Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Thanks dat je mijn logo leuk vindAngeloonie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:28:
[...]
Dat kan, maar ik zoek meer een logo zoals een paar posts boven op deze pagina. (SI)
Een woordmerk kan op zich ook wel, maar dan kan ik net zo goed de hele naam van het bedrijf gebruiken (De Klusserei)
Maar ik zou voor een woord EN een beeldmerk gaan, nooit alleen een beeldmerk. Dat deed ik bij SI ook niet, je hebt het beeldmerk (dat SI ding), en daarnaast het woordmerk (Sound Improvement).
Maar als het de klusserei heet, waarom gebruik je dan de laatste drie letters?
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Een woordspelingDarkX schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:29:
[...]
Thanks dat je mijn logo leuk vind
Maar ik zou voor een woord EN een beeldmerk gaan, nooit alleen een beeldmerk. Dat deed ik bij SI ook niet, je hebt het beeldmerk (dat SI ding), en daarnaast het woordmerk (Sound Improvement).
Maar als het de klusserei heet, waarom gebruik je dan de laatste drie letters?
Ik ben ook van plan om een woord+beeldmerk te maken, maar het beeldmerk levert dus wat problemen op
Tja, ga gewoon wat met die letters spelen. Kriebel vormpjes op papier. Probeer bepaalde symmetrie en vormen in je letters te herkennen. Gewoon in courier je letters typen en inkleuren kom je niet tot een beeldmerkAngeloonie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:31:
[...]
Een woordspelingHet is normaal dus Klusserij, maar de klusser zijn initialen + achternaam initialen (?) zijn REI
Ik ben ook van plan om een woord+beeldmerk te maken, maar het beeldmerk levert dus wat problemen op
Ga gewoon kijken hoever je je letters kunt verkloten terwijl ze leesbaar blijven.
Snelle kriebel:

Angeloonie> Nja, dit is geen font, gewoon getekend
[ Voor 19% gewijzigd door DarkX op 23-12-2005 18:12 ]
DarkX schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:53:
[...]
Tja, ga gewoon wat met die letters spelen. Kriebel vormpjes op papier. Probeer bepaalde symmetrie en vormen in je letters te herkennen. Gewoon in courier je letters typen en inkleuren kom je niet tot een beeldmerk
Ga gewoon kijken hoever je je letters kunt verkloten terwijl ze leesbaar blijven.
Snelle kriebel:
[afbeelding]
Vanavond maar even doorklooien, ik laat wel zien wat het geworden is
Het gaat dus om een punk-pop band:

