P
heel. erg. mooi.
maar waarom doe je dit niet in Illustrator? dan had je m ook nog s 2 bij 4 aan de muur kunnen hangen
Ik heb helaas geen Illustartor in mijn bezit. Zou inderdaad wel heel mooi zijn om zoiets op poster formaat te kunnen printen!
Wow, lijkt goed op http://dangeruss.deviantart.com ! (Die is wel meesterlijk, maar het lijkt er wel goed op!) Voor de rest heb ik hier veel respect voor, want ik weet hoeveel tijd zoiets in beslag neemt!
Thanks, dat is wel 1 van de beste complimenten die je kunt krijgen, die kerel is inderdaad meesterlijk! Vandaag heeft hij trouwens mijn Subaru bestempeld als 1 van zijn favorieten, dus nu staat 'ie mooi op zijn Deviant pagina! Beter kan haast niet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Nou mijn toevoeging dan maar even aan dit topic..

Korte uitleg, het gaat om Stichting L3D, dit is een stichting volledig gerund door leerlingen van een middelbare school en geeft lessen en verhuurt serverruimte mbt Active Worlds. Dit is een 3D wereld die wereldwijd word gebruikt voor samenwerkingsprojecten enzo..

Ehm, de site *overigens niet door mij gemaakt* is L3D.nl

Maargoed, toen moesten visitekaartjes komen, ik heb mijzelf maar even als voorbeeld genomen.
Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om mensen tussen de 14 ~ 18, geen professionele designers etc..

eerste idee:
Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/586/kaartje3m6uh.jpg

tweede idee:
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/9348/kaartjenieuw27ag.png

Ik weet het, bij het eerste idee staat de site er 2x op, dat gaat er nog wel vanaf.

Het blijven WIP's, de margins zijn hier en daar niet het zelfde, dat kan nog komen. C&C welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

2e ziet er veel beter uit. Ik zou alleen de verticale "L3D" wat kleiner (80/90%) maken maar de L wel laten beginnen op de onderkant van het kaartje.

Let op hoe je ogen beginnen te lezen bij dit kaartje. Bij de 2e is dat veel duidelijker dan bij de eerste, waar je van hot naar her moet om de informatie op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tweede ziet er inderdaad een stuk rustiger uit. Netjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Yoozer schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:01:
[...]

2e ziet er veel beter uit. Ik zou alleen de verticale "L3D" wat kleiner (80/90%) maken maar de L wel laten beginnen op de onderkant van het kaartje.

Let op hoe je ogen beginnen te lezen bij dit kaartje. Bij de 2e is dat veel duidelijker dan bij de eerste, waar je van hot naar her moet om de informatie op te nemen.
Bedoel je echt het lettertype kleiner of de spacing wat omlaag? Ik ga zo eerst drummen, vanavond ga ik er misschien nog effe mee spelen dan post ik nog wel! tnx voor de C&C already o//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52

[afbeelding]

Mooie interface. Vind alleen die witte rand om de snoeren boven wat slordig. En ik ben benieuwd of je die texture voor dat metaal zelf hebt gemaakt of van een foto hebt :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/4043/ontwerpweblogkleurijk7hh.th.jpg
Het is bedoeld voor iets zoals een weblog ofzo, en het is zo simpel en overzichtelijk mogelijk gehouden. Opbouwende kritiek graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Heel kort:

De plaatsing van de tekstvakken lijkt nogal random, de tekst op de knoppen is wel erg groot, kleurencombinatie doet me wel erg Windows XP aan, voorderest redelijk strak maar wel erg vaakgebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

Dat menufont mag wel wat kleiner. En doordat je die tekst in van die boxes hebt die een beetje her en der staan creëer je nog al wat loze whitespace :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

denk ook aan de mogelijkheden van een blog, iig als je een bestaand systeem gebruikt of iig een dynamisch systeem, het is dan niet zo makkelijk om je tekstvakken zo maar ergens te plaatsen, er moet een regelmaat in zitten....

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

stevenP schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:33:
Bedoel je echt het lettertype kleiner of de spacing wat omlaag?
Echt het lettertype kleiner; spacing moet hetzelfde zijn als de "kleine" L3D aan de rechterkant van het kaartje.

offtopic:
graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbens.nl/wp-files/zonder_quote.jpg

Cover Congresmagazine
Thema: Gezondheidsmanagement

Mochten jullie nog iets van feedback hebben, voor maandag heb ik er nog wat aan :). Daarna zal de drukker de rest doen (oplage 3.000 stuks). Ik ben overigens lichtelijk gebonden aan een bestaande 'huisstijl'.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dropshadow vind ik echt niet mooi... Voor de rest ziet het er vrij netjes uit, beetje kaal wellicht.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.