Toon posts:

Het GeForce 7800 GTX Topic! Deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.963 views sinds 30-01-2008

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:24

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 152193 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:05:
Nog een klein psje (ja ik lul me in het rond hier :X ): charrel, ik mag hopen dat je die GF7800GTX zwaar hebt ge-oc`ed met zon score. Ken je me dan ook ff zeggen welke core en mem clocks je hebt, en of je dit allemaal doet met originele koeler, extra fans, wat de temp dan is, ect..

bvd
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1109411
Core is 567 en mem op 1410, mem kan nog wel iets hoger. Vanaf ongeveer 1422mhz gaat ie artifacts geven. Dit is wel met m'n case open maar verder met de stock cooler.
Op de achterkant heb ik nog wel wat kleine koelblokjes erop geplakt op de zwarte standaard coolplate zodat deze wat meer mee gekoelt worden door de processor cooler.
Verder vind ik het wel irritant werken met coolbits dat ie de waardes eerst moet checken, heeft ie dat met rivatuner ook?
Nu zegt ie dat de core niet hoger kan terwijl er nog geen artifacts zijn en hij maximaal iets van 82c wordt. Dit dan gekeken tijdens het overspringen van de testen in 3dmark2005.
Gewoon de temp. meter open laten staan.
Met case dicht kan de core wel net zo hoog, maar krijg ik wat eerder artifacts op het mem.
Core wordt dan iets van 86c ofzo.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:35
charrel schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:26:
[...]

Verder vind ik het wel irritant werken met coolbits dat ie de waardes eerst moet checken, heeft ie dat met rivatuner ook?
.
met rivatuner kan je die check omzeilen.

Anoniem: 103080

Nou heb ik dus vrijdag de Asus 7800 GTX aangeschaft te samen met een Asus A8N-E moederplankie en ik moet zeggen.. Wat een beestachtige combinatie!!! :9~ Wat een kaart, niet normaal. Stijgt echt boven mijn verwachtingen. Ik zal er nog een hoop plezier van hebben.

Maar heb toch een klein probleempje met Asus Smartdoctor. Ik heb dus gedaan wat ik moest doen volgens mij. heb de display driver geinstalleerd, daarna de enhanced driver ( allemaal van Asus ) en daarna smartdoctor geinstalleerd. En het enigste wat ik te zien krijg zijn 2 overclock balken, maar geen temperatuur meters of wat dan ook. En mn systeem blijft steeds hangen of herstart gewoon weer op na een system crash. |:(

Wat kan hier het probleem zijn? Of is het gewoon een brak stukje software? :(

• Rob_Kstr
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 16:18
Zal vast een enorme newbee vraag zijn, maar hoe/waar bekijk ik de temparatuur van mijn Asus 7800GTX.. schaam..:(

The orange or the black pill..

Anoniem: 107573

Anoniem: 103080 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:02:
Nou heb ik dus vrijdag de Asus 7800 GTX aangeschaft te samen met een Asus A8N-E moederplankie en ik moet zeggen.. Wat een beestachtige combinatie!!! :9~ Wat een kaart, niet normaal. Stijgt echt boven mijn verwachtingen. Ik zal er nog een hoop plezier van hebben.

Maar heb toch een klein probleempje met Asus Smartdoctor. Ik heb dus gedaan wat ik moest doen volgens mij. heb de display driver geinstalleerd, daarna de enhanced driver ( allemaal van Asus ) en daarna smartdoctor geinstalleerd. En het enigste wat ik te zien krijg zijn 2 overclock balken, maar geen temperatuur meters of wat dan ook. En mn systeem blijft steeds hangen of herstart gewoon weer op na een system crash. |:(

Ik had ook een Asus x800XT. Ook dus smartdocter erop gezet. Imho voegt het niets aan waarde toe. Genoeg andere ( en betere ) mogelijkheden om je temps en dergelijke af te kunnen lezen.

Rob_Kstr schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:24:
Zal vast een enorme newbee vraag zijn, maar hoe/waar bekijk ik de temparatuur van mijn Asus 7800GTX.. schaam..:(
Start>configuratiescherm>beeldscherm>instellingen>geavanceerd>7800GTX>temperatuursinstellingen.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-03 08:59

Format-C

Tracing Rays

Zij er al veel mensen met een Zalman VF700 op hun kaartje??

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Anoniem: 111610

Ik heb de cooler hier wel liggen omdat ik eerste een 6800 Ultra wilde kopen, maar ik durf 'm niet op m'n kaart te zetten van 500 euro ;). Temeer omdat ik met de warmte geen probleem heb en de standaard cooler ook niet hoorbaar is.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:21
GaylordFocker schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:11:
Zij er al veel mensen met een Zalman VF700 op hun kaartje??
Ik heb er net eentje besteld voor mijn kaart (de Cu). Bij een vriend van me heb ik er 1 op z'n kaart gemonteerd (zoals eerder gemeld in dit topic) en het scheelt gemiddeld toch zo'n 14c.

Vreemde was overigens dat het leek alsof er een oneffenheid op die GPU zat, een soort van kras. De kaart werkte probleemloos, maar ik vraag me toch af of dit normaal is aangezien ik al vele malen vga coolers heb gemonteerd en eigenlijk altijd puntgave cores heb gezien.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Anoniem: 152193

Zo benk weer na een dag lang hard werken ;)
XanderDrake schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:16:
ASUSROKZ, werkt Rivatuner dan niet meer? das mijn favo overclock tool!

enneuh, zo veel merk ik niet qua temperatuur steigingen als ik die 10% overclock funtcie aanvink. Tis ook niet echt een zware overclock. en ik zit ook op boxed cpu cooler.
Nou kijk, ik vind het een beetje eng om met Rivatuner onder deze 80.40 driver mijn kaart over te klokken. Bij Rivatuner moet je met nvidia kaarten driver-based overklokken (wist je vast wel :+ ). Rivatuner zei bij 77.77 driver al dat hij daar nog niet op is getest en dat ik het vrij vertaald: rustig aan moest doen :P . Nu is dit ook nog eens beta versie driver die niet bij nvidia te downloaden is. ik kan zelfs niet eens in de driver zelf hem overklokken, wat betekend dat het er uit is gehaald of nog niet in gezet.

Ik w8 dus nog liever even totdat Nvidia em zelf heeft :D en dan zit de overklokfunctie er wel in. Daarom probeer ik het nu nog liever niet met Rivatuner of welk programma dan ook onder deze beta driver.