Comments zijn meer dan welkom
Verwijderd
Maar verder die foto's aan de zijkant en de header zijn leuk. Alleen lettertype in het menu vind ik ook niet erg bijpassend
De site zelf (dus zonder de foto's), is 800px breed.. dus dan valt de rest er gewoon af...Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:32:
Erg leuk begin, maar denk je niet dat hij wat te breed is? Denk niet dat mensen met een resolutie van 800x600 zo blij zijn met het design.
Maar verder die foto's aan de zijkant en de header zijn leuk. Alleen lettertype in het menu vind ik ook niet erg bijpassend
Verder is dat lettertype ook gebruikt voor de nieuwe EP van hun, waar de site op is gebasseerd, vandaar dat ik dat lettertype gebruik.
Verwijderd
Als ik dat ok een reso van 800*600 moet proppen, dan heb ik nogal weinig ruimte over voor de content, waar het echt om draait natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:09:
ik vind juist die foto's het leukste oogpunt van je site als dat dus weg zou vallen vind ik de site beetje "kaal"
Even voor de duidelijkheid:
-Ik denk een woordmerk met een klein dingetje erbij, gewoon simpele tekst met iets met de letters of een klein logotje, streepjes oid rondom de tekst
-Het word een site voor wat webdesign van mij, (nog) niet met klanten ofzo, verder wat schoolspul en foto's
-Misschien later nog een vectorart erbij
En ja, ik heb wel wat schetsen/ideeën op papier, alleen nu nog digitaal... Ik heb photoshop en illustrator, die eerste weet ik wat standaard dingen en die tweede wel eens naar gekeken, maar ik weet er amper wat van.
Kan iemand mij op gang helpen hoe je bijvoorbeeld zoiets als DarkX te maken? linkje
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Vanavond even een het spelen geweest
Ik vind persoonlijk de bovenste het mooiste, lekker breed en duidelijk
Iemand een mening?
[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 23-12-2005 23:56 ]
Tutorial is het 'magic word'. Kijk op www.pixel2life.com en dan kijken naar illustrator tutorials. volgens mij staat daar zelfs één over logo's.stevenP schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:52:
Kan iemand mij een beetje op gang helpen? Ik zit hier (en op deviantart en om me heen) al een tijdje rond te zoeken naar een beetje inspiratie, nou weet ik ongeveer wel in welke richting ik wil zoeken voor een logotje.
Even voor de duidelijkheid:
-Ik denk een woordmerk met een klein dingetje erbij, gewoon simpele tekst met iets met de letters of een klein logotje, streepjes oid rondom de tekst
-Het word een site voor wat webdesign van mij, (nog) niet met klanten ofzo, verder wat schoolspul en foto's
-Misschien later nog een vectorart erbij
En ja, ik heb wel wat schetsen/ideeën op papier, alleen nu nog digitaal... Ik heb photoshop en illustrator, die eerste weet ik wat standaard dingen en die tweede wel eens naar gekeken, maar ik weet er amper wat van.
Kan iemand mij op gang helpen hoe je bijvoorbeeld zoiets als DarkX te maken? linkje
Alle 3 zeggen niets over waar ik mee te maken heb. Je kan de 3 initialen lezen, maar dat is alles. Het kleurgebruik doet bovendien ook niets vermoeden. Probeer dus wat verder te gaan dan wat spelen met 3 letters, maar probeer er een bepaalde boodschap of sfeer mee over te brengen.Angeloonie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:56:
[afbeelding]
Vanavond even een het spelen geweest
Ik vind persoonlijk de bovenste het mooiste, lekker breed en duidelijkDe 2e is een beetje speels, en de 3e is gewoon smal, misschien handig voor bepaalde dingen..
Iemand een mening?
Goed bezig Eswip! Vind het er wel vet uitzien, alleen ik erger me aan 1 ding (als ik ff mag mierenneukenEswip schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:28:
Ik blijf maar bezig met een goed design te maken waar ik zelf, en de band, blij mee is...
Het gaat dus om een punk-pop band:
[afbeelding]
Comments zijn meer dan welkom
Verders goed bezig, je bent wel secuur of is de band gewoon veeleisig?
[ Voor 3% gewijzigd door the-edge op 24-12-2005 06:07 ]
Ik ben secuur, als het aan hun lag waren we al klaarthe-edge schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 06:07:
[...]
Goed bezig Eswip! Vind het er wel vet uitzien, alleen ik erger me aan 1 ding (als ik ff mag mierenneuken) en dat is een eigenaardig zwart 'korrelig' randje om je foto's (rechts).
Verders goed bezig, je bent wel secuur of is de band gewoon veeleisig?![]()
.
Dat randje is idd wat minder geworden. Hij was wel vet, maar toen ik ben gaan draaien was hij niet meer zo mooi :x
Dat is bij nagenoeg alle beeldmerken zo..sdomburg schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 01:22:
[...]
Alle 3 zeggen niets over waar ik mee te maken heb. Je kan de 3 initialen lezen, maar dat is alles. Het kleurgebruik doet bovendien ook niets vermoeden. Probeer dus wat verder te gaan dan wat spelen met 3 letters, maar probeer er een bepaalde boodschap of sfeer mee over te brengen.

Wat heet dit met het Openbaar vervoer in Rotterdam te maken?

Wat heeft dit verder met weggebruikers/verkeer te maken?
En zo kan ik door blijven gaan. Er is bijna geen logo te vinden dat direct uitstraald waar het bedrijf mee te maken heeft
|>
Er zal heus wel een betekenis achter zitten, maar dat zie je in 1 (of 2) oogopslag(en) dus niet. Dat wou ik even duidelijk maken.Simon schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:38:
Die ANWB heeft wel een betekenis... dat weet ik zeker, en achter die van RET zit ook een gedachte.
Zo kun je bij elk logo wel een gedachte verzinnen. Het is de vraag of dat een logo goed maakt. Net als het nieuwe logo van logitech.Simon schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:38:
Die ANWB heeft wel een betekenis... dat weet ik zeker, en achter die van RET zit ook een gedachte.

Ik vind een logo veel beter als je aan het logo kan zien welke diensten/producten ze aanbieden.
http://hawvie.deviantart.com/
ik zie hier toch duidelijke betekenissen in hoor;Angeloonie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:24:
[...]
Dat is bij nagenoeg alle beeldmerken zo..
[afbeelding]
Wat heet dit met het Openbaar vervoer in Rotterdam te maken?
[afbeelding]
Wat heeft dit verder met weggebruikers/verkeer te maken?
En zo kan ik door blijven gaan. Er is bijna geen logo te vinden dat direct uitstraald waar het bedrijf mee te maken heeft
de 1ste het smalle linker strookje kan staan voor een fietspad of beter een trambaan, ik zie in de E toch heel duidelijk een zebrapad
Het anwb logo gebruikt soortgelijke strepen als op het wegdek worden gebruikt.
Het verschil met dat van jou; hier is over nagedacht, men heeft waarschijnlijk eerst nagedacht over welke kernwaarden van belang zijn, waar het bedrijf/product voor staat,
een logisch vervolg is om na te denken over het kleurgebruik, kortom een kleurpalet samenstellen van 2 tot 3 kleuren (en tinten), daarna de fontkeuze.
Als dat allemaal duidelijk is en staat begint het ontwerpen pas (natuurlijk kan er gaandeweg wel aangepast worden in bijv. font of kleur).
Als ik die 3 ontwerpen van jou zie, zie ik 3 letters met een stroke die over elkaar heen zijn gelegd. Kortom er zijn mooiere manieren om dat te doen, zonder zo'n duidelijk herkenbare (vieze) stroke, die ook nog eens bij het bedrijf zelf past.
Ik ben je niet aan t afzeiken mocht dat zo overkomen
Kleurpalet heb ik alPendaco schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:38:
[...]
Het verschil met dat van jou; hier is over nagedacht, men heeft waarschijnlijk eerst nagedacht over welke kernwaarden van belang zijn, waar het bedrijf/product voor staat,
een logisch vervolg is om na te denken over het kleurgebruik, kortom een kleurpalet samenstellen van 2 tot 3 kleuren (en tinten), daarna de fontkeuze.
Er zit geen stroke overheen hoorAls ik die 3 ontwerpen van jou zie, zie ik 3 letters met een stroke die over elkaar heen zijn gelegd. Kortom er zijn mooiere manieren om dat te doen, zonder zo'n duidelijk herkenbare (vieze) stroke, die ook nog eens bij het bedrijf zelf past.
Nou, de R en de E (ik stem ook voor het bovenste logo - breed genoeg, alleen ArialAngeloonie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:06:
Er zit geen stroke overheen hoorWat bedoel jij met "vieze" stroke dan?

De I valt helemaal weg. Oplossing: meer naar rechts schuiven.
Kijk hier eens : http://www.logolounge.com/
Logo's zijn een vak, net zoals flyers, websites, en weet ik wat. Even spelen kan happy accidents veroorzaken maar is niet genoeg. Ik wil niet elitair klinken (dat doe ik ongetwijfeld wel) maar er is een reden dat logo's populair of esthetisch verantwoord zijn of in die opzet falen - en al helemaal als je met voornamelijk tekst aan de slag gaat.
Lettertypes maken en breken designs en wat je standaard op een Windows- of Mac-bak hebt staan is simpelweg niet geschikt om mee te beginnen.
[ Voor 36% gewijzigd door Yoozer op 24-12-2005 14:29 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Nja. Ik weet het niet hoor. Wat er door grote bureau's aan logo's uitgepoept wordt vind ik ook vaak niet bijzonder of sprekend, maar met genoeg campange en geld krijg je elk logo wel van de grond.Yoozer schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:24:
[...]
Logo's zijn een vak, net zoals flyers, websites, en weet ik wat. Even spelen kan happy accidents veroorzaken maar is niet genoeg. Ik wil niet elitair klinken (dat doe ik ongetwijfeld wel) maar er is een reden dat logo's populair of esthetisch verantwoord zijn of in die opzet falen - en al helemaal als je met voornamelijk tekst aan de slag gaat.
Ik vond het indertijd heel erg met de overgang van een nieuw logo voor de Rabobank. Okay, het woordmerk was een hele verbetering, dat was ook zwaar gedateerd. Maar 'the guy on the pie' vind ik echt geen sterk logo. Het zegt niets over het product, het heeft geen duidelijke uitstraling, het is vaak erg moeilijk te gebruik icm fotografie omdat het te driedimensionaal is en dus meedoet met de background, het is geen beeld dat blijft hangen. En ik weet, er zijn hele boeken geschreven waarom nu DAT logo, aan de andere kant zijn er ook pagina's verspeeld aan waarom het een slecht logo is.
Uiteindelijk kunnen al die experts me eigenlijk vrij weinig meer of minder vertellen dan de gemiddelde hobbyist met een beetje gefuhl voor graphics. Ze gebruiken er erg veel woorden extra voor, en uiteindelijk spreken ze elkaar dusdanig tegen dat het toch meer op persoonlijke smaak lijkt neer te komen.
En wat ik wel en niet vind zegt ook vrij weinig, maar ik heb niet echt het idee dat het minder zegt dan de zgn. reclameguru's.
Overigens niets tegen jou persoonlijk yoozer, ik stoorde me gewoon laatste tijd aan hoe sommige pro's een logodesign benaderen en jou post was ff een reden om dit te venten
[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 24-12-2005 15:14 ]
Wat vinden jullie van dit simpel jaren 60 ontwerp
Plaatje is klikbaar naar de echte site. Plaatje is nogal onduidelijk zo vandaar.
[ Voor 10% gewijzigd door Davy1982 op 24-12-2005 18:22 ]
Ik kan zelf zo snel geen goed sixties plaatje vinden, maar als je zoekt op google met 60's of sixties dan zijn er al een aantal resultaten die dicht in de buurt komen van de stijl uit die jaren.
Om even te reageren op die discussie over logo's: Ik ben het zowel met yoozer als darkx eens. Veel mensen denken dat je zo even een logootje in elkaar flanst, en dat je dat in een kwartiertje kan doen. Maar een logo moet juist de sfeer van een bedrijf uit stralen, en dat verzin je niet in een 5 minuten. Ik zeg met opzet de sfeer van een bedrijf en niet wat het bedrijf doet. Want volgens mij straalt een logo uit waar het bedrijf voor staat.
Toch moet een logo ook zo dusdanig te herkennen zijn dat ook de doelgroep(dat klinkt zo heerlijk elitair) door heeft waar het voor staat, doet een doelgroep dat niet, dan is het logo mislukt. En als je een logo beoordeelt dan moet je wel bedenken wie de doelgroep is. Want zo kan je wel heel hard roepen dat een logo lelijk is, maar misschien behoor jij wel helemaal niet tot de doelgroep.
[ Voor 49% gewijzigd door Geert.H op 24-12-2005 20:02 ]
Heb content gedeelte wat ingevuld.