Heb trwns men CPU op 10% overklok gezet en zie geen temp stijging. Thnx _/-\o_

Ik zie trwns veel mensen roepen dat hun kaart idle ongeveer 46, 47 graden is. Bij mij is ie 38-40 :*) met maar 2 80 mm casefans. Kan niet w88 op de overige 3 :D .
Anoniem: 103080 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:02:

Het is gewoon een brak stukje software radious. Ik heb ook een asus 7800 GTX en smartdoctor geinstalleerd. Ik kreeg dus ook alleen maar die twee balkjes, terwijl men zusje met haar 9600 XT gewoon alle info kreeg. Een verschil van 300 eurie en zij heeft meer :r ! Anywayz, ik heb ff gezocht, en zag dat de 7800 GTX geen IC monitor heeft. Dus kun je alleen maar overklokken. Daarnaast vertraagd het je opstartsnelheid enorm als je in windows zit. 1 minuut w88 terwijl je al op het bureaublad zit is niks. WEG ERMEE :( .

Btw, thnx charrel voor die info, kenk tenminste men kaart overklokken zonder extra koelers 8) .

Mja ik gebruik al die 'shit' die er bij wordt geleverd ook niet, gewoon kale nVidia drivers voor 't moederbord en voor de grafische kaart, dan blijft je pc 't schoonst. Ik had met m'n MSI spullen ook slechte ervaringen met al die 'leuke tooltjes' dus die komen er bij mij niet meer op. En 't draait als een trein dus waarom zou ik ook :) .

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-03 14:13
Interessant stukje over de G70: http://www.3dcenter.org/artikel/g70_flimmern/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

oftewel, hoe genaaid moeten we ons nu voelen |:( |:( |:( ;( ;( :( :(

"High Quality" mode is designed to give discriminating users images that do not take advantage of the programmable nature of the texture filtering hardware, and is overkill for everyday gaming. Image quality will be virtually indistinguishable from "Quality" mode, however overall performance will be reduced. Most competitive solutions do not allow this level of control. Quantitative image quality analysis demonstrates that the NVIDIA "Quality" setting produces superior image fidelity to competitive solutions therefore "High Quality" mode is not recommended for benchmarking.

Dit stukje vond ik wel interessant om te weten , omdat ik er nou nog steeds voor mezelf niet uit was welke nu te gebruiken: Quality of High Quality.

Zie ook dit:http://www.hardforum.com/showthread.php?t=940319

Anoniem: 99584

Anoniem: 152193 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:42:
[...]

oftewel, hoe genaaid moeten we ons nu voelen |:( |:( |:( ;( ;( :( :(
Hoezo????

Dit is een vraag ALLEEN voor de mensen met een ASUS 7800 GTX.

Als ik ASUS Splendid aan heb staan (start-->configuratiescherm-->instellingen-->geavanceerd-->asus), en ik laad bijvoorbeeld de trailer van Gears of War (lekker zwaar) dan schokt heel de boel! Ook bij gewoon een divx filmpje zie ik duidelijk lagg, terwijl dat met Splendid uit niet zo is. Ook bij GoW schokt hij niet.. :?

iemand hier een oplossing op?

ff samengevat wat er in het artikel staat:

Wij, Nvidia, hebben de 6800 Ultra genomen, hebben er een singleslot koeler op gezet, is stiller, sneller, zuiniger én koeler. Toch blijft het een "add-on" van de 6800 Ultra en kunnen anisotropische filters op x16 niet goed worden weergegeven en "verflintert" de texture. Dit was bij de 6800 Ultra ook het geval. Dit verwacht je nu niet van een 500 euro kaart blablablaaaaaaaa.

Kortom we kopen nu de luxe versie van de 6800 Ultra. Want volgens mij is het zo:

Nvidia en Ati brengen respectievelijk de 6800 Ultra en x800XT uit. Beide kaarten zijn goede opvolgers op hun voorgangers en falderaldie, falderalda. Beide fabriekanten maken een nieuwe lijn. Nvidia krijgt lucht van Ati`s plannen om hun kaart op een 90 nm bakproces te doen. Dit heeft tot gevolg dat je een snellere kaart kunt maken met hetzelfde vermogen en soms nog een koelere kaart als gevolg. N krijgt een meevaller: Ati heeft fikse vertraging en N heeft hun 7800 Ultra af. Dan grijpen ze hun kans: Ze trekken er 8 pipelines van af, verlagen de clocks en hoera hoera, de GTX is geboren. Iedereen is blij want hij verslaat de 6800U op een enkele bench zelfs in SLI. Maar na oooh en aaah volgt wantrouwen. Dat is gewoon zo. Als een hardloper op de 500 m ineens één 10e seconde sneller loopt is het ook ooooh en aah, daarna roept iedereen dat het wel doping moet zijn.

De geruchten waren namelijk dat "de nieuwe 7800" een 32 pijpjes zou hebben. Nu blijkt ineens dat ie 24 heeft. Ook de clocks vielen een beeeeeeetje tegen, en the inq vroeg al of er nog een ultra komt. N roept bij hoog en laag dat er geen 7800 ultra komt (Tja, je kunt het ook de 7900 GTX noemen 8)7 ) . Dat design met 32 pipes hebben ze achter de hand als ati`s R520 chip uitkomt. Dan hebben ze ineens een kaart met 32 pipes en sowieso een core van 557-600 (xfx`s extreme GTX loopt al standaard op 490). Had ati geen tegenvaller gehad, dan hadden we nu van zo`n kaart kunnen genieten. Mét dezelfde prijs....

En zo, jongens en meisjes, is N volgens mij bezig geweest. Door gewoon handig in te spelen op Ati`s tegenvaller, kunnen zij alvast lekker cashen.

Dit geeft echter wel aan dat de Ultra fysiek gelijk zou kunnen zijn aan de GTX, dus dat wordt BIOS flashen :9 .

Wat denken jullie hier van GOT-ers?

Okay, klinkt interessant allemaal. Maar als de Ultra 32 pipelines gaat krijgen en de GTX er 24 heeft zijn ze fysiek toch niet gelijk?

Anoniem: 111610 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:50:
Okay, klinkt interessant allemaal. Maar als de Ultra 32 pipelines gaat krijgen en de GTX er 24 heeft zijn ze fysiek toch niet gelijk?
dat kán wel, ze zijn alleen gelockt. Dit kun je dan weer unlocken met Rivatuner, of zelfs een BIOS van de andere kaart er in douwen. Je moet wel de ballen hebben, maar een vriend van mij had een 9800 PRO gekocht, flashte er een 9800 XT bios er in en werd 200 euro rijker.. 8)7

Volgens mij sla je de plank nu een klein beetje mis?? Jouw verhaal gaat enkel op als er op de GTX daadwerkelijk 32 pipes zitten. Niets wijst er op dat ie er ook dadwerkelijk zijn?? Althans ik heb er nog niks over gehoord of gelezen.

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
Joh, waar maak je je druk om? De GTX is een prima kaart, beter is er simpelweg niet te krijgen de komende tijd. Jij hebt straks al een half jaar plezier gehad van je videokaart voordat er uberhaupt een 7800 ultra of R520XT is. En als je zo nodig dan nog het snelste moet hebben, dan verkoop je je 7800GTX toch gewoon weer?

Ik ben er iig erg tevreden mee, geen luidruchtige dual slot oplossing. Nee, gewoon prima performance, koel, single slot, stil. Al mijn eisen zijn voldaan :).

[Voor 20% gewijzigd door shuogg op 16-08-2005 21:27]

specs desktop | specs laptop

Ik weet niet tegen wie jij het hebt maar ik ben uitermate tevreden met mijn GTX ja >:) .

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 16-08-2005 21:29]

Anoniem: 107573 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:22:
Volgens mij sla je de plank nu een klein beetje mis?? Jouw verhaal gaat enkel op als er op de GTX daadwerkelijk 32 pipes zitten. Niets wijst er op dat ie er ook dadwerkelijk zijn?? Althans ik heb er nog niks over gehoord of gelezen.
Tja, dit was dan ook enkel een speculatie. Het was namelijk een gevolgtrekking op patroon. Eerst had je 1 pipe, 2 pipes, 4 pipes, 8 pipes, 16 pipes. Waarom zou de volgende dan in hemelsnaam in een keer 24 zijn? Dat is onlogisch.

Verder is daar de naam alleen al. Eerst maak je naambekendheid met je ultra lijn. Ultra staat bekend als de allersnelste van een geforceserie. De top-notch. En dan verander je het in een keer in GTX. Ofwel; hoe breng ik de community zoveel mogelijk op het verkeerde been. Denk maar eens na: GTX, is dat niet gewoon de Extreme versie van de GT, die een paar daaggies trug uitgekomen is. Ik zweer je, door Ati`s vertraging houden ze die "Ultra" achter, zodat ze niet gelijk met de broek op de knieen staan als Ati hun snelste kaart van de kaart veegt. En dan hoeft het helemaal geen Ultra te heten, want dat hadden ze aan The inq beloofd. Ze noemen het gewoon de 7900 GTX.

daarbij komt dat er in Rivatuner vinkjes uit staan in de pixel en vertex shaders. Wat deze zijn is onbekend. Heee wat raar, 24 Pixel en Vertex Shaders en 8 vinkjes uit? hmmmmmm :D .

• shuogg
Anoniem: 152193 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:30:
[...]

Tja, dit was dan ook enkel een speculatie. Het was namelijk een gevolgtrekking op patroon. Eerst had je 1 pipe, 2 pipes, 4 pipes, 8 pipes, 16 pipes. Waarom zou de volgende dan in hemelsnaam in een keer 24 zijn? Dat is onlogisch.

Verder is daar de naam alleen al. Eerst maak je naambekendheid met je ultra lijn. Ultra staat bekend als de allersnelste van een geforceserie. De top-notch. En dan verander je het in een keer in GTX. Ofwel; hoe breng ik de community zoveel mogelijk op het verkeerde been. Denk maar eens na: GTX, is dat niet gewoon de Extreme versie van de GT, die een paar daaggies trug uitgekomen is. Ik zweer je, door Ati`s vertraging houden ze die "Ultra" achter, zodat ze niet gelijk met de broek op de knieen staan als Ati hun snelste kaart van de kaart veegt. En dan hoeft het helemaal geen Ultra te heten, want dat hadden ze aan The inq beloofd. Ze noemen het gewoon de 7900 GTX.
Eerst houden ze de ultra naam vrij en dan ineens noemen ze het echte high-end ding de 7900GTX? Ik volg je ff niet.

Dat is ook zo. Ik ben er ook van overtuigd dat mocht de r520 kont gaan schoppen onze groene vrienden hun antwoord al lang en breed klaar hebben liggen. In die luxe positie zitten ze nu gewoon. Of dat nou een 7800Ultra of 7900 nog wat gaat hete, dat maakt geen fuck uit. Maar zo is het tog altjd al geweest?. Daarna zal Ati weer aan zet zijn. Iig de bal lagt nu bij Ati.

Anoniem: 152193 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:32:
daarbij komt dat er in Rivatuner vinkjes uit staan in de pixel en vertex shaders. Wat deze zijn is onbekend. Heee wat raar, 24 Pixel en Vertex Shaders en 8 vinkjes uit? hmmmmmm :D .
Maar luister vriend. Hoelang is de GTX nu op de markt? En hoeveel "experts" zullen die kaart al niet onder handen hebben genomen. Nee als er daadwerkelijk 8 xtra pipes te unlocken zijn, had dat denk ik allang bekend geweest.

• shuogg
Anoniem: 107573 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:35:
Dat is ook zo. Ik ben er ook van overtuigd dat mocht de r520 kont gaan schoppen onze groene vrienden hun antwoord al lang en breed klaar hebben liggen. In die luxe positie zitten ze nu gewoon. Of dat nou een 7800Ultra of 7900 nog wat gaat hete, dat maakt geen fuck uit. Maar zo is het tog altjd al geweest?. Daarna zal Ati weer aan zet zijn. Iig de bal lagt nu bij Ati.
Precies, en die info had je ook toen je je 7800GTX kocht. Als je denkt 'dan komt er weer wat beters' dan kun je nooit een nieuwe GPU kopen. Want dan kun je net zo goed zeggen 'Ja, maar koop ik de R520 dan is het echt niet zoveel langer tot de R600 en die heeft een unified shader model architectuur, WGF2.0 ondersteuning en wat nog niet meer'
Dan blijf je gewoon wachten

[Voor 4% gewijzigd door shuogg op 16-08-2005 21:39]

shuogg schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:32:
[...]

Eerst houden ze de ultra naam vrij en dan ineens noemen ze het echte high-end ding de 7900GTX? Ik volg je ff niet.
Je leest niet goed. Ik zei dat ze de "Ultra" (de snelheden, pipes) achter houden. Echter toen de GTX uit kwam, vroeg the inq gelijk waarom hij niet Ultra heet en of die ook nog kwam. Nvidia voelde al gelijk aan dat als ze nu zeiden dat de GTX een tussendoortje is en dat de echte, harde Ultra nog moet komen, niemand em meer zou kopen. Daarom zeiden ze dat de GTX de Ultra is van de 7800 reeks

De snelste zal dus nooit de 7800 Ultra heten. Ze doen het anders; ze pakken een nieuwe lijn: de 7900. en daar "mogen" ze van alles achter zetten

Anoniem: 107573 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:37:
[...]

Maar luister vriend. Hoelang is de GTX nu op de markt? En hoeveel "experts" zullen die kaart al niet onder handen hebben genomen. Nee als er daadwerkelijk 8 xtra pipes te unlocken zijn, had dat denk ik allang bekend geweest.
Tja, dat is zeker waar. Maar was het in de tijd van 9800 Pro en XT niet ook zoiets?