Comments nog steeds welkom
Dat snap ik wel, maar het was meer om het idee te laten zien, een breed of een smal logo, font ben ik ook niet heel blij meeYoozer schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:24:
[...]
Nou, de R en de E (ik stem ook voor het bovenste logo - breed genoeg, alleen Arial- denk er nog eens over na, er zijn zoveel betere fonts)
Ik heb gewoon van de letter een selection marquee gemaakt, en op de layer van de 'E' met die selectie 4 naar rechts, 3 naar boven en 3 naar beneden alles gedelete, een stroke werkt dan wel ongeveer hetzelfde jazijn van elkaar gescheiden door een stukje wit. Da's een stroke of een offset.
Foutje van mijn kant, maar nogmaals, het was alleen om het idee te laten zien.Er zit overigens een foutje in; kijk even naar de punt van de R rechtsonder, dan zie je dat die niet goed afkapt.
Ok, dat ga ik dan zeker doenDe I valt helemaal weg. Oplossing: meer naar rechts schuiven.
zodat ik er mn "creaties" erop kan zetten en dus bijv. ook op school bij kan.
weten jullie mischien een goed adres?
[ Voor 10% gewijzigd door DonMetal op 25-12-2005 12:47 ]
Joejoe!
En als je een betrouwbare host zoekt(gratis of niet) dan kan je het best nog naar google gaan en daar zoeken.
@d-illusion, succes ermee

Opzetje voor een nieuwe site, ik ben van plan het vrij simpel te houden.
Op het moment ben ik redelijk tevreden, alleen moet het nog wel iets beter uitgewerkt worden.
Iemand commentaar/verbeter punten ?
Dat mannetje beneden is wel een leuk detail

Ik heb nu het contrast iets omhoog gegooid en het is inderdaad wel een verbetering
Het is "feller"Eswip schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:38:
Dat je background van je header wat zachter is (minder contrast), is niet erg, maar zet er dan wat in (bv de text) die wel wat veller is, om zo iets meer contrast te creeeren.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Maar voor de rest zou ik het rood wat feller maken, tis net wat te soft in vergelijking met de rest van het logo. Voor de rest vind ik het een mooi logo, maar het hangt natuurlijk af voor wie het is bedoeld
ik vind het eerste logo toch wel het beste gewoon lekker simpel en geen overbodige dingen er om heen.sn33ky schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:44:
ik heb ook een opdracht gekregen voor een logo design. en later maak ik er een site van ik heb het logo dus al in 2 kleuren om het so min mogelijk te laten kosten en dan heb ik een background gemaakt van de logo waar ik later een splash design van ga maken voor de website. website zelf volgd nog.
[afbeelding]
[afbeelding]
inmiddels ben ik al weer verder met mijn design (de header foto heb ik ook nog wat mee zitten spelen en die word waarschijnlijk random).