• shuogg
Anoniem: 152193 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:40:
[...]

Je leest niet goed. Ik zei dat ze de "Ultra" (de snelheden, pipes) achter houden. Echter toen de GTX uit kwam, vroeg the inq gelijk waarom hij niet Ultra heet en of die ook nog kwam. Nvidia voelde al gelijk aan dat als ze nu zeiden dat de GTX een tussendoortje is en dat de echte, harde Ultra nog moet komen, niemand em meer zou kopen. Daarom zeiden ze dat de GTX de Ultra is van de 7800 reeks

De snelste zal dus nooit de 7800 Ultra heten. Ze doen het anders; ze pakken een nieuwe lijn: de 7900. en daar "mogen" ze van alles achter zetten
Reden voor GTX is volgens mij vooral de populariteit van de 6600GT en 6800GT. Daar wil je eerder dat je nieuwe kaart mee geassocieerd wordt dan de 6800 ultra die eerst voor obscene prijzen (price gouging) van eigenaar verwisselde en die bekend stond weinig beter te presteren dan de 6800GT.

Heeej, daar had ik nog ff niet aan gedacht ;) . Is inderdaad bekend dat de GT reeks erg belangrijk is voor een goede verkoop. en tja, dan maken ze natuurlijk ook daar gebruik van... :+ Beetje psycho-marketing...

Oh en btw, als hieruit mocht blijken dat ik niet blij ben met men 7800 GTX en dat ik zo nodig het beste moet hebben = niet waar. Ben er hardstikke blij mee! Maar ik ging een beetje filosoferen toen ik een vraag van Ferry82. Hmm, is een beetje uit de hand gelopen :D .

Dan volgt gelijk mijn nieuwe vraag (mss een newbevraagje): waarom heeft het zin om men 7800GTX over te klokken als hij al CPU limited is op standaard klok??

Anoniem: 152193 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:42:
[...]

Tja, dat is zeker waar. Maar was het in de tijd van 9800 Pro en XT niet ook zoiets?
Nee dat ging enkel om de core en mem snelheden, niet om het activeren van eventuele xtra pipes. Ze hadden er allebij 8 tog?

Anoniem: 107573 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:50:
[...]

Nee dat ging enkel om de core en mem snelheden, niet om het activeren van eventuele xtra pipes. Ze hadden er allebij 8 tog?
Dit wordt een beetje off-topic, maar dat klopt. Toen de volgende lijn kaarten met 16 pipes kwamen was heel de wereld in extase. Maarree, al iemand antwoord op men vraag?

• shuogg
Anoniem: 152193 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:49:

Dan volgt gelijk mijn nieuwe vraag (mss een newbevraagje): waarom heeft het zin om men 7800GTX over te klokken als hij al CPU limited is op standaard klok??
Betere prestaties in games die zwaarder zijn voor je GPU, F.E.A.R. bijv.

Voor een paar xtra puntjes in 3d mark 05? >:) In games zal je het niet zo merken nee. Hoewel in FEAR elke fps xtra meegenomen is uiteraard :P .

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 16-08-2005 22:02]

• Brent
shuogg schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:27:
Joh, waar maak je je druk om? De GTX is een prima kaart, beter sneller is er simpelweg niet te krijgen de komende tijd.

• shuogg
Vooruit, sneller. Beter is nl. subjectief.
Wmb is het ook de beste kaart, maar goed, als anderen liever een X850 oid hebben, by all means. Vooral kopen wat je zelf het beste vindt.

Zijn er onder de GTX bezitters toevallig mensen die Battlefield 2 spelen? Zal best tog. En dan ook nog driver 77.77 gebruiken en Supersampling aan hebben staan?

Ik krijg in BF2 hele gekke dingen te zien met die driver en supersampling. Op stukken rots en stenen zie ik dan een heel raar effect, beetje wazig effect ziet er best mooi uit nog ook maar het hoort natuurlijk niet haha. Sry voor deze onduidelijke omschrijving.

Maar waarom vraag ik dit? Omdat ik dacht dat met 77.77 de bugs eruit zijn gehaald mbt supersampling. Bij mij niet dus in BF2. Met multisampling heb ik trouwens nergens last van.

Ik heb exact hetzelfde 'package' als jou draaien op het moment ;). Ik heb echter niet op die rotsen gelet, is me ook niet direct opgevallen. Was meer benieuwd naar de hek-bug die was opgelost, dat zag er in ieder geval beter uit nu.

Anoniem: 151702

Ik heb hier ook last van ja, het is een beetje alsof je in een LSD-trip zit.
Heb het met m'n 7800GTX en ook met een andere ATI kaart.

Hehe ja idd de rasters in het hekwerk is nu goed zichtbaar. ( en mooi ). :P

Aah bedankt mensen voor de reactie. Na ja echt heel storend is het niet ofzo maar wilde het tog ffies vragen. Dat van die LSD trip is trouwens heel netjes omschreven ;) .

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 17-08-2005 15:42]

• Anoniem: 151407
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
is deze combinatie snel genoeg?

3.6 p4 met 2 mb cache.
Shuttle sb61
2x 1 gb dual channel
Gigabyte 7800 GTX|

in een shuttle moet goed gaan want heeft een 350 watt psu.
heb nu een shuttle met een x800 xt pe maar wil wel weer eens een upgrade _/-\o_

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 08:10
Snel genoeg voor wat? Word? Moet net kunnen, lijkt me :Y)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Modbreak:Heren, graag weer ontopic, hou het nuttig en interessant!

LinkedIn
Twitter

Anoniem: 152193 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:16:

Als ik ASUS Splendid aan heb staan (start-->configuratiescherm-->instellingen-->geavanceerd-->asus), en ik laad bijvoorbeeld de trailer van Gears of War (lekker zwaar) dan schokt heel de boel! Ook bij gewoon een divx filmpje zie ik duidelijk lagg, terwijl dat met Splendid uit niet zo is. Ook bij GoW schokt hij niet.. :?

Jo gasten, iemand een idee???? Ik zou et wel graag willen weten omdat et er best mooi uitziet...als ik weer beeld krijg |:( 8)7

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-03 21:19

lithiumangel

Tuurlijk !

Je kan de " LSD " effect ( idd goed beschreven ) op de zandzakken (voornamelijk) rotsen e.d oplossen door ANISTROPHIC FILTERING op APPLICATION te zetten in je forceware control panel bij je BF2 profiel .
Het viel me op toen ik deze aan had i.v.m Super Sampling Transparancy AA je dat kreeg .
Aniso weg , LSD weg .

Het is zelfs ook zo dat EA / DICE gezegt heeft dat Aniso gewoon officieel niet in die game gesupport is , echter had ik in de vorige driver setje 77.72 toen de hek bug er nog inzat voor transparant AA . . wel 8 X FSAA & 16 X Aniso aan zonder LSD .
Dus het zal waarschijnlijk een combi zijn van Aniso + Transparant AA - Ik kan dat alleen nu ff die theorie niet testen omdat ik op werk zit .

Nu draai ik BF2 @ 1280 X 1024 8 x FSAA ( via forceware panel) en Super sampling Transparancy AA . voor de rest alles op high .

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Maargoed , nu mijn issue :)

Ik heb dus een 7800 GTX en de rest van de PC is ook in orde ( zie sig ) echter ik kan de mad mod mike demo voor geen meter vloeiend draaien .
Als troubleshooting : Ik heb de profile op default gelaten ( alles op application default , transparant AA uit , Quility ) , overclock terug gedraait naar standaard , en daarna nog naar REFERENCE standaard maar het draait nog steeds gewoon brak .. echt brak . FPS a 10-12 en het maakt niet uit of ik de 1024 x 768 draai of de 1280 x 1024 .

Heb verscheidene drivers geprobeert van de 77.72 , die daarvoor , de 80.40 en de 77.77 die er nu inzitten .
Luna draait gewoon goed , games draaien (errug :) goed , 3Dmark05 score ligt op 8014 dus alles draait voor de rest op full speed .
Windows reinstall heeft zich zelfs ook plaatsgevonden , met een install van alle basics ( drivers + ALLEEN de mike demo ) en tis nog steeds gaar .

Ik heb het nooit meegemaakt dat Nvidia een demo ontwikkelt heeft die te zwaar is voor de videokaart die hij moet afshowen ( bijvoorbeeld Vulcan en Dawn op de 5900 , Nalu op 6800 en nu Luna op 7800 ) behalve hier met Mike .
Ik zit ook boven de rest van de minimum reqs .

HELP ! :D

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik wil op redelijk korte termijn overstappen naar een 7800GTX (waarschijnlijk de Gainward 3500 Golden Sample). Hiervoor zal ik een upgrade qua mobo moeten realiseren. Aangezien ik nu al 4 SATA schijven heb, zoek ik eigenlijk een mobo wat "aan de toekomst voldoet".

Aangezien hier veel mensen met een 7800GTX zitten; wie heeft er een mobo (S939) met 6 SATA-aansluitingen? En welk type is dat dan? (SLI hoeft niet speciaal; heb liever 1x PCIEx16 op het bord)

[Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 18-08-2005 12:30]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:57

Convoy

g44p

MAX3400 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:29:
Ik wil op redelijk korte termijn overstappen naar een 7800GTX (waarschijnlijk de Gainward 3500 Golden Sample). Hiervoor zal ik een upgrade qua mobo moeten realiseren. Aangezien ik nu al 4 SATA schijven heb, zoek ik eigenlijk een mobo wat "aan de toekomst voldoet".

Aangezien hier veel mensen met een 7800GTX zitten; wie heeft er een mobo (S939) met 6 SATA-aansluitingen? En welk type is dat dan? (SLI hoeft niet speciaal; heb liever 1x PCIEx16 op het bord)
aanradertje ;)

http://www.dfi.com.tw/Upload/Product_Picture/LP%20nF4%20%20SLI-DR.jpg

Four Serial ATA ports supported by the nForce4 chip
- SATA speed up to 3Gb/s
- RAID 0, RAID 1 and RAID 0+1
- NVIDIA RAID allows RAID arrays spanning across Serial ATA and Parallel ATA
Four Serial ATA ports supported by the Silicon Image Sil 3114 chip
- SATA speed up to 1.5Gb/s
- RAID 0, RAID 1, RAID 0+1 and RAID 5

[Voor 21% gewijzigd door Convoy op 18-08-2005 12:45]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 19:38

Aight!

'A toy robot...'

Of de MSI K8N Neo 4 Platinum, die heeft er ook 8.

• MAX3400

MAX3400

Bedankt voor de suggesties; heb ik in ieder geval weer 2 borden om te Googlen naar reviews en dergelijke. Hoor van DFI goede verhalen maar MSI had ik vroeger veel (en betrouwbaar).

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001

charrel

Cortisol4life..

de asus a8n sli-deluxe heeft er ook 8.

• Aight!
  • Laatst online: 23-03 19:38

Aight!

'A toy robot...'

MAX3400 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:54:
Bedankt voor de suggesties; heb ik in ieder geval weer 2 borden om te Googlen naar reviews en dergelijke. Hoor van DFI goede verhalen maar MSI had ik vroeger veel (en betrouwbaar).
Ik heb zowel de DFI (wel de SLI-D)en de Msi K8N Neo4 Platinum gehad, DFI had ik veel problemen mee met het geheugen, liep niet allemaal perfect, nu wel, kreeg gewoon een nieuwe.

Maar als je wilt overlocken ga voor de DFI, anders MSI of Asus.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik dacht dat deze thread over de 7800GTX ging? :O

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• MAX3400

MAX3400

GaylordFocker schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:07:
Ik dacht dat deze thread over de 7800GTX ging? :O
Klopt; maar je hebt zo weinig aan een 7800GTX als je je schijven niet allemaal kan aansluiten.

Back on-topic dan maar! :Y)

lithiumangel schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:59:
Je kan de " LSD " effect ( idd goed beschreven ) op de zandzakken (voornamelijk) rotsen e.d oplossen door ANISTROPHIC FILTERING op APPLICATION te zetten in je forceware control panel bij je BF2 profiel .
Het viel me op toen ik deze aan had i.v.m Super Sampling Transparancy AA je dat kreeg .
Aniso weg , LSD weg .

Het is zelfs ook zo dat EA / DICE gezegt heeft dat Aniso gewoon officieel niet in die game gesupport is , echter had ik in de vorige driver setje 77.72 toen de hek bug er nog inzat voor transparant AA . . wel 8 X FSAA & 16 X Aniso aan zonder LSD .
Dus het zal waarschijnlijk een combi zijn van Aniso + Transparant AA - Ik kan dat alleen nu ff die theorie niet testen omdat ik op werk zit .

Nu draai ik BF2 @ 1280 X 1024 8 x FSAA ( via forceware panel) en Super sampling Transparancy AA . voor de rest alles op high .
Hee bedankt!! Ik zal ook is gaan kijken met de instellingen die jij nu gebruikt.
Wat betreft jouw issue met de Mad Mike demo: hier loopt ie ook verre van vloeiend met soms wel drops naar 15fps, terwijl Luna wel lekker draait ( en prettig is om naar te kijken, maar dit terzijde) ;) . Er waren echter zoveel instellingen die evranderd konden worden dacht ik, dat ik er verder maar geen aandacht aan geschonken had. Beetje vreemd is het iig wel.