Verwijderd
Post dit eens als je wil, dus gewoon een onbewerkte foto in je header.
Ik kan het wel posten, maar kan je wel vertellen dat ik daar sowiezo geen gebruik van ga maken.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 18:41:
Er zit gelijk een waas over je foto, dat is waarschijnlijk de bedoeling maar probeer je foto er eens gewoon goed te laten uitkomen, dat kan positief zijn voor het volledige contrast van je website.
Post dit eens als je wil, dus gewoon een onbewerkte foto in je header.
Dit om een hele simpele reden, als ik de orginele foto gebruik of elke andere foto en ik laat de opacity op 100% staan valt de rest van de site weg.
De aandacht word dan naar de foto getrokken terwijl die maar een decoratief iets is, terwijl de tekst veel belangrijker is.
Verwijderd
Dan kun je ook redeneren dat als de bezoeker zich niet aangesproken voelt tot de foto, zelfs niet de moeite zal doen om de tekst eronder te lezen. Ik ben ook van mening dat je de header foto meer tot uiting moet laten komen.craze_ schreef op maandag 26 december 2005 @ 19:40:
[...]
Ik kan het wel posten, maar kan je wel vertellen dat ik daar sowiezo geen gebruik van ga maken.
Dit om een hele simpele reden, als ik de orginele foto gebruik of elke andere foto en ik laat de opacity op 100% staan valt de rest van de site weg.
De aandacht word dan naar de foto getrokken terwijl die maar een decoratief iets is, terwijl de tekst veel belangrijker is.
Grafische elementen moeten niet een website overheersen ten nadele van de tekst.
En dat zou in dit geval zeker zo zijn. Aangezien het een vrij donkere foto is zal ik altijd die foto blijven zien als ik de tekst las op een zeer storende manier.
Ik heb het overwogen en uitgeprobeert en het beviel me eenvoudig weg niet.
Ook een punt wat meespeelt en wat ik eigenlijk al genoemd heb, als ik de foto meer laat overheersen valt de rest van de site weg en lijkt het geheel uit balans.
Bovenste 2 punten willen veel mensen nog wel eens vergeten bij het ontwerpen van sites.
Een goed voorbeeld hiervan is de site die Eswip heeft gemaakt, grafisch zit het prima in elkaar (hoewel het mischien wel erg donker is).
Maar door de erg aanwezige grafische elementen heb ik persoonlijk moeite om met te concentreren op de tekst elementen en die zijn in mijn ogen toch de elementen waar de bezoeker voor komt.
De rest van de elementen dient alleen ter ondersteuning van de tekst.
Verwijderd
je kleuren zijn gewoon te soft. Er moet echt een heel stuk meer contrast in het geheel zijn. Dat is er voorlopig niet.
Niet alleen de foto zou ik aanpassen ook even spelen met de achtergrond. Probeer eens de gradient weg te halen enzo.
Je menu kan een heel stuk vooruit, vooral de font size kleiner zetten zal al een heel stuk helpen.
En dan is het vooral het evenwicht vinden in jouw kleurenpallet. Maak verschillende versies, zet deze online en kijk naar de reacties, meestal weet je dan wel welke kant je best opgaat.
Dit zijn allemaal gedachten, van mij moet je ze niet volgen natuurlijk
Bij grafisch zware sites haak ik weer juist snel af, maargoed volgens mij is dit een punt waar je eeuwig over kan blijven door praten zonder tot 1 standpunt te komen
Het is ook nog zeker niet volledig af, ik heb deze versie voorlopig wel online gezet aangezien het nog steeds een verbetering is in vergelijking met de oude site...
edit:
ok soms ben ik te eigenwijs, een klein beetje spelen met brightness en contrast van de header doet inderdaad wel wonderen
[ Voor 12% gewijzigd door Creesch op 26-12-2005 21:36 ]
Kijk maar hier bij GoT, alles is dat poepbruin/grijs en dan die header met rood en de topictitle, ziet er weer wat gezelliger/aantrekkelijker uit!
Eerste logo ziet er best stoer uit, maar ik zou hem nog harder maken. In die zin, ik zou er een vector bestand van maken in 1 kleur, dus zonder de zachte overgangen erin. Volgens mij is ie dan nog sterker, en dat mag zo'n in-your-face logo als dit best hebbensn33ky schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:44:
ik heb ook een opdracht gekregen voor een logo design. en later maak ik er een site van ik heb het logo dus al in 2 kleuren om het so min mogelijk te laten kosten en dan heb ik een background gemaakt van de logo waar ik later een splash design van ga maken voor de website. website zelf volgd nog.
[afbeelding]
[afbeelding]