Edit: mmm nee op die instellingen heb ik nog steeds een LSD trip. Ik ga maar weer over op 4AA/ 16AF Multisampling, daar had ik geen last.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 18-08-2005 15:52]

Ik kan Luna niet draaien omdat de resolutie groter lijkt te zijn dan 1280x1024, kan dit kloppen? Past in ieder geval niet op m'n beeldscherm.

• Brent
shuogg schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:21:
Vooruit, sneller. Beter is nl. subjectief.
Wmb is het ook de beste kaart, maar goed, als anderen liever een X850 oid hebben, by all means.
't Is gewoon zo jammer dat de beeldkwaliteit wat achter lijkt te blijven op concurrentie en een dalende lijn laat zien tov. vorige generaties.

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Luna draait 1024 x 768 en valt naar mijn weten niet in te stellen voor een andere resolutie

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 04:58
Breepee schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:45:
't Is gewoon zo jammer dat de beeldkwaliteit wat achter lijkt te blijven op concurrentie en een dalende lijn laat zien tov. vorige generaties.
Bedoel je dat bij Ati of Nvdia?

[Updated spec's]

Kom op jonges, ik zou dit erg graag willen weten!

Dan komt daar ook gelijk men volgende vraag maar bij:

Nadat ik mijn 7800 GTX heb overgeklokt, zie ik in fear demo scherpere beelden. Op standaard kloks, zag ik allemaal "blur" rond die pallets bij het begin als je uit die auto stapt en dan onder zon hek door kruipt. Na oc was dit allemaal weg en haarscherp :? . Hoe komt dit, wil dit zeggen dat de kaart automatisch dingen niet herberekend als hij al weet dat ie dan niet genoeg fps heeft? Ik heb alles op maximum bij video. Dus 16x AF en 4x AA :9~ . Is deze 16X AF dan misschien sterker aanwezig bij standaard kloks, want een "denkende" GPU lijkt me een beetje onwaarschijnlijk :D . Ik maak wel eens screenshots voor vergelijking.

Vaag verhaal eigenlijk van die vagere beelden bij FEAR, al herken ik die blur wel ja. Maar ik zie die blur ook bij die pallets, op standaard en overgeklokt. Zeker weten dat het niet met je ingame instellingen te maken heb?

Mijn Luna draait op zo'n 5 tot 10 FPS als ik het een beetje tel, kan in ieder geval de frames zo'n beetje los tellen. Normaal?

Edit: Mad Mod Mike draait zelfs nog slechter...

Beetje raar vind ik 't wel.

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 111610 op 18-08-2005 23:58]

• recca
  • Laatst online: 09:11
Anoniem: 111610 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:51:
Mijn Luna draait op zo'n 5 tot 10 FPS als ik het een beetje tel, kan in ieder geval de frames zo'n beetje los tellen. Normaal?

Edit: Mad Mod Mike draait zelfs nog slechter...

Beetje raar vind ik 't wel.
pc specs ?

De Asus N7800 GTX TOP is wel een leuk kaartje review: http://www.pcper.com/article.php?aid=162
Kon geen plaatjes linken van die site :(

[Voor 48% gewijzigd door recca op 19-08-2005 01:21]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verdorie, ik wil ook zo'n koeler op mijn ASUS. Ik zal ze direkt mailen. \

En anders sturen ze me maar zo'n BIOS op.

Dat artikel geeft wel aan hoe makkelijk hij te klokken is met goeie koeling. :)

_/-\o_ _/-\o_ Wow, kijk eens wat ik vind: http://discuss.futuremark...2&page=&view=&sb=&o=&vc=1 _/-\o_ _/-\o_

Insane!!!

[Voor 41% gewijzigd door Format-C op 19-08-2005 02:10]

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-03 22:59
recca schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 01:16:
[...]
De Asus N7800 GTX TOP is wel een leuk kaartje review: http://www.pcper.com/article.php?aid=162
Kon geen plaatjes linken van die site :(
Zeker leuke kaart! :9

Dat is gewoon een Arctic Silencer neem ik aan? _/-\o_ Mooi dat ze eindelijk goede koeling gaan gebruiken 'standaard'. Heb je tenminste je garantie nog en al een mooie overklok. Wel jammer dat het ding toch 73 graden wordt in 3DMark2005 volgens het artikel.

Specs

• MAX3400

MAX3400

Dit zijn ook leuke kaartjes. Zit zelf dus te azen op de eerste in het rijtje; levertijd van ongeveer 2 weken... :X

Asus A8N-E
AMD 64 3000+
1GB TwinMos
GeForce 7800 (Asus)
Western Digital 80GB SATA

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Was laatst aan het surfen op de site van Asus en kwam een leuke versie tegen van de 7800GTX onder de naam: Extreme N7800GTX TOP/2DHTV. Op deze zit een hudge cooler van Arctic Cooling de NV Silencer rev. 5. Deze kaart is ook standaart vlink overgeclockt. Hier wat pics (check die score bij 3DMark 05):

http://www.asus.com.tw/999/images/products/589/589_l.jpg
http://www.asus.com.tw/999/images/products/589/3Dmark.gif

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Maar er staat niet vermeld hoeveel de kaart is overgeklokt?

La Batterie des Hommes sans Peur

Op 486/1350. Zelfde wat ik nou draai btw.

[Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 19-08-2005 15:21]

• Pikkemans
  • Nu online
Anoniem: 107573 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:20:
Op 486/1350. Zelfde wat ik nou draai btw.
Heb jij nog de stockcooler erop? zo ja, wat zijn je temps?
zo nee, wat zijn je temps dan?

Ja zit nog de stock koeler op. Temps idle 47/50 stressed 75/78.

• Pikkemans
  • Nu online
Dat is zeker netjes... dan zou je opzich nog een stuk verder kunnen komen met een andere koeler...

• Cyberblizzard
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Grmpf, weer zo'n stomme grafiek, begint bij 7000, kan je goed vergelijken.

Welkom in het Antropoceen! - Fietsen, goed voor iedereen!

Anoniem: 107573 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:26:
Ja zit nog de stock koeler op. Temps idle 47/50 stressed 75/78.
De mijne heb ik op 500/1350.

Idle: 42-43
Stressed: 67-70 :*) :*)

Dus kan nog wel verder. Wat ik heb aan koeling? Stock cooler, en 2 casefans die standaard bij mijn Antec 1000AMG Plusview zaten. Komen dus nog 3 bij _/-\o_ 8) .
Anoniem: 107573 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:20:
Vaag verhaal eigenlijk van die vagere beelden bij FEAR, al herken ik die blur wel ja. Maar ik zie die blur ook bij die pallets, op standaard en overgeklokt. Zeker weten dat het niet met je ingame instellingen te maken heb?
Ja, weet ik zeker. Ik verander er niks aan. Ik maak wel ff 2 screens, kun je et ff vergelijke O-)

elma_illusion schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:06:
Dat is zeker netjes... dan zou je opzich nog een stuk verder kunnen komen met een andere koeler...
Ja idd maar ik vindt het wel voldoende zo voorlopig hoor. Misschien over een tijdje maar is kijken.

Nette kloks Asus. Op 500Mhz krijg ik arti's in 3d mark helaas. Ik heb trouwens wel een hele gare X-Gear kast met zo goed als geen case flow hehe. Ga nog ff sparen voor een mooie Thermaltake ofzo.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 19-08-2005 18:40]

• recca
Anoniem: 111610 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:25:
[...]

Asus A8N-E
AMD 64 3000+
1GB TwinMos
GeForce 7800 (Asus)
Western Digital 80GB SATA
:o en dan zo'n lage framerate bij Mad mod mike en luna??

Vreemd genoeg wel ja...

[edit]

Okay wat heb ik gedaan: pagefile verkleind van 3GB naar 1,5GB & HD geformatteerd

Zowel Luna als MMM draaien nu als een zonnetje werkelijk, op enkele FPS drops na die iedereen hier lijkt te ervaren.

Snap er zelf niets van, want HD was niet heftig gefragmenteerd, en die pagefile zal toch ook niet allesbetekend zijn?

Anyway, draait dus als een tierelier weer :). Standaard 3DMark score ook met zo'n 70 punten vooruit van 6916 naar 6988, all stock clocks. Happy :).

[Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 111610 op 19-08-2005 20:43]

• recca
Anoniem: 111610 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:30:
Vreemd genoeg wel ja...

[edit]

Okay wat heb ik gedaan: pagefile verkleind van 3GB naar 1,5GB & HD geformatteerd

Zowel Luna als MMM draaien nu als een zonnetje werkelijk, op enkele FPS drops na die iedereen hier lijkt te ervaren.

Snap er zelf niets van, want HD was niet heftig gefragmenteerd, en die pagefile zal toch ook niet allesbetekend zijn?

Anyway, draait dus als een tierelier weer :). Standaard 3DMark score ook met zo'n 70 punten vooruit van 6916 naar 6988, all stock clocks. Happy :).
Ja kan zeker helpen dat defragmenteren. Had ik zelf ook eens gedaan en daarna liep het spel FEAR ook een stukje soepeler. Ook helpt is als je de prullenbak regelmatig leegt. Zet er maar eens een paar GB in loopt alles minder soepel, load times stukken hoger.

ik hoor hier allerlei wilde verhalen over MMM en Luna, maar ik heb geen enkele framedrop op standaard clocks. Daarnaast zie ik veel mensen hier met een ASUS 7800 GTX. Hebben jullie allemaal geen probs met Splendid video enhancer???

Anywayz,
check deze koeler uitleg eens. Kan ook zijn dat iedereen em al kent want ze hebben het over de toepassing voor een 6600 GT :O . Dus, in dat geval heb ik niks gezegd :X .

Die framedrop is bij mij ook maar op 1 kort stukje, waar het hoofd van MMM even in beeld komt, weet zo gauw niet precies waar dat zit. Verder ook geen drops. Splendid video zooi gebruik ik niet.

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10-2022
de eerste keer dat ik luna draaide had ik rond de 30 fps
maar later had ik een 2de monitor aangesloten en toen had ik ineens 4-5 fps :r
ik drivers had ik iets veranderd bij hardware acceleratie beeldscherm dacht ik onder geadvanceerde instellingen en weer naar 1 beeldscherm gezet en boem weer 30 fps

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 10:53

KarlMarX

Marx mag weer!

Anoniem: 152193 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:19:
ik hoor hier allerlei wilde verhalen over MMM en Luna, maar ik heb geen enkele framedrop op standaard clocks. Daarnaast zie ik veel mensen hier met een ASUS 7800 GTX. Hebben jullie allemaal geen probs met Splendid video enhancer???
Waarom zou je al die Asus rommel gebruiken? Ik heb ook een Asus 7800GTX, maar ik gebruik alleen de normale nVidia drivers. Dat werkt perfect.
Al die softwarematige "enhancements" kunnen alleen maar vertragen en werken volgens mij nooit bevoordelijk om optimale prestaties te kunnen bereiken.

Tja ik kreeg die zooi er bij. Na eerste keer alles installeren met bijgeleverde cd`s, liep alles kut. Heel lang bezig geweest met het installeren van men netwerk. Daarna kutscore op 3Dmark05, moest 80.40 driver hebben. Door die upgrade kreeg ik steeds een fout van nvsvc32.exe ofzo.

Nahja, internet aan de praat. Alle nieuwste driver van nforce en de forceware drivers van het internet gehaald. Alles opnieuw en draait als een zonnetje :*) . Ofwel: GEBRUIK GEEN MEEGELEVERDE DRIVERS! Denk je dat ze iig shit meeleveren waarvan ze zeker zijn dat het werkt, maar nee hoor 8)7 |:( .

• recca
Anoniem: 152193 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:26:
Tja ik kreeg die zooi er bij. Na eerste keer alles installeren met bijgeleverde cd`s, liep alles kut. Heel lang bezig geweest met het installeren van men netwerk. Daarna kutscore op 3Dmark05, moest 80.40 driver hebben. Door die upgrade kreeg ik steeds een fout van nvsvc32.exe ofzo.

Nahja, internet aan de praat. Alle nieuwste driver van nforce en de forceware drivers van het internet gehaald. Alles opnieuw en draait als een zonnetje :*) . Ofwel: GEBRUIK GEEN MEEGELEVERDE DRIVERS! Denk je dat ze iig shit meeleveren waarvan ze zeker zijn dat het werkt, maar nee hoor 8)7 |:( .
achja hoort bij het marketing aspect, zoveel mogelijk goedkope rotzooi erbij stoppen in de doos zodat mensen denken dat ze meer voor hun geld krijgen :P

Anoniem: 135145

Mijn Gigabyte kaart blijft idle 54 graden wat ik toch aan de hoge kant vind.
Vroeger had ik een idle case temperatuur van 26 graden maar nu is dat constant 30 graden.
(Zit met 2 120mm fans en 1 80mm fan in de kast)

Ik dacht dat er misschien ergens iets mis was met de koeler die niet goed vast zat of iets met de
koelpasta, dus heb ik het hele zooitje eraf gehaald:
Koeler bleek in orde en goed vast te zitten, alleen hing er een massa koelpasta zowel op de gpu als op het koelblok.
Alles er terug mooi opgeschroefd tesamen met arctic silver 5 en nu is de kaart idle 52 graden, wat toch
nog aan de hoge kant is.
Ik mag er niet aan denken als ik (ooit) deze in SLI ga draaien! |:(

Btw; op de gpu staat GF-7800-GTX-A2
Heeft er toevallig al iemand gekeken naar zijn stepping en als die ook A2 is, hoe warm is die idle?