De ingekleurde versie vind ik sowieso veel minder sprekend. Ik zou als splash gewoon een lekker felle rood op zwart zetten oid, niet van die cliché metaal dingetjes.
Het idee erachter is best netjes, alleen wat je vooral bij die eerste versie ziet, is dat het erg rommelig is. Dit krijg je door tekst in 3 soort kleuren, bold, underlined, italic en verschillende grote's. Probeer het een beetje te beperken. Verder, die grijze balk aan de zeikant, misschien die helemaal doortrekken? Want zo valt hij er halverwege een beetje in. Misschien de layout wat breder? Hierdoor heb je meer tekstruimte, dit leest een stuk rustiger.MauriX schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:55:
Ik ben voor een stage bezig met een nieuwsbrief mailing. Ben alleen even benieuwd naar jullie mening. Ik ben geen webdesigner, maar vind het behoorlijk geslaagd.
Hier en Hier
Kortom, het idee is wel nice maar dit zijn wat verbeterpunten (Volgens mij dan, ik ben ook geen pro-webdesigner
Ik vind juist de eerste versie het beste overkomen, lekker rustig begin en daarna de content verdeelt in 2 vlakken waarbij de content ook nog netjes is uitgesmeerd en het rustig overkomt.stevenP schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:01:
[...]
Het idee erachter is best netjes, alleen wat je vooral bij die eerste versie ziet, is dat het erg rommelig is. Dit krijg je door tekst in 3 soort kleuren, bold, underlined, italic en verschillende grote's. Probeer het een beetje te beperken. Verder, die grijze balk aan de zeikant, misschien die helemaal doortrekken? Want zo valt hij er halverwege een beetje in. Misschien de layout wat breder? Hierdoor heb je meer tekstruimte, dit leest een stuk rustiger.
Kortom, het idee is wel nice maar dit zijn wat verbeterpunten (Volgens mij dan, ik ben ook geen pro-webdesigner)
De 2e is juist in mijn ogen een ratjetoe van verschillende ellementen lukraak bij elkaar gepleurd (lichtelijk overdreven
Dus ik zou zeggen laat nieuwsbrief numero1 gewoon zo en kijk eens wat je kan doen om nieuwsbrief nummer2 te verbeteren
Mooi, doet me denken aan het spel Hotrod van vroegerVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:34:
Heb een middagje zitten knutsellen.
Graag jullie mening, opbouwende kritiek is ook welkom
[afbeelding]
Wat me wel stoorde is dat de Eiffeltoren, het Atomium, enz op de achtergrond overduidelijk foto's zijn. Het misstaat een beetje bij de meer cartoonachtige auto.
Ohja, als het de bedoeling is dat de naam van de website opvalt dan is dit niet gelukt. Hij is ten eerste al niet goed leesbaar en de positie trekt nu ook niet direct de aandacht.
[ Voor 16% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-12-2005 17:47 ]
Plaatje komt me heeeeel bekend voor!!!! Snif, snif ik ruik hier plagiaatVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:34:
Heb een middagje zitten knutsellen.
Graag jullie mening, opbouwende kritiek is ook welkom
[afbeelding]
Verwijderd
ik ook, zelfde concept is al langs gekomenBertusG schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:07:
[...]
Plaatje komt me heeeeel bekend voor!!!! Snif, snif ik ruik hier plagiaat
[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 29-12-2005 11:30 ]
Arrived anxious, left bored
ik heb wel eens een poging gedaan om zoiets te maken, maar bleek toch dat het een stuk moeilijker was dan ik van te voren dacht, dus heb ik ook nooit gepost
dat contrast van die foto's is veel te laag, die rare patroontjes in die rare wolkjes slaan nergens op.
de richting van de compositie is erg tegenstrijdig. en daarbij straalt het maar weinig uit vind ik. alleen de auto is wel leuk, maar van de rest word ik niet warm of koud.
en als ik al die reacties hoor is het nog ongeinspireerd ook, nja wel geinspireerd, maar door anderen...
http://www.rickwaalders.nl/tronic.jpg
en
http://rickwaalders.nl/kontra.gif
Er zit ook 3ds max in, maar het valt meer onder 2d ontwerpen dan 3d meuk ...
Die tweede is erg gaaf, ben benieuwd naar de site!sn33ky schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wordt het een kinky flash site ? Waar is het precies voor?
Verwijderd
Voorlopig heb ik dit als layout.
Iemand opmerkingen of kritiek?
http://users.pandora.be/m...tfolio/JPEG/BrandNew3.jpg
Verwijderd
Origineel:
http://icecanoe.nl/sjoewe/img/spaarndam.jpg
Opgeschoond:
http://audiofuhrer.de/images/spaarndamyeah3.jpg

Aangezien ik deze al had gebruikt voor een snackcorner, dan ook maar hier een wat aangepaste versie, voor de mede gotters
Verwijderd

Waar ik ook meteen twee kleine vraagjes over heb:
- In dat ding dat uit de header steekt komt het menu. Hoe krijg ik de randen van dat ding vloeiend, in plaats van dat ze zo blokkerig zijn?
- En heeft iemand nog tips om dat ding (waar het menu in komt) er iets mooier uit te laten zien?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 17:30 ]
Verder vind ik gradient te rustig tegenover je foto's (of juist andersom)
[ Voor 24% gewijzigd door Zeror op 03-01-2006 17:35 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Weet iemand een mooi bijpassend lettertype voor een menu?
Verwijderd
Het menu ga ik middels CSS stylen, weet nog niet helemaal hoe.. En er moet nog ergens 'hiddedevries.nl' staan.., maar waar? ?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 11:27 ]
Ik vind die rode balk niet echt mooi, hij is ook te groot.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:24:
Inmiddels weer wat aangepast. De pagina zit nu tegen de linkerkant van de browser aangeplakt, en aan de rechterkant heb ik 1 foto laten uitsteken, zodat de foto's niet zomaar afgebroken worden.. De schaduw loopt in het echt wel goed door, maar is niet helemaal goed op de screenshot gekomen.
Het menu ga ik middels CSS stylen, weet nog niet helemaal hoe.. En er moet nog ergens 'hiddedevries.nl' staan.., maar waar? ?
[afbeelding]
Verwijderd
Zeker een verbetering, ik zou zeggen dat de kleur van de golvende achtergrond van het menu net iets teveel overeenkomt met de kleur van het meest linker plaatje. of het plaatje of de oranje achtergrond zou je kunnen veranderen. Dan lijkt deze(oranje golf) ook kleiner en minder upfront dan eerst.Angeloonie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:28:
[...]
Ik vind die rode balk niet echt mooi, hij is ook te groot.
vooral het logo is uit balans omdat het een diagonale compositie is als het ware en de rest vooral horizontaal. nu hou ik dus een wit ruimte over bij het logo in de rechter onderhoek.
heeft iemand een idee wat ik er het beste mee zou kunnen doen om het meer in balans te krijgen?
de naam naar die hoek schuiven, misschien een tagline toevoegen of een ander idee?

overig commentaar hoor ik ook graag.
[ Voor 4% gewijzigd door Tjeemp op 04-01-2006 14:59 ]
Verwijderd
ik vind die tekst bij je login en search velden erg lelijk, ik weet niet dat het is, maar dat Bold past totaal niet bij dat font.. ik weet niet of je bold moet weglaten of een ander lettertype proberen, maar dit past iig niet echt lekker.. daarnaast lijken die blokjes voor de opties als 'lost password' net 'i's, misschien die in een andere kleur of er een duidelijker stip van maken?timovdz schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:58:
ik ben bezig aan een website voor een collaborative movie project. nu ben ik redelijk tevreden over hoe het allemaal loopt, maar ik mis een beetje balans in de layout.
vooral het logo is uit balans omdat het een diagonale compositie is als het ware en de rest vooral horizontaal. nu hou ik dus een wit ruimte over bij het logo in de rechter onderhoek.
heeft iemand een idee wat ik er het beste mee zou kunnen doen om het meer in balans te krijgen?
de naam naar die hoek schuiven, misschien een tagline toevoegen of een ander idee?
[afbeelding]
overig commentaar hoor ik ook graag.
maar "dat font" is gewoon tahoma, waarom zou je op een plain tahoma niet gewoon bold kunnen toepassen
en die streepjes ga ik ook nog veranderen, denk dat ik er maar een button, of gewoon simpele linkjes van maak...

Nieuwe website voor mn uhm..werk (?) nouwja.. hobby mag ik ut ook noemen.. laten we het daar maar op houden. In ieder geval, wou ik het strak en simpel houden. Het gaat om een italiaans banken merk. I Know is nu nog slecht zichbaar aan het ontwerp, maar er komt nog een foto in het midden onder de welkomsttekst (iets als wat er op www.nicoletti.nl nu staat). Ik weet het oude is een prutssite (van bijna 2 jaar oud.. ahh.. Jeroen als noobje achter zn PIII
Maar wat vinden jullie ervan?
Maargoed voor de rest ziet het er goed uit.
1 puntje van kritiek, probeer er wat meer verbindende ellementen in te krijgen. Nu is het naar mijn idee meer een stuk tekst op een grijze achtergrond met de andere elementen er omheen geplakt
Verwijderd
Ja, die kleur is exact hetzelfde.. Dus volgens jou moet ik de achtergrondkleur van het gedeelte dat nu een rode golf is zegmaar, een andere kleur geven? ?Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:36:
[...]
Zeker een verbetering, ik zou zeggen dat de kleur van de golvende achtergrond van het menu net iets teveel overeenkomt met de kleur van het meest linker plaatje. of het plaatje of de oranje achtergrond zou je kunnen veranderen. Dan lijkt deze(oranje golf) ook kleiner en minder upfront dan eerst.
Deze die ik nu heb, is iets makkelijker te realiseren.

Any comments?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
heel erg niceRakkerzero schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:09:
Aangezien mn vorige layout van mn site nooit is afgekomen en die layout ook een beetje beu was, heb ik maar weer een nieuwe ontworpen vandaag.
Deze die ik nu heb, is iets makkelijker te realiseren.
[afbeelding]clickable
Any comments?
Toch ff een paar aanpassingen gedaan hoe ik het zou doen.
Vast geen verbetering, maar misschien ben je het er op sommige punten wel mee eens

Het ontwerp om een gesloten onderkant te maken bevalt mij wel, vraag me alleen af wat je gaat doen met pagina's met meer tekst dan deze ruimte en met iets als portfolio (te denken aan het vakje rechts, met de nieuwsitems).
Die schaduw heeft wel wat, alleen kom je het tegenwoordig overal tegen, daarom vond ik dit strakke juist wel weer wat hebben.
Dit is gewoon allemaal persoonlijke smaak, het ziet er echt nice uit alleen misschien zijn dit wat aandachtspuntjes!
Op het donketgrijze vlak na, vind ik je aanpassing eigenlijk niks.Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:23:
[...]
heel erg nice![]()
![]()
![]()
Toch ff een paar aanpassingen gedaan hoe ik het zou doen.
Vast geen verbetering, maar misschien ben je het er op sommige punten wel mee eens![]()
[afbeelding]
Dat je nu een gesloten onderkant hebt gemaakt bevalt me niet. Dit omdat ik dan ongeveer gepushed wordt om meer tekst op een pagina te gaan zetten. Als ik weinig tekst er dan op zou zetten dan is de pagina erg leeg. Ik heb er zelfs over zitten denken om de bovenkant ook los te maken zodat ik de pagina int het midden van de pagina kan zetten.
En dan die schaduwrandjes die je ehbt toegevoegd. Ik zie te vaak en vind ze daardoor niet echt mooi meer. Ik wilde iets strakkers, simpelers.
Maar toch iig bedankt voor je moeite
Verwijderd
Ik heb nogal de neiging om juist aan de mooiste creaties verder te werken, en de kans was groter geweest dat ik 'm niet had gepost dan wel.
Toch erg mooi, en vooral je onderbouwing van je stijl, ik ga meestal doelloos op m'n "dit is mooi" gevoel af dan "Dit is orgineel", en dat bewijst zichzelf maar weer
Succes met je website!
Nice, maar zorg wel dat een site meer wordt dan een Web2.0 uithangbord. Hiermee bedoel ik een huge-ass banner, van die badges (Valid XHTML!), gradiënts (die je op je eerdere ontwerp had), grote letters enzovoorts. Inhoud is nog steeds het belangrijkste imho. Dit alles zie ik btw vooral in je eerdere ontwerp, die met de gradiënt. In mijn oude design zag je het ook (later nog veel erger btw, denk aan semi-transparantie, way-to-prominente zoekveldenVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:24:
Inmiddels weer wat aangepast. De pagina zit nu tegen de linkerkant van de browser aangeplakt, en aan de rechterkant heb ik 1 foto laten uitsteken, zodat de foto's niet zomaar afgebroken worden.. De schaduw loopt in het echt wel goed door, maar is niet helemaal goed op de screenshot gekomen.
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door sjaakaq op 05-01-2006 22:27 ]
leoaq.fm // Jeune Loop

Wat jullie?
|>

leoaq.fm // Jeune Loop
Kun je dat oog niet beter boven EYE plaatsen? Of verticaal centreren met EYEcandy? Kweenie hoor, maar het staat daar gewoon raar.
Ik zou ook de glow achter EYE wat minder maken, contrast tussen de letters en de directe achtergrond is erg klein.
Verwijderd

Op de plaats van de bloemenafbeeldingen komen random foto's.
Toen ik de layout maakte, had ik het idee dat ik iets zat na te maken, iets wat ik al eerder had gezien of zelf had gemaakt. Dus als je weet of er een site enorm op lijkt, wil je de link dan even melden?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 12:54 . Reden: van de volledige foto een thumb gemaakt ]

Verwijderd
zoiets bedoel je?CRAM schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:49:
Iemand in de topic had een een foto overgetrokken wat er cool uit zag. Het bracht me ook meteen op een idee. Je kan in Flash namelijk een bitmap in vector omzetten. Ik heb dat even geprobeerd en het resultaat is erg goed (na het proberen van een aantal instellingen). Ik heb die vector image geimporteerd in Illustrator en nu vroeg ik me af of ik hem ook kan omzetten in wit en blauw met de daartussen liggende tinten natuurlijk.
[afbeelding]

of meer zo?

dit is in photoshop trouwens
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 13:55 ]
ik ben niet heel bekend met illustrator
@berend: zoiets als de bovenste
edit: ik kom er wel via een omweg. Voor het omzetten naar vector heb ik em gecolorized in photoshop. Dan krijg je het gewenst effect ook.
Toch wil ik weten hoe ik dat in illustrator kan doen....
[ Voor 74% gewijzigd door CRAM op 06-01-2006 14:13 ]
hij is zeker strak maar banner is wel heel zwart/oranje imo.JeroenGans schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:07:
[afbeelding]
Verbetering van de post die verder hierboven staat. Bovenste zwarte banner wordt een flash animatie met daarin een aantal modellen. Of moet ik dit zo houden (vind ik ook wel erg strak)
Hoe gaan die modellen eruit zien, hoe groot zijn die?
Of je maakt em minder hoog
[ Voor 3% gewijzigd door CRAM op 06-01-2006 14:15 ]
Dit topic is gesloten.
In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.
Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.