• Marco123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-04-2018
Hoi,

he bij mij stond er dit op : Nvidia geforce 7800 GTX, L505B244, 0520 A2
Ik had dat maar eens opgeschreven, maar ik heb wel een msi, en ik heb daar een arctic vga silencer 5 op getzet, die van mij word 39 idle en 52 stressed :).

mzzls

[Voor 3% gewijzigd door Marco123 op 20-08-2005 18:37]

• Niet online
ben nogsteeds aan twijvelen tussen 2 merken welke ik nu zou nemen met me nieuwe barebone.
twijvel tussed de asus 7800 gtx met arctic. kost 509 euri. deze is idle 20 graden koeler dan de stock koeler als ik de reviews lees op internet.
of de leadtek, deze heeft wel standaard koeling maar met hun nieuwe bios is deze ook erg snel getest.
nadeel van de asus in een barebone is dat ik mijn enige pci slot kwijt ben, en eventueel dus niet mijn linksys pci wireless kaart kan gebruiken. vind ik niet zo'n ramp maar jah O-)
met leadtek kan wel maar die word aleen warmer dan. enige is dat de leadtek weer duurder is dan die asus :| die is 529. beetje keuze dilemma nu B)

edit: na deze review gelezen te hebben ga ik denk toch die asus maar nemen
http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=3&id=1688

temps zijn hoogste verschil met de arctic cooler
http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2005/1688/Temp.gif

http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2005/1688/Conclusion.jpg
en past makkie in de Sb81P barebone van shuttle. woei nu nog me nieuwe hardware bestellen:)

Shuttle SB81P
P4 3.6 (660) 2 mb cache
2x 1 GB PC 3200 Geil
Asus 7800 GTX TOP
Nec ND-3540A.
hdd's zet ik over want die zijn nog jong _/-\o_

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 20-08-2005 19:25]

• recca
Anoniem: 151407 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:40:
ben nogsteeds aan twijvelen tussen 2 merken welke ik nu zou nemen met me nieuwe barebone.
twijvel tussed de asus 7800 gtx met arctic. kost 509 euri. deze is idle 20 graden koeler dan de stock koeler als ik de reviews lees op internet.
of de leadtek, deze heeft wel standaard koeling maar met hun nieuwe bios is deze ook erg snel getest.
nadeel van de asus in een barebone is dat ik mijn enige pci slot kwijt ben, en eventueel dus niet mijn linksys pci wireless kaart kan gebruiken. vind ik niet zo'n ramp maar jah O-)
met leadtek kan wel maar die word aleen warmer dan. enige is dat de leadtek weer duurder is dan die asus :| die is 529. beetje keuze dilemma nu B)

edit: na deze review gelezen te hebben ga ik denk toch die asus maar nemen
http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=3&id=1688

temps zijn hoogste verschil met de arctic cooler
[afbeelding]

[afbeelding]
en past makkie in de Sb81P barebone van shuttle. woei nu nog me nieuwe hardware bestellen:)

Shuttle SB81P
P4 3.6 (660) 2 mb cache
2x 1 GB PC 3200 Geil
Asus 7800 GTX TOP
Nec ND-3540A.
hdd's zet ik over want die zijn nog jong _/-\o_
waar haal je het geld vandaan, vind 509 euro toch wel aan de dure kant voor een grafische kaart ;)

[Voor 3% gewijzigd door recca op 20-08-2005 20:31]

• Niet online
bonusje van de baas zeg maar:) kan mooi inkopen voor doen O-)

• DaannO
  • Laatst online: 11:07
misschien is dit wel iets: http://www.computerland.nl/ voor 399 euro van club 3d :)

http://www.computer-land.nl/nieuwsbrief/club3d/nieuwsbrief_week32_03.gif
http://www.computer-land.nl/nieuwsbrief/club3d/nieuwsbrief_week32_05.gif
http://www.computer-land.nl/nieuwsbrief/club3d/nieuwsbrief_week32_06.gif
http://www.computer-land.nl/nieuwsbrief/club3d/nieuwsbrief_week32_07.gif

[Voor 52% gewijzigd door DaannO op 20-08-2005 23:12]

• SuB-ZeuZ
  • Laatst online: 21-03 18:20
Heb ook die Asus 7800GTX Top in huis, samen met DFI NF4 SLi-DR en een 4200+ X2, zal maandag ff alles inbouwen en benchen maar :D

• Anoniem: 51473
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Maatje van me heeft de 7800GTX TOP binnen. Ik moet zeggen dat deze echt hard gaat. Ik haal in 3dmark05 stock 7560 en hij 8480 en dan haal ik zijn stock speeds niet eens.. Hij gaat dik over de 1400 mem en 500 core...

Denk dat mijn biede 7800GTX'en er maar uit gaan...

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 11:34
Anoniem: 51473 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:12:
Maatje van me heeft de 7800GTX TOP binnen. Ik moet zeggen dat deze echt hard gaat. Ik haal in 3dmark05 stock 7560 en hij 8480 en dan haal ik zijn stock speeds niet eens.. Hij gaat dik over de 1400 mem en 500 core...

Denk dat mijn biede 7800GTX'en er maar uit gaan...
Welk merk heb jij dan? En neem aan dat je zie niet in SLI hebt met je score van 7560?

darkphoenix schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:35:
de eerste keer dat ik luna draaide had ik rond de 30 fps
maar later had ik een 2de monitor aangesloten en toen had ik ineens 4-5 fps :r
ik drivers had ik iets veranderd bij hardware acceleratie beeldscherm dacht ik onder geadvanceerde instellingen en weer naar 1 beeldscherm gezet en boem weer 30 fps
Dit is inderdaad het probleem. Heb het bij mij ook nog even getest en dat bleek het te zijn. Op multi-display (Prestatie LCD-structuur) draait 't als dikke stroop, op 1 monitor versneld draait 't als een trein.

Die Asus TOP edititie klinkt trouwens goed, had misschien enkele weekjes moeten wachten. De 500/1400 haal ik hier wel, maar niet gemakkelijk denk ik. Heb 'm maximaal op 505/1350 gehad nu.

Ja idd die TOP is echt wel lekker. Dit is voor mij nu tevens een goeie les om maar niet gelijk toe te happen als er weer is een niewe videokaart verschijnt. Niet dat ik nu ontevreden ben met mijn XFX, maar damn ik zie die TOP editie nu voor 499 staan terwijl ik 550 heb betaald voor mijn XFX :'( |:( .
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee